Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

GAIAjohan schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:40:
Ik ga binnenkort verhuizen van huur naar koop dicht in de regio.
Op dit moment heb ik een mooie Samsung C7140 ontvanger staan om op te nemen.
Ik begrijp dat ziggo hier officieel niet meer aan doet.

In ieder geval gaat er een nieuw abonnement afgesloten worden, waarschijnlijk gewoon weer de goedkoopste zonder telefoon, maar ik neem aan dat ik de nieuwe ci-kaart gewoon in de Samsung kan steken ipv de door hun geleverde nieuwe box? Dat ik die box gewoon in de kast laat staan.
Een extra ci-kaart kost €2,- per maand? Maar dan krijg je er meteen zo'n module bij? Klopt dit wat ik schrijf?

Glasvezel is verder ook nog een optie, maar dan ga ik ziggo sport missen.
Je kan via de website tot 3 kaarten activeren (dus 2 extra) en nogeens 2 door te bellen. Totaal kunnen er 5 op je abonnement staan.

Een gebruikte (oranje) kaart op marktplaats kan je voor tussen de 10-20 euro kopen, en soms nog iets goedkoper (de aanhouder wint). Een CI module kan ook aan komen, maar let wel op welke in je tv past. Decoder zijn ook verkrijgbaar.

Er zijn zat mensen die op glas overstappen, dus aanbod is er wel

Ik heb zelf 3 oranje kaarten gekocht voor minder dan 10 euro per kaart, 2x C7140 voor 10 euro p/s, 2 wifi dongles voor 10 euro p/s. Het is even zoeken, maar het kan.....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:03

Damian

Insane Obtrusion

ANdrode schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:03:
[...]

Heb jij de firmware update gehad?

Die wordt op chelloo.com genoemd.
Software version : CH7465LG-NCIP-4.50.18.20-2-NOSH

Kan ik een reboot op afstand uitvoeren? Ben nu niet thuis :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 21:29:
[...]

Is allebei oud ziggo. Dus gewoon overstappen is het beste..
K heb op dit moment maar 1smartcard, die dus in de Samsung zit. Als ik nog een smartcard wil moet k die wel huren lijkt me? Ze zijn zover k de ziggo website begrijp niet meer te krijgen bij bv mediamarkt.

Bij de vorige keer overstappen bewust gekozen voor nieuwe abo omdat de Samsung erbij zat en het geheel goedkoper was dan wat mijn vriendin daarvoor had.
Vorige keer was waarschijnlijk voor overname UPC. De nieuwe abbo's zijn een stuk duurder. Zou het eerst maar eens goed onderzoeken. Ik ben met met oude abbo met humaxen een stuk goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:20
Ziggo, Virgin werken aan online video via de set-top box

Ziggo introduceert in het derde kwartaal een eigen dienst voor online video, via de set-top box. Het Amerikaanse bedrijf Frequency aggregeert de videokanalen en verkoopt er de advertenties bij, meldt Variety, vanaf de vloer van de TV of Tomorrow Show in San Francisco. De startup uit Los Angeles, heeft ruim 11 miljoen dollar opgehaald aan financiering van een reeks bedrijven, waaronder Liberty Global. Ziggo krijgt de videodiensten als eerste.
http://www.telecompaper.c...a-de-set-top-box--1147776

Ik ben wel benieuwd wat dit gaat worden ten opzichte van netflix en myprime. Maar alle VOD diensten zijn goed meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 20:04
Hier inmiddels de vervanging voor mijn 7210 ontvangen, de connectbox. Hoewel ik hier veelvuldig lees dat het ding niet of nauwelijks werkt moet ik erkennen dat hij hier tot op heden prima werkt.

Maximale snelheid @300 mb en up 30 verlopen prima. De instellingen zijn behoorlijk summier, zeker het gastnetwerk laat te wensen over :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 08:44
Ik heb zn technicolor 7210 en nu zie ik overal staan dat mensen een nieuwe firmware op het modem hebben staan. Maar wordt dit gepushed via ziggo of werkt dit anders? Ik zit namelijk nog altijd op STF0.76.07 en via de wifi stoor ik me mateloos dat appjes etc niet aankomen op mijn telefoons...
Weet iemand misschien een oplossing ervoor? (helaas reset werkt niet :()

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:49

TFHfony

Professional Weirdo

k---evi-n schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:27:
Ik heb zn technicolor 7210 en nu zie ik overal staan dat mensen een nieuwe firmware op het modem hebben staan. Maar wordt dit gepushed via ziggo of werkt dit anders? Ik zit namelijk nog altijd op STF0.76.07 en via de wifi stoor ik me mateloos dat appjes etc niet aankomen op mijn telefoons...
Weet iemand misschien een oplossing ervoor? (helaas reset werkt niet :()
Ziggo heeft iedereen teruggezet op STF0.76.07. Voorheen was er STF0.76.09, maar op die firmware viel de 2,4Ghz regelmatig uit. Het is dus wachten tot Technicolor een nieuwe stabiele firmware heeft gemaakt voor de TC7210 en Ziggo deze goedgekeurd heeft. I woudn't hold my breath....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 08:44
TFHfony schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:29:
[...]

Ziggo heeft iedereen teruggezet op STF0.76.07. Voorheen was er STF0.76.09, maar op die firmware viel de 2,4Ghz regelmatig uit. Het is dus wachten tot Technicolor een nieuwe stabiele firmware heeft gemaakt voor de TC7210 en Ziggo deze goedgekeurd heeft. I woudn't hold my breath....
Dat verklaarde dus de verbindingsproblemen waardoor hij inderdaad wegviel 8)7
Maar hoop dat ze met die nieuwe Firmware die vage bug eruit halen dat whatsappjes en overige meldingen niet of vertraagd aankomen.. Enige wat irritant is aan dat modem :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:41

CyBeRSPiN

sinds 2001

WTF..
Bestel online extra zender pakket met de gedachte dan meteen te kunnen kijken (werkte anders ook), maar niks..
Bel ik ze op: ja jammer meneer, als u ons had gebeld hadden we het kunnen regelen dat u meteen kon kijken.. Ja, ik zie de bestelling staan.. gaat max 48 uur duren.. Kunnen er niks aan doen..

Pff.. Dacht even de Vrije Training van de F1 mee te kunnen pakken.. helaas..

Edit: en nu werkt het ineens wel, naja, denk dan iets te hoge verwachtingen gehad mbt snelheid van het verwerken van de bestelling.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-06-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:33:
WTF..
Bestel online extra zender pakket met de gedachte dan meteen te kunnen kijken (werkte anders ook), maar niks..
Bel ik ze op: ja jammer meneer, als u ons had gebeld hadden we het kunnen regelen dat u meteen kon kijken.. Ja, ik zie de bestelling staan.. gaat max 48 uur duren.. Kunnen er niks aan doen..

Edit: en nu werkt het ineens wel, naja, denk dan iets te hoge verwachtingen gehad mbt snelheid van het verwerken van de bestelling.
Stond je TV/ontvanger aan toen je de bestelling plaatste op de website? Als het goed is wordt er binnen een minuut een activatie naar je smartcard gestuurd. Maar dat heeft natuurlijk alleen zin als hij aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:33:
WTF..

Dat duurt 10 minuten meestal :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier net de technicolor geactiveerd, moest wel even bellen met ziggo. Had het beest al een aantal keer geprobeerd,maar iedere keer, jij gaat maar bellen.
Is uiteindelijk toch goedgekomen. Nu nog het in 'bridge' laten zetten? Voor nu het ding doet het..

<edit>
Owja, ga ik bijna vergeten.
De adaptor van het oude modem had er geen zin meer in, nu moet ik er een stukje papier bij doen waar ik melding maak van een dode apaptor. Lees ik stuur het ding zonder op..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neehoor
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:46
Sinds enkele weken problemen met internet, sinds de aanschaf van de Horizon Mediabox. De verbinding (zowel bedraad als via kabel) valt volledig weg (soms dagen niet, soms echt meerdere malen op een dag) en alle lampjes op het modem branden nog wel naar behoren. Wanneer ik de Horizonbox weer aan of uit zet dan is de verbinding weer terug.

Zou het een IP-conflict/collision kunnen zijn en hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neehoor schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:23:
Sinds enkele weken problemen met internet, sinds de aanschaf van de Horizon Mediabox. De verbinding (zowel bedraad als via kabel) valt volledig weg (soms dagen niet, soms echt meerdere malen op een dag) en alle lampjes op het modem branden nog wel naar behoren. Wanneer ik de Horizonbox weer aan of uit zet dan is de verbinding weer terug.

Zou het een IP-conflict/collision kunnen zijn en hoe zou ik dit op kunnen lossen?
Klinkt als een T3 error probleem, welk modem heb je? Kan je de log/stats van het modem hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:25
Zoals velen kreeg ik ook de melding dat mijn abo met 1,95 omhoog gaat per 1 juli. Ik wilde hier toch even info inwinnen voordat ik met ze ga bellen... Wat heb ik nu?

* Oud Ziggo abo Z3 abo
- 200 / 20 internet
- Standaard TV (standaard media box zie ik op de site staan maar volgens mij is dat de Cisco die ik ooit in het begin gekocht heb? )
- Geen telefonie

Die Cisco box heb ik eigenlijk heel snel aan de kant gelegd op zolder omdat ik een DVB-C kaart in mijn TV heb gedrukt en opnemen ook nooit gebruik.

Als ik het goed zie kan ik overgaan naar de Connect Max + Play Start (zonder bellen ook) voor 62 euro waardoor ik in de huidige opzet sowieso 50 cent minder zou betalen (vanaf 1 juli dus 2,50) en er qua internet wel 100/10mbit extra er op vooruit ga (toegegeven die download kan me gestolen worden die extra upload is echt wel lekker)

Maar nu mijn vraag. Hoe gaat zoiets bij een overstap? Ik heb nu een Ubee modem gaat deze vervangen worden door een andere? maar voor mij eigenlijk belangrijker ik ga ervanuit dat het nog steeds gebridged kan worden.

Dan de TV, ik wil die mediabox van Ziggo echt niet hebben en wil gewoon mijn huidige smartcard+CAM module blijven gebruiken. Blijft dit gewoon werken as is? en is het bv ook mogelijk te zeggen dat ze hun media box mogen houden maar stuur liever een extra CAM+smartcard op? Moet die oude Cisco die ik nog heb dan ook terug of knikker ik hem weg/gooi hem op marktplaats.

Ik ben toch wel voorzichtig hiermee aangezien het opzich prima werkt nu en ik geen issues op de hals wil halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neehoor
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:46
ArcticWolf schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:46:
[...]

Klinkt als een T3 error probleem, welk modem heb je? Kan je de log/stats van het modem hier posten?
Modem is vandaag vervangen van een Ubee naar Technicolor TC7210, dacht in de eerste plaats dat het probleem aan een defect modem lag aangezien het oude modem ook erg warm werd.T3 errors en correctables/uncorrectables kan ik in het Technicolor modem niet vinden. :?

https://gyazo.com/6cb9cee0017413272b86ee188b2c155b
https://gyazo.com/6d0e1542f7a0e1d6f7962b69ada01be6
https://gyazo.com/2cbddded83f1bca7f2d024531965d608

[ Voor 19% gewijzigd door Neehoor op 10-06-2016 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:34
Ik zou in jou geval even bellen en vragen om een overstap naar (zoals je voorstelt) Connect Max + Play Start (zonder bellen), je huidige smartcard(s) kun je gewoon houden (tot maximaal 5 in totaal) en ipv de 'standaard' humax 5300c kun je ook vragen om een huur ci+ kaart (met smartcard).

Je Ubee modem zal in dat geval vervangen worden door een TC7210 (meest waarschijnlijk) ivm de 300/30 snelheid, en die kan ook gewoon in bridgemode.

Aangezien je nog geen 'all in 1' pakket hebt heb je ook nog kans dat je het actieaanbod krijgt (3mnd voor 34,95), dan zit je wel weer aan een jaarcontract vast btw. Ook verlies je bij overstap naar nieuwe pakketten de Ziggo nieuwsgroepen en Webspace (ter info).
Maar zoals gezegd voor dit soort specifieke situaties is even bellen het handigste.

Met de oude Cisco (die interactieve neem ik aan?) kun je in principe doen wat je wilt, ik weet alleen niet hoe het zit met doorverkopen ivm eventuele heractivatie van de ingebouwde modem? (geen ervaring mee)
Neehoor schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:08:
[...]

Modem is vandaag vervangen van een Ubee naar Technicolor TC7210, dacht in de eerste plaats dat het probleem aan een defect modem lag aangezien het oude modem ook erg warm werd.T3 errors en correctables/uncorrectables kan ik in het Technicolor modem niet vinden. :?
...
TC7210 geeft idd geen (un)correctables aan, T3/T4 errors kun je alleen terugzien in de event log

[ Voor 4% gewijzigd door Ivar1984 op 11-06-2016 00:29 . Reden: verlies news & webspace toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaguar645 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:03:
Zoals velen kreeg ik ook de melding dat mijn abo met 1,95 omhoog gaat per 1 juli. Ik wilde hier toch even info inwinnen voordat ik met ze ga bellen... Wat heb ik nu?

* Oud Ziggo abo Z3 abo
- 200 / 20 internet
- Standaard TV (standaard media box zie ik op de site staan maar volgens mij is dat de Cisco die ik ooit in het begin gekocht heb? )
- Geen telefonie

Die Cisco box heb ik eigenlijk heel snel aan de kant gelegd op zolder omdat ik een DVB-C kaart in mijn TV heb gedrukt en opnemen ook nooit gebruik.

Als ik het goed zie kan ik overgaan naar de Connect Max + Play Start (zonder bellen ook) voor 62 euro waardoor ik in de huidige opzet sowieso 50 cent minder zou betalen (vanaf 1 juli dus 2,50) en er qua internet wel 100/10mbit extra er op vooruit ga (toegegeven die download kan me gestolen worden die extra upload is echt wel lekker)

Maar nu mijn vraag. Hoe gaat zoiets bij een overstap? Ik heb nu een Ubee modem gaat deze vervangen worden door een andere? maar voor mij eigenlijk belangrijker ik ga ervanuit dat het nog steeds gebridged kan worden.

Dan de TV, ik wil die mediabox van Ziggo echt niet hebben en wil gewoon mijn huidige smartcard+CAM module blijven gebruiken. Blijft dit gewoon werken as is? en is het bv ook mogelijk te zeggen dat ze hun media box mogen houden maar stuur liever een extra CAM+smartcard op? Moet die oude Cisco die ik nog heb dan ook terug of knikker ik hem weg/gooi hem op marktplaats.

Ik ben toch wel voorzichtig hiermee aangezien het opzich prima werkt nu en ik geen issues op de hals wil halen :P
Oost ik ben van aie extra overgestapt naar connect max en play start. Tevens telefoon. Betaal ergens €63,-. Ook goedkoper dan de oude variant en toch hogere snelheid.

Ik heb geen jaarabonnement hoeven afsluiten. Gewoon per maand opzegbaar. Kreeg een tc7210, die het prima doet. Alleen het activeren was klote, maar ook goed opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hmm EPC3928AD die op den duur op 5ghz wel clients toelaat.. alleen DHCP doet er niks meer mee :?
op 2.4ghz lijkt het nog prima te werken op dat moment.. echter daar is doorgaans maar 1 apparaat verbonden.. tov 6 a 7 op 5ghz ... ?

3 Laptops: W7/W10 met BCM94360 based WiFi
1 laptop: W7 / Intel wireless 6300
Samsung Galaxy Tab
Galaxy S5 en S5+
Galaxy S3 kloon (2.4ghz!)

2.4ghz -> 5 andere netwerken aanwezig (buren etc)
5ghz -> geen andere netwerken aanwezig

k heb al een ander kanaal geprobeerd echter dat levert geen verbetering op.. 5ghz blijft het vertikken terwijl je prima op 2.4ghz kan verbinden.. en netjes een IP krijgt.. terwijl als je dan weer naar 5ghz switched je wederom geen IP krijgt.

iemand nog enig idee of er toevallig "by default" ergens een instelling verkeerd staat? of waar ik nog eens na kan kijken :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 21:29

WTM

Ik moet zeggen dat ons internet sinds de connectbox met 300/30 af en toe toch traag aanvoelt. soms moet ik een refresh van de pagina doen en dan vliegt de pagina wel binnen. Lijkt steeds de eerste verbinding te zijn.

Hoge ping tijden? De ziggo speedtest meet 30ms. Ik weet niet wat een nette tijd is eigenlijk naar ziggo zelf toe. Lijkt me niet heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik had ook problemen 'op eens' maar na een verse installatie van W10 gaat nu alles goed, ook de random 'DNS PROBE' meldingen zijn nu weg (Bij diagnose gaf windows aan een protocol te missen ?!).

Nu gaat het als een zonnetje, vanaf goede bronnen haal ik een stabiele 36 tot 38MB/s.

Ik ben op dit moment dik tevreden over Ziggo (KPN blijft toch brak hier) en om nou 3700 euro aansluit kosten en ~340 euro p/m te gaan betalen voor fiber 100/100 nee bedankt.

Waar ik me wel aan blijf ergeren is dat KPN gewoon 'tot' 100/30 aan blijft bieden in mijn gebied terwijl je blij mag zijn als je 30mbit haalt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 21:29

WTM

prutser001 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:06:
Ik had ook problemen 'op eens' maar na een verse installatie van W10 gaat nu alles goed, ook de random 'DNS PROBE' meldingen zijn nu weg (Bij diagnose gaf windows aan een protocol te missen ?!).

Nu gaat het als een zonnetje, vanaf goede bronnen haal ik een stabiele 36 tot 38MB/s.

Ik ben op dit moment dik tevreden over Ziggo (KPN blijft toch brak hier) en om nou 3700 euro aansluit kosten en ~340 euro p/m te gaan betalen voor fiber 100/100 nee bedankt.

Waar ik me wel aan blijf ergeren is dat KPN gewoon 'tot' 100/30 aan blijft bieden in mijn gebied terwijl je blij mag zijn als je 30mbit haalt.
Het gaat inderdaad rap met downloaden vanaf goede bronnen, maar ik heb 't over gewoon 'surfen'. Als een download eenmaal gaat, dan gaat het ook hard. Maar verbinding opbouwen is trager dan ik me kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

WTM schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:10:
[...]

Het gaat inderdaad rap met downloaden vanaf goede bronnen, maar ik heb 't over gewoon 'surfen'. Als een download eenmaal gaat, dan gaat het ook hard. Maar verbinding opbouwen is trager dan ik me kan herinneren.
Ja bij mij was het probleem dit :

Bestaande verbindingen :
- Streams (Youtube/Twitch).
- Teamspeak.
- Steam/UPlay/Origin.
- Spotify.
- Online games.

Deze bleven gewoon doorgaan geen disconnects etc.

Terwijl het bovengenoemde werkt:

- Nieuwe website openen/link openen gaf DNS probe errors en nog wat andere meldingen. Na een seconde of 10 werd de link/website gewoon netjes geopend.
- Nieuw programma starten welke informatie op wilde vragen gaven timeouts.
- Steam herstart na update en ineens geen verbinding meer kunnen krijgen, ook na 10-15 seconden werkte het ineens weer.

Ik heb toen eens pingtrace? (ben naam even kwijt) mee laten lopen en die gaf ook echt 'resolve' errors aan terwijl de rest gewoon bleef werken. Super irritant b.v. met telebankieren.

Nu heb ik 0.0 problemen met websites openen, alles staat er in 0.5 seconden ofzo (afhankelijk van website) Skoften.net duurt wat langer dan b.v. Tweakers/nu.nl/Metronieuws etc.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
WTM schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 08:54:
Ik moet zeggen dat ons internet sinds de connectbox met 300/30 af en toe toch traag aanvoelt. soms moet ik een refresh van de pagina doen en dan vliegt de pagina wel binnen. Lijkt steeds de eerste verbinding te zijn.

Hoge ping tijden? De ziggo speedtest meet 30ms. Ik weet niet wat een nette tijd is eigenlijk naar ziggo zelf toe. Lijkt me niet heel hoog.
Ik heb veel packet loss bij DNS. Op de drie servers die ik bekijk zie ik gemiddeld over de afgelopen 30 uur 25,39%, 13,81% en 7,55% verlies van DNS pakketten.

Het lijkt erger (onbruikbaar) te worden als je een torrent client draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutser001 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:17:
[...]

Nu heb ik 0.0 problemen met websites openen, alles staat er in 0.5 seconden ofzo (afhankelijk van website) Skoften.net duurt wat langer dan b.v. Tweakers/nu.nl/Metronieuws etc.
Wat heb je aangepast dat het nu wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 01:58:
hmm EPC3928AD die op den duur op 5ghz wel clients toelaat.. alleen DHCP doet er niks meer mee :?
op 2.4ghz lijkt het nog prima te werken op dat moment.. echter daar is doorgaans maar 1 apparaat verbonden.. tov 6 a 7 op 5ghz ... ?
Vreemd, ik zou de instellingen eens wijzigen voor het SSID + password, even saven en dan weer terug zetten. Mocht het dan niet werken dan naar fabrieksinstellingen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:25
Bovenstaande berichten; Tja heb ik allang aangegeven he.

Compal:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/hitron-stable-day-1.jpg

Hitron:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/hitron-stable-day-8.jpg

Duidelijk toch?
De Compal modem is echt gewoon te zielig voor woorden. Maar goed, het is pas 2016.
Ziggo heeft gelukkig nog jaren en jaren voordat er ooit echte concurrentie komt in de grote steden.
Zeg Amsterdam, Zaanstad en omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

stormfly schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:29:
[...]

Wat heb je aangepast dat het nu wel werkt?
W10 verse installatie. Ik draaide nog op een W7-10 upgrade en dit heeft gewoon altijd gewerkt. Het was echt van de 1 op andere dag dat de problemen zich voordeden. Alleen kan ik me niet meer herinneren of het nou gelijk gebeurde toen ik op Ziggo overstapte of daarna..

Dezelfde programma's staan er weer op.

En ik had dit probleem op 2 computers trouwens, een andere WEL verse installatie van W10 had dit probleem niet. Of het nou iets is wat achter gebleven is ofzo, geen idee?! Het gekke is dat ik geen enkel probleem had toen ik nog bij XS4all zat (FB7360) dus ik ging er ook in eerste instantie vanuit dat het probleem bij Ziggo zou liggen. Na testen op laptops/pc's etc lijkt het in mijn geval te komen door de upgrade van 7 naar 10? Maar waarom ik hier niets van gemerkt heb toen ik nog bij XS4all zat? Geen idee.

En ja ik heb heel wat draaien, VMWare/torrent client (die is wel verandert van Utorrent naar qBittorrent).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
neeecht schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:32:
Duidelijk toch?
De Compal modem is echt gewoon te zielig voor woorden. Maar goed, het is pas 2016.
Ziggo heeft gelukkig nog jaren en jaren voordat er ooit echte concurrentie komt in de grote steden.
Zeg Amsterdam, Zaanstad en omgeving.
Jouw grafiek onderschat de impact nog vrees ik.

Ik heb gisteren een torrent client gestart om wat meer actieve UDP verbindingen te hebben. Ik dacht dat het modem daar misschien niet zo goed tegen kon dus ik moest dat even testen :+. Zie hier het resultaat:
  • Eerste grafiek: DNS
  • Tweede grafiek: HTTP latency. Zie hierin wat de torrent client doet.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/czHOgZcwP4dskHDUJoJUhO2x/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I8nfZwmK6F9cSGfEo6eaAiUU/full.png
  • Ook zonder torrents (tot vrijdag 20:00) veel packet loss bij DNS.
  • Met een torrent client aan wordt het idioot. De client had verbindingen, was niet aan het downloaden.
  • Ook HTTP latency explodeerd met torrent client. Ping blijft laag.
De torrent client + port forwards staat nu uit. Ik houd jullie op de hoogte. Als het helpt dan zal ik dat zeker posten.

Met een lokaal monopolie kom je ook in 2016 heel ver. "Horizon box of stikken"
Volgende week ergens heb ik tijd om een eigen router (VM) in te stellen. Ik denk alleen dat het niet uitmaakt, de bridge mode is namelijk nep.

Het is mooi hoe mijn gebruik het slechtste uit zulke modems naar boven haalt :P.

[ Voor 21% gewijzigd door ANdrode op 11-06-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Als je uit kan leggen hoe ik zo'n mooi grafiekje kan maken dan wil ik het ook wel even laten draaien. Kijken of mijn resultaten ook zo slecht zijn of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:47:
Jouw grafiek onderschat de impact nog vrees ik.

Ik heb gisteren een torrent client gestart om wat meer actieve UDP verbindingen te hebben. Ik dacht dat het modem daar misschien niet zo goed tegen kon dus ik moest dat even testen :+.
Wat vind je modem van de downstream signaal kwaliteit (weergegeven met de Post RS error waarden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
prutser001 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:52:
Als je uit kan leggen hoe ik zo'n mooi grafiekje kan maken dan wil ik het ook wel even laten draaien. Kijken of mijn resultaten ook zo slecht zijn of niet.
Ik gebruik smokeping in een docker container. Dat is niet-triviaal om in te stellen. Als je het draaiend krijgt dan wil ik je per DM wel helpen met de config.

Dan kunnen we daarna een howto voor de config plaatsen :).
ArChie schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:53:
[...]

Wat vind je modem van de downstream signaal kwaliteit (weergegeven met de Post RS error waarden)?
Ik heb mijn modem letterlijk net gereset :+. Het signaal is volgens mij goed. De statistieken staan in http://hastebin.com/xobiqanuso.md . Eventueel zou ik de 3dB demper die er tussen gezet is er uit kunnen halen maar dat lijkt mij contraproductief in het geval van ruis op de upstream.

In smokeping heb ik bij pings vrijwel geen packet loss.

edit:
Nu met uptime info pagina in de pastebin.

[ Voor 6% gewijzigd door ANdrode op 11-06-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
garp schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:27:
OK, hilarisch. Ik heb mijn modem gereset naar default. Nog steeds zie ik het 5Ghz netwerk.

HD nogmaals gebeld, zij weten echt van geen downgrade.

Op een gegeven moment beweerde de medewerker zelfs dat het niet anders kan dan dat ik de .07 versie al gehad moet hebben, want zij hebben niets gedaan.

Ik ben nog nooit, maar dan ook nog nooit zo belachelijk behandeld. Wat een ontzettend gepruts daar. Change management proces op je kritische infrastructuur? Logging? Ach welnee, nergens voor nodig ;-)
HD weer aan de telefoon gehad. Deze medewerker was prima. Helaas is er blijkbaar iets aan de hand met de tooling om het ding in routing mode te zetten (met als doel een uur later weer terug te gaan naar bridge mode om het profiel te wissen/herladen). Dat is dus nog (steeds) niet gelukt.

Het profiel in mijn 7210 is nu zo f^%&@!ed-up, dat gaat echt nergens meer over:

* Hij staat in bridge mode
* Hij werkt prima in bidge mode
* Ik krijg een publiek IP op eth1 dat keurig doorgegeven wordt aan mijn eigen UTM
* De Wifi is actief op 2.4 en 5 Ghz op het default SSID (Ziggo12345) met het wachtwoord op de sticker
* Ieder Wifi device dat verbinding maakt met het default SSD krijgt een publiek IP.

Schiet mij maar lek, maar dat is behoorlijk maf toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:00:
Ik heb mijn modem letterlijk net gereset :+. Het signaal is volgens mij goed. De statistieken staan in http://hastebin.com/fohulehade.md . Eventueel zou ik de 3dB demper die er tussen gezet is er uit kunnen halen maar dat lijkt mij contraproductief in het geval van ruis op de upstream.
Toch al weer de nodige post RS errors. Met (veel) UDP verkeer neemt de kans dan toe dat die afgekeurde MPEG packets deel uitmaken van een UDP payload bestemd voor jouw modem waardoor die UDP packets verloren gaan. Ik zou die post RS errors in de gaten houden en als je dan een idee hebt van het gemiddelde aantal errors per uur wat gaan experimenteren met dempers etc om te zien of je het aantal errors per uur kan beïnvloeden en wat dan de effecten zijn op de ping metingen die je verricht. Dan moet toch te achterhalen zijn of de problemen veroorzaakt worden door de signaal sterkte. Ik lees immers steeds dat andere modems aangesloten op dezelfde aansluiting geen vergelijkbare problemen hebben, dus zou het mogelijk kunnen zijn dat die Compal een probleem heeft met de signaal sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

ANdrode schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:00:
[...]

Ik gebruik smokeping in een docker container. Dat is niet-triviaal om in te stellen. Als je het draaiend krijgt dan wil ik je per DM wel helpen met de config.

Dan kunnen we daarna een howto voor de config plaatsen :).
[...]

Ik heb mijn modem letterlijk net gereset :+. Het signaal is volgens mij goed. De statistieken staan in http://hastebin.com/xobiqanuso.md . Eventueel zou ik de 3dB demper die er tussen gezet is er uit kunnen halen maar dat lijkt mij contraproductief in het geval van ruis op de upstream.

In smokeping heb ik bij pings vrijwel geen packet loss.

edit:
Nu met uptime info pagina in de pastebin.
Is linux only zeker? :) Heb dat even niet draaien op het moment.

Ik kijk wel even met Multiping 3 het mooie is dat ik op www.ziggo.nl (8.247.8.202) gewoon 100% packet loss krijg als ik wil pingen. Ook tracert naar www.ziggo.nl doet niets... wtf

[ Voor 9% gewijzigd door prutser001 op 11-06-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie dat Ziggo/UPC in jouw coaxsegment ook 16-QAM toepast voor de upstreams i.p.v. 64-QAM:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Upstream bonded channels
 Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulation Channel ID
 1       44000000       43           5.120              16qam      3
 2       23300000       43           2.560              16qam      6
 3       30200000       43           2.560              16qam      5
 4       37100000       43           5.120              16qam      4
 5       50900000       43           5.120              16qam      2
 6       57800000       43           5.120              16qam      1

Hetzelfde viel me ook al op in een coaxsegment in Haarlem waar in september 2015 nog sprake was van 64-QAM voor alle upstreams. Zou Ziggo/UPC een upstream probleem hebben met een bepaald modem waardoor ze nu kiezen voor een lagere upstream modulatie en 50 Mbps minder upstream capaciteit voor lief nemen?

[ Voor 16% gewijzigd door ArChie op 11-06-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArChie schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:22:
[...]
Ik zie dat Ziggo/UPC in jouw coaxsegment ook 16-QAM toepast voor de upstreams i.p.v. 64-QAM:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Upstream bonded channels
 Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulation Channel ID
 1       44000000       43           5.120              16qam      3
 2       23300000       43           2.560              16qam      6
 3       30200000       43           2.560              16qam      5
 4       37100000       43           5.120              16qam      4
 5       50900000       43           5.120              16qam      2
 6       57800000       43           5.120              16qam      1

Hetzelfde viel me ook al op in een coaxsegment in Haarlem waar in september 2015 nog sprake was van 64-QAM voor alle upstreams. Zou Ziggo/UPC een upstream probleem hebben met een bepaald modem waardoor ze nu kiezen voor een lagere upstream modulatie en 50 Mbps minder upstream capaciteit voor lief nemen?
Het is hier sinds ik een abonnement heb (pas vanaf na september 2015) "altijd" zo geweest dat er 16QAM + 5.120 op 1/2/3/4 en 2.560 op kanaal 5/6 gebruikt wordt.

Ik weet van een monteur dat hier de straatkast erg recent vervangen is (eind 2015). Er is ook met een time-domain reflectometer naar de kabel tussen de AOP en de straatkast gekeken. Hierna is er een slechte las vervangen.

De Riser Bond 1270A lijkt erg op het apparaat dat toen gebruikt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:24
Doet de volgende situatie bij meer mensen voor die een Connec box hebben in bridge ?
Als ik op het modem inlog en dan bij de welkompagina kopje status staat :
Internet (Gedeeltelijke service (alleen US))

De PRE RS en Post RS errors vliegen me ook rond de oren

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Status afstemming RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Afgestemd 38.983 22663135593 525189
2 Afgestemd 38.983 22662299088 534743
3 Afgestemd 38.983 22662280949 558053
4 Afgestemd 38.605 22662372619 455463
5 Afgestemd 38.605 22662354705 486913
6 Afgestemd 38.983 22662487784 343694
7 Afgestemd 38.605 22662444542 398207
8 Afgestemd 38.983 22662495963 331707
9 Afgestemd 38.605 22662513873 324245
10 Afgestemd 37.636 22662504474 339183
11 Afgestemd 38.605 22662592281 248714
12 Afgestemd 38.605 22662557270 285106
13 Afgestemd 38.605 22662603422 232626
14 Afgestemd 37.636 22662552473 287067
15 Afgestemd 37.356 22662601433 244062
16 Afgestemd 37.636 22662521985 311076

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook met mijn Connect Box:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/WCYkY2WsIrwiPVfi4KepP3oU/full.jpg?nohitcount=1

Tijd voor de nodige firmware updates voor de Connect Box.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
garp schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:08:
[...]

HD weer aan de telefoon gehad. Deze medewerker was prima. Helaas is er blijkbaar iets aan de hand met de tooling om het ding in routing mode te zetten (met als doel een uur later weer terug te gaan naar bridge mode om het profiel te wissen/herladen). Dat is dus nog (steeds) niet gelukt.

* Ik krijg een publiek IP op eth1 dat keurig doorgegeven wordt aan mijn eigen UTM
* De Wifi is actief op 2.4 en 5 Ghz op het default SSID (Ziggo12345) met het wachtwoord op de sticker
* Ieder Wifi device dat verbinding maakt met het default SSD krijgt een publiek IP.

Echt een publiek adres?

Cool dan heb je x keer je abonnement snelheid per IP denk, in een WAN router stoppen met twee wan porten als eth2 het ook doet. Heb je 300/30 of 600/60 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:23
garp schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:08:
[...]

Ik ben vooral benieuwd naar de performance... Als je nu op 5ghz de lijn voltrekt en tegelijkertijd via je eigen Router? Kom je dan boven het snelheid van je abonnement uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij die Pre/Post RS Errors (da's toch gewoon hetzelfde als Correctables/Uncorrectables?) is de vraag natuurlijk ook wanneer en hoe snel die dingen oplopen. Ik heb hier nu de situatie dat ze over het algemeen gelijk blijven, maar er soms een kortstondige uitbarsting is van 1000en uncorrectables per minuut. Wanneer dat gebeurt gaat de TV ook altijd voor korte tijd op zwart of stoort hevig.

Aan de mensen met veel Post RS (uncorrectable) errors die een computer (of NAS o.i.d.) 24/7 aan hebben staan (bij voorkeur met Linux):
Ik heb hier een PHP scriptje dat ik 1x per minuut laat draaien om uit mijn Ubee modem het aantal Correctables en Uncorrectables uit te lezen en op te slaan in een MySQL database. Dit zouden we eventueel kunnen aanpassen aan de Connect Box zodat we kunnen kijken of de verstoringen die uit o.a. Smokeping naar voren komen zijn te correleren aan het optreden van Pre/Post RS errors. Doe even een DM als je interesse hebt (of reageer hier als dat meerwaarde voor het topic kan bieden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
Oftewel ze rollen weer troep uit en ziggo maar zeggen dat ik de eenigste wat met zelfde problemen met compal geval(was in beta test al 7a8maand terug), maar goed met oude ubee modem gelukkig nergens last van ondanks de maar 8 downstream kanalen.

[ Voor 3% gewijzigd door devil-strike op 11-06-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
Van de week maar het Ziggo extra wifi point besteld: https://www.ziggo.nl/inte...tkabel/?intcmp=ap-service

Mijn hoop was gewoon boven aansluiten en wifi in mijn gehele huis.

Dit viel helaas tegen; het apparaat creëert een eigen wifi-netwerk, iets wat ik juist niet wil en waarbij ik verwachtte dat Ziggo de instellingen van het Access Point zo had geprogrammeerd dat het 'plug en play' was.

Met de klantenservice gebeld, die mijn router instellingen wilden gaan wijzigingen (bridge modus). Dit werkte niet en daarna kreeg ik te horen dat 'mijn apparaat vanzelf wel overschakelt naar het beste netwerk, de twee zouden gewoon naast elkaar moeten gaan leven'.

Ik heb de netwerknaam van het extra apparaat maar even veranderd naar dezelfde als die van de modem, het lijkt prima te werken (iig boven en beneden de goede snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Jerrythafast schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:32:
Aan de mensen met veel Post RS (uncorrectable) errors die een computer (of NAS o.i.d.) 24/7 aan hebben staan (bij voorkeur met Linux):
Ik heb hier een PHP scriptje dat ik 1x per minuut laat draaien om uit mijn Ubee modem het aantal Correctables en Uncorrectables uit te lezen en op te slaan in een MySQL database. Dit zouden we eventueel kunnen aanpassen aan de Connect Box zodat we kunnen kijken of de verstoringen die uit o.a. Smokeping naar voren komen zijn te correleren aan het optreden van Pre/Post RS errors. Doe even een DM als je interesse hebt (of reageer hier als dat meerwaarde voor het topic kan bieden).
Er komt in de web-interface genoeg informatie langs. Je kan makkelijk meekijken in de network tab.

http://hastebin.com/ejesipeyah.xml

De getallen bij PostRS komen overeen met de correctable errors in de andere API call.

@Archie: Mijn modem heeft dus nul uncorrectable fouten. Downstream signaal kant zit dus goed. Omdat mijn pings goed gaan ga ik er vanuit dat de upstream kant ook goed gaat.

edit: Rs = Reed Solomon error correction :+ (achtergrond).

[ Voor 13% gewijzigd door ANdrode op 11-06-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:25
Ivar1984 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 00:13:
[...]

Ik zou in jou geval even bellen en vragen om een overstap naar (zoals je voorstelt) Connect Max + Play Start (zonder bellen), je huidige smartcard(s) kun je gewoon houden (tot maximaal 5 in totaal) en ipv de 'standaard' humax 5300c kun je ook vragen om een huur ci+ kaart (met smartcard).

Je Ubee modem zal in dat geval vervangen worden door een TC7210 (meest waarschijnlijk) ivm de 300/30 snelheid, en die kan ook gewoon in bridgemode.

Aangezien je nog geen 'all in 1' pakket hebt heb je ook nog kans dat je het actieaanbod krijgt (3mnd voor 34,95), dan zit je wel weer aan een jaarcontract vast btw. Ook verlies je bij overstap naar nieuwe pakketten de Ziggo nieuwsgroepen en Webspace (ter info).
Maar zoals gezegd voor dit soort specifieke situaties is even bellen het handigste.

Met de oude Cisco (die interactieve neem ik aan?) kun je in principe doen wat je wilt, ik weet alleen niet hoe het zit met doorverkopen ivm eventuele heractivatie van de ingebouwde modem? (geen ervaring mee)

[...]

TC7210 geeft idd geen (un)correctables aan, T3/T4 errors kun je alleen terugzien in de event log
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 01:03:
[...]

Oost ik ben van aie extra overgestapt naar connect max en play start. Tevens telefoon. Betaal ergens €63,-. Ook goedkoper dan de oude variant en toch hogere snelheid.

Ik heb geen jaarabonnement hoeven afsluiten. Gewoon per maand opzegbaar. Kreeg een tc7210, die het prima doet. Alleen het activeren was klote, maar ook goed opgelost.
Dank heren! Ik zal eens contact met ze gaan opnemen want dit stemt me iig hoopvol op geen gezeik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij die Pre/Post RS Errors (da's toch gewoon hetzelfde als Correctables/Uncorrectables?) is de vraag natuurlijk ook wanneer en hoe snel die dingen oplopen. Ik heb hier nu de situatie dat ze over het algemeen gelijk blijven, maar er soms een kortstondige uitbarsting is van 1000en uncorrectables per minuut. Wanneer dat gebeurt gaat de TV ook altijd voor korte tijd op zwart of stoort hevig.

Ja daar wil ik wel eens met stoeien, komt het dan ook in een webpage terecht voor inzage? Heb wel een 3928 maar het is altijd goed om multivendor scripts te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:20:
Dat heb ik ook met mijn Connect Box:
Ik begrijp gewoon niet dat Ziggo/UPC zo'n modem durft te introduceren. Kennelijk hebben ze helemaal niets geleerd van het Horizon Mediabox debacle van een paar jaar geleden die ook veel te vroeg werd geïntroduceerd terwijl het geval nog niet geschikt was voor klanten. Ondertussen maar leuteren over het ontzorgen van klanten als voornaamste reden om hardware op te dringen terwijl ze vervolgens niet thuis geven als ze de boel weer verziekt hebben.
Tijd voor de nodige firmware updates voor de Connect Box.
Ik vraag me af in hoeverre ontvangst problemen te verhelpen zijn met een firmware update. Een (Euro)DOCSIS moden is in feite niet veel meer dat een breedband ontvanger voor de downstreams en een zender voor de upstreams. Signaal sterkte wordt bepaald door de gebruikte infrastructuur apparatuur in de wijken, dus zal ook daar iets moeten gebeuren om ervoor te zorgen dat dit modem het signaal ook prettig vindt. Het modem bepaalt immers niet hoe het binnenkomende signaal op de AOP eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
stormfly schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:23:
[...]

Echt een publiek adres?

Cool dan heb je x keer je abonnement snelheid per IP denk, in een WAN router stoppen met twee wan porten als eth2 het ook doet. Heb je 300/30 of 600/60 >:)
Abo is 200/40. Heb alleen FF geen router liggen met 2 wan poorten :-)

Ik wil die wifi gewoon uit. Het is gewoon fout.

Snelheid via ac wifi op Ziggo ssid is niet hoger dan abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij die Pre/Post RS Errors (da's toch gewoon hetzelfde als Correctables/Uncorrectables?)
Niet precies hetzelfde. De door andere modems gerapporteerde Correctables en Uncorrectables waarden zijn de waarden na Reed Solomon (RS) error correctie. De Connectbox rapporteert met de Pre RS errors waarden hoeveel corrupte packets hersteld moeten worden door Reed Solomon (RS) error correct en met de Post RS error waarde bij hoeveel packets dat niet gelukt is. Ofwel Post RS errors zijn vergelijkbaar met de Uncorrectables terwijl Pre RS errors de Correctables en Uncorrectables bij elkaar opgeteld zijn.
is de vraag natuurlijk ook wanneer en hoe snel die dingen oplopen. Ik heb hier nu de situatie dat ze over het algemeen gelijk blijven, maar er soms een kortstondige uitbarsting is van 1000en uncorrectables per minuut. Wanneer dat gebeurt gaat de TV ook altijd voor korte tijd op zwart of stoort hevig.
Sinds de laatste node splitsing hier in mijn coaxsegment heb ik daar ook last van. Het komt op alle DVB en DOCSIS frequenties voor, maar je merkt daar natuurlijk het meeste van bij DVB omdat een storingverstoring (ofwel corrupte MPEG packets) daar leidt tot een zichtbare of hoorbare weergave verstoring. Er vinden immers geen resends plaats van corrupte packets. Als je DVB ontvanger/TV met dezelfde hoeveelheden Post RS errors te maken zou hebben als bij de Connect box dan wordt je daar aardig gestoord van en zou Ziggo heel wat kwade klanten hebben. Bij DOCSIS merk je er minder van omdat veel hogere protocol levels voorzien in resends als een packet corrupt is, maar dat geldt niet voor UDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devil-strike schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:34:
Oftewel ze rollen weer troep uit en ziggo maar zeggen dat ik de eenigste wat met zelfde problemen met compal geval(was in beta test al 7a8maand terug), maar goed met oude ubee modem gelukkig nergens last van ondanks de maar 8 downstream kanalen.
Tja, ik heb geen hoge pet op van de medewerkers van Ziggo/UPC die dit soort "beta testen" begeleiden. Veel verder dan ergens een stekkertje in stoppen of op een knopje drukken komen ze meestal niet en gaan als gevolg van kennis, kunde en inzicht allerlei onzin verklaringen verzinnen als er problemen worden geconstateerd. Dat Horizon geval was toch ook zo goed door UPC getest en terwijl met de bevindingen tijdens de publieke "beta test" nauwelijks iets gedaan werd. Dat was ook zo'n succes na introductie. Meer dan schijnvertoningen zijn die beta testen van Ziggo/UPC niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:55:
De getallen bij PostRS komen overeen met de correctable errors in de andere API call.
Dit begrijp ik niet. Is dit nu een verkeerde mapping? En als ze beschikking over Correctable/Uncorrectable informatie waarom tonen ze die informatie dan niet zoals bij andere modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Zo te zien op Twitter is er bij Ziggo op NPO1HD een landelijke storing met het geluid. Gelukkig werkt het op analoog nog wel, maar pff wat is dat beeld slecht zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:45

Pierre

Van nature lui!

menzo schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:50:
Zo te zien op Twitter is er bij Ziggo op NPO1HD een landelijke storing met het geluid. Gelukkig werkt het op analoog nog wel, maar pff wat is dat beeld slecht zeg.
Dat viel me ook op net, vandaag toevallig net die Horizon box geïnstalleerd, heb dat ding nog een keer opnieuw geïnstalleerd en toen was het weer normaal 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentM
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 17:17
Zo te zien op Twitter is er bij Ziggo op NPO1HD een landelijke storing met het geluid.
Tijdelijke oplossing: Audio instellingen, taal wijzigen. Nederlands instellen. Whut?
Ja, hij stond er bij mij 2x in, de andere werkte wel. Dus op NPO1 HD weer geluid _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Hij deed het weer toen de wedstrijd begon. Ik vond het wel weer schikken hoe wazig analoge tv is, dat we dat vroeger scherp vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentM
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 17:17
Eerlijk gezegd, vond het er pas slecht uitzien met de komst van flatscreen. Daarvoor op onze 37" Sony Triniton dikke toeter CRT widescreen vlak beeld bakbeest zag het er imho best mooi uit! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArChie schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:13:
[...]
Dit begrijp ik niet. Is dit nu een verkeerde mapping? En als ze beschikking over Correctable/Uncorrectable informatie waarom tonen ze die informatie dan niet zoals bij andere modems?
De uitvoer van de API calls zie je in mijn pastebin link. De informatie ís dus beschikbaar.

Ik zie het echt als counters, die laten zien hoe de codewords over {geen_rs_nodig, rs_nodig} verdeeld zijn. Net zoals in de CMTS uitvoer in volpefirm.com over codeword errors.

code:
1
Codewords: 13861878 good 760804 corrected 47090 uncorrectable

Ik zie het zo:
  • PreRS: Good.
    Aantal codewords dat geen Reed Solomon (RS) herstel nodig had,
  • PostRS: Corrected.
    Aantal codewords dat door Reed Solomon gecorrigeerd moest worden,
  • uncorrectable: Aantal codewords dat niet door RS hersteld kon worden.
Ik denk dat klanten schrikken/denken dat ze een probleem hebben wanneer je correctable errors hebt. Net zoals T3/T4 "errors".

Bij de connect box is de terminologie aangepast. T1/T2/T3/T4 zonder het woord error, PreRS en PostRS counters.

In de logfile heten T3 timeouts gewoon T3 timeouts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:46
Er was een storing bij de NPO (NPO 1 HD alleen blijkbaar) met het Dolby Digital geluidsspoor. Het stereo (PCM) geluidsspoor werkte echter gewoon wel prima, inmiddels opgelost weer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tweakerdennis schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:46:
Ik heb de netwerknaam van het extra apparaat maar even veranderd naar dezelfde als die van de modem, het lijkt prima te werken (iig boven en beneden de goede snelheid)
Doe je goed :) Als de netwerknaam en het wachtwoord hetzelfde zijn zouden je apparaten vanzelf moeten overschakelen naar het AP met het beste bereik.

Als je helemaal los wilt gaan met dat ding kun je nog even kijken naar Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7
ANdrode schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:55:
[...]

Er komt in de web-interface genoeg informatie langs. Je kan makkelijk meekijken in de network tab.

http://hastebin.com/ejesipeyah.xml

Daar zou ik inderdaad mijn PHP script prima op kunnen aanpassen. Ik zou dan de PostRS waarden daaruit vissen en samen met een timestamp bewaren. Als je dat een tijdlang iedere minuut doet krijg je een redelijk beeld van wannéér het signaal hapert. Als dat overeenkomt met het wegvallen van DNS e.d. is het een signaalprobleem (wat mogelijk in het modem veroorzaakt wordt, maar kan ook extern zijn). Als er geen correlatie lijkt te zijn heb je het perfecte bewijs dat het modem inderdaad brak is en niet erg goed is in zijn kerntaak (namelijk internetverkeer doorsturen) :+

Wel raar dat de PostRS van fun10 niet overeenkomt met de Uncorrectables van fun12... 8)7
stormfly schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:25:
[...]

Ja daar wil ik wel eens met stoeien, komt het dan ook in een webpage terecht voor inzage? Heb wel een 3928 maar het is altijd goed om multivendor scripts te hebben :)
Ik heb er net even een simpel paginaatje van gemaakt.
ArChie schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:56:
[...]

Niet precies hetzelfde. De door andere modems gerapporteerde Correctables en Uncorrectables waarden zijn de waarden na Reed Solomon (RS) error correctie. De Connectbox rapporteert met de Pre RS errors waarden hoeveel corrupte packets hersteld moeten worden door Reed Solomon (RS) error correct en met de Post RS error waarde bij hoeveel packets dat niet gelukt is. Ofwel Post RS errors zijn vergelijkbaar met de Uncorrectables terwijl Pre RS errors de Correctables en Uncorrectables bij elkaar opgeteld zijn.
Helder! PostRS=Uncorrectables; PreRS=Correctables+Uncorrectables.
[...]

Sinds de laatste node splitsing hier in mijn coaxsegment heb ik daar ook last van. Het komt op alle DVB en DOCSIS frequenties voor, maar je merkt daar natuurlijk het meeste van bij DVB omdat een storingverstoring (ofwel corrupte MPEG packets) daar leidt tot een zichtbare of hoorbare weergave verstoring. Er vinden immers geen resends plaats van corrupte packets. Als je DVB ontvanger/TV met dezelfde hoeveelheden Post RS errors te maken zou hebben als bij de Connect box dan wordt je daar aardig gestoord van en zou Ziggo heel wat kwade klanten hebben. Bij DOCSIS merk je er minder van omdat veel hogere protocol levels voorzien in resends als een packet corrupt is, maar dat geldt niet voor UDP.
Ik had laatst een torrent download lopen op het moment dat er zo'n uitbarsting was. Downloadsnelheid ging van tegen de 5 MB/s omlaag naar 1 a 2 MB/s. 10 seconden later was het over en was de snelheid gelijk weer helemaal terug. Uiteraard een direct gevolg van het verloren gaan van flink wat data op de COAX.
ArChie schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:13:
[...]

Het is de Connect Box. Dus hoogstwaarschijnlijk een bug. Misschien dat Ziggo daarom denkt dat dat modem zo goed functioneert, ze hebben nog nooit een uncorrectable op een Connect Box meegemaakt :z
ANdrode schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:47:
[...]

De uitvoer van de API calls zie je in mijn pastebin link. De informatie ís dus beschikbaar.

Ik zie het echt als counters, die laten zien hoe de codewords over {geen_rs_nodig, rs_nodig} verdeeld zijn. Net zoals in de CMTS uitvoer in volpefirm.com over codeword errors.

code:
1

Ik zie het zo:
Maar in jouw output komen de PreRS waarden niet overeen met de Unerrorred waarden. PreRS is steeds veel kleiner dan Unerrored. Ook PreRS+PostRS is nog kleiner dan Unerrored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
ArChie schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:05:
[...]

Tja, ik heb geen hoge pet op van de medewerkers van Ziggo/UPC die dit soort "beta testen" begeleiden. Veel verder dan ergens een stekkertje in stoppen of op een knopje drukken komen ze meestal niet en gaan als gevolg van kennis, kunde en inzicht allerlei onzin verklaringen verzinnen als er problemen worden geconstateerd. Dat Horizon geval was toch ook zo goed door UPC getest en terwijl met de bevindingen tijdens de publieke "beta test" nauwelijks iets gedaan werd. Dat was ook zo'n succes na introductie. Meer dan schijnvertoningen zijn die beta testen van Ziggo/UPC niet.
Idd van zie je we doen toch alles voor de klant.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:47:

code:
1

Ik zie het zo:
Oké, ik heb even TransEdit een 33 minuten en 24 seconden laten lopen op een Internet downstream. Overeenkomstig de uptime van je eerste hastbin dump. In die dump geeft je modem de volgende informatie over Pre/Post RS errors:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Downstream bonded channels
Channel Locked Status   RxMER (dB)  Pre RS Errors   Post RS Errors
1   Locked  37.356  57303885    15
2   Locked  37.636  55131239    8
3   Locked  37.356  55139066    13
4   Locked  37.356  55141176    6
5   Locked  37.356  55138896    12
6   Locked  37.356  55135476    13
7   Locked  36.387  55143205    1
8   Locked  36.610  55147525    0
9   Locked  37.636  55149761    0
10  Locked  37.636  55149264    5
11  Locked  37.356  55145070    6
12  Locked  37.356  55135714    18
13  Locked  37.356  55150910    17
14  Locked  37.356  55152815    21
15  Locked  37.356  55153725    1
16  Locked  37.356  55154510    7

Channel 1 heeft na 33 minuten en 24 seconden dus 57.303.885 "Pre RS Errors" als we de interface mogen geloven. In 33 minuten en 24 seconden logt TransEdit bij mij zo'n 68.272.349 binnenkomende packets. Nu zal de uptime van je modem bepaald worden vanaf met moment dat als het ware de stroom erop komt en dat is nog niet het moment dat de Channel 1 ook gelockt zal zijn. Het modem zal immers eerst op zoek moeten naar een downstream frequentie om te koppelen aan Channel 1. Mijn TransEdit meting start direct waardoor er meer packets langs zullen komen.

Ook is in bovenstaande lijst uit je modem goed te zien aan de telling dat eerst Channel 1 gekoppeld wordt en pas later de andere channels gekoppeld worden. Ik ga dus mee met jouw beredenering dat de "Pre RS Errors" in feite geen errors zijn maar een telling van de packets voordat ze door de Reed Solomon (RS) stap gehaald worden. Ofwel geen goede naamgeving in de gebruikers interface van deze waarde. Of al die Pre RS packets ook "good" zijn weet ik niet. Dat hangt van het moment van tellen en de implementatie af. Wat ik wel weet is dat je aan deze "Pre RS" waarde als gebruiker nauwelijks iets hebt. Het zal niemand opvallen of er een paar minder zijn binnen gekomen.

Vervolgens de "Post RS errors". Net als bij de verkeerde naamgeving voor de "Pre RS errors" in de gebruikers interface zou het natuurlijk ook een telling kunnen zijn van de herstelde packets (correctables). Maar ook hier kan je je afvragen wat ze nu eigenlijk willen bereiken met die informatie in de gebruikers interface als dat inderdaad het geval zou zijn. Als gebruiker wil je namelijk weten of er sprake is van Uncorrectable packets, want dat zegt iets over de signaal kwaliteit en die waarde wil je als gebruiker bij voorkeur op 0 hebben en houden. En juist die waarde zou dan ontbreken in de gebruikers interface. Wat hebben wij er aan om te weten dat RS error correctie X packets heeft hersteld terwijl er ondertussen niet zichtbaar voor de gebruiker vele packets onherstelbaar zijn met bijbehorende gevolgen voor de werking van het modem?
Ik denk dat klanten schrikken/denken dat ze een probleem hebben wanneer je correctable errors hebt. Net zoals T3/T4 "errors".
Het is natuurlijk de bedoeling dat gebruikers aan de hand van de verstrekte informatie kunnen afleiden of er sprake is van signaal problemen. Zaken verbloemen of verbergen helpt niet. Als gebruiker wil ik weten of het signaal ongestoord binnenkomt in een apparaat wanneer er vreemde problemen zijn zodat ik iets kan uitsluiten als error tellingen op 0 blijven staan of de log geen fouten vermeldt.
Bij de connect box is de terminologie aangepast. T1/T2/T3/T4 zonder het woord error, PreRS en PostRS counters.
Misschien kijk ik niet goed in de versterkte status informatie door de Compal gebruikers, maar ik zie toch echt Pre RS Errors en Post RS Errors staan. Dan ga ik er vreemd genoeg vanuit dat het om "errors" gaat.

Bij T1/T2/T3/T4 staat er inderdaad niets bij, dus dat kan van alles zijn. Vroeger had je dan een goede handleiding waarin werd uitgelegd hoe die waarden geïnterpreteerd moeten worden, maar dat is tegenwoordig teveel gevraagd waardoor je dus allemaal verschillende interpretaties krijgt. In geval van de T3 en T4 waarden is dus de modem log belangrijker om af te leiden wanneer het fout gaat (classificatie critical i.p.v. informational).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 16:08:
[...]
Helder! PostRS=Uncorrectables; PreRS=Correctables+Uncorrectables.
Helaas blijkt het niet allemaal zo helder te zijn. In feite hebben we nu vastgesteld dat de correcte of incorrecte presentatie van deze informatie aan de gebruikes zorgt voor verwarring. Lekker stukje testwerk van Ziggo/UPC als dit soort zaken niet duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer inderdaad -O- Die API output zag er wel tof uit (sowieso, een modem met een API?!) maar dan moeten ze wel de juiste getallen geven en daar ook een beetje duidelijk in zijn :F Ik hoop mijn uitlees-script samen met Wopper te kunnen aanpassen voor zijn Cisco modem. De Connect Box moet nog maar wat meer ontcijferd worden :9

[ Voor 28% gewijzigd door Jerrythafast op 11-06-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Aangezien ik al die functies van Horizon toch niet gebruik dacht ik eraan om een CI+ module te nemen. Ik wou hier kijken of mijn tv geschikt was. Het viel mij op dat je adres moet opgeven om daarna je type tv te kunnen selecteren. Als ik mijn adres invul (oud UPC gebied) dan staat mijn tv er niet tussen, maar als ik een oud Ziggo adres invul dan staat mijn tv er wel tussen.

Blijkbaar maakt het nog verschil waar je woont voor CI+ ondersteuning? Als mijn tv er niet tussen staat bij de UPC postcode, betekend dit dat het helemaal niet gaat werken? Of is er kans dat het wel werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
De module zal waarschijnlijk wel werken, maar mogelijk ondersteunt je TV niet de zenderzoekmethode die bij oud-UPC wordt gebruikt (of is dit nooit getest). Voor dat laatste heb je de module overigens niet nodig, dus dat kun je sowieso proberen. Als je heel zeker wilt weten of de modules van UPC icm je TV werken moet je er even eentje lenen bij iemand in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan1973
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-04-2018
Heeft iemand anders ook last van een haperende horizon go? Bij mij schakelt hij steeds tussen hoge en lage resolutie en af en toe stopt hij er een paar seconden mee en zie ik een draaiend pijltje in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jan1973 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 22:45:
Heeft iemand anders ook last van een haperende horizon go? Bij mij schakelt hij steeds tussen hoge en lage resolutie en af en toe stopt hij er een paar seconden mee en zie ik een draaiend pijltje in het midden.
Klinkt alsof je internetverbinding bandbreedte tekort komt door drukte op het netwerk. Is er verder niemand in huis iets aan het downloaden? Geen meerdere apparaten die tegelijk video's streamen?

Als jij inderdaad de enige bent die naar internet video zit te kijken, kan het ook nog zijn dat je samen met de buren de capaciteit van de wijk vol trekt. Dit komt helaas in de avonduren nog wel eens voor. Om dit te controleren zou je je stream even op pauze moeten zetten en dan check je op http://speedtest.ziggo.nl of je je maximum snelheid wel haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan1973
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-04-2018
Jerrythafast schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 23:01:
[...]

Klinkt alsof je internetverbinding bandbreedte tekort komt door drukte op het netwerk. Is er verder niemand in huis iets aan het downloaden? Geen meerdere apparaten die tegelijk video's streamen?

Als jij inderdaad de enige bent die naar internet video zit te kijken, kan het ook nog zijn dat je samen met de buren de capaciteit van de wijk vol trekt. Dit komt helaas in de avonduren nog wel eens voor. Om dit te controleren zou je je stream even op pauze moeten zetten en dan check je op http://speedtest.ziggo.nl of je je maximum snelheid wel haalt.
Er is verder niemand aan het downloaden, horizon go is de enige die bandbreedte verbruikt. Via speedtest haal ik de maximum bandbreedte van mijn abo (25 mbps), dat zou genoeg voor een videostream moeten zijn.

Ook even de bandbreedte gemeten met horizon go aan, dit scheelt maar 2 mbps in de ziggo speedtest. Probleem zit dus niet in de bandbreedte maar ergens ander lijkt me.

Misschien door EK kijken opeens heel veel mensen horizon go?

Afgelopen woensdag had ik wel een storing waarbij mijn upload opeens helemaal ingestort was tot 0.1 mbps tot helemaal niet meer werkend. Probleem loste zich toen vanzelf op. Probleem zat bij ziggo, snelheid is bedraad gemeten direct aan het modem.

Beeld houdt zich op dit moment wel beter, blijft nu wel in hoge resolutie maar lag er net wel zeker weer 15 seconden uit met rondje in het midden van het scherm.

[ Voor 8% gewijzigd door jan1973 op 11-06-2016 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 15:53

Pinobigbird

doesn't share food!

jan1973 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 23:09:
[...]

Er is verder niemand aan het downloaden, horizon go is de enige die bandbreedte verbruikt. Via speedtest haal ik de maximum bandbreedte van mijn abo (25 mbps), dat zou genoeg voor een videostream moeten zijn.

Ook even de bandbreedte gemeten met horizon go aan, dit scheelt maar 2 mbps in de ziggo speedtest. Probleem zit dus niet in de bandbreedte maar ergens ander lijkt me.

Misschien door EK kijken opeens heel veel mensen horizon go?

Afgelopen woensdag had ik wel een storing waarbij mijn upload opeens helemaal ingestort was tot 0.1 mbps tot helemaal niet meer werkend. Probleem loste zich toen vanzelf op. Probleem zat bij ziggo, snelheid is bedraad gemeten direct aan het modem.

Beeld houdt zich op dit moment wel beter, blijft nu wel in hoge resolutie maar lag er net wel zeker weer 15 seconden uit met rondje in het midden van het scherm.
Hier ongeveer hetzelfde. Bandbreedte is geen probleem, maar wel problemen met het behouden van de hoogste resolutie. Nu is het trouwens weer normaal. Veel kijkers van de EK-wedstrijd tegelijk?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jan1973 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 23:09:
[...]

25 Mbit/s zou inderdaad ruim voldoende moeten zijn. Ik heb hier nu enige tijd NPO1 meelopen op Horizon.TV maar hij heeft nog niet gehaperd. :?

Gezien het bericht dat boven mij werd geplaatst: ik vermoed dan inderdaad dat het een bandbreedteprobleem bij de servers van Ziggo was. Men zal nu wel langzamerhand gaan slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laatst ook iets via Horizon gekeken (website) en soms liep ie of te bufferen of te wisselen tussen de kwaliteiten... ik denk dat Ziggo iets te weinig streaming capaciteit heeft op de Horizon servers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Jerrythafast schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 16:08:
[...]
Maar in jouw output komen de PreRS waarden niet overeen met de Unerrorred waarden. PreRS is steeds veel kleiner dan Unerrored. Ook PreRS+PostRS is nog kleiner dan Unerrored.
Ik heb de data niet op hetzelfde tijdstip bewaard :X. Ik weet niet hoeveel dat uitmaakt.

Jij hebt de output ondertussen waarschijnlijk beter gelezen dan ik :). Mijn doel was om de juiste calls op te slaan en op pastebin zetten.

Ik zag nul uncorrectables en concludeerde daardoor dat PostRS != Uncorrectable.
En ik weet dat de signaal kant bij mij uitvoerig is uitgezocht, 2-3 keer een buitenmonteur op visite gehad...
ArChie schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 19:05:
[...]

Helaas blijkt het niet allemaal zo helder te zijn. In feite hebben we nu vastgesteld dat de correcte of incorrecte presentatie van deze informatie aan de gebruikes zorgt voor verwarring. Lekker stukje testwerk van Ziggo/UPC als dit soort zaken niet duidelijk is.
Deze uitvoer is inderdaad niet te interpreteren zonder duiding vanuit de fabrikant. Tegelijkertijd zou je met zo'n heatmap wel de correlaties kunnen ontdekken.
Jerrythafast schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 19:14:
Jammer inderdaad -O- Die API output zag er wel tof uit (sowieso, een modem met een API?!) maar dan moeten ze wel de juiste getallen geven en daar ook een beetje duidelijk in zijn :F Ik hoop mijn uitlees-script samen met Wopper te kunnen aanpassen voor zijn Cisco modem. De Connect Box moet nog maar wat meer ontcijferd worden :9
De hele interface zit in elkaar met synchrone AJAX calls. Ik kijk gewoon mee met de informatie die ze op die manier ophalen.

Zijn er geen modem specifieke libraries die informatie er uit halen? Zoals die libraries die bij domotica worden gebruikt om devices te ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:52
ArcticWolf schreef op zondag 12 juni 2016 @ 00:24:
Laatst ook iets via Horizon gekeken (website) en soms liep ie of te bufferen of te wisselen tussen de kwaliteiten... ik denk dat Ziggo iets te weinig streaming capaciteit heeft op de Horizon servers :P
Het is mij opgevallen dat het bufferen en wisselen tussen kwaliteit vooral onder Firefox gebeurt. Met Internet Explorer 11 heb ik nergens last van. Ik draai overigens Windows 7, want met Windows 10 kon ik Silverlight niet goed aan de praat krijgen met IE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op zondag 12 juni 2016 @ 09:15:
[...]

Ik heb de data niet op hetzelfde tijdstip bewaard :X. Ik weet niet hoeveel dat uitmaakt.

Jij hebt de output ondertussen waarschijnlijk beter gelezen dan ik :). Mijn doel was om de juiste calls op te slaan en op pastebin zetten.

Ik zag nul uncorrectables en concludeerde daardoor dat PostRS != Uncorrectable.
En ik weet dat de signaal kant bij mij uitvoerig is uitgezocht, 2-3 keer een buitenmonteur op visite gehad...
Dat zou het verschil goed kunnen verklaren. In dat geval:
Unerrorred = DOCSIS pakketjes die foutloos binnen kwamen
Correctables = DOCSIS pakketjes die beschadigd binnen kwamen, maar door RS foutcorrectie konden worden gerepareerd
Uncorrectables = DOCSIS pakketjes die te zwaar beschadigd binnen kwamen om nog te kunnen corrigeren
PreRS = Unerrorred + Correctables (+ Uncorrectables?)
PostRS = Correctables (+ Uncorrectables?)

Het is een beetje jammer dat jij geen uncorrectables hebt :/ anders had je PostRS met Correctables + Uncorrectables kunnen vergelijken ;)
[...]

De hele interface zit in elkaar met synchrone AJAX calls. Ik kijk gewoon mee met de informatie die ze op die manier ophalen.
Acha ja, SJAX :X Ieder nadeel heeft zijn voordeel :9
Zijn er geen modem specifieke libraries die informatie er uit halen? Zoals die libraries die bij domotica worden gebruikt om devices te ondersteunen?
Ik denk niet dat er al zoiets beschikbaar is, dat soort dingen ontstaat vaak op vrijwilligersbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zondag 12 juni 2016 @ 09:15:
Mijn doel was om de juiste calls op te slaan en op pastebin zetten.
Aangezien we hier op Tweakers zitten en Ziggo/UPC en/of Compal er kennelijk een zooitje van maakt met het tonen van de juiste informatie op de status pagina van het modem waardoor het noodzakelijk wordt voor de gebruikers om onder de motorkap te kijken: Leg uit hoe je deze informatie uit het Compal modem haalt. Welke calls gebruik je daarvoor en welke hulpmiddelen heb je daarvoor nodig.

En ik weet dat de signaal kant bij mij uitvoerig is uitgezocht, 2-3 keer een buitenmonteur op visite gehad...[/quote]
Aan zo'n monteur heb je helaas niet zo veel als ze niet begrijpen waar het over gaat en de spullen niet hebben om dat inzichtelijk te maken. Ze blijven meestal steken bij het uitlezen van de signaal sterkte en een eventuele controle meting op kabelbreuken. Corrupte data packets (Correctables/Uncorrectables/RS), communicatie verstoringen met de CMTS (T error waarden), DOCSIS (delen signaal/logging), het zegt ze niet zoveel.
Deze uitvoer is inderdaad niet te interpreteren zonder duiding vanuit de fabrikant.
Het zou niet nodig moeten zijn als men zich hier gewoon hield het regeliere gebruik. Correctables/Uncorrectables waarden in de gebruikers interface zijn zeer duidelijk aangezien het de conventie is bij het gros van de DOCSIS modem fabrikanten, op maar één manier uitlegbaar en bruikbare informatie omdat het een veel duidelijkere aanwijzing is of er iet mis is met de signaal kwaliteit dan het blindstaren op signaal sterkte waarden. DVB en DOCSIS is digitale overdracht van data via de kabel op basis van broadcasting technieken. Het boeit totaal niet hoe sterk het signaal is als die data maar onverstoord binnen komt en binnen blijft komen. Gelukkig verstrekt het modem over die signaal kwaliteit allerlei informatie, maar omdat de providers kennelijk de onderliggende techniek niet begrijpen willen ze dat soort informatie liever verstoppen om lastige vragen te voorkomen.

Ik heb gisteren uiteraard nog wat onderzoek gedaan naar het gebruik van Pre en Post RS waarden bij andere modems en overal zie je dat het gaat om error waarden aangezien het een gebruikt wordt om iets af te kunnen leiden over de signaal kwaliteit die foutlloos moet zijn. De Post RS error waarde is precies zoals de naam aangeeft het aantal fouten dat overblijft na Reed Solomon error correctie, ofwel de Uncorrectables, en dus een goede graadmeter voor signaal problemen als die waarden blijven oplopen. En de Pre RS error waarde worden zoals de naam al aangeeft gebruikt om de corrupte packets aan te duiden voordat die aan Reed Solomon error correctie worden aangeboden voor een correctie poging, ofwel de correctables en uncorrectables samen. Geen enkele status dump die ik gevonden had toonde aan de gebruiker het aantal "unerrored" of "good" packets. Het is dan ook nietszeggende informatie. Waarom Ziggo/UPC/Compal er zo'n zooitje van maken is mij niet duidelijk. Misschien hebben ze iets te verbergen!?
Wie is ze en wanneer halen ze die informatie op? Gebruik je DOCSIS diagnose tools van providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Weet iemand toevallig of de issues met het omzetten van bridge naar routing mode al opgelost zijn bij fZiggo, voor de tc7210's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:09:
Unerrorred = DOCSIS pakketjes die foutloos binnen kwamen
Correctables = DOCSIS pakketjes die beschadigd binnen kwamen, maar door RS foutcorrectie konden worden gerepareerd
Uncorrectables = DOCSIS pakketjes die te zwaar beschadigd binnen kwamen om nog te kunnen corrigeren
Dit is gewoon duidelijke informatie en wordt om die reden door veel fabrikanten getoond op status pagina's van hun modems met uitzondering van de Unerrored packets omdat die niets toevoegen. Doelstelling is immers om de gebruiker van die informatie een beeld te geven van de signaal kwaliteit. Het aantal uncorrectables moet bij voorkeur 0 zijn en blijven. Het aantal correctables zo laag mogelijk want dan komt het signaal lekker onverstoord binnen en is de kans kleiner er te veel bit fouten zijn die leiden tot onherstelbare packets.
PreRS = Unerrorred + Correctables (+ Uncorrectables?)
PostRS = Correctables (+ Uncorrectables?)
Ongebruikelijker in de DOCSIS wereld om te tonen aan de gebruikers, maar als deze waarden overeenkomstig hun naam, dus pre RS errors en post RS errors, gebruikt worden dan nog steeds bruikbaar om iets te zeggen over de signaal kwaliteit, namelijk pre RS errors het aantal fouten voor Reed Solomon error correctie en post RS errors het aantal overgebleven fouten na Reed Solomon error correctie. Ziggo/UPC/Compal maken er duidelijk een zooitje van wat leidt tot deze onnodige onduidelijkheid en discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
hcQd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 22:25:
De module zal waarschijnlijk wel werken, maar mogelijk ondersteunt je TV niet de zenderzoekmethode die bij oud-UPC wordt gebruikt (of is dit nooit getest). Voor dat laatste heb je de module overigens niet nodig, dus dat kun je sowieso proberen. Als je heel zeker wilt weten of de modules van UPC icm je TV werken moet je er even eentje lenen bij iemand in de buurt.
Aah op die manier, dus als ik geluk heb werkt het gewoon en is het gewoon nog nooit getest. Als ik Ziggo binnenkort aan de lijn heb even vragen of er mogelijkheid is dat ik het kan testen (kreeg ze gisteren rond 8 uur niet aan de lijn na een half uur wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:15
En hoe zit dit er uit? Modem heeft nu een uptime van 66 dagen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UXvGpqc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Na de problemen van begin afgelopen week werkte mijn verbinding de rest van de week naar behoren, maar sinds gisteravond is het weer hopeloos:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5397529627.png
Ping was toen toevallig goed, maar als ik een tijdje www.google.com ping krijg ik zo'n 37% packet loss.

Downstream channels zitten rond -9 dBmV, upstream rond 50 dBmV.
Heb de modem eens rechtstreeks op AOP aangesloten (zonder filters, etc) en toen was downstream een stuk beter met +2 dBmV, maar upstream was nog steeds 50 dBmV! Ik vermoed dus dat het wel ergens buitenshuis moet zitten, of het modem is niet lekker meer (EPC3928AD). Vraag me af als ik upgrade naar 300Mbit of ik dan een nieuw modem krijg? Of kan dat nog steeds met deze Cisco?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dacuuu schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:59:
En hoe zit dit er uit? Modem heeft nu een uptime van 66 dagen.
Niet goed, gemiddeld zo'n 650 uncorrectables per dag en T3/T4 waarden hoger dan 0. In jouw geval zou ik deze status ergens noteren en nu dagelijks nog een keer ophalen om te vergelijken. Als die waarden gestaag blijven oplopen heb je een signaal probleem. Blijft de boel echter constant, dan kan het ook een tijdelijke verstoring zijn geweest als gevolg van bijvoorbeeld onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VinnieM schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:03:
Downstream channels zitten rond -9 dBmV, upstream rond 50 dBmV.
Heb de modem eens rechtstreeks op AOP aangesloten (zonder filters, etc) en toen was downstream een stuk beter met +2 dBmV, maar upstream was nog steeds 50 dBmV! Ik vermoed dus dat het wel ergens buitenshuis moet zitten, of het modem is niet lekker meer (EPC3928AD).
Toon eens status pagina's van het modem inclusief de Correctable/Uncorrectable en T3/T4 waarden en de uptime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
ArChie schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:16:
Toon eens status pagina's van het modem inclusief de Correctable/Uncorrectable en T3/T4 waarden en de uptime.
Uptime is nu nog geen uur:
Model: Cisco EPC3928AD
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
Serial Number: <removed>
MAC Address: <removed>
Bootloader Revision: 2.4.0beta3_R4
Current Software Revision: e3928A-E10-5-c3220r5592-150612c-ZIG
Firmware Name: e3928A-E10-5-c3220r5592-150612c-ZIG.bin
Firmware Build Time: Jun 12 12:43:43 2015
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network 1: Enable
Wireless Network 2: Enable
System Uptime: 0 days 00h:52m:29s
Downstream channels:
Channel 1:
Channel ID: 33
Downstream Frequency: 305000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -9.1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.6 dB
MER: 38.6 dB
Correctable FEC: 0 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 26 dBc
Channel 2:
Channel ID: 34
Downstream Frequency: 313000000 Hz
Power Level: -9.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.4 dB
MER: 38.4 dB
Microreflections: 24 dBc
Channel 3:
Channel ID: 35
Downstream Frequency: 321000000 Hz
Power Level: -9.4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.2 dB
MER: 38.2 dB
Channel 4:
Channel ID: 36
Downstream Frequency: 329000000 Hz
Power Level: -9.7 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37.9 dB
MER: 38.1 dB
Microreflections: 25 dBc
Channel 5:
Channel ID: 37
Downstream Frequency: 337000000 Hz
Power Level: -9.6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37.8 dB
MER: 37.8 dB
Correctable FEC: 1 codewords
Channel 6:
Channel ID: 38
Downstream Frequency: 345000000 Hz
Power Level: -9.9 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37.5 dB
MER: 37.8 dB
Microreflections: 26 dBc
Channel 7:
Channel ID: 39
Downstream Frequency: 353000000 Hz
Power Level: -9.8 dBmV
Microreflections: 25 dBc
Channel 8:
Channel ID: 40
Downstream Frequency: 361000000 Hz
Power Level: -9.8 dBmV
Correctable FEC: 1 codewords
Microreflections: 29 dBc
Upstream:
Channel1:
Channel ID: 4
Upstream Frequency: 58800000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 50.5 dBmV
Channel2:
Channel ID: 1
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Power Level: 50.5 dBmV
Channel3:
Channel ID: 2
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Power Level: 51.0 dBmV
Channel4:
Channel ID: 3
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Power Level: 51.0 dBmV
Statistics:
T3Timeouts: 0 timeouts
T4Timeouts: 2 timeouts

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er goed uit. Geen vermeldenswaardige Correctable/Uncorrectable waarden, dus het downstream signaal komt onverstoord binnen.
Upstream:
Het modem moet van de CMTS nogal veel vermogen gebruiken om zich verstaanbaar te maken via de upstream. Kans bestaat dat het modem gaat terug schakelen naar één upstream. Het kan geen kwaad om Ziggo daar naar te laten kijken.
Statistics:
Een T4 timeout wil wel eens voorkomen na een herstart. Heb je zelf een herstart geforceerd of was de herstart een gevolg van de T4 timeout? De systeem log van het modem kan hier mogelijk bij helpen. Op momenten dat het modem bezig is met het herstellen van de verbinding met de CMTS als gevolg van een T4 timeout zal je niet of nauwelijks kunnen internetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Jerrythafast schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:09:
[...]
Het is een beetje jammer dat jij geen uncorrectables hebt :/ anders had je PostRS met Correctables + Uncorrectables kunnen vergelijken ;)
[...]
Ik had ook graag een uncorrectable gezien. Dan weten we zeker dat die counter
werkt. Ik zal er straks proberen een uit te lokken (kabel loshalen etc).
ArChie schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:39:
[...]
Aangezien we hier op Tweakers zitten en Ziggo/UPC en/of Compal er kennelijk een zooitje van maakt met het tonen van de juiste informatie op de status pagina van het modem waardoor het noodzakelijk wordt voor de gebruikers om onder de motorkap te kijken: Leg uit hoe je deze informatie uit het Compal modem haalt. Welke calls gebruik je daarvoor en welke hulpmiddelen heb je daarvoor nodig.
Ik heb geen speciale toegang tot het modem. Ik zou graag SNMP toegang hebben
alleen dat zit dicht.

Deze calls kan je gewoon zien in de browser. Daarna heb ik met een proxy/request
editor wat andere getallen geprobeerd. Zo kwam ik uit bij 'fun': 10, 11, 12, 13.
IIRC heb ik één van die getallen zelf ingevuld.

connect_box_http
connect_box_http
Aan zo'n monteur heb je helaas niet zo veel als ze niet begrijpen waar het over gaat en de spullen niet hebben om dat inzichtelijk te maken. Ze blijven meestal steken bij het uitlezen van de signaal sterkte en een eventuele controle meting op kabelbreuken. Corrupte data packets (Correctables/Uncorrectables/RS), communicatie verstoringen met de CMTS (T error waarden), DOCSIS (delen signaal/logging), het zegt ze niet zoveel.
Mijn ervaring met de monteurs verschilt heel erg. Met de derde monteur heb ik
een erg goede ervaring. Die was ook moderner (c.f. het niet accepteren van de
digitale techniek). Het hiel ook mee dat het ondertussen duidelijk dat het niet
in het AOP zat.

Er wordt eigenlijk altijd naar het DOCSIS signaal gekeken met zo'n meter. Daarna
kan er ook informatie vanuit de CMTS bekeken worden. Ik heb de error rates (upstream)
van mijn modem t.o.v. de rest van mijn straat gezien.

De hulpmiddelen zijn er dus. Ik denk dat het onbekendheid/onervarenheid is bij
de monteurs.
[...]
Ik heb gisteren uiteraard nog wat onderzoek gedaan naar het gebruik van Pre en Post RS waarden bij andere modems en overal zie je dat het gaat om error waarden aangezien het een gebruikt wordt om iets af te kunnen leiden over de signaal kwaliteit die foutlloos moet zijn. De Post RS error waarde is precies zoals de naam aangeeft het aantal fouten dat overblijft na Reed Solomon error correctie, ofwel de Uncorrectables, en dus een goede graadmeter voor signaal problemen als die waarden blijven oplopen. En de Pre RS error waarde worden zoals de naam al aangeeft gebruikt om de corrupte packets aan te duiden voordat die aan Reed Solomon error correctie worden aangeboden voor een correctie poging, ofwel de correctables en uncorrectables samen. Geen enkele status dump die ik gevonden had toonde aan de gebruiker het aantal "unerrored" of "good" packets. Het is dan ook nietszeggende informatie. Waarom Ziggo/UPC/Compal er zo'n zooitje van maken is mij niet duidelijk. Misschien hebben ze iets te verbergen!?
De terminologie is verschrikkelijk bij het Compal modem :(. De web interface is
duidelijk voor consumenten gemaakt.

Aan de netwerk kant is het beter gedefinieerd. In de DOCSIS standaard zijn
berichten gedefinieerd. In de standaard vond ik zowel de betekenis [1, pg.123]
als de SNMP oid's/MIB's [2, bij docsIf3CmtsCmUsStatusCorrecteds] voor erorr
correction.

@Wopper: Met SNMP zou multivendor monitoring van modems erg makkelijk zijn.
Staat dus dicht :-(.

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 12-06-2016 11:52 . Reden: tags ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
ArChie schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:33:
Een T4 timeout wil wel eens voorkomen na een herstart. Heb je zelf een herstart geforceerd of was de herstart een gevolg van de T4 timeout? De systeem log van het modem kan hier mogelijk bij helpen. Op momenten dat het modem bezig is met het herstellen van de verbinding met de CMTS als gevolg van een T4 timeout zal je niet of nauwelijks kunnen internetten.
Ja, had het modem zelf (meerdere keren) herstart en de laatste keer moest hij 2 keer opnieuw de verbinding opbouwen. Daar zal die 2 keer T4 timeout wel vandaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaapkamer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Voor diegene die bij het overstappen van 200/20 naar 300/30 wel € 14.95 kosten moest betalen(terwijl dat in volgens mij veel gevallen doorgestreept was op de site) als je via hun twitter webcare melding maakt stort ziggo het terug

http://imgur.com/ToT3AZj

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Update over UDP packet loss met de Connect Box:
ANdrode schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:47:
[...]
  • Ook zonder torrents (tot vrijdag 20:00) veel packet loss bij DNS.
  • Met een torrent client aan wordt het idioot. De client had verbindingen, was niet aan het downloaden.
  • Ook HTTP latency explodeerd met torrent client. Ping blijft laag.
De torrent client + port forwards staat nu uit. Ik houd jullie op de hoogte. Als het helpt dan zal ik dat zeker posten.
Na een reset van het modem, zonder draaiende torrent client:
  • Software version : CH7465LG-NCIP-4.50.18.20-2-NOSH
  • System up time : 1day(s)2h:33m:41s
  • UDP packet loss is weg.
  • HTTP request hebben nog steeds spikes van 100-500 ms in response time.
Conclusie: extreme performance loss opgelost. Ervaring nog steeds matig door die hogere response tijden.

Volgende stap: eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VinnieM schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:03:
Ja, had het modem zelf (meerdere keren) herstart en de laatste keer moest hij 2 keer opnieuw de verbinding opbouwen. Daar zal die 2 keer T4 timeout wel vandaan komen.
Oké, blijft over het hoge zend vermogen in de upstream. Als je niets tussen modem en AOP hebt zitten dus iets dat je zal moeten voorleggen aan Ziggo/UPC. Het CMTS geeft jouw modem opdracht om met meer vermogen te zenden omdat de CMTS het upstream signaal van modem niet lekker ontvangt. Dus lijkt het op een infrastructuur probleem i.p.v. een modem probleem. Maar goed dat mag Ziggo/UPC uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:51:
Ik heb geen speciale toegang tot het modem. Ik zou graag SNMP toegang hebben
alleen dat zit dicht.

Deze calls kan je gewoon zien in de browser. Daarna heb ik met een proxy/request
editor wat andere getallen geprobeerd. Zo kwam ik uit bij 'fun': 10, 11, 12, 13.
IIRC heb ik één van die getallen zelf ingevuld.
Oké, bedankt voor de toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
ArChie schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:59:
Maar goed dat mag Ziggo/UPC uitzoeken.
Ik heb het modem nog een keer gereset en nu werkt alles ineens weer vlekkeloos :P
Maar goed, aangaande de signaalwaarden: ik zag net dat Ziggo gisteren nog zo'n mailtje had gestuurd mbt werkzaamheden op aanstaande dinsdag. Ze gaan werken aan Digitale TV, Analoge TV & Radio en Internet dus ik vermoed dat ze zelf al doorhadden dat het signaal bij mij in de buurt niet optimaal is. Ik neem aan dat ze remote ook wel de signaalwaarden van het modem kunnen uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VinnieM schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:48:
[...]

Ik heb het modem nog een keer gereset en nu werkt alles ineens weer vlekkeloos :P
Maar goed, aangaande de signaalwaarden: ik zag net dat Ziggo gisteren nog zo'n mailtje had gestuurd mbt werkzaamheden op aanstaande dinsdag. Ze gaan werken aan Digitale TV, Analoge TV & Radio en Internet dus ik vermoed dat ze zelf al doorhadden dat het signaal bij mij in de buurt niet optimaal is. Ik neem aan dat ze remote ook wel de signaalwaarden van het modem kunnen uitlezen?
Ik denk dat die werkzaamheden er niet zoveel mee te maken hebben :P die hadden ze namelijk hier 3 weken geleden ook...
Als de wijk er last van zou hebben zou het een storingsmelding zijn en die wordt niet aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:16:
[...]

Ik denk dat die werkzaamheden er niet zoveel mee te maken hebben :P die hadden ze namelijk hier 3 weken geleden ook...
Als de wijk er last van zou hebben zou het een storingsmelding zijn en die wordt niet aangekondigd.
Vorige week hier ook onderhoud geweest,the issues die wij ervaren zijn er niet mee opgelost. Enige wat het als resultaat had dat was dat mijn smokeping na de werkzaamheden continue time outs melde de gehele dag. Soms om de zoveel minuten meerdere keren.
Monitoring op de infrastructuur bij Ziggo vind volgens mij nauwelijks plaats.
Ik probeer ziggo al enige tijd te pushen om verder te kijken in de infrastructuur, maar blijven me lastig vallen met andere modems en monteurs die tot de eerste wijkkast kunnen kijken waar niks mis mee is volgens hun. Bij oud ziggo had ik nog het idee dat er kwaliteit werd geleverd en support. De problemen waren er ook niet toen ziggo nog ziggo was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk zijn er iets teveel klanten op jou segment gekomen... dan ligt het dus ook niet aan jou verbinding of aan de wijkkast. Maar naar mijn weten weet Ziggo wel degelijk waar de probleemgebieden liggen, alleen ze kunnen/willen er 123 niets aan doen... kost veel geld zeg maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een beetje druilerige zondag middag en het is druk in downstream set 2 hier in mijn coaxsegment:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vh8hsM2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ArChie schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:04:
Een beetje druilerige zondag middag en het is druk in downstream set 2 hier in mijn coaxsegment:
[afbeelding]
Yup zit lekker tegen zijn limiet aan...
Ik denk dat hier vanmiddag ook een aantal mensen niet hun maximale sneheid gehaald hebben. Ik zit al ruim een maand met een 300mbit pakket met slechts 8 downstream kanalen op mijn TC7210 door een configuratiefout in mijn modemprofiel bij Ziggo, welke ze maar niet opgelost krijgen.
Vandaag best wel wat zitten downloaden en ik kwam inderdaad maar tot 34MByte/sec, waar ik er normaal 36,5Mbyte/sec haal, dus... op dat moment zullen die 8 kanalen lekker vol gezeten hebben.
Ik ben benieuwd wanneer Ziggo het probleem eindelijk eens opgelost heeft. Het speelt nu ruim een maand. Maandag word ik in ieder geval weer terug gebeld...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De F1 is begonnen en...... weg is de Ziggostream. Er zijn waarschijnlijk nog een paar prijsverhogingen nodig om de servercapaciteit op orde te krijgen. Gelukkig zijn er 'gratis streams' op het web die blijkbaar wel kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:08:
De F1 is begonnen en...... weg is de Ziggostream. Er zijn waarschijnlijk nog een paar prijsverhogingen nodig om de servercapaciteit op orde te krijgen. Gelukkig zijn er 'gratis streams' op het web die blijkbaar wel kunnen leveren.
Dit is pijnlijk, ja!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:23
ArChie schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:04:
[afbeelding]
Waar ik nieuwsgierig naar ben...kan je bij jou in de buurt zakelijk het 500Mbit pakket krijgen?

Je ziet dat het nogal wisselend is op welke plekken ze de 500Mbit aanbieden...ik heb het idee dat ze de 500Mbit alleen aanbieden in wijken waar meer dan voldoende capaciteit is.
Pagina: 1 ... 103 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.