Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.160 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:14
TVL schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:01:
[...]

Persoonlijk vond ik het oude museum veel leuker, omdat er meer vliegtuigen stonden en dat je veel dichter bij de vliegtuigen kon komen. In veel cockpits kon kijken enzovoort. Het zag er misschien minder bling bling uit maar had meer sfeer. Het oude museum was veel meer een vliegtuigmuseum terwijl in het nieuwe museum veel breder is met tanks, geschut en ander militair materieel. In het oude museum ben ik heel vaak geweest en was ook gratis entree. Nieuwe ben ik één keer geweest maar wil er zeker nog vaker naartoe. Heb gelukkig een museumjaarkaart.
Het nieuwe museum bestaat uit het samenvoegen van twee oorlogsmusea. Een met de focus op militaire vliegtuigen, de ander op oorlog in het algemeen en dan voornamelijk de landmacht.

Ik vond het ook jammer dat alles zo statisch was opgesteld en had wel een kijkje willen nemen in een aantal vliegtuigen. Vooral jammer van de vliegtuigen die buiten stonden (o.a. de Fokker F27), waar je dan weer niet in mocht.

Ik had trouwens ook nog wel een kijkje willen nemen in de 'bunkers' waar die F-16's vroeger waren opgesteld. Geen idee of dat buiten het museum wel kan, maar het zou leuk zijn als je daar direct heen kon lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 17:22

TVL

oohh schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:36:
[...]

Het nieuwe museum bestaat uit het samenvoegen van twee oorlogsmusea. Een met de focus op militaire vliegtuigen, de ander op oorlog in het algemeen en dan voornamelijk de landmacht.

Ik vond het ook jammer dat alles zo statisch was opgesteld en had wel een kijkje willen nemen in een aantal vliegtuigen. Vooral jammer van de vliegtuigen die buiten stonden (o.a. de Fokker F27), waar je dan weer niet in mocht.

Ik had trouwens ook nog wel een kijkje willen nemen in de 'bunkers' waar die F-16's vroeger waren opgesteld. Geen idee of dat buiten het museum wel kan, maar het zou leuk zijn als je daar direct heen kon lopen.
Is inderdaad samengevoegd met het Legermuseum uit Delft. Je bedoelt denk ik de shelters waar vroeger de F-15's in stonden. Dit gebied hoort niet bij het museum maar is van het Utrechts Landschap. Zie https://www.utrechtslands...k-de-basis-vanaf-de-kaart Dit is het Sheltergebied en wordt nu voor verschillende andere doeleinden gebruikt, waaronder schaapskooi :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-06 10:04
oohh schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:36:
[...]

Dat kan binnenkort wel: https://www.nmm.nl/over-h...-ruiken-aan-de-collectie/

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vraagje, is het "veilig" om een flesje bier in ruim bagage mee te nemen? En dan niet zozeer vanwege gegooi met een koffer maar eerder vanwege lage temperatuur (en openknappen van fles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:34

jelle.

Product Owner
niekvandermeer schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:29:
Vraagje, is het "veilig" om een flesje bier in ruim bagage mee te nemen? En dan niet zozeer vanwege gegooi met een koffer maar eerder vanwege lage temperatuur (en openknappen van fles).
Ik heb ooit twee flesjes bier meegenomen op een vlucht van 12 uur en dat ging zonder problemen. Ze zaten wel midden in mijn tas, 'gewikkeld' in kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:54
Geen probleem, mits goed verpakt. Zo ook met vla+ijsblokken, haring+ijsblokken, flessen alcohol etc.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb inmiddels vele liters wijn een olie uit, vooral, Italië overgevlogen zonder ooit een gebroken fles te hebben gehad.
Zeker als je de rest van de inhoud van de koffer als "isolatie" gebruikt zijn de flessen redelijk beschermd tegen zowel krachten als temperatuur.

uiteraard blijft er een kans op schade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Het ruim krijgt de lucht binnen van hetzelfde systeem als de cabine. Het is dus ook ongeveer 20 graden en de druk is hetzeflde als de cabine. Daar zijn zo'n beetje alle bierflessen en wijnflessen wel tegen bestand.

Je kunt er voor de zekerheid een dubbele plastic zak omheen knopen zodat als het knapt je niet je hele koffer nat hebt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is inderdaad een fabeltje dat 't in het ruim zo koud zou zijn. Vergeet niet, dat vliegtuig is als één geheel op druk gebracht en daar gaat geen lucht in of uit zonder dat dat specifiek de bedoeling is. Het is allicht zo dat het ruim niet specifiek verwarmd wordt maar veel kouder dan boven is 't er niet. Huisdieren gaan er ook mee enzo.

Anyway als je fles stuk gaat is 't niet vanwege druk of temperatuur maar omdat de handlers ermee gegooid hebben. Dus inderdaad: pak ze in in je kleding of iets anders zachts en zorg dat ze waterdicht verpakt zitten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:44:
Het is inderdaad een fabeltje dat 't in het ruim zo koud zou zijn. Vergeet niet, dat vliegtuig is als één geheel op druk gebracht en daar gaat geen lucht in of uit zonder dat dat specifiek de bedoeling is. Het is allicht zo dat het ruim niet specifiek verwarmd wordt maar veel kouder dan boven is 't er niet. Huisdieren gaan er ook mee enzo.
Op de lange vluchten worden de ruimen met dieren wel verwarmd, anders wordt het wel degelijk goed koud (onder vriespunt). Ook de locatie van je koffer in het ruim speelt mee, heel vlakbij de deur is het vele malen kouder dan verder weg.
Echter veruit de meeste bagage zal zelden tot nooit een temperatuur onder het nulpunt bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Top! Bedankt voor alle reacties, helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:39
Zo. Terug van een aantal dagen Parijs.

Hier wordt veelal gesproken over 'horror' Parijs-CDG, maar ik moet zeggen dat mij dit alleszins meeviel. Bij aankomst de bagage redelijk snel kunnen bemachtigen en de treinverbinding CDG-Paris is oké.

Terug was wel een ander verhaal. Die treinverbinding is echt ruk vanaf Gare du Nord. Treinen over en overvol. Echt een nachtmerrie om met je koffer in te moeten. Je staat hutje mutje in die trein, waar veel gewaarschuwd wordt voor zakkenrollers. De verbinding Gare du Nord-CDG is zo'n 40 minuten, dus dat is geen pretje. Relatief lange reistijd wordt ook veroorzaakt omdat er veel stations onderweg aangedaan worden. Hierdoor is het een populaire forensentrein. Dit kan beter.
Op de luchthaven zelf vriendelijk personeel. Engels is oké. Naar Franse maatstaven erg goed.

Echter, wat ik wel erg vreemd vind is dat er in Terminal 2 geen fatsoenlijke maaltijd te eten is. Heb de hele terminal er voor afgestruind, maar niets kunnen vinden. Nog nagevraagd bij de AF/KLM info-balie, maar ook daar moest de dame met het schaamrood op haar kaken bekennen dat 'decent food' niet te koop is op CDG. Het beste wat ik uiteindelijk heb kunnen vinden is een opgepiepte quiche. Voor de rest enkel van die ToGO sandwiches in koelingen overal. Erg vreemd voor zo'n grote luchthaven imho.

Heen met KLM gevlogen. Sublieme vlucht. Personeel was zeer attent en vriendelijk. Purser en gezagvoerder benoemde nog extra dat ze zich graag extra inzetten om het iedereen zo goed mogelijk naar de zin te maken. Eten en drinken was ook heerlijk. Zeer goed gevoel aan overgehouden.
Terug met AF (note to self: onder KL vluchtnummer, volgende keer beter kijken naar operating carrier). Vlucht en service waren oké. Verder weinig aan op te merken, maar ik vond het wel beduidend minder dan bij KLM. Geen echte koffie en thee aan boord (oplos zakjes). Eten was oké, maar sandwich vond ik echt minder dan bij KLM. Service werd er door heen getrapt, wellicht ook door de korte vlucht, maar oogde vrij gehaast.
Geen verkeerde vlucht, maar je krijgt er ook geen blij gevoel bij. Wat ik bij KLM toch wel echt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:43:
Dit is ook een van de redenen dat de A330's geen nieuwe stoelen/livery krijgen.
Jup:

Geen nieuw interieur in A330-vloot van KLM
DRIEBERGEN - KLM gaat, nadat de cabines van de gehele Boeing 777-vloot zijn voorzien van een nieuwe business en economy class, niet verder met het ombouwen van de longhaul-vloot. Dat betekent dat de Airbus A330-vloot van de luchtvaartmaatschappij niet wordt voorzien van nieuwe stoelen. Dat meldt KLM-topman Pieter Elbers in het augustusnummer van Luchtvaartnieuws magazine.

De Airbus A330’s, waarvan KLM er zeventien heeft en de oudste tien jaar geleden in dienst werd genomen, kwamen oorspronkelijk wel voor de ombouw in aanmerking. Nu ziet de maatschappij hier volgens Elbers voorlopig van af.

KLM legt in plaats daarvan de focus op de nieuwe Boeing 787-9 Dreamliners, die rechtstreeks vanuit de fabriek al voorzien zullen zijn van een nieuw interieur met in de World Business Class full-flat stoelen. De eerste twee Dreamliners worden komend najaar in dienst genomen door KLM.
Las pas overigens dat het te maken het met het hoge gewicht van de WBC-stoelen i.c.m. de vloersterkte van de A330's.

Misschien dus ook wel een combinatie van de 2; deze problemen en het feit dat een deel van de A330-vloot er vanaf 2016 uit gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 11-08-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Piet91 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:16:
[...]

Jup:

Geen nieuw interieur in A330-vloot van KLM

[...]

Las pas overigens dat het te maken het met het hoge gewicht van de WBC-stoelen i.c.m. de vloersterkte van de A330's.

Misschien dus ook wel een combinatie van de 2; deze problemen en het feit dat een deel van de A330-vloot er vanaf 2016 uit gaat.
En de A330 vloot zit ook op de wat rustigere bestemmingen. De niet flagship routes

Ik vlieg zaterdag met MH19 vanaf schiphol en daarna door met MH752. Eens kijken of het ze dit keer lukt mijn bagage succesvol mee te krijgen in 1x. Neem voor de zekerheid wel wat extra kleding mee in de handbagage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
BounceCloud schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:07:
Terug was wel een ander verhaal. Die treinverbinding is echt ruk vanaf Gare du Nord. Treinen over en overvol. Echt een nachtmerrie om met je koffer in te moeten. Je staat hutje mutje in die trein, waar veel gewaarschuwd wordt voor zakkenrollers. De verbinding Gare du Nord-CDG is zo'n 40 minuten, dus dat is geen pretje. Relatief lange reistijd wordt ook veroorzaakt omdat er veel stations onderweg aangedaan worden. Hierdoor is het een populaire forensentrein. Dit kan beter.
Ja, dit is een bekend probleem met de RER B: je moet weten welke trein je moet pakken. Zomaar in de trein stappen is gevaarlijk, want niet alle treinen van dat perron gaan naar CDG! De treinen zijn om en om een stoptrein naar CDG, een trein naar Mitry en dan een sneltrein naar CDG. Die laatste moet je hebben (en die vertrekt ongeveer een kwartier na de stoptrein).

En dan heb je nog stakingen, en werkzaamheden, en storingen waarbij er door een brakke omroep in het frans iets tegen je gemompeld wordt. Nouja, http://www.slate.fr/story/95735/cdg-aeroport dus. [/treinentopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:43:
[...]

Ik gok dat dat niet gaat gebeuren aangezien, de 747's de vloot redelijk snel gaan verlaten.
....

Dit is ook een van de redenen dat de A330's geen nieuwe stoelen/livery krijgen.
Ik vlieg met de 747 naar SF Economy (nooduitgang) en terug WBC. Dagvlucht maakt me niet zoveel uit, 's nachts wil ik liggen ;)

Betekent het niet ombouwen van de economy, dat ik ook nog dat 152 jaar oude entertainment systeem voor mijn neus heb? Dan weet ik of ik mijn iPad gewoon maar eens ouderwets volzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 09:46

Bob Popcorn

Plop!

Zo, vorige week maandag even een horrorvlucht gehad met KLM. Ik moest naar Taipei, voor m'n werk. De vlucht begon met enige vertraging, en de verklaring van het grondpersoneel was dat het vliegtuig te warm was binnen. Schijnbaar was de APU van het vliegtuig defect. Er werd direct een externe airconditioning gehaald om het vliegtuig te koelen, immers was boarden onmogelijk met temperaturen boven de 45 graden. Twee uur later kon het boarden uiteindelijk beginnen, echter was de temperatuur aan boord niet of nauwelijks gedaald. De ingerukte airconditioning was volgens de verklaring ook defect. Een tweede “jet starter” was ook defect.
In het vliegtuig werd ons gemeld dat de temperatuur vlug zou dalen als het vliegtuig op kruishoogte zou zijn. Dit duurde echter nog even, aangezien de vrachtbrief niet compleet was en er een passagier vermist was. Hierdoor liep de vertraging op naar 2,5 uur. Ondertussen was het nog steeds ongeveer 40 graden aan boord, en konden de aanwezige flight attendants maar nauwelijks blijven staan van de hitte.
Eenmaal opgestegen bleek dat het niet zo eenvoudig was om het vliegtuig koel te krijgen, en dit heeft dan ook tot ongeveer 3 uur ‘s nachts (4 uur na het opstijgen) geduurd.

Zweten!

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-06 07:19

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik had gewoon even een raampje opengezet :)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
PWM schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 07:23:
[...]

Ik vlieg met de 747 naar SF Economy (nooduitgang) en terug WBC. Dagvlucht maakt me niet zoveel uit, 's nachts wil ik liggen ;)

Betekent het niet ombouwen van de economy, dat ik ook nog dat 152 jaar oude entertainment systeem voor mijn neus heb? Dan weet ik of ik mijn iPad gewoon maar eens ouderwets volzet.
Ik zou je iPad meenemen, maar ik zou (afhankelijk van waar je zit natuurlijk) gewoon voor het al miljoenen jaren oude entertainmentsysteem gaan en lekker naar buiten kijken :P .
Dat IFE is inderdaad verschrikkelijk oud en zonde dat je ook niet je iPad op kan laden in de stoelen, dat geluk heb ik wel bij TUI in november. Fijne reis alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Bob Popcorn schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:12:
Zo, vorige week maandag even een horrorvlucht gehad met KLM. Ik moest naar Taipei, voor m'n werk. De vlucht begon met enige vertraging, en de verklaring van het grondpersoneel was dat het vliegtuig te warm was binnen. Schijnbaar was de APU van het vliegtuig defect. Er werd direct een externe airconditioning gehaald om het vliegtuig te koelen, immers was boarden onmogelijk met temperaturen boven de 45 graden. Twee uur later kon het boarden uiteindelijk beginnen, echter was de temperatuur aan boord niet of nauwelijks gedaald. De ingerukte airconditioning was volgens de verklaring ook defect. Een tweede “jet starter” was ook defect.
In het vliegtuig werd ons gemeld dat de temperatuur vlug zou dalen als het vliegtuig op kruishoogte zou zijn. Dit duurde echter nog even, aangezien de vrachtbrief niet compleet was en er een passagier vermist was. Hierdoor liep de vertraging op naar 2,5 uur. Ondertussen was het nog steeds ongeveer 40 graden aan boord, en konden de aanwezige flight attendants maar nauwelijks blijven staan van de hitte.
Eenmaal opgestegen bleek dat het niet zo eenvoudig was om het vliegtuig koel te krijgen, en dit heeft dan ook tot ongeveer 3 uur ‘s nachts (4 uur na het opstijgen) geduurd.

Zweten!
Schijnt wel vaker te gebeuren :p

YouTube: Ultimate Airport Dubai - Season 2 Episode 3

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Het is ook een erg lastige situatie. Een mobiele airco op de meeste vliegvelden heeft extreem veel moeite (lees is vrijwel onmogelijk) om een grote machine als een 747 koel te krijgen. Met een beetje geluk (en geen 40 graden buiten), kan hij de machine op temperatuur houden, maar (veel) verlagen is een harde kluif.
De APU kan dat een stuk beter, maar als die stuk is, is het enige alternatief de reguliere motoren. Echter dat mag niet op elk vliegveld zomaar aan de gate, dus wegslepen, motor opstarten, afkoelen en weer terug naar de gate zorgt ook voor een vertraging.
Achteraf was dat misschien de beste optie, maar iets met de koe en de kont....

