Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
Manke schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:48:
[...]

Heb je een ov kaart of betaalpas in de buurt die je kan testen? Misschien ligt het aan het type kaart en werken die gewoon niet met de opo, heb zelf nog niks, wel besteld. Thanks alvast.
Helaas nu FF niet, ben op vakantie.
Als ik terug ben wil ik t anders wel FF voor je proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 18:18
Medic schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:03:
[...]
Plus, binnen afzienbare tijd, als het mee zit een weekje, komt 12.1 uit, ik denk dat ik daarop wacht.
[sarcasme] prachtig, de OP2 is aangekondigd, [/sarcasme]

en ik wacht nog steeds op 12.1,"You will have it soon"... zei men op het OPO forum...
Draai inmiddels een 12.1 Nightly,
ik irriteerde mij kapot aan de sortering bug in het adresboek ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Medic op 28-07-2015 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn OPO sinds januari. Sinds gisteren is hij bijna onbruikbaar geworden.

Ik wou het toestel rebooten, dus ik druk op de powerknop en kies in het menu voor herstarten. Ik merkte op dat het toestel niet afsloot maar direct uitviel en dus niet meer herstartte. Ik probeer het weer aan te zetten, ik druk op de powerknop, zie het oneplus logo en daarna valt het weer uit. De enige manier om het terug aan te krijgen, is door het toestel in het stopcontact te steken en dan een paar keer te proberen aanzetten. Vervolgens gaat het wel aan.

Van zodra ik dan terug even op de powerknop duw om het scherm uit te zetten, dan krijg ik direct het reboot/shutdown menu of valt het toestel direct uit. Spontaan valt het toestel ook uit.

Batterij stond op 100% en toestel is niet geroot.

Iemand enig idee wat ik nog allemaal kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:26
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:43:
Ik heb mijn OPO sinds januari. Sinds gisteren is hij bijna onbruikbaar geworden.

Ik wou het toestel rebooten, dus ik druk op de powerknop en kies in het menu voor herstarten. Ik merkte op dat het toestel niet afsloot maar direct uitviel en dus niet meer herstartte. Ik probeer het weer aan te zetten, ik druk op de powerknop, zie het oneplus logo en daarna valt het weer uit. De enige manier om het terug aan te krijgen, is door het toestel in het stopcontact te steken en dan een paar keer te proberen aanzetten. Vervolgens gaat het wel aan.

Van zodra ik dan terug even op de powerknop duw om het scherm uit te zetten, dan krijg ik direct het reboot/shutdown menu of valt het toestel direct uit. Spontaan valt het toestel ook uit.

Batterij stond op 100% en toestel is niet geroot.

Iemand enig idee wat ik nog allemaal kan proberen?
Niet te veel klooien en OnePlus het laten oplossen :P Lijkt mij wel een hardware issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02
Ik zou is proberen om de telefoon aan de PC te hangen, je data veilig stellen en een reset uitvoeren.
Waarschijnlijk helpt het niet, maar als je de opo moet op sturen zullen ze je eerst vragen dit te proberen dus dan ben je de data sowieso kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Net mijn remote session afgerond, jammer genoeg heeft het niet geholpen. Hier was ik al bang voor. Toch vind ik het een goede manier om gebruikers te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Mijn 1+1 is geleverd gisteren! super mooie telefoon. Zegt me collega net, heb je al geupdate. Oohhh ja, dat moet ik nog doen. Dus ik naar Settings > About Phone > Check for updates. Helemaal niks. Ook al ingelogd bij Cyanogen, maar nog steeds niets. Hij draait nu 4.4.4. Kijk ik op de verkeerde plek voor de update? Moet ik het uit een ander menu starten? Of moet ik nu ik net (5min) ben ingelogt bij cyanogen even wachten voordat het allemaal geregistreerd is? Of zijn er andere handelingen die ik kan doen?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Ik gebruik een tijdje de standaard mail app in Lollipop (Boxer), maar deze bevalt me niet helemaal. Ik merk dat ik heel vaak moet mijn duim naar beneden moet swypen voor hij nieuwe e-mail gaan syncen.

Ik heb ondertussen de Outlook mail app geinstalleerd en die werkt erg fijn. Nadeel lleen is dat de contacten in mijn telefoon niet meer aanwezig zijn (gemiste oproepen etc zijn gewoon het 06-nr). Ik begreep dat de Outlook app nog een soort van preview was. Maar is het mogelijk dat de Outlook app de default mail en contacten app wordt? Zodra ik een deel van een naam intyp om degene te bellen dat hij daar zijn contacten weghaald? Ik heb exchange mail en gebruik IMAP voor prive mail. In de exchange mail zitten al mijn contacten.

Of heeft nog iemand ervaring met een heel goede mail app die exchange en IMAP ondersteund en waar je eenvoudig beide mailboxen kunt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
ye-roon schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:28:
Mijn 1+1 is geleverd gisteren! super mooie telefoon. Zegt me collega net, heb je al geupdate. Oohhh ja, dat moet ik nog doen. Dus ik naar Settings > About Phone > Check for updates. Helemaal niks. Ook al ingelogd bij Cyanogen, maar nog steeds niets. Hij draait nu 4.4.4. Kijk ik op de verkeerde plek voor de update? Moet ik het uit een ander menu starten? Of moet ik nu ik net (5min) ben ingelogt bij cyanogen even wachten voordat het allemaal geregistreerd is? Of zijn er andere handelingen die ik kan doen?
Er zijn een tijdje geleden OPO's geleverd met een versie die niet officieel was uitgebracht voor de rest van ons, die schijnen problemen te hebben met het updaten naar een hogere versie.
Kan zo snel niet dat verhaal terugvinden.

