Acties:
  • 0 Henk 'm!
VAnTurenhout schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:52:
In de Ubee waarden en de pings zie ik (nog) geen verschil maar ik kijk het even een dag of wat aan,
Wat is de uptime van je Ubee? Zie geen rare als dit een lange uptime is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Uptime is 2 days nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
o
Dat is niet zo goed dan }:O

Ik had hetzelfde probleem... bij mij hielp het uitvoeren van een factory reset van het modem? Modem instellingen zijn dan wel allemaal weg.
Post daarna de nieuwe waardes weer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Kan ik dat zelf? En is dan de Bridge modus ook weg? Want die kan ik zelf niet instellen denk ik. Verder is er volgens mij niets ingesteld namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het goed is kan je dat zelf in het modem in je instellingen.
De bridge mode ben je dan niet kwijt.
Deze instelling haalt het modem van ziggo op als deze zich weer aanmeldt

Welke ubee heb je ?

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 01-10-2015 22:25 . Reden: Ubee modem type ? ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:03

Videopac

Rommelt wat aan.

TFHfony schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:13:
[...]

Je kan natuurlijk altijd gewoon op alle machines handmatig de gewenste DNS servers invullen. Heb ik hier ook gedaan.
Wat een droevenis weer van Ziggo. Tot hoever mogen ze gaan met het opleggen van beperkingen? Zoals eerder geopperd wordt het hoog tijd voor een wet die providers verplicht het mogelijk te maken dat klanten kun eigen apparatuur gebruiken.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:16

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Videopac schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:27:
[...]

Wat een droevenis weer van Ziggo. Tot hoever mogen ze gaan met het opleggen van beperkingen? Zoals eerder geopperd wordt het hoog tijd voor een wet die providers verplicht het mogelijk te maken dat klanten kun eigen apparatuur gebruiken.
Overdrijven is ook weer een vak. Wil je je eigen spulletjes dan laat je de modem in bridge zetten en kun je je helemaal uitleven.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

[...]

Wees blij dat je je modem kunt bridgen. Dat kan bij veel andere providers niet eens. Eigen router erachter en je hebt alle vrijheid die je wilt. Ik snap niet helemaal waar je je druk om maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Wat een droefenis, dit soort ongefundeerde reacties. Bij Ziggo mag je dit juist in tegenstelling tot sommige andere providers.
Laat je modem in bridge zetten en je kan er achter hangen wat je wil...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
MdO82 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:23:
Als het goed is kan je dat zelf in het modem in je instellingen.
De bridge mode ben je dan niet kwijt.
Deze instelling haalt het modem van ziggo op als deze zich weer aanmeldt

Welke ubee heb je ?
Argh, ik zit niet thuis dus kan dat zo niet zien, maar als ik de afbeeldingen op google bekijk lijkt het op de 3226

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VAnTurenhout schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:07:
[...]

Argh, ik zit niet thuis dus kan dat zo niet zien, maar als ik de afbeeldingen op google bekijk lijkt het op de 3226
De EVW3226 (die bij oud-UPC gebruikt is) ziet er van buiten nagenoeg hetzelfde uit als de EVW320 en 321 (van oud-Ziggo). Enig makkelijk zichtbaar verschil is dat bij de EVW3226 de US en DS LEDs blauw worden als het goed online is. Oh, en de UPC-artisjok op de voorkant ipv Ubee logo :z

Wel relevant om dat uit te zoeken:
Bij oud-UPC kun je bridge mode in de GUI van de modem instellen.
Bij oud-Ziggo moet je de helpdesk bellen om het in bridge mode te zetten.

...maar voor het doen van factory reset maakt het niet uit :o

Als je oud-UPC bent, springt hij na factory reset terug in NAT-mode, maar kun je het zelf vrolijk weer in bridge mode zetten. Bij oud-Ziggo blijft hij na factory reset staan in de modus waar hij door de helpdesk in gezet is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
dion_b schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:33:
[...]

De EVW3226 (die bij oud-UPC gebruikt is) ziet er van buiten nagenoeg hetzelfde uit als de EVW320 en 321 (van oud-Ziggo). Enig makkelijk zichtbaar verschil is dat bij de EVW3226 de US en DS LEDs blauw worden als het goed online is. Oh, en de UPC-artisjok op de voorkant ipv Ubee logo :z

Wel relevant om dat uit te zoeken:
Bij oud-UPC kun je bridge mode in de GUI van de modem instellen.
Bij oud-Ziggo moet je de helpdesk bellen om het in bridge mode te zetten.

...maar voor het doen van factory reset maakt het niet uit :o

Als je oud-UPC bent, springt hij na factory reset terug in NAT-mode, maar kun je het zelf vrolijk weer in bridge mode zetten. Bij oud-Ziggo blijft hij na factory reset staan in de modus waar hij door de helpdesk in gezet is.
Ik ben Oud (nou ja, zo oud ook weer niet 8) ) Ziggo klant, dus dan is de kans groot dat het een EVW320/321 is en kan ik mijn modem met een gerust hart resetten. Ik zal alleen wel even een moment uitzoeken dat ik nog naar de helpdesk kan bellen voor het geval dat..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:41
VAnTurenhout schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:52:
In de Ubee waarden en de pings zie ik (nog) geen verschil maar ik kijk het even een dag of wat aan,
Je zult ook geen verschil in de waarden zien als je de UTP kabel tussen de netgear en de Ubee vervangt. De signalen die je uit het modem haalt zitten tussen de CMTS (Ziggo) en jou modem. Je waarden zien er overigens prima uit. Je kunt helaas niet alle signalen vanuit je modem uitlezen.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

stormfly schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:37:
Dan zal je ze waarschijnlijk ook nog op je devices, waar je die page ziet, hebben ingesteld of je moet even de router herstarten en dan je randapparatuur. Of je forceert een DHCP renew op je randapparatuur, ben nooit naar opennic gegaan mij te onbetrouwbaar met uptime.
Nope dat dacht ik ook. Maar had het ook op mijn telefoons.
Het rare is is dat de cisco automatisch herstart na een dns wijziging. Dus waarom het nog steeds via opennic ging kan ik niet verklaren.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 20:09

neanderthaler

Are friends electric?

Ik heb sinds begin dit jaar alles-in-1. Oude situatie was tv van Ziggo en internet / telefoon van Online. Echter eind 2014 werd het internet van Online echt Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, lag er constant uit. Terwijl dit jaren prima gedraaid heeft.

Toen overgestapt op Ziggo totaal pakket. Toch ook vaak problemen met de wifi. Ik heb toen met een devolo setje de modem aangesloten op de wederopm afgestofte Linksys 54G op zolder (waar 2 pc's staan). Op beide netwerken was nogal eens uitval. Van mijn zwager heb ik toen een TP-Link range extender geleend en de huiskamer verbonden met het Linksys acces point (hij vond de Ziggo modem niet eens draadloos) en sindsdien is internet overal in huis via de Linksys helemaal top. Downloads gaan als een tierelier en diensten als PopcornTime via wifi gaat vlekkeloos.

De wifi van het Ziggo modem (Cisco EPC39xx) is slecht, sommige apparaten geven zijn aanwezigheid niet eens aan in de lijst met beschikbare netwerken en wel die van mensen aan de overkant van de straat. Na het verbreken van de spanning wil het weer eens een tijdje goed gaan, maar ik heb geen zin meer in het gezeur van mijn vrouw en kinderen. Laten ze maar gewoon gebruik maken van de Linksys.

Ik was in het begin trouwens positief verrast over de usb-aansluiting op het modem, waarmee het gewoon mogelijk was audio en video files te streamen over het netwerk. Dat will zeggen, als het netwerk te ontvangen was :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
Is inderdaad een wat minder modem, ik zou eens kijken of je een TC7210 kan krijgen. Die heeft wel vrij goede WiFi. Wel even de 2 banden een aparte SSID geven.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neanderthaler schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:35:
Ik was in het begin trouwens positief verrast over de usb-aansluiting op het modem, waarmee het gewoon mogelijk was audio en video files te streamen over het netwerk. Dat will zeggen, als het netwerk te ontvangen was :')
Als je het goed hebt ingesteld zou je in je huis één netwerk moeten hebben waarin alle apparaten elkaar kunnen bereiken ongeacht met welk accesspoint ze verbinding hebben. Als de apparaten die via je Linksys verbonden zijn de apparaten die via je modem verbonden zijn niet kunnen zien heb je de boel waarschijnlijk NAT-achter-NAT aangesloten. Dat wil zeggen dat je je Linksys via de WAN-poort hebt verbonden met je modem, dit moet je niet doen. Je splitst je thuisnetwerk daarmee namelijk op in twee netwerken en dan wordt het inderdaad een moeilijk gehannes (maar in theorie niet onmogelijk) om dingen vanaf je modem te streamen naar apparaten die achter de Linksys zitten (en andersom). Linksys dus niet via de WAN-poort maar via één van de LAN-poorten aansluiten en de DHCP-server erop uitzetten lost dit probleem op.

Als je het jezelf helemaal makkelijk wilt maken stel je daarna op beide accesspoints dezelfde SSID en beveiligingssleutel voor je WiFi in. Je draadloze apparaten maken dan gewoon contact met het accesspoint dat het beste signaal levert, zelfs als je ermee door je huis wandelt (dit heet roaming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VAnTurenhout schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:42:
[...]

Ik ben Oud (nou ja, zo oud ook weer niet 8) ) Ziggo klant, dus dan is de kans groot dat het een EVW320/321 is en kan ik mijn modem met een gerust hart resetten. Ik zal alleen wel even een moment uitzoeken dat ik nog naar de helpdesk kan bellen voor het geval dat..... ;)
Is het nog gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:46
hjs schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:54:
[...]

Net even een ubee en de TC achter de meter gehangen zonder te zijn aangesloten verder.
De Ubee verbruikte zo 9 watt en de TC zat op 13 watt.
Maar heel ff getest, het geeft een indruk.

Maar een Cisco is dus het zuinigst, hoe kom je daar aan :)
Cisco 3928 = 9 watt, net even gemeten voor je ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

stormfly schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:14:
[...]

Cisco 3928 = 9 watt, net even gemeten voor je ;-)
Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sinds een paar dagen aangesloten en last van T3 foutmeldingen terwijl voorheen geen last van had met Horizon box. Hij klappert er dus af en toe uit, en dat zullen ze vast ook wel op gaan lossen daar maak ik me geen zorgen over. De helpdesk had het over een kabelkruising.

Vervelender is dat we nu native IPv6 hebben, en geen native IPv4 meer. Sommige applicaties en servers hebben geen ondersteuning voor IPv6. Bijvoorbeeld mijn telefoon heeft alleen maar IPv4. Weet iemand of het loont om de helpdesk te vragen of ik terug mag naar IPv4 of dual stack mag krijgen?

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 20:45
Ik baal van de switch naar de Horizon app. Veel instabieler dan de Ziggo app was, op de iPad (3rd gen) in ieder geval. Heel vaak bufferen, regelmatig klapt de stream er ook gewoon uit. Ook kun ik nu niet meer het geluid muten met de knop op de tablet, dat moet door het volume helemaal omlaag te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tackleberry op 03-10-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ziggo geeft het toe !

Er is te weinig capaciteit.

Ik heb een 200/20 abo en haal de laatste tijd bij lange na de 200 down niet meer, op welk tijdstip dan ook (ok om 4 uur in de nacht weet ik het niet).

Paar maanden geleden ben ik al eens overgezet naar een ander segment, en haalde de 200 down weer.
Afgelopen weken is het weer minder en minder geworden.
Ik 1200 gebeld, en wat checks uitgevoerd, en inderdaad het scheelt gewoon een heel abonnement wat snelheid betreft.

Eergisteren teruggebeld en de bevestiging gekregen dat er een capaciteits- probleem is.
Gemiddeld over een volle dag zit ik op zo'n 140/20 (20 up haal ik wel altijd).

Ik krijg nu 10 euro korting per maand t/m Februari (want ze zijn er mee bezig), en in februari gaan we weer evalueren om het zo maar even te zeggen.

Ben benieuwd wat ze gaan doen om het weer op orde te krijgen.

nb iedereen die ditzelfde ervaart, bel ze !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Zit je in origineel Ziggo gebied of UPC gebied? Je kan even inloggen op je modem en kijken op welke frequenties je gelocked bent. Dan zou je even frequentie forceren kunnen doen op 370.750Mhz in UPC gebied. Waarschijnlijk haal je dan de 200Mb wel weer. Let wel even op hoe je het e.e.a. moet invullen in je modem meestal als 370750.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Ik zit in UPC gebied, en ga niks in mijn modem doen, Ziggo regelt het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarElo schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:15:
Ziggo geeft het toe !

Ik heb een 200/20 abo en haal de laatste tijd bij lange na de 200 down niet meer, op welk tijdstip dan ook (ok om 4 uur in de nacht weet ik het niet).

Paar maanden geleden ben ik al eens overgezet naar een ander segment, en haalde de 200 down weer.
Ik 1200 gebeld, en wat checks uitgevoerd, en inderdaad het scheelt gewoon een heel abonnement wat snelheid betreft.

Eergisteren teruggebeld en de bevestiging gekregen dat er een capaciteits- probleem is.

Ik krijg nu 10 euro korting per maand t/m Februari (want ze zijn er mee bezig), en in februari gaan we weer evalueren om het zo maar even te zeggen.

Okee... je haalt gemiddeld 140 van de 200. Dat is 30% lager dan waarvoor je betaalt. Ervan uitgaande dat je Connect & Play Max hebt betaal je € 73,95 per maand. Je zou dus zo'n € 22,50 per maand korting moeten krijgen van ze. Het is maar waar je blij mee bent.

Mooie oplossing ook. Ze lossen blijkbaar je capaciteitprobleem op door je een paar maanden korting te geven. Wat denken ze daarmee te bereiken? Verwachten ze dat er tegen die tijd genoeg mensen hun abbo hebben opgezegd dat het capaciteitsprobleem zichzelf heeft opgelost? |:( Jij zult immers niet de enige zijn die last heeft van dit probleem in jouw segment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
MarElo schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:38:
Ik zit in UPC gebied, en ga niks in mijn modem doen, Ziggo regelt het maar.
Aha duidelijke taal. Tja dan zul je het moeten doen met 140Mb.

@Jerry, niet iedereen draait over dezelfde DOCSIS streams. Het zou goed kunnen dat zijn buurman met 200Mb wel gewoon de volle bak haalt. Vandaar mijn tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Jerrythafast schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:39:
[...]

Okee... je haalt gemiddeld 140 van de 200. Dat is 30% lager dan waarvoor je betaalt. Ervan uitgaande dat je Connect & Play Max hebt betaal je € 73,95 per maand. Je zou dus zo'n € 22,50 per maand korting moeten krijgen van ze. Het is maar waar je blij mee bent.

Mooie oplossing ook. Ze lossen blijkbaar je capaciteitprobleem op door je een paar maanden korting te geven. Wat denken ze daarmee te bereiken? Verwachten ze dat er tegen die tijd genoeg mensen hun abbo hebben opgezegd dat het capaciteitsprobleem zichzelf heeft opgelost? |:( Jij zult immers niet de enige zijn die last heeft van dit probleem in jouw segment...
Nee ik heb een 3-1 pakket van UPC (geen Horizon) en betaal iets van 66 euro p/m (200/20 en volledig zender aanbod (royaal).

Er viel niets te kiezen, ze komen zelf met 10 euro korting per maand, andere optie was/is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Is het geen idee om te downgraden naar 120Mb? Nog steeds snel zat lijkt me. Dan zul je je snelheid wel halen. Geen idee hoeveel dat scheelt in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Jim423 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:45:
Is het geen idee om te downgraden naar 120Mb? Nog steeds snel zat lijkt me. Dan zul je je snelheid wel halen. Geen idee hoeveel dat scheelt in prijs.
Zou een optie kunnen zijn, en scheelt ook in prijs natuurlijk, maar ga je dan niet weer een nieuw jaar contract aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dat zou je even moeten bespreken met de helpdesk, ik kon in ieder geval nog steeds maandelijks opzeggen bij een downgrade, alleen wanneer ik voor een nieuw jaarcontract koos kreeg ik 3 maanden korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziggo geeft het toe !

Ziggo is idd bezig met capaciteit uitbreiding (docsis 3.1), denk dat ze het aantal mensen met snellere abonnementen een beetje onderschat hebben.
Zit nu zelf op een ander segment dus heb *even afkloppen* geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

ArcticWolf schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:53:
[...]

Ziggo is idd bezig met capaciteit uitbreiding (docsis 3.1), denk dat ze het aantal mensen met snellere abonnementen een beetje onderschat hebben.
Ja dat had ik het begin ook toen ik overgezet was naar een ander segment, en toch verslechte het weer.
Hoop voor jou dat het steady blijft maar bij mij is het weer een aflopende zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Jim423 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:50:
Dat zou je even moeten bespreken met de helpdesk, ik kon in ieder geval nog steeds maandelijks opzeggen bij een downgrade, alleen wanneer ik voor een nieuw jaarcontract koos kreeg ik 3 maanden korting.
Ik zal ze aankomende week wel weer eens bellen, en kijken wat de opties zijn.

Sorry voor de herhaalpost , ik zou het moeten editten.

[ Voor 7% gewijzigd door MarElo op 03-10-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
ArcticWolf schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:53:
[...]

Waar heb je die informatie vandaan? Volgens mij moet eerst FM van de kabel voordat 3.1 uitgerold kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 23:01:
[...]

Waar heb je die informatie vandaan? Volgens mij moet eerst FM van de kabel voordat 3.1 uitgerold kan worden.
nieuws: Liberty Global toont Connect Box voor Ziggo en Telenet
Liberty belooft los daarvan docsis 3.1 nog dit jaar naar eindgebruikers te brengen.
en

http://www.totaaltv.nl/ni...naar-test-docsis-3.1.html

waarom zou de FM er van af moeten?

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 03-10-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ja ik lees dat toch anders hoor:
Of Ziggo en Telenet de uitrol naar het docsis 3.1-platform dit jaar al gaan krijgen is niet bekend.
Ik denk dat je in je handen mag wrijven als dit 2016 live gaat. Dit is echt zeer ingrijpend, je WCD moet waarschijnlijk vervangen worden en mogelijk je splitters als ze boven de 1006Mhz gaan zitten. Ook zie het ik niet gaan draaien met de alle huidige analoge carriers en de analoge FM op de kabel. Dat gaat wel even duren voordat dat er (deels) af is.
ArcticWolf schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 23:04:
[...]
waarom zou de FM er van af moeten?
De upstreamband van 3.1 loopt tot 204 Mhz tegen de 57Mhz van nu. Het is mogelijk om om FM heen te werken maar hierdoor zal de upstreamsnelheid niet veel verbeteren bovenop de 40Mb die nu geleverd wordt. Het is even wachten hoe ze het e.e.a. willen gaan indelen, mogelijk dat er eerst een soort 3.1 ''lite'' wordt uitgerold maar ik verwacht niet dat alle capaciteitsproblemen hier direct mee afgevangen zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Jim423 op 03-10-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neem aan dat je bedoelt dat je bent overgezet op een andere set DOCSIS frequenties? Het coaxsegment blijft namelijk gelijk aangezien dat betrekking heeft op de coax infrastructuur of wel de bekabeling e.d. in de wijk vanaf de optical node in het wijkcentrum.
Ieder Ziggo coaxsegment heeft 16 Internet downstreams waarover de CMTS de modems die op dat coaxsegment zijn aangesloten zal verdelen op basis van loadbalancing technieken. In feite komt dat met de huidige EuroDOCSIS 3.0 4x8 modems neer op twee setjes van 8 Internet downstreams waarover de modems verdeeld worden. Het zal misschien tijdelijk helpen door middel van handmatig ingrijpen je even naar een ander setje te forceren als het andere setje downstreams even wat rustiger is zoals de tweede set van 8 downstreams in onderstaand voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mVBQNLZ.png

Maar uiteindelijk zal de reguliere loadbalancing van de CMTS toch in actie komen om op basis van gebruik de modem verdeling 16 Internet downstreams bij te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:29:
Dan zou je even frequentie forceren kunnen doen op 370.750Mhz in UPC gebied. Waarschijnlijk haal je dan de 200Mb wel weer. Let wel even op hoe je het e.e.a. moet invullen in je modem meestal als 370750.
In feite geef je hier het advies om het modem bovenstaande frequentie te laten gebruiken bij de registratie in de hoop dat het modem dan het tweede setje downstreams (370.75 - 426.75 MHz) zal gebruiken in voormalig UPC gebied i.p.v. het eerste setje downstreams (306.75 - 362.75 MHz). Voor zover mij bekend heeft voormalig UPC echter geen uniform frequentieplan voor het gehele voormalige UPC gebied. In oktober 2014 bevonden de downstreams van UPC Rotterdam zich bijvoorbeeld nog op 308 - 388 MHz met vrije ruimte t/m 428 MHz.

Ook is het maar de vraag of het tweede setje frequenties altijd rustiger zou zijn, want dan gaat er toch iets niet goed met de loadbalancing van de CMTS. Verder zou het modem van MarElo mogelijk al het tweede setje geconfigureerd kunnen hebben waardoor deze handmatige actie ook geen zin zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:45:
Is het geen idee om te downgraden naar 120Mb? Nog steeds snel zat lijkt me. Dan zul je je snelheid wel halen.
Het is nog maar de vraag of de downgrade ervoor zal zorgen dat de snelheid wel weer gehaald zal worden. Ik kan me namelijk voorstellen dat de CMTS als gevolg van een grotere vraag dan dat er capaciteit is alle gelijktijdige internetters in dezelfde QoS groepen binnen dat coaxsegment met een bepaald percentage zal knijpen tot de vraag afneemt. Binnen de coaxsegmenten is immers standaard sprake van een overboeking van de capaciteit en geen gereserveerde capaciteit voor iedere kabel internetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 07:14
ArChie schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:25:
[...]

In feite geef je hier het advies om het modem bovenstaande frequentie te laten gebruiken bij de registratie in de hoop dat het modem dan het tweede setje downstreams (370.75 - 426.75 MHz) zal gebruiken in voormalig UPC gebied i.p.v. het eerste setje downstreams (306.75 - 362.75 MHz). Voor zover mij bekend heeft voormalig UPC echter geen uniform frequentieplan voor het gehele voormalige UPC gebied. In oktober 2014 bevonden de downstreams van UPC Rotterdam zich bijvoorbeeld nog op 308 - 388 MHz met vrije ruimte t/m 428 MHz.

Ook is het maar de vraag of het tweede setje frequenties altijd rustiger zou zijn, want dan gaat er toch iets niet goed met de loadbalancing van de CMTS. Verder zou het modem van MarElo mogelijk al het tweede setje geconfigureerd kunnen hebben waardoor deze handmatige actie ook geen zin zal hebben.
UPC had juist, in tegenstelling tot Ziggo, wel een uniform frequentie plan voor het gehele gebied. Alle gebieden behalve Rotterdam, 306.75 - 426.75 MHz, Alleen Rotterdam (Zuid-Holland) 308-428 Mhz

Waar oud Ziggo gebied per gebied wisselende frequenties gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
ArChie schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:25:
[...]Ook is het maar de vraag of het tweede setje frequenties altijd rustiger zou zijn, want dan gaat er toch iets niet goed met de loadbalancing van de CMTS. Verder zou het modem van MarElo mogelijk al het tweede setje geconfigureerd kunnen hebben waardoor deze handmatige actie ook geen zin zal hebben.
Het zou inderdaad kunnen dat de tweede set nu ook is volgelopen maar het valt te proberen toch? Aan de gelockte frequenties kun je zien welke frequenties gebruikt worden. Je hebt gelijk over ZuidHolland hier wordt 372.000 gebruikt als tweede set, echter is ZH de uitzondering, de vrije ruimte is trouwens opgevuld en draait gewoon op 16x. We hebben natuurlijk zeer beperkte informatie dus 370.750 is de beste gok, maar voor ZH gaat dit inderdaad niet werken, zonder postcode kan ik dit natuurlijk niet weten (niet dat Marelo die hier moet posten), maar aangezien hij dit niet wilt proberen ben ik er verder ook niet op ingegaan. Mocht het modem al op de tweede set gelocked zijn dan is het het proberen waard om op de eerste set te gaan locken maar dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het komt regelmatig voor dat de tweede set wat rustiger is. Wanneer je 140 Mb haalt en niet lager maar soms wel hoger zul je met 120Mb abonnement je snelheid nagenoeg altijd halen, er is immers nog 120Mb capaciteit vrij op het segment, MITS je natuurlijk wel op dezelfde frequenties blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:23:
Wanneer je 140 Mb haalt en niet lager maar soms wel hoger zul je met 120Mb abonnement je snelheid nagenoeg altijd halen, er is immers nog 120Mb capaciteit vrij op het segment, MITS je natuurlijk wel op dezelfde frequenties blijft zitten.
Misschien een reken voorbeeld om het wat te verduidelijken. 8 Internet downstreams is gelijk aan een capaciteit van 400 Mbps (8 * 50 Mbps). Stel er zijn in dat setje downstreams 3 gelijktijdige internetters met allemaal een 200 Mbps abonnement die ook alle drie met de volledige snelheid willen downloaden. Ofwel een vraag van 600 Mbps. De CMTS zal om dit passend te maken binnen die 400 Mbps moeten gaan knijpen. Aangenomen dat de CMTS de internetters evenredig zal knijpen zullen alle drie de internetters 33% inleveren wat neer komt op ongeveer 134 Mbps per klant i.p.v. 200 Mbps.

Stel nu dat één van die internetters het abonnement bijstelt naar 120 Mbps en vervolgens willen weer alle drie tegelijk gaan downloaden met hun volledige internet snelheid. Ofwel een vraag van 520 Mbps. Past nog steeds niet, dus zal de CMTS weer moeten gaan knijpen, maar dit keer met zo'n 23% waarbij de klanten met een 200 Mbps abonnement ongeveer 154 Mbps zullen overhouden en de klant met het 120 Mbps abonnment ongeveer 92 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sinds twee weken maken we gebruik van Ziggo telefonie, voorheen VoIP via BudgetPhone. Het lijkt er alleen op dat de kwaliteit iets minder is, alsof er een codec die minder bandbreedte gebruikt, wordt gebruikt.

Meer mensen met deze ervaring? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik begrijp je denkwijze maar in de praktijk zijn het zeer veel modems waarvan eigenlijk niet een enkele 200Mb volledig en continu gebruikt maar veel minder bandbreedte. De utilisation van het eerste setje zal rond de 60-70% hangen waardoor er niet meer voldoende ruimte is. In mijn ervaring is de utilisation wel aardig stabiel met soms een piekje waardoor er nog voldoende ruimte vrij is voor de 120Mb. In theorie zou het kunnen dat iemand even zijn volledige bandbreedte gebruikt waardoor je ook de 120Mb niet meer haalt maar dit zal kortstondig zijn en vermoedelijk alleen in de avond. Wat nog een mogelijkheid is is om een Hitron modem vragen, misschien dat ze een uitzondering maken, dit is een 16x8 modem eigenlijk voor de zakelijke markt bedoelt. Deze pakt beide setjes samen dan zou je de 200Mb wel weer halen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:31
Ik denk dat ik van de week weer mag bellen , de reset die bij arcticwolf heeft geholpen heeft het hier 4 dagen goed gedaan en nu in een middag tijd de t3 en uncorrectables weer verdubbeld. :(

T3 van 24 naar 53 en Uncorrectables van 11000 naar 20000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:05:
Ik begrijp je denkwijze maar in de praktijk zijn het zeer veel modems waarvan eigenlijk niet een enkele 200Mb volledig en continu gebruikt maar veel minder bandbreedte.
De praktijk van MarElo laat juist zien dat bij hem de snelheid niet haalbaar is en mijn sterk vereenvoudigde reken voorbeeld was slechts om te illusteren waarom een verlaging van de abonnementssnelheid niet persé hoeft te betekenen dat de lagere snelheid wel gaat passen. MarElo zal niet de enige zijn in het betreffende coaxsegment die de snelheid niet haalt als er sprake is van te weinig capaciteit aangezien de CMTS zal proberen om iedereen evenredig wat te knijpen om de boel passend te krijgen.
De utilisation van het eerste setje zal rond de 60-70% hangen waardoor er niet meer voldoende ruimte is. In mijn ervaring is de utilisation wel aardig stabiel met soms een piekje waardoor er nog voldoende ruimte vrij is voor de 120Mb.
Zie als voorbeeld de schermprint die ik gemaakt heb van het gebruik van de capaciteit in mijn coaxsegment. Zoals je ziet was de belasting hoger dan 80% in het eerste setje downstreams en dat komt steeds vaker voor tegenwoordig. Nog ongeveer 60 Mbps ruimte, dus zullen er toch wat klanten een lagere snelheid krijgen als daar nog iemand met 120 Mbps wil gaan downloaden. Het internet gebruik is door allerlei IP-TV content van partijen zoals Netflix e.d. duidelijk aan het toenemen.
In theorie zou het kunnen dat iemand even zijn volledige bandbreedte gebruikt waardoor je ook de 120Mb niet meer haalt maar dit zal kortstondig zijn en vermoedelijk alleen in de avond.
Ik zou niet weten waarom dat in theorie is. Er zijn toch genoeg klanten die aangeven hun volledige abonnementssnelheid te halen tijdens bijvoorbeeld het downloaden van nieuwsservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Postcode gebied is 1082 (Amsterdam-Buitenveldert), en ik ga niet downgraden naar bv 120/20 want ik vermoedde al zo'n antwoord dat ik dan de 120 ook niet haal als het druk is, maar rond de 90 zal zitten dan.

ArChie; jouw informatie zal best nuttig zijn voor mensen die er iets vanaf weten, maar die kennis heb ik niet (waardeer het overigens wel dat je het post).

Net 4x een speedtest gedaan bij Ziggo en kom uit op 156,50/20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
En een Hitron modem kunnen ze die niet opsturen? @ArChie, het hangt er maar net vanaf hoe hoog de utilisation precies is. Wanneer die 60% is dan gaat die 120Mb gewoon werken. Wanneer die 80% is zoals bij jou en je hebt een 8x4 modem dan ga je inderdaad ook die 120Mb niet halen. Echter komt dit niet veel voor, vrijwel bij alle aansluitingen (ook in Amsterdam) haal ik gewoon 200Mb of 500Mb met een Hitron modem in de avond. Nu zou het kunnen zijn dat 500Mb hogere prio @QoS staat dan een normaal abonnement, dit zou ik niet zo weten. Na een lock op de tweede set zal dit ook zo blijven staan tot een powercycle. Je ziet zelf al dat de loadbalancing toch niet zo perfect is ;)

Ziggo geeft overigens wel aan dat signaal e.d. goed is? Wanneer de downstream SNR laag is gaat je snelheid ook omlaag. 1082 heeft niet echt enorme wijken dus het is nogal apart dat hier een 24 uurs capaciteitsprobleem is.

[ Voor 26% gewijzigd door Jim423 op 04-10-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Ziggo geeft overigens wel aan dat signaal e.d. goed is? Wanneer de downstream SNR laag is gaat je snelheid ook omlaag. 1082 heeft niet echt enorme wijken dus het is nogal apart dat hier een 24 uurs capaciteitsprobleem is.
En toch schijnt het zo te zijn (zegt diegene die mij terug belde ook).

Signaal is goed, daar ligt het niet aan.

Of het inderdaad waar is valt dan te betwijfelen, want dan is het wel een goedkoop verhaaltje natuurlijk.
Kan het niet zo zijn dat omringende postcodes samen komen op 1 punt, en dat er daardoor een tekort is aan capaciteit ?

[ Voor 4% gewijzigd door MarElo op 04-10-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:01:
@ArChie, het hangt er maar net vanaf hoe hoog de utilisation precies is.
Dat is nu net het punt, in de avonden en het weekend zal de capaciteits vraag door consumenten meestal groter zijn dan op andere momenten. Op dergelijke momenten zie ik ook steeds vaker dat de belasting groter is dan 60% terwijl het op andere momenten lager is. Zondagochtend is ook zo'n moment dat de belasting richting de 80% gaat, kennelijk schotelen de ouders de kinderen een Netflix filmpje voor zodat zij zich nog een keer kunnen omdraaien. Die belasting percentages zijn geen constanten.
Wanneer die 60% is dan gaat die 120Mb gewoon werken. Wanneer die 80% is zoals bij jou en je hebt een 8x4 modem dan ga je inderdaad ook die 120Mb niet halen. Echter komt dit niet veel voor, vrijwel bij alle aansluitingen (ook in Amsterdam) haal ik gewoon 200Mb of 500Mb met een Hitron modem in de avond.
Wederom, die 120 Mbps was maar een voorbeeld om duidelijk te maken dat dit op het moment van meten in mijn coaxsegment niet meer gepast zou hebben en de CMTS dus zou moeten gaan ingrijpen. Met meer dan 600 kabelmodems in mijn coaxsegment is er een redelijke kans dat er zelfs nog meer gevraagd wordt wanneer meerdere klanten besluiten om gebruik te gaan maken van hun internet aansluiting. Maar er is ook een kans dat dit niet gebeurt.
Nu zou het kunnen zijn dat 500Mb hogere prio @QoS staat dan een normaal abonnement, dit zou ik niet zo weten.
Aangezien Ziggo de zakelijke klanten de garantie geeft dat zij op werkdagen minimaal 80% van hun abonnementssnelheid krijgen moet er wel sprake van van QoS instellingen om zo de reguliere consumenten op werkdagen indien nodig te kunnen knijpen zodat een zakelijke klant met een 500 Mbps abonnement minimaal 400 Mbps te kunnen laten halen (dat is dus de helft van de 800 Mbps capaciteit van het coaxsegment). Het zal ook niet voor niets zijn dat Ziggo eerst een check doet voordat een zakelijke klant die 500 Mbps mag afnemen, want twee van dergelijke zakelijke klanten in een coaxsegment met een gegarandeerde snelheid van minstens 400 Mbps zouden de boel voor de consumenten aardig plat kunnen leggen.
Na een lock op de tweede set zal dit ook zo blijven staan tot een powercycle. Je ziet zelf al dat de loadbalancing toch niet zo perfect is ;)
Goed plan dan om op dergelijke manier de loadbalancing van de CMTS te verstoren.
Ziggo geeft overigens wel aan dat signaal e.d. goed is?
Ik mag toch hopen dat ze gewoon de status informatie van CMTS hebben geraadpleegd om tot hun capaciteitsgebrek uitspraak te komen.
1082 heeft niet echt enorme wijken dus het is nogal apart dat hier een 24 uurs capaciteitsprobleem is.
Er is toch geen maatstaf dat de omvang van een wijk bepalend zou zijn voor de belasting van de capaciteit? Je moet maar net de pech hebben om een aantal notoire downloaders in je coaxsegment te hebben of wat zakelijke klanten met een 500 Mbps abonnement die 's avond hun abonnement privé ook volop gebruiken. Ook begrijp ik niet wat het er toe doet of het een 24 uurs capaciteitsprobleem is. Het boeit een klant vrij weinig of op andere momenten misschien wel haalbaar was geweest als die klant op de momenten dat er wel gebruik gemaakt wordt van het internet tegen beperkingen aan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
ArChie schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:08:
[...]Goed plan dan om op dergelijke manier de loadbalancing van de CMTS te verstoren.
Nou nou wat een aanval meteen zeg... wanneer het tweede setje rustiger is dan help je juist loadbalancing om daarop te locken. Bovendien wordt de loadbalancing gedaan bij het opstarten van het modem en niet realtime. Wanneer jouw segment drukker wordt zou je zomaar op de verkeerde set kunnen zitten en dit wordt niet aangepast tot een powercycle. Uiteraard is de omvang van een wijk wel bepalend, wanneer jij met 20 man op een segment zit dan is de kans toch veel minder groot op congestion? Ook is de kans veel minder groot dat je met grootverbruikers zit. Wanneer blijkt dat je elke avond de hele avond de lijn dichttrekt is de kans ook groot dat je buiten de FUP valt maar dat terzijde. Ik was onder de indruk dat de snelheid nooit gehaald werd maar ik kan dit verkeerd hebben natuurlijk dus vandaar het 24u verhaal, uiteraard wil de klant in de avond ook de snelheid halen. Ik ben met je eens dat we niet zomaar kunnen zeggen dat je 100% zeker met 120Mb je snelheid wel haalt, al deed ik dit wel zo blijken, maar zal de kans wel groot zijn. Anyway het blijft een verhaal van aannames van beide kanten, en de enige echte oplossing zal waarschijnlijk toch liggen in een 16x8 modem in de vorm van een nieuw type horizon of Hitron modem wanneer het echt congestion in het segment betreft. En neem het niet persoonlijk, je kennis is van hoog niveau, ik probeerde alleen maar oplossingen aan te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Fijn om dit soort discussies te volgen, maar ik vraag me wat af.

Waar haalt ArChie zijn kennis vandaan? en vooral die gegevens van de transponders, is dat zakelijk of gewoon interesse, hoe kom je aan die info (niet dat ik er iets van snap maar gewoon uit interesse vraag ik dit).
Zelfde geld voor Jim423.

Dit Wikipedia: Cable modem termination system heb ik overigens wel gelezen.

[ Voor 19% gewijzigd door MarElo op 04-10-2015 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MarElo schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:25:
Waar haalt ArChie zijn kennis vandaan? en vooral die gegevens van de transponders, is dat zakelijk of gewoon interesse, hoe kom je aan die info (niet dat ik er iets van snap maar gewoon uit interesse vraag ik dit).
Gewoon interesse. Door als een Tweaker wat te experimenteren met een DVB-C PC-TV tuner en (DVB)analyse software bleken de DOCSIS Internet downstreams gewoon DVB-C MPEG transport streams te zijn zodat realtime de capaciteit te meten is zonder dat Ziggo de meting kan beïnvloeden. Vervolgens de openbare (Euro)DOCSIS protocol specificatie van CableLabs erbij gepakt en een offline DOCSIS protocol parser tooltje gemaakt om te zien of dan te achterhalen is hoeveel modems er actief zijn in het coaxsegment. Met een beetje hobbyen en programmeren leer je een hoop over de techniek. Zie ook:
[EuroDOCSIS] Capaciteit monitoren met een DVB-C PC-TV tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

ArChie schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:47:
[...]

Gewoon interesse. Door als een Tweaker wat te experimenteren met een DVB-C PC-TV tuner en (DVB)analyse software bleken de DOCSIS Internet downstreams gewoon DVB-C MPEG transport streams te zijn zodat realtime de capaciteit te meten is zonder dat Ziggo de meting kan beïnvloeden. Vervolgens de openbare (Euro)DOCSIS protocol specificatie van CableLabs erbij gepakt en een offline DOCSIS protocol parser tooltje gemaakt om te zien of dan te achterhalen is hoeveel modems er actief zijn in het coaxsegment. Met een beetje hobbyen en programmeren leer je een hoop over de techniek. Zie ook:
[EuroDOCSIS] Capaciteit monitoren met een DVB-C PC-TV tuner
Thanks voor de uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Replay TV van Ziggo is zo te zien geen originele kwaliteit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eStgu4u.png

Maar 5 Mbps i.p.v. 12 Mbps. De Replay TV content wordt zonder encryptie doorgegeven naar de Samsung Horizon gevallen en is dus ook opneembaar met een DVB-C PC-TV oplossing. De Video On Demand (VOD) content van de premium kanalen zoals Film1 wordt overigens wel in de originele kwaliteit doorgegeven en is vanwege het ontbreken van beveiliging ook gewoon op te nemen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/S9MawVS.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Interessant maar begeef je je niet op het randje? Ik meen dat hier ook een htpc topic liep waar ipstreams of dvb streams op geopend en opgenomen werden maar waar uiteindelijk tweakers een schrijven over ontvangen heeft. Kun je nu ook gewoon (vod)streams openen die door anderen worden bekeken in je wijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat ging toch over het kraken/omzeilen van beveiligen van IPTV-streams van zenders buiten het pakket waar je voor betaalde?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 05-10-2015 07:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:38
Ik was nieuwsgierig of mijn modem goede verbinding waardes toont.

De verbinding werkte al maanden tot gisteren aardig stabiel. Gisteren ging het modem 2x opnieuw verbinding maken en vanochtend ook al 2x. Verbinding verbroken, verbinding word hersteld.

Aan deze kant van het netwerk is niets veranderd. Modem en kabels liggen nog steeds op dezelfde plek geen zware netwerk belasting.

Ik heb geen clue of het modem zichzelf reset/reboot of dat de verbinding alleen weg valt met de wijk centrale in 5653. De lan verbinding is dan weg.

Het modem is een Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 met het 200/20 abbo.

Model: Cisco EPC3925
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
Serial Number: *****************
MAC Address: ***********************
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: e3925-ES-12-c1100r5593-140522c_upc
Firmware Name: e3925-ES-12-c1100r5593-140522c_upc.bin
Firmware Build Time: May 22 17:14:07 2014
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network: Disable

Cable Modem State
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 4.8 dBmV 39.0 dB
Channel 2: 4.6 dBmV 39.0 dB
Channel 3: 4.2 dBmV 38.6 dB
Channel 4: 3.7 dBmV 38.6 dB
Channel 5: 3.7 dBmV 38.6 dB
Channel 6: 3.9 dBmV 38.8 dB
Channel 7: 4.3 dBmV 38.8 dB
Channel 8: 4.3 dBmV 38.7 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 46.5 dBmV
Channel 2: 48.2 dBmV
Channel 3: 47.4 dBmV
Channel 4: 46.4 dBmV

Deze waardes heb ik al ongeveer 2 jaar. Wat zijn eigenlijk goede waardes, in welk bereik moeten deze nummers zitten om een goede verbinding te hebben?

[ Voor 0% gewijzigd door toro op 05-10-2015 09:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Zie de startpost daar staat alles in, ik kan het wel beantwoorden nu maar hoe denk je zelf over de modem waardes als je ze tegen de startpost waardes aanhoudt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
toro36 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:12:
Ik was nieuwsgierig of mijn modem goede verbinding waardes toont.

De verbinding werkte al maanden tot gisteren aardig stabiel. Gisteren ging het modem 2x opnieuw verbinding maken en vanochtend ook al 2x. Verbinding verbroken, verbinding word hersteld.

Aan deze kant van het netwerk is niets veranderd. Modem en kabels liggen nog steeds op dezelfde plek geen zware netwerk belasting.

Ik heb geen clue of het modem zichzelf reset/reboot of dat de verbinding alleen weg valt met de wijk centrale in 5653. De lan verbinding is dan weg.

Het modem is een Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 met het 200/20 abbo.

*knip*

Deze waardes heb ik al ongeveer 2 jaar. Wat zijn eigenlijk goede waardes, in welk bereik moeten deze nummers zitten om een goede verbinding te hebben?
Staat in de 1e post he ;)
Verder zijn je download waardes OK, alleen je upload waardes zijn wat aan de hoge kant, maar zitten nog binnen de tolerantie. Dus daar ligt het (hoogst) waarschijnlijk niet aan.

Maar goed, die time-outs op het netwerk hebben meerdere last van (ik had er ook last van), een factory reset van het modem hielp mij om op een ander coax segment te worden geplaatst, misschien een optie om te proberen?

[ Voor 27% gewijzigd door ArcticWolf op 05-10-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
ArcticWolf schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:42:
[...]

Staat in de 1e post he ;)
Verder zijn je download waardes OK, alleen je upload waardes zijn wat aan de hoge kant, maar zitten nog binnen de tolerantie. Dus daar ligt het (hoogst) waarschijnlijk niet aan.

Maar goed, die time-outs op het netwerk hebben meerdere last van (ik had er ook last van), een factory reset van het modem hielp mij om op een ander coax segment te worden geplaatst, misschien een optie om te proberen?
Thanks (ook aan wopper) d:)b

Ondanks dat ik een andere modem heb (de oude van UPC) is het toch fijn dat ik die waardes nu zelf kan uitlezen. Al jaren waren die waardes voor mij een mysterie.

Ik zal de modem een factory reset geven, hopelijk gaat dat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Helaas ben ik er niet aan toegekomen......ik hou dit forum op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Laatst online: 27-09 08:09

Snuffel

Vroem!

Crap verbinding vandaag met Ziggo. Helft van de websites kan ik niet bereiken. Iets over bekend?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snuffel schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:47:
Crap verbinding vandaag met Ziggo. Helft van de websites kan ik niet bereiken. Iets over bekend?
Kan sommige websites idd niet goed bereiken, maar ja hoeft niet aan Ziggo te liggen.
Snelheid ziet er wel goed uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4720197311.png

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 05-10-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Laatst online: 27-09 08:09

Snuffel

Vroem!

Yup. Naar Google DNS, al een hele tijd geleden

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Huh heb ik nu Ziggo of Priority Telecom? 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4719221410.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien IP-adressen overgenomen en de registratie is nog niet bijgewerkt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 17:05

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Priority Telecom is eigendom van UPC, net als Ziggo.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah, dat kan natuurlijk ook nog :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Net weer 4 tests gedaan, gemiddeld 122,925/20

Vijf minuten later kom ik uit op 111,1125/20 over 4 tests.

Huilen met de pet op zegmaar :X

[ Voor 47% gewijzigd door MarElo op 05-10-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon blijven klagen. Je haalt amper de helft van je abbo :p Ze kunnen je echt niet met een zoethoudertje afschepen zo hoor. Laat ze maar 's in het netwerk investeren, is voor hen zelf ook beter. :9

[ Voor 22% gewijzigd door Jerrythafast op 05-10-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Jerrythafast schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:01:
Gewoon blijven klagen. Je haalt amper de helft van je abbo :p Ze kunnen je echt niet met een zoethoudertje afschepen zo hoor. Laat ze maar 's in het netwerk investeren, is voor hen zelf ook beter. :9
Sorry heb al wat ge-edit en gebeld.
Ik kijk het nog even een weekje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Misschien dat ik hier iemand hulp kan bieden?
Een paar weken geleden heb ik een nieuw Technicolor-modem gekregen omdat ik altijd last had van een wegvallende WiFi. De verbinding bleek met het nieuwe modem inderdaad veel beter te verlopen, maar ik bleek opeens een aantal sites niet meer te kunnen bezoeken omdat het betreffende IP-adres geblokt werd. Bij de meeste sites kon dat opgelost worden, maar er zijn er ook die weigeren de IP-blokkade op te heffen vanwege misbruik in het verleden.
Vervolgens heb ik contact opgenomen met Ziggo (zowel per mail als via de helpdesk) om te vragen of ik aan ander IP toegewezen kon krijgen. In eerste instantie werd gezegd dat dit niet mogelijk was, maar dat is in mijn ogen onzin: als ik bij een nieuw modem een nieuw IP krijg kunnen ze bij Ziggo ook een ander IP aan mij toekennen. Daarna kreeg ik als antwoord dat ze dit niet doen.
Ik kan me voorstellen dat Ziggo de poot stijf houdt als ik iedere twee maanden voor een nieuw IP kom zeuren, maar ik heb nu een verbinding waarmee ik gebokt wordt buiten mijn schuld. Uiteindelijk kom ik toch wel op de pagina's (via VPN en proxy's), maar makkelijk is anders.
Is er iemand met de gouden tip? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Laatst online: 22:41
Peatsmoke schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:01:
Een paar weken geleden heb ik een nieuw Technicolor-modem gekregen omdat ik altijd last had van een wegvallende WiFi. De verbinding bleek met het nieuwe modem inderdaad veel beter te verlopen, maar ik bleek opeens een aantal sites niet meer te kunnen bezoeken omdat het betreffende IP-adres geblokt werd. Bij de meeste sites kon dat opgelost worden, maar er zijn er ook die weigeren de IP-blokkade op te heffen vanwege misbruik in het verleden.
Vervolgens heb ik contact opgenomen met Ziggo (zowel per mail als via de helpdesk) om te vragen of ik aan ander IP toegewezen kon krijgen. In eerste instantie werd gezegd dat dit niet mogelijk was, maar dat is in mijn ogen onzin: als ik bij een nieuw modem een nieuw IP krijg kunnen ze bij Ziggo ook een ander IP aan mij toekennen. Daarna kreeg ik als antwoord dat ze dit niet doen.
Ik kan me voorstellen dat Ziggo de poot stijf houdt als ik iedere twee maanden voor een nieuw IP kom zeuren, maar ik heb nu een verbinding waarmee ik gebokt wordt buiten mijn schuld. Uiteindelijk kom ik toch wel op de pagina's (via VPN en proxy's), maar makkelijk is anders.
Het wil wel eens voorkomen dat wanneer je je modem een lange tijd offline laat staan deze een nieuw IP krijgt toegewezen. Dus ga je op vakantie of een weekendje weg probeer eens je modem af te koppelen en deze weer van prik voorzien als je terug komt.

EDIT: In de hoop natuurlijk dat jou IP adres dan wordt vergeven aan een andere klant ;-)

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Overstappen naar een partij met echt betrouwbaar internet.... XS4all bijvoorbeeld via het netwerk van KPN.
Je krijgt dan wellicht misschien minder up en down... maar wel een kwalitatief betere verbinding...
:)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 27-09 10:15
lSltAlKeR schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:54:
[...]

Overstappen naar een partij met echt betrouwbaar internet.... XS4all bijvoorbeeld via het netwerk van KPN.
Je krijgt dan wellicht misschien minder up en down... maar wel een kwalitatief betere verbinding...
Daar verschillen de meningen dan toch echt over :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit wel een leasetijd aan je ip adres vast, maar als je modem uitstaat op het moment dat die expired en niemand anders krijgt dat ip adres aangewezen krijg je hem gewoon weer terug als je je modem aan zet ;) of er moet heel toevallig een nieuwe klant dat ip adres krijgen...
Maar in mijn ervaring zijn ip bans maar tijdelijk? maximaal een week... vraag me af wat dat ip adres wel niet uitgespookt heeft dat die een perm ban heeft :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:31
Als je hem in bridge modus zet krijg je vroeger altijd een ander IP als je een apparaat met een ander Mac-addres koppelde

Misschien dat bridge modus aan, paar uur wachten, bridge modus uit ook een leuk trucje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nooberke schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:50:
[...]

Als je hem in bridge modus zet krijg je vroeger altijd een ander IP als je een apparaat met een ander Mac-addres koppelde

Misschien dat bridge modus aan, paar uur wachten, bridge modus uit ook een leuk trucje is?
Dat zou kunnen werken, ik zou dan geen paar uur wachten, maar een dag.
Weet niet hoelang de lease is van de dhcp server van ziggo, kan 8 uur zijn, maar het kan ook anders ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

TFHfony

Professional Weirdo

lSltAlKeR schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:54:
[...]

Nou... Afgelopen jaar met mijn werk zakelijk overgestapt naar XS4ALL... Kan alleen maar zeggen dat we erg veel spijt hebben. De boel aangesloten op de verkeerde lijn, facturatie waar geen zak van klopte. Uiteindelijk bijna afgesloten door het stapelen van fout op fout.
Nee... we durven het nog niet aan onze andere lijn op te zeggen. En de XS4ALL lijn is nu de backup lijn ipv de primaire lijn.
Nee.. Die doen hun reputatie gaan eer aan...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20
Nou, je durft nogal. Ik ga nooit meer naar Xs4all.
Internet was wel ok, maar niet je van het, bellen was drama.
Toen ik had aangegeven over te stappen, werd ik onmiddelijk en niet per opzegdatum afgesloten. Dat werd wel weer hersteld, maar al mijn emails waren ondertussen gewist en kwamen niet meer terug. En een sorry kon er al helemaal niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50

Stewie!

Keen must die!

Chakotay schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:05:
[...]

Toevallig enig idee of er al nieuws is van Ziggo/Hitron over iets van een patch die NAT loopback mogelijk maakt met dit modem? Toch wel zo prettig om van binnenuit gewoon je externe ip te kunnen benaderen zonder overall dubbele connecties & bookmarks voor aan te maken of vieze DNS-trucjes te gaan uithalen.
connos schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:19:
Sinds vandaag het ZZP Pro pakket 200/40MBIT met een Hitron CGNV-4 Modem. Dit modem is volgens de helpdesk gloednieuw en zou bij UPC getest zijn, maar is daar niet of nauwelijks uitgerold. Modem is in staat 1,3Gbit down te halen door 24 kanalen te bonden. Up is maximaal 240Mbit mogelijk door 8 kanalen te bonden.

Ding loopt vooralsnog stabiel en is redelijk te configureren. Toch wat opmerkingen:
1. DDNS service krijg ik niet aan de praat. Webinterface is niet langer bereikbaar na activering.
2. NAT loopback werkt niet. Schijnt een bekend probleem te zijn en Ziggo overlegt hierover met Hitron
3. Remote Management lijkt wel te werken, maar kan niet inloggen met het door mij ingestelde wachtwoord. Wie weet toevallig het wachtwoord?
Mochten er Ziggo gebruikers de modem CGNV4-EU van Hitron hebben: de nieuwe firmware 4.5.10.8-SIP-UPC ondersteunt nu eindelijk NAT loopback en zal het probleem verhelpen. Als je de helpdesk belt kunnen ze jouw modem upgraden op afstand. NAT loopback staat niet in de changelog en de helpdesk van Ziggo ontkende dat dit opgelost is, maar uit de praktijk blijkt dat deze bug geplet is!

Na de firmware update is de snelheid ook stabieler:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4723555574.png

[ Voor 65% gewijzigd door Stewie! op 06-10-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:16
Ik heb laats vaak problemen dat als ik YouTube: YouTube ping geen response krijg maar van YouTube: YouTube wel. Dit terwijl ik alle andere sites die ik bezoek wel gewoon te benaderen zijn.

Ik ga de volgende keer als het voorkomt snel van DNS server wisselen om te kijken of het aan de DNS server van Ziggo ligt.

Hebben jullie misschien ideeën die ik over het hooft zie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gys89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Je krijgt een ander ip adres door voor 7 dagen een ander apparaat aan je modem gekoppeld te laten. In jouw geval je modem in bridgemodus zetten en een losse router of je pc direct via utp aansluiten. Herkenning van ander mac adres zorgt voor een ander ip. Lease is 7 dagen. Oude situatie dus pas vanaf dag 8 herstellen anders krijg je zeer waarschijnlijk je oude ip terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Stewie! schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:56:
[...]

[...]

Mochten er Ziggo gebruikers de modem CGNV4-EU van Hitron hebben: de nieuwe firmware 4.5.10.8-SIP-UPC ondersteunt nu eindelijk NAT loopback en zal het probleem verhelpen. Als je de helpdesk belt kunnen ze jouw modem upgraden op afstand. NAT loopback staat niet in de changelog en de helpdesk van Ziggo ontkende dat dit opgelost is, maar uit de praktijk blijkt dat deze bug geplet is!

[afbeelding]
Ik heb er geen, maar ben wel benieuwd wat er in de changelog staat. Kun je die delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50

Stewie!

Keen must die!

Die hebben ze niet met mij gedeeld, alleen mondeling doorgenomen. Ziggo zakelijke helpdesk zei dat NAT Loopback nog kapot was, blijkt in praktijk opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51

Chakotay

Lick here to continue

Stewie! schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:56:
[...]

[...]

[afbeelding]
Awesome, thanks voor de update. Zal het laten proberen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:36:
[...]

Er zit wel een leasetijd aan je ip adres vast, maar als je modem uitstaat op het moment dat die expired en niemand anders krijgt dat ip adres aangewezen krijg je hem gewoon weer terug als je je modem aan zet ;) of er moet heel toevallig een nieuwe klant dat ip adres krijgen...
Maar in mijn ervaring zijn ip bans maar tijdelijk? maximaal een week... vraag me af wat dat ip adres wel niet uitgespookt heeft dat die een perm ban heeft :o
Dat wil ik helemaal niet weten, waarschijnlijk gaat al mijn verkeer via de AIVD... 8)
gys89 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:14:
[...]

Je krijgt een ander ip adres door voor 7 dagen een ander apparaat aan je modem gekoppeld te laten. In jouw geval je modem in bridgemodus zetten en een losse router of je pc direct via utp aansluiten. Herkenning van ander mac adres zorgt voor een ander ip. Lease is 7 dagen. Oude situatie dus pas vanaf dag 8 herstellen anders krijg je zeer waarschijnlijk je oude ip terug.
Ik zal eens kijken, wanneer ik de lease verkregen heb en hang er op dag 7 een routertje aan en zet hem in bridge-modus (of laat hem zetten, ff kijken of ik dat zelf kan regelen). Dan heb ik maar één dag die constructie nodig, lijkt me.
Volgens mij is dat de meest simpele oplossing dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik weet het niet in detail maar volgens mij komt het voor dat op de helft van de leasetime het modem al een renew doet.

Ik zou gewoon 8 dagen op de andere router draaien icm bridge, want als het niet lukt na 7 dagen, vanwege een aggressive renew dan ben je 7+8 dagen onderweg ;-)

Save wel even je config file uit je Ziggo modem voor als ze hem weer uit bridge halen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 24-09 13:01
Volgens mij gaat het nu niet goed met digitale tv van ziggo.
Opeens heb ik op Nederland 1 HD het informatie kanaal van Fox.
En nu is het gehele kanaal weg.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gys89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
[b]

[...]

Ik zal eens kijken, wanneer ik de lease verkregen heb en hang er op dag 7 een routertje aan en zet hem in bridge-modus (of laat hem zetten, ff kijken of ik dat zelf kan regelen). Dan heb ik maar één dag die constructie nodig, lijkt me.
Volgens mij is dat de meest simpele oplossing dan?
Ik weet helaas niet of er bij het verkrijgen van je nieuwe ip een nieuwe leasetijd gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
The Concept of Lease

With all the necessary information on how DHCP works, one should also know that the IP address assigned by DHCP server to DHCP client is on a lease. After the lease expires the DHCP server is free to assign the same IP address to any other host or device requesting for the same. For example, keeping lease time 8-10 hours is helpful in case of PC’s that are shut down at the end of the day. So, lease has to be renewed from time to time. The DHCP client tries to renew the lease after half of the lease time has expired. This is done by the exchange of DHCPREQUEST and DHCPACK messages. While doing all this, the client enters the renewing stage.

http://www.thegeekstuff.com/2013/03/dhcp-basics/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Ubee zegt:
Duration D: 07 H: 00 M: 00 S: 00
Expires: Tue Oct 13 18:50:48 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dan zou hij op de 6e om 18:50 renewed hebben dus als het klopt gaat hij op de helft van de tijd 3,5 dag wat de 10e midden in de nacht is vernieuwen;-)

Laat maar weten of dat ook echt zo is, wel leuk om de theorie te staven met praktijk metingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De mijne Expires: Sun Oct 11 22:38:45 2015. Dus morgen (8 oktober) om 10:38:45 in de ochtend zou hij moeten renewen. Ik kom hier morgen op terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Zie onderstaande screenshot uit mijn firewall thuis:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vUsisiC9AlF7zkNera3Nilio/full.png

Renewal is dus idd netjes na 3,5 dag :), en ja, dit gebeurt ook daadwerkelijk.

Uiteraard krijg je een ander IP als je een ander device aansluit (want ander MAC-adress). De DHCP scope waar ik met mijn WAN inhang is /23 groot, dus met een paar honderd routers zou ik de scope vol kunnen laten lopen, door ze 1 voor 1 aan mijn router in bridge te hangen ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien kun je met een eigen router MAC spoofing gebruiken om ze allemaal op te maken. Vraag me ergens wel af wat Ziggo gaat doen als d'r opeens zoveel IP-adressen worden geleast. Misschien dat ze dan de uitrol van IPv6 wel gaan versnellen :+
Pagina: 1 ... 35 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.