Typisch een geval van beslissingen die uiteindelijk verkeerd uitvallen en pure pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Fly-guy schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:33:
[...]

Typisch een geval van beslissingen die uiteindelijk verkeerd uitvallen en pure pech.
Idd, zo'n kist krijg je natuurlijk nooit meer koud als het eenmaal zo heet is binnen. Gevalletje pech idd, maar aangezien m'n ticket iets van 1600 euro kostte ben ik benieuwd hoe KLM deze klacht aan gaat pakken. Ik ga er vanuit dat dit gewoon goed en professioneel gecompenseerd wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 staat ook ein-de-lijk eens naast de baan :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 20:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Bob Popcorn schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:03:
[...]
Idd, zo'n kist krijg je natuurlijk nooit meer koud als het eenmaal zo heet is binnen. Gevalletje pech idd, maar aangezien m'n ticket iets van 1600 euro kostte ben ik benieuwd hoe KLM deze klacht aan gaat pakken. Ik ga er vanuit dat dit gewoon goed en professioneel gecompenseerd wordt. :)
Met hoeveel vertraging ben je uiteindelijk op je eindbestemming aangekomen :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:03:
[...]

Idd, zo'n kist krijg je natuurlijk nooit meer koud als het eenmaal zo heet is binnen.
Deurtje openzetten op 30.000 voet, bij -50 graden koelt dat volgens mij snel af :Y)
Gevalletje pech idd, maar aangezien m'n ticket iets van 1600 euro kostte ben ik benieuwd hoe KLM deze klacht aan gaat pakken. Ik ga er vanuit dat dit gewoon goed en professioneel gecompenseerd wordt. :)
Neem aan dat je toch op zijn minst een flink deel van het ticket terug zult krijgen ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Freee!! schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:58:
[...]

Met hoeveel vertraging ben je uiteindelijk op je eindbestemming aangekomen :?
Anderhalf uur. Maargoed, het draait niet alleen om de vertraging, ook om de verschrikkelijk oncomfortabele vlucht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:25

Freak187

geen

BounceCloud schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:07:
Zo. Terug van een aantal dagen Parijs.

Hier wordt veelal gesproken over 'horror' Parijs-CDG, maar ik moet zeggen dat mij dit alleszins meeviel. Bij aankomst de bagage redelijk snel kunnen bemachtigen en de treinverbinding CDG-Paris is oké.

Op de luchthaven zelf vriendelijk personeel. Engels is oké. Naar Franse maatstaven erg goed.

Echter, wat ik wel erg vreemd vind is dat er in Terminal 2 geen fatsoenlijke maaltijd te eten is. Heb de hele terminal er voor afgestruind, maar niets kunnen vinden. Nog nagevraagd bij de AF/KLM info-balie, maar ook daar moest de dame met het schaamrood op haar kaken bekennen dat 'decent food' niet te koop is op CDG. Het beste wat ik uiteindelijk heb kunnen vinden is een opgepiepte quiche. Voor de rest enkel van die ToGO sandwiches in koelingen overal. Erg vreemd voor zo'n grote luchthaven imho.

Heen met KLM gevlogen. Sublieme vlucht. Personeel was zeer attent en vriendelijk. Purser en gezagvoerder benoemde nog extra dat ze zich graag extra inzetten om het iedereen zo goed mogelijk naar de zin te maken. Eten en drinken was ook heerlijk. Zeer goed gevoel aan overgehouden.
Terug met AF (note to self: onder KL vluchtnummer, volgende keer beter kijken naar operating carrier). Vlucht en service waren oké. Verder weinig aan op te merken, maar ik vond het wel beduidend minder dan bij KLM. Geen echte koffie en thee aan boord (oplos zakjes). Eten was oké, maar sandwich vond ik echt minder dan bij KLM. Service werd er door heen getrapt, wellicht ook door de korte vlucht, maar oogde vrij gehaast.
Geen verkeerde vlucht, maar je krijgt er ook geen blij gevoel bij. Wat ik bij KLM toch wel echt had.
De mogelijkheden om te eten ná de beveiliging/douane zijn op CDG inderdaad om te janken. Je hebt wat miniscule barretjes in het midden waar de hele terminal wil eten. Dus zitten is vaak een illusie. Je verlangt op zo'n moment keihard naar Schiphol met haar ruime opzet en overal eettentjes. Vond CDG zowiezo een koude bedoening. Leuk ontwerp maar je krijgt een soort sporthal gevoel als je met duizenden mensen tegelijk binnenzit. Dan heb ik liever de afzonderlijke pieren van Schiphol.

De verbinding naar Gare du Nord is inderdaad vrij armoedig. Van terminal 2 eerst nog via terminal 1 en dan ieder tussenstation pakken voordat je bij Gare du Nord bent.... Je kan echt 1000x beter de Thalys nemen naar Parijs.

En we moesten ook nog eens allejezus lang taxiën. Daar is de Polderbaan niks bij..... 8)7

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:41:
[...]

Ik zou je iPad meenemen, maar ik zou (afhankelijk van waar je zit natuurlijk) gewoon voor het al miljoenen jaren oude entertainmentsysteem gaan en lekker naar buiten kijken :P .
Dat IFE is inderdaad verschrikkelijk oud en zonde dat je ook niet je iPad op kan laden in de stoelen, dat geluk heb ik wel bij TUI in november. Fijne reis alvast.
Goed om te weten ik ga in september naar Toronto en had inderdaad op basis van de reviews al gevreesd voor een uitgewoond vliegtuig. Ben benieuwd. KLM was qua tijden en kosten het meest aantrekkelijk en Air Canada hoeft van mij ook niet meer. BA vliegt met 787's naar Toronto (wat voor mij nog wel de overstap waard is) maar was duurder en onhandiger qua tijden. Nou ja we overleven het wel. Een boek doet het altijd :D

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:55:
Piet91 staat ook ein-de-lijk eens naast de baan :$
Was leuk.

Morgen eens kijken of er nog gelukte foto's tussen zitten...
PolarBear schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:54:
Goed om te weten ik ga in september naar Toronto en had inderdaad op basis van de reviews al gevreesd voor een uitgewoond vliegtuig. Ben benieuwd.
Zoals de 747's er nu bij vliegen, zullen ze ook hun laatste jaren slijten.

Allen hebben nu de nieuwe WBC. Economy is geloof ik rond 2009 vernieuwd.
PH-BFV heeft in mei/juni een D-check ondergaan en heeft hiermee ook de nieuwe livery gekregen.
Naast PH-BFT is dit de enige 747 met de nieuwe livery.

Naar mijn weten is het hier ook mee gebeurd; geen enkele 747 zal meer een D-check ondergaan.
Ook krijgen geen van de andere 747's de nieuwe livery.

Mogelijke uitzondering daargelaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 13-08-2015 01:28 ]

• PWM
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:01:
[...]

Anderhalf uur. Maargoed, het draait niet alleen om de vertraging, ook om de verschrikkelijk oncomfortabele vlucht. :)
Mijn ervaring met KLM is dat een vriendelijke brief, wonderen doet. Geen gelul of rechten, plichten of maatregelen, gewoon vriendelijk aangegeven wat er is gebeurd, en wat ze kunnen doen er aan? Werkt het beste.

In other news: Schiphol tunnel weer dicht vanochtend :+

• PolarBear
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 01:28:
Zoals de 747's er nu bij vliegen, zullen ze ook hun laatste jaren slijten.
BA geeft een aantal 747's nog wel updates (https://www.britishairway...140904163919#.Vcw_bPnzq70).

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bob Popcorn schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:01:
[...]

Dat is inderdaad geen pretje als de airco kapot is in het vliegtuig. Het is vooral naar dat je de hele weg aan het zweten bent terwijl je ziet dat het buiten -55 graden is :')

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 10:52

Jelte,89

Woodworking

Brilsmurfffje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:45:
[...]

Dat is inderdaad geen pretje als de airco kapot is in het vliegtuig. Het is vooral naar dat je de hele weg aan het zweten bent terwijl je ziet dat het buiten -55 graden is :')
Feit is wel, dat je dan beter binnen kunt zitten, dan buiten ;)

Revive the guild!

• Piet91
  • Niet online
Die blijven er dan ook langer mee doorvliegen dan KLM.
En ik had het dus over de 747-toestellen van KLM. ;)

• PolarBear
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:57:
[...]

Die blijven er dan ook langer mee doorvliegen dan KLM.
En ik had het dus over de 747-toestellen van KLM. ;)
Snap ik maar maar het is wel opmerkelijk, overal zie je de 747's er toch wel uitgaan op niet al te lange termijn.

• Piet91
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:59:
Snap ik maar maar het is wel opmerkelijk, overal zie je de 747's er toch wel uitgaan op niet al te lange termijn.
Ze hebben dan ook een erg grote vloot die je niet zomaar even kunt uitfaseren.
Er komen wel nieuwe kisten voor binnen (A380's, 787's en straks A350's) maar dat duurt natuurlijk een tijd.
En dan moet je de 747's in die tussentijd wel up-to-date houden.

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:56:
[...]
In other news: Schiphol tunnel weer dicht vanochtend :+
Dat is geen nieuws, dat is een herhaling van zetten :(

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Wordt een beetje moe van Vueling.

Ik had een ticket geboekt voor 13 Dec.18:05, een paar weken later kreeg ik een mail dat mijn vlucht is verzet naar zondag 10 dec. 17:00 uur That it, niks meer.

Even gebeld, dat kost geld, maar soit is lowcost maatschappij.
Ik moest een formulier invullen, en mijn geld terugvragen.
Nu 3 weken later geen 1 reactie. (tussentijds wel gebeld) :'( :'( :'(

Low cost of niet, dit kan natuurlijk niet.

www.casarodriguillo.com

• Piet91
  • Niet online
Emirates to Launch Panama City Service from Feb 2016
Emirates from 01FEB16 will begin service to Central America, with the launch of daily Dubai – Panama City operation on non-stop basis. The flight will be operated by Boeing 777-200LR aircraft on daily basis, becoming the world’s longest nonstop flight in terms of distance and one-way flying time.

Reservation for this route opened after 0400/0500hrs GMT 13AUG15.

EK251 DXB0805 – 1640PTY 77L D
EK252 PTY2230 – 2315+1DXB 77L D

Operational flight distance is 8580 miles, 11 miles longer than QANTAS’ Sydney – Dallas route (8569 miles). Flying time for EK251 is 17hrs 35mins, EK252 is 15hrs 45mins. EK251 will be 20-25 minutes longer than existing DELTA’s westbound service from Dubai to Atlanta, 40 minutes longer then DELTA’s Northbound service from Johannesburg to Atlanta. Data is based published schedule, actual operational time may vary.
Meer dan 18 uur (alles meegerekend) opgepropt zitten in een van hun meest beroerde toestellen.
Je moet het maar willen:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/0/8/0/2470080.jpg

• jelle.
  • Laatst online: 09:34

jelle.

Product Owner
Is 10 abreast in een 772 gebruikelijk of is dat een Emirates-ding?

edit: Ah, wist niet dat cabine even breed is als de -300.

[ Voor 31% gewijzigd door jelle. op 13-08-2015 13:25 ]

• PolarBear
  • Niet online
Qatar gaat het ook die 10 abreast. Denk dat over een tijdje 9 abreast 777 met een zoeklampje gezocht moeten worden.

Anoniem: 454358

Je hebt toch gewoon een keuze?

Betaal dan gewoon wat meer, en je hebt meer ruimte

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 454358 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:30:
Je hebt toch gewoon een keuze?

Betaal dan gewoon wat meer, en je hebt meer ruimte
Alleen betaal je niet 'wat meer': Emirates heeft geen Premium Economy dus voor extra ruimte kan je alleen naar Business of First Class upgraden.

Als ik even een dummy boek voor DXB-PTY op 19 maart 2016 dan betaal je € 1308 voor Economy Class en € 4639 voor Business Class. Meer dan driemaal zoveel.

Natuurlijk kan je altijd een andere airline zoeken die ofwel 9-abreast 777's opereert, ofwel Premium Economy voor een kleine meerprijs in het assortiment heeft.

March of the Eagles

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja maar aangezien je dan meestal een andere route aan het doen bent ben je niet noodzakelijkerwijs maar 'wat' meer kwijt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:41

Fiber

Beaches are for storming.

Leuk artikel voor de echte liefhebbers: http://flightclub.jalopni...ervice-to-area-1721003315

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:15
Een Cessna Grand Caravan C 208 van FedEx is gisteren neergestort bij Saba.

http://caribischnetwerk.n...t-neer-bij-haven-op-saba/

Doe maar een onsje meer...

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Piet91 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:00:

[...]

Meer dan 18 uur (alles meegerekend) opgepropt zitten in een van hun meest beroerde toestellen.
Je moet het maar willen:

[afbeelding]
Wordt de route van Singapore naar New York niet meer gevlogen dan?

• Fiber

Fiber

gop1 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:52:
[...]

Nope, die is helaas geschiedenis: http://www.cnbc.com/2013/...ds-for-the-last-time.html

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• gop1
Oh wat jammer zeg. Ik wist ook niet dat het business-class only was.

• Freee!!

Freee!!

gop1 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:52:
[...]
Economisch niet rendabel met de hoge brandstofprijzen.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De brandstofprijzen zijn juist significant lager dan enkele jaren geleden.

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/wtgh1c.jpg

We staan momenteel op $43 per barrel en komen van boven de $100 enkel jaren geleden.

Veel vliegtuigmaatschappijen maken nu weer winst dankzij die lage brandstofprijzen.

March of the Eagles

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:06
En met die winst gaan ze natuurlijk slim om zodat ze de volgende moeilijke periode kunnen doorstaan? Toch? TOCH?

;)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

• Fiber

Fiber

Die lage olieprijs is pas sinds een jaar of wat. Toen was die lijn al opgeheven...

• Piet91
  • Niet online
Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3" O-)
Piet91 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 01:28:
Morgen eens kijken of er nog gelukte foto's tussen zitten...
Valt tegen ;(

[ Voor 56% gewijzigd door Piet91 op 13-08-2015 18:27 ]

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 09:28
Kwam dit tegen op msn. Kom er eigenlijk nooit maar deze viel me op. http://www.msn.com/nl-nl/...AdEOJP?ocid=iehp#image=10

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:52
Zag gisteren wat aparts landen op Zestienhoven toen ik op de snelweg reed, vandaag even langs gereden. Hij stond geparkeerd en ben naar de 'spotters' parkeerplaats gereden, ging die nog weg ook :P

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5814/20356314580_7553120f51_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5778/19921720214_6cf948a8f0_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5749/20544358025_a521286909_c.jpg

Geen idee of het noemenswaardig is maar dat ga ik vast van jullie horen :+

• wildhagen
  • Niet online
Op de laatste foto is de registratie G-PIGY te lezen, een Brits toestel dus.

Specifiek een Short SC.7 Skyvan dus :)

Bouwjaar 1975, first flight 13-10-1975, zie https://planefinder.net/data/aircraft/G-PIGY)

En in 2013 was hij ook al eens in Rotterdam, toen nog in andere kleurtjes:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/8/0/2/2318208.jpg

Wat hij hier doet weet ik niet, maar dit type wordt vaak gebruikt voor skydyving.

[ Voor 52% gewijzigd door wildhagen op 13-08-2015 19:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:52
Ah oké thanks! Had zoiets nog niet eerder gezien..

Dus, de vliegende schoenendoos met een registratie wat op piggy lijkt. Seems about right :p

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:26:
[...]
Wat hij hier doet weet ik niet, maar dit type wordt vaak gebruikt voor skydyving.
In Oostenrijk ook voor ziekentransport als ik me niet vergis. Vrij korte banen en gemakkelijk in- en uitladen door de achterklep.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:11
Voor de liefhebbers van oude zooi (:P), erg gave serie, uiteraard ook Part 2 en 3 even kijken.

• Piet91
  • Niet online
Toch een aantal bij elkaar gesprokkeld; hier staan een aantal.

