Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jieve
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 28-12-2018
DvD77 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:14:
[...]

ik moest inderdaad ook een nieuwe cvc genereren....
in de bunq app, naar je kaart..., start using it now... cvc code.. daar kan je een nieuwe genereren
Had het net gevonden hehe! Thanks anyway.

Ander vraagje, als je gaat betalen met je Watch, hoef je dan alleen tegen de terminal aan te houden, of moet je ook nog eerst een app openen ofzo?

• DvD77
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09-01 13:57
Zo maar eens een boodschap doen en betalen met mn Watch :) ben benieuwd

• DvD77
Jieve schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:17:
[...]

Had het net gevonden hehe! Thanks anyway.

Ander vraagje, als je gaat betalen met je Watch, hoef je dan alleen tegen de terminal aan te houden, of moet je ook nog eerst een app openen ofzo?
Geen idee... en hoe zit het met een pincode eigenlijk? of keur je die goed op je phone ?

• Jieve
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 28-12-2018
DvD77 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:19:
[...]

Geen idee... en hoe zit het met een pincode eigenlijk? of keur je die goed op je phone ?
Goooooooooooooood questions!
Vast wel mensen hier die het al langer gebruiken!
Was ook benieuwd of je vooraf geld kan overmaken naar Bunq rek of dat je achteraf moet betalen als een factuur krijg...

• DvD77
Aha zo dus...

Gebruik je Apple Pay met de Apple Watch, dan werkt het als volgt:
Apple Pay op een Apple Watch.

Draai de Apple Watch met het scherm naar de betaalterminal. Meestal verschijnt automatisch je ingestelde Apple Pay-kaart in beeld. Verschijnt deze niet automatisch, druk dan twee keer achter elkaar op de zijknop.
Hou je Apple Watch tegen de betaalterminal totdat de betaling geslaagd is.
Ter bevestiging hoor je een toon en voel je een trilling.

• Cougar
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 24-12-2018
Mijn pas is geactiveerd via bunq en inmiddels in de Wallet beschikbaar. Ik krijg hem alleen niet op mijn Apple watch. In de wallet van de Apple watch staan geen kaarten, terwijl deze wel zichtbaar is op de iPhone.

Iemand een idee?

• Mozart
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 06:27
Cougar schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 17:47:
Mijn pas is geactiveerd via bunq en inmiddels in de Wallet beschikbaar. Ik krijg hem alleen niet op mijn Apple watch. In de wallet van de Apple watch staan geen kaarten, terwijl deze wel zichtbaar is op de iPhone.

Iemand een idee?
Staat de regio van je watch wel op hetzelfde land als waar je kaart van is? Dit moet tijdens het toevoegen wel dezelfde regio zijn. Na het toevoegen kun je het weer terug zetten.

PSN: PcDCch

• Dennisweb
  • Laatst online: 15-01 18:49
Jieve schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:20:
[...]

Was ook benieuwd of je vooraf geld kan overmaken naar Bunq rek of dat je achteraf moet betalen als een factuur krijg...
@Geert1976 Lees je even mee? Jij hebt Apple Pay toch?

• Cougar
Mozart schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 17:50:
[...]

Staat de regio van je watch wel op hetzelfde land als waar je kaart van is? Dit moet tijdens het toevoegen wel dezelfde regio zijn. Na het toevoegen kun je het weer terug zetten.
Dat was het inderdaad! Dankjewel!

• Cougar
posttoast schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:30:
[...]

Tof, maar helaas alleen voor als je nog geen Bunq account hebt...
30 dagen gratis zie ik. Klopt dat? Wat zijn daarna de kosten voor een premium account zodat Apple pay beschikbaar blijft?

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:51
[...]

Hier snap ik werkelijk geen drol van.
Wat wil je nou precies?

• Cougar
Geert1976 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:04:
[...]

Hier snap ik werkelijk geen drol van.
Wat wil je nou precies?
Als je begint met een bunqrekening dan zie je een saldo van EUR 0,00 staan. Moet je deze eerst aanvullen zodat je kan betalen via Apple pay, of wanneer je betaald krijg je dan bijvoorbeeld een factuur achteraf via bunq.

• Geert1976
Cougar schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:27:
[...]

Als je begint met een bunqrekening dan zie je een saldo van EUR 0,00 staan. Moet je deze eerst aanvullen zodat je kan betalen via Apple pay, of wanneer je betaald krijg je dan bijvoorbeeld een factuur achter af via bunq.
de vraag is dus eigenlijk of je kan rood mag staan bij Bunq bank.
Nee, dat kan niet bij deze bank.

• knakker2
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-01 13:04
[...]

in de bunq app, naar je kaart..., start using it now... cvc code.. daar kan je een nieuwe genereren
[...]

Die eerste pas... met die ‘Start using it now’ - optie , das toch niet de weg om Apple pay aan te krijgen?

Ik heb na aanmelden een 2e (maestro) pas aangevraagd middels dus die adres / land (IT en 01000) veranderingen. Jij benoemd nu die eerst pas helemaal links, toch? Gaat het via die weg?

• DvD77
knakker2 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:18:
[...]

[...]

Die eerste pas... met die ‘Start using it now’ - optie , das toch niet de weg om Apple pay aan te krijgen?

Ik heb na aanmelden een 2e (maestro) pas aangevraagd middels dus die adres / land (IT en 01000) veranderingen. Jij benoemd nu die eerst pas helemaal links, toch? Gaat het via die weg?
ik heb ook een tweede pas aangevraagd en die pas moet je gebruiken om apple pay te regelen idd...
is ook de enige pas waar ik de optie had : start using now

• DvD77
[...]

je moet inderdaad geld toevoegen aan je rekening..
door middel van " top up"

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep trying

We geraken wel erg offtopic met de discussie over Bunq. Zullen we weer ontopic gaan over de Apple Watch? Discussiëren over Bunq kan in Discussie over & Ervaringen met bunq.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• shyheim
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 11:10
Stond op het punt m’n Apple Watch te bestellen, tot ik las dat je lokaal maar 2Gb muziek kan opslaan?
Is dit zo? Berichten die ik lees, dateren namelijk van 2016-2017. Mogelijk heeft de Watch series 4 of OS 5 hier verandering in gebracht...

Voor mij belangrijk om weten, vermits ik de watch voornamelijk in de gym zou gebruiken om muziek af te spelen zonder phone in de buurt. En dan is 2Gb wel krap als je wat van variatie houdt...
shyheim schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:49:
Stond op het punt m’n Apple Watch te bestellen, tot ik las dat je lokaal maar 2Gb muziek kan opslaan?
Is dit zo? Berichten die ik lees, dateren namelijk van 2016-2017. Mogelijk heeft de Watch series 4 of OS 5 hier verandering in gebracht...

Voor mij belangrijk om weten, vermits ik de watch voornamelijk in de gym zou gebruiken om muziek af te spelen zonder phone in de buurt. En dan is 2Gb wel krap als je wat van variatie houdt...
Dit is toch alsnog simpel zelf te googelen?

• shyheim
DeNachtwacht schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:53:
[...]

Dit is toch alsnog simpel zelf te googelen?
Helaas niet. Meeste berichten gaan namelijk over het verschil tussen de LTE-versie en de GPS-versie in de VS, die respectievelijk 16Gb en 8Gb internal storage hebben. Die met 8Gb internal storage hadden slechts 2Gb opslag ter beschikking in 2017, maar posters vertellen dat dit zou veranderen met de nakende release van WatchOS 4.
Nu: net dat laatste lees ik dus nergens nà de release van WatchOS 4, vandaar dat ik me afvroeg of het quatsch was, of je gewoon nog steeds vast zou hangen aan die 2Gb.
De series 4 GPS heeft ook 16Gb storage, maar daarvan is het mij ook niet duidelijk of die 2Gb effectief nog gelden of niet. Maar dat maakt weinig uit, vermits ik een Series 3 wilde kopen.

Toch bedankt voor je bijdrage.

shyheim wijzigde deze reactie 23-11-2018 23:00 (17%)

shyheim schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:57:
[...]

Helaas niet. Meeste berichten gaan namelijk over het verschil tussen de LTE-versie en de GPS-versie in de VS, die respectievelijk 16Gb en 8Gb internal storage hebben. Die met 8Gb internal storage hadden slechts 2Gb opslag ter beschikking in 2017, maar posters vertellen dat dit zou veranderen met WatchOS 4.
Nu: net dat laatste lees ik dus nergens nà de release van WatchOS 4, vandaar dat ik me afvroeg of het quatsch was.

Toch bedankt voor je bijdrage.
Sorry hoor, maar...

https://duckduckgo.com/?q...torage+music&t=osx&ia=web

hoe moeilijk kan het zijn? Antwoord vind je in de eerste link.

Daedalus wijzigde deze reactie 23-11-2018 23:56 (1%)
Reden: lmgtfy-links zijn lame

• shyheim
DeNachtwacht schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:59:
[...]

Sorry hoor, maar...

http://lmgtfy.com/?q=apple+watch+series+4+storage+music

hoe moeilijk kan het zijn? Antwoord vind je in de eerste link.
En de tweede link spreekt het al tegen: daar is sprake van 8Gb storage op het 16Gb model.

https://discussions.apple.com/thread/8572186
https://www.reddit.com/r/...of_storage_but_still_only
https://www.reddit.com/r/...ut_to_get_a_gps_series_3/

Nogmaals benadrukken: ik stel de vraag omdat ik de Series 3 GPS wil kopen - niet de series 4.

shyheim wijzigde deze reactie 23-11-2018 23:11 (30%)

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:55
Mijn Series 4 heeft in ieder geval 16 GB. Daarvan lijkt 12.6 GB aan capaciteit over te blijven. Nu heb ik nog 10.3 GB beschikbaar.

Maar dat kan je makkelijk zelf zoeken voor de Series 3 bij Apple zelf: https://www.google.nl/sea...iz.......0i71.CPQgO_E-rxY

Het verschil van de Cellular (16GB) en GPS versie (8GB) staat duidelijk vermeld.

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• shyheim
winwiz schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 06:23:
Mijn Series 4 heeft in ieder geval 16 GB. Daarvan lijkt 12.6 GB aan capaciteit over te blijven. Nu heb ik nog 10.3 GB beschikbaar.

Maar dat kan je makkelijk zelf zoeken voor de Series 3 bij Apple zelf: https://www.google.nl/sea...iz.......0i71.CPQgO_E-rxY

Het verschil van de Cellular (16GB) en GPS versie (8GB) staat duidelijk vermeld.
Uiteraard - daar gaat het niet om. Het gaat erom dat Apple softwarematig een cap instelt van 2Gb voor muziek. Ik lees dan mensen zeggen dat die cap met watchOS 4 zou verdwijnen, maar dat heb ik nog nergens bevestigd gezien. Noch in patchnotes, noch via Google.

Die cap zat er maw out-of-the-box in voor de series 3 GPS (8Gb). Dus vroeg ik me af die cap er nog was na watchOS 4/5 voor de series 3.
En if so: of ze op de series 4 wel nog zit. Want dat is belangrijk genoeg voor mij om iets meer te betalen :).

Edit: dit dus:
Also, Apple's music storage limit on the Apple Watch appears somewhat arbitrary at this point. As heavy Apple Watch users, we have an additional 4.4 gigabytes of storage remaining, even after syncing the full 2 gigs to the device. It would be nice for Apple to allow users to sync more music if they choose.

All of these are issues that Apple could address in watchOS 4 and iOS 11. Both of the anticipated next-generation platforms are expected to be announced at Apple's annual Worldwide Developers Conference, set to be held in San Jose June 5-9.
https://forums.appleinsid...e-watch-with-itunes-smart

shyheim wijzigde deze reactie 24-11-2018 09:16 (28%)

• Haga
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 15-01 23:36
ik heb op dit moment 3.2 GB aan muziek op mijn Watch Series 4.

Hoezo beperking van 2 GB maximaal?

• shyheim
Haga schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:24:
ik heb op dit moment 3.2 GB aan muziek op mijn Watch Series 4.

Hoezo beperking van 2 GB maximaal?
Wat dus precies de reden is waarom ik de vraag hiér stel :). Thx!

Als ik nachtwacht z’n link volgde, bleek 2Gb dus inderdaad de limiet te zijn op de series 4 - wat jij dus tegen spreekt.
Question marked as Apple Recommended
User profile for user: Tim1238
User level: Level 1
In response to Paul Underwood1

S4 has 16GB whereas S3 Cellular also has 16GB but S3 GPS only has 8GB, but yes you can still only have 2GB of music
Sep 16, 2018 1:23 AM

shyheim wijzigde deze reactie 24-11-2018 11:14 (3%)

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:07
Dacht ff Apple Watch testen met Apple Pay.
Apparaat bij Albert Heijn zei "please present again or press <corr>".

Iemand die deze melding herkent? Dacht dat ik 't nog een keer probeerde na dubbelklikken zijknop maar melding bleef? Toen met iPhone betaald en dat ding wel goed.

• sijbren
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:46
Iemand enig idee wat het maximale bedrag is wat je met Apple pay via je Apple watch kan betalen? Bij mijn bankpas moet ik bij een bedrag boven de €25,- mijn pincode invoeren. Hoe zit dit bij een Apple watch?

• Geert1976
sijbren schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:51:
Iemand enig idee wat het maximale bedrag is wat je met Apple pay via je Apple watch kan betalen? Bij mijn bankpas moet ik bij een bedrag boven de €25,- mijn pincode invoeren. Hoe zit dit bij een Apple watch?
bij Apple Pay ken je deze limiet maar bij een paar landen wereldwijd, en Nederland valt daar niet onder.

dit had je overigens zelf in 3 seconden kunnen opzoeken via Google ;)

@matthijst even via de Watch app op je iPhone je bunq pas verwijderen en daarna weer opnieuw toevoegen (vergeet niet eerst ff een vlugge verhuizing met je Watch naar Italie en na toevoegen bunq pas weer terugverhuizen naar NL :+ )

Geert1976 wijzigde deze reactie 25-11-2018 10:05 (18%)

• sijbren
Geert1976 schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:02:
[...]

bij Apple Pay ken je deze limiet maar bij een paar landen wereldwijd, en Nederland valt daar niet onder.

dit had je overigens zelf in 3 seconden kunnen opzoeken via Google ;)
Ik had al lopen Googlen, en zag bij alle landen die er wel stonden ook niet echt duidelijke limieten. Alle zinnen beginnen met "You might..." Word ik dus niet veel wijzer van.
Wellicht dat hier iemand wel eens een betaling met zijn/haar Apple watch heeft gedaan van boven de €25,-?! Ik ben benieuwd hoe dat zit, of je dan een melding krijgt om anders te betalen of zo.

• Geert1976
sijbren schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:27:
[...]

Wellicht dat hier iemand wel eens een betaling met zijn/haar Apple watch heeft gedaan van boven de €25,-?! Ik ben benieuwd hoe dat zit, of je dan een melding krijgt om anders te betalen of zo.
hoeveel duidelijker wil je het hebben:
Ik verricht regelmatig betalingen in winkels met mijn Apple Watch (of iPhone) van ver boven de €25....nooit een pincode nodig gehad.
Wellicht nu inmiddels duidelijker geworden?

• sijbren
Geert1976 schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:31:
[...]

hoeveel duidelijker wil je het hebben:
Ik verricht regelmatig betalingen in winkels met mijn Apple Watch (of iPhone) van ver boven de €25....nooit een pincode nodig gehad.
Wellicht nu inmiddels duidelijker geworden?
Ok top, dat is een duidelijk antwoord dank je.

• injectx
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15-01 09:34
Met black friday toch besloten de knoop door te hakken en mijn eerste Apple Watch te kopen. Omdat ik de gen. 4 gewoonweg te duur vind heb ik gekozen voor een gen. 3 model.
Coolblue had toevallig wat tweedekans exemplaren die vaak na een week geretourneerd zijn zonder enkele schade en dus gewoon in nieuwstaat.

Per abuis zag ik ineens een tweedekans product zonder beschadigingen, gewoon retour gestuurd voor €230,-. Perfect dacht ik, dus besteld. Zaterdag de watch ontvangen en wat bleek, er zitten links-beneden 3 krasjes op het glas. Overigens niet in het zichtbaar gedeelte.

Coolblue hierover gemaild, zij vonden het erg vervelend en boden aan om het product terug te sturen of een waardebon van €25,- ter compensatie.
Even over nagedacht maar komt erop neer dat ik dus een Apple Watch heb voor +/- €200,- wat mij heeft doen besloten om het horloge te houden.

Afbeelding van de krasjes:

Verder helemaal in nieuwstaat.

Goeie deal of toch beter voor een nieuw model kunnen gaan?

• Cougar
Ik zou dat zelf erg storend vinden, maar het blijft natuurlijk je eigen keuze.

Prijs lijkt me verder prima.

• swiebert
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15-01 22:54
...bla bla bla
Goeie deal of toch beter voor een nieuw model kunnen gaan?
Mooie deal... :)

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
Dat soort krasjes zijn bijna onvermijdelijk zonder lelijke protector of extreme oplettendheid, dus ik zou er lekker van genieten.

PSN: Sluuz

• injectx
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15-01 09:34
Sluuz schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:40:
Dat soort krasjes zijn bijna onvermijdelijk zonder lelijke protector of extreme oplettendheid, dus ik zou er lekker van genieten.
Dit had ik zelf ook eigenlijk. Als ik nu een nieuwe koop haal ik hem volgende week per ongeluk langs een muur. Met gadgets ben ik altijd super voorzichtig maar met horloges is het gewoon bijna niet te vermijden.

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15-01 18:53
Vandaag een Series 4 (Space Gray) cadeau gekregen. Gaaf zeg!

Ik draag nooit horloges dus het is even wennen maar bevalt de eerste uren ontzettend goed. Mijn vrouw is heel benieuwd of Sleep Cycle snurken tijdig weet te stoppen >:) Dat gaan we dus even testen.

Overigens blijkt de 44 mm prima te staan om mijn relatief smalle polsen. Mocht je twijfelen, absoluut passen! Ik ben erg blij met het formaat.

tAnk wijzigde deze reactie 26-11-2018 22:52 (0%)
Reden: https://support.sleepcycle.com/hc/en-us/articles/360011895933-Snore-Stopper

• Sluuz
matthijst schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:34:
Dacht ff Apple Watch testen met Apple Pay.
Apparaat bij Albert Heijn zei "please present again or press <corr>".

Iemand die deze melding herkent? Dacht dat ik 't nog een keer probeerde na dubbelklikken zijknop maar melding bleef? Toen met iPhone betaald en dat ding wel goed.
Ja al een paar keer gehad. Fix: je watch een heel eind uit de buurt van dat apparaat halen, opnieuw een betaling opstarten (twee keer de zijknop indrukken) en opnieuw tegen het apparaat houden. Is gewoon een melding dat hij niet lang genoeg in de buurt is geweest.

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 11:48
injectx schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:27:
[...]

