Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.767 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Volgens mij is dit wel het seizoen om een nieuwe fiets te kopen. Ik zie zoveel nieuwe aanwinsten om mee heen.
Die Canyon spreekt mij ook erg aan, dat wordt het spaar doel voor volgend jaar. En zo'n fiets project van het werk is ook een goede! Eens kijken wat mijn werkgever daarin kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:33
Ik heb mezelf inmiddels ook nog even getrakteerd. Nieuwe setje willen gekocht bij Salden. Heb nu nog bontrager (standaard) wielen op m'n Trek Madone 2.5 zitten. (Matzwart)

Morgen worden ze bezorgd, ben echt benieuwd.

Deze:
https://www.salden.nl/nl/...lincher-wielset-50mm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Noxa schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:36:
Volgens mij is dit wel het seizoen om een nieuwe fiets te kopen. Ik zie zoveel nieuwe aanwinsten om mee heen.
Die Canyon spreekt mij ook erg aan, dat wordt het spaar doel voor volgend jaar. En zo'n fiets project van het werk is ook een goede! Eens kijken wat mijn werkgever daarin kan betekenen.
Klopt, de modellen van het vorige jaar gaan er meestal augustus/september uit. Als je een gangbare maat hebt (zeg 54-56-58) moet je wel opschieten, vaak blijven alleen de heel kleine en heel grote maten over.

Overigens heb ik mijn Endurace wel met korting gekocht maar dat was zo'n Tour de France-actie. Canyon heeft ook wel einde-seizoensaanbiedingen maar meestal zijn er dan alleen nog maar 2XL en 3XL modellen beschikbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door nare man op 03-08-2016 13:45 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:28
kwakke01 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:58:
in een moment van verstandsverbijstering de cauberg al eens ben opgereden met 50x25
Dat is wel doorstoempen, maar goed ik fiets sowieso in Nederland alles tot 7% eigenlijk sowieso wel nog op m'n buitenblad (met 50/34 - 12-28). Als je dat een paar keer oefent dan is het echt makkelijker dan je denkt. Veel mensen schakelen uit angst ver van te voren al terug naar een koffiemolenverzet, terwijl het helemaal niet nodig is.
tiswat schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:40:
Ik heb mezelf inmiddels ook nog even getrakteerd.
Nette prijs ook hoor voor zo'n set, zal sowieso goed staan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
nare man schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:45:
[...]

Klopt, de modellen van het vorige jaar gaan er meestal augustus/september uit. Als je een gangbare maat hebt (zeg 54-56-58) moet je wel opschieten, vaak blijven alleen de heel kleine en heel grote maten over.

Overigens heb ik mijn Endurace wel met korting gekocht maar dat was zo'n Tour de France-actie. Canyon heeft ook wel einde-seizoensaanbiedingen maar meestal zijn er dan alleen nog maar 2XL en 3XL modellen beschikbaar.
Goed om te weten, thnx! Worden er ook kortingsacties gedaan in de winter of ligt de focus echt op eind zomer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Soms wordt er nog wat overjarig spul verkocht tegen het begin van het wegseizoen in Maart/April, maar in de winter is er in principe weinig actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:33
Noxa schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:51:
[...]
Goed om te weten, thnx! Worden er ook kortingsacties gedaan in de winter of ligt de focus echt op eind zomer?
Volgens de FM begint het nu zo'n beetje en na de fietsbeurzen in september/oktober al helemaal. Echter, als er nu 500 euro korting op een fiets wordt gegeven op voorraad is de verwachting erg klein dat daar nog eens zoveel vanaf gaat. Dat is dan eerder in totaal max 750 dan 1000 euro.

Zelf daarom nu maar besloten de fiets te kopen daar hij nu te koop staat voor het geld wat ik ervoor wilde betalen en daardoor kan ik er dit jaar ook al op fietsen.

Als het weer overigens een beetje meewerkt volgende week nog een dagje richting zuid Limburg. In principe zou dat met de compact geen probleem moeten zijn maar ben tot op heden nog alleen een triple gewend.. dus we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
  • Laatst online: 15:52
Sjoewe schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:24:
[...]

Ik heb het afgelopen weekend nog meegemaakt. Clubgenoot fietste voor het eerst met 50/39, lang verhaal kort: ik denk dat we onderweg wel iets van vier keer z'n ketting tussen z'n twee kettingbladen hebben moeten uitrekken.
Ik heb 50/39, weliswaar icm een FSA crank, en nooit ergens last van gehad. Ik kreeg bij Mantel van 1 van de medewerkers wel te horen dat ik een risico nam door de 39 voor mijn 34 blad te vervangen, maar ik heb er tot nu toe geen spijt van gehad. Gebruik 39 voor de kleine klimmetjes in de heuvelrug en als ik samen met m'n vriendin op haar tempo fiets :P en heb dan 34 achter de hand. Ik heb daarbij 11-25, had wellicht liever 11-23 gehad, maar was blij dat ik met 34x25 in Limburg nog net bovenkwam op een aantal klimmetjes, dat had ik met 23 achter niet gered :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:01
Toen ik mijn TCR kocht was het ook een 50/34 met een 12x28 achter. Ik heb die 34 toen vervangen door een 39 van TA omdat ik in de versnellingen die ik gebruikte te vaak aan het wisselen was tussen grote en kleine blad. Overigens zonder enig probleem, het rijdt en schakelt prima.

Leuk idee, maar nu ben ik twee jaar verder en tien kilo lichter en is mijn conditie stukken beter, dus rijd ik met 12x28 Tiagra-cassette achter in het vlakke Nederland eigenlijk alles op de 50 voor, met achter vooral 14/15/17/19) Die 39 gebruik ik alleen als ik tegen een heuvel omhoog ga. En als ik op vakantie de bergen in ga, dan zet ik die 34 er weer op, maar ook dan kom ik achter niet op 28.

Nou is mijn cassette aan vervanging toe, dus volgens mij kan ik straks het beste die 34 weer erop zetten en op zoek naar een andere cassette, zodat ik in NL gewoon het volledige potentieel van mijn systeem gebruik en genoeg ruimte heb om nog eens een heuveltje te pakken. Misschien een 12x25 105-cassette? Dan heb ik 14/15/16/17 heel mooi aansluitend. En dan is het hele systeem ook weer netjes 105 in plaats van die mix :)

[ Voor 3% gewijzigd door dreamscape op 03-08-2016 15:20 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Klinkt bekend, althans vanuit een triple (52/39/30) perspectief. Ik reed vorig jaar voornamelijk met de 30 icm de 11-28 de mont ventoux op. Dit jaar ging dat een stuk beter en heb ik voornamelijk de 39 gebruikt. Veel meer kracht en kan ook veel beter even staande klimmen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 23:07
Ik ben een maand of 4 geleden begonnen met fietsen op een (bijna gratis) aluminium Fausto Coppi van bijna 20 jaar oud. Inmiddels ben ik er van overtuigd dat ik het een erg toffe hobby/sport vind en ben ik aan het kijken voor een fiets (+/- 1500 euro). Graag wil ik zoveel mogelijk bang for buck. Nu ben ik behoorlijk enthousiast over de fietsen van Canyon maar vind ik het ondanks al het inleeswerk dat ik al heb gedaan lastig om een keuze te maken.

Bijvoorbeeld deze afweging:
https://www.canyon.com/nl...e=1&bike1=3743&bike2=3746
- AL heeft een SLX frame ipv SL, betere wielen, ultegra groepset, is 300g lichter en 100 euro goedkoper
- CF is van carbon

Hoe verhoudt dat zich ten opzichte van elkaar? Ik weet dat carbon een stijver materiaal is en daardoor mogelijk comfortabeler rijdt, is er verder nog iets zinnigs over te zeggen? Op het eerste gezicht is het een no-brainer (AL), maar daar ben ik niet zeker van.

Verder zijn de al eerder genoemde Trek Emonda S6 2016 en Giant TCR Advanced 1 nog een optie, evenals de Bianchi Intenso 105 (model 2015).
https://www.12gobiking.nl/trek-emonda-s-6-2016-actie
https://www.mantel.com/giant-tcr-advanced-1
https://www.salden.nl/nl/...05-11sp-compact-2015.html

Iemand die zijn licht er over wil laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:07
Qua stijfheid ontloopt een goed alu frame weinig met een carbon frame. Dat alu frame van Canyon zal (iets) stijver zijn dan veel carbon frames van andere merken. Voordeel van carbon is dat het niet even stijf hoeft te zijn in alle richtingen waardoor het comfortabeler kan zijn, het frame zal ook lichter zijn (dus als je de wielen ed vergelijkbaar hebt zal het ook een lichtere fiets zijn) en als je er heel lang mee doet kan aluminium last krijgen van metaalmoeheid (en wordt het frame minder stijf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Zaterdag mijn nieuwe fiets gekocht en deze maandag op kunnen halen :D

https://d1hbm078fhnj3b.cl...d=49300&w=2000&h=2000&c=1

Heb ongeveer 2000 km op mijn vorige fiets gereden (2de hands uit 1999), maar het gebrek aan versnellingen en comfort had me doen besluiten om een nieuwe te kopen.

Volgende week zondag richting Limburg om daar een aardige hoeveelheid hoogtemeters te gaan maken.
Hopelijk is het van het weekend het weer een stuk beter, zodat ik de fiets eerst nog ff uit kan testen rond Nijmegen/duitsland.

[ Voor 14% gewijzigd door Lonestander op 04-08-2016 09:15 ]

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Noxa schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:51:
[...]
Canyon heeft nu ook weer een sale met veel modellen met korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
nare man schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:54:
[...]

Canyon heeft nu ook weer een sale met veel modellen met korting.
Mijn spaarrekening heeft alleen nog geen sale...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 18:57
Ook ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe fiets. Ik stap over van een aluminium fiets met Shimano 105 over naar een full Carbon. Nu heb ik een mooie Italiaanse fiets gevonden welke volgens de ongeschreven regels ook Italiaans afgemonteerd moet worden. De fiets die ik op het oog heb (Wilier) is Chorus 11sp afgemonteerd met Mavic Cosmic Elite wielen. Hoe verhoudt zich dit tot Shimano Ultegra? Het schakelen is wat anders maar volgens mij zijn ook de handgrepen wat anders.

Wat zijn jullie ervaringen in deze kwestie, Chorus vs Ultegra of Shimano op een Italiaanse fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ik zou kiezen voor wat je zelf het fijnst vindt. Een Italiaanse fiets met Japanse afmontage is voor mij niet vloeken in de kerk ofzo. Als jij je hele leven met Shimano hebt gereden dan kan Campa best een omschakeling zijn. Niet iedereen vindt de wijze van bediening fijn. De hele feel is anders en Campa schakelt met een flinke mechanische 'klak' terwijl Shimano veel zachter/soepeler aanvoelt. En dan heb je nog de vraag welke shifters jij fijner vindt vasthouden. Het is vooral een kwestie van smaak; maar wat wel buiten twijfel staat is dat je bij Campa (en Italiaanse fiets-aangelegenheden in het algemeen) wel méér betaalt voor dezelfde/vergelijkbare kwaliteit. Dat zit allemaal in de emotie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:26
Ja idd, gewoon proefrijden. Voor zover ik weet is Chorus ook een fantastische groep, maar het is idd wel allemaal net wat anders dan shimano. Niet beter of slechter, gewoon anders. Ongeschreven regels over italiaanse frames met italiaanse groepen zou ik me niet druk over maken. Gewoon proefrijden en uitproberen dus.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:36

_Z3

Ik post hier ook weer een keer :), van de lente het wielrennen weer opgepakt en vandaag voor het eerst heen en terug naar mn werk. 35 km enkele reis, dat is een mooie mijlpaal voor me. Het enige wat me opviel vanochtend is mn hartslag, die lijkt 5-10 slagen hoger te liggen vergeleken met m'n avond ritten. Is dat normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:29
Lonestander schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:29:
Zaterdag mijn nieuwe fiets gekocht en deze maandag op kunnen halen :D

[afbeelding]
Heb ongeveer 2000 km op mijn vorige fiets gereden (2de hands uit 1999), maar het gebrek aan versnellingen en comfort had me doen besluiten om een nieuwe te kopen.

Volgende week zondag richting Limburg om daar een aardige hoeveelheid hoogtemeters te gaan maken.
Hopelijk is het van het weekend het weer een stuk beter, zodat ik de fiets eerst nog ff uit kan testen rond Nijmegen/duitsland.
Nais, is dat de Carbon versie van de Attain? Ik heb sinds een ruime maand de Attain SL :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jkFYvkD.jpg

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Komt er voor volgend jaar nog wat schokkends uit qua groepsets in 105/Ultegra of blijft het hetzelfde als dit jaar? Ik ga volgend voorjaar een nieuwe fiets kopen. Nu is nog geen optie, eindejaarsbonus komt pas aan het einde van het jaar :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
_Z3 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:57:
Ik post hier ook weer een keer :), van de lente het wielrennen weer opgepakt en vandaag voor het eerst heen en terug naar mn werk. 35 km enkele reis, dat is een mooie mijlpaal voor me. Het enige wat me opviel vanochtend is mn hartslag, die lijkt 5-10 slagen hoger te liggen vergeleken met m'n avond ritten. Is dat normaal?
Dat kan prima, ieder hart is anders. Over het algemeen is je HR 's morgens na opstaan wat lager maar ik heb bij mezelf gezien dat het soms ook in het begin een stuk hoger is als ik direct in actie kom. Zakt je HR gedurende de rit wel weer naar normale waardes? Mogelijk dat de temperatuur ook invloed erop heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Maardiweb schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:06:
[...]

Nais, is dat de Carbon versie van de Attain? Ik heb sinds een ruime maand de Attain SL :)

[afbeelding]
Het type is een Cube Agree C:62 Pro, dus net een andere serie. In de winkel van mantel was ie uiteindelijk bijna 300 euro goedkoper dan op de site. Met aantal assesoires en ligstuur uiteindelijk net 2.000 euro kwijt.

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:26
NoepZor schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:18:
Komt er voor volgend jaar nog wat schokkends uit qua groepsets in 105/Ultegra of blijft het hetzelfde als dit jaar?
Dat is niet mijn verwachting. Shimano komt meestal pas het jaar na een nieuwe Dura Ace groep met nieuwe lagere groepen. En volgend jaar komt de nieuwe Dura Ace op de markt. Maar ze hebben de laatste jaren wel vaker verrast, dus wie weet.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Als je moe bent of iig vermoeider dan zal je hartslag bereik ook minder zijn. 's morgens zal je gewoon een stuk fitter zijn dan in de namiddag. En andere factoren, zoals la_fusion al zegt, kunnen ook invloed hebben.

Ik weet niet hoe je conditie is maar aangezien je aangeeft dat je net begonnen ben met woon/werk ritje zal dat na verloop van tijd ook de invloed van de ochtend rit en werkdag wel minder worden. Ik merk het zelf de dag na een flinke rit. Dan krijg ik mijn hartslag niet boven de 160 bij een flinke inspannning. Normaliter is dat 185+ halen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:05
Lonestander schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:23:
[...]

Het type is een Cube Agree C:62 Pro, dus net een andere serie. In de winkel van mantel was ie uiteindelijk bijna 300 euro goedkoper dan op de site. Met aantal assesoires en ligstuur uiteindelijk net 2.000 euro kwijt.
Mooie fiets, veel plezier ermee! Wel grappig dat ze bij de officiële productfoto's de rem compleet open hebben staan. :D

Afbeeldingslocatie: https://d1hbm078fhnj3b.cloudfront.net/product.php?image_id=49310&w=2000&h=2000&c=1

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:36

_Z3

Tja, hoe goed is de conditie, nog niet goed genoeg naar mn zin :), maar op het laatst ging hartslag wel naar beneden inderdaad, vanmiddag eens kijken wat die dan is. Komende tijd ga ik vaker op de fiets naar mijn werk, dus dan ga ik meer kilometers per week maken, eens kijken of dat effect heeft. Maar goed om te weten dat het wel te verklaren is, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Bedankt voor onderstaande doorverwijzing :+

[ Voor 94% gewijzigd door Proqzor op 04-08-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Meer iets voor in dit topic Het grote mountainbike topic (deel 13)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
_Z3 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:57:
Dat kan aan zoveel dingen liggen. Had je wind mee of tegen? Tijdstip van de dag maakt wel uit. Drukke dag gehad? Voel je je fit of heb je misschien een verkoudheidje onder de leden?

Waar meet je je hartslag mee? Ik merk dat mijn Fitbit er nog al eens naast kan zitten tijdens het fietsen. Mijn garmin borstband is veel nauwkeuriger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 21:58
Voor iedereen die zat te wachten op leuke aanbiedingen: bij Canyon zijn er weer een aantal modellen in de aanbieding vanwege de Olympische Spelen. De korting is zo'n beetje hetzelfde als laatst tijdens de Tour de France.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Effe over de Lekdijk wezen vlammen gisteren O+

https://www.strava.com/activities/663452626

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
We hebben een flyby gehad, ik was lekker rustig (nog geen 28km gemiddeld) aan het wegkapiteinen.

Maar een ongeschreven regel, als je langs de JB brug komt moet je er overheen ;)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Man man man, de JB brug, wat een pokkerondje vind ik dat, ik verlies 'm altijd in de haarspeldbocht onderaan de eerste brug. :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Sjoewe op 04-08-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Heren,

Ik heb een probleempje. Ik heb eindelijk m'n nieuwe wielen binnen, maar nu ik ze monteer op de fiets incl. de nieuwe remblokjes. En nu blijkt dat m'n band er dan niet meer tussen past, dat deze te breed is. Terwijl het dezelfde buitenbanden zijn.

Gaat om Ultegra remmen. Beetje een donkere foto, maar de rem lijkt te smal.

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/f7d22hyhj/Foto_04_08_2016_21_58_10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Remmen met het stelschroefje (links bovenin op de foto) wat ruimer zetten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja of gewoon even de kabel los draaien en opnieuw vastzetten. Ze staan nu wel heel strak, release staat ook al helemaal open. Stelschroefje dat je rechtsboven zien kan je trouwens ook wat verder omhoog draaien om de 'greep' wat groter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Sjoewe schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:24:
Ja of gewoon even de kabel los draaien en opnieuw vastzetten. Ze staan nu wel heel strak, release staat ook al helemaal open. Stelschroefje dat je rechtsboven zien kan je trouwens ook wat verder omhoog draaien om de 'greep' wat groter te maken.
Dat laatste heb ik gedaan, maar dan heeft ie nog te weinig ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Maak eerst de kabel maar eens los dan, kan je zien hoeveel ruimte er uberhaupt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:19
Iemand ervaringen met de Wahoo Kickr trainer? Specifiek de vermogensmeting?
In mijn situatie (laaatste firmware op de Kickr), diverse keren spindown calibratie, neem ik een verschil van ca. 30 Watt gemeten tussen mijn Garmin Vector 2S (90W) en de Kickr (120W).
Vreemd want ik zou verwachten ivm verliezen in de aandrijving dat bij 90W op de pedaalarm, er bv 80W op het wiel komt.

Ik heb dit ook na calibreren van de Vector (de edge820 toont vermogen van de Vector, de wahoo app het vermogen van de kickr)

[ Voor 8% gewijzigd door NielsTn op 04-08-2016 23:18 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Lekker stukje is dat met de wind me in een groep kun je echt snoeihard gaan! Ben daar laatst aangehaakt met een clubje en dat ging echt lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
tiswat schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:38:
[...]

Dat laatste heb ik gedaan, maar dan heeft ie nog te weinig ruimte.
Kabel moet echt veel losser, zoals de anderen ook zeggen. Dan past het wiel er vast wel tussendoor. En zodra het wiel op zijn plaats zit, zet je dat releasehendeltje naar beneden en dan staan je blokken weer dichter op de velg. Dat is nou precies waar dat hendeltje voor is: ruimte maken zodat je er met een band tussendoor kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Laatst online: 22-08 14:58
Ik heb dit ook moeten doen tegen er nieuwe wielen kwamen. De kabel opnieuw vastzetten is inderdaad de oplossing en eigenlijk niet moeilijk om te doen.

Om een beetje te kunnen weten waar je de kabel dan moest vastzetten deed ik hetvolgende:
Je haalt de kabel los, je zorgt er voor dat het klepje van je remmen toe staat en je zorgt ervoor dat de stelvijs (linksboven nog half op je foto) zo ver mogelijk staat dichtgedraaid.
Dan kan je je remhoeven dichtduwen en de kabel vastzetten, om daarna met de stelvijs de gewenste opening tussen velg en remblokje in te stellen.

Ik ben geen fietsenmaker, dus ik hoop dat dit geen domme techniek is. Bij mij werkte het in ieder geval wel :-)

addendum: als je je remmen wat "toe-in" wil zetten om het piepen te voorkomen, kan je tussen je remblokje en je velg nog een (2-4x?)dubbelgeplooid stukje papier steken. (of 5 euro uitgeven aan een stukje plastiek dat je daarbij helpt).

Op Youtube vind je overigens filmpjes genoeg over hoe dit moet.

[ Voor 18% gewijzigd door crowke op 05-08-2016 14:28 . Reden: addendum toe-in ]

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
crowke schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:25:
Om een beetje te kunnen weten waar je de kabel dan moest vastzetten deed ik hetvolgende:
Je haalt de kabel los, je zorgt er voor dat het klepje van je remmen toe staat en je zorgt ervoor dat de stelvijs (linksboven nog half op je foto) zo ver mogelijk staat dichtgedraaid.
Dan kan je je remhoeven dichtduwen en de kabel vastzetten, om daarna met de stelvijs de gewenste opening tussen velg en remblokje in te stellen.

Ik ben geen fietsenmaker, dus ik hoop dat dit geen domme techniek is. Bij mij werkte het in ieder geval wel :-)
Op zich geen heel domme techniek, behalve dan dat die stelschroef (of -vijs voor de Vlamingen onder ons) eigenlijk bedoeld is om de kabelspanning gedurende de levensduur van je remblokken een klein beetje te kunnen bijstellen. Nou heb je op die schroef meer marge dan nodig is, dus op zich kan jouw manier geen kwaad. In mij schuilt echter een kleine purist, dus ik wil die stelschroef helemaal dichtgedraaid hebben als als ik mijn remmen afstel met nieuwe blokken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Laatst online: 22-08 14:58
dreamscape schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:05:
[...]

Op zich geen heel domme techniek, behalve dan dat die stelschroef (of -vijs voor de Vlamingen onder ons) eigenlijk bedoeld is om de kabelspanning gedurende de levensduur van je remblokken een klein beetje te kunnen bijstellen. Nou heb je op die schroef meer marge dan nodig is, dus op zich kan jouw manier geen kwaad. In mij schuilt echter een kleine purist, dus ik wil die stelschroef helemaal dichtgedraaid hebben als als ik mijn remmen afstel met nieuwe blokken. ;)
Je hebt 100% gelijk.... de schroef/vijs mag helemaal niet helemaal toegedraaid zijn omdat je anders niet meer kan bijstellen als je remmen afslijten en de ruimte tussen remblok en velg groter wordt. My bad!

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ik heb een vraagje, ik heb een oude wielerfiets gekregen en ga die een beetje opknappen. Echter is het crankstel wel echt hele oude zwik (cranks met spieën op de trapas vast, grootste tandwiel en crank zijn niet van elkaar te halen) dus wil dit vervangen voor iets dat een beetje gangbaarder is. Echter heb ik geen flauw idee wat ik moet hebben, er staan geen nummers ofzo op de trapas en ook niet op het frame. Ik weet wel dat het stuk buis (bracket?) waar de trapas in het frame moet 70mm is, en volgens mij is het aan beide kanten normale draad. Ik wil het ook weer niet te modern laten ogen, en het moet ook niet teveel kosten. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Nog een lekker stuk kunnen rijden voordat de zon alweer onder was vandaag, gaat toch weer snel zeg. Bah. Maar goed lekker ritje gedaan via Maasvlakte naar Punt van Rozenburg via de landtong en terug via Maassluis. Jammer dat ik vandaag al heel de dag last heb van mijn onderrug maar dat mocht de pret niet drukken.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Graham schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:12:
Nog een lekker stuk kunnen rijden voordat de zon alweer onder was vandaag, gaat toch weer snel zeg. Bah. Maar goed lekker ritje gedaan via Maasvlakte naar Punt van Rozenburg via de landtong en terug via Maassluis. Jammer dat ik vandaag al heel de dag last heb van mijn onderrug maar dat mocht de pret niet drukken.
Met koeien vertraging :+. Balen als je last van pijntjes hebt. Mijn ervaring is dat ik er na een avond sporten meestal van af kom. Vooral als ik ga boulderen, dan zit alles weer los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
Sjoewe schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:42:
Maak eerst de kabel maar eens los dan, kan je zien hoeveel ruimte er uberhaupt is. :)
Ben deze ochtend naar de FM geweest, het gaat maar nét, hij had ook de nieuwe ultegra rem erbij gepakt en die zijn stukken breder. Dus die gaan er binnenkort op, de FM had al moeite om ze goed te krijgen. Alleen die heeft ze niet op voorraad.

Dit is het geworden:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2d1vd68.png

[ Voor 8% gewijzigd door tiswat op 06-08-2016 12:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nare man
Vanochtend dan eindelijk de eerste rit op mijn nieuwe Canyon, een kleine 80 km langs de Lekdijk naar Schoonhoven en via de Vlist en Gouda weer terug. Omdat het vannacht kennelijk geregend heeft en er veel modder op de weg ligt heeft-ie meteen zijn modderdoop gehad, zit alweer onder de drek :P

Wat rijdt die fiets heerlijk zeg :) je zit redelijk ontspannen maar niet volledig rechtop en de Ultegra 6800-shifters houden echt veel malen beter vast dan de oude 5700 die ik hiervoor gebruikte. Verder wel grappig dat je gewoon rustig 1,5 of 2 km/u gemiddeld erbij krijgt alleen al omdat die fiets zo veel lichter is en alles zoveel soepeler loopt :)

De veel gehoorde klacht dat je je met een compact op het vlakke helemaal suf schakelt, heb ik zelf niet ondervonden. Eerlijk gezegd rijdt zo'n bergcassette met 11-32 ook op het vlakke best wel lekker: ik heb niet één keer naar het kleine blad hoeven schakelen, gewoon alles op de 50, want zelfs met forse tegenwind is 50 x 22 nog prima te doen. Bovendien heb je met 50 x 22, 50 x 20, 50 x 18 en 50 x 16 genoeg keus -- dus ik laat deze setup lekker voor wat-ie is, als de cassette aan vervanging toe is kijk ik wel verder
:)

Er zit alleen een nogal irritante kraak ergens in het frame...als je zit merk je er niets van, maar als je op de pedalen staat wel. Ik geloof niet dat het de bracket of de crank is, want de fiets is fonkelnieuw. Het zit eerder in de zadelpen denk ik, dus vanavond maar even loshalen, schoonmaken en opnieuw invetten en terugzetten...kinderziektes zullen we maar zeggen :)

Voor de goede orde nog even een pic in vol ornaat:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/112e74l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

nare man schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:15:
Vanochtend dan eindelijk de eerste rit op mijn nieuwe Canyon, een kleine 80 km langs de Lekdijk naar Schoonhoven en via de Vlist en Gouda weer terug. Omdat het vannacht kennelijk geregend heeft en er veel modder op de weg ligt heeft-ie meteen zijn modderdoop gehad, zit alweer onder de drek :P

Wat rijdt die fiets heerlijk zeg :) je zit redelijk ontspannen maar niet volledig rechtop en de Ultegra 6800-shifters houden echt veel malen beter vast dan de oude 5700 die ik hiervoor gebruikte. Verder wel grappig dat je gewoon rustig 1,5 of 2 km/u gemiddeld erbij krijgt alleen al omdat die fiets zo veel lichter is en alles zoveel soepeler loopt :)

De veel gehoorde klacht dat je je met een compact op het vlakke helemaal suf schakelt, heb ik zelf niet ondervonden. Eerlijk gezegd rijdt zo'n bergcassette met 11-32 ook op het vlakke best wel lekker: ik heb niet één keer naar het kleine blad hoeven schakelen, gewoon alles op de 50, want zelfs met forse tegenwind is 50 x 22 nog prima te doen. Bovendien heb je met 50 x 22, 50 x 20, 50 x 18 en 50 x 16 genoeg keus -- dus ik laat deze setup lekker voor wat-ie is, als de cassette aan vervanging toe is kijk ik wel verder

Er zit alleen een nogal irritante kraak ergens in het frame...als je zit merk je er niets van, maar als je op de pedalen staat wel. Ik geloof niet dat het de bracket of de crank is, want de fiets is fonkelnieuw. Het zit eerder in de zadelpen denk ik, dus vanavond maar even loshalen, schoonmaken en opnieuw invetten en terugzetten...kinderziektes zullen we maar zeggen :)

Voor de goede orde nog even een pic in vol ornaat:

[afbeelding]
Loop je kettingbladboutjes even na! Bij nieuwe cranks trillen die soms wel een beetje los.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:18

Crazy D

I think we should take a look.

nare man schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:15:
Ik heb er zelf ook geen probleem mee, maar de purist/zeurpiet zal vast zeggen dat je met een andere cassette harder kunt fietsen of zo :O Nou ja af en toe is het wel even zoeken, soms kom ik net niet in een lekkere cadans terecht. Maar of het dan beter zou gaan op een tandje die je met een bergcassette niet hebt, of dat ik gewoon geen lekkere fietsdag heb, weet ik niet (beetje lastig te vergelijken).
Al rij ik soms ook wel op het kleine blad voor trouwens, maar alleen als de wind dusdanig is en ik mijn hartslag laag wil houden.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ja, dat is wel zo. Gisteren miste ik soms wel de 50 x 17 maar om daarvoor nu weer een nieuwe cassette te kopen...en natuurlijk is een kleinere cassette wel wat lichter maar who cares, 40 gram verschil is één goede slok water...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:42

DjVe

Hatsaflats!

De stap van 2x10 naar 2x11 vond ik enorm. Die ene versnelling meer, geeft veel meer rust op het vlakke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 21:19
DjVe schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:29:
De stap van 2x10 naar 2x11 vond ik enorm. Die ene versnelling meer, geeft veel meer rust op het vlakke.
Leg dat eens uit?
Heb zelf 3 fietsen met 2*10 en 1 fiets met 2*11, maar om nou te zeggen dat het verschil enorm is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verschil tussen een bergcasette en een reguliere lijkt me een stuk groter dan één tandwiel erbij. Als ik ook op Mantel er twee willekeurig vergelijk (105 10 speed en 11 speed):

• 11/28: 11-12-13-14-15-17-19-21-24-28
• 11/28: 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28

Oftewel bij klimmen is die extra step natuurlijk lekker daar, maar op het vlakke zou het iig bij deze geen enkel verschil uitmaken (tenzij je vanwege je compact bijvoorbeeld al snel helemaal aan de grote kant van je casette range fietst).

* Sissors doet niet moeilijk en heeft een triple. Als ik wat rondkijk op webshops lijken die wel bijna uitgestorven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:32
Sissors schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:45:
* Sissors doet niet moeilijk en heeft een triple. Als ik wat rondkijk op webshops lijken die wel bijna uitgestorven.
Dat komt omdat de nieuwste groepen bijna alleen nog maar in 2x11 bestaan, alleen tigra is nog in triple te krijgen. Wat Shimano betreft dan, geen idee hoe het met die andere twee zit.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
swbr schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:44:
[...]

Dat komt omdat de nieuwste groepen bijna alleen nog maar in 2x11 bestaan, alleen tigra is nog in triple te krijgen. Wat Shimano betreft dan, geen idee hoe het met die andere twee zit.
Zouden er minder triplegroepen zijn omdat er minder vraag naar is of zou er minder vraag zijn omdat er minder triplegroepen zijn. Ik denk zeker dat het grotere aanbod aan compactgroepen van de tripleverkopen (voor de racefiets) heeft afgesnoept, zodanig dat het gewoon niet rendabel meer is triplecranks te maken.

Op zich misschien in sommige opzichten wel jammer, momenteel zit ik ook nog aan de triple, en met een andere combinatie zou ik voor mijn hobbygebruik nog wel uitkomen (ik gebruik nu als kruisverzet op mijn triple meestal rond de 42x14-16, dat loopt best lekker, en heb voor sneller nog een 53 en voor heuvels een 30, bij een 50-34 heb ik iets minder bereik boven en onderaan, en zou ik als kruisverzet op rond de 50x17-21 uitkomen), maar ik kan me voorstellen dat mensen graag een heel groot bereik willen en toch kleine stapjes, dat kan nu eenmaal niet echt met 2x11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:11
Mijn frame heb ik eindelijk op kunnen bouwen, het was wat meer werk dan verwacht maar ik ben best trots op het resultaat.

Ik heb een Bulls Harrier overgebouwd op een mooi, niet gebruikt Kuota Kebel frame, daarvan heb ik dus voornamelijk de 105 groep en stuur hergebruikt.
Nieuw toegevoegd heb ik Rotor BB30 bottom bracket, kleine spulletjes zoals schakel en remkabels, en een beetje zweet.

Vanmiddag een eerste ritje gemaakt en het verschil is toch wel goed merkbaar. Een bocht loopt veel mooier door, als ik aanzet reageert hij stukken beter.

Nog te doen:
- Nieuwe banden
- Conditie opbouwen
- Na 3 ritjes alles netjes nalopen.

Maar hier zijn dus ook wat pics:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6TNZ82b06iPnz4xwGXJuxJZk/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3g0DMI2gQ8ajwX8lYVsHNsJn/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k58105PTVXPr63kvDDM8OlFj/thumb.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Zo, terug uit Italië waar ik 2x de Stelvio heb gedaan! Echt een mooie klim, aanrader zeg.
En gelukkig sneeuwde het boven :D

https://www.relive.cc/view/666543037

[ Voor 13% gewijzigd door SemperFidelis op 08-08-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Heerlijk fietsweekendje achter de rug. Zaterdag lekker rustig tourtocht Heerde gefietst. Was eigenlijk 150km, maar ergens een bordje gemist, dus het werd 125. Leuk tochtje, niet te druk.

https://www.strava.com/activities/666817631

Zondag er nog even een schepje bovenop en de Hel van de Heuvelrug gedaan. De eerste 2u met dik boven de 30 gemiddeld gedaan, en dat moest ik toch wel een klein beetje bekopen. Laatste 40km was ik echt helemaal op. Desalniettemin een mooie tocht

https://www.strava.com/activities/668074514

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:04

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

SemperFidelis schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:47:
Zo, terug uit Italië waar ik 2x de Stelvio heb gedaan! Echt een mooie klim, aanrader zeg.

Nice work! Ik ga over 2 weken die kant op, hoe was de afdaling over de umbrail pas?
Nog steeds een stuk onverhard? Was dat goed te doen? Ik daal als een nattekrant dus ben er een beetje huiverig voor. Is de zelfde weg terug richting prato makkelijker in de afdaling (beter wegdek / bredere weg, overzichtelijker in de bochten,minder steil, weinig verkeer)?

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:29
SemperFidelis schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:47:

Haha mooi ook hoe je op de top precies je hoogste hartslag bereikt, geluksmomentje? :+

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:05
Waar blijven die mooie bocht-tot-bocht verslagen van GoTters op vakantie? :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Tsjilp schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:31:

Zondag er nog even een schepje bovenop en de Hel van de Heuvelrug gedaan. De eerste 2u met dik boven de 30 gemiddeld gedaan, en dat moest ik toch wel een klein beetje bekopen. Laatste 40km was ik echt helemaal op. Desalniettemin een mooie tocht

https://www.strava.com/activities/668074514
Ook verkeerd gereden in Arnhem zie ik, anders was hij 180km geweest.
https://www.strava.com/activities/667766065

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ah, toch ergens nog een afslagje gemist dus

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:55
mark-k schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:30:
...Ik weet wel dat het stuk buis (bracket?) waar de trapas in het frame moet 70mm is, en volgens mij is het aan beide kanten normale draad. ...
Dat klinkt als een leuk projectje!
Volgens mij (en Sheldon Brown http://www.sheldonbrown.com/gloss_bo-z.html#bottom ) heb je dan een Italiaanse draad in je bracket. Dat moet je specificeren als je een trapas of crankset koopt.
Standaard cranklengtes zijn 170 à 175 mm, daarvan afwijken heeft niet snel zin.
Ik gok dat er vanouds een 5 of 6 speed pignon (of zelfs casette) op de fiets zit. Dan zou 52 / 42 tands gangbaar zijn voor je voorbladen.
De vraag wat je specifiek voor crankstel zou moeten nemen kun je alleen zelf beantwoorden. Niew of tweedehands? Modern, retro of echt oud? Heb je zelf de kennis, tijd en gereedschap voor dit projectje? Dat speelt allemaal mee.
Heel modern wordt al gauw lastig: 10 of 11 speed voorbladen zijn niet aan te raden i.c.m. een 6/7/8 speed ketting (die je nodig hebt op je 5/6 speed casette). Mocht je gaan overwegen om je hele aandrijflijn te upgraden, houd er dan rekening mee dat je wellicht je achternaaf moet vervangen, en dat de inbouwbreedte van je frame daar voldoende ruimte voor moet bieden (4/5/6 speed: 120 mm, 5/6/7 speed 126 mm, 7/8/9/10/11 speed 130 mm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

DieAnder schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:45:
[...]

Dat klinkt als een leuk projectje!
Volgens mij (en Sheldon Brown http://www.sheldonbrown.com/gloss_bo-z.html#bottom ) heb je dan een Italiaanse draad in je bracket. Dat moet je specificeren als je een trapas of crankset koopt.
Standaard cranklengtes zijn 170 à 175 mm, daarvan afwijken heeft niet snel zin.
Ik gok dat er vanouds een 5 of 6 speed pignon (of zelfs casette) op de fiets zit. Dan zou 52 / 42 tands gangbaar zijn voor je voorbladen.
De vraag wat je specifiek voor crankstel zou moeten nemen kun je alleen zelf beantwoorden. Niew of tweedehands? Modern, retro of echt oud? Heb je zelf de kennis, tijd en gereedschap voor dit projectje? Dat speelt allemaal mee.
Heel modern wordt al gauw lastig: 10 of 11 speed voorbladen zijn niet aan te raden i.c.m. een 6/7/8 speed ketting (die je nodig hebt op je 5/6 speed casette). Mocht je gaan overwegen om je hele aandrijflijn te upgraden, houd er dan rekening mee dat je wellicht je achternaaf moet vervangen, en dat de inbouwbreedte van je frame daar voldoende ruimte voor moet bieden (4/5/6 speed: 120 mm, 5/6/7 speed 126 mm, 7/8/9/10/11 speed 130 mm).
Zitten nu inderdaad 5 versnellingen achter, en 2 voor. Enige eis die ik heb is dat het een beetje bij de stil past, dus geen moderne Ultegra ofzo, maar ook geen spie meer, moet wel gewoon kettingbladen kunnen wisselen zonder de hele crank weg te moeten gooien.

De wielen waren volgens mij toch al redelijk gaar, dus gewoon hele lijn vervangen is ook misschien nog een optie. Daar heb ik me echter nog niet echt in verdiept, maar in elk geval goed om te weten dat het dan inderdaad italiaanse draad is. Ik dacht zelf ook al zoiets, maar bevestiging is altijd prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
Maardiweb schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:59:
[...]

Haha mooi ook hoe je op de top precies je hoogste hartslag bereikt, geluksmomentje? :+
Nee even sprintje met een andere deelnemer ;)
Er stonden paar bekenden 10 meter onder het bord dus dan moet je nog even vol sprinten natuurlijk :p.
djlinsen schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:55:
[...]

Nice work! Ik ga over 2 weken die kant op, hoe was de afdaling over de umbrail pas?
Nog steeds een stuk onverhard? Was dat goed te doen? Ik daal als een nattekrant dus ben er een beetje huiverig voor. Is de zelfde weg terug richting prato makkelijker in de afdaling (beter wegdek / bredere weg, overzichtelijker in de bochten,minder steil, weinig verkeer)?
Nee dat is inmiddels geasfalteerd! Umbrail is prrrima af te dalen, heel overzichtelijk en vooral heeeel rustig. Meeste mensen doen Prato en/of Bormio.

Prato is ook goed te doen hoor, je moet gewoon lekker rustig doen en niet laten opfokken door de vele motorrijders.
PS die top van 90km/h klopt niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
mark-k schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:51:
[...]
Enige eis die ik heb is dat het een beetje bij de stil past, dus geen moderne Ultegra ofzo, maar ook geen spie meer, moet wel gewoon kettingbladen kunnen wisselen zonder de hele crank weg te moeten gooien.
Als je het budget wilt houden zou ik op MP zoeken naar een Shimano 600 cranksetje; arabesque of zo. Dat ziet er uitgesproken ouderwets uit maar kun je desondanks combineren met regulier leverbare (dus goedkope) trapassen (liefst 116 mm lang voor arabesque), kettingwielen (130 mm steek) en pedalen.

Daarnaast lijkt het me dat je de slijtagedelen van de fiets wilt reviseren of vervangen (banden, kabels, ketting, remblokken, stuurlint, remgreeprubbers, derailleurwieltjes, lagers), dat vreet ook aan budget.
mark-k schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:51:
[...]
De wielen waren volgens mij toch al redelijk gaar, dus gewoon hele lijn vervangen is ook misschien nog een optie.
Als je sowieso andere wielen wilt plaatsen kun je overwegen je achterframe uit te (laten) buigen naar 130 mm inbouwbreedte, dan heb je een keur aan opties v.w.b. nieuwe en gebruikte wielen. Je kunt dan b.v. een casettenaaf gebruiken waar je ongestraft een 7, 8 of 9 speed casette op steekt! Goede kans dat je achterderailleur dat gemakkelijk aan kan. Ik neem maar aan dat de commandeurs (shifters) op frictie gaan (dus geen klikjes), dat is dan ook geen probleem. 5 Naar 8 speed is een serieuze upgrade en is geen doorn in het oog voor de looks van je fiets.

Hierover een beetje doorfilosoferend:
Het uiterste is om de hele fiets opnieuw op te bouwen met een nieuwe groep.
Als je dan een morderne groep wilt hebben die er toch klassiek uit ziet kom je bij de 2 goedkoopste groepen van Campagnolo (Veloce en Athena). Die zijn in het zilver leverbaar en hebben 5 armige crankstellen.
Zo heb ik net een Gazelle Champion Mondial uit 1984 opgebouwd met Athena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

DieAnder schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:16:
[...]

Als je het budget wilt houden zou ik op MP zoeken naar een Shimano 600 cranksetje; arabesque of zo. Dat ziet er uitgesproken ouderwets uit maar kun je desondanks combineren met regulier leverbare (dus goedkope) trapassen (liefst 116 mm lang voor arabesque), kettingwielen (130 mm steek) en pedalen.

Daarnaast lijkt het me dat je de slijtagedelen van de fiets wilt reviseren of vervangen (banden, kabels, ketting, remblokken, stuurlint, remgreeprubbers, derailleurwieltjes, lagers), dat vreet ook aan budget.

[...]

Als je sowieso andere wielen wilt plaatsen kun je overwegen je achterframe uit te (laten) buigen naar 130 mm inbouwbreedte, dan heb je een keur aan opties v.w.b. nieuwe en gebruikte wielen. Je kunt dan b.v. een casettenaaf gebruiken waar je ongestraft een 7, 8 of 9 speed casette op steekt! Goede kans dat je achterderailleur dat gemakkelijk aan kan. Ik neem maar aan dat de commandeurs (shifters) op frictie gaan (dus geen klikjes), dat is dan ook geen probleem. 5 Naar 8 speed is een serieuze upgrade en is geen doorn in het oog voor de looks van je fiets.

Hierover een beetje doorfilosoferend:
Het uiterste is om de hele fiets opnieuw op te bouwen met een nieuwe groep.
Als je dan een morderne groep wilt hebben die er toch klassiek uit ziet kom je bij de 2 goedkoopste groepen van Campagnolo (Veloce en Athena). Die zijn in het zilver leverbaar en hebben 5 armige crankstellen.
Zo heb ik net een Gazelle Champion Mondial uit 1984 opgebouwd met Athena.
Thanks, daar kan ik wel wat mee. Ik wil het sowieso betaalbaar houden en een beetje oud uit laten zien. Ik ga eens zoeken binnenkort. Schakelen gaat inderdaad nog met die oude dingen op het frame en dat wil ik eigenlijk ook wel houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
Vandaag mijn nieuwe fiets op kunnen halen, de Giant TCR Advanced 1, carbon, volledig Ultegra afgemonteerd, daarnaast de standaard componenten van Giant. Mijn eerste ervaring met een carbon fiets en dat was straks wel even wennen. Het is inderdaad allemaal veel stijver, zo dacht ik de eerste kilometer dat bij iedere aanzet de rest van de fiets zich in de richting van de krachten verplaatste :+ Daarnaast ook te merken dat mijn houding op deze fiets een stuk rechter is dan op mijn vorige fiets. Dat is een stuk comfortabeler maar nog wel even wennen, sowieso nog wel even wat wennen en mogelijk wat aanpassen aan de instellingen van de fiets. Wel is het daarnaast echt zoveel fijner en comfortabeler fietsen. Niet ieder hobbeltje door je hele lijf voelen en niet helemaal los geschud worden op een klinkerweg. Vrijdag dus bij goed weer zuid Limburg.. ik ben benieuwd!

Plaatje bij het praatje tenslotte:

Afbeeldingslocatie: http://www.ruudvanheugten.nl/GiantTCRAdvanced1-600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Mooi offer van Giro als je je oude helm inlevert krijg je 25 % korting op een MIPS helm. Geldig tot 31 oktober (zie voor andere voorwaarden de link).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klavan88
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-05-2021
Mijn oog is gevallen op deze fiets: http://nl.decathlon.be/bt...ra-720-af-id_8331274.html
De gebruikte materialen lijken me echt wel top, en zeker voor die prijs... Op cyclingweekly is het de best buy budget bike... Iemand die deze heeft of iemand kent die met deze fiets heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:30
klavan88 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:02:
Mijn oog is gevallen op deze fiets: http://nl.decathlon.be/bt...ra-720-af-id_8331274.html
De gebruikte materialen lijken me echt wel top, en zeker voor die prijs... Op cyclingweekly is het de best buy budget bike... Iemand die deze heeft of iemand kent die met deze fiets heeft?
Toevallig afgelopen zaterdag voor gestaan in Decathlon Kerkrade/Heerlen. Ziet er naar mijn mening, in het echt, ook heel goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
la_fusion schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 21:28:
Vandaag mijn nieuwe fiets op kunnen halen, de Giant TCR Advanced 1, carbon, volledig Ultegra afgemonteerd, daarnaast de standaard componenten van Giant. Mijn eerste ervaring met een carbon fiets en dat was straks wel even wennen. Het is inderdaad allemaal veel stijver, zo dacht ik de eerste kilometer dat bij iedere aanzet de rest van de fiets zich in de richting van de krachten verplaatste :+ Daarnaast ook te merken dat mijn houding op deze fiets een stuk rechter is dan op mijn vorige fiets. Dat is een stuk comfortabeler maar nog wel even wennen, sowieso nog wel even wat wennen en mogelijk wat aanpassen aan de instellingen van de fiets. Wel is het daarnaast echt zoveel fijner en comfortabeler fietsen. Niet ieder hobbeltje door je hele lijf voelen en niet helemaal los geschud worden op een klinkerweg. Vrijdag dus bij goed weer zuid Limburg.. ik ben benieuwd!

Plaatje bij het praatje tenslotte:
Mooie fiets!

• Sjoewe
Doortrappennn...

https://www.strava.com/activities/671527878

En de 5k voorbij, al ruim meer dan vorig jaar *O*

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

https://www.strava.com/activities/671515482

Arm- en beenstukken waren geen overbodige luxe gister :) Op het eind, 20:45, was het nog maar 12 graden 8)7

If it aint fixed, it's broken.

• jaspergeerts
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 16:07
Ik was er eigenlijk nog niet aan toe, maar nu toch akkoord gekregen van de vrouw voor de aanschaf van de Canyon Endurace CF 7.0 oOo

Deze week voor de zekerheid nog even bellen met Canyon voor de juiste maat, omdat hun rekenmodule bij 1,93 een XL aangeeft en bij 1,94 al 2XL aangeeft terwijl ik de andere waarden gewoon hetzelfde laat.

Iemand hier met ongeveer dezelfde afmetingen en een Endurace?

• Sjoewe
Koelt behoorlijk af inderdaad, sowieso het is om 21:20 al donker, avondsessies zitten er bijna op :/

En wat betreft de maat, als je op de rand zit, altijd voor de kleinste kiezen, dan heb je meer marge om aan te passen met een langere stem e.d.

[ Voor 42% gewijzigd door Sjoewe op 11-08-2016 10:12 ]

• nare man
Heb je geen licht op de fiets dan? :)

Ik vind de regen op dit moment veel vervelender dan het feit dat het vroeger donker is. Eerlijk gezegd vind ik die winteravonden juist heerlijk. Lekker rustig kilometers maken zonder al die zondagochtendrijders.

@ jaspergeerts -- als je al een racefiets hebt dan kun je het beste even de stack en reach opzoeken van je huidige frame. Dan krijg je zicht op de verhouding tussen een XL of 2XL van Canyon en je huidige fiets; ervan uitgaande dat je daar nu naar tevredenheid op zit. Als je er bij Canyon precies tussenin zit dien je de kleinste framemaat te kiezen: bij een kleiner frame kun je altijd zadel en stuur verhogen, maar een te groot frame kun je nooit kleiner maken.

Verder ben ik wel benieuwd waarom je niet voor de Endurace CF 7.0 SL gaat. Die is nu in de aanbieding voor dezelfde prijs als de 7.0 maar met UItegra in plaats van 105 en een beter fi'zi:k-zadel.

[ Voor 23% gewijzigd door nare man op 11-08-2016 10:45 ]

• jaspergeerts
nare man schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:41:

Ik vind de regen op dit moment veel vervelender dan het feit dat het vroeger donker is. Eerlijk gezegd vind ik die winteravonden juist heerlijk. Lekker rustig kilometers maken zonder al die zondagochtendrijders die niet kunnen sturen.

@ jaspergeerts -- als je al een racefiets hebt dan kun je het beste even de stack en reach opzoeken van je huidige frame. Dan krijg je zicht op de verhouding tussen een XL of 2XL van Canyon en je huidige fiets; ervan uitgaande dat je daar nu naar tevredenheid op zit. Als je er bij Canyon precies tussenin zit dien je de kleinste framemaat te kiezen: bij een kleiner frame kun je altijd zadel en stuur verhogen, maar een te groot frame kun je nooit kleiner maken.

Verder ben ik wel benieuwd waarom je niet voor de Endurace CF 7.0 SL gaat. Die is nu in de aanbieding voor dezelfde prijs als de 7.0. Dan heb je UItegra in plaats van 105 en een beter fi'zi:k-zadel zonder extra kosten.
Ik ga zeker voor de SL hoor, was alleen de letters vergeten :9

Dit is m'n eerste racer, dus heb verder nog niet echt een referentiekader. Ik heb mijn kilometers gemaakt op een trekking dus niet echt goed te vergelijken. Recent wel de nodige kilometers gemaakt op een Giant Defy 1 en die was XL. In het begin was het even zoeken naar de beste positie, maar uiteindelijk zat die goed. Helaas kan ik die nu niet meer opmeten.

dit kan ik natuurlijk makkelijk zelf opzoeken...
Giant Defy 1 in XL is 62,3 stack en 39,8 reach
Canyon Endurace CF 7.0 SL in 2XL is 62,8 en 40,0

Die lijken dus aardig overeen te komen.

[ Voor 33% gewijzigd door jaspergeerts op 11-08-2016 11:00 . Reden: Even de stack/Reach erbij gezet en een berg typo's ]

• Sjoewe
nare man schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:41:
Jawel, maar met een groep moet je niet niet in het donker willen fietsen. ;)

• nare man

Over winter en vies gesproken: nu ik een nieuwe fiets heb, wordt mijn Bulls Harrier gedegradeerd tot winterfiets. Er liggen nu Vredestein Fortezza Senso All Weathers op; maar ik speel met het idee om er nog wat groters op te monteren, misschien een meer cx-stijl band van 28-30 mm.

Heeft dat zin? Het blijft een racefiets; ik ga er niet mee in de bossen rijden, gewoon op vies/nat/drekkig asfalt. Of werkt een band met noppenprofiel dan juist averechts en kan ik beter bij die All Weathers blijven (of misschien nog iets anders, zoals 28 mm Durano's ofzo)?

[ Voor 7% gewijzigd door nare man op 11-08-2016 11:27 ]

• ramonlambal
  • Laatst online: 30-08 19:39
@ nare man,
kijk vooral even of de 28mm wel past. Ik weet niet welke bulls harrier je hebt, maar bij mijn bulls harrier lijkt 25 mm al wel heel erg krap te komen bij de remhoeven, laat staan 28. Noppen lijken me niet nodig, of zelfs nadelig op de weg, zeker bij 28mm. noppen heb je echt alleen wat aan bij modder en zacht zand.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Een beetje profiel helpt wel wanneer er modder e.d. op het asfalt ligt, wat hier in de winter vaak genoeg voorkomt in de polder. Echt noppen lijkt me dan weer wat overdreven.

Denk aan dit soort profiel: https://www.athleteshop.n...K6J5-y5uc4CFUSfGwodtyIPCw

• DieAnder
nare man schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:24:
Over winter en vies gesproken: nu ik een nieuwe fiets heb, wordt mijn Bulls Harrier gedegradeerd tot winterfiets. Er liggen nu Vredestein Fortezza Senso All Weathers op; maar ik speel met het idee om er nog wat groters op te monteren, misschien een meer cx-stijl band van 28-30 mm.

Heeft dat zin? Het blijft een racefiets; ik ga er niet mee in de bossen rijden, gewoon op vies/nat/drekkig asfalt.
Op mijn winterfiets heb ik Schwalbe Marathon banden liggen: 28 mm achter, 25 voor. Stugge band met een stevig profiel voor regen en slijk en nóóóóit lek. Ziet er ook wel stoer uit vind ik.

• Graham
Tjebakka schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:01:
https://www.strava.com/activities/671515482

Arm- en beenstukken waren geen overbodige luxe gister :) Op het eind, 20:45, was het nog maar 12 graden 8)7
Idd. Had ze niet bij me maar tijdens training was het toch best fris. 10 graden gemeten zelfs.

grahamofthewheels.com

• Noxa
Graham schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:32:
[...]

Idd. Had ze niet bij me maar tijdens training was het toch best fris. 10 graden gemeten zelfs.
Dindag avond met alleen arm stukken gereden en ik was erg blij met de warme douche nadien. Brrr. Van het weekend wordt het weer beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 18:08
Weet niet of het werkt, maar zag hem net voorbij komen. 12x gratis Sis gelletjes.

https://nl.pepper.com/aan...s-sportgel-26636#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
BertP schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:32:
Weet niet of het werkt, maar zag hem net voorbij komen. 12x gratis Sis gelletjes.

Klinkt nice, je betaalt nog wel 5 euro verzendkosten geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 08:51
Thanks, actie geprobeerd en code opgevraagd op de website. Zie ook een special offer voor voor 24 repen voor €20. Is kijken of die 2 acties te combineren zijn. Dan heb je 24 repen en 12 gels voor €20. Goede deal lijkt me.

gebruik nu altijd alles van Isostar, omdat dat in Nederland makkelijker te koop is bij supermarkten/drogisterijen. Maar de smaken van een ander merk proberen kan ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 10:45
Nadat de Aksium wielset op mijn tweedhands fiets uit 2012 weer eens een slag erin heeft gekregen heb ik maar besloten om een set degelijke wielen te kopen. De freehub is volgens mij best wel op, de cassette heeft namelijk wat speling en op snelheid maakt hij een zoemend geluid met de bijbehorende vibratie als ik laat lopen. Vond het zonde van het geld om de onderdelen te bestellen en te reviseren, kost als snel 1/3e tot 1/2 van de nieuwprijs van een set.

Ik ben voor de volgende set van Rose gegaan: https://www.rosebikes.nl/...e-jack-shimano/aid:339543. De naven zijn als het goed is Miche Primato naven voorzien van het eigen merk van Rose. Vind het toch wel prettig om een set wielen te hebben die sterk genoeg zijn, ben met 90kg nou niet bepaald een lichtgewicht en vind het leuk om de onverharde paden door het bos in mijn routes mee te pakken. Deze set is met standaard onderdelen ook goed zelf te onderhouden en kan bij een fietsupgrade ook nog prima als set winterwielen worden gebruikt. Heb meteen een nieuwe cassette (en dus ook een nieuwe ketting) en nieuwe binnen/buitenbanden erbij besteld want die waren toch aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
BertP schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:32:

Dank voor de tip. Even proberen!

Je moet je wel door extreem slecht NL heenworstelen trouwens. Zitten zoveel fouten in dat het zelfs bijna geen machine-vertaling kan zijn!?

Krijg net een mail met als subject: "Bendanken om je 12 gratis gelen te eisen". :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
maxietheboss schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:23:
Ik ben voor de volgende set van Rose gegaan: https://www.rosebikes.nl/...e-jack-shimano/aid:339543. De naven zijn als het goed is Miche Primato naven voorzien van het eigen merk van Rose. Vind het toch wel prettig om een set wielen te hebben die sterk genoeg zijn, ben met 90kg nou niet bepaald een lichtgewicht en vind het leuk om de onverharde paden door het bos in mijn routes mee te pakken.
Qua goedkope naven heb ik wat ervaring opgedaan met een setje van Ambrosio (Novatec fabrikaat). Ze vallen helemaal niet tegen, op één punt na; de snelspanner achter is niet stevig genoeg dicht te krijgen. Dus als ik flink aanzet trek ik het achterwiel scheef in m'n horizontale patjes :/
Dat is natuurlijk snel opgelost door een oude snelspanner te plaatsen, maar een beetje teleurstellend vond ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 17:01

sapphire

Die-hard pruts0r

MrAcid schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:10:
[...]

Dank voor de tip. Even proberen!

Je moet je wel door extreem slecht NL heenworstelen trouwens. Zitten zoveel fouten in dat het zelfs bijna geen machine-vertaling kan zijn!?

Krijg net een mail met als subject: "Bendanken om je 12 gratis gelen te eisen". :N
Tja Nederlands blijft een rottaal voor mensen in het buitenland (en voor de gemiddelde Nederlander ook :+)

Deze week is het feestweek in het dorp hier, en ik mag foto's maken voor de lokale Oranje vereniging. Loop al vanaf dinsdag middag te rennen, al was gisteravond uiteindelijk wel rustig omdat alles letterlijk verregend was :(.

Nouja net even tussen de bedrijven door een kort ritje door de duinen, ven weg uit de hectiek, heerlijk :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:10
jaspergeerts schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:52:
[...]

dit kan ik natuurlijk makkelijk zelf opzoeken...
Giant Defy 1 in XL is 62,3 stack en 39,8 reach
Canyon Endurace CF 7.0 SL in 2XL is 62,8 en 40,0

Die lijken dus aardig overeen te komen.
En in XL?
Niks irritanter dan een fiets met teveel reach.

Ik rij Giant M/L met 1.86 en 92cm BBL. Kan ook op L, maar das standaard teveel reach omdat mijn lengte vooral in benen zit. Giant geeft best vreemde maten, XL is het grootste en dat is gewoon groot. Ik vind puur op basis van je lengte XL Defy nogal groot.

Op een iets te kleine fiets is eigenlijk zelden een probleem. Je stack is wat lager, waardoor je wat dieper zit. Stuurpen 1 of 2 cm verlengen is ook zelden een probleem. Op een iets te grote fiets moet je vaak gaan werken met kortere stuurpennen en dat is meestal niet best voor het stuurgedrag.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:30
Makkelijk schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:05:
[...]

En in XL?

Ik rij Giant M/L met 1.86 en 92cm BBL. Kan ook op L, maar das standaard teveel reach omdat mijn lengte vooral in benen zit. Giant geeft best vreemde maten, XL is het grootste en dat is gewoon groot. Ik vind puur op basis van je lengte XL Defy nogal groot.

Op een iets te kleine fiets is eigenlijk zelden een probleem. Je stack is wat lager, waardoor je wat dieper zit. Stuurpen 1 of 2 cm verlengen is ook zelden een probleem. Op een iets te grote fiets moet je vaak gaan werken met kortere stuurpennen en dat is meestal niet best voor het stuurgedrag.
Juist. Heb mijn cyclocrosser in maat 58cm, maar wel een stuurpen van 70mm. Op die fiets vind ik het nerveuze, directe stuurgedrag een plus. Op een racefiets zou ik het niet willen en een 56cm frame kiezen. Heb helaas íets kortere armen dan mijn 1,86 doen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspergeerts
Makkelijk schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:05:
[...]

En in XL?

Bij de XL is het 61cm (stack), 39,5 (reach). Het verschil is dus 1,8cm en 0,5cm.

Zijn er rekensommen om te bepalen welke reach past bij mijn lichaamsafmetingen en de verschillende houdingen? Ik neig er bijna naar om, of naar Koblenz te rijden, of naar m'n lokale FM te gaan en een Giant aan te laten meten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:10
jaspergeerts schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:36:
[...]

Bij de XL is het 61cm (stack), 39,5 (reach). Het verschil is dus 1,8cm en 0,5cm.

Zijn er rekensommen om te bepalen welke reach past bij mijn lichaamsafmetingen en de verschillende houdingen? Ik neig er bijna naar om, of naar Koblenz te rijden, of naar m'n lokale FM te gaan en een Giant aan te laten meten 8)7
Ja, op basis van BBL, been en arm-lengte. Maar dat doet Canyon toch eigenlijk al? Gewoon een beetje lastig als je een tussenmaatje hebt. Maar ik durf voor 90% te zeggen dat je beter een XL kunt kopen in jouw geval. Voor die andere 10% is er een retour-policy of ritje naar Koblenz (niet bij mij declarabel :P)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1 ... 80 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic