coen76 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:21:
Oh, dat is wel handig om er bij te zeggen ja. Was 100 km in drie uur met een groep van vijf. Ik heb niet het idee dat de anderen veel meer drinken trouwens, en ben zelf ook niet echt een zweter.
Buiten lijkt het heel snel alsof je minder zweet dan je daadwerkelijk doet.
Binnen op een home trainer valt je pas op hoeveel je daadwerkelijk zweet.
Ik zou eens een keer wegen vervolgens 2 glazen drinken in het half uur voorafgaand aan de rit en dan weer wegen met all het voer en dinken dat jee nee neemd op de rit.
Weeg je dan achteraf weer en vergelijk.
Ik heb altijd 2x 850 ML bidons mee en op mijn langste rit tot nu toe (145 km) was is ondanks all het drinken en eten na de rit bijna 2 kilo lichter als voor de eerste weging.
als je kleding heb die zweet vast houd hou dan rekening met de weging.
Het verschil is gewicht is dus dat wat je minimaal moet drinken om niet uit te drogen.
Ikzelf zit aan een 850 ml bidon per uur en ga 2x 1L bidon bestellen zodat ik zeker weten nooit zonder zit.
Rijwind koelt niet alleen maar helpt ook zweet verdampen en dus zweet je ongemerkt misschien meer dan je denkt.
Het nadeel van de weinig drinken uit ervaring is ook dat je lichaam veel meer vocht gaat vasthouden na een rit waar je niet genoeg gedronken heb en dat duurt dagen voordat dat weer uit je lichaam is.
Dit kan voor jou natuurlijk anders zijn maar Ik had van mezelf nooit verwacht dat is zoveel vocht nodig heb.
Een andere oorzaak kan zijn dat je te veel (meer dan 60 gram per uur) koolhydraten binnen krijgt en je lichaam dit niet verwerken kan wat misselijkheid kan veroorzaken.
Meten is weten en ik zou het gewoon lekker uitproberen en achteraf bekijken of het lekker werkte voor jou.