P.B. schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:04:
Ik overweeg om een Apple Watch aan te schaffen. Het lijkt mij een leuke 'gadget'.
Ik twijfel echter aan de use case... heeft de Watch daadwerkelijk een toegevoegde waarde? Waarvoor gebruiken jullie het?
Ik twijfel een beetje of ik er goed aan heb gedaan... 459 eur voor een notificatie-gadget, want;
-ik sport niet (geen tijd/zin, want werk 14u p/d)
-bel er niet mee
-hartslag/medic-apps boeit mij niets, daar heb ik een dokter voor
-berichten sturen doe ik veel, maar iPhone erbij pakken en je bent 20x sneller
-tijd,.. heb tot aan deze AW4 nooit horloges om mn pols gehad, heb dan ook lang erover moeten doen niet mn telefoon te pakken om de tijd te bekijken.
-Walkie Talkie is wel leuk, al moet de ander ook zo een horloge in bezit hebben, en das bij mij maar 1 (!) contactpersoon. dus nutteloos (voor mij)
-hoop complicaties niet werkzaam op nieuwe wijzerplaten (kansloos)
-Siri wat bij Raise to Speak gewoonweg niet werkt, iets wat ik in de auto wel leuk had gevonden (Kanloos x2)
-Muziek? Ik hoor dat de hele dag door op werk, hoef dat niet nog eens via een horloge/telefoon. Daarbij is Spotify is maar net over de brug met een app, moet je bluetooth zooi in je oren proppen want bij de redelijk nieuwe iphones is geen jack plug ingang meer.
dus, toegevoegde waarde? ja, op momenten wel. Snel berichten / emails kunnen zien. Een heel simpel berichtje terug sturen is wel handig en snel, maar verder... ? voor die bijna 500 eur?
Ik vermoed dat de meeste bezitters of hardcore horloge-bezitters / sporters zijn, of zichzelf enorm forceren het allemaal mooi en geweldig en super te vinden om zo maar die honderden euro's wat het kost te rechtvaardigen.
Nu 1.5 maand de AW4 in bezit en ik schat dat het minimaal 10x is voorgekomen dat ik vergeet de AW om te doen bij verlaten van het huis.... das met mn telefoon in geen jaren gebeurd en is toch wel een duidelijk signaal dat de Watch niet echt een belangrijke positie inneemt.
Datgene wat ik wel erg fijn vind is Apple Pay.. maar daar heb ik een Bunq account voor moeten aanmaken, moet er 5eur/maand voor betalen en allerlei omwegen moeten toepassen het werkend te kringen.. (kansloosx3 dat Apple dat niet in NL activeert)
Mocht je een sporter zijn, van muziek houden, graag notificaties en berichten snel willen zien is het wel de moeite waard.. voor mij helaas niet echt...
[
Voor 8% gewijzigd door
knakker2 op 04-12-2018 23:29
]