Ik lees trouwens net dat op de vlucht terug vanuit Toronto van de Arke 787 die ik geschoten heb een vrouw is overleden en is uitgeweken naar Ottawa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
wildhagen schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:58:
[...]

Deurtje openzetten op 30.000 voet, bij -50 graden koelt dat volgens mij snel af :Y)
Ja en het is gelijk einde verhaal :*) Je ben zover afgekoeld dat je dood bent voordat je de grond raakt ;)

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Laatst online: 17-06 20:23
Piet91 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:05:
[...]

Zitten mooie foto's tussen hoor, grappige is dat er twee toestellen bij zitten waar ik mee gevlogen heb en dat je daarnaast de zelfde camera hebt :D

Welke lens heb je hier gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Wie een vlucht boekt bij Uzbekistan Airways wordt voortaan vlak voor vertrek gewogen. De luchtvaartmaatschappij uit Oezbekistan heeft weegschalen bij de gates neergezet om de passagiers en hun handbagage te wegen. Een kleine geruststelling: de resultaten blijven vertrouwelijk.

Deze opvallende mededeling doet Uzbekistan Airways op zijn website. De luchtvaartmaatschappij zegt de maatregel te nemen met het oog op de vliegveiligheid en in lijn met regels van de IATA.

Maar een woordvoerder van IATA ontkent tegenover CNN dat er een regel bestaat dat luchtvaartmaatschappijen passagiers en hun handbagage voor de vlucht moeten wegen. Volgens IATA hebben alle maatschappijen eigen procedures voor het berekenen van het gewicht en de ‘weight & balance’ van passagiers, bagage en vracht aan boord. “Deze procedures zijn op hun beurt opgesteld aan de hand van de regels en wetgeving van hun nationale luchtvaartautoriteit.”

De maatregel om ook handbagage bij de gate te wegen is opmerkelijk omdat die doorgaans al bij het inchecken wordt gewogen. Het is niet bekend of Oezbeekse passagiers bekendstaan om een grote taxfree-shopwoede alvorens ze aan boord van een vliegtuig stappen.

Het wegen van passagiers gebeurt overigens wel veelvuldig bij luchtvaartmaatschappijen die met kleine toestellen vliegen. Een voorbeeld daarvan is Samoa Air, dat zelfs een pay-as-you-weigh tariefstructuur hanteert: hoe meer je weegt, des te meer je betaalt. Uzbekistan Airways beschikt over een vloot van toestellen als de Boeing 757 en 767 en Airbus A320.

Uzbekistan Airways meldt niets over eventuele boetes voor passagiers die te zwaar zijn. “We hopen op uw steun en danken u bij voorbaat voor uw hulp bij het oplossen van onze gemeenschappelijke veiligheidsproblemen!” zo wordt de mededeling afgesloten.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...al-bij-uzbekistan-airways

Wordt in Uzbekistan toevallig 1 april op 14 augustus gevierd ofzo?

Dat van Samoa Air vind ik ook wel typisch. Nog even en mensen gaan naakt vliegen. Kleren en schoenen enzo hebben immers ook gewicht, dus zonder die items is het goedkoper.

:X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 13:50
Piet91 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:00:

[...]

Je moet het maar willen:

[afbeelding]
Valt ook wel mee. Ik vind die 77L bij EK een prima ding. Goed IFE, zeker als je er een te pakken hebt met het nieuwe 12" Full HD scherm. Die 77L bij KL is een stuk erger.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:28:
[...]

Dat van Samoa Air vind ik ook wel typisch. Nog even en mensen gaan naakt vliegen. Kleren en schoenen enzo hebben immers ook gewicht, dus zonder die items is het goedkoper.

Lijkt me eigenlijk juist heel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
[...]

Ik lees trouwens net dat op de vlucht terug vanuit Toronto van de Arke 787 die ik geschoten heb een vrouw is overleden en is uitgeweken naar Ottawa...
Zo te zien heb je gewoon pech gehad door het weer, als ik de andere foto's op je Flickr account zie ligt het in ieder geval niet aan iets anders. Schiet je RAW btw?

Ik ben wel jaloers op die RJ A321 en Xiamen, woon op een kwartiertje rijden en beiden ontbreken nog :P

PS: leef jij in de toekomst dat je foto gemaakt zijn op 12-09-2015 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:19

mrsar

waar een sar is,is een wodka

[...]

in de Filipijnen werden we ook gewogen maar dat was gewoon omdat het een klein rot vliegtuig was :P (ATR geloof ik) waarbij je dus feitelijk kans had dat je bagage niet mee kwam ivm teveel gewicht in totaal :P maar bij normale vliegtuigen vind ik het wel wat overdreven al snap ik het wel want minder gewicht aan mensen = meer vracht toch= meer geld?.
Wel apart hoor dat eerst de koffers op de weegschaal gaan en dat daarna jij op de weegschaal moet :+ , wat weer helemaal leuk is met vrouwen want die willen hun gewicht helemaal niet horen :P *kijkt lachend naar vriendin*

[ Voor 15% gewijzigd door mrsar op 14-08-2015 10:14 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
bacardicoconut schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:20:
Zitten mooie foto's tussen hoor, grappige is dat er twee toestellen bij zitten waar ik mee gevlogen heb en dat je daarnaast de zelfde camera hebt :D

Welke lens heb je hier gebruikt?
Thanks.
En welke toestellen zijn dat?

De Canon 650D. De lens kun je ook zien bij de informatie hè. ;)
Maar dus de Sigma 17-50 f/2.8 en een antieke 70-210mm USM die ooit bij m'n eerste camera zat (de 350D). Die lens is mogelijk ouder dan ik ben.
Ben er wel achter gekomen dat als ik dit vaker zou doen wel een 100-400mm (o.i.d.) zou willen hebben.

Dat van Samoa Air valt dan nog wel weer ergens te begrijpen aangezien Amerikaans-Samoa het dikste land ter wereld is; 95% van de bevolking schijnt te dik te zijn.

Maar goed; ik vind het inderdaad ook een zeer kwalijke ontwikkeling en het is gewoon een race to the bottom.
BeefHazard schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:33:
Valt ook wel mee. Ik vind die 77L bij EK een prima ding. Goed IFE, zeker als je er een te pakken hebt met het nieuwe 12" Full HD scherm. Die 77L bij KL is een stuk erger.
Nou ja; bij de 777-200(!) van KLM had je in ieder geval wat meer ruimte in de breedte (3-3-3 i.p.v. 3-4-3) maar helaas vind je dat nog maar bij 4 toestellen...
Die Bolle14 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:03:
Zo te zien heb je gewoon pech gehad door het weer, als ik de andere foto's op je Flickr account zie ligt het in ieder geval niet aan iets anders. Schiet je RAW btw?
Het weer was inderdaad wel een beetje treurig. Lekkere temperatuur wel maar erg grijzig.
En ga je naar huis en dan heb je een mooie blauwe hemel. -O-
En ik schiet alles in RAW inderdaad. Maar misschien verwacht ik ook wel teveel van de combinatie.
(en van mezelf)
Ik ben wel jaloers op die RJ A321 en Xiamen, woon op een kwartiertje rijden en beiden ontbreken nog :P
Het zou best wel eens kunnen zijn dat dit de eerste 787 is die ik in het echt heb gezien :$ Kruipt weg in een hoekje...
PS: leef jij in de toekomst dat je foto gemaakt zijn op 12-09-2015 >:)
Shit, betrapt. :(

Thanks, verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:29:
[...]

Dat van Samoa Air valt dan nog wel weer ergens te begrijpen aangezien Amerikaans-Samoa het dikste land ter wereld is; 95% van de bevolking schijnt te dik te zijn.
True, maar Samoa Air is van Samoa, niet van American Samoa. Ander land ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:33:
True, maar:
Samoa Air is a small airline from Samoa that operates scheduled flights between the domestic islands as well as to American Samoa
Dus ze zullen wel hun deel van hun 'grote buren' meekrijgen op hun kleine proptoestellen.
Ergens dus wel te begrijpen want met dergelijke toestellen heeft het individuele gewicht van een persoon heel wat meer invloed dan op - zeg - een A380.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 11:52

Moortn

Hallo

[...]

Thanks.

Maar dus de Sigma 17-50 f/2.8 en een antieke 70-210mm USM die ooit bij m'n eerste camera zat (de 350D). Die lens is mogelijk ouder dan ik ben.
Ben er wel achter gekomen dat als ik dit vaker zou doen wel een 100-400mm (o.i.d.) zou willen hebben.

[...]

Maar goed; ik vind het inderdaad ook een zeer kwalijke ontwikkeling en het is gewoon een race to the bottom.

[...]

Nou ja; bij de 777-200(!) van KLM had je in ieder geval wat meer ruimte in de breedte (3-3-3 i.p.v. 3-4-3) maar helaas vind je dat nog maar bij 4 toestellen...

[...]

Het weer was inderdaad wel een beetje treurig. Lekkere temperatuur wel maar erg grijzig.
En ga je naar huis en dan heb je een mooie blauwe hemel. -O-
En ik schiet alles in RAW inderdaad. Maar misschien verwacht ik ook wel teveel van de combinatie.
(en van mezelf)

[...]

Het zou best wel eens kunnen zijn dat dit de eerste 787 is die ik in het echt heb gezien :$ Kruipt weg in een hoekje...

[...]

Shit, betrapt. :(

Thanks, verbeterd.
Je kan ook kijken naar een 2e hands 70-200 F4 L bijvoorbeeld, die is een stuk goedkoper dan een 100-400. Een paar maanden geleden heb ik ook zo 1 gekocht, ter vervanging van een 15 jaar oude 80-200 oid. Maakt echt een wereld van verschil. Ik ging toen van iets als dit naar dit. Zet ook de histogram aan op de camera zodat je kan zien of de belichting enigsinds klopt. Bij de 1000d zien de foto's er op het schermpje veel donkerder uit dat ze in werkelijkheid zijn. En natuurlijk [Verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 3

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

[...]
Dat van Samoa Air vind ik ook wel typisch.
Zeker met iets minder grote vliegtuigen vind ik dat niet zo vreemd, Samoanen staan over het algemeen niet bekend om hun slanke lichaamsbouw en zijn ook niet bepaald de kortste mensen ter wereld.

EDIT:
* Freee!! had iets meer op F5 moeten drukken.
[...]
wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:33:
[...]
Piet91 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:40:
[...]
True, maar:
[...]
Dus ze zullen wel hun deel van hun 'grote buren' meekrijgen op hun kleine proptoestellen.
Ergens dus wel te begrijpen want met dergelijke toestellen heeft het individuele gewicht van een persoon heel wat meer invloed dan op - zeg - een A380.
Niet alleen Amerikaanse Samoanen zijn behoorlijk stevig.

[ Voor 60% gewijzigd door Freee!! op 14-08-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zou wel mooi zijn als Samoa Air een A380 zou aanschaffen. Kunnen ze met 1 vlucht bijna de hele bevolking van het land vervoeren :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 21:43

MBV

wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:57:
Zou wel mooi zijn als Samoa Air een A380 zou aanschaffen. Kunnen ze met 1 vlucht bijna de hele bevolking van het land vervoeren :P
Hoeveel mensen passen er in een 747 volgens Israel? Dat moet op een A380 toch wel iets meer kunnen...
Wikipedia: Operation Solomon
:P

Nou OK, 57.000 gaat niet lukken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 14-08-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Laatst online: 17-06 20:23
[...]

Thanks.

De lens informatie had ik even over het hoofd gezien :)

De KLM Asia PH-BVC en de KLM 747 PH-BFS waren de toestellen die ik bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De Amerikaanse toezichthouder FAA waarschuwt voor het gevaar van onverantwoordelijk gebruik van drones. Het aantal bijna-botsingen met vliegtuigen is enorm toegenomen.

In een verklaring laat de FAA weten dat het harder campagne zal voeren om bewustwording voor het probleem te krijgen. Ook dreigt de toezichthouder echter met boetes en zelf mogelijke gevangenisstraf.

In juni 2014 waren er zestien meldingen van drones in de buurt van vliegtuigen, in juli 2014 waren dat er al 36.

Dit jaar is het aantal meldingen van bijna-botsingen door piloten explosief gestegen naar 138 in juni en 137 in juli. In totaal zijn er dit jaar al 650 meldingen gedaan door piloten van vliegtuigen en helikopters.

Bovendien, zo stelt de FAA, heeft de brandweer regelmatig het bluswerk bij natuurbranden moeten staken omdat de blusvliegtuigen niet konden opstijgen vanwege drones boven het vuur.

De FAA werkt nog aan wetgeving voor het commercieel inzetten van drones. Het is momenteel al verboden om met de onbemande vliegtuigjes te vliegen in buurt van onder meer vliegtuigen en vliegvelden.

Bovendien moeten de drones altijd in het zicht van de bestuurder zijn en mag op maximaal 150 meter hoogte worden gevlogen. Het afgelopen jaar zijn meldingen binnengekomen van drones op een hoogte van ruim drieduizend meter.
Bron: http://www.nu.nl/gadgets/...n-explosief-gestegen.html

Snel verbieden die dingen lijkt me. En als ze toch gebruikt worden in een verboden zone: neerhalen die handel?

Of wil men wachten tot de eerste doden vallen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Afgezien van dat verhaal van blusvliegtuigen zou ik niet weten waardoor doden zouden vallen. Zo'n ding van een halve meter breed en minder dan een kilo kan toch geen vliegtuig neerhalen? In het ergste geval heb je veel economische schade (weerradar, ruit, motor).

En door de kleine maat: succes met het neerhalen van die dingen. Wat wil je doen, met een mitrailleur in de lucht schieten en hopen dat je hem raakt? Of luchtafweergeschut van 100.000 euro per schot? Met een Chessna ertegenaan vliegen lijkt me de makkelijkste optie :*)

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 14-08-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
MBV schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:13:
Afgezien van dat verhaal van blusvliegtuigen zou ik niet weten waardoor doden zouden vallen. Zo'n ding van een halve meter breed en minder dan een kilo kan toch geen vliegtuig neerhalen? In het ergste geval heb je veel economische schade (weerradar, ruit, motor).
Er zijn al vluchten neergestort (met flink wat doden) na een birdstrike met een vogel van minder dan 100 gram (zie Wikipedia: Eastern Air Lines Flight 375).

Mag je zelf bedenken wat een veel zwaardere en grotere drone kan aanrichten...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-06 11:24

Garyu

WW

MBV schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:13:

En door de kleine maat: succes met het neerhalen van die dingen. Wat wil je doen, met een mitrailleur in de lucht schieten en hopen dat je hem raakt? Of luchtafweergeschut van 100.000 euro per schot? Met een Chessna ertegenaan vliegen lijkt me de makkelijkste optie :*)
Op zich zal het vergelijkbaar zijn met een birdstrike. Misschien nieuwe terminologie: dronestrike? O-)

Het verschil tussen een vogel en een drone lijkt me vooral dat metalen onderdelen van een drone net iets meer schade kunnen uitrichten dan een vogel. En ook birdstrike kan echt gevaarlijk zijn. Hudson, anyone? Daar liep het gelukkig nog goed af...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Moortn schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:52:
Je kan ook kijken naar een 2e hands 70-200 F4 L bijvoorbeeld, die is een stuk goedkoper dan een 100-400. Een paar maanden geleden heb ik ook zo 1 gekocht, ter vervanging van een 15 jaar oude 80-200 oid. Maakt echt een wereld van verschil. Ik ging toen van iets als dit naar dit. Zet ook de histogram aan op de camera zodat je kan zien of de belichting enigsinds klopt. Bij de 1000d zien de foto's er op het schermpje veel donkerder uit dat ze in werkelijkheid zijn. En natuurlijk [Verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 3
Naast kwaliteit (wat inderdaad beter zal worden; in het objectieventopic wordt dit het goedkopere alternatief voor de 70-200 F4 genoemd) is het vooral bereik wat tekortschoot.
Voor die standaard plaatjes naast de baan is 210mm meer dan voldoende; maar als je eens wat meer close-ups o.i.d. wil doen schiet die duidelijk tekort (letterlijk en figuurlijk).

Een 100-400mm is voor mij sowieso niet aantrekkelijk want dat bereik heb ik niet echt nodig normaal gesproken. Kan ik beter een 70-200mm met teleconverter nemen.

Mijn droomcombinatie is nog steeds de 6D met Tamron 24-70, Canon 70-200mm f/2.8 en 2x converter.
Ach ja; dromen mag toch? :+

Oh, en in dat forum ga ik niet posten. Als ik die kwaliteit daar zie durf ik dat niet eens. :+
wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:57:
Zie ik wat over het hoofd; dat land heeft toch bijna (of ondertussen al) 200.000 inwoners.
wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:44:
Bron: http://www.nu.nl/gadgets/...n-explosief-gestegen.html

Snel verbieden die dingen lijkt me. En als ze toch gebruikt worden in een verboden zone: neerhalen die handel?

Of wil men wachten tot de eerste doden vallen?
Nou liever niet. Dan mag ik die van mij ook wegdoen zeker.

Wat notes:

- Dit is de FAA, die uitspraken in dat bericht gelden dus voor de VS, niet voor Nederland; Nu.nl heeft dat weer uiterst bekwaam (als altijd) zonder enige notes overgenomen alsof dit voor Nederland geldt.

- Alles maar verbieden is ook zo'n tendens van tegenwoordig. Ik wil alles mogen en kunnen doen maar de als de buurman dat doet wil ik zijn kunnen en doen verbieden als het mij niet aanstaat.

- Ik vind het maar populistische berichten. Die multicopters vliegen als decennia rond maar nu gaat jan en allemaal er mee vliegen. Plus het woord 'drone' bekt lekker tegenwoordig.
Ik zeg niet dat het aantal gevallen dat zoiets gebeurd niet toeneemt, maar berichtgeving is gewoon de tendens van nu.

- Sommige quadcopters (zoals de DJI's) hebben al ingebouwd dat ze niet in verboden gebieden kunnen vliegen. Mijn quad die gebaseerd is op opensourcesoftware ook.

- Dat dit nu vaker gebeurd komt door klootzaken die de beelden op Youtube zien en zelf ook in de spotlights willen staan. Dat ze de hobby van (tien)duizenden naar de vernieling helpen weten ze niet en boeit ze niet. Als het verboden zou worden zoeken zij wel weer wat anders.

- En dat het klootzakken zijn bewijst wel het feit hoe het vlieggedrag is van zo'n quad. Wil je een vliegtuig raken dan moet je al gauw op vele tientallen meters tot honderd(en) meters zitten en dan ook nog eens zeer dichtbij een luchthaven. Aangezien ik die van mij op een honderd meter afstand al niet meer onderscheid kan maken tussen voor en achterkant zijn het in het geval van quads die in de buurt van vliegtuigen vliegen dus gewoon klootzakken die doelbewust in de buurt van luchthavens/vliegtuigen gaan vliegen. Niet random personen die even wat heen en weer willen vliegen op een veldje.

- En doden? De meest gebruikte quadcopters (de DJI's) wegen tussen de 1 en 1.5 kilo en bestaat vooral uit heel veel plastic. Een willekeurige vogel is al groter/zwaarder/steviger dan dat.
Pas viel die van mij van maar 2 meter hoogte op straat; 1 landing gear was al gebroken.
Als zo'n plastic ding tegen een vliegtuig knalt die 200+ km/h vliegt versplinterd dat ding gewoon.
Als die tegen een cockpitraam aanvliegt schrik je je dood natuurlijk.

Let wel; ik praat hier niets goed; integendeel. Mensen die dit doen moeten ze hard aanpakken. Maar zo heerlijk Nederlands van alles verbieden schiet bij mij het verkeerde keelgat in.

EDIT: kost tijd zo'n bericht typen en ik zie net dat je een crash aanhaalt in een nieuwe post.
Let wel; dat was een zwerm vogels dat in 3 v.d. 4 motoren vlogen in een kritieke fase van de vlucht.
En daarnaast tegen de cockpitramen en in de pitot tubes. En ook zijn turboprops dus extra gevoelig voor birdstrikes.

Dus niet 1 plastic quadcopter van ~1 kilo.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 14-08-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
Piet91 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:19:
[...]

Naast kwaliteit (wat inderdaad beter zal worden; in het objectieventopic wordt dit het goedkopere alternatief voor de 70-200 F4 genoemd) is het vooral bereik wat tekortschoot.
Voor die standaard plaatjes naast de baan is 210mm meer dan voldoende; maar als je eens wat meer close-ups o.i.d. wil doen schiet die duidelijk tekort (letterlijk en figuurlijk).

Een 100-400mm is voor mij sowieso niet aantrekkelijk want dat bereik heb ik niet echt nodig normaal gesproken. Kan ik beter een 70-200mm met teleconverter nemen.

Mijn droomcombinatie is nog steeds de 6D met Tamron 24-70, Canon 70-200mm f/2.8 en 2x converter.
Ach ja; dromen mag toch? :+

Oh, en in dat forum ga ik niet posten. Als ik die kwaliteit daar zie durf ik dat niet eens. :+
Dat topic is toch ook om elkaar verder te helpen toch ;) .
Even over het bereik van die 100-400, je zal het niet altijd nodig hebben, maar daar gaat het niet alleen om, de scherpte is niet normaal, zeker van de mkII. En ja die 70-200 2.8 wil ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Garuda is wel lief :p Heb nu 2* voor ~80 euro retourtjes naar Londen. Moet volgende maand weer, maar vanaf een andere plek terug.

Is de prijs voor een enkeltje.... de helft van een retour :) Lijkt zo logisch, maar kom je zelden tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:17:
[...]

Er zijn al vluchten neergestort (met flink wat doden) na een birdstrike met een vogel van minder dan 100 gram (zie Wikipedia: Eastern Air Lines Flight 375).

Mag je zelf bedenken wat een veel zwaardere en grotere drone kan aanrichten...
Dat was een hele zwerm vogels, met 8 vogels in 1 motor en 2 andere motoren ook een vogel. Voor het gemak ga ik ervan uit dat er geen hele zwerm drones gaat rondvliegen bij de takeoff. En bij mijn weten is de take-off procedure zo dat als 1 van de 2 motoren uitvalt, het vliegtuig gewoon opstijgt.
Garyu schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:18:
[...]

Op zich zal het vergelijkbaar zijn met een birdstrike. Misschien nieuwe terminologie: dronestrike? O-)

Het verschil tussen een vogel en een drone lijkt me vooral dat metalen onderdelen van een drone net iets meer schade kunnen uitrichten dan een vogel. En ook birdstrike kan echt gevaarlijk zijn. Hudson, anyone? Daar liep het gelukkig nog goed af...
Ook dat was een zwerm: allebei de motoren raakten een grote vogel en werkten vervolgens niet meer. Ik snap dat zodra een motor een ding van staal opzuigt hij sneller kapot gaat, maar een gans is ook best wel groot, en botten zijn sterker dan je zou verwachten.
Sowieso verwacht ik dat een A320 makkelijker te vliegen blijft dan een Electra, als de motoren allebei uitvalllen. Dat heeft dat geval van de Hudson wel laten zien: nadat de motoren al kapot waren nog hoogte kunnen maken, en hij had op elk groot grasveld in de buurt kunnen landen. Heel wat anders dan een Electra die met 1 kapotte en 2 beschadigde motoren zodanig in stall komt dat hij ondersteboven in het water komt :X

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 14-08-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 09:28
[...]

Fraai hoor.
Hoe heb je deze gemaakt dan? https://www.flickr.com/ph.../album-72157657193674941/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:44:
Dat topic is toch ook om elkaar verder te helpen toch ;) .
Meer om te showen geloof ik hoor.
Even over het bereik van die 100-400, je zal het niet altijd nodig hebben, maar daar gaat het niet alleen om, de scherpte is niet normaal, zeker van de mkII. En ja die 70-200 2.8 wil ik ook wel.
Die MK2 wordt 'm sowieso niet. Veel te duur voor wat ik aan fotografie doe.
Een 70-200 F/2.8 IS I kost 2e-hands ongeveer evenveel als een 100-400mm en dat bereik van 70-200mm (en lichtsterkte) heb ik veel meer aan dan meer millimeters.

Ah well :z ...
Thanks.

Ergens vanaf dit grasveldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Op Schiphol zijn in mei twee vliegtuigen betrokken geweest bij een 'ernstig incident'. De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) is een onderzoek begonnen, zo meldt de instantie vrijdag. Bij het incident waren een Airbus A320 en een Embraer 190 betrokken die elkaars pad dreigden te kruisen.

In de Kwartaalrapportage Luchtvaart van de OVV staat dat op 10 mei een landende Airbus A320 een late doorstart maakte op baan 18C (Zwanenburgbaan), terwijl op baan 24 (Kaagbaan) een Embraer 190 toestemming kreeg om op te stijgen. Zonder ingrijpen zouden de toestellen elkaars pad kruisen.

Toen de baanverkeersleider op de plotselinge doorstart van de Airbus werd gewezen door een collega, gaf hij de vliegers van de Airbus opdracht om naar rechts te draaien en de bemanning van het andere vliegtuig om naar links te draaien. Bij gelijktijdig gebruik van baan 24 als startbaan en baan 18C als landingsbaan is sprake van zogeheten convergerend verkeer.

De Onderzoeksraad is ook een onderzoek gestart naar een incident dat op 13 juni plaatsvond. Een Airbus A320 vertrok toen van een baan die na een baaninspectie nog niet beschikbaar was gesteld voor de luchtverkeersleiding. Omdat er geen gevaar was, besloot de verkeersleider om het vliegtuig de start niet af te laten breken.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...dent-vliegtuigen-schiphol

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Een doorstart is toch in principe altijd "plotseling"? Dan lijkt het geen handig optie om beide banen tegelijk te gebruiken op die manier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-06 20:40
Er zitten minima aan vast. Ik weet niet precies hoe het zit, maar een vliegtuig kan geen t/o klaring krijgen als er een ander op final hangt. Hoe veel mijl dat is, dat weet ik niet precies.

[ Voor 1% gewijzigd door LongBowNL op 14-08-2015 18:38 . Reden: Autocorrect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:14
Ik las in het Lufthansa Magazin een stuk over het door Lufthansa Technik ontwikkelde Passenger Transport Compartment (PTC). Dit is een module die in long haul aircraft ingebouwd kan worden door een aantal rijen uit de Eco sectie te halen, waarna een patient stabiel richting Duitsland vervoerd kan worden.

Afbeeldingslocatie: http://lufthansaflyer.img.boardingarea.com/wp-content/uploads/2015/06/LHICU.jpeg

Hier en hier een beknopt artikel over het PTC.

Zijn er ook andere airlines die een dergelijk concept aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Spirit Aerosystems completes first fuselage for Boeing 737 MAX
WICHITA, Kansas – Spirit AeroSystems in Wichita rolled out the first fuselage for the first Boeing 737 MAX on Thursday. Several employees of Spirit were attendance along with Kansas Gov. Sam Brownback.

Spirit Aerosytems delivers approximately 70 percent of the 737 structure to Boeing including the fuselage, pylon, thrust reverser and engine nacelle.

The first 737 MAX fuselage will be transported to Boeing’s Renton, Washington facility.

Assembly of the first 737 MAX is scheduled to be complete by the end of the year. The first delivery to customers is scheduled for the third quarter of 2017.

Boeing says the 737 MAX will deliver 20 percent increased fuel efficiency to airlines versus the original Next-Generation 737.

Boeing says they have booked 2,800 orders for the plane.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CMTeSRhWsAEXdVx.jpg:large

Afbeeldingslocatie: http://www.boeing.com/resources/boeingdotcom/commercial/737max/assets/images/gallery/gallery-full-01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

zo, 20% brandstof besparing is nogal wat

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Is een beetje vergelijkbaar met de A320neo's, daarvan belooft Airbus ook een 21 procent efficienter gebruik (15% door de nieuwe motoren en 6 procent door aanpassingen van de cabine), zie http://aviationweek.com/c...-20-fuel-burn-improvement :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Bizar dat in een toch al zo enorm doorontwikkelde techniek nog zoveel rek zit, al zie je hetzelfde bij bijvoorbeeld hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying-J
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
PWM schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:00:
Een doorstart is toch in principe altijd "plotseling"? Dan lijkt het geen handig optie om beide banen tegelijk te gebruiken op die manier :?
Daar kun je de politiek en omgeving voor bedanken. Lang niet altijd wordt de meest veilige baancombinatie gevlogen omwille van geluid/omwonenden etc. (dat betekent dus niet dat het onveilig is natuurlijk) Er zitten veel haken en ogen aan afhankelijk baangebruik (wat je dus hebt bij convergerende banen). Het blijft mensenwerk, maar in principe zou dit niet moeten kunnen, vandaar ook het onderzoek van de ovv natuurlijk.
In de kwartaalrapportage staan ook 2 incidenten op Lelystad. Dat het daar niet vaker echt mis gaat is een godswonder. Er zijn natuurlijk al wat ongelukken geweest daar, maar bijna elke rapportages van de ovv staan incidenten waarbij vliegers elkaar op enkele tientallen meters passeren.

[ Voor 28% gewijzigd door Flying-J op 15-08-2015 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:04

Bestla

M/M -> V/F

Ik heb een paar keer lesgehad op Lelystad, en het is inderdaad erg vreemd dat je geen torencontact hebt. Goed om je heen kijken is het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying-J
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
Bestla schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:11:
Ik heb een paar keer lesgehad op Lelystad, en het is inderdaad erg vreemd dat je geen torencontact hebt. Goed om je heen kijken is het devies.
Op zich is dat dan weer volkomen normaal, omdat er geen luchtverkeersleiding op Lelystad zit. Het is een zogenaamd groen veld, wat betekent dat je zelf uit moet kijken. Je hebt in principe wel contact met een torentje, maar de persoon die daar zit verstrekt alleen wat algemene gegevens (weer, baan in gebruik etc.) en is dus niet bezig/verantwoordelijk met het leiden van het luchtverkeer.

Dus inderdaad, goed om je heen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Morgen begin ik aan een groot avontuur. Een reis vol onzekerheid, elk moment kunnen er onverwachte dingen gebeuren. De vraag is of ik ooit aankom, ooit het reisdoel in zicht krijg.

Ik pak de trein van 08.00 naar Schiphol :+

Kijken of ik meer geluk heb dan mijn collega's van de week. Ik vlieg nu heen met Garuda economy, maar terug pak ik First Class (dus niet die pauper business, nee, het echte werk). Eens kijken hoe dat zit en ligt. Voor 55 minuten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:25

Onbekend

...

Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:57:
Bizar dat in een toch al zo enorm doorontwikkelde techniek nog zoveel rek zit, al zie je hetzelfde bij bijvoorbeeld hardware.
De koolstofvezels met metaaldraad erin verwerkt is volgens mij nog lang niet uit ontwikkeld, waardoor een vliegtuig steeds goedkoper en lichter geproduceerd kan worden. Ook zijn computermodellen en simulaties veel sneller en nauwkeuriger dan vroeger waardoor sneller verbeteringen aan het licht kunnen komen en doorgevoerd kunnen worden.

Ik verwacht dat de verbeteringen op aerodynamisch vlak de komende tientallen jaren nog wel eventjes door gaan. En natuurlijk moet nagedacht worden over het gebruiken van andere vormen van energie, aangezien de olie schaarser gaat worden en de olieproducerende landen gemakkelijker economisch voordeel proberen te gaan halen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een nieuwe vliegramp-in-wording?
Een Indonesisch vliegtuig met 54 inzittenden is bij Papoea-Nieuw-Guinea van de radar verdwenen.

Dat meldt de Indonesische instantie die belast is met de zoekactie en redding zondag op Twitter.

Het vliegtuig zou 44 volwassenen, vijf kinderen en vijf bemanningsleden aan boord hebben en is verdwenen in de provincie Papoea. De binnenlandse vlucht ging van Jayapura naar Oksibil.

"We weten nog niet wat er met het toestel is gebeurd en zijn bezig een zoekactie op te zetten met de lokale autoriteiten", zegt een woordvoerder van de Indonesische minister van Transport tegen persbureau AFP.

"Het weer is er momenteel erg slecht, het is heel donker en bewolkt. Het is ook een bebergd gebied. Dit alles bemoeilijkt de zoektocht."
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...-papoea-nieuw-guinea.html

Zou gaan om vlucht TGN267, een ATR-42 van Trigana Air Service

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.