Winkiller schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:25:
[...]
Nou nee niet echt, ik zie mij geen zekeringen los trekken uit mijn auto of motor.
Maar je bent me nog een antwoord schuldig, wat gebeurd er als ik via mijn PC met een VPN inclusief US IP adres via mijn PC en NL CC koop in de USA xbox winkel, weet jij dat ?
Zie ook
hier.
Ik sping ff in... (misschien herhaaldelijk, dus een iets algemener stukje.
Microsoft heeft het betalen van buitenlandse creditcard in landenstore's geblokkeerd. Dit heeft niets met herkomst van IP adres te maken, maar met het registratie land van he creditcard nummer. Dit hebben ze alleen op Xbox.com gedaan, waarom is vooralsnog gissen.
Maar.... Je kan op
www.microsoftstore.com, dus USA store dus, wel met creditcard betalen. Hier kan je de digitale giftcards aanschaffen en gebruiken (redeemen) op Xbox.com (USA), een Tweede manier is op de giftcards bij een webshop te kopen, bijvoorbeeld offgamers of PCgamingsupply (hier kan je bijvoorbeeld USA giftcards kopen om vervolgens met iDeal, Creditcard of PayPal te betalen.
Je kan dus een "letterlijk" een omweg op het internet nemen met een VPN verbinding, je kan echter niets aan de land afkomst van je creditcard nummer doen. Indien je toch via Creditcard op Xbox.com games kan kopen heb je geluk dat jou cardnummer niet op de lijst staat die geblokkeerd worden op Xbox.com, Overigens kan je dan alleen games kopen, voor giftcards moet je tegenwoordig sowieso op micrsosoftstore.com (of helemaal een andere winkel) zijn.
Ik heb hier PureVPN draaien, USA VPN tunnel, Ik kan het bovenstaande bevestigen met twee Mastercards en 1 Visacard, Alle drie Nederlands.