een tijdje terug heb ik hier wat gedeeld over een nieuwe maler en welke het zou moeten worden.
inmiddels al een paar weekjes trotse eigenaar van een E65S GBW;
wat een geweldige maler is dat zeg
maalgraad volledig digitaal instellen is echt een verademing.
ook de portafilter herkenning is bij ons thuis goud waard, nu kan mijn vrouw eindelijk 1 espresso zetten in plaats van een dubbele en dan de helft weg kieperen

het maalsel is super fluffy wat er uit komt, het enige nadeel ten opzichte van de DF83 die er eerst stond is dat het maalsel ietsjes klonteriger oogt, maar daar maar merk je qua smaak in elk geval niks van.
al met al zeer tevreden met deze maler en kunnen we weer heel wat jaren mee vooruit.
ik kreeg thuis alleen nog het verzoek of ik er geen lungo uit kan krijgen. een americano wordt niet zo gewaardeerd thuis.
heeft iemand dat wel is geprobeerd in een espresso machine? online kan je er wel wat over vinden, maar niet superveel.
heeft iemand hier bijvoorbeeld een goeie baseline qua maalgraad en doorlooptijd t.o.v. het te behalen gewicht?
zelf dacht ik gewoon aan 3x zo grof malen en dan de output op 1:5 te zetten, alleen ben bang dat ik zoveel moet tweaken dat het een behoorlijke hoeveelheid koffie gaat kosten, dat wil ik eigenlijk voorkomen.