Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Jerrythafast schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:30:
Misschien kun je met een eigen router MAC spoofing gebruiken om ze allemaal op te maken. Vraag me ergens wel af wat Ziggo gaat doen als d'r opeens zoveel IP-adressen worden geleast. Misschien dat ze dan de uitrol van IPv6 wel gaan versnellen :+
Ik denk dat ze mijn aansluiting/modem in quarantaine gaan zetten als ze zien dat al die IP adressen naar 1 CPE gaan ;), zij het tijdelijk.

Edit: Bij 10 DHCP leases op 1 dag (was met lab aan het prutsen) ging er in ieder geval geen belletje af bij ze ;)

Ook kan ik de MAC adressen in mijn eigen /23 WAN subnet zien..

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Lzs6SncY2JAx6zVnuj2DAeWD/full.png

[ Voor 21% gewijzigd door MisteRMeesteR op 07-10-2015 11:35 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven92
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05-2021
We willen hier thuis gaan overstappen op Ziggo. Woon in een landelijk gebied waar alleen Ziggo snel internet levert. (bestaande internetverbinding 6mbit).

Ik heb alleen nog wat vragen:

-Welk modem kun je het beste vragen aan Ziggo
-Wel of geen Horizon?
-Is onbeperkt bellen via vaste lijn echt 'onbeperkt'?
-Welke Router/wifi repeater raden jullie aan. (het is een groot (land)huis met hoogteverschillen. Tegen een dijk aangebouwd).
-Welke snelheid? 3 pc's bedraad aangesloten en verder nog wat smartphones. Ik download/stream nog wel is een film.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steven92 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:07:
Je hebt bij Ziggo niet de mogelijkheid om te kiezen. Alle modems die momenteel worden uitgeleverd hebben zo hun voors en tegens. Mijn advies is om gewoon te kijken wat je krijgt (enige optie) en na verloop van tijd beslissen of je het ding laat bridgen en er een eigen router achter zet of niet.
-Wel of geen Horizon?
Heel persoonlijke aangelegenheid. Ik ben zelf geen fan van kastjes bij de TV. Een CI+ module met bijbehorende smartcard heeft mijn voorkeur.
Ja, alle vaste en mobiele nummers in Nederland. (Strikt gezien is er wel een FUP, als je 24/7 een lijn open houdt gaan ze ongetwijfeld vragen stellen.)
-Welke Router/wifi repeater raden jullie aan. (het is een groot (land)huis met hoogteverschillen. Tegen een dijk aangebouwd).
Wifi repeaters raad ik af, dat vertraagt naar mijn ervaring de boel alleen maar. Hang op strategische plekken access points (of switches met WiFi) op die bekabeld zijn verbonden met de rest van je netwerk. Advies over welke precies laat ik over aan anderen.
-Welke snelheid? 3 pc's bedraad aangesloten en verder nog wat smartphones. Ik download/stream nog wel is een film.
Tenzij je regelmatig meerdere downloads en/of Full HD streams tegelijk op meerdere apparaten binnentrekt heb je in principe aan het basisabonnement (40 Mbit/s download, 4 Mbit/s upload) genoeg. 99% van de mensen trekt dat 99% van de tijd niet vol. Aangezien je van 6 Mbit komt verwacht ik ook niet dat je opeens vraag hebt naar het tienvoudige. Je moet behoorlijk fanatiek zijn als je 40 Mbit aan videostreams tegelijk wilt binnentrekken, dus het enige waarbij je die hogere snelheid merkt is om er wat seconden/minuten af te schaven als je iets groots downloadt. Bedenk je ook dat je altijd heel eenvoudig via Ziggo.nl je abonnement kunt aanpassen. Je kunt alleen het eerste jaar niet omlaag aanpassen tot onder dat waarmee je begon, dus dat is een extra reden om in het begin het laagste abonnement af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We willen hier thuis gaan overstappen op Ziggo. Woon in een landelijk gebied waar alleen Ziggo snel internet levert. (bestaande internetverbinding 6mbit).

*knip*
Alvast bedankt!
200mbit is leuk als je snel iets nodig hebt }:O ik heb het voor de lol... maar eigenlijk heb ik dat helemaal niet nodig :P (ik haal 24,5MB/s via torrents...)
120mbit is een goeie snelheid, maar het ligt eraan wat je ermee gaat doen... beetje mailen en browsen kan ook met 40mbit.

Je moet echter minimaal het 120mbit pakket hebben voor Horizon.

-Welke Router/wifi repeater raden jullie aan. (het is een groot (land)huis met hoogteverschillen. Tegen een dijk aangebouwd)..
Veel beton? De standaard 2,4ghz wifi frequentie van de Ziggo modems is niet slecht dus zal enkele tientallen meters ver reiken zonder problemen.

Graties tip:
Je mag volgens mij altijd upgraden, ongeacht je contract. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 07-10-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:53
ArcticWolf schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 23:15:
[...]

Je moet echter minimaal het 120mbit pakket hebben voor Horizon.
Het internet en tv gedeelte kan je los van elkaar kiezen , je kan dus ook Connect Start & Play Complete nemen a 55,95 , dan heb je 40 Mbit/s en de Horizon.

Of als de horizon je niets boeit, Connect Complete & Play Start nemen , ook 55,95 maar dan heb je 120 Mbit/s en een standaard HD ontvanger of CI+ module.

Zie: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

[ Voor 31% gewijzigd door Janus Bier op 08-10-2015 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou het is binnen en werkt.

http://www.speedtest.net/my-result/4726959411

Ben tevreden, wel grappig was dat mijn kabel niet aangesloten zat in de wijk kast... En dit had ik ook aangegeven maar moest toch een dag nadat ik mijn pakket kreeg gebeuren.

Ik heb nu Connect Max 200/20 en TV starter ofzo met een Technicolor modem.
Wifi werkt goed en is snel, portforwarding is redelijk te doen maar wel omslachtig als ik het vergelijk met de Fritzbox 7360.

Gister avond de Battlefront Beta gedownload van 10GB en dat ging lekker vlot met 25MB/s.
Ook de upload is zeer fijn, het scheelt gewoon zoveel want uiteindelijk had ik nog 28/3.9mbit over op mijn VDSL verbinding (van de 52/5.2).

Mijn XS4ALL verbinding staat nu als Backup lijntje en dat is ook wel erg handig.

[ Voor 25% gewijzigd door prutser001 op 08-10-2015 08:10 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geen idee wat er net gebeurde, maar alles begon te flippen en modem was z'n channel locks kwijt 8)7

Stonden allebei op 1:
Counter
T3 Timeout 3
T4 Timeout 11

Enige wat ik kan bedenken is dat m'n "nieuwe" abonnement is ingegaan (die zou vandaag ingaan :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
ArcticWolf schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 23:15:
[...]

[b]-Welke snelheid? 3 pc's bedraad aangesloten en verder nog wat smartphones. Ik download/stream nog wel
120mbit is een goeie snelheid, maar het ligt eraan wat je ermee gaat doen... beetje mailen en browsen kan ook met 40mbit.
Grappig hoe dat de laatste tijd opgeschoven is. Het komt een beetje over alsof 40Mbit echt heel weinig is en dat het 'net' genoeg is om een mailtje te versturen en een webpagina te openen. Dat lukt op een 2 Mbit lijn ook prima. 99,999 van de wereldbevolking zal het verschil echt niet merken, als de latency van de lijn maar goed is.

Ik ken zat organisaties van 300+ FTE waar de internetlijn een 20/20 lijntje is. Daar worden websites op gehost, gaat al het mailverkeer over, werken mensen over vanuit huis en browsen medewerkers het internet mee over. Recentelijk stapte een organisatie over van een 18/18 naar een 100/100 verbinding: niemand die dat door heeft. Niets voelt sneller. Niets. Alleen in de netwerk grafieken staan de pieken minder dicht bij hun maximale waarden :-)

Ik ken ook kleine clubjes (15 FTE) die gigabit op de zaak hebben. Daar een internetpagina openen voelt niet anders dan bij zo'n club als ik hierboven beschrijf.

Dan nu een echt advies: die 40/4 is prima. Ben je een downloader (of gamer met steam <:), dan zul je waarschijnlijk wat meer snelheid willen. Da's wel prettig. Of als je aan remote back-up doet, dan is extra upload leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ken ook zat organisaties die alles op diverse locaties in NL realtime willen mirroren met <1gbit lijn, terwijl er ook nog eens 5000 mensen op dezelfde lijn zitten :+

Maar goed, ik had het idee dat hij wilde streamen dan is 120mbit wel wenselijker ;) ook al is 40mbit toereikend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-09 20:26

-Wel of geen Horizon?

Alvast bedankt!
Je gebruikt nu DSL? Kijk hier eens of je bij je huidige provider niet meer snelheid kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een snelheid van 6 Mbit kun je bij mijn weten niet als abonnement afnemen, ik denk dat Steven met die 6 Mbit doelde op de daadwerkelijk in de praktijk behaalde snelheid over zijn DSL-lijn. Een snelheidsverhoging door investering in het netwerk had hij dan direct moeten merken. Bij DSL is het in de meeste gevallen immers niet het abonnement dat de snelheid beperkt, maar de techniek zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 16:28

Falastine

Think about my signature...

Ik heb dus een aansluitpunt in de meterkast waar alles op binnenkomt. Nu loopt er vanuit de meterkast naar de woonkamer via het plafond een kabel naar een aansluitpunt in de woonkamer. Dit signaal is standaard erg slecht zelfs met een versterker erop is het nog niet goed.

De kabels door de plafonds heb ik niet zelfs gelegd maar dit is door de woningbouw gedaan wat zou ik hier nog aan kunnen doen zodat dit verbeterd?

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Modem gewoon in meterkast plaatsen...?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Falastine schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:57:
Ik heb dus een aansluitpunt in de meterkast waar alles op binnenkomt. Nu loopt er vanuit de meterkast naar de woonkamer via het plafond een kabel naar een aansluitpunt in de woonkamer. Dit signaal is standaard erg slecht zelfs met een versterker erop is het nog niet goed.

De kabels door de plafonds heb ik niet zelfs gelegd maar dit is door de woningbouw gedaan wat zou ik hier nog aan kunnen doen zodat dit verbeterd?
Kun je een foto van deze kabel maken? Indien recent aangelegd kan het bijna geen slechte kabel zijn, maar zal er ergens iets slecht gemonteerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 07:14
Het hoeft lang niet altijd aan de kabel zelf te liggen. Een rotte connector of wandcontactdoos kan ook aardig wat roet in het eten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Ik heb daarnaast een Hirschmann GHV41MX hierop aangesloten maar zelfs met deze versterker is het beeld erg slecht digitaal zelfs 0% op beide signalen. Op 1 contacdoos welke binnenkomt in de meter kast kan ik niks doen omdat deze verzegeld is. De enige waar ik wat mee kan is de wandcontactdoos welke in de woonkamer uitkomt ik zal deze vanavond checken. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Falastine schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:27:
Ik heb daarnaast een Hirschmann GHV41MX hierop aangesloten maar zelfs met deze versterker is het beeld erg slecht digitaal zelfs 0% op beide signalen. Op 1 contacdoos welke binnenkomt in de meter kast kan ik niks doen omdat deze verzegeld is. De enige waar ik wat mee kan is de wandcontactdoos welke in de woonkamer uitkomt ik zal deze vanavond checken. Alvast bedankt.
Hoe bedoel je verzegeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Er zit zo een ijzerlusje omheen. En kan deze dus niet openen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Falastine schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:31:
[...]

Er zit zo een ijzerlusje omheen. En kan deze dus niet openen of iets dergelijks.
:? foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Verzegeld AOP waarschijnlijk.

Maar inderdaad eens wat foto's zodat we je op weg kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:11:
De mijne Expires: Sun Oct 11 22:38:45 2015. Dus morgen (8 oktober) om 10:38:45 in de ochtend zou hij moeten renewen. Ik kom hier morgen op terug ;)
Okee, het is 10:38...
"Expires: Sun Oct 11 22:38:45 2015"

EDIT 10:40 10:42: nog geen verandering...

EDIT2: Modem staat op wintertijd 8)7 nog een uurtje geduld dus...

[ Voor 16% gewijzigd door Jerrythafast op 08-10-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

MediaZoo schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:35:
Verzegeld AOP waarschijnlijk.

Maar inderdaad eens wat foto's zodat we je op weg kunnen helpen.
Ik zal vanavond foto's plaatsen ik ben nu op werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:38:
[...]

Okee, het is 10:38...

EDIT 10:40 10:42: nog geen verandering...
hij renewed toch pas op 11 okt. 22:38:45?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:44:
[...]

hij renewed toch pas op 11 okt. 22:38:45?
Hij expiret op 11 oktober om 22:38:45. De hypothese was dat een DHCP client bij 50% van de leasetijd een renew doet. De leasetijd is 7 dagen, dus 3,5 dag voordat hij verloopt moet de renewal plaatsvinden. Dat moment was als mijn rekenkunsten mij niet in de steek laten een paar minuten geleden aangebroken...

Ik begin nu te twijfelen aan de tijdzone waarin dat ding staat ingesteld. Misschien staat hij op wintertijd (CET), dan is het nu pas 9:49. Of misschien staat hij op UTC, dan is het pas 8:49. Als hij over twee uur nog niet heeft gerenewd weet ik het ook niet meer :9

[ Voor 21% gewijzigd door Jerrythafast op 08-10-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hij staat bij mij op: Current Time Thu Oct 08 09:52:42 2015
GMT +1 dus ;) en niet +2 dus je moet nog een uur wachten gok ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:53:
hij staat bij mij op: Current Time Thu Oct 08 09:52:42 2015
GMT +1 dus ;) en niet +2 dus je moet nog een uur wachten gok ik zo...
Oooh verrek er is een speciale pagina Time waar je dat op kunt zien 7(8)7
Wordt vervolgd... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 07:15
Indien je het eerste aansluitpunt ( AOP ) in de meterkast hebt dan is de kans idd zeer groot dat die verzegeld is aangezien je er niet met je handen aan mag komen.
Vanaf het AOP in de meterkast loopt er altijd al een kort kabeltje naar je eerste meterkast splitter ( die verdeeld je diensten weer naar je modem / tv )
Dat is gewoon al jaren zo sinds er meterkast aop's zijn, geen foto voor nodig lijkt me.. Tenzij ik hier de plank volledig mis sla en het over iets anders gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenC schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:55:
[...]

Indien je het eerste aansluitpunt ( AOP ) in de meterkast hebt dan is de kans idd zeer groot dat die verzegeld is aangezien je er niet met je handen aan mag komen.
Vanaf het AOP in de meterkast loopt er altijd al een kort kabeltje naar je eerste meterkast splitter ( die verdeeld je diensten weer naar je modem / tv )
Dat is gewoon al jaren zo sinds er meterkast aop's zijn, geen foto voor nodig lijkt me.. Tenzij ik hier de plank volledig mis sla en het over iets anders gaat.
Niet iedereen heeft een modern huis? coax stamt al uit de jaren 70/80... ik heb nog nooit een verzegeling gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel

-Wel of geen Horizon?

Alvast bedankt!
Geen keuze
-Wel of geen Horizon?
Persoonlijke voorkeur, zelf heb ik hem wel en ik geniet echt van de extra functies tegenover een ci+ (ci+ doet niks alleen zenders ''digitaal'' weergeven). Met de horizon heb ik gratis myprime (videotheek achtig iets maar dan is alles daarbinnen gratis te zien, waaronder echte top films met hoge ratings op imdb) en gratis gemist tot 7 dagen terug op vrijwel elke zender. Zelf nemen wij bijna nooit op (mijn fam daarentegen wel) dus is het handig als we een leuk programma gemist hebben dat we die gratis terug kunnen kijken via de horizon
Joa me moeder gebruikt het nog altijd, je kan binnen NL GRATIS ONBEPERKT dus niet 1000 min oid bellen naar 06 en vast tenzij het service nummers zijn met extra kosten ( duh )
Test eerst het standaard modem, kies wel om een los modem te nemen en niet het modem die in de horizon zit. Het losse modem kan je vaker beter plaatsen dan de horizon die in een tv meubel zit en daar al zijn eerste wifi signaal verliest. (hzn stuk? jammer geen tv en geen internet en geen bellen, dus gewoon een los modem pakken)
Zelf heb ik de 120mb lijn met 1 pc bedraad, 1 laptop draadloos, een xbox one bedraad en een reeks gadgets. Wellicht heb je aan 40 voldoende maar die keuze heb je altijd.. Denk je dat 120 teveel is neem dan het 40 lijntje en als je daar iets aan stoort omdat het downloaden niet snel genoeg gaat dan is 120 leuker.
MAAR aangezien jij zo te lezen veel via de wifi wilt doen, zou ik toch sneller de 120 nemen. Waarom? Er gaat al ontiegelijk veel verlies opspelen met het hele wifi systeem/idee waardoor je met 40mb bizar weinig kan overhouden. Zeg dat je op 1 apparaat 50% ontvangt van je totale snelheid via de wifi is dat dus in een gunstige situatie 20mb. Met de 120mb heb je minder zorgen / koppijn denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
ArcticWolf schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:02:
[...]

Niet iedereen heeft een modern huis? coax stamt al uit de jaren 70/80... ik heb nog nooit een verzegeling gezien.
Hm zeg ik dat?:P
Het ging hier om een meterkast situatie waarbij het eerste aansluitpunt in de meterkast is. Het AOP in de meterkast is niet hetzelfde indien je AOP in de woonkamer (ook wel een wandcontactdoos genoemd die als AOP diend aangezien je in de meterkast dan niks hebt zitten zoals ik ook gehad heb in een appartement) is. Het aop in de woonkamer kan je mits je wilt zelf vervangen, deze is dus ook niet verzegeld.
Die in de meterkast mag je niet open/losmaken en is daardoor verzegeld.

Nogmaals ik kan ernaast zitten hoor en misschien heeft hij het over een aansluiting van KPN of ik weet niet wat, maar het enige zegeltje die ik weleens gezien heb is die op het AOP van Ziggo/UPC in de meterkast om reden dat je er niet aan mag zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door LopendeVogel op 08-10-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
JeroenC schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:55:
[...]

Hier sla je de plank mis. Er zijn verschillende typen AOP's. Zowel met rtv/data filter ingebouwd en 2 of 3 uitgangen maar ook simpel een galvanische scheiding die signaal 1 op 1 doorgezet. Verzegeling kun je verwijderen, maar dan nog kun je niets. Je hebt een blokje met een aarde draadje met erin een f-connector vastgedraaid. Blokje defect kun je niet zien alleen meten. Connector vervangen op een groene kabel? Kun je proberen maar hij is een stuk stugger dan een binnenhuis coaxkabel dus heb je echt de juiste tools nodig om een f-connector goed vast te krijgen.

Daarbij is in veel oudere situaties zelf een AOP in de meterkast geplaatst maar modem etc in de woonkamer. Daar is het AOP rechtstreeks doorgelust. Dus een overzichtje van de situatie is wenselijk. Geen enkele installatie is gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
MediaZoo schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:10:
[...]

Hier sla je de plank mis. Er zijn verschillende typen AOP's. Zowel met rtv/data filter ingebouwd en 2 of 3 uitgangen maar ook simpel een galvanische scheiding die signaal 1 op 1 doorgezet. Verzegeling kun je verwijderen, maar dan nog kun je niets. Je hebt een blokje met een aarde draadje met erin een f-connector vastgedraaid. Blokje defect kun je niet zien alleen meten. Connector vervangen op een groene kabel? Kun je proberen maar hij is een stuk stugger dan een binnenhuis coaxkabel dus heb je echt de juiste tools nodig om een f-connector goed vast te krijgen.

Daarbij is in veel oudere situaties zelf een AOP in de meterkast geplaatst maar modem etc in de woonkamer. Daar is het AOP rechtstreeks doorgelust. Dus een overzichtje van de situatie is wenselijk. Geen enkele installatie is gelijk.
Ik sla de plank mis? Why? Jij verteld gewoonweg 100% hetzelfde alleen geef jij aan dat je nog een ander type AOP in de meterkast hebt. En om het niet al te ingewikkeld te maken ben ik niet over een ander type AOP begonnen.
Die AOP waar jij het over hebt die zie je ook nog weleens in woonkamers en niet alleen in de meterkast ( zelden, maar ze zijn er) waardoor je inderdaad op die ''meterkast'' aop direct 1 tv en 1 modem kan aansluiten, klopt. Maar dat staat 100% los van dit zegel verhaal.

In vrijwel alle nieuwbouw woningen zie je voornamelijk dat gene in jou laatste alinea ( AOP in de meterkast, die wordt gesplitst/doorgelust naar een wandcontactdoos in je woonkamer. Je eerste aansluitpunt is echter nog altijd in de meterkast en niet in de woonkamer. )

Echt ik begrijp niet waar ik de plank mis sla graag wat meer info, aangezien jij niks anders verteld behalve dat er nog een ander type AOP in omloop zijn( al jaren niet meer hoor, ze zijn wel nog aanwezig dat klopt ), maar ook die zullen een zegeltje hebben.

En inderdaad waar ik het ook mee eens ben is dat er gewoonweg veel meer info nodig is dan een verhaal van: ja slecht signaal wordt door gelust, kabels door plafond. Dat is gewoonweg zo gebrekkig dat je er weinig mee kan. Maar aangezien ik het woord zegel las dacht ik gelijk aan het AOP in de meterkast, aangezien die bij mij naar mijn weten altijd gezegeld zijn geweest omdat je ze niet mag openen. En ook daar geef je mij gelijk in:
Verzegeling kun je verwijderen

Daar, dat is eigenlijk al meer dan voldoende waarin je gewoonweg zegt: JeroenC je hebt helemaal gelijk daar zit een zegel, discussie afgelopen dan toch? Want daar ging de discussie/vraag immers over, althans op basis van de gebrekkige info die de tweaker gegeven heeft hebben we 1 zegel weten te achterhalen: HET AOP IN DE METERKAST.

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 08-10-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
JeroenC schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:02:
[...]
MAAR aangezien jij zo te lezen veel via de wifi wilt doen, zou ik toch sneller de 120 nemen. Waarom? Er gaat al ontiegelijk veel verlies opspelen met het hele wifi systeem/idee waardoor je met 40mb bizar weinig kan overhouden. Zeg dat je op 1 apparaat 50% ontvangt van je totale snelheid via de wifi is dat dus in een gunstige situatie 20mb. Met de 120mb heb je minder zorgen / koppijn denk ik :D
Wat een onzin, die 40/120/200Mbit is wat je modem aan snelheid krijgt, WiFi snelheid staat daar volledig los van.Als je 20Mbit met wifi zou halen dan zorgt een 120 of 200MBit abonnement echt niet dat er opeens meer snelheid beschikbaar komt voor jouw WiFi.

Ik raad (bijna) iedereen aan om met het 40Mbit abonnement te starten. Ik ken weinig situaties wanneer een normaal huishouden meer nodig zou hebben. Downloaden gaat alleen wat langzamer, maar dat kun je ook begrenzen of 's nachts / overdag doen als er niemand thuis is. Zeker omdat het televisie signaal hier totaal los van staat en bij ADSL van je download afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenC schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:02:
Hier geef je juist helemaal het tegengestelde advies. Als je via WiFi de 40 Mbit/s niet haalt, dan heeft het 0,0 zin om een 120 Mbit/s abonnement te nemen. Je WiFi wordt immers niet sneller van een sneller abonnement. Als je de 40 Mbit/s niet haalt is er trouwens ook iets serieus mis met je WiFi. In principe zou je met een 802.11n WiFi-kaart gewoon de volle snelheid van het 120 Mbit abbo moeten kunnen halen. En als je een 40 Mbit/s abbo afneemt haal je binnenshuis (van laptop naar NAS bijvoorbeeld) nog steeds gewoon die maximale snelheid. De abbo-snelheid gaat echt puur en alleen over de coax verbinding tussen jouw modem en Ziggo's apparatuur in de wijk.

EDIT: Ingehaald door de poster boven mij. 100% eens met bovenstaande post :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jerrythafast op 08-10-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Dat is gewoon al jaren zo sinds er meterkast aop's zijn, geen foto voor nodig lijkt me..
Het sloeg op dit stukje. Er zijn talloze verschillende meterkast AOP's in omloop, welke al jaren gebruikt worden sinds er meterkast AOP's gebruikt worden.

De DIO-01 en Technetix VQR-601R zijn AOP's die tegenwoordig geplaatst worden. Maar er zijn genoeg voorgangers, die ook nu nog te verkrijgen zijn, met meerdere uitgangen op het AOP zelf.

Kijk hiervoor maar eens naar de TRIS en TSA series van Technetix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

In mijn specifieke suituatie moet ik hem dus zelf doorlussen van de verzelgelde doos in de meterkas naar de connector in de woonkamer. Dus dit is verder nu gedaan met een simpele connector die je standaard geleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
jongetje schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:21:
[...]

Wat een onzin, die 40/120/200Mbit is wat je modem aan snelheid krijgt, WiFi snelheid staat daar volledig los van.Als je 20Mbit met wifi zou halen dan zorgt een 120 of 200MBit abonnement echt niet dat er opeens meer snelheid beschikbaar komt voor jouw WiFi.

Ik raad (bijna) iedereen aan om met het 40Mbit abonnement te starten. Ik ken weinig situaties wanneer een normaal huishouden meer nodig zou hebben. Downloaden gaat alleen wat langzamer, maar dat kun je ook begrenzen of 's nachts / overdag doen als er niemand thuis is. Zeker omdat het televisie signaal hier totaal los van staat en bij ADSL van je download afgaat.
Let op let op, want we hebben natuurlijk de snelheid die je router verstuurt en je device ontvangt (de lan snelheid).
Stel je laptop is draadloos met 100mbps verbonden dan wilt het niet zeggen dat jij ook je volledige ziggo snelheid binnen krijgt op de laptop (bijv 40) daar gaat altijd verlies in zitten. Volgens mij is het zelfs zo dat je max 90% van de door de provider aangeboden snelheid haalt via de wifi ( ergens ooit gelezen... )
Er gaat gewoon data verloren via de wifi dat is een feit ( zal ook niemand mij tegenspreken denk ik ), indien je straks een 40mb haalt en zeg dat je downloadsnelheid zo'n 4.4MB's is succes om dat te halen in zijn situatie. Hij zal dan als voorbeeld bijv 2MBps's halen, is dat voldoende? Dat is aan hem en daarom gaf ik net als jij aan van: je kan natuurlijk ook eerst de goedkoopste lijn pakken, is die niet snel genoeg kan je altijd hoger naar 120. (lees maar terug want ik haal dat zelf ook aan hoor...)
Met de 120Mbps zal je in deze zelfde situatie dus ongeveer 6MBp's halen iets wat natuurlijk een stuk prettiger werkt. Je zult dus niet met de 120Mbps diezelfde snelheid halen als de 40mb maar gewoon een stuk meer.
Bijvoorbeeld de helft van de snelheid is mogelijk via de wifi in zijn situatie waarbij de laptop met uh 100 of 200Mbps verbonden is met de wifi:
40Mbps -> router - > wifi / verlies -> device ontvangt 20Mbps van ziggo dus zeg zo'n 2.4MB/s download snelheid
120Mbps -> router -> wifi / verlies -> device ontvangt 60Mbps van ziggo dus zeg zo'n 6.6MB/s download snelheid
Indien je laptop met 200Mbps verbonden is met de router draadloos wilt het niet zeggen dat die ook de volledig snelheid van de provider binnen krijgt.
Het is maar een schets om iets duidelijk te maken, vandaar dat ik ook regelmatig het woord: bijvoorbeeld gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Maak eerst even wat foto's. Van zowel je AOP, als connectoren, kabel en wandcontactdoos (Zonder het decoratieve kapje) Graag foto van dichtte wcd en open geschroefde wcd waar de aangesneden kabel te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
MediaZoo schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:26:
[...]

Het sloeg op dit stukje. Er zijn talloze verschillende meterkast AOP's in omloop, welke al jaren gebruikt worden sinds er meterkast AOP's gebruikt worden.

De DIO-01 en Technetix VQR-601R zijn AOP's die tegenwoordig geplaatst worden. Maar er zijn genoeg voorgangers, die ook nu nog te verkrijgen zijn, met meerdere uitgangen op het AOP zelf.

Kijk hiervoor maar eens naar de TRIS en TSA series van Technetix.
Ja maar dat maakt toch voor de rest niet uit? Het ging erom dat er een ''verdachte'' zegel te vinden was, en een mede tweaker niet weet waar een zegel zou moeten zijn ( weet zo even niet meer wie dat was uit mijn hoofd) en ik gaf vervolgens aan waar eventueel een zegel zou kunnen zitten: AOP in de meterkast is meestal voorzien van een zegel.

Dat er verschillende aop's in de meterkast te vinden zijn is niet echt relevant denk ik? Want naar mijn weten zijn alle aop's in de meterkast voorzien van een zegel? Tenzij ze natuurlijk vergeten zijn een zegel erop te zetten of doordat een monteur die ooit eraf gehaald heeft en vervolgens geen nieuwe zegel bevestigd heeft :P Maar goed dan gaan we weer van uitzonderingen uit die ik niet hoop te treffen :D

[ Voor 10% gewijzigd door LopendeVogel op 08-10-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
JeroenC schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:31:
[...]

Let op let op, want we hebben natuurlijk de snelheid die je router verstuurt en je device ontvangt (de lan snelheid).
Stel je laptop is draadloos met 100mbps verbonden dan wilt het niet zeggen dat jij ook je volledige ziggo snelheid binnen krijgt op de laptop (bijv 40) daar gaat altijd verlies in zitten. Volgens mij is het zelfs zo dat je max 90% van de door de provider aangeboden snelheid haalt via de wifi ( ergens ooit gelezen... )
Er gaat gewoon data verloren via de wifi dat is een feit ( zal ook niemand mij tegenspreken denk ik ), indien je straks een 40mb haalt en zeg dat je downloadsnelheid zo'n 4.4MB's is succes om dat te halen in zijn situatie. Hij zal dan als voorbeeld bijv 2MBps's halen, is dat voldoende? Dat is aan hem en daarom gaf ik net als jij aan van: je kan natuurlijk ook eerst de goedkoopste lijn pakken, is die niet snel genoeg kan je altijd hoger naar 120. (lees maar terug want ik haal dat zelf ook aan hoor...)
Met de 120Mbps zal je in deze zelfde situatie dus ongeveer 6MBp's halen iets wat natuurlijk een stuk prettiger werkt. Je zult dus niet met de 120Mbps diezelfde snelheid halen als de 40mb maar gewoon een stuk meer.
Bijvoorbeeld de helft van de snelheid is mogelijk via de wifi in zijn situatie waarbij de laptop met uh 100 of 200Mbps verbonden is met de wifi:
40Mbps -> router - > wifi / verlies -> device ontvangt 20Mbps van ziggo dus zeg zo'n 2.4MB/s download snelheid
120Mbps -> router -> wifi / verlies -> device ontvangt 60Mbps van ziggo dus zeg zo'n 6.6MB/s download snelheid
Indien je laptop met 200Mbps verbonden is met de router draadloos wilt het niet zeggen dat die ook de volledig snelheid van de provider binnen krijgt.
Het is maar een schets om iets duidelijk te maken, vandaar dat ik ook regelmatig het woord: bijvoorbeeld gebruik.
En zo werkt het niet.

xxMbps abonnement -> router 1Gbps -> Wifi/Verlies = max haalbare bandbreedte -> Snelheid op laptop.

Als xxMbps onder max haalbare bandbreedte blijft haal je max van abonnement. Kom xxMbps boven max haalbare bandbreedte dan is max haalbare bandbreedte leidend.

En er is nooit goed vast te stellen waarom max haalbare bandbreedte xx waarde heeft. Het is draadloos, en daar spelen te veel factoren bij die de xx waarde beïnvloeden en waar je zelf niets aan kan doen. Je kunt van kanalen wisselen, betere antennes gebruiken en accesspoint verplaatsen. Om de externe factoren minder invloed te laten uitoefenen. Maar dan nog is er geen garantie op snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
JeroenC schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:33:
[...]

Ja maar dat maakt toch voor de rest niet uit? Het ging erom dat er een ''verdachte'' zegel te vinden was, en een mede tweaker niet weet waar een zegel zou moeten zijn ( weet zo even niet meer wie dat was uit mijn hoofd) en ik gaf vervolgens aan waar eventueel een zegel zou kunnen zitten: AOP in de meterkast is meestal voorzien van een zegel.

Dat er verschillende aop's in de meterkast te vinden zijn is niet echt relevant denk ik? Want naar mijn weten zijn alle aop's in de meterkast voorzien van een zegel? Tenzij ze natuurlijk vergeten zijn een zegel erop te zetten of doordat een monteur die ooit eraf gehaald heeft en vervolgens geen nieuwe zegel bevestigd heeft :P Maar goed dan gaan we weer van uitzonderingen uit die ik niet hoop te treffen :D
Na een 1000 AOP's te hebben bekeken en vervangen heb ik mogen constateren dat slechts een beperkte hoeveelheid AOP's verzegeld is en monteurs die zegels niet eens meer bij zich hebben en gebruiken. En dat er zicht verschillende AOP's in gebruik zijn maakt heel veel uit. Er zijn AOP's die in de loop der tijd zijn afgekeurd, omdat deze bijv. een te hoog ruisgetal hebben, te hoge demping, de galvanische scheiding mist/niet deugdelijk blijkt en/of lek zijn op bepaalde frequenties. Deze worden niet preventief vervangen, maar vervangen bij klachten en als de monteur er is voor installatie. Preventief vervangen zou het faillissement van een kabelaar betekenen. Het ene AOP is het andere niet en daarom is het slim deze te laten beoordelen als je de kans krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:38:
(...)

EDIT2: Modem staat op wintertijd 8)7 nog een uurtje geduld dus...
Okee, here we go again!

Om 10:38:42 UTC+1:

Om 10:38:46 UTC+1:
"Expires: Thu Oct 15 10:38:45 2015"

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/3a/f7/73/3af77399dfecdba22d6caa53642073ec.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Falastine schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:28:
In mijn specifieke suituatie moet ik hem dus zelf doorlussen van de verzelgelde doos in de meterkas naar de connector in de woonkamer. Dus dit is verder nu gedaan met een simpele connector die je standaard geleverd krijgt.
Ha kijk had ik toch gelijk dat het over het AOP ging want die heeft inderdaad een zegel.
Wel alles gelukt nu of ben je nog bezig?
Indien er nog problemen zijn, kijk die connectoren dan even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
MediaZoo schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:41:
[...]

Na een 1000 AOP's te hebben bekeken en vervangen heb ik mogen constateren dat slechts een beperkte hoeveelheid AOP's verzegeld is en monteurs die zegels niet eens meer bij zich hebben en gebruiken. En dat er zicht verschillende AOP's in gebruik zijn maakt heel veel uit. Er zijn AOP's die in de loop der tijd zijn afgekeurd, omdat deze bijv. een te hoog ruisgetal hebben, te hoge demping, de galvanische scheiding mist/niet deugdelijk blijkt en/of lek zijn op bepaalde frequenties. Deze worden niet preventief vervangen, maar vervangen bij klachten en als de monteur er is voor installatie. Preventief vervangen zou het faillissement van een kabelaar betekenen. Het ene AOP is het andere niet en daarom is het slim deze te laten beoordelen als je de kans krijgt.
Volledig met jou eens aangezien dat een feit is ( er zijn oude / slechte aops die kosteloos vervangen worden indien daar problemen mee zijn voor een recenter model). Daar ging het tussen ons ook even mis. Jij was bezig met de uiteindelijke klacht (slecht tot geen signaal) en ik was bezig met de vraag: waar zit die zegel.

Verder zitten we gewoon op 1 lijn zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
MediaZoo schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:36:
[...]

En zo werkt het niet.

xxMbps abonnement -> router 1Gbps -> Wifi/Verlies = max haalbare bandbreedte -> Snelheid op laptop.

Als xxMbps onder max haalbare bandbreedte blijft haal je max van abonnement. Kom xxMbps boven max haalbare bandbreedte dan is max haalbare bandbreedte leidend.

En er is nooit goed vast te stellen waarom max haalbare bandbreedte xx waarde heeft. Het is draadloos, en daar spelen te veel factoren bij die de xx waarde beïnvloeden en waar je zelf niets aan kan doen. Je kunt van kanalen wisselen, betere antennes gebruiken en accesspoint verplaatsen. Om de externe factoren minder invloed te laten uitoefenen. Maar dan nog is er geen garantie op snelheid.
En zo werkt het niet? Of spreek je me weer iets te snel tegen?
Wat jij dus zegt ( aangezien wat ik zeg niet klopt ) is het dus onzin dat stel je hebt een 40Mbps lijn, en je daadwerkelijk met 20Mbps / 2.4?MBps download dat dit gelijk blijft met een 120Mbps lijn? Oftewel stel je download met 2.4MBps via de 40Mbps lijn dan haal je niet meer in deze zelfde situatie met een 120Mbps lijn?
Volgens mij werkt het wel degelijk zoals ik het zeg en haal je met een 120Mbps lijn meer dan de 2.4MBps (in mijn voorbeeld) met de 40Mbps lijn.

Dat je ervoor kan kiezen om je huidige 40Mbps lijn beter te laten lopen door betere antenne's, accespoints, wifi kanalen en etc staat er even los van denk ik van het feit dat je met de 120Mbps lijn gewoonweg meer overhoud op je device om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
JeroenC schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:45:
[...]

Volledig met jou eens aangezien dat een feit is ( er zijn oude / slechte aops die kosteloos vervangen worden indien daar problemen mee zijn voor een recenter model). Daar ging het tussen ons ook even mis. Jij was bezig met de uiteindelijke klacht (slecht tot geen signaal) en ik was bezig met de vraag: waar zit die zegel.

Verder zitten we gewoon op 1 lijn zo te zien.
Ik maak me ook niet druk om een zegel op een AOP. Die kun je met een willekeurige tang door knippen om bij het schroefje van het kapje te kunnen. Daaronder zit het AOP en daar kun je als eindgebruiker toch niets mee behalve losmaken en weer terug zetten. Doormeten lukt niet zonder juiste apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
MediaZoo schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:54:
[...]

Ik maak me ook niet druk om een zegel op een AOP. Die kun je met een willekeurige tang door knippen om bij het schroefje van het kapje te kunnen. Daaronder zit het AOP en daar kun je als eindgebruiker toch niets mee behalve losmaken en weer terug zetten. Doormeten lukt niet zonder juiste apparatuur.
Jij maakt je er geen druk om, maar een andere tweaker vroeg zich af waar die zegel zou moeten zitten en dat heb ik gewoon netjes uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:31
JeroenC schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:52:
[...]

Wat jij dus zegt ( aangezien wat ik zeg niet klopt ) is het dus onzin dat stel je hebt een 40Mbps lijn, en je daadwerkelijk met 20Mbps / 2.4?MBps download dat dit gelijk blijft met een 120Mbps lijn? Oftewel stel je download met 2.4MBps via de 40Mbps lijn dan haal je niet meer in deze zelfde situatie met een 120Mbps lijn?
Volgens mij werkt het wel degelijk zoals ik het zeg en haal je met een 120Mbps lijn meer dan de 2.4MBps (in mijn voorbeeld) met de 40Mbps lijn.

Dat je ervoor kan kiezen om je huidige 40Mbps lijn beter te laten lopen door betere antenne's, accespoints, wifi kanalen en etc staat er even los van denk ik van het feit dat je met de 120Mbps lijn gewoonweg meer overhoud op je device om te gebruiken.
Het is niet dat er een bepaald percentage of iets dergelijks verdwijnt, of dat als je harder duwt er meer doorheen gaat O-)

Een wifi verbinding heeft gewoon een bepaalde bandbreedte, als die bandbreedte 20Mbit is zal je 20Mbit halen ongeacht of je een internetverbinding hebt van 40Mbit of 1000Mbit, er kan simpelweg niet meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als je maar 20 Mbit/s via je WiFi haalt terwijl je verbinding met de buitenwereld 40 Mbit/s is, is er iets mis met je WiFi. Als je WiFi goed functioneert (dus geen matig bereik of agressieve power saving opties in de driver aan staat) en de hardware snel genoeg is voor je abonnement (802.11n of 802.11ac) hoor je minimaal 99% van je abbosnelheid te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
[...]

Ja zo zeg ik dat. Als je wifi netwerk niet meer dan 20 Mbps kan verwerken tussen accesspoint en ontvanger zal dit niet meer worden als je een sneller abonnement neemt.

Om hem heel praktisch te maken:

Je neem een route over een normale weg -> auto weg -> 30 km-zone -> snelweg -> bebouwde kom.

De snelheid van de langzaamste weg bepaalde de maximale snelheid waarmee je de bebouwde kom binnen komt rijden.

Ik kom met een 45 karretje met max 30 km/u de bebouwde kom in. Jij koop een ferrari en beweert dat je dan sneller over die 30 km weg kan, omdat de ferrari sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
nooberke schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:56:
[...]

Het is niet dat er een bepaald percentage of iets dergelijks verdwijnt, of dat als je harder duwt er meer doorheen gaat O-)

Een wifi verbinding heeft gewoon een bepaalde bandbreedte, als die bandbreedte 20Mbit is zal je 20Mbit halen ongeacht of je een internetverbinding hebt van 40Mbit of 1000Mbit, er kan simpelweg niet meer over
Klopt helemaal, dat spreekt voor zich lijkt mij :D

Stel je hebt een lan verbinding ( verbinding device met je router van 200Mb, en je hebt een 40Mb internet lijn van ziggo dan zou je zeggen dat je die volledig kan benutten, maar dat valt in de praktijk vaker nog vies tegen )
Ik heb het ''vroeger'' weleens bij mij thuis gezien dat de router in de meterkast stond en een pc met een usb dongle (bestaan die krengen nog?:D ) met zo'n 128Mbps verbonden was, toch haalde die de 50Mb lijn lang zal zijn leven niet:P
Dan heb je natuurlijk de keuze door accespoints en van alles te plaatsen om het toch beter te krijgen, maar je kan er ook voor kiezen om een sneller internet abo te nemen indien je daar baat bij hebt. (stel je hebt een pc ook via de UTP verbonden maar niet snel genoeg vind omdat je provider een cap heeft op je lijn dan kan je die net zo goed gelijk verhogen aangezien dan ook alle wifi devices sneller zullen lopen).

Maar goed volgens mij ga ik met deze reactie en veel andere reacties volledig offtopic aangezien dit meer iets algemeens is op gebied van internet en eigenlijk niks meer met ziggo van doen heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:46
ArChie schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:01:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt dat je bent overgezet op een andere set DOCSIS frequenties? Het coaxsegment blijft namelijk gelijk aangezien dat betrekking heeft op de coax infrastructuur of wel de bekabeling e.d. in de wijk vanaf de optical node in het wijkcentrum.

[...]

Ieder Ziggo coaxsegment heeft 16 Internet downstreams waarover de CMTS de modems die op dat coaxsegment zijn aangesloten zal verdelen op basis van loadbalancing technieken. In feite komt dat met de huidige EuroDOCSIS 3.0 4x8 modems neer op twee setjes van 8 Internet downstreams waarover de modems verdeeld worden. Het zal misschien tijdelijk helpen door middel van handmatig ingrijpen je even naar een ander setje te forceren als het andere setje downstreams even wat rustiger is zoals de tweede set van 8 downstreams in onderstaand voorbeeld:
[afbeelding]

Maar uiteindelijk zal de reguliere loadbalancing van de CMTS toch in actie komen om op basis van gebruik de modem verdeling 16 Internet downstreams bij te stellen.
Zie de mail van Ziggo zojuist, ik denk dat ze toch meer feedback willen hebben over de congested Coax segmenten in diverse wijken ;-)

Bij Ziggo kunnen we kwaliteit garanderen door de vinger aan de pols te houden. Zoals door het meten van onze internetsnelheid. Helpt u ons? Dan maken we samen Internet van Ziggo nog beter.

Hoe werkt het?
Onze monteur komt een kastje op de Ziggo aansluiting bij u thuis plaatsen. Dit kastje meet de internetsnelheid en verstuurt die data naar Ziggo. Voor een goed resultaat meten we minstens 1 jaar. Hoe u of uw huisgenoten internet gebruiken en waarvoor, dat meten we niet. Geen zorgen over uw privacy.

Uw ervaring telt
Meten is mooi maar nog belangrijker is wat u zelf van de internetsnelheid vindt. We zijn blij met uw ervaringen en gebruiken ze om te verbeteren. Deel ze met ons via de vragenlijst die elke maand wordt verstuurd door het onderzoeksbureau Ruigrok.

2 maanden gratis abonnement
Doe mee en krijg 2 maanden volledig abonnementsgeld van ons cadeau. Wacht niet te lang met aanmelden, we hebben een beperkt aantal kastjes te plaatsen.

De feiten op een rij
Gaat u akkoord? Dan zetten we de belangrijkste afspraken even op een rij.

• u hoeft alleen maar het kastje te laten plaatsen en uw ervaring te delen
• de meetproef duurt minimaal 1 jaar
• we garanderen uw privacy
• als dank voor uw hulp betaalt u 2 maanden geen abonnement
Aanmelden
Meld u nu aan via een e-mail naar emailadres-knip. Geeft u bij het aanmelden ook een telefoonnummer waarop u het liefst gebeld wordt? Na uw e-mail bellen we u. Dan spreken we alle details door en wat het precies voor uw factuur betekent.

Nog een vraag?
Mail ons ook gerust met vragen over deze meting. Dat kan naar hetzelfde mailadres: emailadres-knip . We beantwoorden met plezier uw vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MediaZoo schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:59:
Je neem een route over een normale weg -> auto weg -> 30 km-zone -> snelweg -> bebouwde kom.

De snelheid van de langzaamste weg bepaalde de maximale snelheid waarmee je de bebouwde kom binnen komt rijden.

Ik kom met een 45 karretje met max 30 km/u de bebouwde kom in. Jij koop een ferrari en beweert dat je dan sneller over die 30 km weg kan, omdat de ferrari sneller is.
Die vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op. Als je eerst in een 30 km/u zone en daarna de snelweg op gaat kun je nog gewoon 80/100/120/130 km/u (afhankelijk van de plaats, tijd, werkzaamheden en stand van de maan :/) rijden op de snelweg. De snelheid op een internetverbinding wordt gewoon bepaald door de langzaamste schakel. Als de WiFi tussen je laptop en je modem maximaal 20 Mbit/s haalt, is dat je limiet. (Maar dat bedoelde je natuurlijk ook ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
MediaZoo schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:59:
[...]

Ja zo zeg ik dat. Als je wifi netwerk niet meer dan 20 Mbps kan verwerken tussen accesspoint en ontvanger zal dit niet meer worden als je een sneller abonnement neemt.

Om hem heel praktisch te maken:

[...]
Nein dan begrijp je me verkeert.
In mijn situatie is bijv het device met de router verbonden met een 200Mbs connectie (wlan), dan zou je zeggen dat je met een 40Mbps ziggo lijn volledig kan gebruiken ( in praktijk zou er 160Mbps aan overcap zijn ). Echter zie je ondanks de snelle lan verbinding via de wifi dat de 40Mbps niet haalbaar is maar je er standaard onder zit.
Indien je genoegen neemt met minder dan die 40Mbps, in mijn geval een beetje overdreven en sprak ik over 20Mbps die je overhoud op je device dan is het toch goed. Maar met de 120Mbps zal je in deze overdreven voorbeeld meer dan 60Mbps overhouden op je device die met 200Mbps verbonden is met je router.

In jou voorbeeld is weer alles omgedraaid van wat ik zeg, en zou je met 40Mbps verbonden zijn met je router ( LAN ) en daar past geen 200Mbps ziggo lijn doorheen. Maar dan verdraai je de boel volledig.

Vertaling in auto's / snelheid limiet overheid achtig iets ( bijna niet te doen zo'n vergelijking vandaar dat het jou ook totaal niet lukte maar ik ga het eens proberen )
Stel je hebt een auto (ziggo) die max 40km/u kan en je zit op een snelweg (Wlan) waar je 120mag dan wilt het niet zeggen dat je ook volledig 40km/u haalt. Indien de auto in top staat is de bandjes juist opgepompt zijn en alle belemmerde factoren niet aanwezig zijn dan haal je die volledige snelheid van je auto/ziggo.
Neem je een auto die 120km/u kan en je gaat de snelweg op waar je 120 mag, dan is de kans groot dat je die snelheid ook bereikt mits je auto geen factoren heeft waardoor de max snelheid niet haalbaar is.

Net als met wifi heb je ook in auto's factoren die je max snelheid in de weg kan zitten. Ondanks dat er een max toegestane snelheid voorgeschreven wordt ( wlan: 120mbps en snelweg 120km/u) wilt het niet zeggen dat je het ook haalt.

Dan heb je een vergelijking van mijn reactie hierboven vertaald naar een vergelijking met auto's.

Wederom het tegenovergestelde van wat jij zegt over wat ik gezegd zou hebben. (verdraai niet alles 100% van wat ik zeg dat roept zoveel verwarring op joh )

[ Voor 27% gewijzigd door LopendeVogel op 08-10-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
JeroenC schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:00:
[...]

Klopt helemaal, dat spreekt voor zich lijkt mij :D

Stel je hebt een lan verbinding ( verbinding device met je router van 200Mb, en je hebt een 40Mb internet lijn van ziggo dan zou je zeggen dat je die volledig kan benutten, maar dat valt in de praktijk vaker nog vies tegen )
Ik heb het ''vroeger'' weleens bij mij thuis gezien dat de router in de meterkast stond en een pc met een usb dongle (bestaan die krengen nog?:D ) met zo'n 128Mbps verbonden was, toch haalde die de 50Mb lijn lang zal zijn leven niet:P
Dan heb je natuurlijk de keuze door accespoints en van alles te plaatsen om het toch beter te krijgen, maar je kan er ook voor kiezen om een sneller internet abo te nemen indien je daar baat bij hebt. (stel je hebt een pc ook via de UTP verbonden maar niet snel genoeg vind omdat je provider een cap heeft op je lijn dan kan je die net zo goed gelijk verhogen aangezien dan ook alle wifi devices sneller zullen lopen).

Maar goed volgens mij ga ik met deze reactie en veel andere reacties volledig offtopic aangezien dit meer iets algemeens is op gebied van internet en eigenlijk niks meer met ziggo van doen heeft :D
Ook in jouw "vroegere" situatie had een snellere internetlijn geen verschil gemaakt, met bandbreedte in de vorige post doelde ik op de praktijk bandbreedte van de verbinding...niet de theoretische bandbreedte welke Windows je voorschotelt

Waarschijnlijk was bijvoorbeeld de praktijk bandbreedte slechts 40Mbit ondanks dat Windows meer aangeeft...de theoretische bandbreedte van wifi zegt bijzonder weinig

Zowel met een 40Mbit als een 120Mbit pakket had je die 40Mbit gehad

Naar mijn idee zit je verwarring vooral in het verschil tussen de theoretische snelheid van Windows en de veel lagere praktijk snelheid

[ Voor 4% gewijzigd door nooberke op 08-10-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:03:
[...]

Zie de mail van Ziggo zojuist, ik denk dat ze toch meer feedback willen hebben over de congested Coax segmenten in diverse wijken ;-)

(mail van ziggo hier)
Interessante wending. Ben jij Ziggo panellid of gewoon een random klant? Ik heb namelijk deze mail niet ontvangen en van tijd tot tijd wel mijn bedenkingen bij de snelheid die gehaald wordt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan iemand mij ondertussen ( ;) ) uitleggen waarom mijn "power" waardes van de downstreams zich gedragen als een knipperende kerstboom verlichting? Ze variëren en wisselen allemaal tussen de -0.2 en 1.3 als ik op F5 druk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Jerrythafast schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:08:
[...]

Interessante wending. Ben jij Ziggo panellid of gewoon een random klant? Ik heb namelijk deze mail niet ontvangen en van tijd tot tijd wel mijn bedenkingen bij de snelheid die gehaald wordt. :9
Goede vraag volgens mij was ik panellid, had ik het opgezegd, baalde ik dat ik toen niet mee kon doen aan de Technicolor 500mbit testen, heb ik me weer aangemeld ;-) Dus het zou goed kunnen dat ik inmiddels weer panel lid ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ArcticWolf schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:08:
Kan iemand mij ondertussen ( ;) ) uitleggen waarom mijn "power" waardes van de downstreams zich gedragen als een knipperende kerstboom verlichting? Ze variëren en wisselen allemaal tussen de -0.2 en 1.3 als ik op F5 druk :?
Zou ik me geen zorgen over maken als ze wisselen tussen de -10 en de +10 als er een vrachtwagen door de straat dendert zou ik me zorgen maken over een los contact. Dit verschil is absoluut verwaarloosbaar, de modem zal op gezette moment een meting doen waardoor hij kan fluctueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
ArcticWolf schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:08:
Sluit je kabels (modem-aop/wcd) eens opnieuw aan:D Je zit nog gewoon netjes binnen de waarde, maar hij verspringt inderdaad wel redelijk. Zolang die maar tussen de -3 en +3 staat is het gewoon goed, maar je kan voor de lol je verbindingkabel (coax neem ik aan :D ) opnieuw aansluiten op zowel je modem als de andere kant van die coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik ga de kabel proberen om te draaien ;) kijken of dat helpt :D

edit:
Toen had ie heel veel moeite met online komen..
Waardes fluctueren nu een stuk minder en SNR een paar tienden hoger geworden :9

[ Voor 52% gewijzigd door ArcticWolf op 08-10-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 23:16

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

[...]

Inderdaad, zo werkt het niet. Als de WiFi verbinding de limiet oplegt dan krijg je geen bitje meer over de verbinding dan die limiet. Om jouw voorbeeld te gebruiken: de verbinding staat 20 Mbps toe, dan is er geen verschil op het endpoint tussen de abonnementen van 40, 120 of 200 MBps.
Dit is simpel te meten met bijv. Netperf en een lokaal device om de data te leveren. Een 1Gb verbinding met de router blaast over de WiFi net zoveel data naar mijn devices als een speedtest via het Ziggo netwerk. De langzaamste verbinding legt de limiet op.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
DeBolle schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:34:
[...]

Inderdaad, zo werkt het niet. Als de WiFi verbinding de limiet oplegt dan krijg je geen bitje meer over de verbinding dan die limiet. Om jouw voorbeeld te gebruiken: de verbinding staat 20 Mbps toe, dan is er geen verschil op het endpoint tussen de abonnementen van 40, 120 of 200 MBps.
Dit is simpel te meten met bijv. Netperf en een lokaal device om de data te leveren. Een 1Gb verbinding met de router blaast over de WiFi net zoveel data naar mijn devices als een speedtest via het Ziggo netwerk. De langzaamste verbinding legt de limiet op.
Maar in mijn voorbeeld is er geen limiet en juist overcap in het lokale netwerk ( je device is via wifi met 200Mbps verbonden met je modem/router, en je ziggo snelheid is 40Mbps ).
Dan nog wilt het niet zeggen dat jij je 40Mbps van ziggo haalt ondanks dat je met 200Mbps met je modem/router verbonden bent, daar spelen meer factoren in. En als jij dit net als mediazoo ontkracht dan is er geen reden meer om verder te discussiëren over dit denk ik.

Om het nog mooier te maken, in mijn voorbeeld levert ziggo netjes de 40Mbps op je modem (dus in deze is ziggo niet een beperkte factor want hun leveren precies dat gene wat de bedoeling is).
-Via UTP haal je met een 1Gbit (LAN) lijn (doet er niet toe maar toch vermeld ik het voordat zaken omgedraaid worden) de volledige 40Mbps die ziggo jou aanbied
-Via Wifi haal je met je 200Mb (WLAN)zo goed als nooit die 40Mbps wat ziggo aanbied. Ondanks dat je met 200Mb verbonden met je WLAN

Volgens mediazoo heb ik het helemaal mis, naar mijn weten heb ik het 100% juist.

Maar jou reactie ontstaat doordat Mediazoo de boel wederom volledig omdraait van wat ik zei, dit doordat in mijn voorbeelden het WLAN totaal NIET het limiet bepaald qua SNELHEID qua verbinding. maar vervolgens wel ervoor zorgt dat je de 40Mbps van ziggo niet ontvangt, ondanks dat je met 200Mbps verbonden bent met je modem. Oftewel je wifi verbinding tussen device -> modem/router zou een overcap van 160Mbps moeten hebben

[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 08-10-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 14:08
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met de ziggo cam ci+ module en het internet. Ik kon geen gerelateerd ziggo topic vinden specifiek voor tv, maar hopelijk weten mensen hier ook het een en ander hierover.

Ik heb een cam ci+ module in mijn smart tv gestoken (sony 43W805C), maar het beeld hapert enorm (zoals je dat kent van digitenne). Ik heb de module van ziggo, ik geloof een 1.3 module van SMARDTV. De frequenties volgens de website 164.000 en ID = 43136 voor Noord-holland.

Ik heb gemerkt dat de storing erger wordt wanneer er iets op internet gebeurd in het huis. De bandbreedte moet echter toereikend zijn (ongeveer 4 Megabyte/s). Het frappante is ook dat dit probleem zich niet voordoet bij de UPC setupbox. Misschien zit daar een versterker ingebouwd? Een oude antenne versterker die ik hier heb liggen zorgde helaas niet voor verbetering. Ten einde raad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht een lek in je bekabeling waardoor deze niet goed afgeschermd is.
Heb je een afgeschermde kabel liggen zodat je de tv rechtstreeks op je AOP kan aansluiten om te kijken of je dan nog storing hebt.

Het verhaal lijkt mij in ieder geval dat je last hebt van straling van bijvoorbeeld een 4G mast o.i.d.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Guids schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:51:
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met de ziggo cam ci+ module en het internet. Ik kon geen gerelateerd ziggo topic vinden specifiek voor tv, maar hopelijk weten mensen hier ook het een en ander hierover.

Ik heb een cam ci+ module in mijn smart tv gestoken (sony 43W805C), maar het beeld hapert enorm (zoals je dat kent van digitenne). Ik heb de module van ziggo, ik geloof een 1.3 module van SMARDTV. De frequenties volgens de website 164.000 en ID = 43136 voor Noord-holland.

Ik heb gemerkt dat de storing erger wordt wanneer er iets op internet gebeurd in het huis. De bandbreedte moet echter toereikend zijn (ongeveer 4 Megabyte/s). Het frappante is ook dat dit probleem zich niet voordoet bij de UPC setupbox. Misschien zit daar een versterker ingebouwd? Een oude antenne versterker die ik hier heb liggen zorgde helaas niet voor verbetering. Ten einde raad..
Hey :D

Als ik het goed begrijp ervaar jij problemen met de TV maar ook met het internet? (wanneer het ontstaat vind ik niet al te relevant, alleen het feit dat je zowel met de Tv als met het internet problemen hebt )

Het kan verschillende oorzaken hebben, waarvan ik enkele zal opnoemen waar jij zelf ook iets mee kan ( stel het ligt buitenshuis kunnen we natuurlijk van alles verzinnen maar daar heb jij niks aan :D ):
-Eerste aansluitpunt in de meterkast? (meestal te herkennen aan waar het modem staat, in de meterkast heb je meestal een meterkast situatie, staat die in de woonkamer dan moet je het even nakijken)
- Ontkoppelt alle kabels die door jou in gebruik zijn ( coax van de tv en van het modem ) in de meterkast en sluit ze opnieuw aan
- Heb je een witte kast ( AOP ) in de meterkast die verbonden (via coax) is met een splitter in de meterkast? Sluit de splitter opnieuw aan, zowel de 1 inkomende kabel als de 2 uitgaande (deze splitter zou defect kunnen zijn en daardoor voor deze storingen zorgen, deze kan je zelf vervangen. Ook gratis op te vragen via de ziggo klantenservice.)

-Eerste aansluitpunt in de woonkamer?
-Vermoedelijk heb je dan een witte woonkamer (opdruk) splitter zitten met 3 uitgangen. Deze kan je ook eens ontkoppelen en opnieuw aansluiten. Ook zou deze defect kunnen zijn en kan je gratis door Ziggo laten nasturen per post.
-Wandcontactdoos van ziggo eens uit de muur halen en de groene coax opnieuw aansluiten. (doe dit uiteraard niet als je geen verstand hebt van een schroevendraaier :D )

Waarom denk ik dat het hier zit? Je ervaart op ''alle'' diensten storing, dan zou het in het koppelpunt moeten zitten. Kans is ook aanwezig dat je eerste aansluit punt defect is, stel die zit in de woonkamer dan kan je mits je een beetje handig bent deze zelf ontkoppelen. Controleer vervolgens of de groene kabel juist verbonden is met je wandcontactdoos, doe dit gewoon door hem te ontkoppelen en vervolgens opnieuw aan te sluiten. Zo'n ''stomme'' dingen zie je meestal niet met het blote oog, het lijkt altijd goed te zitten namelijk maar is zeer zeker niet altijd het geval. (niet het stopcontact losschroeven he, maar die waar je je apparatuur van ziggo op aansluit )
Tenzij het signaal van buitenaf je woning in niet goed is maar nogmaals daar kan jij niks mee op dit moment.

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 08-10-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
MdO82 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:53:
Wellicht een lek in je bekabeling waardoor deze niet goed afgeschermd is.
Heb je een afgeschermde kabel liggen zodat je de tv rechtstreeks op je AOP kan aansluiten om te kijken of je dan nog storing hebt.

Het verhaal lijkt mij in ieder geval dat je last hebt van straling van bijvoorbeeld een 4G mast o.i.d.
Hm die kans vind ik zelf redelijk klein aangezien hij ook problemen heeft met zijn modem/internet, dat zijn veelal toch net iets betere / stuggere kabels die zo kort zijn dat 4G in principe geen problemen daarop mag uitoefenen.
Stel hij had alleen problemen met zijn TV dan zou die kans aanwezig kunnen zijn ( zeer groot zelfs )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hallo allemaal,

Je DTV storing wordt erger als er iets op internet gebeurt, maar je hebt geen problemen met internet zelf begrijp ik?

Heb je al eens geprobeerd je TV te ontdoen van alle randapparatuur (chromecast weg/stroom eraf), hdmi eruit, etc? Dus alleen power, ci+ module en coax. Stoort ie dan nog?

Het moet haast wel in of rond je TV zitten, aangezien je aangeeft dat je settopbox geen storing geeft. Gebruik je dezelfde coax kabel om je tv aan te sluiten als degene die je in je settopbox stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 23:16

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

JeroenC schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:47:
[...]

Maar jou reactie ontstaat doordat Mediazoo de boel wederom volledig omdraait van wat ik zei, dit doordat in mijn voorbeelden het WLAN totaal NIET het limiet bepaald qua SNELHEID qua verbinding. maar vervolgens wel ervoor zorgt dat je de 40Mbps van ziggo niet ontvangt, ondanks dat je met 200Mbps verbonden bent met je modem. Oftewel je wifi verbinding tussen device -> modem/router zou een overcap van 160Mbps moeten hebben
De WiFi verbinding geeft niet alle data door die op de Ziggo modem binnenkomt en jij vindt dat ik dat niet moet zien als limiet van de verbinding. Als er meer data binnenkomt door een ander abonnement, gaat de snelheid van de Wifi verbinding niet wijzigen, maar komt er wel meer data over. Iinterpretaties en meningen die niet overeenkomen met mijn visie, maar ik schep graag ruimte voor andere meningen als jou dat beter past.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Timmert schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:05:
[...]

Je DTV storing wordt erger als er iets op internet gebeurt, maar je hebt geen problemen met internet zelf begrijp ik?

Heb je al eens geprobeerd je TV te ontdoen van alle randapparatuur (chromecast weg/stroom eraf), hdmi eruit, etc? Dus alleen power, ci+ module en coax. Stoort ie dan nog?

Het moet haast wel in of rond je TV zitten, aangezien je aangeeft dat je settopbox geen storing geeft. Gebruik je dezelfde coax kabel om je tv aan te sluiten als degene die je in je settopbox stopt?
Ja er ontbreekt nog een hoop info in zijn situatie

Wat ik namelijk weleens bij iemand gezien heb:
1 tv
1 ci+
1 settopbox

Hoe was het aangesloten? 1 kabel vanaf de muur naar de settopbox, op de settopbox zat op de coax ingang een splitter die vervolgens door gelust werd naar de TV
Op dat moment kan je de situatie krijgen stel die splitter is defect ( HALF defect, dus 1 uitgang) dat de settopbox het goed doet aangezien die goed signaal krijgt, maar dankzij 1 defecte uitgang van de splitter werkt de Ci+ niet. Een zeer uitzonderlijke situatie maar goed vandaar dat er gewoon nog een hoop info nodig is over zijn probleem.

Zelf blijf ik aan het koppelgedeelte denken aangezien het internet ook problemen geeft/heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hallo allemaal,

Je internetverbinding zelf is dus wel te alle tijden goed? Haal je je abbo-snelheid op https://www.ziggo.nl/speedtest ? Net zoals Timmert hierboven maak ik uit jouw verhaal op van wel. Nog een erg relevante vraag: heb je een los modem, of fungeert je Horizon als modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
DeBolle schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:06:
[...]

De WiFi verbinding geeft niet alle data door die op de Ziggo modem binnenkomt en jij vindt dat ik dat niet moet zien als limiet van de verbinding. Als er meer data binnenkomt door een ander abonnement, gaat de snelheid van de Wifi verbinding niet wijzigen, maar komt er wel meer data over. Iinterpretaties en meningen die niet overeenkomen met mijn visie, maar ik schep graag ruimte voor andere meningen als jou dat beter past.
Haha ik was al bang voor deze reactie, dat probeerde ik dus al te voorkomen door sommige dingen dubbel en duidelijk te vermelden.
Ondanks dat het niet lijkt dat de WLAN voor een limiet zorgt ( er is een overcap ) krijg je toch de volledige snelheid niet binnen. Dit is dus inderdaad dubbelzinnig. Je zou denken er is geen limiet want je hebt een overcap van 160Mbps, toch haal je die 40Mbps van ziggo via je 200Mbps wlan verbinding niet (oftewel het WLAN systeem opzich is al een limiet, ondanks dat de cijfertje zouden zeggen van niet). En dit werd helaas volledig ontkracht en omgedraaid door mediazoo ( waarom weet ik nog steeds niet )

Het is een voorbeeld op een oudere vraag van een medetweaker: zou ik 40Mbps of 120Mbps afnemen bij ziggo?
Naar aanleiding van dat ben ik gaan uitleggen dat je 40Mbps kunt proberen, maar het in zijn situatie vermoedelijk beter zal zijn om meer af te nemen ( landhuis etc etc )
Dit om eventuele ''limieten'' te voorkomen. Niet leuk als je redelijk veel streamt, je een ''onstabiele'' 200Mbps WLAN verbinding hebt en je maar een enkele MB/s overhoud van je 40Mbps ziggo lijntje.

Wifi snelheden zijn gewoon zeer moeilijk te bepalen en hangen teveel factoren vanaf, ondanks dat het kan lijken dat je een snelle wifi verbinding hebt ( die 200Mbps wlan bijv ) wilt het niet zeggen dat je überhaupt de 40Mbps ontvangt via de 200Mbps wlan.
Ook dit werd dus volledig ontkracht en verdraait door mediazoo helaas, die gozer zorgt voor zoveel wazige situaties -,-
Het enige doel wat ik had was een tweaker helpen met een aankoop keuze, dat mediazoo alles verdraait en een zinloze discussie start door alles van mij te ontkrachten en om te draaien is natuurlijk zeer jammer, daar heeft desbetreffende tweaker helemaal niks aan.

Als ik bijv zeg: je wlan verbinding is 200Mbps, en je ziggolijn is 40Mbps dan zegt mediazoo: klopt niet wat je zegt, je wlan is beperkt want die geeft 40Mbps en je ziggolijn is 200Mbps, dat past niet door je wlan heen.
Zelfs dit heeft hij voor elkaar gekregen in zijn reactie, en zo draait hij letterlijk ALLES om wat voor ontiegelijk veel verwarring zorgt.

Ander voorbeeld:
Een tweaker vroeg zich af waarom een andere tweaker een zegel in zijn meterkast heeft van ziggo.
Dan zeg ik: dat zou heel goed het AOP kunnen zijn, die zijn heel vaak voorzien van een zegel omdat je die niet open mag maken
Dan zegt mediazoo op mijn reactie: je slaat de plank volledig mis, er zijn verschillende aop's en de zegel kan je gewoon eraf knippen.
Oftewel hier ontkracht hij wat ik zeg, maar verteld vervolgens precies hetzelfde.
Dit zorgt gewoonweg voor verwarring voor iedereen, en ik kan elke keer herhalen wat ik zeg waardoor andere tweakers weer de oorsprong van de vraag misloopt en je dit soort vage discussies krijgt.

[ Voor 23% gewijzigd door LopendeVogel op 08-10-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenC schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:17:
Je zou denken er is geen limiet want je hebt een overcap van 160Mbps, toch haal je die 40Mbps van ziggo via je 200Mbps wlan verbinding niet (oftewel het WLAN systeem opzich is al een limiet, ondanks dat de cijfertje zouden zeggen van niet). En dit werd helaas volledig ontkracht en omgedraaid door mediazoo ( waarom weet ik nog steeds niet )
Je realiseert je toch wel dat als jouw apparatuur aangeeft een verbindingssnelheid van 200 Mbit/s over WiFi te hebben, en je krijgt er met geen mogelijkheid niet meer dan 20 Mbit/s overheen gestampt, dat er dan iets helemaal mis is met je netwerk? Als je geen duidelijke tekenen kunt vinden waar dit enorme verlies door wordt veroorzaakt zou ik zelfs ernstig rekening gaan houden met een man-in-the-middle aanval of iets dergelijks. Als het signaal te zwak is voor 200 Mbit/s hoort je apparatuur immers terug te schakelen naar een lagere overdrachtssnelheid. Als je apparatuur volhoudt dat het een 200 Mbit/s WiFi verbinding betreft maar je krijgt er maar 20 Mbit/s doorheen geperst zit er ergens iets tussen dat de boel ophoudt. Zoals een hacker in je AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jerrythafast schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:28:
[...]

Je realiseert je toch wel dat als jouw apparatuur aangeeft een verbindingssnelheid van 200 Mbit/s over WiFi te hebben, en je krijgt er met geen mogelijkheid niet meer dan 20 Mbit/s overheen gestampt, dat er dan iets helemaal mis is met je netwerk? Als je geen duidelijke tekenen kunt vinden waar dit enorme verlies door wordt veroorzaakt zou ik zelfs ernstig rekening gaan houden met een man-in-the-middle aanval of iets dergelijks. Als het signaal te zwak is voor 200 Mbit/s hoort je apparatuur immers terug te schakelen naar een lagere overdrachtssnelheid. Als je apparatuur volhoudt dat het een 200 Mbit/s WiFi verbinding betreft maar je krijgt er maar 20 Mbit/s doorheen geperst zit er ergens iets tussen dat de boel ophoudt. Zoals een hacker in je AP.
HAha ja daarom was het een ''overdreven'' voorbeeld. Maar wij zitten nu gelukkig wel op 1 lijn. Laten we ook even verder gaan op dit overdreven voorbeeld maar dan is er geen spraken van een hacker oid.
We hebben dus een 200Mb wlan verbinding, een 40Mbs lijn van ziggo.
Op de laptop ontvangen we 20Mbps van ziggo ( gewoonweg de helft van wat er geleverd wordt op het modem )
Dan wilt het niet zeggen dat je maar max 20Mbps aankan op je laptop, want ik heb vaker gezien dat indien je een sneller abbo afneemt je boven de 20Mbps uitkomt.
Dat er ergens iets grandioos misgaat is duidelijk in deze overdreven voorbeeld haha, maar dat was niet de insteek van mijn voorbeeld. Ik overdreef het om het duidelijk te maken.
Wat misschien beter is om van de 20Mbps 35 te maken. Je haalt op je laptop 35Mbps van de 40Mbps die geleverd wordt door ziggo ( je bent nog altijd met de 200Mbs wlan verbonden). Dan wilt het niet zeggen dat je met een 120Mb lijn van ziggo ook maar 35Mbps haalt. Wellicht dat het verlies groter wordt dan de 5Mbps die je nu verliest, maar je zult vrijwel zeker boven die 35Mbps uitkomen. Ondanks dat dit volledig ontkracht en omgedraaid wordt door mediazoo(Tweaker) weet ik vrijwel zeker dat ik gewoon netjes gelijk heb.

En dit laatste gedeelte was mijn punt om een tweaker bij zijn aankoop te helpen :)

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 08-10-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
Dank voor alles snelle reacties! Mijn excuses, blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg in mijn vorige bericht.
JeroenC schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:00:
[...]

Als ik het goed begrijp ervaar jij problemen met de TV maar ook met het internet? (wanneer het ontstaat vind ik niet al te relevant, alleen het feit dat je zowel met de Tv als met het internet problemen hebt )

-Eerste aansluitpunt in de woonkamer?
-Vermoedelijk heb je dan een witte woonkamer (opdruk) splitter zitten met 3 uitgangen. Deze kan je ook eens ontkoppelen en opnieuw aansluiten. Ook zou deze defect kunnen zijn en kan je gratis door Ziggo laten nasturen per post.
-Wandcontactdoos van ziggo eens uit de muur halen en de groene coax opnieuw aansluiten. (doe dit uiteraard niet als je geen verstand hebt van een schroevendraaier :D )

Waarom denk ik dat het hier zit?
In het appartement is het eerste instroompunt van ziggo in de woonkamer. Daar heb ik inderdaad de witte splitter opgezet. Als ik deze ontkoppel, en enkel de tv coaxkabel verbind, dan is er geen storing op de televisie. Wanneer ik het koppelstuk er op zet, maar de ubee modem/router uitzet, dan is er ook geen storing.

Voor zover ik weet ervaar ik geen problemen met het internet. Download snelheid en upload snelheid zijn bij verre niet de beloofde, maar alles lijkt wel steady.
Timmert schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:05:
[...]

Correct, wanneer ik iets actief doe op internet via de laptop, dan wordt de storing duidelijk zichtbaar op de tv. Op de tv zijn verder geen andere apparaten aangesloten die voor interferentie kunnen zorgen. De coaxkabel is dezelfde als uit de settopbox. Deze heb ik simpelweg verwisseld. Het is dus raar dat de settopbox geen problemen heeft. Je zou bijna denken dat de cntenneingang van de tv niet goed is, maar het is dan raar dat het probleem zich vooral voordoet bij (internet)verkeer op het netwerk.
Jerrythafast schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:09:
[...]
Nog een erg relevante vraag: heb je een los modem, of fungeert je Horizon als modem?
Momenteel fungeert de UBEE modem-router van Ziggo (=UPC) als de enige router.

[ Voor 3% gewijzigd door Guids op 08-10-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Guids schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:35:
Dank voor alles snelle reacties! Mijn excuses, blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg in mijn vorige bericht.

[...]

In het appartement is het eerste instroompunt van ziggo in de woonkamer. Daar heb ik inderdaad de witte splitter opgezet. Als ik deze ontkoppel, en enkel de tv coaxkabel verbind, dan is er geen storing op de televisie. Wanneer ik het koppelstuk er op zet, maar de ubee modem/router uitzet, dan is er ook geen storing.

Voor zover ik weet ervaar ik geen problemen met het internet. Download snelheid en upload snelheid zijn bij verre niet de beloofde, maar alles lijkt wel steady.

[...]
Hm dit is wel een leuke ja:D
Ik zou sowieso even ziggo bellen en vragen om een nieuwe woonkamer splitter, stel hier zit iets niet goed in waardoor die niet 2 uitgaande aansluitingen ( TV / DATAmodem ) kan handelen dan krijg je dus ook deze klachten.
Indien alles bij jou thuis in het lan goed is, en je via een korte utp kabel gewoonweg beroerde snelheden haalt dan kan het natuurlijk ook zo zijn dat je wantcontactdoos defect is ( dus toch even opnieuw aansluiten indien je een beetje handig bent ) of dat het signaal gewoon zeer onstabiel / te laag bij jou naar binnenkomt.
3 Mogelijke oorzaken die dus nog overblijven ( en gelukkig zat ik dus al in de juiste richting te zoeken :D )
- Woonkamer splitter defect ( even bellen en je hebt zo een nieuwe thuis of naar een ziggo/upc winkel gaan met je huidige splitter en even laten omwisselen )
-wantcontactdoos opnieuw aansluiten ( groene kabel is het belangrijke dat die even opnieuw erin geprikt wordt, maar hou er rekening mee, stel deze is gewoonweg defect dan moet je ook ziggo opbellen en dan zal een groene coax opnieuw aansluiten weinig doen )
- Signaal van buitenaf ( doe hierover pas contact met ziggo opnemen indien je de vorige 2 mogelijkheden al geprobeerd hebt )

Zelf twijfel ik nog aan een 4e mogelijke oorzaak ( kans acht ik zeer klein ) is dat de verbinding vanaf je woonkamersplitter naar je modem niet goed is en daardoor voor rare storingen zorgt. Sluit ook de coax dus aan beiden uiteindes opnieuw aan die naar je modem loopt.

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 08-10-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
JeroenC schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:34:
[...]

HAha ja daarom was het een ''overdreven'' voorbeeld. Maar wij zitten nu gelukkig wel op 1 lijn. Laten we ook even verder gaan op dit overdreven voorbeeld maar dan is er geen spraken van een hacker oid.
We hebben dus een 200Mb wlan verbinding, een 40Mbs lijn van ziggo.
Op de laptop ontvangen we 20Mbps van ziggo ( gewoonweg de helft van wat er geleverd wordt op het modem )
Dan wilt het niet zeggen dat je maar max 20Mbps aankan op je laptop, want ik heb vaker gezien dat indien je een sneller abbo afneemt je boven de 20Mbps uitkomt.
Dat er ergens iets grandioos misgaat is duidelijk in deze overdreven voorbeeld haha, maar dat was niet de insteek van mijn voorbeeld. Ik overdreef het om het duidelijk te maken.
Wat misschien beter is om van de 20Mbps 35 te maken. Je haalt op je laptop 35Mbps van de 40Mbps die geleverd wordt door ziggo ( je bent nog altijd met de 200Mbs wlan verbonden). Dan wilt het niet zeggen dat je met een 120Mb lijn van ziggo ook maar 35Mbps haalt. Wellicht dat het verlies groter wordt dan de 5Mbps die je nu verliest, maar je zult vrijwel zeker boven die 35Mbps uitkomen. Ondanks dat dit volledig ontkracht en omgedraaid wordt door mediazoo(Tweaker) weet ik vrijwel zeker dat ik gewoon netjes gelijk heb.
Ik heb eigenlijk geen zin om nog woorden aan deze discussie vuil te maken maar die 35Mbit blijft 35Mbit als dat de maximale snelheid van de wifi verbinding is... Ongeacht of je verbinding 50 of 500Mbit is

Iedereen weet hier zeker dat je geen gelijk hebt.. Ik zou zeggen probeer het is uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Guids schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:35:

[...]

Wat is het typenummer van het koppelstuk? UMU-1006, PTS-02, etc.
Als je je snelheden niet haalt is er toch wel iets mis. Als je ze alleen in de avond (grofweg tussen 19:00 en 21:30, kan kortere/langere periode zijn) niet haalt is er een capaciteitsprobleem en moet je gaan zeiken bij Ziggo tot ze zouden willen dat je nooit klant was geworden (pas dan gaan ze er wat aan doen). Maar niet getreurd, ik denk met 99% zekerheid dat het een signaalprobleem is en dat is een stuk makkelijker goed te krijgen :9 Als je ook op andere tijden (zoals nu, op dit moment) je snelheden niet haalt is er meer aan de hand. Je zou daarvoor eens op je Ubee kunnen inloggen en daarin de 'DOCSIS signaalwaardes' opzoeken en die hier posten (graag inclusief de uptime van je modem, die staat bij sommige types modem op een andere pagina :/ ). Aan de signaalwaardes kunnen velen in dit topic gelijk zien of er wat mis is en vaak ook wat precies. Welk model Ubee heb je? Bij de EVW 321b die ik hier heb moet je na inloggen naar Geavanceerd -> Basic -> DOCSIS. Inloggen kan met standaard instellingen via http://192.168.178.1 met gebruikersnaam 'ziggo' en wachtwoord 'draadloos'.
Correct, wanneer ik iets actief doe op internet via de laptop, dan wordt de storing duidelijk zichtbaar op de tv. Op de tv zijn verder geen andere apparaten aangesloten die voor interferentie kunnen zorgen. De coaxkabel is dezelfde als uit de settopbox. Deze heb ik simpelweg verwisseld. Het is dus raar dat de settopbox geen problemen heeft. Je zou bijna denken dat de cntenneingang van de tv niet goed is, maar het is dan raar dat het probleem zich vooral voordoet bij (internet)verkeer op het netwerk.
Even een hele rare vraag, maar doet dit probleem zich alleen voor bij internetgebruik via WiFi of alleen via bekabeld, of allebei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
nooberke schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:45:
[...]

Ik heb eigenlijk geen zin om nog woorden aan deze discussie vuil te maken maar die 35Mbit blijft 35Mbit als dat de maximale snelheid van de wifi verbinding is... Ongeacht of je verbinding 50 of 500Mbit is

Iedereen weet hier zeker dat je geen gelijk hebt.. Ik zou zeggen probeer het is uit
Joa dat dacht ik vroeger ook altijd, lijkt ook het meest logische: ik ontvang 35Mbs van de 40Mbs ondanks een 200Mbps connectie via het wlan dan is 35Mbps de max ondanks dat van de 40Mbps van ziggo 120Mbps gemaakt wordt.
In de praktijk is er echter wel duidelijk verschil te zien en zie je dat die ineens ver boven de 35Mbps uitkomt.

Let nog altijd op dat het hier om een bepaalde situatie gaat van een landhuis met meerdere verdiepingen en etc. Oftewel veel factoren die ervoor kunnen zorgen dat je met 200Mbps verbonden bent maar nog zeer zeker die snelheden niet zult halen.
Zelf kan jij dit ook testen hoor hoef ik niet voor je te doen :D, zet je laptop in de woonkamer en check je wlan snelheid (ik doel op de simpele check van je netwerk adapter / instellingen en zie daar de verbinding snelheid )
Stel jij hebt een wlan verbinding van 200Mbps (voorbeeld he, iig 1 die boven de ziggo geleverde snelheid zit) en gaat in de woonkamer zitten met je laptop (stel je hebt een 120Mb lijn van ziggo met een 200Mb wlan connectie ) dan ben ik benieuwd welke snelheid je hier haalt.
Loop vervolgens naar een andere kamer zodat er iig 1 muur tussen zit (keuken? toilet? ) en check je wlan snelheid, hoog waarschijnlijk nog altijd 200Mbps. Doe vervolgens een nieuwe snelheidtest.
Verdomd denk je dan, die is ineens lager ondanks dat ik met 200Mbps verbonden ben.
Stel je hebt een 200Mbps lijn van ziggo en nog overcap op je wlan snelheid ( wordt moeilijk indien je wlan ook 200 is :D ) dan zul je zien dat je op de WC toch een hogere snelheid haalt.

Om even een bron erbij te geven:
http://republicom.nl/actu...sen-80211-wi-fi-netwerken
Check dan naar:
802.11G (2002) is al een aardige verbetering, waarbij de afstand beter afgelegd kan worden. De maximale snelheid is ook hier 54 MB per seconde, maar je hebt nog steeds te maken met storingsbronnen en het aantal gebruikers waarover de data verdeeld moet worden. Voor alle verbindingen geldt dat er ook nog 10% van de data verloren gaat, doordat dit versleuteld verzonden wordt.

Even de eerste beste site die ik kan vinden, hier wordt als voorbeeld even een G verbinding uitgelegd. (ontiegelijk oud :D ), maar het 10% verlies is nog altijd aanwezig, ook op alles modems/routers van ziggo.
Dit verklaart dus al dat je 10% kwijt raakt van je 40Mbps lijn mits je een beveiligde versleuting hebt zoals wep/wpa etc ondanks dat je met 200Mbps verbonden bent met je wlan.Let op dat de 10% verlies hier betrekking heeft op je 40mb lijn van ziggo en niet de 200Mbps van je wlan. Aangezien je dan met 180Mbps nog een ruime overcap zou hebben. De 10% gaat dus (ook) van je 40Mb lijn af op de wifi.

Bij mij is die 10% vrijwel verwaarloosbaar doordat ziggo mij BIJNA 10% extra levert op de 120Mbs lijn. (ontvang 128Mb's via de lan / utp )

[ Voor 23% gewijzigd door LopendeVogel op 08-10-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Idee dat jullie verder gaan in een appart "wlan throughput toppic"?

Overigens hebben de MCS index en de WLAN speed waardes op het client device soms wat tijd nodig om bij te trekken, zullen we dat als eindconclusie plaatsen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
JeroenC schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:44:
[...]

- Woonkamer splitter defect ( even bellen en je hebt zo een nieuwe thuis of naar een ziggo/upc winkel gaan met je huidige splitter en even laten omwisselen )
HA ik denk dat het probleem is opgelost! Na in wat oude dozen te hebben gezocht, vond ik een oude splitter. De UPC woonkamer splitter eruit, en deze erin. De storing kon ik reproduceren door tv te kijken en een speedtest te doen op mijn laptop. Nu nergens meer last van!
Jerrythafast schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:48:
[...]
Wat is het typenummer van het koppelstuk? UMU-1006, PTS-02, etc.

[...]
Je zou daarvoor eens op je Ubee kunnen inloggen en daarin de 'DOCSIS signaalwaardes' opzoeken en die hier posten (graag inclusief de uptime van je modem, die staat bij sommige types modem op een andere pagina :/ ).

[...]
Welk model Ubee heb je?
De boosdoener was de upc woonkamersplitter MCP-03.
De snelheden lijken nu ook helemaal in orde, zo zie je maar, ik was er al vanuit gegaan dat de beloofde mbits nooit worden gehaald haha.
De ubee router heeft modelnummer: EVW-3226. Hieronder wat screenshots, de uptime is :
Beschikbaarheid systeem 0 dagen 01h:50m:51s

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/cnhzqe5s5/Screen_Shot_2015_10_08_at_14_11_23.png
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/y6urdhspp/Screen_Shot_2015_10_08_at_14_11_33.png

Gedurende dat ik dit bericht aan het schrijven was, heb ik nog geen hapering gezien op de tv. Iedereen, echt hartstikke bedankt voor de snelle reacties. Het meedenken wordt erg gewaardeerd _/-\o_ . Nog even afwachten, en dan maar de Ziggo monteur afbellen :P .

[ Voor 4% gewijzigd door Guids op 08-10-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de SNR op je downstreamkanalen stiekum nog wat laag voor wat ik gewend ben. Als het voor jou geen extra moeite is (thuisblijven van werk etc.) om alsnog een monteur te laten komen zou ik de afspraak laten staan en voordat die komt de kapotte splitter er weer in doen en 'm de boel grondig laten nakijken ;) Je signaal is nu "goed genoeg" maar als je toch al een afspraak met de kabeldokter hebt... ;) Die heeft de middelen om het waarschijnlijk nog beter te krijgen en dan is de kans op storingen in de toekomst ook een stuk minder. Maar zo te zien is het in ieder geval geen noodzaak meer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Guids schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:24:
[...]

HA ik denk dat het probleem is opgelost! Na in wat oude dozen te hebben gezocht, vond ik een oude splitter. De UPC woonkamer splitter eruit, en deze erin. De storing kon ik reproduceren door tv te kijken en een speedtest te doen op mijn laptop. Nu nergens meer last van!

[...]

De boosdoener was de upc woonkamersplitter MCP-03.
De snelheden lijken nu ook helemaal in orde, zo zie je maar, ik was er al vanuit gegaan dat de beloofde mbits nooit worden gehaald haha.
De ubee router heeft modelnummer: EVW-3226. Hieronder wat screenshots, de uptime is :
Beschikbaarheid systeem 0 dagen 01h:50m:51s

[afbeelding]
[afbeelding]

Gedurende dat ik dit bericht aan het schrijven was, heb ik nog geen hapering gezien op de tv. Iedereen, echt hartstikke bedankt voor de snelle reacties. Het meedenken wordt erg gewaardeerd _/-\o_ . Nog even afwachten, en dan maar de Ziggo monteur afbellen :P .
Geen dank :D wist vrijwel zeker dat het daar ergens moest zitten!
Hoe? problemen met 2 diensten die met 1 ding gelijk zijn ( het koppelstuk waar beiden diensten op aangesloten zijn ) dus dan ga je het vanaf daar zoeken :).
Have fun!

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 08-10-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Jerrythafast schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:34:
Ik vind de SNR op je downstreamkanalen stiekum nog wat laag voor wat ik gewend ben. Als het voor jou geen extra moeite is (thuisblijven van werk etc.) om alsnog een monteur te laten komen zou ik de afspraak laten staan en voordat die komt de kapotte splitter er weer in doen en 'm de boel grondig laten nakijken ;) Je signaal is nu "goed genoeg" maar als je toch al een afspraak met de kabeldokter hebt... ;) Die heeft de middelen om het waarschijnlijk nog beter te krijgen en dan is de kans op storingen in de toekomst ook een stuk minder. Maar zo te zien is het in ieder geval geen noodzaak meer :*)
Het is voormalig UPC gebied he, daar is de SNR wel vaker wat krapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jerrythafast schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:34:
Is het niet zo dat die SNR onder de 56 moet zitten? Hoger dan 56 = kans op storingen. Of was het 35?:D

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 08-10-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
JeroenC schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:46:
[...]

Is het niet zo dat die SNR onder de 56 moet zitten? Hoger dan 56 = kans op storingen. Of was het 35?:D
Oftewel dan zit hij met zijn 36 ( stabiel ) gewoon perfect.
SNR mag niet onder de 32 komen voor een stabiele verbinding.
US power mag niet hoger dan 56dB komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenC schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:46:
[...]

fp:
Je komt dan automatisch op de pagina met je DOCSIS waardes
Wat zijn dan ideale waardes?
Downstream Power Waardes:
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
-11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
-15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
De streefwaarde is 0dBmV
Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen
Upstream Power Waardes:
Niet hoger dan 55dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Timmert schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:45:
[...]

Het is voormalig UPC gebied he, daar is de SNR wel vaker wat krapper.
Hoe ontstaat dat technisch dan, oudere kabel, vollere coax kabel oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 10:09
Tweakers,

Ik heb een abonnement bij Ziggo, en wilde graag de Technicolor 7210 modem hebben deze kreeg ik echter niet en nu heb ik nog steeds het oude Ubee 3226 modem.

Echter is het enkel mogelijk om 1 frequentieband tegelijk te kiezen wat voorheen op mijn horizonbox wel kon.
Dus nu moet ik kiezen of de 2,4 ghz gebruiken of de 5 ghz gebruiken. Aangezien ik in een appartement woon met alleen maar ziggo gebruikers is het erg druk op de 2,4 ghz frequentie.

Nu vroeg ik aan de klantenservice of het mogelijk was voor een ander modem ook omdat de technicolor tc 7210 de nieuwste functies biedt en een snellere snelheid haalt op de 2,4 ghz frequentie alsmede de 5 ghz frequentie. Dit verhaal van mij was niet waar en vertelde dat het modem exact hetzelfde is als de nieuwe technicolor.

Nu is mijn vraag is het mogelijk om beide frequentiebanden tegelijk te gebruiken of heeft Ziggo dit bij alle modems die ze uitleveren uitgeschakeld?

Thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Nee hoor een UBEE 321 of een Cisco 3928 zijn volledig dualband, als je de Cisco 3925 hebt is hij singleband.

Je hebt je af laten schepen met een broodje aap verhaal ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 27-09 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

stormfly schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:05:
Nee hoor een UBEE 321 of een Cisco 3928 zijn volledig dualband, als je de Cisco 3925 hebt is hij singleband.

Je hebt je af laten schepen met een broodje aap verhaal ;-)
Uh, hij heeft het niet over een Ubee EVW321, maar een EVW3226. Dat is een oud-UPC modem met inderdaad maar één radio, dus kan ook maar op een band tegelijk werken.

Dat is gelijk waarom de TC7210 geen optie is, dat is een oud-Ziggo modem. En die gaat vooralsnog niet bij oud-UPC draaien. Enige alternatief is de TC7200, en die is qua features identiek aan de EVW3226, dus daar schiet je weinig mee op.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
dion_b schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:22:
[...]

Uh, hij heeft het niet over een Ubee EVW321, maar een EVW3226. Dat is een oud-UPC modem met inderdaad maar één radio, dus kan ook maar op een band tegelijk werken.
Ik gaf antwoord op zijn letterlijke vraag en dan klopt mijn formulering ;-)

Nu is mijn vraag is het mogelijk om beide frequentiebanden tegelijk te gebruiken of heeft Ziggo dit bij alle modems die ze uitleveren uitgeschakeld?

Daarop noemde ik een aantal type die dat zeker niet hebben.

Maar jij las het blijkbaar anders :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje offtopic:
Tv weer gemaakt :D Samsung ES6800 (2012) met kapot t-con bord :( 10 dagen zonder tv gezeten (=hell :'( )

Gelukkig een beetje gered met Horizon.tv :P

En nieuwe decoder van Ziggo gekregen (bruikleen, maar wel gratis)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W28weUFl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0MYFVFIl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DXaHZLkl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ervaar de laatste tijd wat problemen met horizon.tv
Als ik deze geopend heb en minimaliseer het beeld dan lijkt er een hapering in het geluid te zitten.
Net of je haperende internetverbinding hebt dat er kleine stukjes wegvallen.

Of anders vergeleken met een Analoge FM-radio die net niet op de juiste frequentie staat.
Als ik het beeld gewoon open laat en een ander scherm/programma eroverheen zet dan heb ik dit probleem niet.

Ben daarom benieuwd op meer mensen dit opgevallen is :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven92
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05-2021
Bedankt voor de antwoorden iedereen! Ik ben weer een stukje verder gekomen in de zoektocht naar de juiste combi voor hier.

Het zal waarschijnlijk 40/4, met play start of play complete worden.

Zijn de kinderziektes nu uit de Horizonbox?

Dit is de actuele status m.b.t. DSL

Wat:Koper
Internet Snelheid 6 Mbit/s
iTV1 SD
ADSL2+
6 Mbit/s
En geen geplande upgrades gevonden.

Conclusie: over naar Ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Vandaag heb ik de horizon box geïnstalleerd. Kan je dezebook als modem gebruiken in het oude ziggo gebied? Of enkel alleen als acces point?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Horizon als modem gaat nog niet in Ziggo gebied. Dus AP is voor nu de enige mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Timmert schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:43:
Horizon als modem gaat nog niet in Ziggo gebied. Dus AP is voor nu de enige mogelijkheid.
Oké duidelijk! Blijft de technicolor staan! :)

DaveD

Pagina: 1 ... 36 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.