Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.785 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-09 08:37
Die is niet slecht, die is er gewoon niet.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhhh dat zuigt. Wilde eigenlijk een Super-9 en 808 combo voor mijn TT fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 10:10
Wiehoe mijn Calabria 2016 is binnen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wpZpH7a.jpg?1

Errug blij mee! :)

Kleine puntje echter, kwam er (natuurlijk thuis) achter dat er wat rubbertjes missen op de kabels aan de voorkant van de fiets... even gebeld en die sturen ze gelukkig nog even via de post.

[ Voor 9% gewijzigd door Tranze op 05-12-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Errug fraai, die Sensa.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:46
Een foto van mijn nieuwe fiets sinds 4 maanden! Groot verschil met m'n aluminium fiets, niet alleen gewicht maar het aero voordeel is zeker te merken, meer dan ik had verwacht. Di2 werkt ook geweldig. Daarnaast vind ik hem supermooi, vooral in deze kleur.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YxAKk5c.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door matthijsln op 05-12-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:26
Zie niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
@matthijsln, Ik vind de kleur nogal eentonig. Oh nu werkt het plaatje wel :+, mooie fiets....vooral die wielen zijn :9~

[ Voor 47% gewijzigd door Graham op 06-12-2015 00:16 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Dropbox is under maintenance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Fixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:58
Mooie fiets! Alleen jammer van die bruine streep op je onderbuis. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Het was gisteren niet overal zo droog op de weg als gehoopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Mooi ding hoor matthijsln. Waar gebruik je dat kleine bidonnetje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20
Wat een bizar mooie fiets in een schitterde kleur....helaas iets boven mijn budget

* M@cer droomt verder

[ Voor 16% gewijzigd door M@cer op 06-12-2015 09:20 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 16:50

Crazy D

I think we should take a look.

Tranze schreef op zondag 06 december 2015 @ 08:57:
Mooi ding hoor matthijsln. Waar gebruik je dat kleine bidonnetje voor?
Voor de kleine dorst :)
Meestal voor gereedschap.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
matthijsln schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 16:28:
Een foto van mijn nieuwe fiets sinds 4 maanden! Groot verschil met m'n aluminium fiets, niet alleen gewicht maar het aero voordeel is zeker te merken, meer dan ik had verwacht. Di2 werkt ook geweldig. Daarnaast vind ik hem supermooi, vooral in deze kleur.
Heel mooi! Deze staat bovenaan mijn verlanglijstje!

Trouwens, waarvoor zijn die gaatjes in de zijkant van de velg? Zag het laatst in de winkel ook al bij een fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 09:01

Vos

AFCA

Voor als er water ingelopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002

sapphire

Die-hard pruts0r

Geen slijtage indicatoren op de remrand ?

Ok nu zie k het plaatje, dan ga ik ook voor afwatering.

[ Voor 44% gewijzigd door sapphire op 06-12-2015 11:40 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:30
Dat idd, er kan best wat water in komen te staan.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Het zijn aluminium velgranden waar de spaken inzitten, ze lopen dus door een gat in de carbon hoge velg. Daardoor kan er inderdaad wat water in komen. Er zitten wat afwateringsgaatjes in indd.

De kleine bidon is een gereedschapsbidon, het enige overpriced Specialized product dat ik heb :) Tijdens de winter heb ik minder water nodig, maar neem vaker een regenjasje/windstopper mee. In de gereedschapsbidon doe ik dan binnenbandje/bandenlichters/multitool.

De nieuwe Shimano groepen remmen trouwens veel beter dan de vorige generatie. Ook de handgrepen zijn niet zo groot, pakt veel fijner vast.

[ Voor 13% gewijzigd door matthijsln op 06-12-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Lekker windje vandaag... Paar keer bijna van mijn fiets gewaaid!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ja de wind was best heftig inderdaad!

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Lady IT schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:52:
Een blauw bandje heb ik al :) Dus echt alleen een achterwiel + 11sp casette. Marktplaats word ik niet veel wijzer van, vooral niet bij mij hier in de buurt helaas.

Futurumshop verkoopt aparte achterwielen, bedankt voor de tip !!....126 euro is nog te behappen. Iemand nog tips voor no name wielen of hoe je ze ook noemt?
Ik heb recent bij wiggle geshopt voor een 11sp tacxwiel: RS-010 Achterwiel (met foutieve naam/omschrijving, maar is gewoon netjes de RS010 11sp body) en 5800 Cassette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:55

[afbeelding]
Hey ik heb zijn simpelere broertje met Ultegra Di2 en vol carbon Reynolds wielen :) (de 8.0)

Probeer nog een Canyon-houder te scoren voor je computer (mits die voorzien is van een Garmin-mount?). Zit een stuk fijner dan op je stuur vind ik.

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=view&id=0B64tVifMjTFPRHhqaDQ1UTJ1RzA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Wat een ontzettend bruut apparaat :)

Ben je niet bang dat je op je plaat zult gaan en zo een paar duizend euro armer zult worden?

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Zo'n Garmin mount heb ik al 3,5 maand in bestelling, maar Canyon is bezig z'n reputatie enorm te verprutsen door tegelijk over te stappen op een nieuwe fabriek en SAP (lol, als bedrijf met nieuw direct-sales concept ga je toch niet aan de dinosaurus-software? Onbegrijpelijk en voor mij niet onverwachte problemen).

Ben er wel natuurlijk wel voorzichtig mee, maar ga er ook gewoon wedstrijdjes mee rijden. Het is geen museumstuk. Als ik val hoop ik in de eerste plaats niets gebroken te hebben. Gaat ie stuk dan heb ik mijn oude fiets nog, en bestel ik een nieuwe (ik ben mijn eigen fietsverzekering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
matthijsln schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:22:
Zo'n Garmin mount heb ik al 3,5 maand in bestelling, maar Canyon is bezig z'n reputatie enorm te verprutsen door tegelijk over te stappen op een nieuwe fabriek en SAP (lol, als bedrijf met nieuw direct-sales concept ga je toch niet aan de dinosaurus-software? Onbegrijpelijk en voor mij niet onverwachte problemen).

Ben er wel natuurlijk wel voorzichtig mee, maar ga er ook gewoon wedstrijdjes mee rijden. Het is geen museumstuk. Als ik val hoop ik in de eerste plaats niets gebroken te hebben. Gaat ie stuk dan heb ik mijn oude fiets nog, en bestel ik een nieuwe (ik ben mijn eigen fietsverzekering).
Ah oke, levertijden hoor je genoeg over ja..

Don't race what you can't replace ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:25
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x5nDM7h.jpg

Ik weet het, teamjerseys zijn een directe overtreding van de velominati-code, maar zoveel retrovrolijkheid kon ik gewoon niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Sjoewe schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:02:
[afbeelding]

Ik weet het, teamjerseys zijn een directe overtreding van de velominati-code, maar zoveel retrovrolijkheid kon ik gewoon niet laten liggen.
Als je een beetje wielerfolklore in je bloed hebt gaat je hart sneller kloppen van dit :)

Zo heb ik een tijdje terug de Mercatone Uno-jersey gekocht waar Pantani ooit in reed (replica natuurlijk ;) ). Gewoon voor de leuk, om in de kast te zien hangen als ik een ploegloos shirt pak om naar buiten te gaan :)

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.prendas.co.uk/wp/wp-content/uploads/2015/03/OFS_Marco_Pantani_09_270798.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Haha, lees ik net deze column op Het is Koers: http://hetiskoers.nl/mapei/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Toeval :) Leuk stukje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Iemand hier ervaring met het Oakley M2 frame? Ik wil er graag eentje kopen, maar twijfel nog over de lens. Ik ga 'm vooral gebruiken voor wielrennen natuurlijk, maar ook voor schaatsen. Wielrennen doe ik ook als het bewolkt is en soms ook als het regent, maar ook in de zomer als de zon schijnt. Wat is dan de beste lens die niet polarized is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Het duurde bij mij ook even voordat ik het oerwoud van Oakley brillen doorhad, voor zover ik het weet mbt de frames die veel gebruikt worden op de fiets: Het M2 frame is oud. Nieuwer zijn Radar en Radarlock (zelfde als Radar, maar lenzen makkelijker verwisselbaar). Van dit jaar zijn er de Radar EV (bovenkant recht ipv curves) en JawboneJawbreaker (enorm, veel zicht maar moet bij je stijl passen), met dit jaar ook 'Prism' lenzen. De Radar en Radarlock kan je nu veel kopen met een set extra set lenzen, bij de Radar EV en JawboneJawbreaker niet en moet je die los aanschaffen.

Ik heb een Radar EV met Prism Road. Die kan in best veel weersomstandigheden, maar voor heel donkere dagen, veel regen en invallende duisternis heb ik nog een Rudy Project met fotochrome (meekleurende) glazen (Oakley noemt dat Transitions). Dat vind ik nuttiger dan gepolariseerde glazen. Heb ook wel gepolariseerde glazen voor het Rudy Project frame maar met de Prism die niet gepolariseerd is mis ik dat niet.

Maar er zijn best wel wat fietsenwinkels en opticiens te vinden die Oakleys hebben, het beste kan je gewoon even passen wat je persoonlijk fijn vindt. Of leen er een van een fietsmaat.

[ Voor 2% gewijzigd door matthijsln op 09-12-2015 21:13 . Reden: toch wat door elkaar gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:53

Secsytime

Automagisch

Arthur-M. schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:47:
Iemand hier ervaring met het Oakley M2 frame? Ik wil er graag eentje kopen, maar twijfel nog over de lens. Ik ga 'm vooral gebruiken voor wielrennen natuurlijk, maar ook voor schaatsen. Wielrennen doe ik ook als het bewolkt is en soms ook als het regent, maar ook in de zomer als de zon schijnt. Wat is dan de beste lens die niet polarized is?
Ik heb dit jaar een Oakley Jawbreaker gekocht, en ik ben er nog steeds super blij mee! Bewolkt of onbewolkt, maakt niet uit.. Heb hem vorige week ook mee gehad naar Curacao, en ik merkte het verschil heel erg tussen mijn "Fashion" zonnebril (Calvin Klein) waar ik met bril op nog constant men ogen dicht moest knijpen en de Oakley, waar ik helemaal geen last had van de zon.

De Jawbreaker ziet er uit alsof die heel groot is, maar dit valt in de praktijk wel mee. Ik heb de Radarlock en de Jawbreaker beide gepast en ik vond de Jawbreaker wat prettiger omdat hij echt alles afsluit (qua zon) daarnaast vond ik het frameloze (onderaan de glazen) van de Radarlock niet heel erg handig, ik had het gevoel dat dit snel vettig zou worden (zoals bij de meekleurende zonnebril die ik hiervoor had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
matthijsln schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:21:
Het duurde bij mij ook even voordat ik het oerwoud van Oakley brillen doorhad, voor zover ik het weet mbt de frames die veel gebruikt worden op de fiets: Het M2 frame is oud. Nieuwer zijn Radar en Radarlock (zelfde als Radar, maar lenzen makkelijker verwisselbaar). Van dit jaar zijn er de Radar EV (bovenkant recht ipv curves) en Jawbone (enorm, veel zicht maar moet bij je stijl passen), met dit jaar ook 'Prism' lenzen. De Radar en Radarlock kan je nu veel kopen met een set extra set lenzen, bij de Radar EV en Jawbone niet en moet je die los aanschaffen.
Bedankt voor julle uitgebreide reacties. :)

Dat een M2 frame wat ouder is maakt mij niet zo heel veel uit, ik vind een M2 frame gewoon het mooist. De Radar (EV) vind ik iets minder mooi.
Misschien is er een groot nadeel van de M2 die ik over het hoofd zie, maar ik zie niet wat het uitmaakt dat het een wat ouder frame is.
Vrienden van mij zeggen trouwens ook dat de Radar beter is, dus misschien moet ik er dan nog maar even over nadenken.
Maar er zijn best wel wat fietsenwinkels en opticiens te vinden die Oakleys hebben, het beste kan je gewoon even passen wat je persoonlijk fijn vindt. Of leen er een van een fietsmaat.
Ik heb er eens al eentje op gehad, maar weet even niet meer wat voor lens dat was. Was een lens die erg goed scheen te zijn voor schaatsen en dat was inderdaad wel fijn.
Secsytime schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:51:
[...]

De Jawbreaker ziet er uit alsof die heel groot is, maar dit valt in de praktijk wel mee. Ik heb de Radarlock en de Jawbreaker beide gepast en ik vond de Jawbreaker wat prettiger omdat hij echt alles afsluit (qua zon) daarnaast vond ik het frameloze (onderaan de glazen) van de Radarlock niet heel erg handig, ik had het gevoel dat dit snel vettig zou worden (zoals bij de meekleurende zonnebril die ik hiervoor had).
De Jawbreaker wordt het sowieso niet, die vind ik gewoon niet mooi (smaken verschillen :) ).

[ Voor 17% gewijzigd door peakrever op 09-12-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:11
Arthur-M. schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:57:
[...]
Dat een M2 frame wat ouder is maakt mij niet zo heel veel uit, ik vind een M2 frame gewoon het mooist. De Radar (EV) vind ik iets minder mooi.
Misschien is er een groot nadeel van de M2 die ik over het hoofd zie, maar ik zie niet wat het uitmaakt dat het een wat ouder frame is.
Vrienden van mij zeggen trouwens ook dat de Radar beter is, dus misschien moet ik er dan nog maar even over nadenken.
De M2 is de opvolger van de Custom M, uit 1989. De M2 is uitgebracht in 2014 en dus niet zo oud. Het model 'Custom' is wel oud, maar is in de loop der jaren meerdere malen geüpdatet.

Het is mijns inziens niet zo dat de Radar(lock) beter is, als hij niet lekker zit of niet goed afsluit zoals je dat zou willen, is hij gewoon niet beter. Het is wel zo dat je Photochromic(meekleurende) glazen kan krijgen voor de Radarlock en toen ik mijn Radarlock kocht, kon dat helaas niet bij de Custom M (toentertijd was de M2 er nog niet, of kon ik ze in ieder geval niet vinden).

Voor de M2 is die er wel! http://www.amazon.com/Zer...&keywords=Photochromic+m2

En dat is, als ik jou zo hoor, een goede keuze. Ik vind ze superfijn en gebruik de glazen voor mountainbiken en wielrennen. Zowel in de winter als in de zomer een fijne bril. Alleen bij felle zon schiet hij misschien wat te kort, maar daar valt altijd een mouw aan te passen door daarvoor een extra lens te kopen, maar het is meer een luxe probleem dan echt hinderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Ik denk dat ik binnenkort dan maar een M2 frame ga bestellen. Vriend van mij raadt een Ice iridium lens aan, aangezien dat fijn voor schaatsen is (zijn ervaring).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tUzg8O0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jNdHIKY.jpg

Twijfel nog een beetje over de kleur..

• Graham
Kleur van je helm?

grahamofthewheels.com

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:17

Pelle

🚴‍♂️

DDX: Volgens mij een mooi doel voor jou voor volgend jaar :P

https://www.strava.com/athletes/389932 8)7

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:36

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Daarover kwam ik dit artikel eerder vandaag tegen! Erg leuk om te lezen.

De 2 strava profielen:
https://www.strava.com/athletes/1419435 en https://www.strava.com/athletes/350859

Strava

• DDX
Die 2 gekken zijn al tijdje bezig (En Steven is zelfs opnieuw begonnen na een aanrijding/recovery)
Cycle_dr 1 gaat dus daarna meteen aanval plaatsen, benieuwd of een van die 2 dan weer opnieuw poging doet jaar erna :o

Ben allang blij met mijn 26k die ik dit jaar ga aantikken. (doel was eerst 25k maar daar ben ik paar dagen geleden al doorheen gegaan 8))
Moet ook nog werken tussendoor ;)

• havana
Ik spam hier even mijn Powertap P1 review

havana's weblog: Powertap P1 review

:P

DIT IS MIJN WEBSITE

• coen76
Bedankt voor de review. Wat maakt powermeters eigenlijk zo duur?

• DDX
Research en geld kunnen vragen.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Pfffff wat is er nu weer met Strava :?

Ik wil een ritje croppen maar de optie lijkt helemaal verdwenen, zelfs de uitleg van de zendesk klopt niet. Als ik op het moersleuteltje klik zie ik de optie niet meer :?

Ah, Tacx ritten kun je niet croppen omdat er geen gps data in zit :(

[ Voor 14% gewijzigd door sapphire op 10-12-2015 21:06 ]

Gabriël AM5

• DDX
Staat bij mij er gewoon tussen ?
En als je /truncate achter je rit zet ?

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hoe bedoel je ? De ritnaam op Strava, achter de file of in de file ?

De file handmatig editten geeft fouten tijdens upoaden. Overigens sowieso suf want Garmin connect knipt het loze stuk er automatisch af.

Gabriël AM5

• DDX
Achter de ritnaam op strava url.
Maar zie dat je de oorzaak al hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://thebikeshow.net/a-year-on-two-wheels/

Hier een leuke podcast met een interview met één van die langeduurfietsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wel bizar om te zien hoeveel overgewicht die dude heeft ondanks het vele fietsen :X

Leuk leven heb je trouwens als je zoveel fietst. 8)7 Met 26k/jaar heb je ook nergens anders tijd voor lijkt me (of je moet parttime werken). Dan gaat ieder vrij uurtje in de fiets zitten. Zou ik er niet voor over hebben. Kan me ook niet voorstellen dat het echt leuk is. Maar ieder het zijne, uiteraard.

[ Voor 64% gewijzigd door havana op 11-12-2015 07:49 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat ik met name bijzonder vind aan die Searvogel is dat ie ein-de-loos hetzelfde rondje fietst. Dagen achter elkaar. Dat moet ontzettend geestdodend zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door BreadFan op 11-12-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ik tik dit jaar de 10k aan en rijd denk ik 90% van de tijd, één van drie rondjes. Eentje van 50km voor avondtraining in de winter, eentje van 75km voor zomeravonden en eentje van 135km voor in het weekend. Soms knoop ik ze aan elkaar om zo grotere afstanden te rijden. Het is zelden dat ik van die rondjes afwijk, het is namelijk prettig om precies te weten wat er komt en dat geeft ook rust, je hoeft niet na te denken over de route.

En van Sarvogel begrijp ik het helemaal, nieuwe routes rijden neemt ook risico's met zich mee en die wil je juist zo min mogelijk nemen met zo'n record.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Verandering van spijs doet eten, althans bij mij dan toch. Bovendien wil ik per se de op heenweg wind tegen hebben, dus dat zorgt sowieso al wel voor de nodige variatie in routes. Maar ieder het zijne, uiteraard ;)

Als ik het op een "tight time schedule" zit pak ik wel een vaste route, want dan weet ik redelijk precies hoe lang ik onderweg ben.

[ Voor 23% gewijzigd door havana op 11-12-2015 10:30 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Ik knoop ook gewoon bekende wegen op zoveel mogelijk manieren aan elkaar. Niks lekkerder dan lekker een rondje trappen en gewoon eens ergens links- of rechtsaf te slaan zonder dat je weet waar je uit komt.

Op de TT fiets pak ik meestal wel vaste routes, die heb ik uitgezocht op zo weinig mogelijk stoplichten, kruispunten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 21:30
havana schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 07:47:
Wel bizar om te zien hoeveel overgewicht die dude heeft ondanks het vele fietsen :X

Leuk leven heb je trouwens als je zoveel fietst. 8)7 Met 26k/jaar heb je ook nergens anders tijd voor lijkt me (of je moet parttime werken). Dan gaat ieder vrij uurtje in de fiets zitten. Zou ik er niet voor over hebben. Kan me ook niet voorstellen dat het echt leuk is. Maar ieder het zijne, uiteraard.
Nou ja, nergens anders tijd voor. Dat valt ook wel weer mee. Ik pak zelf de 21k mee, en ja, daar zit een substantieel deel van mijn vrije tijd in. Maar in die besteding zit ook: vakantie, sociaal doen met vrienden (die ook graag op een racefiets zitten(, vervanging van reistijd naar en van werk en privé afspraken. Ik kan niet zeggen dat mijn sociale leven of thuissituatie te lijden heeft gehad onder de afgelopen seizoenen.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
havana schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:29:
Verandering van spijs doet eten, althans bij mij dan toch. Bovendien wil ik per se de op heenweg wind tegen hebben, dus dat zorgt sowieso al wel voor de nodige variatie in routes. Maar ieder het zijne, uiteraard ;)
Dat is een beetje een probleem als je rond hoek van holland woont. ;w Jij hebt inderdaad de luxe je letterlijk alle kanten op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
MMUilwijk schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:25:
[...]

Nou ja, nergens anders tijd voor. Dat valt ook wel weer mee. Ik pak zelf de 21k mee, en ja, daar zit een substantieel deel van mijn vrije tijd in. Maar in die besteding zit ook: vakantie, sociaal doen met vrienden (die ook graag op een racefiets zitten(, vervanging van reistijd naar en van werk en privé afspraken. Ik kan niet zeggen dat mijn sociale leven of thuissituatie te lijden heeft gehad onder de afgelopen seizoenen.
Heel veel tijd voor andere hobby's zal je toch niet hebben..... En jij hebt volgens mij ook geen kinderen, correct me if I'm wrong...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
havana schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:29:
Verandering van spijs doet eten, althans bij mij dan toch.
Same here. Mijn doel dit jaar was niet een bepaalde afstand te fietsen of iets dergelijks, maar het doel was om elke rit een nieuw weggetje te ontdekken. Afgelopen woensdag reed ik nog over een prachtig fietspad langs de Rijn. Daar had ik nog nooit eerder gereden. Ik leer mijn omgeving waar ik al 34 jaar woon steeds beter kennen.

Nou heb ik dit jaar "slechts" 1200 km gereden dus dan is dat wat makkelijker te doen misschien dan wanneer je 25k rijdt. :)

Overigens, voor het zoeken naar weggetjes waar je nog nooit geweest bent is http://www.jonathanokeeffe.com/strava/map.php een aanrader. Evt. in combinate met de Strava heatmap (waar rijden anderen wel, en ik niet).

[ Voor 14% gewijzigd door BreadFan op 11-12-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 21:30
havana schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:39:
[...]

Heel veel tijd voor andere hobby's zal je toch niet hebben..... En jij hebt volgens mij ook geen kinderen, correct me if I'm wrong...
Geen kids, en een flexibele baan waar het tijden van werk en locatie betreft. Correcte aanname.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Mijn doel was ook niet perse hoeveelheid km's, maar wel soort van 25k is leuk en haalbaar. (vorig jaar 24.2k)
Doel was meer hoogtemeters wat gelukt is, dubbele van vorig jaar. (120k hm)
Door flink wat dagjes Limburg/Eifel en weekje Mallorca extra tov vorig jaar.

Als ik de Eifel in ga maak ik wel een route, op basis van beschikbare tijd niet echt optie om te gaan dwalen daar.
Maar ook daar hebben we paar weken geleden leuk (onverhard) weggetje ontdekt langs het stuwmeer.
Maar hier in de 'buurt' ga ik gewoon fietsen en zie ik wel op welke wegen ik uitkom.
Al ken ik inmiddels meeste weggetjes wel ;)

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 11-12-2015 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wel mooie sale vandaag bij Canyon, als je nog een fiets in grote maat zoekt: https://www.canyon.com/nl...tlet/#category=road-bikes

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:44
Wielen en groep nieuw zijn samen al de prijs van deze fiets: https://www.canyon.com/nl...egory=road-bikes&id=10176

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Vanuit Zoetermeer kom je ook vaak op dezelfde wegen uit, al kan ik gelukkig wel alle richtingen op om de wind goed te hebben (alleen richting westen is beperkt, maar ver genoeg... hoef geen 2 uur tegenwind :)). Maar ook al zijn er wel tig wegen, pak toch vaak dezelfde wegen. Stukje automatisme, goed asfalt, rijdt lekker door, dat soort dingen. Gelukkig verandert de natuur wel :) :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Heb uiteindelijk een Radar EV prizm road besteld. Dinsdag wordt 'ie geleverd, ben benieuwd.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MDAT1Zz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ieder zijn prioriteiten, mooie bril ook hoor, maar ik vind het wel apart als je fietsbril even duur is als je wielset persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb zelf de mooie traditie ontwikkeld om een keer per seizoen mijn bril op straat te verliezen die vervolgens tot nu toe elke keer instant overreden wordt door een auto, daarom speel ik nog even op safe en hou mijn brillen onder de 35 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Idem hier, ik verlies/sloop ze altijd :(

Ben nog wel op zoek naar een mooie bril voor niet te veel geld, maarja komt ergens in het seizoen wel weer :)

Wat ik wel binnenkort wil kopen is een setje nieuwe schoenen. Ben er aardig uit welke, de Shimano R171 of RP5.
De R171 heb ik gepast en zit als een pantoffeltje, de RP5 heb ik alleen vast gehad en ziet er qua opbouw vrijwel hetzelfde uit dus verwacht dat die ook goed zit.
De looks zijn ook beide erg mooi, grootste punt is de zool. De R171 heeft een carbon zool (Shimano stijfheids index 10) en de RP5 een glasvezel versterkt nylon zool met een carbon plaat onder de bal van de voet (stijfheids index 7) en een stukje goedkoper.
Vraag is in hoevere ga je dat merken als wielertourist?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Mooie bril. Inderdaad dat verliezen was ik ook altijd bang voor dus heb vorige 2 seizoenen gereden met een bril van 10 euro. Nooit verloren, en eigenlijk niks over te klagen. Toch wil ik hem van de winter wel vervangen voor iets beters en vooral mooiers. Die radar lijkt mij ook wel wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:20
sapphire schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:35:
Wat ik wel binnenkort wil kopen is een setje nieuwe schoenen. Ben er aardig uit welke, de Shimano R171 of RP5.
De R171 heb ik gepast en zit als een pantoffeltje, de RP5 heb ik alleen vast gehad en ziet er qua opbouw vrijwel hetzelfde uit dus verwacht dat die ook goed zit.
De looks zijn ook beide erg mooi, grootste punt is de zool. De R171 heeft een carbon zool (Shimano stijfheids index 10) en de RP5 een glasvezel versterkt nylon zool met een carbon plaat onder de bal van de voet (stijfheids index 7) en een stukje goedkoper.
Vraag is in hoevere ga je dat merken als wielertourist?
Ik heb zelf de R170. Eveneens stijfheids index 10. De stijfheids index is het mij echter totaal niet om te doen geweest, maar simpelweg het comfort bij het dragen. Als ik iets meer moet betalen voor een goed zittende schoen boven een minder comfortabel zittende schoen, dan leg ik graag dat extra geld er voor neer. Zeker bij iets wat ik uren zal dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ow dat zeker!

Zoals ik al zei heb ik de R171 al gedragen en de RP5 op de Bikemotion vastgehad, qua opbouw (asymmetrische bovenzijde, geen 'flap', binnenzool, binnenzijde en pasvorm) zijn ze verrassend vergelijkbaar. Grootste verschil is de buitenkant (glimmende lak vs. mat 'golfbal' patroon) en de zool (full carbon vs. glasvezel versterkt nylon met carbon plaat) waarbij de R171 mer op prestatie gericht is en de RP serie meer op de recreatieve rijder volgens Shimano (meer comfort minder stijfheid).

Dus om te zeggen dat duurder comfortabeler is is denk wat kort door de bocht in dit geval.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:20
sapphire schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:22:
de zool (full carbon vs. glasvezel versterkt nylon met carbon plaat) waarbij de R171 mer op prestatie gericht is en de RP serie meer op de recreatieve rijder volgens Shimano (meer comfort minder stijfheid).

Dus om te zeggen dat duurder comfortabeler is is denk wat kort door de bocht in dit geval.
Dit laatste zal zeker niet altijd voor iedereen op gaan. Maar bij het kopen van mijn eigen fietsschoen had ik ook één van de goedkopere modellen met minder stijve zool uitgeprobeerd, en toch vond ik dat juist minder comfort bieden.

Maar ik ben dan ook wel iemand die juist graag met een stijve zool loopt, zo draag ik eigenlijk altijd klasse A wandelschoenen met een stevige Vibram zool. Het is dan ook een beetje wat je zelf prettig vind denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een nieuwe helm, de Lazer O2 zit mij erg goed, en de fluor kleur was in de aanbieding, vind ik wel mooi bij mijn veelal zwarte kleren. Lazer heeft een erg fijn helmsysteem voor mijn smalle hoofd.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-3HSzYTy_wJQ/VmrWYeelw7I/AAAAAAAAOmE/RAET-DzXM1I/s1440-Ic42/DSC_1014-01.jpeg
Samen met mijn oude Bell.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-sdvKaRIX_fo/VmrWfNEjf8I/AAAAAAAAOmM/tY76O3v0qBg/s1024-Ic42/DSC_1015-01.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
Dit weekend eindelijk een trainingsschema laten opmaken, rollen gekocht (Tackx Vortex smart), vanaf dat ze binnenkomen kan ik er aan beginnen.

Nu de setup voor aan de rollen nog klaarzetten en deze week is het zover.

Ik ben wel benieuwd, het is lang geleden dat ik nog op rollen gezeten heb, maar normaal gezien zou het moeten voorbijvliegen met het trainingsschema. En anders kan ik nog eens naar zwift/trainerroad kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik zit al een tijd te kijken naar de Sinner Raptor bril. Niet al te duur en met meekleurende glazen, wat soms ook erg handig kan zijn :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Even zitten zoeken en idd een mooie bril voor de prijs !
Kwam de Sinenr Fury tegen, gepolariseerde bril voor 38 euro ofzo, vind een rand om het glas altijd wel mooi alleen beperkt het wel het zicht....

Mooie Helm BRT :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
Voorheen heb ik veel aan hardlopen gedaan, maar omdat een knieblessure steeds roet in het eten gooide heb ik begin dit jaar een 2e hands Cube Streamer gekocht om te beginnen met wielrennen. Waarom ben ik nog niet eerder begonnen heb ik me afgevraagd, want ik vind het ontzettend leuk en verslavend (en heb geen last van m'n lopersknie)!

Nu merk ik wel dat ik met de huidige afstelling compact (50/34) en cassette (12-27) die er op zit, vaak net niet in een lekkere range kan schakelen. Ik zit vaak buitenblad voor en groot achter (21 of 24), en als ik dan naar een wat lichter verzet wil, moet ik eigenlijk altijd naar m'n binnenblad schakelen. Nu zit ik te twijfelen wat nu handig is om te doen. Ik denk er aan een andere cassette er op te monteren om die range beter te laten aansluiten. Hebben jullie een idee wat dan een handige keuze zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dit is al 100x voorbij gekomen.

Met alleen een andere cassette (met kleinere stappen, zoals bijvoorbeeld een 12-23 (10sp) of een 11-23 (11sp)) ga je het niet redden. Je bent dan wel af van de grote sprongen maar je moet vooraan nog vaker schakelen dan nu. Een andere cassette dien je te combineren met een ander voorblad, bijvoorbeeld een 39 maar een 36 kan ook.

[ Voor 8% gewijzigd door havana op 14-12-2015 10:27 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Wat havana zegt. Het probleem zit erin dat een binnenblad van 34 te klein is om in Nederland bruikbaar te zijn. Op het vlakke is een klein voorblad van 39 ideaal, helaas zit dat alleen op een echte racedouble (53/39) of je moet gaan knutselen. Een combo van 50/39 zou ideaal zijn, maar laat dat nu net een onofficiële ratio zijn. Er zijn veel mensen te vinden op internet die dat hebben gedaan, overigens wel met wisselend succes (ketting die tussen de beide voorbladen invalt met name).

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
havana schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:26:
Dit is al 100x voorbij gekomen.

Met alleen een andere cassette (met kleinere stappen, zoals bijvoorbeeld een 12-23 (10sp) of een 11-23 (11sp)) ga je het niet redden. Je bent dan wel af van de grote sprongen maar je moet vooraan nog vaker schakelen dan nu. Een andere cassette dien je te combineren met een ander voorblad, bijvoorbeeld een 39 maar een 36 kan ook.
nare man schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:31:
Wat havana zegt. Het probleem zit erin dat een binnenblad van 34 te klein is om in Nederland bruikbaar te zijn. Op het vlakke is een klein voorblad van 39 ideaal, helaas zit dat alleen op een echte racedouble (53/39) of je moet gaan knutselen. Een combo van 50/39 zou ideaal zijn, maar laat dat nu net een onofficiële ratio zijn. Er zijn veel mensen te vinden op internet die dat hebben gedaan, overigens wel met wisselend succes (ketting die tussen de beide voorbladen invalt met name).
Thanks guys. Conclusie is eigenlijk dat ik dan beter 2 nieuwe voorbladen kan scoren voor het vlakke, evt icm met een andere cassette. Mmm :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mwoah, alleen 1 nieuw voorblad is afdoende. Wat voor crankset heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
MrAngry schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:55:
Mwoah, alleen 1 nieuw voorblad is afdoende. Wat voor crankset heb je?
Het is een FSA SLK crank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
50 kun je laten zitten, 52 of 53 heeft voor een doorsnee wielertoerist geen meerwaarde.

50/39 gaat prima, ik rijd er al mee sinds 2006. Alleen bij de wat nieuwe crankstellen kan het een probleem opleveren, maar zo lang je dan bladen gebruikt van één merk is er niks aan de hand.

[ Voor 52% gewijzigd door havana op 14-12-2015 17:03 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Als dat een 10-speed, 110mm steek is dan zijn veel kettingbladen compatibel. Ik heb zelf op mijn FSA team crank een 38t TA zephyr blad gemonteerd. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
MrAngry schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:23:
[...]

Als dat een 10-speed, 110mm steek is dan zijn veel kettingbladen compatibel. Ik heb zelf op mijn FSA team crank een 38t TA zephyr blad gemonteerd. Werkt goed.
Het is inderdaad een 10-speed 110mm. Ik ga eens rondkijken, bedankt voor de tips. :)

Overigens wilde ik vandaag een rondje van 60 km doen, rij ik na een km of 30 een keer lek. Goed, ik m'n reserve biba er om gedaan. 5 km later hoor ik weer gesis uit m'n band komen, ja hoor, weer lek.. :( En aangezien ik maar biba bij me had, moest ik wat anders verzinnen. Uiteindelijk maar gekozen om direct naar huis te gaan en een paar keer bij te pompen onderweg, ik was gelukkig (en toevallig) in een straal van 5 km van huis dus dat was echt net te doen. Ik baalde er wel flink van. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Zellfde band (voor/achter)? Klinkt also je niet goed je buitenband gecontroleerd na eerste keer lekrijden?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
maasmaas schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:41:
[...]

Het is inderdaad een 10-speed 110mm. Ik ga eens rondkijken, bedankt voor de tips. :)

Overigens wilde ik vandaag een rondje van 60 km doen, rij ik na een km of 30 een keer lek. Goed, ik m'n reserve biba er om gedaan. 5 km later hoor ik weer gesis uit m'n band komen, ja hoor, weer lek.. :( En aangezien ik maar biba bij me had, moest ik wat anders verzinnen. Uiteindelijk maar gekozen om direct naar huis te gaan en een paar keer bij te pompen onderweg, ik was gelukkig (en toevallig) in een straal van 5 km van huis dus dat was echt net te doen. Ik baalde er wel flink van. :/
Heb ik ook voorgehad overlaatst. Je voelt je behoorlijk dom als je dan achteraf je band controleert. Er zal nog wel iets vastgezeten hebben in de buitenband waardoor je de 2e keer lek reed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Laatst ook gehad na montage Tacx-bandje op een origineel wiel dat al een tijd in de garage hing (bandloos). Bandje gemonteerd, 3 min later, PSSSTTTT. Za; wel komen omdat ik de binnenband beschadigd heb bij het monteren. Glas zal er niet inzitten in ieder geval dus niets gecontroleerd een nieuw bandje, 3 min later, PSSSTTTT.

Was op een klein stukje het velglint verschoven zodat een spaakgat net vrij kwam te liggen.

Vraag voor de hartslag-kenners; ik merk dat mijn hartslag een slag of 7 a 8 hoger ligt als ik zonder handen fiets (Tacx + telefoon + Spotify bedienen ;) ). Is dat een meetissue van mijn band of is dat verklaarbaar door de andere houding? Ik merk er zelf weinig van dus het kan beiden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Meest logische lijkt mij dat je rechtop gaat zitten, waardoor je meer wind vangt en daardoor meer vermogen levert.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Die tacx band was anders ook pittig genoeg om er hem op te leggen bij mij. Nog nooit zo'n gespannen band gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ruud schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:07:
Laatst ook gehad na montage Tacx-bandje op een origineel wiel dat al een tijd in de garage hing (bandloos). Bandje gemonteerd, 3 min later, PSSSTTTT. Za; wel komen omdat ik de binnenband beschadigd heb bij het monteren. Glas zal er niet inzitten in ieder geval dus niets gecontroleerd een nieuw bandje, 3 min later, PSSSTTTT.

Was op een klein stukje het velglint verschoven zodat een spaakgat net vrij kwam te liggen.

Vraag voor de hartslag-kenners; ik merk dat mijn hartslag een slag of 7 a 8 hoger ligt als ik zonder handen fiets (Tacx + telefoon + Spotify bedienen ;) ). Is dat een meetissue van mijn band of is dat verklaarbaar door de andere houding? Ik merk er zelf weinig van dus het kan beiden zijn ;)
Ja zit rechtop, is hoger, dus moet je hart harder werken om bloed omhoog naar je hersenen te pompen. Iets met zwaartekracht enzo wat minder speelt als je voorovergebukt fietst omdat alles dan meer op gelijke hoogte zit (behalve je benen uiteraard ;) ) ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

havana schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:12:
Meest logische lijkt mij dat je rechtop gaat zitten, waardoor je meer wind vangt en daardoor meer vermogen levert.
Op een Tacx zal je weinig wind vangen ;)
Ik denk dat naast het bloed naar je hersens pompen ook het rechtop houden van je lichaam en een slechtere balans tijdens het trappen toch meer energie kosten. Leunend in aero-bars zal zelfs op een Tacx zonder wind nog efficiënter zijn. Je moet dan naar de vloer kijken om de ademhaling niet te blokkeren, doet Froome ook meestal tijdens klimmen, let maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
Graham schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:19:
Zellfde band (voor/achter)? Klinkt also je niet goed je buitenband gecontroleerd na eerste keer lekrijden?
Tarkin schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:58:
[...]

Heb ik ook voorgehad overlaatst. Je voelt je behoorlijk dom als je dan achteraf je band controleert. Er zal nog wel iets vastgezeten hebben in de buitenband waardoor je de 2e keer lek reed
2 keer de voorband. Ik ben de 1e keer wel even kort met m'n vinger langs de binnenkant van m'n buitenband gegaan en toen voelde ik niks, maar ik heb hem waarschijnlijk niet goed genoeg gecontroleerd ;(. Toen ik de 2e keer lek reed kon ik er inderdaad een scherp steentje uithalen die goed vast zat. Wel een wijze les voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
TheLemon schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:40:
[...]

Op een Tacx zal je weinig wind vangen ;)
Ik denk dat naast het bloed naar je hersens pompen ook het rechtop houden van je lichaam en een slechtere balans tijdens het trappen toch meer energie kosten. Leunend in aero-bars zal zelfs op een Tacx zonder wind nog efficiënter zijn. Je moet dan naar de vloer kijken om de ademhaling niet te blokkeren, doet Froome ook meestal tijdens klimmen, let maar eens op.
Het raam staat wel open ;)

Grotere hoogte om te overbruggen had ik nog niet bedacht. Goeie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:17

Pelle

🚴‍♂️

Voor de mensen die nog een goede wielset zoeken: 12gobiking heeft de Mavic Cosmic Carbone SLS mét bandenset in de aanbieding voor € 649. Dat is de versie met alu remrand. Een mooie prijs voor een kwaliteit aerowielset denk ik.
Zelf moet ik de eindejaarsuitkering maar even afwachten om te zien of zoiets erin zit voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ik zit zelf een beetje te wachten op de disc revolutie, ben benieuwd wanneer het echt los gaat. Of de aankomende TdF met discs zal worden gereden zal wel het kantelpunt zijn. Ik ben benieuwd. Ik zit te twijfelen tussen nu een Canyon Ultimate CF SLX te kopen, of te wachten op de disc variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

maasmaas schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:50:
[...]

[...]

2 keer de voorband. Ik ben de 1e keer wel even kort met m'n vinger langs de binnenkant van m'n buitenband gegaan en toen voelde ik niks, maar ik heb hem waarschijnlijk niet goed genoeg gecontroleerd ;(. Toen ik de 2e keer lek reed kon ik er inderdaad een scherp steentje uithalen die goed vast zat. Wel een wijze les voor de volgende keer.
Tip uit mijn eigen ervaring: ga niet met je vinger binnen door de buitenband, maar doe dit:
Knijp de buitenband helemaal plat zijwand tegen zijwand, zodat het loopvlak zo bol mogelijk staat. Ga op die manier rond en kijk gewoon naar het loopvlak, dan zie je steentjes en glas direct zitten. Het gaat er immers ook van die kant in.
Scheelt je ook een snee in je vinger :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Roet schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:32:
Ik zit zelf een beetje te wachten op de disc revolutie, ben benieuwd wanneer het echt los gaat. Of de aankomende TdF met discs zal worden gereden zal wel het kantelpunt zijn. Ik ben benieuwd. Ik zit te twijfelen tussen nu een Canyon Ultimate CF SLX te kopen, of te wachten op de disc variant.
Tja, hoeveel voordeel ga je praktisch hebben van een fiets met disc brakes?
Ik denk dat de gemiddelde wielertoerist er weinig van gaat merken tenzij je vaak in de bergen rijdt of veel in slechte weersomstandigheden (of cyclocross). Voor de rest lijkt het me vooral een pain in the ass, want het onderhoud is een stuk gecompliceerder, zeker bij hydraulische systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Sjoewe schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:09:
Tja, hoeveel voordeel ga je praktisch hebben van een fiets met disc brakes?
Ik denk dat de gemiddelde wielertoerist er weinig van gaat merken tenzij je vaak in de bergen rijdt of veel in slechte weersomstandigheden (of cyclocross). Voor de rest lijkt het me vooral een pain in the ass, want het onderhoud is een stuk gecompliceerder, zeker bij hydraulische systemen.
Dat is natuurlijk een eeuwige discussie... Ik vond mijn discs een stuk lekkerder remmen dan de velgremmen die ik nu heb (maar uit kostenoogpunt toch voor velgremmen gekozen, vooral aanschaf).

Maar het is het gevoel, niet de remkracht want ik durf toch niet zo hard te remmen dat ik de maximale remkracht bereik...

Onderhoud tja. Na 9500 km moesten de blokjes een keer vervangen worden, dat had de fietsenmaker kunnen doen tegelijk met de rest van het onderhoud (had, want de fiets is stuk maar dat is een ander verhaal...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
@Crazy D, heb je wel eens maximaal geremd? Ben benieuwd hoe dat is. Een van de reden dan ik schijfremmen zou nemen is vooral voor in slecht weer ook goed te kunnen remmen maar wil ook weer niet gelanceerd worden ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 08:36
Begreep uit de filmpjes van GCN dat het fijner doseren is met schijfremmen en dat de remkracht nauwelijks afneemt bij regenachtig weer. Dat laatste wil in Nederland nog wel eens voorkomen en ik heb bij zeiknat weer wel eens volle bak moeten remmen en dan merk je toch echt wel verminderde remkracht. Mijn fiets is nog lang niet aan vervanging toe, maar als het wel zo was, zou ik ook schijfremmen overwegen.

Read the code, write the code, be the code!

Pagina: 1 ... 41 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic