Het zijn niet de glanzende delen, daar krijg ik de druppeltjes makkelijk weg gepoetst, het zijn de kunstofdelen waar het op blijft zitten, ook als ik het met een druppeltje dreft poetsehtweak schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:34:
@schumi1986 Een glanzende (horizontale) bovenzijde?
In een keuken, waar ook gebakken/gekookt wordt?
Tja, deeltjes, ondanks het gebruik van een afzuigkap, gaan toch wel ronddwarrelen. En 'landen' op horizontale vlakken. Het kan van alles zijn.
Als het waterspetters zouden zijn, dan zijn het wellicht kalk/mineralen restanten (opgedroogd). Microvezeldoekje met wat schoonmaakazijn en wegpoetsen. Of een drupje afwasmiddel, in het geval van vetspetters. (of beiden)
Het kan al ontstaan als je het reservoir vult met water, bij het gieten van water 'stuift' er altijd wat nevel in de rondte.
Suk6 met poetsen!

er zal idd wel van alles ronddwarrelen in de keuken vlakbij de afzuigkap maar zoals ik al vertelde al mijn andere machines (4 stuks) hebben op dezelfde plek gestaan en deze waren na het poetsen ook weer mooi schoon
ik ga nog even wat middeltjes proberen maar mocht dit nu telkens een rotklus worden om de Jura netjes schoon te houden mag hij al naar een volgende eigenaar (waar niet in huis gekookt wordt)
EDIT: HG oven en BBQ reiniger did the job
[ Voor 5% gewijzigd door schumi1986 op 25-05-2020 13:20 ]