After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Net even bij Canyon navraag gedaan. Dit klink in ieder geval goed.nare man schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:48:
In het ergste geval moet-ie terug naar Koblenz -- kost je een paar tientjes, dat is toch niet zo'n ramp?
Een internetboer als Canyon kan alleen overleven als ze niet moeilijk doen over retournering in geval van een verkeerde maat. Die gok heb ik ook genomen (S of M, uiteindelijk bleek een M perfect te zijn en die had ik in eerste instantie ook besteld).
Lijkt me duidelijk. XL bestellen, 30 dagen aan de bak en anders omruilenSupport Canyon: Hoe kan ik je helpen?
Ik: vraagje, ik wil op advies van jullie calculator een Endurace CF 7.0 bestellen met maat 2XL. Lastige is dat ik net binnen die categorie val, en net buiten XL. Stel dat de maat uiteindelijk toch niet goed is, hoe gaat dat dan in z'n werk? Is er dan een mogelijkheid hem om te ruilen voor een 2XL?
Support Canyon: Zeker en vast
Wanneer je een fiets aankoopt, kan je deze 30 dagen uitvoerig testen. Als de fiets niet aan je verwachtingen zou voldoen, dan kan je deze kostenloos terugsturen en wordt het bedrag integraal teruggestort. Tijdens deze periode is het ook mogelijk om de stuurpen en/of het stuur om te ruilen om de positie op de fiets te optimaliseren. Daarnaast kan je ook de volledige fiets omruilen voor een andere maat, kleur of model. Deze opties zijn allemaal geheel kostenloos.

Naast de groep, zal ik ook andere wielen moeten aanschaffen wss? Of kan ik de casette op de bestaande wielen zetten?
Linkje naar de fiets: http://nl.decathlon.be/ra...riban-500-id_8331913.html
[ Voor 18% gewijzigd door klavan88 op 12-08-2016 20:34 ]
Of je tacx vervangen door een trainer die ERG-mode ondersteund. Dan hoef je niet te schakelen en middels cadans-wisselingen kun je varieren.klavan88 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:33:
Ik heb een btwin triban 500 voor op de tacx, maar vind de groep die daar op zit maar rommel. Ik zou die willen upgraden naar een 105 groep, zou dat gaan? Iemand ervaring hiermee?
Naast de groep, zal ik ook andere wielen moeten aanschaffen wss? Of kan ik de casette op de bestaande wielen zetten?
Linkje naar de fiets: http://nl.decathlon.be/ra...riban-500-id_8331913.html
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Vreemd, ik wou bovenstaande bestellen. Had ik alles in de winkelmand gaf het systeem dat mijn bestelwaarde de 66.50 was en mijn korting ook 66,50. Door de bestelwaarde van boven de 60 verviel de verzendkosten ook.Jwlb schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:09:
Thanks, actie geprobeerd en code opgevraagd op de website. Zie ook een special offer voor voor 24 repen voor €20. Is kijken of die 2 acties te combineren zijn. Dan heb je 24 repen en 12 gels voor €20. Goede deal lijkt me.
gebruik nu altijd alles van Isostar, omdat dat in Nederland makkelijker te koop is bij supermarkten/drogisterijen. Maar de smaken van een ander merk proberen kan ook geen kwaad.
Kortom, 12 gels, 24 repen voor 0.0 euro. Goede deal zeg ik! is kijken of het wordt afgeleverd...
In zwift races wordt die ERG mode niet ondersteund denk ik, enkel in de workouts van zwift.NielsTn schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:05:
[...]
Of je tacx vervangen door een trainer die ERG-mode ondersteund. Dan hoef je niet te schakelen en middels cadans-wisselingen kun je varieren.
Welke repen had je dan geselecteerd?Jwlb schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:12:
[...]
Vreemd, ik wou bovenstaande bestellen. Had ik alles in de winkelmand gaf het systeem dat mijn bestelwaarde de 66.50 was en mijn korting ook 66,50. Door de bestelwaarde van boven de 60 verviel de verzendkosten ook.
Kortom, 12 gels, 24 repen voor 0.0 euro. Goede deal zeg ik! is kijken of het wordt afgeleverd...
Winterbergen is overigens wel een dikke aanrader qua fietsen. Heerlijk rustig, goede wegen en volgende klemmetjes om je op stuk te bijten.
Thnx, morgen even proberen.Jwlb schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:53:
[...]
http://www.scienceinsport.../sis-go-bar-taster-bundle
In de promo van 3 voor 20
Ik had gekozen voor 3 bundels (voor 20) en betaalde alleen 4,99 verzendkosten. LachenJwlb schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:12:
[...]
Vreemd, ik wou bovenstaande bestellen. Had ik alles in de winkelmand gaf het systeem dat mijn bestelwaarde de 66.50 was en mijn korting ook 66,50. Door de bestelwaarde van boven de 60 verviel de verzendkosten ook.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik heb daar ook nog eens gratis verzending aangeklikt. Nu krijg ik 12 energie gels en 24 repen voor gratis, dus ook geen verzendkosten. Ben heel benieuwd of het ook daadwerkelijk geleverd wordt.Microkid schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 08:53:
[...]
Ik had gekozen voor 3 bundels (voor 20) en betaalde alleen 4,99 verzendkosten. Lachen
Same here, idd lachenMicrokid schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 08:53:
[...]
Ik had gekozen voor 3 bundels (voor 20) en betaalde alleen 4,99 verzendkosten. Lachen
Bulls harrier 2 (http://int.bulls.de/nl/bikes/show/harrier-2/) of BTWIN Ultra 720 AF (http://nl.decathlon.be/bt...ra-720-af-id_8331274.html) - zelfde prijs (1299), beide met ultegra.
Vind de positie van de achterrem wel vreemd (op de liggende achtervork), moet ik me daar zorgen over maken?
Maximum dat je kunt bestellen is 10000x. Best een goeie deal voor € 5,00
De fiets die in jouw geval de meest comfortabele zit geeft. Doe een test ritje op beide.klavan88 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:36:
Welke zouden jullie aanraden?
Bulls harrier 2 (http://int.bulls.de/nl/bikes/show/harrier-2/) of BTWIN Ultra 720 AF (http://nl.decathlon.be/bt...ra-720-af-id_8331274.html) - zelfde prijs (1299), beide met ultegra.
Nee.klavan88 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:36:Vind de positie van de achterrem wel vreemd (op de liggende achtervork), moet ik me daar zorgen over maken?
Om hier even op terug te komen.. vandaag even het stuur + voorvork los gehad en weer vastgezet en het piepen is voorbij. Ik kreeg het alleen niet voor elkaar om de spacers onder het stuur bewegingsvrij vast te zetten. Dit is slechts een kleine beweging en alleen als ik met mijn hand de fiets aan de voorvork op til en wat beweging probeer te forceren. In hoeverre kan dit kwaad?la_fusion schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:58:
Gisteren mijn nieuwe fiets getest in het zuiden van Limburg en dat ging tot de benen leeg waren prima op de route van de 2e lus van de AGR. Helaas wel nu het euvel dat bij het sturen dat er een piepend/krakend geluid bij het stuur vandaan komt. Klinkt alsof er wat rubber klemt of zo, iemand tips om dit verder uit te zoeken/verhelpen?
Als je je voorwiel een stukje optilt en deze laat stuiteren op de band, als hij trilt zit hij te los.la_fusion schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:29:
[...]
Om hier even op terug te komen.. vandaag even het stuur + voorvork los gehad en weer vastgezet en het piepen is voorbij. Ik kreeg het alleen niet voor elkaar om de spacers onder het stuur bewegingsvrij vast te zetten. Dit is slechts een kleine beweging en alleen als ik met mijn hand de fiets aan de voorvork op til en wat beweging probeer te forceren. In hoeverre kan dit kwaad?
--
Zelf nog een rondje solo gereden, mijn eerst 32+ solo! Voelt best lekker
Hello fellow humans
Zowaar met Strava wat mooie routes gevonden dus ben benieuwd welke ik kan gaan rijden.
Nog tips voor fietsers die voor het eerst hun fiets op vakantie meenemen ? Ik neem wat standaard simpele tools mee, extra reserve bandjes, ect.

If you want to be the best, you need to work with the best :)
Idd, eens benieuwd of ze het effectief gaan leveren... wss gaan ze een refund geven en meedelen dat er een technische fout was?Maardiweb schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:52:
Sowieso is er iets mis met die website van SiS..
[afbeelding]
In september mag ik nog een keer als ik wil. Kijken of ik dan m'n tijd kan verbeteren.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Dan trilt het niet, het is alleen als ik abrupt fors rem op de voorkant dat hij wat 'losschiet'. Het rijdt verder prima dus dat is het probleem niet.. over een maand of 3 servicebeurt.. als het tot dan goed gaat is het prima.joint_me schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:43:
[...]
Als je je voorwiel een stukje optilt en deze laat stuiteren op de band, als hij trilt zit hij te los.
Ik heb inmiddels de bladboutjes al losgehaald, ingevet met vaseline en teruggezet -- daar lag het niet aan. Snelspanners idem. Vanavond nog maar even wat meer op jacht met als volgende suspect de zadelpen; die is rond de zadelpenklem wel goed ingesmeerd met carbonpasta maar de onderste 10 cm die dus diep in de zitbuis zit volgens mij nog niet.
Waar ik echt geen zin in heb is het bottom bracket loshalen. Het is een PF30-geval en om nu weer te moeten gaan hameren en persen in een nieuw carbon frame vind ik nogal slecht. Vandaar even twee vragen:
- als ik nu één of twee onderhoudsmiddelen wil kopen, is dan Shimano Anti-Seize en een andere carbon pasta, bijv. Cyclon of Tacx, genoeg?
- wie in de omgeving van Rotterdam weet een goede fietsenmaker waar ik het desnoods nog eens aan kan vragen, mocht ik er zelf echt niet uitkomen?
Ik heb de schroefdraad van de pedalen bij eerste montage ingevet met de carbon paste die Canyon meeleverde (aangezien daar ook 'alloy' op stond). Kan dat nog kwaad?
Zadelpen zou ik met rust laten als je het kraken alleen hoort wanneer je recht staat.
Ik denk dat ik ze maar eens schoon ga maken en anti-seize vet in plaats van carbonpasta ga gebruiken.roda_djavulen schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:42:
Carbon pasta bevat vaak wel een soort kleine bolletjes, geen idee of dat kraakt wanneer je het in schroefdraad smeert. Zou kunnen natuurlijk. Persoonlijk doe ik er altijd een likje vet tussen.
Zadelpen zou ik met rust laten als je het kraken alleen hoort wanneer je recht staat.
Dat ik het gekraak alleen hoor als ik sta zou inderdaad niet direct wijzen op de zadelpen, maar ik heb de pen niet heel ver uit de zitbuis geschoven en ik hoor het namelijk met name als ik de fiets van links naar rechts zwaai. Ik kan me best voorstellen dat zijwaartse krachten op het frame leiden tot gekraak van het onderste (droge) deel van de zadelpen in de zadelbuis; en die zouden dan juist gedempt worden als ik met gewicht op het zadel zit.
Dank tot zover
Dat is niet juist. Je a-head set heeft meer voorspanning nodig. Je stuurpen was voldoende los toen je de top-cap schroef aandraaide?la_fusion schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:22:
[...]
Dan trilt het niet, het is alleen als ik abrupt fors rem op de voorkant dat hij wat 'losschiet'. Het rijdt verder prima dus dat is het probleem niet.. over een maand of 3 servicebeurt.. als het tot dan goed gaat is het prima.
Ik heb zelf een pot lagervet staan van Kroon, is niet fietsspecifiek, maar gebruik dat al jaren voor dit soort dingen. Voor zadelpennen gebruik ik wel fietsspecifiek montage vet,nare man schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:51:
[...]
Ik denk dat ik ze maar eens schoon ga maken en anti-seize vet in plaats van carbonpasta ga gebruiken.
Dat ik het gekraak alleen hoor als ik sta zou inderdaad niet direct wijzen op de zadelpen, maar ik heb de pen niet heel ver uit de zitbuis geschoven en ik hoor het namelijk met name als ik de fiets van links naar rechts zwaai. Ik kan me best voorstellen dat zijwaartse krachten op het frame leiden tot gekraak van het onderste (droge) deel van de zadelpen in de zadelbuis; en die zouden dan juist gedempt worden als ik met gewicht op het zadel zit.
Dank tot zoverals je zegt 'vet', bedoel je dan gewoon die anti-seize meuk van Shimano?
De topcap heb ik als laatste weer vastgezet.. nadat de stuurpen al vastzat. Dat is dan dus niet de juiste volgorde?Hijdaar95 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:17:
[...]
Dat is niet juist. Je a-head set heeft meer voorspanning nodig. Je stuurpen was voldoende los toen je de top-cap schroef aandraaide?
Waar ik zelf denk dat de speling in zit is de ring die van bovenaf over de balhoofdstel in het balhoofdbuis schuift. Dit is een ring met een kleine uitsparing die je normaal gesproken samen kunt knijpen en weer loslaat op zijn definitieve plek, ik denk zelf dat die niet helemaal 100% op z'n plek zit waardoor er nog een lichte speling aanwezig is.
Pelle schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:08:
Daarop inhakend: ik had op m'n nieuwe woon-werk fiets (Merida Speeder 200) direct al binnen 2 weken een lekke band. Dus ik heb de binnenband van de (32mm brede) band op die fiets vervangen door een binnenband van mijn racefiets.
Er stond op dat die binnenband tot 25mm kon, maar ik zou niet weten waarom ik het ding niet ook gewoon voor bredere banden zou kunnen gebruiken. Of is dat vragen om klapbanden of andersoortig snel lek rijden?
Waarvan akte, vanochtend bij m'n eerste woon/werk ritje na de vakantie. Halverwege de rit gescheurd bij het ventiel. Gelukkig op 2 minuten lopen van de fietsenmaker. Meteen 3 700x32C binnenbandjes gehaald, en hun vloerpomp mogen gebruikenRuud schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:01:
@Pelle: Je binnenband is nu extreem opgerekt en vooral bij het ventiel gaat dat niet goed.
Pelle schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:13:
Ik rijd al 7500km op Vredestein Fortezza Senso's (25mm) zonder lekrijden, en vierkant zijn ze ook nog niet. Dat kan ik van nog geen enkele andere band zeggen. De Conti GP all-season, Conti GP 4000S en CST bandjes die ik hiervoor had (allemaal zo'n 4-5k mee gereden) zijn allemaal wel minstens 4 keer lek gegaan.
Het kan natuurlijk geluk zijn, maar vooralsnog heb ik weinig te klagen over die Vredesteins. Had ze vorig jaar voor € 20 / stuk
Op vakantie bij het uit elkaar halen van m'n fiets (op zoek naar een vervelende kraak) mijn achterband nog eens nader bekeken. Die bleek toch al vrij vierkant te zijn na ruim 8k km, en op sommige plekken was ook het canvas al te zien. Desondanks nog steeds geen lekke band gehad.sapphire schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 03:52:
bijzonder
Vraag me dan toch af hoe we zulke wisselende ervaringen kunnen hebben want het verschil is behoorlijk....
Dus nu weer op zoek naar een paar nieuwe buitenbanden. Vooralsnog voor mij dus prima value for money geweest, die Senso's.
Oh ja, en de kraak zat bij mij ook ergens in zadel(pen). Alles uit elkaar gehaald, ontvet, schoongemaakt, opnieuw ingevet (Shimano lagervet), aangedraaid, en vervolgens weer kraakvrij gereden
Precies verkeerd om inderdaad. Stuurpen losdraaien, topcap aandraaien* , stuurpen vastdraaien.la_fusion schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:32:
[...]
De topcap heb ik als laatste weer vastgezet.. nadat de stuurpen al vastzat. Dat is dan dus niet de juiste volgorde?
Waar ik zelf denk dat de speling in zit is de ring die van bovenaf over de balhoofdstel in het balhoofdbuis schuift. Dit is een ring met een kleine uitsparing die je normaal gesproken samen kunt knijpen en weer loslaat op zijn definitieve plek, ik denk zelf dat die niet helemaal 100% op z'n plek zit waardoor er nog een lichte speling aanwezig is.
Die clip waarover je schrijft is eerder een montage hulp / fail safe, de voorspanning komt van je topcap.
*) Tot voor het punt dat de lagers stroever beginnen te draaien. Eenvoudig te voelen, fiets optillen en "sturen" met je vork/wiel, je stuur is immers los.
[ Voor 6% gewijzigd door Hijdaar95 op 15-08-2016 12:45 ]
Als je gewoon vet of antiseize op je carbon zadelpen, in een carbon frame smeert, zakt je zadel denk ik binnen 15km helemaal terug naar beneden. In carbonpasta zit een beetje zand vermengt dat voor (broodnodige) frictie zorgt tussen de carbon delen, in antiseize zit dat niet.nare man schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:51:
Dank tot zoverals je zegt 'vet', bedoel je dan gewoon die anti-seize meuk van Shimano?
Top! Ga ik vanavond even mee aan de slag!Hijdaar95 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:43:
[...]
Precies verkeerd om inderdaad. Stuurpen losdraaien, topcap aandraaien* , stuurpen vastdraaien.
Die clip waarover je schrijft is eerder een montage hulp / fail safe, de voorspanning komt van je topcap.
*) Tot voor het punt dat de lagers stroever beginnen te draaien. Eenvoudig te voelen, fiets optillen en "sturen" met je vork/wiel, je stuur is immers los.
Klopt. Ik wil ook geen antiseize gebruiken voor de zadelpen, maar ik vraag me af of het gebruik van carbon pasta op 'gewone' schroefdraad zoals bij de pedalen tot gekraak kan leiden en of het daarom niet beter is op die plekken gewone antiseize te gebruiken.Sjoewe schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:49:
[...]
Als je gewoon vet of antiseize op je carbon zadelpen, in een carbon frame smeert, zakt je zadel denk ik binnen 15km helemaal terug naar beneden. In carbonpasta zit een beetje zand vermengt dat voor (broodnodige) frictie zorgt tussen de carbon delen, in antiseize zit dat niet.
[ Voor 6% gewijzigd door nare man op 15-08-2016 13:03 ]
Anders bekeken; op een schroefverbinding hoort geen schurende pasta thuis. Dat werkt de functionaliteit van de schroefverbinding namelijk tegen. Wellicht veroorzaakt het ook geluiden.nare man schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:02:
[...]
Klopt. Ik wil ook geen antiseize gebruiken voor de zadelpen, maar ik vraag me af of het gebruik van carbon pasta op 'gewone' schroefdraad zoals bij de pedalen tot gekraak kan leiden en of het daarom niet beter is op die plekken gewone antiseize te gebruiken.
Olie, vet, of antiseize is de veilige keuze om te gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door Hijdaar95 op 15-08-2016 13:32 ]
Check je schoenplaatjes ook even voor de zekerheidnare man schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:31:
De kraak in m'n nieuwe Endurace begint nu wel vrij irritant te worden. Bij zittend rijden is het niet te horen, maar staand op de pedalen des te meer. Gek genoeg is dat ook niet echt gerelateerd aan de kracht die je door de pedalen duwt, want als ik heel rustig en soepel (maar wel staand) optrek op 34 x 18 dan kraakt het flink, terwijl het niet kraakt als ik (zittend) op 50 x 16 met volle kracht wegstamp.
Hello fellow humans
Verwijderd
Lijkt nu gefixed te zijn. Wel vervelend, ik heb niet op liggen letten en had 3x bundel repen besteld en 3x Gel Bundle. Totaal was 28,50 EUR, maar daar zijn de repen dus ook niet aangeslagen. Meende gewoon een goede deal te hebben, maar ik maakte dus ook gebruik van de fout......oeps.Maardiweb schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:52:
Sowieso is er iets mis met die website van SiS..
[afbeelding]
Nu schat ik het aannemelijk dat ze me voor het geld enkel de Gel Bundles sturen. En dat vind ik dan weer een beetje jammer....De repen zijn nu enkel 3 voor 20 te bestellen namelijk. En in de bevestigingsmail staat niet wat je besteld hebt of hoeveel het kostte....:S
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2016 14:24 ]
Idd, staat niet op de mail, maar als je een account zou gemaakt hebben, kan je je order wel zien via de website.Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:21:
[...]
Lijkt nu gefixed te zijn. Wel vervelend, ik heb niet op liggen letten en had 3x bundel repen besteld en 3x Gel Bundle. Totaal was 28,50 EUR, maar daar zijn de repen dus ook niet aangeslagen. Meende gewoon een goede deal te hebben, maar ik maakte dus ook gebruik van de fout......oeps.
Nu schat ik het aannemelijk dat ze me voor het geld enkel de Gel Bundles sturen. En dat vind ik dan weer een beetje jammer....De repen zijn nu enkel 3 voor 20 te bestellen namelijk. En in de bevestigingsmail staat niet wat je besteld hebt of hoeveel het kostte....:S
Als je via Pay-Pal hebt betaald staat het wel in de factuur van Pay-Pal. Heb het ook geprobeerd te bestellen en ook nog wat "poeder" voor in m'n bidon. Had ik toch nodigklavan88 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:39:
[...]
Idd, staat niet op de mail, maar als je een account zou gemaakt hebben, kan je je order wel zien via de website.
Handtekening
Verwijderd
https://www.strava.com/activities/677283326
Laatste half uur werd het toch wel behoorlijk donker, lampjes is geen overbodige luxe deze dagen. Ik kan deze aanraden. Kost geen kloot en het zijn volgens mij precies dezelfde als de Lezyne Zecto Drive lampjes.
[ Voor 70% gewijzigd door Señor Sjon op 16-08-2016 10:52 ]
Deze week stukje fietsen? Je woont 3 minuten bij mij vandaan (iets boven Ledig Erf). Misschien wil Sjoewe ook wel mee.Noxa schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:32:
Vanavond flink op tempo gereden en er een gemiddelde boven de 33 uit weten te persen!
https://www.strava.com/activities/677283326
Laatste half uur werd het toch wel behoorlijk donker, lampjes is geen overbodige luxe deze dagen. Ik kan deze aanraden. Kost geen kloot en het zijn volgens mij precies dezelfde als de Lezyne Zecto Drive lampjes.
Gisteravond snel op en neer gereden (met auto) om mijn baanfiets op te halen uit Zuidlaren
[ Voor 12% gewijzigd door Tjebakka op 16-08-2016 11:12 ]
If it aint fixed, it's broken.
Ik ben game hoor, vanavond/vrijdag/zaterdag/zondag ben ik nog vrij.Tjebakka schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:11:
[...]
Deze week stukje fietsen? Je woont 3 minuten bij mij vandaan (iets boven Ledig Erf). Misschien wil Sjoewe ook wel mee.
Gisteravond snel op en neer gereden (met auto) om mijn baanfiets op te halen uit ZuidlarenAl bijna een jaar niet meer op gereden. En om Havana blij te maken: hij is fluoriserend roze (geen stealth dus
)
Eerste week in de Vogezen een paar bekende lusjes gereden, ging niet verkeerd, maar nog niet heel snel uiteraard.
De week daarna waren we in de Cevennen met bloedheet weer (35-38 graden). Toch een keer 's ochtends vertrokken en twee cols meegepakt. Col du Lac was wel leuk, maar ik vond het verder niet fantastisch om te fietsen daar. Slecht asfalt, gevaarlijke afdalingen (niet harder dan 30-40 naar beneden) en weinig mooie uitzichten.
Laatste week in de Alpen, ten zuiden van de Col d'Ornon. Ik was daar een paar jaar eerder ook geweest, schitterend gebied en mooie wegen. Aan het eind vd eerste dag besloot ik een col naast ons dorp aan te vallen die me drie jaar geleden al eens twee keer tot afstappen dwong: de Col de Parquetout. 7km aan 10% gemiddeld, meeste stroken 12-13% en altijd heet en windstil.
Dit keer mooi in één keer naar boven gefietst, het was iets minder heet nu. Daarna de afdaling en een paar km voor de camping zag ik in een split second een zijweggetje aan voor de afslag die ik moest hebben. Er stond daar een bordje rechtsaf, maar dat bleek later voor de weg 100m verder te zijn. Met 60-70 p/u gooide ik de fiets rechtsaf, want ik wist nog dat er direct een klimmetje zou komen.
Bleek toch de verkeerde weg te zijn, de bocht werd ineens veel scherper en met losse steentjes en hard remmen gaat dat dan uiteraard mis.

Knalhard op mijn rechterschouder terechtgekomen en even later zat ik op het asfalt, onmogelijk om mijn schouder los te laten of direct op te staan. Geluk bij een ongelijk kwamen er precies toen twee NL jongens met racefietsen achterop de auto de bocht om. Ze schoten meteen te hulp, boden AA drink en wat tissues tegen het bloeden aan en hielpen mij en mijn fiets overeind.
