Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:34
Nieuwe firmware op Connectbox lijkt alles vlotter mee te lopen.
Vooral website openen gaat sneller...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:54
matthijst schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:49:
Hoe heb je die verkregen?

Voor de anderen, hebben jullie tijd voor nieuwe smokeping grafieken na de update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb versie CH7465LG-NCIP-4.50.18.20-2-NOSH.

Welke heb jij nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
stormfly schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:08:
[...]

Hoe heb je die verkregen?

Voor de anderen, hebben jullie tijd voor nieuwe smokeping grafieken na de update :)
Ziggo medewerkster op chelloo.com forum een berichtje gestuurd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:13:
[...]

Ik heb versie CH7465LG-NCIP-4.50.18.20-2-NOSH.

Welke heb jij nu?
CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:06

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik ben benieuwd wanneer ze die update breed uit gaan rollen. Het (eerste keer) laden van Tweakers gaat nu met de https aanpassing nóg trager....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:06
paQ schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:34:
[...]

Los van dat de reguliere consument hier niet eens van op de hoogte is, laat staan dat ie het zou moeten weten, is het niet te controleren.
En als daarop 6 weken enorme discussie op volgt met reacties als 'je moet elke twee jaar alle kabels in huis vervangen want ze slijten' en 'nou meneer, hehehe, we kunnen wel iemand sturen, maar ik weet zéker dat het niet onze schuld is' en 'neuh, hier stopt onze dienstverlening' en 'nee hoor, wij hebben NIETS verandert', dan stuur je je klant gewoon met een kluitje het riet in.
Hoe je het ook wendt of keert, het is niet OK.

ALS Sony zich al niet aan standaarden houdt, dan moet ziggo dat niet over de rug van hun dik betalende klanten uitspelen. Gelukkig zijn er enkele wel meedenkende service medewerkers bij Ziggo, het is alleen zo jammer dat je die pas na erg veel heisa -soms- aan de telefoon of chat krijgt.

[...]

ik kan nu nog steeds dat precieze sperfilter nergens in een webwinkel oid vinden. Als het tientjes-werk is, dan zou ik hem zelf bestellen.
Van de andere kant, het is ergens te hopen dat alle Sony bezitters via de antenne aansluiting kijken :+ dan moet het probleem toch wel snel doorsijpelen bij Ziggo lijkt me.

overigens, het is nieteens gezegd dat alleen Sony televisies dit probleem hebben. Dat hier en daar een Samsung of Philips wel werkt, maar het nog geen 'typisch Sony dingetje'

edit:
http://www.antennenland.net/Sperrfilter-M-HPF-85
4 piek :')
Ik kijk niet met antenne hoor, gewoon digitaal.

Ik heb net je eerste post eens goed gelezen. Als jij je modem uit zette had je geen storing las ik. Zojuist heb ik de stroom van mijn modem gehaald . En ben nu al een half uur geheel storingsvrij aan het kijken. Terwijl de splitter er dus gewoon nog op zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:28:
[...]

Ik heb net je eerste post eens goed gelezen. Als jij je modem uit zette had je geen storing las ik. Zojuist heb ik de stroom van mijn modem gehaald . En ben nu al een half uur geheel storingsvrij aan het kijken. Terwijl de splitter er dus gewoon nog op zit!
Ik had gelezen dat je een Technicolor 7210 hebt weet niet wat voor modem paQ heeft.
Wellicht is dat al gezegd en heb ik het gemist :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik denk nog steeds dat het je kabels zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Iemand ervaring met spontaan niet meer werkende CI+ modules icm een Samsung TV en Ziggo? Van het ene op het andere moment word mijn Ziggo kaart niet meer herkend (E06-4 Smartcard defect) terwijl CI+ module (@SMIT) en kaart in een andere TV prima werken. Ook werkt de CI+ prima in de TV; kan authenticeren en alles maar welke kaart ik er ook in stop (3 geprobeerd): E06-4 Smartcard defect.
Een andere CI+ module levert hetzelfde probleem op: E06-4 Smartcard defect op alle 3 de kaarten.
Of zit dit toch in de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xAn52 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:46:
Iemand ervaring met spontaan niet meer werkende CI+ modules icm een Samsung TV en Ziggo? Van het ene op het andere moment word mijn Ziggo kaart niet meer herkend (E06-4 Smartcard defect) terwijl CI+ module (@SMIT) en kaart in een andere TV prima werken. Ook werkt de CI+ prima in de TV; kan authenticeren en alles maar welke kaart ik er ook in stop (3 geprobeerd): E06-4 Smartcard defect.
Een andere CI+ module levert hetzelfde probleem op: E06-4 Smartcard defect op alle 3 de kaarten.
Of zit dit toch in de TV?
Is er wellicht een Firmware update van de TV ?
Wel vreemd dat het zo ineens niet werkt terwijl ziggo dan zegt we hebben niks gewijzigd 8)7

Een reset van de kaart levert waarschijnlijk ook geen oplossing

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 14-06-2016 19:04 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xAn52 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:46:
Iemand ervaring met spontaan niet meer werkende CI+ modules icm een Samsung TV en Ziggo?
Toevallig zo'n Samsung TV met een opdruk CI+ slot waarin je de CI+ module moet steken? Dan bestaat de kans dat als gevolg van een constructie fout de achterkant van de TV in de loop der jaren gaat vervormen waardoor dat opdruk CI+ slot geen goed contact meer maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Het is een LE46C750 uit 2010 met een cardslot als in een laptop. Laatst bekende firmware staat op de TV.
Deze ook nog eens gereset/factory defaults, maar niks helpt.

De TV kan prima met de CI+ module communiceren:
CI+ CAM Info:
-CAM SW: IRD-SCL3STD-4.1.9
-CAM HW: 3.2.1
-Serie No: 94900280
-CAM Build Data: Aug 2 2009
-Manufacturer Code: 90
-L-001 Key: 89,0,1
-Loader Version: 3.3
-Loader Variant: 33113

CI Plus Informatie:
-Device Type name: CAM-1659
-CI+ Software Version: V1.1
-CI+ Hardware Identification:3300

Maar als ik de kaart gegevens opvraag:
Status Irdeto Conditional Access:
-DVB Client (single Decode) 3.6.23
Status Smartcard:
-Status: E06-4 Smartcard defect

**

Ik zie het denk ik al: v1.1 Ik ga eens op zoek naar een 1.3 kaart.

[ Voor 66% gewijzigd door xAn52 op 14-06-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28

paQ

[...]

zelfde ingang

ergo; je gebruikt de tuner van je tv.
nou dan is dat het (ook) :)
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:34:
[...]

ik (nu) ook na een van de monteurs-bezoeken, daarvoor volgens mij Tompson :?
Maar dat maakte precies geen verschil.
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:34:
[...]

ik denk het niet #beenthere #donethat

[ Voor 32% gewijzigd door paQ op 14-06-2016 20:36 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 04:10:
[afbeelding]

Ben echt tevreden met het zakelijke pakket van ziggo. Het uploaden gaat net zo snel als dat we vroeger ADSL-snelheden genoten. :+

Ik heb overigens een draadloos TP-link router in ontvangst genomen, maar het is dus een router om alleen het draadloos signaal mee te kunnen 'extenden'.

Het idee erachter is dat je een tweede NIC in de router stopt en vanuit daar de boel qua draadloos gaat verlengen. Ik kamp er al een tijd mee met dat m'n notebook geen verbinding maken wil op dat ding, en dat m'n iphone met regelmaat problemen heeft met het nieuwe draadloze netwerk. Het is in sommige gevallen beter om te blijven verbinden met het oude netwerk.

Morgen ga ik het opnieuw proberen. Ziggo heeft een handje van modems & routers wat van hun afkomstig is enigzins dicht te timmeren helaas. Had net zo goed zelf een router kunnen kopen ergens ipv adviseren door callcenter van ziggo zelf.
Jij bent op zoek naar deze om die router weer een echte router te laten worden.
B-Real schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:10:
Hopelijk het juiste topic.

Ik heb de laatste tijd problemen met Replay TV en kom zowel op deze site als op de Ziggo site nog niet echt verder.

Situatie is als volgt:
- Alles aangesloten cf het boekje en in het begin werkte alles ook prima.
- Wandcontactdoos achter de TV vervangen door eentje van Hirschman.
- Kabel van de Horizonbox naar de WCD met de standaard Ziggo kabel
- In de meterkast komt een groene, redelijk nieuwe, TV kabel binnen.
- Op deze kabel heb ik een Hirschman stekker gezet, dit werkte in het verleden ook goed.
- De splitter van Ziggo zelf heb ik gewoon gebruikt, cf het boekje

Probleem is dat telkens als ik nu tv ga kijken ik heel kort een melding krijg dat er geen verbinding is. Wel kan ik gewoon elke zender zien, maar heb ik dus geen Replay TV.

Gisterenavond alles opnieuw geïnstalleerd, waarbij ik op een gegeven moment de melding kreeg dat de installatie niet lukte. Oplossing was om tijdelijk de TV kabel zonder splitter aan te sluiten. Na installatie de Ziggo splitter er weer tussen (ben even vergeten welk type precies, maar in elk geval de juiste volgens het boekje) waarna Replay TV ook weer werkte de rest van de avond.
Vanmorgen bij het ontbijt even het nieuws gekeken en bij het inschakelen gelijk weer een melding (6010) en dus geen Replay TV.

Ik heb zo'n vermoeden dat het dan in de splitter moet zitten aangezien al het andere gewoon goed lijkt te werken, iemand van hier die nog een optie om te proberen heeft?
Het probleem wat jij hebt is dat je Horizon wel TV-signaal ontvangt, maar zelf niet kan terugpraten. In de Horizon zit namelijk een internetmodem ingebouwd waarmee o.a. je 'bestellingen' van Replay TV naar de Ziggo servers worden gestuurd. De splitter die je gebruikt is hoogstwaarschijnlijk niet retourgeschikt (betekent: laat geen signalen door vanaf je Horizon naar buiten).

Wat is "De splitter van Ziggo"? Een UMU-1006, SQ-601 of PTS-02kk? Voor Replay TV op de Horizon moet je de SQ-601 of PTS-02kk gebruiken. De UMU-1006 is niet retourgeschikt op de TV-aansluiting.
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:54:
[...]

Blijkbaar is de PTS02kk standaard? ze zijn niet erg constant met leveren van splitters, ik kreeg een DIO met UMU de eerste keer en afgelopen maand met m'n TC een SQ... maar goed. De UMU werkt het best voor mij.
Is de linker kabel het modem en rechts de tv of andersom? Zijn alle stekkers wel "kabelkeur" aka bestand tegen LTE? Je AOP, splitter en kabels zelf kunnen wel bestand zijn tegen straling van buitenaf, maar de stekkers moeten dat ook zijn.
Gezien je modem waardes en TV signaal is er niks mis met het inkomende signaal, dus ergens sluipt er interferentie naar binnen.
Sinds de overname worden inderdaad iets andere splitters gestuurd. Ook is het niet gebruikelijk meer dat ze een compleet AOP meesturen, die laten ze tegenwoordig toch liever door monteurs monteren.

Ik heb in oktober eens uiteengezet wat ik in de doos aantrof die naar mijn opa werd gestuurd voor zijn 10 euro internet+bellen:
Jerrythafast schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:55:
  • Technicolor TC7210 WiFi-modem.
  • SQ601 signaalverdeler die je moet gebruiken als je AOP in de woonkamer zit en een DIO-01 of TRAS-1000/B betreft. Dit zijn de AOP's die Ziggo tot de fusie uitdeelde. De bijbehorende UMU signaalverdeler (indien aanwezig) moet je vervangen door de SQ601. Deze SQ601 is Horizon-proof doordat de TV-output retourgeschikt is. Als je een UMU-1006 hebt en geen Horizon gebruikt kun je net zo goed je UMU-1006 laten zitten.
  • PTS-02 TV-splitter die je moet gebruiken als je AOP in de meterkast zit of als het geen DIO-01 of TRAS-1000/B is. De bedoeling van dit ding is dat je je modem op de ene poort aansluit en je TV('s) op de andere. Als je bestaande AOP een prehistorisch geval is heb je geen andere keuze dan de PTS-02 op de TV-uitgang te drukken en te duimen dat het werkt.
  • TOF-02 Radio/TV-verdeler die je kunt gebruiken om een analoge radio aan te sluiten als je AOP in de woonkamer zit en alleen een TV-poort heeft.
  • 1,5 meter lange coax met 2x F-connector (male) om het modem aan te sluiten op een UMU of SQ601.
  • 1,5 meter lange coax met 1x F-connector (male) en 1x IEC connector (female) om het modem aan te sluiten op een TV-outlet of de bijgeleverde PTS-02 splitter.
  • ~10 meter UTP kabel, waarschijnlijk Cat5e, voor als je een PC of switch op afstand van het modem hebt staan.
  • ~10 meter en ~2 meter telefoonkabel voor als je telefoon ver van danwel dichtbij het modem staat.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:45:
[...]

Ik zie de (gevlochten) koperen mantel uit de metalen coax-stekker komen. Is deze metalen coax-stekker wel goed gemonteerd?
99% zeker dat dit het probleem veroorzaakt of in ieder geval sterk verergert. Die kabel is echt he-le-maal verkeerd afgemonteerd :X Die coax stekker is dubbel afgeschermd. De metalen buitenkant van die stekker is er om straling/verstoring van buitenaf tegen te houden. Geen enkel metalen deel van de kabel mag contact maken met de buitenkant van de stekker.
outlandos schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:16:
Zit nu wel erg te twijfelen. Is het zo erg dat de mantel uitsteekt? Volgens mijn zwager maakt het geen verschil toen ik ernaar vroeg...
Hier was je al voor gewaarschuwd: elektriciens hebben vaak geen flauw idee hoe COAX anno 2016 werkt O-)
Timmert schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:52:
Verder ken ik je zwager niet, maar ik heb electriciens de gekste dingen zien doen met coax installaties. Die gasten moeten lekker bij de stoppenkast blijven :)
EDIT: Het lijkt erop dat ik hem zelf ook nog niet helemaal snap. Uitstekende braiding getuigt wel van slordigheid maar hoeft blijkbaar op zichzelf toch nog geen problemen te veroorzaken. Lees snel verder :9

[ Voor 1% gewijzigd door Jerrythafast op 15-06-2016 20:40 . Reden: Correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:24:
[...]

zelfde ingang

[...]

[...]

[...]

huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Jerrythafast schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:46:
[...]

Jij bent op zoek naar deze om die router weer een echte router te laten worden.

[...]

Het probleem wat jij hebt is dat je Horizon wel TV-signaal ontvangt, maar zelf niet kan terugpraten. In de Horizon zit namelijk een internetmodem ingebouwd waarmee o.a. je 'bestellingen' van Replay TV naar de Ziggo servers worden gestuurd. De splitter die je gebruikt is hoogstwaarschijnlijk niet retourgeschikt (betekent: laat geen signalen door vanaf je Horizon naar buiten).

Wat is "De splitter van Ziggo"? Een UMU-1006, SQ-601 of PTS-02kk? Voor Replay TV op de Horizon moet je de SQ-601 of PTS-02kk gebruiken. De UMU-1006 is niet retourgeschikt op de TV-aansluiting.

[...]

Sinds de overname worden inderdaad iets andere splitters gestuurd. Ook is het niet gebruikelijk meer dat ze een compleet AOP meesturen, die laten ze tegenwoordig toch liever door monteurs monteren.

Ik heb in oktober eens uiteengezet wat ik in de doos aantrof die naar mijn opa werd gestuurd voor zijn 10 euro internet+bellen:

[...]

[...]

99% zeker dat dit het probleem veroorzaakt of in ieder geval sterk verergert. Die kabel is echt he-le-maal verkeerd afgemonteerd :X Die coax stekker is dubbel afgeschermd. De metalen buitenkant van die stekker is er om straling/verstoring van buitenaf tegen te houden. Geen enkel metalen deel van de kabel mag contact maken met de buitenkant van de stekker.

[...]

Hier was je al voor gewaarschuwd: elektriciens hebben vaak geen flauw idee hoe COAX anno 2016 werkt O-)

[...]
Maar hoe komt het dan dat ik nu al de hele avond storingsvrij kijk vanaf het moment dat ik het Ziggo modem heb uitgezet? Het is zeker niet zo dat ik het voor hem opneem omdat het mijn zwager is, maar ik twijfel toch echt of het aan de kabel ligt. Alles lijkt op een copy van wat paQ had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
Je zwager heeft gelijk. De haartjesmantel (braiding) van de coax MOET zelfs goed contact maken met het huis van de stekker. (de buitenkant dus) Dat het uitsteekt kan geen kwaad overigens, zolang het maar goed onder dat netje geklemd zit in de stekker zelf. Netjes is anders natuurlijk. Wat wel van belang is is dat de folie onder de braiding van de coax (in de stekker dus kun je niet zien) onbeschadigd is en helemaal doorloopt tot het eind. Een PTS02 KK gebruiken ipv een UMU zie ik technisch gezien weinig problemen in, modems die in de straatkasten hangen zitten immers ook gewoon achter een splitter, hier zit ook geen UMU of MCP03 in. Alles wijst erop dat jouw probleem hetzelfde is als die van Paq, je Sony heeft last van je retoursignalen van je modem (MOGELIJK na QAM64 omzetting). Zoals ik al reeds heb gezegd moet je tv hier gewoon mee om kunnen gaan maar kan die niet, andere merken blijkbaar wel dus echt een Sony issue, sperfilter laten plaatsen en even met de monteur overleggen over de 40 euro. Ik denk dat hij de kosten wel laat vallen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zijn er ook mensen waarbij de horizon app met live tv kijken goed werkt? Ik ga nl. binnenkort verhuizen en voor de tv op de slaapkamer was ik van plan om hierop dmv. de horizon app en een chromecast tv te kijken, zodat ik geen coax kabel hoef te leggen. Nu kijk ik af en toe via die app, maar de verbinding valt best vaak weg (foutmelding over verbinding en er wordt ook geen reconnect poging oid gedaan). Zowel op mn telefoon, tablet als chromecast en via wifi en 3g. Netflix of uitzending gemist werken op dezelfde apparaten prima.

Werkt dit bij anderen wel goed? Zijn er mensen die wel de hele avond via chromecast naar horizon kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar ligt er wel aan LAN kabel naar je slaapkamer vanaf een plek met coax? Dan is misschien de extra Horizon box wat voor je. Sluit je aan op de Horizon gateway.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:48:
Je zwager heeft gelijk. De haartjesmantel (braiding) van de coax MOET zelfs goed contact maken met het huis van de stekker. (de buitenkant dus) Dat het uitsteekt kan geen kwaad overigens, zolang het maar goed onder dat netje geklemd zit in de stekker zelf
Hier heb ik toch echt andere ervaringen mee :? Het hele idee van dubbele isolatie was toch juist dat het geen contact maakt zodat de buitenste laag de storing kan afvangen? Ik heb al meermaals signaalstoringen opgelost door dit soort slecht afgewerkte kabels te fatsoeneren.

Inderdaad klinkt het in combinatie met het modem uitzetten verhaal wel heel erg als een TV firmware bug. Als het zonder modem volstrekt storingsvrij is, is deze kabel (nog) geen probleem. Maar als je dan later tóch weer storingen krijgt weet je in ieder geval waar de zwakke plek in je installatie zit ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Jerrythafast op 14-06-2016 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
Afbeeldingslocatie: https://i125.photobucket.com/albums/p41/vis_2007/l_kokw_zps5kw7npke.jpg

Ik heb hier een afbeelding misschien dat het wat duidelijker maakt. Iets ander type connector maar je kan hier duidelijk zien dat de braiding contact maakt met de plug zelf voor de massa. Sluit je dit niet aan (dus in feite puur met de kern) zal het signaal zeer scheef binnenkomen op je tv. Als deze haartjes wat eronderuit komen is het niet netjes maar ook geen ramp.

[ Voor 7% gewijzigd door Jim423 op 14-06-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 08:56
Palomar schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:50:
Zijn er ook mensen waarbij de horizon app met live tv kijken goed werkt? Ik ga nl. binnenkort verhuizen en voor de tv op de slaapkamer was ik van plan om hierop dmv. de horizon app en een chromecast tv te kijken, zodat ik geen coax kabel hoef te leggen. Nu kijk ik af en toe via die app, maar de verbinding valt best vaak weg (foutmelding over verbinding en er wordt ook geen reconnect poging oid gedaan). Zowel op mn telefoon, tablet als chromecast en via wifi en 3g. Netflix of uitzending gemist werken op dezelfde apparaten prima.

Werkt dit bij anderen wel goed? Zijn er mensen die wel de hele avond via chromecast naar horizon kunnen kijken?
Live tv kijken met de horizon app en chromecast2 werkt hier goed. Ik heb op de slaapkamer ook mijn ontvanger tijdelijk opgeruimd. Heel af en toe valt de beeldkwaliteit iets terug (via 2.4Ghz), maar met een ethernet-stekker (19 euro) aan je chromecast zal dat wel opgelost zijn verwacht ik. Disconnects heb ik nog niet ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Purejet schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:30:
[...]

Live tv kijken met de horizon app en chromecast2 werkt hier goed. Ik heb op de slaapkamer ook mijn ontvanger tijdelijk opgeruimd. Heel af en toe valt de beeldkwaliteit iets terug (via 2.4Ghz), maar met een ethernet-stekker (19 euro) aan je chromecast zal dat wel opgelost zijn verwacht ik. Disconnects heb ik nog niet ervaren.
ok thanks, goed om te horen. Dan ligt het misschien toch aan mijn verbinding. Zal in het nieuwe huis dan zorgen voor een goede verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 11:20
Leuk dat ziggo..., bestel je telefonisch omdat ik een CI+ module wil sturen ze me de standaard mediabox....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:18:
[afbeelding]

Ik heb hier een afbeelding misschien dat het wat duidelijker maakt. Iets ander type connector maar je kan hier duidelijk zien dat de braiding contact maakt met de plug zelf voor de massa. Sluit je dit niet aan (dus in feite puur met de kern) zal het signaal zeer scheef binnenkomen op je tv. Als deze haartjes wat eronderuit komen is het niet netjes maar ook geen ramp.
Op deze foto lijkt het inderdaad toch zo te zijn dat de buitenkant en de binnenkant van de stekker gewoon één geheel is. Ik denk dat ik de anatomie van dat ding dan toch verkeerd in mijn geheugen had :X Ik was in de veronderstelling dat de buitenkant en de binnenkant uit twee van elkaar geïsoleerde delen bestond. Blijkbaar hadden de matig afgewerkte kabels die ik heb gefatsoeneerd dan nog andere tekortkomingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jerrythafast schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:49:
[...]

Op deze foto lijkt het inderdaad toch zo te zijn dat de buitenkant en de binnenkant van de stekker gewoon één geheel is. Ik denk dat ik de anatomie van dat ding dan toch verkeerd in mijn geheugen had :X Ik was in de veronderstelling dat de buitenkant en de binnenkant uit twee van elkaar geïsoleerde delen bestond. Blijkbaar hadden de matig afgewerkte kabels die ik heb gefatsoeneerd dan nog andere tekortkomingen.
En omdat één bron geen bron is: In de montage instructie van de "KOKWI 4/KOSWI 4" connectors [1] zie je ook duidelijk dat de massa van de coax kabel contact maakt met de stekker.
Die zijn trouwens erg makkelijk te monteren. Zeker met een coax striptang (ebay).

Andersom verpest één ader die de kern raakt het signaal wel.

[1] https://www.klusspullen.n...-4-en-koswi-4-connectoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:02

Roetzen

he.net Certified Sage

De term "dubbel afgeschermd" is ook een beetje misleidend. Het zijn weliswaar twee lagen, de folie en het vlechtwerk, maar elektrisch is dat meer één geleider. Dit in tegenstelling toch zogenaamde triaxiale kabel. Die heeft twee elektrisch gescheiden afschermingen. Maar dat wordt hier niet gebruikt en heeft ook alleen zin bij gebruik van de bijbehorende triaxiale connectoren.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:32
paQ schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:24:
[...]

zelfde ingang

[...]

[...]

[...]

En in denk ook niet dat het je kabels zijn. Ik heb paq er ook met heel veel moeite van kunnen overtuigen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:01
Hoe krijg je die? Modem uit en aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:56

Wildfire

Joy to the world!

Iemand in regio Tilburg momenteel problemen? Verbinding lijkt er uit te liggen. Dacht eerst dat het aan m'n PC lag aangezien ik net gereboot had, maar ik bleek nergens meer verbinding te hebben. Gelukkig nog wel 4G op m'n GSM :P

-- Edit: raar, verbinding is nu weer terug maar gedurende die bijna tien minuten was het modem niet te pingen en de webinterface niet te benaderen. Maar het logboek van het modem geeft aan dat 'ie drie dagen uptime heeft (drie dagen terug heb ik 'm gereboot), er is dus geen reboot van het modem geweest. Raar... Als de verbinding zelf er uit ligt, moet het modem toch nog benaderbaar zijn? Gaat om een TechniColor 7210.

Er stonden voor deze regio trouwens geen werkzaamheden gepland dus daar lag het niet aan...

-- Edit #2: hmmm, het logboek staat wel vol meldingen, zo te zien echt de verbinding zelf die eruit lag. Maar waarom is dan het modem meteen niet meer benaderbaar? :?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Thu Jun 16 00:34:59 2016     Critical (3)    Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:1b:54:cb:7c:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:34:11 2016    Notice (6)      TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:1b:54:cb:7c:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:34:10 2016    Warning (5)     DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:1b:54:cb:7c:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:34:07 2016    Notice (6)      Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 
 Thu Jun 16 00:33:52 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:1b:54:cb:7c:78;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:33:51 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:1b:54:cb:7c:78;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:33:47 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:1b:54:cb:7c:78;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:33:44 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:1b:54:cb:7c:78;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:33:41 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:1b:54:cb:7c:78;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:33:37 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:1b:54:cb:7c:78;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:33:34 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:1b:54:cb:7c:78;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:33:31 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:1b:54:cb:7c:78;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:33:26 2016    Critical (3)    Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:1b:54:cb:7c:78;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:32:33 2016    Critical (3)    DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:1b:54:cb:7c:78;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:31:34 2016    Notice (6)      Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 
 Thu Jun 16 00:31:23 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:31:20 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:31:17 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:31:13 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:31:08 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:31:03 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:31:02 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:31:00 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:30:56 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:30:53 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:30:51 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:30:45 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:30:43 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:30:38 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:30:36 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:30:31 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:30:26 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:30:23 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:30:21 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:30:20 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:30:18 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:30:16 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:30:14 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:30:11 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Thu Jun 16 00:30:09 2016    Critical (3)    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=70:5a:9e:34:7b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;

[ Voor 135% gewijzigd door Wildfire op 16-06-2016 01:43 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
toro schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 01:09:
[...]

Hoe krijg je die? Modem uit en aanzetten?
PM naar Ziggovrouw op chelloo.com forum gestuurd, maar e vroeg gejuicht: gisteren was het weer drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwe firmware van de Connect Box ook nog niet na aan en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-10 22:57
Na 18 dagen uptime van de Cisco EPC3928AD is de WiFi weer vreselijk te noemen. Elke keer connectie, maar geen/ traag internet. Een simpele reboot verhelpt het probleem, maar het moet toch ergens anders aan liggen? Ik snap dat de WiFi van dit apparaat slechter is dan een echte router, maar WiFi die het gewoon niet doet lijkt mij ook niet normaal.

Heel tevreden met ziggo, maar dit is toch wel een puntje van kritiek. Hiervoor met kpn nooit klachten gehad over de WiFi en Ziggo geeft altijd de interferentie de schuld en nooit hun eigen product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daimen schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:41:
Na 18 dagen uptime van de Cisco EPC3928AD is de WiFi weer vreselijk te noemen. Elke keer connectie, maar geen/ traag internet. Een simpele reboot verhelpt het probleem, maar het moet toch ergens anders aan liggen? Ik snap dat de WiFi van dit apparaat slechter is dan een echte router, maar WiFi die het gewoon niet doet lijkt mij ook niet normaal.

Heel tevreden met ziggo, maar dit is toch wel een puntje van kritiek. Hiervoor met kpn nooit klachten gehad over de WiFi en Ziggo geeft altijd de interferentie de schuld en nooit hun eigen product.
Misschien zit iedereen bij jou in de omgeving op hetzelfde kanaal? Heb je al eens gekeken hoe de wifi verdeling bij jou in de omgeving is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
Ik heb een aantal maanden geleden ook mijn modem uit bridge gehaald om e.e.a. te testen. Had regelmatig last van wegvallende verbindingen (telkens voor rond de 10 seconden). Werd er helemaal geïrriteerd van direct dat ding in bridge gezet en mijn eigen router eraan gehangen. De WiFI was meteen weer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-10 22:57
ArcticWolf schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:46:
[...]

Misschien zit iedereen bij jou in de omgeving op hetzelfde kanaal? Heb je al eens gekeken hoe de wifi verdeling bij jou in de omgeving is?
Verwisselen van kanaal heb ik reeds geprobeerd, geen effect. Vreemd vind ik ook dat het pas na nu dan 18 dagen gebeurd en ik daarvoor geen enkel probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08 19:51
Sinds deze week heb ik de Horizon Box. Opzich is het idee van het apparaat prima, maar de uitwerking... Instellingen menu vind ik zelf niet allemaal even logisch in elkaar, maar dat is niet echt het grootste probleem. Wat een traag apparaat zeg. De "TV-gids" gebruiken om even van zender te verwisselen is zeer traag. Hebben jullie daar toevallig ervaring mee en/of oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:56:
[...]

Ik heb contact met ze gezocht via hun contact forumlier. Ik heb geen haast, laat ze zelf maar met een deugdelijke terugkoppeling komen. Lang genoeg aan de lijn gehangen. :)
Voor de volledigheid, bovenstaande issue waarin de klantenservice van Ziggo me niet kon/wou upgraden van 200 naar 300 is opgelost met een beetje herrie op Twitter en hun contactformulier.
Ik kan dadelijk een nieuw modem ophalen bij het postkantoor.

Dus, als je tegen dezelfde muur aan loopt gewoon @ZiggoWebcare aanschieten.

Je moet overigens wel tegen een beetje tutoyeren kunnen want ze doen wel een beetje alsof ze met je geknikkerd hebben. Waar ik in de regel overigens geen probleem mee heb als je gewoon een fatsoenlijke dienstverlening hebt verder.
Kan me voorstellen dat dat populaire gedoe wel een beetje frustreert als ze je confronteren met onzin.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Is er pas een nieuwe firmware uitgekomen voor de TC7210? Mijn 5 Gz wifi gaat nu in auto stand op een kanaal staan die ik met geen enkel device kan zien, als ik hem handmatig op een kanaal onder de 44 zet is ie zichtbaar (en nog belangrijker, bruikbaar).
Vraag me af of dit nu een defect is of een foutje in de settings/firmware. Ik zie in mijn buurt een 3 tal horizon boxen op 5 Ghz, maar geen andere Ziggo routers.

[edit]@onderbuurman, was al bezig met de VPN hiervoor.

Versie STF0.76.07

[ Voor 8% gewijzigd door MeNTaL_TO op 16-06-2016 13:34 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeNTaL_TO schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:52:
Is er pas een nieuwe firmware uitgekomen voor de TC7210? Mijn 5 Gz wifi gaat nu in auto stand op een kanaal staan die ik met geen enkel device kan zien, als ik hem handmatig op een kanaal onder de 44 zet is ie zichtbaar (en nog belangrijker, bruikbaar).
Vraag me af of dit nu een defect is of een foutje in de settings/firmware. Ik zie in mijn buurt een 3 tal horizon boxen op 5 Ghz, maar geen andere Ziggo routers.
Is handig als je een fw nummer erbij zet in je post :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
Met die 7210 zijn ze enorm aan het klooien bij ziggo. Niemand weet intern van een firmware downgrade, maar het gebeurt wel in de live omgeving. Stumperds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:09
garp schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:04:
Met die 7210 zijn ze enorm aan het klooien bij ziggo. Niemand weet intern van een firmware downgrade, maar het gebeurt wel in de live omgeving. Stumperds.
nou die compal werkt niet veel beter, ze weten dat er problemen mee zijn maar gaan gewoon lekker door met het uitleveren aan de klant. Dus weer een half getest apparaat op de markt van ziggo lijkt op de start van de horizon dat liep ook zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:33
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hier werkt de horizon de laatste paar maanden dikke prima als modem. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
Nu blijkt ook dat ze een 'oud' systeem hebben om modems te managen en een 'nieuw' systeem. Nieuw is nog niet volledig functioneel en oud mogen ze niet meer gebruiken. Maar dat kunnen ze wel.

Mijn modem is koekwaus maar ze kunnen niets. Ondertussen verschuilen ze zich achter 'het systeem doet het tijdelijk niet'. Klant moet het maar uitzoeken.

Stumperds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou net vragen of het met Technicolors beter gesteld was dan met de UBEE modems en of het het proberen waard was om alleen dat ding te gebruiken, ook net zo'n ding aangesloten. :')
Voorlopig gewoon mijn OpenWRT router zijn werk laten doen dus?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:57

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:16:
Ik wou net vragen of het met Technicolors beter gesteld was dan met de UBEE modems en of het het proberen waard was om alleen dat ding te gebruiken, ook net zo'n ding aangesloten. :')
Voorlopig gewoon mijn OpenWRT router zijn werk laten doen dus?
Mwoah, ik heb er inmiddels een hier meer dan een jaar hangen en ben er eigenlijk best tevreden over. Het was jammer van die firmwarebug die de 2,4Ghz lam legt, maar met de firmware downgrade is dat eigenlijk gewoon opgelost. Het ding draait hier gewoon in router modus en draait maanden zonder reboot en stabiel.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MeNTaL_TO schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:52:

[edit]@onderbuurman, was al bezig met de VPN hiervoor.

Versie STF0.76.07
Dan ondersteunen je clients geen DFS(?). Of je AP gaat op een DFS-kanaal staan en gaat dan op zijn lip omdat ie daar niet op kan/mag gaan zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 16-06-2016 15:41 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Raven schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:23:
[...]

Dan ondersteunen je clients geen DFS(?). Of je AP gaat op een DFS-kanaal staan en gaat dan op zijn lip omdat ie daar niet op kan/mag gaan zitten.
Allemaal niet meer en vorige week nog we (2 telefoons, 2 laptops en 1 tablet)? Vermoed dan toch echt eerder de bron.
Weet iemand of de 80 Mhz stand al langer in de 7210 zit?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MeNTaL_TO schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:46:
[...]

Allemaal niet meer en vorige week nog we (2 telefoons, 2 laptops en 1 tablet)? Vermoed dan toch echt eerder de bron.
In dat geval, heeft dat ding een logboek? Misschien dat daar iets in te vinden is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:23:
[...]

Mwoah, ik heb er inmiddels een hier meer dan een jaar hangen en ben er eigenlijk best tevreden over. Het was jammer van die firmwarebug die de 2,4Ghz lam legt, maar met de firmware downgrade is dat eigenlijk gewoon opgelost. Het ding draait hier gewoon in router modus en draait maanden zonder reboot en stabiel.
Oke, dan zal ik hem eens een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MeNTaL_TO schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:46:
[...]

Jep, al sinds de eerste (.06) firmware.

Ik ben het overigens eens met Raven en zijn conclusie mbt DFS. Heb dit gisteren zelf nog aan de hand gehad met een Unifi accesspoint icm diverse Apple apparatuur (MBP, iMac, iPhone).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• outlandos
De monteur is geweest hoor.

Hij geloofde niet dat de retoursignalen van de modem de oorzaak van het probleem was. Daarom ging hij alles nalopen, van A tot Z. Beide connectors zijn vervangen, hoofdaansluiting is nagekeken en beter aangesloten. Tot slot hebben we de splitter vervangen voor een SQ601. Met dit alles garandeerde hij ons dat de kans op ruis nihil was.

Hij wilde net tevreden weg gaan tot bam, een beeld voor blokjes........

Dus toen toch maar een sperfilter ertussen gezet (hij had niet precies dezelfde als bij paQ, maar wel eentje die ''bijna'' precies hetzelfde doet) en tot op heden geen storing. Hij raadt me aan, zodra ik weer storing heb, om precies dezelfde sperfilter te kopen als dat paQ heeft. Gelukkig heeft hij op de bon geschreven dat het aan de CI+ module lag en dat hij die vervangen heeft, zodat we niks hoeven te betalen.

Dat de monteur niet zelf op deze oplossing is gekomen kun je hem nauwelijks kwalijk nemen: Sony is de falende partij in deze. Dit type TV heeft ook al een probleem met de Nvidia Shield waardoor het beeld heel hard gaat stotteren en dan moet de Shield opnieuw worden opgestart (gelukkig komt dit maar weinig voor). Probleem-TV pur sang.

Hoe dan ook, ik ben de monteur dankbaar voor z'n werk, geduld en uitleg :)

[ Voor 20% gewijzigd door outlandos op 17-06-2016 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Timmert schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:33:
[...]

Jep, al sinds de eerste (.06) firmware.

Ik ben het overigens eens met Raven en zijn conclusie mbt DFS. Heb dit gisteren zelf nog aan de hand gehad met een Unifi accesspoint icm diverse Apple apparatuur (MBP, iMac, iPhone).
Dat zou kunnen, maar dan verbaast het me dat de Horizons in de buurt wel op die frequenties zitten, gezien het 5 Ghz is, hebben best wel veel van mijn buren inmiddel een Horizonbox staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WTM
  • Laatst online: 01-10 21:29

WTM

Hier ook problemen met de connect box. Zaterdag komt een monteur langs, zou mooi zijn als ik die smokeping plotje kan laten zien.

Is er iemand die me kan helpen om smokeping te installeren? Als iemand een goede tutorial heeft om smokeping in een FreeBSD 9.3 omgeving te installeren ? (jail in Freenas server). Ik heb op die server ook virtualbox draaien en daar ubuntu in een vm. Ook daar krijg ik 'm niet aan de praat. Zal wel mis gaan in de config file.

In rc.conf:
portmap_enable="NO"
sshd_enable="NO"
sendmail_enable="NO"
sendmail_submit_enable="NO"
sendmail_outbound_enable="NO"
sendmail_msp_queue_enable="NO"
hostname="smoke"
devfs_enable="YES"
devfs_system_ruleset="devfsrules_common"
inet6_enable="YES"
ip6addrctl_enable="YES"
smokeping_enable="YES"
apache24_enable="YES"

Vermoedelijk zit het in de config van smokeping zelf. Echt helder is 't me niet. Stel dat ik alleen ziggo.nl wil pingen en dat wil plotten. Wat moet ik dan aanpassen aan de standard config file?

[ Voor 7% gewijzigd door WTM op 16-06-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:52:

Hij geloofde niet dat de retoursignalen van de modem de oorzaak van het probleem was. Daarom ging hij alles nalopen, van A tot Z. Beide connectors zijn vervangen, hoofdaansluiting is nagekeken en beter aangesloten. Tot slot hebben we de splitter vervangen voor een SQ601. Met dit alles garandeerde hij ons dat de kans op ruis nihil was.

Dus toen toch maar een sperfilter ertussen gezet (hij had niet precies dezelfde als bij paQ, maar wel eentje die ''bijna'' precies hetzelfde doet) en tot op heden geen storing. Hij raadt me aan, zodra ik weer storing heb, om precies dezelfde sperfilter te kopen als dat paQ heeft. Gelukkig heeft hij op de bon geschreven dat het aan de CI+ module lag en dat hij die vervangen heeft, zodat we niks hoeven te betalen.

Dat de monteur niet zelf op deze oplossing is gekomen kun je hem nauwelijks kwalijk nemen: Sony is de falende partij in deze. Dit type TV heeft ook al een probleem met de Nvidia Shield waardoor het beeld heel hard gaat stotteren en dan moet de Shield opnieuw worden opgestart (gelukkig komt dit maar weinig maar). Probleem TV pur sang.

Wel bagger dat een TV voor die storingen zorgt :/

Mooi iig dat het enigszins is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

WTM schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:36:
Hier ook problemen met de connect box. Zaterdag komt een monteur langs, zou mooi zijn als ik die smokeping plotje kan laten zien.
Heel mooi dat je een plot kan laten zien, maar wat moet die monteur daarmee doen als de oorzaak in de firmware van de CB zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Timmert schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:31:
[...]

Heel mooi dat je een plot kan laten zien, maar wat moet die monteur daarmee doen als de oorzaak in de firmware van de CB zit?
Dan kan ik het ook aantonen. Dan hoeven ze geen kosten in rekening te brengen. En denk idd dat firmware probleem is. Kan het dan zelf monitoren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zit je in fZiggo of fUPC gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Even een vraagje waar ik niet direct antwoord op kan vinden:

Ik betaal de eerste 3 maanden 34,95 ivm de overstapweken. Daar zit ik nu midden in. Maar ik wil graag mijn internetsnelheid per direct verhogen van 150 naar 300. Behou ik dan de 34,95 voor de eerste 3 maanden of ga ik direct meer betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
WTM schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:36:

Is er iemand die me kan helpen om smokeping te installeren? Als iemand een goede tutorial heeft om smokeping in een FreeBSD 9.3 omgeving te installeren ? (jail in Freenas server). Ik heb op die server ook virtualbox draaien en daar ubuntu in een vm. Ook daar krijg ik 'm niet aan de praat. Zal wel mis gaan in de config file.

In rc.conf:
portmap_enable="NO"
sshd_enable="NO"
sendmail_enable="NO"
sendmail_submit_enable="NO"
sendmail_outbound_enable="NO"
sendmail_msp_queue_enable="NO"
hostname="smoke"
devfs_enable="YES"
devfs_system_ruleset="devfsrules_common"
inet6_enable="YES"
ip6addrctl_enable="YES"
smokeping_enable="YES"
apache24_enable="YES"

Vermoedelijk zit het in de config van smokeping zelf. Echt helder is 't me niet. Stel dat ik alleen ziggo.nl wil pingen en dat wil plotten. Wat moet ik dan aanpassen aan de standard config file?
Draai anders Docker op Ubuntu dan kan je een voorbereide container downloaden. En dan moet je daarna de Target file aanpassen in /etc/smokeping/config.d/Targets en daar de voor jou belangrijke hosts toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
outlandos schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 07:11:
Even een vraagje waar ik niet direct antwoord op kan vinden:

Ik betaal de eerste 3 maanden 34,95 ivm de overstapweken. Daar zit ik nu midden in. Maar ik wil graag mijn internetsnelheid per direct verhogen van 150 naar 300. Behou ik dan de 34,95 voor de eerste 3 maanden of ga ik direct meer betalen?
Gewoon bellen naar de klantenservice, hoogstwaarschijnlijk hou je gewoon je korting... anders over een paar weken weer bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:58
Jerrythafast schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:46:

Ik heb de SQ-601 er tussen zitten en als ik de foutcode opzoek dan blijkt idd dat er geen retoursignaal is.
Lijkt me dus toch in de splitter te zitten, aangezien de kabels rechtstreeks aansluiten geen problemen geeft.
Gevalletje Ziggo bellen en hun het op laten lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ArcticWolf schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 07:29:
[...]

Gewoon bellen naar de klantenservice, hoogstwaarschijnlijk hou je gewoon je korting... anders over een paar weken weer bellen :P
Helaas vertelde de mevrouw van de klantenservice dat ik dan mijn korting zou verliezen. Beetje jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

outlandos schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:34:
[...]

Helaas vertelde de mevrouw van de klantenservice dat ik dan mijn korting zou verliezen. Beetje jammer :/
Ooooops... moet ik goed gaan controleren....mij werd verteld dat dat de snelheid verhoging geen impact zou hebben op mijn nieuwe klant korting....anders had ik de rest 2 maanden gewacht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
emaurer schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:49:
[...]

Ooooops... moet ik goed gaan controleren....mij werd verteld dat dat de snelheid verhoging geen impact zou hebben op mijn nieuwe klant korting....anders had ik de rest 2 maanden gewacht.....
Heb je je pakket zelf online aangepast via Mijnziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-Real schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:57:
[...]

Ik heb de SQ-601 er tussen zitten en als ik de foutcode opzoek dan blijkt idd dat er geen retoursignaal is.
Lijkt me dus toch in de splitter te zitten, aangezien de kabels rechtstreeks aansluiten geen problemen geeft.
Gevalletje Ziggo bellen en hun het op laten lossen?
Via de SQ-601 zou hij het moeten doen. Voordat je Ziggo gaat bellen kunnen we nog even verder kijken. Misschien dat iets van de kabels, connectors en WCD die je zelf hebt geplaatst een hoge demping heeft op het retoursignaal, net op het randje van dat het te hoog wordt. Dan zou de SQ-601 misschien net dat zetje kunnen geven dat het retoursignaal niet meer door komt. Zou je typenummers/plaatjes/foto's kunnen geven van de connectors, de kabel en de WCD die je beschreef? En hoe lang is het eigenlijk van de meterkast naar de WCD?

Heb je ook een Ziggo internetmodem aan de SQ601 hangen? Dan kun je daarin kijken wat het zendvermogen op de upstream kanalen is (pagina DOCSIS status).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 07:28:
[...]

Draai anders Docker op Ubuntu dan kan je een voorbereide container downloaden. En dan moet je daarna de Target file aanpassen in /etc/smokeping/config.d/Targets en daar de voor jou belangrijke hosts toevoegen.
Dit is misschien een nieuw topic waard :). Maar om iedereen op weg te helpen is het handig om wat documentatie te hebben van hoe je smokeping kan stellen.

Mijn configuratie is gebaseerd op de dperson/smokeping container.

Ik heb hieronder een stuk van mijn config (eigen hosts er uit gehaald) + docker commando's gepost.
Mijn excuses voor de ontzettend lange post.

code:
1
2
3
4
5
6
mkdir -p /opt/smokeping/data && mkdir -p /opt/smokeping/config
docker run -it --name network-smokeping \
    -p 8000:80 \
    -v /opt/smokeping/config/:/etc/smokeping/config.d:ro \
    -v /opt/smokeping/data/:/var/lib/smokeping:rw \
    -d dperson/smokeping

Stop daarna de container. De container heeft wat configuratie bestanden aangemaakt bij zijn eerste keer starten.

/opt/smokeping/config/Targets
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
*** Targets ***

probe = FPing

menu = Top
title = Network Latency Grapher
remark = Welcome to the SmokePing website of xxx Company. \
         Here you will learn all about the latency of our network.

+ ISP
menu = ISP
title = ISP Network

++ Gateway
menu = Gateway
title = Gateway
host = 192.168.178.1

+ Internet
menu = Internet
title = Internet Hosts

++ Ziggo
menu = Ziggo
title = ziggo.nl
host = ziggo.nl

++ HTTP
menu = HTTP latency
title = Service latency (HTTP)
probe = EchoPingHttp

+++ ziggo
menu = ziggo
title = http://www.ziggo.nl
host = www.ziggo.nl
extraopts = -H www.ziggo.nl

+++ ziggossl
probe = EchoPingHttp
menu = ziggo (ssl)
title = https://www.ziggo.nl
host = www.ziggo.nl
port = 443
extraopts = --ssl -H www.ziggo.nl

++ DNS
menu = DNS latency
title = Service latency (DNS)
probe = EchoPingDNS

+++ ziggoprimary
menu = ziggo primary
title = ziggo primary (62.179.104.196)
host = 62.179.104.196

+++ googledns
menu = Google DNS
title = Google DNS (8.8.8.8)
host = 8.8.8.8

/opt/smokeping/config/Probes
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
*** Probes ***

+ FPing

binary = /usr/bin/fping

+ EchoPingHttp
# From <http://oss.oetiker.ch/smokeping/probe/EchoPingHttp.en.html>
binary = /usr/bin/echoping

forks = 5
offset = 50%
step = 300

# The following variables can be overridden in each target section
accept_redirects = yes
# extraopts = -some-letter-the-author-did-not-think-of
ignore_cache = yes
ipversion = 4
pings = 5
port = 80
priority = 6
revalidate_data = no
timeout = 20
tos = 0xa0
url = /
waittime = 1

+ EchoPingHttps
# From <http://oss.oetiker.ch/smokeping/probe/EchoPingHttp.en.html>

forks = 5
offset = 50%
step = 300

accept_redirects = yes
extraopts = --ssl
ignore_cache = yes
ipversion = 4
pings = 5
port = 443
priority = 6
revalidate_data = no
timeout = 20
tos = 0xa0
url = /
waittime = 1

+EchoPingDNS

forks = 5
offset = 50%
step = 300

dns_tcp = no
dns_type = A
# extraopts = -some-letter-the-author-did-not-think-of
ipversion = 4
pings = 5
dns_request = example.org
plugin = /usr/lib/echoping/dns.so
# pluginargs = -p plugin_specific_arg
priority = 6
timeout = 1
tos = 0xa0
waittime = 1

[ Voor 0% gewijzigd door ANdrode op 17-06-2016 12:52 . Reden: Ontbrekende directory ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:34:
[...]

pfff wat een onzin van Ziggo :X bij elk abonnement krijg je die korting, wat zou vroegtijdig switchen naar een HOGER abonnement voor een invloed op de korting hebben? achterlijk :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:09
ArcticWolf schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:07:
[...]

pfff wat een onzin van Ziggo :X bij elk abonnement krijg je die korting, wat zou vroegtijdig switchen naar een HOGER abonnement voor een invloed op de korting hebben? achterlijk :/
Afdeling opzeggen bellen en je probleem even uitleggen en zij staan zeker open voor een oplossing, is mij gelukt om de korting mee te nemen naar het hogere abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

outlandos schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:52:

Dat de monteur niet zelf op deze oplossing is gekomen kun je hem nauwelijks kwalijk nemen: Sony is de falende partij in deze. Dit type TV heeft ook al een probleem met de Nvidia Shield waardoor het beeld heel hard gaat stotteren en dan moet de Shield opnieuw worden opgestart (gelukkig komt dit maar weinig voor). Probleem-TV pur sang.

Ik kan het zo snel niet meer vinden, maar ben zelfde probleem ook al tegen gekomen met iemand met een Samsung tv, en zelfs ook iemand op een cisco settop.

lichtelijk offtopic: Overigens heb ik Sony ook nog om een reactie hierop gevraagd, en toen kreeg ik een reactie: " oh wat fijn dat het is opgelost. Het zou kunnen dat bij de eerste router poort 1 tot er met 10 geblokkeerd zijn. Hier maakt ze televisie gebruik van. Die poorten zijn essentiel voor een goede internet verbinding."

wut :? 8)7

naja, als je nog nieteens de moeite kunt nemen om 3 regels tekst te lezen in een e-mail :N

Een probleem met de tuner resulteert dus in een reactie over je internetverbinding :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:29:
[...]

Ik kan het zo snel niet meer vinden, maar ben zelfde probleem ook al tegen gekomen met iemand met een Samsung tv, en zelfs ook iemand op een cisco settop.

lichtelijk offtopic: Overigens heb ik Sony ook nog om een reactie hierop gevraagd, en toen kreeg ik een reactie: " oh wat fijn dat het is opgelost. Het zou kunnen dat bij de eerste router poort 1 tot er met 10 geblokkeerd zijn. Hier maakt ze televisie gebruik van. Die poorten zijn essentiel voor een goede internet verbinding."

wut :? 8)7

naja, als je nog nieteens de moeite kunt nemen om 3 regels tekst te lezen in een e-mail :N

Een probleem met de tuner resulteert dus in een reactie over je internetverbinding :')
Poort 1 t/m 10 in je coax verdeler moet wel openstaan he :Y)

Lol B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

outlandos schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:10:
[...]

Heb je je pakket zelf online aangepast via Mijnziggo?
Nee.... telefonisch.... met de toezegging dat mijn 3 maanden korting (2 maanden actueel) zou blijven... ik wacht af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:58
Jerrythafast schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:35:
[...]

Via de SQ-601 zou hij het moeten doen. Voordat je Ziggo gaat bellen kunnen we nog even verder kijken. Misschien dat iets van de kabels, connectors en WCD die je zelf hebt geplaatst een hoge demping heeft op het retoursignaal, net op het randje van dat het te hoog wordt. Dan zou de SQ-601 misschien net dat zetje kunnen geven dat het retoursignaal niet meer door komt. Zou je typenummers/plaatjes/foto's kunnen geven van de connectors, de kabel en de WCD die je beschreef? En hoe lang is het eigenlijk van de meterkast naar de WCD?

Heb je ook een Ziggo internetmodem aan de SQ601 hangen? Dan kun je daarin kijken wat het zendvermogen op de upstream kanalen is (pagina DOCSIS status).
Connectoren en WCD is allemaal Hirschman, zal even kijken of ik het exacte type kan vinden dit weekend en wat foto's maken.
De afstand van de meterkast naar de WCD is een meter of 4 denk ik, gewoon de standaard aansluitingen nog (huis is een jaar of 20 oud).

Uiteraard staat ook het standaard Ziggo mode in de meterkast staan. Ik ben nogal een noob op dit gebied, dus hoe vind ik de DOCSIS status? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-Real schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:22:
[...]

Connectoren en WCD is allemaal Hirschman, zal even kijken of ik het exacte type kan vinden dit weekend en wat foto's maken.
De afstand van de meterkast naar de WCD is een meter of 4 denk ik, gewoon de standaard aansluitingen nog (huis is een jaar of 20 oud).

Uiteraard staat ook het standaard Ziggo mode in de meterkast staan. Ik ben nogal een noob op dit gebied, dus hoe vind ik de DOCSIS status? :$
Welk modem heb je ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 19:00
Hallo mede-Tweakers.

Ik ben aan het twijfelen tussen de Ziggo Connect Complete (150/15 mbbits) en de Ziggo Connect Max (300/30 mbits)

Ik vraag me af of ik voldoende snelheid heb met de Ziggo Connect Complete en niet onnodig veel betaald met de Max.

Ik gebruik mijn internet voornamelijk om online voetbal te kijken op me tablet (Ziggo tottaal), Netflix, Skype, Youtube, en heel me huis zal met de Philips Hue lampen aangesloten worden via de Wifi. Ook zal k regelmatig online gamen op de PS4. Ik woon ALLEEN in een appartement van 84m2.

Wat raden jullie mij aan? Is Connect Complete voldoende? Het gaat om de abonnement van 54,50 euro of abbo van 62 euro. Scheelt me 8 euro per maand! Let me know

Wat zijn jullie ervaring(en)? met hoeveel MB/per sec download je met een 150mbits en 300 mbits?

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Anonymous_ schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:51:
Hallo mede-Tweakers.

Ik ben aan het twijfelen tussen de Ziggo Connect Complete (150/15 mbbits) en de Ziggo Connect Max (300/30 mbits)

Ik vraag me af of ik voldoende snelheid heb met de Ziggo Connect Complete en niet onnodig veel betaald met de Max.

Ik gebruik mijn internet voornamelijk om online voetbal te kijken op me tablet (Ziggo tottaal), Netflix, Skype, Youtube, en heel me huis zal met de Philips Hue lampen aangesloten worden via de Wifi. Ook zal k regelmatig online gamen op de PS4. Ik woon ALLEEN in een appartement van 84m2.

Wat raden jullie mij aan? Is Connect Complete voldoende? Het gaat om de abonnement van 54,50 euro of abbo van 62 euro. Scheelt me 8 euro per maand! Let me know

Wat zijn jullie ervaring(en)? met hoeveel MB/per sec download je met een 150mbits en 300 mbits?

Groet.
Met 150mbits download je aan zo'n 18Mbyte/sec
Met 300mbits download je aan zo'n 36Mbyte/sec

Voor wat jij wil doen, is 150mbit meeeeeer dan zat. Zelfs dat is eigenlijk al overkill. Daarnaast kan je altijd upgraden, mocht je het te weinig vinden.
Dergelijke streams komen zelden boven de 10mbit uit. Je zou dus zelfs met het laagste abbo uit de voeten kunnen met wat jij wil doen.

[ Voor 5% gewijzigd door TFHfony op 17-06-2016 13:57 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo mede-Tweakers.

Groet.
Het 40Mbit abonnement is ook voldoende :> heb zelf 300/30Mbit omdat het kan...

Dus gewoon lekker 150Mbit doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hallo mede-Tweakers.

Het gaat om de abonnement van 54,50 euro of abbo van 62 euro. Scheelt me 8 euro per maand! Let me know
Ik zou lekker met Start beginnen, upgrade kan altijd nog.
Scheelt nog een keer 8,- pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo mede-Tweakers.

Groet.
Zoals de mensen hierboven ook al zeggen: als prijs een issue is kun je misschien nog beter voor Connect Start gaan. Dan kost het €44,50 per maand. Downloadsnelheid is dan 5 MiB/s. Heb net even Ubuntu image binnen gehaald, dat was 1,3 GB binnen in minder dan 4:30. De meeste hoge kwaliteit videostreams zijn niet meer dan 1 à 2 MiB/s.

[ Voor 6% gewijzigd door Jerrythafast op 17-06-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_
Dank voor jullie advies! Dat was snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Jerrythafast schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:39:
[...]

Zoals de mensen hierboven ook al zeggen: als prijs een issue is kun je misschien nog beter voor Connect Start gaan. Dan kost het €44,50 per maand. Downloadsnelheid is dan 5 MiB/s. Heb net even Ubuntu image binnen gehaald, dat was 1,3 GB binnen in minder dan 4:30. De meeste hoge kwaliteit videostreams zijn niet meer dan 1 à 2 MiB/s.
Zoals Jettythafast zegt is 40 mbit/s down genoeg voor vrijwel alle toepassingen.

Zo raadt Netflix voor 4K streams een bandbreedte van 25 mbit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een vraag ter bevestiging :)
Ik ben enkele maanden overgestapt van Alles-1-plus naar Connect Complete.

Nu heb ik daar 6maanden gratis hbo bij gekregen.

Ik vermoed dat je deze zelf op moet zeggen anders blijft deze toch gewoon doorlopen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
edebee schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:19:
[...]

Afdeling opzeggen bellen en je probleem even uitleggen en zij staan zeker open voor een oplossing, is mij gelukt om de korting mee te nemen naar het hogere abbo.
Zo gezegd zo gedaan. Binnen enkele uren wordt mijn snelheid verhoogt naar 300/30. Dank voor de tip!

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 17-06-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_
outlandos schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:52:
[...]

Zo gezegd zo gedaan. Binnen enkele uren wordt mijn snelheid verhoogt naar 300/30. Dank voor de tip!
Puur uit nieuwsgierigheid, waarom ben je overgestapt van 150 naar 300? Snelheid niet genoeg? zo ja, wat doe je zo al op het internet? Netflix? online gaming etc?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Anonymous_ schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:58:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid, waarom ben je overgestapt van 150 naar 300? Snelheid niet genoeg? zo ja, wat doe je zo al op het internet? Netflix? online gaming etc?

Groet
Speedtests uitvoeren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Anonymous_ schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:58:
[...]

Groet
Eigenlijk doe ik alles online. Het verhogen van 150 naar 300 is meer eentje van: niet omdat het moet maar omdat het kan. Het scheelt overigens maar iets van 7 euro, dus daarvoor hoef ik het niet te laten.
TFHfony schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:13:
[...]

Speedtests uitvoeren ;-)
Over wifi haal ik in de huiskamer 240Mbps en 29,5 upload. Is dit een beetje oké?

Met mijn aangesloten NAS haal ik op nieuwsgroepen 34mb p/s. :9

[ Voor 10% gewijzigd door outlandos op 17-06-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

outlandos schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:33:
[...]

Eigenlijk doe ik alles online. Het verhogen van 150 naar 300 is meer eentje van: niet omdat het moet maar omdat het kan. Het scheelt overigens maar iets van 7 euro, dus daarvoor hoef ik het niet te laten.

[...]

Over wifi haal ik in de huiskamer 240Mbps en 29,5 upload. Is dit een beetje oké?

Met mijn aangesloten NAS haal ik op nieuwsgroepen 34mb p/s. :9
Dat zijn op zich prima snelheden.
En ik zei het met een knipoog. Ik heb hier 300/40mbit van Ziggo. Ook niet omdat ik het nodig heb... Maar gewoon... Daarom ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Timmert schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:16:
Zit je in fZiggo of fUPC gebied?
fUPC (Amsterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

ANdrode schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:48:
[...]

Dit is misschien een nieuw topic waard :). Maar om iedereen op weg te helpen is het handig om wat documentatie te hebben van hoe je smokeping kan stellen.
Dank! Ik heb 'm nu draaien in een Jail van Freenas. Was even wat klooien maar met de config posts als voorbeeld van ANdrode _/-\o_ draait het :)

Ik zag niet zo'n mooie blauwe template trouwens als dat ik eerder ergens in het topic zag. Maar ik kan 'm in elk geval op lokaalip/smokeping kan ik het e.e.a. nu volgen. Ben benieuwd.

De monteur van Ziggo heb ik toch even afgebeld. Ik heb via PM op het chelloo forum contact met 'Anne' van Ziggo zelf. Die gaf aan dat het toch de firmware was van de modem en vroeg nog even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
WTM schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:12:
[...]
Ik zag niet zo'n mooie blauwe template trouwens als dat ik eerder ergens in het topic zag. Maar ik kan 'm in elk geval op lokaalip/smokeping kan ik het e.e.a. nu volgen. Ben benieuwd.
De mooiste grafieken die ik hier heb gezien waren van supermm958 met Cacti. Ik weet alleen niet of die ook de outliers laat zien (de 'ruis' in smokeping) of alleen een gemiddelde.

Ik merk bij mijn connect box dat een request soms heel traag is. Ik zie dat ook terug in de metingen.
Daarnaast dropt hij UDP pakketten als je bijvoorbeeld torrents gebruikt. Dat vind ik minder storend.

@WTM: Zijn bij jou de ICMP grafieken ook goed, maar wel grote pieken in de DNS/HTTP probes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
supermm958 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:13:
Heb mijn TC7210 weer teruggeplaatst en op de valreep nog kunnen activeren.

Wat een draak van een modem zeg voor wat betreft performance

Ping latency weer op oude niveua
[afbeelding]
Wil jij je smoking grafiek weergave instellingen delen met ons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:04:
[...]

Wil jij je smoking grafiek weergave instellingen delen met ons?
Ik zal ze later vandaag even posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

ANdrode schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:45:
[...]

De mooiste grafieken die ik hier heb gezien waren van supermm958 met Cacti. Ik weet alleen niet of die ook de outliers laat zien (de 'ruis' in smokeping) of alleen een gemiddelde.

Ik merk bij mijn connect box dat een request soms heel traag is. Ik zie dat ook terug in de metingen.
Daarnaast dropt hij UDP pakketten als je bijvoorbeeld torrents gebruikt. Dat vind ik minder storend.

@WTM: Zijn bij jou de ICMP grafieken ook goed, maar wel grote pieken in de DNS/HTTP probes?
Er gaat toch nog iets niet goed met Smokeping. Of eerder met 'echoping'. Als ik vanaf de command line invoer:

root@smoke:/ # echoping ziggo.nl
Can't connect to server (Connection refused)
root@smoke:/ # fping ziggo.nl
ziggo.nl is alive
root@smoke:/ # ping ziggo.nl
PING ziggo.nl (213.46.237.24): 56 data bytes
64 bytes from 213.46.237.24: icmp_seq=0 ttl=248 time=8.890 ms
64 bytes from 213.46.237.24: icmp_seq=1 ttl=248 time=10.108 ms
64 bytes from 213.46.237.24: icmp_seq=2 ttl=248 time=9.639 ms
64 bytes from 213.46.237.24: icmp_seq=3 ttl=248 time=9.684 ms
64 bytes from 213.46.237.24: icmp_seq=4 ttl=248 time=14.323 ms
64 bytes from 213.46.237.24: icmp_seq=5 ttl=248 time=9.504 ms
64 bytes from 213.46.237.24: icmp_seq=6 ttl=248 time=18.813 ms
^C

Dus het 'normale' ping kan goed, fping ook maar echoping lukt niet naar ziggo.nl. Naar www.ziggo.nl ook niet, dat wil helemaal niet.

root@smoke:/ # ping www.ziggo.nl
PING ssl-www.ziggo.nl.c.footprint.net (8.247.10.183): 56 data bytes
^C
--- ssl-www.ziggo.nl.c.footprint.net ping statistics ---
51 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss
root@smoke:/ # fping www.ziggo.nl
www.ziggo.nl is unreachable
root@smoke:/ # echoping www.ziggo.nl
^CInterrupted by user
root@smoke:/ #

FPing commando werkt dus wel, echoping zegt dus connection refused...? Dus dan komt er natuurlijk geen grafiekje uit waar ik wat mee kan. Erg vreemd, weet niet waar ik 'm moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

outlandos schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:33:
Aan de andere kant: toch bijna 100 euro na een jaar.

Ik had zelf altijd het snelste abonnement, ben een driekwart jaar geleden overgestapt naar het 40mbit abonnement en dacht: dat gaat niks worden, maar ik merk amper verschil. Ok, het downloaden op zaterdag (als ik veel mee wil pakken) duurt iets langer, maar ik bespaar nu 250 euro per jaar, toch ook fijn meegenomen. Op maandbasis is het inderdaad niet veel, maar ik bekijk het zo: ik heb nu een gratis abonnement op een landelijke krant + gratis netflix elke maand. En dat is ook wel relaxed.

Ik heb zelf trouwens het liefst 60Mbit, dat zou net wat beter zijn dan 40 als ik wat meer download af en toe. Maar voor de rest bevalt een wat lagere prijs mij prima. Hiervoor trouwens bijna 10 jaar het duurste abonnement gehad, maar ik was blij verrast dat het eigenlijk niet eens zoveel meer uitmaakt, het is niet dat je opeens uren langer aan het downloaden of wat dan ook bent als je wat euro's in de zak wil houden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
WTM schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:17:
[...]

Er gaat toch nog iets niet goed met Smokeping. Of eerder met 'echoping'. Als ik vanaf de command line invoer:

root@smoke:/ # echoping ziggo.nl
Can't connect to server (Connection refused)
root@smoke:/ # fping ziggo.nl
ziggo.nl is alive
root@smoke:/ # ping ziggo.nl
PING ziggo.nl (213.46.237.24): 56 data bytes
64 bytes from 213.46.237.24: icmp_seq=0 ttl=248 time=8.890 ms
64 bytes from 213.46.237.24: icmp_seq=1 ttl=248 time=10.108 ms
64 bytes from 213.46.237.24: icmp_seq=2 ttl=248 time=9.639 ms
64 bytes from 213.46.237.24: icmp_seq=3 ttl=248 time=9.684 ms
64 bytes from 213.46.237.24: icmp_seq=4 ttl=248 time=14.323 ms
64 bytes from 213.46.237.24: icmp_seq=5 ttl=248 time=9.504 ms
64 bytes from 213.46.237.24: icmp_seq=6 ttl=248 time=18.813 ms
^C

Dus het 'normale' ping kan goed, fping ook maar echoping lukt niet naar ziggo.nl. Naar www.ziggo.nl ook niet, dat wil helemaal niet.

^C
^CInterrupted by user

FPing commando werkt dus wel, echoping zegt dus connection refused...? Dus dan komt er natuurlijk geen grafiekje uit waar ik wat mee kan. Erg vreemd, weet niet waar ik 'm moet zoeken?
Ik had daar een jaar geleden ook moeite mee, ik ben toen naar fping en dig over gestapt. Met fping kan je ook een proces maken met een hoge packet size.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
WTM schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:17:
[...]
^C
^CInterrupted by user

Ik gebruik echoping voor de http(s) en dns probes. Bij Ziggo.nl moet ik HTTPS gebruiken. In mijn container zie ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
root@asdfasdf:/# echoping -h / --verbose --ssl -H www.ziggo.nl www.ziggo.nl

This is echoping, version 6.0.2.

Trying to connect to internet address 8.247.8.202 443 to transmit 89 bytes...
Trying to send 256 bytes to internet address 8.247.8.202...
Connected...
TCP Latency: 0.015475 seconds
TLS connection using "AES-128-GCM"
Sent (89 bytes)...
Application Latency: 0.011568 seconds
127974 bytes read from server.
Estimated TCP RTT: 0.0144 seconds (std. deviation 0.006)
Elapsed time: 0.082820 seconds
root@37c4f2266d9a:/# echoping -h / --verbose --ssl -H ziggo.nl ziggo.nl

This is echoping, version 6.0.2.

Trying to connect to internet address 213.46.237.24 443 to transmit 85 bytes...
Trying to send 256 bytes to internet address 213.46.237.24...
Connected...
TCP Latency: 0.010073 seconds
TLS connection using "AES-256-GCM"
Sent (85 bytes)...
Application Latency: 0.010483 seconds
"TTP error "HTTP/1.1 301 Moved Permanently
root@asdfasdf:/#

Die extra settings geef ik in aan bepaalde targets door. Dit zijn de settings in mijnProbes bestand.
* Accepteer redirects als geldige reply, * Test over TLS, * Stuur de Hostname header (virtualhost), * Get '/'

Ik kan www.ziggo.nl ook niet pingen. Voor mij is ping niet zo interessant en ziggo.nl eigenlijk ook niet*.

Bij de Connect Box is de ping consistent en goed.
De HTTP en DNS grafieken hebben latency spikes. Ik zal binnenkort een keer op pakket niveau kijken wat er gebeurd.

*: Ik vind het eerlijkgezegd onzinnig om /(www.)?ziggo\.nl/ te testen. Daar wil ik nooit heen.
De reden dat ik die machine uitkies is omdat het zeker aan Ziggo ligt als dat een site is die traag is :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
ANdrode schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:04:
[...]

De reden dat ik die machine uitkies is omdat het zeker aan Ziggo ligt als dat een site is die traag is :+.[/small]
Je weet dat ISP's na een aantal grote storingen zijn gestopt op de website + storingen gedeelte in hun eigen core te hosten :o Want als je een mega storing hebt als ISP kan je ook je klanten niet meer informeren...

Daarom is www.ziggo.nl gehost bij een IP reeks van Level 3 http://bgp.he.net/ip/8.247.10.183

Jouw target kan je beter aanpassen naar mijn.ziggo.nl dan gaat je redenering weer op. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:30:
[...]

Aan de andere kant: toch bijna 100 euro na een jaar.

Ik had zelf altijd het snelste abonnement, ben een driekwart jaar geleden overgestapt naar het 40mbit abonnement en dacht: dat gaat niks worden, maar ik merk amper verschil. Ok, het downloaden op zaterdag (als ik veel mee wil pakken) duurt iets langer, maar ik bespaar nu 250 euro per jaar, toch ook fijn meegenomen. Op maandbasis is het inderdaad niet veel, maar ik bekijk het zo: ik heb nu een gratis abonnement op een landelijke krant + gratis netflix elke maand. En dat is ook wel relaxed.

Ik heb zelf trouwens het liefst 60Mbit, dat zou net wat beter zijn dan 40 als ik wat meer download af en toe. Maar voor de rest bevalt een wat lagere prijs mij prima. Hiervoor trouwens bijna 10 jaar het duurste abonnement gehad, maar ik was blij verrast dat het eigenlijk niet eens zoveel meer uitmaakt, het is niet dat je opeens uren langer aan het downloaden of wat dan ook bent als je wat euro's in de zak wil houden.
Ach ja, het verschil is 1 dag werken. Dat heb ik er wel voor over. We hebben daarnaast een hypotheek met enorm lage rente dus in dat opzicht besparen we al heel veel :) 60Mbit zou voor mij overigens wel echt te langzaam zijn, 150 is wat dat betreft een mooie snelheid.
Pagina: 1 ... 105 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.