Martinspire schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:19:
[...]
Leuk zo'n idee maar óf het wordt onbetaalbaar óf het is niet te krijgen. SPDIF is sowieso niet echt een populair formaat heb ik al gemerkt. Maar op zich kan ik het dus wel op mn pc aansluiten als ik de juiste kabels heb (daar heb ik immers ook al mn geluid op aangesloten via spdif-in). Ik weet alleen even niet of ik al een niewue controller heb met 3,5mm connector anders moet ik dus even zo'n kabeltje halen (met left/right/voice). Maar weet niet of ze die uberhaupt ergens hebben want volgens mij zijn dergelijke kabels ook niet populair (met 2 male stekkers dus)
Denk dat het wel "meevalt". Onbetaalbaar is het zekers niet. Ik ga er ook even vanuit dat vanwege jou gehoorstoornis je ook moeite hebt met positiebepaling van geluid en dat surround dus niet veel waarde heeft. We gaan dus voor een stereo oplossing
Men neme;
- 1 spdif adapter naar stereo
(link)
- 1 splitter om je een losse headphone + mic te combineren naar 1 stekker
(link)
- 1 drie kanaals mengpaneeltje
(link)
- Optioneel: Versterker mocht de output toch te zacht zijn.
Deze spullen bij elkaar is E 69,-. Zeker niet onbetaalbaar in mijn ogen. Dit is wel exclusief kabels maar dat is natuurlijk ook geen godsvermogen.
Hoe sluit je dit aan
Xbox -> Mengpaneel
- X1 optical in de spdif adapter
- output adapter in de CD aansluiting van het mengpaneel, stereo op het mengpaneel activeren
Controller (voice recieve) -> Mengpaneel
- Stop de splitter in de controller
- Headset output in de Line 1 van het mengpaneel
Controller (voice send)
- Stop de microphone kabel in de mic input van de splitter
Mengpaneel naar headset
- Steek de headset kabel in de headphone output van het mengpaneel.
Klaar!!
Eventueel, zoals gezegt, kan je het geluid van het mengpaneel nog naar een externe versterker halen om wat meer volume te krijgen. Neem een Denon ofzo en dan ben je 170 euro verder
(link)
Al met al, zeker niet onbetaalbaar en ik kan me voorstellen dat dit voor jou je spelplezier (en vooral die van andere

) kan verbeteren.
Let op, (de beetje standaard "ik neem geen aansprakelijkheid" uitspraak) geen garantie dat al deze spullen ook met elkaar werken. Stel dat, laat je goed voorlichten in de winkel!