☕ En ook hier is een topic voor --- heel fijn! Ik heb blijkbaar heel wat in te halen door een aantal pagina's door te lezen ...
Ook wij zijn op zoek naar een nieuw opstelling. Dit is wat we momenteel hebben staan/gebruiken:
Waar we naar toe willen is of een upgrade naar een volautomaat, bijvoorbeeld een
Jura E8 EC. Als het een halfautomaat betreft (+ maler + accessoires), dan is dit merk/type een mogelijkheid
Gaggia Classic/Energy Vibes/Color. Ik kwam op deze omdat ik na al een aantal pagina's te hebben gelezen dit
bericht van Panini in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1" van @
mr.DJ95 en de reacties van @
Ravhin en @
Panini had gelezen. Deze opstelling, los automaat en losse maler, inclusief aanbeveling en tips voor een maler, spraken me zeer aan.
Echter, ik zoek voor deze configuratie nog wat vergelijkingsmateriaal, alternatieven en aanbevelingen, vooral met betrekking tot modelkeuze en prijs-kwaliteitverhouding.
De koffiebonen zullen in het vervolg (naar grote waarschijnlijkheid) worden geleverd door mijn wederhelft, want die werkt bij een koffiebranderij. Met andere woorden, we moeten wel om en ik mag het uitzoeken!
Ik ben me bewust dat in dit forum en elders genoeg informatie te vinden is en zal dit dan ook onderzoeken --- alle tips zijn meer dan welkom!
EDITS:
Budget: Laten we voorlopig als leidraad de nieuwprijs van een Jura E8 EC aanhouden; rond de €1.200.
Alternatieven: Na wat meer zoekwerk kwam ik deze post tegen van @
Nomad:
Nomad in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1". Hier worden nog wat alternatieven voorgesteld (
"... rancilio silvia, of een vibiemme domobar en zo nog enkelen een mooie keuzes ..."). Inmiddels gevonden per merendeel van de genoemde merken hier: Profitec Go, Rancilio Silvia, Lelit, Mozzafiato,QUICKMILL ... Enfin, wat meer huiswerk te doen dus!
La Pavoni Europiccola: Het is me helemaal ontschoten dat mijn ouders een La Pavoni Europiccola hebben staan. Waarschijnlijk nieuw gekocht rond 1973-1975. Ik zag wat
berichten in dit topic voorbij komen hierover. Ik denk wel dat dit apparaat een onderhoudsbeurt kan gebruiken ...
Ik kreeg daarna gelijk wat knipsels doorgestuurd die voor de enthousiastelingen hier wellicht wel gewaardeerd kan worden:
[
Voor 44% gewijzigd door
nl_umpire op 24-01-2024 22:28
. Reden: La Pavoni Europiccola ]