Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Exorcist schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:48:
[...]

Idem, het is leuk voor de reguliere consument, maar als je iets meer wilt...dat het standaard al 20 adressen uit je range pakt is van den zotte. Niemand die het merkt tenzij je je eigen DHCP server draait. En dan nog ver**** het je netwerk.

Nee, blij dat ik hem morgen lekker afkoppel. Als het me ooit verplicht wordt stap ik over.
Leg eens uit hoe de Horizonbox je netwerk vernoekt?
Mijn Horizon is via wifi verbonden en mijn router doet het DHCP deel voor mijn netwerk, echter is mijn netwerk niet vernoekt.
En wat is nou 20 adressen voor een thuisnetwerk, ik neem aan dat je zat adressen beschikbaar hebt?

Je zegt "en als je iets meer wilt...." ik snap niet helemaal wat je opeens niet meer kunt, wat je wel kon zonder Horizonbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 17:21
Die adressen heeft hij nodig voor ip clients en dergelijke omdat hij zelf geen DHCPen meer doet. Denk dat DHCP op de horizon van Exor spontaan weer aanspringt heb je met een bepaalde softwareversie last van inderdaad. Dan krijg je een ip van de horizon waardoor je geen internet meer hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Jim423 op 22-10-2015 13:04 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gadgeteer schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:46:
[...]

Leg eens uit hoe de Horizonbox je netwerk vernoekt?
Mijn Horizon is via wifi verbonden en mijn router doet het DHCP deel voor mijn netwerk, echter is mijn netwerk niet vernoekt.
En wat is nou 20 adressen voor een thuisnetwerk, ik neem aan dat je zat adressen beschikbaar hebt?

Je zegt "en als je iets meer wilt...." ik snap niet helemaal wat je opeens niet meer kunt, wat je wel kon zonder Horizonbox?
Ik wil niet dat het apparaat als veredelde DHCP server fungeert, daar heb ik een DHCP server voor. 20 adressen vind ik aanzienlijk veel, overigens: los van het feit dat het onoverzichtelijker wordt in mijn scope en ik zelf al rond de 100-IP adressen gebruik of gereserveerd heb, zit ik daar gewoon niet op te wachten.

Verdere irritatiepunten had ik reeds genoemd. Vastlopers met name. Goed, met de Humax kun je niet heel veel meer of minder (althans, functionaliteiten die ik gebruik), maar ik kan nu wel weer gewoon TV kijken. Vanmiddag een nieuwe 5200C geplaatst, en die doet gewoon weer wat ik wil. Het zal mijn eigen inschattingsfout zijn dat ik dacht met de Horizon beter af te zijn, weet nu alleen niet meer waarom ik dat überhaupt dacht. Hooguit Replay TV maar dat is simpelweg niet prettig als je even snel iets wilt terugzien.

Voordeel van Ziggo is het maandelijks kunnen aanpassen van je abonnement. Nu is het wachten op de doos om dat logge Horizon ding weer retour afzender mee te kunnen sturen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn moeder heeft gister het abonnement veranderd naar Ziggo play start en connect complete + TV royaal, wat ongeveer uitkomt op 65 euro p/m (afhankelijk van hoeveel je belt).
Voor mij is vooral de internetsnelheid, met name de uploadspeed belangrijk. Bij connect complete staat 120 down/12 up. Krijg ik dan ook daadwerkelijk rond de 12 up? Ik wil mijn pc aansluiten op de bijgeleverde modem met een kabel. Ik weet alleen niet wat voor kabel ik nodig zou hebben; hij moet in ieder geval langer zijn dan een eventueel bijgeleverde kabel. Kun je die gewoon bij de media markt kopen?
Ik las vandaag trouwens talloze spookverhalen over het internet van Ziggo op consumentensites, waar alleen maar 1/5 sterren werden uitgedeeld. Moet ik me nu zorgen gaan maken, of gaan die spookverhalen vooral over wi-fi, en zal ik er weinig last van hebben als ik mijn pc met een kabel aan de modem verbind? Ze zeggen onder andere dat ze alleen 1/10 beloofde upload hebben, dat het elke dag een paar keer uitvalt. Klinkt niet echt veelbelovend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:44

Pierre

Van nature lui!

@TrivialSpace ik heb ook dit abonnement bij Ziggo de snelheid die moet je normaal gesproken wel halen. Wat betreft de kwaliteit van de netwerkkabels bij de Mediamarkt durf ik niets te zeggen, kijk eens in dit topic dan weet je wat je moet kopen en vooral ook wat niet.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spookverhalen inderdaad. Snelheid haal je nagenoeg altijd (mits het correct is aangesloten natuurlijk).

Het topic wat Pierre linkt is inderdaad een aanrader. In ieder geval krijg je van Ziggo een Cat5e UTP-kabel van 15 meter dus je moet wel een errug groot huis (of onhandige route van modem naar PC) hebben wil dat niet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Normaal gesproken komt je modem in de meterkast bij het AOP, ik heb vandaar Cat6 door de buis getrokken naar mijn studeerkamer, switch er tussen en klaar. Ook vanuit de meterkast een Cat6 naar de woonkamer en ook hier een switch en ook daar alles via UTP aangesloten.

Kan je zeggen dat ik aan 15 meter naar de studeerkamer niet genoeg had :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:58:
Mijn moeder heeft gister het abonnement veranderd naar Ziggo play start en connect complete + TV royaal, wat ongeveer uitkomt op 65 euro p/m (afhankelijk van hoeveel je belt).
Voor mij is vooral de internetsnelheid, met name de uploadspeed belangrijk. Bij connect complete staat 120 down/12 up. Krijg ik dan ook daadwerkelijk rond de 12 up? Ik wil mijn pc aansluiten op de bijgeleverde modem met een kabel. Ik weet alleen niet wat voor kabel ik nodig zou hebben; hij moet in ieder geval langer zijn dan een eventueel bijgeleverde kabel. Kun je die gewoon bij de media markt kopen?
Ik las vandaag trouwens talloze spookverhalen over het internet van Ziggo op consumentensites, waar alleen maar 1/5 sterren werden uitgedeeld. Moet ik me nu zorgen gaan maken, of gaan die spookverhalen vooral over wi-fi, en zal ik er weinig last van hebben als ik mijn pc met een kabel aan de modem verbind? Ze zeggen onder andere dat ze alleen 1/10 beloofde upload hebben, dat het elke dag een paar keer uitvalt. Klinkt niet echt veelbelovend..
En bij misschien wel 90% van die mensen blijkt het probleem in huis te zitten, slechte bekabeling vooral.
Veel van die klagers zijn zelf benoemd systeem-/netwerkbeheerder (ook al doen ze ander werk...) en geven altijd hun provider de schuld van het niet halen van de snelheid.

Natuurlijk zijn er ook mensen met echte klachten, waarbij het probleem inderdaad op het Ziggo netwerk zit. Maar het aantal klachten wat je op internet leest, is niet representatief voor het aantal klachten wat daadwerkelijk op het netwerk van Ziggo spelen. Dit geldt trouwens voor alle providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties! Tja, ik moet er natuurlijk wel rekening mee houden hoeveel mensen wel niet een Ziggo abonnement hebben en hoeveel mensen daarvan nauwelijks kennis hebben over wat ze klagen.
De upload speed is vooral belangrijk omdat ik wil gaan streamen en je daar minimaal 3-5 up voor nodig hebt. Maar als je ook daadwerkelijk rond de 12 up krijgt via kabel, en de connectie niet elke dag uitvalt, dan zal mijn internet geen hinderende factor vormen.

Mijn kennis mbt bekabeling is erg gelimiteerd.. De modem komt op de begane grond te staan en ik wil een kabel verbinden aan mijn pc op de 1e verdieping. Ik dacht eraan om tijdelijk een lange kabel te halen en via de trap naar mijn kamer te laten lopen. Maar dat klinkt erg.. onpraktisch, want er zitten dan deuren tussen en ik moet er dan steeds overheen stappen. Ik heb op dit moment echter geen geld voor een fatsoenlijke router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
En onthoud dat meer mensen negatieve verhalen op websites plaatsen over dienst/product dan mensen die geen probleem hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:17:
Normaal gesproken komt je modem in de meterkast bij het AOP, ik heb vandaar Cat6 door de buis getrokken naar mijn studeerkamer, switch er tussen en klaar. Ook vanuit de meterkast een Cat6 naar de woonkamer en ook hier een switch en ook daar alles via UTP aangesloten.

Kan je zeggen dat ik aan 15 meter naar de studeerkamer niet genoeg had :)
Hier zit het AOP in de woonkamer. De 15 meter kabel hebben we onder de vloer door de kruipruimte naar de meterkast laten lopen (ca. 9 meter) en dan in de meterkast omhoog laten komen. In het plafond van de meterkast zat een loze buis die uitkomt in de slaapkamer boven (buis is ca. 3 meter lang) waar de PC staat. Had precies genoeg centimeters kabel om de PC boven op deze manier met het modem te verbinden _/-\o_ Uiteindelijk heb ik er boven nog een oude Linksys router (maar dan geconfigureerd als switch) tussen geplaatst omdat het WiFi-bereik van het modem niet verder komt dan de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 22:17
Ja, als je een kabel gebruikt haal je het zeker (als je pc het aankan ;) (ander gewoon even contact met ze opnemen en ze meten het dan door.

Wifi is wat minder zeker dat je het dan kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik wil mijn pc aansluiten op de bijgeleverde modem met een kabel. Ik weet alleen niet wat voor kabel ik nodig zou hebben; hij moet in ieder geval langer zijn dan een eventueel bijgeleverde kabel. Kun je die gewoon bij de media markt kopen?
Neem minimaal een cat5e kabel die kan gigabit ethernet aan. Beter nog is cat6 kabel. De lengte maakt niet zoveel uit, die mag bij cat6 100m zijn als de kabel aan de standaard voldoet. Cat5e haalt die 100 meter niet op gigabit snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
}:O spookverhalen

Zolang je AOP goed is aangesloten zul je nagenoeg geen storinge hebben en nagenoeg altijd de snelheid (speedtest) halen die matched met je abonnement.
Heel sporadisch komt het voor dat een wijk echt "vol" zit, maar goed naar mijn weten is Ziggo hier ook mee bezig om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Dat je niet 24/7 100% krijgt kan gebeuren, maar 1/10... dan heb je zelf (of iemand anders in huis) een torrent client draaien }:O

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Door de gebruikte (Euro)DOCSIS techniek bij de kabel kunnen de ervaringen van gebruikers verschillen door diverse factoren. Bij xDSL is ondertussen wel publiekelijk bekend dat de haalbare snelheid afhankelijk is van de afstand van de aansluiting in huis tot de centrale. Met behulp van metingen is dan door de gebruiker vast te stellen wat de maximaal haalbare snelheid is en die zal daarna zonder infrastructuur aanpassing ook niet hoger worden. Lager is natuurlijk wel mogelijk als gevolg van drukte op de backbone door gelijktijdig gebruik (overboeking van de beschikbare capaciteit op de backbone).

Bij de kabel is dit een stuk complexer wat komt door de toegepaste techniek in de coaxsegmenten in de wijken waarop de gebruikers zijn aangesloten. In tegenstelling tot xDSL deel je namelijk de beschikbare capaciteit op de coax infrastructuur in de wijken waardoor de andere gelijktijdige kabelinternet gebruikers dus invloed kunnen hebben op de door jou te behalen resultaten. Indien er geen sprake is van signaal storingen zal je zolang er voldoende capaciteit beschikbaar is bij de kabel altijd de afgesproken abonnementssnelheid halen omdat de haalbare snelheid niet zoals bij xDSL afhankelijk is van de afstand tot het wijk centrum of de sterkte van het signaal.

Of er echter voldoende capaciteit beschikbaar is hangt af van het gelijktijdig gebruik door andere kabelinternetters in jouw coaxsegment omdat er sprake is van overboeking van de capaciteit. Die overboekingsfactor hangt af van het aantal kabelinternet klanten in het coaxsegment, de afgesloten abonnementssnelheden en de beschikbare capaciteit. Zaken waar de kabelproviders over het algemeen geen uitspraken over doen. In een TNO rapport uit 2012 werd nog aangegeven dat de gemiddelde overboeking in de coaxsegmenten een factor 20 was, maar anno 2015 kun je je afvragen of dat getal niet te laag is door de verhoogde snelheden en nagenoeg gelijk gebleven capaciteit.

Voor mijn coaxsegment weet ik door metingen bijvoorbeeld dat de beschikbare capaciteit voor kabel internet 800 Mbps voor de downstreams is en (maximaal) 112 Mbps voor de upstreams. Ik weet ook door metingen dat er ongeveer 500 kabelinternet klanten in mijn coaxsegment aanwezig zijn die die capaciteit moeten delen. De laagste download abonnementssnelheid is bij Ziggo tegenwoordig 40 Mbps, dus een een eenvoudig rekensommetje leert dat de downstream capaciteit overboekingsfactor minimaal 25 (500 * 40 Mbps = 20000 Mbps / 800 Mbps) is maar waarschijnlijk hoger. Als iedereen namelijk volgens Ziggo de beste keuze (120 Mbps) neemt dan gaat die overboekingsfactor naar de 75. Voor de upstream is tegenwoordig de laagste abonnementssnelheid 4 Mbps, dus een minimale overboekingsfactor van 17 wanneer uitgegaan wordt van de in de praktijk niet haalbare maximale 112 Mbps omdat de upstreams geen constante bitrate hebben en verschillende modulaties gebruiken voor verschillende toepassingen. Bij de beste keuze volgens Ziggo (12 Mbps) zou die overboekingsfactor voor de upstream capaciteit 53 zijn.

De ervaring zal daarom afhangen van het gelijktijdig gebruik van de capaciteit en dus het Internet gedrag van de klanten populatie in jouw coaxsegment. Gemiddeld genomen zal het wel goed gaan, maar dat is geen garantie dat het overal goed gaat. Aan gemiddelden heb je niet veel als je de pech hebt een aantal grootverbruikers in je coaxsegment te hebben die actief zijn op de momenten dat jij ook gebruik wilt maken van kabelinternet. Dan kan je alleen maar hopen dat Ziggo dit zo snel mogelijk onderkent en het coaxsegment gaat opsplitsen om het aantal gebruikers te verkleinen (waarbij dan hopelijk die groot verbruikers ook opgesplitst worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Daarom is het bijzonder prettig als er ook een glasvezel-aanbieder aanwezig is op hetzelfde adres. Niet dat je dan over zou moeten stappen, maar als de helft van je wijk dat wel zou doen, dan is er meestal voldoende kabel-capaciteit beschikbaar, zoals in onze wijk het geval is. Ik zal dan ook niet klagen over het Ziggo-pakket wat wij aangeboden krijgen, en heb zeker niet de behoefte om over te stappen. Enkel bij een storing (of DDoS), gaat het wel eens mis maar anders, altijd de opgegeven snelheid, en vaak zelfs nog wat meer (210Mbit download).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het heeft nog wel meer voordelen als de klant daadwerkelijk de mogelijkheid heeft om te kiezen voor een alternatief als glasvezel. Ziggo zal in dergelijke gebieden namelijk meer haar best moeten doen om de overboeking zo laag mogelijk te houden en zal bij gebleken capaciteitsgebrek door gelijktijdig gebruik eerder genegen zijn om in te grijpen dan wanneer de klanten geen vergelijkbaar alternatief hebben. Het is niet voor niets dat Ziggo/NLkabel er alles aan gelegen is om ieder glasvezel initiatief zodanig te frusteren dat het niet doorgaat. Dat voorkomt namelijk dat klanten makkelijk zouden kunnen overstappen. En ondertussen in de media maar roepen dat er voldoende sprake is van concurrentie al bestaat die door hun gedrag veelal alleen maar op papier.

