Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 208 ... 247 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadster
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 22:27
Het is maar hoe je de info qua waarde inschat, review vs verkooppraatje...... Het is aan jou en wat jij belangrijk vindt. Kan een speelse eerste stap zijn in de espresso wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:05

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zie dat men best wel onder de indruk is van de Sage Dual Boiler. Is niet de goedkoopste of meest compacte machine, maar blijkbaar de meest voordelige espressomachine met 2 boilers.
Deze zou erg consistent moeten zijn qua temperatuur. Alleen moet je even geduld hebben voordat ie helemaal op temperatuur is gekomen. Dus even snel aanzetten en een bakkie eruit halen is er niet bij. Daarentegen is dan ook wel alles opgewarmd, dus ook de zetgroep. Bij zo'n thermojet of hoe ze het ook noemen, is ie welliswaar na een paar tellen klaar voor gebruik, maar is de alles nog koud. Die moet je dan ook eerst even door laten lopen om op temperatuur te laten komen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:54
mphilipp schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:12:
Alleen moet je even geduld hebben voordat ie helemaal op temperatuur is gekomen. Dus even snel aanzetten en een bakkie eruit halen is er niet bij. Daarentegen is dan ook wel alles opgewarmd, dus ook de zetgroep. Bij zo'n thermojet of hoe ze het ook noemen, is ie welliswaar na een paar tellen klaar voor gebruik, maar is de alles nog koud. Die moet je dan ook eerst even door laten lopen om op temperatuur te laten komen.
Dat is de afweging dus voor thuis, perfecte temperatuur stabiliteit in de hele zetgroep kost ca. 20 minuten. Of een thermojet/block etc. Die gauw terugloopt naar 80-85 graden C tijdens het zetproces. Wat resulteert in relatief zuurdere bakjes koffie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joshh
mphilipp schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:12:
Ik zie dat men best wel onder de indruk is van de Sage Dual Boiler. Is niet de goedkoopste of meest compacte machine, maar blijkbaar de meest voordelige espressomachine met 2 boilers.
Een Profitec Pro 300 en Lelit Elizabeth zijn ook mooie Dual boilers, waarbij de Lelit en Sage meer zijn gefocust op features, en de Profitec op de kwaliteit van de componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joshh schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:27:
[...]
Dat is de afweging dus voor thuis, perfecte temperatuur stabiliteit in de hele zetgroep kost ca. 20 minuten. Of een thermojet/block etc. Die gauw terugloopt naar 80-85 graden C tijdens het zetproces. Wat resulteert in relatief zuurdere bakjes koffie.
Ja, daarom. Even snel on the spot koffie zetten is er niet bij. Het is bij ons ook weer niet zo dat we de hele dag door op allerlei random tijdstippen koffie drinken. Het is in ieder geval iets om goed over na te denken. Wie weet komen we er wel op uit om een compacte Nespresso er naast te zetten voor de 'snelle kop', totdat we te verwend zijn geraakt door de lekkere espresso en het wachten voor lief nemen :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:12
mphilipp schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:45:
[...]

Ja, daarom. Even snel on the spot koffie zetten is er niet bij. Het is bij ons ook weer niet zo dat we de hele dag door op allerlei random tijdstippen koffie drinken. Het is in ieder geval iets om goed over na te denken. Wie weet komen we er wel op uit om een compacte Nespresso er naast te zetten voor de 'snelle kop', totdat we te verwend zijn geraakt door de lekkere espresso en het wachten voor lief nemen :+
Nespresso? 8)7
Voor de zeer snelle koffie heb ik een Moccamaster en een afzonderlijke maler (Sculptor 064), die ik ook gebruik voor massakoffies (lees: bezoek > 2 man). Ik gebruik dezelfde bonen als voor mijn espressomachine. Vergeet ik mijn espressomachine aan te zetten, maar heb ik nood aan koffie, heb ik nog de Hario V60. Maar toch drink nog het meeste uit mijn espressomachine, die een half uur nodig heeft om op te warmen (incl. groep). In het weekend zet ik die aan met een slimme stekker, in de week heb ik geen tijd om 's morgens espresso's te maken, dan komt de Moccamaster als geroepen. Werk ik thuis dan staat de espressomachine gans de dag aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 20:30
Ik heb geen ervaring met andere espresso apparaten, maar ik vind de Profitec Go acceptabel qua opwarmtijd.
Ik time het nooit. Maar zal ongeveer 10 minuten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat is jouw mening, maar momenteel staat hier een Nespresso Creatista Pro, waar wij erg tevreden over zijn. Dus als ik een 'echte' espressomachine verkocht krijg, is het helemaal niet gek om een kleine Nespresso ernaast te zetten. Ik heb geen oneindig grote keuken en ga 'm niet volproppen met allerlei koffiespul.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gerwinnn
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09 21:53
mphilipp schreef op maandag 27 mei 2024 @ 17:25:
[...]

Dat is jouw mening, maar momenteel staat hier een Nespresso Creatista Pro, waar wij erg tevreden over zijn. Dus als ik een 'echte' espressomachine verkocht krijg, is het helemaal niet gek om een kleine Nespresso ernaast te zetten. Ik heb geen oneindig grote keuken en ga 'm niet volproppen met allerlei koffiespul.
Laat je vooral niet al te gek praten door de gemiddelde tweaker hier die een end game setup koopt maar vervolgens bezuinigt op bonen want 20 euro de KG is al te duur. :+

Ik zou lekker met een Sage bambino beginnen, en wel wat meer geld uitgeven aan een maler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:16
[...]

Alleen waarschijnlijk gaat de Nespresso tegenvallen als je een echt espresso apparaat heb. Tenminste dat was bij mij zo :)
Voorheen vond ik het altijd best lekker zo'n Nespresso maar nu doe je me er echt geen plezier meer mee. Ik drink het alsnog bij iemand thuis als het me aangeboden word, daar niet van

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
[...]

Hopelijk heb je nog ruimte IN de kast om die Nespresso in op te bergen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ozzie schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:40:
[...]
Alleen waarschijnlijk gaat de Nespresso tegenvallen als je een echt espresso apparaat heb. Tenminste dat was bij mij zo :)
Dat kan, maar dat moeten we dan maar zelf ervaren. Ik heb een stel eigenwijze dames in huis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 13:56

Ravhin

no <root>...

mphilipp schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:25:
[...]

Dat kan, maar dat moeten we dan maar zelf ervaren. Ik heb een stel eigenwijze dames in huis...
Felix Uxor, Felix Vita
*;

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:05
YouTube: Making High Pressure Coffee With 300 Ton Hydraulic Press | Part 2!

Koffie zetten op 1000 bar, met hydraulische pers _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Vandaag uit 't werk even langs brute Bonen gereden om die eens te proberen!

Leuk tentje, aardig geholpen en uiteraard even een espresso geproefd!

Morgen gaan ze door de maler *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshh
Koekstra schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:04:
Vandaag uit 't werk even langs brute Bonen gereden om die eens te proberen!

Leuk tentje, aardig geholpen en uiteraard even een espresso geproefd!

Morgen gaan ze door de maler *O*
Goed bezig! Houd er rekening mee dat de boon nog wat rusttijd na het branden kan gebruiken. Gemiddeld een dag of 5 á 7. Niet persé een must als je niet kan wachten.. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Joshh schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 05:53:
[...]

Goed bezig! Houd er rekening mee dat de boon nog wat rusttijd na het branden kan gebruiken. Gemiddeld een dag of 5 á 7. Niet persé een must als je niet kan wachten.. d:)b
Ja ze vertelde het in de branderij al idd, thnx!
Mijn batch is de 21e gebrand (dus ze branden toch wekelijks?) sus dat komt precies goed uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 14:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

Russel88 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 17:21:
Ik heb geen ervaring met andere espresso apparaten, maar ik vind de Profitec Go acceptabel qua opwarmtijd.
Ik time het nooit. Maar zal ongeveer 10 minuten duren.
Jup, ik ben er ook erg blij mee. Die methode die ze aanhouden is erg fijn voor een snel bakkie. Ik ben ook blij dat meerdere merken dit eindelijk gaan toepassen, binnen 6 minuten op temperatuur en met 9 minuten is het portafilter heet al. Leuk en aardig als jij een espresso apparaat maakt die tot de 0.1 graden kan reguleren, maar als die 45 minuten nodig heeft om op te warmen ga ik hem iig niet kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Denko op 29-05-2024 08:59 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:37
Denko schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:58:
[...]
binnen 6 minuten op temperatuur en met 9 minuten is het portafilter heet al. Leuk en aardig als jij een espresso apparaat maakt die tot de 0.1 graden kan reguleren, maar als die 45 minuten nodig heeft om op te warmen ga ik hem iig niet kopen.
Profitec Go ben ik ook blij mee: erg snel (en daarmee ook redelijk zuinig in energieverbruik), en na 6 minuten geeft hij flush aan om e.v.t. het portafilter (en kopje) sneller op te warmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-09 10:21

Leuke video van een opkomende nieuwe versie van de Xbloom

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:13
Ik vind het wel een interessant product en de prijs is ook niet slecht. Wel een vrij kleine watertank, maar de optie om op vast water aan te sluiten bestaat ook. Het hele pods gebeuren moet ook niet echt voor mij, maar is op zich wel volkomen optioneel en misschien wel eens tof om te experimenteren met andere koffies. Maar toch wel het belangrijkste om mee rekening te houden: voorlopig niet beschikbaar in Europa. Wie weet komt dat wel na de early bird bestellingen, maar voorlopig dus niet interessant voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
vinpower schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:04:
De Bezzera Aria staat op te warmen voor de eerste keer! :D :D

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Mooi ding
Ik had goede hoop dat je bij de Crem One familie zou komen ;w :+
Maar wat heeft de doorslaggegeven in je keuze?
Veel plezier in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:58
Ik heb hier een Jura E6 uit 2020 staan. Nu merk ik sinds een paar dagen dat er weinig tot geen water meer uitkomt bij het spoelen van het apparaat. Het koffiezetten zelf doet het nog wel goed.

Is er iets wat ik zelf kan doen/proberen om dit te fixen?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:13
Iemand al een idee of er reviews zijn van de Philips Baristina?
Lijkt me een zeer interessante optie voor mijn gebruikersprofiel.

Enige die ik voorlopig vond is die van Just alferink.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:59
Plint schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:55:
[...]

Gefeliciteerd! Mooi ding
Ik had goede hoop dat je bij de Crem One familie zou komen ;w :+
Maar wat heeft de doorslaggegeven in je keuze?
Veel plezier in ieder geval
Uiteindelijk de Aria gekozen vanwege het design en formaat. En de joysticks in plaats van draaiknoppen.

Sorry! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshh
Tibs schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:43:

Wat is jouw gebruikersprofiel en de andere opties die je overweegt aan te schaffen als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:16

Is die uberhaupt al te koop? Volgens mij is die alleen gepresenteerd, maar ouderwets als philips is duurt het daarna nog maanden totdat die leverbaar is.
Ik heb op youtube ook nog geen enkele review ervan gezien.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Slaapje schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:07:
Ik heb hier een Jura E6 uit 2020 staan. Nu merk ik sinds een paar dagen dat er weinig tot geen water meer uitkomt bij het spoelen van het apparaat. Het koffiezetten zelf doet het nog wel goed.

Ontkalken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Dank, maar dat is het niet. Al gedaan maar geen verschil in resultaat. Sowieso reinig en ontkalk ik altijd op het moment dat de machine dit aangeeft.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:59
Waarschijnlijker koffie zeef reinigen. Daar blijft soms wat koffie aan plakken en dan loopt het niet meer door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 19:51

Bij Coolblue kun je al wat consumentenreviews lezen van een testpanel. Beetje wisselend over het algemeen. Veel opmerkingen over de temperatuur en een aantal over de smaak.
Prijs zal 299 euro worden als ik het goed begrijp.

Afgaand op de eerste reviews moet dit een beetje een sterk verbeterde Senseo ervaring oplevering qua smaak en gemak. Dat eerste is natuurlijk niet zo moeilijk.

[ Voor 13% gewijzigd door yorroy op 31-05-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Joshh schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:12:
[...]

Wat is jouw gebruikersprofiel en de andere opties die je overweegt aan te schaffen als ik vragen mag?
Iemand die momenteel een french press gebruikt om koffie te maken maar geen plaats heeft om een grote volautomaat te plaatsen. Ook niet echt zin om een halfautomaat met aparte maler aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-08 19:48
Ozzie schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:21:
[...]

Is die uberhaupt al te koop? Volgens mij is die alleen gepresenteerd, maar ouderwets als philips is duurt het daarna nog maanden totdat die leverbaar is.
Ik heb op youtube ook nog geen enkele review ervan gezien.
Is te koop en hier alvast een review.
YouTube: one week later, philips baristina coffeemaker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Slaapje schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:07:

Probeer even het volgende:

1. Trek de volledige lek/koffie opvangbak uit de Jura.

2. Kijk nu 'in' de Jura, als het goed is kijk je tegen een soort zwart klepje aan. Hierachter zit een rond onderdeel met gaatjes erin. Je ziet deze niet omdat het klepje ervoor zit, maar kan hem wel voelen met je hand. Dit onderdeel heeft wat speling als je hem beweegt.

3. Pak een vochtige doek (geen keukenpapier).

4. Poets nu dit onderdeel schoon met de vochtige doek, als het goed is wordt de doek aardig vies (koffie residu).

5. Zet de machine aan. Hopelijk spoelt hij nu weer volledig door. @Slaapje laat even weten of dit helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Verwees @Tibs al naar en hij is nog steeds niet te koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshh
Tibs schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:21:
[...]

Iemand die momenteel een french press gebruikt om koffie te maken maar geen plaats heeft om een grote volautomaat te plaatsen. Ook niet echt zin om een halfautomaat met aparte maler aan te schaffen.
Duidelijk, en welk type maler gebruik je nu voor het zetten van een French Press? Mijn advies zou zijn om niet persé op zoek te gaan naar een complete volautomaat in een klein jasje. Met je huidige zetmethode maak je namelijk veel betere koffie dan je ooit uit zo'n instap-volautmatisch espressomachine kunt halen.

Heb je iets als de Krups Grind en Brew machine al overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Joshh schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:45:
[...]

Duidelijk, en welk type maler gebruik je nu voor het zetten van een French Press? Mijn advies zou zijn om niet persé op zoek te gaan naar een complete volautomaat in een klein jasje. Met je huidige zetmethode maak je namelijk veel betere koffie dan je ooit uit zo'n instap-volautmatisch espressomachine kunt halen.

Heb je iets als de Krups Grind en Brew machine al overwogen?
Ik koop nu voorgemalen koffie in de betere koffiezaak. Dus een eigen maler zou ook al een verbetering zijn vermoed ik.

Die Krups had ik nog niet overwogen maar ga ik wel eens bekijken! Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
stin00 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:37:
[...]

Probeer even het volgende:

1. Trek de volledige lek/koffie opvangbak uit de Jura.

2. Kijk nu 'in' de Jura, als het goed is kijk je tegen een soort zwart klepje aan. Hierachter zit een rond onderdeel met gaatjes erin. Je ziet deze niet omdat het klepje ervoor zit, maar kan hem wel voelen met je hand. Dit onderdeel heeft wat speling als je hem beweegt.

3. Pak een vochtige doek (geen keukenpapier).

4. Poets nu dit onderdeel schoon met de vochtige doek, als het goed is wordt de doek aardig vies (koffie residu).

5. Zet de machine aan. Hopelijk spoelt hij nu weer volledig door. @Slaapje laat even weten of dit helpt :)
Yes, dat werkt! En dat de doek 'aardig' vies kan worden is wel een understatement van t jaar :o

Thanks!

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:39

Hee, interessant, die had ik nog niet gezien!

Op Coolblue staat een review van iemand:
Als echte koffieliefhebber en gadgetfan was ik verheugd de Philips Barista te testen voordat deze in Nederland beschikbaar kwam. Normaliter gebruik ik een cupmachine, dus mijn doel was te zien of deze bonenmachine een waardig alternatief kon zijn. Voor de test gebruikte ik Illy Classic Roast bonen.

Bij het uitpakken viel het moderne ontwerp direct op, maar het voelde minder robuust door het goedkope plastic. De watertank zat los en was lastig vast te zetten, wat een goedkope indruk achterliet. De installatie was eenvoudig, hoewel de handleiding ontbrak. De machine is gebruiksvriendelijk met slechts drie knoppen, maar je moet onthouden de handel te verzetten om de bonen te malen.

De koffie was acceptabel, maar niet indrukwekkend. De standaard espresso was te zwak en de sterke variant te sterk. De crème laag was vaak dun en ongelijkmatig, en er zat soms koffiedruis in. Het schoonmaken was eenvoudig, maar het nadruppelen zorgde voor wat ongemak.

Gezien de kwaliteit van de koffie en de bouwkwaliteit vind ik de prijs van 300 euro niet gerechtvaardigd. Voor dit bedrag zijn er betere opties beschikbaar.
Ik denk zelf dat dit wel eens een hit zou kunnen worden voor Philips, vooral voor mensen die willen upgraden van een Senseo of Nespresso. Het ding ziet er "strak" uit qua design, en het lijkt net "op het eggie". Het is ook kleiner dan een Jura volautomaat oid. Als ze het goed marketen qua goed voor het milieu met "geen aluminium cups meer", de smaak is voldoende, en het ding blijft ook nog heel na 2 jaar (het ziet er redelijk wiebelig en gevoelig uit op die youtube review moet ik eerlijk zeggen, veel mechanische dingen die kapot kunnen), en ze krijgen de prijs onder de psychologische 300 euro, dan kan het wel eens groot worden. Ze zullen ook concurreren met hun eigen volautomaten die ook melk schuimen en die rond de 300 euro verkocht worden, dus de smaak zal wel beter moeten zijn dan zo'n volautomaat van Philips. Al zal het kleinere formaat en "espresso machine" design ook wel meehelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Interessante discussie op Reddit over hoe prijzen van espresso machines per regio nogal verschillen (EU vs US) en dat dit behoorlijke invloed heeft op wat er geadviseerd wordt. Wat vinden jullie?

https://www.reddit.com/r/...ommending_a_sage_bambino/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Slaapje schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:03:
[...]
Yes, dat werkt! En dat de doek 'aardig' vies kan worden is wel een understatement van t jaar :o

Thanks!
Kijk, dat scheelt weer kopzorgen en/of reparatiekosten. Maak dit ronde zeefje periodiek even schoon, ik doe het maandelijks nu. En nu even een bakkie pleur zetten :7

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 31-05-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshh
olafmol schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:09:
Ik denk zelf dat dit wel eens een hit zou kunnen worden voor Philips, vooral voor mensen die willen upgraden van een Senseo of Nespresso. Het ding ziet er "strak" uit qua design, en het lijkt net "op het eggie". Het is ook kleiner dan een Jura volautomaat oid. Als ze het goed marketen qua goed voor het milieu met "geen aluminium cups meer", de smaak is voldoende, en het ding blijft ook nog heel na 2 jaar (het ziet er redelijk wiebelig en gevoelig uit op die youtube review moet ik eerlijk zeggen, veel mechanische dingen die kapot kunnen), en ze krijgen de prijs onder de psychologische 300 euro, dan kan het wel eens groot worden. Ze zullen ook concurreren met hun eigen volautomaten die ook melk schuimen en die rond de 300 euro verkocht worden, dus de smaak zal wel beter moeten zijn dan zo'n volautomaat van Philips. Al zal het kleinere formaat en "espresso machine" design ook wel meehelpen.
Ik denk dat dit een flop wordt, mensen zullen er meer van verwachten dan het daadwerkelijk zal kunnen bieden. De review die wordt aangehaald in je post schreeuwt: 'Doe het niet!'. Ik ben verbaasd welke verwachtingen je vervolgens schijnt te krijgen.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:11

DjVe

Hatsaflats!

Ik snap werkelijk niet waarom je zoiets wil hebben. Koop dan gewoon een volautomaat die naar alle waarschijnlijkheid dezelfde kwaliteit koffie zet (want ik zie niet wat het verschil is tussen deze "revolutionaire" machine van Philips en een simpele De'longhi).

Dit heb ik wel vaker met dingen waar Philips op gedrukt staat. Compleet nutteloos, maar het wordt zo mooi gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Joshh schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:15:
[...]

Ik denk dat dit een flop wordt, mensen zullen er meer van verwachten dan het daadwerkelijk zal kunnen bieden. De review die wordt aangehaald in je post schreeuwt: 'Doe het niet!'. Ik ben verbaasd welke verwachtingen je vervolgens schijnt te krijgen.. :o
Gebaseerd op deze Youtube review: YouTube: one week later, philips baristina coffeemaker

Ik denk dat deze meneer wel past in de doelgroep. Hier zitten "we" natuurlijk in een koffie-snobs bubbel, hier zit niet de doelgroep voor dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
DjVe schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:18:
[...]

Ik snap werkelijk niet waarom je zoiets wil hebben. Koop dan gewoon een volautomaat die naar alle waarschijnlijkheid dezelfde kwaliteit koffie zet (want ik zie niet wat het verschil is tussen deze "revolutionaire" machine van Philips en een simpele De'longhi).

Dit heb ik wel vaker met dingen waar Philips op gedrukt staat. Compleet nutteloos, maar het wordt zo mooi gebracht.
Klopt, design en marketing is erg belangrijk. De crux hier zit in "de hendel", mensen die dit kopen hebben het gevoel dat ze een echte barista hiermee worden door dat "piston design".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:38
Nivona heeft ook een geinig apparaat, de Cube. De zetgroep is extern en moet je na het malen zelf onder de sproeikop schuiven. €479

Afbeeldingslocatie: https://www.rigtigkaffe.dk/37772-thickbox_default/nivona-cube-4106-sort-espressomaskine.jpg

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Gluten Parody schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:21:
Nivona heeft ook een geinig apparaat, de Cube. De zetgroep is extern en moet je na het malen zelf onder de sproeikop schuiven. €479

[Afbeelding]
Maar deze heeft geen "piston handle" ;) Het feit dat ze die in 7 verschillende kleuren aanbieden geeft wel aan dat ze snappen waar mensen op kicken bij dit Baristina apparaat.

En wat is er mis mee als je een simpele 299 euro upgrade van een Nespresso of Senseo zoekt? Tis lijkt me niet slechter, en ws wel beter...

Een snelle scan van de coolblue reviews (allemaal "testers" overigens, dus mensen die dit ding hebben gekregen om te testen) geeft wel aan waar ze zich op richten: mensen die komen van pads of cups, mensen die gaan voor het design, mensen die het afval van aluminium cups vervelend vinden qua milieu, mensen die zich "een echte barista" willen voelen. Als de smaak minimaal wat beter is dan een senseo of nespresso dan zijn ze tevreden.

[ Voor 22% gewijzigd door olafmol op 31-05-2024 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshh
olafmol schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:23:
[...]

Maar deze heeft geen "piston handle" ;) Het feit dat ze die in 7 verschillende kleuren aanbieden geeft wel aan dat ze snappen waar mensen op kicken bij dit Baristina apparaat.

En wat is er mis mee als je een simpele 299 euro upgrade van een Nespresso of Senseo zoekt? Tis lijkt me niet slechter, en ws wel beter...
Ik kan wel uitleggen wat er mis mee is. De Nespresso machines maken gebruik van Cups waar perfect fijn gemalen bonen worden gebruikt. Dit komt namelijk doordat Nestlé deze stap voor je wegneemt en de beste malers kan veroorloven. Bij dit apparaat ga je nooit de juiste consistentie halen vanwege 'maler in een all-in-one machine' voor 299,99 euro. Het enige voordeel is de versheid van het malen en binnen 5 minuten water laten doorlopen, maar de mensen die dit overwegen zullen ook niet naar een branderij rijden voor hun koffie ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Joshh schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:28:
[...]

Ik kan wel uitleggen wat er mis mee is. De Nespresso machines maken gebruik van Cups waar perfect fijn gemalen bonen worden gebruikt. Dit komt namelijk doordat Nestlé deze stap voor je wegneemt en de beste malers kan veroorloven. Bij dit apparaat ga je nooit de juiste consistentie halen vanwege 'maler in een all-in-one machine' voor 299,99 euro. Het enige voordeel is de versheid van het malen en binnen 5 minuten water laten doorlopen, maar de mensen die dit overwegen zullen ook niet naar een branderij rijden voor hun koffie ben ik bang.
Dit gaat vooral over "de ervaring", en als het minimaal hetzelfde of beter smaakt dan een Senseo of Nespresso heeft Philips z'n doel bereikt.

Nogmaals: ik ben geen Philips medewerker, mij maakt het niet uit, hier zit natuurlijk niet de doelgroep voor dit ding, en don't shoot the messenger 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joshh schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:28:
[...]
Ik kan wel uitleggen wat er mis mee is.
Nee, er is niets mis mee. Zolang er mensen zijn die dit apparaat willen hebben en er tevreden mee zijn, is het helemaal goed. Ik ben ook geen fan van Frans Bauer, maar ik krijg geen zalen vol met mensen die de avond van hun leven hebben. Wat is daar mis mee?
Dat dit apparaat volgens de puristen geen goede espresso kan zetten, is een tweede. Maar naar mijn mening is er geen goed of fout. Er is alleen een persoonlijke voorkeur/smaak. Niet iedereen heeft zin in een hele studie koffielogie en/of tijd om hun apparaat op te laten warmen, bonen malen (en dan heb ik het nog niet over het uitzoeken) etc om een lekkere espresso te hebben. Als er mensen zijn die tevreden zijn met een Senseo....tsjaaa....dan is dit volgens mij 10x beter. Ook Nespresso is goed te doen. Ik pretendeer niet dat het topkoffie is, maar volgens mij is het voor een kant-en-klaar product het beste aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshh
mphilipp schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:57:
[...]

Nee, er is niets mis mee. Zolang er mensen zijn die dit apparaat willen hebben en er tevreden mee zijn, is het helemaal goed. Ik ben ook geen fan van Frans Bauer, maar ik krijg geen zalen vol met mensen die de avond van hun leven hebben. Wat is daar mis mee?
Dat dit apparaat volgens de puristen geen goede espresso kan zetten, is een tweede. Maar naar mijn mening is er geen goed of fout. Er is alleen een persoonlijke voorkeur/smaak. Niet iedereen heeft zin in een hele studie koffielogie en/of tijd om hun apparaat op te laten warmen, bonen malen (en dan heb ik het nog niet over het uitzoeken) etc om een lekkere espresso te hebben. Als er mensen zijn die tevreden zijn met een Senseo....tsjaaa....dan is dit volgens mij 10x beter. Ook Nespresso is goed te doen. Ik pretendeer niet dat het topkoffie is, maar volgens mij is het voor een kant-en-klaar product het beste aanbod.
Hou op met me, in welk opzicht is deze discussie te vergelijken met zangers al Frans Bauer?

In het kader van het milieu is dit net zo slecht als een aluminium cupjes verslindend apparaat en zonde van de energie en het maakproces wat er in is gestopt. Daarnaast pretendeert het een qua koffiesmaak goede tegenhanger te zijn van cup / pads apparaten maar ik geef daar onderbouwd een tegenargument voor af, als 'purist'. Zoals ik al aangaf gaan mensen hier verwachtingen aan koppelen (je noemt het nu al espresso) die vals zijn.

Als je dit het beste kant-en-klaar product vindt, zou ik de volgende oefening doen: Beoordeel alle onderdelen (temperatuurbeheersing, maling, zetproces) onafhankelijk van elkaar en vergelijk dat met andere systemen. Dan zul je snel ontdekken dat dit daar niet bij in de buurt komt. Sterker nog naar mijn mening bestaat dit product niet voor 'espresso'. Voor (filter)koffie zijn er wel redelijke opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
@Joshh @mphilipp heeft hier wel een punt. Ik behoor bijvoorbeeld niet tot de echte puristen die honderden of duizenden €'s willen uitgeven op de 'perfecte' espresso te maken.

Ik (of toch mijn vrouw) wil ook iets dat mooi staat in de keuken. Net daarom hebben we ook een Kitchenaid keukenrobot en geen andere. Het oog wil ook wat natuurlijk.

Zo'n pistonmachine of volautomatische machine heeft wel iets maar dat krijg ik aan mijn vrouw niet verkocht qua afmetingen.

Dat hebben ze bij die Philips dus wel goed gedaan, er zijn heel veel mensen die gerust een compromis willen sluiten voor iets mindere koffie (en wat is dat dan in termen van smaak? slecht zal hij sowieso niet zijn) maar wel een leuk design.

Die Cube vind ik trouwens wel een leuk alternatief en dat die geen hendel heeft maakt mij persoonlijk niet veel uit. Ik kan gerust dat kopje gemalen koffie zelf verplaatsen, dat hoeft niet automatisch te gaan zoals bij de Philips. Zo'n gadgets hebben de neiging om als eerste stuk te gaan leert de ervaring.

Maar zoals gezegd. Niet iedereen wil een grote som geld uitgeven aan koffie en sommigen nemen genoegen met een mooie machine die relatief goeie koffie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshh
Tibs schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:24:
@Joshh @mphilipp heeft hier wel een punt. Ik behoor bijvoorbeeld niet tot de echte puristen die honderden of duizenden €'s willen uitgeven op de 'perfecte' espresso te maken.

Ik (of toch mijn vrouw) wil ook iets dat mooi staat in de keuken. Net daarom hebben we ook een Kitchenaid keukenrobot en geen andere. Het oog wil ook wat natuurlijk.

Zo'n pistonmachine of volautomatische machine heeft wel iets maar dat krijg ik aan mijn vrouw niet verkocht qua afmetingen.

Dat hebben ze bij die Philips dus wel goed gedaan, er zijn heel veel mensen die gerust een compromis willen sluiten voor iets mindere koffie (en wat is dat dan in termen van smaak? slecht zal hij sowieso niet zijn) maar wel een leuk design.

Die Cube vind ik trouwens wel een leuk alternatief en dat die geen hendel heeft maakt mij persoonlijk niet veel uit. Ik kan gerust dat kopje gemalen koffie zelf verplaatsen, dat hoeft niet automatisch te gaan zoals bij de Philips. Zo'n gadgets hebben de neiging om als eerste stuk te gaan leert de ervaring.

Maar zoals gezegd. Niet iedereen wil een grote som geld uitgeven aan koffie en sommigen nemen genoegen met een mooie machine die relatief goeie koffie maakt.
We moeten de discussie hier niet breder gaan trekken en alle type apparaten en systemen op een hoop gooien vind ik. De Philips Baristina is een machine waar je van weg wilt blijven, ongeacht de verschillende meningen en voorkeuren over looks, prijs, kwaliteit (koffie, bouw, componenten), smaak etc. Voor ieders wat wils en daarom geef ik je in een eerder post een, naar mijn mening, beter alternatief op basis van je gebruikersprofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Joshh schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:30:
[...]

We moeten de discussie hier niet breder gaan trekken en alle type apparaten en systemen op een hoop gooien vind ik. De Philips Baristina is een machine waar je van weg wilt blijven, ongeacht de verschillende meningen en voorkeuren over looks, prijs, kwaliteit (koffie, bouw, componenten), smaak etc. Voor ieders wat wils en daarom geef ik je in een eerder post een, naar mijn mening, beter alternatief op basis van je gebruikersprofiel.
Je lijkt jezelf wel persoonlijk aangevallen te voelen? Dat is toch helemaal niet nodig....

Mensen kunnen prima zelf bepalen of ze iets goed (genoeg) vinden of niet, en het lijkt me ook dat zo'n apparaat hier prima besproken kan worden... jij mag vinden dat er betere alternatieven zijn, dat is ook helemaal goed, maar de deur daarmee op slot te gooien vind ik nogal overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Relatief goeie koffie gaat uit zo'n Baristina nooit komen, want je hebt nul controle over het zetten van de koffie.

Wil je iets mooi op een keuken aanrecht koop dan een Moccamaster, en sinds kort hebben ze ook molen die qua kleur er bij kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
RigolleM schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:36:
[...]

Relatief goeie koffie gaat uit zo'n Baristina nooit komen, want je hebt nul controle over het zetten van de koffie.

Wil je iets mooi op een keuken aanrecht koop dan een Moccamaster, en sinds kort hebben ze ook molen die qua kleur er bij kan passen.
Die Moccamaster koffiemolen is net zo duur als de hele Baristina, dat is toch een compleet andere prijsrange en doelgroep...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olafmol
Om er toch even wat humor in te brengen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshh
olafmol schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:36:
[...]

Je lijkt jezelf wel persoonlijk aangevallen te voelen? Dat is toch helemaal niet nodig....

Mensen kunnen prima zelf bepalen of ze iets goed (genoeg) vinden of niet, en het lijkt me ook dat zo'n apparaat hier prima besproken kan worden... jij mag vinden dat er betere alternatieven zijn, dat is ook helemaal goed, maar de deur daarmee op slot te gooien vind ik nogal overdreven.
Ik denk eerder dat mensen mijn mening misschien tegen de borst stuit omdat er wel degelijk slechte apparaten bestaan. We hoeven elkaar toch niet uit te leggen hoe de maakindustrie werkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshh
olafmol schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:38:
[...]

Die Moccamaster koffiemolen is net zo duur als de hele Baristina, dat is toch een compleet andere prijsrange en doelgroep...
Prijsrange en doelgroep zijn hier slecht interpretabel als we hele verschillende systemen met elkaar gaan vergelijken, zoals eerder gezegd. De prijs van een Baristina zegt in dit geval namelijk niets over hoe goed het systeem in zijn doelgroep kan zijn ten opzichte van een Moccamaster..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Ik drink persoonlijk liever Nespresso dan zo'n volautomaat/halfautomaat met ingebouwde maler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Voor de mensen die meerdere zetmethoden toepassen; is het met bijvoorbeeld een Eureka Mignon Specialita mogelijk om heel makkelijk te wisselen tussen maalgraad, bijvoorbeeld tussen espresso en filter voor v60?
Of geeft dit veel gedoe en is het dan handiger om 2 malers te hebben?
Ik begrijp dat je sowieso pas je maling kan aanpassen wanneer de schijven draaien, dus dan zou je elke keer een deel van je koffie moeten weggooien, klopt deze aanname?

[ Voor 23% gewijzigd door yorroy op 31-05-2024 13:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
Dat laatste (veel gedoe en handiger om dan twee malers te hebben)

[ Voor 71% gewijzigd door Gluten Parody op 31-05-2024 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Nee, specialita kan niet makkelijk wisselen. Die dial je in voor espresso en daar laat je hem op staan, met regelmatig micro adjustments.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joshh schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:17:
[...]
Hou op met me, in welk opzicht is deze discussie te vergelijken met zangers al Frans Bauer?
Ik vergelijk jou niet met Fransie, maar het gaat om het principe: de een houdt hier van, de ander van iets anders. Smaak, daar gaat het om. Het feit alleen al dat Senseo zo razend populair is, betekent dat niet iedereen op dezelfde manier met koffie omgaat als jij. Dus jij (of wie dan ook) kunnen niet beweren dat het een slecht apparaat is. Dat bepalen de kopers. En mocht het zo zijn dat niemand dit ding wil hebben, en dat de kopers Massaal spijt hebben, pas dán kun je spreken over een slecht apparaat. Tot die tijd blijft het een mening.
Daarnaast pretendeert het een qua koffiesmaak goede tegenhanger te zijn van cup / pads apparaten maar ik geef daar onderbouwd een tegenargument voor af, als 'purist'. Zoals ik al aangaf gaan mensen hier verwachtingen aan koppelen (je noemt het nu al espresso) die vals zijn.
Dat zal allemaal wel, maar - en dat is absoluut niet persoonlijk bedoeld - jouw mening is niet zo belangrijk. Ja, voor jou en mede-puristen. Maar de doelgroep van dit apparaat heeft er geen boodschap aan. Denk ik.
Als je dit het beste kant-en-klaar product vindt, zou ik de volgende oefening doen
Ik vind helemaal niets. Ik verdedig het product ook niet, maar ik probeer je duidelijk te maken dat er meer mensen op de wereld zijn en die hebben allemaal een andere mening en 'beleving' bij koffie/espresso. Ongeacht wat jij of ik er ook van vinden. Ik wil dat apparaat ook niet, maar ik ga niet roepen dat ie slecht is en mensen afraden er een te kopen. Ik zou eerder zeggen dat ze moeten kijken of ze een keer een bakkie kunnen proeven uit dat ding, en dan beslissen. Nogmaals: er zijn een heleboel mensen die een Senseo hebben en dat prima vinden. Maar ja, er zijn ook mensen die een bezoek aan De Beren een cullinair uitstapje vinden. Genoeg mensen die dat helemaal goed vinden, ook al wil ik er niet dood gevonden worden. Purist op een ander vlak zeg maar. Maar ik ga het nieman afraden. It's a free country...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gluten Parody

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Met een Niche Zero kan je dat wel, maar alsnog heb ik een 2de maler voor drip coffee en Moccamaster, daar ik soms vergeet de NZ terug te stellen naar de espresso stand en dan 18g naar de vuilbak mag. Ook kan mijn NZ geen 42g koffie in één keer malen, moet dit dan in verschillende beurten doen, dan is zo'n maler met hopper interessanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:05

Zo'n pistonmachine […] heeft wel iets maar dat krijg ik aan mijn vrouw niet verkocht qua afmetingen.
Je moet een pistonmachine (auto/motor met verbrandingsmotor) ook niet in je woonkamer of keuken zetten. Die hoort op de oprit, de straat of in de garage.

[ Voor 3% gewijzigd door cryptapix op 31-05-2024 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 22:26
RigolleM schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:02:
Met een Niche Zero kan je dat wel, maar alsnog heb ik een 2de maler voor drip coffee en Moccamaster, daar ik soms vergeet de NZ terug te stellen naar de espresso stand en dan 18g naar de vuilbak mag. Ook kan mijn NZ geen 42g koffie in één keer malen, moet dit dan in verschillende beurten doen, dan is zo'n maler met hopper interessanter.
Dit is voor mij ook de reden om het niet met één maler te doen, ook al kan het wel. Ik vergeet gewoonweg te vaak dat ik de maalstand weer moet verzetten en vergooi daarmee weer 18gram. Daarnaast is de Niche Zero - hoe fijn de maler ook is - niet helemaal zero en blijft er toch wel wat achter van espresso maling of drip maling bij de volgende maalsessie. Niet dat het veel uitmaakt, maar ik merk bij sommige soorten koffie dat het vanwege statische elektriciteit zomaar een gram is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshh
mphilipp schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:01:
[...]

Ik vergelijk jou niet met Fransie, maar het gaat om het principe: de een houdt hier van, de ander van iets anders. Smaak, daar gaat het om. Het feit alleen al dat Senseo zo razend populair is, betekent dat niet iedereen op dezelfde manier met koffie omgaat als jij. Dus jij (of wie dan ook) kunnen niet beweren dat het een slecht apparaat is. Dat bepalen de kopers. En mocht het zo zijn dat niemand dit ding wil hebben, en dat de kopers Massaal spijt hebben, pas dán kun je spreken over een slecht apparaat. Tot die tijd blijft het een mening.

Ik zeg ook heel vaak naar mijn mening, dat is ook een goede nuance die je probeert uit te lichten maar volgens mij doe ik niet anders. Ik blijf zeggen dat het een apparaat is wat gemeden moet worden vanwege wat het pretendeert te zijn.

[...]

Dat zal allemaal wel, maar - en dat is absoluut niet persoonlijk bedoeld - jouw mening is niet zo belangrijk. Ja, voor jou en mede-puristen. Maar de doelgroep van dit apparaat heeft er geen boodschap aan. Denk ik.

Ik praat niet vanuit een ivoren toren volgens mij, want ik zet het af tegen andere apparaten uit dezelfde doelgroep. Zoals hierboven genoemd 'Ik drink liever Nespresso dan koffie uit apparaten met ingebouwde maler'. Wat anderen zeggen, doen, vergelijken doet er niet zo toe. Dit apparaat is een dief van je portemonnee ;)

[...]

Ik vind helemaal niets. Ik verdedig het product ook niet, maar ik probeer je duidelijk te maken dat er meer mensen op de wereld zijn en die hebben allemaal een andere mening en 'beleving' bij koffie/espresso. Ongeacht wat jij of ik er ook van vinden. Ik wil dat apparaat ook niet, maar ik ga niet roepen dat ie slecht is en mensen afraden er een te kopen. Ik zou eerder zeggen dat ze moeten kijken of ze een keer een bakkie kunnen proeven uit dat ding, en dan beslissen. Nogmaals: er zijn een heleboel mensen die een Senseo hebben en dat prima vinden. Maar ja, er zijn ook mensen die een bezoek aan De Beren een cullinair uitstapje vinden. Genoeg mensen die dat helemaal goed vinden, ook al wil ik er niet dood gevonden worden. Purist op een ander vlak zeg maar. Maar ik ga het nieman afraden. It's a free country...

Ik pretendeer niet dat het topkoffie is, maar volgens mij is het voor een kant-en-klaar product het beste aanbod.

Ik vind bovenstaande toch echt wel een mening waar ik sterk een andere beleving bij heb. Blijkbaar bevalt dat je niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad Wally
RigolleM schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:39:
[...]

Verwees @Tibs al naar en hij is nog steeds niet te koop!

[...]
Is wel te koop:
https://baristina.com/fr/en/configurator

Verder denk ik dat hier een markt voor is, namelijk als milieuvriendelijk alternatief voor Senseo en nespresso machines, maar dan zonder afval.

Ook het feit dat je met versgemalen bonen werkt zal de smaak ten goede komen, zelfs al zullen de koffiesnobs hier hun neus voor ophalen zoals al duidelijk uit de reacties te merken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Wally
Ah, wel engelstalige site, maar voorlopig allen verzending binnen Frankrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshh
Mad Wally schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:20:
Ah, wel engelstalige site, maar voorlopig allen verzending binnen Frankrijk.
Volgens mij ook in Nederland:
https://baristina.com/nl/...rColor=Walnoothout&step=3
Real espresso, made simple
.. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Joshh op 31-05-2024 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:29

JanvD

Portretfotograaf

Mad Wally schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:18:
[...]

Verder denk ik dat hier een markt voor is, namelijk als milieuvriendelijk alternatief voor Senseo en nespresso machines, maar dan zonder afval.
Dat hangt natuurlijk helemaal af van de levensduur van het apparaat. Is het goed te repareren? Is de maler te vervangen? Is het binnenwerk makkelijk schoon te maken? Hoe gaat de eigenaar met het apparaat om? Als er iets kapot gaat, koopt men dan een nieuwe of brengt men het naar de reparateur?

Zomaar wat dingen die invloed hebben op de milieuvriendelijkheid van het apparaat dat nogal eens vergeten wordt.

Een serieuze half-automaat (denk Gaggia Classic en beter) kan iig een groot deel van levenslang mee.

[ Voor 12% gewijzigd door JanvD op 31-05-2024 14:40 ]

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 14:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

yorroy schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:54:
Voor de mensen die meerdere zetmethoden toepassen; is het met bijvoorbeeld een Eureka Mignon Specialita mogelijk om heel makkelijk te wisselen tussen maalgraad, bijvoorbeeld tussen espresso en filter voor v60?
Of geeft dit veel gedoe en is het dan handiger om 2 malers te hebben?
Ik begrijp dat je sowieso pas je maling kan aanpassen wanneer de schijven draaien, dus dan zou je elke keer een deel van je koffie moeten weggooien, klopt deze aanname?
Ik heb toevallig een specialita en een niche zero. Als je vaak wisselt tussen de 2 moet je eigenlijk geen van beide van deze hebben. Mocht je nou al een specialita hebben: haal een afstelwiel wat eroverheen valt ( https://www.amazon.nl/Esp...npassingen/dp/B0CLCB8VQ6/ )
Dan hoef je niet elke keer opnieuw weer je grind op te zoeken.

Niche zero is wel wat makkelijker erin, maar ik vind voor filter de specialita beter.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Denko schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:39:
[...]

Ik heb toevallig een specialita en een niche zero. Als je vaak wisselt tussen de 2 moet je eigenlijk geen van beide van deze hebben. Mocht je nou al een specialita hebben: haal een afstelwiel wat eroverheen valt ( https://www.amazon.nl/Esp...npassingen/dp/B0CLCB8VQ6/ )
Dan hoef je niet elke keer opnieuw weer je grind op te zoeken.

Niche zero is wel wat makkelijker erin, maar ik vind voor filter de specialita beter.
Ik heb nog geen maler.
Vooralsnog gaan de bonen in de volautomaat en bestel ik af en toe een zakje voorgemalen koffie bij Fascino voor de V60. Maar het is toch echt smaakvoller als de bonen versgemalen worden. Nu is een maler voor filter lang niet zo prijzig als voor espresso, maar misschien kan ik het dan beter in een keer goed doen.

Er komt wel een moment dat ik de volautomaat de deur uit wil doen en overstap op een halfautomaat (of Jura, ik ben er nog niet helemaal over uit).
De Specialita lees ik goede verhalen over dus die trok nu mijn aandacht om alvast aan te schaffen voor de V60 en wellicht later te gebruiken bij een halfautomaat.

Zijn er malers in die prijsklasse waarbij het dan wel makkelijk switchen is?

Misschien niet zo’n heel goed voorbeeld, maar de Sage Smart Grinder is kennelijk digitaal in de stellen. Als je dan gewoon onthoudt welke stand je voor filter en welke stand voor espresso gebruikt dan is het zo aangepast.
Even online bij Van Pommeren gekeken, maar daar zie ik niet iets soortgelijks tussen staan met deze feature.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:56
yorroy schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:54:
[...]

Ik heb nog geen maler.
Vooralsnog gaan de bonen in de volautomaat en bestel ik af en toe een zakje voorgemalen koffie bij Fascino voor de V60. Maar het is toch echt smaakvoller als de bonen versgemalen worden. Nu is een maler voor filter lang niet zo prijzig als voor espresso, maar misschien kan ik het dan beter in een keer goed doen.

Er komt wel een moment dat ik de volautomaat de deur uit wil doen en overstap op een halfautomaat (of Jura, ik ben er nog niet helemaal over uit).
De Specialita lees ik goede verhalen over dus die trok nu mijn aandacht om alvast aan te schaffen voor de V60 en wellicht later te gebruiken bij een halfautomaat.

Zijn er malers in die prijsklasse waarbij het dan wel makkelijk switchen is?

Misschien niet zo’n heel goed voorbeeld, maar de Sage Smart Grinder is kennelijk digitaal in de stellen. Als je dan gewoon onthoudt welke stand je voor filter en welke stand voor espresso gebruikt dan is het zo aangepast.
Even online bij Van Pommeren gekeken, maar daar zie ik niet iets soortgelijks tussen staan met deze feature.
Wisselen tussen espresso en filter is goed te doen op een Niche. Als je het nummer onthoud kun je hem zo heen en terug draaien. De Sage Smart Grinder zou ik niet direct aan beginnen, vooral met veel wisselen zal die niet super consistent zijn.

DF64 en aanverwanten is nog een idee, Sculptor 064 met espresso burrs. Dat zijn de wat betere malers, daar heb je langer plezier van en kunnen goed meekomen mocht je overstappen naar een half automaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Tijdens het laatste onderhoud ben ik kwam ik erachter dat de onderplaat van m'n QuickMill 3004 (dubbel thermoblok) aardig versleten was en daardoor begon te lekken. Een nieuwe groepring heeft dat verholpen maar was m.i. erg tijdelijk omdat de randen van de groep aardig waren aangedaan.

Aangezien het apparaat toch bijna helemaal uit elkaar moest heb ik (samen met een vriend) meteen een OPV geïnstalleerd. Op Kaffee-netz (Duits) heb ik gevonden wat ik daarvoor nodig heb en hoe ik dat kan doen.

Wat me niet helemaal duidelijk was in de post waren de onderdelen die ik nodig had, uiteindelijk heb je het volgende nodig om dit te klusje uit te voeren:
  • OPV (dit is er een die normaal gesproken op de Vibiemme Domobar zit)
  • Nieuwe drukslang tussen magneetklep en overdrukventiel
  • Koppeling haaks 1/8 M x 5mm
  • Teflon tape
Het achterste thermoblok staat vast op twee "staanders" maar er was wel een gat voorbereid voor extra staanders. Ik heb een van deze gaten groter gemaakt en volledig doorgeboord zodat de afvoerslang van het overdrukventiel het waterreservoir in kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oTsBZtI5y3_0-6D5EKdN99f8sw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iuhNSTyGcEYmc3l3jv6eD9x6.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAQTwJ8OcvOG_T3Ohg3V0KuwbaA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9Ecu1d6TxeQdholH8n0mB2b8.png?f=fotoalbum_large

Nu is het een kwestie van uitproberen en instellen, ben benieuwd of ik verbetering ga merken.

[ Voor 8% gewijzigd door Rednas_N op 01-06-2024 08:37 ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:56
Rednas_N schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:32:
Tijdens het laatste onderhoud ben ik kwam ik erachter dat de onderplaat van m'n QuickMill 3004 (dubbel thermoblok) aardig versleten was en daardoor begon te lekken. Een nieuwe groepring heeft dat verholpen maar was m.i. erg tijdelijk omdat de randen van de groep aardig waren aangedaan.

Aangezien het apparaat toch bijna helemaal uit elkaar moest heb ik (samen met een vriend) meteen een OPV geïnstalleerd. Op Kaffee-netz (Duits) heb ik gevonden wat ik daarvoor nodig heb en hoe ik dat kan doen.

Wat me niet helemaal duidelijk was in de post waren de onderdelen die ik nodig had, uiteindelijk heb je het volgende nodig om dit te klusje uit te voeren:
  • Teflon tape
Het achterste thermoblok staat vast op twee "staanders" maar er was wel een gat voorbereid voor extra staanders. Ik heb een van deze gaten groter gemaakt en volledig doorgeboord zodat de afvoerslang van het overdrukventiel het waterreservoir in kan.

[Afbeelding][Afbeelding]

Nu is het een kwestie van uitproberen en instellen, ben benieuwd of ik verbetering ga merken.
Leuk!

Benieuwd naar het resultaat inderdaad. Ik zou verwachten dat je wat fijner kan malen en wat minder snel last hebt van choking (dat hij niet meer doorloopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshh
Rednas_N schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:32:

• Teflon tape

[Afbeelding][Afbeelding]

Dat ga je zeker! Ik heb dat ook gedaan destijds met mijn Quick Mill 3000 met een setje wat ze bij drtrading verkopen. Werkt echt goed! 👍🏼

Heb je nog foto’s van de versleten zetgroep gemaakt? Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Ok, door de gemengde reacties op de Philips ga ik op zoek naar iets anders. Het moet echter wel een compacte machine zijn zodat ze past in een nis van 30cm breed. Ik wil daarom gerist een compromis sluiten naar koffiesmaak. Extra eis is dat ik er niet alleen espresso mee kan maken maar ook een lungo/americano.

Ben eerlijk gezegd wel gecharmeerd door het uitzicht van de Nivona Cube 4101, maar daar vind ik ook heel weinig reviews voor.

Enkel van Coffeeness en een korte post op Reddit. Zouden hier ervaringsdeskundigen zitten? :-P

Edit: ZIe net dat een Melitta Caffeo Solo of een De'Longhi Magnifica S Smart ook zou passen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tibs op 01-06-2024 10:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Joshh schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:22:
[...]

Dat ga je zeker! Ik heb dat ook gedaan destijds met mijn Quick Mill 3000 met een setje wat ze bij drtrading verkopen. Werkt echt goed! 👍🏼

Heb je nog foto’s van de versleten zetgroep gemaakt? Ben benieuwd
Bijgevoegd de foto’s, in de randen zitten heel veel hapjes e.d.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tiWJhEEwBxKPlkMUMmzDrnQHEi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTKLQDQqBKnj7L6fsRSffohd.jpg?f=fotoalbum_large

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Tibs schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:27:
Ok, door de gemengde reacties op de Philips ga ik op zoek naar iets anders. Het moet echter wel een compacte machine zijn zodat ze past in een nis van 30cm breed. Ik wil daarom gerist een compromis sluiten naar koffiesmaak. Extra eis is dat ik er niet alleen espresso mee kan maken maar ook een lungo/americano.

Ben eerlijk gezegd wel gecharmeerd door het uitzicht van de Nivona Cube 4101, maar daar vind ik ook heel weinig reviews voor.

Enkel van Coffeeness en een korte post op Reddit. Zouden hier ervaringsdeskundigen zitten? :-P

Edit: ZIe net dat een Melitta Caffeo Solo of een De'Longhi Magnifica S Smart ook zou passen.
Als ik die reddit reviews lees heeft die Cube wat design issues waardoor de koffie puck er niet uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Ik denk dat veel van de discussie/irritatie over verschillende soorten apparaten ook komt doordat het vrij onduidelijk is wat de relatieve kwaliteitsverbetering is tussen de verschillende ranges.

Wat denken jullie hier van de relatieve kwaliteits-verbetering voor espresso en espresso-gebaseerde koffie als je bv een Nespresso vergelijkt met a) een 250-300 euro range volautomaat (bv Philips 2200 serie), b) zo'n Nivona Cube of Philips Baristina (ik weet die zijn vrij nieuw dus weinig data), c) een manuele espresso machine in de 250 euro range (bv een Sage Bambino), en d) een manuele espresso machine in de 500 range ( bv een Gaggia Classic EVO of een Lelit Anna)?

Zijn dat grote, en voor de koffiebeginner, merkbare kwaliteitsverbeteringen, of is dat vrij subtiel allemaal?
NB ik begrijp dat de bonen en maler grote invloed hebben....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
olafmol schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:53:
Ik denk dat veel van de discussie/irritatie over verschillende soorten apparaten ook komt doordat het vrij onduidelijk is wat de relatieve kwaliteitsverbetering is tussen de verschillende ranges.

Wat denken jullie hier van de relatieve kwaliteits-verbetering voor espresso en espresso-gebaseerde koffie als je bv een Nespresso vergelijkt met a) een 250-300 euro range volautomaat (bv Philips 2200 serie), b) zo'n Nivona Cube of Philips Baristina (ik weet die zijn vrij nieuw dus weinig data), c) een manuele espresso machine in de 250 euro range (bv een Sage Bambino), en d) een manuele espresso machine in de 500 range ( bv een Gaggia Classic EVO of een Lelit Anna)?

Zijn dat grote, en voor de koffiebeginner, merkbare kwaliteitsverbeteringen, of is dat heel subtiel allemaal?
NB ik begrijp dat de bonen en maler grote invloed hebben....
Nespresso is beter dan optie A of B. Optie C en D zijn hetzelfde, je beschrijft alleen het apparaat terwijl het juist om de maler gaat. Nespresso zal vergelijkbaar zijn met espresso van een 250 euro maler, soms beter, soms slechter, in ieder geval consistenter. Bij malers van 500 euro ga je echt verschil merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
pirke schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:56:
[...]

Nespresso is beter dan optie A of B. Optie C en D zijn hetzelfde, je beschrijft alleen het apparaat terwijl het juist om de maler gaat. Nespresso zal vergelijkbaar zijn met espresso van een 250 euro maler, soms beter, soms slechter, in ieder geval consistenter. Bij malers van 500 euro ga je echt verschil merken.
ok, tnx! Zit de 250 euro verschil tussen een Sage Bambino en een Gaggia Classic/Lelit Anna puur in onderhoudbaarheid en industry-standard dimensions? (voor de Gaggia dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshh
olafmol schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:07:
[...]

ok, tnx! Zit de 250 euro verschil tussen een Sage Bambino en een Gaggia Classic/Lelit Anna puur in onderhoudbaarheid en industry-standard dimensions? (voor de Gaggia dan)
Bouwkwaliteit, type verwarmingssysteem en zetgroep, materialen e.d.

You see is what you get. En vanaf daar begint de ‘point of diminishing returns’. Van 500 naar 1200 naar 2400 naar 3700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 23:55

dnzm

Knorrig

pirke schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:56:
[...]
Optie C en D zijn hetzelfde, je beschrijft alleen het apparaat terwijl het juist om de maler gaat.
Maar er zit wel verschil tussen die twee prijsklasses, toch? Dingen als voorinfusie, manier van verwarmen, dat soort dingen, dat komt meestal vanaf een euro of 400, heb ik het idee.

Al heb ik met geen van beiden ervaring, dus het is allemaal theorycrafting, natuurlijk.

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Het prijsverschil zit hem in features, bouwkwaliteit etc. Maar het verschil wat je uiteindelijk in je kopje proeft is erg klein, je betaalt vooral voor gemak. Bij een maler ga je hetzelfde prijsverschil weldegelijk proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-09 12:15
Ravhin schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:52:
Ik denk niet dat je er gelukkig van wordt; zowel de kwaliteit van de koffie als de levensduur van het apparaat. Als dit je budget is zou ik eerder voor een MoccaMaster gaan. Iets aan handwerk maar veel betere koffie.

Volautomaten die goede koffie geven kosten gewoon geld. Je doet iets moeilijks (bonen malen, koffie zetten, een natte omgeving en alles consistent) en dat kost geld. Als je zoiets wil zou ik echt voor een betere (duurdere) machine gaan die je veel meer plezier gaat geven.

Het is overigens geen mid-range machine die je linkt. Ik zou dit meer als een low-range omschrijven. De prijzen bij Ome Ali zijn niet representatief :)
Welk machine zou je aanraden in het mid-range segment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
@olafmol je bent in je vergelijk van de verschillende opties ook telkens aan het stijgen in prijs dus daar zal wel een verschil in kwaliteit zijn. Optie A en B hebben een ingebouwde maker terwijl je bij C en D nog een maker moet bij kopen. Dat maakt ook verschil in het gebruiksgemak. Ik wil bijvoorbeeld het liefste op 1 knop drukken om een kop koffie te krijgen. Anderen hebben graag het volledige ritueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex.b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 22:54
Beste koffieliefhebbers, filtermachine met ingebouwde melkopschuimer gezocht.

Ik zoek al een tijdje maar kan het niet vinden, ik zoek een filtermachine met ingebouwde melkopschuimer. Blijkbaar is dit vloeken in de kerk want een cappuccino moet blijkbaar uit een espressomachine komen. Ik heb nu een aparte opschuimer en filterapparaat en maalmachine maar een apparaat waar je met een slangetje de melk kan op laten zuigen en maalt en dan filterkoffie maakt kan ik maar niet vinden.

Wie kan mij helpen? Groetjes!

[ Voor 5% gewijzigd door alex.b op 02-06-2024 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@alex.b filterkoffie is normaliter voor meerdere kopjes, terwijl opschuimen gebeurt per kopje. Hoe zie je dat voor je in 1 apparaat?

Dat je een kan koffie zet, dat vanuit de kan in een kopje schenkt en dan de melk gaat opschuimen voor dat kopje? Wat is de meerwaarde om dat in 1 apparaat te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex.b
pirke schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:07:
@alex.b filterkoffie is normaliter voor meerdere kopjes, terwijl opschuimen gebeurt per kopje. Hoe zie je dat voor je in 1 apparaat?

Dat je een kan koffie zet, dat vanuit de kan in een kopje schenkt en dan de melk gaat opschuimen voor dat kopje? Wat is de meerwaarde om dat in 1 apparaat te hebben?
Meer ruimte op keukenblad door minder apparaten/snoeren. Eenknopsbediening voor meer of minder melk / mate van stevigheid van melkschuim. Beter hoeveelheden melkschuim kunnen maken zodat je per kopje melk kan opkloppen, nu moet ik vaak meerdere keren “batches” maken of ik moet opgeklopte melk weggooien. Per kopje zou dat meer precies kunnen zijn.

Zijn deze machines er?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Mensen die een kan filterkoffie zetten doen gewoon een scheutje melk door de koffie...

Voor fabrikanten is de markt voor een filter apparaat gecombineerd met een melkopschuimer dermate klein dat ik niet verwacht dat je deze combinatie gaat vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb ze nooit gezien en kan me ook niet voorstellen dat het bestaat eigenlijk. Filterkoffie zet je over het algemeen niet per kop, dus om in zo’n apparaat een opschuimer in te bouwen die wel per kop melk opschuimt klinkt ook niet echt logisch.

Nog even los van het feit dat een cappuccino in principe met espresso gemaakt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 13:56

Ravhin

no <root>...

dotacom schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:22:
[...]
Welk machine zou je aanraden in het mid-range segment?
Als je alleen koffie wil zetten (geen melkdrankjes) zou ik gaan voor een Jura ENA 4 gaan van circa EUR 600. Wil je ook melkproducten? Bijvoorbeeld de Siemens EQ 6 van EUR 800. Het zijn geen goedkope machines maar zitten ongeveer halverwege het prijssegment. Je ziet dat de prijzen voor de onderkant van het segment disproportioneel laag zitten en dat duidt meestal op veel plastic en/of besparingen op cruciale onderdelen. Voor volautomaten is de kwaliteit van het maalsysteem erg belangrijk (bepaalt voor een groot gedeelte de smaak van de koffie) en de schoonmaakbaarheid van het systeem als geheel.

Nogmaals, ik ben niet in de markt voor deze machines en dit is wat ik iemand zou aanraden die zoiets wel zou willen. Lees jezelf goed in op voor- en nadelen en neem je eigen besluit :)

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:30
Annun schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:12:
[...]

Ik vind het wel een interessant product en de prijs is ook niet slecht. Wel een vrij kleine watertank, maar de optie om op vast water aan te sluiten bestaat ook. Het hele pods gebeuren moet ook niet echt voor mij, maar is op zich wel volkomen optioneel en misschien wel eens tof om te experimenteren met andere koffies. Maar toch wel het belangrijkste om mee rekening te houden: voorlopig niet beschikbaar in Europa. Wie weet komt dat wel na de early bird bestellingen, maar voorlopig dus niet interessant voor ons.
Ja jammer genoeg niet richting Europa. Zelf zet ik nog bijna dagelijks koffie met mijn Xbloom. Heb een van de weinige geleverde 230V machines.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuIsJb9Kxa0l8paiwPHxgFqom4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNi1LNxH9JpcclbjfsINjxYH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-ubD-GQwEc4GjFTEqfMccq4DDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tq5wbnq1rk9lhfWyoK7HGU3J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
@alex.b een cappuccino is een espresso met melkschuim, en de melkschuim is dusdanig van kwaliteit dat je daar ook latte art kunt mee maken. De espresso dient dan als basis voor het creëeren van uw latte art, met filterkoffie lukt dat nooit, omdat de crema deel uitmaakt van de creatie van uw tekening. De espresso zorgt er ook voor dat uw cappuccino ook de smaakt van koffie proeft. Met filterkoffie krijg je nooit die smaak van koffie, daar overheerst de melkschuim.
Wat jij wilt is gewoon filterkoffie met melkschuim, dat bestaat gewoon niet... dus ga je met een afzonderlijke melkopschuimer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex.b
Filter koffie cappuccino vinden we lekkerder en is blijkbaar ook wat gezonder. Dat het niet hoort weet ik maar zit ik niet zo mee. Iig bedankt hierboven over het meedenken en hopelijk dat er iemand toch nog met een apparaat voorstel komt. Vroeger waar ik werkte was een kantoor koffiezet machine die je vaker ziet maar die maalde en liet dat dan op een doorlopende papier filter rol vallen en zette dan een kopje koffie en dan kon je daar met 1 druk op een knop melkschuim bij krijgen. Dat was een hele grote machine zoals normaal op kantoor staan, kast modellen. Misschien zijn daar ook kleinere modellen van? Ik zoek verder en voor nu al hartelijk dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:05
alex.b schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:07:
Filter koffie cappuccino vinden we lekkerder en is blijkbaar ook wat gezonder. […]
Moet je me toch eens uitleggen waar dat dan in zit. In ieder geval niet in de cafeïneinname. Die is bij filterkoffie (mede doordat die portie groter is) namelijk een stuk meer dan bij espresso.
Pagina: 1 ... 208 ... 247 Laatste

Let op:
Voor single-servings-machines: Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1