Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.785 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
Crazy D schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:55:
[...]

Dat ding heet echt De Alternatieve: http://bearsports.nl/de-alternatieve :)
Heb m niet op de dag zelf gereden, heb 'm 2 jaar terug wel een keer op de GPS gereden. Knap pittig vond ik toen!
heb het even nagekeken maar klopt inderdaad.

Helaas kun je maar inschrijven tot april 2015 voor de rit van 2016?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Zijn er hier nog wielrenners die schaatsen in de winter (zoals ik)? [Ervaringen & Discussie] Het grote schaatstopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Arthur-M. schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:12:
Zijn er hier nog wielrenners die schaatsen in de winter (zoals ik)? [Ervaringen & Discussie] Het grote schaatstopic :)
Ik heb het één seizoen geprobeerd, maar ik blijk motorisch niet in staat om een technische sport zoals schaatsen uit te oefenen. Ik houd het in de winter op hardlopen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:17

Pelle

🚴‍♂️

Ik zag het eind vorige week ook ja. Kom er al een paar jaar iedere dag langs (woon/werk), maar heb nog niet gemerkt dat je met regen minder lang hoeft te wachten.
Ik zou zeggen, skip dit soort experimenten en geef fietsers altijd een kortere wachttijd. Daar krijg je meer mensen mee op de fiets, dan wanneer je tijdens regen een halve minuut tijdswinst pakt. De mensen die dan fietsen worden toch wel nat. En de mensen die niet nat willen worden gaan toch niet opeens wel fietsen met zo'n maatregel.

Oftewel, goede bedoelingen maar ik denk dat het geld en energie beter in permanente verbeteringen kan worden gestopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Volgens mij heb ik een paar jaar geleden ook wel eens zoiets in het nieuws langs zien komen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Laatst online: 15:47
DDX schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:44:
Volgens mij heb ik een paar jaar geleden ook wel eens zoiets in het nieuws langs zien komen.
Paar stoplichten hier in Groningen hebben het ook. Echt een toevoeging is het niet, je bent toch al nat over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Liever zou ik hebben dat automobilisten zich eens wat netter gedragen bij slecht weer. Ik heb me altijd afgevraagd waarom juist zíj nog asocialer gaan rijden bij regen en kou; zij zitten toch al droog.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Ik zou liever zien dat ze enkele kruispunten anders inrichten tbv de fietsers. In Rotterdam is het echt een drama op sommige stukken waar je (zeer) lang moet wachten. Dan denk ik voornamelijk de kruispunten Schiedamsedijk/Boompjes/Erasmusbrug, Westzeedijk/'s Gravendijkwal en Rochussenstaat/'s Gravendijkwal. Vind ik het kruispunt Boezemlaan/Bosdreef nog wel meevallen.

En dat heb ik het nog niet over die onzin chicanes gehad bij de Shell op de Maasboulevard en bij de kruising op de Overschiese Kleiweg vlak voor het Kleinpolderplein aan de noordzijde. Leuk fietsers afremmen omdat ze hard gaan op die stukken maar het helpt helaas weinig om ze af te remmen. Laat staan voor de niet oplettende automobilisten, die geven nog steeds te sporadisch voorrang.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:50

vliegnerd

Nintendo fan.

Pelle schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:03:

Ik zou zeggen, skip dit soort experimenten en geef fietsers altijd een kortere wachttijd.
Zou ook mijn idee zijn, maar het blijkt dat het voor het milieu beter is als je die vervuilende auto's gewoon zo kort mogelijk laat wachten.

De "vervuilers" in auto's moeten dus -helaas- zo veel mogelijk voorrang krijgen. Het effect van "uit de auto op de fiets" als je meer voorrang krijgt als fietser is veel te klein.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
vliegnerd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:32:
[...]

Zou ook mijn idee zijn, maar het blijkt dat het voor het milieu beter is als je die vervuilende auto's gewoon zo kort mogelijk laat wachten.

De "vervuilers" in auto's moeten dus -helaas- zo veel mogelijk voorrang krijgen. Het effect van "uit de auto op de fiets" als je meer voorrang krijgt als fietser is veel te klein.
Volgens mij last ik op fiets010 dat de scooter/brommer het vevuilenst is van allemaal, waardoor het juist goed is dat deze groep het kortste wacht.

Maar ik kan even niet de bron opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:20
Graham schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:54:
Ik zou liever zien dat ze enkele kruispunten anders inrichten tbv de fietsers. In Rotterdam is het echt een drama op sommige stukken waar je (zeer) lang moet wachten. Dan denk ik voornamelijk de kruispunten Schiedamsedijk/Boompjes/Erasmusbrug, Westzeedijk/'s Gravendijkwal en Rochussenstaat/'s Gravendijkwal. Vind ik het kruispunt Boezemlaan/Bosdreef nog wel meevallen.

En dat heb ik het nog niet over die onzin chicanes gehad bij de Shell op de Maasboulevard en bij de kruising op de Overschiese Kleiweg vlak voor het Kleinpolderplein aan de noordzijde. Leuk fietsers afremmen omdat ze hard gaan op die stukken maar het helpt helaas weinig om ze af te remmen. Laat staan voor de niet oplettende automobilisten, die geven nog steeds te sporadisch voorrang.
Binnen Rotterdam van West-Oost en vice versa is inderdaad een ramp.

Die Chicanes bij de Shell op de maasboulevard slaan inderdaad ook echt alles. En vaak juist alleen maar levensgevaarlijk omdat veel mensen daar inhalen door tegen het verkeer in te rijden. Daarbij niet oplettende dat je als tegenligger toch met wat meer snelheid gepaard gaat dan hun verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
psychodude schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:00:
[...]

Die Chicanes bij de Shell op de maasboulevard slaan inderdaad ook echt alles. En vaak juist alleen maar levensgevaarlijk omdat veel mensen daar inhalen door tegen het verkeer in te rijden. Daarbij niet oplettende dat je als tegenligger toch met wat meer snelheid gepaard gaat dan hun verwachting.
Geef toe dat ik ook wel eens aan de verkeerde kant inhaal daar....I know....al let ik wel op dat er geen hardlopers of ander verkeer tegemoet komt. Die chicanes zijn gewoon zo'n slecht idee. Hardlopers hebben ook snel de neiging om op zondag daar en op Maasboulevard het fietspad te gaan hardlopen...snap ik eigenlijk ook niet. Prima stoep die vlak is op dat stuk.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:32
[...]

Die stukken die jij en Graham noemen zijn echt ellendig ja. 'S-Gravendijkwal/Rochussenstraat kan je een goed boek lezen voordat het verkeerslicht op groen gaat, niet normaal. Die andere zijn ook allemaal heel onhandig, bij de Erasmusbrug is het altijd chaos met mensen die de brug op/af willen en mensen die over willen, dat daar niet meer ongevallen gebeuren is ook apart.

En bij die chicane bij de Shell ben ik een keer finaal doormidden gereden door een scooter die even op de andere kant inhaalde. Welke clown dat verzonnen heeft, heeft wsch nooit op een fiets gezeten.

In Rotterdam hoor ik overal dat ze de wegen aanpakken voor doorstroming en veiligheid, maar de grote kruispunten laten ze lekker gaan jammer genoeg.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Gisteren voor het eerst met de Vector pedalen gereden op de baan. Die geven echt veel meer info dan een powermeter zoals de Power2Max. Echt gaaf voor een meten-is-weten fietsfreak.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:46

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou het vaaknis met dat soort dingen (heb ik mij iig door een gemeenteraadslid hier in het dorp laten vertellen) is dat veel van dit soort geweldige verkeersverzinsels van adviesbureau's komen en puur gebaseerd zijn op modellen en onderzoeken.
Zo hebbrm ze hier de twee doorgaande wegen aangepakt want dat moest 30 km/u worden, veiliger ect.
De eene weg staat nog vaster dan eerst, fietsen durf je er voor je verdriet niet meer omdat er rijen auto's vlak achter je gaan rijden, vrachtverkeer kan elkaar zga. niet passeren waardoor verkeer nog meer opstopt en fietsen bloedlink word. Zelfs de bewoners klagen dat het nog slechter is dan het was, maar de gemeente is tevreden want de snelheid is eruit (en die wonen er toch niet!).

De andere weg loopt dwars door het dorp en de drukste kruising hebben ze gewoon versmalt en de stoplichten weggehaald want volgens het adviesbureau horen er geen stoplichten in een 30km zone. Op een drukke zaterdag is er geen doorkomen aan, want rechts heeft voorhang maarja als het vol staat aan alle kanten... Uiteindelijk aan 1 kant toch maar stoplichten geplaatst voor de voetgangers want die kwamen er niet meer door anders.
Echt iedereen zag dit aankomen, maarja de modellen en zeiden wat anders volgens het alwetende adviesbureau.

Dus die chicanes zijn wss op papier geniaal, alleen in praktijk totaal niet :+

Overigens was ik laatst mijn werkroute eens kritisch aan het bekijken en viel me op hoe enorm veel irritante bochten, bochtjes en slingertjes er in het fietspad zitten. Allemaal omdat het fietspad moet wijken voor de autowegen/bushaltes/in- uitritten, ect.. Ik kwam hierop omdat het maandag glad was en ik de route met de minste bochten wilde nemen ivm uitglijden en doorrijden. Gezien ik scooter rijd heb ik qua snelheid meer geen met wielrenners/sportieve fietsers dan gewone fietsers en dan ontdek je dat alles erop gericht is om de snelheid te beperken ipv doorstroom te verbeteren.
Vreemd gezien het hoge aantal mensen die de fiets als vervoersmiddel gebruiken :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Graham schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:09:
[...]

Geef toe dat ik ook wel eens aan de verkeerde kant inhaal daar....I know....al let ik wel op dat er geen hardlopers of ander verkeer tegemoet komt. Die chicanes zijn gewoon zo'n slecht idee. Hardlopers hebben ook snel de neiging om op zondag daar en op Maasboulevard het fietspad te gaan hardlopen...snap ik eigenlijk ook niet. Prima stoep die vlak is op dat stuk.
Dat stuk beschouwde ik tot voor kort tot mijn achtertuin, letterlijk. Ik heb daar 7 jaar gewoond aan de Oostmaaslaan. En dus ook veel hardgelopen. Ik liep dus ook liever op het fietspad dan op de stoep, maar wel aan de linkerkant en met de blik ver vooruit zodat ik kon anticiperen op het tegemoet komende verkeer. Soms was een hupje naar de stoep verantwoordelijker dan stijf op het fietspad blijven lopen omdat men niet de indruk gaf om om je heen te willen fietsen of brommeren.

Wat betreft die chicanes bij de Shell, die zijn gewoon idioot. Daar kan je als geen enkele verkeersdeelnemer iets mee. Ook als voetganger slaat dat stuk nergens op want de stoep houdt kort daarna volgens mij gewoon op. Als loper, maar ook als fietser heb ik die chicanes vaak genoeg in de tegengestelde richting genomen. Puur omdat ik in de flow zat en er niet uit gehaald wou worden door die lompe bochten. Overigens ging dat bijna altijd zonder problemen. Heel soms heb ik met gebaren mijn excuses moeten aanbieden aan een tegenligger O-)

• Graham
Helemaal vergeten dat er geen stoep is bij dat stuk...nogal stom idd voor voetgangers cq hardlopers.

grahamofthewheels.com

• Tristan
Voor de niet Rotterdammers onder ons, we hebben het over dit stukje.

https://www.google.nl/map...!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

Ik vind dat stukje overigens ook als automobilist erg onoverzichtelijk want als je dus naar de Shell wilt en je moet controleren of er een fietser of brommert aankomt moet je voor de rechterkant echt dubbel en dwars je nek breken om iets te kunnen zien.

Overigens Graham, loopt er wel een stoep maar doordat de bomen midden op de stoep zijn geplaatst kan je daar niet fatsoenlijk lopen. Laat staan als je met een rolstoel bent.

https://www.google.nl/map...!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Hier nog een filmpje van een korte zware klim (17% gemiddeld) langs de kust.

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:55
StevenK schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:00:
Gisteren voor het eerst met de Vector pedalen gereden op de baan. Die geven echt veel meer info dan een powermeter zoals de Power2Max. Echt gaaf voor een meten-is-weten fietsfreak.
Zeg nou niet ;) Ik ben nog steeds gecharmeerd van de Powertaps als vervanging van de Stages :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:37
Maar Powertaps ondersteunen geen Cycling Dynamics, en dat is (denk ik?) waar StevenK op doelt. Ik heb zelf de Powertap-pedalen, maar de meerwaarde voor wat betreft data-analyse t.o.v. een Stages zie ik niet (tenzij je een groot verschil hebt in L+R power).

De Vectors zou ik nooit kopen. Overpriced, en je moet iedere keer de boel installeren met een momentsleutel. Daarbij is de batterij wisselen ook niet super makkelijk. Op al die punten zijn de Powertaps gewoon beter.

Als ik zo eens kijk naar die waardes van Cycling Dynamics dan zie ik de meerwaarde echt niet. Ik zie al geen meerwaarde van L+R. Als je weet dat je links 51% trapt en rechts 49% dan neem ik dat voor kennisgeving aan, en ik doe er verder niks mee. Kijk als je revalideert kan het nog wel nuttig zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door havana op 26-11-2015 10:33 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 14:19
Hier vector S gebruiker.
Batterij wisselen is easy met een 50 eurocent muntstuk. Deksel en knoopcel in een minuut te wisselen.

Momentsleutel is bij montage nuttig, daarna alleen als je wilt rouleren tussen meer fietsen. Meestal maar op 1 fiets gemonteerd.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• havana
Maar dat rouleren is precies waarom ik een pedal-based systeem kocht. Anders had ik wel een Power2Max o.i.d. gekocht.

Als ik op één fiets een vermogensmeter had zou ik nooit een pedaalsysteem kopen. Pedalen hebben namelijk alles behalve het eeuwige leven en daarbij zit de boel op een kwetsbare plek.

[ Voor 44% gewijzigd door havana op 26-11-2015 10:56 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• StevenK
Die momentsleutel is helemaal niet meer nodig bij de versie 2. Bij de eerste versie was 'ie nodig omdat de pod tussen pedaalas en crank zat en anders op een hoop werd gedraaid. Nu kun je de pedalen gewoon met de hand vast zetten.

• havana
Weet je dat zeker? Want volgens DC Rainmaker is het toch nog altijd wel nodig om betrouwbare resultaten te krijgen. Zie hieronder.
It’s funny to think that Garmin Vector has been out over two years now – well into the ‘mature’ product category from a power meter standpoint. In that time they’ve released a new v2 version, added in Cycling Dynamics (to both v1 & v2) and even started including the fabled crowfoot adapter for installation (which still requires a torque wrench, even on Vector 2). Finally, they introduced a Vector S option, which is a left-only unit that can be upgraded down the road to a complete dual-leg system.

While they’ve had some troubles this past summer with a firmware update that’s caused pain for some users, I think they’re out of the woods there with a beta going out two weeks ago that aimed to address that, and then another update planned for this week to (hopefully) finish off getting those with issues back to normal.

Garmin is the only company that offers Cycling Dynamics, which includes all assortment of metrics on your pedaling style. Some of these metrics can be interesting from a bike-fit standpoint, but many don’t yet have a specific training or racing purpose. Sometimes these metrics take time for the greater scientific community to figure out how to use. Unfortunately, Garmin believes that either the system or these metrics warrant a price far higher than it should be. Today it’s at $1,499USD, which is about $400-$500 more than the system is worth.

Advantages: Cycling Dynamics, full left/right power recording, somewhat-portable system between bikes (can be a bit finicky to install though)

Disadvantages: Pedal choice (just Look-compatible), price, and portability isn’t quite what it seems if you travel (you’ll need a torque wrench to really install properly), but within your house it’s really straightforward

Would I buy it: No, not at this price point. Garmin needs to reduce their prices – simple as that. It’s no longer valid to be priced at $1,499 when the P1’s are at $1,199 and have dual ANT+/BLE (Vector is ANT+ only). Further, the P1’s require no pods or finicky installs. On the flip side, the P1’s don’t have Cycling Dynamics. I think a fair price for Vector at this stage is between $999 and $1,099. Note on the Vector S system, I generally would just go with Stages unless you have specific plans to upgrade to a full complete dual-sensing Vector set later on. Otherwise the price there is out of line too.

[ Voor 91% gewijzigd door havana op 26-11-2015 11:33 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• StevenK
havana schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:30:
Weet je dat zeker? Want volgens DC Rainmaker is het toch nog altijd wel nodig om betrouwbare resultaten te krijgen. Zie hieronder.

[...]
In de handleiding staat alleen 'Note: Garmin recommends torque of 34 - 40 Nm'. Meer niet.

[ Voor 11% gewijzigd door StevenK op 26-11-2015 15:08 ]

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Als je Rotterdam vergelijkt met een willekeurige andere grote stad, dan is het hier nog vrij goed geregeld hoor :) In Amsterdam, Den Haag en Utrecht vind ik fietsen helemaal dramatisch.

Maar als je van west naar oost wilt, of andersom, kan ik de route Aelbrechtskade/Abraham van Stolkweg/Gordelweg/Bosdreef aanbevelen. Iets langer dan gewoon door de stad, maar overal goed en breed fietspad, en maar hooguit 3 stoplichten naar de andere kant van de stad.
Die liggen daar omdat er regelmatig fietsers overhoop werden gereden door onoplettende automobilisten die afsloegen van de Maasboulevard. Jammer dat dat nodig is. En geen garantie overigens dat dat niet meer gebeurt, want ik ben daar ook al regelmatig in de remmen gedoken omdat er weer zo'n kansloos figuur niet uitkijkt bij het afslaan :/
Een betere oplossing zou zijn om het fietspad achter het tankstation langs te laten lopen, een vrij gangbare optie.

De bereidwilligheid om iets voor fietsers te willen doen kan ik altijd wel waarderen, maar het zijn vaak niet de mensen die er echt kijk op hebben die de oplossingen kiezen. In mijn woonplaats is afgelopen jaar een initiatief geweest waarbij de inwoners knelpunten/gevaarlijke situaties mochten aangeven, waarna de top 10 van knelpunten aangepakt zou worden.
Heel goed initiatief, het probleem is alleen dat de drukste routes het vaakst genoemd worden, terwijl daar vaak al weinig mis mee is. De échte problemen zitten op hele andere stukken, bijvoorbeeld door onverlichte en overzichtelijke kruisingen met 80-wegen vlak voor de bebouwde kom, door het ontbreken van voetpaden op plekken waar veel mensen hun hond (loslopend) uitlaten, door hardlopers op het fietspad (één van mijn top-ergernissen :(), door gebrekkig of slecht strooien bij gladheid, enz. En daar gebeurt dan vervolgens weer niks aan, terwijl daar juist de meeste winst te pakken is.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:40
Pelle schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:45:
[...]

Als je Rotterdam vergelijkt met een willekeurige andere grote stad, dan is het hier nog vrij goed geregeld hoor :) In Amsterdam, Den Haag en Utrecht vind ik fietsen helemaal dramatisch.
Utrecht is anders best prima, niet al teveel stoplichten (ze hebben recent een fors aantal stoplichten uitgezet na ergernissen van fietsers/automobiliten) en kunt vrij aardig doorrijden.

Maar r'dam is wel allemaal wat breder allemaal, maar dat zal wel te maken hebben met de bombardementen van WO2. Is toch allemaal wat ruimer opgezet daardoor t.o.v. Utrecht/Amsterdam/Den Haag

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:05
Allemaal luxeproblemen... Kom eens naar Brussel :-)

Mijn iRacing Profiel

• Blik1984
crowke schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:39:
Allemaal luxeproblemen... Kom eens naar Brussel :-)
Nee, dat nooit. Ook niet voordat de stad in lockdown is gegaan. Afschuwelijke stad

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Cyclewear heeft morgen een actie:

Afbeeldingslocatie: http://cyclewear.eu/includes/languages/dutch/images/fridaydeal15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
StevenK schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:06:
[...]

In de handleiding staat alleen 'Note: Garmin recommends torque of 34 - 40 Nm'. Meer niet.
En hoe wil je tot dat moment komen zonder momentsleutel?

Volgens mij blijkt uit metingen van Ray dat je met de Vector alleen betrouwbare resultaten krijgt als je het juiste moment gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door havana op 27-11-2015 06:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 06:48:
[...]

En hoe wil je tot dat moment komen zonder momentsleutel?
Ervaring en een vaste hand ;)
Volgens mij blijkt uit metingen van Ray dat je met de Vector alleen betrouwbare resultaten krijgt als je het juiste moment gebruikt.
Dat laatste heb ik juist nergens teruggezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
StevenK schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 07:23:
[...]

Ervaring en een vaste hand ;)

[...]

Dat laatste heb ik juist nergens teruggezien.
Ik las dat dacht ik ergens terug in de comments section. Ik weet natuurlijk niet of hij gelijk heeft...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:09

Neoz

Neoz & Hobbes

Even een verkapte Black Friday post : Cyclewear.eu heeft 20% korting op veel producten vandaag. Zojuist een Gabba 2 van Castelli gekocht voor €108. Code is : fridaydeal15

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:21
Thx!

Zit al een tijdje te denken om een shirt met lange mouwen te kopen welke ik specifiek voor het voor- en najaar wil gebruiken. Denk dan aan een temperatuur van pakweg 5-13 graden, vooral in de morgen kan het nog wel eens koud zijn. In de winter ga ik niet naar buiten, mogelijk wel in de toekomst op de MTB.

Nu heb ik de Castelli Gabba 2 fietsshirts (lange mouwen) op het oog. Nu is mijn vraag of dit shirt met lange mouwen warmer is dan bijvoorbeeld een normaal shirt (korte mouwen) met armstukken? Of zou ik beter voor de Castelli Gabba 2 fietsjack kunnen gaan ook met het oog op toekomstig MTB'en? Daarnaast ook nog twijfel over de maat, L of XL. Ik ben 1,91 en 82 kg met redelijk brede schouders.

[ Voor 9% gewijzigd door lochtejans op 27-11-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:46
Ook rapha doet aan black friday, nog steeds duur, maar nu iets minder:)

http://www.rapha.cc/nl/nl...nitor&utm_term=Shop%20now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:59
Wellicht zijn sommigen van jullie al bekend met CS030 in Utrecht. CS030 is een fietsvereniging die zich richt op iedereen van absolute starter "hoe schakel ik?" tot amateur-wedstrijdrijder. Doel is om iedereen in een veilige omgeving beter te laten worden.

Dit is zo een succes geworden, dat CS030 sinds zijn oprichting in 2012 afgelopen maand zijn 500ste lid heeft mogen verwelkomen. We zijn daarmee de vereniging met de meeste leden bij de KNWU.... ...binnen 4 jaar.

Ikzelf ben fanatiek lid geweest binnen CS030, maar voor het werk van mijn vrouw verhuisd naar Rotterdam. Ik ben nu bezig om CS010 in Rotterdam op te richten. We zijn nu actief bezig met 4 man bestuur en een 10-tal actieve personen om dit uit de grond te stampen. Eind maart gaan we onze officiele kick-off hebben.

Elke zaterdag rijden wij onder begeleiding van een trainer al een rondje rondom Rotterdam van ongeveer 80km. We rijden voorlopig nog in 1 groep, dus het tempo is voor iedereen bij te houden. Mocht je interesse hebben, dan kun je op zaterdag om 9:30 aansluiten bij het Bergpolderplein in Hillegersberg of ons volgen op www.facebook.com/cs010rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Thanks voor de melding Aristos. Ik was sowieso al een keer van plan om mee te rijden met 010. Ik hoor er ook goede dingen van via Serge (Bikeparts4u). Misschien dat ik er morgen wel bij ben!

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Laatst online: 21:59
Leuk! Serge is inderdaad onze beste ambassadeur.

Deze ronde gaan we rijden: https://www.strava.com/routes/3707065

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

lochtejans schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:06:
Nu heb ik de Castelli Gabba 2 fietsshirts (lange mouwen) op het oog. Nu is mijn vraag of dit shirt met lange mouwen warmer is dan bijvoorbeeld een normaal shirt (korte mouwen) met armstukken? Of zou ik beter voor de Castelli Gabba 2 fietsjack kunnen gaan ook met het oog op toekomstig MTB'en?
Ik heb zowel de shortsleeve als de longsleeve, en hoewel het natuurlijk een beetje van je armstukken afhangt (gevoerd of niet), is mijn ervaring dat het allebei even warm is.
Wat je met de longsleeve echter nog als optie hebt, is een ondershirt met lange mouwen dragen. Dat wordt met armstukken erg lastig.

Dus als je iets zoekt dat vooral in de winter goed is, dan zou ik voor de lange mouwen variant gaan. Als je verwacht vooral in het voor- en najaar te rijden, dan heb je meer aan de shortsleeve variant met armstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:18
Gebruik zelf de Gabba 1 convertible. Meestal met Craft windstopper ondershirt en heb het nooit koud gehad (tot in ieder geval -2). De Castelli Alpha al overwogen, lees er lovende reviews over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:44
Voor de mensen met een convertible: Haal je ooit weleens de mouwen eraf?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:18
Ja hoor, in het voor-/najaar bij temperaturen van 15-20 graden. Gebruik de Gabba in alle seizoenen behalve de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Heb ook gelezen dat de pasvorm iets anders is, de korte mouw zou wat nauwer aansluiten? Heb zelf alleen de korte mouw dus kan niet vergelijken. Werkt iig goed icm met sportful norain armwarmers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mhh wanneer word die korting verrekend ? als ik fridaydeal15 blijft de prijs van een garmin 1000 het zelfde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoofdlettergevoelig misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:21
Vreemd, bij de Gabba 2 werd bij mij de korting wel verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net ff getest op een gabba krijg je idd de korting... op de garmin niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Geldt de Garmin niet als accessoire misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Crosspost van het coupon topic. Mocht er iemand nog iets bij Mantel.com gaan kopen, bij deze een bon voor 5 euro korting bij besteding vanaf 50 euro online. Geldig t/m 30 november 2015.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Goed punt, heb ik er ook nog eentje van. Zelfde voorwaarden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

edit; haha, opzoeken en dan typen en posten en dan pas lezen en zien dat dat dezelfde code is

[ Voor 38% gewijzigd door MrAngry op 28-11-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:42
Ik zoek een goedkoop wiel met 11 speed body en shimano casette. Waar kan ik het beste terecht? Wil namelijk de tacx gebruiken met een blauw bandje.

Bij mantel kost dit geintje toch min8maal 165 euro. Kan dat goedkoper?

Ik zoek eigenlijk een no-name cheap ass achterwiel, ik weet alleen de zoektermen niet die ik moet toepassen.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
roelieboelie schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:58:
Ik zoek een goedkoop wiel met 11 speed body en shimano casette. Waar kan ik het beste terecht? Wil namelijk de tacx gebruiken met een blauw bandje.

Ik zoek eigenlijk een no-name cheap ass achterwiel, ik weet alleen de zoektermen niet die ik moet toepassen.
Shimano RS11 achterwiel
105 5800 casette
Kost 124€ bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Indien hij nog geen tacx trainerband heeft, is dit mogelijk goedkoper bij futurumshop dan zelf los een achterwiel + band + binnenband:
http://www.futurumshop.nl...nd-en-tacx-raceband.phtml

Overigens blijft het totaal plaatje van dit geintje soortgelijk aan de prijs bij Mantel.

[ Voor 6% gewijzigd door psychodude op 29-11-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Anders even op Marktplaats kijken voor een achterwiel?

Voor 90 euro heb je ook een wielset van Shimano trouwens. Wel handig als reserve.

Qua band voldoet een andere dan een speciale Tacx band ook prima. Ik gebruik een oude band die ik als versleten heb aangemerkt. Niet zo erg dat die vierkant wordt (voor zover dat niet al het geval was).
psychodude schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:36:
[...]

Indien hij nog geen tacx trainerband heeft, is dit mogelijk goedkoper bij futurumshop dan zelf los een achterwiel + band + binnenband:
http://www.futurumshop.nl...nd-en-tacx-raceband.phtml

Overigens blijft het totaal plaatje van dit geintje soortgelijk aan de prijs bij Mantel.
http://www.fietsvakshop.n...Body-Rodi-Velg-85494.html

Nog 2 tientjes goedkoper.

[ Voor 47% gewijzigd door argro op 29-11-2015 18:46 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lady IT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-10-2020
Een blauw bandje heb ik al :) Dus echt alleen een achterwiel + 11sp casette. Marktplaats word ik niet veel wijzer van, vooral niet bij mij hier in de buurt helaas.

Futurumshop verkoopt aparte achterwielen, bedankt voor de tip !!....126 euro is nog te behappen. Iemand nog tips voor no name wielen of hoe je ze ook noemt?

http://www.madebydorine.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

roelieboelie schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:58:

Toen ik zocht was het goedkoopste iel een wiel bij Decathlon voor €40

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Ja decathlon heeft helaas een vage webshop. Misschien een keertje langs gaan, 40 euro klinkt wel verleidelijk!

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Anders even te koop gevraagd advertentie zetten op Fietsforum. Krijg je meestal snel respons en 99/100x betrouwbare verkopers.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

roelieboelie schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:07:
Ja decathlon heeft helaas een vage webshop. Misschien een keertje langs gaan, 40 euro klinkt wel verleidelijk!
Ja ik zie het nu, alles behalve duidelijk!
Kwamndat wiel in de winkel tegen vlak nadat ik een oud wiel van de LBS had gekocht :+

En wat Havana zegt is een goeie, fietsforum is altijd prettig zaken doen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
Vandaag ingeschreven voor de alternatieve tocht (gelijktijdig met tourversie agr).
Nog meer deelnemers?
Eventueel nog andere leuke tochten in oost Brabant/Limburg?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
havana schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:34:
Anders even te koop gevraagd advertentie zetten op Fietsforum. Krijg je meestal snel respons en 99/100x betrouwbare verkopers.
Oeps... Niet eens aan gedacht! bedankt voor de tip.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb me zojuist ingeschreven voor de Joop Zoetemelk Classic. Ik twijfel nog over de 11steden. De start is om 0500 sochtends. Dan moet ik of heel vroeg vertrekken of een hotel boeken wat weer extra euro's kost. Beide niet ideaal. Misschien laat ik die wel schieten en zoek ik een andere tocht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongeroel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26
De start van de elfstedentocht is vanaf 5.00 uur, maar die kaarten worden gegeven aan de mensen die al meer dan 5 keer hebben meegedaan. Ik heb hem nu 3 keer gereden en telkens tussen 6.30 en 8 uur moeten starten. Hangt dus echt van je startkaart af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:36
jongeroel schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:18:
De start van de elfstedentocht is vanaf 5.00 uur, maar die kaarten worden gegeven aan de mensen die al meer dan 5 keer hebben meegedaan. Ik heb hem nu 3 keer gereden en telkens tussen 6.30 en 8 uur moeten starten. Hangt dus echt van je startkaart af.
Eerste keer dat ik meereed zat ik direct in startgroep 1, dus het is niet waar wat je claimt :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Even een crosspost vanuit het grote fietscomputer topic.. Vandaag in de aanbieding bij de webshop van Canyon. De Garmin Edge 520 voor 224,95

https://www.canyon.com/nl...ials&subcat=T011&id=59282

Erg goede prijs volgens mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
Net mijn ViAS opgehaald :) Al meer dan een week niet getraind. Morgenmiddag maar de weg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20
Vandaag na bijn 3 weken ellendig klote weer de fiets weer uit de schuur gepakt. Kijken of ik de komende maand het totaal voor 2015 nog op 16.000 kilometer kan krijgen. Nog 1.140 km te gaan na vandaag, dus het moet in principe mogelijk zijn als het weer een beetje meewerkt.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
StevenK schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:13:
Net mijn ViAS opgehaald :) Al meer dan een week niet getraind. Morgenmiddag maar de weg op.
Helll no! Niet de weg op zonder hier eerst foto's te hebben geplaatst! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenK
Tristan schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:53:
[...]

Helll no! Niet de weg op zonder hier eerst foto's te hebben geplaatst! :+
ViAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow strakke bak!, heb je er een power2max opzitten? of zie ik het verkeerd?

Hoeveel fietsen heb je eigenlijk wel niet ? of wissel je zo vaak ?

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je zou z'n garage eens moeten zien :D

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
Ik waardeer het als stuk engineering en state of the art, maar ik vind hem niet zo mooi geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Het is ook niet zo'n goede foto heb ik het idee maar de wielen vind ik niet zo mooi. Voor een specialized vind ik hem wel mooi.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
MrAngry schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:41:
Ik waardeer het als stuk engineering en state of the art, maar ik vind hem niet zo mooi geloof ik.
Nee, eigenlijk vind ik hem ronduit lelijk om eerlijk te zijn. Komt bij mij denk ik door de wielen die ik persoonlijk een tikkeltje té vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 10:10
Wat een enorm hoge wielen zeg! :D Heb je dan niet onwijs veel last van polderwind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Hoge wielen is goede training voor je armspieren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik vind het echt een waanzinnig mooi frame (en verdere opbouw. Wielen is een kwestie smaak inderdaad, ik vind een velghoogte van ~ 50mm het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Stuurpen vind ik niet fraai. Frame wel. Wielen is mijn smaak niet. Kettingbladen half zwart/half zilver ben ik geen fan van.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Ik heb de fiets opgebouwd met de onderdelen die van mijn Tarmac af komen. Ik heb nog een setje S-Works bladen liggen (dichte), die gaan erop als deze versleten zijn.
De wielen was in één van mijn wedstrijdsets, Yoeleo met Conti Force / Attack tubes. Ik heb die erin gezet omdat ik wilde proberen hoe de fiets stuurt met de koerswielen. Het zijn zeker niet moeders mooiste wielen, maar ze zijn tenminste wel berekend op de lompheid van bijna 100 kg /me.
Eerste indruk van de fiets is dat 'ie niet al te licht is, waanzinnig direct, zowel in krachtoverbrenging als in sturen en dat 'ie toch voor mij behoorlijk comfortabel zit.
En, lelijk, ja dat is 'ie zeker. Maar ik kies een fiets niet uit op de looks, maar op functionaliteit. En vooralsnog lijkt het dat hij nogal fijn rijdt. Of dat echt zo is, zie ik wel als het seizoen weer begint.
Overigens vandaag werkelijk briljant fietsweer, het was gewoon te warm voor handschoenen.
Stuurpen en stuur zijn lomp en lelijk, maar wel ontzettend functioneel. De combinatie is stijver dan mijn 33 cm Alpina sprintersstuur met Bontrager XXX pen op mijn baanfiets, waarvan iedereen in de baanwereld vindt dat dat een superstijve combinatie is. En het stuur biedt ook het comfort dat je er mooi op kunt liggen met je onderarmen.

[ Voor 15% gewijzigd door StevenK op 02-12-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Wat is dat voor stuur eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Het stuur dat bij het frame en de stuurpen hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20
Iets voor GOT team?? NK Tegenwindfietsen.

http://www.databasics.nl/nktegenwind/index2015.php

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik kan niet zondag.. zou het anders wel leuk gevonden hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

De voorspellingen zijn goed voor dit weekend qua wind :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 10:10
Yesss de Calabria staat klaar bij de FM. Morgen ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie ziet het verschil tussen deze 2 zipp wielen

http://www.futurumshop.nl...cher-voorwiel-zwart.phtml
en
http://www.futurumshop.nl...rbon-voorwiel-zwart.phtml

ik zal wel blind zijn maar zie het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:02
Clincher en tubes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beide clincher...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
oud/nieuw model ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat dacht ik ook.. kan het op de zipp site niet terug vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Op basis van de specs is de 6255-0079-N1403 40 gram lichter, bovendien is de 6255-0088-001-N1509 enkel nog maar in futurumshop.nl beschikbaar. In futurumshop.de staat deze er niet tussen. Eén zal waarschijnlijk een oudere variant zijn.

Een google search maakt echter niet snel duidelijk of de lichtere variant de nieuwere variant is, wat mogelijk wel waarschijnlijker is gezien het ontbreken van deze binnen de duitse webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

http://www.zipp.com/wheels/808-firecrest---carbon-clincher/#
http://www.zipp.com/wheel...crest---carbon-clincher/#

Volgens mij zijn dit ze, de lichtere is my-13, in de autowereld zou dat staan voor model year 2013. Dus dat zou een oudere versie zijn, de verschillen lijken in de gebruikte naven te zitten.

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mocht je die wielen willen kopen, doe dan even wat research over de "service" van Zipp :X

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die zo slecht?
Pagina: 1 ... 40 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic