Nu hier ook over een Gaggiuino mod wordt gesproken, meld ik mij ook maar eens. Ik lees al langere tijd mee maar post nooit.
De afgelopen maanden heb ik mijn Rancilio Silvia omgebouwd met een Gaggiuino. Hoewel ik geen technicus ben, viel het hele project mij heel erg mee. En als je tegen problemen bij de bouw of de installatie aanloopt, krijg je in de discord supersnel antwoord.
Ik kan zeggen dat een Gaggiuino intens is. Je krijgt zoveel informatie! En ik als beginner op espresso gebied, zie soms door de bomen het bos niet meer. Maar oefening baart kunst en wordt steeds overzichtelijker voor mij.
Om aan te geven wat mijn perceptie van koffie is: de espresso smaakte voor de mod erg lekker. En nu nog steeds.
Het fijnste aan de mod vind ik overigens de ingebouwde weegschaal en dat de machine automatisch stopt op het juiste moment. Ik kan nu dus instellen dat ik bijvoorbeeld 32 gram koffie wil. En dan stopt de afgifte vanzelf zodat je precies de gewenste hoeveelheid krijgt.
Al met al een erg leuke klus om te doen. Het resultaat is eigenlijk te veel voor mij. Maar het is heel erg leuk om mee bezig te zijn. Koffie blijft naast erg lekker dus ook gewoon een leuke hobby.