Dus dit zal je dan handmatig moeten doen.

Ga je een Nightly draaien (12.1) (android 5.1.1)
of de official? (12.0-YNG1TAS0YL) (android 5.0.2)

Voor officieel; http://www.latintimes.com...s-12-cm12-tutorial-309788

Voor Nightly; http://forum.xda-develope...d-12-1-nightlies-t3084769

[ Voor 3% gewijzigd door Medic op 31-07-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Medic schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:42:
[...]

Er zijn een tijdje geleden OPO's geleverd met een versie die niet officieel was uitgebracht voor de rest van ons, die schijnen problemen te hebben met het updaten naar een hogere versie.
Kan zo snel niet dat verhaal terugvinden.

Dus dit zal je dan handmatig moeten doen.

Ga je een Nightly draaien (12.1) (android 5.1.1)
of de official? (12.0-YNG1TAS0YL) (android 5.0.2)

Voor officieel; http://www.latintimes.com...s-12-cm12-tutorial-309788

Voor Nightly; http://forum.xda-develope...d-12-1-nightlies-t3084769
Had intussen ook even m'n internet skills los gelaten. Kwam via reddit hier: https://forums.oneplus.ne...bs28k-ota-updates.315441/

Ik heb de fix daar net toegepast en works like a charm. Updating naar de pre-update van 12.0 right now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
ye-roon schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:42:
[...]

Had intussen ook even m'n internet skills los gelaten. Kwam via reddit hier: https://forums.oneplus.ne...bs28k-ota-updates.315441/

Ik heb de fix daar net toegepast en works like a charm. Updating naar de pre-update van 12.0 right now.
Weet wel dat 12.0 nog een paar issues heeft.

1.Non-Stock camera apps flash issue, A line dividing the photo with 2 different shades. ( Known issue on Cm11s Also)
2. Slow Shutter + Raw Camera Crash
3. Proximity Bug, Screen turning off when accepting a call
4.Wifi/Mobile Network seem unstable
5.Random system apps crashing like Dialer,Messaging most fixed with a reboot
6.Gesture Typing on Google and AOSP Keyboard SwiftKey don't work as well
7.Some themes fail to theme certain system apps like messenger
8.Contact settings aren't saving when rebooting
9.Default email app isn't showing everything in set language
(These are minor bugs some people may face them some may not)

Daarom draai ik een 12.1 nightly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Medic schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:22:
[...]

Weet wel dat 12.0 nog een paar issues heeft.

1.Non-Stock camera apps flash issue, A line dividing the photo with 2 different shades. ( Known issue on Cm11s Also)
2. Slow Shutter + Raw Camera Crash
3. Proximity Bug, Screen turning off when accepting a call
4.Wifi/Mobile Network seem unstable
5.Random system apps crashing like Dialer,Messaging most fixed with a reboot
6.Gesture Typing on Google and AOSP Keyboard SwiftKey don't work as well
7.Some themes fail to theme certain system apps like messenger
8.Contact settings aren't saving when rebooting
9.Default email app isn't showing everything in set language
(These are minor bugs some people may face them some may not)

Daarom draai ik een 12.1 nightly.
Valt daar hetvolgende ook onder: Sinds 12.0 worden outlook contacten niet meer gesycned. Aka, ik ben nu al m'n contacten "kwijt". Zelfs proberen te syncen via de outlook app, maar dat lukt ook niet. Best wel een drama, gezien dat allemaal prima werkte in 4.4.4. Dus ben nu beetje contactloos :) Heb al het hele internet zo'n beetje afgesleurt, maar nog geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
ye-roon schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:36:
[...]

Valt daar hetvolgende ook onder: Sinds 12.0 worden outlook contacten niet meer gesycned. Aka, ik ben nu al m'n contacten "kwijt". Zelfs proberen te syncen via de outlook app, maar dat lukt ook niet. Best wel een drama, gezien dat allemaal prima werkte in 4.4.4. Dus ben nu beetje contactloos :) Heb al het hele internet zo'n beetje afgesleurt, maar nog geen oplossing kunnen vinden.
Je zou als tijdelijke oplossing je oude contacten exporteren naar een CSV bestand en ze op een Gmail account importeren en dan dat Gmail account toevoegen aan je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

jimmy_dg schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:56:
[...]

Je zou als tijdelijke oplossing je oude contacten exporteren naar een CSV bestand en ze op een Gmail account importeren en dan dat Gmail account toevoegen aan je mobiel.
Ik heb de optie gekozen om m'n contacten te importen in gmail. Je kan ze daar dan ook direct managen.

Maar even een vraag over nightly. Ik probeer dit nu te installernen, maar het wil maar niet lukken. Ik heb verschillende versies van de toolbox gebruikt. Maar elke keer als ik probeer de recovery te flashen, dan reboot de telefoon terug naar het OS. Als ik daarna recovery open, dan blijft het cyanogen recovery. Kan ik nightly ook installeren via die recovery of moet dat echt via een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Je kan de rom zips alleen installeren via een recovery. Je zult dus eerst de recovery er goed op moeten krijgen voordat je wat kan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
Heb ik nog niet zien passeren ; als ik buiten ben bij veel zonlicht en ik wil een foto maken in landschapmodus,dan wordt mijn scherm zwart,in portretmodus niet ? Heb andere camera geprobeerd, heropgestart, schermverlichting manueel aangepast en de andere opties die erbij staan,... Binnen heb ik dit probleem niet...
Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
ye-roon schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:36:
[...]

Zelfde probleem. Gebruik nu de Corporate Address Book app om in het Exchange adresboek te kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChemRikki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 11:33
magnum73 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:32:
Heb ik nog niet zien passeren ; als ik buiten ben bij veel zonlicht en ik wil een foto maken in landschapmodus,dan wordt mijn scherm zwart,in portretmodus niet ? Heb andere camera geprobeerd, heropgestart, schermverlichting manueel aangepast en de andere opties die erbij staan,... Binnen heb ik dit probleem niet...
Iemand ?
Misschien een suffe opmerking hoor, maar draag je een polariserende zonnebril (b.v. een Polaroid)? Dan zie je niks als het scherm in landscape staat. Binnen heb je die uiteraard weer niet op, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
ChemRikki schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:58:
[...]

Misschien een suffe opmerking hoor, maar draag je een polariserende zonnebril (b.v. een Polaroid)? Dan zie je niks als het scherm in landscape staat. Binnen heb je die uiteraard weer niet op, dus...
Oh...dat moet ik inderdaad eens uittesten...heb er nog niet opgelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lol1ishier
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-01 13:06
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/160pmk4.png

Mijn telefoon heb ik sinds januari, hij werkte lang goed. Maar kan nu al weken niet op pad zonder oplader of oplaadstation.

De telefoon gaat zonder te gebruiken wel mee een dag, maar als ik hem gebruik (lees: surfen op internet, muziek luister)
gaat de telefoon bijna loodrecht naar beneden wat betreft accu.

Hij is niet geroot en ik heb greenify wat alle (!) apps sluit na scherm op stand by.
Greenify had ik al gevonden op het forum.

Alle tips, hulp is welkom!
Op de manier is de telefoon gewoon niet leuk.

[ Voor 7% gewijzigd door lol1ishier op 03-08-2015 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
lol1ishier schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 07:14:
[afbeelding]

Mijn telefoon heb ik sinds januari, hij werkte lang goed. Maar kan nu al weken niet op pad zonder oplader of oplaadstation.

De telefoon gaat zonder te gebruiken wel mee een dag, maar als ik hem gebruik (lees: surfen op internet, muziek luister)

Hij is niet geroot en ik heb greenify wat alle (!) apps sluit na scherm op stand by.

Welke OS versie draai je? Toch niet die met de Google Services bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Je telefoon is veel langer ingeschakeld dan dat je scherm aanstaat. Dus je hebt iets dat je telefoon wakker houdt. Zal iets van een app zijn, als je puur stock draait vermoedt ik zoals hierboven gezegd google services, of google chrome, als je die gebruikt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Trouwens, vraagje. Werd de OPO bij jullie ook standaard geleverd met een sceenprotector? Ik heb wel zo'n anti fingerprint er bij gekocht, maar had zoiets van, mooi die bewaar ik dan voor als deze stuk is of zo. Tot ik zaterdag in de zon liep. Me telefoon wilde bekijken en OMG waarom kan ik het scherm niet lezen. Zodra er maar beetje zon op komt is die hele protector blauw. Dus even stukje los gepealed, om het scherm er onder te zien en dat was prima zichtbaar in de zon. Die standaard protector is dat een placeholder voor shipment? Of zit dat er niet standaard op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Uhh is dat niet gewoon de bescherm folie, zoals dat altijd op nieuwe telefoons zit, standaard zit er geen protector bij namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lol1ishier
Condor70 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 07:47:
[...]

Welke OS versie draai je? Toch niet die met de Google Services bug?
Ik zie dat het versie 12.0 is en ik gebruik als browser google chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
lol1ishier schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:56:
[...]

Welke Cyanogen OS versie?

Als die eindigd op TAS2L3 is het de laatste OTA waarin die bug is opgelost

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lol1ishier
Hij eindigt daar inderdaad op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
lol1ishier schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:56:
[...]

We hebben iets meer informatie nodig.
Wat staat in Instellingen -> Over de telefoon bij:
Cyanogen OS versie (zou "12.0-YNG1TAS2I3" moeten zijn)
Kernel-versie (zou "3.4.67-cyanogenmod-gf34ed89" moeten zijn).

Voor zover ik weet kan Greenify zonder root niet alle processen afsluiten. Als je Greenify volledig wil benutten, dan zul je toch de telefoon moeten rooten.

En als je toch de telefoon root, dan kun je ook BetterBatteryStats installeren en Kernel en Partial Wakelocks controleren om te zien welke applicatie nu zo veel van de accu gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lol1ishier
Condor70 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:41:
[...]

We hebben iets meer informatie nodig.
Wat staat in Instellingen -> Over de telefoon bij:
Cyanogen OS versie (zou "12.0-YNG1TAS2I3" moeten zijn)
Kernel-versie (zou "3.4.67-cyanogenmod-gf34ed89" moeten zijn).

Voor zover ik weet kan Greenify zonder root niet alle processen afsluiten. Als je Greenify volledig wil benutten, dan zul je toch de telefoon moeten rooten.

En als je toch de telefoon root, dan kun je ook BetterBatteryStats installeren en Kernel en Partial Wakelocks controleren om te zien welke applicatie nu zo veel van de accu gebruikt.
De versies die uw aangeeft kloppen.
Ik heb de telefoon nooit geroot om dat ik bang ben voor garantie en dat ik het niet goed doe. Als dat toch heel veel verschil gaat maken is het dus wel aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lol1ishier
En google chrome als browser is dus niet aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
lol1ishier schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:56:
En google chrome als browser is dus niet aan te raden?
Nee hoor. Geen probleem. Ik gebruik Chrome ook veel, maar je kunt natuurlijk altijd een andere browser proberen (stock Android, Firefox of zelfs iets ongewoons als Opera Mini).

OnePlus in nu juist een van de weinige telefoons waar je geen problemen krijgt met garantie als je de telefoon root!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

En rooten met een tool-kit zoals die van Wugfresh is snel en simpel klik :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
lol1ishier schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 07:14:
[afbeelding]

Zo te zien gaat het met je accu hard achteruit zodra je scherm gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Vanmiddag haal ik mijn OPO uit mijn broekzak en word ik in eens op dit scherm getrakteerd:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/am8tqt.png

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
LordMorgoth schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:39:
Vanmiddag haal ik mijn OPO uit mijn broekzak en word ik in eens op dit scherm getrakteerd:

[afbeelding]

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Lijkt erop dat je toestel gereset is? Al je apps en data weg of dat niet?

[ Voor 68% gewijzigd door DrNizeGuy op 03-08-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 20:14
Of je zit op je guest account, waar je per ongeluk op gekomen bent door touches in je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Hoe kan ik zien of ik op het guest sccount zit, want het lijkt erop 'ie toch spontaan een factory reset gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 20:14
Persoon icoontje rechtsboven in notification menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Als dat zo zou zijn, power ingedrukt houden, dan moet er bij uitschakelen, herstarten e.d. ook de andere gebruiker (dus je eigen account) moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Nee, het lijkt er echt op dat mijn OPO een factory reset gekregen heeft. Al mijn foto's en dergelijke staan nog wel op de telefoon, maar voor de rest is 'ie maagdelijk leeg....

Het viel me op toen ik mijn telefoon uit mijn broekzak haalde dat 'ie ook echt flink heet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 14-09 12:38
LordMorgoth schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:23:
Nee, het lijkt er echt op dat mijn OPO een factory reset gekregen heeft. Al mijn foto's en dergelijke staan nog wel op de telefoon, maar voor de rest is 'ie maagdelijk leeg....

Het viel me op toen ik mijn telefoon uit mijn broekzak haalde dat 'ie ook echt flink heet was.
Heb ik ook eens gehad. Reboot kostte het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lol1ishier
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2lmriif.png

Nog een foto van dit moment.
Ik kan hem dus rooten via die site, alle spullen blijven normaal behouden?

Als ik hem geroot heb, ik probeer het vanavond. Dan kan ik hoe de oorzaak achterhalen en verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:42
lol1ishier schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:59:
[afbeelding]

Nog een foto van dit moment.
Ik kan hem dus rooten via die site, alle spullen blijven normaal behouden?

Als ik hem geroot heb, ik probeer het vanavond. Dan kan ik hoe de oorzaak achterhalen en verbeteren?
Rooten kun je gewoon een guide op XDA of het oneplus forum opzoeken. Voor je batterylife heb ik hier wat leesvoer voor je:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1969741
http://forum.xda-develope...eme-battery-life-t3095884

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
Rooten zal je telefoon niet wipen, maar de bootloader unlocken wel! Altijd backup nemen van je bestanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
ye-roon schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:44:
Trouwens, vraagje. Werd de OPO bij jullie ook standaard geleverd met een sceenprotector? Ik heb wel zo'n anti fingerprint er bij gekocht, maar had zoiets van, mooi die bewaar ik dan voor als deze stuk is of zo. Tot ik zaterdag in de zon liep. Me telefoon wilde bekijken en OMG waarom kan ik het scherm niet lezen. Zodra er maar beetje zon op komt is die hele protector blauw. Dus even stukje los gepealed, om het scherm er onder te zien en dat was prima zichtbaar in de zon. Die standaard protector is dat een placeholder voor shipment? Of zit dat er niet standaard op?
Had ergens gelezen dat sinds kort OnePlus standaard een gratis screenprotector erop plakt. Alleen nog nergens gelezen dat dit een slechte screenprotector is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

psvunited schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:19:
[...]

Had ergens gelezen dat sinds kort OnePlus standaard een gratis screenprotector erop plakt. Alleen nog nergens gelezen dat dit een slechte screenprotector is.
Oh hij is niet slecht, althans, hij beschermd het scherm goed. Echter, als je buiten loopt en er schijnt maar een klein beetje zon op het maakt niet uit of de zon heel het scherm bestrijkt of een klein gedeelte, dan wordt de hele protector "blauw" waardoor je niets meer ziet. Gewoon helemaal niets meer. Zelfs als je het in de schaduw houd komt er nog genoeg licht op dat het helemaal blauw word.

Kheb nu de anti fingerprint er opgeplakt, nergens last van, kan buiten gewoon me scherm aflezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

nieuws: Google: veel Android-apparaten krijgen snel fix voor Stagefright-bug

Heeft dit ook betrekking op de OnePlus One? Al iets over bekend gemaakt door OnePlus?

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 05-08-2015 23:50 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
OnePlus heeft nog helemaal niets van zich laten horen over deze zaak. Slechte zaak imho.

[ Voor 12% gewijzigd door ErikRo op 06-08-2015 00:54 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_DB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:24
ErikRo schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 00:54:
OnePlus heeft nog helemaal niets van zich laten horen over deze zaak. Slechte zaak imho.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat one plus dit probleem al had opgelost. Maar kan zo direct niet meer vinden waar ik het heb gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
OnePlus niet nee, maar Cyanogen was juist de eerste ROM met een fix. Dus als je CM nightlies draait ben je al veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboytonie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-03-2024
Iemand die goede schermen kent om te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
daboytonie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 08:59:
welke schermen zoek je? Windschermen, televisieschermen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboytonie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-03-2024
Oneplus one scherm ;)

heb er al paar gevonden maar probleem is dat ik nooit deftige reviews vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
daboytonie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:36:
Oneplus one scherm ;)

heb er al paar gevonden maar probleem is dat ik nooit deftige reviews vind
Volgens mij kun je die het best door Oneplus zelf laten repareren, kost geloof ik €130, en je krijgt een nieuw toestel meen ik. Zoek eens in dit topic, er zijn er meerdere die het scherm hebben laten vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartD95
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-08 23:21
Voor degenen die het nog niet 100% zeker wisten, de OnePlus One met CyanogenOS 12 is kwetsbaar voor Stagefright (het is maar deels gepatched). Gestest op versie 12.0YNG1TAS2I3. Nightlies zijn veilig.

Afbeeldingslocatie: http://www.4gp.tw/ba3e/1438946921664.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door BartD95 op 07-08-2015 13:36 . Reden: Nieuw screenshot toegevoegd na een update van de app van Zimperium. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bart95 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:24:
Voor degenen die het nog niet 100% zeker wisten, de OnePlus One met CyanogenOS 12 is kwetsbaar voor Stagefright. Gestest op versie 12.0YNG1TAS2I3. Nightlies zijn veilig.

[afbeelding]
Hier toevallig net ook getest, kan op de website nog geen statement vinden of een indicatie van een update die dit probleem oplost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Brilsmurfffje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:48:
[...]

Hier toevallig net ook getest, kan op de website nog geen statement vinden of een indicatie van een update die dit probleem oplost..
12.1 zou al uit zijn gekomen, laatste info die ik vond hadden ze het over ergens in augustus...
Ach ja, iig sneller dan een hoop andere telefoons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartD95
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-08 23:21
Rommel van livechat support van OnePlus:
Rommel said:
Thank you for letting us know your concern.
The technical team are already aware of this issue and trying to fix the stagefright bug.
You will receive further updates on the forums or blog with regards to this issues.
We still haven't heard from the assigned team on when will be the patch for it but they are trying to fix this issue.
We can't provide inaccurate information. It will be fix. They're working on it. Its already a common issue of ours.
Ik had al niet verwacht dat ze een deadline zouden stellen. Had gehoopt op misschien een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Toch wel een groot nadeel van dat hele Android, die rommel qua updates en al die verschillende versies. Apple zou zo'n lek in een week dicht hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

EeePC schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:01:
Toch wel een groot nadeel van dat hele Android, die rommel qua updates en al die verschillende versies. Apple zou zo'n lek in een week dicht hebben...
Google heeft dat lek ook in een week gedicht.

Het probleem is idd al die thirdparty partijen die die update weer moeten testen en goedkeuren en aanpassen aan hun eigen telefoon.
Het is te hopen dat google dit aanpakt om niet alleen sneller updates uit te brengen. Maar ook anders.
Door Android M (zal wel niet lukken) Maar Android N dusdanig aan te pakken dat men dit soort zaken gewoon OTA kan patchen zonder invloed van ISP en Telefoonfabrikant.

Laat die andere features en GUI aanpassingen wat mij betreft maar even zitten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Nee dat is niet waar, er zijn ook lekken in IOS die er langer ingezeten hebben dan nodig was. Microsoft patched producten snel en voor iedereen, Google komt wel snel met een patch maar die kan je als gebruiker gewoon niet installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:33
Heb bij OPO hun "tempered glass protector" gekocht en dat bevalt me erg goed. Het heeft me al een aantal malen gered :). Alleen vind ik de prijs wat hoog om bij OPO zelf te kopen.

Nu zit ik op aliexpress te kijken en ik vind heel veel tempered glass protectors. Welke is (minstens) net zo sterk als de tempered glass protector van OPO zelf ? Of zijn het allemaal dezelfde en maakt het niet zoveel uit welke je kiest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
vortexnl1982 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:40:
Heb bij OPO hun "tempered glass protector" gekocht en dat bevalt me erg goed. Het heeft me al een aantal malen gered :). Alleen vind ik de prijs wat hoog om bij OPO zelf te kopen.

Nu zit ik op aliexpress te kijken en ik vind heel veel tempered glass protectors. Welke is (minstens) net zo sterk als de tempered glass protector van OPO zelf ? Of zijn het allemaal dezelfde en maakt het niet zoveel uit welke je kiest ?
Meer voor t accessoire topic :)
Maar de orzly is een aanrader. Via amazon.co.uk voor +/- 13-15 euro te krijgen, en binnen een week op de mat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Bart95 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:24:
Voor degenen die het nog niet 100% zeker wisten, de OnePlus One met CyanogenOS 12 is kwetsbaar voor Stagefright. Gestest op versie 12.0YNG1TAS2I3. Nightlies zijn veilig.

[afbeelding]
Jep.. laatste versie van CM is veilig.. echter heb nu geen 3G/4G meer op laatste versie.. maar weer alles opnieuw flashen :+

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
daboytonie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 08:59:
Ik heb de OnePlus One en een HTC Desire 610 laten repareren bij schermreparatie.com, goed, snel. De prijs is tussen de 150 - 160 afhankelijk of je toestel laat terugsturen of op komt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Bij Oneplus zelf kost het je 122 euro met shipping (heen en weer) via DHL erbij...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:06
Ik neem aan dat de OnePlus One nog steeds erg interessant is, buiten het feit dat de Two eraan komt? :)

Zit te twijfelen om mijn Nexus 5 te vervangen en gezien ik iets zoek dat echt wel bang4buck is (net als de Nexus 5 ), kan je niet naast de One en Two kijken. Want de batterij van de Nexus 5 gaat écht niet lang mee, en ik was ook wel op de hoogte daarvan. Maar al ben je een namiddag intensief bezig met surfen, muziek te luisteren of simpelweg te whatsappen, haal je de avond niet.

[ Voor 33% gewijzigd door jmignolet op 07-08-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
jmignolet schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:46:
Ik neem aan dat de OnePlus One nog steeds erg interessant is, buiten het feit dat de Two eraan komt? :)

Zit te twijfelen om mijn Nexus 5 te vervangen en gezien ik iets zoek dat echt wel bang4buck is (net als de Nexus 5 ), kan je niet naast de One en Two kijken. Want de batterij van de Nexus 5 gaat écht niet lang mee, en ik was ook wel op de hoogte daarvan. Maar al ben je een namiddag intensief bezig met surfen, muziek te luisteren of simpelweg te whatsappen, haal je de avond niet.
áls ik nu een nieuwe telefoon moest kopen, verkoos ik de moto x boven de oneplus, to be honest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
418O2 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:48:
[...]

áls ik nu een nieuwe telefoon moest kopen, verkoos ik de moto x boven de oneplus, to be honest.
Als ik wat reviews lees diagonaal, wordt de accuduur één van de slechte punten genoemd bij de Moto X. Terwijl de One net accuduur heeft als positief punt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
jmignolet schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:13:
[...]

Als ik wat reviews lees diagonaal, wordt de accuduur één van de slechte punten genoemd bij de Moto X. Terwijl de One net accuduur heeft als positief punt..
De Moto X van mijn vriendin haalt ook 5 uur schermtijd op een dag, dus zoveel scheelt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
418O2 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:14:
[...]

De Moto X van mijn vriendin haalt ook 5 uur schermtijd op een dag, dus zoveel scheelt dat niet.
Okay, ik zal het eens van dichterbij bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Google probeert er ook wel veel aan te doen om dit soort dingen toch zelf te kunnen updaten. Om die reden is er ook Google Play Services. Dat zit al redelijk diep in het systeem, zodat ze via die app ook updates en fixes kunnen verspreiden, zonder dat dat lang duurt met die fabrikanten. Helaas kan die app ook niet overaaalll bij, waardoor de stagefright bug dus net niet verholpen kan worden ...
418O2 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:14:
[...]

Neemt niet weg dat de accuduur idd wel een positief punt van OPO is. Ik vind t heerlijk, maar ik heb geen idee hoe t bij de Moto X zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Als ik YouTube audio op m'n OPO stream naar een Bluetooth device stopt de audio als ik de OPO lock. Google Music doet dat niet en geeft me een control-widget op het lockscreen. Hoe kan ik hetzelfde verwezelijken met YouTube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:24
Wil graag de oneplus one bestellen, maar vraag me af of alle issues opgelost zijn mbt touchscreen problemen? Zijn er nog andere issues waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:19:
Wil graag de oneplus one bestellen, maar vraag me af of alle issues opgelost zijn mbt touchscreen problemen? Zijn er nog andere issues waar ik rekening mee moet houden?
Heb je 't topic enigszins doorgelezen? De laatste pagina's bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Eric_Cantona schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:24:
[...]

Heb je 't topic enigszins doorgelezen? De laatste pagina's bijvoorbeeld?
Ja, vandaar mijn vraag of het is opgelost. Lees wat android gerelateerde issues, maar niks over touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:33:
[...]

Ja, vandaar mijn vraag of het is opgelost. Lees wat android gerelateerde issues, maar niks over touchscreen.
Dan heb je niet goed gezocht :) [OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Laatst online: 23:38
catchingfire schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:19:
Als ik YouTube audio op m'n OPO stream naar een Bluetooth device stopt de audio als ik de OPO lock. Google Music doet dat niet en geeft me een control-widget op het lockscreen. Hoe kan ik hetzelfde verwezelijken met YouTube?
Met root en xposed kun je Awesome Pop-up Video gebruiken. Dan kun je zelfs het scherm uitzetten en Youtube laten doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ik zag dat 3rd party notificaties niet op het vergrendelscherm weergegeven worden. Maar zie je deze wel als icoon linksboven, zoals op de foto hieronder? Is onderstaande vergrendelscherm ook te selecteren in Android L? Heb dat liever dan al die notificaties zichtbaar op het scherm.

En vraag 2 is, hoe zit het nu met Cyanogen vs Oxygen? Als ik het toestel krijg, dan zal er Cyanogen opstaan neem ik aan. Moet ik dan zelf flashen naar de CM12? Dit gaat niet via OTA?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1wlsdYV.png

[ Voor 65% gewijzigd door Untouchablezz20 op 08-08-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb gisteren mijn OnePlus One geupdate naar Android 5.0. Had er even mee gewacht omdat de oude versie goed beviel, maar gisteren toch maar gedaan vanwege veiligheid.

Het updaten is prima verlopen zonder enige fouten of problemen. Nu zit ik alleen met iets anders.

Ik krijg constant dezelfde notficatie, namelijk: google play services won't run unless you update google play services.

Nou heb ik al lang alle updates gedraait die er maar zijn, zowel van het OS als alle App updates. Die melding blijft alleen steeds maar komen, wat ik ook doe.

Alles is dus volledig up to date. Telefoon al meerdere keren gereboot. Ik heb geen idee wat ik verder nog kan doen om dit op te lossen. Heb natuurlijk al wat op Google gezocht maar vind meer problemen met het crashen van apps en niet met deze melding. Iemand hier ervaring mee of een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
catchingfire schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:19:
Er staat een YouTube mod (van een wat oudere versie) met oa. screen-off playback op XDA:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1529715

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
PilatuS schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:25:
Heb gisteren mijn OnePlus One geupdate naar Android 5.0. Had er even mee gewacht omdat de oude versie goed beviel, maar gisteren toch maar gedaan vanwege veiligheid.

Het updaten is prima verlopen zonder enige fouten of problemen. Nu zit ik alleen met iets anders.

Ik krijg constant dezelfde notficatie, namelijk: google play services won't run unless you update google play services.

Nou heb ik al lang alle updates gedraait die er maar zijn, zowel van het OS als alle App updates. Die melding blijft alleen steeds maar komen, wat ik ook doe.

Alles is dus volledig up to date. Telefoon al meerdere keren gereboot. Ik heb geen idee wat ik verder nog kan doen om dit op te lossen. Heb natuurlijk al wat op Google gezocht maar vind meer problemen met het crashen van apps en niet met deze melding. Iemand hier ervaring mee of een oplossing ?
Google Play: Google Play services

^^deze link openen met je opo, dan kiezen openen met playstore. Kan je dan updaten?
Cache en/of data al gereset van de play services?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DrNizeGuy schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:51:
[...]

Google Play: Google Play services

^^deze link openen met je opo, dan kiezen openen met playstore. Kan je dan updaten?
Cache en/of data al gereset van de play services?
Met die link via de OPO staat er alleen open of deactivate, geen update. Cache en data heb ik gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 14:51
Ik heb een probleem met het ontvangen van Notificaties op mijn OnePlus. Notificaties stromen alleen binnen zodra ik mijn telefoon uit de stand-by stand haal. Toen m'n OnePlus op Android 4.x.x draaide kon dit probleem opgelost worden via geavanceerde wifi instellingen. Daar stond toen iets met wifi besparing aangevinkt. In Android 5 is dit echter niet meer in zichtbaar bij de geavanceerde wifi instellingen. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
trainz2009 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:37:
Ik heb een probleem met het ontvangen van Notificaties op mijn OnePlus. Notificaties stromen alleen binnen zodra ik mijn telefoon uit de stand-by stand haal. Toen m'n OnePlus op Android 4.x.x draaide kon dit probleem opgelost worden via geavanceerde wifi instellingen. Daar stond toen iets met wifi besparing aangevinkt. In Android 5 is dit echter niet meer in zichtbaar bij de geavanceerde wifi instellingen. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
In principe hoort de optie "wifi behouden in slaapstand" te staan in je geavanceerde wifi-instellingen. Dit is de functie waar je op doelt.
Zie je deze functie niet staan? Ga dan in je instellingenscherm naar "Over de telefoon" en zorg dat de "Geavancerde Modus" aanstaat. Nu zou de optie "wifi behouden in slaapstand" weer zichtbaar moeten zijn.

Is het probleem zo opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

THWIT schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:09:
[...]

In principe hoort de optie "wifi behouden in slaapstand" te staan in je geavanceerde wifi-instellingen. Dit is de functie waar je op doelt.
Zie je deze functie niet staan? Ga dan in je instellingenscherm naar "Over de telefoon" en zorg dat de "Geavancerde Modus" aanstaat. Nu zou de optie "wifi behouden in slaapstand" weer zichtbaar moeten zijn.

Is het probleem zo opgelost?
Je kan ook naar instellingen gaan en dan zoeken op wifi.

Mijn OnePlus verliest echt ontzettend veel stroom in de nacht, ik kill via de app list alle apps en gooi de telefoon in vliegtuigmodus, 38% over om 12 uur, ik wordt wakker om 8 uur en hij staat op 18% 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Brilsmurfffje schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:21:
[...]

Je kan ook naar instellingen gaan en dan zoeken op wifi.

Mijn OnePlus verliest echt ontzettend veel stroom in de nacht, ik kill via de app list alle apps en gooi de telefoon in vliegtuigmodus, 38% over om 12 uur, ik wordt wakker om 8 uur en hij staat op 18% 8)7
:/ Nee daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb geen gekke energiebesparende apps of ROM's, maar gewoon de meegeleverde Cyanogen en bij mij verlies ik in een nacht (gegevensverbinding uit, WIFI en telefoonsignaal gewoon aan) maar 2 tot 4 % hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Brilsmurfffje schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:21:
[...]
20% in 8 uur is inderdaad te veel. Alle (voorgrond) apps killen is niet genoeg. Je zult met iets als BetterBatteryStats op zoek moeten gaan naar welke app zorgt voor een (partial) wakelock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 14-09 08:00

GurbY{nl}

GurbY{nl}

spartacusNLD schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:05:
[...]

Jep.. laatste versie van CM is veilig.. echter heb nu geen 3G/4G meer op laatste versie.. maar weer alles opnieuw flashen :+
Heb je daar wat meer info over..?? Ik draai de laatste Exodus nightlies en heb sinds een dag of wat zeer beperkte dataverbinding (wifi alles ok): whatsapp gaat goed, zowel zenden als ontvangen, maar b.v. een browserpagina of google playstore: geen verbinding... Mail ophalen en verzenden: prima, facebook: geen verbinding...
Ik word er gek van, kan niks ontdekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

GurbY{nl} schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:40:
[...]
Heb je daar wat meer info over..?? Ik draai de laatste Exodus nightlies en heb sinds een dag of wat zeer beperkte dataverbinding (wifi alles ok): whatsapp gaat goed, zowel zenden als ontvangen, maar b.v. een browserpagina of google playstore: geen verbinding... Mail ophalen en verzenden: prima, facebook: geen verbinding...
Ik word er gek van, kan niks ontdekken...
Bij mij zat het probleem in de ROM SlimSaber. Dus een andere ROM BlissPop geprobeerd. Probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

spartacusNLD schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:43:
[...]

Bij mij zat het probleem in de ROM SlimSaber. Dus een andere ROM BlissPop geprobeerd. Probleem opgelost :)
Kan ik een gooi naar doen, maar mijn collega (ook met een Oneplus) heeft hetzelfde, alleen dan met de originele CM12.1 nighly. Ik heb de Exodus (die overigens ook op CM is gebaseerd..)
Waar is BlissPop op gemaakt, weet je dat zo?

Edit, zie het al, ook CM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

GurbY{nl} schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:46:
[...]
Kan ik een gooi naar doen, maar mijn collega (ook met een Oneplus) heeft hetzelfde, alleen dan met de originele CM12.1 nighly. Ik heb de Exodus (die overigens ook op CM is gebaseerd..)
Waar is BlissPop op gemaakt, weet je dat zo?

Edit, zie het al, ook CM..
Vrijwel alle OnePlus ROM's zijn CM :+

Zorg gewoon dat je een clean install doet dat moet alles oplossen. DM me maar als je niet helemaal weet hoe dat werkt.. of gebruik google :9

[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 10-08-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Heb gisteren nét alles teruggezet naar fabrieksinstellingen, vanuit de recovery een wipe gedaan voor clean rom install. Daarna weer Exodus erop, maar nog steeds "halve" data....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
GurbY{nl} schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:51:
Heb gisteren nét alles teruggezet naar fabrieksinstellingen, vanuit de recovery een wipe gedaan voor clean rom install. Daarna weer Exodus erop, maar nog steeds "halve" data....
Heb je de APN instellingen nagekeken? Zit je toevallig bij Telfort en staat er een proxy IP in de APN instellingen?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

pimsaint schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:03:
[...]

Heb je de APN instellingen nagekeken? Zit je toevallig bij Telfort en staat er een proxy IP in de APN instellingen?
Ja, (geen gekke dingen gevonden), ja en ja. Proxy staat op 193.113.200.195

**edit**.... heb zitten te googlen en kwam deze tegen.... DAMN. Het werkt.
Dank voor de tip!!

[ Voor 25% gewijzigd door GurbY{nl} op 10-08-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
GurbY{nl} schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:07:
[...]
DAMN. Het werkt.
Dank voor de tip!!
Heel raar maar op één of andere wordt er bij het automatisch ophalen van APN gegevens bij Telfort een proxy ingevuld die internetten haast onmogelijk maakt. Niet zelden hebben mensen hun android toestel teruggestuurd (allerlei merken) vanwege dit -erg simpel op te lossen- euvel.

Mooi dat het weer werkt :)

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

pimsaint schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:30:
[...]

Heel raar maar op één of andere wordt er bij het automatisch ophalen van APN gegevens bij Telfort een proxy ingevuld die internetten haast onmogelijk maakt. Niet zelden hebben mensen hun android toestel teruggestuurd (allerlei merken) vanwege dit -erg simpel op te lossen- euvel.

Inderdaad meer dan raar. Als je (wat ik al een aantal keer heb gedaan uiteraard) de APN verwijderd en standaard instellingen herstelt, dan krijg je sowieso de hele proxy-reut. Het gekke is: het euvel is pas ergens halverwege vorige week ontstaan. En in die week heb ik geen rare dingen aangepast, anders dan een nieuwe nightly installeren. Toch was van het ene op het andere moment het internet via Telfort niet meer bruikbaar, terwijl dat de tijd daarvoor wel het geval was. Ook in de eerste week juli, waarin ik in Spanje zat, totaal geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:57

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Hmm heb ook telfort en waardeloos internet buiten, eens kijken vanmiddag of deze settings verschil maken :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 13:01
pimsaint schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:30:
[...]

Ik wil via deze weg even mijn dank uitspreken voor deze post! Ik zat sinds een aantal dagen bijna continu zonder internet (Whatsapp deed het vreemd genoeg wel, Chrome en Google Play niet). Ik was op vakantie geweest en had moeten rommelen met de netwerk-settings, dus dacht dat het daar aan lag. Nogmaals thanks pimsaint!
Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen