Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 202 ... 241 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:11
Ja dat zeg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:39
evleerdam schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:50:
Iemand al gehoord van de Baristina?

Het is een nieuw ontwikkeld koffie apparaat van Philips. Het is een combinatie van een half automaat en vol automaat: je doet er bonen in en er is een piston. Maar de koffie gaat dan automatisch in de piston en tampen en koffie zetten gaat automatisch.

Ergens denk ik dat dit totaal niet aanslaat, want zou hier nu betere koffie uitkomen dan een vol automaat? Ik denk dat je sowieso niet aan de smaak van een half automaat komt, maar misschien krijg je wel consistentere koffie.

[Afbeelding]
Voor die prijs kan de maler natuurlijk niet geweldig zijn, zal nooit fijn genoeg malen voor echte espresso en het zal dan wel een pressurized portafilter zijn. Ook die claim van 16 bar is wat vreemd. Zal hij kunnen concureren met andere volautomaten van die prijs? Dat denk ik misschien nog wel. En in theorie zou hij beter proper te houden moeten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het idee op zich is leuk, maar ik vermoed de uitvoering (gelet op de lage prijs) niet geweldig.
@Annun ~16bar pomp hopelijk niet zetdruk. Marketing. Meer is beter natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 10:28

Ursamajor

Astrofotograaf

Ursamajor schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:28:
Sinds een paar dagen ook een DeLonghi bonenautomaat gekocht :)
Valt me nog mee met die Douwe Egberts bonen wat voor een heerlijke koffie en espresso eruit komt!
Vandaag eens een cappuccino maken met m'n net binnegekomen Motta melkkannetje.
Na 7 jaar probleemloos werken, lekt ie sinds een tijdje water uit de thermoblok. Soms is het ook weer ineens over.
Maar ik wil toch eens iets nieuws. Ik ben het lawaai van de molen ook wel zat.
Alleen valt het me zo tegen wat er in die 7 jaar aan geluidsreductie is gedaan. Nog steeds luid, schelle toon of ze klinken als m'n papiervernietiger. Zelfs modellen die voor stil moeten doorgaan, zijn ze dat niet echt. Nog steeds 64 db.
De halfautomaten zijn zelfs nog een stuk luider.
Of zie ik wat merken / modellen over het hoofd?
Ik zou zowat voor een handmaler gaan met een piston machine... Maarja, herrie en gemak of stiller en iets meer moeite🤔
Iemand nog tips?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:56
Ursamajor schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:05:
[...]

Na 7 jaar probleemloos werken, lekt ie sinds een tijdje water uit de thermoblok. Soms is het ook weer ineens over.
Alleen valt het me zo tegen wat er in die 7 jaar aan geluidsreductie is gedaan. Nog steeds luid, schelle toon of ze klinken als m'n papiervernietiger. Zelfs modellen die voor stil moeten doorgaan, zijn ze dat niet echt. Nog steeds 64 db.
Ik zou zowat voor een handmaler gaan met een piston machine... Maarja, herrie en gemak of stiller en iets meer moeite🤔
Iemand nog tips?
Ik denk dat je prima redelijk stille halfautomaten kunt vinden. Mijn ECM met rotatiepomp maakt niet veel geluid.

Als je echter geroosterde bonen wil malen komt daar wel geluid bij om de hoek kijken :). Het hangt ook een beetje af wat voor geluid dat is. Mijn Niche maakt best wat herrie (als ik er naast sta, kan ik de mensen aan de eettafel niet meer verstaan) maar niet schel en vervelend in mijn gehoor. Een handmaler produceert natuurlijk ook gewoon geluid, dus is ook zonder motor zeker niet stil.

Heb je niet de mogelijkheid eens wat vergelijkend te gaan luisteren her en der? Op Youtube kun je in vergelijkings filmpjes ook wel wat informatie vinden over het geluid van de machine / maler.

[ Voor 9% gewijzigd door GerbenBK op 22-03-2024 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:21
Ursamajor schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:05:
[...]

Iemand nog tips?
Die nieuwe van phillips schijnt volgens hunzelf nogal stil te zijn :) Zie een paar posts hierboven

En elke half-automaat met een rotatiepomp is stil. Alleen die zijn er volgens mij niet onder de 2000 euro, dus geen idee wat je budget is.
Ik zag gisteren een filmpje van James Hoffman over de 'Manument Leva'. Die maakt helemaal geen geluid, maar kost wel 20k.

Qua molen, de eureka mignon specialita is behoorlijk stil.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ozzie schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:54:
[...]

Die nieuwe van phillips schijnt volgens hunzelf nogal stil te zijn :) Zie een paar posts hierboven

En elke half-automaat met een rotatiepomp is stil. Alleen die zijn er volgens mij niet onder de 2000 euro, dus geen idee wat je budget is.
Tja, in princiepe zou 2000 euro nog wel moeten lukken, maar wat er nu 7 jaar probleemloos voor 280 euro heeft gewerkt, dan is dat wel weer uit balans.
Misschien anders maar een dikke handdoek over het apparaat leggen.

En die Eureka molens heb ik ook voorbij zien komen. Die zijn idd goed getemperd.
Zal eens dat filmpje van James opzoeken :-)
Tnx!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-06 13:09
Ursamajor schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:07:
[...]

Tja, in princiepe zou 2000 euro nog wel moeten lukken, maar wat er nu 7 jaar probleemloos voor 280 euro heeft gewerkt, dan is dat wel weer uit balans.

En die Eureka molens heb ik ook voorbij zien komen. Die zijn idd goed getemperd.
Tnx!
Als jij met je delonghi van 280 euro altijd tevreden bent geweest dan is er inderdaad weinig noodzaak om opeens 2000 euro uit te gaan geven. Voor de meesten hier geldt denk ik alleen dat koffie meer is dan even snel 's ochtends dat bakkie naar binnen gieten en dat het echt een hobby geworden is. En denk ook dat voor de meeste geldt dat dit een geleidelijk proces geweest is. Zijn er denk ik weinig die van een senseo gelijk overstappen naar een setup van 2000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 15:43

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als ik vandaag opnieuw zou beginnen met mijn koffie avontuur zou ik beginnen met een Varia VS3 (gen 2) en een Flair 58 o.i.d. En dan het liefst tweedehands. Qua smaak wordt het vanaf daar niet heel veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Denko

|{ing Øf ßlitz

Vitabissj schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:13:
[...]

Ik zou precies wel wa afwachten met de GCP.
Er zijn veel gevallen waarbij de boiler schilfert. Ik weet niet of het alleen in USA is of ook bij Europese modellen, maar het komt precies wel veel voor.
Gaggia vervangt normaal de boiler wel als je daar last van hebt, dus ze zullen ook wel bezig zijn met een verbeterde versie.
Als je de oude versie nog kan vinden, zou ik die mss nemen.

Of als je die Turin Legato/Miicoffee Apex/Gemilai xxxx..... kan vinden, misschien deze?
Nou, kleine update. Heb de GCP evo nu een maand. En de boiler flaked inderdaad. Even aangemeld en gelijk het aanbod gekregen om alles terug te sturen voor geld terug. Jammer, maar er is inderdaad niet echt een geweldige oplossing vanuit gaggia. Dus ik snap wel dat ze geen zin hebben in ruilen en dan over 4 weken nog een keer hetzelfde.

Maar ik moet dus opnieuw op zoek naar een ander espresso apparaat, op zich niet zo heel erg, want ik heb wel geleerd wat ik wel en niet wil uit een espresso apparaat in de afgelopen maand. Ik maak 4 drankjes per dag, waarvan 3 meestal melkdrankjes zijn. Dus ik hecht meer waarde aan de steam wand dan ik dacht. Verder was de boiler van de gaggia een tikkeltje aan de kleine kant. Op zich allemaal dingen die op te lossen waren door een pid etc. Maar als ik geen gcp kan hebben; dan maar wat meer uitgeven en iets anders halen wat aan alle eisen voldoet.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Henkie_NtA schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:34:
[...]
Zijn er denk ik weinig die van een senseo gelijk overstappen naar een setup van 2000 euro.
Nouja, hier pas op latere leeftijd (~25 schat ik) koffie leren waarderen. Altijd vies gevonden, thuis nooit een apparaat/zetmethode gehad, maar toen 'goede' koffie ontdekt in een espressobar. En toen was meteen de zoektocht naar een E61 machine gestart. Heeft in mijn geval alsnog even geduurd voor 'ie er kwam vanwege ruimte en geldgebrek (studententijd), maar ik snap op zich wel een directe overstap als de financiën dat toelaten. En anders is er 2e hands nog altijd een hoop mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
ocn schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:13:
Als ik vandaag opnieuw zou beginnen met mijn koffie avontuur zou ik beginnen met een Varia VS3 (gen 2) en een Flair 58 o.i.d. En dan het liefst tweedehands. Qua smaak wordt het vanaf daar niet heel veel beter.
Als ik opnieuw zou beginnen, zou ik waarschijnlijk voor een Rocket Mozzafiato (het oog wil ook wat) en Mignon XL gaan. Eigenlijk gewoon de setup waarmee ik ook begon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnibG2HNKSDHrGESiYYqICSXzdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOzLyUuVT9FEXNSzuaRalzEU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Als ik opnieuw zou beginnen zou ik denk nog steeds voor de Lelit Mara X gaan. Vind het nog steeds een mooi apparaat. Alleen als upgrade wil ik wel graag een dual boiler in de toekomst. Alleen weet ik nog niet welke. ECM Synchronika of R58 of Linea Micra misschien. Alleen zijn allemaal meteen zoveel duurder, dus nog even doorsparen :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Laatst online: 29-05 15:43

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ypuh schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:02:
[...]

Als ik opnieuw zou beginnen, zou ik waarschijnlijk voor een Rocket Mozzafiato (het oog wil ook wat) en Mignon XL gaan. Eigenlijk gewoon de setup waarmee ik ook begon.

[Afbeelding]
Ging mij vooral om 'bang for buck', zonder dat je met handmolens aan de slag gaat.
Ik zit nu al iets dieper in the rabbit hole, maar ik denk dat anno 2024 wat ik noemde een mooie starterkit is (voor espresso, voor melkdranken heb je er nog een nanofoamer bij nodig :P). Dan ben je voor minder dan 1000 euro klaar (molen en espressoapparaat), en kan je qua smaak niet heel veel meer vooruit.

[ Voor 9% gewijzigd door ocn op 22-03-2024 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
Een handmaler heb ik geprobeerd, maar was ik na 3x zat van. Ik ben zeker koffieliefhebber, maar vaak wil je toch even snel tussen 2 meetings door een koffietje maken. Om die reden valt een hevel ook af. Voor een Cafelat Robot moet je volgens mij ook nog zelf kokend water aanvullen, dus dan wordt het helemaal een bewerkelijk proces.

Een Mara-X en Specialita is eigenlijk gewoon al 'de top'. De stap naar een Micra o.i.d. is financieel dan lastig te verantwoorden, maar die paar honderd euro voor een PID, maler met sterkere motor en minder retentie, en een mooi uiterlijk zoals de Rocket kan ik dan nog wel verantwoorden voor mijzelf.

Voor de rest koop je met duurdere machines vooral meer consistentie. Mijn Mini is echt elke shot gelijk en op de Etzmax staat iedere fijnstelling gelijk aan 1-2 seconde verschil in doorloop tijd. Dat maakt het geheel een stuk eenvoudiger en hoef je nauwelijks nog na te denken. In die zin is het een beetje tegenstrijdiger dat hoe meer je uitgeeft, des te meer beginner-friendly het wordt. Inmiddels zou iets als een instap-HX me ook wel leuk lijken omdat je weet hoe je bij kunt sturen naar gelang de smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:50
Inmiddels zijn we weer wat weken en pagina's content (hier en elders) verder sinds mijn eerste post (nl_umpire in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1"). Ik heb inmiddels de Lelit Bianca (roestvrij staal met zwarte accenten/accessoires) op het oog als basis, met een mogelijkheid om eventueel te kijken naar overige machines met een redelijke prijs/kwaliteit verhouding met gelijke functies. Dus eigenlijk een kort bericht van dank dat ik inmiddels een basis heb kunnen vormen. 👏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADS
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-04 09:17
ik ben op zoek naar een nieuw koffieapparaat nadat ons Nespresso apparaat nu voor de 3e keer vervangen mag worden. Ik zit te kijken naar een volautomatische koffiemachine van Philips en Krups, zoals bijvoorbeeld deze: https://www.bol.com/nl/nl...machine/9300000152948729/

Genoeg keuze bij zo'n apparaat, maar waar ik tegen aanloop zijn de enkele decaf koffies die ik een paar keer per dag maak (ik wissel nu cups om bij het zetten van Nespresso koffie om een beetje de caffeine intake te beperken). Echter, het lijkt erop dat je alle bonen eerst uit het apparaat moet halen om vervolgens caffeine vrije bonen/gemalen koffie erin moet doen. Op zich geen probleem als je de bonenhouder er eenvoudig uit kan halen, maar dat lijkt bij geen van die volautomatische machines te kunnen (alleen de deksel, dus dan moet je het apparaat op z'n kop houden).

Ik heb gekeken naar apparaten met 2 bonenhouders, maar dat is meteen een hele andere prijsklasse of de opties zijn weer direct een stuk beperkter.

Zie ik nu iets over het hoofd? Of ben ik met mijn regelmatige wissel tussen normale koffie en decaf koffie toch aangewezen op een Nespresso Cup achtig systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:10

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@RADS I de de Jura E8 zit een bakje voor gemalen koffie, bedoeld voor decaf.

Zie https://support.javry.com...gebruik-ik-een-jura-e8#s2

Zit wellicht ook in andere modellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Beekforel op 22-03-2024 21:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RADS
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-04 09:17
Beekforel schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:49:

ah, ik zie het. Dat heeft die Philips inderdaad ook.. top, dan kan ik gelukkig overstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Beekforel schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:49:

Of dit is de handleiding voor de nieuwe E8, maar dit werkt niet voor de E8 (EB). Dit werkt wel voor de ENA8 (die hadden mijn ouders).
  1. Instellingen knop ingedrukt houden
  2. Gemalen koffie selecteren
  3. Klep open
  4. 1x zo'n lepel (zat bij de machine) er in mikken
  5. Koffie zetten knopje drukken (heeft dan een ander mini-icoontje zichtbaar)
  6. Genieten
  7. Aanrecht schoonmaken omdat die gemalen koffie achter je machine ligt

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

True schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 23:47:
[...]

Of dit is de handleiding voor de nieuwe E8, maar dit werkt niet voor de E8 (EB). Dit werkt wel voor de ENA8 (die hadden mijn ouders).
  1. Instellingen knop ingedrukt houden
  2. Gemalen koffie selecteren
  3. Klep open
  4. 1x zo'n lepel (zat bij de machine) er in mikken
  5. Koffie zetten knopje drukken (heeft dan een ander mini-icoontje zichtbaar)
  6. Genieten
  7. Aanrecht schoonmaken omdat die gemalen koffie achter je machine ligt
Hm, interessant. Ik heb de E8 (EC) nog maar net, nog geen ervaring met gemalen koffie.... Had het linkje ook maar even snel opgezocht als voorbeeld.

Die gemalen koffie op je aanrecht is dat omdat hij het eruit gooit achter of omdat je niet kunt mikken? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Beekforel schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 23:51:
[...]

Hm, interessant. Ik heb de E8 (EC) nog maar net, nog geen ervaring met gemalen koffie.... Had het linkje ook maar even snel opgezocht als voorbeeld.

Die gemalen koffie op je aanrecht is dat omdat hij het eruit gooit achter of omdat je niet kunt mikken? :9
Omdat je knoeit, of je nu wel of niet kunt mikken lukt dat gewoon nooit vlekkeloos :9 .

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:03
RADS schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:33:
ik ben op zoek naar een nieuw koffieapparaat nadat ons Nespresso apparaat nu voor de 3e keer vervangen mag worden. Ik zit te kijken naar een volautomatische koffiemachine van Philips en Krups, zoals bijvoorbeeld deze: https://www.bol.com/nl/nl...machine/9300000152948729/

Genoeg keuze bij zo'n apparaat, maar waar ik tegen aanloop zijn de enkele decaf koffies die ik een paar keer per dag maak (ik wissel nu cups om bij het zetten van Nespresso koffie om een beetje de caffeine intake te beperken). Echter, het lijkt erop dat je alle bonen eerst uit het apparaat moet halen om vervolgens caffeine vrije bonen/gemalen koffie erin moet doen. Op zich geen probleem als je de bonenhouder er eenvoudig uit kan halen, maar dat lijkt bij geen van die volautomatische machines te kunnen (alleen de deksel, dus dan moet je het apparaat op z'n kop houden).

Ik heb gekeken naar apparaten met 2 bonenhouders, maar dat is meteen een hele andere prijsklasse of de opties zijn weer direct een stuk beperkter.

Zie ik nu iets over het hoofd? Of ben ik met mijn regelmatige wissel tussen normale koffie en decaf koffie toch aangewezen op een Nespresso Cup achtig systeem?
Ook weer dat Baristina systeem van Philips wat als concurrent voor nespresso wordt aangewezen. Bonen, maar je kan ook je eigen gemaal in de houder doen als je decaf wilt. Het is alleen even de reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Na een tijdje niets met koffie/espresso te hebben gedaan toch weer eens beginnen omdat ik voor een redelijke prijs een Ceado e37S kan kopen.

Ik wil rond de €500 voor een espresso machine uitgeven, nieuw of 2e hands, gaat om zo,n 3 espresso's per dag, eigenlijk geen stoom functie nodig. Snelle opwarm tijd en een stabiele water temperatuur gewenst

Zelf heb ik er 2 waarvan ik denk dat dat prima machines zullen zijn, de Gaggia classic en de Rancilio Silvia.De Gaggia heeft mijn voorkeur ivm snelle opwarmtijd en looks, nadeel de watertank.

Zag ook een Demo van Magister ES30 langskomen met temp instelling, iemand bekent mee ?

Ik hoor graag van jullie wat jullie er van denken en eventuele alternatieven, zoals gezegd mag ook een 2e hands zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
ramrodwillem schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:34:
Na een tijdje niets met koffie/espresso te hebben gedaan toch weer eens beginnen omdat ik voor een redelijke prijs een Ceado e37S kan kopen.

Ik wil rond de €500 voor een espresso machine uitgeven, nieuw of 2e hands, gaat om zo,n 3 espresso's per dag, eigenlijk geen stoom functie nodig. Snelle opwarm tijd en een stabiele water temperatuur gewenst

Zelf heb ik er 2 waarvan ik denk dat dat prima machines zullen zijn, de Gaggia classic en de Rancilio Silvia.De Gaggia heeft mijn voorkeur ivm snelle opwarmtijd en looks, nadeel de watertank.

Zag ook een Demo van Magister ES30 langskomen met temp instelling, iemand bekent mee ?

Ik hoor graag van jullie wat jullie er van denken en eventuele alternatieven, zoals gezegd mag ook een 2e hands zijn.
De gaggia classic en silvia profiteren beide wel van een PID upgrade wat betreft temperatuur stabiliteit. Als het puur voor espresso is zou ik waarschijnlijk voor de gaggia gaan en meteen een PID upgrade.
De silvia heeft wat meer stoomkracht, maar voor espresso niet zo relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18:54
Ook maar de eerste stappen gezet met een Sage Barista express en een normcore setje (wdt-tool, tamper, funnel, puck screens). Ook een koffieweegschaaltje besteld. Nu maar eens oefenen. Zal vast binnen afzienbare tijd weer geupgrade worden mij kennende maar vond het een prima start zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 17:23
Ypuh schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:40:
Een handmaler heb ik geprobeerd, maar was ik na 3x zat van. Ik ben zeker koffieliefhebber, maar vaak wil je toch even snel tussen 2 meetings door een koffietje maken. Om die reden valt een hevel ook af. Voor een Cafelat Robot moet je volgens mij ook nog zelf kokend water aanvullen, dus dan wordt het helemaal een bewerkelijk proces.
Mee eens als het gaat over met de hand malen, maar de Robot is juist efficiënt en leuk om te doen. Twee cappuccino's knal ik er sneller uit dan welke machine dan ook icm met een Nanofoamer pro (opschuimen, water koken en grinden/baskets preppen loopt allemaal parallel).

En vooral dat het onderhoudsvrij is is een zegen. Hoeveel ik hier lees over machines die de geest geven...

Ik heb de Robot juist omdat ik lui ben :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ozzie
Gisteren heb ik mijn MaraX een onderhoudsbeurt gegeven. De E61 zetgroep wilde ik sowieso even schoonmaken, maar ik merkte vorige week toen ik de buitenkant aan het poetsen was, dat er een lek zat bij een van de koppelingen bovenop de boiler.
Helaas kon ik er niet goed bij dus er zat niets anders op dan alle koppelingen losmaken, schoonmaken en opnieuw erin zetten. Dat was op zich allemaal prima te doen, alleen toen ik hem weer in elkaar ging zetten zat ik niet op te letten, want mijn vrouw en kinderen kwamen binnen, en toen heb ik een van de thermostaten afgebroken.
Dus die moet nu eerst nieuw binnenkomen voordat ik kan kijken of die nu weer helemaal lekvrij is :(

Vanochtend maar koffie uit de bialetti gedronken.

Helemaal open gemaakt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Rvnt6rGbPWUpOZjrKiFpRXz98Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHRXKWuUbwzUkGFp0TOPKwBv.jpg?f=fotoalbum_large

Koppelingen eruit gedraaid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DeVGLQutQV4n_WHAPRzevCtana8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNFZoxfyouFRhPUcCx4xduEz.jpg?f=fotoalbum_large

Afgebroken onderdeel, het vervelendste was nog wel dat het afgebroken stukje in mijn boiler vast zat, maar na een beetje pielen gelukkig toch gelukt om hem eruit te draaien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkrl4kvEfqhFCM8wPXCSn5W-st0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHd7ojVy7f8qZ8vgvniN7twW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:04
Mijn siemens eq6 begint het te begeven , zegt vaak dat de bonen bijgevuld moeten worden terwijl er bij nogmaals drukken wel een bak koffie gemaakt wordt. Heb de automaat al uit elkaar gehaald en schoongemaakt er leek ook allemaal roet aanslag op de Maler te zitten (leek geen koffie maar echt roet) heeft iemand ervaring met "Caffè del Nonno" of dit een beetje betrouwbaar is en of dit een goede prijs is voor een s8 ?https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en-apparatuur/koffiezetapparaten/m2087648766-jura-s80-s8-gereviseerd-met-6-maanden-garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
defusion schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:07:
[...]

De gaggia classic en silvia profiteren beide wel van een PID upgrade wat betreft temperatuur stabiliteit. Als het puur voor espresso is zou ik waarschijnlijk voor de gaggia gaan en meteen een PID upgrade.
De silvia heeft wat meer stoomkracht, maar voor espresso niet zo relevant.
Ja gaat niet om stoomkracht voor mij, er staat een Gaggia te koop op MP met PID maar eens informeren.

Niemand ervaring met een Magister ES30, kom er weinig info tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 22:21
bifi_G60 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:00:
Mijn siemens eq6 begint het te begeven , zegt vaak dat de bonen bijgevuld moeten worden terwijl er bij nogmaals drukken wel een bak koffie gemaakt wordt. Heb de automaat al uit elkaar gehaald en schoongemaakt er leek ook allemaal roet aanslag op de Maler te zitten (leek geen koffie maar echt roet) heeft iemand ervaring met "Caffè del Nonno" of dit een beetje betrouwbaar is en of dit een goede prijs is voor een s8 ?https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en-apparatuur/koffiezetapparaten/m2087648766-jura-s80-s8-gereviseerd-met-6-maanden-garantie
Geen ervaring mee maar moet het een S8 zijn?
Hier een Jura E8 voor €873 met vlekje maar wel met 12 maanden garantie.
https://www.ebay.nl/itm/326053291473

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
Niet speciaal de S8, kwam deze tegen E8 is ook een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
bifi_G60 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:53:
Niet speciaal de S8, kwam deze tegen E8 is ook een optie :)
Kijk voor de E8 vooral even in Duitsland. Dan heb je hem nieuw voor onder de €900. ;)

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Laatst online: 17:11
jasperz89 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:36:
Ook maar de eerste stappen gezet met een Sage Barista express en een normcore setje (wdt-tool, tamper, funnel, puck screens). Ook een koffieweegschaaltje besteld. Nu maar eens oefenen. Zal vast binnen afzienbare tijd weer geupgrade worden mij kennende maar vond het een prima start zo.
Ben benieuwd naar je ervaring, die machine staat ook op mijn lijstje of de touch variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:14
Sinds kort piept het mechanisme van het melksysteem van mijn Jura E8 (EB) een beetje, met name hoorbaar bij het spoelen en schoonmaken. Net of het apparaat een beetje gesmeerd moet worden. Aan de werking van het systeem merk ik verder niets. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn en wat er aan te doen valt? Ik heb het apparaat nu 2,5 jaar.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18:54
Freezhost schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:37:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaring, die machine staat ook op mijn lijstje of de touch variant.
Vooralsnog bevalt hij me prima, ondanks dat er hier geloof ik weinig mensen positief over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 19:50
Ik ben op zoek naar een eerste bonenmaler, zal gebruikt worden voor 70% Moccamaster, 20% French press en 10% Moka Express.

Ik wil Max 200 euro uitgeven en kom dan al snel bij de Baretza Encore die hier ook vaak getipt wordt. Enige issue is is dat de fijne maling wellicht niet perfect gaat zijn voor de Moka Express maar ik snap dat ik concessies moet doen.

2 vragen:
  • zijn er andere malers die ik moet overwegen voor dit budget?
  • Levert het problemen op bij bijv de Encore om regelmatig te wisselen tussen maalgraad?Bijv 1 maling voor filter en daarna direct maling voor de moka?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Nu online

Denko

|{ing Øf ßlitz

PascalvE schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:04:
Ik ben op zoek naar een eerste bonenmaler, zal gebruikt worden voor 70% Moccamaster, 20% French press en 10% Moka Express.

Ik wil Max 200 euro uitgeven en kom dan al snel bij de Baretza Encore die hier ook vaak getipt wordt. Enige issue is is dat de fijne maling wellicht niet perfect gaat zijn voor de Moka Express maar ik snap dat ik concessies moet doen.

2 vragen:
  • Levert het problemen op bij bijv de Encore om regelmatig te wisselen tussen maalgraad?Bijv 1 maling voor filter en daarna direct maling voor de moka?
Ik heb dezelfde beslissing gemaakt toen, ik heb zelf de Baratza encore esp gehaald. Nu een paar weken/maanden in gebruik. Topding, alleen wel een beetje luid (daarom staat die nu bij mij weer op marktplaats. Toch maar een mignon silence of een niche zero word het)
Maar kan fijn zat voor espresso maar ook mokka pot en pourover had die geen probleem mee (dat zijn de enige 3 oplossingen die ik gebruikt had)

Voor je vragen:
- Ik had toen gekeken naar de Opus naast deze, alleen die was wat platicky. En daarnaast alleen maar handgrinders.
- Nee, wissellen is geen probleem, je moet alleen erop letten dat er GEEN bonen in het apparaat zitten als je gaat wissellen, anders kan je je allignment vernachellen. Gewoon even draaien dus voor de zekerheid voor je wisselt. Retentie valt mee, een pufje, maar die blaas ik erdoor door gewoon even een tikje te geven op de bovenkant.

Ik ga geen linkje hier neerzetten, dat is niet de bedoeling.

[ Voor 16% gewijzigd door Denko op 25-03-2024 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Positieve ervaring met Sage. :)

Mijn Sage Barista touch gaf wat problemen. Ik merkte dat het malen van 18gr koffie plotseling veel langer duurde. Eerst zelf het e.e.a. schoongemaakt op aanraden van de verkoper, maar dat hielp niet. Dus contact opgenomen met Sage support.

Dat verliep eigenlijk best aardig, machine is 3 jaar oud dus buiten garantie. Maar ze konden het apparaat ophalen en een servicebeurt geven voor €249,- waarbij ze dan ook het apparaat zouden herstellen. Eventuele bijkomende kosten zou ik dan voor worden gebeld.

Eerste keer dat ik het apparaat terugkreeg wilde het niet direct inschakelen bij het indrukken van de knop. Na een keer de stekker te hebben verwijderd en weer terug te hebben geplaatst deed hij het wel, maar geen verandering in de maalsnelheid.

Weer contact opgenomen en hij werd weer opgehaald.
Toestel retour: zelfde issue als voorheen, maar als hij nu aanging, en ik maalde 18gr koffie, dan duurde het alsnog 2x zo lang als voorheen. En nu was de maling zo fijn, dat ik er in 25sec slechts 5 druppels doorheen kreeg.

Weer contact opgenomen, aangegeven dat het toestel alleen maar slechter terug kwam. Zaak intern geëscaleerd, en ik krijg een gloednieuwe opgestuurd zonder kosten.

De reparatie verloopt via DynaFix en de logistiek is van DynaLogic. Sage is hierin dus alleen de opdrachtgever. De logistiek is alleen maar de transporteur maar DynaFix die lijkt moeite te hebben met het lezen van probleemomschrijvingen.

Hoe dan ook, wel een nette reactie vanuit Sage. Nu nog tot einde week wachten op mijn nieuwe, ik loop al te lang zonder lekkere koffie :P

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:39
Wie kan mij de heilige status van de V60 filterhouder uitleggen?
Ik gebruik zelf een simpele filterhouder als onderstaand, maar schijnbaar is de V60 magisch ofzo. :P

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/037421/files/180678539/koffiefilter-met-tuit-zwart-1-x-4.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:20
PascalvE schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:04:
Enige issue is is dat de fijne maling wellicht niet perfect gaat zijn voor de Moka Express maar ik snap dat ik concessies moet doen.

2 vragen:
Ik heb in het verleden met Baratza Encore moka express maling gedaan, en ging perfect..

Levert geen problemen om te wisselen van maalgraad, enkel wat retentie maar normaal geen issues.

Enkel zeer luidruchtig, daarom vervangen door Timemore Sculpture 064.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Equator schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:20:
Positieve ervaring met Sage. :)

Mijn Sage Barista touch gaf wat problemen. Ik merkte dat het malen van 18gr koffie plotseling veel langer duurde. Eerst zelf het e.e.a. schoongemaakt op aanraden van de verkoper, maar dat hielp niet. Dus contact opgenomen met Sage support.

Dat verliep eigenlijk best aardig, machine is 3 jaar oud dus buiten garantie. Maar ze konden het apparaat ophalen en een servicebeurt geven voor €249,- waarbij ze dan ook het apparaat zouden herstellen. Eventuele bijkomende kosten zou ik dan voor worden gebeld.

Eerste keer dat ik het apparaat terugkreeg wilde het niet direct inschakelen bij het indrukken van de knop. Na een keer de stekker te hebben verwijderd en weer terug te hebben geplaatst deed hij het wel, maar geen verandering in de maalsnelheid.

Weer contact opgenomen en hij werd weer opgehaald.
Toestel retour: zelfde issue als voorheen, maar als hij nu aanging, en ik maalde 18gr koffie, dan duurde het alsnog 2x zo lang als voorheen. En nu was de maling zo fijn, dat ik er in 25sec slechts 5 druppels doorheen kreeg.

Weer contact opgenomen, aangegeven dat het toestel alleen maar slechter terug kwam. Zaak intern geëscaleerd, en ik krijg een gloednieuwe opgestuurd zonder kosten.

De reparatie verloopt via DynaFix en de logistiek is van DynaLogic. Sage is hierin dus alleen de opdrachtgever. De logistiek is alleen maar de transporteur maar DynaFix die lijkt moeite te hebben met het lezen van probleemomschrijvingen.

Hoe dan ook, wel een nette reactie vanuit Sage. Nu nog tot einde week wachten op mijn nieuwe, ik loop al te lang zonder lekkere koffie :P
Hoezo is een machine van 3 jaar uit de garantie? Dat wil de verkoper je misschien wijsmaken, maar de wettelijke garantie bestaat uit een functionerend product zolang als dat je redelijkerwijs mag verwachten dat hij meegaat. Onze Amerikaanse koelkast ging na 3 jaar kapot, maar de verkoper heeft de reparatiekosten gewoon volledig aan mij moeten vergoeden. Ze probeerden wel eraan te ontkomen, maar helaas ;)

Maar netjes opgelost door Sage in jouw geval inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
GermanPivo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:58:
[...]

Kijk voor de E8 vooral even in Duitsland. Dan heb je hem nieuw voor onder de €900. ;)
ben idd ook aan het kijken om daar een keer een ritje heen te wagen met een dagje uit eraan vast. Alhoewel je dan het voordeel kwijt ben aan het uitje :P

ook ergens een z6 voor 689 tegengekomen met 12 maandan garantie , gerevisteerd en uiterlijk "als nieuw"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:05

Ravhin

no <root>...

PdeBie schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:21:
Ik gebruik zelf een simpele filterhouder als onderstaand, maar schijnbaar is de V60 magisch ofzo. :P

[Afbeelding]
De V60 is niet magisch maar geeft je meer mogelijkheden om de omstandigheden van het koffiezetten te beïnvloeden. De standaard no. 4 filters zijn niet volledig symmetrisch waardoor er meer mogelijkheden zijn om kanaal vorming en oneven extractie te krijgen. De V60 is volledig symmetrisch en het filter is gemaakt om zeer snel door te lopen (en daar zijn zelfs nog snellere doorlopende filters voor te krijgen). Hierdoor bepaalt de maal graad van je koffie veel meer je doorloop dan dat bij een no. 4 filter zou kunnen. Tel daarbij op dat je met opschenken ook de extractie kan beïnvloeden en voila! je hebt een systeem waar je veel invloed hebt op de extractie en dat is wat de barista graag wil.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:39
PdeBie schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:21:

[Afbeelding]
Wat @Ravhin al zegt. Maar daarnaast is een V60 filterhouder of setje ook nog eens vrij goedkoop. Dus als je je wilt betrekken in de hobby en met de variabelen wilt spelen, waarom niet? Maar er gaat niemand op je neerkijken als je een andere filter houder gebruikt en je zelf je koffie lekker vindt hoor ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
cryptapix schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:55:
[...]

Hoezo is een machine van 3 jaar uit de garantie? Dat wil de verkoper je misschien wijsmaken, maar de wettelijke garantie bestaat uit een functionerend product zolang als dat je redelijkerwijs mag verwachten dat hij meegaat. Onze Amerikaanse koelkast ging na 3 jaar kapot, maar de verkoper heeft de reparatiekosten gewoon volledig aan mij moeten vergoeden. Ze probeerden wel eraan te ontkomen, maar helaas ;)

Maar netjes opgelost door Sage in jouw geval inderdaad.
Dat zeggen ze bij Nivona ook hoor, twee jaar en je hebt pech... en volgens mij gaan die ook naar Dynafix

Heeft hier iemand ervaring met Sage Barista Impress Touch? Vanmorgen weer een kwartier staan tobben voor er eindelijk koffie uit kwam, dat geeft heel veel frustratie en is ook nog zonde van de bonen. Ik ga dus maar op zoek naar wat anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
Freezhost schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:48:
[...]

Dat zeggen ze bij Nivona ook hoor, twee jaar en je hebt pech... en volgens mij gaan die ook naar Dynafix

[…]
Ja dat zeggen ze overal, maar daar moet je dus niet blind in mee gaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
Freezhost schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:48:
[...]

Heeft hier iemand ervaring met Sage Barista Impress Touch? Vanmorgen weer een kwartier staan tobben voor er eindelijk koffie uit kwam, dat geeft heel veel frustratie en is ook nog zonde van de bonen. Ik ga dus maar op zoek naar wat anders...
Yes, heb er inmiddels een week of 6 eentje staan. Mooie deal via marktplaats (2 maanden oud voor €800). Was me bewust van de voor-/nadelen van zo'n apparaat, dus overwogen keuze gemaakt. En mooi stap vanaf een volautomaat. Bevalt prima in ieder geval. :) Maler staat, natuurijk afhankelijk van de soort boon (Brandzaak fan hier), tussen de 10-12, dus nog genoeg speling wat dat betreft. Proces is simpel en snel; heb echt in een paar minuten een prima cappucino staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Heb ondertussen een Gaggia Classic Evo Pro gekocht, weet iemand een adres in de buurt van Rotterdam als het mogelijk is, die eventueel een PID kan inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:55
ramrodwillem schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:19:
Heb ondertussen een Gaggia Classic Evo Pro gekocht, weet iemand een adres in de buurt van Rotterdam als het mogelijk is, die eventueel een PID kan inbouwen?
Je zou hier kunnen vragen
https://redspresso.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Thx, ga hem contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
GermanPivo schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:14:
[...]

Yes, heb er inmiddels een week of 6 eentje staan. Mooie deal via marktplaats (2 maanden oud voor €800). Was me bewust van de voor-/nadelen van zo'n apparaat, dus overwogen keuze gemaakt. En mooi stap vanaf een volautomaat. Bevalt prima in ieder geval. :) Maler staat, natuurijk afhankelijk van de soort boon (Brandzaak fan hier), tussen de 10-12, dus nog genoeg speling wat dat betreft. Proces is simpel en snel; heb echt in een paar minuten een prima cappucino staan.
Dat is zeker een mooie deal. Heb je de variant zonder touchscreen ook nog overwogen? Ik twijfel tussen die twee al heb ik mijn Gaggia Classic weggedaan omdat mijn vrouw er niet zo mee overweg kon. Dus wat dat betreft is de touch beter want dat is bijna een volautomaat. Maar die is ook flink duurder en ik ben stiekem gewoon bang voor nog een miskoop

Hier trouwens ook brandzaak fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
[...]

Soms ja.
Als je op een aanbieding wacht in Duitsland kun je wel geld besparen.
Zeker als je in de buurt van de grens woont.
Wel bij een officiële Jura dealer in Duitsland kopen dan, dan krijg je hier in Nederland ook garantie.

Maar op zich is een tweedekans hier bij Bol of EBay (Breezy) een goed alternatief vwb de prijs.

De nieuwste E8 EC modellen zijn helemaal flink aan de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
Freezhost schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:34:
[...]

Dat is zeker een mooie deal. Heb je de variant zonder touchscreen ook nog overwogen? Ik twijfel tussen die twee al heb ik mijn Gaggia Classic weggedaan omdat mijn vrouw er niet zo mee overweg kon. Dus wat dat betreft is de touch beter want dat is bijna een volautomaat. Maar die is ook flink duurder en ik ben stiekem gewoon bang voor nog een miskoop

Eigenlijk niet, want touchscreen :+ De begeleiding om nieuwe bonen in te regelen of tijdens het zetten, is voor m'n vriendin super makkelijk. Ik wilde mezelf ook (nog) niet een complete nieuwe hobby op de hals halen en nog steeds relatief snel wat kunnen zetten.

Was zelf ook bang voor een miskoop. In een grijs verleden een Barista Express gehad, maar daarmee kreeg ik het niet voor elkaar. Gelukkig zonder verlies verkocht en toen weer een volautomaat gekocht.

Onlangs bij vrienden toch een lekkere espresso gedronken uit een Sage apparaat, dus het kan blijkbaar wel. Dus de gok gewaagd en rustig gezocht naar een goede tweedekans Touch Impress voor rond de €850 incl. factuur, want dan is hij eventueel met vrij weinig verlies door te verkopen. Maar tot nu toe zeker niet van plan :)

Overigens zou ik 'm nooit voor de nieuwprijs hebben gekocht. Dan was ik gegaan voor een nieuwe hobby en losse maler en goede machine.

offtopic:
Ik stuur je even een DM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:04
ramrodwillem schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:19:
Verdiep je ook ff in Gaggiuino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:58
Freezhost schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:34:
[...]

Edit: Sorry, niet het gesprek helemaal terug gevolgd. :+
Zelf ook nog aan 't finetunen met mijn barista touch impress.

[ Voor 27% gewijzigd door Nitrorcr op 27-03-2024 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:42:
Soms ja.
Als je op een aanbieding wacht in Duitsland kun je wel geld besparen.
Zeker als je in de buurt van de grens woont.
Wel bij een officiële Jura dealer in Duitsland kopen dan, dan krijg je hier in Nederland ook garantie.

Maar op zich is een tweedekans hier bij Bol of EBay (Breezy) een goed alternatief vwb de prijs.

De nieuwste E8 EC modellen zijn helemaal flink aan de prijs.
Mediamarkt/Saturn inderdaad in de gaten houden in Duitsland; zij hebben enkele keren per jaar een btw actie op hun toch al lagere prijs. In februari heb ik daar een E8 EC gehaald voor € 915. Een EB kon je meenemen voor € 755.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Frantic schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:21:
[...]

Verdiep je ook ff in Gaggiuino
Thx maar dat gaat me allemaal ff te ver, eerst maar eens de Gaggia leren kennen en dan hooguit een PID laten plaatsen maar als het zonder PID voor mij goed is, is ook dat niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:04
ramrodwillem schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:51:
[...]

Thx maar dat gaat me allemaal ff te ver, eerst maar eens de Gaggia leren kennen en dan hooguit een PID laten plaatsen maar als het zonder PID voor mij goed is, is ook dat niet nodig.
Gaggiuino kan je tegenwoordig ook als 'plug & play' kit kopen ;) Maar ik snap je gedachte.

https://www.peakcoffee.cc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ursamajor schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:07:
[...]

Tnx!
Gisteren overstag gegaan en een Jura S8(EB) gekocht. In het echt valt de geluidsproductie flink mee en is een stuk stiller dan de Delonghi. We kunnen elkaar gewoon verstaan tijdens het malen. Mag ook wel voor dat geld.
En verder leuk om met alle instellingen te spelen en er het maximale uit te halen :-)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
- En verder leuk om met alle instellingen te spelen en er het maximale uit te halen :-)

Als je dat leuk vind om te doen had ik toch geen Jura gekocht, valt amper wat aan af te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:26
ramrodwillem schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:53:
- En verder leuk om met alle instellingen te spelen en er het maximale uit te halen :-)

Als je dat leuk vind om te doen had ik toch geen Jura gekocht, valt amper wat aan af te stellen.
Dat hangt van het vertrek punt van ieders kennis/ervaring af.

Als ik van een simpele filterkoffie afkom, dan is een Jura al veel meer instellen. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:26
Ursamajor schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:55:
[...]

Gisteren overstag gegaan en een Jura S8(EB) gekocht. In het echt valt de geluidsproductie flink mee en is een stuk stiller dan de Delonghi. We kunnen elkaar gewoon verstaan tijdens het malen. Mag ook wel voor dat geld.
En verder leuk om met alle instellingen te spelen en er het maximale uit te halen :-)
Leuk dat je dit deelt, dit model nog niet gezien en zal me er ook eens in verdiepen. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Vandaag de mooie Bezzera Aria in het echt gezien bij Casabarista. Erg mooie en mooie features, rotatiepomp, flowcontrol en pid. Van binnen zit deze ook erg mooi in elkaar.
Echter werd er verteld dat dit model last heeft van een klein probleempje met de bypass bij de pomp. Jammer, anders was ik een Aria rijker haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:29
vinpower schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:32:
Vandaag de mooie Bezzera Aria in het echt gezien bij Casabarista. Erg mooie en mooie features, rotatiepomp, flowcontrol en pid. Van binnen zit deze ook erg mooi in elkaar.
Echter werd er verteld dat dit model last heeft van een klein probleempje met de bypass bij de pomp. Jammer, anders was ik een Aria rijker haha!
Goed om te weten, vind het ook een mooie machine voor een prima prijs. Dan maar op V2 wachten.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Ff een snelle vraag, ben nu bezig met mn net binnen gekomen Gaggia en Ceado beetje te leren kennen, nu bezig met zeg maar goede supermarkt bonen. Maalgraad staat nu bijna op meest grove stand en uitstroom is bijna goed.

Morgen met verse bonen aan de slag, omdat ik nu al bijna op de meest grove stand sta, is het bij verse bonen zo dat je dan fijner of grover kan malen tegenover die supermarktbonen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Valt toch wel mee?
  • Maalgraad in 7 standen
  • Temperatuur in 3 standen
  • Koffiesterkte in 10 standen
  • Wateruitgifte in veel hoeveelheden
  • Melk en melkschuim in verschillende hoeveelheden
Oke, bij een niet volautomaat is er nog meer in te stellen, maar zoveel variabelen wil ik niet. En andere mensen in huis moeten ook makkelijk koffie kunnen pakken.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Ursamajor schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:57:
[...]

Valt toch wel mee?
  • Maalgraad in 7 standen
  • Temperatuur in 3 standen
  • Koffiesterkte in 10 standen
  • Wateruitgifte in veel hoeveelheden
  • Melk en melkschuim in verschillende hoeveelheden
Oke, bij een niet volautomaat is er nog meer in te stellen, maar zoveel variabelen wil ik niet. En andere mensen in huis moeten ook makkelijk koffie kunnen pakken.
Ik heb ook een Jura E8 gehad, vond het niet veel, de instellingen doen maar heel weinig in de praktijk. Makkelijk is het wel maar heb er nooit een echt lekkere espresso uit kunnen halen. Zal wel aan mij liggen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoppyF
ramrodwillem schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:04:
[...]

Ik heb ook een Jura E8 gehad, vond het niet veel, de instellingen doen maar heel weinig in de praktijk. Makkelijk is het wel maar heb er nooit een echt lekkere espresso uit kunnen halen. Zal wel aan mij liggen ;)
Inderdaad, dat ligt aan jou.
Of de koffiebonen…. :P

De E8 is prima in te stellen en makkelijk te bedienen en vriendelijk in het onderhoud.
Ben er tevreden over en mijn vrouw ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:23
ramrodwillem schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:04:
[...]

Ik word ook erg blij van mijn E8; ding zet hele lekkere koffie (en cappuccino voor vrouwlief) en het is lekker makkelijk. Echte espresso is hij natuurlijk ook niet voor gemaakt, maar dat drink ik toch niet. Ik vind espresso sowieso al niet groots en heb nooit echt begrepen waarom dat vaak als de ultieme koffie wordt gezien. Als ik echt het beste uit mijn bonen wil halen pak ik wel mijn handmaler en de Aeropress of Chemex, dat is echt genieten.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Aziraphale schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:52:
[...]
Ik vind espresso sowieso al niet groots en heb nooit echt begrepen waarom dat vaak als de ultieme koffie wordt gezien.
Ik denk dat het echt een kunst is om een goeie espresso te zetten. De laatste goeie die ik op had was in een dorpje in Frankrijk een aantal jaar geleden. Dat was net vloeibare chocola, noten en koffie. Als ik dat als espresso krijg, snap ik de fuzz. Maar als ik in de bioscoop een espresso uit een professioneel ogende halfautomaat krijg die zuur is en de "barista" eigenlijk helemaal geen barista is en geen idee heeft wat ie doet... Dan loop ik er ook niet warm voor. Helaas kom ik maar zelden een goeie espresso tegen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:23
Ursamajor schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:35:
[...]

Ik denk dat het echt een kunst is om een goeie espresso te zetten. De laatste goeie die ik op had was in een dorpje in Frankrijk een aantal jaar geleden. Dat was net vloeibare chocola, noten en koffie. Als ik dat als espresso krijg, snap ik de fuzz. Maar als ik in de bioscoop een espresso uit een professioneel ogende halfautomaat krijg die zuur is en de "barista" eigenlijk helemaal geen barista is en geen idee heeft wat ie doet... Dan loop ik er ook niet warm voor. Helaas kom ik maar zelden een goeie espresso tegen.
In de Horeca zeker niet nee, tijdsdruk en niet opgeleid personeel (het is een dingetje hoor een goede espresso maken), te goedkope, te donker gebrande bonen en temperatuur van de machine niet aangepast aan de type bonen in gebruik. Al deze factoren spelen mee in de bingo kaart van te slechte espresso die je zult tegen komen.
Ik drink over het algemeen Americano, en zelfs die is thuis beter als in de Horeca te vinden is, kwestie van bonen en tijd. Maar zo af en toe een echte espresso, diep donkere chocolade tonen, met een mooi zoet en krachtige koffie smaken, jummie! Niet te vaak helaas, mijn maag vind daar wat van :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
RoosW schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:45:
[...]

Ik drink over het algemeen Americano, en zelfs die is thuis beter als in de Horeca te vinden is, kwestie van bonen en tijd. Maar zo af en toe een echte espresso, diep donkere chocolade tonen, met een mooi zoet en krachtige koffie smaken, jummie! Niet te vaak helaas, mijn maag vind daar wat van :/
haha alsof ik mezelf hoor, heel herkenbaar... hier net zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Laatst online: 17:05

Ravhin

no <root>...

ramrodwillem schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:48:
Ff een snelle vraag, ben nu bezig met mn net binnen gekomen Gaggia en Ceado beetje te leren kennen, nu bezig met zeg maar goede supermarkt bonen. Maalgraad staat nu bijna op meest grove stand en uitstroom is bijna goed.

Morgen met verse bonen aan de slag, omdat ik nu al bijna op de meest grove stand sta, is het bij verse bonen zo dat je dan fijner of grover kan malen tegenover die supermarktbonen?
Ligt aan de bonen en is niet echt iets over te zeggen. In algemeenheden is het zo dat donker gebrande bonen beter doorlopen dan verse bonen en dat ik die echt fijn moet malen om goede druk te krijgen (standje 8, waarbij ik normaal tussen de 12 en 20 zit). Het zal vooral proberen worden.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-06 14:14
Ik heb sinds vandaag een mooie Jura E8 staan, maar ik kan nergens in het systeem vinden hoeveel koffie het apparaat al heeft gemaakt.

Ik weet dat op oudere apparaten (een Jura J9.3) dit in een menu te vinden was. Zit deze optie nog op de E8 of moet ik echt een Wifi Connect punt aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:36
Sommige E8 versies hebben dat wel andere niet.
Als je het niet kan vinden dan zal het op die van jou zitten. De Joe app kan je die informatie wel geven icm een dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-06 14:14
Teus.espresso schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:26:
Sommige E8 versies hebben dat wel andere niet.
Als je het niet kan vinden dan zal het op die van jou zitten. De Joe app kan je die informatie wel geven icm een dongle.
Dit is de EC-versie. Jammer dat het dan alleen met een dongle kan. Zie de meerwaarde van de app niet helemaal

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ozzie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eemp11aY3WmcWFHVhZ0FiK3yGmw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVmlSrw2qQdmnd13MVcWNyiD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb deze week een leuk speeltje op de kop getikt op marktplaats, een Ascaso Dream voor 40 euro. Geproduceerd in juni 2006 dus hij gaat al even mee.

De vorige eigenaar kwam hem zelfs brengen, helemaal vanuit het oosten van het land, tegen de Duitse grens, naar het westen aan de kust. Maar hij moest toevallig hier van de week in de buurt zijn voor werk en hij kwam van origine uit een dorp verderop dus ging meteen even een bakkie doen bij zijn ouders.

Leuk projectje voor de avond uren, dus ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald en grondig schoon gemaakt en ontkalkt. Pakkingen en o-ringen vervangen, een paar onderdelen vervangen. Vanavond of morgen nog even verder knutselen en dan doet die het weer helemaal.

Ascaso komt uit Barcelona en mijn broertje gaat binnenkort verhuizen naar Barcelona dus leuk housewarming cadeautje voor hem :)

[ Voor 14% gewijzigd door Ozzie op 29-03-2024 08:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denko
  • Nu online

Denko

|{ing Øf ßlitz

Even een kleine waarschuwing. Ik heb een gaggia classic pro evo gehad. Ongeveer een week of 6. Liep een klein beetje tegen wat dingetjes aan en had ook de twijfel of ik een PID/manometer etc wilde inbouwen.
Helaas voor mij begon na een paar weken mijn boiler zijn coating los te laten en moest de machine teruggesstuurd worden.
Ik had contact met de helpdesk gehad en die gaven mij gewoon het geld terug. Ze hadden van dit model zoveel al terug gekregen dat ze niet meer vervangen, want dat ben je er over een paar weken weer.

Hou daar even rekening mee voor je gaat modden zeg maar. (ik ben uiteindelijk overgestapt naar een profitec go)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Denko schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:00:
[...]

Even een kleine waarschuwing. Ik heb een gaggle classic pro evo gehad. Ongeveer een week of 6. Liep een klein beetje tegen wat dingetjes aan en had ook de twijfel of ik een PID/manometer etc wilde inbouwen.
Helaas voor mij begon na een paar weken mijn boiler zijn coating los te laten en moest de machine teruggesstuurd worden.
Ik had contact met de helpdesk gehad en die gaven mij gewoon het geld terug. Ze hadden van dit model zoveel al terug gekregen dat ze niet meer vervangen, want dat ben je er over een paar weken weer.

Hou daar even rekening mee voor je gaat modden zeg maar. (ik ben uiteindelijk overgestapt naar een profitec go)
Ben nu 2 dagen mee bezig met de Gaggia Classic Evo Pro, werkt prima.

Hoe kwam je er dan achter dat die coating los liet, normaal kom je daar toch niet achter of had je hem open gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Nu online

Denko

|{ing Øf ßlitz

ramrodwillem schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:05:
[...]

Ben nu 2 dagen mee bezig met de Gaggia Classic Evo Pro, werkt prima.

Hoe kwam je er dan achter dat die coating los liet, normaal kom je daar toch niet achter of had je hem open gemaakt?
Je kan het beste even googlen op "boilergate". In mijn geval zag ik dat er zwarte stipjes in mijn melk terecht kwamen bij het steamen. Toen echt een liter gespoeld via de wand. En nog een keer water in een wit kommetje laten lopen en er zaten nog steeds kleine vlokjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Denko schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:13:
[...]

Je kan het beste even googlen op "boilergate". In mijn geval zag ik dat er zwarte stipjes in mijn melk terecht kwamen bij het steamen. Toen echt een liter gespoeld via de wand. En nog een keer water in een wit kommetje laten lopen en er zaten nog steeds kleine vlokjes in.
Ik gebruik het stoom pijpje normaal niet maar zal het nu zo af en toe eens gaan gebruiken. Wel bizar dat dit bij zo,n gerenommeerd merk gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Nu online

Denko

|{ing Øf ßlitz

ramrodwillem schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Ik gebruik het stoom pijpje normaal niet maar zal het nu zo af en toe eens gaan gebruiken. Wel bizar dat dit bij zo,n gerenommeerd merk gebeurt.
Voor de duidelijkheid, de vlokjes komen ook door je grouphead in je koffie. Alleen het is VEEL makkelijker te zien vanuit de stoom pijp. Want daar is geen koffie. Dus er horen helemaal geen zwarte vlokjes uit te komen. Als je het via de grouphead zou testen heb je altijd de twijfel "is dat koffie, is dat coating"

Ik had vanuit gaggia alleen begrepen dat ze zover zeggen "alleen sommige machines hebben het, en de vlokjes zijn niet gevaarlijk, maar als je wilt, kunnen we het ruilen" Alleen die winkel zei dus dat ze ruilen niet eens meer doen, want anders blijf je aan de gang. Probleem is zover ik heb begrepen dat je ook niet de oude boiler erop kan doen. Want de nieuwe grouphead werkt niet goed samen met de oude aluminium boiler materiaal gewijs.

Mijn gok is dat er op korte termijn een model refresh komt met wat aanpassingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Ok, thx ik hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 15:15
Denko schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:00:
[...]

Even een kleine waarschuwing. Ik heb een gaggia classic pro evo gehad. Ongeveer een week of 6. Liep een klein beetje tegen wat dingetjes aan en had ook de twijfel of ik een PID/manometer etc wilde inbouwen.

Had ik hier ook al gemeld
base_ schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:18:
Dacht ik eindelijk een leuke machine gevonden te hebben
...
, blijkt dat er nogal wat problemen zijn met de boilercoating. Ben zowiezo al niet een fan van teflon achtige coatings maar hier blijkt het goed mis te gaan.
Zo erg dat dit al bekend staat als 'boilergate' : https://espressosetupbuilder.com/news/boilergate
ik ga ook voor een profitec denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Nu online

Denko

|{ing Øf ßlitz

base_ schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:07:
[...]

Had ik hier ook al gemeld

[...]

ik ga ook voor een profitec denk ik ;)
Ja, ik dacht eerst "oh, een slechte batch oid, hoe groot is de kans dat ik het heb?" maar blijkbaar hebben echt heel veel mensen het. Jammer. Maar voor de prijs van een gaggia met pid, drukmeter, opv veer vervanging etc. Heb je bijna een profitec. Dan maar zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-06 16:08

Boost9898

www.brambenik.nl

Sinds deze week ben ik van een filterapparaat overgestapt naar een Philips Series 2200 Volautomatische espressomachine. Ik moet zeggen dat ik hier tot op heden heel erg tevreden over ben, een echte vooruitgang!

Qua koffiebonen gebruik ik nu 'gewoon' wat er in de aanbieding is bij de supermarkt. Ik heb nog niet eerdere koffiebonen van een gespecialiseerde brander geprobeerd.

En zijn er hier gebruikers van deze machine die ervaring hebben met het onderhoud?

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:27
Zojuist eerste keer bonen besteld bij Rum Baba coffeeroasters. Ben enorm benieuwd hoe de bonen gaan zijn! Heb de DECAF Colombia El Vergel en de Guatemala Classic gekocht.

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:08
Oké heel fijn dat boilergate nieuws 8)7 We zullen zien :-)

Weet iemand of de uitloop daadwerkelijk van de filterhouder geschroefd kan bij het meest recente model (Gaggia Classic Evo 2023)? Ik krijg er met pittig veel kracht geen beweging in ;-)
Een enkele uitloop zou voor mij nog wel eens handig kunnen zijn... (Geeft meer keuze mocht mijn huidige shotglas een keer tegen de vloer gaan)

[ Voor 7% gewijzigd door Ronald op 30-03-2024 09:59 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Ronald schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:52:

Weet iemand of de uitloop daadwerkelijk van de filterhouder geschroefd kan bij het meest recente model (Gaggia Classic Evo 2023)? Ik krijg er met pittig veel kracht geen beweging in ;-)
Een enkele uitloop zou voor mij nog wel eens handig kunnen zijn... (Geeft meer keuze mocht mijn huidige shotglas een keer tegen de vloer gaan)
Ze zitten vaak wel erg vast geschroefd. Heb je een bankschroef? Dan zou het wel moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
@Hercul3s Dat zou wel heel serieus vast zijn... Chronich bankschroef gebrek alhier en de 12" bahco compatibiliteit is nihiel ;-)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 15:40
Hercul3s schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:37:
[...]

Ze zitten vaak wel erg vast geschroefd. Heb je een bankschroef? Dan zou het wel moeten lukken.
Alleen best lastig/soms niet te doen om de uitloop er weer mooi uitgelijnd op te krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 23:25
Vraagje over het uitlijn service van sommige winkels op koffie malers. De df -64 gen 2 in het bijzonder.
Wat doet dit en is het nodig? Is dit nodig bij alle malers?
Ik zie dat de df-64 489 kost. Uitlijn service is 30 euro.
Een time more 064s kost nu 569. Het verschil wordt steeds kleiner zo. Hierdoor begin ik te twijfelen.
Heeft de time more ook een uitlijn service nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:24

Hoholi

The only one

Ronald schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:52:

Die uitloop is geborgd met loctite. Om los te maken de filterhouder in kokend water leggen of de frituurpan. Daarna kan je het met een handdoek en handkracht zonder gereedschap wel losmaken.

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
@Hoholi The loctite is strong in this one.

(Ofwel nog geen succes in kokend water, zelfs met bahco ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Ronald schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:48:
@Hoholi The loctite is strong in this one.

(Ofwel nog geen succes in kokend water, zelfs met bahco ;-))
Om het handvat te vervangen voor eentje van hout heb ik destijds een verfbrander gebruikt. Misschien dat dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:36
En dan komt er ergens een keer een boze reactie van iemand die de brander op het handvat heeft gezet en dat dat deel beschadigd is geraakt.
Om Loctite los te laten gaan moet het metalen deel waar het handvat in zit geschroefd worden verhit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
@Teus.espresso :D

Gelukkig zijn er nog lui met gezond verstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naximuz
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 05-06 12:02
Beekforel schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:47:
[...]

Linkje? Ik had bij MediaMarkt gekeken maar daar scheelt het niet veel.

Ah, Idealo gevonden. Ideaal. ;)

Misschien vanmiddag nog even heen en weer dan. :o O ja op zondag wordt dat niks natuurlijk.

Heb een E8 EC voor 1079 besteld bij Holzleitner Elektrogeräte, zover ik kon vinden levert deze naar Nederland (dat doen ze lang niet allemaal in DLD). Hopelijk doen ze dat ook een beetje vlot.
Ik ben aan het oriënteren voor een Jura E6 EC. Is het goed bevallen om te bestellen en verzenden bij Holzleitner Elektrogeräte? Is dit eigenlijk een officiele Jura Dealer zodat je ook de garantie in Nederland heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Naximuz schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:00:
[...]

Ik ben aan het oriënteren voor een Jura E6 EC. Is het goed bevallen om te bestellen en verzenden bij Holzleitner Elektrogeräte? Is dit eigenlijk een officiele Jura Dealer zodat je ook de garantie in Nederland heb?
Bestellen is goed bevallen, had hem in ongeveer een week in huis. Via DHL geleverd, goed verpakt met extra omdoos.

Of ze officiële Jura dealer zijn weet ik eerlijk gezegd niet zeker... Met de EU wetgeving omtrent koop en garantie zou dit geen probleem moeten zijn, maar in de praktijk kan dat natuurlijk lastiger zijn.
Pagina: 1 ... 202 ... 241 Laatste

Let op:
Voor single-servings-machines: Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1