Ik heb vroeger een gooedkope volautomaat gehad, ik meen een Siemens. Daar kom je heel makkelijk de zetgroep uit halen en dat was ook wel nodig want het was een enorme bende en als je te lang wachtte ging het flink schimmelen.uNoTopia schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:31:
Waar denken wij aan:
We hebben de Jura E8 op het oog. Maar gezien dit en andere topics hier, vraag ik me af: is het nou een gemis of een feature dat je de zetgroep niet zelf kan schoonmaken? Kan je er op vertrouwen dat die machine zijn zetgroep redelijk schoon houdt als je het boekje volgt waardoor de aanbevolen periodieke servicebeurt genoeg moet zijn? Ik vind die Nivona's stiekem niet zo mooi, en daar kan en moet je de zetgroep dus zelf doen. Als dat bij de Jura oprecht niet hoeft, geniet dat de voorkeur.
Of toch een Mokkamaster en dan maar geen cappu's......
Alle input wordt gewaardeerd
Sindsdien Jura en dat is echt een genot. De zetgroep kun je niet makkelijk uitnemen maar dat hoeft ook niet. De binnenkant blijft behoorlijk schoon en droog en met de normale reiniging is de machine 10x schoner dan de Siemens.
Ik ben zelf wel handig en service al mijn machines (jura Z5 en nu Z10) zelf. 1x per jaar de kast open, zetgroep demonteren en schoonmaken. De hoeveelheid vuil valt enorm mee, niks om je zorgen over te maken.
Jura heeft het gewoon heel veel beter voor elkaar.