Overigens zijn de resultaten van speedtesten manipuleerbaar. Dat tegenwoordig bij een grotere overboeking veel van de Ziggo/UPC klanten een hogere snelheid halen dan hun abonnementssnelheid terwijl dat voorheen met dezelfde capaciteit en 3.0 techniek niet zo was getuige speedtest resultaten topics op diverse forums is voor mij in ieder geval een indicatie dat er gerommeld wordt met QoS en prioriteitsinstellingen van klanten. Ziggo heeft er gezien de (Euro)DOCSIS techniek immers niets aan om alle klanten een hogere snelheid te geven dan de afgesproken abonnementssnelheid omdat dat alleen maar zorgt voor een nog grotere overboeking van de capaciteit. Onnodig 500 klanten gemiddeld 5 Mbps meer snelheid geven maakt de capaciteitsoverboeking toch zo'n 2.5 Gbps groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik test dan ook vooral niet via de Ziggo speedtest pagina ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
hardware-lover schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:27:
Ik test dan ook vooral niet via de Ziggo speedtest pagina ;)
Welke gebruik jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
ArChie schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:13:
Overigens zijn de resultaten van speedtesten manipuleerbaar. Dat tegenwoordig bij een grotere overboeking veel van de Ziggo/UPC klanten een hogere snelheid halen dan hun abonnementssnelheid terwijl dat voorheen met dezelfde capaciteit en 3.0 techniek niet zo was getuige speedtest resultaten topics op diverse forums is voor mij in ieder geval een indicatie dat er gerommeld wordt met QoS en prioriteitsinstellingen van klanten. Ziggo heeft er gezien de (Euro)DOCSIS techniek immers niets aan om alle klanten een hogere snelheid te geven dan de afgesproken abonnementssnelheid omdat dat alleen maar zorgt voor een nog grotere overboeking van de capaciteit. Onnodig 500 klanten gemiddeld 5 Mbps meer snelheid geven maakt de capaciteitsoverboeking toch zo'n 2.5 Gbps groter.
Je bedoelt dat die speedtest nep is en ik die 205 Mb/s niet ga halen? Dat is niet zo en Ziggo geeft echt iets meer, het modem staat ingetrained op 214 ongeveer. Dat ga je niet halen maar ik haal wel iets over de 200 en niet alleen op de Ziggo Speedtest. Pas wel op met speedtest.net, je moet echt een goede server vinden voor deze hoge snelheden, vaak kom ik niet boven de 25 Mb/s terwijl steam hem altijd gewoon dichttrekt met rond de 190-200 Mb. Overigens in wijken met congestion zakt de Ziggo speedtest ook gewoon terug naar 110Mb/s dus ik vraag me af waar je dit allemaal op baseert. Natuurlijk heeft Ziggo er wel wat aan om een paar Mb over de abo snelheid te geven, klanten zijn dan tevreden en scheelt weer klachten. Qua overboeking loopt dit allemaal niet zo'n vaart, immers is dit alleen nadelig wanneer een klant zijn verbinding volledig dichttrekt, en dit komt vrijwel nooit voor.
De KPN Amsterdam server en de Leaseweb Haarlem server op speedtest.net halen bij mij eigenlijk altijd wel de juiste snelheid.

[ Voor 21% gewijzigd door Jim423 op 24-10-2015 22:31 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dan moet ik maar hopen dat ik in een gunstig coaxsegment zit. Maarja, hoe slecht mijn segment ook zou zijn, ik heb 'maar' 3-5 van de 12 mbps nodig om fatsoenlijk te kunnen streamen, en die uploadspeed zou ik toch altijd moeten kunnen halen (behalve tijdens storingen)? En is er ook een verband tussen de dichtheid van een coaxsegment en het aantal storingen/wegvallende signalen en stabiliteit in dat gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:39
Jim423 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:18:
[...]

Je bedoelt dat die speedtest nep is en ik die 205 Mb/s niet ga halen? Dat is niet zo en Ziggo geeft echt iets meer, het modem staat ingetrained op 214 ongeveer. Dat ga je niet halen maar ik haal wel iets over de 200 en niet alleen op de Ziggo Speedtest. Pas wel op met speedtest.net, je moet echt een goede server vinden voor deze hoge snelheden, vaak kom ik niet boven de 25 Mb/s terwijl steam hem altijd gewoon dichttrekt met rond de 190-200 Mb. Overigens in wijken met congestion zakt de Ziggo speedtest ook gewoon terug naar 110Mb/s dus ik vraag me af waar je dit allemaal op baseert. Natuurlijk heeft Ziggo er wel wat aan om een paar Mb over de abo snelheid te geven, klanten zijn dan tevreden en scheelt weer klachten. Qua overboeking loopt dit allemaal niet zo'n vaart, immers is dit alleen nadelig wanneer een klant zijn verbinding volledig dichttrekt, en dit komt vrijwel nooit voor.

[...]

De KPN Amsterdam server en de Leaseweb Haarlem server op speedtest.net halen bij mij eigenlijk altijd wel de juiste snelheid.
Dat je iets meer hebt, Had dat niet te maken met de ziggo hotspots ondersteuning?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:32
martinusz schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 07:36:
Dat je iets meer hebt, Had dat niet te maken met de ziggo hotspots ondersteuning?
Heb eigenlijk al een iets hogere snelheid sinds het Wanadoo-tijdperk en hotspots waren nog niet érg in toen :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Voor speedstest wordt deze ook wel gebruikt: http://www.dslreports.com/speedtest
Afbeeldingslocatie: http://www.dslreports.com/speedtest/1750198.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinusz schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 07:36:
[...]

Volgens mij staat de bandbreedte voor de hotspots los van je eigen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Heeft iemand ervaring met zowel KPN itv (over glasvezel, met de nieuwste itv boxen) en Ziggo horizon itv? Ik zit bij KPN, als ik de specs van Horizon lees dan lijkt dat op het oog beter dan KPN, met name het altijd een week terug kunnen kijken van heel veel zenders. Echter hier in dit topic lees ik voornamelijk mensen die hun uiterste best doen om horizon tv niet te gebruiken. Is dit in de praktijk dan onhandig / slecht / traag ofzo? Een extra kastje kan mij niet schelen, dat moet sowieso met mijn 9 jaar oude 720p plasma. Ik ben me aan het oriënteren op een nieuw jaarcontract, vandaar mijn vraag.
Er is een beter topic voor mijn vraag, thnx.

[ Voor 4% gewijzigd door jurjen_g op 25-10-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
jurjen_g schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:40:
Heeft iemand ervaring met zowel KPN itv (over glasvezel, met de nieuwste itv boxen) en Ziggo horizon itv? Ik zit bij KPN, als ik de specs van Horizon lees dan lijkt dat op het oog beter dan KPN, met name het altijd een week terug kunnen kijken van heel veel zenders. Echter hier in dit topic lees ik voornamelijk mensen die hun uiterste best doen om horizon tv niet te gebruiken. Is dit in de praktijk dan onhandig / slecht / traag ofzo? Een extra kastje kan mij niet schelen, dat moet sowieso met mijn 9 jaar oude 720p plasma. Ik ben me aan het oriënteren op een nieuw jaarcontract, vandaar mijn vraag.
Stel je vraag hier [Ziggo Horizon] Ervaring en discussie eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 07:14
Jerrythafast schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:53:
[...]

Volgens mij staat de bandbreedte voor de hotspots los van je eigen verbinding.
Nee, de bandbreedte van de wifi spot komt extra op je eigen bandbreedte. Het modem regelt intern dat er slechts een beperkte bandbreedte beschikbaar wordt gesteld voor clients op de wifi spot. Er kan immers maar 1 docsis verbinding gemaakt worden waar alle data overheen gaat en Ziggo geeft die paar mbit/s extra bandbreedte cadeau aan de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Die vind ik goed gevonden bookmarked!
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 01:54:
Nou, dan moet ik maar hopen dat ik in een gunstig coaxsegment zit. Maarja, hoe slecht mijn segment ook zou zijn, ik heb 'maar' 3-5 van de 12 mbps nodig om fatsoenlijk te kunnen streamen, en die uploadspeed zou ik toch altijd moeten kunnen halen (behalve tijdens storingen)? En is er ook een verband tussen de dichtheid van een coaxsegment en het aantal storingen/wegvallende signalen en stabiliteit in dat gebied?
We hebben het nu over download hé, die 12Mb upload die haal je wel. Eigenlijk zit er amper congestion in de upstream. Wanneer je wijk inderdaad volledig dichtzit dan ga je wel problemen krijgen met telefonie e.d. echter is dit ook reden voor Ziggo om capaciteit uit te breiden wanneer jij meldingen gaat doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Jim423 op 25-10-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekjo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-04 23:29
hoe maak je een log van de fouten in je modem?
een printscreenn van de basic page van je modem en dan opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 01:54:
Nou, dan moet ik maar hopen dat ik in een gunstig coaxsegment zit.
Je kan natuurlijk bij buren en kennissen in de buurt met een Ziggo kabelinternet abonnement informeren wat hun ervaringen zijn.
En is er ook een verband tussen de dichtheid van een coaxsegment en het aantal storingen/wegvallende signalen en stabiliteit in dat gebied?
Wegvallende verbindingen zijn een gevolg van signaal storingen. Dergelijke signaal storingen worden kenbaar gemaakt door het kabelmodem met behulp van de Correctable/Uncorrectable en T3/T4 timeout waarden op status en/of log pagina's van het kabelmodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 19:33

Nox

Noxiuz

beekjo schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:36:
Inloggen en de correctables/uncorrectables noteren. Let wel dat Ziggo die ook gewoon kan uitlezen dus een melding moet voldoende zijn.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beekjo schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:36:
Waarom zou je dat doen? Ziggo ziet dezelfde waardes op afstand als je belt.
Problemen met de verbinding? post anders het screenshot eerst hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekjo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-04 23:29
ArcticWolf schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:06:
[...]

Waarom zou je dat doen? Ziggo ziet dezelfde waardes op afstand als je belt.
Problemen met de verbinding? post anders het screenshot eerst hier.
valt telkens uit en dan weer goed
er was laatst een kabel vervangen die beschadigd zou zijn volgens ziggo en dat waas de probleem, niet dus
ik heb er een D-Link Cloud Router DIR-605L en ze zeggen dat van dat komt, kan niet

hier de printscreen
Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/347v6fl.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door beekjo op 25-10-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik heb inmiddels de gelegenheid gehad om het modem een factory reset te geven. Ging prima, alleen bijna direct zag ik deze waardes al weer verschijnen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Startup Procedure
Acquired Downstream Status  Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status  Completed
Docsis TFTP Status  Completed
Docsis TOD Status   Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR Microreflections
1   Locked  QAM256  282000000 Hz    -1.2 dBmV   34.5 dB -32 dBc
2   Locked  unknown 242000000 Hz    -1.8 dBmV   34.5 dB -25 dBc
3   Locked  unknown 250000000 Hz    -2.0 dBmV   35.4 dB -14 dBc
4   Locked  QAM256  258000000 Hz    -2.3 dBmV   35.9 dB -32 dBc
5   Locked  QAM256  266000000 Hz    -2.9 dBmV   21.4 dB -32 dBc
6   Locked  QAM256  274000000 Hz    -1.5 dBmV   35.1 dB -31 dBc
7   Locked  QAM256  290000000 Hz    -1.2 dBmV   35.9 dB -33 dBc
8   Locked  QAM256  298000000 Hz    -1.7 dBmV   33.7 dB -31 dBc

Correctables    Uncorrectables
1723331 51110

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   52000000 Hz 47.8 dBmV
2   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   44500000 Hz 51.0 dBmV
3   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   36000000 Hz 46.7 dBmV
4   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   58800000 Hz 48.5 dBmV

Counter
T3 Timeout  5
T4 Timeout  4

met deze uptime:

code:
1
2
3
Status
System Up Time  0 days 00h:19m:15s
Network Access  Allowed

Ik heb ook de coax aansluitingen maar eens losgehaald overal en weer terug aangesloten, maar die correctables / uncorrectables blijven stijgen.

Terwijl ik dit bericht type is de waarde al zo geworden:

code:
1
2
1756541 53207

Ook nu bij het pingen naar bijvoorbeeld www.nu.nl krijg ik dit resultaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Reply from 62.69.175.109: bytes=32 time=9ms TTL=248
Reply from 62.69.175.109: bytes=32 time=12ms TTL=248
Request timed out.
Reply from 62.69.175.109: bytes=32 time=10ms TTL=248
Reply from 62.69.175.109: bytes=32 time=13ms TTL=248
Reply from 62.69.175.109: bytes=32 time=11ms TTL=248
Reply from 62.69.175.109: bytes=32 time=21ms TTL=248

Geen flauw idee wat er aan de hand is. Ik heb nog een reserve Ubee in de kast liggen maar die zal ik zo niet kunnen aansluiten denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je nou alles loshaalt behalve je modem. Die met de bijbehorende korte kabel direct op je AOP aansluiten. Als het dan nog steeds zo oploopt is je AOP of je modem brak en moet je even bellen voor een monteur om het vakkundig te laten fixen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Jerrythafast op 25-10-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Je modem verbind op kanaal 5 na binnen toegelaten normen. Koppel inderdaad alles af en probeer het direct op je AOP.

Kanaal 5 op 266MHz is gestoord en komt niet lekker binnen. Als het probleem weg is als je hem rechtstreeks aankoppelt kun je in huis gaan zoeken. Is het probleem rechtstreeks aanwezig? Bel dan Ziggo voor een monteur. De kans is groter dat er ergens een probleem ontstaat op de lijn die 266Mhz weg drukt dan dat het modem stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Jerrythafast schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:22:
Als je nou alles loshaalt behalve je modem. Die met de bijbehorende korte kabel direct op je AOP aansluiten. Als het dan nog steeds zo oploopt is je AOP of je modem brak en moet je even bellen voor een monteur om het vakkundig te laten fixen ;)
Het modem zit met de bijbehorende witte Ziggo kabel op het AOP. Die heb ik aan beide kanten losgehaald (dus van het AOP gehaald en uit het modem) en weer aangesloten...

Ondertussen zie ik die correctables/uncorrectables weer oplopen:

code:
1
2
2213551 179478

Ik heb net met Ziggo aan de lijn gehangen en die zien de problemen. Er wordt nu een nieuwe software versie naar mijn modem gepushed als het goed is. Hopelijk is het probleem dan verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Nieuwe software wordt niet zomaar naar een modem gepushed. Gebruikers naar wie dit gebeurd zijn opgenomen in een testpool, op de hoogte en bekend bij de engineers van Ziggo en verder krijgt iedere modem van een bepaald type altijd de zelfde software van een CMTS. Het enige wat een helpdesk medewerker kan is het modem een fabrieksreset geven of een push geven de firmware opnieuw in te laden. Zij kunnen niet zomaar even een versie pushen. Dat levert ook flinke chaos op als zou dit gebeuren, dan heeft ieder modem zijn eigen software.

Daarbij lost firmware nooit een signaal issue op. Je signaal komt niet goed binnen op het modem.

Op het AOP? Is het overige deel van de installatie losgekoppeld inclusief splitter. Dus AOP > Kabel > Modem. Niet maar dan ook niet daar tussen. Want ik lees niet dat de splitter is verwijderd en ook die gaan stuk. Nog niet gesproken over storing vanuit je eigen installatie welke het signaal aardig kan verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
MediaZoo schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:44:
Nieuwe software wordt niet zomaar naar een modem gepushed. Gebruikers naar wie dit gebeurd zijn opgenomen in een testpool, op de hoogte en bekend bij de engineers van Ziggo en verder krijgt iedere modem van een bepaald type altijd de zelfde software van een CMTS. Het enige wat een helpdesk medewerker kan is het modem een fabrieksreset geven of een push geven de firmware opnieuw in te laden. Zij kunnen niet zomaar even een versie pushen. Dat levert ook flinke chaos op als zou dit gebeuren, dan heeft ieder modem zijn eigen software.

Daarbij lost firmware nooit een signaal issue op. Je signaal komt niet goed binnen op het modem.

Op het AOP? Is het overige deel van de installatie losgekoppeld inclusief splitter. Dus AOP > Kabel > Modem. Niet maar dan ook niet daar tussen. Want ik lees niet dat de splitter is verwijderd en ook die gaan stuk. Nog niet gesproken over storing vanuit je eigen installatie welke het signaal aardig kan verpesten.
Ik heb een AOP met Data/TV en Radio aansluitingen. Vanaf "Data" gaat er een kabel direct naar de Ubee 320B

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MediaZoo schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:25:
Je modem verbind op kanaal 5 na binnen toegelaten normen. Koppel inderdaad alles af en probeer het direct op je AOP.

Kanaal 5 op 266MHz is gestoord en komt niet lekker binnen. Als het probleem weg is als je hem rechtstreeks aankoppelt kun je in huis gaan zoeken. Is het probleem rechtstreeks aanwezig? Bel dan Ziggo voor een monteur. De kans is groter dat er ergens een probleem ontstaat op de lijn die 266Mhz weg drukt dan dat het modem stuk is.
Je bent iets te optimistisch. De signaalwaarden van de andere kanalen zijn weliswaar binnen de normen, maar van kanaal 2 en 3 heeft het modem niet eens kunnen vaststellen welke modulatietechniek wordt gebruikt.

[ Voor 40% gewijzigd door Jerrythafast op 25-10-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
MediaZoo schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:44:
Klopt wat je zegt, Ziggo zou het modem naar super-fabrieksinstellingen resetten, maar heeft dat nog niet gedaan denk ik, want dan zou de bridge modus opgeheven zijn en kon ik niet nu dit bericht schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Jerrythafast schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:49:
[...]

Je bent iets te optimistisch. De signaalwaarden van de andere kanalen zijn weliswaar binnen de normen, maar van kanaal 2 en 3 heeft het modem niet eens kunnen vaststellen welke modulatietechniek wordt gebruikt.
Daar maak ik me niet direct druk om. Dat gebeurd wel vaker bij een modem dan hij dit soort wazigheden laat zien. Neemt niet weg dat zijn signaal niet best is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MediaZoo schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:51:
[...]

Daan maak ik me niet direct druk om. Dat gebeurd wel vaker bij een modem dan hij dit soort wazigheden laat zien. Neemt niet weg dat zijn signaal niet best is.
Dat zeker.
VAnTurenhout schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:49:
[...]

Ik heb een AOP met Data/TV en Radio aansluitingen. Vanaf "Data" gaat er een kabel direct naar de Ubee 320B
Heb je de TV en radio uitgangen al eens losgetrokken en het modem daarna herstart? Zo kun je uitsluiten dat er ander spul in je huis storing veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Jerrythafast schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:52:
[...]

Dat zeker.

[...]

Heb je de TV en radio uitgangen al eens losgetrokken en het modem daarna herstart? Zo kun je uitsluiten dat er ander spul in je huis storing veroorzaakt.
Nee, dat heb ik nog niet gedaan. zal ik eens doen:

Nu hangt alleen de modem aan de AOP:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Startup Procedure
Acquired Downstream Status  Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status  Completed
Docsis TFTP Status  Completed
Docsis TOD Status   Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR Microreflections
1   Locked  QAM256  282000000 Hz    -2.4 dBmV   36.2 dB -30 dBc
2   Locked  QAM256  242000000 Hz    -0.6 dBmV   36.2 dB -29 dBc
3   Locked  QAM256  250000000 Hz    -1.5 dBmV   36.8 dB -11 dBc
4   Locked  QAM256  258000000 Hz    -2.3 dBmV   37.5 dB -29 dBc
5   Locked  QAM256  266000000 Hz    -3.0 dBmV   36.2 dB -31 dBc
6   Locked  QAM256  274000000 Hz    -2.1 dBmV   35.2 dB -20 dBc
7   Locked  QAM256  290000000 Hz    -2.6 dBmV   37.1 dB -18 dBc
8   Locked  QAM256  298000000 Hz    -3.2 dBmV   35.9 dB -16 dBc

58  0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   44500000 Hz 46.5 dBmV
2   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   52000000 Hz 45.0 dBmV
3   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   36000000 Hz 50.2 dBmV
4   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   58800000 Hz 45.5 dBmV

Counter
T3 Timeout  1
T4 Timeout  0

[ Voor 62% gewijzigd door VAnTurenhout op 25-10-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
VAnTurenhout schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:50:
[...]

Klopt wat je zegt, Ziggo zou het modem naar super-fabrieksinstellingen resetten, maar heeft dat nog niet gedaan denk ik, want dan zou de bridge modus opgeheven zijn en kon ik niet nu dit bericht schrijven.
Je modem zal opstarten met de firmware vanuit de fabriek uit en vervolgens de nieuwere firmware ophalen van de CMTS. Maar dat neemt niet weg dat de CMTS bepaald of je modem in bridge of router modus staat. Je modem neemt pas een functie aan na toewijzing door de CMTS. Daarvoor heeft je modem geen functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Net dus een factory reset gedaan zonder de TV aangesloten te hebben. De Uncorrectables blijven op 0 staan en de Correctables gaan bij elke F5 van de browser met een stuk of 5 omhoog..

Zodra ik de TV Radio aansluit dan schieten deze waardes gelijk met sprongen omhoog.

Wat hangt er daar verder aan:

- Hirschman versterker GHV 20
- Coax splitter AFC 1861

De enige verbruiker van TV signaal is een Samsung CT 7140 HDD recorder met TV

[ Voor 41% gewijzigd door VAnTurenhout op 25-10-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Correctables is niet erg. Dat houdt in dat het signaal hersteld kan worden door het modem.

Nu kun je flink gaan zoeken wat de oorzaak is. 1 Connector kan al de hele installatie in de war schoppen.

Maar sluit het AOP niet uit. Ook deze kan defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
MediaZoo schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:24:
Correctables is niet erg. Dat houdt in dat het signaal hersteld kan worden door het modem.

Nu kun je flink gaan zoeken wat de oorzaak is. 1 Connector kan al de hele installatie in de war schoppen.

Maar sluit het AOP niet uit. Ook deze kan defect zijn.
Ok, maar waar moet ik dan wel op letten als ik iets veranderd heb in de aansluitingen/kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Correctables zijn niet erg in de zin van dat ze geen verstoring voor de werking van je verbinding veroorzaken, maar je kunt ze wel degelijk gebruiken om te kijken of er lichte storing op de lijn aanwezig is. Zolang het bij correctables blijft is je internetverbinding 100% stabiel (maar dus niet helemaal storingsvrij).

Je kunt nu het beste je versterker, splitter en alles wat je daar verder nog aan hebt zitten losmaken. Dan sluit je je dingen één voor één opnieuw aan en kijk je steeds (na ieder ding dat je hebt aangesloten) of je modem (un)correctables registreert. Zodra die waardes weer continu blijven oplopen heb je iets aangesloten dat storing veroorzaakt.

Denk aan twee dingen:
1. Correctables zijn niet erg, je verbinding wordt pas instabiel als je ook uncorrectables krijgt.
2. Wanneer je stekkers erin en eruit aan het halen bent veroorzaak je zelf ook verstoringen. Het is niet gek als je op deze manier wat (un)correctables veroorzaakt. Maar zodra je je handen ervan af hebt zouden de waarden niet meer omhoog moeten gaan.

(Ik heb op 2 oktober mijn coax bekabeling opnieuw aangesloten en sindsdien (23 dagen uptime) pas 43 correctables en 0 uncorrectables geïncasseerd. 8) Daarvoor had ik gemiddeld enkele uncorrectables per dag. Had niet verwacht dat het zo eenvoudig was op te lossen :9)

[ Voor 16% gewijzigd door Jerrythafast op 25-10-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Jerrythafast schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:35:
Correctables zijn niet erg in de zin van dat ze geen verstoring voor de werking van je verbinding veroorzaken, maar je kunt ze wel degelijk gebruiken om te kijken of er lichte storing op de lijn aanwezig is. Zolang het bij correctables blijft is je internetverbinding 100% stabiel (maar dus niet helemaal storingsvrij).

Je kunt nu het beste je versterker, splitter en alles wat je daar verder nog aan hebt zitten losmaken. Dan sluit je je dingen één voor één opnieuw aan en kijk je steeds (na ieder ding dat je hebt aangesloten) of je modem (un)correctables registreert. Zodra die waardes weer continu blijven oplopen heb je iets aangesloten dat storing veroorzaakt.

Denk aan twee dingen:
1. Correctables zijn niet erg, je verbinding wordt pas instabiel als je ook uncorrectables krijgt.
2. Wanneer je stekkers erin en eruit aan het halen bent veroorzaak je zelf ook verstoringen. Het is niet gek als je op deze manier wat (un)correctables veroorzaakt. Maar zodra je je handen ervan af hebt zouden de waarden niet meer omhoog moeten gaan.

(Ik heb op 2 oktober mijn coax bekabeling opnieuw aangesloten en sindsdien (23 dagen uptime) pas 43 correctables en 0 uncorrectables geïncasseerd. 8) Daarvoor had ik gemiddeld enkele uncorrectables per dag. Had niet verwacht dat het zo eenvoudig was op te lossen :9)
Nou, daar ben ik snel achter....dat is de kabel die naar de aansluiting gaat waar de TV en Samsung HDD recorder aan hangen... Als ik die uit de splitter haal is de zaak voor wat betreft de (un) correctables stabiel....

alhoewel...nu gaat het weer omhoog...we zoeken verder :-)

Ik las ergens dat het loskoppelen en weer aankoppelen van kabels ook storingen kan verhelpen. Ik heb de kabels van AOP -> Modem -> Versterker -> Splitter losgehaald, aansluitingen nog eens goed aangedraaid bij het terugzetten en nu blijven de uncorrectables ongewijzigd. De ping geeft (nog) geen time-outs en de speedtest van Ziggo geeft nu weer de snelheid die ik verwacht, terwijl deze nog wel eens terug wilde zakken naar 10Mbps en dan weer naar 94 Mbps.. Het lijkt dus nu allemaal weer prima te werken.

Ik denk er wel aan om de kabels beter te gaan knijpen. Nu zitten alle coax kabels los in de Push On connectoren en heb je niet echt snel in de gaten dat de kabel er wat losjes in kan hangen. Ik kan op mijn werk misschien wel een tang met juiste connectoren lenen.

[ Voor 19% gewijzigd door VAnTurenhout op 25-10-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26
Nou, nu moet ik toch eventjes ziggo een pluim geven :P Ben al vanaf 1999 lid van ze toen ze nog @home waren hier (met 2 of 4 MB internet), en nooit problemen ermee gehad.

Maar nu heb ik een nieuwe tv waar mijn oude smit-module (1.2) niet meer in werkt, maar na een belletje krijg ik een gratis nieuwe module + smartcard + 6 maanden gratis HBO (omdat ik van all-in-one-plus naar het nieuwe 'complete' word omgezet), en daarnaast stuutr hij me ook (eindelijk) die wifi-router op als vervaning van het ubee-modem dat ik nu heb.

Had niet verwacht dat het zo soepel zou gaan bij hun :P Nu maar hopen dat die CI+ goed werkt op mijn Bravia, er zijn nogal wat issues blijkbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 25-10-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beekjo schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:42:
[...]

valt telkens uit en dan weer goed
er was laatst een kabel vervangen die beschadigd zou zijn volgens ziggo en dat waas de probleem, niet dus
ik heb er een D-Link Cloud Router DIR-605L en ze zeggen dat van dat komt, kan niet

hier de printscreen
[afbeelding]
Waarom kan dat niet?

En je modem heeft wel problemen met het bereiken van de CMTS (T3 timeout) van Ziggo, dus ergens zit er een probleem.
Bij mij hielp een factory reset van het modem, je kan dat eens proberen en als het blijft Ziggo laten langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VAnTurenhout schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:43:
[...]

Nou, daar ben ik snel achter....dat is de kabel die naar de aansluiting gaat waar de TV en Samsung HDD recorder aan hangen... Als ik die uit de splitter haal is de zaak voor wat betreft de (un) correctables stabiel....

alhoewel...nu gaat het weer omhoog...we zoeken verder :-)

Ik las ergens dat het loskoppelen en weer aankoppelen van kabels ook storingen kan verhelpen. Ik heb de kabels van AOP -> Modem -> Versterker -> Splitter losgehaald, aansluitingen nog eens goed aangedraaid bij het terugzetten en nu blijven de uncorrectables ongewijzigd. De ping geeft (nog) geen time-outs en de speedtest van Ziggo geeft nu weer de snelheid die ik verwacht, terwijl deze nog wel eens terug wilde zakken naar 10Mbps en dan weer naar 94 Mbps.. Het lijkt dus nu allemaal weer prima te werken.

Ik denk er wel aan om de kabels beter te gaan knijpen. Nu zitten alle coax kabels los in de Push On connectoren en heb je niet echt snel in de gaten dat de kabel er wat losjes in kan hangen. Ik kan op mijn werk misschien wel een tang met juiste connectoren lenen.
Ik ben altijd huiverig voor splitters xD heb er zelf ook 1 (doorverbinding van coax) en tot op heden nog geen problemen mee, maar het zijn van die dingen die het hele netwerk onstabiel kunnen maken.
Je waardes zijn echt wel een stuk beter, maar nog wel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
10tje besparing per maand in de pocket :7

van oud Ziggo abbo met TV Extra (ala 79.90 per maand ) naar Connect en Play START + TV royaal.. voor 68,95 :D

en nog een gratis CI+ 1.3 module kado..

[ Voor 65% gewijzigd door SMSfreakie op 26-10-2015 17:35 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

SMSfreakie schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:30:
10tje besparing per maand in de pocket :7

van oud Ziggo abbo met TV Extra (ala 79.90 per maand ) naar Connect en Play START + TV royaal.. voor 68,95 :D

en nog een gratis CI+ 1.3 module kado..
Klinkt allemaal leuk maar wat voor internet snelheid heb je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Pierre schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:50:
[...]

Klinkt allemaal leuk maar wat voor internet snelheid heb je dan ?
gewoon 200/20..

enige wat ik inlever is My Prime.. ( geloof ik ) kan het net zo goed even downloaden ( heb je ook geen internet meer nodig tijdens het kijken.. )

maar zo kom ik mooi onder die horizonbox uit.. en humax decoder ;)

ze hadden de CI module ook wel mogen houden.. maar goed :+

[ Voor 15% gewijzigd door SMSfreakie op 26-10-2015 19:00 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik liep laatst ook te klagen @ Ziggo helpdesk en toen zeiden ze ook dat ik teveel betaalde en nu betaal ik 7 euro pm minder :P
incl CI+ 1.3 module.

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 26-10-2015 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:45:
Ik liep laatst ook te klagen @ Ziggo helpdesk en toen zeiden ze ook dat ik teveel betaalde en nu betaal ik 7 euro pm minder :P
incl CI+ 1.3 module.
en een smartcard er als bonus bij ? zo ja .. is die gelockt aan die CI+ module of valt dat weer mee? :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:01:
[...]

en een smartcard er als bonus bij ? zo ja .. is die gelockt aan die CI+ module of valt dat weer mee? :)
Zat een smartcard bij, maar die deed het niet in het begin dus had de oude erin gedrukt en die deed het gewoon. Dus niet gelockt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:47:
[...]

Zat een smartcard bij, maar die deed het niet in het begin dus had de oude erin gedrukt en die deed het gewoon. Dus niet gelockt :)
ow das wel weer nice :-)

want ik weet dat hier op dit netwerk segment beide coderingen actief zijn... en ik zit niet te wachten op een nagra kaart om eerlijk te zijn :+ maar daar kunnen ze bij de klantenservice niet zo veel mee

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:51:
[...]

ow das wel weer nice :-)

want ik weet dat hier op dit netwerk segment beide coderingen actief zijn... en ik zit niet te wachten op een nagra kaart om eerlijk te zijn :+ maar daar kunnen ze bij de klantenservice niet zo veel mee
Viel me mee, had een nerd aan de lijn bij de helpdesk... dat scheelt echt zoveel uitleg 8)7 (ik ben ook nerd :P)
Maar soms heb je er mensen bij zitten, ja ik heb knopje A ingedrukt.... 15 min later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:54:
[...]

Viel me mee, had een nerd aan de lijn bij de helpdesk... dat scheelt echt zoveel uitleg 8)7 (ik ben ook nerd :P)
Maar soms heb je er mensen bij zitten, ja ik heb knopje A ingedrukt.... 15 min later...
hehe dat scheelt dan wel ja.. nouja ik belde met de vraag welke opties er zijn... om onder die horizon bak uit te komen.. ( CI+ modules en een Enigma 2 decoder ) zijn mij 10x beter dan die horizon (omdat ik dan ZELF baas ben over het ding :P)

en dit kwam er uit.. nou prima dealtje leek mij.. en heb heel nadrukkelijk gemeld dat ik verder geen achteruitgang dulde.. :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb vorig jaar een Technicolor (een tc7200 als het goed is) modem van UPC ontvangen voor in de meterkast, omdat de adapter van mij Thomson kapot was gegaan.
Deze Technicolor heeft 2,4 GHZ en 5 GHZ ondersteuning, maar ik heb ze nooit beide tegelijk aan kunnen krijgen. Als ik 5 GHZ inschakel, dan gaat 2,4 automatisch uit. Ik heb de modem nog op 2,4 staan, aangezien ik nog een paar apparaten heb die geen 5 GHZ ondersteund. Is het al mogelijk om wel beide tegelijkertijd aan te krijgen? Want ik zie hier er niemand over klagen.

Voor boven gebruik ik de Horizon box, die zendt wel 2,4 en 5 GHZ tegelijkertijd. Dit werkte eerst prima, maar sinds afgelopen periode moet ik telkens wifi op mijn mobiel even uit en aan zetten en op de 2,4 doet internet het vaak al helemaal niet op mijn mobiel. Geen idee hoe dat opeens zo geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:54
De Technicolor 7200 kan inderdaad gewoon niet 2,4 en 5 ghz tegelijk - wel dual band, maar geen concurrent dual band. Heb paar weken terug dat ding gekregen, helaas.

Monteur had het erover dat ze misschien gingen kijken of dat met firmware nog opgelost kon worden, maar dat lijkt me eerlijk gezegd sterk...

Ik denk zelf op gegeven moment het ding maar in bridge mode te knallen en een fatsoenlijke router neer te zetten. Kan ik ook weer statische ip-adressen toewijzen, want dat kan dit ding zo te zien ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Maar ik lees hier juist wel dat Technicolor juist de betere modem is die Ziggo levert toch? Dus vragen om een andere modem heeft dus ook geen zin.

Software-versie van mijn Technicolor is trouwens STD6.02.24, zie namelijk hier in topicstart heel iets anders staan.

[ Voor 29% gewijzigd door xileS op 27-10-2015 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
xileS schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:11:
Maar ik lees hier juist wel dat Technicolor juist de betere modem is die Ziggo levert toch? Dus vragen om een andere modem heeft dus ook geen zin.

Software-versie van mijn Technicolor is trouwens STD6.02.24, zie namelijk hier in topicstart heel iets anders staan.
Nee vragen om een ander modem heeft geen zin, want wat moeten ze met jouw modem dan gaan doen? En als een aantal mensen dit willen gaan doen gaan de kosten waarschijnlijk weer omhoog.

Net zoals met ontvangers, je krijgt wat Ziggo je geeft. Dat gebeurd random en afhankelijk van wat de monteur bij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Er zijn 2 Technicolors in omloop:

- De fZiggo TC7210 Simultanious DualBand AC
- De fUPC TC7200 DualBand, deze kan óf 2.4 óf 5ghz

De 7210 is aanzienlijk moderner en sneller, maar wordt alleen verspreid binnen het voormalig Ziggo netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JortJwz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 17:02

JortJwz

VW golf MK II avance 1987

ik heb zelf de cisco wifi modem staan van ziggo. dit ding is niet vooruit te branden. telkens wegvallende wifi en onze router is er ook mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan iemand mij vertellen hoe ik een poort open kan zetten in de Cisco 3928AD ?

Ik heb een aantal handleidingtjes gevonden op inet, maar nog geen success.
Iemand het wel voor elkaar gekregen met dit modem ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb ook de Cisco 3928. Routeren en functionaliteit is voor mijn gebruik op zich voldoende. WIFI is inderdaad vrij crap. Alleen ligt slechte WIFI m.i. toch aan een hele hoop factoren en zeker niet alleen de cisco (locatie wifi modem, dikte muren, materiaal muren deuren, etc etc)

Heb nu een DAP-1665 accespoint aan de cisco gehangen, die was redelijke betaalbaar (E90) en dat helpt vrij goed.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
MdO82 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:15:

Open zetten en forwarden naar een andere pc?
http://192.168.178.1/AppGaming.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:15:

geen idee of dit helpt, maar bij de Ubee moet je het externe ip adres op 0.0.0.0 zetten anders doet ie het niet }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas zonder succes :)
isn't responding on port 1194 (openvpn)
ArcticWolf schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:24:
[...]

geen idee of dit helpt, maar bij de Ubee moet je het externe ip adres op 0.0.0.0 zetten anders doet ie het niet }:O
Dat heeft de cisco nog geen eens althans ik kan geen extern ip-adres invoeren, alleen een externe poort ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Jordyz schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 07:13:
[...]

Nee vragen om een ander modem heeft geen zin, want wat moeten ze met jouw modem dan gaan doen? En als een aantal mensen dit willen gaan doen gaan de kosten waarschijnlijk weer omhoog.

Net zoals met ontvangers, je krijgt wat Ziggo je geeft. Dat gebeurd random en afhankelijk van wat de monteur bij heeft.
Kan altijd klagen dat deze niet goed werkt bv. Bij mijn vorige was de adapter stuk, kreeg ik ook gewoon een andere modem. Maar eigenlijk bedoelde ik, welke modem van Ziggo werkt nou het best.
Timmert schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:56:
Er zijn 2 Technicolors in omloop:

- De fZiggo TC7210 Simultanious DualBand AC
- De fUPC TC7200 DualBand, deze kan óf 2.4 óf 5ghz

De 7210 is aanzienlijk moderner en sneller, maar wordt alleen verspreid binnen het voormalig Ziggo netwerk.
Dus ze leveren niet de 7210 aan oude UPC klanten? Ik vind het nog steeds raar dat het niet dualband is, de normale 7200 ondersteunt dat wel begreep ik. Alleen de UPC/Ziggo software zorgt ervoor dat je maar 1 kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Software? Kijk eens in dat ding - plek voor tweede radio maar niks erin. Veel succes dat softwarematig aan te pakken :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
MdO82 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:40:
[...]

Helaas zonder succes :)
isn't responding on port 1194 (openvpn)
Weet je zeker dat je
1) het juiste interne ip-adres en de juiste interne poort hebt gezet?
2) UDP ipv tcp hebt gekozen?
3) die pc waar je naar toe forward ook echt op die poort iets heeft draaien?

Bij mij werkt het open zetten van poorten naar andere pc's zo prima. Ik heb alleen geen openvpn draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:27
Een UDP poort kan je niet testen met een online portscanner, ik weet niet waar de "isn't responding" melding vandaan komt, maar als het van een online portscanner is en je gebruikt UDP dan klopt het resultaat :)

Probeer het eens lokaal vanaf je interne netwerk met het interne IP in de client ingevuld, kan hij dan wel goed verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:49:
[...]

Dus ze leveren niet de 7210 aan oude UPC klanten? Ik vind het nog steeds raar dat het niet dualband is, de normale 7200 ondersteunt dat wel begreep ik. Alleen de UPC/Ziggo software zorgt ervoor dat je maar 1 kan kiezen.
Andersom. 7210 in oud-Ziggo gebied, 7200 in oud-UPC gebied. De 7210 kan concurrent dual-band, de 7200 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

xileS schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:49:
[...]

Kan altijd klagen dat deze niet goed werkt bv. Bij mijn vorige was de adapter stuk, kreeg ik ook gewoon een andere modem. Maar eigenlijk bedoelde ik, welke modem van Ziggo werkt nou het best.
Een EVM3200 als je zelf een router hebt.

Of anders de TC7210, maar ik vind de EVW321B ook niet heel slecht. Maar die heeft geen AC WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:05:
Een UDP poort kan je niet testen met een online portscanner, ik weet niet waar de "isn't responding" melding vandaan komt, maar als het van een online portscanner is en je gebruikt UDP dan klopt het resultaat :)

Probeer het eens lokaal vanaf je interne netwerk met het interne IP in de client ingevuld, kan hij dan wel goed verbinden?
Ik denk dat ik nog wat mis op mijn rpi :)
Zal eens in dat topic verder zoeken :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 20:12
Timmert schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:25:
[...]

Ik zou die kabel als laatste vervangen. Mijn ervaring is dat het vaker in de simpele dingen zit. Een slecht prefab kabeltje (meegeleverd met de decoder bijv), een slecht gemonteerde contactdoos of Hirschmann stekker, etc.. Kabel vervangen is een last resort wat mij betreft.
Ik weet het, sorry voor mijn late reactie. Maar ik kijk echt heel weinig tv. Maar inmiddels heb ik van het weekend toch eindelijk actie ondernomen. Inmiddels het laatste stukje kabel vervangen (dat van de muur naar de decoder) en warempel. Geen blokjes meer. Geen foutframes meer en ik kan zelfs nu weer iets opnemen en tegelijkertijd een ander programma kijken zonder problemen!

Dankjewel. Binnenkort even een nieuw kabeltje voor dit stuk halen. (Er zit nu nogal een lange kabel tussen om te testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Iemand anders bij Ziggo in de omgeving Wormerveer (oud UPC gebied) ook een traag internet? Net aan 2 Mbps van de 50. Er staan geen storingen vermeld en in priincipe werkt Internet wel. Zijn ze weer aan het afknijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Pittie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:14:
[...]

Ik weet het, sorry voor mijn late reactie. Maar ik kijk echt heel weinig tv. Maar inmiddels heb ik van het weekend toch eindelijk actie ondernomen. Inmiddels het laatste stukje kabel vervangen (dat van de muur naar de decoder) en warempel. Geen blokjes meer. Geen foutframes meer en ik kan zelfs nu weer iets opnemen en tegelijkertijd een ander programma kijken zonder problemen!

Dankjewel. Binnenkort even een nieuw kabeltje voor dit stuk halen. (Er zit nu nogal een lange kabel tussen om te testen)
kan je nagaan.. hoe slecht het kabeltje eigenlijk was :-) of hoe veel beter het stuk is wat je nu gebruikt

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
regmaster schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:24:
Iemand anders bij Ziggo in de omgeving Wormerveer (oud UPC gebied) ook een traag internet? Net aan 2 Mbps van de 50. Er staan geen storingen vermeld en in priincipe werkt Internet wel. Zijn ze weer aan het afknijpen?
Wordt niet geknepen, signaalwaardes alles wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Jim423 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:48:
[...]

Wordt niet geknepen, signaalwaardes alles wel goed?
Dit zijn de downstream waarden.

Status datatransmissiekanaal

Ontvanger # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio SNR Vermogen
1 49 Locked 306750016 256 QAM 6952000 36.175 dB 6.46 dBmV
2 50 Locked 314750016 256 QAM 6952000 36.387 dB 6.16 dBmV
3 51 Locked 322750016 256 QAM 6952000 36.175 dB 6.00 dBmV
4 52 Locked 330750016 256 QAM 6952000 36.175 dB 5.92 dBmV
5 53 Locked 338750016 256 QAM 6952000 34.212 dB 5.92 dBmV
6 54 Locked 346750016 256 QAM 6952000 35.973 dB 6.21 dBmV
7 55 Locked 354750016 256 QAM 6952000 36.387 dB 6.44 dBmV
8 56 Locked 362750016 256 QAM 6952000 36.844 dB 6.26 dBmV

Lijken me normaal. Opvallend is dat zowel de download als upload snelheid vrijwel gelijk is, zo'n 1.5 Mbps. Dat is wel vreemd. Gisteravond haalde ik gewoon nog volle bak dus kabels ed, kan het niet aan liggen, die worden niet binnen 24 uur slechter. Ubee modem (EVW3226) hangt direct aan de AOP in Bridge mode. Daarachter een Asus N66u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
En als je even je pc direct aan je ubee hangt en de ubee een powercycle geeft? Als het goed is krijgt je pc dan een extern IP en kun je weer een speedtest doen. Het klinkt eigenlijk wel als een binnenhuisprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Jim423 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:29:
En als je even je pc direct aan je ubee hangt en de ubee een powercycle geeft? Als het goed is krijgt je pc dan een extern IP en kun je weer een speedtest doen. Het klinkt eigenlijk wel als een binnenhuisprobleem.
Tegen beter weten in heb ik even de pc rechtstreeks aan de UBee modem gehang met exact hetzelfde resultaat als vanachter de router. Het is dus echt een Ziggo probleem want binnenshuis is het nu wel uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Je hebt wel de Ubee een powercycle gegeven? Zoja dan is het afwachten tot het is opgelost bij Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Jim423 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:38:
Je hebt wel de Ubee een powercycle gegeven? Zoja dan is het afwachten tot het is opgelost bij Ziggo...
Uiteraard. Ik zal ze anders morgen wel even bellen. Thanks voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-08 20:15
regmaster schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:41:
[...]

Uiteraard. Ik zal ze anders morgen wel even bellen. Thanks voor de tips.
Ping je WAN ip is vanaf een pc binnenhuis en daarna vanaf een pc/laptop buitenhuis.

Kijk is wat je vertraging is, misschien ergens een bekabelings probleem vanaf je hoofdaansluiting naar je ubee.

Mijn waardes zijn trouwens wel iets anders:

1 Locked QAM256 25 6952000 241000000 Hz 1.8 dBmV 39.6 dB
2 Locked QAM256 26 6952000 249000000 Hz 1.7 dBmV 39.3 dB
3 Locked QAM256 27 6952000 257000000 Hz 1.8 dBmV 39.6 dB
4 Locked QAM256 28 6952000 265000000 Hz 2.2 dBmV 39.8 dB
5 Locked QAM256 29 6952000 273000000 Hz 2.2 dBmV 39.0 dB
6 Locked QAM256 30 6952000 281000000 Hz 2.0 dBmV 39.8 dB
7 Locked QAM256 31 6952000 289000000 Hz 2.0 dBmV 39.8 dB
8 Locked QAM256 32 6952000 297000000 Hz 2.1 dBmV 39.8 dB
9 Locked QAM256 33 6952000 305000000 Hz 2.2 dBmV 40.0 dB
10 Locked QAM256 34 6952000 313000000 Hz 2.2 dBmV 39.9 dB
11 Locked QAM256 35 6952000 321000000 Hz 2.3 dBmV 39.9 dB
12 Locked QAM256 36 6952000 329000000 Hz 2.4 dBmV 39.8 dB
13 Locked QAM256 37 6952000 337000000 Hz 2.3 dBmV 39.9 dB
14 Locked QAM256 38 6952000 345000000 Hz 2.6 dBmV 39.7 dB
15 Locked QAM256 39 6952000 353000000 Hz 2.8 dBmV 40.1 dB
16 Locked QAM256 40 6952000 361000000 Hz 2.7 dBmV 40.1 dB

En ik haal 120/12 volledig binnen.
Timmert schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:40:
[...]

Een EVM3200 als je zelf een router hebt.

Of anders de TC7210, maar ik vind de EVW321B ook niet heel slecht. Maar die heeft geen AC WiFi.
Ik heb ze allebei gehad, sinds gister de nieuwe mediabox + tc7210 geinstalleerd.
Geen enkel probleem gehad en de Wi-fi nu uitgezet op de tc7210 ik gebruik alleen de mediabox nu als wi-fi router. nu in de woonkamer, helemaal perfect.
Bij de ubee nooit problemen gehad en tot nu toe alleen maar een prima resultaat met de tc7210.

Tot nu echt tevreden met Ziggo, ik zou zeggen de tc7210 is wss wel wat beter maar merk het verschil nog niet.

[ Voor 75% gewijzigd door jannick63 op 27-10-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
regmaster schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:22:
[...]

Lijken me normaal. Opvallend is dat zowel de download als upload snelheid vrijwel gelijk is, zo'n 1.5 Mbps. Dat is wel vreemd. Gisteravond haalde ik gewoon nog volle bak dus kabels ed, kan het niet aan liggen, die worden niet binnen 24 uur slechter. Ubee modem (EVW3226) hangt direct aan de AOP in Bridge mode. Daarachter een Asus N66u.
Is dat zo? Als je opeens last hebt van problemen kan het zeker wel aan de kabel liggen. Sterker nog in vrijwel elk geval ligt het aan de kabel. Hoe komt dat? Een kabel is niet altijd op iedere frequentie signaal dicht. Zolang er geen zender en dus storingsbron in de buurt is merk je hier niets van. Schakelt iemand die bron in op die frequentie, dan komt het signaal uit de ether gewoon op de kabel en is dat signaal gestoord. Dus ondanks dat jij niets aan je kabel veranderd hebt en die kabel niet beschadigd lijkt is er toch wel degelijks reden om de kabel te verdenken. Corrosie in de connectoren nog niet meegerekend...

Ik ga in bovenstaand verhaal uit van tv signaal problemen uit of 1 docsis frequentie die opeens compleet andere waardes laat zien. Voor een trage internet spelen meer factoren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
dion_b schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:51:
Software? Kijk eens in dat ding - plek voor tweede radio maar niks erin. Veel succes dat softwarematig aan te pakken :+
wifi chip in dat ding kan wel degelijk simultain werken alleen upc/ziggo vind het niet nodig(hun eigen worden)

Maar goed tc7200 is niet erg goed, beetje torrent ja zelfs in bridge mode en je kan dat ding om de x dag gaan restarten wegens steeds trager wordende download snelheid, idem met iets hogere tcp buffer en je kan modem na x dag reboten, sinds dien nu ubee en nergens geen last meer van.

[ Voor 29% gewijzigd door devil-strike op 28-10-2015 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

devil-strike schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:31:
[...]

wifi chip in dat ding kan wel degelijk simultain werken alleen upc/ziggo vind het niet nodig(hun eigen worden)
"Hun eigen woorden"? Een random helpdesker die iets riep zeker :')

Hier heb je het apparaat:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wjCorcj.jpg

Kijk onderin rechts. De WiFi-module zit zoals vaker bij dit soort geval op een mPCIe kaartje. Het gaat om een BCM43228. Dat is een dualband, single radio chip, dus hij kan maar in een band tegelijk werken. Het wordt wel vaak in simultaneous dualband AP's gebruikt, met een tweede (meestal 2.4GHz only) chip ernaast. Hier zie je direct links van de mPCIe kaart de prints voor een tweede mPCIe slot. Maar er is geen slot op gemonteerd en dus ook geen module met chip erin.

Hier ga je echt geen simultaneous dualband mee kunnen, de hardware ontbreekt gewoon 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
huhuh bij vele zit 2.4ghz in de soc en 5ghz apart(zoals bij de meeste routers), dus ga eerst eens kijken wat voor soc er gebruikt word, dus even heatsink eraf.

En nee was 1 van de webcare leden.

[ Voor 46% gewijzigd door devil-strike op 28-10-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Zijn er hier meer gebruikers met problemen met wegvallende wifi op EPC3928AD sinds de firmware update van het laatste onderhoud? Heb meerdere apparaten die min of meer gelijktijdig verbinding verliezen. Zowel op 2,4 als 5 band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:03
devil-strike schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:42:
huhuh bij vele zit 2.4ghz in de soc en 5ghz apart(zoals bij de meeste routers), dus ga eerst eens kijken wat voor soc er gebruikt word, dus even heatsink eraf.

En nee was 1 van de webcare leden.
Nope kijk hier maar eens:
http://www.pomagam.net/art.php?10

Hier zie je duidelijk dat er 2 opties zijn voor mpcie bordjes. Waarschijnlijk 1x 2,4 of 5 en andere ook 1x 2,4 of 5ghz. Dus alleen bij beide mpcie aangesloten kunnen de banden gelijktijdig worden uitgezonden.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Idd je/jullie hebben gelijk, dan heb ik niets gezegt.
Pagina: 1 ... 39 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.