Vanochtend dan eindelijk de eerste rit op mijn nieuwe Canyon, een kleine 80 km langs de Lekdijk naar Schoonhoven en via de Vlist en Gouda weer terug. Omdat het vannacht kennelijk geregend heeft en er veel modder op de weg ligt heeft-ie meteen zijn modderdoop gehad, zit alweer onder de drek
Wat rijdt die fiets heerlijk zeg

je zit redelijk ontspannen maar niet volledig rechtop en de Ultegra 6800-shifters houden echt veel malen beter vast dan de oude 5700 die ik hiervoor gebruikte. Verder wel grappig dat je gewoon rustig 1,5 of 2 km/u gemiddeld erbij krijgt alleen al omdat die fiets zo veel lichter is en alles zoveel soepeler loopt
De veel gehoorde klacht dat je je met een compact op het vlakke helemaal suf schakelt, heb ik zelf niet ondervonden. Eerlijk gezegd rijdt zo'n bergcassette met 11-32 ook op het vlakke best wel lekker: ik heb niet één keer naar het kleine blad hoeven schakelen, gewoon alles op de 50, want zelfs met forse tegenwind is 50 x 22 nog prima te doen. Bovendien heb je met 50 x 22, 50 x 20, 50 x 18 en 50 x 16 genoeg keus -- dus ik laat deze setup lekker voor wat-ie is, als de cassette aan vervanging toe is kijk ik wel verder
Er zit alleen een nogal irritante kraak ergens in het frame...als je zit merk je er niets van, maar als je op de pedalen staat wel. Ik geloof niet dat het de bracket of de crank is, want de fiets is fonkelnieuw. Het zit eerder in de zadelpen denk ik, dus vanavond maar even loshalen, schoonmaken en opnieuw invetten en terugzetten...kinderziektes zullen we maar zeggen
Voor de goede orde nog even een pic in vol ornaat:
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.