Ik voelde direct dat het goed mis was en snap nu precies wat renners in de Tour voelen op zo'n moment, je denkt alleen maar: kan ik nog op de fiets om verder te gaan, maar dat kon echt absoluut niet.
Naar de camping gebracht door de jongens (dank daarvoor
Na uren en uren wachten en weinig tot geen informatie bleek op de röntgen dat mijn sleutelbeen gebroken was. Zonder verdere uitleg begonnen ze ook mijn arm te verdoven en te hechten. Ik begreep dat ze me eigenlijk direct naar Grenoble wilden sturen met de ambulance voor operatie, maar dat lukte om de één of andere reden niet. Dan moest ik maar een nachtje daar blijven.
Dat werd een nachtje zonder slaap en met veel pijn. De middag daarna kwam er eindelijk een arts die me wat kon vertellen in Frans met een paar woordjes Engels (je snapt echt niet hoe weinig Engels of Duits zo hoog opgeleide mensen kennen). Opereren kon niet vanwege teveel zwelling of kneuzing ofzo. Ik kreeg een mooie brace mee en mocht terug. Achteraf mazzel, want in NL bleek dat opereren helemaal niet nodig is. Het bot staat netjes tegen elkaar en groeit vanzelf vast.
Laatste week verplicht ontspannen op een prachtige super rustige camping, in de hangmat, met heerlijk weer met een boek. Kon slechter. Alleen de terugreis was vervelend, want ik moest links op de achterbank zitten en mijn vrouw moest het hele eind alleen rijden.
Al met al valt de schade dus heel erg mee, ik had veel slechter terecht kunnen komen. Mijn fiets is wonder boven wonder ook helemaal in orde. Alleen krassen op shifter en derailleur. Nu helaas een paar weken niet fietsen of hardlopen, terwijl er net weer vorm begon te komen. Ik denk dat ik de Tacx maar weer eens op zolder ga zetten
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
En met gebroken botten op de Tacx, dat kan prima met een keukenladder

Goed plan!Tjebakka schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:11:
[...]
Deze week stukje fietsen? Je woont 3 minuten bij mij vandaan (iets boven Ledig Erf). Misschien wil Sjoewe ook wel mee.
Gisteravond snel op en neer gereden (met auto) om mijn baanfiets op te halen uit ZuidlarenAl bijna een jaar niet meer op gereden. En om Havana blij te maken: hij is fluoriserend roze (geen stealth dus
)
Mijn schema is wat druk bezet met 2 kleine kinderen en vrouwlief die ook wil sporten. Maar ik denk dat vrijdag avond na 19u wel moet lukken. Het weekend belooft niet veel goeds wat betreft het weer...Sjoewe schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:10:
[...]
Ik ben game hoor, vanavond/vrijdag/zaterdag/zondag ben ik nog vrij.
Had een vraagje, vrijdag ga ik bij vrienden eten. Ben van plan om eerst met de racefiets naar mijn werk te gaan en na het werk met de racefiets naar de vrienden. Mooi stukje kwa km. Kan daar ook prima douche dus zo alles goed.
Mijn vriendin en onze kleine man komen dan met de auto naar de vrienden en met ze 3 dan s'avonds terug met de auto. Nu zit ik alleen, kan een racefiets "makkelijk" in de auto als je er ook nog een Maxi Cosi in heb?
Heb gelukkig deelbare achterbank dus er kan een deel plat. Verder kwa auto, wij hebben een Ford Focus Station.
Punctuality is the politeness of kings
klopt. 1 helft van de bank plat en past prima :-) Nu heb ik wel een maatje s/m qua fietsTjebakka schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:32:
Wielen eruit? Niet nodig. Ik heb gister nog een fiets vervoerd (in een Renault Mégane Station) en er zat toevallig ook een Maxi Cosi in de auto![]()
[afbeelding]
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Misschien moet je gewoon eens proberen of jouw fiets in jouw auto past terwijl jouw maxi-cosi er ook in zit. Dan pas weet je het zeker.Frid0 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:26:
Nu zit ik alleen, kan een racefiets "makkelijk" in de auto als je er ook nog een Maxi Cosi in heb?
Ok, moet dus wel lukken begrijp ik. Maar als ik jou foto zo bekijk zit jou zadel dan niet zowat bij de Maxi Cosi? Denk dat mijn zoon het niet zo fijn vind een zadel voor zijn neus te hebben :-)Tjebakka schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:32:
Wielen eruit? Niet nodig. Ik heb gister nog een fiets vervoerd (in een Renault Mégane Station) en er zat toevallig ook een Maxi Cosi in de auto![]()
[afbeelding]
O, echt? Top!dreamscape schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:41:
Mijn fiets past met de wielen eruit gewoon in de kofferbak van mijn Ford Focus station. Dat past allemaal nog onder het afdekzeil van de kofferbak met de bank nog fier overeind. Kortom: geen enkel probleem.
Moeten even kijken hoe ik de wielen eruit haal, nog nooit gedaan. Ben nog een beginner namelijk maar volgens mijn moet dat vrij simpel kunnen. Maar dan zou ik zo de racefiets erin kunnen doen en de wielen er dan boven op leggen.
Hahaha, ok. Heb ook geen mega fiets hoor. Ben 1.85m dus ook niet een bijzonder grote fiets.f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:42:
[...]
klopt. 1 helft van de bank plat en past prima :-) Nu heb ik wel een maatje s/m qua fiets
Mijn vrouw (mid 30's) wil volgend jaar met een paar vriendinnen de Mont Ventoux beklimmen vanuit Bedoin. Ze heeft hiervoor een fiets nodig, maar dan wel één zonder "koersstuur" vanwege rugproblemen en gebruik achteraf als sportieve stadsfiets. Op dat moment kom je dus uit bij de zogenaamde fitness-bikes.
Ik heb wat rondgekeken en prijs/kwaliteit gaat er niets boven de Canyon's met een 105 of Tiagra compact. Bij de andere merken (specialized, cube, ....) hebben ze ook modellen met een Sora triple.
De eigenlijke vraag is: met de Mont Ventoux als belangrijkste doel, zouden jullie een Tiagra of 105 Compact aanraden of toch voor de Sora triple gaan.
Als gear-freak zou ik steeds voor de 105 of Tiagra gaan, maar voor een niet fietsgetrainde vrouw (ze is meer een loopster) die waarschijnlijk nooit een echte wielrenster wordt vrees ik dat de Sora misschien wel eens de betere keuze zou zijn, al heb ik geen ervaring met de kwaliteit daar van. Ik zou niet willen dat zij aan de kant staat met een te zware 34-32 terwijl haar vriendinnetjes rustig voorbij peddelen met een 26-32... (waar ik dan natuurlijk de schuld voor zou krijgen).
Alvast bedankt!
Dit is wel een interessante pagina:crowke schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:02:
Graag had ik jullie opinie gekend over het volgende:
Mijn vrouw (mid 30's) wil volgend jaar met een paar vriendinnen de Mont Ventoux beklimmen vanuit Bedoin. Ze heeft hiervoor een fiets nodig, maar dan wel één zonder "koersstuur" vanwege rugproblemen en gebruik achteraf als sportieve stadsfiets. Op dat moment kom je dus uit bij de zogenaamde fitness-bikes.
Ik heb wat rondgekeken en prijs/kwaliteit gaat er niets boven de Canyon's met een 105 of Tiagra compact. Bij de andere merken (specialized, cube, ....) hebben ze ook modellen met een Sora triple.
De eigenlijke vraag is: met de Mont Ventoux als belangrijkste doel, zouden jullie een Tiagra of 105 Compact aanraden of toch voor de Sora triple gaan.
Als gear-freak zou ik steeds voor de 105 of Tiagra gaan, maar voor een niet fietsgetrainde vrouw (ze is meer een loopster) die waarschijnlijk nooit een echte wielrenster wordt vrees ik dat de Sora misschien wel eens de betere keuze zou zijn, al heb ik geen ervaring met de kwaliteit daar van. Ik zou niet willen dat zij aan de kant staat met een te zware 34-32 terwijl haar vriendinnetjes rustig voorbij peddelen met een 26-32... (waar ik dan natuurlijk de schuld voor zou krijgen).
Alvast bedankt!
http://www.dekaleberg.nl/voorbereiding2/welk-verzet
Tiagra 4700 (de nieuwste, schijnt erg goed te zijn), bestaat er ook in een triple, dus dat is nog een mooie optie.
Bedankt voor de link!!! Ik heb hem zelf een keer of 15 beklommen, dus ik weet wat het is om met een 34-28 naar boven te gaan. Ik heb net gezien dat de Tiagra bij Canyon tot 34-34 gaat, dus dat scheelt toch ook weer. Jammer genoeg bieden zij geen triple aan.SH007 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:06:
[...]
Dit is wel een interessante pagina:
http://www.dekaleberg.nl/voorbereiding2/welk-verzet
Tiagra 4700 (de nieuwste, schijnt erg goed te zijn), bestaat er ook in een triple, dus dat is nog een mooie optie.
Ik heb inderdaad ook al veel goede dingen gehoord over de nieuwe Tiagra en heb vooral schrik voor de kwaliteit van de Sora. Ik vind het een beetje gek om €899 voor een Specialzed met Sora te kopen als je voor €699 een Canyon met Tiagra hebt, enkel en alleen voor die ene berg.
De nieuwste Sora is trouwens gewoon een hele goede groep en al helemaal voor het geld.
Daarnaast wat is het toch met mensen met rugklachten die alle racefietsen gelijk afserveren zonder te kijken. Een op endurance gerichte racefiets kan in de praktijk uiteindelijk gewoon een meer ontspannen fit hebben dan een fitness bike. Als je bijvoorbeeld bij Canyon kijkt, dan heb je bij een Endurace een kortere reach en een hogere stack dan op een Roadlite...
[ Voor 8% gewijzigd door Sjoewe op 16-08-2016 16:30 ]
Ik zou voor de Tiagra 4700 triple gaan i.c.m. een 12-28, dan is het lichtste verzet vrijwel hetzelfde als bij een compact. Dat verschil tussen 30x28 en 34x34 gaat jouw vrouw echt niet merken, zeker niet als ze nu al hardloopt en een redelijke (basis)conditie heeft. Bovendien kan ze dan als ze terug is in Nederland lekker op het 39t voorblad rijden, en dat is heel wat waard.
Mijn vriendin rijdt met Tiagra 4700 triple 12-28 en ik ben er behoorlijk van onder de indruk (rijd zelf met Ultegra 6800). De look en feel van de shifters is vrijwel hetzelfde, de crank ziet er prachtig uit en het schakelt gewoon heel lekker en degelijk.
Staar je tenslotte niet blind op die rare flat bar fitness bikes; een goede framekeuze en dito afstelling is belangrijker dan de vorm van het stuur.
[ Voor 16% gewijzigd door nare man op 16-08-2016 16:53 ]
Bedankt voor de feedback, erg nuttig! Wat betreft die flatbar: als je hem gebruikt om in de stad rond te fietsen kan ik me nog wel voorstellen dat je met die flatbars sneller bij je remmen zit. En ja.... dat was haar enige vereiste: "koop maar wat je wil, zolang hij maar een recht stuur heeft!" Ik ga er in ieder geval nog eens naar kijken. Jammer dat ze bij Canyon geen showroom hebt (tenzij je 7u in de auto wil zitten).nare man schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:50:
...
Staar je tenslotte niet blind op die rare flat bar fitness bikes; een goede framekeuze en dito afstelling is belangrijker dan de vorm van het stuur.
Overigens: we wonen in België, dan komt die compact wel van pas zodra we 20km naar het zuiden of westen rijden.
Ik zie overigens nog steeds het voordeel van een compact boven een triple niet. M.i. zijn er ook geen echt steekhoudende argumenten tegen een triple; zeker niet nu je met de nieuwe 4700-voorderailleur ook goede schakelkwaliteit vóór hebt.
[ Voor 41% gewijzigd door nare man op 16-08-2016 17:36 ]
Een Double of Compact heeft een kleinere q-(nee-het-is-geen)-factor dan een Triple. Dat kan belangrijk zijn.nare man schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:25:
Ik zie overigens nog steeds het voordeel van een compact boven een triple niet.
En double of compact is makkelijker af te stellen.DieAnder schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:10:
[...]
Een Double of Compact heeft een kleinere q-(nee-het-is-geen)-factor dan een Triple. Dat kan belangrijk zijn.
Hello fellow humans
En inmiddels succesvol toegepastHijdaar95 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:43:
[...]
Precies verkeerd om inderdaad. Stuurpen losdraaien, topcap aandraaien* , stuurpen vastdraaien.
Daarnaast ook mijn zadel vastgezet.. afgelopen donderdag versteld en blijkbaar niet voldoende vastgezet want na een dagje Zuid-Limburg(105 km) + 2x 43,5 km woon-werk was mijn zadel minstens 3 cm gezakt.. dat fietste toch niet zo heel relax
Nu nog mijn banden vervangen want vooral de achterband begint toch wel redelijk vierkant te worden.
Mijn persoonlijke ervaring (5x hernia en nog dagelijkse onderrugklachten): op de racefiets kun je prima rijden zonder je rug te voelen. Sterker nog: op de racefiets heb ik minder klachten dan wanneer ik zit, loop of sta.crowke schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:03:
Bedankt voor de feedback, erg nuttig! Wat betreft die flatbar: als je hem gebruikt om in de stad rond te fietsen kan ik me nog wel voorstellen dat je met die flatbars sneller bij je remmen zit. En ja.... dat was haar enige vereiste: "koop maar wat je wil, zolang hij maar een recht stuur heeft!" Ik ga er in ieder geval nog eens naar kijken. Jammer dat ze bij Canyon geen showroom hebt (tenzij je 7u in de auto wil zitten).
Sinds 2 maanden heb ik er ook een fitnessbike bij, voor dagelijks woon/werk-verkeer, met recht stuur. Maar dat vind ik dus echt volkomen ruk. Veel te breed en niet comfortabel (belastend voor je polsen).
Kortom: staar je niet blind op iets wat je vooraf comfortabeler of minder pijnlijk lijkt. Als het kan, probeer het uit, het liefst op een rit van een uur of langer.
Misschien is het nog een stukje gewenning, maar vooralsnog zit ik op m'n racefiets beduidend comfortabeler dan op m'n fitnessbike.
En qua verzet: 34x32 lijkt mij meer dan genoeg. Dus een compact met bergcassette. Daar kan ze straks op het vlakke ook prima mee vooruit.
Auw, beterschap!TheLemon schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:22:
Laat ik me ook weer eens melden hier.
En fietsmaatje van mij brak afgelopen zaterdag ook z'n sleutelbeen, bij het uitwijken voor een tegemoetkomende scooter die 2 fietsers inhaalde. Vol op een paaltje terechtgekomen, met dus sleutelbeenbreuk, gekneusde ribben en een paar mooie plakken rosbief.
Ajjj, dat is niet best. Hier gisteren een ernstige vapartij gezien tijdens de trainings koers op Megaland (beter bekend als het Pinkpop-terein van Jan Smeets).Pelle schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:30:
[...]
Auw, beterschap!
En fietsmaatje van mij brak afgelopen zaterdag ook z'n sleutelbeen, bij het uitwijken voor een tegemoetkomende scooter die 2 fietsers inhaalde. Vol op een paaltje terechtgekomen, met dus sleutelbeenbreuk, gekneusde ribben en een paar mooie plakken rosbief.
Uit het niets verloor iemand de controle over zijn fits en smakte met 45+ tegen het asvalt. Lag roerloos 15min op het middenterein, maar was volgens mij wel bij bewustzijn. Even later werd hij afgevoerd in een ambulance, volledig gestabiliseerd en met behoorlijk bebloed hoofd......
Gefeliciteerdnare man schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:47:
Yes, eindelijk die vervelende kraak uit m'n Endurace gekregenzadelpen schoongemaakt en opnieuw in de carbon pasta gezet, dat was het niet. Toen het stuur los en de stuurpen opnieuw ingevet en pedalen losgemaakt en ingevet. Toen was het eindelijk weg. Ik vermoed dat de vier boutjes waarmee de voorplaat het stuur in de stuurpen houdt niet helemaal recht zaten. Nu lekker racen
De nieuwe Sora is een stuk netter dan de oude (3500) en met tripple beschikt de fiets over 30:34=0,88. Het lijkt mij dé groep om te gebruiken bij een fiets die regelmatig in een fietsenstalling komt te staan. Ik zou er behoorlijk de pest in hebben als iemand mijn 5800 RD sloopt bijvoorbeeld.crowke schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:02:
Ik zou niet willen dat zij aan de kant staat met een te zware 34-32 terwijl haar vriendinnetjes rustig voorbij peddelen met een 26-32... (waar ik dan natuurlijk de schuld voor zou krijgen).
Alvast bedankt!
De huidige 105 (5800) kan officieel 32 achter, maar 36 werkt ook icm met de 34-50 compact. Cassette van SRAM youtube
Als laatste puntje, bij de nieuwe 4700 heeft Shimano weer een naar kunstje geflikt. De cable pull is anders dan de oude 10sp, ongeveer of gelijk aan de 11sp cable pull van 5800/6800. <-Heeft alleen betrekking op de shifters en RD / FD. Dus een 10sp cassette met 11sp spacing. <- fout van mijn kant. Artikel fout gelezen. Zie Shimano website
[ Voor 9% gewijzigd door Hijdaar95 op 17-08-2016 10:43 ]
Haha ja, dat dacht ik zelf ook, maar ik was er helemaal klaar mee en wilde er vanafroda_djavulen schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:59:
[...]
GefeliciteerdIn het vervolg wel een ding aanpassen en dan weer proberen, dan weet je zeker wat het geweest is
Het kunnen ook net zo goed de pedalen zijn geweest bedenk ik overigens, want ik had de schroefdraden ingesmeerd met carbonpasta en dat kan best eens zijn gaan wrijven/kraken. Nu gewoon een flinke dot vaseline erop.
Wow, bedankt voor de info! Ik had gehoopt om 2 fietsen (één 10sp ultegra en een eventueel nieuwe 10sp tiagra) beide te kunnen gebruiken op mijn Wahoo Kickr zonder de cassette (10sp ultegra) te moeten wisselen. Dat lijkt er dan niet in te zittenHijdaar95 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:26:
[...]
Als laatste puntje, bij de nieuwe 4700 heeft Shimano weer een naar kunstje geflikt. De cable pull is anders dan de oude 10sp, ongeveer of gelijk aan de 11sp cable pull van 5800/6800. Dus een 10sp cassette met 11sp spacing.
Wellicht vanuit China?I-King schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:57:
Heeft iemand van jullie nog tips om goede, betaalbare kleding te laten maken voor een groep vrienden? Het zijn ongeveer 10 man en we willen een volledige set (kort, lang en windvanger) bestellen. Evt krijgen we nog een paar sponsoren, maar het moet toch wel betaalbaar blijven.
http://www.aliexpress.com...114.13010308.0.106.ElYyfz
Zie daar best wat geslaagde klanten.
Even opletten met de sizing alleen (ik ga altijd 1 maat groter).
[ Voor 4% gewijzigd door SemperFidelis op 17-08-2016 10:18 ]
Zie mijn correctie, zou wel moeten kunnen. Foutje van mijn kant.crowke schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:50:
[...]
Wow, bedankt voor de info! Ik had gehoopt om 2 fietsen (één 10sp ultegra en een eventueel nieuwe 10sp tiagra) beide te kunnen gebruiken op mijn Wahoo Kickr zonder de cassette (10sp ultegra) te moeten wisselen. Dat lijkt er dan niet in te zitten
Ik ben net inderdaad even gaan zoeken, en de spacing is (gelukkig) gewoon gelijk tussen de oude 10-speed (4600, 5700 enz.) en de nieuwe Tiagra 4700 10speed cassette tandwielen. Als er dus inderdaad een andere cable-pull in de shifters zit geeft dit dus enkel aan dat de derailleur/shifter niet uit te wisselen zijn met de voorlopers (wel goed om rekening mee te houden dus). Voor trainerwielen ofwel trainers met eigen cassette kun je dus gewoon je 10speed 4700 Tiagra gebruiken met de 'andere' 10speed Shimano cassettes.Hijdaar95 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:42:
Zie mijn correctie, zou wel moeten kunnen. Foutje van mijn kant.
[edit]Spacer is dus gewoon de 2.35mm die het altijd bij 10speed Shimano is geweest, wat te vinden is op de Shimano service site in de EV / Exploded View documenten.
[ Voor 10% gewijzigd door Kippenijzer op 17-08-2016 10:51 ]
Ik ken die site verder zelf niet, maar ik vind Komoot.de wel echt een fijne om routes te maken. ( mocht het je helpen )Stoffa schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:08:
Ik dacht weer eens een route te gaan tekenen met bikeroutetoaster, maar ik krijg een of andere melding dat direct tile access niet meer mogelijk is ofzo? Is de site stuk of doe ik iets verkeerd?
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Ja ik denk dat anno 2016 BRT gebruiken misschien wat oldschool is ofzo haha. Ik zie dat je inmiddels ook op Strava zelf routes kan tekenen, en ook opslaan, heeft iemand daar ervaring mee? Dank voor de website, ga die ook eens bekijken!Blerf schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:18:
[...]
Ik ken die site verder zelf niet, maar ik vind Komoot.de wel echt een fijne om routes te maken. ( mocht het je helpen )
Ja heb ik ook wel gebruikt, soms een beetje een mix. Voordeel van Komoot is dat je ook kan aangeven dat je een rondje wil maken. En hij dan de route uitzet en jij kan slepen en doen. Tevens zijn er een x aantal hightlights te vinden ( gemaakt door gebruikers zelf ) dus kun jij zelf ook doen. Die je dan aan je route kan toevoegen en doen.Stoffa schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:20:
[...]
Ja ik denk dat anno 2016 BRT gebruiken misschien wat oldschool is ofzo haha. Ik zie dat je inmiddels ook op Strava zelf routes kan tekenen, en ook opslaan, heeft iemand daar ervaring mee? Dank voor de website, ga die ook eens bekijken!
Zoals deze route die ik ooit gemaakt heb: https://en.komoot.de/tour/8742602?ref=wtd
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Net een mail gehad van SIS:Exocet schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:43:
Bedankt voor de tip, heb 6 bundels voor 4,99 verzendkosten.
Ben benieuwd of dit nou betekent dat de bestelling gewoon verzonden wordt voor 4,99.Tijdens het weekend zijn er helaas technische problemen met onze website geweest, die mogelijk van invloed zijn geweest op je order #120xxxxx
Om eventuele zorgen omtrent deze order weg te nemen, bevestigen wij hierbij dat wij deze fout zullen corrigeren en dat wij je order spoedig alsnog zullen verzenden.
Zelf ook besteld, nog geen mail gehad. Maar ik heb nog meer artikelen tegelijk besteld, voor een normale prijs.
Zoals Blerf ben ik ook fan van Komoot.de. Als toevoeging wil ik je brouter meegeven. Veel settings om te tweaken (wandelen, fietsen, wel of geen offroad). Je kunt GPX downloaden als je denkt klaar te zijn, of onderaan rechts op "permalink" klikken. Krijg je een onwijs lang adres, met alle routepunten enzo. Makelijk om te bookmarken, delen of later te bewerken.Stoffa schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:08:
Ik dacht weer eens een route te gaan tekenen met bikeroutetoaster, maar ik krijg een of andere melding dat direct tile access niet meer mogelijk is ofzo? Is de site stuk of doe ik iets verkeerd?
Dank! Wat ik ook zoek zijn gpx routes van uit mijn woonplaats die me ideeen kunnen geven voor goede tochten. Is er ook zo iets? Ik kan bv op Strava kijken naar andere fietsers uit mijn woonplaats, en dan hun rondjes als gpx downloaden, maar een site die me suggesties kan doen voor routes en die me dan de gpx kan sturen zou ook wel top zijn.Hijdaar95 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:12:
[...]
Zoals Blerf ben ik ook fan van Komoot.de. Als toevoeging wil ik je brouter meegeven. Veel settings om te tweaken (wandelen, fietsen, wel of geen offroad). Je kunt GPX downloaden als je denkt klaar te zijn, of onderaan rechts op "permalink" klikken. Krijg je een onwijs lang adres, met alle routepunten enzo. Makelijk om te bookmarken, delen of later te bewerken.
Wat ik op Strava wel kan doen is de heatmap aanzetten, en op die manier zien wat populaire racefiets routes zijn, en dan daar rekening mee houden in de rondjes die ik teken zie ik.
[ Voor 9% gewijzigd door Stoffa op 17-08-2016 14:19 ]
Dat is ook toevallig, zag gisteren dat de Wahoo Elemnt ondersteuning gaat krijgen voor Komoot. Maar eens uittesten om zelf een route te maken. Er zijn weinig routes beschikbaar in NL.Blerf schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:18:
[...]
Ik ken die site verder zelf niet, maar ik vind Komoot.de wel echt een fijne om routes te maken. ( mocht het je helpen )
Dit topic is gesloten.
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic