Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.758 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:38
Nixo schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:57:
Zaterdag voor het eerst een grand fondo gereden. Het was 's morgen niet direct de opzet om zover te fietsen maar het ging best aardig en het weer was eindelijk goed. Uiteindelijk viel vooral het stuk van 100 naar 110 tegen. Toen zat ik er even doorheen. Wel achteraf een behoorlijke hoofdpijn ondanks twee bidons iso drank en onderweg nog een mierzoette AA. Leuk om te doen maar volgende keer nog leuker met een aantal.

https://www.strava.com/activities/400542144
Hoofdpijn, dat klinkt als te weinig drinken. Ik drink over het algemeen om de 5 of 10 minuten een slok. Op die manier krijg ik voldoende binnen, zonder dat het gelijk gaat klotsen.

Afgelopen zondag zat ik al vroeg op fiets (8 uur). Het eerste half uur was het voor mijn vingers wel afzien met de temperatuur. Ik zat te twijfelen of ik vinger bedekkende handschoen moest aandoen. Uiteindelijk niet gedaan, maar dat heb ik geweten. Gelukkig werd het daarna steeds lekkerder.

Uiteindelijk leuk ritje naar familie (feestje) https://www.strava.com/activities/401019773

Gistermiddag bij schoonmaken toch weer speling :( in de achternaaf (laatst vast laten zetten). Toch maar terugbrengen. Ik ga er vanuit dat dit onder garantie valt (nieuwe fiets (juli 2015)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:44
Dan zou ik zeker teruggaan Herrick!

Heeft er iemand een leuke route van ongeveer 150km in de omgeving Utrechtse heuvelrug?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

http://oranjepelotontocht.nl/informatie/

Scroll naar beneden en download de route lengte die je wilt. Er is ook een strava link.

Heb gister de 110 kilometer gefiets, was erg leuk.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Speedy55 schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:14:
http://oranjepelotontocht.nl/informatie/

Scroll naar beneden en download de route lengte die je wilt. Er is ook een strava link.

Heb gister de 110 kilometer gefiets, was erg leuk.
Nice! Ziet er leuk uit :) Start even verleggen naar Maarn en gaan voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 23:03
Jan Janssen classic routes zijn ook wel aanrader.
Maar (zoals meer heuvelrug routes) lastig na te rijden op basis van lijntje ivm kruisend op kaart.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Ongeacht hoeveel je zweet wordt toch altijd wel een bidon per uur geadviseerd. Als je van te voren voldoende hebt gedronken kan dat eventueel iets minder, maar als je niet aan de halve liter water per uur komt (bij warm weer uiteraard meer), drink je wat mij betreft toch echt te weinig.

Veenendaal-Veenendaal en Classico Boretti vind ik ook leuke routes over de heuvelrug. Maar inderdaad op de GPS iets lastiger omdat de routes zichzelf kruisen. Doet sowieso iedere route daar die de hoogtemeters willen pakken, want je hebt nou eenmaal weinig keus (tenzij je een stuk vlak pakt).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik ben niet echt op zoek naar hoogtemeters, vind die 800 van oranjepeloton (ik geloof trouwens niet dat het er zoveel zijn) meer dan zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
DDX schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:22:
Jan Janssen classic routes zijn ook wel aanrader.
Maar (zoals meer heuvelrug routes) lastig na te rijden op basis van lijntje ivm kruisend op kaart.
Wat ik dan meestal doe ik de route opdelen in meerdere files. Steeds tekenen tot kruising, bij het einde de volgende course inladen. Werkt prima.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
havana schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:09:
[...]

Wat ik dan meestal doe ik de route opdelen in meerdere files. Steeds tekenen tot kruising, bij het einde de volgende course inladen. Werkt prima.
Eigenlijk zou Garmin een lijn moeten hanteren waarin je de rijrichting door een arcering kunt zien. Op bijvoorbeeld de Bryton is dat het geval. Dan gaat een kruising in de route een stuk beter. Het sluit één optie uit. Zoiets dus.
Afbeeldingslocatie: http://www.fietsenvanstenis.nl/image/cache/data/product/Navigatie/Rider60_Front-view_map_crop-430x430.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door argro op 28-09-2015 15:40 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

havana schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:09:
[...]

Dat zou je dan zelfs nog anders kunnen doen, als je onderweg niets wilt inladen: opsplitsen juist halverwege de kruispunten, beide routes altijd weergeven op de kaart, dus niets navigeren. En dan de delen een ander kleurtje, dan zie je de kruisingen makkelijk per kleur.
Ik heb geen zin in opdelen en onthou dan liever even waar ik heen moet vantevoren, in de incidentele gevallen dat ik mezelf moet kruisen. (ik rij liever een rondje dan een achtje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Beide routes weergeven op de kaart, bij mijn weten kan dat niet op de Garmin maar ik kan het mis hebben :?

Onthouden is ook een prima optie. Of gewoon gokken, de Garmin zegt dan gewoon "off course" of althans de 800 deed altijd. Heb je 50% kans :+

Wat ik ook wel eens doe: de eerste keer dat je bij een dubbel stuk komt is het altijd rechtdoor. En als rechtdoor niet bestaan dan eerst links (ik ben linkshandig dus dat is makkelijk onthouden). Bij de meeste routes kom je hiermee prima weg.

Hoe Bryton het doet is inderdaad stukken beter. Ik schat de kans klein in dat Garmin dat erin bouwt want zij focussen juist heel erg op aanwijzingen (ze wilden aanvankelijk ook niet dat je aanwijzingen uit kon zetten bij de Edge 1000, pas na heel veel protest en honderden klachten wilden ze dat inbouwen).

[edit]

Wat ik ook wel eens doe, is een klein stukje met direct routing tekenen, net naast de weg. Ik weet dan dat wanneer ik de eerste keer op de kruising kom, ik de direct routing moet volgen. In dit geval dus linksaf.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/w0nlu.png

[ Voor 157% gewijzigd door havana op 28-09-2015 17:13 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Crazy D schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:56:
Ongeacht hoeveel je zweet wordt toch altijd wel een bidon per uur geadviseerd. Als je van te voren voldoende hebt gedronken kan dat eventueel iets minder, maar als je niet aan de halve liter water per uur komt (bij warm weer uiteraard meer), drink je wat mij betreft toch echt te weinig.
Misschien is het dan handig om het niet over bidons te hebben maar over liters, mijn bidons zijn namelijk 0,7 liter :P
Gisteren 50 km gefietst in iets meer dan 2 uur, en ik denk dat ik toen nog geen hele bidon (0,7 l.) heb gedronken, en onderweg heb ik nog geplast. Voordat ik thuis was moest ik eigenlijk al weer plassen dus ik had wel wat minder kunnen drinken.

Als het warm is zweet ik dan weer behoorlijk veel, dus dan gaat het een stuk harder.

Vind trouwens dat ik nog steeds wel snel zadelpijn heb, dus ik wil toch maar eens ander zadel gaan kijken. Iemand nog tips voor goede fietszaken in Groningen/ Friesland/ Drenthe waar ze een aantal verschillende zadels op voorraad hebben en goed adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Adviseren is niet relevant, het enige dat je kunt doen is testen. Er zijn wel zaken waar je leenzadels hebt, bijvoorbeeld bij Belga.

[ Voor 34% gewijzigd door havana op 28-09-2015 18:49 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Kan gewoon op de Edge 800 in ieder geval (kleuren beetje slecht zichtbaar op de foto's, maar je snapt het idee): Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/q11nvc9ez30awxe/IMG_20150928_194304.jpg?dl=1
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/y8wb4lqls68o9u0/IMG_20150928_194138.jpg?dl=1

Zo navigeer ik altijd, zonder routering etc. (maar dan met één route tegelijk hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Toch jammer dat je niet kan zien waarom iemand je rit flagged :

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/15a521.png

Flag er maar weer vanaf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@TheLemon

Maar dan zul je toch nog op "start course" oid moeten drukken toch? Anders zie je ook geen datavelden?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Je kan gewoon kaart in beeld hebben met lijntjes en 2 datavelden ?
Volgens mij worden de lijntjes zelfs zwart als je start course doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:49:
Adviseren is niet relevant, het enige dat je kunt doen is testen. Er zijn wel zaken waar je leenzadels hebt, bijvoorbeeld bij Belga.
Is dat niet een beetje kort door de bocht? Zonder enig advies en met alleen testen heb je geen idee waar je moet beginnen. Op basis van advies aan de hand van bouw, houding et cetera kun je het aantal beschikbare zadels best terugbrengen naar een shortlist waarmee je gaat testen. Alle zadels testen is simpelweg niet te doen. Dan liever een paar zadels op basis van een advies testen dan een aantal willekeurig uitgekozen zadels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:22
Azrael schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:33:
[...]

Vind trouwens dat ik nog steeds wel snel zadelpijn heb, dus ik wil toch maar eens ander zadel gaan kijken. Iemand nog tips voor goede fietszaken in Groningen/ Friesland/ Drenthe waar ze een aantal verschillende zadels op voorraad hebben en goed adviseren?
Hoe lang fiets je al? Ik had de eerste ritten ook last van zadelpijn maar na verloop van tijd is je zitvlak wel gewend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
DDX schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:01:
Je kan gewoon kaart in beeld hebben met lijntjes en 2 datavelden ?
Volgens mij worden de lijntjes zelfs zwart als je start course doet.
Op de garmin 510 is dit wel zo. Als ik naar courses ga en ik op een course druk kan ik bij de instellingen een kleur kiezen voor het lijntje en kiezen dat ik hem altijd op de kaart wil laten zien. Als je dan in je activity profile het kaart scherm aan hebt staan kan je gewoon meerdere courses op de kaart laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Ascension schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:37:
[...]

Hoe lang fiets je al? Ik had de eerste ritten ook last van zadelpijn maar na verloop van tijd is je zitvlak wel gewend...
http://www.wielertips.nl/...problemen-met-wielrennen/

Ik heb nu talkpoeder, lijkt wel iets te werken.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 18:08
Wellicht dat er nog een mooi koopje tussen zit ;)

https://www.bva-auctions.com/auction/category/17732

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeBuCADnezar
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:10
@Azrael

Een goede fietsenmaker (eentje die dus racefietsen verkoopt 8)7 ) kan een zadelmeting voor je doen om te kijken naar je anatomie "van onder", de zitbotpositie. Dan weet je of je een type bent voor een smal zadel of een breed zadel en kun je de keuze beperken voordat je een proefrit maakt.

Maar de eerste paar honderd km is vaak wennen, afharden. Dat maakt het soms lastig om direct aan te geven of bepaalde zadelkeuze de juiste was...Ik heb nu eindelijk een zadel waar ik prima op zit maar dat voelde in het begin niet zo, ondanks de meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Zijn hier nog L'Eroica gangers?

Ik vertrek donderdag met twee kameraden en mijn pas verkregen trots:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/12034482_10153348718548929_7240919726353186520_o.jpg

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Leuke fiets, en wat een vrolijke waslijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

roda_djavulen schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:16:
Leuke fiets, en wat een vrolijke waslijnen :)
Zonder waslijnen geen deelname ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 12:18
Edit: verkeerde topic

[ Voor 90% gewijzigd door Beavbusi op 29-09-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

havana schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 06:44:
@TheLemon

Maar dan zul je toch nog op "start course" oid moeten drukken toch? Anders zie je ook geen datavelden?
Nee! Je gaat me niet vertellen dat ik Havana iets kan uitleggen over de Edge 800 dat hij nog niet wist? ;)
In mijn screenshot zie je geen datavelden omdat mijn GPS nog dacht dat ik in de Ardennen was en even gepand was. Normaal gesproken staat daar hartslagzone en snelheid tijdens een activity. Ik doe niets met courses etc, zet gewoon de route (of routes dus) vast aan op de kaart en ga fietsen. De datavelden staan altijd in mijn kaartscherm, heeft niets met navigatie te maken.

Ik heb ook het idee dat deze methode het minst de CPU en dus je batterij belast.

@hierboven: Mooie fiets, maar hierop ben je m.i. toch niet echt met wielrennen bezig. Volgens mij kun je beter terecht in [Nostalgie] De Doortrapper / fixie ...

[ Voor 10% gewijzigd door TheLemon op 29-09-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Het is retro, maar daardoor (m.i.) niet minder wielrennen :) Sterker nog, het is een subdiscipline: retro-wielrennen :P

[ Voor 49% gewijzigd door nare man op 29-09-2015 17:06 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Azrael schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:33:
[...]
1) Assos Chamois Crème :)
2) Kijk eens naar SQLab zadels, deze worden aangemeten aan de hand van je zitbotjes, dus altijd perfect. Zij mijn reactie hierover eerder in dit topic.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
En let ook op dat je fietsbroek goed strak zit, een zeem die heen en weer gaat gaat ook irritatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Ascension schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:37:
[...]

Dit jaar in mei begonnen. Maar ik heb ook het idee dat ik niet helemaal goed op m'n zadel zit, niet op m'n zitbotjes maar meer op het gedeelte daarvoor, het lijkt alsof het zadel niet breed genoeg is, vandaar dat ik eens naar een ander zadel wil kijken.
Microkid schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:36:
[...]

1) Assos Chamois Crème :)
2) Kijk eens naar SQLab zadels, deze worden aangemeten aan de hand van je zitbotjes, dus altijd perfect. Zij mijn reactie hierover eerder in dit topic.
Is die Assos creme echt beter? Ik gebruik wel een creme van een ander merk (stuk goedkoper).

Ik had je eerdere reactie idd gelezen, zal ook naar SQLab kijken, hoop dat er een goede dealer hier in de buurt zit.

Fietsbroek zit wel goed strak.

[ Voor 35% gewijzigd door Azrael op 29-09-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Azrael schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:51:
Is die Assos creme echt beter? Ik gebruik wel een creme van een ander merk (stuk goedkoper).
Geen idee, ik wilde alleen even aangeven dat een crème ws. beter zal werken dat talkpoeder. De crème van Assos wordt wel als de betere genoemd door veel professionals. Zelf gebruik ik hem ook en inderdaad, nooit rode plekken, schaafplekken enz. en een lekkere frisse crème.

[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 29-09-2015 17:59 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Pot uierzalf van 2,95 werkt ook prima. Zodra ergens 'racefiets-' voor staat, wordt het 4x zo duur.

Verder is de kwaliteit en (niet te onderschatten!) de pasvorm van de broek en de zeem van grote invloed op het comfort op het zadel. Zelf zweer ik bij zemen die niet te dik zijn, ook voor langere tochten (bijv. Sportful TCPro). Bij te dikke zemen krijg ik juist last van dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeBuCADnezar
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:10
Bepanthen tegen luieruitslag :) Helpt uitstekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
nare man schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:53:
Pot uierzalf van 2,95 werkt ook prima. Zodra ergens 'racefiets-' voor staat, wordt het 4x zo duur.

Verder is de kwaliteit en (niet te onderschatten!) de pasvorm van de broek en de zeem van grote invloed op het comfort op het zadel. Zelf zweer ik bij zemen die niet te dik zijn, ook voor langere tochten (bijv. Sportful TCPro). Bij te dikke zemen krijg ik juist last van dat gebied.
Moet ook altijd erg lachen om Bionet of Parktool ontvetter van 15 euro. Dasty van de Wibra kost 1,50 en doet hetzelfde. Lampenolie trouwens ook.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Crazy D

Crazy D

Ik reed op m'n dure Sportful broek heerlijk lange tochten. Zelfde zadel op m'n MTB gezet, en krijg me toch pijn op de zitbotjes :( En dan ook echt OP de zitbotjes, en daar helpt die crème ook niet bij.

Ik merk trouwens wel verschil tussen die Assos crème en uierzalf maar misschien zit dat tussen de oren want als iets duurder is moet het ook wel beter zijn......

Gelukkig kan ik morgen m'n nieuwe racer ophalen.. Het is de Bulls Desert Falcon (2015 model). Eindelijk weer een racer i.p.v. op de MTB rondrijden. Wat een k--fietst is dat toch eigenlijk dat ik daar 16000km op heb kunnen fietsen.... Anyway, minder mooi dan m'n Canondale maar ja die is stuk en dan kan ie nog zo mooi zijn.... met een kapot frame rijdt t niet best. Morgen foto van de nieuwe aanwinst :) Kan lig niet wachten met nog even lekker wat km's weg te trappen nu het nog lekker weer is!

Exact expert nodig?

• nare man
Crazy D schreef op woensdag 30 september 2015 @ 00:12:
Ik reed op m'n dure Sportful broek heerlijk lange tochten. Zelfde zadel op m'n MTB gezet, en krijg me toch pijn op de zitbotjes :( En dan ook echt OP de zitbotjes, en daar helpt die crème ook niet bij.
Andere zithouding hè :)
Ik merk trouwens wel verschil tussen die Assos crème en uierzalf maar misschien zit dat tussen de oren want als iets duurder is moet het ook wel beter zijn......
Natuurlijk zit er wel verschil tussen, maar de vraag is of het prijsverschil (factor 4 tot 5) lineair is met hoeveel lekkerder het voelt.

Los daarvan moet je het psychologische effect niet onderschatten. Als je het ervoor over hebt en je voelt je sneller met Assos-crème van 15 euro tussen je benen, why not :P
Gelukkig kan ik morgen m'n nieuwe racer ophalen.. Het is de Bulls Desert Falcon (2015 model). Eindelijk weer een racer i.p.v. op de MTB rondrijden. Wat een k--fietst is dat toch eigenlijk dat ik daar 16000km op heb kunnen fietsen.... Anyway, minder mooi dan m'n Canondale maar ja die is stuk en dan kan ie nog zo mooi zijn.... met een kapot frame rijdt t niet best. Morgen foto van de nieuwe aanwinst :) Kan lig niet wachten met nog even lekker wat km's weg te trappen nu het nog lekker weer is!
Leuk, ben benieuwd :)

Ik rijd zelf op een Harrier 2014 met 105 5700, volgens mij is dat hetzelfde frame als de Desert Falcon. Prima fietsje; inmiddels weet ik natuurlijk wat er nog meer te koop is, maar met goed onderhoud en wat aanpassingen/verbeteringen rijdt het perfect. Het voordeel is ook dat ik met deze relatief goedkope fiets totaal niet schroom om in de herfst/wintermaanden door de regen en modder te kachelen; daar zou ik met een peperduur carbon sieraad van 4000 euro toch wat terughoudender mee zijn... :)

[ Voor 38% gewijzigd door nare man op 30-09-2015 11:32 ]

• Crazy D

Crazy D

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9613166/Fiets/2015-09-30%2018.07.38.jpg
Dat is 'm dan :) Zoals ie ook bij 12go stond, dus Ultegra schakelmeuk, 105 remmen, alleen de crank wat goedkoper. FSA Gossamer compact 50/34T maar dat zegt me niks dus kan ik me daar ook niet druk om maken :) Wel fijn dat er nog wat groen in de voorkant zit, kan ik nog een beetje afkicken van de toch wat opvallendere kleur van de Synapse :)

Wel iets minder mooi dan de Synapse die ik had (of eigenlijk op zich nog heb...). Maar ja, was even een rekensommetje, en gezien de schade (vervangen van frame, derailleur, schijters, stuur), en daar bovenop kwam nog gewoon de kosten van de beurt (ketting, cassette, tandwielen voor) zou ik behoorlijk in de richting gaan van de aanschafwaarde van die fiets. En dat vond ik toch iets te gortig. Vind deze wel mooi genoeg :) En aangezien het de bedoeling is dat ik vooral fiets, en dan zie ik toch maar een klein deel van de fiets, ben ik weer erg blij :) :)

Vanmiddag/avond nog even heerlijk 70km gefietst. Even alle trainingen en schema's links (of rechts) gelaten, en gewoon lekker doorgetrapt. Weer lekker een lichte fiets, eindelijk weer met tegenwind ook gewoon tempo kunnen maken. https://www.strava.com/activities/403589128

Moet alleen nog even kijken om iets beter te zitten, heb al wel het zadel ietsje naar voren gedaan maar heb nu nog wat last van m'n bovenarmen. Of misschien even paar ritten aankijken want heb de laatste maand toch wel aardig wat nog op de MTB gereden dus de houding is weer even omschakelen.

Exact expert nodig?

• havana
Leuk fietsje :)

En LOL @ Schijters :D

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gisteravond aan het begin van mijn ritje een keer op jacht gegaan naar een KOM (die had ik nog niet). Nou was alleen mijn hartslagband nog niet vochtig genoeg waardoor ik hartslagen van 230 - 240 zag. Bijna aan het eind ging dat naar logischer waarden. Nu sta ik op 1 (jeuj!) met een gemiddelde hartslag over 7 kilometer van >200 8)7 :D

Ik had alleen mijn bidon thuis laten staan, daar had ik wel ff spijt van na 7 km rammen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

:o :o
Schifters maar dat is blijkbaar een woord dat ik te weinig type dus vind Apple dat ik schijters bedoel :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Crazy D schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:54:
[...]

Schifters maar dat is blijkbaar een woord dat ik te weinig type dus vind Apple dat ik schijters bedoel :P
De vraag is dan waarom je zo vaak "schijters" typt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

roda_djavulen schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:55:
De vraag is dan waarom je zo vaak "schijters" typt :P
LOL dat is weer een typo van schijterds omdat ik 200 fietsmaten heb die niet de GF Sportful 200km durven te rijden :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
^^ en ik maar zoeken naar een drol of iets anders met 'schijt' in de omgeving van dat bankje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

Crazy D schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:54:
[...]

Plus dat het shifters moet zijn. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

het is weer echt mijn dag :P op m'n iPad wordt t dan stiftend, niet echt beter dus :)

Genoeg off-topic... Iemand nog gefietst? Al plannen aan t maken voor volgend jaar?
Heb me ingeschreven voor de AGR, en probeer nog mensen zo gek te krijgen voor de Sportful tocht. En aan het denken over het alpenbrevet eind augustus.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Crazy D schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:19:
[...]

het is weer echt mijn dag :P op m'n iPad wordt t dan stiftend, niet echt beter dus :)

Genoeg off-topic... Iemand nog gefietst? Al plannen aan t maken voor volgend jaar?
Heb me ingeschreven voor de AGR, en probeer nog mensen zo gek te krijgen voor de Sportful tocht. En aan het denken over het alpenbrevet eind augustus.
Yup, woon sinds 2 maanden in Amersfoort en ging tot vandaag altijd de kant op naar Harderwijk/Apeldoorn.
Nu eens de Utrechtse Heuvelrug verkend http://www.strava.com/activities/404079733

Ligt het aan mij of heb ik een bovengemiddeld hoge hartslag?

[ Voor 4% gewijzigd door FabiandJ op 01-10-2015 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Zou kunnen.. Ligt eraan hoe kapot je bent gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

FabiandJ schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:56:
Bovengemiddeld weet ik niet. Strava zegt dat je max op 195 was die rit. Als ik dat met mezelf vergelijk is dat serieus hoog ja, maar ik ben 11 jaar ouder en mijn max ligt op 180 dus 166 gemiddeld betekend voor mij serieus in de verzuring. Gaat m'n coach niet leuk vinden als ik zo'n rit upload ;)

Maar volgens de standaard formule (die zelden klopt, maar ik ben de uitzondering... :)) zou je max op 191 liggen. En aangezien maar bij weinig mensen dat echt klopt zou een max van 195 of 200 best kunnen, hangt geloof ik ook van hoe goed je getraind bent.

Met een maximale hartslag van rond de 200 zal je omslagpunt rond de 180 zijn, en dan is een gemiddelde hartslag van 166 een behoorlijk hoog gemiddelde maar ook niet schrikbarend. Je hebt lekker doorgereden zeg maar :)
Als je thuis bent gekomen en je was echt stuk, dan ben je echt erg maximaal gegaan en was het echt te hoog. Het is niet een rit die ik 4 x per week zou doen... :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 11:03
FabiandJ schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:56:
[...]
Nu je het zo vraagt .... JA ( of dat erg is, dat weet ik niet )

Heb naast de gelinkte ook een willekeurige rit van je gepakt (http://www.strava.com/activities/401398257/analysis ) en daar is je gemiddelde hartslag nog hoger met 175, en qua gemiddeld tempo van 25 km/uur ligt t daar niet aan .... ( denk niet dat je dan de longen uit je lijf fietst, wat je bij 175 zou verwachten)
Je hebt al heel wat meer gefietst, dus basisconditie zou er moeten zijn.
Zie dat je 29 jaar bent ( of 30 ;) ) dus daarmee zit je max al boven het gemiddelde (maar dat heb ik ook) maar dat zou nog kunnen dus, het is meer je gemiddelde hartslag die (te?) hoog is.

Misschien heb je zowieso hoge hartslag, je eerste meting begint gelijk bij 112 wat vanuit relatieve rust hoog is (begin/eindpunt ligt bij elkaar dus ik gok dat je niets weggeknipt hebt qua route/hartslagregistratie)

Kan ook aan defecte apparatuur liggen, dat iets dubbel gemeten wordt, of wellicht heb je extra hartslag / 5de slag wat voor rare metingen kan zorgen ?

Wil je niet verontrusten, maar als je er zelf mee zit zou je hiermee eens naar een sportarts kunnen ?
Wat doet je hartslag in rust ?
Hoe voel je je bij zo'n rit met gemiddel hartslag van 160 / 175 ?

[ Voor 6% gewijzigd door Ted038 op 02-10-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Snelheid zegt niets he. Met 25 kun je ook serieus je longen uit je lijf rijden, hangt af van je getraindheid, parcours, windrichting, windsnelheid, versnelling, cadans, hoe hard je de heuvels op rijdt. En als je vooral in deze hartslag zone rijdt, zijn je rustige duurzones relatief minder ontwikkeld waardoor de hartslag ook weer sneller hoog wordt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 11:03
Crazy D schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:22:
Snelheid zegt niets he. Met 25 kun je ook serieus je longen uit je lijf rijden, hangt af van je getraindheid, parcours, windrichting, windsnelheid, versnelling, cadans, hoe hard je de heuvels op rijdt. En als je vooral in deze hartslag zone rijdt, zijn je rustige duurzones relatief minder ontwikkeld waardoor de hartslag ook weer sneller hoog wordt.
Met MTB is bij pittig parkoers mijn snelheid zelfs onder de 20 en ga ik helemaal stuk met gemiddelde hartslag op 170 ( max is 192, en ben VEEL te zwaar) , dus/maar begrijp dat snelheid niet veel zegt....... Maar met 25 gemiddeld op een redelijk vlak rondje en al genoeg fietskm's in de benen ( zonder dat hij aangeeft/reageert dat hij helemaal stuk gaat), met 29 jaar is 175 BPM gemiddeld wel wat hoog.... OF dat erg is, dat weet ik dus niet, maar zelf zou ik er naar laten kijken, of eens andere hartslagmeter testen/lenen.
( daarnaast dacht ik genoeg "denk ik" en "?" in mijn post te hebben staan ;) )

Tuurlijk, kan ook posten : is niet hoog, kan geen kwaad, gewoon lekker doorfietsen, maar is dat dan "eerlijk" ? ( als hij er zelf om vraagt!)
Voor hetzelfde geld is het niks wat kwaad kan, maar dat gaan we toch niet online vaststellen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Ted038 op 02-10-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ga ik stuk tijdens zo'n rit ... ik denk dat het meevalt, de klimmetjes komen hard aan die voel ik wel.
Maar op de vlakken stukken hierna zit ik in een cadans die ik prima vol kan houden. Aan het einde van de rit voel ik mijn benen, maar het is niet zo dat ik geen pap meer kan zeggen, ik val niet van moeheid van de fiets.

Ik heb twee jaar geleden een keer een test gedaan, hier kwamen deze resultaten uit met betrekking tot mijn hartslag.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ted038 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:41:
Tuurlijk, kan ook posten : is niet hoog, kan geen kwaad, gewoon lekker doorfietsen, maar is dat dan "eerlijk" ? ( als hij er zelf om vraagt!)
Voor hetzelfde geld is het niks wat kwaad kan, maar dat gaan we toch niet online vaststellen ?
Dat laatste sowieso niet: bij twijfel raadpleeg een arts. Easy :)

Maar op basis van de gegevens die hij post zou ik me niet al teveel zorgen maken. Zijn gemiddelde hartslag heet in de zones die ik (nou ja, ik... mijn trainer) hanteer "tempo", en dat is lekker stevig doorrijden zonder echt stuk te gaan (want voor stuk gaan heb je treshold blokken :) maar dat doe je geen 90km....). Als je het mij vraagt (kijkend naar wat en hoe ik train en wat ik ondertussen gelezen en geleerd heb) vind ik dat wel een hoge hartslag maar dat komt omdat in "het kamp" zit dat vind dat je de grootste deel van je tijd rustige duurritten moet rijden als training. Maar ik kan niet mijn mening/visie/doel projecteren op anderen. Dus voor gewoon een lekkere rit waarbij iemand lekker wil doortrappen maar niet stuk wil gaan, is dat geen vreemde hartslag.

Als je het zelf als hoog ervaart: probeer eens heel bewust in een lagere zone te rijden. Zeg rond de 130bpm. Dat voelt in het begin als stilstaan (en na een tijdje trouwens nog steeds, maar met discipline en een doel voor ogen zijn dat soort trainingen goed vol te houden :)). En kijk hoe je dat ervaart. Zal me niks verbazen dat je de eerste keren het schizofrene gevoelt hebt van de ene kant het gevoel te hebben nauwelijks iets gedaan te hebben, maar tegelijkertijd knap vermoeit te zijn voor een training waarin je nauwelijks wat hebt gedaan :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56
Zoiets heb ik qua hartslag ook, en ben 31. Omslagpunt ook ergens rond 183, en bij een sprintje haal ik vaak 200. Rondje in Nederland zonder hoogtemeters en zonde me echt in te spannen zit het gemiddelde vaak wel rond de 160. Ik heb in ieder geval niet echt het idee dat daar iets mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Naar mijn idee ook een erg hoge harstlag ja, maar idd lekker doen wat je zelf wilt zoals Crazy D aangeeft.
Ook als ik stevig doorrij kom ik niet op zo'n gemiddelde hartslag. (terwijl mijn max ook iets van 195 is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Idd. 34 hier maar hartslag kan ik 192+ halen bij sprints. Bij criterium vorige week gemiddeld 180 gereden over 17 K. Zondagritjes waar we ook max gaan zit ik tussen de 160-170. Maar normaliter is de hartslag 160 gemiddeld. Omslagpunt ligt rond de 168.

[ Voor 9% gewijzigd door Graham op 03-10-2015 17:05 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 19:08
Als ik het op mezelf betrek komt het vrij hoog over. Maar een fietsmaat van me rijdt wel met een vergelijkbare pols rond. Die rijd afgelopen weekend nog ruim 5 uur lang met 160bpm gemiddeld en voornamelijk in het wiel (30jr). Bij hem ligt de hartslag eigenlijk altijd wel 15 tot 20 slagen hoger dan bij mezelf, ben zelf maar een jaar ouder. Dus of het nu heel vreemd is weet ik eigenlijk niet, ook afgaande op de reacties hierboven lijkt het mij enorm te verschillen per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Je moet niet al teveel waarde toekennen aan een bepaalde hartslag. Zelfs binnen één professioneel sportteam van vergelijkbare leeftijd en ervaring zul je enorme verschillen zien in hartslag bij een activiteit van vergelijkbare intensiteit.

Dit is ook één van de nadelen van die hele hartslagsoeza: mensen gaan het extreem serieus nemen en maken zich vervolgens heel erg druk als hun hartslag bij een bepaalde activiteit een paar slagen 'te hoog' of 'te laag' ligt. Terwijl het hooguit een hulpmiddel is, geen wet van Meden en Perzen. Zelfs de 'bedenkers' van bekende formules op dit gebied hebben aangegeven dat het nooit de bedoeling was dat ze zo extreem letterlijk genomen zouden worden tijdens het trainen.

Zie bijv.

http://runnersconnect.net...d-training-by-heart-rate/

http://coachmefit.nl/waar...hartslagmeter-zinloos-12/
http://coachmefit.nl/waar...hartslagmeter-zinloos-22/

Begrijp me niet verkeerd, ik rijd en ren zelf ook met zo'n ding, maar zie het voor wat het is: een hulpmiddeltje, niet de be-all-end-all of training.

[ Voor 73% gewijzigd door nare man op 02-10-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:34
Het is voor je lichaam ook moeilijk (althans dat constateer ik bij mezelf) om als je hard van start gaat nog je hartslag naar beneden te krijgen.

Ik merk dat ik veel verder kom door de eerst 40 minuten rustiger aan te doen.
De eerste 10 a 15 min is mijn hartslag ondanks dat ik vaak in het begin toch tegen de 29 km per uur aan zit onder de 140 met een cadans van 80 a 85 waarna hij in gestaag tempo oploopt de volgende 15 minuten tot vaak rond de 155 of als ik iets meer doortrap rond de 160.

Maar na 40 a 45 min merk ik dat mijn hartslag stabiliseert en weer terug gaat naar ergens rond de 150.

Ik heb echter 1 keer een rit gedaan waar ik meteen van huis uit voluit ben gegaan voor 40 KM en daar kwam als resultaat uit dat ik een hogere hartslag had als normaal gemiddeld en dat aan het einde van de rit mijn vast 40 km rondje nog bijna 2km per uur trager was als gemiddelde ook omdat ik halverwege helemaal op was.

Max hartslag valt helemaal niets over te zeggen omdat dat een moment opname is en compleet niet relevant zonder verdere data analyse.

Maar het zou dus kunnen dat je jezelf kan verbeteren door minder hard van start te gaan en het 2de deel van je rit meer te pushen als je over heb.
Helaas is dit een kwestie van leren aangezien je pas weet of je over heb als je thuis van de fiets afstapt :)

Ziek zijn kan uit ervaring ook grote impact hebben op je prestaties en hartslag maar aangezien je meer van dit soort HS ritten heb lijkt me dat niet het geval.

Je cadans is gemiddeld ook niet anders als die van mij haha.
Persoonlijk zou ik een 2de manier zieken voor een meting tijdens een ritje om te kijken of ej huidige band wel goed is.
Incorrect contact kan de band ook raar laten doen dus maak heb voor je rit even nat met wat water dat kan al wat schelen.
Ik heb de meest rare waardes gehad met een droge band.

Als het goed is word je conditie vanzelf beter en gaat je hartslag naar beneden met dezelfde inspanning.
Ikzelf moet bijna huilen als ik zie dat pros gewoon 35 km per uur fietsen met mijn rust HS....

[ Voor 9% gewijzigd door computerjunky op 02-10-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ted038 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:35:
[...]
Heb naast de gelinkte ook een willekeurige rit van je gepakt (http://www.strava.com/activities/401398257/analysis ) en daar is je gemiddelde hartslag nog hoger met 175, en qua gemiddeld tempo van 25 km/uur ligt t daar niet aan .... ( denk niet dat je dan de longen uit je lijf fietst, wat je bij 175 zou verwachten)
Flauw dat je precies die erbij pakt, in het begin kom ik deelnemers tegen die meedoen aan de Oranje Pelton Tocht, dan kan ik het niet laten om gaten naar mijn voorliggers dicht te rijden :p
Crazy D schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:22:
Deze quote ik even, vooral omdat ik je laatste zin interessant vind. Zeg je daar nu dat als ik altijd in hoge hartslag zones zit, ik niet de lage hartslag zones train en mijn hartslag dus sneller zal stijgen bij een training/fietsrit?

Morgen staat er weer een fietsrit op de planning, in dit geval naar mijn ouderlijk huis. Ik ga eens langzaam beginnen en kijken wat mijn hartslag zal zijn zodra het echte werk begint ik moet de bult op bij Hoog Soeren en de Veluwezoom moet ik ook over.

De cadans probeer ik altijd boven de 80 te houden en soms met stukken van 90/95, maar rond dat stuk zal ik wel gaan schakelen naar een andere versnelling. En hetzelfde geld voor als ik onder de 80 kom, dan gaat die een versnelling terug. En als ik stuk ben trap ik liever in een lichtere versnelling dan in een hoge.
Een droge band ga ik niet van uit, ik maak de contactpunten altijd nat en ik transpireer behoorlijk snel.

De hartslagmeter vind ik trouwens een makkelijk aanknopingspunt om te kijken of ik rustiger aan moet doen, ik weet nu al dat mijn hartslag bij Hoog Soeren weer richting de 190-200 zal gaan. En dat zodra ik boven ben wat rustiger moet gaan om te herstellen voor de Veluwezoom :)

Alleen nog even bepalen of ik me vervolgens terug laat brengen met de auto of zondag weer terug fiets :p

[ Voor 56% gewijzigd door FabiandJ op 02-10-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xFFzswQ.jpg
Hoi wielrenfanaten!
Mijn karretje, de Cube peloton pro 2014.

Ik ben een beginnende wielrenner. Met nog maar 1000-1100 km op de teller staan.
Ik heb een vraagje voor jullie de wat meer ervaren wielrenner. Hoe houden jullie altijd de motivatie erin om in tijden waar je misschien wat minder zin hebt toch te gaan rijden? Ik was heel enthousiast aan het begin van het seizoen maar dat is langzaam gedaald en ik wil dat graag weer omhoog pompen! Maar hoe? Gewoon weer veel gaan rijden of het rustig aan beginnen.

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
exeliser schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:18:
[afbeelding]
Hoi wielrenfanaten!

Ik heb een vraagje voor jullie de wat meer ervaren wielrenner. Hoe houden jullie altijd de motivatie erin om in tijden waar je misschien wat minder zin hebt toch te gaan rijden? Ik was heel enthousiast aan het begin van het seizoen maar dat is langzaam gedaald en ik wil dat graag weer omhoog pompen! Maar hoe? Gewoon weer veel gaan rijden of het rustig aan beginnen.
Mooie fiets! Ik merk dat ik vanzelf weer enthousiast wordt zodra ik op de fiets zelf zit als ik zelf eigenlijk geen zin heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

FabiandJ schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:20:
[...]

Mooie fiets! Ik merk dat ik vanzelf weer enthousiast wordt zodra ik op de fiets zelf zit als ik zelf eigenlijk geen zin heb :p
Dat ervaar ik eigenlijk ook wel een beetje ja :) Maar het zin maken om er op te gaan zitten is soms lastig. Ik voel altijd de noodzaak om andere dingen voor te laten gaan. Maar ik geniet er wel van als ik op mn fiets zit

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
exeliser schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:24:
[...]

Dat ervaar ik eigenlijk ook wel een beetje ja :) Maar het zin maken om er op te gaan zitten is soms lastig. Ik voel altijd de noodzaak om andere dingen voor te laten gaan. Maar ik geniet er wel van als ik op mn fiets zit
Ik heb voor mezelf een doel gesteld om 2x per week op de racefiets te zitten, met één uitzondering hierop voor mezelf en dat is mijn week dat in stand-by heb. Al is het maar een rondje van 35km, het geeft me elke keer een goed gevoel.

[ Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 02-10-2015 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 23:15
Bij mij helpen de Strava Challenges erg om toch de fiets te pakken of mijn hardloopschpenen aan te trekken. Ik ben dan ook wel extreem competitief en probeer me ook in deze maanden doelen te stellen. Vorig jaar lukte dat wel minder, maar dit jaar ga ik er weer voor.... Gelukkig is mijn meissie sinds een half jaar ook helemaal sport-minder, zodat je elkaar ook motiveerd.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Strava challenges zijn leuke uitdaging ja, maar wel erg veel hetzelfde.
(En voor mij erg makkelijk te halen ;))
De rapha challenges zijn dan wel weer leuke uitdagingen voor mij (rapha 500 en rapha rising)

Soms heb ik wel eens waar ben ik aan begonnen als ik dan weer eens een grote rit doe.
Maar als je dan onderweg van omgeving kan genieten en na afloop lekker languit op de bank kan liggen weet je dat weer :)

[ Voor 33% gewijzigd door DDX op 03-10-2015 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wil ik genieten van 200 km+ op het vlakke dan zou er maar één ding werken en dat is een grote zak geld. Maar helaas is er niemand die mij die wil geven hiervoor :'( :'(

[ Voor 7% gewijzigd door havana op 03-10-2015 08:28 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
[afbeelding]
Hoi wielrenfanaten!

Ik ben ook pas net begonnen sinds juni. Zeker nu de dagen korter worden en het weer slechter, herken ik wel dat de motivatie soms achter blijft. Ik probeer zoveel mogelijk verschillende routes te rijden om de afwisseling erin te houden. Nu ben ik sinds 1 jaar een import Zeeuw dus voor mij zijn er nog veel nieuwe routes te ontdekken, dat is een voordeel.

Een fietsmaat hebben lijkt mij ook wel prettig, dan heb je sowieso de extra motivatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57

Spacecowboy

XBL: Biggmans

[afbeelding]
Hoi wielrenfanaten!

Daar zit ik nu ook een beetje mee. Heb nu een maandje eindelijk m'n racefiets, en heb met het vele mooie weer redelijk wat keren gereden (400km deze maand). Hoe doen jullie dat 's winters? Rijden jullie gewoon door met wind en regen? Ik heb eigenlijk niet zo heel veel zin om te fietsen in de regen, naast dat mn fiets dan vies wordt. Kou zou me niet zoveel uitmaken... Hoe gaan andere tweeakters hier mee om?

Fiets: :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yX1OV1Mg192WSW4zJR3a4ENq/thumb.jpg
Schimanski81 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 09:07:
[...]

Ik ben ook pas net begonnen sinds juni. Zeker nu de dagen korter worden en het weer slechter, herken ik wel dat de motivatie soms achter blijft. Ik probeer zoveel mogelijk verschillende routes te rijden om de afwisseling erin te houden. Nu ben ik sinds 1 jaar een import Zeeuw dus voor mij zijn er nog veel nieuwe routes te ontdekken, dat is een voordeel.

Een fietsmaat hebben lijkt mij ook wel prettig, dan heb je sowieso de extra motivatie.
Precies. Nou heb ik niet zoveel fietsende vrienden (wel wat, maar die zijn ook vaak druk/onderweg). Ik zit te kijken om misschien lief te worden van de lokale tourclub, maar weet niet of ik daar "goed" genoeg voor ben. Misschien eerst komend seizoen nog meer trainingen.

[ Voor 25% gewijzigd door Spacecowboy op 03-10-2015 10:50 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

@Fabiandj: ik geloof niet dat er iets mis is met je hartslag. Ikzelf haal dezelfde waarden met 38 jaar.
Twee jaar geleden nog 205bpm max en 175 gemiddeld over ritten van anderhalf uur. Haal ik nu niet meer, omdat mijn basisconditie is verbeterd door hardlopen.

Heb het vorig jaar eens aan de huisarts gevraagd en die zei dat ik me nergens zorgen over moest maken. Althans niet over die hartslag an sich.
Als je je verder prima voelt tijdens het fietsen en daarna is er echt niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
Schimanski81 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 09:07:
[...]

Korte interval training van 45 minuten tot 75 minuten, kunnen je motivatie en je conditie meer dan voldoende op peil houden of zelfs verbeteren als je het maar minimaal 2x per week doet. Strava of garmin segmenten op een garmin kunnnen je dat extra zetje geven om steeds iets te verbeteren.

Motivatie komt dan vanzelf.

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Lid worden van een toerclub is een snelle manier om veel wielrenners te leren kennen in de regio. Vaak is de gemiddelde leeftijd wel behoorlijk hoog. Maar bij onze club zijn er groepjes die wat harder rijden dan 25 gemiddeld, daar is de leeftijd dan ook wat lager. De meeste clubs zullen niet hard rijden, het is een toerclub, geen raceclub. Of je goed genoeg bent moet je je geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:34
[afbeelding]
Hoi wielrenfanaten!

Mijn eerste en beste motivatie was supercompensatie.
Info is the vinden op pagina 1 maar daarin al je zien dat elke derde dag een goede basis is.
Ik heb dus tenzij niet mogelijk elke derde dag geprobeerd te fietsen helaas ziek geweest 2x

En moet zeggen dat het me goed bevallen is en ik zeker de eerste maanden goed vooruit ging.

Ik merkte echter wel dat mijn benen begonnen te etteren maar na wat onderzoek ben ik extra proteine gaan nuttigen voor en na de ritten en zeker bij de langere ritten heeft dat geholpen.

Dus let niet alleen op veel fietsen maar ook op je voeding.
Als je je slechter op de fiets voelt heb je de volgende keer ook minder zin.

Tweede motivatie is dat ik terug wil naar de 78/79 kilo al moet ik helaas toegeven dat dat niet zal gebeuren.
Vanaf 86,5 ging het als een gek maar bij 80 vorig jaar winter hield het op en dit jaar ben ik rond de 82 a 83 blijven hangen doordat ik simpelweg spiermassa kweek.
Nou zitten er nog spekjes zat dus moet nog even kijken hoe we dat eraf krijgen haha.

De segmenten op garmin connect helpen ook wel iets omdat sommige dagen de wind gunstig staat voor een verbetering van een segment en ik ben heeeeel erg fanatiek als het om ranklijsten en scores gaat haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:38
[afbeelding]
Hoi wielrenfanaten!

Mijn grootste motivatie is dat ik wéét dat ik tijdens en na de rit erg blij ben dat ik gegaan ben. Het is soms gewoon een kwestie van spullen klaarleggen en gaan!

Ik fiets sinds juli op deze fiets. De Scott Speedster 20 (met bel).

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5724/21723470518_a1edff46c6_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57

Spacecowboy

XBL: Biggmans

coen76 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:31:
Lid worden van een toerclub is een snelle manier om veel wielrenners te leren kennen in de regio. Vaak is de gemiddelde leeftijd wel behoorlijk hoog. Maar bij onze club zijn er groepjes die wat harder rijden dan 25 gemiddeld, daar is de leeftijd dan ook wat lager. De meeste clubs zullen niet hard rijden, het is een toerclub, geen raceclub. Of je goed genoeg bent moet je je geen zorgen maken.
Goed om te weten. Ik zal eens gaan informeren.
Net toch weer even rondje gemaakt, kilometertje of 50, voelt toch weer goed :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Het is trouwens een goede manier om wat meer km's te maken. Vorig jaar zonder toerclub had ik 1200 km gereden, dit jaar met de club erbij ga ik de 3000 wel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25

sapphire

Die-hard pruts0r

Mooie fiets Herrick:)

Vandaag na drie weke stilstaan (werk, regen en verkouden) weer gefietst :D

Pakje zakdoekjes meegenomen en lekker de hort op, nog 87km gemaakt. Om half 9 was het nog wel fris maar gokte dat het redelijk snel zou opwarmen naar een graad of 15. Gabba en nanoflex bibshirt aangetrokken en lycra armstukken, als ik bleef rijden te doen maar bij stilstaan toch wel koouuuddd :X
Voor het eerst Castelli toe thingy's geprobeerd en dat was toch wel erg fijn zeg ! Tenen bleven warm genoeg en geen zweetvoeten :)

Ook eerste keer m'n nieuwe Topeak clip tasje geprobeerd, ideaal! Blijft door de klip ook goed zitten zonder bandje om de zadelpen, dus einde slijtplekken op m'n boeken _/-\o_

Zag ook dat m'n Sensa's serieus scheuren beginnen te krijgen op het loopvlak, erg jammer na nét 2k gelopen te hebben. Valt me erg tegen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongeroel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:25
sapphire schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:09:

Zag ook dat m'n Sensa's serieus scheuren beginnen te krijgen op het loopvlak, erg jammer na nét 2k gelopen te hebben. Valt me erg tegen.
Ga er vanuit dat je Vredestein Senso's bedoelt? Ik had het zelfde probleem met mijn Senso's, een scheur over de gehele band. Schijnt een productiefout te zijn en heb nieuwe gekregen. Bij de nieuwe geen last van :)

[ Voor 43% gewijzigd door jongeroel op 03-10-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25

sapphire

Die-hard pruts0r

Niet over de gehele band, er zitten gewoon veel scheurtjes op het loopvlak. Alsof ik veel over slecht terrein heb gereden terwijl ik dit seizoen juist veel op goed asfalt gereden heb.
Mijn standaard Giant bandjes kregen dat ook na 4k kilometers maar de Senso's hebben het nu al erger.

edit: deze is het breedst maar van zulke kleinere zitten er een flink aantal op de band.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Xs2ypUSFOXO3mAMHwyfP95pv/medium.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door sapphire op 03-10-2015 18:53 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 18:08
Vandaag sinds een (te) lange tijd weer een wat langer ritje (92km) gemaakt. Merkte toch wel dat de conditie niet heel best meer is :) na 70km wat kramp terwijl het qua voeding en drinken wel goed zat. Voelde vooral achteraf wel weer erg goed, alhoewel de stats niet al te best zijn :)

https://www.strava.com/activities/405411310

/edit

Zie dat mijn edge 500 de gps niet zo goed heeft gepakt :(

[ Voor 9% gewijzigd door BertP op 03-10-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanochtend toch wel erg frisjes. Na van de week 2 beroerde ritjes te hebben gehad, te hoge hartslag en laag tempo / vermogen. Ging het vanmorgen wel weer beter vermogen is er weer een stuk terug

Trapte van de week 40 watt minder op mn omslag punt als vandaag. Wel een groot verschil.

van de winter maar eens wat meer krachttraining doen. doel voor 2016 is min 40km binnen het uur (solo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

nare man schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:06:
Je moet niet al teveel waarde toekennen aan een bepaalde hartslag. Zelfs binnen één professioneel sportteam van vergelijkbare leeftijd en ervaring zul je enorme verschillen zien in hartslag bij een activiteit van vergelijkbare intensiteit.
Hartslag is dan ook persoonlijk. En ligt dus ook aan de mate waarin je getraind bent. En wat je specialisatie is. Een sprinter zal moeite hebben met een berg, ook al kan hij wel hele hoge wattages trappen. De activiteit berg fietsen met een bepaalde intensiviteit zal voor hem dan ook veel zwaarder zijn. (en andersom voor de berggeit die een explosieve sprint moet doen).

Overigens wel interessante links, maar vooral hardlopen gebaseerd. Hoewel deels te vergelijken, maar wat in 1 van die links staat namelijk dat de gewenste eindtijd de training moet bepalen, dat geldt ook voor fietsen: je gewenste doel bepaalt hoe je traint. En dat het voor mijn doelstelling betekend dat ik 10 uur per week rustige duur doe, wil niet zeggen dat het voor jouw doelstelling ook het juiste schema is (tenzij je hetzelfde doel wilt bereiken :) Maar dan nog....).
FabiandJ schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:11:
Deze quote ik even, vooral omdat ik je laatste zin interessant vind. Zeg je daar nu dat als ik altijd in hoge hartslag zones zit, ik niet de lage hartslag zones train en mijn hartslag dus sneller zal stijgen bij een training/fietsrit?
Dat is zoals ik het begrepen heb, al is uitleggen niet mijn sterkste kant. Maar wat ik heb begrepen, is dat als je je rustige duurzones te weinig hebt getraind (en dat is zo ongeveer iedereen die gewoon lekker fietst zonder echt met hartslagzones en trainingsschema's bezig te zijn), kun je ook niet zo goed in die zone een prestatie leveren, en zal je hartslag sneller hoog worden. Andersom trouwens ook: als je 6 maanden lang alleen maar rustige duur doet, denk maar niet dat je je omslagpunt van dit moment nog weet te halen....

Misschien simplistisch maar om het te visualiseren voor mezelf zodat ik snapte wat ik aan het doen was (en voorgelegd bij m'n coach en die vond het wel een goede visualisatie): zie je conditie als een pyramide. Zonder een goede basis/fundering, kun je best een hoge pyramide bouwen maar die wordt wankel/instabiel. Dus je moet de gehele pyramide "trainen": goede stevige brede basis, dan kun je in de zones daarboven ook "bredere lagen" op je fundering bouwen. En de breedte van elke zone in de pyramide geeft ook meteen aan hoeveel je in die zone moet trainen: je basis behoorlijk veel, maar je piek moet je geen rit van 90km in proberen te rijden (nou ja, proberen mag, maar als je echt 90km lang boven je omslagpunt weet te rijden, dan denk ik dat je serieus bij wat wielerploegen langs moet gaan :)). Ik ben ook geen expert, maar probeer te begrijpen waarom ik bepaalde soms saaie trainingen "moet" doen, en wat dat voor effect heeft. En met de pyramide als plaatje werkt dat voor mij.
Morgen staat er weer een fietsrit op de planning, in dit geval naar mijn ouderlijk huis. Ik ga eens langzaam beginnen en kijken wat mijn hartslag zal zijn zodra het echte werk begint ik moet de bult op bij Hoog Soeren en de Veluwezoom moet ik ook over.
Je kunt ook gewoon minder hard omhoog rijden he :) Hoewel mij dat ook niet lukt bij beklimmingen, heb ik het wel bij tegenwind aangeleerd: je kunt 25 blijven proberen te rijden, maar dan met hartslag maximaal. Of je rijdt 15km/u met een hartslag zoals je die wilde rijden. Qua plezier zullen de meesten voor het eerste kiezen, trainingsgewijs zal in de meeste gevallen dat 2e beter uitkomen (tenzij je net een trainingsrit doet waarin je juist met hoge hartslag moet rijden).
De cadans probeer ik altijd boven de 80 te houden en soms met stukken van 90/95, maar rond dat stuk zal ik wel gaan schakelen naar een andere versnelling. En hetzelfde geld voor als ik onder de 80 kom, dan gaat die een versnelling terug. En als ik stuk ben trap ik liever in een lichtere versnelling dan in een hoge.
Er is de laatste tijd wat discussie over cadans en wat goed is en zo. Ik geloof dat rond de 90 een tempo is dat velen uit zichzelf fietsen, je kunt het trainen om iets sneller te trappen waarop zich is rond de 90-95 ook wat je in veel trainingsmaterieel terug ziet komen. En sowieso is licht trappen "beter" dan zwaar omdat je licht langer vol kunt houden (stel je voor 2 uur lang op60 rpm maar heel zwaar... alsof je 2 uur lang krachttraining doet).

Vandaag Garmin een rondje laten bedenken nadat ik gister teveel had gezopen bij een maat van me. Met een houten harses 113km gereden. Was een erg leuk rondje, ondanks dat we om alle klimmetjes heen werden geleid. Erg leuk fietsen. https://www.strava.com/activities/405331081

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou meestal helemaal geen hartslag zones aan bij serieus trainen. Want daar gaat het toch in principe om de trainings-prikkel te krijgen.

Rustig fietsen moet echt rustig zijn en hard fietsen moet echt hard zijn. Alles wat er tussen zit is leuk en gezellig fietsen maar verder zinloos (quote van mn sportarts)

en ik geef toe ik train te vaak niet serieus. is vaak ff rondje rond mn omslag punt of vol knallen op mn TT fiets. Maar na een rit van +100km wat echt rustig gaat 27-28 gemiddeld dan ben ik de week er na een stuk sterker.

Het omslagpunt kan op verschillende manieren bepaald worden, dus zonder de lactaat waardes en welke manier word aangehouden weet je nog steeds weinig. mijn omslag punt is volgens de lactaat test 152 maar rij zonder problemen 3 uur op 165-167 omdat ik heel langzaam verzuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Vandaag wat rustiger begonnen en ondanks het meer klimmen dan tijdens mijn vorige rit heb ik een gemiddelde hartslag van 2bpm meer. http://www.strava.com/activities/405655362

[ Voor 57% gewijzigd door FabiandJ op 04-10-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:50
vandaag na 24 kilometer mijn ritje moeten afbreken.
Buitenband kapot gereden door wat grotere kiezels...

nu 2 nieuwe buitenbanden bestellen. (vredestein sensors, bevielen mij prima helaas wel 2x op lekgereden....)
afgelopen 3 ritten 2x lek... daalt de motivatie ook wel van.

Nu wil ik in de wintermaanden thuis op de taco ook wat kunnen trainen.
Bij futurumshop kom ik diverse fietstrainers tegen
http://www.futurumshop.nl/fiets-elektronica/fietstrainers

Welke zouden jullie adviseren?
Zat aan een fietstrainer van zo'n 150-200 euro te denken...maar zie door de bomen het bos niet.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Sowieso zou ik kijken naar een tweedehandse.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:50
Graham schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:33:
2de hands zou mooi zijn. maar dan zijn er nog verschillende versies, merken en type.
Als er mensen zijn die zeggen die moet je absoluut niet pakken of juist die wel want prima apparaat en goede prijs kwaliteitverhouding dan houd ik me aanbevolen.

vooralsnog is mijn blik gevallen op de t2500 van tacx

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Gisteren Zoetermeer <> Hoek van Holland gereden. Bijna 80km in totaal. Had Endomondo niet de hele tijd aan staan (op pauze gezet, vergeten weer aan te zetten |:( enzo) maar het was een mooie rit. Goed weer, benen prima, leuke route. Heen nogal zuidelijk (langs de rand van Rotterdam) gereden, terug meer via Den Hoorn en Delft (ook dwars door de binnenstad, ook leuk met die kasseien... :P ). Laatste 10 minuutjes begon ik wel een beetje vermoeid te raken, dus toen kalm aan gedaan.

Mooi stuk om te fietsen was achterkant van Delft en Schipluiden op de heenweg: lekker door bos en park :)

Rit: https://www.endomondo.com/users/722089/workouts/612238476

Nu nergens last van, dus heb langzaamaan wel iets aan conditie opgebouwd :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Tijdens lange ritten krijg ik soms een lichte misselijkheid die daarna nog wel een paar uur aanhoudt. Kan het uitdroging zijn? Ik heb vooraf een flink glas gedronken, tijdens het fietsen 750ml, en tijdens de pauze 250 ml cola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kan de route niet zien op Enomondo. Dit is mijn nieuwe favo route voor Zmeer-HvH:
http://www.routeyou.com/nl-nl/route/view/4164300
Het blok tussen Delft-Schipluiden-Overschie is inderdaad verbazingwekkend mooi :)
coen76 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:13:
Tijdens lange ritten krijg ik soms een lichte misselijkheid die daarna nog wel een paar uur aanhoudt. Kan het uitdroging zijn? Ik heb vooraf een flink glas gedronken, tijdens het fietsen 750ml, en tijdens de pauze 250 ml cola.
Uh ja dat kan. Maar kan zoveel zijn. Wat is in dit geval een lange rit? Als dat 2 uur, lijkt me dat voldoende vocht zeker met dit weer. Als dat 6 uur, lijkt het me erg weinig... :)

[ Voor 40% gewijzigd door Crazy D op 04-10-2015 17:19 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Oh, dat is wel handig om er bij te zeggen ja. Was 100 km in drie uur met een groep van vijf. Ik heb niet het idee dat de anderen veel meer drinken trouwens, en ben zelf ook niet echt een zweter.

[ Voor 47% gewijzigd door coen76 op 04-10-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Crazy D schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:18:
[...]

Kan de route niet zien op Enomondo. Dit is mijn nieuwe favo route voor Zmeer-HvH:
http://www.routeyou.com/nl-nl/route/view/4164300
aangepast, stond op vrienden, niet op wereld :)
Het blok tussen Delft-Schipluiden-Overschie is inderdaad verbazingwekkend mooi :)
Yup :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:13
DDX, vandaag Terpstra het snot voor de ogen gefietst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Wel kwa afstand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Na werk nog even een stukje op de fiets gezeten nu een gemiddelde hartslag van 150bpm :)
Waar strava een candans van 150 rpm vandaan haalt is mij een raadsel :D
http://www.strava.com/activities/406934643

[ Voor 22% gewijzigd door FabiandJ op 05-10-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
FabiandJ schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:52:
Na werk nog even een stukje op de fiets gezeten nu een gemiddelde hartslag van 150bpm :)
Waar strava een candans van 150 rpm vandaan haalt is mij een raadsel :D
http://www.strava.com/activities/406934643
Heeft je cadans sensor magneet-registratie? Misschien ff kort heen/weer over de sensor gegaan (benen los rijden/draaien)?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ik heb ook wel eens rare pieken in mijn cadens waardes. De gemiddeldes kloppen wel, vind ik ook wel belangrijker dan max bij cadens. ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Graham schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:33:
Mijn ervaring is dat een fietstrainer op Marktplaats erg duur is. Toen ik mijn Tacx kocht was de beste deal op Marktplaats hooguit 20 euro goedkoper dan nieuw. Daar komt nog bij dat menig webshop bij dergelijke bedragen 'gratis' de boel op de post doet, menig marktplaatsverkoper niet.

Pagina: 1 ... 30 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic