Komoot is ideaal om routes te maken. Ik heb voor mijn vakantie in Frankrijk ook een aantal routes gemaakt en dat werkte perfect. Ik gebruikte voor navigatie mijn telefoon in combinatie met Osmand. Osmand heeft heeft het voordeel dat je een gpx route kan inladen en volgen. Oortje in en op basis van de (stem)aanwijzingen ging dat prima.
De rit van anderen downloaden in Strava kan, maar is dat een premium functie?Stoffa schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:18:
[...]
Dank! Wat ik ook zoek zijn gpx routes van uit mijn woonplaats die me ideeen kunnen geven voor goede tochten. Is er ook zo iets? Ik kan bv op Strava kijken naar andere fietsers uit mijn woonplaats, en dan hun rondjes als gpx downloaden, maar een site die me suggesties kan doen voor routes en die me dan de gpx kan sturen zou ook wel top zijn.
Wat ik op Strava wel kan doen is de heatmap aanzetten, en op die manier zien wat populaire racefiets routes zijn, en dan daar rekening mee houden in de rondjes die ik teken zie ik.
Twee voorbeelden voor route archieven:
Routeyou
Route
[ Voor 4% gewijzigd door Hijdaar95 op 17-08-2016 15:15 ]
Heb dit met een collega een paar maanden geleden bij Bioracer gedaan. Via de website ontworpen en zodoende een offerte ontvangen. Prijscategorie is iets anders dan van die link naar China. Shirt alleen heeft wel het dubbele gekost als ik het goed herinner en we hebben ook nog ontwerpkosten moeten aftikken. Alles is netjes afgehandeld waarbij we zelfs vanuit Bioracer nog paskleding ontvangen hebben om de juiste maten te bepalen. Erg tevreden ook met kwaliteit van de kleding.I-King schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:57:
Heeft iemand van jullie nog tips om goede, betaalbare kleding te laten maken voor een groep vrienden? Het zijn ongeveer 10 man en we willen een volledige set (kort, lang en windvanger) bestellen. Evt krijgen we nog een paar sponsoren, maar het moet toch wel betaalbaar blijven.
Yes ik doe de beta draaien voor wahoo en ja dat werkt als een zonnetjeExocet schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:37:
[...]
Dat is ook toevallig, zag gisteren dat de Wahoo Elemnt ondersteuning gaat krijgen voor Komoot. Maar eens uittesten om zelf een route te maken. Er zijn weinig routes beschikbaar in NL.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
@stoffa wat is jou woonplaats area?Stoffa schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:18:
[...]
Dank! Wat ik ook zoek zijn gpx routes van uit mijn woonplaats die me ideeen kunnen geven voor goede tochten. Is er ook zo iets? Ik kan bv op Strava kijken naar andere fietsers uit mijn woonplaats, en dan hun rondjes als gpx downloaden, maar een site die me suggesties kan doen voor routes en die me dan de gpx kan sturen zou ook wel top zijn.
Wat ik op Strava wel kan doen is de heatmap aanzetten, en op die manier zien wat populaire racefiets routes zijn, en dan daar rekening mee houden in de rondjes die ik teken zie ik.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Ik heb m'n SIS bestelling binnen, had 1x de gratis gels en 3x de Go Bar bundle voor 20 euro. Producten waren waardeloos ingepakt, repen gewoon los in een (te) grote doos gegooid en daar de six-pack doosjes van de gels bij in gegooid. Kan door de verpakking al voelen dat de repen niet allemaal meer intact zijn, heel handig op de fiets.
Daarbij zijn ze ook nog eens de helft van de bestelling vergeten, heb de Go Bar bundle maar 1x in plaats van 3x. Leuk dus voor een kortingsactie, maar voortaan bestel ik bij een fatsoenlijke winkel.

Daarbij zijn ze ook nog eens de helft van de bestelling vergeten, heb de Go Bar bundle maar 1x in plaats van 3x. Leuk dus voor een kortingsactie, maar voortaan bestel ik bij een fatsoenlijke winkel.
Strava kan ook plannen op basis van hoe populair stukjes zijn bij andere gebruikers, dit werkte bij mij vorig weekend zo goed dat zelfs een paar honderd meter verkeerd rijden keurig in de route zat, beetje onduidelijke afslag naar een klein paadje en dus gemist en dan weer terug. Erg populaire fout :-)Stoffa schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:18:
[...]
Je kunt ook gewoon een rit van een ander converteren naar een Strava Route, daar heb je geen premium voor nodig en die kun je daarna dus verder aanpassen. Via de website op de activity klikken, dan aan de linkerkant op de steeksleutel en "Create Route" .Hijdaar95 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:14:
[...]
De rit van anderen downloaden in Strava kan, maar is dat een premium functie?
Twee voorbeelden voor route archieven:
Routeyou
Route
[ Voor 31% gewijzigd door Sander op 18-08-2016 09:17 ]
Zo net ingeschreven voor de 145km Dam tot Dam. Na de vakantie nu toch het trainen weer snel oppakken!
Ik ben op zoek naar een nieuwe fietsbril en omdat ik een hekel heb aan lenzen wisselen heb ik onlangs een Lazer met fotochromische lenzen gekocht, die van 25% tot 75% licht zouden moeten doorlaten. Nu vind ik het eerlijk gezegd nogal tegenvallen: je kunt er namelijk echt niet goed mee in de volle zon rijden. Die gaat dus sowieso terug.
Nu heb ik eens wat meer rondgekeken en uit het grote aantal verschillende (ook fotochromische) lenzen maak ik op dat er eigenlijk helemaal niet zoiets bestaat als een lens die goed bruikbaar is in het volste zonlicht én ook bruikbaar is in het pikkedonker zonder straatverlichting. Klopt dat? Want als dat zo is, dan houd ik het gewoon bij mijn vertrouwde Shimano-brilletje met twee sets lenzen.
Nu heb ik eens wat meer rondgekeken en uit het grote aantal verschillende (ook fotochromische) lenzen maak ik op dat er eigenlijk helemaal niet zoiets bestaat als een lens die goed bruikbaar is in het volste zonlicht én ook bruikbaar is in het pikkedonker zonder straatverlichting. Klopt dat? Want als dat zo is, dan houd ik het gewoon bij mijn vertrouwde Shimano-brilletje met twee sets lenzen.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
YouTube: CTRL Eyewear: Official trailer with Tour de France winner Andy Schlecknare man schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:58:
Ik ben op zoek naar een nieuwe fietsbril en omdat ik een hekel heb aan lenzen wisselen heb ik onlangs een Lazer met fotochromische lenzen gekocht, die van 25% tot 75% licht zouden moeten doorlaten. Nu vind ik het eerlijk gezegd nogal tegenvallen: je kunt er namelijk echt niet goed mee in de volle zon rijden. Die gaat dus sowieso terug.
Voor maar €300 is hij van jou.
Hello fellow humans
Ik heb zelf de UVEX sportstyle 202 race vario en ik ben er best wel tevreden over. Nu moet ik wel zeggen dat ik hem in de schemer misschien niet helemaal top vind, maar ik denk niet dat er een bril is die echt alle omstandigheden aankan zonder te wisselen. Gisterenavond rond half tien (dat was na zonsondergang) had ik iets minder zicht.Ik vind het belangrijkste dat een bril vooral de hinderende schittering van de zon weghaalt en het vooral niet donkerder maakt. Daar voldoet deze bril aan.nare man schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:58:
http://www.uvex-sports.co...tstyle-202-race-vm-black/
http://www.uvex-sports.co...tstyle-202-race-vm-white/
Ik denk dat dat wel klopt. Ik heb zelf een Oakley Radarlock en gebruik naast de fotochromische lens ook een lens voor de volle zon. Voor alles behalve volle zon, zijn de fotochromische mijns inziens wel erg praktisch. Die paar keer in het jaar dat de zon vol schijnt, wissel ik van lens. Ik ben overigens wel stiekem aan het kijken naar een los tweede frame op ebay, want lenzen wisselen blijft gewoon onhandig.nare man schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:58:
Vraag over bladboutjes. Heb momenteel met het loshalen telkens 1 bladboutje dat niet echt meer lekker pakt en dol begint te draaien. Nu wil ik ze vervangen maar het liefst voor Torx variant omdat dat gewoon minder gevoelig is voor doldraaien.
Ik heb een SRAM Force 10s van, pak em beet 2011 ofzo. De enige bladboutjes die ik daar voor kan vinden zijn of van aluminium of van staal maar allemaal met inbus/6hoek. Dat is dan van SRAM zelf over het algemeen.
Mensen ervaring met vervangen van boutjes door ander merk bijvoorbeeld en wat dan moet passen hierop? Heb bladboutjes gezien van KCNC, maar kan van het plaatje niet zien of het torx is. En van BBB hebben ze wel Torx maar weer niet zover ik kan zien voor wat ik nodig heb...
Daarnaast, als torx dan niet kan, dan lijkt me dat staal beter is dan alu? Staal lijkt mij een stukje sterker en wat minder gevoelig voor doldraaien dan aluminium? Dat beetje gewicht kan me gestolen worden
Neem ik wel 3 slokjes minder water mee.
Ik heb een SRAM Force 10s van, pak em beet 2011 ofzo. De enige bladboutjes die ik daar voor kan vinden zijn of van aluminium of van staal maar allemaal met inbus/6hoek. Dat is dan van SRAM zelf over het algemeen.
Mensen ervaring met vervangen van boutjes door ander merk bijvoorbeeld en wat dan moet passen hierop? Heb bladboutjes gezien van KCNC, maar kan van het plaatje niet zien of het torx is. En van BBB hebben ze wel Torx maar weer niet zover ik kan zien voor wat ik nodig heb...
Daarnaast, als torx dan niet kan, dan lijkt me dat staal beter is dan alu? Staal lijkt mij een stukje sterker en wat minder gevoelig voor doldraaien dan aluminium? Dat beetje gewicht kan me gestolen worden
Ik denk dat het inherent aan de techniek is. Mijn Tifosi heeft een licht transmissie van 28 tot 76%. Oftewel: minimaal 24% licht wordt altijd tegengehouden. Een zogenaamde "clear" lens (van Tifosi) heeft een licht transmissie van 96%. Een fototec/fotochromatisch/etc. lens zal dus altijd veel donkerder zijn. Overdag merk je er niets van, wanneer het zonlicht flink minder wordt des te meer.nare man schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:58:
Ik denk niet dat er 1 fabrikant is die dat wel kan bieden.
Verwijderd
De SiS orders gaan niet uitgeleverd worden. Heb zojuist gebeld met ze en wordt gecanceld en gerefund. Moest de order opnieuw plaatsen. Jammer, maar terecht. Slechte communicatie alleen.
Ik fiets na alweer een goed jaar rond met een Rudy Project Rydon voorzien van hun impactx photochromic 2 black lenzen. Die laat op z'n donkerst 9% van het licht door, en op z'n lichtst 74%. In de volle zon rijden is geen enkel probleem, rond zonsondergang gaat ook prima (ook bij bewolkt weer). Hoe die zich gedraagt als het echt donker is durf ik niet te zeggen, dat heb ik simpelweg nog niet getest. Ik denk ook dat je gelijk hebt, de range van fotochromische lenzen zal niet groot genoeg zijn om beide extremen af te dekken.nare man schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:58:
Nu moet ik wel zeggen dat ik enorm tevreden ben over deze bril, ik zou echt niets anders meer willen. De avondritjes die in volle zon beginnen en in de schemering eindigen, de ritjes op zwaar bewolkte dagen waarbij de boel later opentrekt, heerlijk om een bril te hebben die zich daar op aanpast. Die keren dat ik in het donker wil rijden kan ik altijd nog m'n oude Shimano brilletje pakken en daar het setje 'clear' lenzen in zetten.
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
En als je stalen bladboutjes krokant zijn van de roest danorange.x schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:34:
Vraag over bladboutjes. Heb momenteel met het loshalen telkens 1 bladboutje dat niet echt meer lekker pakt en dol begint te draaien. Nu wil ik ze vervangen maar het liefst voor Torx variant omdat dat gewoon minder gevoelig is voor doldraaien.
Daarnaast, als torx dan niet kan, dan lijkt me dat staal beter is dan alu? Staal lijkt mij een stukje sterker en wat minder gevoelig voor doldraaien dan aluminium? Dat beetje gewicht kan me gestolen wordenNeem ik wel 3 slokjes minder water mee.
If it aint fixed, it's broken.
Puntje. Ga denk ik toch maar voor de normale SRAM boutjes en van alu. Het probleem zit hem ook maar in 1 van de 5 momenteel dus dan heb ik 4 reserve. Misschien een keer verkeerd gedaan ofzo anders had ik het bij de rest ook al wel moeten merken.Tjebakka schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:37:
[...]
En als je stalen bladboutjes krokant zijn van de roest dan
Gaan die stalen boutjes ook niet vast zitten in het aluminium? En nu draai je de inbus dol, maar als je naar Torx overgaat en ze niet op de juiste waardes aandraait draai je misschien het schroefdraad dol.orange.x schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:04:
[...]
Puntje. Ga denk ik toch maar voor de normale SRAM boutjes en van alu. Het probleem zit hem ook maar in 1 van de 5 momenteel dus dan heb ik 4 reserve. Misschien een keer verkeerd gedaan ofzo anders had ik het bij de rest ook al wel moeten merken.
Ik zou gewoon voor alu gaan en ze netjes torquen.
Ik heb mijn racefiets nu bijna een maand. De eerste 350km zitten er zo'n beetje op. De eerste weken heb ik vooral korte ritjes gereden (45-60 min) om te wennen aan de houding en de fiets. Nu ben ik begonnen aan het 'gran fondo beginners'-trainingsprogramma van Strava, met als doel 130km in één rit te kunnen rijden.
Ik moet zeggen dat het tot nu toe vrij goed gaat. De eerste paar keer kreeg ik wat last van mijn rug en knieen. De rug ging vanzelf over. Voor mijn knieen heb ik de plaatjes een beetje verdraaid, zodat mijn hielen iets naar binnen staan. Op dit moment heb ik wel wat spierpijn door omslagpunt-intervallen, maar dat mag de pret niet drukken. Vandaag heb ik een heel rustig rondje gereden (24,5 km/u) en morgen een rustdag.
Het komende GoT-rondje komt nog wat te vroeg voor mij, ondanks dat het lekker dichtbij is. Als er in september nog een is, dan rijdt ik graag mee.
Even een etiquette-vraagje: ik werd vanmorgen ingehaald. Ik had op zich vrij makkelijk in het wiel kunnen springen en een tijdje mee kunnen rijden. Op kop rijden met zijn tempo pastte niet echt bij mijn idee van een rustig rondje. Kan je dat dan gewoon doen, kan je het vragen of is het gewoon not done?
Ik moet zeggen dat het tot nu toe vrij goed gaat. De eerste paar keer kreeg ik wat last van mijn rug en knieen. De rug ging vanzelf over. Voor mijn knieen heb ik de plaatjes een beetje verdraaid, zodat mijn hielen iets naar binnen staan. Op dit moment heb ik wel wat spierpijn door omslagpunt-intervallen, maar dat mag de pret niet drukken. Vandaag heb ik een heel rustig rondje gereden (24,5 km/u) en morgen een rustdag.
Het komende GoT-rondje komt nog wat te vroeg voor mij, ondanks dat het lekker dichtbij is. Als er in september nog een is, dan rijdt ik graag mee.
Even een etiquette-vraagje: ik werd vanmorgen ingehaald. Ik had op zich vrij makkelijk in het wiel kunnen springen en een tijdje mee kunnen rijden. Op kop rijden met zijn tempo pastte niet echt bij mijn idee van een rustig rondje. Kan je dat dan gewoon doen, kan je het vragen of is het gewoon not done?
Goed bezig met het fietsen
betreffende de etiquette; minimaal even vragen, maar eigenlijk gewoon niet doen, zou ik zeggen.
Hoezo? Schilt echt per persoon, met groepen vind ik het een ander verhaal. Maar er zit verschil in "in het wiel" en "in het wiel". Je kan op een half metertje rijden of 10cm zeg maar.roda_djavulen schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:39:
Goed bezig met het fietsenbetreffende de etiquette; minimaal even vragen, maar eigenlijk gewoon niet doen, zou ik zeggen.
Ik vind het altijd wel leuk als iemand achter mij gaat rijden en soms dan pik ik aan bij een groepje van 4 ofzo als ze mij inhalen. Je rijdt een stukje mee en dan kom je er, mogelijk aan kleding, achter waar ze vandaan komen en dus weer heen gaan en kan je zo bekijken en vragen of je mee mag fietsen.
Maar een beetje liften is bij mij nooit een probleem, al zal ik wel proberen iemand eraf te fietsen natuurlijk
Laatst met een maat aangehaakt bij een grotere groep en dan is het altijd even aftasten hoe ze reageren. Uiteindelijk vonden ze het prima dat we meereden maarh adden denk ik gedacht dat we eerder mee zouden draaien. Had het toen beter even kunnen vragen. Waren denk ik beetje pissed omdat we op de klim wel van voren te zien waren. Maar uiteindelijk laatste half uur-45min meegedraaid en was verder geen probleem.
[ Voor 19% gewijzigd door orange.x op 18-08-2016 16:44 ]
The Rules zijn hier heel duidelijk over.roda_djavulen schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:39:
Goed bezig met het fietsenbetreffende de etiquette; minimaal even vragen, maar eigenlijk gewoon niet doen, zou ik zeggen.
http://www.velominati.com/the-rules/#19
http://www.velominati.com/the-rules/#38
http://www.velominati.com/the-rules/#67
Of je je daar überhaupt iets van aantrekt is natuurlijk jouw eigen beslissing
Het is in principe wel de bedoeling dat je ergens mee gaat draaien ja, en dus je wind-share doet. Mja, we hebben ook met onze groep zovaak mensen "opgepikt" die mee gaan rijden, evt zonder kopwerk, het is mij altijd om het even. Zolang ze niet in de weg rijden vind ik het geen enkel probleem hoor. Maar zo bekijk ik het dus ook van mijn kant dat ik vind dat "men" niet zo moeilijk moet doen daarin 
Als je alleen maar uit de wind zit train je gewoon minder, dus wat schiet iemand er mee op
Vaak zie je bij toertochten ook spontaan groepjes ontstaan die eerst helemaal niet bij elkaar horen, vind dat voor gewoon op de weg ook niet zo'n probleem.
Als je alleen maar uit de wind zit train je gewoon minder, dus wat schiet iemand er mee op
Vaak zie je bij toertochten ook spontaan groepjes ontstaan die eerst helemaal niet bij elkaar horen, vind dat voor gewoon op de weg ook niet zo'n probleem.
[ Voor 13% gewijzigd door orange.x op 18-08-2016 16:53 ]
Binnen de bebouwde kom heb ik niet graag iemand in het wiel, dan rijd ik over het algemeen rustig en wil ik kunnen reageren op eventuele situaties zonder van achteren aangereden te worden, Daarbuiten op doorgaande wegen vind ik het niet zo erg, al verwacht ik dan wel dat je gaat meedraaien.
The need for speed drives me
Ik vind het erg vervelend als iemand aanhaakt zonder dat te melden, omdat het zoals hierboven gezegd kan leiden tot onveilige situaties als je diegene niet opmerkt. Ik doe het zelf overigens niet, omdat ik er geen baat bij heb om op een training juist minder weerstand te hebben, maar als iemand anders die zich op één of andere manier even kenbaar maakt wil aanhaken: prima.
[ Voor 5% gewijzigd door nare man op 18-08-2016 17:36 ]
Het irritantste zijn toch de mensen die je gewoon inhaalt en dan denken dat ze wel effe een stukje achter je mogen plakken. Dat soort mensen fiets ik dan echt helemaal kapot, al moet ik er bloed voor ophoesten
Verwijderd
Dit hoor ik wel vaker maar volgens mij heeft niemand nog een echt goede reden gegeven. Als er echter iemand mij gaat hangen dan heb ik nergens last van, dat hebben ze toch hooguit zelf door slechtere training?Sjoewe schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 18:27:
Het irritantste zijn toch de mensen die je gewoon inhaalt en dan denken dat ze wel effe een stukje achter je mogen plakken. Dat soort mensen fiets ik dan echt helemaal kapot, al moet ik er bloed voor ophoesten
Als je weet dat er iemand achter je hangt is er idd niets aan de hand, maar als je dat niet weet dan kan het tot gevaarlijke situaties leiden. Afhankelijk van hoe dicht je op je voorganger rijdt heb je minder zicht op wat er voor je gebeurt en als je voorganger dan ook nog niet doorheeft dat er iemand achter rijdt zal hij ook niet/minder seinen. Daarnaast is mijn ervaring dat als je je uiterste best moet doen om iemand bij te houden je minder bewust wordt van de omgeving. Dat is geen probleem op een afgesloten parcours, maar wel op de openbare weg tussen ander verkeer en verkeerssituaties.Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:05:
[...]
Dit hoor ik wel vaker maar volgens mij heeft niemand nog een echt goede reden gegeven. Als er echter iemand mij gaat hangen dan heb ik nergens last van, dat hebben ze toch hooguit zelf door slechtere training?
The need for speed drives me
Na het al maanden volgen van dit topic heb ik een fitnessbike (Merida Speeder 300) gekocht en krijg deze waarschijnlijk morgen. Vanaf mijn 11e t/m nu naar school en mijn werk gefietst (rond de 10KM enkele rit) erg gewend aan mijn normale fiets. Daar inmiddels een Gazelle Eclipse (van bijna 20kilo) met 8 versnellingen als stadsfiets hiervoor in gebruik. Echt een mega verschil toen ik op die fitnessbike stapte, ik schoot vooruit! Even wennen aan de snelheid :-)
Maar daar kan ik niet in mijn spijkerbroek op dus opzoek naar wielrenkleding. Winkels hier in de buurt hebben inmiddels geen korte setjes meer hangen (iig geen broeken). Heb inmiddels via internet besteld maar die maattabellen heb ik weinig aan. Kwa borstomvang heb ik S, lengte heb ik soms XXXL. Blijkbaar moeten lange mensen ook een buik hebben om in die wielrenkleding te passen (ik ben 1.89 en 77kilo). Heb nu maar aantal verschillende maten besteld via internet en stuur ik de niet passende wel terug. Maar wel even zoeken dus wat goed past en heb begrepen dat dat per merk nog eens erg varieert.
Maar daar kan ik niet in mijn spijkerbroek op dus opzoek naar wielrenkleding. Winkels hier in de buurt hebben inmiddels geen korte setjes meer hangen (iig geen broeken). Heb inmiddels via internet besteld maar die maattabellen heb ik weinig aan. Kwa borstomvang heb ik S, lengte heb ik soms XXXL. Blijkbaar moeten lange mensen ook een buik hebben om in die wielrenkleding te passen (ik ben 1.89 en 77kilo). Heb nu maar aantal verschillende maten besteld via internet en stuur ik de niet passende wel terug. Maar wel even zoeken dus wat goed past en heb begrepen dat dat per merk nog eens erg varieert.
Zonder aankondiging, ff neus snuiten... ;-)Baur schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:35:
[...]
Als je weet dat er iemand achter je hangt is er idd niets aan de hand, maar als je dat niet weet dan kan het tot gevaarlijke situaties leiden. Afhankelijk van hoe dicht je op je voorganger rijdt heb je minder zicht op wat er voor je gebeurt en als je voorganger dan ook nog niet doorheeft dat er iemand achter rijdt zal hij ook niet/minder seinen. Daarnaast is mijn ervaring dat als je je uiterste best moet doen om iemand bij te houden je minder bewust wordt van de omgeving. Dat is geen probleem op een afgesloten parcours, maar wel op de openbare weg tussen ander verkeer en verkeerssituaties.
Ik vind het ook not done. Bloedirritant zelfs, vooral als ze niet overnemen. Dan probeer ik ze er vaak maar gewoon af te fietsen.roda_djavulen schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:39:
Als ik alleen ga fietsen wil ik ook gewoon alleen fietsen en niet als een derny moeten fungeren voor een of andere MAMIL die zonder hulp niet boven de 30 km/h uitkomt.Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:05:
Dit hoor ik wel vaker maar volgens mij heeft niemand nog een echt goede reden gegeven. Als er echter iemand mij gaat hangen dan heb ik nergens last van, dat hebben ze toch hooguit zelf door slechtere training?

Gewoon even vragen of je aan mag haken, zelden krijg je nee te horen. Ik vind het persoonlijk ook niet heel erg als iemand achter mee gaat rijden, al waardeer het ik wel als iemand dan ook wat kop werk doet. Meestal stel ik dat dan maar voor.
Afgelopen woensdag aangehaakt bij 3 gasten op de lekdijk richting Utrecht, heb me voorgesteld en gevraagd of ik even mee mocht. Meteen maar eerste kilometers kopwerk gedaan en al fietsend aan de praat geraakt. Blijkt dat ik in straat woon waar 1 van hen in zijn jeugd had gewoond. Leuk toch!
Later op de avond bij de mannen van Wewo(?) Aangesloten ter hoogte van Werkhoven, tering jantje dat ging echt hard!
Afgelopen woensdag aangehaakt bij 3 gasten op de lekdijk richting Utrecht, heb me voorgesteld en gevraagd of ik even mee mocht. Meteen maar eerste kilometers kopwerk gedaan en al fietsend aan de praat geraakt. Blijkt dat ik in straat woon waar 1 van hen in zijn jeugd had gewoond. Leuk toch!
Later op de avond bij de mannen van Wewo(?) Aangesloten ter hoogte van Werkhoven, tering jantje dat ging echt hard!
[ Voor 3% gewijzigd door Noxa op 19-08-2016 08:27 ]
Ik weet niet waar je woont qua regio, maar ik denk dat je het beste even naar een grote winkel kan gaan waar ze veel merken hebben en op voorraad. Maten schelen altijd per merk en hoe meer merken en maten aanwezig zijn hoe meer je kan zoeken wat qua prijs en pasvorm bij je past. Zodra je dan weet wat je hebt kan je later altijd op internet een keer wat bij bestellen.jongetje schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:45:
Rond Arnhem zit bijvoorbeeld Mantel, of net over de grens Rose in Bocheltz. Andere regio's ken ik dan niet zo goed
@Blijven-plakken-discussie:
Vaak is het ook zo dat ik mensen inhaal en niet andersom
Verder werkt het voor mij altijd wel positief als ik voorop rij, en dat kan voorop zijn bij mijn eigen groep mensen of bij vreemden. Op een of andere manier wordt je vooruit gedrukt door zo'n groep of heb je de wil om voorop te blijven rijden en ze langzaam te laten sterven in je wiel. Maargoed, zoveel mensen zoveel meningen
[ Voor 22% gewijzigd door orange.x op 19-08-2016 09:40 ]
Vergeet niet: als er iemand achter je komt plakken heb je er voordeel van! 5-10% geloof ik.
Gister 33km gefietst op m'n baanfiets. FF wennen:
- 165mm crank
- 52x17 verzet
https://www.strava.com/activities/680750618
gaat wel lekker hard hoor. Stijf frame!
- 165mm crank
- 52x17 verzet
https://www.strava.com/activities/680750618
[ Voor 50% gewijzigd door Tjebakka op 19-08-2016 14:56 ]
If it aint fixed, it's broken.
Wij gaan met onze groep binnenkort mogelijk een keer de baan op voor de fun. Ben wel benieuwd naar hoe dat is! In Apeldoorn als het goed is, gewoon op een vrijdagavond aanhaken als er plek is.Tjebakka schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:43:
Vergeet niet: als er iemand achter je komt plakken heb je er voordeel van! 5-10% geloof ik.
- 165mm crank
- 52x17 verzet
Over aanhaken.
Ik heb er geen problemen mee als iemand bij mij aanhaakt. Het geeft mij wel altijd motivatie om iets harder te trappen. Ook als ik iemand voor mij heb op de weg geeft mij dat moraal om te kijken of ik bij het wiel kan komen en dan ga ik daar toch wel even in hangen om uit te blazen. Als iemand mij inhaalt probeer ik soms wel om eraan te blijven hangen maar dat lukt niet altijd.
Het maakt mij ook niet uit of je een beetje in mijn wiel gaat linkeballen. Ik rij voor mijn eigen plezier en het is geen wedstrijd dus als de ander het leuk vind om in mijn wiel te hangen en een beetje niks te doen moet hij zelf weten. Moet hij alleen maar langer rijden om dezelfde effort te doen. Ik rij niet om na 2 uur weer fris en fruitig thuis te komen dan kan ik net zo goed een rondje met de auto rijden.
Het enige wat mij bezwaart is dat ik niet echt een prater ben en als ik bij iemand aansluit groet ik wel even en geef ik een knikje of zo. Ik ga echter niet een praatje maken.
Ik heb er geen problemen mee als iemand bij mij aanhaakt. Het geeft mij wel altijd motivatie om iets harder te trappen. Ook als ik iemand voor mij heb op de weg geeft mij dat moraal om te kijken of ik bij het wiel kan komen en dan ga ik daar toch wel even in hangen om uit te blazen. Als iemand mij inhaalt probeer ik soms wel om eraan te blijven hangen maar dat lukt niet altijd.
Het maakt mij ook niet uit of je een beetje in mijn wiel gaat linkeballen. Ik rij voor mijn eigen plezier en het is geen wedstrijd dus als de ander het leuk vind om in mijn wiel te hangen en een beetje niks te doen moet hij zelf weten. Moet hij alleen maar langer rijden om dezelfde effort te doen. Ik rij niet om na 2 uur weer fris en fruitig thuis te komen dan kan ik net zo goed een rondje met de auto rijden.
Het enige wat mij bezwaart is dat ik niet echt een prater ben en als ik bij iemand aansluit groet ik wel even en geef ik een knikje of zo. Ik ga echter niet een praatje maken.
Ik vind castelli wel behoorlijk slank gesneden. Als je dan ook nog eens naar een aero shirt kijkt zal het nog wat strakker zitten. Het is alleen helaas niet een heel goedkoop merk. XXXL zit mij gewoon strak bij 95 kilo en 2,02m. Met 1,89 heb je echt geen XXXL nodig voor de lengte, die shirts moeten ook niet heel lang zijn.jongetje schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:45:
Na het al maanden volgen van dit topic heb ik een fitnessbike (Merida Speeder 300) gekocht en krijg deze waarschijnlijk morgen. Vanaf mijn 11e t/m nu naar school en mijn werk gefietst (rond de 10KM enkele rit) erg gewend aan mijn normale fiets. Daar inmiddels een Gazelle Eclipse (van bijna 20kilo) met 8 versnellingen als stadsfiets hiervoor in gebruik. Echt een mega verschil toen ik op die fitnessbike stapte, ik schoot vooruit! Even wennen aan de snelheid :-)
[ Voor 3% gewijzigd door coen76 op 19-08-2016 11:43 ]
Je wilt idd voorkomen dat als je wat spullen in die zakjes hebt zitten je alles op je kont hebt hangen wat vaak bij die hele oudjes wel het geval is.coen76 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:41:
[...]
Ik vind castelli wel behoorlijk slank gesneden. Als je dan ook nog eens naar een aero shirt kijkt zal het nog wat strakker zitten. Het is alleen helaas niet een heel goedkoop merk. XXXL zit mij gewoon strak bij 95 kilo en 2,02m. Met 1,89 heb je echt geen XXXL nodig voor de lengte, die shirts moeten ook niet heel lang zijn.
We hebben met onze groep sinds een paar maanden kleding, met eigen ontwerp, laten maken bij Lawi. Was ook even wennen aan dat de zakjes relatief gezien wat hoger zaten en het jasje an sich wat korter. Het is ook wat meer gericht op wedstrijd rijden dus heb je ook niet al te veel bij je of nodig. Maar moet zeggen dat de oudere shirten die ik had nu eigenlijk veel te groot lijken, zeker als ze wat voller zitten. Goed, nu ben ik ook wel iets slanker dan toen ik de oudere kleding kocht en heb ook de nieuwe kleding wel gekocht op dat ik nog iets slanker zou worden dus het gaat ook steeds beter zitten. Maar je merkt wel degelijk verschil in lengtes qua pasvorm.
Vanavond gaat hem niet worden voor mij. Vrouwlief heeft andere plannen (en dan luister je gewoon) en het regent. Misschien morgen middag op pad als het weer het toe laat. Anders volgende week een avond pakken, dinsdag bijvoorbeeld?Tjebakka schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:11:
[...]
Deze week stukje fietsen? Je woont 3 minuten bij mij vandaan (iets boven Ledig Erf). Misschien wil Sjoewe ook wel mee.
Gisteravond snel op en neer gereden (met auto) om mijn baanfiets op te halen uit ZuidlarenAl bijna een jaar niet meer op gereden. En om Havana blij te maken: hij is fluoriserend roze (geen stealth dus
)
Met het super brakke internet op vakantie even jullie hulp vragen.
Morgen ga ik en lus rijden van de AGR, lus 1 valt sowieso af. Lees weinig echt positieve reacties daarover. Blijven lus 2 en 3 over.
Lus 2 is met 113km en 1500hm de langste. Lus 3 is korter met 77km en 900hm maar de klimmen zijn een stuk pittiger begreep ik (Keutenberg, Eyserbosweg, ect.).
Volgens de vrouw bij de AGR Xperience is twee makkelijker dan drie.
Ben zelf geen rasklimmer, dinsdag wel 90km met 700hm gedaan (oa Cauberg en de Planck in België).
Kan niemand me wat advies geven wat betreft de keuze voor lus?
Andere route is geen optie aangezien ik vandaag een arrangement hiervoor kado kreeg van m'n vrouw
Morgen ga ik en lus rijden van de AGR, lus 1 valt sowieso af. Lees weinig echt positieve reacties daarover. Blijven lus 2 en 3 over.
Lus 2 is met 113km en 1500hm de langste. Lus 3 is korter met 77km en 900hm maar de klimmen zijn een stuk pittiger begreep ik (Keutenberg, Eyserbosweg, ect.).
Ben zelf geen rasklimmer, dinsdag wel 90km met 700hm gedaan (oa Cauberg en de Planck in België).
Andere route is geen optie aangezien ik vandaag een arrangement hiervoor kado kreeg van m'n vrouw

Zo mijn vriendin hebben onze eerste racefiets op de kop getikt. Doel is om samen lekker te rijden en een keer de Alpe d'Huzes te doen. Competitief is in elk geval niet het doel. Lekker met de fietsen weg en het land verkennen.
Zij heeft een Scott Contessa Speedster 15 en ik een Bulls Harrier 1 gekocht, beide met volledige 105 groep. Goede prijs kunnen krijgen en binnenkort maar eens een ritje wagen!
Leuk om dit topic eens door te spitten, ben al veel goede tips tegen gekomen
Zij heeft een Scott Contessa Speedster 15 en ik een Bulls Harrier 1 gekocht, beide met volledige 105 groep. Goede prijs kunnen krijgen en binnenkort maar eens een ritje wagen!
Leuk om dit topic eens door te spitten, ben al veel goede tips tegen gekomen
Zelf pasgeleden lus 2 gedaan en die vond ik alsnog vergelijkbaar met lus 3. Ja de afstand is langer en de klimmen zouden makkelijker zijn maar met beide ben je waarschijnlijk aan het einde van de dag wel lekker bezig geweest. Ook meerdere keren lus 3 gedaan en daar heb je inderdaad wat pittigere klimmetjes die bekend zijn maar in lus 2 zitten klimmetjes die niet echt een naam hebben maar minstens zo lastig zijn.sapphire schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:41:
Met het super brakke internet op vakantie even jullie hulp vragen.
Dus of 2 of 3 nu moeilijker/zwaarder is.. vergelijkbaar denk ik.
Lus2 of 3 in de AGR is een beetje om het even, gebrek aan afstand compenseer je met de klimmetjes 
Lus 1 is inderdaad niet zo leuk, niet de 1e helft in ieder geval.
Als je amper km's in Limburg hebt gemaakt vind ik lus 2 wat leuker/mooier.
Exact expert nodig?
Je zicht is sterk beperkt als je bij iemand in het wiel hangt. Met reden dan ook dat er in groepsritten geseind wordt, zowel verbaal als niet verbaal, om aan te geven dat er bijvoorbeeld een flink gat in het wegdek te vinden is of een andere gevaarlijke situatie zich voordoet.Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:05:
[...]
Fiets ik alleen, en iemand haakt aan, dan heeft die persoon minder zich over wat zich direct voor mij afspeelt. Indien ongevraagd ga ik hun zorg daar ook niet in dragen. Ik vind het namelijk ongewenst om aan te sluiten zonder te vragen. Ook lang niet altijd heb je het goed door of en hoe dicht iemand achter je rijd als ze het niet aankondigen. Zeker met wat wind erbij en je veel geruis hoort.
Als ik solo rijdt is bovendien mijn rijstijl ook totaal anders. Ik speel niet op safe voor een groep, maak geen ruime bochten om gaten in het wegdek. Maar maak een krap, strak bochtje eromheen. Eén keer daarbij plots een harde klap achter mij. Eén of andere idioot die ongevraagd in mijn wiel reed en flink op zijn plaat ging. Ik had zelf niet eens door dat hij achter mij was blijven hangen, genoot simpelweg van het uitzicht en de weg voor mij. Hij kwam er zelf met wat kleerscheuren vanaf. Zijn fiets was er wat minder fraai aan toe, fikse lakschade en voorwiel vrij lelijk verbogen.
En dan vervolgens nog een potje agressief gaan lopen doen omdat ik niet zou kunnen fietsen

Dus nee, ongevraagd achter iemand gaan hangen. Doe het niet. Buiten dat het niet netjes is, is het ook alles behalve veilig.
Vandaag stond er bij mij een lange rit in het schema. Mijn eerste rit van 2,5 uur en het viel toch wel zwaar. Het laatste half uur was echt doorbijten. Uiteindelijk niet zo'n heel snel rondje, maar wel lekker dat het lukt. Volgend weekend weer een half uur langer.
Wat ik ook wel zeaar vond was de tempo-intervallen bij lage RPM (75). Dat voelt voor mij echt als stoempen. Mijn natuurlijke cadans zit tussen de 85 en 90.
Wat ik ook wel zeaar vond was de tempo-intervallen bij lage RPM (75). Dat voelt voor mij echt als stoempen. Mijn natuurlijke cadans zit tussen de 85 en 90.
Waarom train je bewust met lage cadans? Ik probeer iedereen juist altijd de andere kant op te krijgen, omdat ze juist met een te lage cadans fietsen.
Het staat zo in het trainingsschema. Dit is om spierkracht op te bouwen. Tijdens andere trainingensdagen staan er ook intervallen met hoge cadans.
Kracht anders met Single Leg Drill opbouwen... een voet uitgeklikt laten en draaien met de ander.... 🤓 ook goed voor trapgevoel/efficientiemr_obb schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:39:
Het staat zo in het trainingsschema. Dit is om spierkracht op te bouwen. Tijdens andere trainingensdagen staan er ook intervallen met hoge cadans.
[ Voor 4% gewijzigd door NielsTn op 20-08-2016 19:46 ]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Van de week vroeg ik me af of ik mijn banden moest vervangen, het rubber was een beetje begaan en het loopvlak een beetje vlak.
Toch maar nieuwe besteld en dat was geen slecht idee Ik merkte het verschil meteen, iets wat ik niet had verwacht.
Dus bij twijfel nieuwe banden kopen!
Toch maar nieuwe besteld en dat was geen slecht idee Ik merkte het verschil meteen, iets wat ik niet had verwacht.
Lekkere Netflix marathon sessie achter de rug. Zwift blijft toch erg vermakelijk, zeker in combinatie met Netflix.
Bovendien zou ik een ieder aanraden om zowel buiten- als binnenbanden, kettingen en remblokken simpelweg op de plank te hebben liggen en aan te schaffen tijdens sales. Scheelt je aanzienlijk in de kosten. Eens in de paar maanden komt er namelijk altijd wel weer een actie voorbij waarin je kwaliteit spul met 50% korting of meer kunt aanschaffen. En je weet toch dat die vervanging eraan zit te komen.
Zodra ze vierkant zijn, dan is het tijd om ze te vervangen ja. Gezien de voorband doorgaans niet zo snel slijt als de achterband, kun je ook kosten besparend te werk gaan en de voorband naar achter verplaatsen en alleen voor een nieuwe band te plaatsen.Noxa schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 21:07:
Van de week vroeg ik me af of ik mijn banden moest vervangen, het rubber was een beetje begaan en het loopvlak een beetje vlak.
Bovendien zou ik een ieder aanraden om zowel buiten- als binnenbanden, kettingen en remblokken simpelweg op de plank te hebben liggen en aan te schaffen tijdens sales. Scheelt je aanzienlijk in de kosten. Eens in de paar maanden komt er namelijk altijd wel weer een actie voorbij waarin je kwaliteit spul met 50% korting of meer kunt aanschaffen. En je weet toch dat die vervanging eraan zit te komen.
Gisteren weer iets van mijn fiets bucketlist van 2016 af kunnen strepen, een rit van 200+.
Vanaf Utrecht een rondje Markermeer gemaakt (https://www.strava.com/ac...sed?hl=en-US&v=1471704813).
Vanaf Utrecht een rondje Markermeer gemaakt (https://www.strava.com/ac...sed?hl=en-US&v=1471704813).
Hello fellow humans
Ben op zoek naar een vervanger van mijn 10 jaar oude Bianchi 1885. Heeft mij nooit in de steek gelaten moet ik zeggen, maar wil wel eens een carbon fiets proberen.
Nu kwam ik gisteren bij de lbs een overjarige Bianchi Infinito CV tegen, afgemonteerd met Campa Athena en Fullcrum Racing 5 wielset. Onderstaande kleuren combi.

Nu is dit een endurance uitvoering, ga je echt veel verschil merken met bijvoorbeeld de 1885 (Alu met Carbon voorvork en achterbrug)? Heb verhalen gelezen dat het allemaal wat soepeler fietst en dat je minder last hebt van nevenhoeden in het wegdek.
Graag jullie ervaringen.
Nu kwam ik gisteren bij de lbs een overjarige Bianchi Infinito CV tegen, afgemonteerd met Campa Athena en Fullcrum Racing 5 wielset. Onderstaande kleuren combi.

Nu is dit een endurance uitvoering, ga je echt veel verschil merken met bijvoorbeeld de 1885 (Alu met Carbon voorvork en achterbrug)? Heb verhalen gelezen dat het allemaal wat soepeler fietst en dat je minder last hebt van nevenhoeden in het wegdek.
Graag jullie ervaringen.
[ Voor 9% gewijzigd door Harmen op 21-08-2016 11:43 ]
Whatever.
Weleens een endurance model gereden? Is totaal geen marketing en is wel degelijk comfortabeler dan een race monster. (nou ja ok "totaal geen" is overdreven natuurlij kis het ook marketing, maar het is echt wel iets comfortabeler).Sjoewe schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:49:
Het is gewoon marketing.
Dat gezegd hebbende, het is nooit echt comfortabel dan moet je een stadsfiets nemen
Exact expert nodig?
Ik zeg niet dat Endurance marketing is, maar lees de salestekst eens van die Infinito CV, de eigenschappen die ze die fiets toeschrijven. Dat is marketingCrazy D schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:03:
[...]
Weleens een endurance model gereden? Is totaal geen marketing en is wel degelijk comfortabeler dan een race monster. (nou ja ok "totaal geen" is overdreven natuurlij kis het ook marketing, maar het is echt wel iets comfortabeler).
Dat gezegd hebbende, het is nooit echt comfortabel dan moet je een stadsfiets nemen, het doet gewoon altijd pijn
Bandjes op 7 bar in plaats van 8 maakt ook een volbloed racer comfortabeler.
Bianchi Infinito CV*
Waarvoor staat de Infinito CV? Gemaximaliseerd, gecontroleerd rijden onder normale en extreme trilbelastingen. Voordeel hiervan is dat je minder spiervermoeidheid zult ervaren. Tevens kun je behoorlijk wat energie besparen in afstand ritten.
Wat is CV of Vibration Canceling?
Bianchi's innovatieve oplossing om trillingen te ANNULEREN. Bianchi werkte samen met wetenschappers aan de ontwikkeling van de innovatieve en exclusieve toepassing van het Vibration Cancelling -systeem voor fietsen. Het resultaat is de nieuwe Bianchi Infinito CV.
* Wetenschappelijke studies bewijzen dat langdurige blootstelling aan trillingen, spiervermoeidheid en ongemak veroorzaakt. Wat resulteert in verminderde prestaties.
[ Voor 34% gewijzigd door Sjoewe op 21-08-2016 12:37 ]
Endurance is niets vastomlijnds, het is gewoon een (marketing)term om aan te duiden dat een fiets iets minder agressief zit dan een 'echte' racer. Als jij bij een 'echte' racer je stuur wat hoger zet, 25 ipv 23 mm bandjes monteert en een lagere bandenspanning gebruikt dan is je fiets ineens ook endurance.
Het is Lus 2 geworden, verslagje komt morgen welCrazy D schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:43:
Lus2 of 3 in de AGR is een beetje om het even, gebrek aan afstand compenseer je met de klimmetjes
Ander vraagje, iemand ervaring met de maatvoering van Pearl Izumi? Kan er zelf niks bijzonders over vinden dus neem aan dat dit normaal valt ?
Niet veel ervaring mee, maar voor mij is de broek en shirt gewoon normale maat (daar waar ik van Sportful 1 maat groter moet bestellen).sapphire schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:31:
Het is Lus 2 geworden, verslagje komt morgen wel
Ander vraagje, iemand ervaring met de maatvoering van Pearl Izumi? Kan er zelf niks bijzonders over vinden dus neem aan dat dit normaal valt ?
Exact expert nodig?
Ik vind dat de bibs groot uitvallen die zou ik dus een maat kleiner bestellen dan je normaal hebt.sapphire schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:31:
[...]
Heb bij Castelli XXL en bij Sportful XL, maar de XL van Pearl Izumi hing tot over m'n knieën...
De shirts vallen wel redelijk normaal.
Pearl Izumi heeft een wat meer 'Amerikaanse' maatvoering en valt eerder groter dan kleiner. Ik heb alleen ervaring met de shirts maar een M bij PI is ongeveer XL bij Castelli of Sportful.
Uit de geometrie plaatjes van Bianchi's huidige assortiment blijkt dat de balhoofdhoek van een 'endurance racing' frame ongeveer een graadje minder steil is dan die van een 'extreme racing' frame. Dat ga je best merken in het stuurkarakter als je een A-B vergelijking zou doen, maar het verschil is niet dramatisch. Als je maar ruimte in je schuur en je portemonnee hebt voor één fiets zul je keuzes moeten maken.Harmen schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:41:
Zo das een groot verschil, ik ga morgen wel even meten.nare man schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:15:
Pearl Izumi heeft een wat meer 'Amerikaanse' maatvoering en valt eerder groter dan kleiner. Ik heb alleen ervaring met de shirts maar een M bij PI is ongeveer XL bij Castelli of Sportful.
Heb van Castelli/Sportful L (voor alles) en normaal met het meeste M.
Zou betekenen dat PI een S wordt

Netjes hoor, inclusief aan- en afrit naar Utrecht!joint_me schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:32:
Jammer dat je het stukje hebt gemist dat ik eigenlijk het mooiste vind van het rondje: Diemereiland - Muiden - Muiderberg.
Thanks voor de tips mensen, wellicht dat ik binnenkort ff een proefrondje ga maken. Was iig erg gecharmeerd van de kleuren combi.DieAnder schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:23:
[...]
Uit de geometrie plaatjes van Bianchi's huidige assortiment blijkt dat de balhoofdhoek van een 'endurance racing' frame ongeveer een graadje minder steil is dan die van een 'extreme racing' frame. Dat ga je best merken in het stuurkarakter als je een A-B vergelijking zou doen, maar het verschil is niet dramatisch. Als je maar ruimte in je schuur en je portemonnee hebt voor één fiets zul je keuzes moeten maken.
Whatever.
Zou best kunnen. Ik heb van Castelli M en wat dingen van Pearl Izumi in S en die mogen van mij best wat strakker.sapphire schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:29:
[...]
Zo das een groot verschil, ik ga morgen wel even meten.
Heb van Castelli/Sportful L (voor alles) en normaal met het meeste M.
Zou betekenen dat PI een S wordt
Misschien handig, in het algemeen, dat als we het over kleding hebben dat je ook je lengte en gewicht erbij zetten. Dat hebben anderen ook een indicatie, nu zegt het niet zoveel.nare man schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:36:
[...]
Zou best kunnen. Ik heb van Castelli M en wat dingen van Pearl Izumi in S en die mogen van mij best wat strakker.
P.s. Vandaag veel wielerspullen in de aanbieding bij de LIDL.
[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 22-08-2016 07:17 ]
Diemereiland, was even aan het kijken voor een volgende keer (met minder wind), maar ik kan niets vinden of je moet het Pen eiland bedoelen? Heb je een voorbeeld van dat stuk.DieAnder schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:36:
[...]
Netjes hoor, inclusief aan- en afrit naar Utrecht!
Jammer dat je het stukje hebt gemist dat ik eigenlijk het mooiste vind van het rondje: Diemereiland - Muiden - Muiderberg.
Hello fellow humans
Inmiddels ook weer terug van vakantie, deze keer zijn we naar Slovenië geweest.. Geen fiets meegenomen, want het was kiezen of de fiets of de kinderen.. ;-) Nog getwijfeld over de dakdragers, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan. We wisten niet zo goed wat we ervan moeten verwachten, maar ik kan niet anders zeggen dat het ons 200% is meegevallen.
Het was gelukkig wel mogelijk om een MTB bij het hotel te huren, dus dit heb ik ook 5 keer gedaan.. Nu is het natuurlijk niet ideaal om met een oude brakke goedkope MTB op pad te gaan, maar je moet wat.
Maar wat is het schitterend om daar te fietsen, heerlijk rustig, mooie en zware klimmetjes (gemiddeld is het eigenlijk wel 10% en vaak uitschieters naar meer dan 15%), goed uitgezette routes en goede wegen, al zitten er ook stukken zonder asfalt bij. Het heeft mij in ieder geval meer dan positief verrast en ik kom zeker nog een keer terug (met de MTB).
Het was gelukkig wel mogelijk om een MTB bij het hotel te huren, dus dit heb ik ook 5 keer gedaan.. Nu is het natuurlijk niet ideaal om met een oude brakke goedkope MTB op pad te gaan, maar je moet wat.
Maar wat is het schitterend om daar te fietsen, heerlijk rustig, mooie en zware klimmetjes (gemiddeld is het eigenlijk wel 10% en vaak uitschieters naar meer dan 15%), goed uitgezette routes en goede wegen, al zitten er ook stukken zonder asfalt bij. Het heeft mij in ieder geval meer dan positief verrast en ik kom zeker nog een keer terug (met de MTB).
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Waar zat je in Slovenië? Ik ben ooit eens tegen de Italiaanse grens in het Triglav-gebergte geweest en dat zag er wel heel leuk uit.
Read the code, write the code, be the code!
Ik zat in Lasko, dat is een beetje in het midden van Slovenië. Heuvelachtig, ongeveer tot 900 meter hoogte, maar wel flink stijl
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Afgelopen vrijdag naar de camping (weekendje) gefietst. Heerlijk fietsweer, maar na de middag trok de wind wel wat aan. https://www.strava.com/activities/683633170
@M@cer: Slovenië kun je inderdaad mooi mountainbiken. Vriend van mij heeft daar nog mountainbike vakanties begeleidt. Zag er heel mooi uit
@M@cer: Slovenië kun je inderdaad mooi mountainbiken. Vriend van mij heeft daar nog mountainbike vakanties begeleidt. Zag er heel mooi uit
Afgelopen zaterdag ook nog even een relatief kort rondje gereden. Was de bedoeling dat ik vrijdagavond ging maar weer viel zo tegen dat ik toch maar binnengebleven ben. Zaterdagavond maar wel gegaan met 2 doelen: PR op Klimmetje Leersum (https://www.strava.com/segments/5346617) en een PR op Laan 1914 bij Amersfoort. Vanwege het weer na het klimmetje in Leersum toch maar direct naar huis gegaan. https://www.strava.com/activities/682979849
Op de weg er naartoe wat korte piekjes ingepland om de HR een beetje te laten stijgen en warm te draaien. Uiteindelijk op de Hoogstraat Noord even me best gedaan om HR op de 180 of hoger te krijgen. Heb recent wel gemerkt dat het pieken vanuit een rustige aanloop best wel kan, maar het voelt meestal na een echt piekmoment een stuk relaxter om nog een keer te moeten pieken als het er nog inzit qua benen dan
Maar cold turkey pieken is vaak toch qua gevoel minder voor de uitwerking van het resultaat.
Eenmaal aangekomen in Leersum had ik ineens in de gaten dat het Bloemencorso die dag geweest was en ik hoopte maar dat ik er niet alsnog last van zou krijgen. Vanaf de rotonde leek het goed te gaan totdat ik bij de juiste weg kwam en ik bij de kerk al veel drukte zag en muziek hoorde en ja, er stonden nog allemaal dranghekken. Gelukkig kon ik er tussendoor maar op weg naar de kruising waar vanaf het segmentje loopt nog meer hekken en gedoe. Even heel snel gekeken of ik nog een andere aanrijroute kon bedenken maar rechts allemaal kraampjes en vanaf links had ik het al vaker geprobeerd zonder gewenst resultaat. Dus dat was balen. Toen heel snel de knop maar omgezet en bedacht dat ik gewoon maar gas moest geven en het maar moest bekijken.
Doel was om niet onder de 33 te komen en verder zolang mogelijk er ruim of er boven. Gevoelsmatig lukte dat heel goed. Was redelijk ver toen ik pas op de 33 aankwam en vlak erna begon het alweer wat vlakker te worden. Nog geprobeerd om te versnellen wat opzich wel lukte maar het moet er zeer debiel uitgezien hebben
Ik was echt aan het harken en duwen trekken en alles!
Daarna dus regen gehad om het te vieren en Laan 1914 geskipped. Die komt een andere keer wel weer.
Thuisgekomen snel geupload en mijn gevoel had het goed, een hele mooie verbetering van mijn voorgaande tijd! Nu was mijn snelste tijd ervoor 1:20 maar die was met slechte gps geregistreerd en de keren dat ik het daarna nog geprobeerd had kwam ik tot 2x toe op 1:21 wat behoorlijk balen was elke keer. Zeker omdat ik gevoelsmatig eigenlijk wist dat die 1:20 bijna niet kon omdat de laatste 2 puntjes echt grote sprongen maakte.. Maar nu dus met goede seconderegistratie (ipv registratie bij wijziging) 1:16 wat dus een verbetering is van 4-5 seconden! Jeuj!
Wat me trouwens nog wel verbaasd is dat je op Strava soms compleet andere gegevens ziet staan. Zo heb ik in het overzicht van de hele rit bij de samenvatting zeg maar een gemiddelde snelheid staan van 37,7km/h.. Oke, zou kunnen, maar bekijk het bij de analyze (https://www.strava.com/ac...979849/analysis/3146/3222) dan staat er 36,3. En in de Strava App voor iOS staat ook 36,3 genoteerd ipv 37,7. Ik vind het nogal een groot verschil en vind het ook raar dat het niet gewoon dezelfde gegevens zijn.
Hier vanavond trouwens ook even langs de Lidl, mijn pa is mijn fietspomp vergeten mee te nemen vanuit Frankrijk
Das jammer, maar nieuwe is 7 euro, valt gelukkig mee
Op de weg er naartoe wat korte piekjes ingepland om de HR een beetje te laten stijgen en warm te draaien. Uiteindelijk op de Hoogstraat Noord even me best gedaan om HR op de 180 of hoger te krijgen. Heb recent wel gemerkt dat het pieken vanuit een rustige aanloop best wel kan, maar het voelt meestal na een echt piekmoment een stuk relaxter om nog een keer te moeten pieken als het er nog inzit qua benen dan
Eenmaal aangekomen in Leersum had ik ineens in de gaten dat het Bloemencorso die dag geweest was en ik hoopte maar dat ik er niet alsnog last van zou krijgen. Vanaf de rotonde leek het goed te gaan totdat ik bij de juiste weg kwam en ik bij de kerk al veel drukte zag en muziek hoorde en ja, er stonden nog allemaal dranghekken. Gelukkig kon ik er tussendoor maar op weg naar de kruising waar vanaf het segmentje loopt nog meer hekken en gedoe. Even heel snel gekeken of ik nog een andere aanrijroute kon bedenken maar rechts allemaal kraampjes en vanaf links had ik het al vaker geprobeerd zonder gewenst resultaat. Dus dat was balen. Toen heel snel de knop maar omgezet en bedacht dat ik gewoon maar gas moest geven en het maar moest bekijken.
Doel was om niet onder de 33 te komen en verder zolang mogelijk er ruim of er boven. Gevoelsmatig lukte dat heel goed. Was redelijk ver toen ik pas op de 33 aankwam en vlak erna begon het alweer wat vlakker te worden. Nog geprobeerd om te versnellen wat opzich wel lukte maar het moet er zeer debiel uitgezien hebben
Daarna dus regen gehad om het te vieren en Laan 1914 geskipped. Die komt een andere keer wel weer.
Thuisgekomen snel geupload en mijn gevoel had het goed, een hele mooie verbetering van mijn voorgaande tijd! Nu was mijn snelste tijd ervoor 1:20 maar die was met slechte gps geregistreerd en de keren dat ik het daarna nog geprobeerd had kwam ik tot 2x toe op 1:21 wat behoorlijk balen was elke keer. Zeker omdat ik gevoelsmatig eigenlijk wist dat die 1:20 bijna niet kon omdat de laatste 2 puntjes echt grote sprongen maakte.. Maar nu dus met goede seconderegistratie (ipv registratie bij wijziging) 1:16 wat dus een verbetering is van 4-5 seconden! Jeuj!
Wat me trouwens nog wel verbaasd is dat je op Strava soms compleet andere gegevens ziet staan. Zo heb ik in het overzicht van de hele rit bij de samenvatting zeg maar een gemiddelde snelheid staan van 37,7km/h.. Oke, zou kunnen, maar bekijk het bij de analyze (https://www.strava.com/ac...979849/analysis/3146/3222) dan staat er 36,3. En in de Strava App voor iOS staat ook 36,3 genoteerd ipv 37,7. Ik vind het nogal een groot verschil en vind het ook raar dat het niet gewoon dezelfde gegevens zijn.
Hier vanavond trouwens ook even langs de Lidl, mijn pa is mijn fietspomp vergeten mee te nemen vanuit Frankrijk
Ik kan het zo snel niet in een kaartje tekenen, maar de volgende highlights zijn op Google maaps te vinden.joint_me schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:46:
Diemereiland, was even aan het kijken voor een volgende keer (met minder wind), maar ik kan niets vinden of je moet het Pen eiland bedoelen? Heb je een voorbeeld van dat stuk.
In feite volg je de oude Diemerzeedijk:
Vanuit Amsterdam-Oost met de Nesciobrug naar het Diemerpark
Dan rijd je door naar het PEN-Eiland (Diemervijfhoek)
Voorbij de Electriciteitscentrale links aanhouden ('s winters afgesloten) dan ga je verderop de dijk op. Smal maar goed fietpadje.
Je komt dan uit in Muiden. Daar moet je je wel een beetje doorheen worstelen (klinkerweggetjes, toeristen, sluisje in de Vecht en plenty koffie gelegenheden)
Bij de snackbar links aanhouden en de weilanden in.
Via de Norrdpolderweg weer naar de Ijsselmeerdijk
En die volgen tot aan Muiderberg
Een erg pittoreskerige aanvulling op een sportieve uitdaging, dat geeft het voor mij altijd nog meer sjeu.
Maar lekker doorfietsen vind ik dat toch niet, dat schapenpad vanaf de elektriciteitscentrale is nog wel te doen als het rustig is, maar bij goed weer in het weekend is dat echt a-relaxed fietsen omdat het zo smal is. en daarna mag je je nog even Muiderberg door worstelen. Als je met 8 man bent dan moet je dat gewoon niet doen. Net als dat je dan niet over de dijk bij durgerdam gaat, wat je misschien wel doet als je alleen bent en het rustig is.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Zo, ik heb onverwacht vandaag toch nog de SiS-repen gekregen
Verpakking kon beter, maar 24 repen voor alleen verzendkosten is natuurlijk geen slechte deal. Snel maar eens een testritje maken om ze te proeven!
[ Voor 20% gewijzigd door asterisk op 22-08-2016 12:52 ]
Hoe lang heb je er op moeten wachten?asterisk schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:47:
Zo, ik heb onverwacht vandaag toch nog de SiS-repen gekregenVerpakking kon beter, maar 24 repen voor alleen verzendkosten is natuurlijk geen slechte deal. Snel maar eens een testritje maken om ze te proeven!
Heb zelf een 1885 gehad. Dit frame rijdt ongelofelijk hard, dus je gaat zeker veel verschil voelen als je naar karton overstapt. Bij de huidige generatie alu frames is het verschil veel minder groot.
Oh dan wacht ik toch nog even af, wil voor het weekend nog wat repen bestellen. Als het niet is donderdag bestel ik wel wat online in NL.asterisk schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:47:
Zo, ik heb onverwacht vandaag toch nog de SiS-repen gekregenVerpakking kon beter, maar 24 repen voor alleen verzendkosten is natuurlijk geen slechte deal. Snel maar eens een testritje maken om ze te proeven!
[ Voor 12% gewijzigd door Noxa op 22-08-2016 13:24 ]
Iemand ervaring met garantie via Garmin? Mijn 810 heeft een beetje de geest gegeven na een natte rit in Frankrijk. Na wat heen en weer gemail heb ik hem opgestuurd naar Garmin, maar na een dikke twee weken nog niets gehoord. Zijn ze een beetje snel en coulant?
Hoe lang duurde dat heen en weer gemail bij jou? Mijn 500 is verzopen in Noorwegen en ik hoor nu al een week gewoon helemaal niets terug van Garmin nl support.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Hier is het pakket ook net binnen! Had er helemaal niet op gerekend dat ze het zouden leveren voor slechts de verzendkostenasterisk schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:47:
Ik heb ze vorige week maandag besteld..
Alleen op woensdag antwoordMrAngry schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:46:
Hoe lang duurde dat heen en weer gemail bij jou? Mijn 500 is verzopen in Noorwegen en ik hoor nu al een week gewoon helemaal niets terug van Garmin nl support.

Hier ook het pakket binnen met de "gratis" repen. Mooi deal hoor! Had nog wel wat andere dingen er bij besteld, maar vanochtend stond de UPS koerier mooi voor de deurDeeJayV schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:51:
[...]
Hier is het pakket ook net binnen! Had er helemaal niet op gerekend dat ze het zouden leveren voor slechts de verzendkosten![]()
[...]
Ik heb ze vorige week maandag besteld..
Handtekening
Thanks voor de tip! Denk dat wel een goede upgrade zal zijn. Iemand een idee hoe je snel een modeljaar kan spotten bij Bianchi? Kleuren en modellen lijken veel op elkaar, en wil natuurlijk niet teveel betalen indien nodig.havana schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:15:
Heb zelf een 1885 gehad. Dit frame rijdt ongelofelijk hard, dus je gaat zeker veel verschil voelen als je naar karton overstapt. Bij de huidige generatie alu frames is het verschil veel minder groot.
Whatever.
Hier ook mn SIS levering gehad, een hele hoop repen voor niks, plus wat andere spulletjes. Mooie deal zo
Nauwelijks, anders dan de 2016 catologus er naast te houden.Harmen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:27:
[...]
Thanks voor de tip! Denk dat wel een goede upgrade zal zijn. Iemand een idee hoe je snel een modeljaar kan spotten bij Bianchi? Kleuren en modellen lijken veel op elkaar, en wil natuurlijk niet teveel betalen indien nodig.
Bianchi-serienummers zijn ook niet eenvoudig te deconstrueren volgens de interwebz.
Hmm, even wezen googlen, de modeljaren 2014-2016 zijn kwa kleuren hetzelfde. Stel je voor hij is 2 jaar oud, dan zou hij toch wel stukken goedkoper moeten zijn. Originele prijs is 3699.Sjoewe schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:44:
[...]
Nauwelijks, anders dan de 2016 catologus er naast te houden.
Bianchi-serienummers zijn ook niet eenvoudig te deconstrueren volgens de interwebz.
Whatever.
Tja als een model tussen de twee modeljaren nauwelijks veranderd is er ook veel minder grond om korting te geven. Ik zou me overigens niet blind staren op deze fiets, tenzij ze je echt veel willen korting geven.
Het is een beetje een rare (mis-) match zo met een top-tier frame in combinatie met een low/mid-tier wiel- en groepset . Ik zou zelf dan eerder voor een wat meer gebalanceerde set kiezen, dan krijg je mijns inziens uiteindelijk toch meer fiets allround onder de streep
Dit is toch een beetje alsof je een Pinarello Dogma F8 bestelt, met een 105 setje erop.
Het is een beetje een rare (mis-) match zo met een top-tier frame in combinatie met een low/mid-tier wiel- en groepset . Ik zou zelf dan eerder voor een wat meer gebalanceerde set kiezen, dan krijg je mijns inziens uiteindelijk toch meer fiets allround onder de streep
Dit is toch een beetje alsof je een Pinarello Dogma F8 bestelt, met een 105 setje erop.
Hoezo coulant? Dat ding hoort toch gewoon tegen regen te kunnen?wackmaniac schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:45:
Iemand ervaring met garantie via Garmin? Mijn 810 heeft een beetje de geest gegeven na een natte rit in Frankrijk. Na wat heen en weer gemail heb ik hem opgestuurd naar Garmin, maar na een dikke twee weken nog niets gehoord. Zijn ze een beetje snel en coulant?
Heb je het niet via de verkoper gespeeld? Dat is wel een (vertragende) extra factor maar ook een direct zeik adres om je rechten te claimen.
alles kan off-topic
Ik wou net zeggen. Al die dingen zijn IPX7-gecertificeerd en moeten dus (ook) tegen regenwater kunnen. Als hij door een regenbui defect raakt dan is hij gewoon non-conform en moet de verkoper het oplossen, niet Garmin; voor je het weet raak je in een nare discussie met een partij die je toch niet in rechte kunt dwingen om iets te doen (omdat het niet jouw contractuele wederpartij is).
Gewoon zeuren bij de verkoper dus. Als Garmin zich dan op het standpunt stelt dat het apparaat ondanks IPX7-certificering toch niet tegen regenwater kan, dan mag de verkoper dat gaan oplossen, want dat is m.i. geen houdbaar standpunt.
Gewoon zeuren bij de verkoper dus. Als Garmin zich dan op het standpunt stelt dat het apparaat ondanks IPX7-certificering toch niet tegen regenwater kan, dan mag de verkoper dat gaan oplossen, want dat is m.i. geen houdbaar standpunt.
Of juist een opportunity:Sjoewe schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:13:
Volgend seizoen een setje sexy wielen er in, dan nog een jaartje sparen voor een Ultegra of Chorus upgrade en dan rijdt hij op een topfiets, en staan wij er stikjaloers naast
Zonde van je geld en tijd om het zo te doen. Voor een dergelijk bedrag kan je (minus de frameset) op alle vlakken hoger instappen als je verder wil kijken dan alleen Bianchi.
Heb hem via amazon.de direct bij Garmin besteld, dus dat ben ik aan het doenAnkona schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:25:
[...]
Hoezo coulant? Dat ding hoort toch gewoon tegen regen te kunnen?
Heb je het niet via de verkoper gespeeld? Dat is wel een (vertragende) extra factor maar ook een direct zeik adres om je rechten te claimen.
Hier 24 gratis SIS repen + 4 buisjes Electrolyte tabletten van 36 voor 18 euro?? binnen. Gratis verzending gekozen. Dus 18 euro totaal.
Mijn bestelling met 24 gratis SIS repen en 12 gratis gelletjes met gratis verzending (dus een order waar ik dus niet voor betaald heb) staat nog op status 'in afwachting'. Ik vraag me dus af of ik die nog ga krijgen.
Het was natuurlijk ook wel een beetje te mooi om waar te zijn / bug in de website...
Mijn bestelling met 24 gratis SIS repen en 12 gratis gelletjes met gratis verzending (dus een order waar ik dus niet voor betaald heb) staat nog op status 'in afwachting'. Ik vraag me dus af of ik die nog ga krijgen.
Het was natuurlijk ook wel een beetje te mooi om waar te zijn / bug in de website...
[ Voor 13% gewijzigd door RaymondD op 22-08-2016 19:54 ]
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Pssst:wackmaniac schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:25:
[...]
Heb hem via amazon.de direct bij Garmin besteld, dus dat ben ik aan het doen
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Zo m'n benen goed pijn gedaan de afgelopen 2 weken in de Vercors, prima weertje (tussen de 25 en 30 graden) en alleen de laatste dag wat regen gehad.
Leuke klimmetjes gedaan en pr's lekker aangescherpt.
2089km en 29287hm gedaan.
Had me weer voorgenomen dagje richting Alpen te gaan maar vermaakte me prima in de Vercors.
Dus om dan bijna 4u in de auto te gaan zitten om een bekende klim te gaan doen tja..
Even selectie van wat foto's om julie lekker te maken :

Zelfs nog leuk klimmetje gevonden :
https://www.strava.com/segments/8276341
600m klimmen met garmin continu boven de 11%, foto bovenaan kan je goed zien dat het best steil was :

Wegdek was wat minder, dus bij afdalen snelheid niet te hoog laten oplopen :

Zijweggetje van andere klim, in totaal 1000m klimmen :
https://www.strava.com/segments/2226368
En dit is wat het met je conditie/vermoeidheid doet :
Leuke klimmetjes gedaan en pr's lekker aangescherpt.
2089km en 29287hm gedaan.
Had me weer voorgenomen dagje richting Alpen te gaan maar vermaakte me prima in de Vercors.
Dus om dan bijna 4u in de auto te gaan zitten om een bekende klim te gaan doen tja..
Even selectie van wat foto's om julie lekker te maken :

Zelfs nog leuk klimmetje gevonden :
https://www.strava.com/segments/8276341
600m klimmen met garmin continu boven de 11%, foto bovenaan kan je goed zien dat het best steil was :

Wegdek was wat minder, dus bij afdalen snelheid niet te hoog laten oplopen :

Zijweggetje van andere klim, in totaal 1000m klimmen :
https://www.strava.com/segments/2226368
En dit is wat het met je conditie/vermoeidheid doet :

Heb er een ondershirt van en mijn schoonvader een fietsshirt. Beide in de maat die we verwachtten. Vergelijkbaar met Shimano, Specialized en Decathlon, of gewone katoenen t-shirts.sapphire schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:31:
[...]
Ziet er erg mooi uit! En aardige km's / hm's in 2 weken hoor.. Pffff.
Was zo'n beetje alles gereden vanuit die plaats waar je dat segmentje vandaan had of zat je ergens anders? Ben wel benieuwd
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic: