Ik meld me hier ook maar eens. Hopelijk kunnen jullie mij enig advies geven, aangezien de "wielrenwereld" mij nog vrij onbekend is. Ik heb wel jarenlange hardloop en mtb-ervaring, dus conditioneel zal het wel loslopen
Ik orienteer me op dit moment de aanschaf van een racefiets om daar woon-werkverkeer (~28km enkele reis) mee te gaan afleggen (en waarschijnlijk ook nog wat rondjes in mijn vrije tijd). Dit is in principe te doen op mijn stadsfiets, maar kost me simpelgezegd te veel tijd dus pak ik praktisch altijd de auto. Vandaar dat ik richting een racer kijk.
Via mijn werkgever is er een regeling om een bedrijfsfiets aan te schaffen van € 1200 bij een erkende fietsenhandel (dat sluit marktplaats ed dus uit). In principe zoek ik dan ook in deze prijscategorie (het is mij nog onbekend of er evt bijbetaald kan worden, maar dat is voor een later stadium en probeer ik te voorkomen).
Is het realistisch om voor zo'n budget een nieuwe fiets uit te zoeken? Of is 2e hands echt een veel betere bang for your buck?
Met betrekking tot mtb's leveren de diverse internetaanbieders (canyon etc) over het algemeen een erg scherpe prijs/kwaliteit verhouding, geldt dat ook voor wegfietsen? Of raden jullie toch aan bij een lbs zaken te doen? Onderhoud lijkt me vrij eenvoudig zelf uit te voeren (ketting, cassette) maar misschien zie ik dingen over het hoofd.
Qua groepen dacht ik aan minimaal 105. Ik heb hier grofweg de logica vanaf de mtb gevolgd, dus mocht eenvoudiger ook volstaan of duurder nuttig zijn dan hoor ik dat graag
Hebben jullie nog suggesties voor specifieke merken en/of fietsen waar ik aan zou moeten denken? Totale noob hier, dus veel verder dan de merken van de grote TdF ploegen kom ik niet... Deze liggen ook net ff een stukje buiten budget
Thanks!
If you can see, look. If you can look, observe