Ik tel er 27, zonder de rondjes die ik andersom heb gereden als warmup.
[ Voor 101% gewijzigd door joint_me op 01-01-2016 18:20 ]
Hello fellow humans
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik tel er 27, zonder de rondjes die ik andersom heb gereden als warmup.
[ Voor 101% gewijzigd door joint_me op 01-01-2016 18:20 ]
Hello fellow humans
Ik kreeg ook kudos van hem. Dus Tweakers is wel de verbindende factor zo lijkt hetTheLemon schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 09:31:
Psst, wie hier is Stef Levolger? Ik krijg af en toe Strava kudos, waarvoor dank, maar geen idee van wie eigenlijk.
Jij woont letterlijk bij mij om de hoekjoint_me schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:06:
Eerste rondje van het jaar zit er weer op! Uurtje rondjes rijden rond de Maximus brouwerij in Utrecht, gevolgd door een borrel.
https://www.strava.com/activities/460638480
[ Voor 6% gewijzigd door Spacecowboy op 02-01-2016 11:02 ]
HENG HENG
Thanks, helaas woon in het noorden. Bergen op Zoom is niet echt in de buurt.degroot schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:38:
[...]
Ik weet niet waar je woont, maar ga eens bij Hopmans kijken. Ik heb de Intenso 11sp ultegra in celeste daar gekocht voor 1699,-
Exact dezelfde fiets staat bij bimici.nl voor 2399,-
Whatever.
Dat ben ikTheLemon schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 09:31:
Psst, wie hier is Stef Levolger? Ik krijg af en toe Strava kudos, waarvoor dank, maar geen idee van wie eigenlijk.
Ben gul in het uitgeven van kudos ja, hehe.Jwlb schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:37:
[...]
Ik kreeg ook kudos van hem. Dus Tweakers is wel de verbindende factor zo lijkt het
Afstanden in 2015:Pelle schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:33:
Doelen voor 2015
* Weer 10k aan afstand rijden
* De Alpen of Dolemieten bezoeken en wat klassieke bergen oprijden
* Mont Ventoux beklimmen
* Tijdrit 30km met 38 gemiddeld
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Read the code, write the code, be the code!
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Als ik mijn Tacx calibreerde, en hij staat mooi in het midden van het groene gedeelte, dan heb ik het gevoel dat hij in het begin (het aanzetten) ook een beetje slipt, daarna niet meer.wackmaniac schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:39:
Laatst de Tacx weer eens opgezet, maar ik had enorme last van een slippende achterband. Duidt dat op een versleten Tacx-band of heb ik iets anders aan mijn fiets hangen (pun intended)?
Is een simpele Satori, dus ik zal het op gevoel moeten doenTarkin schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:19:
[...]
Als ik mijn Tacx calibreerde, en hij staat mooi in het midden van het groene gedeelte, dan heb ik het gevoel dat hij in het begin (het aanzetten) ook een beetje slipt, daarna niet meer.
Dus misschien nog iets beter aandraaien/Meer druk in de banden?
[ Voor 3% gewijzigd door MrAngry op 06-01-2016 16:24 ]
Verwijderd
Ik heb gemerkt dat het meevalt als je je banden wel gewoon op spanning houdt. Als er weinig lucht in zit, ja dan wordt het een spray partyMrAngry schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:23:
Juist niet, de Tacx maakt gehakt van zacht rubber, dan krijg je zo'n zwarte spray achterin je paincave. Bonus punten als ie voor een witte gesauste muur staat.
Heb gewoon een oude GP4000S erop liggen voor de Tacx. Nergens last van.MrAngry schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:23:
Juist niet, de Tacx maakt gehakt van zacht rubber, dan krijg je zo'n zwarte spray achterin je paincave. Bonus punten als ie voor een witte gesauste muur staat.
Verwijderd
Wellicht is de Giant Defy 1 Disc nog een interessante fiets voor je?Melkbus schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:12:
Hallo fietsfanaten! Ik ben me aan het oriënteren op een racefiets. 4 keer per week 50km woonwerk op 3 versnellingen begint na een paar maanden een beetje te vervelen.
Ik heb oa. de Canyon INFLITE AL 8.0 S en de Cannondale SYNAPSE DISC 105 op het oog. Ik wil sowieso discs, minimaal 105 en ook nog wat bevestigingsmogelijkheden voor een achterdrager (geen zadelbuisunit ivm gewicht). Budget ongeveer 1500,-. Als er nog tips zijn voor andere modellen die aan deze eisen voldoen hoor ik het graag! Oh en ik twijfel niet meer of fietsen wat voor mij is, dus is 1500,- dan een mooi budget of is even doorsparen verstandiger? (Ik weet hoe dat bij Pelle ging en ben bang dat een nieuwe fiets net zoiets is als een nieuwe camera: hem je 'm net, zit je alweer naar een nieuwe te kijken). Tweedehands niet echt een optie ivm discs. Iig erg leuk om hier mee te lezen
Rond Assen heb je erg veel mogelijkheden om mooi te fietsen, dus het is maar net hoeveel je wilt fietsen.MrAngry schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:19:
Weet iemand wat leuke routes Vanaf Assen/Hooghalen? Ik zit daar komend weekend, normaal zou ik er heen fietsen en het daarbij laten, maar lijkt erop dat dat niet kan met werk dus dan liever daar wat fietsen. +/- 2 uur fietsen.
Op papier beide degelijke fietsen, maar 1e racefiets? Kijk eerst eens rond voor wat proefritjes om te kijken welk soort zit je voorkeur heeft.Melkbus schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:12:
Hallo fietsfanaten! Ik ben me aan het oriënteren op een racefiets. 4 keer per week 50km woonwerk op 3 versnellingen begint na een paar maanden een beetje te vervelen.
Ik heb oa. de Canyon INFLITE AL 8.0 S en de Cannondale SYNAPSE DISC 105 op het oog. Ik wil sowieso discs, minimaal 105 en ook nog wat bevestigingsmogelijkheden voor een achterdrager (geen zadelbuisunit ivm gewicht). Budget ongeveer 1500,-. Als er nog tips zijn voor andere modellen die aan deze eisen voldoen hoor ik het graag! Oh en ik twijfel niet meer of fietsen wat voor mij is, dus is 1500,- dan een mooi budget of is even doorsparen verstandiger? (Ik weet hoe dat bij Pelle ging en ben bang dat een nieuwe fiets net zoiets is als een nieuwe camera: hem je 'm net, zit je alweer naar een nieuwe te kijken). Tweedehands niet echt een optie ivm discs. Iig erg leuk om hier mee te lezen
Assen, Rolde, Gieten, Hoogezand, Kropswolde, Groningen, Roden, Norg, Vries, Assen. Ietwat aangepast van wat ik zelf vanuit Groningen wel eens rijd. Ong 100km. En je kan altijd afzakken richting Hoogeveen/Meppel, maar daar rijd ik zelf vrij weinig.MrAngry schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:19:
Weet iemand wat leuke routes Vanaf Assen/Hooghalen? Ik zit daar komend weekend, normaal zou ik er heen fietsen en het daarbij laten, maar lijkt erop dat dat niet kan met werk dus dan liever daar wat fietsen. +/- 2 uur fietsen.
MelkbusMelkbus schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:12:
Ik maak gebruik van de (standaard) Tacx software. Verder geen extra's, ook geen RLV's. Ik kies een trainingsvorm en dan trappen maar.psychodude schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:18:
Welke software gebruik je? Gebruik je RLV's? Kloppen de height profiles met de videos?
Indien je gebruik maakt van RLV's, wees je er dan van bewust dat sommige RLV's gewoon van slechte kwaliteit zijn. Waarbij de height data niet synchroon loopt met de film. Hoe fraai RLV's in theorie dan ook zouden kunnen zijn, vind ik de ervaring persoonlijk nogal teleurstellend.
Persoonlijk fiets ik dan ook liever op mijn Tacx met Zwift. Een andere optie zou TrainerRoad kunnen zijn.
Een rem heb ik op mijn Neo niet. Dus indien het geen RLV sync probleem is, maar een rem specifiek probleem heb ik geen directe ervaring.
Ik zou iets uitzetten via Appelscha, Drents-Friese Wold en Dwingelderveld. Kom daar wel eens als ik een wat groter rondje fiets vanuit Groningen, en is een mooi stukje Nederland. Maar misschien dat een local de mooiste route weet...MrAngry schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:19:
Ik zit een beetje met hetzelfde. Ik rijd met een oude Tacx (Tacx cycleforce one) en heb geen idee hoe ik de weerstand moet 'ijken' of 'calibreren'. Ik draai nu de klem handmatig aan, maar begrijp niet hoe hard ik die aan moet draaien. Met de handschakelaar kan ik varieren tussen 7 standen.Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 20:20:
Wel een vraag. Ik heb een Tacx Satori en heb opgezocht dat deze ongeveer dezelfde weerstandcurve heeft als de Tacx Blue motion op stand 4. Heb alleen het idee dat dit veel te licht is, heb hem nu op stand 5 en denk dat dit zelfs te licht is. Iemand hier ervaring? Moet ik mijn banden harder oppompen of de klem steviger zetten?
en "op een heel wat zwaardere fiets met amper vier versnellingen." Ik vraag toch af hoe betrouwbaar dat vorige record was. Is er echt maar eens in de 75 jaar een gek die dit probeert? Met de nieuwe techniek zou het toch makkelijker moeten worden...Tarkin schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:08:
http://www.hln.be/hln/nl/...n-bij-elkaar-fietst.dhtml
120.000 km op 1 jaar, wtf!
Blijkbaar was er een oud record van 75 jaar oud. Momenteel is het al een wtf dat je dit kan doen, stel je voor dat je dat 75 jaar geleden moest doen. Toen waren er met moeite geasfalteerde wegen!
Er zijn nu nog 2 anderen bezig. Overigens is techniek alleen natuurlijk lang niet het enige dat hierin een rol speelt. Je dient ook een jaar ter beschikking te hebben. En in zekere zin toch redelijk levensmoe te zijn om dagelijks ruim 300+ km af te leggen op nagenoeg keer op keer dezelfde route.marrk schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:20:
[...]
en "op een heel wat zwaardere fiets met amper vier versnellingen." Ik vraag toch af hoe betrouwbaar dat vorige record was. Is er echt maar eens in de 75 jaar een gek die dit probeert? Met de nieuwe techniek zou het toch makkelijker moeten worden...
Dat klinkt wel als een logische uitleg. Op een tech forum nodigt het best uit om de invloed van techniek over te waarderen. Ik lees zoveel over dingen als schijf- versus velgrem en carbon versus aluminium dat ik alle andere factoren een beetje uit het oog verloor denk ik.psychodude schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:26:
[...]
Er zijn nu nog 2 anderen bezig. Overigens is techniek alleen natuurlijk lang niet het enige dat hierin een rol speelt. Je dient ook een jaar ter beschikking te hebben. En in zekere zin toch redelijk levensmoe te zijn om dagelijks ruim 300+ km af te leggen op nagenoeg keer op keer dezelfde route.
Overigens, zwaardere fiets met amper vier versnellingen maakt allemaal weinig uit indien je de route er op selecteert. Gewicht van de fiets is amper een bepalende factor in snelheid van de fiets, het speelt met name een rol in versnelling en klimmen. Indien je kiest voor relatief vlak terrein met weinig stops, dan maakt het niet veel uit of je fiets zwaarder is. Hetzelfde geldt overigens voor het aantal versnellingen. Steady state fietsen over langere afstanden is prima te doen met een zwaardere fiets met beperkt aantal versnellingen.
Ik denk dan ook niet dat nieuwe fiets techniek aan dit soort records een grote bijdrage levert. Bovendien is er met dit soort records altijd veel te zeggen over de vergelijkbaarheid van omstandigheden qua andere factoren. Denk aan hoogtemeters, windsterkte en richting, regen/sneeuw, temperatuur, etc.
Geef ons de link naar de advertentie? Dat maakt het gemakkelijker om te zeggen of het een fake frame is of niet. Op het eerste zicht zeg ik fake omdat ik dat color scheme nog niet gezien heb bij de Specialized Venge.computerjunky schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:29:
ik ben al tijden op zoek naar een nieuw frame voor mezelf nou heb ik een leuk frame gevonden maar is de vraag of dit een echt frame is of een counterfit.
[afbeelding]
alle informatie is welkom ik ben er zelf niet zo in thuis maar als het een counterfit is koop ik liever voor minder een soortgelijk zwart frame van aliexpress
Ik heb dan ook geen idee welk model / jaar dit zou moeten zijn dus kom zelf niet verder.
Als dit frame echt is blijft ook de vraag wat dit speeltje weegt (probeer een fiets van onder de 8,5 kilo te maken)
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Heb het dan niet over een maatje 52 ik ben immers geen gnomepie haha meeste fietsen heb ik maar 58.hammy87 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:54:
Hebben de originele geen kettingbeschermer op de chainstay zitten? En 8.5kg is niet zo bijzonder, dat haal je met de meeste gangbare onderdelen nog wel. < 7kg is uitdagender
[ Voor 11% gewijzigd door computerjunky op 12-01-2016 15:04 ]
Inderdaad, als iemand zoveel moeite neemt om nergens expliciet te zeggen dat het een Specialized frame is dan is het toch wel bijzonder duidelijk...MrAngry schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:09:
Die lijkt me hartstikke fake. Das toch niet hoe je zo'n duur frame adverteerd, alles is erop gericht om maar niet te beweren dat het een specialized venge is.
Thanks, maar voor die prijs heb ik bij Canyon Ultegra erop. En de kleur ben ik ook niet zo dol opCFC-Mathijs schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:48:
[...]
Wellicht is de Giant Defy 1 Disc nog een interessante fiets voor je?
Thanks, goede tip!psychodude schreef op maandag 11 januari 2016 @ 03:30:
[...]
Op papier beide degelijke fietsen, maar 1e racefiets? Kijk eerst eens rond voor wat proefritjes om te kijken welk soort zit je voorkeur heeft.
Een kort proefritje zegt daarin overigens ook lang nog niet alles. Dus te duur zou ik je 1e racefiets dan ook niet maken. Doorsparen voor een 2e kan altijd nog. Een achteraf miskoop van bijv 3000 eur is een stuk vervelender.
Pelle schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:14:
[...]
Melkbus
Ik las en hoorde diverse verhalen over lange levertijden bij Canyon momenteel. Die Cannondale Synapse is volgens mij een prima ding; ik meen dat er hier ook een paar mensen met zo'n fiets rondrijden
Als ik mijn huidige stadsfiets die ik voor woon/werk gebruik ga vervangen, dan staat die ook bij mij op de shortlist in ieder geval.
Ja vind het zelf ook erg vreemd. Net alsof er enkele modellen missen op de website oid. Moet morgen m'n mountainbike wegbrengen voor een beurt, zal eens ff rondneuzen bij de Giant Dealersapphire schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:48:
Zit net door de link naar die Defy weer eens even door het Giant assortiment te bladeren en ik snap ze af en toe echt niet hoor. Niet dat ik nu al een nieuwe fiets wil, maar ze hebben gewoon geen TCR ( en propel) meer onder de €1800, alleen de Defy nog
Aparte keuze van ze gezien je een aantal jaar terug nog de Defy en TCR had voor tussen de 1000 en 1500 euro en vlak er boven al een instap Propel met 105.
Verwijderd
Verwijderd
Volgens de drukmeter op de JoeBlow Sport 2 wel. Precies 100 PSI.MrAngry schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:32:
7 bar in de band?
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2016 19:01 ]
Verwijderd
Heb je dan wel de juist bandmaat ingesteld op de tacx?Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:46:
[...]
Volgens de drukmeter op de JoeBlow Sport 2 wel. Precies 100 PSI.
Er zit na ook al wat rubber op de roller, en bij het vastklikken druk de roller de band redelijk in.
Edit: zoveel de iOS app alsmede Android geven hetzelfde aan.
Edit2: het internet raad aan. "Laat de roller net de band raken, klik dan los en draai 3.5 slag strakker". Gedaan. Band loopt goed, soepel en geen slip. Maar kalibratie is nog steeds "off the scale te los".
Edit3: de trainer geeft ca 8 km/u langzamer aan dan de fiets computer , misschien ligt het daaraan.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door NielsTn op 15-01-2016 09:31 ]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
[ Voor 23% gewijzigd door PdeBie op 15-01-2016 10:12 ]
[ Voor 71% gewijzigd door sapphire op 15-01-2016 12:44 ]
Rubber matje eronder?sapphire schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:40:
Ik heb nu een Tacx en door het resoneren kan ik hem niet in huis gebruiken ivm houten vloeren. Het klinkt dan alsof het huis instortdaarom zit ik nu in de schuur.
Verwijderd
Instellen van bandmaat gaat via het systeem dat je of de bovenste gaatjes of de onderste gaatjes in de taxc gebruikt. Ik heb de juiste gaatjes gebruikt.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:51:
[...]
Heb je dan wel de juist bandmaat ingesteld op de tacx?
Na elke rit even met wat baby doekjes erover (doe ik tegelijk met het schoonmaken/afspoelen van de fiets, als je dan toch bezig bent) en het blijft maagdelijk witsapphire schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:40:
Mooi hoor maar niet bang dat wit (en met name de roosters op de neus) snel vies worden/verkleuren?
Spinning..... Dat is echt zo niets voor mij. Ik heb het 1x geprobeerd en ben 3x bijna over mijn fiets heen gelanceerd omdat ik de vrijloop van de racefiets gewend ben. En dat krijg ik er maar niet uitPdeBie schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:11:
Momenteel wel bij spinning in de sportschool. Ga nu niet naar buiten op de wielrenfiets. Veel te link op die gladde fietspaden bij ons.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
[ Voor 47% gewijzigd door PdeBie op 15-01-2016 14:04 ]
Resoneert nog steeds
De schoen/het kunstleer geloof ik directPdeBie schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:56:
[...]
Na elke rit even met wat baby doekjes erover (doe ik tegelijk met het schoonmaken/afspoelen van de fiets, als je dan toch bezig bent) en het blijft maagdelijk wit
[ Voor 51% gewijzigd door sapphire op 15-01-2016 17:20 ]
Volgens de online vergelijkingen stiller dan de Wahoo Kickr, iets meer geluid dan de Tacx Neo. Het verschil met de Neo is naar mijn mening echter verwaarloosbaar als je filmpjes van de geluids productie erbij bekijkt. In beide gevallen hoor je vrijwel alleen de aandrijving van de fiets zelf. De Muin zou iets minder direct-drive zijn, wat in tests op een nihil verschil van 1 - 2 dB uitkomt.sapphire schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:40:mooi ding die Muin, hoe stil is die
Mja, dat blijft gewoon stof natuurlijk. Dat is inderdaad besmettelijk. Maar goed.... het zijn schoenen om te gebruiken.sapphire schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:18:
De schoen/het kunstleer geloof ik direct
Heb het alleen al vaker gezien dat of stof of vuil met een buitje die roostertjes in trok, en dan krijg je die lastig schoon. Dat werd op termijn groen, dan helpt een doekje niet meer en daar ben ik bang voor. Jammer want witte schoenen zijn
Verwijderd
hij is echt stil. Enige wat je hoort is de ketting en de ventilatorsapphire schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:40:
Mooi hoor maar niet bang dat wit (en met name de roosters op de neus) snel vies worden/verkleuren?
@RxB, mooi ding die Muin, hoe stil is die? Ik heb nu een Tacx en door het resoneren kan ik hem niet in huis gebruiken ivm houten vloeren. Het klinkt dan alsof het huis instortdaarom zit ik nu in de schuur. Daar staat alles alleen verschrikkelijk in de weg.
Ben dus aan het kijken om zelf een spinningbike of hometrainer te kopen. Of spinnen bij een sportschool maar lekker thuis is makkelijker dus ondanks de prijs is zo'n Muin misschien ook eenn idee als die stil is en niet resoneert.
Vind je die echt fijn? Ik heb het ook al een maand of 4 en nog niet echt gebruikt. Ik kom zo langzaam op gang of moet die muin eerst echt warm worden? Krijg er ook geen degelijk tempo op... Misschien dat jij het weet.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:08:
heb zelf sinds 3 maand een elite turbo muin. wat een verademing ivm de tacx is dat zeg. fietst 10x natuurlijker. geen slip meer door dat hij direct op de tandwiel zit. en echt stil ivm de tacx
Verwijderd
Ik heb die methode 2 zomers geleden ook toegepast. Op de camping een route uitstippelen en dan lekker fietsen. Als de omgeving niet bekend is, is dat een prettige methode.Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:17:
Ik ben nog steeds aan het dubben welke fietscomputer ik aan zal schaffen...Mio...315/515 of Garmin 520....moeilijk moeilijk..
Ondertussen vandaag een vrij goed alternatief bedacht om toch te navigeren...een analoog navigatiesysteem.
wat heb ik gedaan: op route.nl een route gepland, en vervolgens de knooppunten op een rol schilderstape geschreven....en het strookje boven op mn frame geplakt....en zie daar het analoog navigatiesysteem, werkt perfect!
lang lopen klooien met de iPhone om te navigeren maar vind ik toch niet handig op de fiets dus zolang ik nog geen GPS fietscomputer heb....wordt het de analoge methode;-)
misschien al bekend bij jullie maar zo niet, bij deze de tip.
Was met het zonnetje in het zuiden een mooie dag om te rijden....met maar enkele stroken waar ik voorzichtig moest rijden ivm sneeuw en gladheid...5 van de 85 km ongeveer...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Thanx, ik zoek nog winterhandschoenen. Twijfel nu tussen de Diluvio en de Diluvio deluxe (valt ver over de pols, maar lelijkM@cer schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:13:
Als mensen nog Castelli spul zoeken, op www.sport77.nl kwam ik een hoop behoorlijk afgeprijsd tegen.
Vooral handschoenen scheelde een behoorlijk bedrag..
[ Voor 5% gewijzigd door BreadFan op 18-01-2016 11:37 ]
Een buff om oren warm te houden, vanmorgen zelfs over m'n mondwackmaniac schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:44:
Wat dragen jullie met dit weer onder de helm?
[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 18-01-2016 11:45 ]
Koerspetje. Last van koude oren heb ik niet snel. Koude vingers daarintegen...wackmaniac schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:44:
[ Voor 4% gewijzigd door M@cer op 18-01-2016 13:47 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
[ Voor 16% gewijzigd door havana op 18-01-2016 14:18 ]
KLopt! groot misverstand bij handschoenidolaten. Koude handen voorkom je vooral door een warme trui, niet door dikke handschoenen.DDX schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:08:
Koude vingers is vooral lastig als je wat rustiger fietst (met bijvoorbeeld groepje)
Zaterdag echt bevroren handen toen het ging regenen icm wind (icm Diluvio deluxe handschoenen)
Hartslag rond de 100 helpt dan niet mee, echt ff goed gas moeten geven om mezelf weer beetje warm te krijgen.
En zorgen dat de rest van je lichaam lekker warm is, handen en voeten krijgen dan alle aandacht zegmaar
alles kan off-topic
ondanks da ik mij toch vaak goed inpak:Ankona schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:04:
[...]
KLopt! groot misverstand bij handschoenidolaten. Koude handen voorkom je vooral door een warme trui, niet door dikke handschoenen.
Als je het koud hebt zullen je handen en voeten minder doorbloeding krijgen en afkoelen.
(Een warme muts is ook erg belangrijk om afkoeling en dus koude handen te voorkomen)
tijd voor wat klusjes!
Zit een kern van waarheid in maar is véél te kort door de bocht, deze redenering. Je kunt hooguit stellen dat het voor jou zo werkt, maar ik kan je verzekeren, zeker niet voor iedereen.Ankona schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:04:
[...]
KLopt! groot misverstand bij handschoenidolaten. Koude handen voorkom je vooral door een warme trui, niet door dikke handschoenen.
Als je het koud hebt zullen je handen en voeten minder doorbloeding krijgen en afkoelen.
(Een warme muts is ook erg belangrijk om afkoeling en dus koude handen te voorkomen)
Verwijderd
sjaaltje van de decathlon, ideaal: http://www.decathlon.nl/m...64095ad31f2da92722c60.jpgwackmaniac schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:44:
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq