Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.788 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakerharrie schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:18:
@patwashere

Ik heb een Edge 800 maar de 520 is een geweldige fiets GPS door een goed scherm en is nu toch 279 euro?
De 520 heeft wel nadeel, er is geen extra geheugen te plaatsen.

Ik heb al zeer lang een edge gps maar een route op de gps fietsen is wel paar keer oefenen. De route altijd thuis een dag eerder maken. Direct op een gps is zeer lastig. Ik gebruik biketoaster als er bergen/heuvels bij zijn. Hoop route programmas hebben geen hoogte.
Na 9 uur en dus bij lange fietstochten (boven de 200 km) is de batterij leeg. Zorg dan voor een powerpack.
de prijs is een ding, de functies en mogelijkheden een ander ding....met veel voors en tegens....dus voorlopig nog even analoog ;)
Herrick schreef op maandag 18 januari 2016 @ 08:07:
[...]

Ik heb die methode 2 zomers geleden ook toegepast. Op de camping een route uitstippelen en dan lekker fietsen. Als de omgeving niet bekend is, is dat een prettige methode.
Thuis heb ik dat niet nodig, dan weet ik wel ongeveer hoe ik wil fietsen en een kilometer meer of minder (meestal meer) maakt eigenlijk ook niet uit.
ik ben nog niet zo lang aan het fietsen, en bij de langere ritten is route.nl voor mij echt een uitkomst..al werd ik afgelopen zondag wel verrast door enkele onverharde paden....anyway, dat houd het verrassend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03:45
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:41:
[...]

de prijs is een ding, de functies en mogelijkheden een ander ding....met veel voors en tegens....dus voorlopig nog even analoog
Ik heb sinds een paar maanden de edge t20 en ondank dat als ik wat verder ga (buitenland) dat ik kaarten moet switchen is hrt ding ideaal. Stevig, niet te klein of groot, heel goed afleesbaar in de zon, goede gps fix. Dus ik ben er heel content mee

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 08:36
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:41:
[...]

de prijs is een ding, de functies en mogelijkheden een ander ding....met veel voors en tegens....dus voorlopig nog even analoog ;)
Sinds een jaar een Edge 810 en ik zou niet meer terug willen naar een andere :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03:45
wackmaniac schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:56:
[...]

mijn broer heeft de 810, maar deze vind ik slechter leesbaar met felle zon dan mijn 520. Daarnaast vind ik het touchscreen ook maar matig werken. Batterijduur darentegen is wel beter bij de 810, maar de 520 is voor mij voldoende!

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Koud vandaag, gemiddeld -4 volgens de Garmin. Rondje van 60km gefietst en de nieuwe wielen uitgetest:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17287902/IMG_1963_thumb.jpg

Roval CLX40 geworden, een setje op de kop kunnen tikken. Erg content mee :)

[ Voor 16% gewijzigd door Ascension op 19-01-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 14:25
Mooie fiets!

Een paar dagen terug met 0 graden ook een klein rondje (door natte sneeuw) gedaan, maar dat werd me toch wat te gek en na 40km en erg koude tenen had ik het maar opgegeven.

Overigens was het nu al de tweede keer dat ik het veertje van de hub achter heb mogen vervangen van de Fulcrum racing zero wielen... (De zogenaamde 'pawl spring' was wederom gebroken. Er zijn redelijk wat rampverhalen te vinden over deze campagnolo/fulcrum constructie). Vanwege de zeer zwakker ratel had ik al een vermoeden dat er wat mis was, en het was inderdaad zodanig gebroken dat slechts 2 van de 3 palletjes het nog iets deden (genoeg om te kunnen fietsen, maar dat blijft niet goed gaan natuurlijk). Het enige voordeel is dat ik nu wel extreem snel de boel kan repareren, maar verder is dit natuurlijk gewoon een zwak systeem.

Het schijnt beter te zijn dat je niet een vet maar een olie gebruikt rondom de palletjes. Daar kan ik wel inkomen, want elke extra belasting op het zwakke veertje door de verhoogde weerstand van (ouder) vet is natuurlijk de goden verzoeken.

Sowieso zal ik nu gewoon elk half jaar gewoon mijn achterhub openen en opnieuw schoonmaken en smeren, dus dat het smeermiddel wat dunner is zal niet zo'n ramp zijn vermoed ik.

Welk dun smeermiddel zou ik het best kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:17

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb dat vorig jaar ook gehad, met die vrijloop-veer in mijn Fulcrum R4 wielen. Heb er meteen maar 5 van besteld (na eerst 10 LBS'en te hebben gebeld om te vragen of ze nog wat hadden liggen).

De zaak waar ik het uiteindelijk heb laten doen gebruikte ook olie in plaats van vet. Minerale olie, dat is alles wat ik me er van kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackmaniac schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:56:
[...]

ik neig toch meer naar de 520, vanwege het formaat...to be continued;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-09 08:37
Verkeerde topic mensen!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:20:
Vandaag kreeg ik ineens als verassing van mijn betere helft een Tacx Satori Smart T2400. Super leuk natuurlijk, en ik moet inderdaad wat aan mijn conditie doen.

Enfin, Tacx trainer band op een extra velg gezet, simpele cartridge erop, en gaan met die banaan.

Probleem is alleen dat het kalibreren via de app niet werkt. De app blijft ongeacht hoe strak ik de trainer afstel op "te los" staan. Google brengt geen soelaas, wellicht weet iemand in dit topic raad.
Ik heb ook net een Satori Smart in huis en heb hetzelfde issue. Bij kalibreren staat de streep compleet links in beeld, ook als ik de unit erg strak aandraai. Losklikken van de resistance unit voelt dan ook niet goed meer, die plastic hefboom krijgt het behoorlijk te verduren. Bandenspanning getest tot 8 bar. Heb jij al een oplossing gevonden?

Nu ik wat zoek op het web, kom ik er ook achter dat deze trainer in stand 1 al veel hogere weerstand geeft dan gebruikelijk/advertised.

[ Voor 104% gewijzigd door Positron op 20-01-2016 09:40 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bij de Vortex kan je de remunit in 3 standen monteren. De aangegeven stand "2 roadbike" klopt niet.
Zelf heb ik de unit op standje 1 gemonteerd. Zo staat de unit dichterbij de achterband en kan je meer contact maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Positron schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:37:
[...]

Ik heb ook net een Satori Smart in huis en heb hetzelfde issue. Bij kalibreren staat de streep compleet links in beeld, ook als ik de unit erg strak aandraai. Losklikken van de resistance unit voelt dan ook niet goed meer, die plastic hefboom krijgt het behoorlijk te verduren. Bandenspanning getest tot 8 bar. Heb jij al een oplossing gevonden?

Nu ik wat zoek op het web, kom ik er ook achter dat deze trainer in stand 1 al veel hogere weerstand geeft dan gebruikelijk/advertised.
Ik heb geen oplossing gevonden die "werkt". Ik heb wel een oplossing gevonden die een correct gebruik tot resultaat heeft.

Stap 1. Zet de trainer met de roller in de "aan stand" (dus de op de band stand).
Stap 2. Draai de knop onderop de roller tot de roller net de band raakt.
Stap 3. Zet de hefboom naar boven (roller los).
Stap 4. Draai de roller met de knop 3.5 slagen "strakker".

Dit heb ik online gevonden, en werkt perfect.

Kalibreren lukt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
ncornelisse schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:02:
Bij de Vortex kan je de remunit in 3 standen monteren. De aangegeven stand "2 roadbike" klopt niet.
Zelf heb ik de unit op standje 1 gemonteerd. Zo staat de unit dichterbij de achterband en kan je meer contact maken.
Gewoon de middenste stand en nadien aandraaien? Zo werkt het bij mij en nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:49

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik ga van de zomer samen met een vriend van me mee als begeleider voor een groepje (+/- 7) fietsers die een coast-to-coast willen doen door de Pyreneeën van Biarritz naar Perpignan. Het is dan de bedoeling dat wij de fietsen en bagage naar Biarritz rijden en daarna de rol van volgauto spelen. De exacte invulling van die rol, alsmede de te rijden route staan nog open, de data staan wel al vast.

Ik heb nog nooit iets dergelijks gedaan, dus ik zou hier graag wat tips inwinnen. Eventuele tips over de te rijden route en het vervoersmiddel zijn ook welkom.

De concrete vragen die momenteel spelen zijn:

Wat is het handigst qua vervoersmiddel?
Voor de heen- en terugweg is een busje uiteraard het handigst, maar ter plaatse zou het bijvoorbeeld veel handiger zijn om gewoon een auto te hebben - de fietsen verplaatsen zichzelf wel - ook met het oog om eventuele geblesseerden mee te kunnen nemen. Nadeel van een auto is dat er dan een karretje achter moet en dat het karretje dan ook in de bergen meegaat.

Een andere optie zou kunnen zijn om een busje te huren voor Utrecht-Biarritz, daar een auto te huren voor in de bergen en dan in Perpignan weer een busje voor terug, maar dan zit je met een Nederlands busje dat in Frankrijk staat en andersom, zullen wel leuke kosten aan zitten.

Een van de heren suggereerde ook om een speciaal fietsenbusje te huren, dat zorgt natuurlijk wel dat al het materiaal in goede staat aankomt, maar waarschijnlijk is de daghuur daarvan dusdanig duurder dat het een beetje weggegooid geld is om daar 6 dagen leeg mee te rijden.

Hoe speel ik -goed- volgauto?
Ook dit is voor mij een vraag, de groep heeft tot nu toe ieder jaar een andere set chauffeurs gehad voor hun volgauto, die ieder een eigen stijl hadden, dit geeft mij dus een ruime spreiding van hoe ik het kan doen. Bedoeling is in ieder geval om aan het begin van de rit te wachten tot iedereen goed en wel vertrokken is en daarna rustig naar de top van de eerste col te rijden. Dan kunnen we eventuele pechgevallen helpen en staan we boven met extra voeding en jasjes voor de afdaling. De groep wacht dan bij de volgauto tot iedereen boven is. De begeleiders van vorig jaar deden het heel erg profi, die gingen bij de klim ook naast de renners rijden om ze te voorzien van nieuw eten of drinken, of een peptalk. Nu is dit uiteraard heel gaaf als het goed gaat, maar het heeft ook zo zijn nadelen: stel dat het druk is, dan hou je het verkeer achter je flink op. En wat als de fietser net door een steentje of whatever een slinger maakt en onder de auto komt :X Kortom, wat zijn de do's en don'ts

Wat is handig qua communicatie?
Zoals gezegd is het de bedoeling dat de auto als eerste boven is, maar wat nou als de laatste lek rijdt, valt, of anderszins niet in staat is om op eigen kracht boven te komen? Elkaar bellen lijkt me om meerdere redenen onpraktisch: iedereen moet een telefoon bij zich hebben, en ook maar net ontvangst hebben. Ik zit zelf te denken aan een setje van +/-4 portofoons, waarbij bijvoorbeeld de eerste, middelste en laatste fietser een porto hebben en de auto ook. Nadeel is natuurlijk dat wanneer de laatste iemand inhaalt hij de porto moet overgeven.

Wat doe ik met mijn vrije tijd?
De planning is dat er ongeveer tot 15:00 gefietst wordt, kan iets korter of iets langer uiteraard, maar ik heb dus iedere middag redelijk wat tijd voor mezelf. Er is toegezegd dat ik mijn eigen fiets mee mag nemen indien er ruimte over is in de auto, dus ik zou zelf een stukje kunnen gaan rijden. Maar de vraag is tot in hoeverre dat verstandig is om dat te doen, zoveel ervaring heb ik niet met bergen

NB: ik heb bij de vragen overal "auto" gebruikt, maar daar mag je natuurlijk ook "busje" in lezen ;)

Flinke lap tekst geworden in mijn enthousiasme

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:44
Wat ik in je verhaal niet lees is hoeveel mensen er uiteindelijk gaan fietsen.
Dat maakt namelijk echte wel uit voor wat voor auto/bus je gaat rijden. Voor wat betreft het rijden in de bergen is een auto wel het makkelijkst deze zijn toch iets smaller en korter ook zit je iets meer op het niveau van de fietser. Is het niet een optie om met twee grote stations te gaan, aangezien jullie met z'n tweeën zijn. Als je de fietsen van wielen en zadels ontdoet kun je er een hele hoop in en op krijgen.
Mijn vader heeft dit soort reizen in zijn jeugd ook gedaan bij good old cycletours, Hiervoor reed hij in een grote mercedes bus, wat volgens hem toch echt wel af en toe spannend is op smalle berg wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Niconing schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:10:
[...]

Wat ik in je verhaal niet lees is hoeveel mensen er uiteindelijk gaan fietsen.
Dat maakt namelijk echte wel uit voor wat voor auto/bus je gaat rijden. Voor wat betreft het rijden in de bergen is een auto wel het makkelijkst deze zijn toch iets smaller en korter ook zit je iets meer op het niveau van de fietser. Is het niet een optie om met twee grote stations te gaan, aangezien jullie met z'n tweeën zijn. Als je de fietsen van wielen en zadels ontdoet kun je er een hele hoop in en op krijgen.
Mijn vader heeft dit soort reizen in zijn jeugd ook gedaan bij good old cycletours, Hiervoor reed hij in een grote mercedes bus, wat volgens hem toch echt wel af en toe spannend is op smalle berg wegen.
Dat is een goede inderdaad. Ik zal het er ook even bij zetten. De groep wordt 6-8 man, dit is over een week of twee duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 19:44
Ehm, ik vind dat ze best veel van je verwachten. Volgauto zou voor mij zijn: Alle bagage vervoeren van a naar b, onderweg lunch halen en op de top van een col, of where ever een mooie lunch stop inrichten. Na de lunch doorkarren naar b en hoeren neuken nooit meer werken. Als ik me sterk verveelde, of als het erg heet was zou ik misschien nog bidonnetjes uitdelen op een klimmetje of een fototje schieten.
Pechhulp? Echt het moet wel heel bont zijn moet dat nodig zijn, maar dan kunnen ze je gewoon mobiel bellen. Lekke banden kan iedereen zelf wel fiksen.

e; in de praktijk heb je vrijwel overal wel bereik met je telefoon en je wilt eigenlijk altijd een telefoon bij je hebben als je gaat fietsen in de bergen

e2; Als je met twee bent kan je prima naast fietsers gaan rijden. In de bergen is even het verkeer ophouden niet zo erg en fietsers komen niet zomaar onder een auto. Nog leuker is een busje met een zijdeur. Dan kan nummer 2 in de zijdeur gaan zitten en goed foto of video schieten.

Ik zou de hele reis gewoon doen met een busje, waarschijnlijk heb je dan alsnog een aanhanger of dakimperiaal nodig.

[ Voor 34% gewijzigd door MrAngry op 21-01-2016 12:57 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:46
MrAngry +1. Ik mag hopen dat je veel betaald wordt door de fietsers als je bereid bent heel je vakantie op te offeren.

Ik neem aan dat het volwassen mensen zijn. Die hebben echt geen babysitter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
6 tot 8 fietsers, is 3 tot 4 fietsen per auto. Dakdragers en fietsen op het dak. Dan kan je het prima doen met twee stationwagons. Verder eens met MrAngry en matthijsln: 's Morgens achterklep open zodat iedereen zijn tas erin kan gooien. Op elke col 1 auto met vers water en wat eten. En een boek mee als je op de slome klimmers zoals ik staat te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Kijk dit zijn opmerkingen waar ik iets mee kan :)

Qua loon voor werken is dit tripje de ideale deal, alles wordt voor ons betaald en ik krijg ook nog een toelage een week werken gecompenseerd. Daarnaast is dit een extraatje naast m'n gewone vakantie - dat is zo ongeveer het enige voordeel van flexwerker zijn

Met pechgevallen bedoelde ik ook meer de wat heftigere valpartijen, ik mag toch hopen dat ze allemaal wel 1 of 2 bandjes bij zich hebben.

Een busje met een zijdeur is wel heel gaaf, met een beetje geluk kan de bijrijder dan ook nog een beetje zonnen. Helaas filmt mijn dSLR niet, maar misschien kan ik een action cam lenen. Ook leuk om die zo nu en dan aan een fiets te hangen :)

Ik ga jullie opmerkingen in ieder geval meenemen naar de heren fietsers toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Heftige valpartijen is 112.

Voor de rest is een onderdeel van wielrentochten ook zelfredzaamheid, voorbereiding, samenwerking tussen renners, etc. Als achtervang ben je dan gewoon per gsm beschikbaar. Maar er naar toe rijden mag best even duren hoor.

Nog een tip: laat de renners die niet zelf sleutelen voor de tocht hun fietsen een beurt geven bij de fietsenmaker. Dan vermijd je van die mensen die pas op een klim erachterkomen dat de versnellingskabel toch wel vervangen had moeten worden en ze niet meer kunnen schakelen... En laat ze ook hun fiets schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Tacx heeft net voor hun app een update in de appstore gezet van Apple. Hiermee wordt de calibratiebug verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag mijn 'kerstpakket' binnen gekregen. Zo'n code dat je op een website iets kan uitkiezen, zat bijzonder weinig leuks bij dit jaar. Wel een fiets bril, bleek een Agu Skell bril te zijn na wat reverse image search. Ik gebruik nu een Lidl brilletje van een paar euro :+ en was al eens aan het rond kijken voor wat anders. Weet niet of ik anders die Agu gekocht zou hebben voor de prijs wat ze op internet vragen maar opzich een leuk ding.
3 paar lenzen, zit best lekker en ziet er best aardig uit, leuk voor een krijgertje :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Lekker weekje afgesloten met een fijne rit van 93 km. Zondag begonnen met 70 km, daarna maandag nog eens 75 km, donderdag 90 km. Prima weekje zo :)

Leek wel voorjaar vandaag, gevoelsmatig dan toch. En dat terwijl het toch "maar" 7 graden was vandaag (zondag nog -8 graden dus een aardig verschil!).

[ Voor 34% gewijzigd door havana op 23-01-2016 19:56 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

Was idd lekker fietsen vandaag, toevallig ook 93 km gemaakt. Ben het niet gewend (volgens mij langste afstand ooit voor mij), maar was goed te doen zo. Fiets had wel een wasbeurt nodig trouwens, wat een zand.

Handschoenen had ik na een half uurtje trouwens ook maar uitgedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:25
Vond het maar medium vandaag om te fietsen, veel mist op de heuvelrug, nauwelijks de zon gezien, dus op tweedere was het vooral koud, nat en het liefst zo hard mogelijk terug naar huis.
Behoorlijk doorpeuren, maar uiteindelijk 105km weggetrapt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een verjaardag vandaag waar ik naartoe ben gefietst maar 20km, en in een rustig gangetje ernaartoe.. maar had me te warm gekleed inderdaad...een heel verschil met vorige week voor zondag heb ik een ritje gepland staan van 70km Mits het droog blijft hier in het zuidoosten van Brabant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:52
havana schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 19:52:
Lekker weekje afgesloten met een fijne rit van 93 km. Zondag begonnen met 70 km, daarna maandag nog eens 75 km, donderdag 90 km. Prima weekje zo :)

Leek wel voorjaar vandaag, gevoelsmatig dan toch. En dat terwijl het toch "maar" 7 graden was vandaag (zondag nog -8 graden dus een aardig verschil!).
Het was echt heerlijk weer. Ik had shirt (incl. Ondershirt) met been- en armstukken aangedaan en dat was een goede combinatie. Helaas wat tijdgebrek anders zou ik wat meer kilometers (slechts 53,5km) gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
Godver,

Gisteren nieuwe schoenen en schoenplaatjes gekocht. Natuurlijk niet gedacht dat mijn look pedalen van het oudere type zijn (Delta) en dus niet Neo. Kan ik m'n oude plaatjes er terug onderschroeven.

Achja, het is geen verloren geld aangezien er een nieuwe fiets op de planning staat voor ergens eind dit jaar, begin volgend jaar. Het huidig stalen ros is na 10 jaar aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:30
Meningen verschillen volgens mij wat betreft lekker weer. (of was er deel van Nederland waar er wel droge wegen waren?)
Gisteren hele dag over natte wegen gefietst, temperatuur mag dan wel ok zijn maar viezer dan vies door alle rotzooi op de weg.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 15:11
DDX schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:41:
Meningen verschillen volgens mij wat betreft lekker weer. (of was er deel van Nederland waar er wel droge wegen waren?)
Gisteren hele dag over natte wegen gefietst, temperatuur mag dan wel ok zijn maar viezer dan vies door alle rotzooi op de weg.
Dat klopt. Want in het westen was het behoorlijk nat en goor op de weg inderdaad. Veel steentjes en troep, niet bepaald ideaal. Tijd voor een flinke bak regen in korte tijd zodat alles wegspoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik vond het en lekker weer en tegelijk is mijn fiets nog nooit zo vies geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat dus. Prima weer maar zeer vieze wegen.

Fiets even onder de tuinslang / HD spuit en binnen 5 min is de boel weer schoon...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Vandaag ook een ritje gemaakt van 55km. Viel me toch wel zwaar met het weer! Daarna de fiets poetsen was ook zwaar.

Even weer de conditie op zien te bouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Overpeinzing:

- 2e hands Cannondale SuperSix HiMod - SRAM Red 10spd + Cosmic Carbone SL
- Nieuwe Cannondale CAAD10 - Ultegra 6800 + standaard wielset.

Allebei rond de 1200 euro, wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het zuidoosten geen droge wegen...en buienradar liet me ook in de steek want behoorlijk wat km's in de motregen gefietst :-(
Maar de temperatuur was lekker....zelfs iets te warm gekleed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:53

Secsytime

Automagisch

Sjoewe schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:59:
Overpeinzing:

- 2e hands Cannondale SuperSix HiMod - SRAM Red 10spd + Cosmic Carbone SL
- Nieuwe Cannondale CAAD10 - Ultegra 6800 + standaard wielset.

Allebei rond de 1200 euro, wat zouden jullie doen?
Heb je een fototje van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Op zich wel, maar ik weet ook niet helemaal hoe dat gaat helpen. :?

Het is in principe ook hetzelfde frame kwa geometrie, alleen is de CAAD van aluminium en de Super Six van HiMod Carbon en zien hoge velgen er natuurlijk strakker uit, maar ik geef daar niet heel veel om. Scheelt weer schaamte als iedereen me inhaalt :')

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qyxDPhG.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PMrmgAw.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Wat ga je er mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Aardappels schillen, wat anders? :+

Situatie:

Ik heb het wielrennen twee jaar geleden 'ontdekt'. Eerst een jaar op een vintage Gazelle Champion Mondial gereden, en vorig jaar een tweedehands een Bulls Harrier (58) gekocht. Nu merk ik dat die eigenlijk toch een maatje te groot voor me is, vooral wat betreft de stack/reach, dus wil ik graag naar een kleiner frame.

Ik haal er veel plezier uit, ik zit zo vaak als het gaat op de fiets, dus wil ik graag investeren in m'n hobby en een wat meer 'serieuze fiets' kopen (lees: lichter, betere groepset dan 105 5600, iets sportievere geometrie) om tochten op te maken, geen competitive ambitie, maar ik hou wel van doortrappen en ik verwacht 95% gewoon in Nederland rond te rijden, dus ik hoef geen klimmersfiets, dat heeft ook geen zin met mijn postuur.

Ik heb 1000 - 1200 euro te besteden. Nieuw of tweedehand maakt me niet zoveel uit, wat de beste deal oplevert, en een beetje sleutelen vind ik alleen maar leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:17

Pelle

🚴‍♂️

Die SuperSix. Op alle fronten de betere fiets. En de grootste afschrijving is daar al af, over 2 jaar verkoop je die moeiteloos nog door voor 1000 euro. Die Caad10 levert je dan misschien nog maar de helft op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Was hier in Groningen prima weer zaterdag. Helaas nog wel een schuiven gemaakt; een ijsplaatje van een meter of 10 nadat ik de bocht om kwam. Geen houden meer aan, dus op de zij. Gelukkig geen schade aan de fiets, dus gewoon 70km kunnen doen.

Afgezien van de mist is het nu ook een heerlijk temperatuurtje overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Pelle schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:39:
Die SuperSix. Op alle fronten de betere fiets. En de grootste afschrijving is daar al af, over 2 jaar verkoop je die moeiteloos nog door voor 1000 euro. Die Caad10 levert je dan misschien nog maar de helft op :)
Dat, plus gewoon een fiets die meer uitnodigt om te gaan fietsen. En gezien je veel vlak rijdt heb je veel voordeel van de hoge velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Veel voordeel is zwaar overdreven. Boven de 40 km/uur is er een klein voordeeltje, meer niet.

Overigens zou ik ook voor de Supersix gaan, al moet ik opmerken dat een CAAD frame vrijwel net zo goed rijdt (eigen ervaring).

[ Voor 39% gewijzigd door havana op 25-01-2016 09:18 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Ben het met je eens dat veel voordeel overdreven is. Aero voordeel is er op het vlakke ook op lagere snelheden, dit filmpje laat het wel geinig zien:

YouTube: The Win Tunnel - Aero At Slow Speeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Pelle schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:39:
Ja, de afschrijving is natuurlijk dat is wel een goede om in overweging te houden. Koop eigenlijk nooit dit soort dingen nieuw, dus dat zit ook niet in m'n systeem, hehe. Thanks :)
Roet schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:15:
Dat, plus gewoon een fiets die meer uitnodigt om te gaan fietsen. En gezien je veel vlak rijdt heb je veel voordeel van de hoge velgen.
Volgens mij valt dat verschil in uitnodigen wel mee, ik kan me niet echt voorstellen dat er tussen deze twee specifieke fietsen op dat vlak heel veel verschil zit. Een Caad10 Ultegra is ook niet echt een straf om te hebben, toch? Hoge velgen zijn leuk, maar ik fiets er niet echt hard genoeg voor om er echt voordeel op te pakken; de 29/30 die ik nu rij gemiddeld per uur ben ik eigenlijk content mee. Ik wil vooral verder, niet perse harder.
havana schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:17:
Overigens zou ik ook voor de Supersix gaan, al moet ik opmerken dat een CAAD frame vrijwel net zo goed rijdt (eigen ervaring).
Daarom, hoor altijd goede verhalen over de Caad10 en een keer een nieuwe fiets is ook een leuk idee. Gewicht is niet echt een issue voor me, daar lever ik zelf de grootste bijdrage aan. :')

Vanavond hopelijk even bij die SuperSix kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Heb geen ervaring met de Supersix, maar heb zelf een CAAD10 Ultegra (dezelfde als hierboven) en ben er erg tevreden over. Ik kon ook een tweedehands fiets kopen, maar heb toch voor een nieuwe gekozen omdat ik dan zeker weet dat alles goed is en ik heb geen zin in problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Die Caad10 is ook echt een geweldig frame hoor. Daarom vroeg ik wat je er mee gaat doen, maar je hebt niet echt een onderscheidende use case denk ik. Ik vind die supersix wel vrij goedkoop, dus wellicht zit er veel tegen het levenseinde aan, met name voor de wielen zou dat zonde zijn. En zoiets als een ingevreten body ga je gewoon niet vinden zonder hem uit elkaar te halen op een manier die ik nog nooit heb gedaan bij 2ehands kijken. Hou er rekening mee dat die fiets dus wellicht iets duurder uitpakt en dat vervangen van onderdelen potentieel ook duurder kan zijn als je hetzelfde niveau wilt houden. Ik zou ook voor de supersix gaan, als je met bovenstaand kan leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Dan zal ik wel de enige zijn, maar ik zou in jouw geval misschien de Caad aanraden. Je schrijft meerdere keren over je eigen gewicht, waar hebben we het dan over?
Die Caad heeft meer spaken en lijkt mij veiliger voor zware mensen. Daarnaast schreeuwt de Supersix aan uit: race mij hard! En dan is precies niet jouw doel. Dan zou ik denk ik eerder gaan voor nieuwste techniek, Ultegra 6800 zal zeker niet onderdoen voor Red van een paar jaar geleden (hoewel de foto een mix laat zien, dat is dan weer jammer).

Ikzelf zou overigens 100% voor de Supersix gaan, schitterende machine. Maar ik ben zelf meer geïnteresseerd in snelheid en gewicht en vind de looks ook vrij belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
MrAngry schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:05:
Ik vind die supersix wel vrij goedkoop, dus wellicht zit er veel tegen het levenseinde aan, met name voor de wielen zou dat zonde zijn. En zoiets als een ingevreten body ga je gewoon niet vinden zonder hem uit elkaar te halen op een manier die ik nog nooit heb gedaan bij 2ehands kijken.
Dat is natuurlijk altijd een beetje de vraag bij het kopen van tweedehands dingen en zoiets als een ingesleten body ga je natuurlijk inderdaad niet vinden bij een korte inspectie.

Aan de andere kant, je kan natuurlijk wel kijken naar de staat van andere slijtage onderdelen, zoals de staat van de chainrings, de remrand, de ketting en de cassette etc, als die in redelijke doen zijn dan is het wel te verwachten dat de rest ook in orde is. Maar... ik wil eigenlijk proberen om de SRAM groepset door te verkopen en dan te switchen naar Ultegra 6800. De prijzen daarvan zijn echt zo achterlijk laag op het moment. Bij Hopmans verkopen ze nu de complete groepset voor 480 euro.
TheLemon schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:23:
Dan zal ik wel de enige zijn, maar ik zou in jouw geval misschien de Caad aanraden. Je schrijft meerdere keren over je eigen gewicht, waar hebben we het dan over?
Die Caad heeft meer spaken en lijkt mij veiliger voor zware mensen. Daarnaast schreeuwt de Supersix aan uit: race mij hard! En dan is precies niet jouw doel. Dan zou ik denk ik eerder gaan voor nieuwste techniek, Ultegra 6800 zal zeker niet onderdoen voor Red van een paar jaar geleden (hoewel de foto een mix laat zien, dat is dan weer jammer).

Ikzelf zou overigens 100% voor de Supersix gaan, schitterende machine. Maar ik ben zelf meer geïnteresseerd in snelheid en gewicht en vind de looks ook vrij belangrijk.
Hee, die Supersix laat me ook niet onberoerd, look tellen wel stiekem O+

De geometrie van de SuperSix en de CAAD10 zijn exact gelijk, dus daar zit het verschil niet, de wielset zijn ook allebei tot 120 kilo goedgekeurd, daar blijf ik sowieso wel onder. :)

Zit tegen de 100 kilo aan, maar dat is vooral droge massa. Ik hoop ooit nog wel rond de 90 uit te komen, maar veel minder zal ik nooit wegen denk ik. Ik heb ooit met een gebroken kaak gezeten en twee maanden nauwelijks kunnen eten en zelfs toen kwam ik niet onder de 85 kilo uit... :+
Ik zit er verder ook niet mee, maar een ik vind het een beetje onzinnig om dan te kijken naar het gewicht van de fiets. Alles onder de 10 kilo is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Hou je jezelf niet een beetje voor de gek? Als je kijkt naar een maat 56 fiets ben je geen 2 meter. Ik rij zelf ook op die maat en ben 1,77m bij 70 kg. En voor krachttraining was dat ooit 65kg.

Als je een ex-bodybuilder bent of een genetische mutatie hebt heb ik niks gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Genetische mutatie lig ik nog over in de clinch met m'n ouders :+,
Wel altijd krachtsporten gedaan tot nu en ik heb ook absoluut geen smalle bouw van mezelf, pas ook nooit in normale kleding bijvoorbeeld. Maar goed, we gaan zien hoeveel kilo ervan overblijft na dit jaar duurtrainen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Hou er rekening mee dat als je overstapt op 6800 (wat een prima plan is) dat je even goed moet kijken of de body van die wielen geschikt is voor 11 speed cassette's. Waarschijnlijk wordt het een nieuwe body en dat kost vaak toch weer 60+ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Waarom ben je dan in vredesnaam zo weg van schijven? Lelijk en zwaar...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
havana schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:17:
Veel voordeel is zwaar overdreven. Boven de 40 km/uur is er een klein voordeeltje, meer niet.

Ik bedoelde meer dat hij vaak vlak rijdt en dus ook vaak van het voordeel geniet.

Echter boven de 40km/u vind ik het verschil niet klein:
YouTube: NEW Zipp 808 NSW - What Difference Do Aero Wheels Make?

Overigens is dit een licht gesponsorde N=1, maar toch. Ik denk wel dat het voordeel groter dan 'klein' is. En juist op het vlakke kun je toch wel een tijdje (in de buurt van) 40km/u aanhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

havana schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:08:
[...]

Waarom ben je dan in vredesnaam zo weg van schijven? Lelijk en zwaar...
Met je geheugen is niets mis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Roet schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:52:
[...]

Ik bedoelde meer dat hij vaak vlak rijdt en dus ook vaak van het voordeel geniet.

Echter boven de 40km/u vind ik het verschil niet klein:
YouTube: NEW Zipp 808 NSW - What Difference Do Aero Wheels Make?

Overigens is dit een licht gesponsorde N=1, maar toch. Ik denk wel dat het voordeel groter dan 'klein' is. En juist op het vlakke kun je toch wel een tijdje (in de buurt van) 40km/u aanhouden?
De steeds duidelijker wordende sponsoring van GCN irriteert me soms, maar ze maken nog steeds fijne filmpjes. Dit vond ik ook een leuke (jammer dat de normale fiets niet met hoge velgen is getest):

http://www.cyclingweekly....ter-is-an-aero-bike-video

Aero is trouwens serious business! Een site maakt een test van aero helmen (iets van <1% watt verschil??) en fabrikanten voelen zich geroepen statements op internet te moeten zetten: http://www.giro.com/eu_en...ro-road-helmet-editorial/
Ik heb toevallig ook een Giro Synthe "aero" helm, maar vooral omdat ik hem mooi vind :+ Geen enkel verschil in snelheid kunnen ontdekken. Wel merkbaar lichter dan m'n oude helm. Canyon Aeroad vs oude Giant TCR was wel verschil merkbaar (niet met windtunnel gecheckt, wel met powermeter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Het vreemde vind ik wel dat aero frames het helemaal zijn, terwijl je met een aero shirt veel meer wint.
Volgens mij is dat qua prijs/snelheidswinst-verhouding verreweg het beste.

De winst die een gemiddelde wielertourist haalt met een aero helm zijn zo marginaal. Wielen en een aero shirt zijn volgens mij de punten waar je het meeste pakt. Maar aero verkoopt, net als 'enduro' dat doet bij het mountainbiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
En met aero shirt bedoel je een snelpak? Of gewoon afvallen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja het zijn natuurlijk twee werelden, voor de pro's is 10 seconden voordeel pakken over een afstand van 150 kilometer natuurlijk het verschil tussen winnen en verliezen, dus helpen alle beetjes. Maar daar zijn ook alle andere variabelen al zoveel mogelijk geminimaliseerd door training, voeding, verzorging etc, dat je het wel uit dat soort dingen moet gaan halen. (en/of doping :+ )
De enige reden waarom je als amateur haan het full-aero circus meedoet is volgens mij gewoon omdat het leuk is om zo dicht mogelijk bij de 'werkelijkheid' te komen. Of je moet er echt nachten wakker liggen als je niet alle KOM's in een straal van 30 kilometer op je naam hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
MrAngry schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:15:
En met aero shirt bedoel je een snelpak? Of gewoon afvallen? ;)
Je hebt aero kleding en skinsuits. Het laatste wordt vooral gebruik bij TT(T) en bestaat uit 1 stuk. Aero kleding echter (twee delig zeg maar) is ook zeker winst mee te halen maar daar haal je uiteraard meer uit als je niet al te veel ronding hebt :X Tis natuurlijk ook een stuk goedkoper om af te vallen maar vereist discipline, terwijl je aero producten alleen in je portemonnee voelt.

[ Voor 13% gewijzigd door Graham op 25-01-2016 21:34 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Nee prima, maar ik heb strakke shirts en minder strakke shirts, vraag me gewoon af wanneer het aero wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
MrAngry schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:35:
Nee prima, maar ik heb strakke shirts en minder strakke shirts, vraag me gewoon af wanneer het aero wordt.
Racefit bedoel je dan denk ik? Je heb daarnaast ook nog shirts die speciaal behandeld zijn en/of uit aero stof gemaakt zijn. Heb zelf alleen ervaring met racefit, weet niet wat de wattage winst is van aero jerseys/bibs ed.

Overigens zou ik zelf nooit iets anders aan willen trekken dan racefit....zo'n uitgelubbert shirt ziet er niet uit naar mijn mening.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de skinsuit is vergelijkbaar met een bib en een shirt welke je 2 maten te klein koopt.
nadeel van een skinsuit is het gebrek aan zakken. (zit er 1tje binnen in voor de radio tenminste bij mijn bioracer)

Afbeeldingslocatie: http://www.wetthrasportwebshop.com/images/productimages/big/Speedwear%20concept%20TT%20suit29003.jpg

het aantrekken van een skinsuit kost wel wat moeite... en ff plassen tussendoor is niet handig :X
maar een strak shirt zonder zakken en een gewone bib zal niet zo veel schelen ivm met een skinsuit

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Graham schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:37:
[...]

Racefit bedoel je dan denk ik? Je heb daarnaast ook nog shirts die speciaal behandeld zijn en/of uit aero stof gemaakt zijn. Heb zelf alleen ervaring met racefit, weet niet wat de wattage winst is van aero jerseys/bibs ed.

Overigens zou ik zelf nooit iets anders aan willen trekken dan racefit....zo'n uitgelubbert shirt ziet er niet uit naar mijn mening.
Racefit is natuurlijk ook maar een term. Hoe het echt zit hangt altijd af van pasvorm en persoon. Wat voor mij als racefit zit, zit bij jou misschien uitgelubberd. Wat jij als racefit ervaart zit bij iemand die echt droog staat weer als een uitgelubberd shirt. Qua pasvorm zal het wel vergelijkbaar zijn met slimfit in overhemden. De verschillen tussen de ene en de andere slimfit zijn groter dan een normaal en een slimfit van één en hetzelfde merk. Het is dus een beetje marketing. Morvelo maakt al jaren kleding die wat kleiner valt dan andere kleding. Nu heet het opeens 'racefit', althans op de www.wieleroutfits.com, op de website van Morvelo zelf wordt met geen woord over 'racefit' gerept.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

ncornelisse schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:21:
Tacx heeft net voor hun app een update in de appstore gezet van Apple. Hiermee wordt de calibratiebug verholpen.
Helaas, ook met de laatste update hetzelfde issue.. En er staat nog specifiek bij: fixed Satori Calibration bug.. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Om even de knuppel in het aero-hoenderhok te gooien...

Leuk misschien voor een KOMetje maar je dient je ook gewoon te gedragen op de openbare weg O-)
Als je wilt racen ga je maar aan een wedstrijd meedoen hoor!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
sapphire schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 00:38:
Om even de knuppel in het aero-hoenderhok te gooien...

Leuk misschien voor een KOMetje maar je dient je ook gewoon te gedragen op de openbare weg O-)
Als je wilt racen ga je maar aan een wedstrijd meedoen hoor!
Maar je weet dat je op een racefiets rijdt he? Want waar trek jij dan de grens? Ik denk dat je gewoon je gezond verstand moet gebruiken. 40km/u in het centrum van een dorp/stad moet je niet doen, maar over een verlaten weggetje in het groene hart ofzo, tja dat moet wel kunnen denk ik dan. Overigens ben ik ook tegenstander van KOM's, die zorgen juist net dat je je gezonde verstand een beetje laat varen, als ik het zo om me heen zie af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb ook niks tegen 40km/u rijden :)

Bedoelde het meer alsin hoeveel heb je er als wielertourist aan om én een aero frame én helm én wielen én kleding én ect. te kopen. Er zijn gelukkig rustige stukken waar je lekker hard kunt rijden maar die windtunnel test gaan vaak over X seconden over 50km. Denk dat er weinig plekken zijn waar je zo lang in het openbaar keihard kunt racen zonder verlies te pakken in diverse verkeers situaties.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
sapphire schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:50:
Ik heb ook niks tegen 40km/u rijden :)

Bedoelde het meer alsin hoeveel heb je er als wielertourist aan om én een aero frame én helm én wielen én kleding én ect. te kopen. Er zijn gelukkig rustige stukken waar je lekker hard kunt rijden maar die windtunnel test gaan vaak over X seconden over 50km.
Waarom kopen er mensen in Nederland een Porsche, BMW M serie of Mercedes AMG, wanneer je max 130 mag? Wanneer zo'n object zijn praktisch nut ver voorbij gaat is dat vaak gewoon omdat het geen rationele beslissing is. Net is dat van het kopen van een carbon racer met hoge velgen, dat voegt nagenoeg niets toe, maar wel aan je ervaring en dat is waar je het voor doet.

Ik heb zelf ook hoge velgen en een aero shirt, gewoon omdat ik het leuk vindt hoe de techniek steeds meer vooruit gaat. Het zijn simpelweg hebbedingetjes. En een aero helm komt er ook, ookal win ik er hooguit 0,1% mee.
Denk dat er weinig plekken zijn waar je zo lang in het openbaar keihard kunt racen zonder verlies te pakken in diverse verkeers situaties.
Dat valt wel mee, als je op een voorjaarsavond op de waterweg rijdt, kan je best een lang stuk doorkarren zonder gestopt te worden. Ook bijvoorbeeld het fietspad tussen Hekelingen en Hellevoetsluis is nou niet bepaald druk te noemen. De Kaag is er ook zo eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:05
Alleen vanavond bij Mantel met actiecode DD1W4:

Continental Grand Prix 4000S II (2 stuks) €109,80 €69,47

Gratis verzending.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Wtf! Betalen mensen serieus €55,- voor een fietsband?
Dat is even duur als een premium 15" autoband.
Ik vond €30,- voor mijn in Italië gemaakte Veloflex wel genoeg eigenlijk, snap niet dat zo'n massaproduct uit het Oosten zo duur moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:09
Volgens Mantels advies prijs wel, maar daar zitten ze nooit op. Wel net onder de 40 normaal, alsnog duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:26
Wow, daar schrik ik ook nogal van. Wat Thelemon zegt, zijn er serieus mensen die dat betalen voor een stukje rubber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Als je dat duur vindt voor een stukje rubber, kijk dan eens naar (downhill/enduro) MTB banden. Dat is gemakkelijk dubbel zo duur als deze aanbieding.
Er kruipt behoorlijk wat R&D in zo'n banden. Daarnaast marketingkosten etc. Je kan dat niet vergelijken met autobanden.

[ Voor 28% gewijzigd door LaurentS op 26-01-2016 20:22 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:43
TheLemon schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:51:
Wtf! Betalen mensen serieus €55,- voor een fietsband?
Dat is even duur als een premium 15" autoband.
Ik vond €30,- voor mijn in Italië gemaakte Veloflex wel genoeg eigenlijk, snap niet dat zo'n massaproduct uit het Oosten zo duur moet zijn.
Volgens mij zijn die banden altijd rond de 30/35 per stuk. Lijkt mooie korting, maar als je er daadwerkelijk ooit 55 voor hebt betaald ben je mooi opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

GP400SII zijn al maanden rond de 36~37 euro bij Mantel. Zijn ze nog één van de goedkopere zelfs....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

LaurentS schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:22:
Als je dat duur vindt voor een stukje rubber, kijk dan eens naar (downhill/enduro) MTB banden. Dat is gemakkelijk dubbel zo duur als deze aanbieding.
Er kruipt behoorlijk wat R&D in zo'n banden. Daarnaast marketingkosten etc. Je kan dat niet vergelijken met autobanden.
Ja, want bij autobanden wordt niets aan r&d en marketing gedaan...
In een autoband zit minstens zoveel r&d als in een fietsband en minstens het tienvoudige aan marketing (maken ze ruimschoots goed gezien het omzetvolume natuurlijk, maar toch). De concurrentie is daar echt moordend in die branche.
Ik koop zelf ook MTB-banden (XC, dat wel) en zelfs de meest premium triple compound met snakeskin zijwand van Schwalbe is goedkoper dan dit.
Dit is echt heel veel bluf van Conti en dat werkt vaak nog ook. Als Oakley een bril van onder de €100,- zou aanbieden, zou niemand hem hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Whooooop!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZoDay0N.jpg?1

Wat een verschil met m'n oude fiets, ongelooflijk, kan niet wachten tot ik eropuit kan O+
Bedankt voor alle adviezen hier. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sjoewe op 26-01-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strakke bak :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Zeker, mooi ding. Maar wel even een nieuw stuurlintje tapen, dat maakt hem meteen een stuk nieuwer, en dan is het wit iets meer in lijn met de accenten op het frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
TheLemon schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:23:
[...]

Ja, want bij autobanden wordt niets aan r&d en marketing gedaan...
In een autoband zit minstens zoveel r&d als in een fietsband en minstens het tienvoudige aan marketing (maken ze ruimschoots goed gezien het omzetvolume natuurlijk, maar toch). De concurrentie is daar echt moordend in die branche.
Ik koop zelf ook MTB-banden (XC, dat wel) en zelfs de meest premium triple compound met snakeskin zijwand van Schwalbe is goedkoper dan dit.
Dit is echt heel veel bluf van Conti en dat werkt vaak nog ook. Als Oakley een bril van onder de €100,- zou aanbieden, zou niemand hem hoeven.
Bedoelde idd budget R&D en marketing in verhouding tot de omzet. De afzetmarkt voor een 15" autoband is vele malen groter dan voor een premium racefietsband.

Vanaf de fabriek zit er op mijn Canyon Strive bvb vooraan een Maxxis Highroller II EXO TR, dat is 54.95€ per stuk... En er zijn gemakkelijk duurdere banden te vinden, tot 70-80€ per band (en dan heb ik het nog niet over de banden met spikes in voor ijs/sneeuw). XC banden zijn goedkoper, dat klopt.

De GP 4000s II banden worden overal aangeprezen als één van de topbanden voor allround gebruik. Iedereen weet dat topproducten een premium vragen qua prijs en voor elke 10€ dat je meer uitgeeft voor een product, het verschil in prestatie kleiner wordt. Dat is zo met banden, kaders, versnellingen etc.

Om de vergelijking verder te trekken ivm autobanden, de 4 banden voor een Bugatti Veyron kosten 42k, gaan 15 min mee op topsnelheid en een wielset, van 69k, moet om de 2 bandenwissels, ook mee vervangen worden. De GP4000s II zijn topracebanden voor dure racefietsen, vergelijk het dan ook niet met 15" autobanden, die bedoeld zijn voor middenklasse auto's. Vergelijk het met racewagen banden, dan valt de prijs best mee :+ Zeker als je het op carbon velgen monteert van +1500€ (niet dat ik dat heb, ik heb trouwens niet eens de GP4000s II, maar gebruik nog de bijgeleverde Mavic banden. De volgende set wordt wss wel de GP4000s II).

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 15:14
Roet schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:33:
Zeker, mooi ding. Maar wel even een nieuw stuurlintje tapen, dat maakt hem meteen een stuk nieuwer, en dan is het wit iets meer in lijn met de accenten op het frame.
Of gewoon een zwart stuurlintje, dan heb je ook niet over een jaar weer zo'n viezig stuur. Mijn fiets heeft ook zulke witte accenten, zelfs op het zadel, maar daar heb ik het witte stuurlint toch echt na een jaar (toen dus niet meer wit) vervangen door zwart.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
We rouleren zwart en wit wel, blijkt vanzelf wel wat het beste staat. :)
Wil sowieso liever een gel-lintje, krijg nogal snel last van dooie vingers anders, zelfs met goede handschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Beetje je stuurlint poetsen en dan blijft het wel een jaar of 2 wit hoor.Al is het natuurlijk altijd sneller vies dan zwart :+

Ken het dillema maar blijf denk toch voor wit gaan O-)

Ik blijf die Mavic cosmic wielen ook op één of andere manier altijd enorm mooi vinden :9~

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Met een beetje poetsen bleef het inderdaad wel een tijdje mooi, maar na ongeveer twee jaar heb ik het toch vervangen. Zo was hij nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AvqV2ak.jpg

Hier nauwelijks zichtbaar, maar de bovenbuis heeft aan de bovenkant een vrij groot wit gedeelte en op het zadel zit ook een groot wit stuk. Op zich is dat witte lint dus niet zo misplaatst. Toch vind ik hem zo iets strakker ogen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KKX6wdW.jpg
Maar de wielen voegen ook wel iets toe.

Om terug te komen op de aero-discussie van eerder: ook hiervoor geldt natuurlijk dat je er weinig van merkt. Die Fulcrums lijken wat strakker aan te voelen dan de standaard Giant-wielen (een samenwerking met DT Swiss), maar waarschijnlijk is dat voor een groot deel een placebo-effect. Laat ik het maar motivatiewielen noemen: een fiets die er voor jou strak uitziet, daar ga je gewoon net iets sneller op zitten om te fietsen.

Nu nog even de bidonhouders vervangen door een paar strakke carbon modelletjes. Ook puur als motivatierommel natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamscape schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 00:02:

Om terug te komen op de aero-discussie van eerder: ook hiervoor geldt natuurlijk dat je er weinig van merkt. Die Fulcrums lijken wat strakker aan te voelen dan de standaard Giant-wielen (een samenwerking met DT Swiss), maar waarschijnlijk is dat voor een groot deel een placebo-effect. Laat ik het maar motivatiewielen noemen: een fiets die er voor jou strak uitziet, daar ga je gewoon net iets sneller op zitten om te fietsen.

Nu nog even de bidonhouders vervangen door een paar strakke carbon modelletjes. Ook puur als motivatierommel natuurlijk :)
Hmm...Motivatierommel...je hebt me zojuist een usp gegeven om helemaal pro te gaan...haha! ;)

[ Voor 153% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2016 00:11 . Reden: quote zoals het hoort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:53

Secsytime

Automagisch

Sjoewe schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:28:
Whooooop!

[afbeelding]

Wat een verschil met m'n oude fiets, ongelooflijk, kan niet wachten tot ik eropuit kan O+
Bedankt voor alle adviezen hier. :)
Prachtige fiets, was ook mijn keuze geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Goede reden om voor aero te gaan idd 8)

@Dreamscape, zwart vind ik ook veel mooier bij jou frame :)
Ik heb een TCR0 2012 en die is grotendeels wit dus tja daar vind ik wit mooier bij staan. Al is zwart vele malen praktischer :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 12:32

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Ik heb (samen met mijn vriendin) in het totaal 5 fietsen + fietskar voor mijn zoontje. 2 Goede woonwerk fietsen, 2 barrels en 1 racefiets. We hebben een kleine berging van 2x3meter en een overkapping van 2,5x2 meter.

Onder de overkapping staan nu de 2 barrels en de fietskar, daarmee staat het behoorlijk vol. In de berging heb ik de racefiets aan de muur opgehangen en staan de 2 goede fietsen direct klaar voor gebruik op de vloer, de berging staat daarmee vol. verder staat er een stellingkast, een koelkast.

Nu wil ik graag een mountainbike er bij, hebben jullie nog ideeen om de fietsen efficienter op te bergen in de beschikbare ruimte?

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Vriendin wegdoen, groter huis kopen, etc. Wat is nou belangrijker, fietsen of bijzaken? ;)

Nee dan serieus: er zijn allemaal slimme opberg en ophangsystemen, komen steeds nieuwe dingen bij (ook via crowdfunding etc.). Ze komen hier wel eens voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Barrels wegdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 12:32

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Zou een optie kunnen zijn, maar ik ben een beetje huiverig om goeie fietsen onder het afdak te zetten, ze worden toch een stuk vochtiger dan in de berging zelf. Hoe is jullie ervaring daar mee?

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Stellingkast koelkast

Troep weggooien
Meer vers eten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Oops, dubbel

[ Voor 90% gewijzigd door MrAngry op 27-01-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Je kan prima 2 fietsen aan de muur hangen. Zoek even op mijn posts in dit topic, staat een foto van ophangen fietsen in kleine berging. --> Hier: MrAngry in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ1986
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-09 12:08
IDD zoals mr angry aangeeft, en als het low budget moet:

Twee goedkope ijzeren tafel/bureaupoten aan de muur schroeven, afzagen op lengte. Verwarmingsbuis isolatie eromheen. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
djlinsen schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:04:
[...]

Zou een optie kunnen zijn, maar ik ben een beetje huiverig om goeie fietsen onder het afdak te zetten, ze worden toch een stuk vochtiger dan in de berging zelf. Hoe is jullie ervaring daar mee?
Mijn racefiets hangt onder het afdak, bij gebrek aan andere opbergruimte. Dat is inderdaad vochtiger dan in huis, maar hij hangt er prima. Ik zie alleen wat lichte roest op de no-name snelspanners van de wielen (inmiddels vervangen) en de stelschroefjes op mijn SPD-pedalen. Verder heb ik in de afgelopen drie jaar dat hij daar hangt nog geen rare dingen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
MJ1986 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:42:
Twee goedkope ijzeren tafel/bureaupoten aan de muur schroeven, afzagen op lengte. Verwarmingsbuis isolatie eromheen. Klaar.
Ik heb zelf deze, maar komt op hetzelfde neer: http://www.decathlon.nl/m...2-fietsen-id_3230614.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:08

DeFeCt

je wéét toch

djlinsen schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:32:
Ik heb (samen met mijn vriendin) in het totaal 5 fietsen + fietskar voor mijn zoontje. 2 Goede woonwerk fietsen, 2 barrels en 1 racefiets. We hebben een kleine berging van 2x3meter en een overkapping van 2,5x2 meter.

Onder de overkapping staan nu de 2 barrels en de fietskar, daarmee staat het behoorlijk vol. In de berging heb ik de racefiets aan de muur opgehangen en staan de 2 goede fietsen direct klaar voor gebruik op de vloer, de berging staat daarmee vol. verder staat er een stellingkast, een koelkast.

Nu wil ik graag een mountainbike er bij, hebben jullie nog ideeen om de fietsen efficienter op te bergen in de beschikbare ruimte?
Ik heb een vergelijkbare berging en heb alleen zelf al 5 fietsen (2x retro, 1x race, 1x mtb, 1x stad) en dan staat er ook nog een fiets van mijn vrouw en kind in :)... Ik heb een verlaagd hemeltje met daaronder 2 dwarsbalken waaraan de fietsen aan hun zadel hangen. Ideale oplossing voor een kleine ruimte.

Flickr

Pagina: 1 ... 44 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic