AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Nou, ik ben benieuwd wat er met Horizon.tv gaat gebeuren... Silverlight-ondersteuning van Firefox gaat eruit over een jaar!
Wie wil er nou een portal op de markt hebben die maar door 1 browser ondersteund wordt
Maar goed ze hebben nog een jaar en dan kan er toch een hoop gebeuren
2250 WP Zuid PVoutput
Bij mij werkt Horizon niet eens @ Edge/IE Windows 10... xDMdO82 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:15:
Het is alleen dan nog te gebruiken met IE.
Wie wil er nou een portal op de markt hebben die maar door 1 browser ondersteund wordt
Maar goed ze hebben nog een jaar en dan kan er toch een hoop gebeuren
Firefox, Opera, Vivaldi werken wel met Horizon. Opera heeft trouwens problemen met Google apps (maps, gmail) de laatste tijd. Tis altijd wat
Ik gok dat er pro-actief helemaal niets gaat gebeuren.Jerrythafast schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:13:
nieuws: Mozilla staakt ondersteuning plug-ins in Firefox op Flash na
Nou, ik ben benieuwd wat er met Horizon.tv gaat gebeuren... Silverlight-ondersteuning van Firefox gaat eruit over een jaar!
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Nee hoor, gewoon een warning message arbij dat alleen Internet Explorer werkt. En als dan gebruikers gaan klagen kunnen ze nog altijd een nieuwe versie bouwen.Zombymario schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:22:
Ach, wie weet stoppen ze met horizon.tv omdat ze ontdekken dat bijna niemand er gebruik van maakt![]()
Ik heb een vraagje met betrekking tot de aansluiting in een appartement dat ik ga huren.
Op bijgaande foto's is de situatie in de meterkast te zien, wat dus niet veel meer is dan een splitter voor een tweetal televisies en een voor mij onbekend wit doosje. De huidige huurder heeft in de woonkamer een Horizon mediabox staan (aangesloten via coax) welke eveneens dient als router en dergelijke. Maar dat wil ik niet, ik wil gewoon een modem + mijn eigen router in de meterkast en bij de tv('s) een mediabox enkel voor televisie. Nu weet ik niet wat Ziggo levert qua materieel maar is dat haalbaar en zo ja dien ik dan zelf nog iets aan te schaffen?

Alvast bedankt!
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Duidelijk hobbywerk van iemand. Ik zou wel even bellen met Ziggo om een AOP te laten monteren.
Duidelijk, ik twijfelde omdat ik nog iets tussen het isra punt en de splitter had verwacht.Evano schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 21:12:
Heel simpel, die splitter stuurt in jouw gewenste situatie gewoon één coaxkabel richting het Ziggo modem wat jij in de meterkast wil hebben; de andere coaxkabel gaat naar de woonkamer waar je hem op je gewenste mediabox aansluit. Ik weet niet welke van de twee 'witte doosjes' je bedoelt, maar die zonder schermpje is volgens mij gewoon de KPN telefoonkabel? Die dus loos is omdat het nu via Ziggo gaat?
En inderdaad, dat kastje bedoelde ik. Bedankt voor de info!
EDIT; een AOP dus, dat dacht ik te missen. Ziggo kan ik sowieso wel even raadplegen, bedankt!Timmert schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 21:18:
Dit is overigens geen echt AOP, maar gewoon een eenvoudige 2-verdeler.
Duidelijk hobbywerk van iemand. Ik zou wel even bellen met Ziggo om een AOP te laten monteren.
[ Voor 71% gewijzigd door TommyGun op 09-10-2015 21:22 ]
Oslik blyat! Oslik!
Voor zover ik zag zit er in de woonkamer, alsmede in de slaapkamer, een coax aansluitdoos in de muur verwerkt en zit in het geval van de woonkamer daarop de Horizon mediabox aangesloten. Naar ik begrijp zit die aansluitdoos op de getoonde splitter (dus dat zou betekenen dat er 'gewoon' een coaxkabel ligt tussen de splitter en woon- en slaapkamer).dion_b schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 21:40:
Check ook even in de woonkamer, kan zijn dat dat de AOP is en juist daarvandaan naar meterkast doorgelust is. In dat geval klopt installatie wel.
[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 09-10-2015 22:00 ]
2250 WP Zuid PVoutput
En als ik ga schatten op bouwjaar van de woning aan de hand van de inrichting van de meterkast, tot zover te zien, ga ik er vanuit dat dit direct de inkomende groene kabel is vanaf buiten. Ook te zien aan het type kabel wat gebruikt is.
Je kunt, nog een dergelijke splitter aan schaffen en die er achter plaatsen. Dan is je eerste splitter voor modem/2e splitter en 2e splitter voor tv/tv. Die ESI-02N splitters zijn vollop te verkrijgen en worden door monteurs zelf ook gebruikt.
Het kastje op de 2e foto naast de meter is een KPN isra punt.
[ Voor 4% gewijzigd door MediaZoo op 09-10-2015 22:29 ]
Bedankt!MediaZoo schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:27:
Duidelijk oud-upc gebied. Het plastic op de muur achter de splitter is de opbouw van een upc ntp-1 AOP. Die is verwijderd. Ziggo even bellen voor het plaatsen van een AOP.
En als ik ga schatten op bouwjaar van de woning aan de hand van de inrichting van de meterkast, tot zover te zien, ga ik er vanuit dat dit direct de inkomende groene kabel is vanaf buiten. Ook te zien aan het type kabel wat gebruikt is.
Je kunt, nog een dergelijke splitter aan schaffen en die er achter plaatsen. Dan is je eerste splitter voor modem/2e splitter en 2e splitter voor tv/tv. Die ESI-02N splitters zijn vollop te verkrijgen en worden door monteurs zelf ook gebruikt.
Het kastje op de 2e foto naast de meter is een KPN isra punt.
Het complex is uit 2009, en ik weet dat er in de kelder ook nog een centrale kast is waar hoogstwaarschijnlijk het huidige isra punt zit, waarna die naar de meterkast gaat (als ik het goed begrijp) maar ik ga in ieder geval een fatsoenlijke AOP regelen voor laatstgenoemde.
Zo als elke smartcard zal ook de Horizon aangemeld moeten zijn bij Ziggo voor een goede werking?rick85 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:32:
Kan ik gewoon een Horizon mediabox overnemen van iemand en deze aansluiten? Zo ja, Is het plug & play of moet Ziggo nog wat doen? En werken dan alle functies van de Horizon?
Testing, one, two ...
Het is in bruikleen he, en de horizon is gekoppeld aan je abonnement.rick85 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:32:
Kan ik gewoon een Horizon mediabox overnemen van iemand en deze aansluiten? Zo ja, Is het plug & play of moet Ziggo nog wat doen? En werken dan alle functies van de Horizon?
Dus bij jou zal die niet werken , en degene van wie je die overneemt zal m een keer aan Ziggo terug moet geven, doet die dat niet kost dat zon 360 euro.
Iemand een idee met welk modem ze gaan testen in het Ziggo Panel, toevallig die Connect Box vanuit de beurs fotos van onlangs?
Ja, dat neem ik ook aan.hardware-lover schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 01:18:
[...]
Zo als elke smartcard zal ook de Horizon aangemeld moeten zijn bij Ziggo voor een goede werking?
Snap ik, daar betaal je ook voor. Maar doet de box dan gewoonweg niets of..?Janus Bier schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 02:02:
[...]
Het is in bruikleen he, en de horizon is gekoppeld aan je abonnement.
Dus bij jou zal die niet werken , en degene van wie je die overneemt zal m een keer aan Ziggo terug moet geven, doet die dat niet kost dat zon 360 euro.
Nee werkt alleen zoals gezegd als Ziggo de box aangemeld heeft anders heb je er niets aan.rick85 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 08:27:
Snap ik, daar betaal je ook voor. Maar doet de box dan gewoonweg niets of..?
Tijdens eerste installatie gaat de box verbinding maken met Ziggo. Als je geen geschikt abbo hebt incl HB en je account is hiervoor niet omgezet kun je de installatie niet afmaken.,
Ook dien je een abbo te hebben waarbij je HB krijgt.
Het heeft totaal geen zin om zelf een HB aan te schaffen en snap ook niet dat iemand de HB te koop zet.
Daar klopt iets niet mee lijkt mij.
Als je het juiste abbo neemt krijg je de HB in bruikleen. Wil je geen abbo waar een HB bij geleverd wordt dan kun je ook geen HB gebruiken.
En ik meen dat er per huishouden maar 1 HB wordt toegelaten en 2 HB Extra.
Bel eens met Ziggo en kijk wat je kunt regelen. Soms krijg je een leuke aanbieding als je de juiste persoon aan de lijn krijgt.
Apart knutselwerk voor zo'n modern complexTommyGun schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:25:
[...]
Bedankt!
Het complex is uit 2009, en ik weet dat er in de kelder ook nog een centrale kast is waar hoogstwaarschijnlijk het huidige isra punt zit, waarna die naar de meterkast gaat (als ik het goed begrijp) maar ik ga in ieder geval een fatsoenlijke AOP regelen voor laatstgenoemde.

Het knutselwerk valt wel mee. En dat er geen officieel aansluit punt is geplaatste komt misschien vreemd over maar voor de signaal kwaltijd is het waarschijnlijk beter immers elke connector die je plaatste hoe goed deze ook is geeft demping.ArcticWolf schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:55:
[...]
Apart knutselwerk voor zo'n modern complex
Maar goed kijk even naar de installatie handleiding deze kan je vast op de site van Ziggo vinden. Toen ik Ziggo aanlegde werd er een nieuwe doos en spitter speciaal voor de modem mee geleverd best kans dat dit nog steeds zo is. Dus dan kan je die gewoon plaatsen en de modem in de meterkast op hangen.
Voor de kwaliteit van het signaal is een AOP noodzakelijk. Immers word met een AOP zowel de antenne als de massa galvanisch gescheiden en moet opnieuw er opnieuw geaard worden. Door deze galvanische scheiding is er een onderbreking in spanningsdragende delen tussen het netwerk en de binnenhuis installatie wat de kwaliteit ten goede komt. Tevens ben je gelijk hiermee beschermd tegen spanningspieken vanuit het netwerk. Dit officiële punt geeft ook de grens tussen aanbieder en klant aan. Het heet niet voor niet Abonnee Overname Punt. Het punt waar het netwerk overgaat naar de klant. Nu is er geen fysieke scheiding tussen beiden.Christiaan676 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:13:
[...]
Het knutselwerk valt wel mee. En dat er geen officieel aansluit punt is geplaatste komt misschien vreemd over maar voor de signaal kwaltijd is het waarschijnlijk beter immers elke connector die je plaatste hoe goed deze ook is geeft demping.
Daarbij levert een connector geen demping op. Een f-connector is er slechts op ontworpen om geklemd op de kabel te zitten en de massa verbinding signaal dicht te maken. De antenne draad wordt rechtstreeks in de f-socket gestopt en dempt niet. Een AOP levert 0,5 dB demping op. Ook niet iets om je zorgen om te maken, gezien er door de aanbieders gemeten wordt op de uitgang van het AOP. Dat signaal is van belang niet het signaal voor het AOP, dit is voor de klant in niet van toepassing aangezien dit het interne netwerk van de aanbieder betreft.
Oh ik kreeg in m'n Z3 doos idd de hele set, maar er zat al een oudere AOP installatie in dit appartement (bj 1997). Dus heb die maar vervangen.Jerrythafast schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:29:
AOP zit helaas niet meer in het aansluitpakket. Ze gaan er vanuit dat je al een DIO-01 of TRAS 1000/B hebt en als dat niet zo is moet je het maar op je TV-outlet aansluiten en hopen dat dat werkt. Ik denk dat ze niet meer willen dat klanten zelf hun groene kabel gaan afmonteren.
Ik heb 1 oktober Ziggo geïnstalleerd bij mijn opa en daar zat 't in ieder geval niet (meer) bij. Ik gok dat jij 't eerder had geïnstalleerd?ArcticWolf schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:13:
[...]
Oh ik kreeg in m'n Z3 doos idd de hele set, maar er zat al een oudere AOP installatie in dit appartement (bj 1997). Dus heb die maar vervangen.
Ja klopt, woon hier nu 1,5 jaar en Z3 bestaat ook al niet meer... ben nu over gezet op connect Connect Max & Play Start (scheelt weer paar euro pmJerrythafast schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:18:
[...]
Ik heb 1 oktober Ziggo geïnstalleerd bij mijn opa en daar zat 't in ieder geval niet (meer) bij. Ik gok dat jij 't eerder had geïnstalleerd?
Maar die doos was wel erg compleet; 1,5 meter & 15 meter cat5 kabel, DIO-01 en UMU 1006, 2 telefoonkabels, 1 meter modem kabel, Ubee modem, aardkabeltje.
Het is nu nog steeds best een compleet pakket hoor. Alleen het AOP heeft plaats gemaakt voor een paar simpele opzetsplittertjes. Zie ook Jerrythafast in "[Aanbieding] Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand" voor een uitvoerige beschrijving van de inhoud van het pakket van mijn opa.ArcticWolf schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:25:
[...]
Ja klopt, woon hier nu 1,5 jaar en Z3 bestaat ook al niet meer... ben nu over gezet op connect Connect Max & Play Start (scheelt weer paar euro pm)
Maar die doos was wel erg compleet; 1,5 meter & 15 meter cat5 kabel, DIO-01 en UMU 1006, 2 telefoonkabels, 1 meter modem kabel, Ubee modem, aardkabeltje.
Verwijderd
Bij het aansluiten kreeg het modem geen contact met de wijkcentrale/distrobutiepunt. Monteur van ziggo opgetrommeld, volgens deze man hadden mieren in de wijkkast de boel kortgesloten. Probleem was in iedergeval opgelost na zijn bezoek.
Hierna een raspberry pi met Cacti (www.cacti.net) op mijn netwerk geinstalleerd om mijn verbinding in de gaten te houden. De Pi doet een simple ping naar een ip of www adres en deze 2 plaatjes van de pingresponse komen overeen met 5 andere sites die ik gebruik om de ping te testen.

Goed te zien zijn de 3 grote pieken van het afgelopen jaar, waarin de ping boven de 100ms zat. Let op dit zijn gemiddelde van bijna een hele dag. Bij elke piek in het grafiek was het internet zo traag dat het onbruikbaar was.
bij de eerste piek is er 2x een monteur geweest en is 2x het modem vervangen. (binnen 3-4 dagen van elkaar). Probleem modem was automatisch in de Bridgemodus gegaan... zonder dat ik dit had vraagt aan de helpdesk.
Bij de 2de piek is weer een monteur langsgekomen, wat het probleem was geen idee, is me niet verteld door de monteur.
Bij de 3de grote piek zou er ook een monteur langskomen, maar deze is nooit gekomen/niks meer van gehoord (volgens mij waren ze druk met UPC problemen toen)
Het modem van Ziggo is zeer instabiel (Cisco), Ik moest het modem elke week resetten, omdat de Wi-fi onbruikbaar werd als het modem een tijd aanstond (zowel 2.4 als 5 Ghz). en je kunt het modem zelfs crashen op commando door het te ddossen met zeer weinig verkeer of een bittorrent client iets meer connecties te laten maken dan normaal. Portfowarding werkte niet goed/stabiel en alles werd erger als de hotspot van ziggo aanstond.
Sinds Augustus een aparte/snelle router (EdgerouterPOE) achter het modem geinstalleerd met 2 ruckus ap's. Wi-fi in het ziggo modem uitgezet en sindsdien heb ik het modem niet meer hoeven resetten
reacties?
heel simpel: Die standaard meegeleverde dingen zijn waardeloos. In bridge modus zetten en nooit meer iets anders mee proberen.Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:13:
Na ongeveer 1 jaar Ziggo abbonee te zijn, zijn dit mijn ervaringen als zware internet gebruiker (40/4mbps alleen internet):
Bij het aansluiten kreeg het modem geen contact met de wijkcentrale/distrobutiepunt. Monteur van ziggo opgetrommeld, volgens deze man hadden mieren in de wijkkast de boel kortgesloten. Probleem was in iedergeval opgelost na zijn bezoek.
Hierna een raspberry pi met Cacti (www.cacti.net) op mijn netwerk geinstalleerd om mijn verbinding in de gaten te houden. De Pi doet een simple ping naar een ip of www adres en deze 2 plaatjes van de pingresponse komen overeen met 5 andere sites die ik gebruik om de ping te testen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Goed te zien zijn de 3 grote pieken van het afgelopen jaar, waarin de ping boven de 100ms zat. Let op dit zijn gemiddelde van bijna een hele dag. Bij elke piek in het grafiek was het internet zo traag dat het onbruikbaar was.
bij de eerste piek is er 2x een monteur geweest en is 2x het modem vervangen. (binnen 3-4 dagen van elkaar). Probleem modem was automatisch in de Bridgemodus gegaan... zonder dat ik dit had vraagt aan de helpdesk.
Bij de 2de piek is weer een monteur langsgekomen, wat het probleem was geen idee, is me niet verteld door de monteur.
Bij de 3de grote piek zou er ook een monteur langskomen, maar deze is nooit gekomen/niks meer van gehoord (volgens mij waren ze druk met UPC problemen toen)
Het modem van Ziggo is zeer instabiel (Cisco), Ik moest het modem elke week resetten, omdat de Wi-fi onbruikbaar werd als het modem een tijd aanstond (zowel 2.4 als 5 Ghz). en je kunt het modem zelfs crashen op commando door het te ddossen met zeer weinig verkeer of een bittorrent client iets meer connecties te laten maken dan normaal. Portfowarding werkte niet goed/stabiel en alles werd erger als de hotspot van ziggo aanstond.
Sinds Augustus een aparte/snelle router (EdgerouterPOE) achter het modem geinstalleerd met 2 ruckus ap's. Wi-fi in het ziggo modem uitgezet en sindsdien heb ik het modem niet meer hoeven resettenhet is ongelovelijk maar draait al 2 maand zonder problemen of restart
reacties?
Is dat zo? Ik kreeg de keuze wel bij mijn ZZP Pro abbo bij mijn Technicolor TC7210. Alleen heb ik het niet gedaan omdat ik al best goede verhalen van het ding had gehoord.duderuud schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:15:
Jammer dat dat niet kan als zakelijke gebruiker (zzp abonnement)
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Kabel TV (€18,70)
Internet Z1 (€21?)
Dit zijn nog oude paketten, is het slim om (omdat we digitaal kijken) over te stappen naar Alles in 1? (Zonder telefoon).
Connect & Play Start. (Zelfde internetsnelheid, DIgitale TV bevat veel meer zenders).
Gulfstream G650
Heb je op dit moment een TV waar een dvb-c tuner in zit?
Als dat zo is dan kon je daar een CI-module in plaatsen geen CI+, maar dan kan je in principe alle veel digitale zenders kijken zonder smartcard
Maar als je echt digitaal wilt kijken dan ontkom je er denk ik niet aan om over te stappen
[ Voor 13% gewijzigd door MdO82 op 10-10-2015 20:25 . Reden: extra info ]
2250 WP Zuid PVoutput
Nou ik heb altijd al het "oude" pakket gehad! Dus ik zou ook naar RTL4 etc in HD moeten kijken, maar dat is niet het geval. Ik kan nu alleen naar NED 1,2,3 kijken in HD met (of zonder) mijn CI+ module.Jerrythafast schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:40:
Let wel: zonder smartcard heb je alleen NPO1-3 in HD, de rest is SD. Met de oude pakketten had je ook gewoon alle zenders in HD. Als SalimRMAF op dit moment HD-zenders kan kijken kan hij het beste z'n abonnement niet aanpassen. HD-zenders kosten in het nieuwe systeem 6 euro per maand extra!
Gulfstream G650
Als je op een oud-Ziggo pakket zit zou je RTL4 etc. in HD moeten kunnen zien met een smartcard in je CI+ module. (Als het om een oud-UPC pakket ging kan ik er niet zoveel over zeggen, daar heb ik geen ervaring mee.) Mogelijk heeft je smartcard een activatiepulsje nodig, in dat geval moet je even in Mijn Ziggo inloggen en bij Mijn Instellingen -> Smartcard aan de rechterkant op 'Herstel' klikken. Als het goed is zou je dan binnen een minuut plots beeld op je TV moeten krijgen.SalimRMAF schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:40:
[...]
Nou ik heb altijd al het "oude" pakket gehad! Dus ik zou ook naar RTL4 etc in HD moeten kijken, maar dat is niet het geval. Ik kan nu alleen naar NED 1,2,3 kijken in HD met (of zonder) mijn CI+ module.
Als dit niet werkt (en het inderdaad een oud-Ziggo abbo betreft) heeft UPC gaandeweg ergens je oude TV-abbo om zeep geholpen en heb je reden om boos aan de lijn te hangen bij de klantenservice
Dat kan wel, mits je 5 extra IP's afneemt á 10 euro per maand.duderuud schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:15:
Jammer dat dat niet kan als zakelijke gebruiker (zzp abonnement)

Heb die vent bijna uitgescholden aan de telefoon omdat ik het belachelijk vond.
Voor normale klanten is het wel gratis en ik betaal toch al extra?
Het enige wat hij me kon geven was "zo is het nou eenmaal".
Ik zit nu dus met 5 extra IP's die ik niet gebruik omdat Ziggo (toen UPC) brakke hardware levert
Voorheen had ik een UPC abonnement waar het allemaal mogelijk was, nu kan het ineens allemaal niet meer, waardeloos
Dat bespoedigt wel de IPv6-uitrolPizzalucht schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 01:35:
[...]
Dat kan wel, mits je 5 extra IP's afneemt á 10 euro per maand.![]()
Ik zit nu dus met 5 extra IP's die ik niet gebruik omdat Ziggo (toen UPC) brakke hardware levert
Tip: kijk even naar hoe je een statisch IP-adres moet routeren. 1-IP dynamisch CMTS-gebonden is andere koek dan 1-IP klantgebonden statisch. Bridgen is sowieso niet aan de orde, die modem moet hoe dan ook routeren, ws met RIP. Daarmee is niet gezegd dat het theoretisch onmogelijk zou zijn om 1-IP statisch te leveren zonder NAT, maar het is echt appels met peren vergelijken vs gewoon dynamisch IP.Pizzalucht schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 01:35:
[...]
Dat kan wel, mits je 5 extra IP's afneemt á 10 euro per maand.![]()
Heeft weinig met de hardware te maken, of je nu zo'n nieuwe Hitron CGNV4 hebt danwel een hoogbejaarde Cisco EPC3925 hebt, situatie is zelfde. Het is geheid gevolg van de keuzes die gemaakt zijn om statisch klantgebonden IP aan te bieden binnen een netwerk dat er nooit op ontworpen is.Ik zit nu dus met 5 extra IP's die ik niet gebruik omdat Ziggo (toen UPC) brakke hardware levert
Oslik blyat! Oslik!
Is dat nog steeds het geval? Ik zie in mijn coaxsegment toch van die Samsung Horizon gevallen die ook PDU's van de CMTS op hun router interface MAC adres ontvangen zoals onderstaand voorbeeld:Timmert schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:43:
Horizon als modem gaat nog niet in Ziggo gebied. Dus AP is voor nu de enige mogelijkheid.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| ============================================================================================================================================================================================================================================================================== Destination Address Manufacturer Frequency FC Type Header/Frame Type MAC Management Message Type Source Address PDU Count Byte Count Comment ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 54-FA-3E-xx-xx-80 Samsung Electronics Co.,LTD 338 Packet PDU MAC Header N/A N/A C8-4C-75-xx-xx-D9 8 961 BP_DOWN, DSID = 60xx26 54-FA-3E-xx-xx-80 Samsung Electronics Co.,LTD 362 Packet PDU MAC Header N/A N/A C8-4C-75-xx-xx-D9 1 124 BP_DOWN, DSID = 60xx26 54-FA-3E-xx-xx-80 Samsung Electronics Co.,LTD 370 Packet PDU MAC Header N/A N/A C8-4C-75-xx-xx-D9 1 119 BP_DOWN, DSID = 60xx26 54-FA-3E-xx-xx-80 Samsung Electronics Co.,LTD 378 MAC Specific Header MAC Management Header Ranging Response C8-4C-75-xx-xx-4D 2 308 54-FA-3E-xx-xx-80 Samsung Electronics Co.,LTD 386 Packet PDU MAC Header N/A N/A C8-4C-75-xx-xx-D9 1 116 BP_DOWN, DSID = 60xx26 54-FA-3E-xx-xx-83 Samsung Electronics Co.,LTD 362 Packet PDU MAC Header N/A N/A C8-4C-75-xx-xx-D9 1 81 BP_DOWN, DSID = 60xx26 54-FA-3E-xx-xx-83 Samsung Electronics Co.,LTD 370 Packet PDU MAC Header N/A N/A C8-4C-75-xx-xx-D9 17 15927 BP_DOWN, DSID = 60xx26 54-FA-3E-xx-xx-83 Samsung Electronics Co.,LTD 378 Packet PDU MAC Header N/A N/A C8-4C-75-xx-xx-D9 72 75435 BP_DOWN, DSID = 60xx26 54-FA-3E-xx-xx-83 Samsung Electronics Co.,LTD 386 Packet PDU MAC Header N/A N/A C8-4C-75-xx-xx-D9 53 54523 BP_DOWN, DSID = 60xx26 54-FA-3E-xx-xx-83 Samsung Electronics Co.,LTD 394 Packet PDU MAC Header N/A N/A C8-4C-75-xx-xx-D9 29 36732 BP_DOWN, DSID = 60xx26 |
54-FA-3E-xx-xx-80 is het CM MAC adres van die Horizon en 54-FA-3E-xx-xx-83 het RTR MAC adres. Op het moment van capturen van de Internet downstreams ontving deze Horizon dus op het RTR MAC adres packets via 5 geconfigureerde downstreams en ook gaan er naast de DOCSIS management packets PDU's naar het CM MAC adres van het modem wat wijst op WifiSpot data verkeer.
Bovenstaand voorbeeld lijkt daarmee toch een normaal functionerend en geregistreerd kabelmodem in zo'n Horizon geval te zijn, dus waarom zou zo'n Horizon niet gaan in voormalig Ziggo gebied?
Het klinkt allemaal wel logisch, maar als die man bij support mij dat uit wist te leggen in plaats van "zo is het nou eenmaal" dan was ik waarschijnlijk niet boos gewordendion_b schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:04:
[...]
Tip: kijk even naar hoe je een statisch IP-adres moet routeren. 1-IP dynamisch CMTS-gebonden is andere koek dan 1-IP klantgebonden statisch. Bridgen is sowieso niet aan de orde, die modem moet hoe dan ook routeren, ws met RIP. Daarmee is niet gezegd dat het theoretisch onmogelijk zou zijn om 1-IP statisch te leveren zonder NAT, maar het is echt appels met peren vergelijken vs gewoon dynamisch IP.
[...]
Heeft weinig met de hardware te maken, of je nu zo'n nieuwe Hitron CGNV4 hebt danwel een hoogbejaarde Cisco EPC3925 hebt, situatie is zelfde. Het is geheid gevolg van de keuzes die gemaakt zijn om statisch klantgebonden IP aan te bieden binnen een netwerk dat er nooit op ontworpen is.
Plus:
- Waarom kan de UPC router wel 1 statisch IP routen, maar als ik dat zelf wil kan dat niet?
- Waarom heb ik een statisch IP? Ik heb daar nooit om gevraagd, en is mij ook nooit gevraagd of ik dat wil (ik kom van consumenten UPC).
En wat betreft de brakke hardware: de enige reden dat ik mijn eigen router wil gebruiken is doordat de UPC router gewoon brak is. Daarom zit ik met 5 extra IP-adressen (anders gebruikte ik gewoon de UPC router, niks aan de hand).
[ Voor 7% gewijzigd door Pizzalucht op 11-10-2015 13:37 ]
Nat loopback werkt weer op het zakelijke abonnement. De hitron modem firmware update even aanvragen bij de helpdesk. Ziggo zegt dat het er niet in zit maar dat zit er wel in. En het werkt. Tevens alles andere bugs opgelost die in de hitron zaten. Nu is het een "perfect" apparaat.duderuud schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:41:
Bij mij bleven ze volhouden dat dat alleen maar kon met het MKB-abonnement. Net als nat loopback.
Voorheen had ik een UPC abonnement waar het allemaal mogelijk was, nu kan het ineens allemaal niet meer, waardeloos
Lijkt me erg verstandig, een product die totaal niet bij je eisen paste afnemen voor een paar Mbps meer is IMHO zacht gezegd nogal onhandig. Ding is nooit bedacht voor wat jij ermee wilde, nogal logisch dat ze geen rekening met je hielden dan...Pizzalucht schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:36:
[...]
Het klinkt allemaal wel logisch, maar als die man bij support mij dat uit wist te leggen in plaats van "zo is het nou eenmaal" dan was ik waarschijnlijk niet boos geworden
Plus:Maar goed, ik ga denk ik binnenkort weer terug naar Ziggo consumenten versie aangezien ze daar nu ook 200/20 hebben, dat was eigenlijk de enige reden dat ik op zakelijk zat.
- Waarom kan de UPC router wel 1 statisch IP routen, maar als ik dat zelf wil kan dat niet?
- Waarom heb ik een statisch IP? Ik heb daar nooit om gevraagd, en is mij ook nooit gevraagd of ik dat wil (ik kom van consumenten UPC).
Oslik blyat! Oslik!
Lijkt me nogal onredelijk om te zeggen. Daarbij vond ik de extra's van zakelijk ook wel fijn, dus om nou zo snel te zeggen dat het product totaal niet bij me past. Zoveel verschilt Zakelijk nou ook weer niet van Prive, en was het heel raar van mij om te denken dat ik opeens niet meer in bridge zou kunnen terwijl vrijwel alles hetzelfde blijft (in ieder geval de modem)?dion_b schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:11:
[...]
Lijkt me erg verstandig, een product die totaal niet bij je eisen paste afnemen voor een paar Mbps meer is IMHO zacht gezegd nogal onhandig. Ding is nooit bedacht voor wat jij ermee wilde, nogal logisch dat ze geen rekening met je hielden dan...
Daarbij zeg ik niet dat ze rekening met me moeten houden, ik vond het hele verhaal van de support man gewoon vreemd klinken, me dan afschepen met "zo is het nou eenmaal" en "betaal maar gewoon 10 euro extra per maand, dan komt alles goed" is gewoon onprofessioneel. Juist in de zakelijke markt verwacht ik dat de meeste mensen die standaard Cisco router uitschakelen en gaan bridgen naar een fatsoenlijke router, ga je dan al die mensen 5 extra IP's laten afnemen terwijl ze dat helemaal niet willen/nodig hebben?
Ik zie nu dat Ziggo Zakelijk tegenwoordig 200/40 heeft, dat vind ik dan wel weer interessant om te hebben. De hoge download boeit me niet zoveel.
Offtopic:
Log net in bij Mijn Ziggo, blijkbaar heb ik telefoniekosten gemaakt, mijn telefoon is niet eens aangesloten

Vorige maand zelfs 0900 nummers
Update: net naar "mijn" nummer gebeld, krijg ik gewoon iemand aan de lijn

[ Voor 7% gewijzigd door Pizzalucht op 11-10-2015 20:34 ]
Oslik blyat! Oslik!
TC7210.Z wordt waarschijnlijk bedoeld.dion_b schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:48:
Welke Technicolor modem?
Die NAS functie werkt enkel natuurlijk als je via USB een hardeschijf aan de Ziggo modem koppel.
Of het snel is heb ik nog niet getest als het uberhaupt werkt en niet is dichtgetimmerd.
Speedtouch freak
edit:
typo was op tel gemaakt.
Het doet het weer. Dit heb ik zo vaak he. Dat de verbinding een kwartier lang weg valt.
[ Voor 21% gewijzigd door mbiesheuvel op 12-10-2015 00:05 ]
Lijkt op een reset van het modem....mbiesheuvel schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 00:03:
En weer stopt ziggo internet ermee. Cisco modem herstart maar die krijgt geen ntp meer mee. Zegt dat het 1970 is. Ping request failed. Een enkele keer 3000ms latency naar 8.8.8.8. Klantenservice natuurlijk nu niet bereikbaar. Echt kut dit.
edit:
typo was op tel gemaakt.
Het doet het weer. Dit heb ik zo vaak he. Dat de verbinding een kwartier lang weg valt.
Wat zegt de spectrum analyzer http://192.168.178.1:8080 ?
Speedtouch freak
Edit:
telnet 8080 ook niet. Ik heb trouwens gewoon bekabeld internet. Niet draadloos.
[ Voor 44% gewijzigd door mbiesheuvel op 12-10-2015 00:19 ]
Aangezien Ziggo momenteel in oud-UPC gebied de TC7200 levert is dat nog niet zo zeker...
Oslik blyat! Oslik!
Speedtouch freak
Ik kreeg hem niet aan de praat.hars73 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:13:
Iemand hier ervaringen met de NAS functie van het Technicolor modem? Ik zag ineens op de Samsung tv dat er een Ziggo-NAS apparaat in het netwerk hing. Is dat ding een beetje stabiel en voldoende snel om via Wifi op de Samsung films af te spelen?
DaveD
Ja het gaat idd over de TC7210... Tis in het huis van mijn ex-vrouw, ikzelf heb nog een oud Cisco modem (zonder router functies). En het is dan de keus voor haar, of een schijf op het modem aan te sluiten of een schijf rechtstreeks op de USB poort van haar Samsung tv. Voorwaarde is dat het gewoon moet werken en stabiel moet zijn, dus ik denk dat ik maar voor de USB poort van de tv ga. Ik heb zelf thuis een Synology staan, die is superstabiel, vandaar dat ik nieuwsgierig was naar de NAS functionaliteit van het Technicolor modem.dion_b schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 00:11:
[...]
Aangezien Ziggo momenteel in oud-UPC gebied de TC7200 levert is dat nog niet zo zeker...
[ Voor 0% gewijzigd door dbz1985 op 12-10-2015 17:45 . Reden: Typfoutje ]
Liever 50hz dan 60hz :=)dbz1985 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:42:
Net een paar dagen een horizon box en het werkt wel mooi...maar op de tv geeft ie aan dat het op 50 hz ipv van 60hz aan het kijken is (50fps ipv 60fps) hoe kan dit? Voorheen met ci+ 1.3 module gekeken op 60hz(60fps) op een samsung D8000 (2011 model)
Maar maakt het je wat uit dan?
Zag ergens wat hapering maar weet niet of het ligt aan de 50 fps ipv 60 fpsArcticWolf schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:48:
[...]
Liever 50hz dan 60hz :=)
Maar maakt het je wat uit dan?
Ah zo, 60hz kan eventueel een hapering veroorzaken. Het signaal in Nederland is namelijk 50hz.dbz1985 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:08:
[...]
Zag ergens wat hapering maar weet niet of het ligt aan de 50 fps ipv 60 fps
Voor zover ik kan vinden zijn alle zenders in het signaal van Ziggo 25 fps. Ik weet alleen niet precies of je dan bij 1080i signaal 25 hele frames per seconde krijgt (=50Hz 1080i) of 25 halve. (De 'i' in '1080i' betekent 'interlaced', wat betekent dat er 540 beeldlijnen per keer worden ververst en niet alles tegelijk zoals bij '1080p'.)ArcticWolf schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:07:
[...]
Ah zo, 60hz kan eventueel een hapering veroorzaken. Het signaal in Nederland is namelijk 50hz.
[ Voor 20% gewijzigd door Jerrythafast op 12-10-2015 19:37 ]
Een handtekening?!
Hier ook een D8000 model maar via de interne CI interface is het signaal toch 50hz wat naar de TV gaat? Waar heb jij die keuze voor 60hz ergens kunnen maken of instellen?dbz1985 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:42:
Net een paar dagen een horizon box en het werkt wel mooi...maar op de tv geeft ie aan dat het op 50 hz ipv van 60hz aan het kijken is (50fps ipv 60fps) hoe kan dit? Voorheen met ci+ 1.3 module gekeken op 60hz(60fps) op een samsung D8000 (2011 model)
Testing, one, two ...
Zelf niet kunnen instellen, volgens mij was het bij de ci+ gewoon 1920x1080p @60HZhardware-lover schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:00:
[...]
Hier ook een D8000 model maar via de interne CI interface is het signaal toch 50hz wat naar de TV gaat? Waar heb jij die keuze voor 60hz ergens kunnen maken of instellen?
De CAM heeft net een update gehad zag ik, waarvoor is dat eigenlijk?
En heb ik nu een Kabel TV Abbo (€18,70) of een TV PLAY START? (duurder).
Ik betaal gewoon €18,70. En kijk dus naar meer dan 3 HD zenders via de Kabel.
Gulfstream G650
Zo, lekker dan. Nog een reden dat ding niet in huis te willen hebben.hcQd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:39:
De horizon doet standaard z'n eigen deïnterlacing en stuurt 1080p50 uit.
(aannemende (puur onderbuik gevoel trouwens
Nickname does not reflect reality
Dan ga ik er vanuit dat jij je mogelijk toch vergist zou kunnen hebben, tenslotte is die 50hz de standaard voor het Nederlandse TV signaal? 60hz en andere beeldfrequenties komen hier enkel tevoorschijn via een HTPC/Mediaspeler.dbz1985 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:06:
[...]
Zelf niet kunnen instellen, volgens mij was het bij de ci+ gewoon 1920x1080p @60HZ
Bij (oud) Ziggo is dit al jaren zo volgens mij. Mijn schoonmoeder met haar basis TV abonnement, kijkt ook al tijden naar de HD zenders in dat pakket, dat is niet enkel NPO 1 t/m 3. FTA(C) kan er enkel naar NPO 1 t/m 3 in HD worden gekeken, maar daar heb je dan geen CI+ module met smartcard voor nodig.SalimRMAF schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:38:
Ik heb me vergist, ik dacht dat ik met mijn standaard abbo (Kabel TV?) die ik al jaren heb, geen RTL4 in HD kon kijken, maar dat kan ik dus wel (icm een 1.3 Quantis CAM).
De CAM heeft net een update gehad zag ik, waarvoor is dat eigenlijk?
En heb ik nu een Kabel TV Abbo (€18,70) of een TV PLAY START? (duurder).
Ik betaal gewoon €18,70. En kijk dus naar meer dan 3 HD zenders via de Kabel.
[ Voor 51% gewijzigd door hardware-lover op 12-10-2015 22:13 ]
Testing, one, two ...
[ Voor 11% gewijzigd door Jerrythafast op 12-10-2015 22:23 ]
Ook even geprobeerd, bij Edge en IE gaat die naar m'n losse router inlog (niet helemaal correct).lSltAlKeR schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 00:06:
[...]
Lijkt op een reset van het modem....
Wat zegt de spectrum analyzer http://192.168.178.1:8080 ?
Bij FireFox laat die de inhoud zien en na deze te hebben opgeslagen als test.html, geopend nu weer in IE,
verteld deze me nu dat: Spectrum Analyzer not supported in this browser. Please use Safari or Chrome.
Duidelijk dus... Chrome Portable geïnstalleerd, test.html geladen, zie afb. Doet verder niets.
Directe link naar 192.168.178.1:8080 openen met Chrome, verwijst ook naar inlog router.

[ Voor 18% gewijzigd door PE4000 op 12-10-2015 23:20 ]
VooroordelenBrad Pitt schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:00:
[...]
Zo, lekker dan. Nog een reden dat ding niet in huis te willen hebben.
(aannemende (puur onderbuik gevoel trouwens) dat m'n andere apparatuur die functie beter uitvoert)
Met feiten kun je betere keuzes maken.
Probeer eens uit te zoeken waarom de Horizon dat niet goed zou doen? De Horizon geeft uitstekend beeld op mijn Samsung smart tv (7000 serie uit 2012).
Ik ben blij dat ik destijds niet uit ging van de reacties op internet en gewoon zo'n Horizon besteld heb
Da's op basis van ervaringen in het verleden met, tot nu toe, alle decoders. M'n tv en/of receiver doen (deden) dat zichtbaar beter. Laat de receiver dat werk nu op zich nemen aangezien dat het beste beeld opleverde.Gadgeteer schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:36:
[...]
Probeer eens uit te zoeken waarom de Horizon dat niet goed zou doen?
Zo'n tv vind ik persoonlijk ook niet geweldig. Maar zo zie je maar, ieder zijn ding. Beter tochDe Horizon geeft uitstekend beeld op mijn Samsung smart tv (7000 serie uit 2012).
Inmiddels al een factory reset op het modem gedaan alsmede al enkele keren van de stroom afgehad, maar heeft niet mogen baten...
In het modem blijft de Connection Status op Upstream parameters acquired staan met Network Access Denied.
In de event log staan daarbij ook nog meldingen zoals: No Ranging Response received - T3 time-out;
Iemand enig idee?
Zoveel storingen zo te zien: https://www.allestoringen.nl/storing/ziggoalex3305 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:23:
Sinds 17:00u plots geen internet meer. Even ook geen televisie gehad maar die was na een half uurtje weer terug. Alleen geen storing te zien op de Ziggo website.
Inmiddels al een factory reset op het modem gedaan alsmede al enkele keren van de stroom afgehad, maar heeft niet mogen baten...
In het modem blijft de Connection Status op Upstream parameters acquired staan met Network Access Denied.
In de event log staan daarbij ook nog meldingen zoals: No Ranging Response received - T3 time-out;
Iemand enig idee?
T3 time-out betekent dat hij geen verbinding heeft met de CMTS van Ziggo.
Tja... er was geen betere in 2012 en goed beeld geeft ie wel degelijkBrad Pitt schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:54:
[...]
[...]
Zo'n tv vind ik persoonlijk ook niet geweldig. Maar zo zie je maar, ieder zijn ding. Beter toch
Voor een LCD-tv zal 'ie inderdaad wel een goed beeld geven maar allemaal off-topic dus >>|Gadgeteer schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:26:
Tja... er was geen betere in 2012 en goed beeld geeft ie wel degelijk
Ik hoopte dat het vanochtend wel opgelost zou zijn op de ene of andere manier, maar helaas.alex3305 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:57:
Alleen lijken de meeste storingen na 20:00u opgelost te zijn. Maar bedankt voor je inzicht.
Er staat inmiddels een monteur ingepland voor vrijdag, maar ik ben benieuwd wat die uberhaupt kan doen...
Edit: iemand nog andere ideeën dan wachten op de monteur? Ziggo tech zegt niets te kunnen doen nu.
[ Voor 11% gewijzigd door alex3305 op 14-10-2015 10:15 ]
TV doet het wel?alex3305 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:53:
[...]
Ik hoopte dat het vanochtend wel opgelost zou zijn op de ene of andere manier, maar helaas.
Er staat inmiddels een monteur ingepland voor vrijdag, maar ik ben benieuwd wat die uberhaupt kan doen...
Edit: iemand nog andere ideeën dan wachten op de monteur? Ziggo tech zegt niets te kunnen doen nu.
En op welk lampje blijft je modem 'hangen'?
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Het modem zit al rechtstreeks op het AOP, wel via SQ601 natuurlijk. Het US/DS lampje blijft knipperen op de Technicolor.
Volgens de Ziggo helpdesk heeft ons modem een 100% ping loss, en wij krijgen een access denied. Verder blijkt onze bovenbuur er ook last van te hebben... Maar verder geeft tech aan niets te kunnen doen, behalve wachten op een monteur. Alleen ben ik sceptisch of die iets kan.
Wat blijft er knipperen, US of DS? Dat is van wezenlijk belang.alex3305 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:24:
TV werkte eventjes ook niet meer en na een half uurtje weer wel. Dus dat is in ieder geval iets.
Het modem zit al rechtstreeks op het AOP, wel via SQ601 natuurlijk. Het US/DS lampje blijft knipperen op de Technicolor.
Volgens de Ziggo helpdesk heeft ons modem een 100% ping loss, en wij krijgen een access denied. Verder blijkt onze bovenbuur er ook last van te hebben... Maar verder geeft tech aan niets te kunnen doen, behalve wachten op een monteur. Alleen ben ik sceptisch of die iets kan.
In dat geval is het het meest waarschijnlijk dat er een storing in de buitenkabel of eindversterkerkast zit.alex3305 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:46:
Ik dacht dat het één lampje was, maar het is het US lampje.
Fijn om te weten. Maar ik ben bang dat de in geplande monteur dan ook niets kan. Toch?Timmert schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:15:
[...]
In dat geval is het het meest waarschijnlijk dat er een storing in de buitenkabel of eindversterkerkast zit.
Anders toch maar weer contact opnemen met Ziggo...
Als het goed is kan hij dat wel oplossen hoor.alex3305 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:18:
[...]
Fijn om te weten. Maar ik ben bang dat de in geplande monteur dan ook niets kan. Toch?
Anders toch maar weer contact opnemen met Ziggo...
Ik heb een vraag aan de mensen die een Technicolor 7210 bezitten (het redelijk nieuwe modem) met AC-support. Is het mogelijk om beide frequentiebanden tegelijk te gebruiken? Dus de 2,4ghz en de 5ghz tegelijk wat op alle routers kan. Ik lees dat dit op de Cisco modem ook het geval is?
Momenteel heb ik een Ubee 3226 en deze kan dit dus niet, ik kan ervoor kiezen om 1 frequentie tegelijk in te schakelen dus moet ik kiezen en aangezien de PS4 enkel de 2,4ghz frequentie ondersteunt moet ik daarvoor kiezen.
Graag hoop ik op een antwoord..
Groetjes!
Ik heb 4 apparaten een statisch IP gegeven (2 * AP, NAS, TV) nu ik een 4e en 5e apparaat wil instellen werkt het niet.
Ik stel de apparaten op exact dezelfde manier in als de andere 4, maar toch blijft de router hem een IP toekennen waarmee hij bekend was voordat de statische IP was ingesteld, een herstart van de router werkt niet. Ik blijf onder de range die de router zelf uitdeelt, vanaf .10
De apparaten kunnen zelf daarna niet op internet, maar ik kan ze wel pingen met zowel het statisch IP als dynamisch toegekende IP.
Ik heb de router al een keer volledig naar de fabrieksinstellingen gereset, maar dat helpt niet..
Wie heeft de oplossing?
[ Voor 15% gewijzigd door Driek op 14-10-2015 20:58 ]
Tijd van werken, tijd van rusten
Kortweg ja... maar ik vind het 5Ghz kanaal eerlijk gezegd een drama door 1 betonnenvloer heen.... bovendien ben ik de enigste hier met 5Ghz in de weide omtrek.....epamel schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:18:
Beste tweakers,
Ik heb een vraag aan de mensen die een Technicolor 7210 bezitten (het redelijk nieuwe modem) met AC-support. Is het mogelijk om beide frequentiebanden tegelijk te gebruiken? Dus de 2,4ghz en de 5ghz tegelijk wat op alle routers kan. Ik lees dat dit op de Cisco modem ook het geval is?
Momenteel heb ik een Ubee 3226 en deze kan dit dus niet, ik kan ervoor kiezen om 1 frequentie tegelijk in te schakelen dus moet ik kiezen en aangezien de PS4 enkel de 2,4ghz frequentie ondersteunt moet ik daarvoor kiezen.
Graag hoop ik op een antwoord..
Groetjes!
Er worden ook 2 SSID's uitgegeven die je kan veranderen. 1 voor 2,4 & 1 voor de 5Ghz band
Speedtouch freak
Dankjewel voor je reactie, wat de klantenservice vertelde is dus complete onzin, dat elk modem maar 1 frequentieband tegelijk kan uitzenden. Dacht ik dus al, maar het is wel het geval bij mijn Ubee 3226 modem.lSltAlKeR schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:26:
[...]
Kortweg ja... maar ik vind het 5Ghz kanaal eerlijk gezegd een drama door 1 betonnenvloer heen.... bovendien ben ik de enigste hier met 5Ghz in de weide omtrek.....
Er worden ook 2 SSID's uitgegeven die je kan veranderen. 1 voor 2,4 & 1 voor de 5Ghz band
Hoe is verder de technicolor qua snelheid, ping, bekabeld etc.
Ik woon zelf in een appartement met bijna alleen maar UPC/Ziggo abonnees en allemaal op het 2,4 ghz kanaal. Een relatief klein appartement met 3 kamers en de 2 slaapkamers amper bereik.
Dus denk dat het wifi van de Ubee nog slechter is dan de Technicolor.
En ja ik kan een eigen router aansluiten maar dat wil ik niet omdat ik dan meerdere apparaten in de woonkamer heb staan aangezien het signaal daar binnen komt (helaas).
Thnx in ieder geval en ben benieuwd naar meer reacties / recensies.
Nouja, jij belt met de voormalige UPC helpdesk. Dat is nog altijd gescheiden. In het voormalige UPC verzorgingsgebied worden geen concurrent dualband modems uitgeleverd dus in die zin hebben ze eigenlijk wel gelijk.epamel schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:32:
[...]
Dankjewel voor je reactie, wat de klantenservice vertelde is dus complete onzin, dat elk modem maar 1 frequentieband tegelijk kan uitzenden. Dacht ik dus al, maar het is wel het geval bij mijn Ubee 3226 modem.
Hoe is verder de technicolor qua snelheid, ping, bekabeld etc.
Ik woon zelf in een appartement met bijna alleen maar UPC/Ziggo abonnees en allemaal op het 2,4 ghz kanaal. Een relatief klein appartement met 3 kamers en de 2 slaapkamers amper bereik.
Dus denk dat het wifi van de Ubee nog slechter is dan de Technicolor.
En ja ik kan een eigen router aansluiten maar dat wil ik niet omdat ik dan meerdere apparaten in de woonkamer heb staan aangezien het signaal daar binnen komt (helaas).
Thnx in ieder geval en ben benieuwd naar meer reacties / recensies.
Dit topic is gesloten.