Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.759 views

Onderwerpen

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:50

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:30:
Grappig, ik heb jaren met SPD-SL gereden en rijd nu met Look en vind dat er amper verschil zit tussen deze systemen. Wat op zich ook niet heel gek is aangezien SPD-SL gewoon de Shimano ripp-off van Look is.
Kwam misschien bij mij ook wel doordat ik een goedkope pedaalvariant had hoor (PD-R540 meen ik). De Looks die ik nu heb zijn ruim 2 keer zo duur, en dat merk je goed. Wellicht dat ik met Ultegra-pedaaltjes nooit een overstap had overwogen :)

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
swbr schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:17:
Nu het weer steeds vroeger donker begint te worden, wil ik een lamp op m'n fiets gaan zetten. Alleen gezien worden is niet genoeg, ik kom over redelijk wat slecht of niet verlichte wegen, dus het is wel een must dat ik ook kan zien waar ik op af rijd. Na wat Google werk kom ik tot de conclusie dat ik dan moet gaan kijken naar lampen met minimaal 600 Lumen.

Genoeg lampen te vinden die daar aan voldoen, maar ik ben benieuwd of er hier ervaringen zijn met verschillende lampjes? En ik of ik het bij het rechte eind heb wat betreft die lichtopbrengst.
http://www.dx.com/p/usb-r...light-black-silver-366334

Kost geen drol een geeft enorme bak licht. Wel veel spread en weinig beam, dus vooral om gezien te worden.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:15
Ik heb deze net besteld..

2 jaar geleden vergelijkbaar model gekocht en geeft echt een enorme bak licht.. Na 2 jaar best wel veel gebruik nu wel aan vervanging toe. Enige nadeel is een losse batterij, maar die hang ik aan mijn stuurpen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
jongetje schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:39:
Hoe doen jullie dat met het wassen van jullie wielrenbroek? Volgens de voorschriften moet dat op 30 graden, alleen wij wassen onze (normale) kleding op 40 graden en mijn wasmachine heeft geen 30graden programma (alleen 20, 40, 60 etc.). Stoppen jullie het bij de normale 40 graden was erbij of gaat de zeem dan stuk?
Kleding gaat hier altijd binnenstebuiten, ritsjes dicht en vaak direct na fietsen / uurtje erna in de was. Programma van 30min met extra water en om de keer met wasmiddel en nooit wasverzachter. Komt er hartstikke schoon uit en ruikte prima fris :) Centrifugeren doe ik op 800 ipv 1400. Heb ook jersey die grotendeels wit is en pas met fikse regenbui en water erop wordt het gewoon netjes schoon. Je moet dat alleen niet de volgende dag pas willen wassen bijvoorbeeld.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:38
M@cer schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:50:
Ik heb deze net besteld..

2 jaar geleden vergelijkbaar model gekocht en geeft echt een enorme bak licht.. Na 2 jaar best wel veel gebruik nu wel aan vervanging toe. Enige nadeel is een losse batterij, maar die hang ik aan mijn stuurpen.
Ik heb iets vergelijkbaars. Ideaal. Die geven tenminste echt veel licht. Losse batterij hang ik aan de stang.Nog nooit last van gehad.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:03
sapphire schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:26:
[...]

Welke pedalen heb je eigenlijk?

Ik fiets bij lange na niet zoveel dus slijt alles ook minder als bij een kilometervreter als jij :+
Maargoed ik rijd op PD-R540's :+ maar als ik hoor dat bv. de Ultegra/105 pedalen ook 20k meegaan dan word dat toch wel een optie want met mijn kilometers per jaar gaat dat dan zo lang mee dat tegen die tijd we tig jaar verder zijn O-)
Op dit moment heb ik op mijn goedweer fiets de pd-6800 gemonteerd zitten (en op die fiets al setje 6700 en 6800 versleten)
Op andere fiets heb ik sinds kort de pd-r540 zitten omdat ik die nog had liggen, maar klikt eigenlijk wat te soepel in, ga ik dus denk nog vervangen voor een pd-6800.
havana schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:55:
[...]

Snap dan ook echt niet dat een kilometervreter als jij rijdt met pedalen die zo niet-duurzaam zijn. Bijvoorbeeld Time pedalen gaan 10x langer mee (zowel pedalen, lagers als plaatjes). Rijden ook nog eens fijner, IMHO dan. Ik heb het dan over de RXS, alles wat daarna kwam is brol.

Bij Powertap hebben ze over de duurzaamheid wel nagedacht. Zit heel weinig plastic in, dus het meeste zal lang meegaan.
Tja ik beschouw het gewoon als een slijtage onderdeel.
Schoenplaatjes gaan ook niet eeuwig mee, maar heb wel 6 paar schoenen dus dat wissel ik ook wel beetje af ;)
Time nooit geprobeerd, zou het kunnen proberen maar moet ik meteen al m'n schoenplaatjes vervangen en pedalen.
Hou het wel gewoon op spd-sl want verder geen klachten.

En deel wat wegslijt is carbon.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:39
DDX schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:15:

Tja ik beschouw het gewoon als een slijtage onderdeel.
Is het niet zodat er met jouw kilometrage ineens een stuk meer onderdelen een slijtage onderdeel worden? Wielen bijvoorbeeld? En je zadel?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Wielen slijten bij iedereen, vooral de remrand bijvoorbeeld. Zadel daarentegen zou ik niet snel verwachten zolang je niet veel in je zadel beweegt.

grahamofthewheels.com

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-09 14:46
Willem30 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:39:
[...]

Ja, ik! Ik gebruik ze al een tijdje en het doet niks meer of minder dan binnenbandjes van de A-merken. d:)b
Jawel, ik moet vaker bijpompen dan met conti/schwalbe.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Graham schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 17:00:
Wielen slijten bij iedereen, vooral de remrand bijvoorbeeld. Zadel daarentegen zou ik niet snel verwachten zolang je niet veel in je zadel beweegt.
Dat hangt dan van je rem systeem af. Met schijfremmen slijten je wielen minder.

• Microkid
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

SIS heeft trouwens weer een aanbieding. Via Facebook kon ik me inschrijven voor een code, waarmee je 12 gelletjes kreeg voor niks (alleen 4,99 verzendkosten). En nee, de bug van vorige keer is eruit, dus je kan er geen 4 ofzo bestellen voor gratis verzending ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 25-08-2016 18:14 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25

sapphire

Die-hard pruts0r

Ben benieuwd of ik nu wel die "bevestigingsmail" krijg. Vorige keren nooit meer wat van gehoord.....

Gabriël AM5

• Microkid
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

sapphire schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:16:
Ben benieuwd of ik nu wel die "bevestigingsmail" krijg. Vorige keren nooit meer wat van gehoord.....
Vreemd. Ik had de code binnen een uur binnen en de gels zijn ook al besteld en bevestigd :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MrAngry
Die sis aktie is toch niet nieuw? Dat is degene die ik al gebruikt heb namelijk (ik was netjes en heb die bug genegeerd).
Over slijtage: tuurlijk slijten wielen maar tenzij je in de Vogezen woont gaat je naaf sneller kapot dan je remrand en naven kunnen best lang mee. Ik bedoel gewoon dat bij 20k+km per jaar het leven van een fiets er echt anders uitziet. Ik heb ondertussen Lifetime zo'n 40k km en ik heb nog nooit wielen hoeven vervangen vanwege slijtage. Nu net mijn eerste paar zadels die echt volledig af zijn.

• Graham
jongetje schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 17:08:
[...]

Dat hangt dan van je rem systeem af. Met schijfremmen slijten je wielen minder.
Meest gangbare op racefiets is nog steeds de velgrem maar inderdaad schijfremmen kan je langer mee doen. En zal de schijf ook makkelijk te vervangen zijn. Nadeel zit hem dan weer in zwaardere wielen en beperkt spaak patronen.

grahamofthewheels.com

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:40
Pelle schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:22:
Iedereen snapt toch dat als je het in de zon te warm vindt, je in de schaduw moet zitten? En een beetje extra moet drinken?
Met dat extreem warme weer moet ik ook meer eten, merk ik. Ik raak veel sneller leeg dan als het wat frisser is. Zelf als het extreem koud is, kost dat me minder energie (al zijn de rondjes dan meestal wel korter).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• wisselwerking
mekkieboek schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:44:
[...]

Met dat extreem warme weer moet ik ook meer eten, merk ik. Ik raak veel sneller leeg dan als het wat frisser is. Zelf als het extreem koud is, kost dat me minder energie (al zijn de rondjes dan meestal wel korter).
Ik heb dat net andersom. Vorige week vrijdag 147 km gefietst naar de weekend camping, maar ik merkte dat ik helemaal geen trek had. Dorst daarentegen wel.

Overigens valt mij op dat ik tegenwoordig (met wat meer kilometers in de benen) minder behoefte aan eten heb. Hebben meer mensen dat?

[ Voor 12% gewijzigd door wisselwerking op 25-08-2016 21:48 ]

Verwijderd

Herrick schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:48:
[...]

Overigens valt mij op dat ik tegenwoordig (met wat meer kilometers in de benen) minder behoefte aan eten heb. Hebben meer mensen dat?
Als je netjes je duurtrainingen afwerkt wordt je steeds beter in het verbranden van vet en kan je inderdaad met minder eten toe.

• DDX
MrAngry schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:37:
[...]

Is het niet zodat er met jouw kilometrage ineens een stuk meer onderdelen een slijtage onderdeel worden? Wielen bijvoorbeeld? En je zadel?
Valt verder wel mee, wielen slijten vooral met slechte weer als er rotzooi op weg ligt. (zand/water in duinen icm remblokken gaat remrand snel)
Gewoon niet met erg dure wielen gaan rijden dan. (fulcrum racing 3 in mijn geval dus, relatief niet duur ;) )
Zadel slijt niet echt, zeem van broekje slijt eerder.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:40
Ik weet niet waar dat was maar ik bedoel als het extreem warm is, zeg 30+ graden dus. Zoals vandaag en gisteren. Ik vermoed dat het komt omdat er maar zo weinig verschil temperatuur is om op 37 graden te blijven. Of ik heb toch een lintworm die wakker is geworden met deze warmte :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

jongetje schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:39:
Hoe doen jullie dat met het wassen van jullie wielrenbroek? Volgens de voorschriften moet dat op 30 graden, alleen wij wassen onze (normale) kleding op 40 graden en mijn wasmachine heeft geen 30graden programma (alleen 20, 40, 60 etc.). Stoppen jullie het bij de normale 40 graden was erbij of gaat de zeem dan stuk?
Ik heb een express was functie, pakt standaard 40 graden maar zet deze vaak op 30 graden. Gewoon met de overige fietsspullen, centrifugeren niet te hard en jaar al jaren prima.

Zag overigens van de week dat mijn Castelli broek slecht begint te worden maar hij rijd nog zo lekker :'(
Naast de zeem begint op twee plekken (symmetrisch) echt een slijtage plek te komen waar het zwarte wit word :(
Microkid schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:19:
[...]

Vreemd. Ik had de code binnen een uur binnen en de gels zijn ook al besteld en bevestigd :)
Al 2/3x alles ingevuld met spam adres(sen) maar nooit iets gehoord. Nu met gewoon email gedaan en alleen nog de bevestiging gehad.
Noxa schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:09:
[...]

http://www.dx.com/p/usb-r...light-black-silver-366334

Kost geen drol een geeft enorme bak licht. Wel veel spread en weinig beam, dus vooral om gezien te worden.
Interessante optie, geeft voor een paar euro de mogelijkheid om het rondje nét te verlengen of af te maken :)

Dan nog even een advies vraag aan de liefhebbers hier :P
Gisteren mijn Pearl Izumi Amstel Gold setje binnengekregen, mooi spul. Broek zit niet onwijs strak, is iets dikker dan Castelli (fijn voor de wat koelere dagen). Shirtje daarintegen zit wel vrij strak, nou houd ik daar op de iets opzich wel van. Mijn vrouw zei direct dat hij te klein was en een maatje groter moest, punt is alleen dat een maat groter bij de borst en middel meteen 10cm groter is. Een flapperend shirt is echt bloed irritant....
Is dit volgens jullie echt te klein?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 49% gewijzigd door sapphire op 26-08-2016 00:16 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Zit toch goed?

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Niks mis mee idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Past inderdaad goed, fietskleding hoort aan te sluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
prima naar mijn idee en fietskleding moet je ook in fietshouding kijken hoe het zit

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 26-08-2016 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ziet er juist goed uit! Maar als je je er zelf niet goed in voelt, ga je minder graag in dit pakje fietsen, dus dan zou ik iets anders proberen.

---

Is het te doen om zo rond 11 uur nog een ronde te maken met dit weer? Maw, wie heeft er gisteren overdag gefietst en leeft nog?

[ Voor 32% gewijzigd door Reynouts op 26-08-2016 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
zou ik niet doen. Ik heb ook wel eens kleren een maat groter gekocht omdat ik dacht dat ze net te strak zaten en uiteindelijk krijg je dan toch spijt; bovendien zit fietskleding niet zo snel te strak (of je moet echt normaal xl hebben en jezelf in een s van Castelli proberen te wurmen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Hoppa! Garmin heeft gewoon mijn Edge 810 onder garantie vervangen door een nieuwe :) Net op tijd voor de Mollematocht komende zondag. Nog meer mensen deze tocht doen?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
mekkieboek schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:41:
[...]

Ik weet niet waar dat was maar ik bedoel als het extreem warm is, zeg 30+ graden dus. Zoals vandaag en gisteren. Ik vermoed dat het komt omdat er maar zo weinig verschil temperatuur is om op 37 graden te blijven. Of ik heb toch een lintworm die wakker is geworden met deze warmte :)
Ik merkte gistermiddag niet zo heel veel verschil in beleving met vorige week vrijdag. Komt misschien doordat het in het noorden wat koeler is en ik vorige week richting zuiden fietste.
wackmaniac schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:08:
Hoppa! Garmin heeft gewoon mijn Edge 810 onder garantie vervangen door een nieuwe :) Net op tijd voor de Mollematocht komende zondag. Nog meer mensen deze tocht doen?
Misschien. Maar ik vind hem wel duur voor wat je er voor terugkrijgt. Bovendien niet echt een spannende route.

[ Voor 25% gewijzigd door wisselwerking op 26-08-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 21-09 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Reynouts schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:48:
Is het te doen om zo rond 11 uur nog een ronde te maken met dit weer? Maw, wie heeft er gisteren overdag gefietst en leeft nog?
Heb nog weleens met 35 graden in Limburg een tocht gemaakt. Gewoon genoeg drinken (je zweet je de pleuris...). En zo lang je rolt heb je rijwind. Stoplichten zijn funest dan eindig je met een plas zweet onder je :+
En vandaag is het een stuk koeler trouwens. Ga zo lekker ritje doen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Herrick schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:40:
[...]

Misschien. Maar ik vind hem wel duur voor wat je er voor terugkrijgt. Bovendien niet echt een spannende route.
Hij is wel duurder geworden sinds het door Le Champion wordt georganiseerd. Het is voor ons vooral een mooie gelegenheid om met de groep een mooie rit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Crazy D schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:53:
[...]

Heb nog weleens met 35 graden in Limburg een tocht gemaakt. Gewoon genoeg drinken (je zweet je de pleuris...). En zo lang je rolt heb je rijwind. Stoplichten zijn funest dan eindig je met een plas zweet onder je :+
En vandaag is het een stuk koeler trouwens. Ga zo lekker ritje doen.
Thanks, dan ga ik er voor! Stoplichten vermijd ik ook met "normaal" weer, dus dat scheelt al ;)

Wat drink jij per uur weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Mochten er nog mensen willen aansluiten morgen tijdens het GoT Rondje Hoeksche Waard, stuur dan even een dm met je 06 dan voeg ik je toe aan de whatsapp groep.

[ Voor 18% gewijzigd door Graham op 26-08-2016 10:27 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Ziet er juist goed uit! Maar als je je er zelf niet goed in voelt, ga je minder graag in dit pakje fietsen, dus dan zou ik iets anders proberen.

---

Je kunt met de warmte prima fietsen, de rijwind verkoeling is heerlijk. Let wel goed op je vochthuishouding, veel water mee op de fiets en bij voorkeur sportdrank met elektrolyten ivm hyponatriëmie. Je zweet echt behoorlijk en als je alleen water drinkt vul je niet het zout aan wat je uitzweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56
Ik heb woensdag overdag gefietst (volgens mij warmer dan vandaag) en was uitstekend te doen. Vind het eigenlijk niet snel te warm op de fiets, gewoon genoeg drinken en je wordt altijd afgekoeld door een fris windje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Graham schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:25:
Mochten er nog mensen willen aansluiten morgen tijdens het GoT Rondje Hoeksche Waard, stuur dan even een dm met je 06 dan voeg ik je toe aan de whatsapp groep.
Lijkt me leuk, maar heb helaas geen tijd. Het is ook nog wel een eindje rijden voor me. Wel leuk dat je zoiets organiseert en fiets ze morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Cross-post uit het Hardlooptopic:
MrAcid schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:58:
Hebben jullie nog tips voor een goeie hersteldrank?

Ik gebruikte dit spul van Sportvoedingwebsop: http://www.sportvoedingwe...vulverpakking-p-2771.html Ben erg enthousiast over de smaak en dat het een wat meer melkachtige drank oplevert (iets dikker dus). Ik ben alleen minder enthousiast over de prijs omdat je er super veel van moet gebruiken (één zak is 9 porties, €1,43 per shake).

Ik heb ook deze geprobeerd maar deze vind ik niet lekker: https://www.duursport.nl/amacx/recovery-drink-750-gr-55466 Vooral omdat deze niet zo lekker melkachtig/dik/romig is als die van Sportvoedingwebshop.

Ik zit nu hier naar te kijken: http://www.bodyenfitshop....utrition/whey-perfection/ Dit is een flink stuk goedkoper (€0,43 per shake) maar de samenstelling is wel anders, aangezien je de koolhydraten mist.

Een heel goed alternatief is natuurlijk om gewoon magere chocomelk te drinken - maar dat is weer wat lastiger inkopen en minder handig om mee te nemen als je niet thuis bent.

Wie heeft een mooie én goedkope tip? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
Heeft Kruidvat tegenwoordig niet een hele lijn met sportdrank en herstelpoeders geïntroduceerd? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de prijzen waren volgens mij wat beter te behappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ik gebruik zelf gewoon de magere chocolademelk om meteen te drinken, en daarna zorgen dat je zo snel mogelijk een gezonde maaltijd liefst met veel eiwitten eet. Voor na echte lange ritten (zoals een marmotte ofzo) dan gebruik ik de recovery drank van SIS (chocolade smaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Inderdaad, chocolademelk werkt voor mij ook prima. Of ik doe een bakje kwark met fruit en honing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Chocolade melk en een eiwit rijke maaltijd :)
en voor in de bidon een paar snufjes zout en wat limonade en daar kom je de zomer tochten wel mee door.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graham
Hier ook chocolademelk.
roda_djavulen schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:18:
Ik gebruik zelf gewoon de magere chocolademelk om meteen te drinken, en daarna zorgen dat je zo snel mogelijk een gezonde maaltijd liefst met veel eiwitten eet. Voor na echte lange ritten (zoals een marmotte ofzo) dan gebruik ik de recovery drank van SIS (chocolade smaak)
Waarom magere eigenlijk? Je wilt juist de eiwitten en dergelijken.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Magere of halfvolle is het beste, ik wissel die zelf ook af. De volle bevat teveel vetten en dan neem je bepaalde stoffen minder goed op. (Ik weet even niet meer welke, moet ik nog eens opzoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
roda_djavulen schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:52:
Magere of halfvolle is het beste, ik wissel die zelf ook af. De volle bevat teveel vetten en dan neem je bepaalde stoffen minder goed op. (Ik weet even niet meer welke, moet ik nog eens opzoeken).
Hoor ik graag. Ik mijd alles eigenlijk met magere, halfvolle of light op staat. Vet is helemaal niet slecht voor je, dat is een fabel. Maar mogelijk dat het wel de opnamen beperkt van andere stoffen...dat weet ik niet, al lijkt me dat ook kul. Dus vandaar de vraag naar bron.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ja Fiets zegt het ook :) Maar ik had het ergens anders gelezen, vetten vertragen blijkbaar ook wel de opname van koolhydraten en eiwitten. Maar ik zal thuis nog eens terugzoeken.

Ben het wel helemaal met Graham eens dat je light producten moet vermijden. Zag laatst nog een interview met iemand van Sky en die gaan, ondanks hun magerzucht, ook gewoon voor de griekse yoghurt met 10% vet omdat die natuurlijker is dan yoghurt waar het vet chemisch verwijderd is. Dat beetje vet kon volgens hen ook zeker geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 23:15
Hier komt mijn chocolademelk verslaving een beetje vandaag >:)

Na de Marmotte is Pizza trouwens ook heel erg lekker kan ik zeggen uit ervaring....... :X

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik pak altijd van Body&Fit de Whey Perfection na het fietsen. Ook heel goedkoop

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Bakkie noodles na een laagje tocht! En magere kwark met muesli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
M@cer schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:12:
Hier komt mijn chocolademelk verslaving een beetje vandaag >:)

Na de Marmotte is Pizza trouwens ook heel erg lekker kan ik zeggen uit ervaring....... :X
Heel verstandig, Pizza bevat dan ook 9 gram eiwitten per 100 gram :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Het gaat om de eiwitten, daarom pak ik na een lange tocht ook het liefst Griekse yoghurt oid met honing en muesli erdoor, samen met een flinke lading volkoren boterhammen (allinson) met kaas, mager vlees (rosbief, kip enz.) en chocolademelk. Vooral die van Tony's is gruwelijk lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gewoon lekkere bak kwak na afloop, uiteraard wel volle.
Ook melk (voor brinta/havermout) bij ontbijt alleen volle melk.

Vetvoorraad moet ook aangevuld worden ;)

[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 26-08-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Eigenlijk is alles lekker na een flinke tocht. Kan bij wijze van spreken een hele koe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
degroot schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:12:
Ik pak altijd van Body&Fit de Whey Perfection na het fietsen. Ook heel goedkoop
Wordt die lekker dik/melkig als je hem met water aanmaakt? Of blijft het een meer limonade/waterachtige substantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Noxa schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:00:
Eigenlijk is alles lekker na een flinke tocht. Kan bij wijze van spreken een hele koe op.
Lekker wel maar of het gezond is. Zak chips zou ik mijden bijvoorbeeld. 8)7 |:( ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik eet wel regelmatig wat zouts (zoals bijvoorbeeld chips/pretzels/tuc's) na een lange tocht of in warm weer. En heel fout, maar oh zo lekker: een koud biertje voor onder de douche of in bad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-09 14:46
Vraagje over schoenplaatjes:

Zijn de Shimano SPD-SL's altijd allen verkrijgbaar geweest in geel/blauw/rood?

Ik heb rode plaatjes en in mijn hoofd zitten dat deze de middelste waren toentertijd (geel/rood/grijs). Ik heb nog een paar setjes gele liggen maar die hebben best veel speling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MrAcid schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:58:
[...]

Wordt die lekker dik/melkig als je hem met water aanmaakt? Of blijft het een meer limonade/waterachtige substantie?
Hij is beter te doen als je hem met melk aanmaakt. Maak hem ook regelmatig met water aan , maar vind de textuur van de melk iets beter te doen.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
degroot schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:20:
[...]

Hij is beter te doen als je hem met melk aanmaakt. Maak hem ook regelmatig met water aan , maar vind de textuur van de melk iets beter te doen.
Thanks, bestel wel zo'n sample pack (variety pack) om eens te kijken of dit was voor me is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
degroot schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:20:
[...]

Dan word ie inderdaad wat meet milkshake-achtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

roda_djavulen schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:18:
Die SiS vond ik echt bocht! Met neus dicht opgedronken laatst, en klonter de als een gek.

Bedankt voor alle reacties op m'n outfit! Vind het zelf wel iets strak maar dat liever dan te ruim. Was meer dat ik begon te twijfelen door de directe reactie van m'n vrouw :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Smaken verschillen, je moet wel goed schudden en dan een minuutje laten staan :) die van ote heb ik ook wel eens gehad, beviel mij ook eigenlijk nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41
Fuff schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:25:
Nou paar rondjes gemaakt met m'n vriendin en de nieuwe fietsen. Dat wennen aan klikpedalen gaat vrij snel. Heb zelfs het gevoel dat ik aardig wat speling heb, gele plaatjes, dus heb ze maar wat strakker ingesteld! Hoe strak zitten jullie in de pedalen?

Ik heb trouwens die fiets in de sale voor €725 met volledig 105 5800, was 2015 model, dus voor dat budget (€1200) moet het makkelijk kunnen (mits die modellen meetellen voor fietsplan uiteraard).

En ik zie hier veel straks voorbij komen, ik wil ook graag routes maken en vooral bijhouden wat ik rijd, waarmee houden jullie dat bij, fietscomputer, gps ontvanger, telefoon, smartwatch, fitbit ding?
Kijk da's nog eens een mooie prijs voor volledig 105 5800. Zoiets zoek ik voor mijn vriendin. Kom tot nu toe niet onder de €1000. Ze heeft waarschijnlijk een maatje 47 nodig.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
LuPo schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:31:
[...]

Kijk da's nog eens een mooie prijs voor volledig 105 5800. Zoiets zoek ik voor mijn vriendin. Kom tot nu toe niet onder de €1000. Ze heeft waarschijnlijk een maatje 47 nodig.
Nou het zal je verbazen hoeveel er in een winkel af kan hoor. Volgens mij heeft mijn vriendin een maatje 46 en kon alleen op dames modellen, de kleinste heren modellen zaten echt niet goed voor haar. Heeft een mooie scott speedster met volledig 105 5800 voor €950 mee gekregen die in de winkel voor €1200 stond. Zou dus zeker lekker rond gaan kijken, zeker nu de overjarige modellen eruit gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Deze week een Koga Miyata Roadwinner in metallic rood op de kop getikt. Fiets ziet er nog redelijk authentiek uit:

Afbeeldingslocatie: http://y64.imgup.net/IMG_0038co6075.jpg

Nog origineel:
Shimano Altus LT derailleur voor en achter + versteller
Tourney CS 57 remmen+grepen
600EX Arabesque crankset
Originele pedalen en KKT toeclips
Stuurpen, stuur

Vanwege z'n kleur moet hij van 1981 of 82 zijn.

Zal 'm binnenkort eens even flink in de was zetten, lak ziet er namelijk nog best strak uit.
Nog te overwegen valt om de derailleur voor+achter te vervangen door een vintage 600EX, die groep werd vanaf '84 op de fiets geïntroduceerd en is kwalitatief iets beter dan de Altus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 22:49
Kaspers schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:23:
Deze week een Koga Miyata Roadwinner in metallic rood op de kop getikt.
Ziet er chique uit, en wat een topkleur! Met het zadel zo hoog niet helmaal jouw maatje aldus de jaren 80 maatstaven, maar dat is een detail; als je er maar lekker op rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Die ziet er zeker mooi uit! Is weinig gebruikt of goed onderhouden geweest!

Met die zadelpen zo hoog zou ik wel even opletten, die waren daar niet zo op gemaakt als tegenwoordig om zo hoog te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:34

Galois

1811 - 1832

Kaspers schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:23:
Deze week een Koga Miyata Roadwinner in metallic rood op de kop getikt. Fiets ziet er nog redelijk authentiek uit:

[afbeelding]

Nog origineel:
Shimano Altus LT derailleur voor en achter + versteller
Tourney CS 57 remmen+grepen
600EX Arabesque crankset
Originele pedalen en KKT toeclips
Stuurpen, stuur

Vanwege z'n kleur moet hij van 1981 of 82 zijn.

Zal 'm binnenkort eens even flink in de was zetten, lak ziet er namelijk nog best strak uit.
Nog te overwegen valt om de derailleur voor+achter te vervangen door een vintage 600EX, die groep werd vanaf '84 op de fiets geïntroduceerd en is kwalitatief iets beter dan de Altus.
Mooi hoor!

En fietst nou een beetje goed in vergelijking van het spul van nu of is het vooral een collectors item?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49

bonzz.netninja

Niente baffi

Man man wat een zweet. Sinds ik een nieuwe helm heb (de vorige was gebroken) druipt het zweet na 40 km in druppels op mijn bril :( Er is iets enorm anders in deze helm dan mijn vorige, of ik ben meer gaan zweten :(

Gisteren gaf iemand een tip om een bandana te kopen. Maarja...the rules he...the rules. Bandanas kunnen eigenlijk gewoon echt niet. Alternatief is een koerspetje, maar dat lijkt me weer volkomen ruk zitten onder mijn helm.

Jullie ervaringen met een koerspet onder de helm tbv voorkomen zweet in je bakkes?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
DieAnder schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 01:37:
Ziet er chique uit, en wat een topkleur! Met het zadel zo hoog niet helmaal jouw maatje aldus de jaren 80 maatstaven, maar dat is een detail; als je er maar lekker op rijdt.
lateef schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 07:56:
Die ziet er zeker mooi uit! Is weinig gebruikt of goed onderhouden geweest!

Met die zadelpen zo hoog zou ik wel even opletten, die waren daar niet zo op gemaakt als tegenwoordig om zo hoog te staan.
Ik heb de zadelpen vervangen door een langere. Ik had gehoopt met m'n 1.90 lengte aan een frame van 60cm genoeg te hebben, bleek niet helemaal 't geval te zijn tijdens het testritje, maar de fiets was te mooi om hem te laten staan :').
Galois schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 08:57:
Mooi hoor!

En fietst nou een beetje goed in vergelijking van het spul van nu of is het vooral een collectors item?
Ik heb dus geen idee. Ik ben slechts een beginner, wilde niet te veel uitgeven om kennis te maken met de wielersport, maar kwam er na het ding meegenomen te hebben achter dat 't best een net fietsje is. Dus laat ik ook maar m'n best doen 'm zoveel mogelijk origineel te houden en te goed te onderhouden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 00:06
bonzz.netninja schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:46:

Jullie ervaringen met een koerspet onder de helm tbv voorkomen zweet in je bakkes?
Ik heb bijna altijd een koerspetje op: tegen de kou maar ook vol zomer om de helm niet drijfnat te laten worden. Het beperkt de ventilatie natuurlijk maar ik heb er weinig last van. Bandana's/helmmutsen zijn doorgaans van wat dunner materiaal dus koelen wat beter. Echter, zal dit sneller verzadigd zijn met vocht/zweet.

Let er wel op dat je helm goed op je hoofd zit; ik zie veel te veel mensen met een helm die veel te ver naar achteren zit :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
Ligt volgens mij ook wel aan de kwaliteit en ventilatie van de helm. Ik had eerder een MET Forte en daar liep het zweet me ook regelmatig in de ogen, de padding was ook nogal dun en ving niets op. Ik heb nu een Bell Gage die veel beter ventileert en dikkere padding heeft en heb nu nooit meer last van zweet in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Nog mensen die de Airborne tocht gaan rijden morgen? Ik ga de 155 doen, maat mijn buddy's zo'n aangehaakt dus ik ga solo en het en der aanhaken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Volgens mij de mannen van het GOT rondje tegengekomen vanochtend bij de heinenoordtunnel. Fietste zelf met CS010 mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Man man wat een zweet. Sinds ik een nieuwe helm heb (de vorige was gebroken) druipt het zweet na 40 km in druppels op mijn bril :( Er is iets enorm anders in deze helm dan mijn vorige, of ik ben meer gaan zweten :(

Gisteren gaf iemand een tip om een bandana te kopen. Maarja...the rules he...the rules. Bandanas kunnen eigenlijk gewoon echt niet. Alternatief is een koerspetje, maar dat lijkt me weer volkomen ruk zitten onder mijn helm.

Ik heb altijd een zwarte bandana, en die zie je eigenlijk niet zitten. Ik heb echter een kale kop, dus met bandana zit een helm sowieso lekkerder. Vangt alle zweet op die anders rechtstreeks van mijn kop zou lopen, en daar ben ik erg blij mee. :)

Een petje onder mijn helm lijkt me verschrikkelijk, maar dat kan best meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graham
Petje onder helm zit eigenlijk heerlijk. Vind het beter dan een bandana maar als het weer is zoals nu is het voor mij niet te doen qua petje. Dat is dan veel te warm. Dus dan ga ik pas over op een bandana.

Heb nu een Giro Monza. Daar zweet ik toch aardig mee helaas.

GoT rondje Hoeksche Waard was geslaagd naar mijn mening. Helaas wel veel detours door wegen met onderhoud maar verder goed. Al hadden sommige het wel zwaar met het tempo/wind en moest Pelle helaas wat eerder naar huize. Desalniettemin prima ritje zo.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Tot de "kofiestop" ging het prima, maar daarna heb ik flink door moeten trappen. Blijft hilarisch dat ik me kapot trap en Graham, Baur en Sjoewe rustig aan rijden :+

Was een geslaagd ritje vond ik :) Bedankt Mannen!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tealiciouss
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:48
Mooie rit hebben jullie gereden. Volgende keer toch vrij proberen te regelen om eens mee te rijden..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar rondje Zuiderzee was ook geslaagd.
443km en flink wat kopwerk gedaan, nu energie voorraad weer even aanvullen en dan lekker slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25
DDX schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:16:
443km en flink wat kopwerk gedaan, nu energie voorraad weer even aanvullen en dan lekker slapen.
Woh, wat een afstand man! En dan met een snelheid die ik gemiddeld nog niet met een rondje van 50km weet te halen........

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
"Rondje Zuiderzee" - respect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

...
Ik rij altijd met een mesh hoofdband onder de helm als het warm is:
Afbeeldingslocatie: https://images.coloradocyclist.com/product/800/c/craft-cool-mesh-superlight-headband-white.jpg
En in het koude seizoen een dicht helmmutsje tegen de kou, je weet hoe weinig isolatie mijn hoofd van nature heeft :P

Mensen met veel haar hebben dat minder nodig, omdat haren heel goed zweet afvoeren. En The rules? Kom op, onder je helm zie je dat toch ook nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:14
Weet iemand toevallig nog een TCR Advanced 2 of een Advanced Pro 2 te staan in maat S? De lokale fietsenboer heeft niets in mijn maat, en bij de importeur schijnt ook niets meer te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Kudo's hoor, wat een afstand! Met een mooi gemiddelde ook.
Ik vond mijn 143 km van vandaag al een flinke rit. En voor het eerst met de Holleweg kennis gemaakt, poeh he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41
Vandaag vanuit mijn nieuwe woonplaats 41km: Leiden - Alphen aan den Rijn - Leimuiden - Leiden. Ik moet hier de mooie routes nog een beetje ontdekken, maar deze route was zeker niet slecht. Zelf een beetje met gpsies.com lopen spelen bij het tekenen. Veel rustige wegen en weinig stoplichten tegengekomen.

https://www.strava.com/activities/691814387

Tijd niet gefietst vanwege verhuizing e.d. dus ik heb het lekker rustig aan gedaan. Vanwege een wegafsluiting moest ik nog wat omfietsen. Hartslag was vrij hoog, conditie is niet je-van-het. Ben eerlijk gezegd ook aardig kapot van alle dagen van 07:00 tot 23:00 klussen/verhuizen/etc. Maar het was wel heerlijk om even mijn hoofd leeg te maken en gewoon alleen die benen te laten draaien.

Ook weer wat wielrengroepjes gespot die persé in een waaier móeten rijden, waarbij ze alle medeweggebruikers hinderen.. En het dan raar vinden dat iedereen ze nakijken en op hun voorhoofd tikken. 8)7 |:(

Afgelopen dinsdagmiddag even een break genomen van al het geklus en naar het strand gegaan met mijn vriendin op onze stadsfietsen. In de duinen bij Katwijk aan Zee een rustige opgang naar de zee gevonden. Staan we net geparkeerd met onze fietsen, komen er 2 wielrenners als idioten over het fietspad aangereden. Een mevrouw wil net opstappen op haar stadsfiets om te vertrekken en staat dus aan de zijkant op het fietspad. Gelijk schreeuwen: "Gooodverdommmeee oprotten!"
Nee, zo laat je als wielrenners je van je goede kant zien! :*) Ik snap dat mensen ook een beetje op moeten passen maar je kunt niet verwachten op een gigantisch druk fietspad dat iedereen voor je aan de kant vliegt.

Ik moet sowieso wel even wennen wat een haast veel mensen hier hebben. Niet het geduld om even een seconde te wachten en dan in te halen op de fiets. Gelijk bellen als ze achter je fietsen terwijl de linkerstrook helemaal vrij is en ze dus gewoon prima kunnen inhalen. Dat soort dingen. :D

p.s. als mensen nog mooie routes weten dan zijn tips altijd welkom. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Dat asogedrag zie ik nog het vaakst bij vijftigplussers, van die types op een dure Pinarello zonder bel, want dat scheelt 5 gram, maar met knarsende ketting want onderhoud dat kunnen ze niet
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49

bonzz.netninja

Niente baffi

TheLemon schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:20:
[...]

Ik rij altijd met een mesh hoofdband onder de helm als het warm is:
[afbeelding]
En in het koude seizoen een dicht helmmutsje tegen de kou, je weet hoe weinig isolatie mijn hoofd van nature heeft :P

Mensen met veel haar hebben dat minder nodig, omdat haren heel goed zweet afvoeren. En The rules? Kom op, onder je helm zie je dat toch ook nauwelijks.
maaaaaar een bandana heeft van die dingetjes aan de achterkant. Die floepen mooi wel onder je helm aan de achterkant en zie je kei goed. Maar goed, fuck de rules. Het was heerlijk :)
Afbeeldingslocatie: https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/retrofietser/full30764980.jpg?t=1461582092

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Ik heb de afgelopen paar weken een aantal keer kudo's gekregen op Strava van iemand die ik niet ken.. aangezien berichten sturen niet kan.. hoe kom ik erachter hoe ik gelinkt ben aan die persoon? In de clubs waar ik zit, zit hij niet en ik zie geen personen die we allebei volgen.. De foto zegt mij niets.. iemand anders wellicht tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Als het je irriteert dan zou ik gewoon je privacy instellingen aanpassen. Je kan in principe gewoon op andermans activiteiten zoeken op bv zijn naam, of in kom leaderboards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

LuPo schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 16:40:
Gelijk bellen als ze achter je fietsen terwijl de linkerstrook helemaal vrij is en ze dus gewoon prima kunnen inhalen. Dat soort dingen. :D

Het is afhankelijk van de situatie (smal vs breed fietspad) maar ansich is dit niet heel erg verkeerd gedrag. 90% van alles wat ik tegenkom let namelijk niet op. Als je deelneemt aan het verkeer hoor je waakzaam te zijn, om je heen te kijken, observeren, defensief rijden, op tijd richting aangeven als dit nodig is, oogcontact maken wanneer nodig etc etc. Een bel kan ook een waarschuwende functie hebben. Niet omdat ik zo snel mogelijk langs je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
la_fusion schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:51:
Ik heb de afgelopen paar weken een aantal keer kudo's gekregen op Strava van iemand die ik niet ken.. aangezien berichten sturen niet kan.. hoe kom ik erachter hoe ik gelinkt ben aan die persoon? In de clubs waar ik zit, zit hij niet en ik zie geen personen die we allebei volgen.. De foto zegt mij niets.. iemand anders wellicht tips?
Er hoeft geen verband te zijn. Ook al heb je enhanced privacy aan staan, je activiteit is nog altijd met wat uitzoekwerk te achterhalen via leaderboards, segmenten e.d. M.i. een tekortkoming van strava dat men de activity link niet ook beschermd.

Enige optie is iemand blocken. Zie strava privacy settings: https://support.strava.co...16918777-Privacy-Settings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Je hebt al een mooi rondje te pakken zo :)
Via Lisse naar Noordwijk en dan via de duinen een stuk richting Scheveningen is ook erg leuk rijden. Ik kom zelf uit Zoetermeer dus rij nogal vaak in de hoek Leiden-Alphen-Zoetermeer. Lekker platteland gevoel en prima mogelijk om geen stoplicht tegen te komen :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:12
la_fusion schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:51:
Als ze in NL (of geografisch anderszins in de buurt) wonen kunnen het ook flyby's zijn waar ze je vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMadChemist
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-03-2022
Komt er ook nog een stukje over het houden aan de verkeersregels, en het niet hinderen van andere weggebruikers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graham
Ik moet sowieso wel even wennen wat een haast veel mensen hier hebben. Niet het geduld om even een seconde te wachten en dan in te halen op de fiets. Gelijk bellen als ze achter je fietsen terwijl de linkerstrook helemaal vrij is en ze dus gewoon prima kunnen inhalen. Dat soort dingen. :D
Welkom in de regio. Ik weet niet waar je vandaag komt overigens maar idd in stad hebben mensen wel wat meer haast en zeker minder geduld. Bel gebruiken vind ik op zich niet erg overigens, soms kan het ook gebruikt worden om mensen te attenderen dat je ze gaat passeren. Al doe ik dat alleen als ik niet veel ruimte heb. Helaas blijft er altijd volk over dat gewoon geen gezond verstand heeft, ook niet op de fiets of zelfs nog minder dan. Dus probeer ik altijd extra aardig te zijn als ik passeer of iemand vriendelijk is op de fiets. Beetje compenseren he.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik kijk wel eens naar leaderboard van grandfondo en geef dan kudo's aan mensen die net onder mij staan in Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Om even te reageren op alle privacy reacties.. het maakt mij niet uit qua privacy, ik ben gewoon benieuwd naar wie het is en mij al een aantal keer kudos heeft gegevens voor niet al te veel zeggende ritten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Graham schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 19:59:
[...]

Welkom in de regio. Ik weet niet waar je vandaag komt overigens maar idd in stad hebben mensen wel wat meer haast en zeker minder geduld. Bel gebruiken vind ik op zich niet erg overigens, soms kan het ook gebruikt worden om mensen te attenderen dat je ze gaat passeren. Al doe ik dat alleen als ik niet veel ruimte heb. Helaas blijft er altijd volk over dat gewoon geen gezond verstand heeft, ook niet op de fiets of zelfs nog minder dan. Dus probeer ik altijd extra aardig te zijn als ik passeer of iemand vriendelijk is op de fiets. Beetje compenseren he.
Ik merk dat bellen erg effectief is, als je het op de juist manier doet. Ruim op tijd één ping (and one ping only :+ ) werkt echt prima. Kwestie van een goede bel, en/of wind mee hebben. 20m vooraf is helemaal niet gek. Mensen hebben nou eenmaal tijd nodig om te reageren.

Was laatst fietsen met iemand die op 3m afstand en met 15 km/h overspeed luid gaat pingelen. Tsja, dat werkt dus niet. Ik hoef vaak nieteens af te remmen. Ik fiets ook in het Groene Hart en de Bollenstreek trouwens. Duingebied tussen Scheveningen en Zandvoort is top, alleen moet je de zondagmiddag enzo mijden als je straf wilt doorfietsen.

Over volk dat geen gezond verstand heeft zijn we het volledig eens trouwens.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 00:06
Plus een bedankje als je fietsers/voetgangers voorbij gaat die voor je aan de kant gaan werkt ook positief. Net als een duimpje voor auto's die even inhouden, ook al heb je geen voorrang.
Pagina: 1 ... 84 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic