My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zooo dat is nog een lange periodeSpoekGTi schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:36:
[...]
Nee want DAT doen ze dan weer nietik mag zelf niet eens unboxen helaas, iets met kerstkado enzo
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Dat klink als een projectje om ze werkend te maken, gewoon het uurwerk uit een andere klok slopen en voorzichtig hier achter installeren.Notna schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:56:
[...]
Hier was hij een uur terug aangekomen
Wijzers van de klok kan je overigens bewegenJammer dat het geen echte klok is.
[ Voor 49% gewijzigd door Mikayu op 23-10-2015 14:17 ]
Xbox Live: Ofthewell NL
Nice, dat zelfde gevoel heb ik ook als ik weer naar een 360 controller grijpHairball schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:30:
Ik heb zojuist de Elite console opgepikt en ik moet zeggen dat de controller echt wel een stukje vakwerk is. De kwaliteit druipt er van af. Waar de standaard controller nog wel een kraakjes en bewegingkjes heeft heb je hier het gevoel dat het ding strak in elkaar zit.
Ik heb een day 1 controller en een nieuwere bij mijn "oude" xbox one. Daar zit al bijzonder veel verschil in, maar die Elite controller is wat mij betreft een straatlengte voor op de andere. De flippers aan de onderkant zitten voor mij trouwens precies op de juiste plaats.Mikayu schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:38:
[...]
Nice, dat zelfde gevoel heb ik ook als ik weer naar een 360 controller grijp
Alleen jammer dat nog meer knoppen onthouden helemaal vervelend wordt
Ik ben bang om het te gaan gokken... Straks betaal ik 150 euro voor iets wat van veel mindere kwaliteit is dan iets dat 10 jaar geleden ~50 euro kostte en tot op de dag van vandaag mishandeld kan worden zonder ook maar 1 mankement of disconnect.
Ik kan je garanderen dat de Elite Controller beter voelt dan de 360 controller. Heb ze even naast elkaar gelegd. Of de Elite Controller €150,- waard is..... Tja... Dat weet ik nog niet.Mikayu schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:17:
Mijn nieuwste is van net voordat het model met jackplug uit kwam. Maar je weet nooit hoe lang die al in de winkel heeft gelegen... Alle 3 mijn controllers van verschillende leeftijden zijn vrijwel hetzelfde (hooguit een ander plaatje op de knopjes) en voelen lang niet zo degelijk aan als die van de 360.
Ik ben bang om het te gaan gokken... Straks betaal ik 150 euro voor iets wat van veel mindere kwaliteit is dan iets dat 10 jaar geleden ~50 euro kostte en tot op de dag van vandaag mishandeld kan worden zonder ook maar 1 mankement of disconnect.
Helaas zijn mijn downloads niet vooruit te branden waar kan dat aan liggen? Ik weet dat het hier vaak over trage Downloads gaat en iedereen roept van alles maar wat is nu DE oplossing?
1. Portforwards makenschumi1986 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:53:
Ik heb sinds deze week KPN glasvezel Internet, mijn xbox zit op wifi en de detailed netwerk settings van de xbox zegt dat mijn download snelheid 56mb/s is en de upload 41mb/s is best prima toch?
Helaas zijn mijn downloads niet vooruit te branden waar kan dat aan liggen? Ik weet dat het hier vaak over trage Downloads gaat en iedereen roept van alles maar wat is nu DE oplossing?
2. Trek een kabel
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Heb de xbox even op de kabel gehad en het leek niet echt te versnellen
Ligt er een beetje aan wat je voor snelheid krijgt natuurlijk.schumi1986 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:53:
Ik heb sinds deze week KPN glasvezel Internet, mijn xbox zit op wifi en de detailed netwerk settings van de xbox zegt dat mijn download snelheid 56mb/s is en de upload 41mb/s is best prima toch?
Als je 60 mbit glasvezel hebt dan in 56 prima. Heb je 500/500 liggen ja dan is 56 wel wat weinig
Heb idd 60mbit, hoe zou de wifi zich verhouden mocht ik bijv. Naar 100mbit verhogen? Zou ik dan bijv. Makkelijk 90mbit halen? (Verkeerd topic maar tochDonstil schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:13:
[...]
Ligt er een beetje aan wat je voor snelheid krijgt natuurlijk.
Als je 60 mbit glasvezel hebt dan in 56 prima. Heb je 500/500 liggen ja dan is 56 wel wat weinig
Bedraad haal ik overigens 71mbit alleen zit mijn glasvezel in de meterkast en om een kabeltje net weg te werken gaat dat nogal een klus worden.
Nou als je een 60 mbit lijn hebt en je haalt 56 op de Xbox dan zou ik daar helemaal niets aan doenschumi1986 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:18:
[...]
Heb idd 60mbit, hoe zou de wifi zich verhouden mocht ik bijv. Naar 100mbit verhoog? Zou ik dan bijv. Makkelijk 90mbit halen? (Verkeerd topic maar toch)
Bedraad haal ik overigens 71mbit alleen zit mijn glasvezel in de meterkast en om een kabeltje net weg te werken gaat dat nogal een klus worden.
(Ik heb een 200mbit lijn, haal op de macs netjes 200 maar op de one 50 als ik geluk heb, allemaal bedraad. Downloaden op dat ding blijft een drama.)
Nou idd voor die 15mbit snelheid verlies ga ik geen kabel trekken, zal mijn macbook vanavond eens op de experiabox aansluiten eens kijken wat voor snelheid ik haal.Donstil schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:23:
[...]
Nou als je een 60 mbit lijn hebt en je haalt 56 op de Xbox dan zou ik daar helemaal niets aan doen![]()
(Ik heb een 200mbit lijn, haal op de macs netjes 200 maar op de one 50 als ik geluk heb, allemaal bedraad. Downloaden op dat ding blijft een drama.)
Heb jij ook kpn? Er zijn veel klachten over trage wifi en dat schijnt bij experiabox v10 opgelost te zijn.
waarom heb jij een elite gekocht en niet een bundel met een game. Ik ga na lange tijd weer een xbox kopen, maar twijfel nog of t een elite gaat worden of een bundel (waarschijnlijk die van lara croft).Hairball schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:30:
Ik heb zojuist de Elite console opgepikt en ik moet zeggen dat de controller echt wel een stukje vakwerk is. De kwaliteit druipt er van af. Waar de standaard controller nog wel een kraakjes en bewegingkjes heeft heb je hier het gevoel dat het ding strak in elkaar zit.
Sowieso is mijn voorkeur een zwarte xbox, anders had ik de halo 5 bundel wel al gehaald vandaag.
Nu heb ik TOON thermostaat en kwam er toch achter dat dat best veel stroom vreet, sindsdien de xbox op Energy safe staan en vielen de trage Downloads op. Nu met glasvezel gaat het wel iets sneller maar iets op de laptop downloaden gaat beduidend sneller (ook via WIFI)
Al heb ik hier op het forum wel eens voorbij zien komen dat de xbox sneller download als de lze standby staat, kan iemand dit bevestigen?
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 22:08 ]
Nee geen KPN hier.schumi1986 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:33:
[...]
Nou idd voor die 15mbit snelheid verlies ga ik geen kabel trekken, zal mijn macbook vanavond eens op de experiabox aansluiten eens kijken wat voor snelheid ik haal.
Heb jij ook kpn? Er zijn veel klachten over trage wifi en dat schijnt bij experiabox v10 opgelost te zijn.
Ziggo modem in bridge met een Apple TimeCapsule erachter.
Ben het met je eens.Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:07:
Om eerlijk te zijn verkies ik de oude UI boven de nieuwe. Ik vind het er niet uitzien. Vooral die blokken in het midden met aan de rechterkant lege plekken in de nieuwe UI is gewoon lelijk.
Vind het er totaal niet overzichtelijker / makkelijker op geworden.
Bovendien heb je nu nog meer reclame op het scherm.
En dan heb je dat je en horizontaal en verticaal moet scrollen.
Geen quick-snap meer.
En de snapfunctie helemaal onderaan de row (lekker snel snappen, not !)
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Eigenlijk een paar redenen. De eerste reden was dat de controller niet leverbaar was. Tweede reden is dat mijn xbox one twee jaar oud is. (Niet de beste reden, maar toch). De derde reden is vanwege de 1tb hybrid ssd. En oh ja... Het mocht van mijn vrouw en wie ben ik om het dan niet te doenmarc08 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:05:
[...]
waarom heb jij een elite gekocht en niet een bundel met een game. Ik ga na lange tijd weer een xbox kopen, maar twijfel nog of t een elite gaat worden of een bundel (waarschijnlijk die van lara croft).
Sowieso is mijn voorkeur een zwarte xbox, anders had ik de halo 5 bundel wel al gehaald vandaag.
Ben wel benieuwd naar het ssd gedeelte.Hairball schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:16:
[...]
Eigenlijk een paar redenen. De eerste reden was dat de controller niet leverbaar was. Tweede reden is dat mijn xbox one twee jaar oud is. (Niet de beste reden, maar toch). De derde reden is vanwege de 1tb hybrid ssd. En oh ja... Het mocht van mijn vrouw en wie ben ik om het dan niet te doen
Zin om eens wat laadtijden van games te testen ?
(Het is een hybride harddisk, geen ssd. Er zit een stukje sdram op de disk dat werkt al cache, wat handig kan zijn als je vaker hetzelfde spel speelt. Dit hadden we 8 jaar geleden op de pc ook om windows sneller op te starten, eigenlijk de voorloper van de ssd)
[ Voor 20% gewijzigd door justifire op 23-10-2015 23:55 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Geen probleem. Ik zal morgen een paar gangbare spellen testen. Moet ze dan wel even naar de interne disk verplaatsen, want degene die ik al had staan nog om mijn externe schijf.justifire schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:51:
[...]
Ben wel benieuwd naar het ssd gedeelte.
Zin om eens wat laadtijden van games te testen ?
(Het is een hybride harddisk, geen ssd. Er zit een stukje sdram op de disk dat werkt al cache, wat handig kan zijn als je vaker hetzelfde spel speelt. Dit hadden we 8 jaar geleden op de pc ook om windows sneller op te starten, eigenlijk de voorloper van de ssd)
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Troost je. Zelfs met een normale xbox heb je dat probleem. Mijn zoontje van ook anderhalf heeft eindelijk niet de "Witte knop! Moet ik aanraken!" obsessie en blijft er dus vanaf. Nog even volhouden dus!SpoekGTi schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:09:
Heb spijt van de Halo console.... Mijn zoontje van anderhalf vind het opstart en shutdown geluid te leuk......
Gamertag: YazNL
Ik ben ook erg benieuwd naar de resultaten.Hairball schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 00:20:
[...]
Geen probleem. Ik zal morgen een paar gangbare spellen testen. Moet ze dan wel even naar de interne disk verplaatsen, want degene die ik al had staan nog om mijn externe schijf.
[ Voor 8% gewijzigd door danplo op 24-10-2015 12:06 ]
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Mag ik vragen waar de Elite is gekocht? Hij was toch niet uit? Ik zit er ook over na te denken om een elite te kopen i.p.v. mijn oude Day One.Hairball schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:30:
https://www.youtube.com/@droommotor
Ik heb de Elite gekocht bij gamemania hier in Den Haag. Met 448,- ook de goedkoopste die ik heb kunnen vinden.Denzis schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:11:
[...]
Mag ik vragen waar de Elite is gekocht? Hij was toch niet uit? Ik zit er ook over na te denken om een elite te kopen i.p.v. mijn oude Day One.
Algemeen gezien heb ik het "gevoel" dat de xbox sneller en "snappier" is dan de oude. Ik ga vanmiddag na de verplichte sociale activiteiten maar eens meten.
De controller heb ik gisteren uitgebreid kunnen testen met AC Syndicate.
De conclusie tot nu toe is dat ik de thumbsticks veel beter en preciezer vindt. Bij de oude vond ik een fall-off moment zitten waardoor het in mijn optiek moeilijk was precies te richten. Daarnaast is de bouwkwaliteit echt geweldig en ondanks dat de controller zwaarder is merk je dat niet. Het apparaat ligt bijzonder lekker in de hand.
Waar ik wel heel erg aan moet wennen zijn die flippers aan de onderkant. Zit daar meerdere malen per ongeluk tegenaan. Wel leuk dat er al standaard profielen zijn voor Forza 6 en Halo 5.
Mijn conclusie tot nu toe is wel dat dit de beste controller is die ik ooit in mijn handen heb gehad (zelf beter dan de 360 controller en de ouroude arcade controller die ik bij de commodore had) . Maar ik durf me toch echt te betwijfelen of et voor een middelmatige gamer zoals ik ben 150,- waard is.
[ Voor 13% gewijzigd door FrankoNL op 24-10-2015 13:03 ]
Vergeet ook Gears of War : Ultimate niet.FrankoNL schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:01:
Hmmm heb een Ps4 maar nu Wehkamp een bundel heeft van een xbox one met de nieuwe Halo 5 voor 349 euro. Maakt het toch wel erg interessant. Zeker met Gears of War begin komend jaar.
Vermaak me er prima mee, dat geluid van openbarstende schedels gaat nooit vervelen
Hoewel ik de revamp wel snap.... Ik ga niet een game die ik al een keer gespeeld heb nog een keer kopen enkel voor de verbeterde grafische mogelijkheden.justifire schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:45:
[...]
Vergeet ook Gears of War : Ultimate niet.
Vermaak me er prima mee, dat geluid van openbarstende schedels gaat nooit vervelen
Dus dat word wachten op de nieuwe
Nu weer een update die aan het downloaden is met een snelheid dat in de USA mainstream is...
Ik probeer de normale versie van de nieuwe Assassin's creed game te kopen maar hij is nergens echt goedkoop meer zo lijkt het. ACS is zelf 58,- in de Russische store.
Dan ga je er vanuit dat ons prijspunt 100% is wat naar mijn mening niet zo is.Mikayu schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:20:
Zou eens tijd mogen worden.. Nooit echt het idee gehad dat de ontwikkelaars werden ondersteund op die manier
Betaal je ergens minder betekend dat naar mijn mening niet dat de developer er minder voor krijgt, wij in Nederland betalen gewoon te veel
Bij de ING nu voor 40 euro verkrijgbaar (met 2000 rentepunten)Donstil schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:13:
Is het goedkoop kopen in de buitenlandse winkels over?
Ik probeer de normale versie van de nieuwe Assassin's creed game te kopen maar hij is nergens echt goedkoop meer zo lijkt het. ACS is zelf 58,- in de Russische store.
Ooh dat is een keurige prijs idd, alleen zit ik niet bij de INGArenjaZ schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:04:
[...]
Bij de ING nu voor 40 euro verkrijgbaar (met 2000 rentepunten)
Dat is dan wel weer jammerDonstil schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:11:
[...]
Ooh dat is een keurige prijs idd, alleen zit ik niet bij de ING
Misschien dat iemand die jij kent die wel bij de ING zit het kan bestellen voor je?
Veel plezier met je Xbox! Antwoorden op je vragen:Pukson schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:40:
Zojuist ook een trotse bezitter van de Xbox One! Nu zit ik met een paar vragen. Waar kan ik de Games for Gold vinden in de store? Is het normaal dat de Xbox wat geluid maakt? Hoe krijg ik de nieuwe NXE update voordat ik ga wennen aan dit dashboard kan ik beter direct naar de nieuwste.
Games with Gold staan meestal op je homescreen aan de rechterzijde, echter zijn ze daar niet altijd te vinden. Ik download ze liever vanaf Xbox.com (Xbox Live -> Games with Gold), dat gaat allemaal wat makkelijker, hetzelfde doe ik voor spellen die ik koop. Je kunt ze natuurlijk ook gewoon opzoeken in de Xbox store op je Xbox zelf.
Het is niet normaal dat de Xbox echt merkbaar geluid maakt, mijne doet dat wel, maar ik heb geen zin om hem in te ruilen omdat ik het niet als storend ervaar. Echter kan je dat dus wel doen.
De NXE update kan je alleen als preview member krijgen, dus als je die wilt moet je eerst deelnemen aan het previewprogramma. Hiervoor moet je toevoegd worden door iemand die al in het previewprogramma zit.
[ Voor 5% gewijzigd door Glivch op 24-10-2015 18:37 ]
Ben stiekem ook wel benieuwd naar die controller, maar 150 euro is erg veel... Hoop stiekem dat 'ie in prijs zakt, 100 euro vind ik een veel schappelijkere prijs bijvoorbeeld.Hairball schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:34:
Mijn conclusie tot nu toe is wel dat dit de beste controller is die ik ooit in mijn handen heb gehad (zelf beter dan de 360 controller en de ouroude arcade controller die ik bij de commodore had) . Maar ik durf me toch echt te betwijfelen of et voor een middelmatige gamer zoals ik ben 150,- waard is.
Helemaal mee eens. Voor 100 euro zou ik er gelijk nog èèn kopen.ThomasXIV schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:59:
[...]
Ben stiekem ook wel benieuwd naar die controller, maar 150 euro is erg veel... Hoop stiekem dat 'ie in prijs zakt, 100 euro vind ik een veel schappelijkere prijs bijvoorbeeld.
Heb ook even Forza gespeeld en ook hier heb ik het gevoel dat de triggers beter functioneren. Meer feedback en iets meer druk nodig om te gassen en te remmen. Het wordt daardoor net wat beter te doseren. (Niet dat dat bij mij iets helpt)
Windows Central zegt dat als je mag kiezen tussen de gewone en de Elite dat iedereen dan voor de Elite gaat omdat ie zo goed aanvoelt. De Elite is ook iets nauwkeuriger en ook de casual gamer doet er zijn voordeel mee.ThomasXIV schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:59:
[...]
Ben stiekem ook wel benieuwd naar die controller, maar 150 euro is erg veel... Hoop stiekem dat 'ie in prijs zakt, 100 euro vind ik een veel schappelijkere prijs bijvoorbeeld.
Blijft natuurlijk dat die prijs niet voor iedereen zomaar te doen is. Ik kan 'm betalen en ben benieuwd naar de controller, hopelijk heb ik 'm volgende week binnen. Ik had geen zin om te wachten op een eventuele prijsdaling.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Voor de bouwkwaliteit zou ik het al doen. Heb 1 controller die lekker kraakt en lawaai maakt, de andere is nog wel prima (ook pas een paar weken oud), maar goed, wil gewoon een ding waar ik jaren mee vooruit kan. De "triggers" op de achterkant lijken me ook erg fijn.Hairball schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:02:
[...]
Helemaal mee eens. Voor 100 euro zou ik er gelijk nog èèn kopen.
Heb ook even Forza gespeeld en ook hier heb ik het gevoel dat de triggers beter functioneren. Meer feedback en iets meer druk nodig om te gassen en te remmen. Het wordt daardoor net wat beter te doseren. (Niet dat dat bij mij iets helpt)
Is dat wel zo? Waarom mag een Xbox One niet een beetje geluid maken?ArenjaZ schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:35:
[...]
Het is niet normaal dat de Xbox echt merkbaar geluid maakt, mijne doet dat wel, maar ik heb geen zin om hem in te ruilen omdat ik het niet als storend ervaar. Echter kan je dat dus wel doen.
Ik heb het voor aanschaf niet heel goed uitgezocht maar zet Microsoft het in de markt als een 100% geluidloze console?
Ik heb het dan ook over merkbaar geluid, misschien heb ik dat niet goed genoeg benadrukt. Ik hoor mijn One namelijk gewoon terwijl ik aan het gamen ben. Een beetje geluid is natuurlijk normaal, maar de mijne maakt vrij veel geluid t.o.v. de Xbox One's van mijn vrienden, die inderdaad bijna geluidloos zijn.Donstil schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:06:
[...]
Is dat wel zo? Waarom mag een Xbox One niet een beetje geluid maken?
Ik heb het voor aanschaf niet heel goed uitgezocht maar zet Microsoft het in de markt als een 100% geluidloze console?
[ Voor 6% gewijzigd door Glivch op 24-10-2015 19:43 ]
Iemand die weet wat ik kan doen om dit op te lossen?
(ik druk dus niets tijdens het naam geven) Hij gaat gewoon direct door zonder wat te doen.
[ Voor 16% gewijzigd door rejer op 24-10-2015 20:11 ]
Is het niet mogelijk om hem via de PC te formatteren?rejer schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:10:
Elke keer als ik mijn external HD wil toevoegen (formatteren) gebeurd er dit. https://photos.google.com...ITmx1clVVM1J5WjZtSjRfMVVB
(ik druk dus niets tijdens het naam geven) Hij gaat gewoon direct door zonder wat te doen.
De huidige partitie van die USB schrijf verwijderden (via een PC) en dan opnieuw proberen.rejer schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:10:
Elke keer als ik mijn external HD wil toevoegen (formatteren) gebeurd er dit. https://photos.google.com...ITmx1clVVM1J5WjZtSjRfMVVB
Cogitationis poenam nemo patitur
De elite controller is dan ook gericht op de veeleisende gamer.Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:48:
1 minpuntje van de elitecontroller vind ik de opdruk van de icoontjes, die is slecht te zien bij kunstlicht. Ik speel niet vaak dus kan de knoppen niet blindelings vinden.
En weet iemand of de batterijen vervangen kunnen worden door de "play and charge kit" accu?
Heb ook de elite bundel van gamemania en inderdaad moet je weer wachten op registratie van je console in het preview programma, wel ben je nog steeds aangemeld voor het preview programma, maar je moet dus wachten voordat je het systeem kunt updaten. Je kan wel aan geven of je de nieuwste dashboard wil ontvangen. Als je later terug wilt naar het oude dashboard zal je een factory reset moeten doen waarbij al je gegevens dus verwijderd worden.
Die weet echt wel waar X Y A B zit.
Bullet NL schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:48:
[...]
De huidige partitie van die USB schrijf verwijderden (via een PC) en dan opnieuw proberen.
Al een paar x geformatteerd. Ook de hele partitie verwijderd. Same results op de xbox. :\ThomasXIV schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:46:
[...]
Is het niet mogelijk om hem via de PC te formatteren?
[ Voor 32% gewijzigd door rejer op 24-10-2015 21:48 ]
Met diskpart /clean ?rejer schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:47:
[...]
[...]
Al een paar x geformatteerd. Ook de hele partitie verwijderd. Same results op de xbox. :\
Ook dit had geen effect. Exact hetzelfde helaas.
Ik neem aan dat het geen probleem zal zijn. Dat is ook het eerste wat ik volgende week doe, de accu uit een oude controller halen en die in de Elite doen.Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:48:
En weet iemand of de batterijen vervangen kunnen worden door de "play and charge kit" accu?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik heb de triggers aan de achterkant er weer afgehaald. Ik heb de juiste game ervoor nog niet gevonden, denk ik. Wat me met die triggers stoort is dat ze alleen maar met de bestaande knoppen geprogrammeerd kunnen worden en niet dat je ze echt als extra knoppen hebt.ThomasXIV schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:05:
[...]
Voor de bouwkwaliteit zou ik het al doen. Heb 1 controller die lekker kraakt en lawaai maakt, de andere is nog wel prima (ook pas een paar weken oud), maar goed, wil gewoon een ding waar ik jaren mee vooruit kan. De "triggers" op de achterkant lijken me ook erg fijn.
Valt wat voor te zeggen.Hairball schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 00:49:
[...]
Ik heb de triggers aan de achterkant er weer afgehaald. Ik heb de juiste game ervoor nog niet gevonden, denk ik. Wat me met die triggers stoort is dat ze alleen maar met de bestaande knoppen geprogrammeerd kunnen worden en niet dat je ze echt als extra knoppen hebt.
MS stond altijd voor gelijkwaardige gameplay, in mijn ogen wijken ze hier nu van af.
Door die flippers, kortere triggers en directe besturing heb je nu gewoon voordeel tov gamers met de originele joypad.
Zet onder je flippertjes springen en wissellen van wapen en je bent zo veel sneller dan iemand die met zijn duim eerst moet springen en dan moet wissellen van wapen (even als voorbeeld he)
Is dus prima dat ze niet nog meer opties toewijzen aan de extra knoppen, want dan kunnen ze muis en toetsenbord ook wel toestaan en is het hek echt van de dam.
Zou de doodsteek worden voor de casual gamers ben ik bang.
Hmm, ja. Zo had ik het nog niet bekeken. Anderzijds moet je al wat handiger zijn en meer hand-oog coördinatie hebben om die dingen te kunnen bedienen. Misschien maar eens een game zoeken waar het extra nut heeft.justifire schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 01:06:
[...]
Valt wat voor te zeggen.
MS stond altijd voor gelijkwaardige gameplay, in mijn ogen wijken ze hier nu van af.
Door die flippers, kortere triggers en directe besturing heb je nu gewoon voordeel tov gamers met de originele joypad.
Zet onder je flippertjes springen en wissellen van wapen en je bent zo veel sneller dan iemand die met zijn duim eerst moet springen en dan moet wissellen van wapen (even als voorbeeld he)
Is dus prima dat ze niet nog meer opties toewijzen aan de extra knoppen, want dan kunnen ze muis en toetsenbord ook wel toestaan en is het hek echt van de dam.
Zou de doodsteek worden voor de casual gamers ben ik bang.
Ik wil en ik doe weinig met rentepunten dus ik wil hem wel voor je bestellen eventueelDonstil schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:11:
[...]
Ooh dat is een keurige prijs idd, alleen zit ik niet bij de ING
Kortere trigger is zowiezo meer dps in shooters.Hairball schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 02:31:
[...]
Hmm, ja. Zo had ik het nog niet bekeken. Anderzijds moet je al wat handiger zijn en meer hand-oog coördinatie hebben om die dingen te kunnen bedienen. Misschien maar eens een game zoeken waar het extra nut heeft.
In bijvoorbeeld Destiny heb je de exotic scout perk 'This gun fires on a hair trigger'
Dan schiet je een kogel als je de trigger heel lichtjes indrukt ipv wanneer de trigger volledig word ingedrukt.
Met de elite controller heeft elke scoutgun straks deze perk.
Hierdoor kan je meer kogels in kortere tijd afschieten en dus meer dps.
Het doet me denken aan de turbo-controllers van vroeger.
[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 25-10-2015 09:04 ]
Thnx voor het aanbod, wordt zeker gewaardeerd alleen ik heb hem gister net online gekocht. (voor meer dusSpoekGTi schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 07:40:
[...]
Ik wil en ik doe weinig met rentepunten dus ik wil hem wel voor je bestellen eventueel
Wat een onzin weer...justifire schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:51:
[...]
De elite controller is dan ook gericht op de veeleisende gamer.
Die weet echt wel waar X Y A B zit.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Waarom? Ik ben geen "veeleisende gamer", maar ik kan ook blindelings de knoppen vinden. Het probleem is vooral dat mijn hand-oog coördinatie af en toe mis gaat en ik rood wil drukken maar één van de andere raak.
Xbox Live: Chevalric
Ben zelf niet echt een fan van de elite controller. Mooie van console gaming is dat iedereen gelijk is, je gebruikt hetzelfde systeem met dezelfde controller. Als je daadwerkelijk voordeel hebt van de elite controller zou dat een slechte zaak zijn voor online gaming.
Wat is de volgende stap? Een muis en toetsenbord voor de console?
Doet je stuur het alweer?Beltoni schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:50:
Voordeel van de Elite controller is dat je alle knoppen binnen handbereik hebt. Waar je normaal je duim voor 4 knoppen gebruikt kan je nu volgens mij 4 vingers voor 4 knoppen gebruiken.
Ben zelf niet echt een fan van de elite controller. Mooie van console gaming is dat iedereen gelijk is, je gebruikt hetzelfde systeem met dezelfde controller. Als je daadwerkelijk voordeel hebt van de elite controller zou dat een slechte zaak zijn voor online gaming.
Voordelen zijn volgens mij echt marginaal. Voor professionele spelers misschien een voordeel, maar die zullen allemaal een Elite hebben dus dat heft elkaar op.Beltoni schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:50:
Daarnaast denk ik dat je het voordeel voor de casual player moet zien in betere grip, meer comfortabel en een degelijkere controller en dat je alles helemaal naar wens kan instellen. Dat je er een groot voordeel mee gaat halen betwijfel ik ten zeerste...
Haha was al bang dat je hier zou reageren. Een stuur hoort gewoon bij racegames, die haal je voor extra beleving. Met stuur ben je niet altijd sneller dan mensen met een controller, al verschilt dat wel per spel. De elite controller voegt qua ervaring niet iets toe aan het spel. Je kan alleen knoppen sneller indrukken.
Beltoni schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:08:
[...]
Haha was al bang dat je hier zou reageren. Een stuur hoort gewoon bij racegames, die haal je voor extra beleving. Met stuur ben je niet altijd sneller dan mensen met een controller, al verschilt dat wel per spel. De elite controller voegt qua ervaring niet iets toe aan het spel. Je kan alleen knoppen sneller indrukken.
Overigens heb je zeker gelijk hoor. De enige beleving die de Elite extra biedt is het bezitten en gebruiken van een echt kwaliteitsproduct. Nou vind ik dat op zich best belangrijk (de reden waarom ik die compleet metalen HTC One tof vindt bijvoorbeeld), maar bij een stuur + pedalen is de extra beleving van een hele andere orde inderdaad.
Euh, nou...Beltoni schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:50:
http://www.windowscentral...oard-support-not-far-away
Je kunt gewoon de play and charge kit van de oude controller gebruiken (had ik bij gamemania gecontroleerd en gelojk maar een kit meegenomen)Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:48:
1 minpuntje van de elitecontroller vind ik de opdruk van de icoontjes, die is slecht te zien bij kunstlicht. Ik speel niet vaak dus kan de knoppen niet blindelings vinden.
Heb ook de elite bundel van gamemania en inderdaad moet je weer wachten op registratie van je console in het preview programma, wel ben je nog steeds aangemeld voor het preview programma, maar je moet dus wachten voordat je het systeem kunt updaten. Je kan wel aan geven of je de nieuwste dashboard wil ontvangen. Als je later terug wilt naar het oude dashboard zal je een factory reset moeten doen waarbij al je gegevens dus verwijderd worden.
Nou spreek je jezelf tegen. Als je het hebt over gelijk speelveld is een racestuur t.o.v. controller volgens mij een veel groter verschil dan een gewone controller t.o.v. een elite controller.Beltoni schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:08:
[...]
Ik ga persoonlijk waarschijnlijk niet beter spelen met een elite controller, maar wel prettiger. Dat is voor mij al winst genoeg.
Wat me wel opviel 59.99 dollar tegenover de eu van 69.99. Via offgamers was er een discount op de codes. Na langs twijfelen tussen Destiny en Assassins Creed toch maar voor de 2de gekozen
Kosten voor AC, 52 euro en nog wat centjes
[ Voor 7% gewijzigd door Pukson op 25-10-2015 12:59 ]
Dan begrijp jij het denk ik verkeerd.Hairball schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:32:
[...]
Nou spreek je jezelf tegen. Als je het hebt over gelijk speelveld is een racestuur t.o.v. controller volgens mij een veel groter verschil dan een gewone controller t.o.v. een elite controller.
Ik ga persoonlijk waarschijnlijk niet beter spelen met een elite controller, maar wel prettiger. Dat is voor mij al winst genoeg.
Het verschil is dat een stuur een andere ervaring bied, door de FFB lijkt het meer op racen dan met een controller. De Elite controller biedt helemaal niets nieuws, het voegt niets toe aan de spelervaring of aan het spel. Je kan alleen sommige knoppen sneller indrukken.
Je gaat door een stuur niet sneller racen, met de elite controller heb je in shooters wel een voordeel.
Ik durf persoonlijk wel te zeggen dat je met een racestuur wel degelijk beter racet als met een controller. Althans dat is bij mij zeker het geval.Beltoni schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:37:
[...]
Dan begrijp jij het denk ik verkeerd.
Het verschil is dat een stuur een andere ervaring bied, door de FFB lijkt het meer op racen dan met een controller. De Elite controller biedt helemaal niets nieuws, het voegt niets toe aan de spelervaring of aan het spel. Je kan alleen sommige knoppen sneller indrukken.
Je gaat door een stuur niet sneller racen, met de elite controller heb je in shooters wel een voordeel.
Maar even verder nadenken over het hebben van voordeel. Volgens mij is het speelveld sowieso niet gelijk. Als je op een grotere monitor of tv speelt heb je een voordeel t.o.v. iemand die op een klein beeldschermpje speelt, met een bekabelde 500Megabit verbinding heb je weer voordelen t.o.v. iemand met een 1Megabit wireless verbinding.
Of je met een elite controller in shooters voordeel hebt hangt volgens mij toch echt van de speler af. Ik, als buitengewoon casual speler, zal bijvoorbeeld nooit van plaats 100000 op een ranking naar plaats 1000 gaan dankzij een controller.
Misschien zullen de topspelers net een procentje beter zijn, maar zoals hierboven als gezegd: Die hebben dan allemaal zo'n controller. Derhalve vind ik persoonlijk het bezit van al dan niet een elitecontroller verwaarloosbaar. (buiten het feit dat het gewoon een bijzonder mooi ding is wat een stukje vakmanschap uitstraalt)
Je schiet helemaal niet meer kogels. Je schiet er evenveel maar de eerste komt mogelijk wat sneller. Zelf heb ik nooit echt moeite met snelheid van schieten. Bij veel games heb je sowieso te maken met het doorladen van de gun en dat je gun omhoog gaat na een schot (of hoe heet dat ook alweer). Zo heel veel zal het niet schelen en bij shooters heb je bijvoorbeeld ook amper de ABXY buttons nodig.justifire schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:02:
[...]
Kortere trigger is zowiezo meer dps in shooters.
In bijvoorbeeld Destiny heb je de exotic scout perk 'This gun fires on a hair trigger'
Dan schiet je een kogel als je de trigger heel lichtjes indrukt ipv wanneer de trigger volledig word ingedrukt.
Met de elite controller heeft elke scoutgun straks deze perk.
Hierdoor kan je meer kogels in kortere tijd afschieten en dus meer dps.
Het doet me denken aan de turbo-controllers van vroeger.
Lichtpuntje...
https://www.conrad.nl/nl/...r-tx-leather-1385027.html
https://www.conrad.nl/nl/...ce-racestuur-1384612.html
(Conrad heeft momenteel 10% korting op het gehele assortiment)
Iemand tips/ervaringen met een van beide stuurtjes?
Ik heb alleen ervaring met de G920, en daar heb ik eigenlijk weinig op aan te merken (kan hem alleen vergelijken met de Mad Catz voor de Xbox One, die heb ik ook gehad, maar ging stuk).Mr Magic schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:39:
Ben eigenlijk wel in de markt voor een racestuur... Nu zit ik te twijfelen tussen de Thrustmaster TX Leather Edition en de Logitech G920:
https://www.conrad.nl/nl/...r-tx-leather-1385027.html
https://www.conrad.nl/nl/...ce-racestuur-1384612.html
(Conrad heeft momenteel 10% korting op het gehele assortiment)
Iemand tips/ervaringen met een van beide stuurtjes?
Wat me meteen opviel bij de G920:
- de deadzone in het stuur. De eerste 2-3 graden die je instuurt voel je geen force feedback. Dat is niet heel erg, maar je moet er wel even aan wennen. Als dat met de Thrustmaster beter is, zou dat mijn belangrijkste argument zijn om voor dat stuur te kiezen
- het rempedaal heeft halverwege een soort weerstand waardoor je om harder te remmen ook echt harder op het pedaal moet trappen. Ook dat is even wennen, maar ik vind het nu wel erg prettig.
- Gek genoeg zit er in het koppelingspedaal helemaal geen weerstand. Dus als je in bijvoorbeeld Project CARS de koppeling laat opkomen is het een beetje gokken tot hoever dat moet...
Buiten deze puntjes ben ik enorm tevreden over het Logitech-stuur. Hoe de Thrustmaster is weet ik niet, maar je doet hoe dan ook geen miskoop met de G920.
Nee je schiet er evenveel maar wel in een kortere tijd, hench de hogere dps waar ik het over heb
Dat is het hele idee achter de hair-trigger.
Je weet waarschijnlijk wel dat je met een scoutrifle maar 1 kogel tegelijk af schiet ?
[ Voor 12% gewijzigd door justifire op 25-10-2015 15:55 ]
Met semi-auto misschien wel, maar meeste guns die gebruikt worden zijn meestal auto en dan maakt het dus geen fluit uit. Net als dat je bij scout-rifles ook meestal te maken hebt met terugslag en je dus dan alleen maar meer kogels mis schiet.justifire schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:53:
[...]
Nee je schiet er evenveel maar wel in een kortere tijd, hench de hogere dps waar ik het over heb
Dat is het hele idee achter de hair-trigger.
Je weet waarschijnlijk wel dat je met een scoutrifle maar 1 kogel tegelijk af schiet ?
Verwijderd
En toch heeft het voordeel. Als je geweer terug in positie is, schiet je je volgende kogel weer net sneller dan zonder hairtrigger. Hoe groot het verschil is, zal van spel tot spel verschillen. Maar dat het voordeel bestaat is geen mening maar een feit.Martinspire schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:00:
[...]
Met semi-auto misschien wel, maar meeste guns die gebruikt worden zijn meestal auto en dan maakt het dus geen fluit uit. Net als dat je bij scout-rifles ook meestal te maken hebt met terugslag en je dus dan alleen maar meer kogels mis schiet.
Dan ga je er vanuit dat je met een andere controller niet alvast de trigger deels in kunt drukken om te gaan schieten.Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:18:
[...]
En toch heeft het voordeel. Als je geweer terug in positie is, schiet je je volgende kogel weer net sneller dan zonder hairtrigger. Hoe groot het verschil is, zal van spel tot spel verschillen. Maar dat het voordeel bestaat is geen mening maar een feit.
Als het erom gaat, biedt het niet gigantisch veel voordelen. Niet voor de gewone sterveling in ieder geval. Maar qua bouwkwaliteit lijkt me de Elite al voldoende om het daarmee langer uit te houden ipv dat je elk jaar een nieuwe moet kopen ivm slijtage
Dat kan dus ook niet.Martinspire schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:35:
[...]
Dan ga je er vanuit dat je met een andere controller niet alvast de trigger deels in kunt drukken om te gaan schieten.
Softwarematig word gekeken naar de pull die je doet met de trigger.
Daarom is de hair-trigger perk ook zo fijn omdat je dan maar een hele korte pull hoeft te maken om een kogel af te schieten.
Je kan niet de trigger half ingedrukt houden en vervolgens weer indrukken om te schieten (negative release check)
Met de Elite controller word dit hardwarematig nagebootst, het systeem detecteert een hele slag maar je maakt een veel kortere pull met je vinger dan eigenlijk zou moeten, een soort cheaten dus
En dat jij meestal met autoriflles speelt staat natuurlijk helemaal los van het wel of geen voordeel hebben, ik speel nooit met autorifles, puur om het feit dat ze meestal onnauwkeurig zijn en minder impact hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door justifire op 25-10-2015 17:38 ]
Gamertag: FinrazielNL
Maar waar hebben we het eigenlijk over. Echt minieme verschillen die bij gewone spelers eigenlijk niets uitmaken. Ik ben heel blij met de fantastische controller die gewoon erg goed gebouwd is en totaal geen kraakjes etc. heeft. Ik zal er in ieder geval niet beter van gaan spelen.justifire schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:34:
[...]
Dat kan dus ook niet.
Softwarematig word gekeken naar de pull die je doet met de trigger.
Daarom is de hair-trigger perk ook zo fijn omdat je dan maar een hele korte pull hoeft te maken om een kogel af te schieten.
Je kan niet de trigger half ingedrukt houden en vervolgens weer indrukken om te schieten (negative release check)
Met de Elite controller word dit hardwarematig nagebootst, het systeem detecteert een hele slag maar je maakt een veel kortere pull met je vinger dan eigenlijk zou moeten, een soort cheaten dus
En dat jij meestal met autoriflles speelt staat natuurlijk helemaal los van het wel of geen voordeel hebben, ik speel nooit met autorifles, puur om het feit dat ze meestal onnauwkeurig zijn en minder impact hebben.
Ik niet, de nieuwe is in zoveel opzichten beter dan de oude en er wordt nog verder aan geschaafd. Laat weten via het user forum, wat je niet bevalt, zou ik zeggen.Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:02:
Ik wil de nieuwe UI niet laat mij maar het oude design houden.
interessante aanbieding, vraag me alleen af of dat 500gb voldoende is en dat geen oudere XO versie is (kan je dat ergens nagaan, bij de 360 stond er een datum op geloof ik)? Ik ben geen die hard gamer meer zoals vroeger, af en toe een avondje gamen ipv iedere avond. Leeftijd en andere verplichtingen helaas haha.FrankoNL schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:01:
Hmmm heb een Ps4 maar nu Wehkamp een bundel heeft van een xbox one met de nieuwe Halo 5 voor 349 euro. Maakt het toch wel erg interessant. Zeker met Gears of War begin komend jaar.
Kan iemand mij aangeven of de 1Tb echt nodig is? De elite lijkt me voor mij nu niet noodzakelijk, dat geld steek ik liever in twee games.
Spellen die ik in de toekomst zal aanschaffen zijn, tomb raider, fable en gow.
Verwijderd
Als je niet al te veel spellen hebt (zeg minder danmarc08 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:41:
[...]
interessante aanbieding, vraag me alleen af of dat 500gb voldoende is en dat geen oudere XO versie is (kan je dat ergens nagaan, bij de 360 stond er een datum op geloof ik)? Ik ben geen die hard gamer meer zoals vroeger, af en toe een avondje gamen ipv iedere avond. Leeftijd en andere verplichtingen helaas haha.
Kan iemand mij aangeven of de 1Tb echt nodig is? De elite lijkt me voor mij nu niet noodzakelijk, dat geld steek ik liever in twee games.
Een paar spellen en hij staat helemaal vol hier..Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:59:
[...]
Als je niet al te veel spellen hebt (zeg minder danheb je aan 500gb voldoende.
Moet nog steeds een externe halen, had er een maar die heb ik voor andere doeleindes gebruikt
Toch jammer dat die zo snel vol zit en ze niet direct met een 1TB zijn gekomen.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Als je ook de gratis games bewaard gaat je HDD snel vol zitten. Vergeet niet dat je in werkelijkheid veel minder dan 500 GB tot je beschikking hebt (ik meen dat er 100 GB voor het OS gereserveerd is maar weet dat niet zeker). De games zijn tegenwoordig 40 - 50 GB groot maar als je af en toe gamed zul je aan die 500 GB wel genoeg hebben als je je richt op enkele games.marc08 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:41:
[...]
interessante aanbieding, vraag me alleen af of dat 500gb voldoende is en dat geen oudere XO versie is (kan je dat ergens nagaan, bij de 360 stond er een datum op geloof ik)? Ik ben geen die hard gamer meer zoals vroeger, af en toe een avondje gamen ipv iedere avond. Leeftijd en andere verplichtingen helaas haha.
Ik heb er een externe 2 TB HDD aan gehangen, maar ik ben dan ook iemand die van alles door elkaar speelt. Daarom wil ik geen games van de HDD af gooien omdat ik elke game meteen wil kunnen spelen als ik zin heb.
als je de spellen verwijderd van je hd, bewaard hij wel dan de save games?Famous schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:03:
[...]
Een paar spellen en hij staat helemaal vol hier..
Moet nog steeds een externe halen, had er een maar die heb ik voor andere doeleindes gebruikt![]()
Toch jammer dat die zo snel vol zit en ze niet direct met een 1TB zijn gekomen.
Yup, die kun je apart verwijderen.marc08 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:13:
[...]
als je de spellen verwijderd van je hd, bewaard hij wel dan de save games?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
![]()
Wil je toegevoegd worden aan het previewprogramma: XBox One Preview Programma invite topic.
[XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen (ook voor games, giftcard etc!)
[XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
Lijst met Xbox One gamers van Tweakers --> Sta je er niet bij, voeg jezelf toe!
De vorige lijst met gamers
Xbox One vs Playstation 4 posts zijn hier niet toegestaan,
Games kopen uit een buitenlandse marketplace? Met dank aan TheVMaster hebben we daar prachtige handleidingen voor: US Marketplace / Russische & Braziliaanse Marketplace