@
kosz Het is exact dit soort reacties waarom ik op Tweakers zit. Het zorgt ervoor dat mijn blikveld groter wordt en ik de juiste keuze kan maken. Een Siemens is namelijk nog nooit door iemand genoemd en is een merk dat ik voor koffiezetapparaten nog niet bekeken heb.
De "erger punten" benoemde ik even omdat je deze terug leest in reviews. Voor mij zijn die genoemde min punten echter geen issue. Op dit moment heb ik een 1,5liter water reservoir en ik erger mij nooit aan het moeten bijvullen net als de bonen. Natuurlijk is groter prettiger maar gezien de huidige apparaten ga ik altijd een stap vooruit.
Het klopt namelijk dat het om een Saeco gaat met dat stoompijpje. Een apparaat dat ik als student in gebruik heb genomen terwijl ik alleen was. Inmiddels heb ik een fanatiek drinkende vriendin en wordt er in de vriendengroep meer koffiegedronken dan voorheen.
Een van de absolute eisen is het tegelijk kunnen zetten van een 2 bakken koffie! Dat is namelijk nu een van de ergerpunten. Als dat tegelijk zetten dan ook nog een cappuccino kan zijn is dat helemaal fantastisch.
Dat de Melitta twee bonenreservoirs is voor mij dan weer een pluspunt omdat ik op een doordeweekse avond (en een persoon in mijn omgeving altijd) graag decafe drinkt.
Verder is het wenselijk dat er een kop thee gezet kan worden en hiervan de grote van het glas ingesteld kan worden. Op de saeco kan je heet water eruit laten komen maar moet je er wel bij blijven staan om weer tijdig op de stop knop te drukken.
Het gaat dus om een goede bak koffie, consistent, goed op temperatuur en relatief handig in gebruik.
Vandaar dus de voorkeur nu voor de Melitta. De app interesseert mij ook niets maar de melkopschuimer schijnt goed te zijn evenals de persoonlijke instellingen.
Ik ga de Siemens lijn eens bekijken. Dank voor je reactie.