DeBolle schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:06:
[...]
De WiFi verbinding geeft niet alle data door die op de Ziggo modem binnenkomt en jij vindt dat ik dat niet moet zien als limiet van de verbinding. Als er meer data binnenkomt door een ander abonnement, gaat de snelheid van de Wifi verbinding niet wijzigen, maar komt er wel meer data over. Iinterpretaties en meningen die niet overeenkomen met mijn visie, maar ik schep graag ruimte voor andere meningen als jou dat beter past.
Haha ik was al bang voor deze reactie, dat probeerde ik dus al te voorkomen door sommige dingen dubbel en duidelijk te vermelden.
Ondanks dat het niet lijkt dat de WLAN voor een limiet zorgt ( er is een overcap ) krijg je toch de volledige snelheid niet binnen. Dit is dus inderdaad dubbelzinnig. Je zou denken er is geen limiet want je hebt een overcap van 160Mbps, toch haal je die 40Mbps van ziggo via je 200Mbps wlan verbinding niet (oftewel het WLAN systeem opzich is al een limiet, ondanks dat de cijfertje zouden zeggen van niet). En dit werd helaas volledig ontkracht en omgedraaid door mediazoo ( waarom weet ik nog steeds niet )
Het is een voorbeeld op een oudere vraag van een medetweaker: zou ik 40Mbps of 120Mbps afnemen bij ziggo?
Naar aanleiding van dat ben ik gaan uitleggen dat je 40Mbps kunt proberen, maar het in zijn situatie vermoedelijk beter zal zijn om meer af te nemen ( landhuis etc etc )
Dit om eventuele ''limieten'' te voorkomen. Niet leuk als je redelijk veel streamt, je een ''onstabiele'' 200Mbps WLAN verbinding hebt en je maar een enkele MB/s overhoud van je 40Mbps ziggo lijntje.
Wifi snelheden zijn gewoon zeer moeilijk te bepalen en hangen teveel factoren vanaf, ondanks dat het kan lijken dat je een snelle wifi verbinding hebt ( die 200Mbps wlan bijv ) wilt het niet zeggen dat je überhaupt de 40Mbps ontvangt via de 200Mbps wlan.
Ook dit werd dus volledig ontkracht en verdraait door mediazoo helaas, die gozer zorgt voor zoveel wazige situaties -,-
Het enige doel wat ik had was een tweaker helpen met een aankoop keuze, dat mediazoo alles verdraait en een zinloze discussie start door alles van mij te ontkrachten en om te draaien is natuurlijk zeer jammer, daar heeft desbetreffende tweaker helemaal niks aan.
Als ik bijv zeg: je wlan verbinding is 200Mbps, en je ziggolijn is 40Mbps dan zegt mediazoo: klopt niet wat je zegt, je wlan is beperkt want die geeft 40Mbps en je ziggolijn is 200Mbps, dat past niet door je wlan heen.
Zelfs dit heeft hij voor elkaar gekregen in zijn reactie, en zo draait hij letterlijk ALLES om wat voor ontiegelijk veel verwarring zorgt.
Ander voorbeeld:
Een tweaker vroeg zich af waarom een andere tweaker een zegel in zijn meterkast heeft van ziggo.
Dan zeg ik: dat zou heel goed het AOP kunnen zijn, die zijn heel vaak voorzien van een zegel omdat je die niet open mag maken
Dan zegt mediazoo op mijn reactie: je slaat de plank volledig mis, er zijn verschillende aop's en de zegel kan je gewoon eraf knippen.
Oftewel hier ontkracht hij wat ik zeg, maar verteld vervolgens precies hetzelfde.
Dit zorgt gewoonweg voor verwarring voor iedereen, en ik kan elke keer herhalen wat ik zeg waardoor andere tweakers weer de oorsprong van de vraag misloopt en je dit soort vage discussies krijgt.
[
Voor 23% gewijzigd door
LopendeVogel op 08-10-2015 13:29
]