Dit had ik zelf ook eigenlijk. Als ik nu een nieuwe koop haal ik hem volgende week per ongeluk langs een muur. Met gadgets ben ik altijd super voorzichtig maar met horloges is het gewoon bijna niet te vermijden.
Ik heb al een aantal keer gehad dat ik mijn Apple Watch tegen een deur/muur/tafel of iets dergelijks sloeg. Na een kleine hartverzakking kijk ik dan en tot op heden heb ik nog geen enkel krasje :*)

Tenzij je ieder jaar een nieuwe Apple Watch haalt en je oude verkoopt moet je, mijn inziens, lekker genieten van je Apple Watch.

iPhone Xs Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-01 13:33
Zit ik lekker in het zonnetje van het weekend valt het me ineens op dat er een soort rare vlek in het scherm zit naast de crown. Het lijkt er op dat de coating compleet ontbreekt (het word ook anders 'schoon' dan de rest van het display).

tl;dr: Hij gaat terug naar Apple en ze gaan een reparatie doen.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

tAnk schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:47:
Overigens blijkt de 44 mm prima te staan om mijn relatief smalle polsen. Mocht je twijfelen, absoluut passen! Ik ben erg blij met het formaat.
Heb jaaaaaren moeten aanhoren hoe dunne polsen toch echt niet kunnen met horloges met 44mm doorsnede, maar het staat vaker prima dan totaal niet. De vorm van je pols heeft wel enige invloed, lugs moeten niet over de rand vallen want dat zit niet lekker met de band en staat niet mooi. Ben ook blij de extra grote variant te hebben gepakt, die vergeleken met mijn meest gedragen horloge (44mm doorsnee, flinkte dikte) er echt tiny en plat uitziet ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07:20
@2Dutch En of het dames of een heren pols is speelt ook vaak mee.
Ik droeg veelal sport horloges die zijn er gewoon niet kleiner helaas gelukkig tegenwoordig is er meer keuze.
Was ook erg blij met de 38mm van Apple en moet nu wel weer even wennen aan 40mm die is echt net groter voor het oog maar wel een plaatje.

• tAnk
  • Laatst online: 15-01 18:53
2Dutch schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:43:
[...]

Heb jaaaaaren moeten aanhoren hoe dunne polsen toch echt niet kunnen met horloges met 44mm doorsnede, maar het staat vaker prima dan totaal niet. De vorm van je pols heeft wel enige invloed, lugs moeten niet over de rand vallen want dat zit niet lekker met de band en staat niet mooi. Ben ook blij de extra grote variant te hebben gepakt, die vergeleken met mijn meest gedragen horloge (44mm doorsnee, flinkte dikte) er echt tiny en plat uitziet ;)
Roos79 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:28:
@2Dutch En of het dames of een heren pols is speelt ook vaak mee.
Ik droeg veelal sport horloges die zijn er gewoon niet kleiner helaas gelukkig tegenwoordig is er meer keuze.
Was ook erg blij met de 38mm van Apple en moet nu wel weer even wennen aan 40mm die is echt net groter voor het oog maar wel een plaatje.
Of misschien heb ik gewoon geen goed beeld van mezelf met mijn 'dunne' polsen ;)

Nee maar die 44 mm staat echt top. Ik heb wel het kleinere bandje nodig overigens.

Over bandjes gesproken; ik denk dat ik eens op zoek ga naar een cognac bruin exemplaar van leer. Het zwarte sportbandje is prima, maar een iets luxere look lijkt me niet verkeerd.

• wally21
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14-01 21:13

wally21

psn: Wally224

tAnk schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:00:

Over bandjes gesproken; ik denk dat ik eens op zoek ga naar een cognac bruin exemplaar van leer. Het zwarte sportbandje is prima, maar een iets luxere look lijkt me niet verkeerd.
Zelf heb ik er 1 besteld bij Monowear. Mooie leren bandjes van goede kwaliteit!
Heb zelf de Milanese Loop maar wilde er nog een klassiek mooi leren bandje bij. :*)
https://www.monoweardesign.com

wally21 wijzigde deze reactie 27-11-2018 15:42 (4%)

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12:10
Even een vraag m.b.t. het unlocken van mijn Macbook.

Situatie:
iPhone, iPad en AW staan op mijn privé iCloud account. Mijn Macbook heeft als ' hoofd account ' mijn werk iCloud account. Ik heb op mijn Macbook ook mijn privé iCloud account toegevoegd bij internet accounts.

Als voorwaarde voor het unlocken van een Macbook/iMac zie ik dat je devices ingelogd moeten zijn onder hetzelfde iCloud account. Klopt het dus dat het met bovenstaande constructie (ondanks dat ik wel degelijk het privé account aan mijn Macbook heb gekoppeld) niet gaat werken?

• mr.JamesBond
R0y. schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:50:
Even een vraag m.b.t. het unlocken van mijn Macbook.

Situatie:
iPhone, iPad en AW staan op mijn privé iCloud account. Mijn Macbook heeft als ' hoofd account ' mijn werk iCloud account. Ik heb op mijn Macbook ook mijn privé iCloud account toegevoegd bij internet accounts.

Als voorwaarde voor het unlocken van een Macbook/iMac zie ik dat je devices ingelogd moeten zijn onder hetzelfde iCloud account. Klopt het dus dat het met bovenstaande constructie (ondanks dat ik wel degelijk het privé account aan mijn Macbook heb gekoppeld) niet gaat werken?
Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar aangezien je alle apparaten hebt (?), waarom probeer je het niet uit?

• R0y.
mr.JamesBond schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:06:
[...]

Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar aangezien je alle apparaten hebt (?), waarom probeer je het niet uit?
Zo iets test ik liever uit in het weekend aangezien het om mijn werk systeem gaat en ik deze morgen ochtend gewoon weer nodig hebt.

Dus ik dacht, misschien heeft er hier iemand ervaring mee.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10:46
R0y. schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:55:
[...]

Zo iets test ik liever uit in het weekend aangezien het om mijn werk systeem gaat en ik deze morgen ochtend gewoon weer nodig hebt.

Dus ik dacht, misschien heeft er hier iemand ervaring mee.
Maar je hebt het Privé iCloud acc toch al toegevoegd, wat moet je dan nog meer doen dan een keer je macbook vergrendelen en hem vervolgens proberen te ontgrendelen met je AW in de buurt?

• R0y.
Scrtz schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:24:
[...]

Maar je hebt het Privé iCloud acc toch al toegevoegd, wat moet je dan nog meer doen dan een keer je macbook vergrendelen en hem vervolgens proberen te ontgrendelen met je AW in de buurt?
Klopt, enkel is dat dus niet het hoofd account. Dat is mijn ' werk account '. Ik denk dat daar het probleem zit enkel ben ik dus nog op zoek naar de bevestiging :9

• i2Paq
  • Laatst online: 10:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

wally21 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:42:
[...]

Zelf heb ik er 1 besteld bij Monowear. Mooie leren bandjes van goede kwaliteit!
Heb zelf de Milanese Loop maar wilde er nog een klassiek mooi leren bandje bij. :*)
https://www.monoweardesign.com
Voor dat geld zou ik ook zeker hier kijken: https://www.clockworksyne...s/straps-for-apple-watch/

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15-01 06:55
Zijn er mensen die een andere app gebruiken dat de workout/ activity app? Ik heb voordien een fitbit gehad en alles was zoveel overzichtelijker in fitbit dan hier bij apple. Die idiote cirkels zijn niet overzichtelijk, je moet drie apps gebruiken om alle data te zien en is gewoon totaal niet gebruiksvriendelijk imo.

Ik zou ook graag loopsessies met elkaar vergelijken en zien of er dan progressie is gemaakt in bv tijd, hartslag ed

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 10:57

amphora

Online creatie

pina schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:34:
Zijn er mensen die een andere app gebruiken dat de workout/ activity app? Ik heb voordien een fitbit gehad en alles was zoveel overzichtelijker in fitbit dan hier bij apple. Die idiote cirkels zijn niet overzichtelijk, je moet drie apps gebruiken om alle data te zien en is gewoon totaal niet gebruiksvriendelijk imo.

Ik zou ook graag loopsessies met elkaar vergelijken en zien of er dan progressie is gemaakt in bv tijd, hartslag ed
Strava of Runkeeper o.i.d.?

kruijk.nl fotografie, OM-D E-M5, 12-40/2.8, 17/1.8, 40-150, 45/1.8, Metz 44, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

Domino

30 Watts and overheating...

Ik gebruik daarvoor RunGap: https://itunes.apple.com/...-data-manager/id534460198

Beetje spartaans maar werkt goed. Herkent dezelfde soort workouts (bijvoorbeeld aan de route).
Je gebruikt wel de workout app waarna RunGap de data importeert.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• Roos79
@pina of Nike misschien?

• mr.JamesBond
Ik ben best tevreden over de activiteiten-app. Alhoewel ik wel weet dat ik altijd meer trappen loop dan hij weergeeft :(

• Roos79
mr.JamesBond schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:11:
Ik ben best tevreden over de activiteiten-app. Alhoewel ik wel weet dat ik altijd meer trappen loop dan hij weergeeft :(
Dat zit hem in de meters dat heeft Fitbit ook :)
Ze tellen zoveel hoogtemeter per trap en de onze zijn net minder ik dacht wel eens te merken dat dat 1trede scheelt

• i2Paq
  • Laatst online: 10:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Roos79 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:41:
[...]

Dat zit hem in de meters dat heeft Fitbit ook :)
Ze tellen zoveel hoogtemeter per trap en de onze zijn net minder ik dacht wel eens te merken dat dat 1trede scheelt
Dat heeft de Gear S3 ook, en je kan best wel eens gelijk hebben.

• Roos79
i2Paq schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:17:
[...]

Dat heeft de Gear S3 ook, en je kan best wel eens gelijk hebben.
Zo telt fitbit het en let wel de meeste hebben geen gps oid aan boord.
Fitbit devices that count floors have an altimeter sensor that can detect when you're going up or down in elevation. Your device registers one floor when you climb about 10 feet at one time. It does not register floors when you go down.

Fitbit devices do not count the elevation gains simulated from a StairMaster, inclined treadmill, or other stationary exercise equipment. Your device uses changes in barometric pressure to detect elevation change, and therefore requires that you physically change elevation in order to properly record floors.

Roos79 wijzigde deze reactie 29-11-2018 18:07 (3%)

• pina
Goeie suggesties maar bij mij gaat het niet enkel om lopen. Zou gewoon alles in een app zien zoals bij fitbit, een overzicht van hartslag tijdens de dag, dan aantal stappen, gewicht etc... Bij fitbit is dat echt goed gedaan, bvb:

http://outdoor-gear-revie...s/2015/04/Fitbit-dash.png

pina wijzigde deze reactie 29-11-2018 19:53 (15%)

• Roos79
@pina Voor hartslag ed kijk ik ook wel in de gezondheid app daar kan je veel in terug vinden.
Ook meet hij geregeld je vo2max en kan je dingen per uur dag maand of jaar terug zien.
Ik heb echt heel wat jaren fitbit gedragen en moest erg wennen maar nu ben ik echt 100% om en draag ik geen meerdere trackers meer.

Roos79 wijzigde deze reactie 29-11-2018 20:04 (16%)

mr.JamesBond schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:11:
Alhoewel ik wel weet dat ik altijd meer trappen loop dan hij weergeeft :(
Probleem daarbij is natuurlijk altijd "wat is een trap". Binnenshuis stijg je Max een meter of 2,5-3, op een station stijg je rustig 7-10 meter op één trap. Zij zullen een gemiddelde traplengte gekozen hebben en die als basis nemen lijkt me.
Goed nieuws: met watchOS 5.1.2 wordt de ECG functie ingeschakeld in de USA. Vraag is natuurlijk hoe lang het duurt voor dit ook naar NL komt, maar het wordt dan wellicht ook mogelijk de ECG te activeren/downloaden door een Amerikaanse AppleID aan te maken en hiermee in te loggen. Via dat zelfde trucje werkt Apple Pay hier immers ook met een Italiaanse Apple Pay pas.

• mr.JamesBond
DeNachtwacht schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:17:
[...]

Probleem daarbij is natuurlijk altijd "wat is een trap". Binnenshuis stijg je Max een meter of 2,5-3, op een station stijg je rustig 7-10 meter op één trap. Zij zullen een gemiddelde traplengte gekozen hebben en die als basis nemen lijkt me.
Goed punt. Over het algemeen (ik denk dat ik OCD heb, want ik tel de traptredes altijd ;) ) bestaat een trap uit twaalf traptredes. Daarna heb je dan een stukje dat je normaal loopt of de volgende etage.

Maar het is natuurlijk wel logisch wat je aangeeft. 👍

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 31-12-2018
In Noorwegen kan men sinds vanacht de series 4 4G bestellen bij 2 telco's. Voor omgerekend 560 euro :/
https://nettbutikk.telenor.no/smartklokker/

Menesis wijzigde deze reactie 30-11-2018 09:44 (4%)

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15-01 17:48
Menesis schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:44:
In Noorwegen kan men sinds vanacht de series 4 4G bestellen bij 2 telco's. Voor omgerekend 560 euro :/
https://nettbutikk.telenor.no/smartklokker/
Ben je toch goedkoper in DE en FR voor € 529, maar kan je momenteel niks mee aanvangen in NL en BE.

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 31-12-2018
RigolleM schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:30:
[...]

Ben je toch goedkoper in DE en FR voor € 529, maar kan je momenteel niks mee aanvangen in NL en BE.
Oh, ik had alleen naar de US prijzen gekeken, dus in de EU is het over het algemeen vrij duur. Nog maar even sparen dan en uitzoeken of de Duitse/Franse ook hier in Noorwegen op het netwerk kan.

Zal wel om een A2007 of A2008 gaan dan denk ik. Kun je over het algemeen een watch in een ander land kopen en dan bij je lokale telco gebruiken? Want roaming werkt niet als ik het goed begreep. Mijn plan is dus om een Duitse in Noorwegen op LTE te gebruiken.

Menesis wijzigde deze reactie 30-11-2018 10:50 (36%)

• RigolleM
  • Laatst online: 15-01 17:48
[Zal wel om een A2007 of A2008 gaan dan denk ik. Kun je over het algemeen een watch in een ander land kopen en dan bij je lokale telco gebruiken? Want roaming werkt niet als ik het goed begreep. Mijn plan is dus om een Duitse in Noorwegen op LTE te gebruiken.
Inderdaad A2007 of A2008.
Was bij mij ook de bedoeling heb een 3 serie met LTE gekocht in Lille in FR om die later te activeren bij een BE provider. Je moet anders eens zoeken hoe men een Apple Watch cellular bij onze buren activeren, bv. Orange FR of Telekom DE. Zal via de Apple watch app op de iPhone gebeuren en daarna connectie maken met de provider.

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• rsvmark
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08-01 22:29
Zijn er hier ervaringen met het koppelen van de apple watch met 2 telefoons?
Ik weet dat het niet tegelijk kan en dus betekend dat je moet ontkoppelen van iPhone 1 en koppelen met iPhone 2.
In mijn geval wil ik graag overdag koppelen aan mijn werk en daarbuiten met mijn prive telefoon.

Iemand hier ervaring mee?
Voor/nadelen?

Marantz SR7009 // 9x B&W M-1 (auro-3d 5.1.4) // SVS PB1-isd // Samsung UE55HU7500 // NUC (i5) // Synology DS412+

• Roos79
Dat koppelen en ontkoppelen kost steeds tijd en kans op missende data omdat het synchroniseren ook tijd kost.
Ook word je rijtje watches bij bronnen ellenlang en let op haal er daar geen 1 weg want dan mis je ook data!
Ik denk persoonlijk dat het geen aanrader is alleen al omdat het koppelen en visa versa gewoon echt tijd kost.

• ex87

Dit kan allemaal in 1 overzicht in de health app waar je, je eigen dashboard kan maken (en ja, die kan er exact zo uitzien als Fitbit). Je hoeft de activiteiten app hier niet voor te gebruiken.

Mijn health dashboard laat zien:
- Calorieën (in en uit)
- Work out gedaan die dag
- hartslag in rust en actief
- aantal stappen
- activiteiten ringen
- Gewicht (via de Garmin weegschaal)
- Gedronken water

Je moet je er wel even in verdiepen alleen omdat je echt alles kan samen voegen wat betreft gezondheid.

• pina
ex87 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:08:
[...]

Dit kan allemaal in 1 overzicht in de health app waar je, je eigen dashboard kan maken (en ja, die kan er exact zo uitzien als Fitbit). Je hoeft de activiteiten app hier niet voor te gebruiken.

Mijn health dashboard laat zien:
- Calorieën (in en uit)
- Work out gedaan die dag
- hartslag in rust en actief
- aantal stappen
- activiteiten ringen
- Gewicht (via de Garmin weegschaal)
- Gedronken water

Je moet je er wel even in verdiepen alleen omdat je echt alles kan samen voegen wat betreft gezondheid.
Even bekeken maar blijkbaar zie je geen dashboard meer met de grafieken maar enkel losse kaartjes waar je dan op moet doorklikken....

• Roos79
@pina Ga je lekker terug naar fitbit veel plezier 😉
Als je het geen kans geen wilt geven of wilt kijken of je er aan kan wennen.

Roos79 wijzigde deze reactie 30-11-2018 19:29 (40%)

• mr.JamesBond
Ik heb sinds gisteren dat mijn macbook pro in de dock aangeeft dat er Safari wordt gebruikt op mijn Apple Watch wanneer het scherm van de AW aanstaat, terwijl er geen safari wordt gebruikt. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen, en hebben anderen hier ook last van?

• P.B.
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Ik overweeg om een Apple Watch aan te schaffen. Het lijkt mij een leuke 'gadget'.
Ik twijfel echter aan de use case... heeft de Watch daadwerkelijk een toegevoegde waarde? Waarvoor gebruiken jullie het?

• Waterpower
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 12-01 13:13
P.B. schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:04:
Ik overweeg om een Apple Watch aan te schaffen. Het lijkt mij een leuke 'gadget'.
Ik twijfel echter aan de use case... heeft de Watch daadwerkelijk een toegevoegde waarde? Waarvoor gebruiken jullie het?
Ik gebruik m (aw4)erg veel;
- Sporthorloge; zwemmen/ hardlopen/ fitness
- Bellen
- Apple Pay
- remote voor Spotify
- walkietalkie
- timerfunctie icm Siri
- Lampen aan/ uit icm Siri

En ik ben nog meer aan het ontdekken.

• mr.JamesBond
Zijn er hier boksers die hun Apple Watch om hebben tijdens een zaktraining?

• knakker2
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-01 13:04
P.B. schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:04:
Ik twijfel een beetje of ik er goed aan heb gedaan... 459 eur voor een notificatie-gadget, want;

-ik sport niet (geen tijd/zin, want werk 14u p/d)
-bel er niet mee
-hartslag/medic-apps boeit mij niets, daar heb ik een dokter voor
-berichten sturen doe ik veel, maar iPhone erbij pakken en je bent 20x sneller
-tijd,.. heb tot aan deze AW4 nooit horloges om mn pols gehad, heb dan ook lang erover moeten doen niet mn telefoon te pakken om de tijd te bekijken.
-Walkie Talkie is wel leuk, al moet de ander ook zo een horloge in bezit hebben, en das bij mij maar 1 (!) contactpersoon. dus nutteloos (voor mij)
-hoop complicaties niet werkzaam op nieuwe wijzerplaten (kansloos)
-Siri wat bij Raise to Speak gewoonweg niet werkt, iets wat ik in de auto wel leuk had gevonden (Kanloos x2)
-Muziek? Ik hoor dat de hele dag door op werk, hoef dat niet nog eens via een horloge/telefoon. Daarbij is Spotify is maar net over de brug met een app, moet je bluetooth zooi in je oren proppen want bij de redelijk nieuwe iphones is geen jack plug ingang meer.

dus, toegevoegde waarde? ja, op momenten wel. Snel berichten / emails kunnen zien. Een heel simpel berichtje terug sturen is wel handig en snel, maar verder... ? voor die bijna 500 eur?
Ik vermoed dat de meeste bezitters of hardcore horloge-bezitters / sporters zijn, of zichzelf enorm forceren het allemaal mooi en geweldig en super te vinden om zo maar die honderden euro's wat het kost te rechtvaardigen.
Nu 1.5 maand de AW4 in bezit en ik schat dat het minimaal 10x is voorgekomen dat ik vergeet de AW om te doen bij verlaten van het huis.... das met mn telefoon in geen jaren gebeurd en is toch wel een duidelijk signaal dat de Watch niet echt een belangrijke positie inneemt.

Datgene wat ik wel erg fijn vind is Apple Pay.. maar daar heb ik een Bunq account voor moeten aanmaken, moet er 5eur/maand voor betalen en allerlei omwegen moeten toepassen het werkend te kringen.. (kansloosx3 dat Apple dat niet in NL activeert)

Mocht je een sporter zijn, van muziek houden, graag notificaties en berichten snel willen zien is het wel de moeite waard.. voor mij helaas niet echt...

knakker2 wijzigde deze reactie 04-12-2018 23:29 (8%)

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online
knakker2 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:15:
[...]

Ik twijfel een beetje of ik er goed aan heb gedaan... 459 eur voor een notificatie-gadget, want;

*veel tekst*

Mocht je een sporter zijn, van muziek houden, graag notificaties en berichten snel willen zien is het wel de moeite waard.. voor mij helaas niet echt...
Maar dit wist je van te voren ook allemaal. Je hebt voor de aanschaf meermaals gevraagd wat voor jou t nut zou zijn. Elke keer kwamen er antwoorden dat t alleen voor notificaties zou zijn. Dus je kan vooral jezelf de schuls geven dat het voor jou een miskoop is.

Ik vind zelf de notificaties handig. Ik pak veel minder mn telefoon. En ik sportte soms maar dr watch motiveerd mij tot meer (de activity rings). Wel is het super onhandig dat er nog steeds geen whatsapp app is.

• Roos79
@knakker2 Je was in begin al negatief erover het verbaast mij dus helemaal niets dat je nu nog negatiever bent.

@P.B. Je moet voor jezelf beslissen en vooraf bedenken wat je ermee wilt gaan doen.
Hier staat mijn iPhone sinds de a.w bijna altijd op stil en ook het berichtjes lezen en geregeld even gauw via de a.w beantwoorden (niet schrijven maar spreken) is handig.
Ook de hartslag/sport/ringen volg ik met plezier.
Zet ook de kachel hoger of lager de wekker aan of uit en gebruik de timer en vast nog wel wat dingen.
Dus ja ik draag al 2 jaar met plezier Apple watch en zeg ook aanrader.

• Sluuz
knakker2 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:15:
[...]

-ik sport niet (geen tijd/zin, want werk 14u p/d)
-bel er niet mee
-hartslag/medic-apps boeit mij niets, daar heb ik een dokter voor
-berichten sturen doe ik veel, maar iPhone erbij pakken en je bent 20x sneller
-tijd,.. heb tot aan deze AW4 nooit horloges om mn pols gehad, heb dan ook lang erover moeten doen niet mn telefoon te pakken om de tijd te bekijken.
-Walkie Talkie is wel leuk, al moet de ander ook zo een horloge in bezit hebben, en das bij mij maar 1 (!) contactpersoon. dus nutteloos (voor mij)
-hoop complicaties niet werkzaam op nieuwe wijzerplaten (kansloos)
-Siri wat bij Raise to Speak gewoonweg niet werkt, iets wat ik in de auto wel leuk had gevonden (Kanloos x2)
-Muziek? Ik hoor dat de hele dag door op werk, hoef dat niet nog eens via een horloge/telefoon. Daarbij is Spotify is maar net over de brug met een app, moet je bluetooth zooi in je oren proppen want bij de redelijk nieuwe iphones is geen jack plug ingang meer.

dus, toegevoegde waarde? ja, op momenten wel. Snel berichten / emails kunnen zien. Een heel simpel berichtje terug sturen is wel handig en snel, maar verder... ? voor die bijna 500 eur?
Ik vermoed dat de meeste bezitters of hardcore horloge-bezitters / sporters zijn, of zichzelf enorm forceren het allemaal mooi en geweldig en super te vinden om zo maar die honderden euro's wat het kost te rechtvaardigen.
Nu 1.5 maand de AW4 in bezit en ik schat dat het minimaal 10x is voorgekomen dat ik vergeet de AW om te doen bij verlaten van het huis.... das met mn telefoon in geen jaren gebeurd en is toch wel een duidelijk signaal dat de Watch niet echt een belangrijke positie inneemt.

Datgene wat ik wel erg fijn vind is Apple Pay.. maar daar heb ik een Bunq account voor moeten aanmaken, moet er 5eur/maand voor betalen en allerlei omwegen moeten toepassen het werkend te kringen.. (kansloosx3 dat Apple dat niet in NL activeert)

Waarom heb je er uberhaupt een gekocht? 90% van de punten die je noemt had je op voorhand al kunnen weten. Komt nogal onnozel over dit.

• Sinus_rhythm
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:07
mr.JamesBond schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:51:
Zijn er hier boksers die hun Apple Watch om hebben tijdens een zaktraining?
Ik niet maar heb wel een filmpje gezien op youtube dat je de val waarschuwing kan triggeren (op een Apple Watch series 4) door te boksen.

• mr.JamesBond
Sinus_rhythm schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:02:
[...]

Ik niet maar heb wel een filmpje gezien op youtube dat je de val waarschuwing kan triggeren (op een Apple Watch series 4) door te boksen.
Woensdags boks ik altijd en dat is verreweg de meest intensieve training van de week. Met het boksen heb ik mijn Apple Watch logischerwijs ook niet om, maar ik vind het wel jammer omdat ik dan waarschijnlijk mijn trainingsring niet volkrijg. En ik ben ook benieuwd naar mijn hartslag tijdens de training. -O-

Ik heb ook geen idee hoe ik mijn Apple Watch om moet doen met bandage om mijn pols en bokshandschoenen om :'(

• Sluuz

• ex87
mr.JamesBond schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:27:
[...]

Woensdags boks ik altijd en dat is verreweg de meest intensieve training van de week. Met het boksen heb ik mijn Apple Watch logischerwijs ook niet om, maar ik vind het wel jammer omdat ik dan waarschijnlijk mijn trainingsring niet volkrijg. En ik ben ook benieuwd naar mijn hartslag tijdens de training. -O-

Ik heb ook geen idee hoe ik mijn Apple Watch om moet doen met bandage om mijn pols en bokshandschoenen om :'(
Je kan gewoon in de health app een work out handmatig toevoegen en hem boxen noemen + intensiviteit -> https://www.iphonelife.co...le-watch-workout-manually (en ja, dit vult ook de ringen). Van de zomer een keer gedaan met surfen.

Oh en ja, zo kan je inderdaad vals spelen :P

• mr.JamesBond
Thanks! In hoeverre wordt er dan een degelijk beeld gegeven van mijn workout (hartslag, calorieën) aangezien hij dan niet aan mijn pols hangt?
ex87 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:02:
[...]

Je kan gewoon in de health app een work out handmatig toevoegen en hem boxen noemen + intensiviteit -> https://www.iphonelife.co...le-watch-workout-manually (en ja, dit vult ook de ringen). Van de zomer een keer gedaan met surfen.

Oh en ja, zo kan je inderdaad vals spelen :P
Dit lost inderdaad het probleem van de ringen op, maar dan heb ik geen idee hoeveel calorieën ik verbrand heb en wat mijn hartslag was.

mr.JamesBond wijzigde deze reactie 05-12-2018 12:29 (40%)

• Sluuz
mr.JamesBond schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:28:
[...]

Thanks! In hoeverre wordt er dan een degelijk beeld gegeven van mijn workout (hartslag, calorieën) aangezien hij dan niet aan mijn pols hangt?
3 op 5, maar als de maan schijnt, 3.5 op 5. Verder iets minder als je leverworst hebt gegeten en een paraplu meeneemt naar de boksring.

Zonder dollen: geen flauw idee. In principe zou de sensor overal je hartslag moeten kunnen meten, niet alleen om je pols.

• cranebird
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 09-01 11:46
Vraagje over Siri en herinneringen, deze combinatie ben ik aan het uittesten sinds ik een fatsoenlijke app gevonden heb die goed samenwerkt met de standaard herinneringen van iOS (GoodTask):

Als ik tegen Siri op de AW zeg: herinner me om dat-en-dat te doen vanmiddag, dan wordt er feedback gegeven > Hier is je herinnering: dat-en-dat, om 12:00 uur.

Maar als dat niet goed is (verkeerd verstaan of verkeerde tijd) hoe annuleer ik dat dan op mijn AW?

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11:15
WatchOS 5.1.2 met ECG-app (alleen in de VS) nu beschikbaar :)

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• tmoel
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 14-01 15:23
krijg de ECG app er helaas niet op door ‘n regio change :-(

tmoel wijzigde deze reactie 06-12-2018 19:38 (3%)

• lizardking77
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 06-12-2018

lizardking77

----------------

tmoel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:37:
krijg de ECG app er helaas niet op door ‘n regio change :-(
En wanneer je de regio van jouw apple id aanpast?

i am the lizardking, I can do anything

• Cougar
En als je een nieuw Apple account aanmaakt (US)? Zou het dan wel lukken om via dat account de ecg app te downloaden?

• PeterPanda
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15-01 21:23
Lees elders dat je voor de update de region moet aanpassen naar US, voor mij helaas te laat...

Mijn naam is niet Peter!

• MelvinW
Je kunt ECG alleen gebruiken als de Apple Watch in de Verenigde Staten is aangeschaft. Het heeft dus geen zin om je regio te gaan wijzigen of een ander Apple ID te gebruiken. Er wordt gecontroleerd op modelnummer.

MelvinW wijzigde deze reactie 06-12-2018 20:25 (14%)

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

Yep ik hoor diezelfde boodschap helaas. Ik had sinds gister zowel op mijn telefoon als Watch de regio al op V.S. staan maar dit zet helaasch geen zoden aan de dijk. Ook het gebruiken van een Amerikaans Apple ID heeft helaas geen zin aldus de thread op MacRumors. Enige lichtpuntje is dat het bericht dat zowel iPhone als Watch in de V.S. gekocht moeten zijn, niet lijkt te kloppen. Een Poolse iPhone eigenaar reageert dat het bij hem wel werkt, nota bene met zowel zijn watch als iPhone op de Poolse regio. Reden: hij heeft zijn watch in de V.S. gekocht.

Het is erg jammer want ik vrees inderdaad dat een software check op serienummer, wat het lijkt te zijn volgens de berichtgeving, niet snel te omzeilen is. Het zal helaas dus wachten worden tot Europa het ook goed keurt en dat zou nog weleens lang kunnen gaan duren...

DeNachtwacht wijzigde deze reactie 06-12-2018 20:42 (66%)

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:38:
Yep ik hoor diezelfde boodschap helaas. Ik had sinds gister zowel op mijn telefoon als Watch de regio al op V.S. staan maar dit zet helaasch geen zoden aan de dijk. Ook het gebruiken van een Amerikaans Apple ID heeft helaas geen zin aldus de thread op MacRumors. Enige lichtpuntje is dat het bericht dat zowel iPhone als Watch in de V.S. gekocht moeten zijn, niet lijkt te kloppen. Een Poolse iPhone eigenaar reageert dat het bij hem wel werkt, nota bene met zowel zijn watch als iPhone op de Poolse regio. Reden: hij heeft zijn watch in de V.S. gekocht.

Het is erg jammer want ik vrees inderdaad dat een software check op serienummer, wat het lijkt te zijn volgens de berichtgeving, niet snel te omzeilen is. Het zal helaas dus wachten worden tot Europa het ook goed keurt en dat zou nog weleens lang kunnen gaan duren...
Dat wordt Apple Watch 4 retour, en wachten tot Apple Watch 7 :X

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:05

Grin

Ride si sapis.

DeNachtwacht schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:38:
Een Poolse iPhone eigenaar reageert dat het bij hem wel werkt, nota bene met zowel zijn watch als iPhone op de Poolse regio. Reden: hij heeft zijn watch in de V.S. gekocht.
Dat zal ik je zo kunnen bevestigen want die van mij komt uit San Francisco... Ben nu aan het updaten!
Hier staat ook alles gewoon op NL regio met de Engelse taal, dus we gaan het meemaken.
Really odd, I’m living in Sweden and haven’t done any changes but had no problem doing ECG’s. Working as expected here. Only thing that’s different is that I have my phone and watch languages set to US English.

Edit: oh another thing but I’m not sure that it has anything to do with it, the watch is bought in the US. Anyway didn’t expect being able to do ECG! :)

Edit 2: phone bought in Sweden

Edit 3: Region set to Sweden
Je lijkt idd gelijk te hebben! Hopelijk heb ik ook dat geluk. NL iPhone X, US Apple Watch 4...

Grin wijzigde deze reactie 06-12-2018 21:12 (37%)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• symen89
  • Nu online
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een freight forwarding site vanuit USA naar NL? borderlinx deed dat vroeger.

• Novarion
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 11:24

Novarion

Klaasbaak

PeterPanda schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:16:
Lees elders dat je voor de update de region moet aanpassen naar US, voor mij helaas te laat...
Zo “slim” was ik wel.
Het maakt echter niet uit, dus je hoeft niet te balen dat je te laat bent, haha.

Lijkt dus echt aan het serienummer en land van oorsprong te liggen of je toestemming krijgt.

Hopen op een work around, anders heel lang wachten tot de NVWA eens toestemming geeft.

• MelvinW
symen89 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:08:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een freight forwarding site vanuit USA naar NL? borderlinx deed dat vroeger.
Ik heb erg goede ervaringen met MyUS.com :) Super snel en erg lage verzendkosten.

MelvinW wijzigde deze reactie 06-12-2018 21:22 (6%)

Pagina: 1 ... 81 82 83 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True