Mikayu schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:12:
[...]
Ja, ik heb hem op uncompressed staan bij HDMI audio.
Optical staat wel op bitstream of op disable ofzo, geen idee, gebruik geen opticalDie kan maximaal 5.1 doorgeven

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Mikayu schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:12:
[...]
Ja, ik heb hem op uncompressed staan bij HDMI audio.
Optical staat wel op bitstream of op disable ofzo, geen idee, gebruik geen opticalDie kan maximaal 5.1 doorgeven
Nee ik kijk geen netflix, en geloof ook niet dat ze meer dan DD 5.1 (AC3 @ 384kbit/s) aanbieden, dus je haalt op dat gebied geen winst met het schakelen naar uncompressed.Ninjetsu NL schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:28:
[...]
Dit is een interessante...
Kijk je wel eens netflix series? Zo ja, heb je dan ook gewoon een volledig veld met surround? Want ik heb m nu op bitstream met dolby staan. Waarom zou ik die om willen zetten richting 5.1 niet-gecomprimeerd?
Het fijne weet ik er ook niet van maar in mijn geval krijg ik dus standaard 7.2 i.p.v. 5.2 en in jou geval zou het kunnen zijn dat je iets meer hoort dan in bitstream, HDMI 5.1 audio heeft een iets hogere bitrate.Ninjetsu NL schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:28:
[...]
Dit is een interessante...
Kijk je wel eens netflix series? Zo ja, heb je dan ook gewoon een volledig veld met surround? Want ik heb m nu op bitstream met dolby staan. Waarom zou ik die om willen zetten richting 5.1 niet-gecomprimeerd?
Don't worry, ik zit vaak vlak voor de TV en dan hoor ik mijn achter speakers ook minder tot bijna niet.ourplayground schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:28:
[...]
pffft ik heb de xbox op stereo staan, voor mijn 2.0 surround setbevalt mij erg goed moet ik zeggen.
Op sich heb ik best een leuke set staan, een onkyo tx-nr 515 met 5 boston soundware xs speakers + sub, maar ik dacht altijd dat wanneer ik de receiver het allemaal lekker liet afhandelen door het gewoon in bitstream daarheen te sturen dat dat dan beter wasMikayu schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:35:
[...]
Nee ik kijk geen netflix, en geloof ook niet dat ze meer dan DD 5.1 (AC3 @ 384kbit/s) aanbieden, dus je haalt op dat gebied geen winst met het schakelen naar uncompressed.
Duw je er een Bluray in daarentegen ga je het verschil zeker meemaken als je een beetje degelijke set hebt staan
Als je via HDMI geluid doorstuurt is de ongecomprimeerde PCM audio natuurlijk beter je stuurt het 'lossless' Blu-Ray geluid of de respectievelijke 5,1 spel audio rechtstreeks naar de ontvanger.Ninjetsu NL schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:42:
[...]
Op sich heb ik best een leuke set staan, een onkyo tx-nr 515 met 5 boston soundware xs speakers + sub, maar ik dacht altijd dat wanneer ik de receiver het allemaal lekker liet afhandelen door het gewoon in bitstream daarheen te sturen dat dat dan beter wasVandaar de vraag.
Ah... dat betekent dat ik het eigenlijk gewoon via HDMI moet laten lopen?Winkiller schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:50:
[...]
Als je via HDMI geluid doorstuurt is de ongecomprimeerde PCM audio natuurlijk beter je stuurt het 'lossless' Blu-Ray geluid of de respectievelijke 5,1 spel audio rechtstreeks naar de ontvanger.
De bitstreaming Dolby Digital of DTS opties via optical is eigenlijk gelijk aan het comprimeren van de audio naar lagere bitrates vergeleken met HDMI audio.
Ik hoop dat ik het zo goed zeg.
Ja want dan is de bitrate van het audiosignaal hoger en dus zou je verwachten dat het geluid beter is.Ninjetsu NL schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:00:
[...]
Ah... dat betekent dat ik het eigenlijk gewoon via HDMI moet laten lopen?
[ Voor 92% gewijzigd door justifire op 14-12-2015 17:47 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Hoe zit het dan met je vertaging ( inputlag) van de audio , ik neem aan dat dit tijd kost om zoiets te verwerken over hdmi ,en dat wil je toch niet als gamer ?Winkiller schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:01:
[...]
Ja want dan is de bitrate van het audiosignaal hoger en dus zou je verwachten dat het geluid beter is.
Walking on the bright side of life
Er is geen vertraging, het HDMI audio signaal wordt (volgens mij) real time verwerkt door de versterker, anders zou je bij Blu-Ray films ook vertraging hebben met de audio en dat kan toch niet.Fe® schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:47:
[...]
Hoe zit het dan met je vertaging ( inputlag) van de audio , ik neem aan dat dit tijd kost om zoiets te verwerken over hdmi ,en dat wil je toch niet als gamer ?
Het coderen naar 5.1 intern op de Xbox en daarna weer decoderen van dat signaal op je versterker kost meer tijd dan dat het rechtstreeks en uncompressed via HDMI loopt.Fe® schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:47:
[...]
Hoe zit het dan met je vertaging ( inputlag) van de audio , ik neem aan dat dit tijd kost om zoiets te verwerken over hdmi ,en dat wil je toch niet als gamer ?
Ik zal vanavond eens omprikken , dan komt helaas mijn turtlebeach x41 volgens mij zonder audio ( toslink ) volgens mij kan de xdoos one geen hdmi en toslink ( passtrough ) tegijk aan . Daarom heb ik nu alles via tosslink en mijn versterker stuurt geen toslink retour als ik hdmi audio instuur ( pioneer vsx41) maar deed dit ook voor input lagMikayu schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:28:
[...]
Het coderen naar 5.1 intern op de Xbox en daarna weer decoderen van dat signaal op je versterker kost meer tijd dan dat het rechtstreeks en uncompressed via HDMI loopt.
Maar dan nog zal dit maximaal 1ms duren waar de gemiddelde TV er ruim 20ms over doet om eindelijk de frame te laten zien, dus van lag zal je niks merken. Echter wel in de kwaliteit van het geluid
Dit zou je idd even moeten proberen tegelijk, maar ik gok wel dat dat kan. Volgens mij had ik vroeger met een 360 een soortgelijk ietsFe® schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:00:
[...]
Ik zal vanavond eens omprikken , dan komt helaas mijn turtlebeach x41 volgens mij zonder audio ( toslink ) volgens mij kan de xdoos one geen hdmi en toslink ( passtrough ) tegijk aan . Daarom heb ik nu alles via tosslink en mijn versterker stuurt geen toslink retour als ik hdmi audio instuur ( pioneer vsx41) maar deed dit ook voor input lag
Verwijderd
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2015 19:42 ]
Is het niet logischer om die vraag te stellen vóórdat je iets aanschaft?Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:37:
Net even voor 28 euries digitale versie van rise of the tombraider aangeschaft.
Is het wat? Iemand al ervaring mee?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Of om even wat post terug te lezen / zoekfunctie gebruiken, alvorens deze vraag te stellen ?Rossi46 schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:58:
[...]
Is het niet logischer om die vraag te stellen vóórdat je iets aanschaft?
[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 14-12-2015 21:05 ]
Vette game , goed verhaal en tegenwoordig in het Nederlands te spelen ! Have funVerwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:37:
[ Voor 22% gewijzigd door rened80 op 14-12-2015 21:18 ]
The Witcher niet?justifire schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:05:
[...]
Of om even wat post terug te lezen / zoekfunctie gebruiken, alvorens deze vraag te stellen ?
Maar om je vraag te beantwoorden, voor mij is dit na Batman Arkham Knight de game van 2015.
Voor toelichting op dit antwoord moet je even wat posts terug lezen
Dat lijkt mij zo'n prachtige game! Samen met Cuphead dé "alternative" game die ik absoluut aan ga schaffen
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:37:
Ik heb nog een vraag.
Ik heb sinds kort een externe schijf aangesloten en download nu direct naar deze schijf.
Kan het kloppen dat dit vele malen sneller gaat als naar de normale schijf?
Dat vraag ik mij ook af. Geen enkele regio komt ook maar in de buurt van de 28 eurorened80 schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:17:
[quote]
Das goedkoop. Waar heb je die aangeschaft?
[ Voor 62% gewijzigd door Rossi46 op 14-12-2015 21:29 ]
Verwijderd
Ben halverwege The Witcher begonnen met BAK en sindsdien The Witcher niet meer aangeraakt.
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 14-12-2015 21:59 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Nou ja wennen vind ik niet erg.. maar ben zelf een designer en dan erger ik me enorm als er niet over dingen is nagedacht.. zeker van een bedrijf zoals Microsoft die vol geld heeft.. je merkt aan alles dat de interface is opgezet voor een media apparaat niet een console.. en kon je de interface nou nog is een beetje wijzigen zou dat fijn zijn.. en dan heb ik het nog niet eens over dat ie niet mooi is ookHoedje schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:58:
Jij hebt zeker geen Kinect? Ik zeg "Xbox Use A Code", vervolgens hou ik het papiertje voor Kinect en hij gaat downloaden
Ik kan mij voorstellen dat het even wennen is, na de PS4. Je ziet de laatstgespeelde spellen / apps en daaronder kun je shortcuts toevoegen naar apps/spellen die je snel wilt bereiken.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2015 22:03 ]
Verwijderd
Je kan kleurtjes aanpassen zag ik maar ik snap niet waarom ik die metro interface blokjes niet bovenaan kan zetten.. dat zou al zoveel schelen.. snap dit soort dingen echt niet. De 360 interface was goed over nagedacht.. het werkte makkelijk en snel.. De ps3 interface was een verschrikking vergelijken met de 360... en nu is het andersom.. dat kan toch niet... Welke debiel ontwerp daar?justifire schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:06:
Je kan het dashboard wel enigzins aanpassen en er zijn ook shortcuts.
Zoals de trigger indrukken om naar je games te springen.
Wat een kansloos verhaalVerwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:50:
Goed het zat er aan te komen om een Xbox One te kopen voor de exclusives.. had tot nu toe een 360 en een ps4 ( was bewust overgestapt naar ps4 vanaf vorige gen vanwege microsoft's gefaaaaal)
Anyway.. kom je thuis en ga je de one Installen.. tot zo ver smoooth like butter.. Dan word het tijd om je game te downloaden die bij me pakket zat, tomb raider in dit geval.. Ben je eerst een half uur bezig in die interface te zoeken waar je de code moet invoeren.. Kom je er achter dat je los de store moet "opstarten" voordat je dat kan... mmmkay.. Settings dan maar nadat ie download.. weer laden en de settings opstarten.. mmkay.. Goed alles ingesteld.. ik wil nu me home screen wijzigen want mijn vriendin gaat straks tomb raider spelen en dan moet ze het spel wel kunnen vinden.. staat onderin op de home onder allerlei reclame en troep.. rara.. kan je niet wijzigen... Sorry maar 1 van mijn stagaire's kan een betere interface ontwerpen.. Hoe kan een bedrijf als Microsoft zo'n slechte interface neerzetten na zo'n geweldige intuitieve interface als de 360.... De ps4 interface is veel fijner werken.. wat wil je op een console.. games spelen.. Op de one wil ik blijkbaar eerst reclame zien.. en me rot zoeken naar settings en wachten op laad schermen... wat een gefaaaaaal zeg......
Verwijderd
SorryRossi46 schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:16:
[...]
Wat een kansloos verhaal![]()
Van de helft van de dingen die je beschrijft, heb ik niet eens een idee wat je precies bedoeltWellicht de volgende keer proberen in normale Nederlandse zinnen? En check je spelling.
Man-man-man...
haha! Die reactie vind ik dan wel weer mooiVerwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:18:
[...]
Sorryik mag dan visueel goed zijn maar tekst is bij mij dramatisch.. ben dislectisch.. neemt niet weg dat ik geen gelijk heb
Verwijderd
Ik hoop het.. Ik had een ps4 like interface verwacht waar ik makkelijk en snel kan gamen... we gaan het zienRossi46 schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:20:
[...]
haha! Die reactie vind ik dan wel weer mooi![]()
Verder moet je gewoon even wennenKomt goed.
Als mijn Xbox opstart hoef ik maar een keer de rechter trigger te squeezen en ik ben bij ' mijn pins ' waar ik dus al mijn games en apps neerzet. Sowieso, het laatst gespeelde spel staat vrij prominent in beeld... Als ik wil gamen kijk ik daar naar, de ads zie ik niet eens. Lekker boeiend.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:20:
[...]
Ik hoop het.. Ik had een ps4 like interface verwacht waar ik makkelijk en snel kan gamen... we gaan het zien
Voor een maand terug was het allemaal zoals je beschreef, maar helaas pindakaas. Ik ben ook geen happy XBO fanboy met het huidige dashboard maar we zullen het er mee moeten doen denk ik.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:20:
[...]
Ik hoop het.. Ik had een ps4 like interface verwacht waar ik makkelijk en snel kan gamen... we gaan het zien
Verwijderd
w8 ff dus de eerste interface was beter als wat we nu hebben??? Ik heb die niet meegemaakt namelijk... welke amateur is hiermee bezig geweest?Winkiller schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:25:
[...]
Voor een maand terug was het allemaal zoals je beschreef, maar helaas pindakaas. Ik ben ook geen happy XBO fanboy met het huidige dashboard maar we zullen het er mee moeten doen denk ik.
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:28:
[...]
w8 ff dus de eerste interface was beter als wat we nu hebben??? Ik heb die niet meegemaakt namelijk... welke amateur is hiermee bezig geweest?
Verwijderd
Dat ja!! dat is toch vele malen gebruiksvriendelijker dan de interface die er nu staat.. waarom is dat veranderd?
Dit soort zeurpieten zijn altijd wel schattig. Ik zet m'n Xbox aan en ik duw op op A en ik speel verder in de game waar ik mee bezig ben. Heel af en toe klik ik op pijltje naar beneden en a en speel ik een ander spelletje.....Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:28:
[...]
w8 ff dus de eerste interface was beter als wat we nu hebben??? Ik heb die niet meegemaakt namelijk... welke amateur is hiermee bezig geweest?
Verwijderd
Professionele interface ontwerper zeurpiet dan op zijn minstgiantgiantus schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:44:
[...]
Dit soort zeurpieten zijn altijd wel schattig. Ik zet m'n Xbox aan en ik duw op op A en ik speel verder in de game waar ik mee bezig ben. Heel af en toe klik ik op pijltje naar beneden en a en speel ik een ander spelletje.....
Ik vindt jou reactie tweakers onwaardig, ga lekker op FOK.nl zeuren.giantgiantus schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:44:
[...]
Dit soort zeurpieten zijn altijd wel schattig.
[ Voor 27% gewijzigd door Winkiller op 14-12-2015 23:25 ]
Gaaf zeg! Overigens, ik had een ps4 en daar vond ik de interface weer wat vervelender.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:46:
[...]
Professionele interface ontwerper zeurpiet dan op zijn minst
Verwijderd
Als je evenveel tijd investeert in het menu doorgronden als dat je doet met hier schreeuwen over slechte design dan snap je het hele menu.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:46:
[...]
Professionele interface ontwerper zeurpiet dan op zijn minst
Verwijderd
Een goede interface is intuïtief en heeft geen tijd nodig om door te hebben (zeker geen hulp want dan heeft de designer echt steken laten vallen). Het leert de gebruiker gaarne weg hoe het werkt zonder dat deze daar eigenlijk moeite voor hoeft te doen. Een goede designer anticipeert daarop. Van iemand die alle consoles heeft gehad van 360, ps3, wii, wiiu ps4 en nu one kan ik je zeggen dat de one Interface ronduit slecht ontworpen is en niet over nagedacht vanuit een UX standpunt.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:49:
[...]
Als je evenveel tijd investeert in het menu doorgronden als dat je doet met hier schreeuwen over slechte design dan snap je het hele menu.
Google: Xbox uservoice. Daar heeft feedback geven op de UI wel zin.![]()
Als je hulp wil bij hoe het in elkaar steekt, zijn er hier vast mensen die je op weg willen helpen.
Neemt niet weg dat ik geen gelijk heb.![]()
Stop maar, dit ga je nooit winnen, laat het maar rusten.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:54:
[...]
Een goede interface is intuïtief en heeft geen tijd nodig om door te hebben (zeker geen hulp want dan heeft de designer echt steken laten vallen). Het leert de gebruiker gaarne weg hoe het werkt zonder dat deze daar eigenlijk moeite voor hoeft te doen. Een goede designer anticipeert daarop. Van iemand die alle consoles heeft gehad van 360, ps3, wii, wiiu ps4 en nu one kan ik je zeggen dat de one Interface ronduit slecht ontworpen is en niet over nagedacht vanuit een UX standpunt.
En voor een bedrijf als Microsoft is dat gewoon echt slecht!
Ik meen het serieus. Speel een spel, stop ermee, zet je X1 uit, weer aan en klik op A en je speelt je game. Direct daaronder staan 5 andere games die je recent hebt gespeeld.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:54:
[...]
Een goede interface is intuïtief en heeft geen tijd nodig om door te hebben (zeker geen hulp want dan heeft de designer echt steken laten vallen). Het leert de gebruiker gaarne weg hoe het werkt zonder dat deze daar eigenlijk moeite voor hoeft te doen. Een goede designer anticipeert daarop. Van iemand die alle consoles heeft gehad van 360, ps3, wii, wiiu ps4 en nu one kan ik je zeggen dat de one Interface ronduit slecht ontworpen is en niet over nagedacht vanuit een UX standpunt.
En voor een bedrijf als Microsoft is dat gewoon echt slecht!
Verwijderd
Ahh check dus als ik een game wilt spelen.. xbox uit.. en aan en dan A en dan kan ik meteen gamen.. gebruiksvriendelijkheid den top!giantgiantus schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:56:
[...]
Ik meen het serieus. Speel een spel, stop ermee, zet je X1 uit, weer aan en klik op A en je speelt je game. Direct daaronder staan 5 andere games die je recent hebt gespeeld.
Lol. Ik bedoel eigenlijk dat ik daadwerkelijk niet op meer dan twee knopjes duw als ik wil gamen. Maargoed, ik was zelfs tevreden geweest met een lijstje met games onder elkaar. Ik koop games via de browser en als ik m'n Xbox aanzet staat de game er wel.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:57:
[...]
Ahh check dus als ik een game wilt spelen.. xbox uit.. en aan en dan A en dan kan ik meteen gamen.. gebruiksvriendelijkheid den top!
Verwijderd
Zal even moeten wachten want laat mijn vriendin hem eerst spelen die is helemaal gek van Tomb Raider / Uncharted type games etcgiantgiantus schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:02:
[...]
Lol. Ik bedoel eigenlijk dat ik daadwerkelijk niet op meer dan twee knopjes duw als ik wil gamen. Maargoed, ik was zelfs tevreden geweest met een lijstje met games onder elkaar. Ik koop games via de browser en als ik m'n Xbox aanzet staat de game er wel.
Anyway, geniet van tomb raider. Een van de betere games van het afgelopen jaar voor mij.
Ik snap je punt, maar in principe heb je als je start alleen aan de rechterkant "reclame" (al is het veelal nieuws bij mij of nieuwe releases). Groot in het midden staat je laatste game en daaronder je vorige apps en games. Dan helemaal onderin je gepinde games en apps. Dat doe je gewoon 1x instellen en klaar is kees Drchop. Ik snap niet hoe dat moeilijk kan zijn. Verder heb je tabbladen voor community en de store, plus als je naar links gaat kun je naar je vriendenlijst, party en weet ik wat (serieus, dit werkt echt handiger dan de vorige dash).Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:57:
[...]
Ahh check dus als ik een game wilt spelen.. xbox uit.. en aan en dan A en dan kan ik meteen gamen.. gebruiksvriendelijkheid den top!
[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 14-12-2015 23:23 ]
Ik vraag mij dan een ding af na het lezen (Ontcijferen) van je verhaal. Waar vul je bij de PS4 dan precies game codes in?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Bij de store, maar daar is duidelijk dat je bij de store bent.. bij de one dacht ik bij de store te zitten maar was een soort vage voorpagina voor de store.. en je moest de store apart laden / opstarten.. dat is bij de ps4 gewoon instant / onderdeel van de interfaceDonstil schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:35:
[...]
Ik vraag mij dan een ding af na het lezen (Ontcijferen) van je verhaal. Waar vul je bij de PS4 dan precies game codes in?
Ja precies. Ook gewoon in de store dusVerwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:07:
[...]
Bij de store, maar daar is duidelijk dat je bij de store bent.. bij de one dacht ik bij de store te zitten maar was een soort vage voorpagina voor de store.. en je moest de store apart laden / opstarten.. dat is bij de ps4 gewoon instant / onderdeel van de interface
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Wellicht een tip. De store in de browser werkt oneindig veel prettiger en sneller.Lekker Ventje schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 06:50:
Om eerlijk te zijn heb ik afgelopen week ook moeten zoeken voor ik codes van giftcards in kon vullen, dat had wat handiger gemogen. Van reclame heb ik geen last. Er is 1 tegel met reclame te zien maar dat is niet eens storend, valt me zelfs nauwelijks op. Eigenlijk dus hele slechte reclame![]()
Niet geheel verrassend dat Fable (weer al) met een aantal maanden uitgesteld is, wellicht dat ze dat gebruiken om wat meer positieve reacties te krijgen. Ik hoop de game zelf te kunnen spelen nu ze 100.000 extra beta invites uitzenden.
Verwijderd
SW BF nu al in de aanbieding? Omdat het zo goed loopt of omdat het zo geflopt is?Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:58:
http://majornelson.com/20...ld-and-spotlight-sale-33/
Deals with gold voor deze week. Veel EA spul dat al eerder met korting verkrijgbaar was.
Let op: als je iets koopt via deze link is het daarna misschien onvindbaar in de doolhof van je console.
[ Voor 37% gewijzigd door Notna op 15-12-2015 08:15 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Beltoni op 15-12-2015 09:27 ]
Ik heb ook geen last van het nieuwe UI, werkt inderdaad een stuk vlotter dan de oude..Beltoni schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:26:
Verklaar mij maar voor gek maar ik vind de nieuwe UI heerlijk. Party's werken een stuk sneller en een game vinden en opstarten is ook nog nooit zo snel geweest. Kan me niet herinneren dat ik ergens tegenaan ben gelopen in de store terwijl ik toch het merendeel van mijn games digitaal koop.
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
Eens. Dennis, heb jij deze gewoon digitaal gekocht? Ik vraag me af of ik dan nog rekening moet houden met bv de regio.Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:38:
Het nieuwe dashboard werkt prima inderdaad.
Ik hoop dat Black Ops 1 ZSM bij mijn Xbox One games komt te staan.
Het is wachten op dit nieuws van Major Nelson.
Martin, jij zal een prima Microsoft Xbox medewerker zijn in een hoog geplaatste marketing functie.Martinspire schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:22:
[...]
Ik snap je punt, maar in principe heb je als je start alleen aan de rechterkant "reclame" (al is het veelal nieuws bij mij of nieuwe releases). Groot in het midden staat je laatste game en daaronder je vorige apps en games. Dan helemaal onderin je gepinde games en apps. Dat doe je gewoon 1x instellen en klaar is kees Drchop. Ik snap niet hoe dat moeilijk kan zijn. Verder heb je tabbladen voor community en de store, plus als je naar links gaat kun je naar je vriendenlijst, party en weet ik wat (serieus, dit werkt echt handiger dan de vorige dash).
Ik snap dat je denkt van "wat is dit muf" maar dit is typisch zo'n interface waar je best wat aan mag wennen. Simpelweg omdat je het vaker dan 1x gaat gebruiken. Sites moeten vooral vanaf moment 1 intuïtief zijn, voor andere apparatuur hoeft dat niet perse. En omdat de X1 meer is dan alleen een gameconsole (we zitten tenslotte niet meer in 1992), heb je automatisch meer navigatie-opties.
Code invoeren is inderdaad wat lastiger gemaakt, maar als het goed is staat ook bij elke code die wordt uitgegeven, waar je hem moet invoeren. Ik denk trouwens dat ze dat nog wel wat makkelijker gaan maken bij de store, want je bent niet de enige die wat moest zoeken.
De PS4 lijkt op het oog veel simpeler, maar als je daar wat meer mee wilt doen, dan gaat dat ineens minder fijn. Een slome library, settings die eindeloos verstopt zijn, opzetten van een party of uberhaupt navigeren naar een game die je wilt kopen. Dat werkt omslachtiger. Naast het feit dat sinds de Win10 dashboard, downloaden echt weer snel gaat, daar waar de PS4 nog steeds even stroperig download.
Geef de interface even, dan zul je zien waarom het wel prima werkt. En zeker ook gebruik maken van instant resume en auto-downloads (wat overigens de PS4 ook heeft).
Ik heb gezien zijn positieve houding naar alles wat MS is zelfs een tijdje gedacht dat ie ervoor betaald werdWinkiller schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:00:
[...]
Martin, jij zal een prima Microsoft Xbox medewerker zijn in een hoog geplaatste marketing functie.![]()
Jij kan ons blijkbaar vertellen waarom wij iets nodig hebben wat we eigenlijk niet nodig hebben.
Ik vindt het nieuwe dashboard ook niet prettig en ik denk niet dat ik daar anders over ga denken als ik er meer aan gewend ben geraakt, ik vindt het lomp, niet handig en ook nog eens trager dan voorheen.
[ Voor 19% gewijzigd door Tomba op 15-12-2015 11:17 ]
Tomba schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:15:
[...]
Ik heb gezien zijn positieve houding naar alles wat MS is zelfs een tijdje gedacht dat ie ervoor betaald werd(wat gezien zijn 'werktijden op Tweakers' financieel best interessant zou zijn voor m
)
Met het nieuwe dashboard hoef je amper op je home te zijn.Winkiller schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:00:
Ik vindt het nieuwe dashboard ook niet prettig en ik denk niet dat ik daar anders over ga denken als ik er meer aan gewend ben geraakt, ik vindt het lomp, niet handig en ook nog eens trager dan voorheen.
Ik snap niet goed waarom jij niet snapt dat niet iedereen verandering een verbetering vindt.Ereaser schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:42:
[...]
Met het nieuwe dashboard hoef je amper op je home te zijn.
Friends, party en messages zitten allemaal onder het snap menu.
Als je van game wilt wisselen ga je naar home en zie je de game die je nu speelt + 4/5 andere recent gespeelde titels en daar onder je 'pins'.
Games/Deals with Gold staat ook allemaal op home.
Als je je friend feed wilt bekijken is dat 1 tab naar rechts.
Snap niet zo goed wat daar lomp/traag aan is?
Dat snap ik wel dat dat zo kan zijn (*cough* YouTube *cough*).Winkiller schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:55:
[...]
Ik snap niet goed waarom jij niet snapt dat niet iedereen verandering een verbetering vindt.![]()
In mijn geval en de manier waarop ik de XBO gebruik vindt ik het nieuwe dashboard gewoon niet fijn.
Het is geen groot probleem maar ik vond het oude dashboard gewoon prettiger en overzichtelijker.
Gamertag: timmie271
Verwijderd
Black Ops 1 en de bijbehorende DLC heb ik toen digitaal op de Xbox 360 gekocht.giantgiantus schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:47:
Eens. Dennis, heb jij deze gewoon digitaal gekocht? Ik vraag me af of ik dan nog rekening moet houden met bv de regio.
Er staat een fabricage datum op sticker, die moet dus ergens 2013 zijn. De controller is nog wel de meest herkenbare, daar een day one logo op.JVA18 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:30:
Ik heb een vraagje,
Ik wil graag een Xbox One (Day One edition) aan mijn collectie toevoegen, maar hoe kan ik verifiëren of het een Day editie betreft? Er zit een zwarte doos bij en een controller waar dit op staat.
Zijn er verder aan console zelf ook nog fysieke kenmerken te zien? Of staat er bijvoorbeeld een serienummer op de doos die overeen moet komen?
Alvast bedankt
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als iets als onoverzichtelijk wordt ervaren en de gebruiker meer moeite moet doen om ergens te komen is het systeem lomp en traag. Daarnaast is het me opgevallen dat als ik de HOME knop indruk op de AB het langer duurt voordat de XBO reageert. Ik vindt dat ik teveel moet scrollen, vooral naar beneden om ergens te komen wat de ervaring niet beter maakt. Maar nogmaals dit is persoonlijk, niet iedereen is tevreden over hetzelfde produkt.Ereaser schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:01:
[...]
Maar in dit geval snap het ik het omdat het nieuwe dashboard juist sneller is, daarom vroeg ik me af wat jij er zo lomp/traag aan vind.
Jammer, de doos en controller zijn inderdaad herkenbaar, maar wil graag weten of de console ook origineel is.SinergyX schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:33:
[...]
Er staat een fabricage datum op sticker, die moet dus ergens 2013 zijn. De controller is nog wel de meest herkenbare, daar een day one logo op.
Heb je al een keer geprobeerd om RT in te drukken als je naar beneden wilt? Ik hoef namelijk vrijwel nooit te scrollen. Behalve dan bij mijn vriendenlijst maar dat is een beetje mijn eigen fout.Winkiller schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:37:
[...]
Als iets als onoverzichtelijk wordt ervaren en de gebruiker meer moeite moet doen om ergens te komen is het systeem lomp en traag. Daarnaast is het me opgevallen dat als ik de HOME knop indruk op de AB het langer duurt voordat de XBO reageert. Ik vindt dat ik teveel moet scrollen, vooral naar beneden om ergens te komen wat de ervaring niet beter maakt. Maar nogmaals dit is persoonlijk, niet iedereen is tevreden over hetzelfde produkt.![]()
Verder vindt ik het wel best, ik zal er mee moeten werken of het ding verkopen. Ik hou er nu over op, het heeft geen toegevoegde waarde in mijn ogen om hierover door te zeuren. Daarnaast is een kritisch geluid soms wel welkom in een onderwerp waar veel fanboys rond hangen die alles maar goed praten.
De console zelf heeft geen specifieke eigenschappen van een day one, buiten de productiedatum (MFG.date). Jammer, het had collectors value kunnen worden.JVA18 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:39:
Jammer, de doos en controller zijn inderdaad herkenbaar, maar wil graag weten of de console ook origineel is.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Beltoni schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:46:
[...]
Heb je al een keer geprobeerd om RT in te drukken als je naar beneden wilt? Ik hoef namelijk vrijwel nooit te scrollen. Behalve dan bij mijn vriendenlijst maar dat is een beetje mijn eigen fout.
Dat verklaart in ieder geval waarom je geen goede gamer bentWinkiller schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:09:
[...]
[afbeelding]
9 van de 10 keer gebruik ik dit hulpmiddel, daar zit geen RT op.
Beltoni schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:13:
[...]
Dat verklaart in ieder geval waarom je geen goede gamer bent
Ah ok, ik was alleen benieuwd naar hoe jij het als lomp ervaartWinkiller schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:37:
[...]
Als iets als onoverzichtelijk wordt ervaren en de gebruiker meer moeite moet doen om ergens te komen is het systeem lomp en traag. Daarnaast is het me opgevallen dat als ik de HOME knop indruk op de AB het langer duurt voordat de XBO reageert. Ik vindt dat ik teveel moet scrollen, vooral naar beneden om ergens te komen wat de ervaring niet beter maakt. Maar nogmaals dit is persoonlijk, niet iedereen is tevreden over hetzelfde produkt.![]()
Verder vindt ik het wel best, ik zal er mee moeten werken of het ding verkopen. Ik hou er nu over op, het heeft geen toegevoegde waarde in mijn ogen om hierover door te zeuren. Daarnaast is een kritisch geluid soms wel welkom in een onderwerp waar veel fanboys rond hangen die alles maar goed praten.
[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 15-12-2015 13:52 ]
https://www.4launch.nl/pr...ite-voor-Xbox-One--zwart-Donstil schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:51:
Iemand nog een Tip voor een Elite Controller?
Ik krijg namelijk net te horen van Bol.com dat mijn order van eind November pas halverwege januari uitgeleverd gaat worden, dit terwijl hij al die tijd op 15 december stond (en bij bestellen 5-10 dagen).
Microsoft store ? Is volgens mij gewoon op voorraad.Donstil schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:51:
Ik krijg namelijk net te horen van Bol.com dat mijn order van eind November pas halverwege januari uitgeleverd gaat worden, dit terwijl hij al die tijd op 15 december stond (en bij bestellen 5-10 dagen).
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Ja! Kopen dat dingDonstil schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:51:
MSStoreIk krijg namelijk net te horen van Bol.com dat mijn order van eind November pas halverwege januari uitgeleverd gaat worden, dit terwijl hij al die tijd op 15 december stond (en bij bestellen 5-10 dagen).
[ Voor 7% gewijzigd door Bullet NL op 15-12-2015 14:03 ]
Danke danke, is besteld inmiddels
Kinect is best leuk, ik heb de Xbox on Canada staan en dan werkt de Engelse voicecommand heel goed.RobertoBravo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:13:
Hallo,
Na jaren 360, wil ik binnenkort (deze maand) een Xbox aanschaffen en ik heb twee vraagjes,
Hoeveel van jullie gebruiken de TV functie van de Xbox, en ervaren jullie dit als handig of omslachtig.
Gebruiken jullie de Kinect, of helemaal niet? Het lijkt mij wel leuk/handig (Xbox on, Xbox Netflix etc) maar misschien vinden jullie dat er te veel nadelen aan zitten (snelheid, werkt niet altijd?).
Beide vragen zijn dus vooral op het dagelijks gebruik toegespitst (gebruik je du functies na een tijd nog of nooit) want dit kom ik in de meeste reviews niet tegen.
Bvd
Dagelijks, ik gebruik alleen de One guide niet omdat ik die te traag vindt.RobertoBravo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:13:
Hoeveel van jullie gebruiken de TV functie van de Xbox, en ervaren jullie dit als handig of omslachtig.
Dagelijks om ons automatisch aan te melden, en af en toe om met Anna van Forza Horizon 2 te communiceren.Gebruiken jullie de Kinect, of helemaal niet? Het lijkt mij wel leuk/handig (Xbox on, Xbox Netflix etc) maar misschien vinden jullie dat er te veel nadelen aan zitten (snelheid, werkt niet altijd?).
Zowel Plex als Netflix werken hier gewoon met voicecommando's... je moet alleen eerst Xbox Select zeggen..SinergyX schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:18:
TV gebruikte ik sinds dag 1, probleem is recent dat er een enorme vertraging/hapering zit bij bv switchen van zenders, dat ik m'n humax nu weer direct heb aangesloten. Mogelijk dat jij er geen last van hebt, maar mij werd het gewoon irritant. Zou dit zijn opgelost, ga ik weer vrolijk verder met humax op de TV-ingang. (ik heb ook een USB decoder).
Kinect, is het die 100 euro waard? Ik praat regelmatig tegen dat ding, xbox go to, xbox record that, af en to Skype, dat het voor mij wel waard is. Ook zijn er wat games die bijzonder netjes werken, zijn er helaas niet bijzonder veel.
Let wel, netflix lijkt nog steeds niet met kinect te werken, daar kan je met voice dus niets mee doen.
Xbox Live Gamertag: Greyfox1987
Thnx voor de tip, ruiling bij bol.com geannuleerd en besteld bij MSstoredanplo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:57:
[...]
Microsoft store ? Is volgens mij gewoon op voorraad.
http://www.microsoftstore...oller/productID.326828700
Ik heb deze functie afgelopen week ontkoppelt. Ik zie er geen voordelen van in. Op zich is het niet erg omslachtig om te gebruiken.RobertoBravo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:13:
Hallo,
Na jaren 360, wil ik binnenkort (deze maand) een Xbox aanschaffen en ik heb twee vraagjes,
Ik gebruik de Kinect, dat wil zeggen: mijn vriendin gebruikt de Kinect voor fitness.Gebruiken jullie de Kinect, of helemaal niet? Het lijkt mij wel leuk/handig (Xbox on, Xbox Netflix etc) maar misschien vinden jullie dat er te veel nadelen aan zitten (snelheid, werkt niet altijd?).
Maar vind ik niet echt een manier dat ook echt werkt, in de tijd dat je eindelijk wat geselecteerd heb, had je met de controller al 2 afleveringen verder gezeten.greyfox1987 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:47:
Zowel Plex als Netflix werken hier gewoon met voicecommando's... je moet alleen eerst Xbox Select zeggen..Dan komen alle beschikbare commando's tevoorschijn.
Ben jij mal, een standaard controller is meer dan afdoende !!
[ Voor 15% gewijzigd door justifire op 15-12-2015 15:04 ]
Omdat ik mijn console op Nederland heb staan mag ik mijn Kinect van MS alleen gebruiken in spellen, zeker nu ze in de NXE gestures eruit gesloopt hebben.RobertoBravo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:13:
[..]
Gebruiken jullie de Kinect, of helemaal niet? Het lijkt mij wel leuk/handig (Xbox on, Xbox Netflix etc) maar misschien vinden jullie dat er te veel nadelen aan zitten (snelheid, werkt niet altijd?).
[..]
Kan je niet naderhand alsnog je console op USA zetten dan?Tomba schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:05:
[...]
Omdat ik mijn console op Nederland heb staan mag ik mijn Kinect van MS alleen gebruiken in spellen, zeker nu ze in de NXE gestures eruit gesloopt hebben.
De enige spellen die ik er voor heb (Kinect Sport en Xbox Fitness) krijgen niet echt veel gametijd dus achteraf heb ik er wel spijt van. Mijn eigen schuld overigens, ik had niet verwacht dat ik mijn Console om moest zetten naar USA om uberhaupt dat ding te kunnen gebruiken
Tuurlijk kan dat maar dan is de console zelf ook volledig Engels etc en daar heb ik geen behoefte aanRobertoBravo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:09:
[...]
Kan je niet naderhand alsnog je console op USA zetten dan?
Euh...ik zou stoppen dan moet jij ook niet opnieuw olie op het vuur gooien.justifire schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:03:
[...]
Ben jij mal, een standaard controller is meer dan afdoende !!
En dan die hele NXOE, pffff kan alles niet gewoon bij het oude blijven
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq