kuusj98 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:14:
Goed, ons gezin wil weer eens wat anders qua koffie. We drinken iedere avond (en ook wel in de morgen of als er bezoek komt) koffie door middel van heel ouderwets koffie handmatig door een filter te laten lopen. We hebben altijd Douwe Egberts Mild en dat smaakt prima, nog nooit een klacht gehad over hoe de koffie smaakt. Voor de kop tussen de middag hebben we een Senseo met altijd merk-pads, dus Senseo Mocca Gourmet. Dat is an-sich prima, maar na een paar dagen komt die zooi m'n strot uit. Dan komt de Krups Nespresso ding met melkopschuimer en die rot cupjes. Prima koffie, maar ik overdrijf niet als ik zeg dat het ding hoogstens 1x per maand wordt gebruikt. Sowieso: 45 cent per kop koffie en dat is echt belachelijk.
Cups zijn *eindelijk* vrijwel op, en nu is het bijna kerst. Dusja.
pricewatch: Siemens Espresso EQ.6 series 500 TE607203RW
Is dit wat of kunnen we beter echt een andere richting inslaan? Dubbele koppen cappuccino, macchiato, espresso, warme melk, thee, apart gemalen vakje, keramische maalstenen, 1.3 liter magazijn; kortom, toch wel zo'n beetje alles wat je moet kunnen met zo'n ding. We hebben ook alle keukenapparatuur van Siemens en dat bevalt al jaren prima.
Zoals je hierboven leest heb ik nu een half jaar de EQ6, meen de 700 serie. Prima ding, ben alleen nog aan het klooien met de settings en de bonen. Ding kan echt alles, en prima gebruiksgemak, ook slangetje voor melk is top. Voorheen jaaaaren een Saeco gehad, nooit iets kapot gegaan, en gewoon als het ding aangeeft reiningen of ontkalken, het programma volgen. Ik ben zeer tevreden over de EQ6.
Nomad schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:13:
Ik blijf het zeggen,
Zo'n volautomaat lijkt een luxe ding, met mooie knopjes en afwerking en display en wat niet meer.....en logisch ook, want dat verkoopt...maar dat maakt het geproduceerde drankje nog niet goed.
En dat ligt er maar net aan wat je onder "goed" verstaat. Ik zou ook voor een aparte Rocket en maler willen gaan, tuurlijk, maar nieuw is dit 2x, als het niet 3x, zo duur. Verschil in koffiesmaak, dat zou ik naast elkaar moeten proeven, met een uur ertussen zou ik het niet kunnen vertellen. Het gros van de mensen die ik ken, en koffie drinkt, proeft het verschil in bonen al niet, en verschil tussen senseo en cups en volautomaat zegt ze soms wel iets...
Dat zegt genoeg. Anderen willen dure wijn, ikzelf vind een goedkope van 4 euro ook lekker meestal. Daarnaast wil ik niet 3min per koffie besteden, maar wil snel voor bezoek een goede cappu zetten, vandaar de EQ6. Wellicht in de toekomst een Rocket en een EQ6 naast elkaar, maar dat zien we dan weer. Voor ons thuis als koffiedrinkers, en voor wie ik koffie zet, is de EQ6 eigenlijk al over de top. Ik heb ook geen AMG of Bentley, ik vind een VW ook prima om in te rijden.
[
Voor 25% gewijzigd door
PCJR op 22-12-2016 13:39
]
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||