Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.788 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Crazy D

I think we should take a look.

Graham schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:42:
@Crazy D, heb je wel eens maximaal geremd? Ben benieuwd hoe dat is. Een van de reden dan ik schijfremmen zou nemen is vooral voor in slecht weer ook goed te kunnen remmen maar wil ook weer niet gelanceerd worden ;)
Nee want dat durf ik niet :o Al heb ik niet het gevoel gehad om vooraf te vliegen hoor, en heb in een afdaling best wel eens (vaker dan eens eigenlijk) wat te laat geremd naar mijn zin en dat voelde gewoon prima en zeker niet angstig, maar een echte noodstop durf ik niet... :)

Heb niet zozeer het idee dat de remkracht voor ons hobbyisten echt zoveel groter is (tenzij je ballen van staal hebt...), maar ik vond het prettiger aanvoelen (en misschien als je jarenlang met velgremmen fietst, dat je het daardoor juist minder prettig vind...). Met regen remt het wel net zo goed als wanneer het droog is, maar ik heb met m'n velgremmen nog niet zoveel gefietst (ben wel ff klaar met de kou en het natte weer en de prut...) dat ik niet in een regenbui goed heb geremd om te merken hoeveel minder goed velgremmen in het nat dan remmen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-09 08:37
Ik zou persoonlijk de overstap pas maken als

- de hydraulische shifters er normaal uitzien (nu Eiffeltorens)
- er een industry standard komt voor de steek-assen
- de boel aan is gepast op racefietsen, d.w.z. lichter/kleiner gemaakt

En dan nog betwijfel ik of ik zal overstappen. Mooi wordt het nooit (ik geef toe, dat is smaak). Tuurlijk er voordelen. Maar remkracht in de regen tjsa, ik rijd eigenlijk maar zelden in de regen dus dat is voor mij nu niet echt een enorm voordeel. Dat je lekker lomp kan remmen met je kartonnen wielen is natuurlijk wel een voordeel.

Laten we ook de nadelen niet vergeten

- Lelijker (subjectief)
- Voorlopig zwaarder, zelfs met lichtere velgen
- Onderhoud moeilijker zelf uit te voeren
- Hogere onderhoudskosten
- Voorwiel kun je niet meer radiaal spaken (wat dus een lelijker en zwaarder voorwiel oplevert)
- Wiel verwisselen kost meer tijd
- Aanlopen

[ Voor 22% gewijzigd door havana op 16-12-2015 12:31 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zit naar de TT fietsen van Giant te kijken (https://twitter.com/GiantAlpecin/status/677070950031081472), en vroeg me af hoe ze eigenlijk schakelen op een TT fiets. Ergens lijkt me dat helemaal niet prettig met zo'n horizontale shifter. Of zit dat aan het eind van de aerobar? Daar lijkt op deze foto bij de aerobar van de fiets links ook een knopje te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/41f64d402891dc4718900a3e296c1f6f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:25
Jup, elektronische DI2 schakeling met extra shift-buttons aan het einde van de aerobars.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.carltonbale.com/wp-content/uploads/2013/08/Shimano_Dura-Ace_Di2_7970_Tri_TT_Groupset.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Sjoewe op 16-12-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
@Havana, dat zijn ook mijn bezwaren zo'n beetje. In een afdaling heb ik nog niet gehad....oh shit ik heb niet genoeg remkracht. Op het vlakke en met regen wel. Combi van die twee moet je gewoon een stuk voorzichtiger afdalen.

Die extra shifters met Di2 lijken me zo fijn. Niet alleen in je aerobars (die heb ik toch niet) maar in je drops very nice to have.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:46

sapphire

Die-hard pruts0r

Kittel had ze in 2014 in zijn drops, ziet er ook gewoon gaaf uit om te zien, zo'n sneaky weggewerkt knopje :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik zag laatst een fiets staan met hydraulische schijfremmen in een winkel en die shifters zagen er prima uit, ik zag zag eigenlijk geen verschil eerlijk gezegd. Heb er even in geknepen en dat voelde wel echt heel smooth aan. Ben alleen vergeten welk merk het was 8)7 .

Volgens mij hebben de meeste sceptici hier nog nooit met schijfremmen gereden. Onderhoud is juist heel makkelijk, zeker met minerale olie zoals Shimano bijv. gebruikt. Ontluchten hoeft vrijwel nooit en als het moet is dat makkelijker dan een remkabel vervangen. Remblokken wisselen is sowieso veel makkelijker dan met velgremmen, je hoeft niets te stellen namelijk.

Het enige van bovengenoemde wat ik echt als nadeel zie is inderdaad hoger gewicht door o.a. verplicht meer spaken, de schijven en de calipers zijn gewoon ietsje zwaarder, maar ik denk dat dat bij elkaar erg meevalt.

Voor mij echt een no-brainer als er over een paar jaar een nieuwe fiets komt. Hetzelfde als dat je nu geen losse shifters op de bovenhuis meer zal kopen of toeclips pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Ik heb Shimano schijfremmen op mijn crosser en dat remt echt briljant, ook in de beroerde omstandigheden van de cross.

Zo fijn zelfs, dat ik serieus overweeg om voor de Marmotte op die fiets wegbanden te leggen. Voordeel is niet alleen het fijne remmen, maar ook dat je geen overhittingsrisico meer hebt, want dat is, naast het remmen in de regen, het grote nadeel van velgremmen.

En wat Di2 betreft, al die extra shifters zijn nuttig. Mijn zoontje heeft een R600 op z'n stuur, zodat 'ie ook als hij met de handen op het stuur rijdt, bijvoorbeeld in een zandbak, kan schakelen. Zelf heb ik m'n Venge de R610 en dat is ook wel erg lekker.

Ander nuttig ding is dat je als je geen voorderailleur hebt, je ook de shifters anders kunt programmeren, zodat de linker shifter up en de rechter shifter down schakelt (of andersom).

[ Voor 36% gewijzigd door StevenK op 16-12-2015 21:26 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
TheLemon schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:14:
Ik zag laatst een fiets staan met hydraulische schijfremmen in een winkel en die shifters zagen er prima uit, ik zag zag eigenlijk geen verschil eerlijk gezegd. Heb er even in geknepen en dat voelde wel echt heel smooth aan. Ben alleen vergeten welk merk het was 8)7 .

Volgens mij hebben de meeste sceptici hier nog nooit met schijfremmen gereden. Onderhoud is juist heel makkelijk, zeker met minerale olie zoals Shimano bijv. gebruikt. Ontluchten hoeft vrijwel nooit en als het moet is dat makkelijker dan een remkabel vervangen. Remblokken wisselen is sowieso veel makkelijker dan met velgremmen, je hoeft niets te stellen namelijk.

Het enige van bovengenoemde wat ik echt als nadeel zie is inderdaad hoger gewicht door o.a. verplicht meer spaken, de schijven en de calipers zijn gewoon ietsje zwaarder, maar ik denk dat dat bij elkaar erg meevalt.

Voor mij echt een no-brainer als er over een paar jaar een nieuwe fiets komt. Hetzelfde als dat je nu geen losse shifters op de bovenhuis meer zal kopen of toeclips pedalen.
Ik heb er zeker wel mee gereden, al was dat op een MTB en niet op een racer.

Als je geen verschil ziet in die shifters dan moet je misschien een keer naar Hans Anders ;) Dit lijkt me overigens wel een probleem dat de fabrikanten zullen oplossen.

Oververhitting is bij alu wielen geen issue, of je moet echt beroerd remmen. Zou je dan met schijven rijden dan houden je blokken het geen hele Marmotte uit.

[ Voor 5% gewijzigd door havana op 16-12-2015 22:04 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• maasmaas
  • Laatst online: 21:53
Ik heb ook al meerdere malen op een MTB gefietst met schijfremmen, ik was toen ook verbaasd over hoe goed dit nog blijft remmen in tegenstelling tot velg remmen onder zware omstandigheden (lees: regen, modder). Zeker als het hard bergaf gaat is wel het laatste dat je wilt dat je remmen niet betrouwbaar zijn.

Ik heb vanochtend mijn 34 kettingblad vervangen voor een 39 en gelijk uitgetest. Ik ben er blij mee! :) Merk dat ik nu met een windje tegen veel meer met een rechte ketting kan fietsen dan voorheen. En voor die Utrechtse heuvelrug waar ik af en toe een 'bergje' pak, red ik het denk ik ook wel prima.

Ik merk steeds meer dat ik toch ook de ketting en de cassette wel zal moeten vervangen; de ketting schiet soms van een kransje en met een kettingslijtage tool kom ik al met gemak met de 1.0 kant in een gaatje. Alleen dan twijfel ik meteen weer voor welke verhouding ik dan moet gaan en bovendien vervang ik dat allemaal liever in het voorjaar eigenlijk... :/

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:44
Je kan, tenzij de combinatie echt fors versleten is, ook alleen de ketting vervangen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 12:46
Zelf nu een jaar lang gebruiker van schijfremmen op de koersfiets, wanneer je in de polder fiets heb je niet veel voordeel, maar afdalingen in de regen is echt een vooruitgang.

Onderhoud valt reuze mee, heb op 7000 kilometer een keer de blokjes vervangen en toen was het eigenlijk nog niet nodig, maar ik deed het uit voorzorg omdat ik naar de alpen op vakantie ging.

Een hier nog niet genoemd voordeel van schijven, of ik heb er overheen gelezen, is dat je meer clearance hebt voor bredere banden. Een 30 mm bandje monteren is geen probleem, erg fijn als je parijs roubaix gaat fietsen of veel semi-onverhard :)

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 21:03
Dat hangt wel van je frame af. Ik krijg op mijn frame 25mm al amper tussen de chain stay's (bij bb)...

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 14:19
ter informatie, nieuwe firmware (4.40) voor de Garmin Edge 510/810 series beschikbaar:
http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=6005

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Had gisteravond de keuze tussen bank/computerhangen of fietsen op de stadsfiets (lang verhaal kort te maken). Dacht dat fietsen op m'n stadsfiets dan het minst van de twee kwade zou zijn, dus even Garmin en bidon houder erop gezet en gaan.

Heerlijk zacht weer, met een craft active extreme lange mouw en een lange mouw jersey was het prima te doen als ik doorreed.
Rondje Rijnsburg, voorschoten, leidschedam, scheveningen door de duinen naar Katwijk gedaan. Heerlijk rustig overal, vooral de duinen :+
Uiteindelijk nét 50km aangetikt met 22,3 gemiddeld, niet verkeerd op een 20kg fiets met voorvering en zompige Shimano nexus 7 :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Sjees man....had je niet extreem warm? Gebruik mijn craft thermo lange mouwen shirt pas bij een graad of ~5 icm een gabba.

Gisteren had ik makkelijk korte mouwen kunnen doen, en ik ging pas om 19:00 rijden.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Daar zeg je het al icm een Gabba ;)

Ik had alleen een dun shirtje van de lidl erover, dun alsin je kan er doorheen kijken. Dat plus een windje zorgde dat het nét goed was, rijdens prima en bij stilstand koud :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:26
Iemand hier ervaring met het kledingmerk Aitos?

winterbroek voor 25 euro bij Mantel, dus die wil ik misschien wel uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:37:
Daar zeg je het al icm een Gabba ;)

Ik had alleen een dun shirtje van de lidl erover, dun alsin je kan er doorheen kijken. Dat plus een windje zorgde dat het nét goed was, rijdens prima en bij stilstand koud :+
Tja dat is bij 5 graden, het was nu 15. Dan trek ik eventueel alleen de gabba aan, maar armstukken, jersey plus ondershirt zou genoeg zijn voor mij.

Maar goed iedereen ervaart de kou anders, al vraag ik me af wat sommige aan hebben rond vriespunt ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Is er eigenlijk zoiets als een Gabba voor je ehh... derriere?

Van boven blijf ik wel warm, en met een paar m'n reet vriest eraf als het kouder wordt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Graham, 15 graden? Dat was het overdag hier nog niet eens. Toen ik vertrok was het 12 graden.

@sjoewe: Gabba valt over je bips, maar anders een winterbroek? Mijn nanoflex bib is warm genoeg door de fleece voering :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb al een nanoflex bib. Prima broek voor het voorjaar en de herfst, maar ik vind dat het niet echt overhoudt in de winter, behalve nu natuurlijk met deze schijnwinter. Als het echt onder de 10 graden gaat heb je wel een koude reet na 2 uur.

Aangezien de Gabba rederlijk onbetwist dé boven kleding is voor matig weer, ben ik wel benieuwd of er een beetje eenduidigheid bestaat over welke broek je erbij moet hebben

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoewe op 18-12-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 19:46
Roet schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:32:
Ik zit zelf een beetje te wachten op de disc revolutie, ben benieuwd wanneer het echt los gaat. Of de aankomende TdF met discs zal worden gereden zal wel het kantelpunt zijn. Ik ben benieuwd. Ik zit te twijfelen tussen nu een Canyon Ultimate CF SLX te kopen, of te wachten op de disc variant.
Schijfremmen op een racer? Imho ideaal. Zelf rij ik met een C'dale Synapse Rival disc van 2015.

Afbeeldingslocatie: http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/06/2015-Cannondale-Synapse-Rival-Disc-road-bike01-600x376.jpg

De Synapse heb ik gekocht als woon-werk vervoer, woon 30km van kantoor. Dat deed ik met een hybride fiets (Tesoro 0), maar dat viel toch te zwaar uit. Die hybride is gewoon een opgeleukte stadsfiets van ca. 15kilo. Wel onderhoudsvrij door Nexus 11 naaf en schijfremmen. Maar de 5 kilo gewichtsverlies door de fietsenwissel levert mij toch een kwartier per rit aan tijdwinst op. Voor de Synapse heb ik doelbewust naar schijfremmen gezocht, ik wil ook bij regenweer fatsoenlijk kunnen remmen en ben al jaren gewend aan schijfremmen voor het rijden en onderhoud. Door de schijfremmen ben ik altijd zeker van betrouwbaar kunnen stoppen, extreem belangrijk bij de middagrit naar huis. Die is grotendeels bergaf en kom met 40+ de bebouwde kom in gevlogen. Dat gaat uitstekend al is er een enkele mede weggebruiker die niet op zoveel snelheid rekent. Door de schijfremmen kan ik onder alle omstandigheden betrouwbaar stoppen.
Ook het onderhoudaspect speelde een belangrijke rol bij de keuze.

Voor een typische racer die hoofdzakelijk met goed weer in de vrije tijd gebruikt wordt, zou ik vanwege gewicht ws geen schijfremmen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Lekker weertje voor korte mouwen vandaag, goed voor zo'n 70 KM. 10 K gaat dit jaar wel lukken maar of ik over mijn 10.401 ga van vorig jaar....dunno. Reed gewoon lek 10 mtr van m'n voordeur....goed timing.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:19

Kluus

Gang is alles

Ik ben ergens dit seizoen ook van plan eens een nieuwe fiets te kopen. Ik heb nu een Trek 5500 van ruim 10 jaar oud, die overigens nog prima rijdt, dus echt haast heb ik ook niet.

Mijn voorkeur ging tot nu toe uit naar de Trek Emonda SL6 maar ik kijk ook met interesse naar Specialized en dan met name de Tarmac modellen. Mijn eisen zijn de gebruikelijke: carbon, Ultegra afmontage (of gelijkwaardig van SRAM en natuurlijk moet ik het vooral een mooie fiets vinden. Verder hou ik van degelijkheid en niet te veel poespas.

Nu zag ik dat de trek Emonda aangemerkt wordt als Endurance fiets, terwijl Trek hem zelf onder de Performance Race schaart en de Domane onder Endurance... Hoe moet ik dit verschil zien?

Verdere tips waarop te letten of richtingen waarin ik kan zoeken zijn natuurlijk altijd welkom :).

[ Voor 27% gewijzigd door Kluus op 22-12-2015 20:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Veloviewer kan een leuk Strava-jaaroverzichtje voor je genereren: http://veloviewer.com/graphic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:43
Graham schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 17:53:
Lekker weertje voor korte mouwen vandaag, goed voor zo'n 70 KM. 10 K gaat dit jaar wel lukken maar of ik over mijn 10.401 ga van vorig jaar....dunno. Reed gewoon lek 10 mtr van m'n voordeur....goed timing.
Vandaag ook weer lekker fietsweer. Kote mouwen vind ik net iets te fris, maar heb nog nooit in december zoveel km's gemaakt. Ben namelijk wel een beetje een mooi weer fietser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 16:50

Crazy D

I think we should take a look.

Het is idd prachtig weer. Alleen beetje jammer als je binnen moet zitten werken... :(

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Blijf klote moeten werken met mooi weer en vooral met een gelimiteerd aantal uren licht. Maar we gaan weer naar meer daglicht dus mogen niet klagen...en ik ben nu vrij dus ga naar huis en een rondje doen. :9

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:07
Was prima weer inderdaad! Wel behoorlijk wat wind aan het begin van de middag (en vlagerig), moest m'n stuur goed vasthouden. Later werd het iets rustiger.
Ik heb een voorgeplande route gereden van de fietsersbond, dat doe ik ook niet weer, ging bijna de helft over zandpaden, waarvan sommige met vervelende steentjes, was al blij dat ik geen lekke band heb gekregen.

• BreadFan
  • Niet online
Cool, Strava Flyby heeft een nieuwe optie gekregen waarmee je verschillen beter kunt zien. Zo kun je mooi zien of je nou echt op iemand in liep of niet :P

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/eba6546f6c68f9df920e75c3dd7bde0b.png

• havana
Is er ook een app om na te denken? Of moet je dat alsnog zelf doen? :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Wacht ff,kijk ff in m'n app voor dat antwoord....

Gabriël AM5

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:49
havana schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:56:
Is er ook een app om na te denken? Of moet je dat alsnog zelf doen? :P
Zelf nadenken lijkt me wel verstandig want er is ook een app om je fiets kwijt te raken:
it_manager_loses_bikes_after_cycling_app_pinpoints_home

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• dreamscape
  • Laatst online: 15:14
En dat is dan IT-manager... :F

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Je moest eens weten hoeveel mensen op het fiets forum hun splinternieuwe dure karretje showen met GPS tag nog in de foto ;)
Laatst nog iemand met een dure Propel, maar even gewaarschuwd want je kon alles zien (adres, tuin, schuurtje, ect.).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:30
Gisteren de Rapha 500 challenge afgevinkt 8)
Maf plan gemaakt, uitgevoerd en moe maar voldaan thuisgekomen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
In 1 rit, neem ik aan.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:14
@DDX: ik zag het op Strava. Netjes hoor. Krijgen we ook nog een verslag (incl. voorbereiding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Uiteraard in 1 rit, anders is het geen uitdaging voor mij ;)
Zal vanavond/morgen ff kort verslagje tikken, voorbereiding is gewoon veel km's in de benen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Netjes Stephan. Vooral de route en natuurlijk dat je ook current leader bent! Ga je voor de overwinnen qua leader? Gok dat je wel even de 750 nog doen als vanouds.

Vandaag zelf ongeveer 155 K gereden, al was ik vergeten om mijn Garmin te starten dus - 25 K. Wel lekker gefietst ondanks de ontzettend pittige wind hier in Zeeuws-Vlaanderen. Even wat familie bezocht en uiteindelijk doorgereden tot de Noordzee bij Cadzand.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Graham schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:31:
Netjes Stephan. Vooral de route en natuurlijk dat je ook current leader bent! Ga je voor de overwinnen qua leader? Gok dat je wel even de 750 nog doen als vanouds.
Overall leader zal niet gaan lukken met mensen zoals Kurt die dag in dag uit 350km fietsen ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DDX
Rapha Festive 500 Challenge is weer begonnen.
Vorig jaar had de challenge in 3 dagen afgerond en met mijn normale weekgemiddelde al boven de 500 is er dan weinig uitdaging aan.
Oftewel dat moest anders.

Spullen verzameld :
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/BN-ttXKE5ChliVuxHLncFpYCiHrjqJ9tT2vTj7XR2OY-2048x2048.jpg

En in de holst van de nacht vertrokken.
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/GFVVNWwn7xlx3trFJhMREudGtmJVGUrdCP8qfZZ3HD8-2048x1152.jpg

Langs het Gooi en Eemmeer en bij de Nijkerkersluis het water over en daarna over de Veluwe (erg mooi zo in de nacht met bijna volle maan) en de grens over naar Emmerich, brug is mooi verlicht zo in de nacht :
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/QnI_Fi3lvrLsC7tqEIRk0dAhQu4_xd0jYTpqGSy3vNo-2048x1152.jpg

Stukje door Duisland waar de zon inmiddels opkwam.
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/GjnQTFV2ofGsxunJ2ecq6HMPXq7wcnMvdDssikMHCHs-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/__AEHZsEfF-0C9e2sR4x-yeAOjsXzKt8QaGd8G-VSKk-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/xGYuexbRz1oCfyJczaTKKdaM4y-Zcdc5sVBse-eGGwg-2048x1152.jpg

En weer terug Nederland in via Venray richting Best.
Rond Best langs het Wilhelminakanaal gefiets, best saai stuk eigenlijk vooral omdat ik beetje tegenwind had.
Achteraf gezien had ik misschien beter onder Eindhoven langs kunnen fietsen.
Rond Baale-Nassau nog paar stukjes Belgie meegepakt, meteen weer duidelijk hoe slecht de wegen daar soms kunnen zijn en dus weer snel Nederland in ;)
Nog even paar km samen met iemand kunnen opfietsen waar ik ook even paar km in wiel kon uitrusten van de wind.

In Zundert nog even een pitstop en refill bij de Appie.
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/5_qtAI5JF_qis92KJ8fEziS4mh0Ci2ovvC1RoKBOAaw-2048x1152.jpg

En daarna weer een stukje met schuin tegenwind, bij Oudenbosch helaas lekke achterband. (scherp steentje)
Even wisselen en het begon beetje te druppelen/zon ging onder.
Gabba ook maar aangetrokken toen ik zag wat er nog aankwam op buienradar.
Nog even beetje wind tegen tot Haringvlietbrug, toen kon even stukje lekker gas erop met wind mee :)

Vanaf Rotterdam tot Scheveningen saaiste stuk van de route, dacht dat ik nog wel een redelijk route had gekozen.
Maar vooral stuk rond Pijnacker was niet echt leuk met vele rotonde's icm natte wegen en steeds maar hopen dat auto's je zien.
Vanaf Scheveningen lekker door de duinen voor het laatste stukje naar huis.
Wind mee, maar in het donker kan je niet echt veilig harder dan 35 fietsen.
Teveel konijntjes die continu oversteken/schrikken.
Nog even kopje van Bloemendaal meegepakt (met laatste energie die ik nog ergens kon vinden) en daarna laatste stukje naar huis.
Mooi ook te zien aan hartslaggrafiek dat fut er toen echt wel uit was.

En dit ritje was voldoende om de Challenge te voltooien.
Zelfs om nr1 kwa afstand te staan op Strava.

https://www.strava.com/activities/455778023

527km

Afgezien van wat tintelende handen van hele dag op stuur leunen nergens last van.
(en ja ik voel dat ik op zadel gezeten heb, maar ook dat hoort erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ho-ly-shit, episch man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Niet normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 12:15
Dude, respect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:46

vhal

ಠ_ಠ

ik heb niks met wielrennen maar ik moet hier even een +1 voor geven d:)b

doet mij denken aan die gast die onlangs 180km heeft hardgelopen in 24h al was dit wel een rondje om de kerk

[ Voor 45% gewijzigd door vhal op 26-12-2015 15:34 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
holy shit, lekker stuk DDX.
vandaag ook weer klein stuke gereden, was echt super lekker weer, zonnetje erbij :)

https://www.strava.com/activities/456647927

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vandaag Kerstritje met Laurens ten Dam gemaakt.
Flink wat wind, tijdens rit zelf werd er redelijk rustig gereden, moest ook wel met wind die flink beukte. (sommige mensen het best zwaar als er gaatjes vielen)
Heen en terugweg nog lekker met wind gespeeld :)

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/00iyoHzZapjCOuj9UGQD9dUROO_fX8bpz0NK-VHIT9Q-2048x1152.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Wat een wind, maar de rest van het weer maakte dat helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Hoe doe je dat man...Rotterdam tot Scheveningen saai maken :)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Wow, wat een uitdaging en prestatie. Heel netjes, ik ben al drie dagen keihard aan het lijden en net over de helft..
Heb je nog aan Ltd gevraagd waarom hij niet in de VS zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Graham schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 20:57:
Hoe doe je dat man...Rotterdam tot Scheveningen saai maken :)
Gewoon een route zoeken waar ik in principe lekker kon doorrijden. (en niet teveel extra km's maken)
En het was toch donker op dat moment, dus van omgeving genieten lukt dan toch niet echt.
Je ontkomt er niet echt aan om door een stad heen te fietsen op dat stuk.
En wilde ook geen pontje oid hebben dus waren opties ook al weer beperkt ;)

Route die ik gemaakt had ging trouwens Nootdorp richting Wassenaar, maar toen ik er was ivm wind besloten door bebouwing te blijven rijden.
MrAngry schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:22:
Heb je nog aan Ltd gevraagd waarom hij niet in de VS zit?
Nee, moet wel zeggen dat Laurens beter te benaderen is dan Niki.
Hij vond het bijvoorbeeld ook erg jammer dat hij niet met ons groepje mee richting Zandvoort kon rijden. (hij ging eerst nog even bij z'n ouders langs)

[ Voor 41% gewijzigd door DDX op 26-12-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 19:56

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Even een headsup, Futurumshop heeft een uitverkoop met stevige kortingen..
http://www.futurumshop.nl...campaign=fws-fietskleding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Gisteren maar Festive 1000 afgerond met ritje Maastricht naar huis 8)
Mooie route langs de Maas en over heuvels bij Nijmegen en heuvelrug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Epic. :)

Je staat nu 2e in het klassement: https://www.strava.com/challenges/rapha-festive-500-2015

Heb je nog ambities om als eerste te eindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nee tegen Steven en Kurt kan ik niet op, die doen gewoon komende dagen nogsteeds 300km per dag.
Ik moet deze week 3 dagen werken ;)
Eerste van Nederland zal wel lukken en is ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikke Kudo's DDX!
Ik ben nog niet zo lang aan het fietsen geslagen en pas dit forum ontdekt....ik ben op de goede weg wat fietsen betreft al zeg ik het zelf...maar 500 km in 1 dag....wow, knap gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:24
Heren (en dames uiteraard) ik heb gisteren mijn fietspomp gesloopt. Dus ik zoek een nieuwe en ik neig sterk een SKS pomp te kopen. Maar voor dat ik mijn koopdrift los laat check ik het hier nog even. Hebben jullie nog goede tips voor een fietspomp, het liefst geschikt voor diverse ventielen en het budget is max 3 tientjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Noxa schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:25:
Heren (en dames uiteraard) ik heb gisteren mijn fietspomp gesloopt. Dus ik zoek een nieuwe en ik neig sterk een SKS pomp te kopen. Maar voor dat ik mijn koopdrift los laat check ik het hier nog even. Hebben jullie nog goede tips voor een fietspomp, het liefst geschikt voor diverse ventielen en het budget is max 3 tientjes
Ik heb zelf een Joe Blow van Topeak. Werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Mijn SKS airworx 10.0 (destijds bij Decathlon onder de € 30) werkt ook prima. Zoek ook even op pomp in dit of een vorig topic. Volgens mij is er al veel over gezegd voor een goede afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik pomp al dik twee jaar met een pomp van de Aktion, kostte 6.95, werkt echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
DDX schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:54:
Nee tegen Steven en Kurt kan ik niet op, die doen gewoon komende dagen nogsteeds 300km per dag.
Steven kan je nu nog inhalen, die staat maar 30km van je vandaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
DDX schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:54:
Ik dacht dat jij dat zou oplossen door overdag te werken, 's nachts te fietsen :)

Dikke kudo's overigens. Ik ontwikkel een spontane zitvlakblessure als ik er alleen al aan denk zoveel te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 22:20
Eindelijk kan je nu ook een doel voor een heel jaar instellen op Strava... Dit kon op Runkeeper wel altijd, maar miste ik altijd op Strava..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik zag het staan ja, maar hoe werkt dat dan ?
Balkje die hele jaar door maar oploopt of zie je ook nog of je op schema zit per maand oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Bijna nieuwe jaar in met mooie voornemens. Dit topic maar eens volgen, het jeukt om het fietsen weer wat serieuzer op te pakken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:20
M@cer schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:48:
Eindelijk kan je nu ook een doel voor een heel jaar instellen op Strava... Dit kon op Runkeeper wel altijd, maar miste ik altijd op Strava..
En dan natuurlijk om te beginnen weer geen toggle voor "include virtual rides". Vooralsnog beschouw ik het dan ook als een nog maar half af feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Je moet virtual rides gewoon niet als afstand beschouwen maar als uren. Zodra je de tacx serieus wil meetellen moet je eigenlijk alles in uren gaan meten. Je totaal, je doel, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
DDX schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:59:
Ik zag het staan ja, maar hoe werkt dat dan ?
Balkje die hele jaar door maar oploopt of zie je ook nog of je op schema zit per maand oid ?
Zit een tooltip bij van X km ahead/behind schedule/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
MrAngry schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:31:
Je moet virtual rides gewoon niet als afstand beschouwen maar als uren. Zodra je de tacx serieus wil meetellen moet je eigenlijk alles in uren gaan meten. Je totaal, je doel, etc.
Netto maakt dat op persoonlijke doelen uiteraard 0,0 verschil. Feit is en blijft dat de functionaliteit van Strava hierin uiterst beperkt is. En met mee tellen van virtual rides in weekly goals, en sinds kort de optie om virtual rides mee te laten tellen bij je yearly totals, is en blijft het frapant om bij je yearly goals virtual rides er weer buiten te hebben vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Zojuist lees ik dat Garmin Strava heeft gekocht voor 103M$
Ik ben benieuwd wat dat gaat opleveren....

Ik kan niet zo snel iets vinden in het NL of ENG maar ik kwam dit tegen op mijn Facebook (in het Spaans)
http://www.palabraderunne...ava-por-103-millones.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 14:05
jspr schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:01:
Zojuist lees ik dat Garmin Strava heeft gekocht voor 103M$
Ik ben benieuwd wat dat gaat opleveren....

Ik kan niet zo snel iets vinden in het NL of ENG maar ik kwam dit tegen op mijn Facebook (in het Spaans)
http://www.palabraderunne...ava-por-103-millones.html
Het is een "mopje"... Als je de hele tekst leest en door Google Translate haalt lees je onderaan:
As you can see in the upper link to the official website ... it's a joke! but how to not be so far-fetched if it were true? Happy December 28 and happy holidays!

[ Voor 3% gewijzigd door crowke op 30-12-2015 14:22 . Reden: spelling & zinsconstructie ]

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Dan had je dit ook wel via andere bronnen al lang vernomen.

[ Voor 67% gewijzigd door Graham op 30-12-2015 15:19 . Reden: beter lezen ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:32
Ik heb een vraagje voor de mensen die ook veel in de winter (seizoen, niet noodzakelijk de omstandigheden (zoals dat het deze winter niet sneeuwt)) fietsen.

Hebben jullie een winterfiets? Of verwisselen jullie de wielen en/of banden op de normale fiets?

Ik wil een nieuwe fiets gaan kopen en ben van plan om er gelijk voor de wintermaanden een redelijk, standaard wielset bij te kopen en banden met meer profiel.
Het is natuurlijk iets subjectiefs, want niet iedereen heeft/wil twee fietsen of men heeft weinig last van de andere omstandigheden op de weg in de winter.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb zowel een slechtweer fiets als extra set wielen voor m'n goedweer fiets.
Slechtweer fiets gebruik ik vooral als ik hoge set wielen in m'n goedweer fiets heb zitten, even wielen (en remblokken) wisselen doe ik niet zo snel nml.
En als het slechtweer seizoen aanbreekt wissel ik wielset om en fiets ik eigenlijk amper op m'n slechtweer fiets en smeer ik ketting niet meer met wax.

Het gaat mij er eigenlijk om van m'n hoge wielen remrand te beschermen.
Want dat slijt vooral harder als je in regen icm zand gaat rijden.
Rest van fiets maak je gewoon schoon eigenlijk.

Andere banden ed doe ik niet aan, profiel gaat je niet helpen.
Gewoon hele jaar door zelfde bandjes.

[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 30-12-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik fiets in de winter gewoon op m'n goede fiets, toen ik hem kocht was ik van plan om mijn oude fiets als slecht weer fiets te gebruiken, maar die fietst eigenlijk dermate slechter dat ik daar nooit meer op zit. Heb wel gewoon een fiets met alu wielen, dus hoef me niet al te veel zorgen maken over slijtage. En een beetje modder moet de fietst tegen kunnen. Gebruik geen andere banden in de winter, maar ga niet fietsen als er sneeuw ligt of als het echt slecht weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ik heb maar 1 fiets (aluminium) en daar fiets ik het hele jaar mee door (alleen met sneeuw niet). Op mijn route kom ik stukken tegen waardoor hij heel vies wordt. Maar dat kun je wel schoonmaken. Ik gebruik geen andere wielen of banden.

Vandaag voor de laatste keer dit jaar gefietst (woon-werk verkeer). Volgend jaar de doelen voor zowel de racefiets als de mountainbike wat naar boven bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ook 1 racefiets hier maar heb wel twee wielsetjes. Een oude set die bij de fiets zat en een relatief nieuwe, beide aluminium. Ik gebruik de oude set vooral nu maar eigenlijk bedoel als er gestrooid wordt in de koudere maanden. Ik rij die set gewoon op. Met vuil en zeker met zout/pekel gaan je wielen gewoon harder slijten (de rem rand).

Qua banden heb ik meestal Conti GP 4000 S II erop liggen. Enkele maanden rij ik op Vredenstein Senso All Weather. Geeft net wat meer grip in het natte.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik twijfel of ik mijn Senso all weathers zal vervangen, vind ze nu na 1 seizoen (maar 2,5k gereden) al dermate vierkant en vol sneetjes dat ik eigenlijk continue zit te wachten tot ik lek rijd :x Nou waren ze niet duur maar vind dit toch vrij slecht. Mijn standaard Giant bandjes gingen langer mee en hebben veel meer slecht weer, slippers door remmen en slecht terrein voor de kiezen gehad.

Dus nu de keuze of dit gewoon een gevalletje pech was en weer relatief goedkope Senso's halen of 4000SII die bijna het dubbelen kosten...

Overigens er aardig uit qua schoenen, ben toch wel weg van de Shimano R171's :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Duurdere banden gaan niet perse langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Stel, ik wil een racefiets kopen. Wat is dan een leuke keuze? Wat zijn de interessante merken en welke groep moet als basis dienen?

hmmm.... misschien wel een beetje een ruime vraag zonder context.
Wat ik wil is een fiets om (sportief) mee te toeren (40-120km) en incidenteel woon-werk (ca 50km enkele reis) te rijden. Mijn fietsen kennis is beperkt, ik ben opgevoed met Gazelle en Batavus stadsfietsen en heb nu al een jaar of tien een Jan Janssen Millennium. Type hybride vakantiefiets waar ik nooit mee op vakantie ga. Deze fiets bevalt mij prima, is geschikt voor een boodschap tot een flinke toerrit. Maar voor het sportief toeren merk je wel dat hij niet de snelheid heeft van een racefiets.
Wat ik niet van plan ben is om wedstrijden te gaan rijden.

Een nadeel is dat ik allergisch ben voor rommel en daarom snel geneigd ben wat meer te betalen voor goede spullen. Probleem met die fietsen is echter dat er geen plafond lijkt te zijn en het aldoor maar beter/duurder kan. Het moet wel leuk blijven.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Beslis gewoon wat je uit wil geven en welke eigenschappen je belangrijkste vindt (endurance/race/cyclo, gewicht, snufjes, materiaal, wielen), dan zoek je daar vervolgens een fiets bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

MrAngry schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:19:
Duurdere banden gaan niet perse langer mee.
Uiteraard niet, alleen over GP 4000SII lees je zóveel goede berichten dat het bijna gehyped lijkt.

Opzich vond ik de Senso's fijne bandjes, reden goed, bollen mooi en zijn relatief goedkoop te vinden (€20 per band vind ik geen geld ervoor) alleen slijten bij mij erg snel. Overweeg ook gewoon de optie om als dit elke keer zo is gewoon jaarlijks en nieuwe set te kopen, voor dat geld heb je maar 1 GP4000SII :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ankona schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:20:
Stel, ik wil een racefiets kopen. Wat is dan een leuke keuze? Wat zijn de interessante merken en welke groep moet als basis dienen?

hmmm.... misschien wel een beetje een ruime vraag zonder context.
Wat ik wil is een fiets om (sportief) mee te toeren (40-120km) en incidenteel woon-werk (ca 50km enkele reis) te rijden. Mijn fietsen kennis is beperkt, ik ben opgevoed met Gazelle en Batavus stadsfietsen en heb nu al een jaar of tien een Jan Janssen Millennium. Type hybride vakantiefiets waar ik nooit mee op vakantie ga. Deze fiets bevalt mij prima, is geschikt voor een boodschap tot een flinke toerrit. Maar voor het sportief toeren merk je wel dat hij niet de snelheid heeft van een racefiets.
Wat ik niet van plan ben is om wedstrijden te gaan rijden.

Een nadeel is dat ik allergisch ben voor rommel en daarom snel geneigd ben wat meer te betalen voor goede spullen. Probleem met die fietsen is echter dat er geen plafond lijkt te zijn en het aldoor maar beter/duurder kan. Het moet wel leuk blijven.
Belangrijk voor jou is om wel een plafond (in financiële zin) in te stellen. Qua groep kun je met Shimano 105 prima uit de voeten. Is aardig betaalbaar en veel aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

En kwalitatief is de 105 groep ook gewoon goed :) Ook handig om te weten als je geen rommel wilt.

Nou is Tiagra, Sora of Claris ook geen rommel maar prijs/kwaliteit is 105 gewoon een enorm mooie groep.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:07
Ik denk dat Ankona straks minimaal Ultegra op zijn fiets heeft :+

Vanaf een euro of 750 denk ik dat je veel moeite moet doen om een slechte fiets te kopen. Dus ik zou zeggen, ga eens bij een paar fietsenwinkels langs, probeer wat fietsen en laat je eventueel opmeten. Hoe de fiets aanvoelt is belangrijker dan welke onderdelen er precies opzitten. En dan nog voel je dat na een paar 100 km pas echt. En na een paar 1000 km denk je er misschien weer anders over. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Gehypt of niet, de GP 4000SII zijn naar mijn mening de beste banden die ik tot dus ver op mijn wielen heb gehad. Weet niet hoeveel kilometers ik op de Senso's heb gereden maar zijn aardig vierkant inmiddels. Dat is een stuk minder snel met de Conti's. Rij nog wel even door op de Senso's en dan gaan er gewoon weer GP 4000SII op. Duur maar zeker bij racen op droog lekker veel grip.

Ben wel benieuwd hoe die Zipp en Vittoria banden bijvoorbeeld rijden qua vergelijkbaar model als de Conti GP 4000SII.

[ Voor 6% gewijzigd door Graham op 30-12-2015 23:30 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 22:20
psychodude schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:10:
[...]

En dan natuurlijk om te beginnen weer geen toggle voor "include virtual rides". Vooralsnog beschouw ik het dan ook als een nog maar half af feature.
Virtual rides horen niet mee te tellen, fietsen doe je buiten. ;)

[ Voor 68% gewijzigd door M@cer op 30-12-2015 23:49 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Verwijderd

Graham schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:29:
Gehypt of niet, de GP 4000SII zijn naar mijn mening de beste banden die ik tot dus ver op mijn wielen heb gehad. Weet niet hoeveel kilometers ik op de Senso's heb gereden maar zijn aardig vierkant inmiddels. Dat is een stuk minder snel met de Conti's. Rij nog wel even door op de Senso's en dan gaan er gewoon weer GP 4000SII op. Duur maar zeker bij racen op droog lekker veel grip.

Ben wel benieuwd hoe die Zipp en Vittoria banden bijvoorbeeld rijden qua vergelijkbaar model als de Conti GP 4000SII.
http://www.bicyclerolling...za-senso-all-weather-2015
De senso's geven mij veel vertrouwen en veel grip. Toch was ik wat verbaast over deze review hierboven qua rolweerstand. Zijn er meer fietsers die deze geluiden hebben gehoord? Denk trouwens dat ik bij de Senso's blijf. Ze zijn de helft van de prijs en prestatie is toch niet mijn focus.

Wat mij betreft horen virtuele kilometers er ook gewoon bij. De draait je benen rond en het is een stuk vervelender dan buiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2015 07:52 ]

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:18
Ik heb een zomer én winterfiets. Voor de winter heb ik een cyclocross, dan hou je de spanning er nog een beetje in.

• Graham
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 07:51:
[...]

http://www.bicyclerolling...za-senso-all-weather-2015
De senso's geven mij veel vertrouwen en veel grip. Toch was ik wat verbaast over deze review hierboven qua rolweerstand. Zijn er meer fietsers die deze geluiden hebben gehoord? Denk trouwens dat ik bij de Senso's blijf. Ze zijn de helft van de prijs en prestatie is toch niet mijn focus.
Bij mij is de prestatie wel belangrijk dus dan is de keuze snel gemaakt. Ik kan zelf ook geen andere bronnen vinden over de rolweerstand van de Senso's.
Wat mij betreft horen virtuele kilometers er ook gewoon bij. De draait je benen rond en het is een stuk vervelender dan buiten.
Buiten kan ook vervelend zijn hoor, het is alleen dat je wel door de wind afgekoeld wordt. Binnen is een stuk lastiger. Maar idd zou binnen zeker niet niet meetellen.

grahamofthewheels.com

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Rijd inmiddels bijna 10 jaar op een Bianchi 1885 met Ultegra en Easton EA50 SL wielen.

Nu kwam ik gisteren een mooie aanbieding tegen, een Bianchi Sempre Pro zwart/wit (helaas geen Celeste) voor €1500.
http://www.bimici.nl/semprepro_105
Weet niet of het 10 of 11spd is... dat is is wellicht een optie voor onderhandeling.

Kwa specs vergelijkbaar, hebben jullie ervaringen met dit type fiets?

[ Voor 16% gewijzigd door Harmen op 31-12-2015 14:20 ]

Whatever.

• Sjoewe
Nogal overprijst voor een overjarig model. Het is een 105 10sp Compact, maar we ziten nu al wel een paar jaar op de 11sp...

Edit: Kennelijk is een 2016 11sp model 2300 euro, dan is het wellicht nog wel te doen. Eventueel kan je zelfs nog overwegen om de groepset zelf te swappen. Een nieuwe 105 set kost ongeveer 400 euro, en voor een gebruikte kan je nog wel 250 euro terug krijgen.

[ Voor 51% gewijzigd door Sjoewe op 31-12-2015 17:34 ]

• psychodude
M@cer schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:46:
[...]

Virtual rides horen niet mee te tellen, fietsen doe je buiten. ;)
Zou ik alleen buiten fietsen, dan is het bij lange na niet even effectief. Even een uurtje goede training binnen is snel gepakt. Buiten rijd ik dan net tot het begin van de Rotte en terug.

Voor interval training is er op dat soort korte ritjes al helemaal geen plaats.

En voor 'klimmen' ben ik hier afhankelijk van stevige tegenwind om het dichst in de buurt komen. Maar dat is qua klimervaring niet te vergelijken qua training met een degelijke smart trainer.

Vervangen van buiten doet het zeker niet. Maar voor de training registratie en persoonlijke doelen vormt het een uitstekend supplement ;). Bovendien, met Zwift erbij is het ook zo saai niet eens meer :p.

• DDX
Had als doel dit jaar om meer hoogtemeters te maken, best lastig als je in Noord-Holland woont.
Maar heb ze verdubbeld tov vorig jaar :)
En ook iets meer km's, al is dat geen doel meer daarvoor ben je teveel afhankelijk van het weer.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/ayYQ4z_NMAqD8enoFhU9JlYH_8zutpGZXDgoLckV30k-2048x2048.jpg

• Graham
DDX schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:30:
Had als doel dit jaar om meer hoogtemeters te maken, best lastig als je in Noord-Holland woont.
Maar heb ze verdubbeld tov vorig jaar :)
En ook iets meer km's, al is dat geen doel meer daarvoor ben je teveel afhankelijk van het weer.

[afbeelding]
Tijd om eens de wereld rond te rijden ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Harmen schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:22:
Rijd inmiddels bijna 10 jaar op een Bianchi 1885 met Ultegra en Easton EA50 SL wielen.

Nu kwam ik gisteren een mooie aanbieding tegen, een Bianchi Sempre Pro zwart/wit (helaas geen Celeste) voor €1500.
http://www.bimici.nl/semprepro_105
Weet niet of het 10 of 11spd is... dat is is wellicht een optie voor onderhandeling.

Kwa specs vergelijkbaar, hebben jullie ervaringen met dit type fiets?
Ik weet niet waar je woont, maar ga eens bij Hopmans kijken. Ik heb de Intenso 11sp ultegra in celeste daar gekocht voor 1699,-
Exact dezelfde fiets staat bij bimici.nl voor 2399,-

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:39
Eerste rondje van het jaar zit er weer op! Uurtje rondjes rijden rond de Maximus brouwerij in Utrecht, gevolgd door een borrel.

https://www.strava.com/activities/460638480

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
joint_me schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:06:
Eerste rondje van het jaar zit er weer op! Uurtje rondjes rijden rond de Maximus brouwerij in Utrecht, gevolgd door een borrel.

https://www.strava.com/activities/460638480
Watttt hoeveel rondjes waren dat er?
Pagina: 1 ... 42 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic