[Ervaringen & Discussie] Het grote schaatstopic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

Topicstarter
Ik zag overal een wielren en een mountainbike topic maar nergens een schaatstopic! Dus hier is ie dan: het schaatstopic! Het seizoen is weer begonnen en de eerste wedstrijden zijn al gereden. En om goed beslagen het ijs op te komen hebben sommige natuurlijk in de zomer door getraint. Deel hier al je vragen over matriaal, techniek, goede banen, et cetera.

P.S: Later wordt de OP nog aangepast met wat koop tips e.d.

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

Topicstarter
Zelf heb ik Viking gold 2005.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0oiKS6m.png
Goede schaatsen kan niet klagen hoor.

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Jammer dat er weinig schaatsers op GoT zijn.

Ik schaats twee keer per week en ook af en toe wedstrijden. M'n techniek is nog niet super goed, maar wordt wel steeds beter gelukkig. Schaats zelf ook op Viking Gold 2005's met Nagano speciaal ijzers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Jammer dat er weinig schaatsers zijn hier op GoT. Ben zelf wel goed bezig, train vaak 2 of 3 keer per week en het gaat ook steeds beter. Ben nog niet heel actief met wedstrijden, maar het seizoen is pas net begonnen en duurt nog wel even. :)

Mensen die nog tips hebben om beter in te zetten? Dat wil nog niet echt goed lukken bij mij.

[ Voor 16% gewijzigd door peakrever op 23-11-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:20
Ik ben geen wedstrijdschaatser en mijn techniek is dat ik luid schreeuw als ik de bocht niet gemaakt krijg en in aanraking dreig te komen met andere schaatsers, maar wat sta ik graag op natuurijs.

Doordat ik ben opgegroeid in een waterrijke omgeving (op zich niet vreemd in een land als Nederland), heb ik zeer goede herinneringen aan de winters van vroeger. Nu is het echt ieder jaar weer hopen dat het lang genoeg vriest, zodat ik in de weekenden weer lekker het ijs kan verkennen. Het geeft je zo'n heerlijk vrij gevoel om op een zonnige winterdag midden in de natuur over kraakhelder ijs te glijden...

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
LA-384 schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:28:
Ik ben geen wedstrijdschaatser en mijn techniek is dat ik luid schreeuw als ik de bocht niet gemaakt krijg en in aanraking dreig te komen met andere schaatsers, maar wat sta ik graag op natuurijs.

Doordat ik ben opgegroeid in een waterrijke omgeving (op zich niet vreemd in een land als Nederland), heb ik zeer goede herinneringen aan de winters van vroeger. Nu is het echt ieder jaar weer hopen dat het lang genoeg vriest, zodat ik in de weekenden weer lekker het ijs kan verkennen. Het geeft je zo'n heerlijk vrij gevoel om op een zonnige winterdag midden in de natuur over kraakhelder ijs te glijden...
Dit. Rondjes op de baan vind ik saai en ik heb er de techniek ook niet voor. Maarrrr mooie toertochten op natuurijs...... :9~

Ik hoop dus ook op een flink strenge winter.
Pagina: 1