Lasmibalsingh schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:09:
Is het gebruik van een waterfilter in het waterbak van toegevoegde waarde bij gebruik van Nederlands kraanwater? Ik heb er nu wel een inzitten die ik erbij kreeg toen ik mijn volautomaat kocht. Inmiddels zijn er al een paar maanden voorbij. Nog steeds geen melding gekregen dat ik het moet vervangen overigens.
Vraag is eigenlijk waarom je geen filter zou plaatsen als je die mogelijkheid hebt?
Voor de smaak hoeft het vaak niet zou je denken, als er chloor in het water zit gebruik je dat sowieso niet.
Maar hoe zuiverder je water hoe lekkerder je thee of koffie smaakt, en zo`n filter verlengt de ontkalkingscyclus en levensduur van je machine, at er niet in komt hoef je ook nooit schoon te maken..
Mijn volautomaat gebruikt 4 filters (ca. 5000 kopjes koffie) voordat hij om een ontkalkingsbeurt vraagt.
Ik moet wel de filters "aanmelden" in het menu en ik krijg in de display te zien hoe lang het huidige filter nog meegaat. Na 4 aangemelde filters vraagt hij dan om een ontkalkingsbeurtje.
Imo schaf je een volautomaat niet aan uit zuinigheid maar omdat je een lekker bakkie wilt, filters calculeer je in. (al woog mee dat bij mijn koffiegebruik ik de machine al na een jaar gratis heb bij gebruik van de dure bonen tov Nespresso, waarbij elk bakje drie keer zo duur is.)
Verder nog niemand hier met een
Saeco PicoBaristo geloof ik?
Sinds een half jaar uiterst tevreden met deze mooie compacte allrounder.
Alle koffiespecialiteiten/dranken zijn makkelijk in te stellen en ook even een andere instelling tussendoor zit makkelijk onder een knopje. Dat reclamefilmpje klopt als een bus.
De machine warmt snel op en spoelt bij in- en uitschakelen de zetgroep en leidingen. Wekelijks de zetgroep even schoonmaken en smeren is imo voor elke machine een must, bij deze is dat erg simpel.
De melkbekerleidingen kunnen simpel schoongespoeld na het zetten van geschuimde melk, daar vraagt hij zelf om. De hele melkkan uit elkaar en schoonmaken is trouwens ook maar 5 minuten werk.
Twee kopjes zetten is twee keer drukken en de melkkan kan je simpel in de ijskast kwijt doordat je de tuit in kan schuiven.
Voordelen; 9 koffie variëteiten + hete melk + thee, snelle opwarming (<1min), maximale controle qua instellingen, makkelijk te reinigen, grotendeels zelfreinigend, compacte mooie machine en echt simpel in gebruik.
Een bakkie met snelfiltermaling , bv decafé, gaat ook simpel, maatschepje meegeleverd.
Alle onderhoud geeft hij aan in het display; vullen (water/bonen), reinigen, legen (lekbak/koekies) en ontkalken/nieuw filter.
Lekbak en koekies loopt bij mij synchroon, als hij aangeeft de koekies te legen dan is de lekbak ook vol zodat dat in één keer gaat.
Nadelen; Eigenlijk geen, al had het waterreservoir groter gemogen en het bonenreservoir ook, ik ben een grote luie koffiedrinker.
Een aanrader qua machine.
Omdat ik veel koffie (500gr/week) drink vul ik het reservoir vaak tot de rand met water ipv tot het streepje, dan blijkt hij net te zwaar voor het plastic handvat bij bruuske bewegingen, dat nu dus inmiddels een barstje vertoont.
Gelukkig kost zo`n handvat maar 8 euro, maar een rvs handvat had beter geweest,.
Ben zelf na omzwervingen met bonen van speciale branders en supermarkten uitgekomen op Lavazza Rossa, een gemiddeld sterke koffie met een vleugje chocolade er in.
Voor de lekkerste cappucino gebruik ik rauwe (volle) boerenmelk, zo van de koe. Of gethermiseerde (volle) boerenmelk, ook zo van dezelfde boerderij. En niet uit een pak maar uit statiegeldflessen.
En ben ik de enige idioot die zijn machine mee op vakantie neemt.................?
Voor het gemak en genieten van je eigen lekkere bakkie in je appartementje als je wakker wordt of op het balkon, genietend van het uitzicht..........(al hadden 6 man er lol van met ieder hun eigen bakkie)
Daar kan Clooney niet tegen op....
[
Voor 13% gewijzigd door
Teijgetje op 30-03-2018 03:06
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.