Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:41
Gisteren Ziggo Access Point binnen gekregen. Heeft alleen uit de doos instellingen erop staan voor een eigen wifi netwerk naast het wifi netwerk van de modem.

Ik dus maar even de wifi naam van het Access Point aangepast met daarbij de verwachting dat ik dan één groot wifi netwerk in huis krijg;

Maar helaas, als ik stroom op de Access Point zet gaan veel liedjes knipperen maar na een tijdje brandt alleen het stroom ledje nog maar :-( dsn maar een weekje wachten voor de monteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:14

Laguna

Connaisseur

Megalodon_67 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:08:
De F1 is begonnen en...... weg is de Ziggostream. Er zijn waarschijnlijk nog een paar prijsverhogingen nodig om de servercapaciteit op orde te krijgen. Gelukkig zijn er 'gratis streams' op het web die blijkbaar wel kunnen leveren.
Ja kansloos dit.. En waarom is de race vervolgens niet te herstarten? Start gemist nu en bedankt Ziggo :(

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

Laguna schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:44:
[...]

Ja kansloos dit.. En waarom is de race vervolgens niet te herstarten? Start gemist nu en bedankt Ziggo :(
Waarom keek je niet via horizon.tv? Kon je zelfs nog terugkijken en alles?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 22:09
nooberke schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:14:
[...]

Waar ik nieuwsgierig naar ben...kan je bij jou in de buurt zakelijk het 500Mbit pakket krijgen?

Je ziet dat het nogal wisselend is op welke plekken ze de 500Mbit aanbieden...ik heb het idee dat ze de 500Mbit alleen aanbieden in wijken waar meer dan voldoende capaciteit is.
Er wordt niet gekeken naar downstream util hoor voor dit pakket. Dus wanneer het leverbaar is bij jou alleen je hebt toevallig iemand in jouw segment die 24/7 zijn 300/30 dichttrekt ga je het niet halen. Tenzij er QoS wordt gedaan op de data packets, hier heb ik al eens over lopen brainstormen met ArChie alleen onvoldoende informatie om hier iets zinnigs over te zeggen.
tweakerdennis schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:35:
Gisteren Ziggo Access Point binnen gekregen. Heeft alleen uit de doos instellingen erop staan voor een eigen wifi netwerk naast het wifi netwerk van de modem.

Ik dus maar even de wifi naam van het Access Point aangepast met daarbij de verwachting dat ik dan één groot wifi netwerk in huis krijg;

Maar helaas, als ik stroom op de Access Point zet gaan veel liedjes knipperen maar na een tijdje brandt alleen het stroom ledje nog maar :-( dsn maar een weekje wachten voor de monteur
Misschien even reset ingedrukt houden? Weet de exacte tijd niet maar zal wel iets van aanzetten zijn en 10sec of na 5 min poweron 10 sec.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nooberke schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:14:
Waar ik nieuwsgierig naar ben...kan je bij jou in de buurt zakelijk het 500Mbit pakket krijgen?
Nee, hier is 300/40 volgens Ziggo/UPC de maximale abonnementssnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

GiveMeThoseTags schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:52:
[...]

Dat keek ik.. en niet dus.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Laguna schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:53:
[...]

Dat keek ik.. en niet dus.
Beetje jammer :( Mij wel gelukt, zat achter mijn laptop voor de EA stream zo en ondertussen F1 kijken, maar wel in IE en zucht.. Silverlight...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:33
ArChie schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:04:
Een beetje druilerige zondag middag en het is druk in downstream set 2 hier in mijn coaxsegment:
[afbeelding]
Ik kan me een oude post van je herinneren waar je liet zien dat er nog best wat mensen een docsis 2.0 modem hadden in jouw segment. Hebben die mensen dat nu nog steeds?

Ik heb de draad gevonden, en hij wordt best regelmatig geüpdatet.

[EuroDOCSIS] Capaciteit monitoren met een DVB-C PC-TV tuner

[ Voor 15% gewijzigd door menzo op 12-06-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GiveMeThoseTags schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:52:
[...]

Ik ben zelfs maar gestopt met kijken. Zowel Horizon.tv op IE met Silverlight als de app op Android werkte erg instabiel. Om gek van te worden. Echt waardeloos.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Zou dat liggen aan de drukte?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

GiveMeThoseTags schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:55:
[...]

Beetje jammer :( Mij wel gelukt, zat achter mijn laptop voor de EA stream zo en ondertussen F1 kijken, maar wel in IE en zucht.. Silverlight...
Dat is wel heel vaag. Ik kan namelijk nog steeds de race niet terugkijken, die optie is er gewoon nooit geweest:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7vCiyR0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Laguna schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:23:
[...]

Dat is wel heel vaag. Ik kan namelijk nog steeds de race niet terugkijken, die optie is er gewoon nooit geweest:

[afbeelding]
Klikte op de hoofdpagina F1 aan en hij begon gewoon aan het begin en kon tot een kwartier van de wedstrijd zien en moest toen een ander tijdstip uit de lijst kiezen op die pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Hier kan ik ook niet terug kijken.
Misschien alleen met een sport totaal abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

menzo schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:25:
Hier kan ik ook niet terug kijken.
Misschien alleen met een sport totaal abonnement?
Heb ik niet, vaag maar startte echt begin van de wedstrijd en kon vooruit spoelen tot iets van een kwartier in de race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Laguna schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:44:
[...]

Ik heb gekeken via een niet heel erg legale stream (Sky Sports), dat scheelt ook nog eens 2 minuten delay waarmee Ziggo streamt. Maar het scheelt voornamelijk héél veel ergernis. Onbegrijpelijk dat Ziggo nu bij de zoveelste F1 race dit probleem nog niet heeft weten op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menzo schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:07:
Ik kan me een oude post van je herinneren waar je liet zien dat er nog best wat mensen een docsis 2.0 modem hadden in jouw segment. Hebben die mensen dat nu nog steeds?

Ik heb de draad gevonden, en hij wordt best regelmatig geüpdatet.
Daarvoor moet ik eerst weer een complete Internet downstream capture set maken. Ik wacht daar nog even mee tot begin juli zodat ik ook de DVB zender wijzigingen kan mee nemen in een actualisatie van het frequentieplan van mijn coaxsegment. Gezien de resultaten van voorgaande metingen verwacht ik echter niet dat daar opeens veel verandering in zal zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Megalodon_67 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:30:
[...]

Ik heb gekeken via een niet heel erg legale stream (Sky Sports), dat scheelt ook nog eens 2 minuten delay waarmee Ziggo streamt. Maar het scheelt voornamelijk héél veel ergernis. Onbegrijpelijk dat Ziggo nu bij de zoveelste F1 race dit probleem nog niet heeft weten op te lossen.
Ik had helaas geen andere streams paraat en als ik dan nog moest gaan zoeken naar een goed werkende stream had ik de start van de race toch ook al gemist eer ik er 1 had gevonden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Laguna schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:36:
[...]

Ik had helaas geen andere streams paraat en als ik dan nog moest gaan zoeken naar een goed werkende stream had ik de start van de race toch ook al gemist eer ik er 1 had gevonden..
Succes bij het vinden de volgende keer, gaat wel lukken denk ik he? ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door Megalodon_67 op 12-06-2016 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Megalodon_67 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:37:
[...]

Succes bij het vinden de volgende keer, gaat wel lukken denk ik he? ;-)
:+

Zou fijn zijn als Ziggo z'n zaakjes op orde krijgt, al prefereer ik het commentaar van Sky Sports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
GiveMeThoseTags schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:26:
[...]

Heb ik niet, vaag maar startte echt begin van de wedstrijd en kon vooruit spoelen tot iets van een kwartier in de race?
Ik dat een kwartier extra na een programma een instelling van ziggo is om op te vangen als een eerder (live) programma is uitgelopen, zodat je altijd wel het einde kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
ArChie schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:36:
[...]

Daarvoor moet ik eerst weer een complete Internet downstream capture set maken. Ik wacht daar nog even mee tot begin juli zodat ik ook de DVB zender wijzigingen kan mee nemen in een actualisatie van het frequentieplan van mijn coaxsegment. Gezien de resultaten van voorgaande metingen verwacht ik echter niet dat daar opeens veel verandering in zal zijn gekomen.
Ok, duidelijk. Ik blijf het wel slecht vinden dat er nog best veel mensen zijn met modems die hun internesnelheid niet eens aan kunnen. Zouden deze mensen wel een nieuw modem krijgen als ze een keer hun abonnement verlengen ipv laten doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Hoe weet je zeker dat er uberhaupt internet op staat? En dat het abonnement hoger is 25Mb/s? Mijn vader zit ook nog steeds op 25Mb/s, weliswaar met een 3.0 modem maar dit zou het geval dus ook kunnen zijn bij de mensen met een Motorola/Arris en die voldoet dan gewoon. Wanneer je het abonnement wijzigt wordt er direct een modemcheck uitgevoerd, daarom krijg je ook een TC7210 of Compal opgestuurd bij 300Mb mocht je deze nog niet hebben. Enkele keer wil dit wel eens misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Als ik naar de capture van Haarlem in de andere draad kijk zie je dat je gelijk hebt dat er 73 Pace DCR7111 boxen zijn, dus geen internet. Maar toch iets van 25 docsis 2.0 internet modems dat vind ik best veel voor iets van 10 jaar oude modems. Ik was er wel vanuit gegaan dat iedereen automatisch naar minimaal 40Mbit is gegaan de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:13
ArcticWolf schreef op zondag 12 juni 2016 @ 00:24:
Laatst ook iets via Horizon gekeken (website) en soms liep ie of te bufferen of te wisselen tussen de kwaliteiten... ik denk dat Ziggo iets te weinig streaming capaciteit heeft op de Horizon servers :P
Echt verschrikkelijk is dat! Mijn vriendin en ik kijken bij mij thuis regelmatig iets terug via de Horizon Go app via Firefox met haar account, maar dat gebuffer en wisselen tussen kwaliteiten word je helemaal gek van. Kan me niet voorstellen dat het aan de browser ligt, zoals iemand anders aangaf, en ook niet aan mijn verbinding (glasvezel). Wel opvallend dat niet meer mensen hierover klagen of maakt bijna niemand hier gebruik van op zijn PC? Die Ziggo Sport Totaal app (Windows 10) werkte toentertijd echt perfect. Nooit gebuffer of wisselen tussen kwaliteiten. Kunnen ze niet ook zo'n Horizon Go app maken voor Windows?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34
Jerrythafast schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:09:

[...]

Ik denk niet dat er al zoiets beschikbaar is, dat soort dingen ontstaat vaak op vrijwilligersbasis.
Heb je deze gezien https://github.com/ties/compal_CH7465LG_py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:06
Jim423 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:52:
[...]

Er wordt niet gekeken naar downstream util hoor voor dit pakket. Dus wanneer het leverbaar is bij jou alleen je hebt toevallig iemand in jouw segment die 24/7 zijn 300/30 dichttrekt ga je het niet halen. Tenzij er QoS wordt gedaan op de data packets, hier heb ik al eens over lopen brainstormen met ArChie alleen onvoldoende informatie om hier iets zinnigs over te zeggen.

[...]
Enig idee waar ze dat dan wel op baseren? Hier thuis is bijvoorbeeld de 500Mbit wel verkrijgbaar maar op kantoor niet... Terwijl de infrastructuur bij kantoor vele malen nieuwer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ANdrode schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:22:
Update over UDP packet loss met de Connect Box:
Na een reset van het modem, zonder draaiende torrent client:
  • Software version : CH7465LG-NCIP-4.50.18.20-2-NOSH
  • System up time : 1day(s)2h:33m:41s
  • UDP packet loss is weg.
  • HTTP request hebben nog steeds spikes van 100-500 ms in response time.
Conclusie: extreme performance loss opgelost. Ervaring nog steeds matig door die hogere response tijden.

Volgende stap: eigen router.
Volgende update over de performance problemen:
  • Met lage belasting van het modem (weinig UDP) heb ik voorlopig (eerste 40 uur) na een reset geen DNS packet loss.
  • Ping is stabiel (binnen -> buiten, buiten -> modem) met weinig variantie.
  • HTTP response tijd (binnen -> buiten, buiten -> binnen) heeft veel variantie. Uitschieters van enkele honderden ms.
Dat laatste is voor browsen vervelend. Voor een web pagina moet je soms tientallen requests doen. Wanneer er één hangt heb je slechte performance.

Voor een *goede* uitleg over hoe je het beste kan meten raad ik de volgende video aan (pittig :+):

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat http requests soms blijven hangen heeft niet altijd met je ISP te maken. Ik zie vaak genoeg dat 3rd party requests zoals ad/tracking tussendoor blijven hangen, gelukkig worden deze vaak als laatste behandeld dus heb je er niet al te veel last van maar storend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:08:
De F1 is begonnen en...... weg is de Ziggostream. Er zijn waarschijnlijk nog een paar prijsverhogingen nodig om de servercapaciteit op orde te krijgen. Gelukkig zijn er 'gratis streams' op het web die blijkbaar wel kunnen leveren.
Vaker met grote evenementen, zaterdagavond de stream van Groots met een zachte G ook niet te volgen via de webstream, terwijl de horizon app op de nexus7 het prima deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 19:54
Vorige week zaterdag blikseminslag in de buurt gehad en nu update de horizon vaak en net volgens mijn vrouw valt het beeld weg. Gaat lekker zo.
Hoop dat het de horizon is en niet de tv. Alhoewel die laatste ook wel bij de verzekering geclaimd kan worden net als de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 14:59

RVW

chim0 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 06:07:
[...]

Echt verschrikkelijk is dat! Mijn vriendin en ik kijken bij mij thuis regelmatig iets terug via de Horizon Go app via Firefox met haar account, maar dat gebuffer en wisselen tussen kwaliteiten word je helemaal gek van. Kan me niet voorstellen dat het aan de browser ligt, zoals iemand anders aangaf, en ook niet aan mijn verbinding (glasvezel). Wel opvallend dat niet meer mensen hierover klagen of maakt bijna niemand hier gebruik van op zijn PC? Die Ziggo Sport Totaal app (Windows 10) werkte toentertijd echt perfect. Nooit gebuffer of wisselen tussen kwaliteiten. Kunnen ze niet ook zo'n Horizon Go app maken voor Windows?
Probeer eens Internet Explorer 11 i.p.v. Firefox, deze werkt voor Horizon.tv in mijn ervaring beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 07:02
Da's weer eens slecht wakker worden. Geen internet, daarvoor komen ze naast mn bed staan om 't te melden.... Bleek de Modem geen WAN IP Andres te hebben ontvangen, dus de boel maar opnieuw opgestart, en werkt weer probleemloos...
Arunia schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:43:
Vorige week zaterdag blikseminslag in de buurt gehad en nu update de horizon vaak en net volgens mijn vrouw valt het beeld weg. Gaat lekker zo.
Hoop dat het de horizon is en niet de tv. Alhoewel die laatste ook wel bij de verzekering geclaimd kan worden net als de rest.
Onze Horizon start de laatste dagen zo uit het niks opnieuw op... Dacht zelf eerst aan de hitte

[ Voor 51% gewijzigd door MrMilco op 13-06-2016 09:33 ]

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:06
Het Signal level op mijn huiskamer tv is ongeveer 64. Soms gaat ie even onder de 60 en zien we kort ruis/storing op het beeld. Sommige zenders zijn echt dramatisch. Geen idee waarom die zoveel meer ruis hebben dan de rest.

De kabel en (hoofd)aansluitingen zijn gecontroleerd en in orde bevonden. Zonder splitter komt de Signel level op onze huiskamer tv rond de 80 uit. Echter zonder splitter hebben we natuurlijk geen internet.

Mijn vraag is: wat raden jullie aan? Bestaan er goede versterkers en wat is jullie ervaring daarmee? Ik zit sinds 16 mei bij Ziggo en als ik mij niet vergis kan ik de eerste maand nog wijzigen. Dan zou ik dus het internet bij Ziggo kunnen stop zetten en ipv daarvan ergens anders glasvezel internet afsluiten. Het resultaat zou dan zijn dat de splitter er uit kan en de beeld issues daarmee zijn gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:23:
Het Signal level op mijn huiskamer tv is ongeveer 64. Soms gaat ie even onder de 60 en zien we kort ruis/storing op het beeld. Sommige zenders zijn echt dramatisch. Geen idee waarom die zoveel meer ruis hebben dan de rest.

De kabel en (hoofd)aansluitingen zijn gecontroleerd en in orde bevonden. Zonder splitter komt de Signel level op onze huiskamer tv rond de 80 uit. Echter zonder splitter hebben we natuurlijk geen internet.

Mijn vraag is: wat raden jullie aan? Bestaan er goede versterkers en wat is jullie ervaring daarmee? Ik zit sinds 16 mei bij Ziggo en als ik mij niet vergis kan ik de eerste maand nog wijzigen. Dan zou ik dus het internet bij Ziggo kunnen stop zetten en ipv daarvan ergens anders glasvezel internet afsluiten. Het resultaat zou dan zijn dat de splitter er uit kan en de beeld issues daarmee zijn gefixed.
Heb je zelf alles aangesloten?

Hoe oud is je AOP? (overname punt waar de groene kabel binnenkomt)?

Zenders via de kabel zitten verdeeld over diverse frequenties, de ene is storingsgevoeliger dan de ander. Vooral de gene die nabij de LTE frequentie in de buurt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ArcticWolf schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:19:
[...]

Heb je zelf alles aangesloten?

Hoe oud is je AOP? (overname punt waar de groene kabel binnenkomt)?

Zenders via de kabel zitten verdeeld over diverse frequenties, de ene is storingsgevoeliger dan de ander. Vooral de gene die nabij de LTE frequentie in de buurt zitten.
Ik heb alles door mijn zwager laten aanleggen en die is elektricien. Bouwjaar is 2014.

Hebben er hier mensen ervaring met zo'n versterker? Moet ik die via Ziggo kopen om er zeker van te zijn dat hij het hier doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:54:
[...]

Ik heb alles door mijn zwager laten aanleggen en die is elektricien. Bouwjaar is 2014.

Hebben er hier mensen ervaring met zo'n versterker? Moet ik die via Ziggo kopen om er zeker van te zijn dat hij het hier doet?
Als je nu ruis hebt op de lijn, dan zal je alleen maar ruis gaan versterken... dus echt veel nut gaat het niet hebben.
Kun je eens je modem waardes hier posten? Die zeggen vaak wat meer over de kwaliteit van je signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ziggo wekt hier altijd wat gemengde gevoelens. Enerzijds willen ze het liefste schieten anderzijds proberen de heren en dames achter de telefoon wel de beste oplossingen te vinden.

Vanmorgen wilden wij onze extra Horizon Mediaboxen afmelden en retour doen, zo gezegd zo gedaan en op advies van de beste man aan de telefoon even het abonnement doorgenomen en het factuur nagelezen. Blijkt dat men vergeten is onze Volop bellen te stoppen, kregen we niet de beloofde korting en was was er eenmalig te veel afgeschreven van de rekening.

Dit is opgelost door de te veel betaalde kosten te vergoeden en ipv 3 maanden geen 77 maar 35 nu 6 maanden 29.99 ipv 77 :D

Vind het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
RVW schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:09:
[...]

Probeer eens Internet Explorer 11 i.p.v. Firefox, deze werkt voor Horizon.tv in mijn ervaring beter.
Werkt inderdaad veel beter, maar wel raar. Je zou denken een browser is gewoon een browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ArcticWolf schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:59:
[...]

Als je nu ruis hebt op de lijn, dan zal je alleen maar ruis gaan versterken... dus echt veel nut gaat het niet hebben.
Kun je eens je modem waardes hier posten? Die zeggen vaak wat meer over de kwaliteit van je signaal.
Sommige zenders zoals 1 t/m 3 zijn goed te bekijken. Zo af en toe (eens in de +/- 10 minuten) komt er heel even wat ruis in beeld. Zou dan zo'n versterker ook zinloos zijn? Wanneer is zo'n versterker dan eigenlijk wel zinvol?

Welke modem waardes bedoel je precies?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

outlandos schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:47:
[...]

Sommige zenders zoals 1 t/m 3 zijn goed te bekijken. Zo af en toe (eens in de +/- 10 minuten) komt er heel even wat ruis in beeld. Zou dan zo'n versterker ook zinloos zijn? Wanneer is zo'n versterker dan eigenlijk wel zinvol?

Ik neem aan dat je dat signal level bekijkt op je TV of decoder? Dan is 60-65% echt wel prima. Het is de fluctuatie die aangeeft dat er iets niet pluis is. Ik zou absoluut niet gaan versterken, maar je gehele installatie nakijken op losse contacten. Verder ken ik je zwager niet, maar ik heb electriciens de gekste dingen zien doen met coax installaties. Die gasten moeten lekker bij de stoppenkast blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:47:
[...]

Versterken is voornamelijk nuttig als je 3 of meerdere TV's wilt aansluiten. 2 TV's gaat meestal prima met de standaard verdeler.
Als de signaal kwaliteit slecht is zal de versterker dus automatisch ook de ruis mee versterken...

Je modem heeft een status pagina;
Ubee en TC hebben http://192.168.178.1
andere modems weet ik 123 niet, maar daar kun je de downstream en upstream signaal waardes van het modem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Timmert schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:52:
[...]

Ik neem aan dat je dat signal level bekijkt op je TV of decoder? Dan is 60-65% echt wel prima. Het is de fluctuatie die aangeeft dat er iets niet pluis is. Ik zou absoluut niet gaan versterken, maar je gehele installatie nakijken op losse contacten. Verder ken ik je zwager niet, maar ik heb electriciens de gekste dingen zien doen met coax installaties. Die gasten moeten lekker bij de stoppenkast blijven :)
De gehele installatie nakijken, hoe heb je zoiets voor ogen?

Mijn zwager heeft gister de hoofdaansluiting gecontroleerd en geconstateerd dat deze zeer sloring was aangebracht. Hij heeft hier vervolgens zelf aanpassingen aan verricht en nu zijn de fluctuaties al een stuk minder dan voorheen. Verder is het toch gewoon een coax kabel van de hoofdaansluiting (in casu de splitter) naar de tv? Kan hier niet veel aan zien.. Het is wel een lange kabel (circa 20m) die over de vliering gaat, onder onze keuken door en via een gootje is weggewerkt richting de TV. Dat is nu helaas het gevolg van de TV te hebben staan aan precies de uiterste hoek van de meterkast vandaan. Maar als ik bepaalde zenders zo goed als (helaas dus niet helemaal) storingsvrij heb, en op andere zenders juist veel ruis heb, zou dat echt alleen aan de kabel en/of aansluiting kunnen liggen?
ArcticWolf schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:17:
[...]

Versterken is voornamelijk nuttig als je 3 of meerdere TV's wilt aansluiten. 2 TV's gaat meestal prima met de standaard verdeler.
Als de signaal kwaliteit slecht is zal de versterker dus automatisch ook de ruis mee versterken...

Je modem heeft een status pagina;
Ubee en TC hebben http://192.168.178.1
andere modems weet ik 123 niet, maar daar kun je de downstream en upstream signaal waardes van het modem vinden.
Ik heb mijn TC modem in bridge modus staan met daarachter een router van Synology (RT 1900). Maar ik begrijp nog niet helemaal op welke waardes je precies doelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Iets zoals dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
UPSTREAM
Zender #    Kanaal ID   Vergrendelingsstatus    Frequentie  Modulatie   Symbolenratio   Kanaaltype  Vermogen
1   3   Locked  44000000    16QAM   5120    ATDMA   49.0
2   4   Locked  37100000    16QAM   5120    ATDMA   49.5
3   2   Locked  50900000    16QAM   5120    ATDMA   49.0
4   1   Locked  57800000    16QAM   5120    ATDMA   51.0

DOWNSTREAM
Ontvanger #     Kanaal ID   Status  Frequentie  Modulatie   Symbol Rate     SNR     Vermogen
1   2   Locked  314750000   256QAM  6952    35.8    0.9
2   1   Locked  306750000   256QAM  6952    35.2    0.5
3   3   Locked  322750000   256QAM  6952    36.0    1.0
4   4   Locked  330750000   256QAM  6952    36.2    1.4
5   5   Locked  338750000   256QAM  6952    36.4    1.0
6   6   Locked  346750000   256QAM  6952    36.6    1.2
7   7   Locked  354750000   256QAM  6952    36.6    1.1
8   8   Locked  362750000   256QAM  6952    36.4    0.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:27:
[...]

De gehele installatie nakijken, hoe heb je zoiets voor ogen?

Mijn zwager heeft gister de hoofdaansluiting gecontroleerd en geconstateerd dat deze zeer sloring was aangebracht. Hij heeft hier vervolgens zelf aanpassingen aan verricht en nu zijn de fluctuaties al een stuk minder dan voorheen. Verder is het toch gewoon een coax kabel van de hoofdaansluiting (in casu de splitter) naar de tv? Kan hier niet veel aan zien.. Het is wel een lange kabel (circa 20m) die over de vliering gaat, onder onze keuken door en via een gootje is weggewerkt richting de TV. Dat is nu helaas het gevolg van de TV te hebben staan aan precies de uiterste hoek van de meterkast vandaan. Maar als ik bepaalde zenders zo goed als (helaas dus niet helemaal) storingsvrij heb, en op andere zenders juist veel ruis heb, zou dat echt alleen aan de kabel en/of aansluiting kunnen liggen?
Uh, je zwager had toch alles aangelegd?

Maar als je problemen hebt met je AOP kun je Ziggo bellen...
[...]

Ik heb mijn TC modem in bridge modus staan met daarachter een router van Synology (RT 1900). Maar ik begrijp nog niet helemaal op welke waardes je precies doelt?
Deze waardes bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ss8TEnqm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
@hierboven

Zodra ik thuis ben zal ik de waardes hier posten.

Mijn zwager heeft enkel de boel gecontroleerd en waar nodig netter gemaakt. Ik begrijp dat ik met het woord ''aanleggen'' verwarring heb veroorzaakt, excues daarvoor.

Dank tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:40

WoBBeL

*zwaai*

Een aantal klanten hebben mij nu inmiddels gemeld dat ze problemen hebben met Ziggo verbindingen in combinatie met RDP.

De problemen zijn twee kanten op, dat is ook zo vreemd. En ICMP verkeer (ping) blijft zonder problemen doorgaan.

Voorbeeld Klant A
Klant zit op zakelijke glasvezel en maakt verbinding met RDP server welke op een Ziggo Zakelijk verbinding zit. RDP bevriest regelmatig of valt helemaal weg (soms 2 keer per dag, soms 10 keer per dag, soms 5 keer per uur). RDP sessie bevriest dan tussen de 5 en 30 seconden (of een timeout waardoor de sessie verbreekt).

Voorbeeld Klant B
Klant zit op een Ziggo Zakelijk verbinding en maakt een RDP server welke op een Zakelijk glasverbinding zit (een andere provider dan uit voorbeeld A, dus dat is ook al uitgesloten. Ander datacenter + andere routes). Ook hier exact dezelfde klachten als bij de Klant A

Als we monitoring doen op basis van ICMP dan zien we nagenoeg geen packetloss <0.1% wat dit zou verklaren. Als de RDP sessie eruit kakt blijft alles ook netjes doorpingen. Meerdere klanten met allerlei verschillende soorten apparatuur en IT partijen hebben dit nu gemeld en we kunnen de oorzaak niet vinden. Meer mensen hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:57

TFHfony

Professional Weirdo

xost schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:51:
Een aantal klanten hebben mij nu inmiddels gemeld dat ze problemen hebben met Ziggo verbindingen in combinatie met RDP.

De problemen zijn twee kanten op, dat is ook zo vreemd. En ICMP verkeer (ping) blijft zonder problemen doorgaan.

Voorbeeld Klant A
Klant zit op zakelijke glasvezel en maakt verbinding met RDP server welke op een Ziggo Zakelijk verbinding zit. RDP bevriest regelmatig of valt helemaal weg (soms 2 keer per dag, soms 10 keer per dag, soms 5 keer per uur). RDP sessie bevriest dan tussen de 5 en 30 seconden (of een timeout waardoor de sessie verbreekt).

Voorbeeld Klant B
Klant zit op een Ziggo Zakelijk verbinding en maakt een RDP server welke op een Zakelijk glasverbinding zit (een andere provider dan uit voorbeeld A, dus dat is ook al uitgesloten. Ander datacenter + andere routes). Ook hier exact dezelfde klachten als bij de Klant A

Als we monitoring doen op basis van ICMP dan zien we nagenoeg geen packetloss <0.1% wat dit zou verklaren. Als de RDP sessie eruit kakt blijft alles ook netjes doorpingen. Meerdere klanten met allerlei verschillende soorten apparatuur en IT partijen hebben dit nu gemeld en we kunnen de oorzaak niet vinden. Meer mensen hier problemen mee?
Yep... herkenbaar.
Zeker als je de RDP verbinding even niet gebruikt en een ander window (browser bijvoorbeeld) gebruikt en dan weer terug gaat naar je RDP is deze met grote regelmaat volledig bevroren. Je krijgt dan een reconnect poging, of je kan beter de verbinding handmatig verbreken en opnieuw opstarten.
Packetloss lijkt er niet te zijn. Ik kan er mijn vinger zelf ook niet opleggen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Is dit iets wat jij de laatste weken ervaart bij Ziggo verbindingen? Dat is mij niet helemaal duidelijk geworden tijdens de gesprekken die ik hierover heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
xost schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:51:
Kan je het type modem en gebied (voormalig Ziggo, voormalig UPC) noemen? Zonder deze informatie kan je hier weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
menzo schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:30:
Iets zoals dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
UPSTREAM
Zender #    Kanaal ID   Vergrendelingsstatus    Frequentie  Modulatie   Symbolenratio   Kanaaltype  Vermogen
1   3   Locked  44000000    16QAM   5120    ATDMA   49.0
2   4   Locked  37100000    16QAM   5120    ATDMA   49.5
3   2   Locked  50900000    16QAM   5120    ATDMA   49.0
4   1   Locked  57800000    16QAM   5120    ATDMA   51.0

DOWNSTREAM
Ontvanger #     Kanaal ID   Status  Frequentie  Modulatie   Symbol Rate     SNR     Vermogen
1   2   Locked  314750000   256QAM  6952    35.8    0.9
2   1   Locked  306750000   256QAM  6952    35.2    0.5
3   3   Locked  322750000   256QAM  6952    36.0    1.0
4   4   Locked  330750000   256QAM  6952    36.2    1.4
5   5   Locked  338750000   256QAM  6952    36.4    1.0
6   6   Locked  346750000   256QAM  6952    36.6    1.2
7   7   Locked  354750000   256QAM  6952    36.6    1.1
8   8   Locked  362750000   256QAM  6952    36.4    0.9
ArcticWolf schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:30:
[...]

[...]

Deze waardes bedoel ik:
[afbeelding]
Ik kan deze waardes niet vinden in mijn Synology RT1900 router. Kijk ik er wellicht overheen of moet ik voor deze waardes in de router van Ziggo zijn (die staat dus nu in bridge mode en is derhalve niet via wifi bereikbaar)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:54:
[...]

[...]

Ik kan deze waardes niet vinden in mijn Synology RT1900 router. Kijk ik er wellicht overheen of moet ik voor deze waardes in de router van Ziggo zijn (die staat dus nu in bridge mode en is derhalve niet via wifi bereikbaar)?
Die kan je vinden in je modem.
Welk modem heb je ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MdO82 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:57:
[...]

Die kan je vinden in je modem.
Welk modem heb je ?
Een Technicolor TC7210. Maar daar kom ik toch niet meer in nu deze in bridge modus staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:00:
[...]

Een Technicolor TC7210. Maar daar kom ik toch niet meer in nu deze in bridge modus staat?
Probeer het eens met http://192.168.178.1 of anders http://192.168.100.1/
Zou volgens mij moeten werken ook al staat ie in bridge.

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 13-06-2016 18:05 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MdO82 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:01:
[...]

Probeer het eens met http://192.168.178.1
Zou volgens mij moeten werken ook al staat ie in bridge.
Daarmee is het gelukt, thanks.

Hier een screenshot van de waardes:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PZvQib4.jpg

Het zegt mij werkelijk niks.. zijn ze in orde?

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 13-06-2016 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:04:
[...]

[afbeelding]

Ja daar is niks mis mee, vreemd dat je TV signaal wel zo slecht is dan.

Kan je eens een foto posten van je hoofdaansluiting? En heb je een idee wat voor type kabel er naar je TV loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, wel een interessant project :) Gebruikt dus inderdaad de callback die de webinterface van het modem ook gebruikt. Op zich is dit best handig, zo valt er erg makkelijk tegen je modem aan te scripten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
nooberke schreef op maandag 13 juni 2016 @ 07:17:
[...]

Enig idee waar ze dat dan wel op baseren? Hier thuis is bijvoorbeeld de 500Mbit wel verkrijgbaar maar op kantoor niet... Terwijl de infrastructuur bij kantoor vele malen nieuwer is
Volgens mij CMTS type. De infra maakt vrij weinig uit, signaal is hetzelfde met daarmee dezelfde capaciteit (~800Mb/s). Enige wat per wijk kan verschillen is de uploadcapaciteit (50 vs 65Mhz ready) maar aangezien 300Mb ook gewoon 40Mb up heeft lijkt het niet dat dit invloed heeft. Over de oude philips versterkers in Amsterdam wordt ook stabiel 500Mb/s gedraaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Timmert schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:52:
[...]

Ik neem aan dat je dat signal level bekijkt op je TV of decoder? Dan is 60-65% echt wel prima. Het is de fluctuatie die aangeeft dat er iets niet pluis is. Ik zou absoluut niet gaan versterken, maar je gehele installatie nakijken op losse contacten.
ArcticWolf schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:55:
[...]

Kan je eens een foto posten van je hoofdaansluiting? En heb je een idee wat voor type kabel er naar je TV loopt?
Ik zal morgen een foto posten van de hoofdaansluiting, maar daar valt niet veel aan te zien hoor. Gewoon een wit kastje met een aansluiting. Mijn appartement is vrij nieuw (bouwjaar 2014).

Eerder vanavond heb ik een foto gemaakt van de signaalsterkte op een zender die ik redelijk ontvang (NPO 1) en een zender die gewoon te slecht is om fatsoenlijk te kunnen kijken (Xite).

NPO 1:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Lx4Y61vzKkVcaahECZOM9c2t/medium.jpg

Xite:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ABdwf9E3tDYWVnWb0doXuaJA/medium.jpg

Als test heb ik vanavond de splitter er tussen uit gehaald. We hebben dus de hele avond geen internet gehad. De ontvangst op alle zenders is geheel stortingsvrij geweest. Dus het weghalen van de splitter zou een oplossing zijn, ware het niet dat we dan niet kunnen beschikken over het internet van Ziggo.

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:33:
[...]

[...]

Ik zal morgen een foto posten van de hoofdaansluiting, maar daar valt niet veel aan te zien hoor. Gewoon een wit kastje met een aansluiting. Mijn appartement is vrij nieuw (bouwjaar 2014).

Eerder vanavond heb ik een foto gemaakt van de signaalsterkte op een zender die ik redelijk ontvang (NPO 1) en een zender die gewoon te slecht is om fatsoenlijk te kunnen kijken (Xite).

NPO 1:

[afbeelding]

Xite:

[afbeelding]

Als test heb ik vanavond de splitter er tussen uit gehaald. We hebben dus de hele avond geen internet gehad. De ontvangst op alle zenders is geheel stortingsvrij geweest. Dus het weghalen van de splitter zou een oplossing zijn, ware het niet dat we dan niet kunnen beschikken over het internet van Ziggo.

Wat raden jullie aan?
Die splitter waar je het over hebt, wat is dat er voor een? Is dat een SQ601?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Jerrythafast schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:57:
[...]

Die splitter waar je het over hebt, wat is dat er voor een? Is dat een SQ601?
Het is een Technetix PTS-02KK Opsteek tv splitter, zie:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jZ3PHIoB2cLmuB0nNqteyr6u/medium.jpg
ArcticWolf schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:55:
[...]

Het is een coax kabel van het merk Hirschmann. Zie de foto hierboven voor de hoofdaansluiting.

[ Voor 32% gewijzigd door outlandos op 13-06-2016 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kXs6U2HWcAo9je3DwPxH0soW/full.jpg

Ben echt tevreden met het zakelijke pakket van ziggo. Het uploaden gaat net zo snel als dat we vroeger ADSL-snelheden genoten. :+

Ik heb overigens een draadloos TP-link router in ontvangst genomen, maar het is dus een router om alleen het draadloos signaal mee te kunnen 'extenden'.

Het idee erachter is dat je een tweede NIC in de router stopt en vanuit daar de boel qua draadloos gaat verlengen. Ik kamp er al een tijd mee met dat m'n notebook geen verbinding maken wil op dat ding, en dat m'n iphone met regelmaat problemen heeft met het nieuwe draadloze netwerk. Het is in sommige gevallen beter om te blijven verbinden met het oude netwerk.

Morgen ga ik het opnieuw proberen. Ziggo heeft een handje van modems & routers wat van hun afkomstig is enigzins dicht te timmeren helaas. Had net zo goed zelf een router kunnen kopen ergens ipv adviseren door callcenter van ziggo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:32:
[...]

[afbeelding]

[...]

Het is een coax kabel van het merk Hirschmann. Zie de foto hierboven voor de hoofdaansluiting.
brrrr }:O

Wie heeft dat aangelegd? Heb je nooit een UMU of SQ splitter van Ziggo gekregen bij je abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
RVW schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:09:
[...]

Toch niet helemaal. M'n vriendin zat gisteren een uur lang te kijken. Het begon goed, maar op een gegeven werd de kwaliteit slecht en bleef slecht en op het eind was het beeld 5fps of zo, dus het zal wel aan de andere kant liggen (capaciteitsproblemen?). Kan me niet voorstellen dat het aan je PC ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 14:38
[...]

[afbeelding]

[...]

Lijkt me dat je de UMU mist van Ziggo

Afbeeldingslocatie: http://spautronic.nl/data/articles/images/lightbox/big/umu-01-kit-ziggo_434_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34
Volgens mij is die splitter de nieuwe standaard als je geen Horizon Box hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:06:
Volgens mij is die splitter de nieuwe standaard als je geen Horizon Box hebt.
Ik kreeg de UMU en de eerder getoonde splitter daarop, met Horizon
( door monteur aangesloten, omdat ik in eerste instantie alleen de groene kabel had, met een los opgezette plug )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

PTS02kk is inderdaad de standaard voor in de meterkast..
Plaats je een SQ601 heb je problemen met de Radio frequentie filtering, ookwel geen Radio zenders...

@hierboven. UMU en horizon is no go... niet retour geschikt dus geen interactieve TV dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kreeg de UMU en SQ, overigens werkt m'n interactieve TV gewoon met de UMU? (CI+ module).

Misschien even die kabels nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

ANdrode schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:22:
[...]

Kan je het type modem en gebied (voormalig Ziggo, voormalig UPC) noemen? Zonder deze informatie kan je hier weinig mee.
Het gaat zo ver ik weet allemaal om Ziggo gebieden, ik heb op de meeste locaties een Cisco modem staan. Deze staan ook in bridge met eigen routers erachter.

We hebben ook thuiswerkers met Ziggo (+ modem in routing mode) die verbinden naar een zakelijke glasvezel (niet van Ziggo) en daar lijken de problemen ook op te treden. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit nog meot gaan testen :X packetloss op ICMP is er niet. Het probleem is echt iets van de laatste maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:58
Hopelijk het juiste topic.

Ik heb de laatste tijd problemen met Replay TV en kom zowel op deze site als op de Ziggo site nog niet echt verder.

Situatie is als volgt:
- Alles aangesloten cf het boekje en in het begin werkte alles ook prima.
- Wandcontactdoos achter de TV vervangen door eentje van Hirschman.
- Kabel van de Horizonbox naar de WCD met de standaard Ziggo kabel
- In de meterkast komt een groene, redelijk nieuwe, TV kabel binnen.
- Op deze kabel heb ik een Hirschman stekker gezet, dit werkte in het verleden ook goed.
- De splitter van Ziggo zelf heb ik gewoon gebruikt, cf het boekje

Probleem is dat telkens als ik nu tv ga kijken ik heel kort een melding krijg dat er geen verbinding is. Wel kan ik gewoon elke zender zien, maar heb ik dus geen Replay TV.

Gisterenavond alles opnieuw geïnstalleerd, waarbij ik op een gegeven moment de melding kreeg dat de installatie niet lukte. Oplossing was om tijdelijk de TV kabel zonder splitter aan te sluiten. Na installatie de Ziggo splitter er weer tussen (ben even vergeten welk type precies, maar in elk geval de juiste volgens het boekje) waarna Replay TV ook weer werkte de rest van de avond.
Vanmorgen bij het ontbijt even het nieuws gekeken en bij het inschakelen gelijk weer een melding (6010) en dus geen Replay TV.

Ik heb zo'n vermoeden dat het dan in de splitter moet zitten aangezien al het andere gewoon goed lijkt te werken, iemand van hier die nog een optie om te proberen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:57

TFHfony

Professional Weirdo

xost schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:02:
Is dit iets wat jij de laatste weken ervaart bij Ziggo verbindingen? Dat is mij niet helemaal duidelijk geworden tijdens de gesprekken die ik hierover heb gehad.
Nop... Ik denk al zeker een jaar. Zou best wel eens kunnen zijn dat het begonnen is sinds ik een TC7210 modem heb, maar zeker weten doe ik dit niet.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
xost schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:07:
[...]
We hebben ook thuiswerkers met Ziggo (+ modem in routing mode) die verbinden naar een zakelijke glasvezel (niet van Ziggo) en daar lijken de problemen ook op te treden. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit nog meot gaan testen :X packetloss op ICMP is er niet. Het probleem is echt iets van de laatste maanden
Ik net zoals wat andere posters in dit topic een monitoring/graphing package (shorewall) zo ingesteld dat het op meerdere manieren de kwaliteit van de verbinding in de gaten houd.

In mijn geval HTTP/icmp/UDP (DNS). Ik weet nu zeker dat mijn modem (Connect Box) begint na een tijd, wanneer hij veel UDP flows heeft, veel UDP packets begint te droppen.

Kan je aan de server kant met wireshark/tcpdump kijken welk verkeer er langs komt?
En heeft remote desktop een soort "keepalive" die je hoger kan instellen (zoals SSH)? Zodat er toch elke seconde een package langs komt en de verbinding niet uit een state table gedropt wordt?

De bridge mode is waarschijnlijk een software trucje en geen level 2 bridge. Je kan namelijk nog naar het lan ip van de Cisco surfen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 07:15:
[...]

brrrr }:O

Wie heeft dat aangelegd? Heb je nooit een UMU of SQ splitter van Ziggo gekregen bij je abonnement?
Wat is er precies brrrr? Dat ie scheef erin zit is gedaan omdat de dikke coax kabel relatief stug is en vanaf boven uit een plastic buis komt, op deze manier hoeft de kabel dus niet een erg scherpe bocht te maken.
Swordlord schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:24:
PTS02kk is inderdaad de standaard voor in de meterkast..
Plaats je een SQ601 heb je problemen met de Radio frequentie filtering, ookwel geen Radio zenders...

@hierboven. UMU en horizon is no go... niet retour geschikt dus geen interactieve TV dan
Inderdaad, de PTS02kk is geleverd door Ziggo, samen met de TC7210 en de CI+ module.

Ik heb net even in doos met Ziggo spullen gekeken en daarin zitten ook de UMU-1006 en de SQ601. Maar volgens het boekje dien ik enkel de PTS02KK te gebruiken, zie:

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/8hM0HVK5lKjhzRs4j4lGW3mA/medium.jpg

Zou het plaatsen van de SQ601 zin hebben? Radio daar geef ik toch niet om. Verder zie ik namelijk geen oplossing (buiten glasvezel te nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:41:
[...]

Wat is er precies brrrr? Dat ie scheef erin zit is gedaan omdat de dikke coax kabel relatief stug is en vanaf boven uit een plastic buis komt, op deze manier hoeft de kabel dus niet een erg scherpe bocht te maken.

[...]

Inderdaad, de PTS02kk is geleverd door Ziggo, samen met de TC7210 en de CI+ module.

Ik heb net even in doos met Ziggo spullen gekeken en daarin zitten ook de UMU-1006 en de SQ601. Maar volgens het boekje dien ik enkel de PTS02KK te gebruiken, zie:

[afbeelding]

Zou het plaatsen van de SQ601 zin hebben? Radio daar geef ik toch niet om. Verder zie ik namelijk geen oplossing (buiten glasvezel te nemen).
Blijkbaar is de PTS02kk standaard? ze zijn niet erg constant met leveren van splitters, ik kreeg een DIO met UMU de eerste keer en afgelopen maand met m'n TC een SQ... maar goed. De UMU werkt het best voor mij.
Is de linker kabel het modem en rechts de tv of andersom? Zijn alle stekkers wel "kabelkeur" aka bestand tegen LTE? Je AOP, splitter en kabels zelf kunnen wel bestand zijn tegen straling van buitenaf, maar de stekkers moeten dat ook zijn.
Gezien je modem waardes en TV signaal is er niks mis met het inkomende signaal, dus ergens sluipt er interferentie naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

@ ArticWolf, wat ik heb gemerkt is dat PTS02kk, SQ601 en TOF02 (radio-tv filter) allemaal in het module 1 pakketje zitten.

@Outlandos

Je kan altijd proberen of de SQ601 meer succes brengt.

Ben nu op een PC dus zie de foto's goed xD.
Zie wel een 1 mooie stekker op het AOP foto staan. Maar is die voor het modem of je TV installatie? Want die andere ziet er uit als een gamma kabeltje...
En waarom niet de bijgeleverde zwarte modem kabels?

Verder mis ik ook de aardedraad. Meestal niet direct nodig... Maar zit je in een appartementencomplex / flat? Kans dat er nogal wat rotzooi en storingen in de buurt is. Dan kan het aarden van je installatie net de doorslaggevende factor zijn om die rotzooi goed buiten te houden, als al je bekabeling al netjes op orde is.

[ Voor 28% gewijzigd door Swordlord op 14-06-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy_BuMBuM
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-11-2021
Ziggo is goed bezig met zijn klanten weg te jagen. Een paar maanden geleden heb ik vanuit ziggo een update gehad voor de cam module en sindsdien valt de zender spontaan weg, een keer switchen en het probleem is verholpen. Vandaag gebeurde dit voor de zoveelste keer en was ik het zo zat, dus de klantenservice gebeld met de klacht. Krijg ik als tegenreactie dat ik maar even een horizon moet aanschaffen, want die heeft deze problemen niet, nee tuurlijk niet daar zit andere software in. Dus kortom omdat zij een update hebben uitgevoerd,waardoor ik problemen heb gekregen, moet ik overstappen. Dat ziggo de horizon aan het doordrukken is, wist ik. Maar nu krijg ik de bijsmaak dat ze in alle andere systemen bugs creëeren om je maar te laten overstappen naar de horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willy_BuMBuM schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:28:
Ziggo is goed bezig met zijn klanten weg te jagen. Een paar maanden geleden heb ik vanuit ziggo een update gehad voor de cam module en sindsdien valt de zender spontaan weg, een keer switchen en het probleem is verholpen. Vandaag gebeurde dit voor de zoveelste keer en was ik het zo zat, dus de klantenservice gebeld met de klacht. Krijg ik als tegenreactie dat ik maar even een horizon moet aanschaffen, want die heeft deze problemen niet, nee tuurlijk niet daar zit andere software in. Dus kortom omdat zij een update hebben uitgevoerd,waardoor ik problemen heb gekregen, moet ik overstappen. Dat ziggo de horizon aan het doordrukken is, wist ik. Maar nu krijg ik de bijsmaak dat ze in alle andere systemen bugs creëeren om je maar te laten overstappen naar de horizon.
Ik kreeg een maand geleden een update en heb nergens last van? 8)7 misschien even kijken voor een nieuwe update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Swordlord schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:21:
@ ArticWolf, wat ik heb gemerkt is dat PTS02kk, SQ601 en TOF02 (radio-tv filter) allemaal in het module 1 pakketje zitten.

@Outlandos

Je kan altijd proberen of de SQ601 meer succes brengt.

Ben nu op een PC dus zie de foto's goed xD.
Zie wel een 1 mooie stekker op het AOP foto staan. Maar is die voor het modem of je TV installatie? Want die andere ziet er uit als een gamma kabeltje...
En waarom niet de bijgeleverde zwarte modem kabels?

Verder mis ik ook de aardedraad. Meestal niet direct nodig... Maar zit je in een appartementencomplex / flat? Kans dat er nogal wat rotzooi en storingen in de buurt is. Dan kan het aarden van je installatie net de doorslaggevende factor zijn om die rotzooi goed buiten te houden, als al je bekabeling al netjes op orde is.
Ik zit in een appartementencomplex (allemaal nieuwbouw). Volgens mij is het geheel wel geaard, dat kun je als ik mij niet vergis zien aan:

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/BiQFaaUJc1snnJMj1i6VuPWc/medium.jpg

En om antwoord te geven op je overige vragen:

- ik gebruik de bijgeleverde zwarte modem kabel niet omdat ik die per ongeluk kapot heb gemaakt. Uiteraard Ziggo gebeld en gevraagd om een nieuwe kabel, dat was geen probleem. Het duurde echter ruim een week voor ik die kabel binnen kreeg en toen bleek ook nog eens dat ze een verkeerde kabel hadden gestuurd. Dus toen zelf maar een kabel gekocht. Met het internet is overigens niets mis: ik haal tegen de 150Mbit over wifi (heb een abo waarbij 150Mbit ook het maximum is).

- links is de coax stekker en rechts is de modemkabel (omdraaien maakt geen verschil overigens):

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/PrxSSzNVIWPtxfpz2I0pQvzu/medium.jpg

^helemaal aan de linker kant zie je een opgerolde coax kabel, deze is van de vorige eigenaar en komt uit op een punt waar mijn TV niet staat. Deze kabel is dus niet in gebruik, ik neem aan dat het verder geen probleem is om deze zo te laten? Rechts aan de muur gemonteerd zijn glasvezel kastjes, deze zijn tevens nog van de vorige eigenaar.

Tot slot hier nog twee fotos van mijn meterkast:

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/OlDvwmcKsulvkDseN2VJycs6/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/eE7RXDFQkCAVEcIpPhHC7HAa/medium.jpg

Zoals je ziet zijn er veel kabels, maar er staat nu eenmaal veel in mijn meterkast: NAS, Ziggo modem, eigen router, Hue Bridge, hoofdaansluiting en 2 glasvezel kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:31
outlandos schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:04:
[...]

[afbeelding]

is je storing erger naarmate je gaat internetten en voornamelijk uploaden ?
je 2de tv is dit ook een sony ? en heeft deze minder/geen last van storign ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
RenaldoN schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:20:
[...]

is je storing erger naarmate je gaat internetten en voornamelijk uploaden ?
je 2de tv is dit ook een sony ? en heeft deze minder/geen last van storign ?
Dat eerste zal ik zo even uitproberen.
Ik heb overigens maar 1 tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
outlandos schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:25:
[...]

Dat eerste zal ik zo even uitproberen.
Ik heb overigens maar 1 tv.
Ah oké
ik heb niet alles teruggelezen :) internet had je ook van ziggo begreep ik.
je hebt je tv ook al direct een keer op de hoofdaansluiting aangesloten zonder extra apparatuur eraan (dus ook geen internet) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
RenaldoN schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:33:
[...]

Ah oké
ik heb niet alles teruggelezen :) internet had je ook van ziggo begreep ik.
je hebt je tv ook al direct een keer op de hoofdaansluiting aangesloten zonder extra apparatuur eraan (dus ook geen internet) ?
Ja, en dan werkt het perfect. Zodra ik de splitter ertussen doe komt de storing. Maar zonder splitter heb je maar 1 signaal en moet je dus kiezen tussen internet of tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
outlandos schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:35:
[...]

Ja, en dan werkt het perfect. Zodra ik de splitter ertussen doe komt de storing. Maar zonder splitter heb je maar 1 signaal en moet je dus kiezen tussen internet of tv.
nou dan durf ik met je voor een biertje te wedden dat ik de oplossing weet :) lees onderstaande berichten maar eens door ik had zelf ook een soortgelijk probleem en vorige week een andere tweaker ook geholpen:
@paQ is me nog steeds dankbaar :)

Haperend digitaal TV signaal > Ziggo of Sony?
paQ schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:12:
Monteur, Jeffrey geloof ik, "nou we beginnen met meten :) "
Kabel uit de tv, meten, "oh ja kijk hij valt hier gewoon weg." Laat een mooie grafiek zien. Niet op alle frequenties, maar toch.

Dus ik zeg heel voorzichtig: joh, op diverse fora lees ik iets over een sperfilter dat bepaalde frequenties blockt? :?

hij: "oh nou als jij dat zegt dan ga ik een sperfilter pakken :) "

[insert plaatje not sure if serious or just sceptic]

Hij zet het sperfilter in de meterkast op de kabel naar de woonkamer > opgelost :')
Wij met drie apparaten speedtesten uitvoeren, beeld gaf geen krimp

_O_

Hij had het nog nooit eerder meegemaakt en hij wist oprecht niet dat dergelijke problemen zo konden worden 'opgelost'. Allebei wat geleerd :)

credtis naar RenaldoN en SMSfreakie *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
RenaldoN schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:38:
[...]

nou dan durf ik met je voor een biertje te wedden dat ik de oplossing weet :) lees onderstaande berichten maar eens door ik had zelf ook een soortgelijk probleem en vorige week een andere tweaker ook geholpen:
@paQ is me nog steeds dankbaar :)

Haperend digitaal TV signaal > Ziggo of Sony?

[...]
Hmmm very interesting!

Het filter blokkeert dus het retoursignaal, maar hou ik dan wel gewoon nog het internet van Ziggo? En is zo'n filter + monteur gewoon gratis?

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 14-06-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
outlandos schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:45:
[...]

Hmmm very interesting!

Het filter blokkeert dus het retoursignaal, maar hou ik dan wel gewoon nog het internet van Ziggo?
ja daar gebeurd niks mee. het enigste wat je mist is op de tv eventuele terugkijk functies die gebruik maken van de coax ipv internet. in mijn geval en als het goed is ook van de mede tweaker hebben we nergens voor hoeven betalen.

[ Voor 11% gewijzigd door RenaldoN op 14-06-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
RenaldoN schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:46:
[...]

ja daar gebeurd niks mee. het enigste wat je mist is op de tv eventuele terugkijk functies die gebruik maken van de coax ipv internet. in mijn geval en als het goed is ook van de mede tweaker hebben we nergens voor hoeven betalen.
Nou ik ben erg benieuwd. Ga nu direct bellen. Indien ze geen monteur of filter willen sturen dan laat ik mijn abo aanpassen naar TV only. Dan neem ik glasvezel internet van Fiber 500/500 Mbit :9 Ik laat zo weten hoe mijn telefoontje met Ziggo is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
RenaldoN schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:46:
[...]

Donderdagavond komt er een monteur van Ziggo langs! De jongen die ik aan de lijn had heeft alvast in de opdracht gezet dat een sperfilter mogelijk het probleem oplost. Dus te hopen valt dat de monteur deze gelijk bij zich heeft. Mocht dit het probleem niet oplossen dan neem ik glasvezel internet bij Fiber en hou ik enkel nog TV bij Ziggo.

I will keep you all posted!

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 14-06-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:20:
[...]

Donderdagavond komt er een monteur van Ziggo langs! De jongen die ik aan de lijn had heeft alvast in de opdracht gezet dat een sperfilter mogelijk het probleem oplost. Dus te hopen valt dat de monteur deze gelijk bij zich heeft. Mocht dit het probleem niet oplossen dan neem ik glasvezel internet bij Fiber en hou ik enkel nog TV bij Ziggo.

Weet je zeker dat die stekker (linker?) van de TV kabel goed op de kabel zit? Nogal vervelend als de monteur concludeert dat het aan de TV kabel ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Nu online
outlandos schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:20:
[...]

Al die vervangende splitters/filters/kastjes ed hebben ze standaard bij zich aangezien ze zelfs in een nieuwbouwwoning alle kastjes meteen vervangen.

*Overigens zou ik niet naar Fiber gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]

[...]
Ik zie de (gevlochten) koperen mantel uit de metalen coax-stekker komen. Is deze metalen coax-stekker wel goed gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

outlandos schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:45:
[...]

Hmmm very interesting!

Het filter blokkeert dus het retoursignaal, maar hou ik dan wel gewoon nog het internet van Ziggo? En is zo'n filter + monteur gewoon gratis?
check :)

nog steeds geen problemen hier, MAAR wel blijft Ziggo volhouden dat het in elk geval niet aan hen ligt, noch dat ze iets hebben aangepast in hun netwerk.
En idd 'neem een horizon box die doet het heeft de monteur vastgesteld' (dus ligt het niet aan ons)

:N

maar?
Sony Android tv ook?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

paQ schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:58:
MAAR wel blijft Ziggo volhouden dat het in elk geval niet aan hen ligt, noch dat ze iets hebben aangepast in hun netwerk.
En dat ondanks wat de monteur heeft gezien? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:30:
[...]

Weet je zeker dat die stekker (linker?) van de TV kabel goed op de kabel zit? Nogal vervelend als de monteur concludeert dat het aan de TV kabel ligt...
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:45:
[...]

Ik zie de (gevlochten) koperen mantel uit de metalen coax-stekker komen. Is deze metalen coax-stekker wel goed gemonteerd?
Hoe zou ik dit kunnen checken? Mijn zwager (die de stekkers heeft gemonteerd) zegt dat ze goed zitten. Feit blijft dat als ik die kabel direct in de hoofdaansluiting doe het beeld geheel storingsvrij is. Daaruit kun je toch concluderen dat de stekker goed is gemonteerd lijkt me?
paQ schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:58:
[...]

check :)

maar?
Sony Android tv ook?
Yes, de X85C. Welk type heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

outlandos schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:19:
[...]

Yes, de X85C. Welk type heb jij?
X85C
Raven schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:09:
[...]

En dat ondanks wat de monteur heeft gezien? :?
Ja.
Dit heeft altijd gewoon gewerkt hoor, maar blijkbaar heeft iedereen met een nieuwe SONY tv pech bij Ziggo sinds er 'iets' is aangepast. Als het bij iedereen gewoon werkt en plotseling niet meer zonder iets te hebben veranderd, dan kan ik niet meer dan concluderen dat het 'van buiten' komt.
En als Ziggo besluit retoursginalen te wijzigen of wat dan ook waardoor er hele lijnen televisies niet meer werken, dan is het veel te kort door de bocht om te stellen: het ligt aan je tv.

[ Voor 108% gewijzigd door paQ op 14-06-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

paQ schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:28:

En als Ziggo besluit retoursginalen te wijzigen of wat dan ook waardoor er hele lijnen televisies niet meer werken, dan is het veel te kort door de bocht om te stellen: het ligt aan je tv.
Wel als Sony zich om een of andere reden niet aan de standaarden houdt. Dat zou bij die fabrikant niet de eerste keer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:19:
[...]

[...]

Hoe zou ik dit kunnen checken? Mijn zwager (die de stekkers heeft gemonteerd) zegt dat ze goed zitten. Feit blijft dat als ik die kabel direct in de hoofdaansluiting doe het beeld geheel storingsvrij is. Daaruit kun je toch concluderen dat de stekker goed is gemonteerd lijkt me?
Nee eigenlijk niet, want je splits het signaal bij je AOP in 2 en het kan best zijn dat 1 kabel het prima alleen doet (iets meer signaal sterkte) dan beide tegelijkertijd, jou modem staat ook de zenden en te ontvangen dus de ene kabel heeft invloed op de andere kabel als die niet in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:56:
[...]

Nee eigenlijk niet, want je splits het signaal bij je AOP in 2 en het kan best zijn dat 1 kabel het prima alleen doet (iets meer signaal sterkte) dan beide tegelijkertijd, jou modem staat ook de zenden en te ontvangen dus de ene kabel heeft invloed op de andere kabel als die niet in orde is.
Zou het dan ook aan de witte kabel kunnen liggen die naar de Ziggo modem loopt? Dat die zorgt voor de storing op de coax lijn zeg maar? Donderdag gelijk maar een nieuwe kabel vragen dan.

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 14-06-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:06:
[...]

Zou het dan ook aan de witte kabel kunnen liggen die naar de Ziggo modem loopt? Dat die zorgt voor de storing op de coax lijn zeg maar? Donderdag gelijk maar een nieuwe kabel vragen dan.
Kan... ik zou wel even oppassen, als de monteur concludeert dat het aan jou kabels ligt wordt dat gewoon in rekening gebracht + voorrijkosten.
Het is overigens niet de bedoeling dat die mantel uitsteekt 8)7
Tutorial:
YouTube: Coax kabel maken

Mijn meterkast aansl.:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7Jg4MHwm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:13:
[...]

Kan... ik zou wel even oppassen, als de monteur concludeert dat het aan jou kabels ligt wordt dat gewoon in rekening gebracht + voorrijkosten.
Het is overigens niet de bedoeling dat die mantel uitsteekt 8)7
Tutorial:
YouTube: Coax kabel maken

Mijn meterkast aansl.:
[afbeelding]
Tsja, Ziggo heeft de verkeerde kabel opgestuurd toen ik vroeg om een nieuwe..

Zit nu wel erg te twijfelen. Is het zo erg dat de mantel uitsteekt? Volgens mijn zwager maakt het geen verschil toen ik ernaar vroeg...

paQ heeft wel exact dezelfde TV als ik.. kan toch haast geen toeval zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 14-06-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Timmert schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:55:
[...]

Wel als Sony zich om een of andere reden niet aan de standaarden houdt. Dat zou bij die fabrikant niet de eerste keer zijn.
Los van dat de reguliere consument hier niet eens van op de hoogte is, laat staan dat ie het zou moeten weten, is het niet te controleren.
En als daarop 6 weken enorme discussie op volgt met reacties als 'je moet elke twee jaar alle kabels in huis vervangen want ze slijten' en 'nou meneer, hehehe, we kunnen wel iemand sturen, maar ik weet zéker dat het niet onze schuld is' en 'neuh, hier stopt onze dienstverlening' en 'nee hoor, wij hebben NIETS verandert', dan stuur je je klant gewoon met een kluitje het riet in.
Hoe je het ook wendt of keert, het is niet OK.

ALS Sony zich al niet aan standaarden houdt, dan moet ziggo dat niet over de rug van hun dik betalende klanten uitspelen. Gelukkig zijn er enkele wel meedenkende service medewerkers bij Ziggo, het is alleen zo jammer dat je die pas na erg veel heisa -soms- aan de telefoon of chat krijgt.
outlandos schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:16:
[...]

Tsja, Ziggo heeft de verkeerde kabel opgestuurd toen ik vroeg om een nieuwe..

Zit nu wel erg te twijfelen. Is het zo erg dat de mantel uitsteekt? Volgens mijn zwager maakt het geen verschil toen ik ernaar vroeg...

paQ heeft wel exact dezelfde TV als ik.. kan toch haast geen toeval zijn.
ik kan nu nog steeds dat precieze sperfilter nergens in een webwinkel oid vinden. Als het tientjes-werk is, dan zou ik hem zelf bestellen.
Van de andere kant, het is ergens te hopen dat alle Sony bezitters via de antenne aansluiting kijken :+ dan moet het probleem toch wel snel doorsijpelen bij Ziggo lijkt me.

overigens, het is nieteens gezegd dat alleen Sony televisies dit probleem hebben. Dat hier en daar een Samsung of Philips wel werkt, maar het nog geen 'typisch Sony dingetje'

edit:
http://www.antennenland.net/Sperrfilter-M-HPF-85
4 piek :')

[ Voor 30% gewijzigd door paQ op 14-06-2016 17:41 ]

Pagina: 1 ... 104 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.