Een tijdje geleden met dezelfde vraag gezeten, uiteindelijk gekozen voor de Hario Skerton Pro. Voornaamste reden was omdat dit me een goede tussenweg leek tussen de echt budget modellen en de duurdere varianten. Tuurlijk zal je een consistentere maling krijgen van handmalers van >€200, maar ik wilde graag eerst beginnen met een goedkopere oplossing om te kijken of het bevalt. Mijn persoonlijke mening: consistentie is ok, maar het valt wel op dat de consistentie minder wordt zodra je grover gaat malen. Of dit echt een probleem is: voor mij nog niet, mogelijk dat je je hier wel op termijn aan kan gaan storen. Verder is het gebruiksgemak prima en proef je duidelijk verschil met voorgemalen bonen. Zelf start ik liever met een budget oplossing die ik later upgrade als ik inderdaad beter wil dan dat ik begin met een dure, expert versie die ik mogelijk op termijn niet veel ga gebruiken (maar dat is uiteraard persoonlijk)Belecthor schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:25:
Van wat ik begrijp is de Hario Skerton Plus of Pro een prima keus van rond de 50/60 euro als ik veel reviews moet geloven. Ik kom echter vervolgens op Reddit en daar wordt de Hario Skerton keihard de grond in gestampt en refereren ze naar modellen van >100 euro, wat ik te gortig vind voor een handmaler. Er wordt ook verwezen naar de budgetvriendelijke Aliexpress Timemore C2
[...]
Heeft iemand een suggestie hier voor een goede handmaler voor een prijs rond de 50 euro die hier verkrijgbaar is?
Kleine toevoeging: ik gebruik de maler voor French press en voor een mokka potje