Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 14:13
Dames en heren,

wellicht al eens ter sprake gekomen, maar het is een flink topic en (te?) veel om alles door te lezen, vandaar dat ik als netwerk-leek deze vraag hier plaats.

ik heb een EPC3928AD router/modem van Ziggo in gebruik. Verder geen andere routers.
Het probleem dat ik ondervind is dat de WiFi downloadsnelheid erg laag is. Met veel geluk haal ik 40Mbps, maar meestal een stuk lager. Bekabeld haal ik gewoon 120Mbps. (De WiFi upload komt wel vrijwel altijd op 12Mbps uit overigens, iets dat niet eens altijd lukt met de download :(.)

De router hangt in de meterkast en heb ik gisteren nog gereset naar de fabrieksinstellingen, zonder gewenst resultaat. Ik heb geen andere apparaten in de meterkast, afgezien van de gebruikelijke meters.

De WiFi heb ik gemeten met zowel een tablet, een telefoon en een laptop, terwijl ik zo goed als in de meterkast stond. Aan de afstand kan het dus niet liggen :)

Kanalen had ik zo ingesteld dat ze weinig of geen overlap hebben met netwerken van de buren.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van de lage snelheid? Of wellicht een oplossing?
Of kan ik dit beter rechtstreeks bij Ziggo voorleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Dweebus schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 01:58:

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van de lage snelheid? Of wellicht een oplossing?
Wat zijn de specificaties van je Wifi adapter in het apparaat waar je mee test? Wat voor apparaat is het? specs van het apparaat? zal me niets verbazen als dat dan 802.11g aparaat is en geen 802.11n of ac .....

Overigens een mobiel apparaat wat 40mbit trekt... is super netjes hoor... geen huis tuin en keuken Tablet vandaag de dag die meer data weg kan schrijven....

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
Je zal op 2,4ghz zitten met je apparatuur. Daarmee haal je 40-55Mbit gemiddeld, wil je meer dan zou je 5ghz moeten krijgen in je woonkamer, maar het bereik ervan is beperkter dan 2,4ghz. Dus een extra accesspoint zal dan noodzakelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op 10 meter op 2,4ghz
70mbit

op 5ghz:
70mbit

op 3 meter op 5ghz
170mbit

op 2,4ghz
70mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Met welk modem behaal je die resultaten?

Op 5Ghz op de begane grond (modem meterkast) haal ik met gemak een 200Mbit naar mijn NAS alleen met 2,4 Ghz heb ik een gemiddelde benoemd bij mij zit hij vaker rondom de 50Mbit (ASUS AC87U).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de Ubee evw321b en dat zijn speedtest.net resultaten, naar m'n NAS nooit getest }:O

[ Voor 64% gewijzigd door ArcticWolf op 15-10-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 07:59
Dweebus schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 01:58:
Dames en heren,

wellicht al eens ter sprake gekomen, maar het is een flink topic en (te?) veel om alles door te lezen, vandaar dat ik als netwerk-leek deze vraag hier plaats.

ik heb een EPC3928AD router/modem van Ziggo in gebruik. Verder geen andere routers.
Het probleem dat ik ondervind is dat de WiFi downloadsnelheid erg laag is. Met veel geluk haal ik 40Mbps, maar meestal een stuk lager. Bekabeld haal ik gewoon 120Mbps. (De WiFi upload komt wel vrijwel altijd op 12Mbps uit overigens, iets dat niet eens altijd lukt met de download :(.)

De router hangt in de meterkast en heb ik gisteren nog gereset naar de fabrieksinstellingen, zonder gewenst resultaat. Ik heb geen andere apparaten in de meterkast, afgezien van de gebruikelijke meters.

De WiFi heb ik gemeten met zowel een tablet, een telefoon en een laptop, terwijl ik zo goed als in de meterkast stond. Aan de afstand kan het dus niet liggen :)

Kanalen had ik zo ingesteld dat ze weinig of geen overlap hebben met netwerken van de buren.

Als je goede wifi wilt, moet je wifi uit de meterkast vandaan. Je hebt daar zoveel last van elektromagnetische velden, het is nog knap dat je zoveel snelheid haalt.

Vergelijk het met een kamer vol met mensen. Als ik in de hoek van de kamer tussen de mensen zit die allemaal kletsen (meterkast/routers van de buren) en jij staat in de andere hoek helemaal alleen, zul je mij misschien wel horen, maar zullen we elkaar vrij slecht verstaan en zul je een paar keer moeten herhalen wat je zegt en ik ook (slechte/trage verbinding). Dan kun we ook een megafoon (sterkere router) aanschaffen, dan kunnen we elkaar prima verstaan, maar zullen de andere mensen om ons heen (netwerken buren) daar meer last van hebben.

Wat beter werkt, is als ik dichter bij jou ga staan, weg van de mensen om me heen (buiten de meterkast/andere kant van het huis, waar er minder wifinetwerken zijn). Als wij samen aan de stille kant gaan staan, hoeven we niet te schreeuwen en kunnen wij een normaal gesprek voeren. Mocht dat niet kunnen (modemaansluiting kan niet de meterkast uit), dan kun je nog denken aan een tussenpersoon die tussen ons doorgeeft wat wij elkaar willen vertellen (bedrade Wifi extender/AccesPoint).

En dan kun je altijd nog overwegen ipv een wifi extender een router neer te zetten, omdat je modem wellicht niet de mogelijkheden heeft die jij zou willen, bijvoorbeeld 802.11ac, 5Ghz, NAS, noem maar op.

Hopelijk maakt dat het iets duidelijker Dweebus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
lSltAlKeR schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 03:34:
[...]

Wat zijn de specificaties van je Wifi adapter in het apparaat waar je mee test? Wat voor apparaat is het? specs van het apparaat? zal me niets verbazen als dat dan 802.11g aparaat is en geen 802.11n of ac .....

Overigens een mobiel apparaat wat 40mbit trekt... is super netjes hoor... geen huis tuin en keuken Tablet vandaag de dag die meer data weg kan schrijven....
Niet stilgestaan bij de schrijfsnelheid. Dacht dat niet veel zou verschillen t.o.v. de schijven in mijn PC (geen SSD).
Maar op zowel tablet als telefoon zit gewoon 802.11 b/g/n (Sony Xperia S telefoon en Xperia Z tablet (SGP311)). Laptop is van vorig jaar, dus zal hetzelfde wel opzitten (weet het type zo niet).
stormfly schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 07:01:
Je zal op 2,4ghz zitten met je apparatuur. Daarmee haal je 40-55Mbit gemiddeld, wil je meer dan zou je 5ghz moeten krijgen in je woonkamer, maar het bereik ervan is beperkter dan 2,4ghz. Dus een extra accesspoint zal dan noodzakelijk zijn.
Ik heb inderdaad alleen 2,4ghz aanstaan. 5ghz is het signaal erg beperkt mee en heb ik dus maar uitgezet. Ik wist niet dat de draadloos snelheid zo dramatisch veel lager zou uitvallen t.o.v. bekabeld. Wel iets, maar ik hoopte dat het dan alsnog rond de 80 uit zou komen. Weer wat geleerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
Miglow schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:24:
[...]

Als je goede wifi wilt, moet je wifi uit de meterkast vandaan. Je hebt daar zoveel last van elektromagnetische velden, het is nog knap dat je zoveel snelheid haalt.

Vergelijk het met een kamer vol met mensen. Als ik in de hoek van de kamer tussen de mensen zit die allemaal kletsen (meterkast/routers van de buren) en jij staat in de andere hoek helemaal alleen, zul je mij misschien wel horen, maar zullen we elkaar vrij slecht verstaan en zul je een paar keer moeten herhalen wat je zegt en ik ook (slechte/trage verbinding). Dan kun we ook een megafoon (sterkere router) aanschaffen, dan kunnen we elkaar prima verstaan, maar zullen de andere mensen om ons heen (netwerken buren) daar meer last van hebben.

Wat beter werkt, is als ik dichter bij jou ga staan, weg van de mensen om me heen (buiten de meterkast/andere kant van het huis, waar er minder wifinetwerken zijn). Als wij samen aan de stille kant gaan staan, hoeven we niet te schreeuwen en kunnen wij een normaal gesprek voeren. Mocht dat niet kunnen (modemaansluiting kan niet de meterkast uit), dan kun je nog denken aan een tussenpersoon die tussen ons doorgeeft wat wij elkaar willen vertellen (bedrade Wifi extender/AccesPoint).

En dan kun je altijd nog overwegen ipv een wifi extender een router neer te zetten, omdat je modem wellicht niet de mogelijkheden heeft die jij zou willen, bijvoorbeeld 802.11ac, 5Ghz, NAS, noem maar op.

Hopelijk maakt dat het iets duidelijker Dweebus.
Check! Is duidelijk, thanks.
Ik had gedacht dat de invloed op het signaal in de meterkast te verwaarlozen zou zijn, als ik de meting op 10cm van de router deed :) (Dan kan ik je bijna in je oor fluisteren, haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Dweebus schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:23:
[...]

Check! Is duidelijk, thanks.
Ik had gedacht dat de invloed op het signaal in de meterkast te verwaarlozen zou zijn, als ik de meting op 10cm van de router deed :) (Dan kan ik je bijna in je oor fluisteren, haha)
Waar, maar dan nog zitten er storingsbronnen omheen. En een antenne is omnidirectioneel, dus ontvangt ie buiten de 10° van jouw meetapparaat nog 350° "storing". Verleng je coax eens naar bijv de woonkamer en probeer het daar nog eens. Dat zou aardig verschil moeten maken. En voor de duidelijkheid: Met wat voor netwerkstandaard verbind je? Een g of n op 2,4 Ghz zal niet veel harder gaan dan 50/60Mbit. En in je modem moet natuurlijk wel de kanaalbreedte op 40Mhz. Ga je naar 5Ghz (als je apparaten dat ondersteunen), kun je makkelijk over die 50/60Mbit heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
Miglow schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:29:
[...]
Waar, maar dan nog zitten er storingsbronnen omheen. En een antenne is omnidirectioneel, dus ontvangt ie buiten de 10° van jouw meetapparaat nog 350° "storing". Verleng je coax eens naar bijv de woonkamer en probeer het daar nog eens. Dat zou aardig verschil moeten maken. En voor de duidelijkheid: Met wat voor netwerkstandaard verbind je? Een g of n op 2,4 Ghz zal niet veel harder gaan dan 50/60Mbit. En in je modem moet natuurlijk wel de kanaalbreedte op 40Mhz. Ga je naar 5Ghz (als je apparaten dat ondersteunen), kun je makkelijk over die 50/60Mbit heen.
Standaard stond op "auto", maar heb het nu op N gezet. Kanaalbreedte kan ik via de admin page niet vastzetten op 40Mhz. Keuze uit "20 only" en "Auto 20 or 40". Beetje vreemde optie, maar die laatste maar gekozen :)

Zal het later ook nog eens met 5Ghz testen.

Het vreemde vond ik dat de uploadsnelheid niet meeschaalt naar beneden. Maar dat zal dan te verklaren zijn doordat die snelheid ruim binnen de WiFi "cap" valt?

In elk geval bedankt. Weer een stuk wijzer geworden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:20
Miglow schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:29:
[...]

Het verlengen van de coax zal ik je niet aanrade
Ik zal je niet aanraden de coax te verlengen naar de woonkamer. Dit zorgt juist voor extra demping op het binnenkomende signaal. Je kunt beter kiezen om de router in bridge te zetten en een router met UTP kabel in de woonkamer neer te zetten.

Daarnaast is het advies van 20mhz of 40mhz niet helemaal juist. Je moet dit namelijk op de client en het modem aanpassen. In theorie gaat er dan over 2 kanalen 2x zoveel bandbreedte. Echter met de huidige drukte (lees: interferentie) in de lucht schaalt deze naar beneden over 1 kanaal. Beter is om het gewoon op auto te laten staan en zo veel mogelijk 5Ghz te gebruiken indien je modem/router dit ondersteund.

Alhoewel bijna alle apparaten nu wifi-n ondersteunen kun je beter je wifi op auto laten staan. Dus zowel b/g/n/ Mocht je dan zelf een ouder apparaat hebben of iemand die op bezoek komt hoef je niet te zoeken waarom de wifi daar niet op werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Bo0bz op 15-10-2015 14:03 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dweebus schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:42:
[...]

Standaard stond op "auto", maar heb het nu op N gezet. Kanaalbreedte kan ik via de admin page niet vastzetten op 40Mhz. Keuze uit "20 only" en "Auto 20 or 40". Beetje vreemde optie, maar die laatste maar gekozen :)

Zal het later ook nog eens met 5Ghz testen.

Het vreemde vond ik dat de uploadsnelheid niet meeschaalt naar beneden. Maar dat zal dan te verklaren zijn doordat die snelheid ruim binnen de WiFi "cap" valt?

In elk geval bedankt. Weer een stuk wijzer geworden! :)
Volgens mij is het juist aanbevolen om hem op 20Mhz te laten staan, je snelheid zal onder auto (40Mhz) afnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ArcticWolf schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:03:
[...]

Volgens mij is het juist aanbevolen om hem op 20Mhz te laten staan, je snelheid zal onder auto (40Mhz) afnemen...
Tenzij er werkelijk geen enkele interferentie is op 2.4GHz. Maar in een normale situatie presteert het ws slechter en in ieder geval minder stabiel - als de AP verstoring detecteert schakelt het automatisch terug van 40MHz naar 20MHz en omgekeerd. Gevolg is steeds een korte onderbreking van het signaal. Word je niet vrolijk van. Wil je 40MHz of meer, gebruik dan 5GHz.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Bo0bz schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:02:
[...]

Het verlengen van de coax zal ik je niet aanrade
[...]

Ik zal je niet aanraden de coax te verlengen naar de woonkamer. Dit zorgt juist voor extra demping op het binnenkomende signaal. Je kunt beter kiezen om de router in bridge te zetten en een router met UTP kabel in de woonkamer neer te zetten.

Daarnaast is het advies van 20mhz of 40mhz niet helemaal juist. Je moet dit namelijk op de client en het modem aanpassen. In theorie gaat er dan over 2 kanalen 2x zoveel bandbreedte. Echter met de huidige drukte (lees: interferentie) in de lucht schaalt deze naar beneden over 1 kanaal. Beter is om het gewoon op auto te laten staan en zo veel mogelijk 5Ghz te gebruiken indien je modem/router dit ondersteund.

Alhoewel bijna alle apparaten nu wifi-n ondersteunen kun je beter je wifi op auto laten staan. Dus zowel b/g/n/ Mocht je dan zelf een ouder apparaat hebben of iemand die op bezoek komt hoef je niet te zoeken waarom de wifi daar niet op werkt.
Het verlengen van de coax bedoelde ik als: vervang de coaxkabel die bijgeleverd is door een andere goede kabel, waarmee je je modem uit de meterkast krijgt, zodat je kunt ervaren wat je meterkast voor verstoring op je wifi-signaal veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:46
dion_b schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:52:
[...]

Tenzij er werkelijk geen enkele interferentie is op 2.4GHz. Maar in een normale situatie presteert het ws slechter en in ieder geval minder stabiel - als de AP verstoring detecteert schakelt het automatisch terug van 40MHz naar 20MHz en omgekeerd. Gevolg is steeds een korte onderbreking van het signaal. Word je niet vrolijk van. Wil je 40MHz of meer, gebruik dan 5GHz.
Als de automatische stand altijd netjes op 40Mhz blijft staan is het dan alsnog verstandig om hem terug te schroeven naar 20Mhz?

Mijn zender aan de voorkant van het huis gaat altijd naar 20Mhz maar mijn zender aan de achterkant staat eigenlijk altijd op 40Mhz, met beide in de zelfde stand :9

Meestal is er binnen 0 tot 2 andere netwerken te ontvangen hier (percelen van circa ~1000 vierkante meter en aan twee kanten weg)

Moet wel zeggen dat 2.4Ghz en 5Ghz elkaar qua snelheid amper ontlopen hier op de 40Mhz zender, dat was bij het oude huis wel anders O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb net contact gehad met de servicedesk van Ziggo omdat ik m'n huidige TV Standaard & Internet Z1 abbo (oude pakket) wil omzetten in een TV-only Play-smart abbo.

Wat ik niet helemaal duidelijk krijg is of ik met dat nieuwe pakket m'n huidige smartcards kan blijven gebruiken om TV te kijken op 2 tv's? Ik heb smart-tv's waar die smartcard in kan en ik wil eigenlijk helemaal geen settop-box tussen de kabel en m'n tv.. Iemand die weet of dit gewoon mogelijk blijft?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:58
Timmert schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:21:
[...]

Als het goed is kan hij dat wel oplossen hoor.
En de monteur heeft het inderdaad kunnen oplossen. Het retoursignaal was afgesloten door Ziggo omdat er blijkbaar een 'slechte kabel' in huis ligt waardoor ik interferentie zou veroorzaken op de rest van de wijkkast.

Inmiddels dus weer signaal, maar moet wel een (weggewerkte) kabel vervangen :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel leuk dat ze je dan zonder iets te zeggen afsluiten... :X En dan zelfs als je vervolgens de klantenservice aan de lijn hebt niet kunnen vertellen wat er aan de hand is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
MdO82 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:17:
[...]

De kabel te goed weggewerkt ;)
:Y precies. Nja, ik ben pas verhuisd en de oude bewoner had, best wel mooi overigens, de kabel vanaf het AOP in de woonkamer achter een aantal plinten door naar beneden (ja, ik woon boven en slaap beneden) doorgetrokken. De planten passen natuurlijk precies, zitten in een klote hoekje en zijn allemaal vastgespijkerd. Dus dat wordt nog even stoeien.
Jerrythafast schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:57:
Wel leuk dat ze je dan zonder iets te zeggen afsluiten... :X En dan zelfs als je vervolgens de klantenservice aan de lijn hebt niet kunnen vertellen wat er aan de hand is 8)7
De monteur gaf aan dat wanneer hij storingsdienst had en geen tickets op dat moment had openstaan, hij moest gaan controleren / filteren op slechte signalen in wijkkasten. Dit werd niet direct vanuit Ziggo geregeld maar vanuit een andere partij (:?)... Daartussen wordt dan een sperfilter geplaatst zodat een retoursignaal niet langer mogelijk is. Met andere woorden, dan heb je geen upstream meer en dus ook geen interactieve televisie, internet of telefonie.

Dat dit gebeurt ben ik natuurlijk uitermate tevreden mee. Zo kan Ziggo de kwaliteit van het netwerk hoog houden en is niemand mij 'tot last' en ik anderen natuurlijk ook niet. Echter gaf de monteur ook aan dat er normaliter aangebeld wordt bij de bewoners en/of er een briefje in de bus wordt gedaan met de melding dat er slecht signaal is en je dus wordt afgesloten. Dat is hier dus niet gebeurd.

Bij Ziggo tech (klantenservice) kunnen ze inderdaad niet zien dat je bent afgesloten. Het enige wat zij krijgen te zien is dat wij het CMTS niet kunnen bereiken en er een '100% ping loss' is.

Toevallig ben ik een nieuwe klant bij Ziggo en het is tot dusver allemaal niet van een leien dakje gegaan zeg. Eerst ging het bij mijn bestelling al mis, en nu wordt ik plots afgesloten na 2 maanden zonder notificatie. En daar wringt het bij mij dan ook nog het meeste. Als Ziggo of een onderhoudsmonteur contact met mij had opgenomen over de situatie, had ik die zeker proberen te verbeteren. Nu heb ik drie dagen zonder internet, telefoon of interactieve diensten gezeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ze die storing van hun netwerk af willen houden is begrijpelijk inderdaad :) Wel erg knullig dat dat niet goed gecommuniceerd wordt. Mijns inziens hoort de klantenservice daar ook gewoon van op de hoogte gesteld te worden :?

Ik mag aannemen dat je wel restitutie hebt gekregen voor de dagen dat je geen internet, telefoon en ITV kreeg. Doen ze normaliter ook niet moeilijk over trouwens, want het recht daarop heb je.

[ Voor 37% gewijzigd door Jerrythafast op 16-10-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
alex3305 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:16:
[...]

De monteur gaf aan dat wanneer hij storingsdienst had en geen tickets op dat moment had openstaan, hij moest gaan controleren / filteren op slechte signalen in wijkkasten. Dit werd niet direct vanuit Ziggo geregeld maar vanuit een andere partij (:?)... Daartussen wordt dan een sperfilter geplaatst zodat een retoursignaal niet langer mogelijk is. Met andere woorden, dan heb je geen upstream meer en dus ook geen interactieve televisie, internet of telefonie.
Ik weet dat in mijn regio (N-Limburg) in ieder geval de monteurs die voor Ziggo werken allemaal in dienst zijn van Simac. Of dat in andere regio's ook zo is weet ik niet. Toch lijkt het me sterk dat Ziggo dit compleet heeft uitbesteed,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wilde schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:21:
Ik heb net contact gehad met de servicedesk van Ziggo omdat ik m'n huidige TV Standaard & Internet Z1 abbo (oude pakket) wil omzetten in een TV-only Play-smart abbo.

Wat ik niet helemaal duidelijk krijg is of ik met dat nieuwe pakket m'n huidige smartcards kan blijven gebruiken om TV te kijken op 2 tv's? Ik heb smart-tv's waar die smartcard in kan en ik wil eigenlijk helemaal geen settop-box tussen de kabel en m'n tv.. Iemand die weet of dit gewoon mogelijk blijft?
Volgens mij is het zo dat smartcards exact hetzelfde doen als mediaboxen. Corrigeer me als ik me vergis, een mediabox doet niets meer dan een smartcard.
Waarom dan nog mediaboxen, setupboxen zoals ze ook wel worden genoemd, wat een extra apparaat betekent dat bij sommigen nogal maar in de weg staat? Voor zover ik het zie is het antwoord eenvoudig, namelijk dat een mediabox ook voorziet in het geval van oudere TV's, zelfs stokoude crt's. Die hebben uiteraard niet een mogelijkheid om er zo'n kaartje op te plaatsen. Zelf heb ik ook al jaren een mediabox en ik heb de indruk dat toen deze werden gelanceerd de hele smart-tv's techniek nog niet bestond. Ik zou dus dat ding gewoon kunnen omruilen tegen zo'n houdertje met kaartje. Heb jij dat nu, dan houd je dat gewoon, niets verplicht je tot omschakelen naar een box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Jerrythafast schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:22:
Dat ze die storing van hun netwerk af willen houden is begrijpelijk inderdaad :) Wel erg knullig dat dat niet goed gecommuniceerd wordt. Mijns inziens hoort de klantenservice daar ook gewoon van op de hoogte gesteld te worden :?

Ik mag aannemen dat je wel restitutie hebt gekregen voor de dagen dat je geen internet, telefoon en ITV kreeg. Doen ze normaliter ook niet moeilijk over trouwens, want het recht daarop heb je.
Nog niet naar gevraagd. Ik ben benieuwd.
Henk007 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:34:
[...]

Ik weet dat in mijn regio (N-Limburg) in ieder geval de monteurs die voor Ziggo werken allemaal in dienst zijn van Simac. Of dat in andere regio's ook zo is weet ik niet. Toch lijkt het me sterk dat Ziggo dit compleet heeft uitbesteed,.
Hier was de monteur inderdaad ook een Ziggo partner en niet van Ziggo zelf. Maar goed, ze hebben Ziggo kleding aan, een Ziggo bus, weten 'alles' van Ziggo en daarmee mijn inziens ook wel (indirect) vertegenwoordiger van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Huidige situatie: Ziggo Ubee modem (zo'n zwarte platte). Ik heb net een losse router gekocht.
1: Ziggo bellen om te vragen of ze mijn modem in bridge willen zetten.
2: Ziggo modem poort 1 utp -> in de WAN of poort 1 van de losse nieuwe router?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qHTWyEE.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:46
Dacuuu schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:52:
Huidige situatie: Ziggo Ubee modem (zo'n zwarte platte). Ik heb net een losse router gekocht.
1: Ziggo bellen om te vragen of ze mijn modem in bridge willen zetten.
2: Ziggo modem poort 1 utp -> in de WAN of poort 1 van de losse nieuwe router?
[afbeelding]
Als je bridge modus gebruikt gewoon WAN, als je geen bridge modus gebruikt moet je hem instellen als AP en dan een LAN poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
nooberke schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:01:
[...]

Als je bridge modus gebruikt gewoon WAN, als je geen bridge modus gebruikt moet je hem instellen als AP en dan een LAN poort
Ja precies, als je het ziggo modem gebruikt als dhcp server, zet je de nieuwe router als niet-dhcp en in poort 1. Maar die situatie wil ik niet, ik wil bridgen. >:) Bedankt voor je berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:05:
[...]

Ja precies, als je het ziggo modem gebruikt als dhcp server, zet je de nieuwe router als niet-dhcp en in poort 1. Maar die situatie wil ik niet, ik wil bridgen. >:) Bedankt voor je berichtje.
Waarom vroeg je het dan :P ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Je modem in het plaatje staat toch niet in bridge, die staat nog in routed modus als er tekst staat onder de velden die je zwart hebt gemaakt.

Krijg je een extern ip op je net gekochte router op de WAN poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 27-09 21:03

Galois

1811 - 1832

Weet iemand of voor de volledige functionaliteit van Horizon je de UTP-kabel moet aansluiten?

Ik kan dat niet vinden. In de ene handleiding staat dat je de UTP kabel moet aansluiten, in een andere staat dat weer niet. Weet iemand dit? En wat is het verschil?

(voor de volledigheid, ik woon in een voormalig Ziggo-gebied, naar wat ik begreep de Horizon-box dan niet als wifi-modem gebruik wordt)

En als ik dan toch aan het vragen ben. Als je gebruik wilt maken van afspelen vanaf het begin in Replay TV (dus als je halverwege het programma de TV pas aandoet en toch va. het begin wilt kijken), moet dan de Horizon-box 'aanstaan'? Dus continu 60W verbruik (wat dus 60*24/1000*0,25=36 cent per dag, 10E per maand)?

(reden van deze vraag: ongeduld, ik krijg volgende week de Horizon en heb momenteel geen (handige) UTP aansluiting bij de TV)

[ Voor 8% gewijzigd door Galois op 17-10-2015 17:07 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 17:48
Galois schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:54:
Weet iemand of voor de volledige functionaliteit van Horizon je de UTP-kabel moet aansluiten?

Ik kan dat niet vinden. In de ene handleiding staat dat je de UTP kabel moet aansluiten, in een andere staat dat weer niet. Weet iemand dit? En wat is het verschil?

(voor de volledigheid, ik woon in een voormalig Ziggo-gebied, naar wat ik begreep de Horizon-box dan niet als wifi-modem gebruik wordt)

En als ik dan toch aan het vragen ben. Als je gebruik wilt maken van afspelen vanaf het begin in Replay TV (dus als je halverwege het programma de TV pas aandoet en toch va. het begin wilt kijken), moet dan de Horizon-box 'aanstaan'? Dus continu 60W verbruik (wat dus 60*24/1000*0,25=36 cent per dag, 10E per maand)?

(reden van deze vraag: ongeduld, ik krijg volgende week de Horizon en heb momenteel geen (handige) UTP aansluiting bij de TV)
Van weet ik weet en heb gehoord hoef je de UTP zeker niet aan te sluiten. Dat is alleen als je em in je home netwerk wilt kunnen gebruiken (voor streaming van media op je netwerk) of bijv de wifi functies wilt gebruiken van je horizonbox (om em bijv wifi access point te maken).

Het gros van streaming van ziggo zelf kan de horizonbox zelf doen via de coax.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:01

Wildfire

Joy to the world!

Timmert schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:43:
Horizon als modem gaat nog niet in Ziggo gebied. Dus AP is voor nu de enige mogelijkheid.
Ben je überhaupt verplicht de Horizon Box te gebruiken? Zit hier momenteel op een Ziggo Alles-in-Een Extra abbo en overweeg naar de nieuwe abonnementsvorm te gaan omdat daar het TV Extra pakket al bij inbegrepen zit en een paar euro per maand goedkoper is. Maar ik wil gewoon m'n Humax 5050c blijven gebruiken en ook m'n non-WiFi Ubee (maar dat laatste is dus iig alvast geen probleem).

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:24:
[...]

Ben je überhaupt verplicht de Horizon Box te gebruiken? Zit hier momenteel op een Ziggo Alles-in-Een Extra abbo en overweeg naar de nieuwe abonnementsvorm te gaan omdat daar het TV Extra pakket al bij inbegrepen zit en een paar euro per maand goedkoper is. Maar ik wil gewoon m'n Humax 5050c blijven gebruiken en ook m'n non-WiFi Ubee (maar dat laatste is dus iig alvast geen probleem).
Je hoeft de Horizon niet te gebruiken. Je blijft dezelfde functionaliteit op je huidige ontvanger houden.

Het enige wat mogelijk een probleem zou kunnen worden is dat ze je wél een Horizon opsturen. Als je op dit moment 5 smartcards actief hebt zullen ze je hoogstwaarschijnlijk dwingen er een te deactiveren vanwege die Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Jerrythafast schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:36:

[...]

Je hoeft de Horizon niet te gebruiken. Je blijft dezelfde functionaliteit op je huidige ontvanger houden.

Het enige wat mogelijk een probleem zou kunnen worden is dat ze je wél een Horizon opsturen. Als je op dit moment 5 smartcards actief hebt zullen ze je hoogstwaarschijnlijk dwingen er een te deactiveren vanwege die Horizon.
Momenteel drie smartcards in gebruik, dus dat is geen probleem. Ik kan, kortom, dus gewoon de huidige Ubee en Humax decoders blijven gebruiken. Da's fijn, dan is overstappen wel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24
Wildfire schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:40:
[...]

Momenteel drie smartcards in gebruik, dus dat is geen probleem. Ik kan, kortom, dus gewoon de huidige Ubee en Humax decoders blijven gebruiken. Da's fijn, dan is overstappen wel aantrekkelijk.
Je zou ook het volgende kunnen doen.

TV Extra is hetzelfde als TV Royaal + MyPrime. (die 1000 gratis films en afleveringen van series)

Dus je opties zonder Horizon zijn dan:

1) Connect Max + Play Start + TV Royaal + MyPrime = € 75.90

Of als MyPrime je niet boeit of niet gebruikt omdat je geen itv geschikte apparatuur hebt:

2) Connect Max + Play Start + Tv Royaal = € 68.95

Dan krijg je een Humax 5300 in bruikleen of een CI+ module.

[ Voor 4% gewijzigd door Janus Bier op 17-10-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Janus Bier schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:50:

[...]

Of als MyPrime je niet boeit of niet gebruikt omdat je geen itv geschikte apparatuur hebt:

2) Connect Max + Play Start + Tv Royaal = € 68.95

Dan krijg je een Humax 5300 in bruikleen of een CI+ module.
Bedankt! Hiermee hou ik precies hetzelfde qua internet, TV en telefonie maar het is wel €10.95 per maand goedkoper! _/-\o_

Morgen Ziggo maar eens bellen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Is jullie ervaring dat er nog wat te regelen valt met kortingen als je ze belt en zegt dat je over wilt stappen van een oud pakket naar play&start? Of is dat iets uit 't verleden.. :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
Wilde schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:51:
Is jullie ervaring dat er nog wat te regelen valt met kortingen als je ze belt en zegt dat je over wilt stappen van een oud pakket naar play&start? Of is dat iets uit 't verleden.. :)
Ik had ze laatst aan de telefoon ivm een onduidelijkheid aan mijn kant en toen hebben we o.a. deze overstap even besproken. Ik heb nu 120Mbit en TV-degoedkoopste en wilde misschien naar 200Mbit. Toen ik hintte naar iets van korting kwam daar geen reactie op. Lekker zo gelaten dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
Toevallig ook overgestapt van Alles in 1 basis naar dat nieuwe pakket.

Ligt eraan, hoe lang je al klant bent. Ik enk dat je niet moet verwachten dat je een Mediabox krijgt op het basispakket want daar had ik ook om gevraagd en lukte me niet :p Nu gewoon weer een humax.

Maar een korting van 6 maanden heb ik wel ooit eens gehad, €15,00 korting per maand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 07:15
Jerrythafast schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:57:
Hehe, het probleem is echter dat alle aansluitingen in de straatkast genummerd zijn.
Zo hoort bijv nr1 bij huisnr 30, maar je kan het vaker niet met 100% zekerheid zeggen, stel een klant belt en heeft een storing, aansluiting nr1 in de kast is defect dus om die gene zo snel mogelijk te helpen zetten ze hem op een ander nummertje.
Oftewel de ''standaard'' volgorde komt niet meer overeen, oftewel je weet niet wie je precies op dat moment afsluit, en dat doet er ook niet toe want je moet een straat storing oplossen die veroorzaakt wordt door 1 persoon. Echter over die ene persoon is niet veel bekent want hij had geen klachten, hij veroorzaakte klachten bij andere haha. (Ergens wel geinig natuurlijk, maar of je nog met een big smile door je straat kan lopen dat weet ik niet :D )

Daarbij is het ook meestal niet een Ziggo monteur naar mijn weten die deze storingen oplost, wat hier vermoedelijk gebeurt is ( logische nadenken wat ik nu ga doen ):
Meerdere klanten die op diezelfde kast aangesloten zijn hebben vreemde storingen, er zijn bij deze klanten meerdere ZIGGO monteurs geweest die geen van alle konden zien waar het probleem nu ligt.
Vervolgens wordt er een bedrijf ingeschakeld die het veel dieper gaat uitzoeken, dit bedrijf zal dan vast en zeker toegang hebben tot een wijk/straat kast.
Bedrijf X stuurt hun monteur naar de straat want ze zijn erachter gekomen dat het daar fout gaat, vervolgens hebben ze de ''veroorzaker'' van het probleem gevonden en die trekken ze eruit.
Resultaat: 10 klanten zijn blij, 1 klant zit nu zonder en zal daar zelf achterkomen en ziggo bellen.
Vanaf dat moment heb je dus 10 klanten geholpen en zal je nog maar 1 klant verder moeten helpen.

Maar doordat men niet weet bij welke klant de kabel eruit getrokken is, kan je niet een melding maken in het klantsysteem van Ziggo voor de gehele straat: let op kan zijn dat bij deze klant die nu belt de kabel eruit getrokken is...
Dat kan gewoonweg niet, in geen enkel bedrijf kan je zoiets flikken.

Doordat de ''veroorzaker'' van heel dit probleem waarschijnlijk voorheen niet gebeld heeft is over hem dus ook niks bekent. De veroorzaker zal dus gewoon door het standaard proces moeten lopen om zijn individuele probleem opgelost te krijgen.

Het is dus 100% en niet meer dan logische dat een klantenservice deze persoon dus ook gewoonweg niet direct het juiste antwoord kunnen geven, hun weten niet dat er bij hem een filter geplaatst is, doordat zelfs de desbetreffende monteur niet met 100% weet om welke klant het gaat die nu afgesloten is. Daarbij was het ook niet het pakkie an van die desbetreffende monteur, zijn taak was om de storing die meerdere ervaren op te lossen, en dat heeft hij netjes gedaan zo te lezen.

Altijd dat zeiken op bedrijven zonder zelf een klein beetje logische na te denken gaat toch wel te ver he?
Oké dat de oudere die alleen PTT gewend zijn dat doen, toen PTT nog maar 100 klanten had en het allemaal zo lekker liep, die blijven daarin hangen.
Maar wij tweakers van tussen de 20 a 40 jaar moeten toch wel een heel klein beetje eigen verstand hebben of nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Hm stel je stapt over van een ''oud'' basis pakket naar het nieuwe goedkoopste pakket dan zal er waarschijnlijk geen korting mogelijk zijn op gebied van upgrade korting.
Stel je stapt van het oude goedkoopste pakket over naar het nieuwe middelste of hoogste dan wel ( wordt ook duidelijk vermeld op hun site en op de reclame spotjes voor nieuwe en huidige klanten ).

Zelf heb ik wel korting gekregen op mijn middelste pakket ( al een aantal jaar klant en etc ) door van het oude power naar het nieuwe complete te gaan, dus niet echt een upgrade qua internet snelheid ( want daar gaat het bij hun min of meer om ) maar echt een pure coulance en niet een korting waar reclame mee gemaakt werd.
Ik ben dan ook niet iemand die opbelt en begint te dreigen met overstappen ( ik ga niet mensen bedonderen en voorliegen voor een paar euro korting ) want ik wil helemaal niet overstappen, ben al jaren uiterst tevreden. Want ik kan me goed voorstellen dat ze zo'n klanten liever kwijt dan rijk zijn.
Daarbij geloof ik gerust dat er ook een kant tekening bij zo'n klant gezet wordt die opbelt en zegt: jongens mijn contract is afgelopen bij jullie, jullie leveren zeer slechte diensten ik wil een korting of ik stap over.
Vervolgens kijken hun in het systeem en wat blijkt: deze klant heeft 0x gebeld in de afgelopen x aantal jaar om aan te geven dat iets niet goed werkt. Deze klant probeert dus min of meer je te bestelen door minder te willen betalen.

Maar stel je gaat zelf een berekening doen wanneer je overstapt van je oude/goedkoopste pakket naar het middelste pakket met korting. Kan het bij sommige acties zo zijn dat je op jaar basis goedkoper uit bent met het middelste (complete) pakket met korting dan het goedkoopste pakket zonder korting. Althans bij mijn korting was dit wel het geval ( jaar lang 25% korting, dus ik betaal 42 euro pm voor het complete pakket van de periode dat die 56 kosten )
Uiteraard verwacht ziggo dan wel ( en dat begrijp ik volledig ) dat je daarna wel de 56 gaat betalen en niet gaat klagen dat het allemaal te duur is. Ik zal dus ook niet na dit jaar ( wanneer ik weer contract vrij ben ) contact opnemen met ziggo voor een nieuwe korting, ik heb een jaar lang lekker bespaard op een pakket waar ik tevreden over ben. En het tevreden zijn over een product vind ik het belangrijkst.
Kon ik maar een ferrari rijden voor het bedrag van een aygo dat zou wel weer leuk zijn.

Ik zou zeggen ( niet persoonlijk voor jou hoor ) voor alle mensen die kortingen overal op proberen te krijgen: loop eens de supermarkt in waar je al jaren lang boodschappen doet en zeg dat je voortaan een jaar lang korting wilt. Neem wel iemand mee die het opneemt want ik wil de gezichten weleens zien wanneer je keihard uitgelachen wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jordyz schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 09:32:
[...]

Toevallig ook overgestapt van Alles in 1 basis naar dat nieuwe pakket.

Ligt eraan, hoe lang je al klant bent. Ik enk dat je niet moet verwachten dat je een Mediabox krijgt op het basispakket want daar had ik ook om gevraagd en lukte me niet :p Nu gewoon weer een humax.

Maar een korting van 6 maanden heb ik wel ooit eens gehad, €15,00 korting per maand :D
Bij het aller goedkoopste pakket van Ziggo heb je de keuze uit een mediabox of een ci+ (van toepassing op alle pakketten zo te zien)
Indien je ( volgens de website ) het goedkoopste internet + het goedkoopste TV afneemt krijg je of de simpelste mediabox of een ci+
Neem je het middelste tv pakket heb je de keuze uit de horizon of een ci+ zo ook bij het duurste pakket.

Tenzij je met mediabox niet een mediabox bedoelt maar een Horizon box dan klopt dat inderdaad want bij het aller goedkoopste tv pakket heb je niet de keuze voor een Horizon, wel voor een standaard mediabox of een ci+.
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/start/
klik bovenaan binnen dat pakket venster op digitale tv. Schijnbaar krijg je standaard een mediabox, dus ik weet nie of je tijdens het bestellen de keuze krijgt ( nja weet ik vrijwel zeker van wel, anders gewoon bellen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:42
Na mijn overstap naar Horizon box heb ik nog steeds 5 actieve smartcards. Van oude naar nieuwe tarief plan gegaan via cashbackxl wat me 60 euro opleverde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
Nederlanders handelen nooit om prijzen, ga maar is naar een ander land en daar wordt gepingeld om ieder ding. Dat doen Nederlanders niet.

Bovendien vindt ik best wel dat Ziggo ook mag laten merken dat klanten die al 5 of meer jaar klant zijn bij hun een waardering krijgen. Bijvoorbeeld een korting en niet altijd de nieuwe mensen die verschillende dingen ''gratis'' krijgen..

En dreigen met ik stap over, dat heb je soms wel nodig voordat je een korting wilt krijgen. Waarom veel betalen als je ook een beetje korting kunt krijgen? Dat kun je dan toch weer uitgeven aan iets anders. En ah, bestelen dat is echt wel een groot woord voor dit.

Als ik zo vrij mag zijn om een voorbeeld te noemen, ik heb een nieuwbouwhuis laten bouwen en daar heb ik verschillende mensen over de vloer gehad om bijvoorbeeld de tegels te laten leggen. Bij iedereen kreeg ik korting, aangezien ik nogal wat connecties heb binnen de huizenmarkt enzovoort weten ze dat ik graag iets positief vertel over een bedrijf bij andere mensen. Dat kan soms ook veel waard zijn. ;) Zelfs bij Ziggo. Als ik positief ben over Ziggo krijgen ze het te horen, en vertel ik graag een goed woordje over Ziggo op de verjaardag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
JeroenC schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:19:
[...]

Bij het aller goedkoopste pakket van Ziggo heb je de keuze uit een mediabox of een ci+ (van toepassing op alle pakketten zo te zien)
Indien je ( volgens de website ) het goedkoopste internet + het goedkoopste TV afneemt krijg je of de simpelste mediabox of een ci+
Neem je het middelste tv pakket heb je de keuze uit de horizon of een ci+ zo ook bij het duurste pakket.

Tenzij je met mediabox niet een mediabox bedoelt maar een Horizon box dan klopt dat inderdaad want bij het aller goedkoopste tv pakket heb je niet de keuze voor een Horizon, wel voor een standaard mediabox of een ci+.
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/start/
klik bovenaan binnen dat pakket venster op digitale tv. Schijnbaar krijg je standaard een mediabox, dus ik weet nie of je tijdens het bestellen de keuze krijgt ( nja weet ik vrijwel zeker van wel, anders gewoon bellen )
Inderdaad dat bedoelde ik, waarom ze eigenlijk onderscheid erin maken tussen het 1e pakket en de 2 andere pakketten is me niet helemaal duidelijk :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jordyz schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:24:
[...]

Inderdaad dat bedoelde ik, waarom ze eigenlijk onderscheid erin maken tussen het 1e pakket en de 2 andere pakketten is me niet helemaal duidelijk :O
Maar je kan natuurlijk wel het goedkoopste internet pakken en het middelste tv ( bij zelf samenstellen ).
Mij lijkt indien alles hetzelfde was bij het goedkoopste pakket, dat ze de duurdere pakketten wel eruit kunnen halen.
Echter is dit volgens mij altijd bij upc/ziggo geweest, keuze uit 3 pakketten waarbij je uiteraard bij de goedkoopste het minste krijgt.
Maar wat me nu wel opgevallen is nu ze samen zijn is dat je wel eindelijk zelf kan mixen tussen pakketten, bijv het duurste internet met het goedkoopste of middelste tv. Daarbij heb je natuurlijk ook mensen die perse GEEN horizon willen omdat die 2a3 jaar geleden niet lekker liep, maar die zijn uiteraard bijdehand en willen ook geen CI+ MAAR wel digitaal kijken via apparatuur van de provider, dus daar is de standaard mediabox weer goed voor. Dit zijn waarschijnlijk de mensen/tweakers die ook geen smartphone hebben doordat een smartphone 7-8 jaar geleden echt niet lekker functioneerde en daardoor anno 2015 het nog steeds niet goed zal doen volgens hun.

Zelf heb ik een aantal jaar geleden ook die standaard mediabox gehad, en puur voor tv kijken werkte die gewoon goed, geen uitgebreide menu's en functies en extraatjes, gewoon lekker basic. Oh basic, ja hij zit ook in het basic pakket.

Ook als je voor een auto gaat kijken zul je dit zien ( om weer over auto's te beginnen ) je hebt een goedkope variant van bijv de Audi A6, een duurdere en nog een duurdere.
Dan kan je je niet afvragen van: ja maar waarom zit bij de goedkoopste AudiA6 niet precies diezelfde motor dan bij de middelste A6? (verschil bijv een 2.4 of een 3.2 ) En de middelste heeft ook nog eens parkeer sensoren :O
Misschien dat dit voorbeeld het wel in 1x duidelijk maakt?

Zo steekt de wereld gewoonweg in elkaar, en vergeleken veel andere providers heb je niet eens keuze ben je verplicht 1 ding te pakken.

[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 18-10-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
JeroenC schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:31:
[...]

Maar je kan natuurlijk wel het goedkoopste internet pakken en het middelste tv ( bij zelf samenstellen ).
Mij lijkt indien alles hetzelfde was bij het goedkoopste pakket, dat ze de duurdere pakketten wel eruit kunnen halen.
Echter is dit volgens mij altijd bij upc/ziggo geweest, keuze uit 3 pakketten waarbij je uiteraard bij de goedkoopste het minste krijgt.
Maar wat me nu wel opgevallen is nu ze samen zijn is dat je wel eindelijk zelf kan mixen tussen pakketten, bijv het duurste internet met het goedkoopste of middelste tv. Daarbij heb je natuurlijk ook mensen die perse GEEN horizon willen omdat die 2a3 jaar geleden niet lekker liep, maar die zijn uiteraard bijdehand en willen ook geen CI+ MAAR wel digitaal kijken via apparatuur van de provider, dus daar is de standaard mediabox weer goed voor.

Ook als je voor een auto gaat kijken zul je dit zien ( om weer over auto's te beginnen ) je hebt een goedkope variant van bijv de Audi A6, een duurdere en nog een duurdere.
Dan kan je je niet afvragen van: ja maar waarom zit bij de goedkoopste AudiA6 niet precies diezelfde motor dan bij de middelste A6? (verschil bijv een 2.4 of een 3.2 ) En de middelste heeft ook nog eens parkeer sensoren :O
Misschien dat dit voorbeeld het wel in 1x duidelijk maakt?

Zo steekt de wereld gewoonweg in elkaar, en vergeleken veel andere providers heb je niet eens keuze ben je verplicht 1 ding te pakken.
Even terug te komen op je auto verhaal. Uiteraard, leven kost geld. Maar als je een Audi koopt ga je wel pingelen bij de autogarage. Misschien een navigatie erbij met korting, wat extra opties tegen een mooi prijsje. En ik zeg ook niet dat een auto met meer opties goedkoper moet zijn dan een auto met weinig opties. Dat zou een beetje gek zijn.

Al vind ik een Auto en een provider nogal ver uit elkaar staan, bij een auto garage kun je ook weer weglopen als de prijs je niet bevalt. Daar heeft vooral de consument/koper de macht. Bij een provider ben je toch afhankelijk van een of misschien 2 bedrijven die leveren tegen wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb mijn Connect abo. weer omgezet naar standaard, dus minus de Horizon. Scheelt 5 Euro per maand, maar belangrijker: enorm veel ergernissen. Replay TV leek leuk en aardig, totdat je bij terugkijken eerst 5 minuten van het voorgaande programma "moet" kijken en dan nog de reclame hebt. Los daarvan behoef ik/we sowieso weinig het terugkijken van programma's.

Weer even wisselen van Humax apparaten in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jordyz schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:36:
[...]

Even terug te komen op je auto verhaal. Uiteraard, leven kost geld. Maar als je een Audi koopt ga je wel pingelen bij de autogarage. Misschien een navigatie erbij met korting, wat extra opties tegen een mooi prijsje. En ik zeg ook niet dat een auto met meer opties goedkoper moet zijn dan een auto met weinig opties. Dat zou een beetje gek zijn.

Al vind ik een Auto en een provider nogal ver uit elkaar staan, bij een auto garage kun je ook weer weglopen als de prijs je niet bevalt. Daar heeft vooral de consument/koper de macht. Bij een provider ben je toch afhankelijk van een of misschien 2 bedrijven die leveren tegen wat jij wilt.
Nou je hebt gelijk, maar mijn vergelijking ging om het punt van het verschillen in ''hetzelfde'' product, TV vs Audi A6, maar binnen deze tv / audi a6 heb je verschillende versies wat duurder of minder duur is. (vraag en aanbod)

Je moet dus niet een auto vs provider doen, want dan wordt het eerder: auto lease vs provider ( maandelijks bedrag ) waarbij je bij een lease maatschappij vast en zeker niet kunt zeggen: ja maar ik wil wel een dikke vette korting of ik wil voor het goedkoopste lease pakket wel de uitgebreidste audi.
Wat jij dus min of meer ''wilt'' is de horizon? maar dan voor het goedkoopste maand bedrag, oftewel de uitgebreidste mediabox(horizon) maar het laagste maand tarief betalen.
Oftewel ik bel de lease maatschappij op ( ik lease niet trouwens, zal ik ook nooit doen tot zover) en ik zeg: ja maar ik wil het laagste lease bedrag op die mooie audi a6 maar ik wil wel die middelste audia6 en niet de goedkoopste.

Zelf rij ik audi ( vandaar dat ik ook erover begon :D ) en ik wil niks anders meer, net als dat ik bij Ziggo zit en niet naar een ander wil.
Het kan wel maar ik ga niet van een audi naar bijv een opel (ook al zou die beter zijn), vind ik niet prettig. Ik ben gewoon tevreden over product x.
Bij ziggo kan je ook na een goedkopere, bijv tele2, maar dat wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
JeroenC schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:43:
[...]

Nou je hebt gelijk, maar mijn vergelijking ging om het punt van het verschillen in ''hetzelfde'' product, TV vs Audi A6, maar binnen deze tv / audi a6 heb je verschillende versies wat duurder of minder duur is. (vraag en aanbod)

Je moet dus niet een auto vs provider doen, want dan wordt het eerder: auto lease vs provider ( maandelijks bedrag ) waarbij je bij een lease maatschappij vast en zeker niet kunt zeggen: ja maar ik wil wel een dikke vette korting of ik wil voor het goedkoopste lease pakket wel de uitgebreidste audi.
Wat jij dus min of meer ''wilt'' is de horizon? maar dan voor het goedkoopste maand bedrag, oftewel de uitgebreidste mediabox(horizon) maar het laagste maand tarief betalen.
Oftewel ik bel de lease maatschappij op ( ik lease niet trouwens, zal ik ook nooit doen tot zover) en ik zeg: ja maar ik wil het laagste lease bedrag op die mooie audi a6 maar ik wil wel die middelste audia6 en niet de goedkoopste.

Zelf rij ik audi ( vandaar dat ik ook erover begon :D ) en ik wil niks anders meer, net als dat ik bij Ziggo zit en niet naar een ander wil.
Het kan wel maar ik ga niet van een audi naar bijv een opel (ook al zou die beter zijn), vind ik niet prettig. Ik ben gewoon tevreden over product x.
Bij ziggo kan je ook na een goedkopere, bijv tele2, maar dat wil ik niet.
Ja dat klopt, nou ik heb een Humax en ik hoef echt geen Mediabox of zo'n uitgebreid ding. Heb nauwelijks tijd om TV te kijken dus vind het zo wel goed. En inderdaad, als je op een gegeven moment goed zit dan is het ook goed. Ik ben ook niet zo iemand die telkens overhuis omdat het toevallig 2 euro goedkoper in de maand is. Ik ben trouwens ook niet zo'n Ziggo klant die ieder jaar korting wil. Toevallig in het begin van het jaar gekregen en heb daar 100 euro mee verdiend. Leuk om ergens anders in te steken.

Heel eerlijk, de prijzen van Ziggo vind ik ook nogal netjes. Natuurlijk er zijn goedkoper alternatieven. Maar dan heb je niet echt de kwaliteit Zoals Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Exorcist schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:39:
Ik heb mijn Connect abo. weer omgezet naar standaard, dus minus de Horizon. Scheelt 5 Euro per maand, maar belangrijker: enorm veel ergernissen. Replay TV leek leuk en aardig, totdat je bij terugkijken eerst 5 minuten van het voorgaande programma "moet" kijken en dan nog de reclame hebt. Los daarvan behoef ik/we sowieso weinig het terugkijken van programma's.

Weer even wisselen van Humax apparaten in huis :)
Ja het is niet al te prettig maar wel op zijn minst logische.
Stel je neemt een programma op die om bijv 20:00 begint, maar het programma ervoor had een uitloop van 5 minuten (dus niet ingecalculeerd op de digitale tv gids waar al die systemen op draaien) dan mis je 5 minuten van het programma die jij opneemt.
Ze houden dus rekening ermee dat het voorgaande programma eventueel 5 minuten kan uitlopen.

Ik vind het juist goed op die manier, mijn vriendin en ik maken er regelmatig gebruik van. We zetten een programma op, even wat drinken pakken etc etc. We komen terug en het begint.
Reclame moet kijken, ja niet zo prettig want je kan het niet doorspoelen maar ej het is wel een gratis dienst.
Je mag het ook gerust via bij rtlxl terug kijken waar alle films etc extra geldkosten, ofja dan betaal je bijv 5 euro om een film terug te kijken maar dan moet je alsnog verplicht de reclames bekijken haha.

Nee ik vind replay tv wel een goede en strakke nieuwe dienst van hun, reclame's kan ik me volledig bij inkomen en de 5 minuten dat het eerder begint en langer doorloopt ook. Zou lullig zijn als je 5 minuten mist omdat ze dat niet doen en het voorgaande programma een uitloop had (oftewel dat is niet in de tv gids bekent waar al die diensten aan gekoppeld zijn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jordyz schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:55:
[...]

Ja dat klopt, nou ik heb een Humax en ik hoef echt geen Mediabox of zo'n uitgebreid ding. Heb nauwelijks tijd om TV te kijken dus vind het zo wel goed. En inderdaad, als je op een gegeven moment goed zit dan is het ook goed. Ik ben ook niet zo iemand die telkens overhuis omdat het toevallig 2 euro goedkoper in de maand is. Ik ben trouwens ook niet zo'n Ziggo klant die ieder jaar korting wil. Toevallig in het begin van het jaar gekregen en heb daar 100 euro mee verdiend. Leuk om ergens anders in te steken.

Heel eerlijk, de prijzen van Ziggo vind ik ook nogal netjes. Natuurlijk er zijn goedkoper alternatieven. Maar dan heb je niet echt de kwaliteit Zoals Ziggo.
Kijk en dat is het gene wat ik bedoelde :D
Hopelijk dat het gene wat jij da straks onlogische vond het nu toch wel een klein beetje logische vind ? :D

Ik vind de prijzen ook niet misstaan, ja natuurlijk zou het leuk zijn als we kennis mochten maken met prijzen als: 5 euro goedkoopste pakket, 10 euro totaal voor het middelste en 15 euro voor het hoogste pakket. Maar goed dit zijn gewoonweg de prijzen waar we het mee moeten doen, en ik vind het kijkend naar de aantal uur per maand dat ik er (tv/internet) plezier van heb eigenlijk helemaal niet duur.
Paar uurtjes feesten staat gelijk aan een maand lang tv / snel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
JeroenC schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:59:
[...]

Kijk en dat is het gene wat ik bedoelde :D
Hopelijk dat het gene wat jij da straks onlogische vond het nu toch wel een klein beetje logische vind ? :D

Ik vind de prijzen ook niet misstaan, ja natuurlijk zou het leuk zijn als we kennis mochten maken met prijzen als: 5 euro goedkoopste pakket, 10 euro totaal voor het middelste en 15 euro voor het hoogste pakket. Maar goed dit zijn gewoonweg de prijzen waar we het mee moeten doen, en ik vind het kijkend naar de aantal uur per maand dat ik er (tv/internet) plezier van heb eigenlijk helemaal niet duur.
Paar uurtjes feesten staat gelijk aan een maand lang tv / snel internet.
Inderdaad, en als je het maand bedrag deelt door 31 dagen dan betaal je ''dagelijks'' ook nogal een klein bedrag. Dat valt echt wel mee.

En inderdaad, ga je naar een feest ben je ook al snel 40 á 50 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

JeroenC schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:56:
[...]

Ja het is niet al te prettig maar wel op zijn minst logische.
Stel je neemt een programma op die om bijv 20:00 begint, maar het programma ervoor had een uitloop van 5 minuten (dus niet ingecalculeerd op de digitale tv gids waar al die systemen op draaien) dan mis je 5 minuten van het programma die jij opneemt.
Ze houden dus rekening ermee dat het voorgaande programma eventueel 5 minuten kan uitlopen.

Ik vind het juist goed op die manier, mijn vriendin en ik maken er regelmatig gebruik van. We zetten een programma op, even wat drinken pakken etc etc. We komen terug en het begint.
Reclame moet kijken, ja niet zo prettig want je kan het niet doorspoelen maar ej het is wel een gratis dienst.
Je mag het ook gerust via bij rtlxl terug kijken waar alle films etc extra geldkosten, ofja dan betaal je bijv 5 euro om een film terug te kijken maar dan moet je alsnog verplicht de reclames bekijken haha.

Nee ik vind replay tv wel een goede en strakke nieuwe dienst van hun, reclame's kan ik me volledig bij inkomen en de 5 minuten dat het eerder begint en langer doorloopt ook. Zou lullig zijn als je 5 minuten mist omdat ze dat niet doen en het voorgaande programma een uitloop had (oftewel dat is niet in de tv gids bekent waar al die diensten aan gekoppeld zijn )
Natuurlijk is het logisch ;).

Maar, die paar keer dat het gebruikt wordt in een maand (en dan ook nog met irritatie) is onderdeel van het "probleem". Los daarvan loopt het ding sporadisch simpelweg vast (moet dan uit/aan worden gezet met de schakelaar achterop) en hapert het beeld zo nu en dan, terwijl het daarvoor en/of daarna weer prima werkt.

Nee, geef mij maar een Humax. Koop er nog een 5200C, dan doen we het hier met 2x een 5200C en een 5300 die nu met USB schijf gekoppeld in de slaapkamer staat. Vind het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Exorcist schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:02:
[...]

Natuurlijk is het logisch ;).

Maar, die paar keer dat het gebruikt wordt in een maand (en dan ook nog met irritatie) is onderdeel van het "probleem". Los daarvan loopt het ding sporadisch simpelweg vast (moet dan uit/aan worden gezet met de schakelaar achterop) en hapert het beeld zo nu en dan, terwijl het daarvoor en/of daarna weer prima werkt.

Nee, geef mij maar een Humax. Koop er nog een 5200C, dan doen we het hier met 2x een 5200C en een 5300 die nu met USB schijf gekoppeld in de slaapkamer staat. Vind het prima :)
Oké ja ik heb in de 2 jaar tijd dat ik heb hem nog 0 vastlopers meegemaakt, dus daar zit bij mij dan wel weer een verschil: hij loopt gewoon heerlijk.
Wij maken er ook niet dagelijks gebruik van hoor, maar vrijwel elke week doen we wel 1 programma terug kijken. Ik vind het dus wel leuk dat het mogelijk is.

Dat humax verhaal is bij mij niet mogelijk ( oud upc klant ) en bij jou ook niet meer als het goed is indien je een nieuwe decoder zou kopen.
Beleid is als het goed is 1 geworden dat betekent dat de oud ziggo klanten dus wel hun oude (eigen gekochten) apparatuur kunnen blijven gebruiken, zou lullig zijn als ze ineens niet meer zouden werken. Maar indien je weer iets nieuws zelf zou kopen wordt het als het goed is niet geactiveerd en krijg je geen smartcard voor in dat ding. Je zit dus nu aan de regels van UPC op dat gebied.
Voordat ik me vergis, neem contact op met Ziggo voordat je een 5200C koopt want ik denk dat je geld gaat weggooien doordat ze het niet meer gaan activeren / smartcard geven om het te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

JeroenC schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:10:
[...]

Oké ja ik heb in de 2 jaar tijd dat ik heb hem nog 0 vastlopers meegemaakt, dus daar zit bij mij dan wel weer een verschil: hij loopt gewoon heerlijk.
Wij maken er ook niet dagelijks gebruik van hoor, maar vrijwel elke week doen we wel 1 programma terug kijken. Ik vind het dus wel leuk dat het mogelijk is.

Dat humax verhaal is bij mij niet mogelijk ( oud upc klant ) en bij jou ook niet meer als het goed is indien je een nieuwe decoder zou kopen.
Beleid is als het goed is 1 geworden dat betekent dat de oud ziggo klanten dus wel hun oude (eigen gekochten) apparatuur kunnen blijven gebruiken, zou lullig zijn als ze ineens niet meer zouden werken. Maar indien je weer iets nieuws zelf zou kopen wordt het als het goed is niet geactiveerd en krijg je geen smartcard voor in dat ding. Je zit dus nu aan de regels van UPC op dat gebied.
Voordat ik me vergis, neem contact op met Ziggo voordat je een 5200C koopt want ik denk dat je geld gaat weggooien doordat ze het niet meer gaan activeren / smartcard geven om het te gebruiken.
Je krijgt (bruikleen) een Humax 5300 van Ziggo. Als ik gewoon een Humax weer koppel net met een smartcard die nog steeds geactiveerd is, zal alles gewoon werken. Maar ipv. die 5300 wil ik een tweede 5200C in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Exorcist schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:12:
[...]

Je krijgt (bruikleen) een Humax 5300 van Ziggo. Als ik gewoon een Humax weer koppel net met een smartcard die nog steeds geactiveerd is, zal alles gewoon werken. Maar ipv. die 5300 wil ik een tweede 5200C in huis hebben.
Naar mijn weten krijg je die dus niet meer he, dat was voor de samenvoeging van deze 2 bedrijven. Je krijgt nu de apparatuur die voorheen door upc geleverd werd. (dus een pace of een samsung-horizon)

Maar het zou inderdaad kunnen werken op de manier hoe jij het zegt dus als ik het goed begrijp:
Jij hebt nu 3 of 4 kaartjes om in decoders te stoppen, deze zijn actief gezet in de tijd dat upc / ziggo nog niet zijn samengevoegd. 1 van die kaartjes die al geactiveerd was/is ga je gebruiken voor een nieuwe decoder die je gaat kopen?
Want dan kan het hoogst waarschijnlijk wel, maar dat komt dus door het feit dat jij al een aantal geactiveerde kaartjes daar hebt liggen.

Ik als oud upc klant kan ook dat trucje niet toepassen als het goed is, stel ik zou nu een pace ( standaard mediabox ) bestellen waar ook nog een losse kaart bij zit ( bij de horizon is die virtueel ingebakken ) dan zal die niet eens werken met zo'n humax :D

Maar toch ondanks jou situatie, bel voor de zekerheid ziggo even op want er is op dat gebied zeer veel verandert na het samenvoegen met UPC, zou lullig voor je zijn als je dadelijk geld uitgeeft en van een koude kermis thuis komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

JeroenC schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:19:
[...]

Naar mijn weten krijg je die dus niet meer he, dat was voor de samenvoeging van deze 2 bedrijven. Je krijgt nu de apparatuur die voorheen door upc geleverd werd. (dus een pace of een samsung-horizon)

Maar het zou inderdaad kunnen werken op de manier hoe jij het zegt dus als ik het goed begrijp:
Jij hebt nu 3 of 4 kaartjes om in decoders te stoppen, deze zijn actief gezet in de tijd dat upc / ziggo nog niet zijn samengevoegd. 1 van die kaartjes die al geactiveerd was/is ga je gebruiken voor een nieuwe decoder die je gaat kopen?
Want dan kan het hoogst waarschijnlijk wel, maar dat komt dus door het feit dat jij al een aantal geactiveerde kaartjes daar hebt liggen.

Ik als oud upc klant kan ook dat trucje niet toepassen als het goed is, stel ik zou nu een pace ( standaard mediabox ) bestellen waar ook nog een losse kaart bij zit ( bij de horizon is die virtueel ingebakken ) dan zal die niet eens werken met zo'n humax :D

Maar toch ondanks jou situatie, bel voor de zekerheid ziggo even op want er is op dat gebied zeer veel verandert na het samenvoegen met UPC, zou lullig voor je zijn als je dadelijk geld uitgeeft en van een koude kermis thuis komt.
Je krijgt een Ziggo Mediabox, dat is dus een Humax 5300 :) . Maar, hoe dan ook, met mijn oude smartcard zal een willekeurige 5200C gewoon gaan werken. Die gok durf ik dan wel te nemen ;).

Bedankt voor de zorgen though :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Exorcist schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:23:
[...]

Je krijgt een Ziggo Mediabox, dat is dus een Humax 5300 :) . Maar, hoe dan ook, met mijn oude smartcard zal een willekeurige 5200C gewoon gaan werken. Die gok durf ik dan wel te nemen ;).

Bedankt voor de zorgen though :>
Haha right :D Ja geen dank hoor ( bedoelde het goed en niet lullig oid ).
Hoop in ieder geval dat het zo verloopt zoals jij het wilt, maar dat zal vast wel lukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenC schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:31:
Maar wat me nu wel opgevallen is nu ze samen zijn is dat je wel eindelijk zelf kan mixen tussen pakketten, bijv het duurste internet met het goedkoopste of middelste tv.
Bij oud-Ziggo was hier juist helemaal geen koppeling in. Bij alle Alles-in-1 pakketten zat het goedkoopste TV-abonnement (wat al gewoon een compleet pakket was inclusief interactieve diensten en HD zenders). Je kon er zelf voor X euro per maand meer zenders bij nemen. Je had TV Plus voor meer zenders en TV Extra nóg meer zenders en daarnaast nog losse themapakketten zoals Sport1 en HBO die je nu ook nog hebt.
JeroenC schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:56:
Replay TV heeft een véél betere prijs dan RTL XL, maar het is geenszins gratis. Je moet immers een hoger maandbedrag betalen als je er gebruik van wilt kunnen maken. Juist precies het verschil tussen Play Start en Play Complete is dat je er Replay TV en MyPrime bij krijgt.
JeroenC schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:59:
Maar goed dit zijn gewoonweg de prijzen waar we het mee moeten doen
Brr, je legt je hier wel erg makkelijk neer bij het monopolie dat ze hebben. Ik ben het absoluut met je eens dat het best wat mag kosten, maar het complete gebrek aan concurrentie maakt dat we het maar met deze prijzen moeten doen. Als ik in Almere had gewoond had ik voor hetzelfde maandbedrag een internetsnelheid kunnen krijgen die 25x zo hoog is als ik nu heb. En dan heb ik het alleen over de downloadsnelheid. Ik zal niet beweren dat de prijzen van Ziggo hoog zijn voor wat ze te bieden hebben, maar ik weet wel zeker dat ze een stuk lager zouden hebben gelegen als er concurrentie was geweest op de telecommarkt.
* Jerrythafast blijft hopen op betere tijden :9~
JeroenC schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:32:
[...]

Haha right :D Ja geen dank hoor ( bedoelde het goed en niet lullig oid ).
Hoop in ieder geval dat het zo verloopt zoals jij het wilt, maar dat zal vast wel lukken :D
En anders kun je 'm vast wel terugbrengen binnen een aantal dagen. Mits hij niet van Marktplaats komt natuurlijk :9

Ik vraag me wel af wat het voordeel is dat veel mensen zien in een losse decoder t.o.v. een CI+ module. Ik had nooit gedacht dat die dingen anno 2015 nog zo in trek zouden zijn, zelf heb ik ze altijd een beetje gezien als een soort tussenoplossing om digitaal en/of HD te kijken op een oudere TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor een concurrentie zie jij dan het liefst?
Er zijn meerdere vormen van concurrentie he...

1: De huidige situatie, concurrentie per type medium dus Kabel vs A/VDSL vs glasvezel. (ACM heeft voorlopig voor dit type gekozen).

2: Concurrentie op een medium in handen van de overheid (energiemarkt TenneT bv..). Opzich een eerlijke vorm van concurrentie echter dat het 1 groot overstap circus is geworden per jaar :+

3: Concurrentie op een medium in handen van partij X (KPN die andere aanbieders op DSL moet toelaten). Wat in mijn ogen een schijnconcurrentie constructie is en uiteindelijk allemaal opgekocht worden.

edit/ter aanvulling:
Opzich is de huidige situatie niet slecht, Ziggo heeft wel enigzsins concurrentie van DSL/Glasvezel en ze voeren (hier iig) regelmatig onderhoud/updates uit aan de wijk installaties.
Ja ze zijn duurder dan "gemiddeld" over gemiddeld gezien doen ze het niet slecht en ze zijn wel degelijk bezig met het upgraden van het netwerk om glasvezel bij te benen (in mijn ogen wat te langzaam :+ )

[ Voor 24% gewijzigd door ArcticWolf op 18-10-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jerrythafast schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:56:
[...]

Bij oud-Ziggo was hier juist helemaal geen koppeling in. Bij alle Alles-in-1 pakketten zat het goedkoopste TV-abonnement (wat al gewoon een compleet pakket was inclusief interactieve diensten en HD zenders). Je kon er zelf voor X euro per maand meer zenders bij nemen. Je had TV Plus voor meer zenders en TV Extra nóg meer zenders en daarnaast nog losse themapakketten zoals Sport1 en HBO die je nu ook nog hebt.

[...]

Replay TV heeft een véél betere prijs dan RTL XL, maar het is geenszins gratis. Je moet immers een hoger maandbedrag betalen als je er gebruik van wilt kunnen maken. Juist precies het verschil tussen Play Start en Play Complete is dat je er Replay TV en MyPrime bij krijgt.

[...]

Brr, je legt je hier wel erg makkelijk neer bij het monopolie dat ze hebben. Ik ben het absoluut met je eens dat het best wat mag kosten, maar het complete gebrek aan concurrentie maakt dat we het maar met deze prijzen moeten doen. Als ik in Almere had gewoond had ik voor hetzelfde maandbedrag een internetsnelheid kunnen krijgen die 25x zo hoog is als ik nu heb. En dan heb ik het alleen over de downloadsnelheid. Ik zal niet beweren dat de prijzen van Ziggo hoog zijn voor wat ze te bieden hebben, maar ik weet wel zeker dat ze een stuk lager zouden hebben gelegen als er concurrentie was geweest op de telecommarkt.
* Jerrythafast blijft hopen op betere tijden :9~

[...]

En anders kun je 'm vast wel terugbrengen binnen een aantal dagen. Mits hij niet van Marktplaats komt natuurlijk :9

Ik vraag me wel af wat het voordeel is dat veel mensen zien in een losse decoder t.o.v. een CI+ module. Ik had nooit gedacht dat die dingen anno 2015 nog zo in trek zouden zijn, zelf heb ik ze altijd een beetje gezien als een soort tussenoplossing om digitaal en/of HD te kijken op een oudere TV.
Bij oud-Ziggo was hier juist helemaal geen koppeling in. Bij alle Alles-in-1 pakketten zat het goedkoopste TV-abonnement (wat al gewoon een compleet pakket was inclusief interactieve diensten en HD zenders). Je kon er zelf voor X euro per maand meer zenders bij nemen. Je had TV Plus voor meer zenders en TV Extra nóg meer zenders en daarnaast nog losse themapakketten zoals Sport1 en HBO die je nu ook nog hebt..
Dat is wat ik zeg. Nu kan je meer mixen, en hou er rekening mee dat de apparatuur anders is bij het goedkoopste tv pakket en het middelste tv pakket ( indien je een mediabox zou willen )

Klopt, plus nogmaals je krijgt de horizon waar ik veel voordelen uit haal vergeleken een standaard mediabox ( ci+ hoef ik dus ook niet ).
Daarbij vind ik myprime echt een heerlijke videotheek wat voor mij het verschil in euries ( volgens mij 1 euro per maand verschil? ) meer dan recht spreekt, + de horizon ( zeer tevreden gebruiker ) + replay tv.
MyPrime heeft mij ontiegelijk veel kosten in films bespaard inmiddels.

Brr, je legt je hier wel erg makkelijk neer bij het monopolie dat ze hebben. Ik ben het absoluut met je eens dat het best wat mag kosten, maar het complete gebrek aan concurrentie maakt dat we het maar met deze prijzen moeten doen. Als ik in Almere had gewoond had ik voor hetzelfde maandbedrag een internetsnelheid kunnen krijgen die 25x zo hoog is als ik nu heb. En dan heb ik het alleen over de downloadsnelheid. Ik zal niet beweren dat de prijzen van Ziggo hoog zijn voor wat ze te bieden hebben, maar ik weet wel zeker dat ze een stuk lager zouden hebben gelegen als er concurrentie was geweest op de telecommarkt..
Hihi je probeert me weer tegen te spreken maar vervolgens ben je het volledig met me eens.

Hebben we inmiddels allemaal besproken: myprime, opnemen, pauzeren, ''gratis'' terugkijken ( niet hoeven te betalen voor 1 aflevering die je gemist hebt )

Wat wil je nu eigenlijk met je reacties zeggen haha, je herhaald min of meer alles gewoon wat ik zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
JeroenC schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 09:52:
[...]

Hehe, het probleem is echter dat alle aansluitingen in de straatkast genummerd zijn.
Zo hoort bijv nr1 bij huisnr 30, maar je kan het vaker niet met 100% zekerheid zeggen, stel een klant belt en heeft een storing, aansluiting nr1 in de kast is defect dus om die gene zo snel mogelijk te helpen zetten ze hem op een ander nummertje.

Oftewel de ''standaard'' volgorde komt niet meer overeen, oftewel je weet niet wie je precies op dat moment afsluit, en dat doet er ook niet toe want je moet een straat storing oplossen die veroorzaakt wordt door 1 persoon. Echter over die ene persoon is niet veel bekent want hij had geen klachten, hij veroorzaakte klachten bij andere haha. (Ergens wel geinig natuurlijk, maar of je nog met een big smile door je straat kan lopen dat weet ik niet :D )
Dit klopt niet vziw en mij verteld is. De eindversterker is wel degelijk genummerd op huisnummer. De Ziggo monteur kon ik binnen no-time de juiste aansluiting vinden. Daarnaast rectificeren monteurs de huisnummers wanneer deze niet meer kloppen in de eindversterkers.
Daarbij is het ook meestal niet een Ziggo monteur naar mijn weten die deze storingen oplost, wat hier vermoedelijk gebeurt is ( logische nadenken wat ik nu ga doen ):
Meerdere klanten die op diezelfde kast aangesloten zijn hebben vreemde storingen, er zijn bij deze klanten meerdere ZIGGO monteurs geweest die geen van alle konden zien waar het probleem nu ligt.
Vervolgens wordt er een bedrijf ingeschakeld die het veel dieper gaat uitzoeken, dit bedrijf zal dan vast en zeker toegang hebben tot een wijk/straat kast.
Bedrijf X stuurt hun monteur naar de straat want ze zijn erachter gekomen dat het daar fout gaat, vervolgens hebben ze de ''veroorzaker'' van het probleem gevonden en die trekken ze eruit.
Resultaat: 10 klanten zijn blij, 1 klant zit nu zonder en zal daar zelf achterkomen en ziggo bellen.
Vanaf dat moment heb je dus 10 klanten geholpen en zal je nog maar 1 klant verder moeten helpen.
Dit klopt ook niet. De Ziggo (partner) monteurs rijden zogenaamde filterdiensten waarbij ze gaan scannen in eindversterkers op retoursignalen van klanten die mogelijk (!) storingen veroorzaken. Het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat andere klanten last van mijn aansluiting hebben ondervonden, maar in ieder geval heeft het wel de stabiliteit van het lokale Ziggo netwerk in gevaar gebracht. En dat laatst ontken ik ook helemaal niet. Maar het had ze gesierd om een melding te maken bij de veroorzaker, mij in dit geval.
Maar doordat men niet weet bij welke klant de kabel eruit getrokken is, kan je niet een melding maken in het klantsysteem van Ziggo voor de gehele straat: let op kan zijn dat bij deze klant die nu belt de kabel eruit getrokken is...
Dat kan gewoonweg niet, in geen enkel bedrijf kan je zoiets flikken.
Vanuit deze filterdiensten wordt niet eens gemeld bij Ziggo (althans in het klantsysteem) dat de monteur in de eindversterker is geweest. Bij ons was dit namelijk ook meer dan vier weken geleden, bij de afsluiting van een andere klant.
Doordat de ''veroorzaker'' van heel dit probleem waarschijnlijk voorheen niet gebeld heeft is over hem dus ook niks bekent. De veroorzaker zal dus gewoon door het standaard proces moeten lopen om zijn individuele probleem opgelost te krijgen.

Het is dus 100% en niet meer dan logische dat een klantenservice deze persoon dus ook gewoonweg niet direct het juiste antwoord kunnen geven, hun weten niet dat er bij hem een filter geplaatst is, doordat zelfs de desbetreffende monteur niet met 100% weet om welke klant het gaat die nu afgesloten is. Daarbij was het ook niet het pakkie an van die desbetreffende monteur, zijn taak was om de storing die meerdere ervaren op te lossen, en dat heeft hij netjes gedaan zo te lezen.
Zoals eerder al gezegd waren er zeer waarschijnlijk geen directe storingen bij andere klanten. Maar is dit gewoonweg uit voorzorg gedaan door Ziggo. Daarnaast zou er in het klantsysteem een melding gemaakt kunnen worden dat de monteur in de eindversterker is geweest en een sperfilter geplaatst heeft op een bepaalde datum. Dan zou de klantenservicemedewerker snel genoeg een conclusie kunnen trekken uit zo'n melding in combinatie met een 100% ping loss / modem offline melding.
Altijd dat zeiken op bedrijven zonder zelf een klein beetje logische na te denken gaat toch wel te ver he?
Oké dat de oudere die alleen PTT gewend zijn dat doen, toen PTT nog maar 100 klanten had en het allemaal zo lekker liep, die blijven daarin hangen.
Maar wij tweakers van tussen de 20 a 40 jaar moeten toch wel een heel klein beetje eigen verstand hebben of nie?
Daar ben ik het zeker mee eens, maar hier kun je als Tweaker ook niets aan doen. Je hebt namelijk geen legitieme toegang tot de eindversterker en in huis is niet veel meer te regelen. Ik snap best dat Ziggo zulke maatregelen neemt, en ik heb ook al eerder aangegeven dat het heel goed is. Maar nogmaals het had ze gesierd om een duidelijke melding te maken bij filtering / afsluiting, in plaats van botweg gewoon wegfilteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:10:
Wat voor een concurrentie zie jij dan het liefst?
Er zijn meerdere vormen van concurrentie he...

1: De huidige situatie, concurrentie per type medium dus Kabel vs A/VDSL vs glasvezel. (ACM heeft voorlopig voor dit type gekozen).

2: Concurrentie op een medium in handen van de overheid (energiemarkt TenneT bv..). Opzich een eerlijke vorm van concurrentie echter dat het 1 groot overstap circus is geworden per jaar :+

3: Concurrentie op een medium in handen van partij X (KPN die andere aanbieders op DSL moet toelaten). Wat in mijn ogen een schijnconcurrentie constructie is en uiteindelijk allemaal opgekocht worden.

edit/ter aanvulling:
Opzich is de huidige situatie niet slecht, Ziggo heeft wel enigzsins concurrentie van DSL/Glasvezel en ze voeren (hier iig) regelmatig onderhoud/updates uit aan de wijk installaties.
Ja ze zijn duurder dan "gemiddeld" over gemiddeld gezien doen ze het niet slecht en ze zijn wel degelijk bezig met het upgraden van het netwerk om glasvezel bij te benen (in mijn ogen wat te langzaam :+ )
Ik zie de meeste voordelen in nummer 2. De huidige vorm van concurrentie (nr 1) werkt niet omdat er een groot verschil in mogelijkheden zit tussen de verschillende technieken: DSL schiet qua throughput simpelweg tekort voor deze tijd en raakt alleen maar verder en verder achterop, DOCSIS kan maar door één aanbieder geleverd worden en glasvezel is maar zeer beperkt beschikbaar. Dat maakt dat buiten de glasvezelgebieden de kabelboer de alleenheerser is. Bovendien is de situatie op glasvezel (en DSL) veelal meer volgens nr 3 en dat is inderdaad ook niet bepaald ideaal omdat er tegenstrijdige belangen spelen (KPN heeft er immers geen belang bij om andere bedrijven betere mogelijkheden te geven op hun infrastructuur dan zij zelf hebben).

Als de infrastructuur van een onafhankelijke partij is kunnen providers gaan strijden om het beste aanbod. Die onafhankelijke partij moet er wel baat bij hebben de infrastructuur goed te onderhouden en uit te blijven breiden.
JeroenC schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:13:
Dat is wat ik zeg. Nu kan je meer mixen, en hou er rekening mee dat de apparatuur anders is bij het goedkoopste tv pakket en het middelste tv pakket ( indien je een mediabox zou willen )
Ik zeg juist het tegengestelde. Bij oud-Ziggo kon je al volop mixen (internet- en TV-paketten waren al van elkaar losgekoppeld) en was je bovendien bij elk TV-abonnement vrij om zelf je apparatuur te kiezen. Uit jouw reactie begrijp ik dat je bij UPC dus minder vrijheid had om je pakket samen te stellen.
Hihi je probeert me weer tegen te spreken maar vervolgens ben je het volledig met me eens.
Klopt, ik was het ook met je eens. :9 Wilde er alleen aan toevoegen dat ik liever wat meer keuze had dan alleen de prijsstelling van Ziggo.
Hebben we inmiddels allemaal besproken: myprime, opnemen, pauzeren, ''gratis'' terugkijken ( niet hoeven te betalen voor 1 aflevering die je gemist hebt )
Voor een aantal van die dingen heb je specifiek een Horizon nodig. Maar wat kan een Humax meer dan mijn TV met USB-schijf aangesloten? Ik kan opnemen, pauzeren, terugspoelen (alleen niet tot vóór het moment dat ik de TV aanzette). Enige wat mist zijn die interactieve diensten, want ik heb geen CI+ 1.3.
alex3305 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:35:
[...]

Vanuit deze filterdiensten wordt niet eens gemeld bij Ziggo (althans in het klantsysteem) dat de monteur in de eindversterker is geweest. Bij ons was dit namelijk ook meer dan vier weken geleden, bij de afsluiting van een andere klant.
Daar zeg je wel wat. Om een klant überhaupt te kúnnen afsluiten moeten ze weten welke kabel bij welke klant hoort. Het lijkt mij dat die monteur alleen al om die reden donders goed wist bij welke klant hij de upstream ging afsluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Jerrythafast op 18-10-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
alex3305 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:35:
[...]

Dit klopt niet vziw en mij verteld is. De eindversterker is wel degelijk genummerd op huisnummer. De Ziggo monteur kon ik binnen no-time de juiste aansluiting vinden. Daarnaast rectificeren monteurs de huisnummers wanneer deze niet meer kloppen in de eindversterkers.

[...]

Dit klopt ook niet. De Ziggo (partner) monteurs rijden zogenaamde filterdiensten waarbij ze gaan scannen in eindversterkers op retoursignalen van klanten die mogelijk (!) storingen veroorzaken. Het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat andere klanten last van mijn aansluiting hebben ondervonden, maar in ieder geval heeft het wel de stabiliteit van het lokale Ziggo netwerk in gevaar gebracht. En dat laatst ontken ik ook helemaal niet. Maar het had ze gesierd om een melding te maken bij de veroorzaker, mij in dit geval.
Dit klopt wel, zo ben ik zelf 1x onterecht afgesloten. Zat heerlijk tv te kijken en bam signaal weg.
Wat bleek, het huis naast de mijne (niet eens direct, maar 3 huizen zaten er nog tussen) afgesloten moeten worden ( woonde al een aantal maanden niemand ) maar de nummers kwamen niet overeen waardoor ik dus afgesloten werd en niet het huis naast me.

Uiteraard moet je hier niet vanuit gaan maar volgens de buiten (netwerk?) monteur van ziggo komt dit nog geregeld voor.

Toeval?
Een kennis van me werd nieuw upc (nu ziggo dus) klant, en zat 1 week lang te wachten op signaal, bellen met ziggo: ja volgens het systeem bent u gewoon aangesloten, er is een monteur een aantal dagen terug geweest om het signaal in te schakelen.
Wat bleek? Een huis verderop is aangesloten omdat de nummering niet klopte.
Dit wilt weleens voorkomen indien een schakelaar defect raakt, dan prikken ze je snel om naar een wel werkende schakelaar zonder de nummeringen allemaal om te gooien.
Vanaf dat moment loopt dat nummering systeem dus niet zoals het hoort.

Ik vond het een zeer duidelijke uitleg van de monteurs.

Over dat opneem verhaal ( kijk ten eerste hoef ik niet over te discussiëren, ik ben tevreden over de horizon en de ander wilt hetzelfde op andere manieren. Een persoonlijke voorkeur noem ik dat en daar respecteer ik iedereen in), een vraagje hierover..
Hoe zit het als jij bijv iets opneemt op je eigen HDD die via usb aangesloten zou zijn? Kan jij de data die erop staat verspreiden via het internet mocht je dat willen?
Dit kan natuurlijk reden nr 1 zijn waarom Ziggo dit niet mag leveren aan klanten, copyright bestanden gratis delen aan andere via internet.

Daarbij ik heb weleens in mijn studenten tijd bij UPC gewerkt ( nee ik was geen praatjes maker maar ik was er echt om de klant te helpen ), ik kan me herinneren dat ik een eindeloze discussie had over iemand die eigen opneem apparatuur gekocht had bij een elektronica winkel maar het werkte niet goed, hdd had kuren en etc.
Ik moest dit volgens de klant maar oplossen, hij begreep met zijn (sorry dat ik het zeg) botte kop niet dat ik daar niks mee kan/mag doen. Uiteraard dit zo goed en lief mogelijk uit proberen te leggen maar de klant heeft vervolgens zijn contract opgezegd. Ik scheepte de klant niet af niks maar probeerde het echt normaal uit te leggen waarom ik dat niet ondersteun.

Dus dit kan nog weleens reden nr2 zijn waarom het niet meer zo makkelijk gaat/hoort te gaan. De klant spreekt hun provider overal op aan, virus op de computer? Komt door upc, laptop start niet meer op? komt door upc.
Ja ik heb ze allemaal voorbij horen komen :D

[ Voor 46% gewijzigd door LopendeVogel op 18-10-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenC schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:59:
Over dat opneem verhaal ( kijk ten eerste hoef ik niet over te discussiëren, ik ben tevreden over de horizon en de ander wilt hetzelfde op andere manieren. Een persoonlijke voorkeur noem ik dat en daar respecteer ik iedereen in), een vraagje hierover..
Hoe zit het als jij bijv iets opneemt op je eigen HDD die via usb aangesloten zou zijn? Kan jij de data die erop staat verspreiden via het internet mocht je dat willen?
Dit kan natuurlijk reden nr 1 zijn waarom Ziggo dit niet mag leveren aan klanten, copyright bestanden gratis delen aan andere via internet.
Nee, het is niet te verspreiden. Mijn TV neemt het op op een verborgen partitie op de schijf met een niet-bestaand partition type. Je kunt die partitie met sommige tooltjes wel zichtbaar maken, maar de videobestanden daarop zijn versleuteld (en voor zover ik weet is die versleuteling nog niet door iemand gekraakt). Ze zijn naar verluidt ook niet overdraagbaar van de ene TV naar de andere. (Zie ook deze post voor meer details.)
Daarbij ik heb weleens in mijn studenten tijd bij UPC gewerkt ( nee ik was geen praatjes maker maar ik was er echt om de klant te helpen ), ik kan me herinneren dat ik een eindeloze discussie had over iemand die eigen opneem apparatuur gekocht had bij een elektronica winkel maar het werkte niet goed, hdd had kuren en etc.
Ik moest dit volgens de klant maar oplossen, hij begreep met zijn (sorry dat ik het zeg) botte kop niet dat ik daar niks mee kan/mag doen. Uiteraard dit zo goed en lief mogelijk uit proberen te leggen maar de klant heeft vervolgens zijn contract opgezegd. Ik scheepte de klant niet af niks maar probeerde het echt normaal uit te leggen waarom ik dat niet ondersteun.

Dus dit kan nog weleens reden nr2 zijn waarom het niet meer zo makkelijk gaat/hoort te gaan. De klant spreekt hun provider overal op aan, virus op de computer? Komt door upc, laptop start niet meer op? komt door upc.
Ja ik heb ze allemaal voorbij horen komen :D
Tja, voor de gemiddelde (of wellicht iets onder gemiddelde) gebruiker die geen verstand heeft van de techniek erachter kan het nog wel eens moeilijk zijn om in te schatten bij welk bedrijf je waarvoor zou moeten aankloppen. Het is jammer dat het dan zelfs soms komt tot het opzeggen van een prima functionerend abonnement. Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat een bedrijf als UPC/Ziggo om deze reden beperkingen oplegt.

Om dezelfde reden heeft het bij oud-Ziggo ook heel erg lang geduurd voordat er de mogelijkheid kwam om een USB-schijf op de USB-poort van het modem aan te sluiten t.b.v. centrale opslag. Als je dat mogelijk maakt verwachten mensen immers dat je ook support geeft op het moment dat mensen het niet aan de gang krijgen (op 1000 verschillende manieren en configuraties) en dat kost je klantenservicemedewerkers gewoon keihard tijd. En tijd is geld. Inmiddels kan dit bij een aantal modems, maar ik neem aan dat je bij Ziggo niet hoeft aan te kloppen als je er problemen mee ondervindt. Vanuit Ziggo wordt hier ook met geen woord over gerept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jerrythafast schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:57:
[...]
Nee, het is niet te verspreiden. Mijn TV neemt het op op een verborgen partitie op de schijf met een niet-bestaand partition type. Je kunt die partitie met sommige tooltjes wel zichtbaar maken, maar de videobestanden daarop zijn versleuteld (en voor zover ik weet is die versleuteling nog niet door iemand gekraakt). Ze zijn naar verluidt ook niet overdraagbaar van de ene TV naar de andere. (Zie ook deze post voor meer details.)

[...]

Tja, voor de gemiddelde (of wellicht iets onder gemiddelde) gebruiker die geen verstand heeft van de techniek erachter kan het nog wel eens moeilijk zijn om in te schatten bij welk bedrijf je waarvoor zou moeten aankloppen. Het is jammer dat het dan zelfs soms komt tot het opzeggen van een prima functionerend abonnement. Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat een bedrijf als UPC/Ziggo om deze reden beperkingen oplegt.

Om dezelfde reden heeft het bij oud-Ziggo ook heel erg lang geduurd voordat er de mogelijkheid kwam om een USB-schijf op de USB-poort van het modem aan te sluiten t.b.v. centrale opslag. Als je dat mogelijk maakt verwachten mensen immers dat je ook support geeft op het moment dat mensen het niet aan de gang krijgen (op 1000 verschillende manieren en configuraties) en dat kost je klantenservicemedewerkers gewoon keihard tijd. En tijd is geld. Inmiddels kan dit bij een aantal modems, maar ik neem aan dat je bij Ziggo niet hoeft aan te kloppen als je er problemen mee ondervindt. Vanuit Ziggo wordt hier ook met geen woord over gerept.
Oké thanks voor de info :D
Mij leek ( heb het zelf nooit gedaan ) dat je zo dus makkelijk content kon overzetten naar je PC / Laptop en zo dus makkelijk de content op internet kon gooien, maar dit is dus niet het geval?
Indien dit niet zo is dan vervalt mijn gedachten wegens het copyright verhaal, maar dan blijft de ondersteuning op dat soort problemen wel gewoon aanwezig ( zoals je zelf ook aangeeft inderdaad ).

Echter jij snapt dat UPC / Ziggo daar niks aan kan doen, maar de meeste klanten snappen dat dus niet als ik naar mijn praktijk ervaringen kijk van toen der tijd en dat is gewoon ontzettend vervelend, niet alleen omdat de klant niet kan nadenken op dat gebied, maar de eindeloze discussies die ontstaan en toen der tijd voornamelijk ik de pispaal was. Uiteraard zijn dat ook de mensen die vervolgens hopeloos gaan zeuren via facebook en twitter.

Daarom vind ik die groep op facebook onwijs gaaf die zichzelf: Klantenservice noemt, oh geniaal vind ik hun :D
Als je de ''klant'' hun klacht leest dan krijg je tijdens het lezen al je vraagtekens om wat voor schaap / stoeptegel dat gaat, en vervolgens de reactie van de groep Klantenservice.
Indien je ze nog niet kent en toegang hebt tot facebook ( ik gelukkig wel via mijn vriendin voor dit soort grappen ), zoek de groep: Klantenservice eens op en kijk bij hun foto's/screens, gewoonweg geniaal haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 13:15

Silence

Godlike

Ik ga binnenkort op mezelf, en nu ben ik aan het kijken voor internet.
KPN kan maar 20mbit leveren en Ziggo 200mbit.
Nu wil ik 120mbit pakket van ziggo nemen, aan alleen internet heb ik genoeg in principe, kijk altijd films en series, en die wil ik ook naar beneden gaan streamen vanaf mijn pc.

Als ik bij Ziggo alleen Internet kies dan staat er toch nog steeds "Inclusief Kabel TV" bij, is dit standaard? Online tv-kijken (Horizon Go) is mooi mee genomen want ik denk dat ik een simpel Windows PCtje bouw voor beneden dus dan heb ik nog steeds tv voor die 10 keer per jaar.

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:21
Die KabelTV heb je nodig voor het signaal, bij het televisiesignaal zit ook het internetsignaal. Dus je krijgt automatisch free to air televisie erbij, DVB-C+analoog, en hier zul je helaas ook een klein bedrag voor moeten betalen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 13:15

Silence

Godlike

MdO82 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:07:
Standaard kabel-tv krijg je er altijd bij.
Maar je hoeft het niet te gebruiken ;)

Internet only abbo's zijn er volgens mij niet meer
Heb nog even verder gezocht inderdaad en ze kunnen niet controleren op de kabel of je alleen internet gebruikt.
Dus je hebt inderdaad altijd tv erbij.

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:38
Dat is het nadeel van kabel internet, dan zit je gelijk met een tv abo.
Zelf onlangs verhuisd en Ziggo abo afgesloten. TV hoefde voor mij ook niet. Echter, omdat ik geen fatsoenlijke internetalternatieven heb, werd het alsnog Ziggo. Dus me er maar bij neergelegd dat het maandbedrag hoger is dan wenselijk.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:00
Vandaag een Horizon box ontvangen ( 7400 ) Wat een draak van een apparaat is dat zeg, netwerktechnisch doet tie niet wat ik wil...... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Galaxis schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:07:
Vandaag een Horizon box ontvangen ( 7400 ) Wat een draak van een apparaat is dat zeg, netwerktechnisch doet tie niet wat ik wil...... :')
Wat wil je dan precies?
En zit je in voormalig UPC of Ziggo gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Ziggo gebied.

Het media gedeelte werkt van geen kanten, afspelen van netwerkserver is niet te doen. Waarom least het apparaat in hemelsnaam 20 ip adressen ? DHCP heb ik uit geschakeld op de horizon, maar die schakelt hij zelf weer in... De horizon zit via LAN verbonden aan het ziggo ubee modem.

Tevens krijg ik regelmatig de melding ( 2040 ) dat de horizon niet meer verbonden is met de tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Galaxis schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:54:
Ziggo gebied.

Het media gedeelte werkt van geen kanten, afspelen van netwerkserver is niet te doen. Waarom least het apparaat in hemelsnaam 20 ip adressen ? DHCP heb ik uit geschakeld op de horizon, maar die schakelt hij zelf weer in... De horizon zit via LAN verbonden aan het ziggo ubee modem.

Tevens krijg ik regelmatig de melding ( 2040 ) dat de horizon niet meer verbonden is met de tv ?
Het is ook een TV decoder, geen mediaplayer. Ik denk dat je er teveel van verwacht.

Die 2040 error is een HDMI handshake error. Heb je een Philips TV toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmert schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:27:
[...]

Het is ook een TV decoder, geen mediaplayer. Ik denk dat je er teveel van verwacht.

Die 2040 error is een HDMI handshake error. Heb je een Philips TV toevallig?
Hahaha de ironie druipt hier van af als je er even over nadenkt. Het paradepaardje van 's lands grootste provider werkt slecht samen in combinatie met kijkbuizen van onze nationale trots (made in China tegenwoordig...) en is bovendien eigenlijk niet meer waard dan een (slecht) veredelde TV decoder ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Galaxis schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:54:
Ziggo gebied.

DHCP client of server?

Als je dit ding verbindt met rest van je netwerk (aanrader: er zit een redelijke dualband AP in) moet je zorgen dat hij zich als client gedraagt. Dus in de modem GUI kiezen voor 'bestaand netwerk' en in de TV GUI 'internet via modem'. Dan gaat hij zich allicht wat wenselijker gedragen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
@timmert, alles loopt via een marantz nr1403 reciever.de tv is een LG overigens.

@Dion_b, die stappen die jij noemt heb ik gedaan, WiFi bereik is overigens redelijk van het apparaat. Donderdag heb ik weer tijd om er even mee te spelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Galaxis schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:07:
Idem, het is leuk voor de reguliere consument, maar als je iets meer wilt...dat het standaard al 20 adressen uit je range pakt is van den zotte. Niemand die het merkt tenzij je je eigen DHCP server draait. En dan nog ver**** het je netwerk.

Nee, blij dat ik hem morgen lekker afkoppel. Als het me ooit verplicht wordt stap ik over.

Ik wil niet dat hij als AP fungeert, die heb ik al. Ik wil niet dat hij als veredelde DHCP server fungeert, die heb ik al. Ik wil gewoon dat hij zich als client gedraagt, maar dat is veel gevraagd. Dat, de trage opstarttijd (ik heb hem niet op stand-by), de verstoringen en het sporadisch uitvallen is een emmertje die meer dan overgelopen is. Ben ook ontzettend naïef geweest; mijn ouders en zus (Rotterdam en Barendrecht, oud UPC-gebied) hebben al enorm veel issues met een Horizon box gehad) en ik dacht dat het nu wel beter zou gaan.

Het ding zal vast prima fungeren voor de doorsnee consument. Voor mij simpelweg niet. Blij dat ik straks weer een Humax kan bedienen.

[ Voor 36% gewijzigd door Exorcist op 20-10-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09 11:41

Qu3st

Gisteren wilde mijn Horizon box niet op starten toen ik deze aan wilde zetten. Ik heb toen box helemaal uitgezet voor 20 seconden en weer aangezet. Toen stond er voor enige tijd "Een ogenblik geduld" in beeld. Uiteindelijk toch televisie kunnen kijken. Alleen werkt nu de replay tv niet meer. Hiervoor kon ik zonder problemen alles terug kijken. Heeft iemand idee wat er aan de hand is?

Edit: tijdens het posten hier op het forum was het probleem opeens verholpen. Hopelijk blijft het nu werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Qu3st op 20-10-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:00
Jerrythafast schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:36:
[...]

Ik heb begin maart een Alles in 1 basis genomen, 6 maanden korting, looptijd van 1 jaar.
Nu zag ik dat er herfst deals zijn bij Ziggo. Waaronder Sport1 4 maanden 50% korting.
Daaronder staat een link met de voorwaarden van deze actie; je mag de afgelopen 6 maanden geen Sport1 hebben afgenomen. Ik heb sport 1 gehad tot eind juni, actie zou voor mij niet gelden.

Ik gaf aan dat als ik inlog via mijn ziggo en dan de bestelling doe er nergens een link staat met voorwaarden van de Sport1 actie. Ik gaf aan dat ik dat wat raar vond en vroeg waarom er een periode van 6 maanden wachttijd is. De medewerker gaf aan dat dit kennismaking actie is voor mensen die nog geen sport1 gehad hebben. 8)7

Echter de medewerker gaf mij een optie als ik zou overstappen naar een nieuw connect play pakket met daarnaast een upgrade Horizon box en/of hogere internetsnelheid ik 6 maanden sport 1 erbij zou krijgen.
Zonder dat ik aan een jaarcontract zit (huidige contract loopt nog tot maart 2016).

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Connect & Play Complete.
Nu krijg ik dus een Horizon box en ik heb al 5 smartcards in bezit.
Volgens de medewerker die mijn bestelling aannam moet er 1 kaart gedeactiveerd worden zodra ik de horizon box ontvang wat ik raar vond aangezien de horizon box geactiveerd wordt verstuurd. Zou betekenen dat er dan 6 zijn geactiveerd.

Toen ik later op de dag nogmaals met Ziggo hierover belde gaf deze persoon aan dat het puur een kwestie is van de horizon box aansluiten en dat alle smartcards blijven werken. Dan zou ik er dus 6 hebben waarvan 1 virtuele. Ze zouden geen smartcards meer deactiveren.

Iemand een soortgelijke ervaring voor wat betreft het niet meer hoeven te deactiveren van smartcards?

[ Voor 39% gewijzigd door Megapaul op 21-10-2015 23:14 . Reden: toevoeging ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Men zei tegen mij als je er 5 hebt deactiveren we er een voor de box. Er is een harde systeemlimiet van 5 daar kan je nooit boven.

Dus voor jou roulette tv om te kijken welke binnenkort uitvalt :)

Ik zit op 5 nu dus ik heb het niet zelf meegemaakt wat jij schetst.

[ Voor 15% gewijzigd door stormfly op 21-10-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 27-09 07:14
Er is geen harde limiet voor het aantal te activeren smartcards. Zowel voor het oude Ziggo en oude UPC als het nieuwe Ziggo. Die limieten zijn slechts opgelegd op consumenten abonnementen en daar wordt niet vanaf geweken. Dit ligt allemaal contractueel vast met content leveranciers. Voor zakelijke abonnementen kun je onbeperkt smartcards activeren. Die komen in het zelfde systeem als de consumenten abonnee's. Hier betaald de zakelijk klant uiteraard een andere prijs voor dan de consument.

En een Horizon (Docsis) of modem is nooit geactiveerd als deze wordt geleverd. Deze activatie is CMTS gebonden en wordt aan de hand van de aansluiting geactiveerd bij aansluiten. Een Horizon (Docsis) of modem zal dan ook niet werken achter een andere CMTS. Activatie gebeurd dan ook pas bij het aansluiten van het apparaat. Dan gaan de systemen op de achtergrond pas daadwerkelijk profielen enz aan het modem toewijzen. Dit gebeurd in minuten dus hier merk je als klant niets van tijdens het aansluiten.

Een smartcard wordt in het systeem van Ziggo weggezet als zogenaamde swap ofwel het omwisselen van smartcards. De oude smartcard blijft actief tot er een apparaat aangesloten wordt. Dan wordt de oude smartcard afgesloten en de nieuwe pas actief. Het is niet zo dat ze beiden naast elkaar werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 10:09
Na een verkeerd modem gekregen te hebben, was ik het beu en heb het internet signaal nu weer terug laten zetten op mijn horizonbox wat voorheen ook zo was. Het enige wat ik nu moet doen is nogmaals 24 uur wachten voordat ze het verwerkt hebben, is dit normaal?

Voor de rest werkt mijn horizon box volledig behalve de internet functie wat voorheen op de Ubee modem was heb ik dus weer terug laten zetten.

Ohja nu heb ik dus nog de splitter op mijn hoofdaansluiting die nodig was voor het losse modem. Maar nu het internet dus weer terug gaat op de Horizon, is het dan verstandig om de splitter ertussen uit te halen en dan rechtstreeks de coax kabel aan te sluiten?

Klantenservice vertelde mij dat ik gewoon alles zo moest laten en gewoon wachten tot het modem geen internet meer geeft. Klopt dit want het is me nog niet helemaal duidelijk wat het beste is..

Hmm wachten duurt lang.. ;)
Thnx!

[ Voor 34% gewijzigd door epamel op 21-10-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Zou je modem uitzetten en dan je Horizon starten, dan ziet de CMTS toch al je nieuwe modem? Volgens mij tikt de klantenservice het direct in de systemen in ipv een dag verwerking?

Bij in bridge plaatsen reboot het modem al op het moment dat je de hoorn op de haak legt, de klantenservice kan dus wel vrij direct " op de techniek " inloggen voor een aantal handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Play Max kan je zeker alleen MET zo`n Horizon mediabox afnemen? of is het iemand al gelukt die niet te nemen?
of zou je eerst Play Start ( met standaard Humax box ) moeten nemen, en dan later upgraden ? of krijg je dan als nog zo`n Horizon apparaat?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 10:09
stormfly schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:08:
Zou je modem uitzetten en dan je Horizon starten, dan ziet de CMTS toch al je nieuwe modem? Volgens mij tikt de klantenservice het direct in de systemen in ipv een dag verwerking?

Bij in bridge plaatsen reboot het modem al op het moment dat je de hoorn op de haak legt, de klantenservice kan dus wel vrij direct " op de techniek " inloggen voor een aantal handelingen.
Ik dacht ook inderdaad dat het zo werkte, maar heb het modem al uitgeschakeld en de box opnieuw opgestart maar zie nog niet echt verschil.

Het klopt inderdaad wat je zegt qua bridge functie dit kan je zelf in het menu ook doen en na een herstart van het modem is het ook direct actief.. ik wacht nog even af en sluit zometeen nog even de horizon direct op de hoofdaansluiting in mijn woonkamer..

Iemand nog tips..? Of ook een keer laten doen het terugzetten van de modemfuncties op de Horizon..
Thnx nogmaals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:29:
Play Max kan je zeker alleen MET zo`n Horizon mediabox afnemen? of is het iemand al gelukt die niet te nemen?
of zou je eerst Play Start ( met standaard Humax box ) moeten nemen, en dan later upgraden ? of krijg je dan als nog zo`n Horizon apparaat?
Zonder Horizon kun je geen gebruik maken van Replay TV en MyPrime. Dus dan heeft het ook geen enkele zin om Play Max te bestellen. Als je het doet puur voor de extra zenders kun je ook Play Start + TV Royaal bestellen. Afhankelijk van je internetabonnement bespaar je je er tussen de 4 en 10 euro per maand mee ook.

EDIT: Volgens anderen kan MyPrime zonder Horizon.

[ Voor 11% gewijzigd door Jerrythafast op 21-10-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Jerrythafast schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:46:
[...]

Zonder Horizon kun je geen gebruik maken van Replay TV en MyPrime. Dus dan heeft het ook geen enkele zin om Play Max te bestellen. Als je het doet puur voor de extra zenders kun je ook Play Start + TV Royaal bestellen. Afhankelijk van je internetabonnement bespaar je je er tussen de 4 en 10 euro per maand mee ook.
en het Horizon Go* dan? daar kan ik nu afaik ook gewoon MyPrime gebruiken :?

*App / horizon.tv ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Jerrythafast schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:46:
[...]

MyPrime kan overigens WEL zonder Horizon box. Dat zit namelijk ook via Horizon.tv en via de CI+ 1.3 interactieve modules erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:26:
[...]

en het Horizon Go* dan? daar kan ik nu afaik ook gewoon MyPrime gebruiken :?

*App / horizon.tv ;)
Ik had altijd begrepen dat je daar een Horizon voor moet hebben. Maar toen kwam de post onder jou :9 dus dan zou je eventueel alsnog Play Complete/Max kunnen kiezen als je daar waarde aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
blijft de hamvraag krijg ik dat voor elkaar zonder dat ik zo`n Horizon apparaat moet?

om gewoon TV te kijken hoef ik hem niet (huidige TV doet dan nog wel geen v1.3 maar heb wel een 1.3 module)
verder voor opnames heb ik gewoon een xtrend bak met 2 DVB-C tuners er in.. (en die opnames kan ik ook wereldwijd weer opvragen..)

dus ik zie het nut niet van zo`n Horizon apparaat.. en ik nu gewoon 5 smartcards heb waarmee ik kan doen wat ik wil, en dat wil ik graag zo houden :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
SMSfreakie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:58:
blijft de hamvraag krijg ik dat voor elkaar zonder dat ik zo`n Horizon apparaat moet?

om gewoon TV te kijken hoef ik hem niet (huidige TV doet dan nog wel geen v1.3 maar heb wel een 1.3 module)
verder voor opnames heb ik gewoon een xtrend bak met 2 DVB-C tuners er in.. (en die opnames kan ik ook wereldwijd weer opvragen..)

dus ik zie het nut niet van zo`n Horizon apparaat.. en ik nu gewoon 5 smartcards heb waarmee ik kan doen wat ik wil, en dat wil ik graag zo houden :)
Dan beantwoord je toch eigenlijk al je eigen vraag? :)
Gewoon die CI module gebruiken en als je straks een TV met 1.3 krijgt heb je meteen interactief erbij :)

Persoonlijk doe ik dat ook al een hele tijd, heb Horizonbox ook geprobeerd maar vind het een verschrikkelijk apparaat (koeler hoor je gewoon, geen HDMI CEC, sloom).

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 21-10-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
tcviper schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:03:
[...]

Dan beantwoord je toch eigenlijk al je eigen vraag? :)
Gewoon die CI module gebruiken en als je straks een TV met 1.3 krijgt heb je meteen interactief erbij :)

Persoonlijk doe ik dat ook al een hele tijd, heb Horizonbox ook geprobeerd maar vind het een verschrikkelijk apparaat (koeler hoor je gewoon, geen HDMI CEC, sloom).
ehm ik besef na het terug lezen dat ik niet heel duidelijk was ;)

ik bedoel dat ik dat hele apparaat niet wil.. alleen gaat Ziggo mij een abonnement doen zonder dat apparaat ?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
SMSfreakie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:07:
[...]

ehm ik besef na het terug lezen dat ik niet heel duidelijk was ;)

ik bedoel dat ik dat hele apparaat niet wil.. alleen gaat Ziggo mij een abonnement doen zonder dat apparaat ?
Je kunt toch gewoon zelf samenstellen en dan Play Start pakken of Play Complete en dan CI module pakken ipv horizonbox? Of bel ze even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Denk inderdaad dat het wel even bellen word..

404 Signature not found

Pagina: 1 ... 38 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.