Anoniem: 337891 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:46:
[...]
Misschien snap ik het niet maar hoe forward je poorten via zowel de modem als de router? Dat kan toch niet goed gaan lijkt me. Als ik weer eens hen geklungel met mijn netwerk, blijkt vaak dat ik te veel in heb lopen stellen waardoor het nog misser is dan voor ik begon. Alle instellingen op alle apparaten wissen en van vooraf aan beginnen is meestal de oplossing.
Heb je alles uit de modem getrokken, de modem een hard reset gegeven en de One daar op aangesloten?
Een modem alleen kan geen poorten forwarden, dit kan alleen als in het kabelmodem ook de routerfunctie actief is. Sluit je vervolgens een router aan op je kabelmodem heb je een router achter router, dat gaat inderdaad in 9 van de 10 gevallen niet goed. Kortom, wil je met een eigen router werken, ALTIJD door Ziggo de modem in bridge laten instellen. Dan handeld je eigen router het internetverkeer af, je kabelmodem blijft dan (simpel gezegd) alleen een IP adres uitdelen om een router op aan te sluiten en actief voor de telefoniefunctie.
Indien je geen krachtige router hebt is het aanbevelingswaardig je router zo min mogelijk te laten afhandelen, dus geen UPnP, geen (Dynamic) QoS en al helemaal de log-functie uit zetten. Aangezien een Xbox rechtstreeks aan internet hangen minder kwaad kan dan een PC zou je er voor kunnen kiezen om alleen het Xbox One IP adres in de DMZ in te vullen. In alle andere gevallen maak je gebruik van de Poort Forwarding,
Mocht je twijfels hebben hoe je DMZ moet staan (in mijn geval is het IP adres van mijn Xbox dus 192.168.1.30)
Poort forwarding is iets meer werk, je zal de 7 poorten die de Xbox nodig heeft dus handmatig in je router moeten invullen. Let op UDP/TCP, het poort nummer en dat je extern naar intern laat verwijzen,
Dus zo:
Waar door het er uit eindelijk ongeveer zo moet uit zien:
Dit alles doe je natuurlijk wel na dat je in de DHCP setting een reservering hebt gemaakt op basis van het mac-adres van je Xbox. Hier zie je bijvoorbeeld dat ik 2 reservingen heb. Waar van één voor de Xbox One

nexhil schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:04:
[...]
Ik had anders mijn Glas Experiabox gewoon vervangen voor een Asus router. Ik had alleen geen vaste telefoon meer. Ook dat was op te lossen maar dan had ik uiteindelijk 3 of 4 apparaten aan.
Je hebt helemaal gelijk, wanneer je geen telefonie afneemt en geen TV kijkt via je glasvezel verbinding kan je inderdaad vrij gemakkelijk je router vervangen. De meeste mensen hebben echter een glasvezelrouter met telefoniepoorten nodig.
[
Voor 32% gewijzigd door
Bullet NL op 25-03-2016 14:36
]