-TheNose- schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:01:
Goedemiddag! Ik ben in de markt om mijn XBOX 360 te vervangen na 7 jaar.

Ik game niet zoveel meer de laatste jaren, maar nu mijn zoontje van 6 het gamen hard aan het oppakken is lijkt het me weer een mooi moment het weer op te pakken.
Ik twijfel (zoals velen met mij) enorm tussen PS4 en XBOXone, iedereen zegt wat anders. PS4 is sterker, iets ander game aanbod, maar XBOX live is veel beter dan het PSN en MS kan door zijn kapitaal meer exclusives regelen en misschien meer diensten ontwikkelen?
Ik heb geen super snelle verbinding thuis dus elke keer enorme patches downloaden zit ik ook niet op te wachten over een brak netwerk.
Choices choices. Kunnen jullie me helpen?
En ja ik snap dat ik hier waarschijnlijk te horen krijg XBOX one, maar waarom dan?
Er wordt nog al eens gedaan als de ene console veel beter is dan de ander, dit is echt niet het geval... Het verschil zit hem in details. De komende games draaien allemaal op een gelijkwaardige resolutie en het aantal frames per sec ligt ook dicht bij elkaar. Een normaal mens ziet het verschil niet tussen een Multi-platform spel, tenzij ze naast elkaar worden graait. Laat je dus vooral niet inpakken dat de een veel krachtiger zou zijn de andere. In pure rekenkracht misschien wel, maar het blijkt dat we in de praktijk hier heel weinig van terug zien. (zeker bij de multi-platformgames).
Op het moment is Microsoft met de Xbox een enorme slag aan het maken, ze ontwikkelen de console echt door en met input van de userbase worden echt leuke maar ook vooral functionele "dingen" toegevoegd. Als konijn uit de hoge hoed heeft Microsoft Backwards compatibiliteit toegevoegd. Iets wat voor jou best een leuke toevoeging kan zijn omdat je een Xbox hebt begrijp ik. Games van de 369 kan je nu al, of in de toekomst gratis en voor niets op je Xbox One spelen.
Verder is het vooral een game smaak.... Microsoft heeft exclusieve game titels die staan als een huis. Games als Forza 6, Gears of War 4 beloven heel veel goeds. Wanneer je naar de eigen game titels krijg heb ik altijd het gevoel dat MS zich qua games iets meer op de game smaak uit het "westen" richt. Waarbij anderen hun roods niet kunnen negeren en ook typische games uit brengen met het oog op hun thuisbasis. Afijn dit is vooral een smaak verhaal, waarbij ik meteen erken dat niets zo persoonlijk is als smaak...
Je haalt met een Xbox One wel een gameconsole in huis die zijn hoofdtaak prima kan uitvoeren, als extra krijg je mooie functionaliteit in huis. Denk bijvoorbeeld aan de Xbox integratie met Windows 10. Het is straks mogelijk om games vanaf je Xbox te steamen naar een Windows 10 device.... Stel... je vrouw/vriendin wil even TV kijken, jij wil gamen... Je zet je Xbox aan, kruipt achter je laptop en je kan vanaf je Laptop op je Xbox spelen, Headset op en ze heeft geen last van jou en jij van haar
Om op je Xbox Live verhaal terug te komen, dit werkt hier gewoon stabiel... De Xbox kan updates binnen halen terwijl hij in slaapstand staat... Wanneer jij dus een niet al te snelle verbinding hebt zou je de Xbox dus zo in kunnen stellen dat hij wanneer je ligt te slapen de updates moet downloaden of installeren. Zodoende maakt het niet zoveel uit hoe snel je verbinding is. Mijn persoonlijke mening is dat Xbox Live nog steeds wat beter werkt dat de netwerken van de collega's. Al hoewel het daar ook op een niveau is gekomen dat zeker veel beter is dan bij de vorige generatie consoles. Bij de Xbox One kan je heel makkelijk games via de smartglas app op je telefoon of tablet kopen. Op dat moment download je Xbox One de games wanneer hij in de slaap stand staat, dit kan dus op een moment dat jij bijvoorbeeld op je werkt zit.... Iets wat wederom geen hele snelle internet verbinding vereist. Begrijp goed, een beetje spel is tegenwoordig rond de 20 a 50 GB groot!
Ik heb kinderen in de zelfde leeftijdsgroep als jij dat hebt, ik heb een Xbox met Kinect... Ik ben zelf niet zo van het springen voor een Kinect, maar geloof me. Je zoon gaat het geweldig vinden

Ik weet dat het de Xbox weer wat duurder maakt, maar aan de ander kant, een Kinect kan je later toevoegen. Het is zeer zeker een USP voor mij wat de Xbox in gebruik (stem commando's e.d.) erg fijn laat werken. In elk geval niet te vergelijken veel beter dan bij de Xbox 360.
Ook de apps die je kan installeren op de Xbox zijn erg leuk, Ik verwacht bijvoorbeeld nog een Horizon.tv app van Ziggo, maar ook apps als Plex en TuneIn radio zijn erg leuk... (en dan heb ik het er nog maar over een paar voorbeelden)
Afijn, je bent bekent met een Xbox360, het zal welke console je ook kiest even wennen zijn, aan geen van beide doe je een miskoop.
Bij de Xbox One heb je alleen wel het voordeel dat je een heel boel van de leuke mensen die je in dit topic tegen komt kan toevoegen in je friendlist om eens gezellig mee te gamen..... Steker... we hebben ook avonden gehad dat we alleen maar aan het lullen zijn in een microfoon
Die gezelligheid, dat maakt de Xbox One bij mij één van de leukste apparaten in mijn woonkamer....
[
Voor 3% gewijzigd door
Bullet NL op 26-06-2015 15:41
]