Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
If it aint fixed, it's broken.
Bedoel je https://www.the-ride.cc/laatste-nieuws?Tjebakka schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:20:
Ik zit er aan te denken om met The Ride mee te doen volgend jaar! Nog meer Tweakers die gaan?
Wel een mooie uitdaging. Al zou ik zoiets zelf ook wel willen doen maar dan op het eigen gemakje. Maar zeker een mooie sportieve uitdaging.
...
Probeer op lange tochten te eindigen met wind mee, scheelt een hele hoop. Verder, goed bezig!rockhopper schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:55:
Vandaag m'n eerste 75km+ rit. Voor velen hier appeltje eitje geloof ik, maar voor mij als beginner een echte mijlpaal. Goed op de hartslag gelet, eerste 50km redelijk goed de 140 kunnen vasthouden, maar de laatste 25 werd ik en moe en kreeg ik wind tegen, dus daar maar op 150-155 gereden (en het tempo wat omlaag gegooid).
Verder lekker weer, maar een beetje aan de frisse kant als het waait en de zon weg was. Laat de echte zomer maar komen.
Bedankt, op de kortere ritjes hou ik er altijd rekening mee, maar ik dacht (gezien de 2 Bft voorspelling) dat het vandaag wel mee zou vallen. Achteraf gezien niet de beste keuze, maar goed het ging mij verder niet om de snelheid. Uit fietsen was het belangrijkste en "maar" 2 rust pauzes, komend van het dikke banden wereldfietsen is dat bijna ongehoord zo weinig.Blik1984 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:31:
[...]
Probeer op lange tochten te eindigen met wind mee, scheelt een hele hoop. Verder, goed bezig!
Volgende doel de 75 km bij de Tourversie van Utrecht. Misschien met slechts 1 pauze op het rustpunt.
Volgende keer toch iets beter de benen insmeren want stiekem behoorlijk verbrand boven de knieën.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Waanzinnig mooie rit in de Dolomieten van 206km met bijna 4900 hoogtemeters, verdeeld over vier serieuze passen met als uitsmijter de Passo Manghen.
Ondanks de regen en de kou in met name het tweede deel van de rit was het vooral genieten. De organisatie is werkelijk top, het Italiaanse temperament genieten. Maar man o man, wat zijn die Italianen een angsthazen met dalen in de regen...
Ik kwam Havana tegen op elke col, wat een toeval. De laatste zijn we uiteindelijk samen op gereden (smerig ding trouwens, de laatste drie km tikte regelmatig 11%+ aan).
In totaal 9:05 op de fiets gezeten. Net 5 minuten teveel getreuzeld met regenjasje aan uit aan uit voor het officieuze "goud", maar ik zal er geen seconde van wakker liggen. Top dagje en een aarnrader voor liefhebbers van Granfondo's met het betere klauterwerk.
Everytime I suffer I become a better man because of it
Het is wel een hele mooie uitdaging.. Maar eens over nadenken..Tjebakka schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:20:
Ik zit er aan te denken om met The Ride mee te doen volgend jaar! Nog meer Tweakers die gaan?
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lijkt qua organisatie redelijk op de Tour for Life. Maar ik heb geen zin in al dat sponsorgeld ophalenM@cer schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:56:
[...]
Het is wel een hele mooie uitdaging.. Maar eens over nadenken..

Vroeger ontweek ik deze fietspaden ten koste van alles, maar ik merk de laatste tijd dat ik het steeds minder erg vind als ik zo'n fietspad toevallig tegenkom. Als ze goed onderhouden zijn, fiets het best goed. Met lekke banden valt het ook mee.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Netjes hoor. Wind mee op de terugweg scheelt behoorlijk. En ik weet niet waar je gefietst hebt maar ik had op de dijken in de Betuwe toch een behoorlijk windje. Dus helemaal bft 2 was het niet.rockhopper schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:55:
Vandaag m'n eerste 75km+ rit. Voor velen hier appeltje eitje geloof ik, maar voor mij als beginner een echte mijlpaal. Goed op de hartslag gelet, eerste 50km redelijk goed de 140 kunnen vasthouden, maar de laatste 25 werd ik en moe en kreeg ik wind tegen, dus daar maar op 150-155 gereden (en het tempo wat omlaag gegooid).
Verder lekker weer, maar een beetje aan de frisse kant als het waait en de zon weg was. Laat de echte zomer maar komen.
Al bij al een fijn dagje...
Ook door de Betuwe, start in Utrecht via Odijk - Wijk bij Duurstede - Geldermalsen - Beusichem - Werkhoven terug naar Utrecht. Niet heel veel dijk, stukje langs de lek maar wel door de polder. Leuke route, vooral het stuk ten zuiden van de Lek waar ik niet zo heel veel kom. Ik had soms ook wel het idee dat de wind even aan 4 Bft tikte maar dat kan ook aan de lange afstand gelegen hebben voor mijn doen.Noxa schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:35:
[...]
Netjes hoor. Wind mee op de terugweg scheelt behoorlijk. En ik weet niet waar je gefietst hebt maar ik had op de dijken in de Betuwe toch een behoorlijk windje. Dus helemaal bft 2 was het niet.

Maar de volgende keer lange(re) route gewoon weer mee op de weg terug, al heb ik 3 juli niks te kiezen en moet ik maar hopen dat de weergoden gunstig gezind zijn.
Als ik niet anders kan vind ik het niet erg maar ik mijd wel schelpweggetjes. Dan kan je net zo goed je banden zelf lek prikken en bij thuiskomst nieuwe buitenbanden kopen.Galois schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:03:
Wat is jullie mening over onverhard? En dan bedoel ik natuurlijk nette fietspaden van bv. kiezels. Geen onbegaanbare MTB-paden.
Vroeger ontweek ik deze fietspaden ten koste van alles, maar ik merk de laatste tijd dat ik het steeds minder erg vind als ik zo'n fietspad toevallig tegenkom. Als ze goed onderhouden zijn, fiets het best goed. Met lekke banden valt het ook mee.
Ja, het was smal. Sociaal vond ik het niet. Het lukte ze ook om tegenliggers te laten passeren. Matige actie van fietser naar fietser. Wat jullie?
Voor de kenners, Utrechtse Baan op de heuvelrug.
Helaas komt dat af en toe voor. Deels door de slechte naam die racefietsers hebben en deels door de minder sociale houding van andere weggebruikers.Tjebakka schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:31:
Gisteren nam ik een afslag naar een wat smal fietspad door het bos, gewoon geasfalteerd. Op gegeven moment kwam ik achter een groep van 5 of 7 fietsvakantie-fietsers te zitten. Dus ik belde, maar er gebeurt niks. Ik dacht nog 'het is hier ook wel een beetje smal' dus ik kon er toch niet voorbij. Iets later werd het wat breder en ik bel weer, word ik min of meer afgesnauwd door de achterste man dat het veel te smal is en ik er maar mooi achter moet blijven. Dat terwijl anderen voor hem naar elkaar 'achter!' roepen. Waarop hij antwoord: fiets maar gewoon door! En meneer blijft ook lekker in het midden fietsen...
Ja, het was smal. Sociaal vond ik het niet. Het lukte ze ook om tegenliggers te laten passeren. Matige actie van fietser naar fietser. Wat jullie?
Vergelijkbare situatie (qua fietspad breedte) had ik 2 jaren geleden. Tot overmaat van ramp was ik ook nog eens in een fiets 4-daagse beland. Gelukkig ging iedereen wel netjes aan de kant. Uiteraard even netjes bedanken als ze dat doen.
Petje af. Top prestatie.M@cer schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:30:
...
In de 6 uur heb ik totaal 225 km gereden, wat een gemiddelde heeft van 36,8..
...
https://www.strava.com/activities/613223356
...
De Garmin Edge 1000 gebruikt de luchtdruk om de hoogte te bepalen. Nadeel is dat dit gaat driften bij ritten van zoveel uur. Het weer is niet dermate constant, de verandering in luchtdruk wordt gezien als hoogteverschil.Noxa schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:23:
[...]
pff dat is een beste prestatie. Ik zie mezelf dat voorlopig niet doen.
Overigens zegt strava dat het circuit in die 6u 20m gezakt is...
Ik heb vandaag weer 100km solo getuft. Net geen 30km/u gemiddeld maar het gaat steeds beter.
https://www.strava.com/activities/614161759
Read the code, write the code, be the code!
Schelpenweggetjes probeer ik ook te vermijden, maar de kiezelfietspaden, gaan best en vermijd ik steeds minder vaak...Graham schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:30:
[...]
Als ik niet anders kan vind ik het niet erg maar ik mijd wel schelpweggetjes. Dan kan je net zo goed je banden zelf lek prikken en bij thuiskomst nieuwe buitenbanden kopen.
Overigens valt het volgens mij best mee met de banden van tegenwoordig. Die zijn veel lekbestendiger dan pakweg 10 jaar geleden. Volgens mij rijd je ze niet zo makkelijk lek op schelpenpaden hoor... Andere ervaring mee?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Bij de Trois Ballons, haalde ik iemand in die op een lekke band naar de finish reed.havana schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:54:
Weinig aan toe te voegen @mmuijlwijk. Helaas moest ik 500m voor de finish alsnog mijn bandje verwisselen, anders was ik net binnen de 9 uur gefinished.

Hello fellow humans
Ik zou eens even naar dit filmpje kijken. Het zou zo maar kunnen dat je al 1 of 2 tandwielen versleten hebt, omdat dit je favoriete versnellingen zijn.wackmaniac schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:02:
Weet iemand een goede methode om te bepalen of je cassette is versleten? Ik heb dit weekend een nieuwe ketting gemonteerd. De vorige heb ik vorig jaar tegelijk met mijn cassette vervangen, dus ze hebben er allebei tussen 2500 en 3000km op staan. Mijn kettingslijtageindicator ging wel in de .75, niet in de 1.0. Lijkt mij dus dat ik die op tijd heb vervangen. Toch had ik soms dat de ketting oversloeg als ik goed wat kracht zette bij het wegrijden. Dit had ik tijdens een viaduct dat ik hard opreed niet. Ik ben een beetje bang dat er een of twee tandwielen misschien toch wat aan slijtage onderhevig zijn. Dat zou wel redelijk snel zijn, maar meten is weten. Dus wil het toch graag zeker weten alvorens een nieuwe cassette te monteren.
Thanks. Ga ik vanavond eens even bekijken. Maar is 3000km dan alsnog niet erg snel?Hijdaar95 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:40:
[...]
Ik zou eens even naar dit filmpje kijken. Het zou zo maar kunnen dat je al 1 of 2 tandwielen versleten hebt, omdat dit je favoriete versnellingen zijn.
Zijn er hier nog mensen die aan het EPO-onderzoek hebben meegedaan? De conclusies zijn bekend: http://nos.nl/artikel/211...etrainde-wielrenners.html Ze worden alleen door een aantal oud-sporters als Maarten Ducrot en Mark Tuitert in twijfel getrokken.
[ Voor 24% gewijzigd door wackmaniac op 20-06-2016 10:03 ]
Het bewuste fietspad rijd ik ook nog wel eens, het is wel erg smal daar. Met het passeren van tegenliggers is er op sommige stukken geen ruimte om ook maar 10 centimeter uit te wijken mocht je tegenligger ineens een gekke beweging maken. Ik kan wel begrijpen dat hij het wat te smal vind maar afsnauwen hoeft dan ook niet.Tjebakka schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:31:
Verwijderd
Het kan best. Als je regelmatig in vieze omstandigheden rijdt en je fiets niet altijd na een regenrit schoonmaakt, zodat je de volgende keer vertrekt met modder en zut op de ketting en tandwielen, dan is het niet ondenkbaar dat een cassette (of beter gezegd: het kransje waarop je het meest rijdt) na 3000 km alweer naar de vaantjes is.wackmaniac schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:00:
[...]
Thanks. Ga ik vanavond eens even bekijken. Maar is 3000km dan alsnog niet erg snel?
Heb wel de hele winter doorgereden. Trek na een rit wel altijd even een doek over de ketting en maak de fiets in die periode vaker schoon, maar ik rijd vaak zelfde kransjes idd. Heb gelukkig nog een cassette liggenVerwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:30:
[...]
Het kan best. Als je regelmatig in vieze omstandigheden rijdt en je fiets niet altijd na een regenrit schoonmaakt, zodat je de volgende keer vertrekt met modder en zut op de ketting en tandwielen, dan is het niet ondenkbaar dat een cassette (of beter gezegd: het kransje waarop je het meest rijdt) na 3000 km alweer naar de vaantjes is.
Daarnaast krijg je ook wel dat als je een tijdje door fietst met een versleten ketting dat je van die kleine puntjes krijgt bovenop de tanden.
Verwijderd
Dat deed ik eerst ook na een regenrit, maar dat is toch niet genoeg. Je drukt de ergste meuk daarmee juist verder tussen de schakels. Tegenwoordig trek ik na een regenrit de ketting altijd even door zo'n borstelapparaatje, gevolgd door geborstel tussen de individuele kransjes. Dat scheelt nogal wat.wackmaniac schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:35:
[...]
Heb wel de hele winter doorgereden. Trek na een rit wel altijd even een doek over de ketting en maak de fiets in die periode vaker schoon, maar ik rijd vaak zelfde kransjes idd. Heb gelukkig nog een cassette liggen
Op het oog is het overigens niet altijd even duidelijk of een cassette versleten is. Je ziet op internet vaak angstaanjagende foto's van kransjes waarvan de tanden wel haaievinnen lijken, maar zo'n cassette is echt al héél ver heen. Ook als het er op het oog nog redelijk uitziet, kan het tijd zijn voor vervanging; overslaan van een nieuwe ketting is wat dat betreft een betere indicator.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2016 12:34 ]
De conclusie dat EPO geen effect heeft is als je het mij vraagt nogal snel getrokken. Dat is alleen gebaseerd op het feit dat de EPO groep gemiddeld 38 seconden (ofzo) langzamer reed dan de placebo groep. Dat hangt mijns inziens van nogal wat meer dingen af.wackmaniac schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:00:
[...]
Thanks. Ga ik vanavond eens even bekijken. Maar is 3000km dan alsnog niet erg snel?
Zijn er hier nog mensen die aan het EPO-onderzoek hebben meegedaan? De conclusies zijn bekend: http://nos.nl/artikel/211...etrainde-wielrenners.html Ze worden alleen door een aantal oud-sporters als Maarten Ducrot en Mark Tuitert in twijfel getrokken.
Wat ik begreep is dat de "volle" analyse nog wel 6 weken op zich laat wachten, maar dat er voor de "nieuwswaarde" nu een kort vergelijk is gedaan in alleen de beklimmingstijden van de Ventoux .BreadFan schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:47:
[...]
De conclusie dat EPO geen effect heeft is als je het mij vraagt nogal snel getrokken. Dat is alleen gebaseerd op het feit dat de EPO groep gemiddeld 38 seconden (ofzo) langzamer reed dan de placebo groep. Dat hangt mijns inziens van nogal wat meer dingen af.
Best leuk natuurlijk, maar zonder verdere gegevens kan dat van alle kanten afgeschoten worden "onderzoekstechnisch" . ( nog los van de belangen die meewegen bij het WEL danwel NIET bewijzen van de (fysieke) werking van EPO op gezonde renners )
Wat wel blijkt in deze studie is in ieder geval dat EPO waarschijnlijk niet bepaald de reputatie van superdoping waarmaakt.
Nu wil ik daar denk ik nog wel spatborden op - heeft iemand hier nog een goed idee over?
De fiets heeft 32mm brede banden, dus wellicht dat niet ieder racefiets-setje zal passen.
Zelf kwam ik al de SKS Raceblade XL tegen, maar daar las ik ook de waarschuwing over dat het met niet alle schijfrem-mounted fietsen zou passen. Dus ik sta open voor ervaringen en alternatieven

Deze fiets heeft bevestigingsoogjes voor spatborden?Pelle schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:56:
Ik heb mijn stadsfiets verkocht en een fitnessbike (Merida Speeder 200 Disc) er voor in de plaats gekocht, voor mijn dagelijkse woon-werk verkeer (15km enkele reis).
Nu wil ik daar denk ik nog wel spatborden op - heeft iemand hier nog een goed idee over?
De fiets heeft 32mm brede banden, dus wellicht dat niet ieder racefiets-setje zal passen.
Zelf kwam ik al de SKS Raceblade XL tegen, maar daar las ik ook de waarschuwing over dat het met niet alle schijfrem-mounted fietsen zou passen. Dus ik sta open voor ervaringen en alternatieven
[afbeelding]
Dan zou ik zeker voor volledige spatborden gaan, zeker als je van plan bent ze er niet regelmatig op en af te halen. Door de stevigere bevesting loopt het minder snel aan. Een groot voordeel van full-length spatborden boven bijvoorbeeld die raceblades is dat je zelf schoner blijft, en je fiets ook. Dat scheelt een hoop schoonmaken.
Van de winter heb ik SKS bluemels op m'n fiets met schijfremmen gehad (32mm banden, 42mm spatbord). Het monteren was een aardig klusje, omdat de schijfrem achter in de weg zit. Met wat creatief buigen van de stangetjes is dit echter prima op te lossen.
Het kan ook zijn dat je afstelling gewoon niet goed is. Ik had ook vaker dat hij oversloeg dacht ik, maar dat bleek uiteindelijk te komen doordat de ketting op een tandje van een versnelling lager bleef hangen achter, omdat de ketting door de grote kracht iets meer vervormd wordt ofzo. Derailleur goed afgesteld en heb het nu bijna nooit meer (wel heel soms nog dus moet toch iets beter nog afstellen).Sjoewe schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:42:
Dat springen van de ketting als je kracht zet is wel redelijk significant voor een versleten cassette.
Daarnaast krijg je ook wel dat als je een tijdje door fietst met een versleten ketting dat je van die kleine puntjes krijgt bovenop de tanden.
Indexeren gaat prima. Dus ik neig naar wat slijtage. Ik zal deze week de andere cassette monteren. Proberen we dan nog een keer.Sjoewe schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:42:
In mijn beleving voel dat toch echt anders, zeker als je versnellingen verder gewoon soepel indexeren, dan kan het eigenlijk niet aan de afstelling liggen als je ketting toch blijft springen.
Als ik op de foto kijk zitten er idd bevestigingsoogjes een bagagedrager op, zou ik zeker kijken of ze vaste spatborden hebben.SH007 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:08:
[...]
Deze fiets heeft bevestigingsoogjes voor spatborden?
Dan zou ik zeker voor volledige spatborden gaan, zeker als je van plan bent ze er niet regelmatig op en af te halen. Door de stevigere bevesting loopt het minder snel aan. Een groot voordeel van full-length spatborden boven bijvoorbeeld die raceblades is dat je zelf schoner blijft, en je fiets ook. Dat scheelt een hoop schoonmaken.
https://www.12gobiking.nl/p/merida-speeder-200-2016Wat de Speeder ook zo fijn maakt, is dat hij al klaar is voor spatborden en een bagagedrager.
Weet niet of je iedere dag een rugtas mee moet nemen, maar dan is een bagagedrager wel zo fijn.
[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 20-06-2016 20:46 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
En scherp opgemerkt, die bevestigingspunten. Denk dat het vaste spatborden worden dan
Ik heb er eigenlijk altijd wel miserie mee gehad (schuren langs de benen, kan niet zoveel load aan: zware boekentas indertijd was no-go).
Indien het echt een woonwerk fiets is, is het m.i. toch wel handig om een vaste baggagedrager te hebben.
Ik wil wel graag naar 25's op m'n SuperSix, maar ik twijfel nogal of het gaat passen in verband met de geringe afstand tussen het achterwiel en de derailleurklemband.

(6mm hexkey)
[ Voor 4% gewijzigd door Sjoewe op 21-06-2016 10:57 ]
Goede tip trouwens die spatborden, die moet ik ook maar eens gaan aanschaffen. Ben ik ook meteen klaar voor de herfst periodePelle schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:56:
Ik heb mijn stadsfiets verkocht en een fitnessbike (Merida Speeder 200 Disc) er voor in de plaats gekocht, voor mijn dagelijkse woon-werk verkeer (15km enkele reis).
[afbeelding]
Het zal zo'n 2 mm schelen. De doorsnede van de band is zo goed als een cirkel toch?Sjoewe schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:42:
Weet iemand toevallig hoeveel verschil er in hoogte zit tussen een 23mm en een 25mm Continental GP 4000s II op een 20mm velg (Mavic Cosmic Carbon)?
Ik wil wel graag naar 25's op m'n SuperSix, maar ik twijfel nogal of het gaat passen in verband met de geringe afstand tussen het achterwiel en de derailleurklemband.
[afbeelding]
(6mm hexkey)
Zou net kunnen bij jou lijkt het... Maar het lijkt best irritant als er makkelijker 'dingetjes' tussen blijven hangen (takjes, bladeren, andere rommel).
Vond ik ook een rare conclusie... Volgens mij moet er ook iets over de significantie gezegd worden. Als dit verschil niet significant is, dan praat je nergens over en blijft het bij toeval...BreadFan schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:47:
[...]
De conclusie dat EPO geen effect heeft is als je het mij vraagt nogal snel getrokken. Dat is alleen gebaseerd op het feit dat de EPO groep gemiddeld 38 seconden (ofzo) langzamer reed dan de placebo groep. Dat hangt mijns inziens van nogal wat meer dingen af.
Maar opmerkelijk blijft wel dat er geen verschil is in het voordeel van EPO. Het lijkt erop dat het 'gelijk' blijft.
Bekijk ook eens de ruimte onder je rem, dat is vaker het knelpunt.Sjoewe schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:42:
Weet iemand toevallig hoeveel verschil er in hoogte zit tussen een 23mm en een 25mm Continental GP 4000s II op een 20mm velg (Mavic Cosmic Carbon)?
Bij de rem(brug) en de chainstays is verder genoeg plek in principe (minimaal 7mm).hammy87 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:18:
Bekijk ook eens de ruimte onder je rem, dat is vaker het knelpunt.
Bij de derailleurklem is veruit de minste speling.
thestudent beschrijft het goed op fiets.nlGalois schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:46:
[...]
Vond ik ook een rare conclusie... Volgens mij moet er ook iets over de significantie gezegd worden. Als dit verschil niet significant is, dan praat je nergens over en blijft het bij toeval...
Maar opmerkelijk blijft wel dat er geen verschil is in het voordeel van EPO. Het lijkt erop dat het 'gelijk' blijft.
http://www.fiets.nl/forum...f7a291fe&start=11940#wrap
Haha, als het klopt wat thestudent daar beweert was dit "onderzoek" van te voren al gedoemd te mislukken.Tarkin schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:19:
[...]
thestudent beschrijft het goed op fiets.nl
http://www.fiets.nl/forum...f7a291fe&start=11940#wrap
Als het niveauverschil onder de deelnemers al vanaf het begin enorm is en ze niet hetzelfde trainingsschema aanhouden, dan valt er aan het eind ook niets te concluderen.

Om hier over op terug te komen. Cassette verwijderd en idd twee kransjes die wat slijtage vertoonden. Had gelukkig nog een cassette liggen en die maar gemonteerd. Even kort geprobeerd en kon goed kracht zetten. Hopelijk hiermee verholpenHijdaar95 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:40:
[...]
Ik zou eens even naar dit filmpje kijken. Het zou zo maar kunnen dat je al 1 of 2 tandwielen versleten hebt, omdat dit je favoriete versnellingen zijn.
Kijk even op http://www.bicyclerolling...-grand-prix-4000s-ii-2014. Hij (zij?) meet naast de breedte, ook de hoogte van de band. Let op de de ETRO 622x17 van de test velg.Sjoewe schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:26:
[...]
Bij de rem(brug) en de chainstays is verder genoeg plek in principe (minimaal 7mm).
Bij de derailleurklem is veruit de minste speling.
Jouw velg is iets smaller inwendig? 13mm? Dat zal de band iets hoger en iets smaller maken.
[ Voor 14% gewijzigd door Hijdaar95 op 22-06-2016 09:49 ]
Wat ik vooral interessant vind is wat hij aanhaalt over EPO. Voor iemand die nog niet op zijn max zit maakt het niet zoveel uit of hij dat neemt of niet. Hij/Zij kan immers nog verbeteren door training. Wat het wel kan doen is de persoonlijke maximum een stuk oprekken.maxoss schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:55:
[...]
Haha, als het klopt wat thestudent daar beweert was dit "onderzoek" van te voren al gedoemd te mislukken.
Als het niveauverschil onder de deelnemers al vanaf het begin enorm is en ze niet hetzelfde trainingsschema aanhouden, dan valt er aan het eind ook niets te concluderen.
Either way, EPO maakt nog steeds niet een renpaard van een ezel, maar dat was wel al algemeen geweten dacht ik.
En als ik het goed zag had hij een rood-wit-blauw shirt aan. NL kampioenstrui? Het was in de buurt van Papendal, wellicht een paralympiër? Ik kan alleen niet vinden wie Nederlands kampioen is in de categorie met handicap.
Zo een kwam ik een tijd geleden ook tegen. Al redelijk dicht bij huis na een flinke ronde kwam ik langzaam achterop rijden. Ik was al moe en dacht eerst er een stuk achter te blijven, tot ik dichterbij kwam en zag dat het een gast met één been was.BreadFan schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:05:
Ik kwam van het weekend een wielrenner met 1 been tegen, op een gewone racer (wat ik zo gauw zag). Ik heb daar echt respect voor. Kijk naar wat je wél kan, niet naar wat je niet kan.
Inderdaad, diep respect, maar ook: je gaat niet achter een gast met één been hangen. Dat gaat me weer wat te ver. Toch maar ingehaald en vriendelijk gegroet
On a sidenote: dit weekend voor mijn verjaardag cadeau gekregen van een goede vriend:

De regels van Velominati, maar dan in boekvorm met uitgebreide anekdotes erbij. Erg vermakelijk
En ik voldoe nu ook aan #34, want ik heb mezelf voor mijn verjaardag een paar nieuwe schoenen en pedalen cadeau gedaan. Dus ik ben overgestapt van SPD naar SPD-SL, met een fijn paar Spiuk 16R schoenen. Nog nooit van het merk gehoord, maar ze zaten uitstekend, dus ik denk dat dat wel goed komt.
Punctuality is the politeness of kings
Ja, de Cosmic SL's die ik heb zijn 622x13. Jammer dat ze de de 23mm er niet naast hebben staan ter referentie. De GP4000s die er nu op ligt meet 23mm hoogte (op 622x13), dus ik ben bang dat het akelig krap gaat worden... Maybe maar gewoon een setje bestellen en proberen. Dan slijt ik ze vast wel via de fietsclub aan een ander als ze er niet onder passen...Hijdaar95 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:45:
[...]
Kijk even op http://www.bicyclerolling...-grand-prix-4000s-ii-2014. Hij (zij?) meet naast de breedte, ook de hoogte van de band. Let op de de ETRO 622x17 van de test velg.
Jouw velg is iets smaller inwendig? 13mm? Dat zal de band iets hoger en iets smaller maken.
Had ik sneller gekund? Ja. In plaats daarvan heb ik gekozen om van elke meter te genieten, praatjes te maken met mensen en niet volledig stuk te gaan. Het was een super ervaring. Hieronder hoe ik het beleefd heb, geschreven door mij vanuit het oogpunt van mijn team. Namen zijn afgekort. Zelf ben ik L
Het is zondagochtend vroeg als de eerste berichtjes op de groepsapp binnenstromen. Met twee auto's en de bus van het revalidatiecentrum zijn we eindelijk onderweg naar Oostenrijk. Onze spullen zijn er al. De vrachtwagen met onze handbikes, fietsen en bagage is gisteren aangekomen. We zijn niet compleet: teamgenoot M heeft op het allerlaatste moment om medische redenen moeten besluiten niet mee af te reizen. Het nieuws is hard ingeslagen en er wordt veel over gesproken. Ondanks dat we allemaal het gemis voelen zit de sfeer er goed in en volgen de vrolijke selfies vanuit de auto's elkaar snel op. We hebben er zin in, het avontuur begint nu echt!
Als we 's avonds allemaal aangekomen zijn en voor het diner aansluiten begint al heel snel duidelijk te worden dat we echt een ontzettend leuke groep zijn. Er wordt wat afgelachen met elkaar en de eerste contouren van flauwe grappen die de hele week herhaald zullen worden beginnen zich af te tekenen. De Weizen smaakt goed en ondanks dat we allemaal moe zijn is het nog verrassend lang gezellig in de bar van ons hotel. We zijn de laatst overgebleven groep. Dat zullen we de rest van de week elke dag opnieuw zijn.
Maandag staat de eerste training op het programma. We fietsen een deel van de route rond het stuwmeer en de eerste paar serieuze haarspeldbochten worden bedwongen. Allemaal vinden we het zwaar, maar met wat laatste aanpassingen aan materiaal zijn we er uiteindelijk allemaal van overtuigd dat we de top best kunnen bereiken. In de bus terug krijgen we te horen dat de wedstrijd een dag vervroegd is. Er is wat stress over of alle support op tijd aanwezig kan zijn, maar gedurende de dag wordt duidelijk dat het goed gaat komen. 's Avonds tekenen we onze medische verklaringen, halen we de wedstrijdshirts op en begint het echt te kriebelen.
Dinsdag is een rustdag. Een deel van de groep fietst in de ochtend wat los, op en neer naar de startlocatie. De rest van de dag duurt lang. Allemaal zijn we in onze eigen gedachten al bij wat ons morgen te wachten staat. De pastamaaltijd levert de nodige koolhydraten en daarna gaan we naar bed. Morgen moeten we aan de bak.
Woensdagochtend vroeg verschijnen er gespannen koppies aan het ontbijt. It giet oan. We zijn blij met de prachtige blauwe lucht en het heerlijke zonnetje wat vanochtend al goed schijnt. Bijtijds vertrekken we op de fiets naar de startlocatie. Vanaf dat moment zijn we op onszelf en onze buddy's aangewezen. Als het startschot voor alle classificaties geklonken heeft zijn we los. De Hoogstraat Highlanders zijn onderweg om de berg te beklimmen die bij iedereen symbool staat voor zijn revalidatie. We lijken allemaal niet op elkaar, maar hebben hetzelfde doel voor ogen: onszelf overwinnen en de top bereiken.
L komt als eerste boven. Daarna volgen kort achter elkaar HJ en M. Als A binnenkomt, die het bijzonder zwaar heeft, blijkt dat we in deze korte tijd echt een team geworden zijn. Allemaal lopen/rollen we de laatste meters met hem mee en schreeuwen we hem de finish over. Bij R, die ook wel wat extra aanmoediging kan gebruiken voor de laatste meters, herhaalt dit tafereel zich. Allemaal zijn we binnen de 6 uur boven en kunnen we al snel genieten van wat we bereikt hebben. We delen onze ervaringen en zijn allemaal euforisch van de adrenaline. Prachtig om te zien hoe we individueel maar toch ook met elkaar een topprestatie geleverd hebben! Terug in de bus naar beneden zien we pas echt hoe belachelijk steil het geweest is en hoeveel 900 hoogtemeters eigenlijk zijn.
Donderdag relaxen we allemaal op eigen houtje en bereiden we ons voor op de prijsuitreiking en het grote feest wat 's avonds zal volgen. Bij de prijsuitreiking blijkt dat we laatste zijn geworden bij de teamwedstrijd. Niemand die het wat boeit, want allemaal hebben we onze eigen doelstellingen bereikt en zijn we trots op onszelf en elkaar! L heeft met de rem erop gefietst en genoten van elke meter op de berg, om mentaal zijn revalidatieperiode af te kunnen sluiten. HJ is stoïcijns voor zich uit blijven staren en op zijn makkie an naar de top gefietst, om vervolgens de dag erna boven op de gletsjer zijn vriendin ten huwelijk te vragen! M is vlak voor het laatste, zwaarste stuk uit de bocht gevlogen maar heeft zichzelf er toe gezet om door te fietsen en boven te komen. Een wereldprestatie van een topper die de top bereikt. A heeft met zijn ijzersterke wil niet alleen zichzelf hervonden op de berg, maar ook weer wat vertrouwen gekregen in de wereld om hem heen. Die was nog liever gestorven in zijn handbike dan dat hij op had moeten geven. En R heeft het op zijn Rs gedaan: gewoon lekker blijven draaien, dan kom je paaltje voor paaltje vanzelf wel een keertje boven. Op het feest vieren we allemaal met elkaar dat we het gehaald hebben. De noeste trainingsarbeid heeft zijn vruchten afgeworpen. De drank vloeit rijkelijk en in de kleine uurtjes vinden we allemaal moe maar voldaan ons bed. Wat een prachtige afsluiting van een prachtig evenement!
Vrijdag genieten we na van de week, maken we grappen met elkaar en bereiden we ons voor op ons vertrek op zaterdagochtend. We laden de vrachtwagen in en ruimen onze kamers op, drinken nog wat laatste drankjes samen en beseffen dat het allemaal al weer voorbij is. Na het ontbijt zeggen we elkaar gedag en stappen we de auto's weer in. Het is zaterdagmiddag als de app weer drukker wordt. Allemaal bereiken we Nederland na een voorspoedige en veilige reis. We komen nog één keer allemaal naar De Hoogstraat, laden de vrachtwagen uit en vervolgen onze laatste kilometers naar huis met een gekregen bos bloemen van de Raad van Bestuur. Wat een leuke attentie namens het revalidatiecentrum.
Terugkijkend op een prachtige week beseffen we ons pas echt hoe bijzonder het geweest is. We hebben als team gelachen, gejankt en elkaar aangemoedigd, en iedereen heeft de finish bereikt. Onze persoonlijke overwinningen deze week, of ze nou op de berg of in het dal lagen, hebben ons geholpen onze revalidatieperiode af te sluiten. Want deze week hebben we veel meer bereikt dan de top van de Ochsenalm: ondanks dat we allemaal nog steeds een beperking hebben, voelen we ons niet beperkt. We zijn stuk voor stuk krachtige individuen met een eigen verhaal. Mede dankzij de fantastische begeleiding van het revalidatiecentrum komen we allemaal sterker terug dan dat we vertrokken zijn. En dat is met afstand de grootste overwinning die we geboekt hebben.
Ik hoor opeens alle geluiden van mijn eigen fiets, tikkende kabels en knarsende banden etc. Achterliggers hoor je aankomen en vogels fluiten. Geluiden doet voorheen verborgen bleven in de continu ruis van de wind langs je oren.
Bij tempo boven de 40km/u neemt het geluid wel toe maar daaronder is het flink gedempt. Ze zitten comfortabel, al kan ik me voorstellen dat ze bij hoge temperaturen wat warm kunnen zijn.
Er is echter 1 nadeel... Echt charmant ziet het er niet uit. Dat neem ik dan maar op de koop toe.
Vorige zomer wilden wij net de Axamer Lizum afdalen toen er een man met een been net boven kwam. Die heeft van ons applaus gekregen. Wat een held! Geldt trouwens ook voor handbikers, donleone83. Ware helden.BreadFan schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:05:
Ik kwam van het weekend een wielrenner met 1 been tegen, op een gewone racer (wat ik zo gauw zag). Ik heb daar echt respect voor. Kijk naar wat je wél kan, niet naar wat je niet kan.
Haha dat ziet er echt belachelijk uitNoxa schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:05:
Ik heb van de week mijn cat-ears getest. Wat een verschil zeg!!
Ik hoor opeens alle geluiden van mijn eigen fiets, tikkende kabels en knarsende banden etc. Achterliggers hoor je aankomen en vogels fluiten. Geluiden doet voorheen verborgen bleven in de continu ruis van de wind langs je oren.
Bij tempo boven de 40km/u neemt het geluid wel toe maar daaronder is het flink gedempt. Ze zitten comfortabel, al kan ik me voorstellen dat ze bij hoge temperaturen wat warm kunnen zijn.
Er is echter 1 nadeel... Echt charmant ziet het er niet uit. Dat neem ik dan maar op de koop toe.
Haha, een collega begon daar ook al over. Je zal er toch afgereden worden door een gast met 1 been!dreamscape schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:22:
[...]
Inderdaad, diep respect, maar ook: je gaat niet achter een gast met één been hangen. Dat gaat me weer wat te ver. Toch maar ingehaald en vriendelijk gegroet
Geen idee hoe hard die lui rijden eigenlijk.
Gefeliciteerddonleone83 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:03:
Zo, vorige week in 3:42 de HandbikeBattle voltooid. 900 hoogtemeters in Oostenrijk op armkracht aangedreven fietsen. Wereldervaring!
Had ik sneller gekund? Ja. In plaats daarvan heb ik gekozen om van elke meter te genieten, praatjes te maken met mensen en niet volledig stuk te gaan. Het was een super ervaring. Hieronder hoe ik het beleefd heb, geschreven door mij vanuit het oogpunt van mijn team. Namen zijn afgekort. Zelf ben ik L
[...]

Hello fellow humans
De fiets en schoenen vind je een minder groot probleem dan de sokken?BreadFan schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:10:
lol, aero helmpje, maar windvangende sokken
https://www.instagram.com/p/BG9PZcAlapp/
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik zit er zelf over na te denken namelijk om mijn Samsung S6 op het stuur te monteren voor de navigatie. Maar ik zie eigenlijk heel weinig wielrenners met de smartphone op het stuur. Waarom?
Batterij gaat heel snel leeg als je constant aan hebt staanArno90 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:58:
Even een vraagje tussendoor: ik lees dat veel van jullie een Garmin gebruiken voor de gps route etc en het bijhouden van de statistieken. Nu is mijn vraag waarom knopen jullie je smartphone niet op het stuur met de Strava app?
Ik zit er zelf over na te denken namelijk om mijn Samsung S6 op het stuur te monteren voor de navigatie. Maar ik zie eigenlijk heel weinig wielrenners met de smartphone op het stuur. Waarom?
Alsnog een hoesje over stuur heen omdat meeste niet tegen regen kunnen
Groot en log, en wil nog wel eens schudderen (vooral op niet vlakke wegen etc)
Lastiger te lezen dan bv edge 810 (vind ik persoonlijk)
Garmin is te koppelen met sensors waardoor snelheid accurater is dan GPS (via addon ook wel via telefoon)
Dit zijn meer mijn redenen om aparte fietsnavigatie te hebben
Ik doe het regelmatig, maar de batterijduur laat te wensen over. Helemaal als je ook navigatie erbij wilt hebben. Voor langere ritjes heb je toch een dedicated device nodig.Arno90 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:58:
Even een vraagje tussendoor: ik lees dat veel van jullie een Garmin gebruiken voor de gps route etc en het bijhouden van de statistieken. Nu is mijn vraag waarom knopen jullie je smartphone niet op het stuur met de Strava app?
Plus dat je niet zonder telefoon wilt zitten voor eventuele noodgevallen onderweg
Kopt allemaal, alleen toevallig heeft de S6 (net als veel andere Samsung smartphones) wél ANT+ beschikbaar. Die vallen dus ook te koppelen met sensoren. Een LG G3 bijv. alleen via onofficiële ondersteuning.SaURoN schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:09:
[...]
Batterij gaat heel snel leeg als je constant aan hebt staan
Alsnog een hoesje over stuur heen omdat meeste niet tegen regen kunnen
Groot en log, en wil nog wel eens schudderen (vooral op niet vlakke wegen etc)
Lastiger te lezen dan bv edge 810 (vind ik persoonlijk)
Garmin is te koppelen met sensors waardoor snelheid accurater is dan GPS (via addon ook wel via telefoon)
Dit zijn meer mijn redenen om aparte fietsnavigatie te hebben
Ik doe het zelf niet omdat 1) ik de houders niet vertrouw / of ze zien er gelijk lomp uit 2) de accu te snel leeg is 3) ik de info op mijn smartwatch heb staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Hijdaar95 op 22-06-2016 16:20 ]
Buiten het feit van batterij en dergelijke, ziet het er vooral compleet niet uit.... Gewoon een echte fietscomputer kopen....Arno90 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:58:
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Hoelang gaat de accu van de smartphone ongeveer mee met navigatie?
Even aanvullende vragen;
Welke fietscomputer zouden jullie aanraden? Het gaat mij dan om navigatie, eventueel hartslag voor de toekomst en natuurlijk de route uploaden naar Strava. Garmin Edge 810 wellicht?
Daarbij als ik kies voor een smartphone houder, wat zijn dan wel goede houders?
Om even mijn fietsactiviteit aan te geven; ik fiets hooguit 3x in de week. ongeveer 40-60km per rondje. Onlangs wel mijn eerste rit boven de 100km gefietst. (115km) Daarbij zal een beetje fietscomputer al net zo duur zijn als mijn fiets die ik op dit moment heb.
Kijk, dat wist ik nog niet! Ziet er handig uit
Afgelopen weekend lekker met de vrouw weg geweest, gisteren nog een dagje vrij
Dus omdat komende dagen toch regen voorspeld word toch op de fiets gesprongen en nog 65km kunnen doen, was wel pittig op het einde was de energie gewoon op.
Trouwens iemand anders ook zoveel last gehad van insecten? Niet normaal joh, heb met schemering mijn zonnebril maar weer opgezet, zag dan wel weinig maar meer dan continue met vliegjes in m'n oog
Het was windstil vanavond, en dan hebben alle gevleugelde insecten vrij spel. Een van de weinige keren dat je het voordeel van de -er-is-altijd-wind- merkt. Mocht je ooit gaan kamperen in Scandinavie, zet je tentje op op een winderige plaats en je hebt nauwelijks last van muggen.sapphire schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:14:
Trouwens iemand anders ook zoveel last gehad van insecten? Niet normaal joh, heb met schemering mijn zonnebril maar weer opgezet, zag dan wel weinig maar meer dan continue met vliegjes in m'n oog
Wat meer on topic:
Heerlijk ritje kunnen doen voor het noodweer vannacht/morgenvroeg losbreekt. Zoals gemeld lekker windstil, ook leuk om eens echt spiegelglad water te zien overal. Helaas veel vliegjes, maar goed zo maar wat extra eiwitten binnengekregen

Ook maar eens trainingsrondje met wat hoogtemeters gedaan, 54 meter in een korte sessie, steeds maar de enige heuvel in de buurt op en af. Soms ben ik toch wel een beetje jaloers op de Limburgse glooiingen.
Ik heb ze ook en het ziet er niet uitNoxa schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:05:
Ik heb van de week mijn cat-ears getest. Wat een verschil zeg!!

Maar het helpt wel. Ik heb schijnbaar een oorschelp die een hoop turbulentie veroorzaakt. Was dat gebulder helemaal zat. De positie van die dingen aan je helmbandje heeft ook wat invloed
Gisteravond ook wat extra eiwit binnengekregen. Een van de redenen waarom ik ook een helmmutsje draag bij hogere temperaturen. Vooral op beschutte delen is het soms "rikketikketik" door de zwerm heen...Arno90 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:49:
Na het geneuzel over een fietscomputer vanavond ook nog even op de fiets gesprongen! Net iets meer dan 100km. Heerlijk fiets weer, wel veel vliegjes, maar met de oranje glazen was het nog goed te doen met het zicht. Toch heerlijk dat fietsen, het is geen sport maar een verslaving 🙈
In die bocht op 0:38 ga je ineens wel heel erg hard
Punctuality is the politeness of kings
Je krijgt na je rit een link in je mailbox naar een filmpje van je rit, eventueel genomen foto's toont hij ook.
Voorbeeld: https://www.relive.cc/view/617628044
Het is leuker met bergen, maar je krijgt alleen een filmpje van nieuwe ritten.
Hello fellow humans
Hoe heb je dat filmpje gemaakt als ik vragen mag? (en dan met name die overlay met statistieken rechtsonder)
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Dus ga ik wat ruimte consolideren door de spinningbike weg te doen en een Tacx trainer aan te schaffen.
Ik heb interesse in de Tacx Vortex Smart echter blijft het e.e.a. onduidelijk. Ik lees verschillende berichten over compatibiliteit met de Garmin Edge 810.
Wie heeft de combinatie of kent de combinatie. Wat is mogelijk en hoe? Ik wil niet nog meer sensoren kopen en/of andere software gebruiken. Ik kan nog altijd terugvallen op de cadence/speed/hr van mijn garmin bundel, maar heb geen powermeter op mij winterfiets.
---
Vortex Smart aangevuld
[ Voor 5% gewijzigd door seez op 24-06-2016 12:18 ]
Gaat het dan om de vortex smart of om de gewone vortex? Ik heb een Bushido Smart en die stuurt de cadans/het vermogen gewoon naar mijn Edge810.seez schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:03:
Sinds ik twee racefietsen heb staat mijn spinningbike stof op te vangen. Bij slecht weer pak in de zomer mijn winterfiets en gezien onze winters vooral uit regen bestaan kan ik het hele jaar door fietsen, maar soms door gebrek aan tijd is een trainer wel handig.
Dus ga ik wat ruimte consolideren door de spinningbike weg te doen en een Tacx trainer aan te schaffen.
Ik heb interesse in de Tacx Vortex echter blijft het e.e.a. onduidelijk. Ik lees verschillende berichten over compatibiliteit met de Garmin Edge 810.
Wie heeft de combinatie of kent de combinatie. Wat is mogelijk en hoe? Ik wil niet nog meer sensoren kopen en/of andere software gebruiken. Ik kan nog altijd terugvallen op de cadence/speed/hr van mijn garmin bundel, maar heb geen powermeter op mij winterfiets.
Wel leukjoint_me schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:36:
Mensen al bekend met relive.cc?
Je krijgt na je rit een link in je mailbox naar een filmpje van je rit, eventueel genomen foto's toont hij ook.
Voorbeeld: https://www.relive.cc/view/617628044
Het is leuker met bergen, maar je krijgt alleen een filmpje van nieuwe ritten.
De video is geweldig trouwens.Een renner start. Vijf finishen.
Red Bull daagt wielrenners op zondag 18 september uit met een tactische ploegentijdrit in Red Bull Kop over Kop. De tijdrit waarin de ploegen 100 km kop over kop rijden op een afgesloten parcours door Nederland én België. De start & finish zijn in Breda.
Vijf type renners, in vijf rollen
Het gaat om een ultieme combinatie van uithoudingsvermogen, samenwerking en tactisch ploegenspel met vijf verschillende type renners:
1. De Kopman fietst de volledige rit: 100 km
2. De Stoemper werkt zich een slag in de rondte en pakt 85 km
3. De Klimmer trekt de ploeg over de helft en fietst 65 km
4. De Meesterknecht brengt nieuwe energie en bevoorraadt de ploeg voor de laatste 35 km
5. De Sprinter neemt de ploeg de laatste 15 km op sleeptouw
ehhhh..HOI
GOT ploegje??? Lijkt me leukwackmaniac schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:42:
Voor de teamgeest: https://www.redbull.com/n...ed-bull-kop-over-kop-2016
[...]
De video is geweldig trouwens.
Goed idee!
/edit
Uitslag van vorig jaar: http://public.mysports.tv...MS.html?rnd=1444310045512
Met een gemiddelde van 40km/h kom je dan in de top-15.
[ Voor 60% gewijzigd door Pelle op 24-06-2016 17:05 ]
Dat moet met goed samenwerken wel te doen zijn toch? Alleen de kopman, die heeft het de eerste 15km zwaarPelle schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:45:
Hadden we volgens mij voor vorig jaar ook al bedacht
/edit
Uitslag van vorig jaar: http://public.mysports.tv...MS.html?rnd=1444310045512
Met een gemiddelde van 40km/h kom je dan in de top-15.
Dat denk ik ook wel ja. Weet niet hoe bochtig het parcours is, en natuurlijk ook niet hoe hard het waait, maar bij geen al te extreme omstandigheden is kop-over-kop rijden met 40-42 km/h volgens mij goed te doen. Een gemiddelde snelheid van 39-40 moet dan wel lukken, zou je zeggen. Voor de kopman zal het een vergelijkbare inspanning zijn als volle bak de Stelvio oprijden.MMUilwijk schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:24:
[...]
Dat moet met goed samenwerken wel te doen zijn toch? Alleen de kopman, die heeft het de eerste 15km zwaarMaar daarna moet er e.e.a. mogelijk zijn.
Maar dan slechts 25 minuten op een vlak parcours. Kortom: degene met absoluut gezien de hoogste FTP waarde. Met al die vermogensmeters moeten we dit toch redelijk wetenschappelijk kunnen oplossenPelle schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:34:
[...]
Voor de kopman zal het een vergelijkbare inspanning zijn als volle bak de Stelvio oprijden.
Exact expert nodig?
De stoemper is er alCrazy D schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:52:
Ik ben niet aerodynamisch genoeg. Wel voor jullie om uit de wind te rijden maar niet om zelf nog hard te gaan
Na die eerste 15 kilometer is het nog steeds volle bak voor die persoon toch? Tenminste, misschien even bijkomen in het wiel, maar voor een goede klassering moet je toch wel de hele rit tegen omslagpunt blijven rijden vrees ikMMUilwijk schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:41:
[...]
Maar dan slechts 25 minuten op een vlak parcours. Kortom: degene met absoluut gezien de hoogste FTP waarde. Met al die vermogensmeters moeten we dit toch redelijk wetenschappelijk kunnen oplossen
In het wiel scheelt zo 25-30% luchtweerstand. Vanaf het moment dat nr2 er bij komt wordt het 4 minuten op VO2max, dan 4 minuten herstellen (1:1 ratio) en zo verder, tot nr 3 er bij is. Vanaf dat moment neemt herstel vs inspanning toe. Als je het gemiddelde zo hoog mogelijk wil hebben moet je zo snel mogelijk toe werken naar intervallen boven omslag. Met 4 man kun je zelfs gaan denken aan een tot anderhalve minuut boven VO2max waarden.Pelle schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:08:
[...]
Na die eerste 15 kilometer is het nog steeds volle bak voor die persoon toch? Tenminste, misschien even bijkomen in het wiel, maar voor een goede klassering moet je toch wel de hele rit tegen omslagpunt blijven rijden vrees ik
Mits iedereen voldoende basis heeft om te herstellen en netjes zijn kopwerk kan blijven doen
Ik zou Frank als eerste op kop zettenMMUilwijk schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:41:
[...]
Maar dan slechts 25 minuten op een vlak parcours. Kortom: degene met absoluut gezien de hoogste FTP waarde. Met al die vermogensmeters moeten we dit toch redelijk wetenschappelijk kunnen oplossen
Pelle is ook al aardig op dreef met zijn tijdritten en Mmuilwijk ramt hem er ook wel door. Alleen nog een sprinter nodig.
[ Voor 41% gewijzigd door M@cer op 25-06-2016 00:56 ]
Verwijderd
Ze hebben ook een professionele *ahum* momentsleutel http://www.wiggle.nl/lifeline-professionele-momentsleutel/
Ik zou zelf liever de Gedore 4101-05 Torcofix SE 5-50 Nm kopen, maar die prijzen zijn niet mals. Misschien toch op goed gevoel te pedalen met een inbussleutel vastzetten en zo'n beginners momentsleutel kopen. (35.0 - 55.0 Nm ligt buiten het bereik van de Rose/LifeLine.)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2016 09:33 ]
Dit topic is gesloten.
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic