Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
De APN instellingen worden geleverd vanuit je ROM. Omdat haast alle ROMs gebaseerd zijn op CM moeten we dus eigenlijk naar CM kijken. De APN's worden ingeladen vanuit het bestand
android_vendor_cm/prebuilt/common/etc/apns-conf.xml

Als je daarop zoekt naar dat vage proxy adres zie je het een aantal keren voorkomen en ook voor die van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
jimmy_dg schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:36:
De APN instellingen worden geleverd vanuit je ROM. Omdat haast alle ROMs gebaseerd zijn op CM moeten we dus eigenlijk naar CM kijken. De APN's worden ingeladen vanuit het bestand
android_vendor_cm/prebuilt/common/etc/apns-conf.xml

Als je daarop zoekt naar dat vage proxy adres zie je het een aantal keren voorkomen en ook voor die van Telfort.
Dat proxy adres is alleen bedoeld voor MMS, dus de standaard APN instellingen van CyanogenMod zijn inderdaad verkeerd.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:07

Bolletje

Moderator Harde Waren
Brilsmurfffje schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:21:
[...]
Mijn OnePlus verliest echt ontzettend veel stroom in de nacht, ik kill via de app list alle apps en gooi de telefoon in vliegtuigmodus, 38% over om 12 uur, ik wordt wakker om 8 uur en hij staat op 18% 8)7
Ik ervaar hetzelfde, maar nog extremer:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZRgr1f4dY4HWzjDbr95eSJAC/thumb.png

Circa 40% minder in één nacht. Komt nu ook steeds vaker voor. Constant awake.

Android System and Android OS staan bovenaan wat betreft energieconsumptie.

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Condor70 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:40:
[...]

Dat proxy adres is alleen bedoeld voor MMS, dus de standaard APN instellingen van CyanogenMod zijn inderdaad verkeerd.
Maar hoe kan het dan dat eerst alles ok was, alleen van de ene op de andere dag niet meer? Extra opgenomen in een nightly waar het voorheen niet was ingevuld?

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:57

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Blij dat m'n internet buiten nu weer normaal werkt, nogmaal dank! _/-\o_

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bolletje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:17:
[...]

[afbeelding]

Heb jij weleens vliegtuigmodus geprobeerd? Ik had vanacht weer hetzelfde riedeltje gedaan, alles apps killen en dan vliegtuigmodus. nu is hij in 8 uur 4% kwijt geraakt. Zo jammer dat dat android niet wat consistenter is en de controle bij de gebruiker ligt ipv bij de telefoon..

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Bolletje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:17:
[...]

[afbeelding]

Te zien is dat de tefefoon niet in deep sleep gaat. Had ik met mijn LG G2 ook met BLISSPOP (CM custom rom).

Nu weer stock LG rom en nergens last van. Lijkt me een soort bug in CM ofzo?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• jimmy_dg
Brilsmurfffje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:49:
[...]

Heb jij weleens vliegtuigmodus geprobeerd? Ik had vanacht weer hetzelfde riedeltje gedaan, alles apps killen en dan vliegtuigmodus. nu is hij in 8 uur 4% kwijt geraakt. Zo jammer dat dat android niet wat consistenter is en de controle bij de gebruiker ligt ipv bij de telefoon..
Ik denk dat je eerder bij je geinstalleerde apps moet kijken dan bij Android, ik heb namelijk 3-4% drain in de nacht. Er zijn een paar goede apps om te kijken wie er een wakelock heeft, weet het alleen niet uit m'n hoofd welke dat zijn.
GurbY{nl} schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:42:
[...]

Maar hoe kan het dan dat eerst alles ok was, alleen van de ene op de andere dag niet meer? Extra opgenomen in een nightly waar het voorheen niet was ingevuld?
Kan in zo'n nightly zitten, maar als je al een APN hebt ingesteld neemt hij volgens mij niet automatisch degene over die in die lijst staat. Dus ik vermoed dat er misschien is iets gebeurt op je toestel dat hij geen APN kan vinden en dus een nieuwe heeft gezocht. Of op een andere reden de APN instellingen uit die lijst heeft genomen.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

jimmy_dg schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:15:
[...]

Ik denk dat je eerder bij je geinstalleerde apps moet kijken dan bij Android, ik heb namelijk 3-4% drain in de nacht. Er zijn een paar goede apps om te kijken wie er een wakelock heeft, weet het alleen niet uit m'n hoofd welke dat zijn.

[...]

Kan in zo'n nightly zitten, maar als je al een APN hebt ingesteld neemt hij volgens mij niet automatisch degene over die in die lijst staat. Dus ik vermoed dat er misschien is iets gebeurt op je toestel dat hij geen APN kan vinden en dus een nieuwe heeft gezocht. Of op een andere reden de APN instellingen uit die lijst heeft genomen.
Mijn telefoon is zo goed als stock met whatsapp, Spotify, OV apps en facebook erop. Voor de rest gebruik ik geen apps..

Zet jij draadloze verbindingen uit in de nacht?

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2023
@brilsmurfffje
Ik zet flightmode aan, prestaties op energiebesparing en profiel op nacht. Verbruik is dan 4 a 5%. Uitzetten is wellicht zuiniger maar ga hem niet iedere dag uit-aan-uit-etc zetten.

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Bijna nooit problemen gehad met mijn Oneplus, maar nu wel. De telefoon wil geen verbinding meer maken met het netwerk. Ik heb dit vaker gehad, maar meestal was dit met een reboot of het on/off schakelen van flight mode wel weer opgelost.

Nu heb ik tientallen keren al gereboot, zonder succes. Onder 'toegangspunten' staat er geen APN, en als ik er een toevoeg (volgens instellingen provider) gebeurt er niets. Er staat ook 'instellingen voor toegangspunten zijn niet beschikbaar voor deze gebruiker' 8)7

Ik zie op diverse fora mensen met hetzelfde probleem, maar zonder (werkende) oplossing.
Factory reset ben ik bang? Eigenlijk wil ik in dat geval even wachten op 5.1 (volgens Cyanogen deze maand), maarja zonder netwerk....

Ik draai btw gewoon stock CM12s, laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Brilsmurfffje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:47:
[...]

Mijn telefoon is zo goed als stock met whatsapp, Spotify, OV apps en facebook erop. Voor de rest gebruik ik geen apps..

Nee, ik maak me daar eigenlijk nooit druk om. Facebook is dan wel weer zo'n app die veel gebruikt, ideetje om één avond die app te verwijderen en gebruik te maken van de browser?
Marked schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:37:
Bijna nooit problemen gehad met mijn Oneplus, maar nu wel. De telefoon wil geen verbinding meer maken met het netwerk. Ik heb dit vaker gehad, maar meestal was dit met een reboot of het on/off schakelen van flight mode wel weer opgelost.

Nu heb ik tientallen keren al gereboot, zonder succes. Onder 'toegangspunten' staat er geen APN, en als ik er een toevoeg (volgens instellingen provider) gebeurt er niets. Er staat ook 'instellingen voor toegangspunten zijn niet beschikbaar voor deze gebruiker' 8)7

Ik zie op diverse fora mensen met hetzelfde probleem, maar zonder (werkende) oplossing.
Factory reset ben ik bang? Eigenlijk wil ik in dat geval even wachten op 5.1 (volgens Cyanogen deze maand), maarja zonder netwerk....

Ik draai btw gewoon stock CM12s, laatste update.
Het ligt idd aan je APN instellingen. Je moet even achterhalen welke provider je hebt en handmatig er eentje toevoegen. Je kan bij veel providers ook het woord "internet" SMS'en naar een bepaald nummer en dan krijg je ze teruggestuurd, maar ik snap nooit hoe dat kan als je nog niet geregistreerd bent op een netwerk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Brilsmurfffje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:47:
[...]

Die Facebook app is sowieso dikke bagger qua performance (en rechten). Ik heb een snelkoppeling op mijn homescreen naar http://m.facebook.com, die werkt een stuk vlotter en als je wil chatten kan dat gewoon daar heb je geen aparte Facebook Messenger voor nodig :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
MeltedForest schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:35:
[...]

Die Facebook app is sowieso dikke bagger qua performance (en rechten). Ik heb een snelkoppeling op mijn homescreen naar http://m.facebook.com, die werkt een stuk vlotter en als je wil chatten kan dat gewoon daar heb je geen aparte Facebook Messenger voor nodig :+.
Heb exact hetzelfde gedaan als jij :-) Heel de facebook app is overrated...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
jimmy_dg schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:34:

Het ligt idd aan je APN instellingen. Je moet even achterhalen welke provider je hebt en handmatig er eentje toevoegen. Je kan bij veel providers ook het woord "internet" SMS'en naar een bepaald nummer en dan krijg je ze teruggestuurd, maar ik snap nooit hoe dat kan als je nog niet geregistreerd bent op een netwerk :+
Het probleem is dus dat handmatig toevoegen ook niet werkt; ik kan weliswaar de gegevens invullen maar bij het opslaan veranderd er niets. In het APN scherm staat ook 'Instellingen voor toegangspunten zijn niet beschikbaar voor deze gebruiker'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
Ik heb mijn OnePlus One nu twee maanden en erg tevreden mee. Wel heel zelden last van dat hij vastloopt en opnieuw gaat opstarten. Ook deze week tijdens de plaatselijke avondvierdaagse last van dat My Tracks vaak geen fix had, waardoor groot deel van de route niet is opgenomen. Gister vervangen door Runkeeper en die werkt wel goed.
MeltedForest schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:35:
[...]

Ik heb wel de Facebook app erop staan en ik kan nog steeds chatten door middel van Facebook Chat Re-Enabler. :)
Wel een iets oudere versie van Facebook (v27.0.0.0.12), maar daar kan ik prima mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 19:17
Vandaag ook een oneplus voor een familie lid geïnstalleerd. Prima toestel!
Alleen wel erg treurig dat indien het toestel met een 28k build is geïnstalleerd zoals het geval was de update handmatig moet worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 14:51
Zijn er meer mensen waarbij whatsapp laat binnenkomt? Heb het idee dat het alleen in deepsleep is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Chris89 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:48:
Zijn er meer mensen waarbij whatsapp laat binnenkomt? Heb het idee dat het alleen in deepsleep is...
Altijd of alleen wanneer op WiFi? In dat laatste geval niet zo vreemd.
Dat kan aan een slecht WiFi netwerk liggen of inderdaad aan een "te" diepe slaap in Wifi ;)
Settings -> Wi-Fi -> Advanced -> Keep WiFi on during sleep

[ Voor 3% gewijzigd door pimsaint op 16-08-2015 21:43 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
pimsaint schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:43:
[...]

Altijd of alleen wanneer op WiFi? In dat laatste geval niet zo vreemd.
Dat kan aan een slecht WiFi netwerk liggen of inderdaad aan een "te" diepe slaap in Wifi ;)
Settings -> Wi-Fi -> Advanced -> Keep WiFi on during sleep
Altijd... Maar heb even gezocht me whatsapp en google services stonden op achtergrond gegevens beperken oftewel in deepsleep wordt er geen data verstuurd. Ik hoop dat dit het oplost ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59
Chris89 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:52:
[...]

Altijd... Maar heb even gezocht me whatsapp en google services stonden op achtergrond gegevens beperken oftewel in deepsleep wordt er geen data verstuurd. Ik hoop dat dit het oplost ;-)
Hier had ik ook last van, dit bleek mijn firewall te zijn. Heb je die eentje? Bijvoorbeeld Droidwall o.i.d?

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 14:38
Chris89 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:52:
[...]

Hoe heb je het ingesteld? Kan niet vinden :p

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02
Ik gok instellingen - datagebruik - achtergrondgegevens beperken

• rubenvvs1999
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-11-2020
Hallo, ik ben sinds kort hevig op zoek naar een nieuwe smartphone eentje die een goede prijs kwaliteit verhouding heeft, goeie specs, maar ook eentje die een lange periode meegaat en betrouwbaar is. Ik hoop dan ook van jullie ervaringsdeskundigen te horen of de OnePlus One een goede keuze is.

• jimmy_dg
rubenvvs1999 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:52:
Hallo, ik ben sinds kort hevig op zoek naar een nieuwe smartphone eentje die een goede prijs kwaliteit verhouding heeft, goeie specs, maar ook eentje die een lange periode meegaat en betrouwbaar is. Ik hoop dan ook van jullie ervaringsdeskundigen te horen of de OnePlus One een goede keuze is.
Als je het aan ons vraagt krijg je natuurlijk alleen maar "ja". Als je het in het SGS6 topic vraagt krijg je ook "ja". Je kan beter een lijst maken met wat je belangrijk vindt, je budget etc. Dan een lijst maken met alle telefoons die daaraan voldoen en dan een keuze maken.
Als je dan gerichtere vragen hebt voor die specifieke telefoon stel je die in het daarvoor bestemde topic.

Just me 2c, doe ermee wat je wilt.

• rubenvvs1999
jimmy_dg schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:54:
[...]

Als je het aan ons vraagt krijg je natuurlijk alleen maar "ja". Als je het in het SGS6 topic vraagt krijg je ook "ja". Je kan beter een lijst maken met wat je belangrijk vindt, je budget etc. Dan een lijst maken met alle telefoons die daaraan voldoen en dan een keuze maken.
Als je dan gerichtere vragen hebt voor die specifieke telefoon stel je die in het daarvoor bestemde topic.

Just me 2c, doe ermee wat je wilt.
Ja je hebt gelijk. Ik zit echt al een tijd te kijken en de smartphones die er bij mij uitspringen zijn dan toch echt wel de LG G3, de OnePlus One en de Motorola Moto X. Het is voor mij alleen heel erg lastig om te beslissen welke ik wil omdat ik niet iemand ben die veel verstand heeft van smartphones...

• Chris89
balarina schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:58:
[...]

Hoe heb je het ingesteld? Kan niet vinden :p
https://www.whatsapp.com/faq/nl/android/20887936
Heb deze FAQ van whatsapp gebruikt

Edit: firewall is het want ik heb ook op me data verbinding

[ Voor 10% gewijzigd door Chris89 op 20-08-2015 18:05 ]

• bottom line
  • Laatst online: 10-09 17:17
rubenvvs1999 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:58:
[...]

Ja je hebt gelijk. Ik zit echt al een tijd te kijken en de smartphones die er bij mij uitspringen zijn dan toch echt wel de LG G3, de OnePlus One en de Motorola Moto X. Het is voor mij alleen heel erg lastig om te beslissen welke ik wil omdat ik niet iemand ben die veel verstand heeft van smartphones...
LG G3 als 4G belangrijk voor je is. En anders zou ik gaan voor de smartphone die je zelf het mooiste vind. Zijn allemaal goede smartphones :) (In mijn geval kies ik voor de OnePlus, de achterkant :9~ en is ook goedkoper denk ik?)

Verder: http://www.kimovil.com/en...-copia,oneplus-one#basics

[ Voor 7% gewijzigd door bottom line op 20-08-2015 18:08 ]

• balarina
  • Laatst online: 14-09 14:38
@Chris89

Ok, bedankt. Stond bij mij wel al goed. Denk dat het bij mij aan batterij instelling ligt. Iets dat synche uitschakelt om batterij te besparen. Als ik de app openhoud komt het wel direct binnen.

• rubenvvs1999
bottom line schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:07:
[...]

LG G3 als 4G belangrijk voor je is. En anders zou ik gaan voor de smartphone die je zelf het mooiste vind. Zijn allemaal goede smartphones :) (In mijn geval kies ik voor de OnePlus, de achterkant :9~ en is ook goedkoper denk ik?)

Verder: http://www.kimovil.com/en...-copia,oneplus-one#basics
super bedankt! Wat vinden jullie trouwens van de grootte? Kun je bijv typen met één hand? En denken jullie dat wanneer er een nieuwe android komt de oneplus one ook nog een update krijgt?

• bottom line
  • Laatst online: 10-09 17:17
rubenvvs1999 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:28:
[...]

super bedankt! Wat vinden jullie trouwens van de grootte? Kun je bijv typen met één hand? En denken jullie dat wanneer er een nieuwe android komt de oneplus one ook nog een update krijgt?
No idea. Maar ik schat de kans groter dan dat je updates krijgt via OnePlus dan via de andere merken. Al dan niet officieel via OnePlus zelf.
+ Tuurlijk kan je nog goed typen met een hand :) schermindeling is daar wel op voorzien ;)
en als je lui bent, dan draai je hem om en kun je perfect met 2 handen typen. Daarvoor is de GSM groot genoeg om niet als belachelijk aanzien te worden _/-\o_ ik ga niet meer kleiner!
maar ook wel niet meer groter als 5,5inch O-)

• jimmy_dg
[...]

Ik kan wel typen met één hand, maar dat gaat beduidend langzamer dat met twee handen. Mijn vriendin kan trouwens deze telefoon niet gemakkelijk vasthouden of mee typen, heb het niet grondig "getest", maar omdat ik er ook soms moeite mee heb lijkt het me nog lastiger voor mensen met kleine(re) handen.

OPO zal nog wel een tijd via de officiele en zeker de onofficiele weg (custom ROMs) worden ondersteund.

• THWIT
  • Laatst online: 18-07 10:08
[...]

Het is te doen voor mannenhanden. Ik heb gemiddelde handen en merk dat het wel de maximaal haalbare grootte is. Typen met één hand lukt nog, zeker wel omdat het toetsenbord toch onderin het scherm zit, maar tot linksbovenin reiken is een grotere uitdaging.
En de updates, ik weet het eigenlijk echt niet. Waarschijnlijk komt er wel een nieuwe versie van oxygen OS, maar of die ook voor OPO komt, dat durf ik niet te zeggen.

• rubenvvs1999
En hoe zit het met de prijs gaat deze nog dalen vanwege de Oneplus Two ofniet? Het verschil is nu minimaal tussen de modellen..

• THWIT
rubenvvs1999 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:12:
En hoe zit het met de prijs gaat deze nog dalen vanwege de Oneplus Two ofniet? Het verschil is nu minimaal tussen de modellen..
Nog geen signalen die die kant opwijzen.
Maar dat kan over 3 maanden bij wijze van spreken zomaar anders zijn: prijswijzigingen blijven meestal tot het laatste moment wel geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
Als ze nu de prijs verlagen zullen ze veel potentiële kopers voor de Two verliezen, zal wel nog even duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
superiscch schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:53:
Als ze nu de prijs verlagen zullen ze veel potentiële kopers voor de Two verliezen, zal wel nog even duren
Ik zeg niet dat Apple heer en meester is, maar Apple verlaagt altijd de prijzen van oudere modellen als ze een nieuw model presenteren. Dit doen volgens mij bedrijven als Samsung (met de Galaxy S-serie) ook, is vrij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
jimmy_dg schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:06:
[...]

Ik zeg niet dat Apple heer en meester is, maar Apple verlaagt altijd de prijzen van oudere modellen als ze een nieuw model presenteren. Dit doen volgens mij bedrijven als Samsung (met de Galaxy S-serie) ook, is vrij normaal.
De marges op die producten zijn iets hoger en minder dan 2 maanden geleden is de Oneplus al met 50 euro verlaagd.

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
[...]

Als zij hun prijzen met 50 euro verminderen maken ze nog 200 euro winst per toestel, die marge heeft OP niet vrees ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Steevo_S schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:16:
[...]

De marges op die producten zijn iets hoger en minder dan 2 maanden geleden is de Oneplus al met 50 euro verlaagd.
Nadat hij met 50 euro verhoogd was. :)
Brilsmurfffje schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:21:
[...]

Je kan ook naar instellingen gaan en dan zoeken op wifi.

Mijn OnePlus verliest echt ontzettend veel stroom in de nacht, ik kill via de app list alle apps en gooi de telefoon in vliegtuigmodus, 38% over om 12 uur, ik wordt wakker om 8 uur en hij staat op 18% 8)7
Geen last van, misschien moet je eens een lijstje plaatsen met wat je allemaal "gemod" hebt aan je OPO incl. privacybescherming

[ Voor 48% gewijzigd door Frozen op 22-08-2015 01:44 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
[...]

Andere fabrikanten creëren dan inderdaad meestal een prijsverschil tussen die toestellen, maar het is logisch dat OnePlus dat nog niet doet, er zit immers al prijsverschil tussen de One en 2.
Daarnaast heb je inderdaad ook het verschil in marge, zoals de mensen hierboven al benoemen: de OnePlus One valt waarschijnlijk gewoon niet veel goedkoper te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Sinds gisteren geen bereik meer op mijn OPO. Ik zit bij de provider Simyo. Iemand die hier ook last van heeft?
Automatische registratie werkt niet en de simkaart vraagt ook niet om een pincode.
Bij een ander toestel werkt het wel.

[ Voor 35% gewijzigd door psvunited op 23-08-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Misschien iemand een idee. Als ik Chrome Browser gebruik en via een site een youtube film bekijk is het geluid altijd ge-mute. Kan met geen mogelijkhied deze weer aan zetten.
Gebruik ik de youtube app, of Firefox dan heb ik wel geluid.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
psvunited schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:04:
Sinds gisteren geen bereik meer op mijn OPO. Ik zit bij de provider Simyo. Iemand die hier ook last van heeft?
Automatische registratie werkt niet en de simkaart vraagt ook niet om een pincode.
Bij een ander toestel werkt het wel.
Hier ook Simyo en geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
floriz87 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:53:
[...]

Hier ook Simyo en geen problemen.
Heb het probleem opgelost door de pin uit te schakelen via een iPhone. Nu heb ik direct bereik zonder dat ik een pin moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
seninha schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:59:
Misschien iemand een idee. Als ik Chrome Browser gebruik en via een site een youtube film bekijk is het geluid altijd ge-mute. Kan met geen mogelijkhied deze weer aan zetten.
Gebruik ik de youtube app, of Firefox dan heb ik wel geluid.
Staat het geluid van de player wel aan? Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ja, geluid staat normaal aan.

Maar ben er achter dat alleen als ik een filmpje bekijk bij Apparata.nl of autoblog.nl het geluid uit staat.
Kan drukken wat ik wil op het knopje maar geluit blijft gemute

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/Espace/Screenshot_2015-08-24-17-13-36_zpsxlw4qljn.png

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 18:18
Cyanogenmod 12.1-YOG4PAS1N0 is uit
5.1.1

Eindelijk!
http://cyanogen-ota-bacon.somee.com

Ik draai nu een nightly van 15-08-2015
Met kernel 3.4.67-cyanogenmod-g223g093
Build LMY48G

Iemand een idee welke build de nieuwe release heeft?
gevonden; https://forums.oneplus.ne...8-25-14-22-29-png.354911/

Edit;
Raar, update is nu weer verdwenen van die somee pagina...
https://forums.oneplus.ne...9508/page-8#post-12763827
Ben niet de enige

[ Voor 88% gewijzigd door Medic op 26-08-2015 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Bij het sideloaden van die zip krijg ik heel veel rode lettertjes en vooral 'Failed'...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
dreamscape schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:08:
Bij het sideloaden van die zip krijg ik heel veel rode lettertjes en vooral 'Failed'...
Sideloaden van firmware?
Dat doe je toch via twrp of via een ota update van het toestel?
(Volgens xda kan je niet met twrp flashen, alleen via stock recovery, maar volgens opo forum werkt het wel met twrp).
Zo openen zal inderdaad niet lukken, het is geen app ingezipt.

Guide voor de vorige versie is nu ook toe te passen
Dus downloaden en booten in recovery;
https://forums.oneplus.ne...nual-install-easy.297425/

Maar de update lijkt te zijn verwijderd.
Hoop downloads mislukt.
Dus check de md5/sha-1 voor installatie.

Full zip: 257fe415096a81cad07d72cf53f1ea4d
incremental: 16bd95d9082f1f1254fb7f2ec3906631

[ Voor 40% gewijzigd door Medic op 26-08-2015 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
Ik heb hetzelfde gedaan als bij de vorige update. Power en Vol min ingedrukt houden en daarna zip selecteren. Ik probeer niet zomaar dat bestand te openen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
dreamscape schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:26:
Ik heb hetzelfde gedaan als bij de vorige update. Power en Vol min ingedrukt houden en daarna zip selecteren. Ik probeer niet zomaar dat bestand te openen natuurlijk.
Dat is niet sideloaden volgens mij, dat doe je alleen met apps die niet uit de appstore komen.
Maar gewoon een incremental update uitvoeren.
Of een full, als je die had gedownload.

Plus de update is gepulled, grote kans dat je een incomplete download had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
Sideloaden shmideloaden, hoe je het ook wilt noemen. Als ik reboot in recovery zoals je in je vorige post aangaf, krijg ik een melding 'failed'.

Is verder niet zo'n punt, het zal nu vast niet lang duren voor er een OTA is, dus het komt vast wel snel in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shwam
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-06 22:11

shwam

okdoei

Zojuist de officiele OTA naar 12.1 binnengehaald en kon hem foutloos via de recovery installeren! Werkt goed en meteen even de DPI bijgesteld. Hier zat ik echt al een poos op te wachten! Zijn er al meer die hem binnen hebben?

EDIT: Kreeg net een melding van de updatetracker app dat Cyanogenmod momenteel is gestopt met het uitrollen van de update. Heb dus blijkbaar heel veel geluk gehad!

[ Voor 27% gewijzigd door shwam op 25-08-2015 23:20 ]

| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
shwam schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:17:
Zojuist de officiele OTA naar 12.1 binnengehaald en kon hem foutloos via de recovery installeren! Werkt goed en meteen even de DPI bijgesteld. Hier zat ik echt al een poos op te wachten! Zijn er al meer die hem binnen hebben?

EDIT: Kreeg net een melding van de updatetracker app dat Cyanogenmod momenteel is gestopt met het uitrollen van de update. Heb dus blijkbaar heel veel geluk gehad!
Of niet. Ze zullen wel niet om niks stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shwam

shwam

okdoei

418O2 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:20:
[...]

Of niet. Ze zullen wel niet om niks stoppen
Laten we hopen van niet, tot nu toe werkt de telefoon gewoon lekker smooth en heb ik ook geen rare activiteiten gezien met mijn batterij. Ik hou jullie op de hoogte :)

| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Er loopt inderdaad iets mis met de Update. De complete rom is wel nog te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 17:16

crashtestdummy

Ajoeto member

Update (ruim 300MB) vannacht nog even geinstalleerd. Loopt als een zonnetje

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:57

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Zo, dus EINDELIJK is de nieuwe update in aantocht huh :) Hopelijk snel de OTA of rom ergens :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Ah, wilde net vragen wanneer die nieuwe update eindelijk zou komen!
Wordt er gek van dat alle filmpjes in apps na een minuut stoppen met afspelen... En dat recente Android lek moet ook gedicht worden natuurlijk.
Zijn toch allemaal kleine dingetjes die me soms laten terugverlangen naar mijn iPhone.
Hopelijk komt de OTA snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Hoe zit het ondertussen met het CyanogenMod/Oxygen verhaal? Ik heb het een tijd niet gevolgd, kan iemand een kort overzicht geven?

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
EeePC schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:13:

Wordt er gek van dat alle filmpjes in apps na een minuut stoppen met afspelen...
nou je het zegt, ik dacht dat het aan mijn wifi lag, maar blijkbaar niet.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shwam

shwam

okdoei

Vanochtend nog even met 12.1s lopen kloten en alles werkt gewoon naar behoren. ik had overigens bij het installeren ook eerst een foutmelding maar dat kreeg ik omdat ik perongeluk de verkeerde bacon versie selecteerde uit de download folder. Kan zijn dat de rest dat ook heeft gedaan waardoor de installatie failed? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
De update komt niet meer automatisch binnen, maar de hij is nog wel los te downloaden:

Versie: 12.1-YOG4PAS1N0

Full ROM (676mb): http://builds.cyngn.com/c...G4PAS1N0-bacon-signed.zip
Incremental (318mb): http://builds.cyngn.com/f...-to-7c535cd450-signed.zip
Downloadlinks aangepast door nieuwe OTA.

Op XDA en hier wordt geroepen is dat deze update is terug getrokken, dus flashen op eigen risco. Melding:
Afbeeldingslocatie: https://forums.oneplus.net/attachments/upload_2015-8-25_17-22-0-png.354879/

Changelog:
Afbeeldingslocatie: https://forums.oneplus.net/attachments/screenshot_2015-08-25-15-09-28-png.354738/

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 26-08-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 14-09 20:14
crashtestdummy schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:13:
Update (ruim 300MB) vannacht nog even geinstalleerd. Loopt als een zonnetje
DFS 5GHz kanalen (100 en hoger) die werken nu hopelijk wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arshaad
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
De incremental versie handmatig erop gezet. Telefoon voelt beduidend sneller aan. Mooie toevoeging: DPI is gewoon via een instelling aan te passen(Settings>display>LCD density). Standaard staat die op 480, heb hem nu op 400 gezet. Er past zoveel meer op het scherm xD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 13-09 23:09
Die optie om de DPI in te stellen is echt welkom. Hiervoor wilde ik al mijn toestel rooten (dat als enige reden eigenlijk). Dat hoeft dus niet meer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Mijn toestel is geroot en ik heb de laatste TWRP Recovery (2.8.7.0) geïnstalleerd. Zorg ervoor dat TWRP Recovery 2.8.6.0 is geinstalleerd. (Bedankt ShaneV).

Stappen voor update met behoud van root:
0. Zorg ervoor dat je TWRP Recovery 2.8.6.0 hebt geïnstalleerd.
1. Telefoon opstarten in recovery
2. Backuppen in recovery (indien gewenst)
3. Full rom (cm-12.1-YOG4PAS1N0-bacon-signed) flashen in recovery (Incremental werkt niet)
4. Wipe Dalvik / Cache (Optie meteen na het flashen)
5. Laatste Supersu flashen (indien je root wilt behouden)
6. Opnieuw opstarten
7. Geniet van je update!

Ik ben erg benieuwd wat de DPI instelling nou precies doet, heb dit nog niet eerder veranderd (ondanks dat ik root heb).

Update is inmiddels voltooid:
OPO-12.1 update

Goed nieuws voor het Stagefright lek, deze is volledig gedicht in deze nieuwe update:
OPO-12.1Stagefright

Verder aanpassingen op het eerste oog:
Applicatie overzicht is veranderd:
OPO-12.1 App overzicht
Al is dit weer aan te passen naar het oude overzicht: Homescreen vasthouden -> Naar boven vegen -> Indeling -> 'Met Pagina's

Losse Browser is toegevoegd:
Opo-12.1 Browser

Weergave mappen op homescreen is veranderd
Icoon Gallery, Screencast, AudioFX zijn veranderd
Live Display toegevoegd (Instellingen -> Scherm & Verlichting -> LiveDisplay)
Omschrijving: Uw scherm optimailseren aan de hand van de tijdstip op de dag en lichtomstandigheden om de leesbaarheid te verbeteren en oogvermoeidheid te verminderen. Soort ervoor dat de kleurtemperatuur wissel op het moment van de dag (tussen de 6500K en 4500K)

DPI optie toegevoegd (Instellingen -> Scherm & Verlichting -> LCD-dichtheid)
Heads-up meldingen zijn uit te schakelen (Instellingen -> Meldingen -> Heads-up) Eindelijk! _/-\o_
Telefoon dialer aangepast en TrueCaller toegevoegd (functie om onbekende nummers op te zoeken als je gebeld wordt)

[ Voor 69% gewijzigd door rens-br op 26-08-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 14-09 20:14
AndRo555 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:53:
[...]

DFS 5GHz kanalen (100 en hoger) die werken nu hopelijk wel?
Ja dus na de OTA geinstalleerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik heb de DPI nou ingesteld op 420, ik vond 400 veels te klein worden.
En heb de volgende homescreen de indeling:
• Rastergroote: Knus
• Grote pictogrammen: UIT

Hierdoor wordt het homescreen 6x6, ik moet er nog even aan wennen. Dus weet nog niet zeker of ik het zo hou.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 26-08-2015 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:06
rens-br schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:06:
Mijn toestel is geroot en ik heb de laatste TWRP Recovery (2.8.7.0) geïnstalleerd. Hij is nu bezig met 'Android wordt bijgewerkt'

Stappen voor update met behoud van root:
1. Telefoon opstarten in recovery
2. Backuppen in recovery (indien gewenst)
3. Full rom (cm-12.1-YOG4PAS1N0-bacon-signed) flashen in recovery (Incremental werkt niet)
4. Wipe Dalvik Cache en Cache (Optie meteen na het flashen)
5. Laatste Supersu flashen (indien je root wilt behouden)
6. Opnieuw opstarten
7. Geniet van je update!

Ik ben erg benieuwd wat de DPI instelling nou precies doet, heb dit nog niet eerder veranderd (ondanks dat ik root heb).

Update is inmiddels voltooid:
[afbeelding]

Goed nieuws voor het Stagefright lek, deze is volledig gedicht in deze nieuwe update:
[afbeelding]

Verder aanpassingen op het eerste oog:
Applicatie overzicht is veranderd:
[afbeelding]
Al is dit weer aan te passen naar het oude overzicht: Homescreen vasthouden -> Naar boven vegen -> Indeling -> 'Met Pagina's

Losse Browser is toegevoegd:
[afbeelding]

Weergave mappen op homescreen is veranderd
Icoon Gallery, Screencast, AudioFX zijn veranderd
Live Display toegevoegd (Instellingen -> Scherm & Verlichting -> LiveDisplay)
Omschrijving: Uw scherm optimailseren aan de hand van de tijdstip op de dag en lichtomstandigheden om de leesbaarheid te verbeteren en oogvermoeidheid te verminderen. Soort ervoor dat de kleurtemperatuur wissel op het moment van de dag (tussen de 6500K en 4500K)

DPI optie toegevoegd (Instellingen -> Scherm & Verlichting -> LCD-dichtheid)
Heads-up meldingen zijn uit te schakelen (Instellingen -> Meldingen -> Heads-up) Eindelijk! _/-\o_
Met TWRP Recovery (2.8.7.0) wordt de Radio niet geupdate. Je zit nog steeds op 230 ipv 241. Installeer TWRP 2.8.6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ShaneV schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:59:
[...]

Met TWRP Recovery (2.8.7.0) wordt de Radio niet geupdate. Je zit nog steeds op 230 ipv 241. Installeer TWRP 2.8.6.0.
Je hebt helemaal gelijk, ik zal 2.8.6.0 eens terug flashen en daarna de update opnieuw proberen. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Binnetie schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:59:
Die optie om de DPI in te stellen is echt welkom. Hiervoor wilde ik al mijn toestel rooten (dat als enige reden eigenlijk). Dat hoeft dus niet meer!
Same here! Vind sommige dingen echt veel te groot op 't scherm, lijkt soms wel een apparaat voor slechtziende!
Nu wil ik helemaal snel de update. Maar om een of andere reden dus teruggetrokken... OTA zal nog wel paar weken duren dan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
ShaneV schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:59:
[...]

Nu inderdaad geupdate met TWRP 2.8.6.0, radio is nu wel geupdate naar 241:
OPO-12.1 update good
EeePC schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:24:
[...]

Same here! Vind sommige dingen echt veel te groot op 't scherm, lijkt soms wel een apparaat voor slechtziende!
Nu wil ik helemaal snel de update. Maar om een of andere reden dus teruggetrokken... OTA zal nog wel paar weken duren dan....
Je kan de update ook flashen als je stock recovery hebt, of durf je dit nog niet aan?

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 26-08-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Ik kreeg een dikke error bij het proberen te flashen van de incremental update over de laatste CM12S versie. Het enige wat ik altijd aangepast had was de DPI settings + root.
Afbeeldingslocatie: https://forums.oneplus.net/attachments/screenshot_2015-06-18-15-09-47-png.321780/
image van de OP forum ff gestolen, zelf gebruik ik CWM

In de errorlog staat ook gewoon dat de incremental naar de 25 versie OTA zoekt, maar deze is al een stukje ouder }:O

Na het downloaden van de normale (full rom) en deze geflashed te hebben in CWM werktte het goed, hierna nog zoals hierboven gemeld werd SuperSU erbij geflashed en alles draait. Mijn baseband versie is ook gewoon direct 241 :)

Edit:
Als iemand nog behoefte heeft om het via fastboot te flashen:
bron: OPO forum
  • Download cm-12.0-YNG1TAS17L-bacon-signed-fastboot.zip
  • Unzip it. You'll see the following files amongst others: recovery.img, boot.img and system.img
  • Using your computer and your phone in debug mode, reboot in fastboot: adb reboot bootloader
  • Now in fastboot mode, install the three files: fastboot flash recovery recovery.img then fastboot flash boot boot.img and finally fastboot flash system system.img (that final took a little more time)
  • Reboot: fastboot reboot

[ Voor 27% gewijzigd door Salmon op 26-08-2015 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Salmon schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:30:
[...]
Ik kreeg een dikke error bij het proberen te flashen van de incremental update over de laatste CM12S versie. Het enige wat ik altijd aangepast had was de DPI settings + root.
[afbeelding]
image van de OP forum ff gestolen, zelf gebruik ik CWM
Ik heb dit tot nu toe gehad met elke update als de Incremental zip wordt gebruikt. Die kun je dus gewoon niet gebruiken als je een custom recovery hebt. Met de full roms gaat het wel altijd goed.

Dit stond btw ook in mijn stappenplan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

rens-br schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:34:
[...]

Ik heb dit tot nu toe gehad met elke update als de Incremental zip wordt gebruikt. Die kun je dus gewoon niet gebruiken als je een custom recovery hebt. Met de full roms gaat het wel altijd goed.

Dit stond btw ook in mijn stappenplan:

[...]
Scherp scherp, ik dacht dat ik altijd gewoon de incremental flashte, maar blijkbaar was dit dus altijd de full ROM :9 Daarom kwam de error nog niet bekend voor, kreeg wel is vaker een verification error met andere OTA's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
Gisteravond ook via recovery de nieuwe versie erop gezet en tot nu toe werkt het prima.

Het aanpassen van de DPI is een mooie toevoeging. Had ik op mijn S3 met Archdroid ook wat lager gezet dan normaal, zodat er veel meer op het scherm past. Staat nu op 400.

Hopelijk crasht ie minder vaak nu. Laatste tijd wel eens voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Net ook maar ff de update binnen gehengeld, liep allemaal gesmeerd en ben tot nu toe zeer tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Zojuist de melding gekregen dat de update weer beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bankie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 22:00
Nieuwe versie werkt ook goed alleen de photos app wil niet meer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
OTA update loopt weer en is inmiddels op 2%:
OPO-CM12.1-OTA

Ben benieuwd of iedereen die vanaf gisteren al geüpdatet heeft dat opnieuw moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 18:46
Net de nieuwe versie erop gezet en werkt tot nu toe prima :-) Heb wel meteen de full gedaan, zoals ik eigenlijk altijd doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
De downloadlinks zijn in ieder geval veranderd, dus maar even opnieuw de full flashen.

Full: http://builds.cyngn.com/c...G4PAS1N0-bacon-signed.zip
Incremental: http://builds.cyngn.com/f...-to-7be76f9310-signed.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een beetje een noob vraag...
Omdat ik wat problemen had.met de touchscreen is via een remote sessie mijn telefoon naar oxygen geflashed.
Bootloader is weer gelocked en heb geen root.
Hoe kan ik nu het beste de.nieuwe cm erop zetten?
Unlocken, rooten en dan flashen? Of kan dit makkelijker?

Alvast bedankt voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:12:
Omdat ik wat problemen had.met de touchscreen is via een remote sessie mijn telefoon naar oxygen geflashed.

Naar mijn weten kan je ook prima zips flashen met de originele recovery, zonder root. Het is wel verstandig om een clean install te doen, omdat je van Oxygen naar CM gaat.

Je zou eventueel ook deze app kunnen gebruiken, zorg er wel voor dat die app staat ingesteld op volledig. Maar heb die app nog nooit gebruikt om over te stappen, dus geen garanties.

Succes!
rens-br schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:12:
De downloadlinks zijn in ieder geval veranderd, dus maar even opnieuw de full flashen.
Opnieuw flashen was niet erg nuttig. De informatie bij 'Over de telefoon' is nog exact hetzelfde, het lijkt dus gewoon dezelfde build te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 27-08-2015 15:31 ]

• Zidane007nl
Het is inderdaad dezelfde build. YOG4PAS1NO was het gisteren en is het nog steeds. Ze adviseren ook om niet opnieuw te updaten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WUP4h8w.png

• rens-br
Zidane007nl schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 00:07:
Het is inderdaad dezelfde build. YOG4PAS1NO was het gisteren en is het nog steeds. Ze adviseren ook om niet opnieuw te updaten.

[afbeelding]
Die melding heb ik helaas niet gehad, waar kwam die vandaan?

Ik heb gisteren toch nog een keer geflasht en geloof niet dat er iets veranderd is. Dus het kan denk ik niet zoveel kwaad.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Die melding heb ik ook gehad, komt via deze app.

• rens-br
Heb die app inderdaad geïnstalleerd staan en gisteren avond gebruikt om de nieuwe Rom binnen te halen. Maar heb geen melding gehad, heel vreemd.

• jimmy_dg
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:12:

Je kan zoals andere voorstelden via de default recovery ook best .zip's flashen, maar als ik jouw was zou ik gewoon weer je bootloader unlocken, custom recovery erop zetten en een cm.zip flashen.
Een goede uitleg is hier te vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2788632

• EeePC
Ah mooie app! Uitrol zit inmiddels op 5%. Ik wacht wel rustig op de OTA.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb zelf vanochtend de zip gedownload en via recovery geinstalleerd. De startpagina van Chrome was naar yahoo veranderd :+

• MurtnR
  • Laatst online: 07-07 21:22
Ik merk op dat we 2 verschillende varianten van de Sandstone Black in omloop zijn. De ene heeft meer reliëf dan de andere.

Persoonlijk vind ik die met meer reliëf fijner. Heeft iemand ervaring met aanschaf van een nieuwe backcover via ebay (oid)? Zoek nml een adresje waar ik die gene met veel reliëf kan aanschaffen.

Hiernaast heb ik nog een vraag. Van wat voor soort materiaal is de Silkwhite gemaakt? Is het mogelijkheid om deze te beschilderen en je eigen custom made back cover ervan te maken?

[ Voor 22% gewijzigd door MurtnR op 27-08-2015 12:38 ]

• rens-br
jimmy_dg schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:15:
[...]

Je kan zoals andere voorstelden via de default recovery ook best .zip's flashen, maar als ik jouw was zou ik gewoon weer je bootloader unlocken, custom recovery erop zetten en een cm.zip flashen.
Een goede uitleg is hier te vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2788632
Het nadeel van een custom recovery is wel dat OTA's niet meer werken en dat is voor 'jimmy_dg' misschien wel een probleem. Ik kan je in ieder geval wel aanraden om de bootloader te unlocken. Dan werken OTA's nog wel en mocht je dan in de toekomst alsnog veranderen wordt niet nog een keer je gehele device gewiped.
MeltedForest schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:47:
Ik heb zelf vanochtend de zip gedownload en via recovery geinstalleerd. De startpagina van Chrome was naar yahoo veranderd :+
Dat was bij mij inderdaad ook. Zal wel een of ander sponsordeal achter zitten. Het was gelukkig zo opgelost: Chrome -> Menu -> Instellingen -> Startpagina -> 'Uit' aanvinken of vervolgens link aanpassen.
MurtnR schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:37:
Persoonlijk vind ik die met meer reliëf fijner. Heeft iemand ervaring met aanschaf van een nieuwe backcover via ebay (oid)? Zoek nml een adresje waar ik die gene met veel reliëf kan aanschaffen.
Nooit geweten dat er twee verschillende veries waren, maar misschien is de backcover op de OPO website wel die met veel relief. Deze is nu in de aanbieding voor €10,49. Maar ik denk dat je met deze vraag ook meer kans maakt in [OnePlus One] Accessoires.

[ Voor 48% gewijzigd door rens-br op 27-08-2015 15:40 ]

• MurtnR
  • Laatst online: 07-07 21:22
rens-br schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:55:
[...]

Het nadeel van een custom recovery is wel dat OTA's niet meer werken en dat is voor 'jimmy_dg' misschien wel een probleem. Ik kan je in ieder geval wel aanraden om de bootloader te unlocken. Dan werken OTA's nog wel en mocht je dan in de toekomst alsnog veranderen wordt niet nog een keer je gehele device gewiped.

[...]

Dat was bij mij inderdaad ook. Zal wel een of ander sponsordeal achter zitten. Het was gelukkig zo opgelost: Chrome -> Menu -> Instellingen -> Startpagina -> 'Uit' aanvinken of vervolgens link aanpassen.

[...]

Nooit geweten dat er twee verschillende veries waren, maar misschien is de backcover op de OPO website wel die met veel relief. Deze is nu in de aanbieding voor €10,49. Maar ik denk dat je met deze vraag ook meer kans maakt in [OnePlus One] Accessoires.
Bedankt voor je reactie. Ik heb het inderdaad in het verkeerde topic gepost. Ik ga dit even aanpassen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

EeePC schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:36:
[...]

Ah mooie app! Uitrol zit inmiddels op 5%. Ik wacht wel rustig op de OTA.
De uitrol zit nu op 10%. Er lijkt een nieuwe versie van de ingetrokken update vrijgegeven te zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 19:35
Als ik op cm12.1s via mail opties ( linker knop) wil openen blijft dit scherm wit,ook met andere thema's.
Ook vind ik de nieuwe dialer niet zo handig, kan men de oude terug halen of iemand die een andere dialer aanraadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
leducw schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 05:40:
Als ik op cm12.1s via mail opties ( linker knop) wil openen blijft dit scherm wit,ook met andere thema's.
Ook vind ik de nieuwe dialer niet zo handig, kan men de oude terug halen of iemand die een andere dialer aanraadt?
De dialer is te "fixen" mits je root hebt.
https://forums.oneplus.ne...lipop-dialer-back.350285/

[ Voor 24% gewijzigd door Medic op 28-08-2015 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Bor schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:23:
[...]
De uitrol zit nu op 10%. Er lijkt een nieuwe versie van de ingetrokken update vrijgegeven te zijn.
Inmiddels op 25%, dat gaat vlug. Naar mijn idee wordt deze update een stuk sneller uitgerold dan de CM12 update destijds. Maar wat bedoel je met 'Er lijkt een nieuwe versie van de ingetrokken update vrijgegeven te zijn?'

In eerste instantie is de OTA terug getrokken, maar deze is na één dag weer hervat. De teruggetrokken versie is exact dezelfde versie als de versie die nu verspreid wordt.
leducw schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 05:40:
Je probeert in mail de opties te openen, begrijp ik dat goed? Welke mail app gebruik je, standaard mail app van Boxer of een andere? Werkt het menu oproepen via de drie puntjes, rechtsboven wel?

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 28-08-2015 08:03 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen