Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.761 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
argro schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:21:
[...]
Mijn ervaring is dat een fietstrainer op Marktplaats erg duur is. Toen ik mijn Tacx kocht was de beste deal op Marktplaats hooguit 20 euro goedkoper dan nieuw. Daar komt nog bij dat menig webshop bij dergelijke bedragen 'gratis' de boel op de post doet, menig marktplaatsverkoper niet.
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Is toch al een stuk goedkoper dan nieuw. Opsturen kost je misschien 15/20 euro. En dan heb je nog niet eens onderhandeld.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Graham schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:26:
[...]

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Is toch al een stuk goedkoper dan nieuw. Opsturen kost je misschien 15/20 euro. En dan heb je nog niet eens onderhandeld.
Zonder onderhandelen ben je dan dus 115 tot 120 euro kwijt, terwijl je voor 133 euro een nieuwe thuis hebt. Dan is de keuze voor mij eenvoudig. Dan sla ik dat gedoe met Marktplaats wel over, nog los van het risico dat 'zo goed als nieuw' anders dan verwacht kan zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door argro op 05-10-2015 22:43 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Kan ik deels begrijpen. ;) Zelf vind ik het niet een probleem. En in dit geval zou het een auto rit van 15 minuten zijn om te verifiëren dat hij nieuw is voor mij.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25

sapphire

Die-hard pruts0r

argro schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:21:
[...]
Mijn ervaring is dat een fietstrainer op Marktplaats erg duur is. Toen ik mijn Tacx kocht was de beste deal op Marktplaats hooguit 20 euro goedkoper dan nieuw. Daar komt nog bij dat menig webshop bij dergelijke bedragen 'gratis' de boel op de post doet, menig marktplaatsverkoper niet.
Toen ik mijn Tacx nieuw kocht (een Satori) was die zelfs goedkoper dan een flink aantal waar ik vlak daarvoor mee onderhandeld via marktplaats.... Blijft soms een bijzonder medium dat marktplaats :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

jongeroel schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:36:
[...]

Ga er vanuit dat je Vredestein Senso's bedoelt? Ik had het zelfde probleem met mijn Senso's, een scheur over de gehele band. Schijnt een productiefout te zijn en heb nieuwe gekregen. Bij de nieuwe geen last van :)
Bij wie heb je die garantie geclaimed? Ik kreeg van Vredenstein een mailtje dat het cosmetische schade is en dat het verder geen kwaad kan... Mantel wilde dat ik eerst de banden ging opsturen zodat ze het konden beoordelen, maar dan kon ik dus niet fietsen dus daar heb ik niks meer mee gedaan.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Gisterenavond voor het eerst met beenstukken gereden. Ik moet zeggen dat het erg fijn reed. Niet koud gehad.. Nou was het ook nog niet echt koud, maar het scheelde wel..

Maar dan de hamvraag:
Beenstukken over de korte broek of onder de korte broek?

Ongelofelijk overigens dat je zelfs met licht over het hoofd wordt gezien. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Equator op 06-10-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Ik doe ze altijd onder de broek; dan heb je een extra grip om te voorkomen dat ze afzakken en het ziet er beter uit. Je doet je armstukken toch ook onder je shirt langs?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:50

Pelle

🚴‍♂️

Beenstukken onder de korte broek natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 23:03
Andere optie is natuurlijk stukje tussen beenstukken en broek overlaten.
Tenminste ik zie veel mensen dat doen bij armstukken 8)7

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:38
DDX schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:02:
Bewust? Ik dacht altijd dat het slechte armstukken waren die afzakten. Vriend van mij had armstukken van Lidl en die zakten ook altijd af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:44
Equator schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:55:
Maar dan de hamvraag:
Beenstukken over de korte broek of onder de korte broek?
Bij mijn castelli beenstukken is er geen twijfel mogelijk, er zit een fijne rubberstrip op de buitenkant, waar je broek dan weer grip op krijgt. Ze moeten er dus onder ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Stond bij de rit met Niki zondag iemand bij de start al met 5cm tussen armstukken en shirt, dus dan is het geen afzakken volgens mij.
Maar idd als je maatje te groot koopt zakken ze al snel af.

Reed ook iemand mee die al kort/kort in de mist starte.
Vroeg hem of hij het niet koud had : 'ik weet dat de zon straks doorkomt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Gelukkig heb ik dan hetzelfde stijl-gevoel als de rest. Ik vond het onder de broek een stuk beter uitzien als over de broek.
Waren overigens beenstukken van de Decathlon, pasten prima en niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
DDX schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:02:
Regel 82: Close the gap!

Vaak een kwestie van slecht passende armstukken trouwens. Komt ook doordat de ideale combinatie van omtrek en lengte voor menigeen lastig te krijgen is. Een shirt met een beetje strakke en relatief lange mouwen helpt ook wel trouwens.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
one cannot wear knee or leg warmers without wearing arm warmers (or a long sleeve jersey)
Daar maak ik me dan weer schuldig aan, doe eerder armstukken uit dan kniestukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Precies. Die kou is echt niet goed voor je knieën, terwijl je armen er nog wel een tijdje tegen kunnen. Maar goed, niemand hier houdt zich aan alle regels van de velominati :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 11:03
FabiandJ schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:52:
Na werk nog even een stukje op de fiets gezeten nu een gemiddelde hartslag van 150bpm :)
http://www.strava.com/activities/406934643
Ziet er al beter uit :)

Voor duursport zit t nog steeds aan de hoge kant , maar goed, dat hangt ook af van getraindheid / persoon , en met welke intentie je dit rondje bent gaan trainen (dit was ook maar 2 uur, geen 150+ km rit)

Aan de andere kant verbaas ik soms als ik bijv. de hartslag zie op wedstrijdritten van bijv. Laurens ten Dam, dat die dan nog zo laag kunnen zijn, ben ik dan weer jaloers op , maar dat zijn dan ook weer topsporters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
DDX schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:39:
[...]

Daar maak ik me dan weer schuldig aan, doe eerder armstukken uit dan kniestukken.
Ik heb eigenlijk nauwelijks last van koude benen en ik vind het er ook raar uitzien als iemand wel beenstukken heeft, maar geen armstukken. Dat neemt niet weg dat ik er weinig problemen mee heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
wackmaniac schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:34:
[...]

Ik heb eigenlijk nauwelijks last van koude benen en ik vind het er ook raar uitzien als iemand wel beenstukken heeft, maar geen armstukken. Dat neemt niet weg dat ik er weinig problemen mee heb :)
Zelf doe ik dat weleens, ook/vooral omdat ik "gevoelige knieen" heb, dus die hou ik t liefst goed warm .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik houd ook het liefst mijn benen zo warm mogelijk. Ik heb erg snel last van koude voeten en met een lange broek blijven ook mijn voeten warmer. De hele doorbloeding is dan gewoon beter. Overigens was het gisteravond een stuk warmer dan ik op basis van de afgelopen week had ingeschat: met een (redelijk dunne, niet-windblocking) lange broek, ondershirt met korte mouwen, gewone jersey en armstukken zat ik behoorlijk te zweten. Je merkt dat er warmere lucht binnenstroomt: het is bewolkter en vochtiger en daardoor ook warmer.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:13
Makkelijk schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:08:
[...]

Bij mijn castelli beenstukken is er geen twijfel mogelijk, er zit een fijne rubberstrip op de buitenkant, waar je broek dan weer grip op krijgt. Ze moeten er dus onder ;)
Draag je ze niet binnenstebuiten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ted038 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:30:
[...]
Aan de andere kant verbaas ik soms als ik bijv. de hartslag zie op wedstrijdritten van bijv. Laurens ten Dam, dat die dan nog zo laag kunnen zijn, ben ik dan weer jaloers op , maar dat zijn dan ook weer topsporters ;)
Kijk voor de grap ook eens bij Steven Kruijswijk, die qua hartslag ook altijd erg laag.

Zie bijv. een ritje in Andorra met 2500hm, avg HR 118.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
BreadFan schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:15:
[...]

Kijk voor de grap ook eens bij Steven Kruijswijk, die qua hartslag ook altijd erg laag.

Zie bijv. een ritje in Andorra met 2500hm, avg HR 118.
Is inderdaad ook laag, maar dat kan t doel ook zijn ivm trainingsrit ( al ga je dat niet doen met zoveel zware klimmen ;) ) , maar ik denk , maar dat kan ik mis hebben, dat een wedstrijdrit inspannender is ...

Echter bij Steven zie ik nauwelijks met hartslag gelogde wedstrijdritten, als er al hartslagdata bij zit, lijkt t verminkt te zijn : https://www.strava.com/activities/349503998

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:34
coen76 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:21:
Oh, dat is wel handig om er bij te zeggen ja. Was 100 km in drie uur met een groep van vijf. Ik heb niet het idee dat de anderen veel meer drinken trouwens, en ben zelf ook niet echt een zweter.
Buiten lijkt het heel snel alsof je minder zweet dan je daadwerkelijk doet.
Binnen op een home trainer valt je pas op hoeveel je daadwerkelijk zweet.

Ik zou eens een keer wegen vervolgens 2 glazen drinken in het half uur voorafgaand aan de rit en dan weer wegen met all het voer en dinken dat jee nee neemd op de rit.
Weeg je dan achteraf weer en vergelijk.

Ik heb altijd 2x 850 ML bidons mee en op mijn langste rit tot nu toe (145 km) was is ondanks all het drinken en eten na de rit bijna 2 kilo lichter als voor de eerste weging.
als je kleding heb die zweet vast houd hou dan rekening met de weging.

Het verschil is gewicht is dus dat wat je minimaal moet drinken om niet uit te drogen.

Ikzelf zit aan een 850 ml bidon per uur en ga 2x 1L bidon bestellen zodat ik zeker weten nooit zonder zit.

Rijwind koelt niet alleen maar helpt ook zweet verdampen en dus zweet je ongemerkt misschien meer dan je denkt.
Het nadeel van de weinig drinken uit ervaring is ook dat je lichaam veel meer vocht gaat vasthouden na een rit waar je niet genoeg gedronken heb en dat duurt dagen voordat dat weer uit je lichaam is.

Dit kan voor jou natuurlijk anders zijn maar Ik had van mezelf nooit verwacht dat is zoveel vocht nodig heb.

Een andere oorzaak kan zijn dat je te veel (meer dan 60 gram per uur) koolhydraten binnen krijgt en je lichaam dit niet verwerken kan wat misselijkheid kan veroorzaken.

Meten is weten en ik zou het gewoon lekker uitproberen en achteraf bekijken of het lekker werkte voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25

sapphire

Die-hard pruts0r

maxoss schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:57:
[...]

Draag je ze niet binnenstebuiten? :D
Castelli heeft een strip binnen én buiten ;)

Afgelopen zaterdag ook met alleen armstukken gereden, beenstukken heb ik minder snel aan. Overigens kunnen armstukken ook door materiaal afzakken, mijn Castelli lycra's zijn goed qua maat en volgens mijn ook prima qua merk. Toch zakken die krengen langzaam af doordat het lycra zo glad is ervan, de nanoflex variant zit als gegoten en zakt echt nooit af terwijl de maat en merk het zelfde is :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik heb i.d.d. ook de nanoflex versie, die dingen zijn geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Trucje wat ik gebruik tegen het afzakken van je armstukken is om de armstukken pas aan te trekken als je een ondershirt aan hebt en dan de silicone grippers van de armstukken over de mouwen van het ondershirt te trekken. Dan pas je jersey aantrekken. Blijft het allemaal een stuk beter zitten maar moet je wel een ondershirt aan trekken natuurlijk.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Graham schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:47:
Trucje wat ik gebruik tegen het afzakken van je armstukken is om de armstukken pas aan te trekken als je een ondershirt aan hebt en dan de silicone grippers van de armstukken over de mouwen van het ondershirt te trekken. Dan pas je jersey aantrekken. Blijft het allemaal een stuk beter zitten maar moet je wel een ondershirt aan trekken natuurlijk.
Hehe, ik draai mouwloze ondershirts :) Ik heb, mits de armstukken de juiste maat hebben, eigenlijk nooit last van afzakken. Denk dat de juiste maat echt de crux is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Gebruik zelf ook de truc met het ondershirt, werkt vrij goed. Al blijft het altijd wat opletten met die armwarmers, ik denk dat mijn armen gewoon te lang en te smal zijn, zoals bijna alle fietsers :p

Misschien moeten we allemaal gewoon de armspieren wat meer trainen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Hier ook lange en dunne armen. Armwarmers blijven ook niet super zitten bovenaan. Ik heb nu 2 ondershirts, 1 mouwloos en 1 met lange mouwen. Daarnaast heeft mijn jersey weer vrij korte mouwen van zichzelf, dus een ondershirt met korte mouw zou weleens onder mijn jersey vandaan kunnen komen. Wat een getob :+

Maar zoals afgelopen zondag reed ik met een ondershirt met lange mouwen, dan zitten ze perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Geen last van afzakkers, ik heb Sportful Thermodrytex+ armwarmers, die zijn van geruwde fleece aan de binnenkant en dat werkt perfect. Verder gewoon goed strak kopen, dan blijven ze wel zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 18:08
Wellicht wat voor de wintermaanden? https://www.uitbieden.nl/payment/thermische-handschoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 21:03
Die handschoenen komen uit China. Je kan ze via Aliexpress voor de helft vh geld kopen en ze precies 1x aantrekken voordat ze bij de stiksels stuk gaan. Ik spreek uit ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Laatst online: 20-09 18:08
srk89 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:25:
Die handschoenen komen uit China. Je kan ze via Aliexpress voor de helft vh geld kopen en ze precies 1x aantrekken voordat ze bij de stiksels stuk gaan. Ik spreek uit ervaring...
Zei ik iets? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Zijn er nog tweakers die volgend jaar de GF Sportful willen rijden?
http://www.gfsportful.it/en/percorsi/altimetria/

Ik zou wel graag de 200km gaan rijden maar krijg niemand mee... ("ben nog aan het bijkomen van vorig jaar" als beste smoes, hoewel "in juni gaan we naar Canada op vakantie" ook wel een sterke is). En hoewel je niet echt alleen bent met een paar 1000 deelnemers, vind ik het geloof ik toch wel leuker om met bekenden te starten en elkaar ook weer onderweg tegen te komen. En de dagen ervoor natuurlijk ook nog wel een tochtje te maken :)

Interesse?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik heb op zich wel interesse. Ben een beetje aan het kijken om volgend jaar zoiets te rijden maar krijg niemand mee. Voor mij is de 200km waarschijnlijk wel teveel van het goede, maar dat hoeft niet uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Blijkbaar wordt er op deze manier aandacht besteed aan het fietsen en smartphone gebruik. Of dat werkt...

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 21:49
Crazy D schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:48:
Zijn er nog tweakers die volgend jaar de GF Sportful willen rijden?
http://www.gfsportful.it/en/percorsi/altimetria/

Ik zou wel graag de 200km gaan rijden maar krijg niemand mee... ("ben nog aan het bijkomen van vorig jaar" als beste smoes, hoewel "in juni gaan we naar Canada op vakantie" ook wel een sterke is). En hoewel je niet echt alleen bent met een paar 1000 deelnemers, vind ik het geloof ik toch wel leuker om met bekenden te starten en elkaar ook weer onderweg tegen te komen. En de dagen ervoor natuurlijk ook nog wel een tochtje te maken :)

Interesse?
Yes! Daar doe ik graag aan mee! Zojuist ingeschreven.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

MMUilwijk schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:30:
Yes! Daar doe ik graag aan mee! Zojuist ingeschreven.
Ik ook. Uh, denk ik. Ik heb iets betaald :o Dus denk dat ik ingeschreven ben 8)7

Binnenkort (even kijken of er meer gegadigden zijn) even kijken wat er gereserveerd kan worden qua overnachting? Hoor net dat het vrouwtje waar we vorig jaar met een groep gezeten hebben is overleden. Erg sneu natuurlijk voor haar en haar nabestaanden (vooral voor dat laatste) en ook een beetje voor ons want ze had een goedkope maar goede B&B...

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 20:50

Pelle

🚴‍♂️

Ik zit heel erg te twijfelen... lijkt me wel een waanzinnig mooie tocht, als ik dat zo zie.
Gezamelijk vervoer en overnachting maakt de keuze om te gaan wel makkelijker, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Pelle schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:48:
Ik zit heel erg te twijfelen... lijkt me wel een waanzinnig mooie tocht, als ik dat zo zie.
Gezamelijk vervoer en overnachting maakt de keuze om te gaan wel makkelijker, denk ik :)
Ik vond m vorig jaar geweldig gaaf. Toen de 130 gereden, en de vrijdag ervoor de Passo Manghem nog op geweest. Enige minpunten vond ik dat de informatie voorziening zelf wat meer op het Engels gericht had mogen zijn (vooral de dag ervoor bij het afhalen van de papieren was het vooral erg Italiaans), en tijdens de dag zelf dat er bij de pauze plekken ook wel wat sportrepen of snelle jelles hadden mogen liggen (waren wel ruim voldoende heerlijke koeken en cakejes :)). Voor de rest niets dan lof. Super organisatie (ondanks dat wij een half uur te laat waren bij de start 8)7 )

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Ik heb me ook ingeschreven, en ik zal voor de 200 km versie gaan. Ik ga n.a.w. met 3 andere fietsmaten, maar wellicht treffen we elkaar daar nog.... Ik heb er i.i.g. zin in. Voor 45 euro krijg je i.i.g. een prima organisatie (zelfde organisatie als GF Sportful die tegenwoordig GF Campionissimo heet).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graham
Klinkt idd wel interessant. Mits het met een groepje kan qua vervoer/verblijf.

@Pelle, gefeliciteerd dude!

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 13:55

DjVe

Hatsaflats!

Vandaag een dagje vrij genomen om een lekker tochtje te maken. Afgelopen weekend ben ik voor het eerst met wat vrienden richting Posbank gereden en dat smaakte naar meer.

De beentjes voelde goed, dus gelijk maar wat verder gereden dan oorspronkelijk de bedoeling was. Uiteindelijk 129 km met 29,6 gemiddeld.

http://www.strava.com/activities/408836956

* DjVe is best een beetje trots op zichzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Mooi ritje :) en nog best doorgereden dan :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Wat ik me afvraag.

Komende week is de Bikemotion in Utrecht. Is het de moeite om daar heen te gaan als beginnende fietser? en wat kan ik er allemaal van verwachten? iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 08:58
Swaxie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:32:
Wat ik me afvraag.

Komende week is de Bikemotion in Utrecht. Is het de moeite om daar heen te gaan als beginnende fietser? en wat kan ik er allemaal van verwachten? iemand ervaringen?
Ik ben een aantal jaar geleden gegaan en het is voor elke fietser de moeite waard. Naast racefietsen en mountainbikes staan er ook gewoon normale en e-bikes, verder nog allemaal producenten op het gebied van kleding, voeding en gereedschap. Het is gewoon een leuke mogelijkheid om te zien wat er allemaal nieuw op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 09:36

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik wil me dan ook maar even 'aanmelden' in dit topic. :) Heb een week of 8 geleden een Cannondale CAAD10 (2015 model) gekocht. Ik wilde namelijk graag het fietsen weer oppakken nadat ik vanaf m'n 16e halverwege de jaren '90 niet meer op een racefiets heb gezeten. Volledig Ultegra 6800, doch met FSA/Hollowgram crankstel. Wielen zijn nog gewoon de standaard Mavic Aksiums. Vorige week voor de zekerheid maar Continental GP 4000S II erop gezet ivm het nattere weer.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/717032/caad10_2.jpg

Voor het winterseizoen heb ik een Tacx Bushido Smart gekocht vorige maand, maar ik was daar dermate ontevreden en gefrustreerd over dat ik gisteren ben overgestapt op een Wahoo Kickr Snap die (eer)gisteren ook pas voor het eerst beschikbaar was in Nederland. Na 1 rit was ik hier al veel positiever over dan over de Tacx.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/717032/kickr_snap.png

Heb sinds de aanschaf 8 weken geleden een kleine 900km gedaan, en heb van elke kilometer genoten!

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Mooie fiets. Rijd zelf met precies hetzelfde model. Inmiddels 3500km op gefietst sinds februari en bevalt erg goed.
Ben wel van plan om binnenkort het stuur en de wielen te vervangen.

[ Voor 23% gewijzigd door peakrever op 10-10-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Topfiets. Maar eh, een FSA Hollowgram bestaat niet. Hollowgram is van Cannondale.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:17
Hollowgram met FSA bladen ;) kan ook helemaal cannondale he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

havana schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:22:
Topfiets. Maar eh, een FSA Hollowgram bestaat niet. Hollowgram is van Cannondale.
'FSA/Hollowgram crankstel' schreef ik, let op de slash. ;) De kettingbladen zijn van FSA:

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/fbgeo9m6x/Foto_11_10_15_01_44_28.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door gday op 11-10-2015 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ah, my bad. Wel jammer dat ze zo'n mooi crankstel uitrusten met die FSA zooi. NOFI.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Geen probleem. ;) Ik heb wel eens gelezen dat sommigen afknappen op FSA en dat anderen er totaal geen problemen mee hebben. Het is niet het eerste dat ik zelf zou upgraden aan de fiets iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Oef, nog erg fris buiten, hopelijk vanmiddag nog een snel ritje kort-kort :)

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Het gaat hier alleen om de kettingbladen, wat is daar mis mee van FSA? Voor zover ik me kan herinneren had je alleen kritiek op de lagers van FSA.
Wat voor kettingbladen zou je er anders op monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
TheLemon schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:14:

Wat voor kettingbladen zou je er anders op monteren?
Cannondale Spiderings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Spiderrings zijn mooi maar ook heel duur. En je Hollowgram heeft een speciale spider voor nodig.

Ik zou er Stronglight CT2 bladen op zetten. Prachtige bladen, sober en geheel zwart (en blijven dat ook).

Technisch gezien niks mis met FSA bladen alleen vind ik ze lelijk en ik heb hoegenaamd ook niks met het merk.

Overigens net terug van 90 km met een ijzige oostenwind. De outfit

- winterschoenen & wollen sokken
- warme winterbroek
- lange thermo
- winterjack
- handschoentjes met lange vingers
- helmmuts

.... en het was niet eens overdreven warm.... :+

[ Voor 28% gewijzigd door havana op 11-10-2015 12:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Inderdaad vies windje uit het NO. Smaak is persoonlijk, ik vind die Spiderrings spuuglelijk, zal ongetwijfeld stijf zijn, maar toch. Qua esthetiek vind ik die nieuwe DA en Ultegra wel mooi, maar FSA vind ik ook prima. Vrij neutraal, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
gday schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:16:
Voor het winterseizoen heb ik een Tacx Bushido Smart gekocht vorige maand, maar ik was daar dermate ontevreden en gefrustreerd over dat ik gisteren ben overgestapt op een Wahoo Kickr Snap die (eer)gisteren ook pas voor het eerst beschikbaar was in Nederland. Na 1 rit was ik hier al veel positiever over dan over de Tacx.
Ik ben van plan om een Bushido aan te schaffen. Ik ben benieuwd waar je ontevreden over was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 13:55

DjVe

Hatsaflats!

Zo slecht vind ik de FSA Gossamer niet. Hij draait al zo'n 7000km zonder problemen. Hij is alleen wat zwaar, maar verder een prima crank (en lager). Het staat wel als eerste op de lijst om te upgraden (+ Remmen).

Het was vandaag inderdaad vies koud. De fiets computer gaf nog geen 5 graden aan toen ik weg reed. Ik heb de racer lekker binnen gelaten en ben op de bostractor gaan rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Had het inderdaad ook wel wat warmer verwacht vandaag, enorm verschil met gisteren. Toch maar wat warmer aangekleed.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Zeker een stuk kouder dan gisteren maar goed te doen met nanoflex broek, korte mouwen zomer ondershirt, Gabba, windstopper handschoenen met daar overheen mijn korte handschoenen en wat dikkere sokken. Overschoenen had misschien zelfs wel even gemogen maar voor 30 KM was dat prima te doen. Zelfs de Gabba nog even open geritst :9

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Vanmiddag in winterbroek en -jas op pad geweest. En ook wollen sokken. Vond t erg koud! Maar het zonnetje was wel lekker nog even van genoten.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

maxoss schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:24:
[...]

Ik ben van plan om een Bushido aan te schaffen. Ik ben benieuwd waar je ontevreden over was.
Ik heb de Bushido Smart toen gekocht omdat het idee van een 'open' trainer mij aanstond. Ik wilde die namelijk ook kunnen gebruiken met o.a. Zwift.

Mijn ervaren minpunten:
  • Je moet eerst de pedalen rond laten gaan voordat je verbinding kunt maken. Hij werkt namelijk niet op stroom. Leek handig, maar bleek juist onhandig. Als je moet kalibreren moet je eerst een bepaalde snelheid trappen, dan moet je daarna een tijd de benen stilhouden en begint de app tegelijkertijd te waarschuwen dat de Tacx uit dreigt te vallen wegens gebrek aan stroom. Vervolgens moet je afstappen, een knop bijstellen voor de kalibratie, en dan begint het circus weer opnieuw, tot je juist gekalibreerd hebt.
  • Soms duurt het een paar minuten voordat je überhaupt verbinding hebt kunnen maken met wat voor app dan ook
  • De iPad-app crashte onder iOS9 als je verbinding wilde maken (is sinds een paar dagen pas opgelost)
  • Je hebt voor alle apps, behalve de eigen Tacx-app, een ANT+-dongle nodig. Omdat ik zowel iPad als Mac wilde gebruiken, moest ik dus 2 verschillende dongles kopen. En omdat er geen dongles zijn voor lightning-poorten moest ik daar ook een adapter voor aanschaffen. Kostte me weer 140 euro extra.
  • De Tacx-app kan geen data exporteren. Al je trainingsdata blijft dus in de Tacx-app terwijl je de trainingen die je buiten doet juist ergens anders bijhoudt, dus heb je je data op twee verschillende plekken.
  • De Tacx is vrij licht waardoor het instabiel aanvoelt als je uit het zadel komt
  • De verbinding is vrij instabiel waardoor je soms een paar seconden lang zogenaamd 0 watt trapt terwijl je je de pleuris trapt
  • Ik heb ook wel eens gehad dat de Tacx z'n weerstand verhoogde omdat ik 12% moest klimmen. Vervolgens moest ie de weerstand weer omlaag schakelen omdat de klim voorbij was, maar de weerstand bleef net zo hoog. (Kan echter ook aan de app, CycleOps VirtualTraining, hebben gelegen.)
Mijn vriendin hoorde me alleen maar klagen, zuchten en steunen als ik op die Tacx zat en vroeg op gegeven moment of ik het überhaupt wel leuk vond. Ik denk dat ik de ongeveer helft van de tijd dat ik op de Tacx zat daadwerkelijk iets heb kunnen doen. Ik was een paar dagen in staat om die Tacx de kamer door te slingeren van frustratie, en toen heb ik 'm een dag later maar ingepakt en geruild voor die Wahoo.

[ Voor 8% gewijzigd door gday op 12-10-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
gday schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:12:
[...]

Ik heb de Bushido Smart toen gekocht omdat het idee van een 'open' trainer mij aanstond. Ik wilde die namelijk ook kunnen gebruiken met o.a. Zwift.

Mijn ervaren minpunten:
  • Je moet eerst de pedalen rond laten gaan voordat je verbinding kunt maken. Hij werkt namelijk niet op stroom. Leek handig, maar bleek juist onhandig. Als je moet kalibreren moet je eerst een bepaalde snelheid trappen, dan moet je daarna een tijd de benen stilhouden en begint de app tegelijkertijd te waarschuwen dat de Tacx uit dreigt te vallen wegens gebrek aan stroom. Vervolgens moet je afstappen, een knop bijstellen voor de kalibratie, en dan begint het circus weer opnieuw, tot je juist gekalibreerd hebt.
  • Soms duurt het een paar minuten voordat je überhaupt verbinding hebt kunnen maken met wat voor app dan ook
  • De iPad-app crashte onder iOS9 als je verbinding wilde maken (is sinds een paar dagen pas opgelost)
  • Je hebt voor alle apps, behalve de eigen Tacx-app, een ANT+-dongle nodig. Omdat ik zowel iPad als Mac wilde gebruiken, moest ik dus 2 verschillende dongles kopen. En omdat er geen dongles zijn voor lightning-poorten moest ik daar ook een adapter voor aanschaffen. Kostte me weer 140 euro extra.
  • De Tacx-app kan geen data exporteren. Al je trainingsdata blijft dus in de Tacx-app terwijl je de trainingen die je buiten doet juist ergens anders bijhoudt, dus heb je je data op twee verschillende plekken.
  • De Tacx is vrij licht waardoor het instabiel aanvoelt als je uit het zadel komt
  • De verbinding is vrij instabiel waardoor je soms een paar seconden lang zogenaamd 0 watt trapt terwijl je je de pleuris trapt
  • Ik heb ook wel eens gehad dat de Tacx z'n weerstand verhoogde omdat ik 12% moest klimmen. Vervolgens moest ie de weerstand weer omlaag schakelen omdat de klim voorbij was, maar de weerstand bleef net zo hoog. (Kan echter ook aan de app, CycleOps VirtualTraining, hebben gelegen.)
Mijn vriendin hoorde me alleen maar klagen, zuchten en steunen als ik op die Tacx zat en vroeg op gegeven moment of ik het überhaupt wel leuk vond. Ik denk dat ik de ongeveer helft van de tijd dat ik op de Tacx zat daadwerkelijk iets heb kunnen doen. Ik was een paar dagen in staat om die Tacx de kamer door te slingeren van frustratie, en toen heb ik 'm een dag later maar ingepakt en geruild voor die Wahoo.
Hmm bedankt,

- Echter kun je de Ipad toch ook koppelen met bluetooth?
- Je kunt volgens mij een Garmin Edge koppelen zodat je toch data hebt.
- Verbindingsproblemen lees ik ook, zou kunnen liggen aan afstand tussen dongle en de tacx. Voor de pc heb je er een met een verlengdraad zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

maxoss schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:06:
[...]

Hmm bedankt,

- Echter kun je de Ipad toch ook koppelen met bluetooth?
- Je kunt volgens mij een Garmin Edge koppelen zodat je toch data hebt.
- Verbindingsproblemen lees ik ook, zou kunnen liggen aan afstand tussen dongle en de tacx. Voor de pc heb je er een met een verlengdraad zag ik.
Je kunt koppelen met bluetooth, maar dan kunnen andere apps de weerstand van de Tacx niet regelen. Dat heeft Tacx alleen opengesteld over ANT+.

Ik heb een Garmin Edge 500 en die kun je inderdaad ook koppelen, maar die kon de vermogensmeter niet goed kalibreren (wat wel lukt met de Wahoo) en bleef steeds meldingen geven dat ie nog een andere snelheids- en cadanssensor vond (namelijk die van de Garmin zelf, die uiteraard bij het achterwiel zit en steeds wakker werd door de cadansmagneet). Heel irritant. :)

Met een verlengkabel klooien om de dongle aan te sluiten had ik al helemaal geen zin in ... dan is het idee van draadloos wat mij betreft redelijk teniet gedaan. ;) Het bereik van bluetooth is inderdaad veel groter dan van ANT+.

[ Voor 4% gewijzigd door gday op 12-10-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:23
Gentlemen!

Ik zit al een tijdje te dubben om ook te gaan fietsen. Ik boks en ren af en toe, en wil er ook bij gaan fietsen. Ik heb het alleen nog niet gedaan omdat niemand in mijn nabije omgeving een fiets had waarop ik het even kon uitproberen, maar daar is vandaag verandering in gekomen.

Mijn broer fietst al geruime tijd, gaat binnenkort op een lange reis en heeft zijn fiets aan mij gegeven. Het is een Wilier Triestina uit 2012, dus nu moet ik wel. :D

Ik ben nu aan het kijken wat ik zoal nodig ga hebben om op een zo kostenefficient mogelijke manier uit te vinden of ik het vet vind. Als ik het gaaf vind, dan geef ik de fiets weer terug en koop ik mijn eigen en wil ik ook wat betere spullen kopen. Maar voor nu wil ik het even el cheapo doen. Het maakt me daarom ook niet zo uit of de spullen die ik ga kopen lang meegaan. :P

Ik heb een aantal vragen of iets verstandig is om te gaan halen gezien ik al aardig wat hardloopspullen heb:
  • Ja, ik neem een helm, want ik ga ongetwijfeld op mijn plaat :)
  • Mijn korte hardloopbroek lijkt me niet geschikt om mee te gaan fietsen. Met de herfst/winter voor de boeg; is het praktisch om direct voor lange broeken te gaan of heb je die pas nodig als het echt echt echt flink koud is?
  • Ik lees dat sommige broeken enkel een 'binnenbroek' zijn, en bij sommigen zit er zowel een binnen- als buitenbroek bij. Heeft het een een groot voordeel tov het ander?
  • Ik heb een windjacket die ik bij het hardlopen gebruik als het regent. Word ik met een dergelijke jack niet een grote windvanger? Kan ik beter een halen die goed is voor fietsen (mocht hier een verschil in zitten)
  • Ik twijfel of ik alvast schoenen moet kopen. Mijn broer zegt dat ik prima in het begin kan starten met mijn hardloopschoenen, maar twijfel of dat écht praktisch is. Iemand daar toevallig ervaring mee? (De trappers zijn geloof ik SPD, dus denk dan bijvoorbeeld aan deze of deze

[ Voor 14% gewijzigd door Misha op 12-10-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Misha schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:02:
Gentlemen!

Ik zit al een tijdje te dubben om ook te gaan fietsen. Ik boks en ren af en toe, en wil er ook bij gaan fietsen. Ik heb het alleen nog niet gedaan omdat niemand in mijn nabije omgeving een fiets had waarop ik het even kon uitproberen, maar daar is vandaag verandering in gekomen.

Mijn broer fietst al geruime tijd, gaat binnenkort op een lange reis en heeft zijn fiets aan mij gegeven. Het is een Wilier Triestina uit 2012, dus nu moet ik wel. :D

Ik ben nu aan het kijken wat ik zoal nodig ga hebben om op een zo kostenefficient mogelijke manier uit te vinden of ik het vet vind. Als ik het gaaf vind, dan geef ik de fiets weer terug en koop ik mijn eigen en wil ik ook wat betere spullen kopen. Maar voor nu wil ik het even el cheapo doen. Het maakt me daarom ook niet zo uit of de spullen die ik ga kopen lang meegaan. :P

Ik heb een aantal vragen of iets verstandig is om te gaan halen gezien ik al aardig wat hardloopspullen heb:
  • Ja, ik neem een helm, want ik ga ongetwijfeld op mijn plaat :)
  • [b]Waarom ATB helm?[/b]
  • Mijn korte hardloopbroek lijkt me niet geschikt om mee te gaan fietsen. Met de herfst/winter voor de boeg; is het praktisch om direct voor lange broeken te gaan of heb je die pas nodig als het echt echt echt flink koud is?
  • [b]Optie is korte broek en beenstukken. Ben je klaar voor meerdere seizoenen. Bij Decathlon kun je voor weinig geld een broekje kopen. Ik fiets nog steeds met mijn broekje van 8 EUR[/b]
  • Ik lees dat sommige broeken enkel een 'binnenbroek' zijn, en bij sommigen zit er zowel een binnen- als buitenbroek bij. Heeft het een een groot voordeel tov het ander?
  • [b]Geen idee[/b]
  • Ik heb een windjacket die ik bij het hardlopen gebruik als het regent. Word ik met een dergelijke jack niet een grote windvanger? Kan ik beter een halen die goed is voor fietsen (mocht hier een verschil in zitten)
  • [b]Belangrijk is dat hij nauw sluit. Maar als je net begint hoeft niet alles gelijk goed te zijn[/b]
  • Ik twijfel of ik alvast schoenen moet kopen. Mijn broer zegt dat ik prima in het begin kan starten met mijn hardloopschoenen, maar twijfel of dat écht praktisch is. Iemand daar toevallig ervaring mee? (De trappers zijn geloof ik SPD, dus denk dan bijvoorbeeld aan deze of deze
  • [b]Ik ben ook begonnen met sneakers, maar had wel normale pedalen en geen SPD. Ik heb zelf de voorlopers van die Shimano (wel ATB variant)[/b]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Thanks!

Een ATB helm omdat die all terrain is, en ik dacht dat dat wel praktisch is? :+ Ik dacht ook nog even aan deze, maar de verschillen zie ik zelf echt niet. Die vind je netjes als je via 'Race' naar de helmen navigeert, maar ik ga nog helemaal niet racen :P

Decathlon, check! Volgens mij heb ik daar nu ook veel van mijn hardloopspul vandaan. Ik was de naam al helemaal vergeten

Ik denk dat het fietsen met normale sneakers op SPD-pedalen wel wat ruk gaat zijn en mogelijk ook een groot deel van het 'plezier' gaat beïnvloeden, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ik zou inderdaad niet met normale sneakers op SPD pedalen gaan. Dus of andere pedalen of andere schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Het is zelfs niet te doen op lange afstanden (10+). Heb het wel eens een stuk gedaan door Londen maar je krijgt er ontzettend kramp van in je voeten omdat de zolen erg doorbuigen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

[/list]
Met gewone sportschoenen is het eigenlijk niet te doen. Bij de Lild of Aldi hebben ze nog wel eens goedkope fietsschoenen van een paar tientjes. Als er al SPD pedalen op zitten ben je goedkoop klaar. En anders heb je voor zo'n 60 euro de goedkoopste Shimano schoenen nog.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Vergeet niet dat je dan ook los schoenplaatjes erbij moet bestellen en erop moet schroeven. Anders ben je net zo ver van huis. ;)

Ik neem aan dat het SPD-SL is ipv gewoon SPD, toch? Dan zou je bijvoorbeeld nog deze erbij moeten nemen. Neem wel de gele want die hebben meer speling en zijn minder belastend (=blesserend) voor je knie als je de plaatjes niet perfect monteert (positie kan nauw luisteren en verschilt van persoon tot persoon).

[ Voor 7% gewijzigd door gday op 12-10-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Laatst online: 19-09 22:26
Al enige tijd wil ik graag iets van navigatie op mijn fiets, maar ik vond de huidige Garmin en Mio toch wat te duur. Ik heb nog gekeken naar een telefoonhouder voor op het stuur, maar toch besloten om dit niet te doen. Ik heb een 5.5 inch telefoon en vond dit te groot. Nu heb ik een paar maanden geleden (vergat steeds hier te posten) het volgende besteld:
https://www.kickstarter.c...ike-assistant/description

Ik zat zelf ook al een tijd te denken aan een klein schermpje dat met mijn telefoon connect en deze lui doen nagenoeg precies wat ik zoek. Levering is pas in mei 2016, maar ik ben erg benieuwd! Ik denk dat de gps van je telefoon doorslaggevend is in de functionaliteit van het apparaat. Met name in het buitenland als je geen data hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Kun je dan niet beter een Wahoo RFLKT nemen? Ik dacht dat je daar ook mee kon navigeren.

Edit: hier

[ Voor 39% gewijzigd door gday op 12-10-2015 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
gday schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:22:
Vergeet niet dat je dan ook los schoenplaatjes erbij moet bestellen en erop moet schroeven. Anders ben je net zo ver van huis. ;)

Ik neem aan dat het SPD-SL is ipv gewoon SPD, toch? Dan zou je bijvoorbeeld nog deze erbij moeten nemen. Neem wel de gele want die hebben meer speling en zijn minder belastend (=blesserend) voor je knie als je de plaatjes niet perfect monteert (positie kan nauw luisteren en verschilt van persoon tot persoon).
Nee, het is gewoon SPD. Heb begrepen dat daar geen speling in zit itt SPD-SL, waardoor het iets meer blessuregevoelig is voor de knieën

Thanks voor de comments heren! Weer wat wijzer geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
gday schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:25:
Kun je dan niet beter een Wahoo RFLKT nemen? Ik dacht dat je daar ook mee kon navigeren.

Ik weet niet of ik dat beter had kunnen doen, zal me er eens in verdiepen. Toen ik de haiku tegen kwam heb ik hem direct gekocht. tikkeltje impulsief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
gday schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:25:

Of de Elemnt die eind dit jaar uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Exocet schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:40:
[...]

Daar zat ik ook net naar te kijken. Is wel een compleet andere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Wow, die Elemnt is wel heel gaaf zeg. Maar dat vind ik teveel geld voor zo'n gadget. Ik denk wel dat dit nog erg in de kinderschoenen staat en over 2 a 3 jaar veel meer en beter geintegreerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Misha schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:31:
[...]

Nee, het is gewoon SPD. Heb begrepen dat daar geen speling in zit itt SPD-SL, waardoor het iets meer blessuregevoelig is voor de knieën

Thanks voor de comments heren! Weer wat wijzer geworden!
In mijn SPD op de mountainbike zit een kilometer speling juist. Klik ook veel makkelijker in en uit. Met SPD-SL kun je de gewenste speling in graden nauwkeurig kiezen door de kleur schoenplaatjes. Rood is 0, blauw 3 en geel 6 graden zeg ik uit mijn hoofd.

Maarre, heeft je broer al zijn gear er niet bij uitgeleend? Dan hoef je dat niet direct te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Moet je wel zelfde maat schoenen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Exocet schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:40:
[...]

Oef, die was ik vergeten. Die vind ik wel aantrekkelijker dan de RFLKT. Denk dat dat een mooie upgrade gaat worden voor m'n Garmin Edge 500. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Waarom de Elemnt als je ook de Garmin 810 kunt kopen voor minder? Misschien ben ik blind, maar ik zie niet wat die Elemnt meer kan dan de Garmin. Zie wel dat je de 810 voor minder kunt kopen (377 bij Futurumshop incl hartslag, cadans en snelheid sensor, vs. 379 euro voor de Elemnt zonder die extra's).
Niet te moeilijk doen. Zorg voor klik-schoenen die matchen met de pedalen, of zet er normale pedalen op. Ik zou voor het 1e gaan, want dat fietst wel fijner (al was ik klik-pedalen gewent van spinning in de sportschool, wellicht is het als je die helemaal niet gewend bent fijner om er normale trappers onder te zetten). Helm uiteraard. Broek maakt geen moer uit zolang het maar wat zeem bevat. Zit toch de 1e keren erg oncomfortabel :P Lange hartloopbroek kun je er altijd nog overheen doen. Ja de fanatieke fietser kijkt je dan aan alsof je van pluto komt... who cases :P Mijn 1e ritjes op m'n fiets was met ski handschoenen en ski jas want het was focking koud. Fietsbroek met daaroverheen een dikke joggingbroek. Reed straal voor lul maar heb wel met 3 graden boven 0 lekker m'n tochtjes kunnen maken :) (en met dit weer kom je toch amper mensen tegen want 90% is mooiweerfietser).

Als je het niet leuk vind, kun je de schoenen en helm wel weer op marktplaats dumpen (al kun je misschien de helm en schoenen van je broer lenen), en als je het wel leuk vind (waar we hier uiteraard vanuit gaan!) kun je rustig gaan shoppen zodat je in het voorjaar goede spullen hebt (en helaas komt er nooit een einde aan de stroom van spullen die je zou willen hebben :+).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik wil de overstap maken van het hardlopen naar het fietsen. Mede omdat het hardlopen mij niet helemaal ligt en ik fietsen (alleen maar ook zeker in een groepje) leuk vind. Ik ben echter tot nu toe een mooi weer fietsert geweest en wil kijken of ik nu door kan fietsen als het weer minder is. Nu heb ik daar wat vragen over.

1) Ik lees dat sommige een echte winter fiets hebben, waarom is dat?
2) Fietsen jullie de winter ook door, of gaan jullie allemaal naar binnen op de home trainer?
3) Wat zouden jullie me adviseren qua kleding? Een lange broek met zeem, of een lange broek zonder zeem met daarover heen / onder een korte broek met zeem zodat ik deze ook in de zomer maanden kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Tristan schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 07:37:
Ik wil de overstap maken van het hardlopen naar het fietsen. Mede omdat het hardlopen mij niet helemaal ligt en ik fietsen (alleen maar ook zeker in een groepje) leuk vind. Ik ben echter tot nu toe een mooi weer fietsert geweest en wil kijken of ik nu door kan fietsen als het weer minder is. Nu heb ik daar wat vragen over.

1) Ik lees dat sommige een echte winter fiets hebben, waarom is dat?
Omdat sommige mensen een hele dure fiets hebben en het zonde vinden als componenten naar de klote gaan van de pekel en het vuil en water in de winter.
2) Fietsen jullie de winter ook door, of gaan jullie allemaal naar binnen op de home trainer?
Vrolijk in de winter door, maar ik stop als er ijs / aangereden sneeuw op de weg ligt. De Tacx komt alleen uit de kast als er ijs ligt of als ik specifieke dingen wil trainen op de tijdritfiets. Het is juist heerlijk om in de winter buiten te fietsen, minder oude mannen met een bierbuik en een carbon compact frame om de bierbuik in te hangen op de dijk :)
3) Wat zouden jullie me adviseren qua kleding? Een lange broek met zeem, of een lange broek zonder zeem met daarover heen / onder een korte broek met zeem zodat ik deze ook in de zomer maanden kan gebruiken?
Ik zou bij Rose of Decathlon een set arm- en beenstukken kopen, een windbreaker en een losse korte broek en daar overheen een lange broek zonder zeem. Ben je het meest flexibel, want die korte broek met beenstukken doen het prima tot een graad of 5 en daarna kun je de lange broek aan. Overigens altijd de broek met de zeem (zonder onderbroek natuurlijk) als eerst, en daar overheen de lange broek! De zeem moet tegen je zitvlak, niet de stiknaden in de andere broek.

[ Voor 8% gewijzigd door ybastiaans op 13-10-2015 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
TheLemon schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:07:
[...]

In mijn SPD op de mountainbike zit een kilometer speling juist. Klik ook veel makkelijker in en uit. Met SPD-SL kun je de gewenste speling in graden nauwkeurig kiezen door de kleur schoenplaatjes. Rood is 0, blauw 3 en geel 6 graden zeg ik uit mijn hoofd.

Maarre, heeft je broer al zijn gear er niet bij uitgeleend? Dan hoef je dat niet direct te kopen.
Ik en mijn broer hebben niet dezelfde maten :P ik heb wel zijn hartslagmeter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 23:15
Vanmorgen maar weer eens de fiets gepakt richting het werk.. Het was best koud, maar gelukkig hielp de Gabba een hoop. Mis de zomer nu al :(

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Het is ook wel echt een brute overstap, zo meteen naar 2-3 graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gisteren was het 0 op de garmin, vandaag 3 maar door de wind (en dat ik iets rustiger fietste) leek het wel kouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
gisteravond nog ff gefietst, maar na 35 km had ik echt fucking zere voeten van de kou. Iemand tips voor goede sokken en overschoenen? had nu 2 paar katoenen sokken. Liefsts beetje budget vriendelijk. Voor de rest had ik het warm genoeg (had 3 lagen aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Crazy D schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 07:36:
Waarom de Elemnt als je ook de Garmin 810 kunt kopen voor minder? Misschien ben ik blind, maar ik zie niet wat die Elemnt meer kan dan de Garmin. Zie wel dat je de 810 voor minder kunt kopen (377 bij Futurumshop incl hartslag, cadans en snelheid sensor, vs. 379 euro voor de Elemnt zonder die extra's).
Ik wil geen touch screen want dat is klote in de regen, en de ELEMNT kan ook m'n Wahoo fietstrainer direct aansturen. Hartslag, cadans en snelheid heb ik al sensoren voor die ik gewoon kan hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
ramonlambal schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:47:
gisteravond nog ff gefietst, maar na 35 km had ik echt fucking zere voeten van de kou. Iemand tips voor goede sokken en overschoenen? had nu 2 paar katoenen sokken. Liefsts beetje budget vriendelijk. Voor de rest had ik het warm genoeg (had 3 lagen aan)
gewoon een paar rubberen overschoenen , die blokkeren de wind (maar je kan wel wat zweetvoetjes krijgen).
Dan is met 1 paar normale sokken nog prima te fietsen. Ik heb een paar van GripGrap.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
NielsTn schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:48:
[...]

gewoon een paar rubberen overschoenen , die blokkeren de wind (maar je kan wel wat zweetvoetjes krijgen).
Dan is met 1 paar normale sokken nog prima te fietsen. Ik heb een paar van GripGrap.
goeie tip! wist niet dat die bestonden, heb wel eens van die neopreen gehad, maar die waren snel kapot, en vond ze ook niet heel erg warm. Zweetpoten vind ik niet erg, liever warm met zweetpoten dan koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Hier prima ervaring met neopreen overschoenen (Castelli Diluvio 16). Houden je voeten lekker warm, alleen het is wel oppassen dat ze niet kapot gaan door uitsteeksels op je schoenen, zoals de buckle en het klittenband. Met name het klittenband haakt als een dolle aan de binnenkant van die schoenen, waardoor ze enorm gaan rafelen. Je kunt dat voorkomen door een oud enkelsokje of een stuk panty kapot te knippen en over de neus van de schoen te trekken. Misschien een lauwe oplossing, maar het werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Lekker warme sokken werkt voor nu ook nog prima. (ik heb merinowol sokken)
Als het nog wat kouder wordt komen winterschoenen weer uit de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Mm, ik vind alleen sokken toch wel iets te koud voor ritjes na zonsondergang bij +5c met een noordoostenwind. Maar ik heb snel koude voeten.

[ Voor 7% gewijzigd door nare man op 13-10-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
winterschoenen vind ik toch een iets te grote investering. Elk jaar zeg ik weer dat ik de winter doorfiets, maar vaak gebeurt dat toch niet echt... Dit jaar toch maar eens proberen. Zeker in het donker vind ik het eigenlijk best heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Mocht iemand nog naar BikeMotion willen: http://www.actievandedag....beurs-utrecht-bike-motion
Pagina: 1 ... 31 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic