[Apple Watch] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 54.287 views

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Welkom op het officiële Apple Watch® topic. De Apple Watch is dé nieuwe smartwatch van Apple. Het is een verlengstuk van je iPhone en werkt met een iPhone 5 of nieuwer.In dit topic komt het overzicht van kleuren en materialen, prijzen, beschikbaarheid en ontwikkelingen op vlak van applicaties.

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.mos.techradar.futurecdn.net//art/Watches/Apple%20Watch/release%20date/apple-watch-release-date-578-80.jpg

Key Features en bediening
De Apple Watch heeft een drukgevoelig touchscreen van saffier waardoor onderscheid gemaakt wordt tussen een lichte aanraking en een minder lichte aanraking. Aan de rechterzijkant zit de 'digital crown' die fungeert als Home-knop, maar gebruikers kunnen aan deze 'digital crown' ook draaien om door lijsten te scrollen of in te zoomen op een kaart.Voor linkshandigen kan het horloge ook 'omgekeerd worden gedragen waarbij alleen het bandje omgedraaid moet worden.

Het horloge draait op een door Apple ontworpen soc met de naam S1; de exacte specificaties daarvan zijn nog onbekend. Het horloge heeft ledjes aan de achterkant om hartslag te meten. Gebruikers kunnen de smartwatch draadloos opladen. Een iWatch kan niet op zichzelf functioneren, maar is een iPhone-accessoire. Het horloge werkt met de 5, 5s, 5c, 6 en 6 Plus.

De interface begint bij de 'watchface', waar de tijd zichtbaar is. Met veegbewegingen van onderaan het scherm naar boven worden 'glances' zichtbaar, stukjes informatie zoals agenda-items. Ontwikkelaars kunnen met apps ook 'glances' maken.Een druk op de 'crown' leidt de gebruiker naar het homescreen waarop alle apps staan. Door de crown te draaien scrollt de gebruiker door apps, maar met veegbewegingen en tikken op het scherm kan de gebruiker ook de juiste apps selecteren en starten.

Input verloopt via een dictatie-functie of met emoji's. Apple zegt dat de software automatisch vragen herkent en antwoorden daarop als suggesties neerzet om snel antwoorden mogelijk te maken. Het horloge trilt licht bij een nieuwe notificatie.De knop onder de Crown is voor 'digital touch', waarbij gebruikers met andere Apple Watch-gebruikers kunnen communiceren met een aantal tikken op het scherm of een kleine tekening.

Het horloge kan ook dienen als viewfinder voor de iPhone-camera, iets dat bij groepsfoto's van pas kan komen. Routenavigatie kan ook worden bekeken via de Apple Watch en deze geeft daarnaast subtiele trillen door als de drager naar links of rechts moet. Daarnaast heeft hij een walkie-talkie-functie.Het horloge werkt ook met Apples eigen betaalsysteem Pay. Deze zou gekoppeld worden aan creditcards van verschillende maatschappijen, ook in Europa, en ter beveiliging hiervan houdt de Apple Watch bij of het horloge wordt afgedaan, waar dan bij het later opnieuw aandoen een pincode vereist is. Dit zou diefstal tegen moeten gaan.

Afbeeldingslocatie: http://si.wsj.net/public/resources/images/BN-EL735_applep_G_20140909154543.jpg

De Apple Watch komt in twee formaten, 38mm hoog en 42mm hoog en komt in 3 varianten, 6 kleuren met afwerking in verschillende materialen, respectievelijk de Apple Watch met roestvrij staal (normaal en space black), de Apple Watch Sport in aluminium (normaal geanodiseerd en space gray) en de Apple Watch Edition in 18 Karaats goud (rosé-en geel goud).
Afbeeldingslocatie: http://laughingsquid.com/wp-content/uploads/2014/09/apple-watches.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.smartwatchappcenter.com/wp-content/uploads/2014/09/Apple-Watch-Full-Specifications.png

De Apple Watch is verkrijgbaar met bijpassende bandjes.De bandjes zijn er in diverse kleuren en materialen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn3.pcadvisor.co.uk/cmsdata/features/3443668/Apple_Watch_straps.png

Fitness
Net als op andere smartwatches en fitness-armbanden worden het stappenaantal en de overige bewegingen van de gebruiker bijgehouden in een speciale app. Tim Cook zei dat Apple mensen wil stimuleren om te bewegen, en daarom krijgen Apple Watch-gebruikers onder meer 'prijzen' als ze een bepaald doel halen.Het horloge moet ook leren van gebruikers en daar meldingen en tips op afstemmen. De Apple Watch heeft onderaan een keramische plaat met verschillende sensoren waaronder een hartritmesensor.

Afbeeldingslocatie: http://data1.ibtimes.co.in/en/full/535809/apple.jpg?w=660&h=440&l=50&t=40

Prijzen en beschikbaarheid
De Apple Watch komt begin 2015 uit en zal een prijs hebben vanaf 349 dollar, iets dat zonder btw uitkomt op omgerekend 270 euro; in Nederlandse en Belgische winkels zullen de prijzen met btw dus vermoedelijk een stuk boven 300 euro liggen.

Vermoedelijk betreft het prijzen voor het basismodel. Gezien de 3 verschillende edities en grote hoeveelheid bandjes lijkt het waarschijnlijk dat men een model kiest en het gewenste bandje er los bij dient te kopen.

[ Voor 138% gewijzigd door DayteX op 12-09-2014 13:46 . Reden: Info toegevoegd ]

• DayteX
Ik zal het topic dan ook maar als eerste wat leven inblazen :)

Vragen die ik zelf nog heb:
- hoe lang wordt de batterijduur
- wat wordt de prijs in BE/NL voor het basis instapmodel

Waar ik nog naar op zoek ben:
- alternatieve "clips" om zelf lederen bandjes aan te kunnen hangen. Zodra iemand die ziet, geef dan een seintje! ;)

Een vraag betreffende smaak dan nog aan jullie: Ga je hem halen en zoja, welke maat, kleur en welk bandje wordt het dan?

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-05 15:55
42 mm, Space Black Stainless Steel Case met Space Black Steel Link bandje.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/86123611/Schermafbeelding%202014-09-10%20om%2015.08.50.png

[ Voor 43% gewijzigd door macmellow op 10-09-2014 15:09 ]

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 22:16
Die versie vind ik ook heel mooi!
Ik ga persoonlijk voor de kleinere versie (smalle polsen) en perhaps de milanese loop.
(ik weet niet of die ook in space black komt)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jc6dSW0.png

Verder vind ik de nieuwe manier van communiceren die Apple verzonnen heeft via de  Watch heel gaaf, iemand een lichte 'tap' op zijn pols geven om de aandacht te trekken, of een kleine tekening, of intiem je hartslag sturen. Dit is wat mij betreft veel logischer dan proberen een miniscuul swipe toetsenbord te tonen.

Exited! oOo

• macmellow
Dat bandje staat niet in meerdere kleuren op de website volgens mij. Dus die zal wel niet in andere kleuren komen.

Digital Touch vind ik ook een super uitvinding. Hele nieuwe manier van communiceren.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-05 12:43

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Weer een geweldig product an Apple!
Daar ga ik wel even wat geld voor sparen.

Ik weet nog niet welke versie ik ga nemen. Ik vind sport bandjes ook wel mooi eruit zien, ondanks ik helemaal niet sport :+

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:05
Hmm, drie mensen op rij enthousiast over het "hartslag versturen / kriebeltjes versturen". Vind het zelf nou niet je van het. Maar hee, ik vond "Yo" ook al niet zo'n prachtig idee, en dat is toch (even in ieder geval) populair geweest.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:51
Dit heb ik gereageerd onder het nieuwsartikel.
Eens?

Als dit wel werkt dan gaat het een succes worden.

Waarom zeg ik dit?
Android wear werkt zoals android, het crasht. Ik heb het ding (LG G) een paar weken mogen gebruiken (i.c.m. Nexus 5) en het is echt gaaf. Maaaaaar! Het gebeurt mij echt te vaak dat dingen niet getoond worden, het horloge vastloopt en de applicatie gewoon crasht. Daarnaast worden de functionaliteiten, die ook wat tegenvallen, echt beperkt omdat er geen fysieke knoppen aanwezig zijn.

Het is meer een extra beeldscherm / grafische volume&doorklik gadget. Hartstikke leuk, maar het ding van Apple heeft wel een stuk meer functionaliteit vanaf de start.

-----

Ik begin hem in ieder geval steeds mooier te vinden O+

[ Voor 8% gewijzigd door Electromonkey op 10-09-2014 16:01 ]

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:05
Leuk, maar helaas niemand in mijn omgeving waarvan ik verwacht dat ze er een gaan kopen. Dus dan is de fun er voor mij ook snel van af, want de enige functie die me nog wel aanspreekt is het tikken en tekenen via de horloge.

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 07:56
Draakje5 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:05:
Leuk, maar helaas niemand in mijn omgeving waarvan ik verwacht dat ze er een gaan kopen. Dus dan is de fun er voor mij ook snel van af, want de enige functie die me nog wel aanspreekt is het tikken en tekenen via de horloge.
en klok lezen is niet belangrijk? :+

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:13
Ik heb de titel aangepast naar "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie", dat is in lijn met de andere grote topics :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Electromonkey schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:00:
Dit heb ik gereageerd onder het nieuwsartikel.
Eens?

Als dit wel werkt dan gaat het een succes worden.

Waarom zeg ik dit?
Android wear werkt zoals android, het crasht. Ik heb het ding (LG G) een paar weken mogen gebruiken (i.c.m. Nexus 5) en het is echt gaaf. Maaaaaar! Het gebeurt mij echt te vaak dat dingen niet getoond worden, het horloge vastloopt en de applicatie gewoon crasht. Daarnaast worden de functionaliteiten, die ook wat tegenvallen, echt beperkt omdat er geen fysieke knoppen aanwezig zijn.
Exact, ik heb zelf een Cookoo watch. Ok het is niet echt een smartwatch. Het is meer een Horloge met notificatie icoontjes.

Maar precies wat je zegt, het werkt gewoon niet. Na enkele uren raakt hij z'n verbinding kwijt of de noticaties werken helemaal niet meer tot je hem opnieuw paired.

Bij Apple verwacht ik dat de boel stabiel werkt. En dat vind ik eigenlijk nog belangerijker dan het aantal functies.

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Jopth schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:35:
Digital Touch vind ik ook een super uitvinding. Hele nieuwe manier van communiceren.
Wait, what? Ik weet nu al dat ik mensen ga slaan vanwege digital touch. Vraag je wat via iMessage of Whatsapp, krijg je één of andere krabbel van 200 bij 200 pixels die kant noch wal raakt maarja, het is makkelijker dan je telefoon even pakken. Als ik toch ergens géén zin in heb is het wel een herhaling van wat er gebeurde toen men opeens kon tekenen in MSN maar dan op je telefoon.

Nee, een horloge is (spraakherkenning daargelaten) gewoon géén inputdevice en dat wanhopig wordt geprobeerd het er wel van te maken stemt mij eerder somber dan blij.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• macmellow
Obiter dictum schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:19:
[...]

Wait, what? Ik weet nu al dat ik mensen ga slaan vanwege digital touch. Vraag je wat via iMessage of Whatsapp, krijg je één of andere krabbel van 200 bij 200 pixels die kant noch wal raakt maarja, het is makkelijker dan je telefoon even pakken. Als ik toch ergens géén zin in heb is het wel een herhaling van wat er gebeurde toen men opeens kon tekenen in MSN maar dan op je telefoon.

Nee, een horloge is (spraakherkenning daargelaten) gewoon géén inputdevice en dat wanhopig wordt geprobeerd het er wel van te maken stemt mij eerder somber dan blij.
Ik bedoel ook niet als vervanging. Maar het is wel iets nieuws. Google Wear plakt gewoon Google Now op je pols.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als ie GPS had gehad had ik hem zeker gekocht. Tijdens het hardlopen mijn iphone niet meer meeslepen en toch runkeeper kunnen gebruiken leek me wel wat. Helaas lijkt dat niet het geval te zijn..

Dat betekent, stam + t .

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Erg benieuwd naar de mogelijkheden :)

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik vind het een prachtig apparaat. Ik sta ervan versteld hoe ze tachtiger-jaren ontwerp elementen hebben kunnen integreren in een apparaat dat er modern en vernieuwend uitziet, zonder dat het direct futuristisch wordt. Afdeling design heeft echt een puik stukje werk afgeleverd.

Zelf ben ik enorm fan van milanaise banden, maar naar mijn gevoel is daar een klein risico genomen. Ik heb eigenlijk alleen nog maar overwegend negatieve opmerkingen gehad over mijn banden. Ik ben benieuwd of het saffier gebogen is of afgerond, ook dat proces is niet evident.

Kwa software en integratie hebben ze meer dan aan mijn verwachtingen voldaan. Daar is bijzonder veel werk in gaan zitten en ze hebben het overduidelijk enorm serieus aangepakt. Interessante functionaliteit waar door ontwikkelaars zeker op verder kan worden geborduurd. Alleen precision en 50ms gaan natuurlijk niet samen. :P

Ondanks dat denk ik toch dat het niet genoeg is. Zelfs bij massale adaptatie blijft het een gadget, een accessoire, een hebbedingetje. Als iemand het een succes kan maken, dan is het Apple wel. Dus ik ben zeker benieuwd wat gaat komen.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:25
Wel een mooi apparaat maar ik had wel meer verwacht, zeker omdat de Moto 360 veel mooier is had ik toch echt verwacht dat Apple een nog mooier horloge zou maken.

De UI en de integratie zullen en zijn vast wel erg goed maar ook hier zul je dat ding om de dag of 2 aan de lader moeten hangen.

De enige wat mij niet bevalt is de prijs, die 349 dollar zal vast net zo veel in euro zijn,voor minder dan dat heb je nu een iPhone 4S, oftewel de Apple Watch is veel te duur naar mijn mening, 199 euro was veel slimmer geweest zeker gezien de prijzen van de concurrentie.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
(jarig!)
Must:
- Waterdicht, als in gewoon douchen en zwemmen (geen duiken).
- Batterij minstens 24 uur

Geen GPS? WTF, hoe kan het dan een serieuze vervanger voor sporthorloges worden, ik had echt gedacht dat als ze met een watch zouden komen het wel eens een "Garmin-killer" zou kunnen worden. Maar ik zie me al lopen, horloge bij je en een 6+ in je zak tijdens het rennen. Ik begrijp dat het accu vreet, maar had wel verwacht dat het ding stand-alone nog wel wat zou kunnen.

Iemand iets gezien of hij uberhaupt wel nog de tijd blijft laten zien als je telefoon overlijdt?

• Spike_wolf
  • Laatst online: 12:54

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

UltraSub schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:14:
Must:
- Waterdicht, als in gewoon douchen en zwemmen (geen duiken).
- Batterij minstens 24 uur

Geen GPS? WTF, hoe kan het dan een serieuze vervanger voor sporthorloges worden, ik had echt gedacht dat als ze met een watch zouden komen het wel eens een "Garmin-killer" zou kunnen worden. Maar ik zie me al lopen, horloge bij je en een 6+ in je zak tijdens het rennen. Ik begrijp dat het accu vreet, maar had wel verwacht dat het ding stand-alone nog wel wat zou kunnen.

Iemand iets gezien of hij uberhaupt wel nog de tijd blijft laten zien als je telefoon overlijdt?
Hij zou wel water resistent zijn en dus prima tegen regen en handen wassen kunnen, maar zwemmen zou niet mogelijk zijn:
Apple reps offered individual briefings to some tech writers; there I learned a bunch of stuff that Apple didn’t say in its keynote.
For example, the Apple Watch is water resistant. Sweating, wearing it in the rain, washing your hands, or cooking with it is fine. Take it off before you swim or get in the shower, though. – David Pogue

Read more: http://www.appstorechroni...ples-answer#ixzz3CvUiH2Wq
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is wat dit eventueel met de accuduur van je telefoon doet, als die drastisch omlaag gaat is dat ook niet heel prettig. Ik doe nu makkelijk een dag met m'n 5S, maar ik kan me best voorstellen dat dit een stuk minder gaat worden als je dit horloge veel gaat gebruiken.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Spike_wolf schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:19:
[...]

Hij zou wel water resistent zijn en dus prima tegen regen en handen wassen kunnen, maar zwemmen zou niet mogelijk zijn:

[...]

Waar ik ook wel benieuwd naar ben is wat dit eventueel met de accuduur van je telefoon doet, als die drastisch omlaag gaat is dat ook niet heel prettig. Ik doe nu makkelijk een dag met m'n 5S, maar ik kan me best voorstellen dat dit een stuk minder gaat worden als je dit horloge veel gaat gebruiken.
Ik verwacht dat het scherm van mijn telefoon veel minder vaak aan hoeft als ik notificaties, berichten en mails op mijn horloge kan zien. Bluetooth de hele dag aan hebben zal ongetwijfeld wat batterij kosten, maar ik denk dat het dus wel wordt gecompenseerd.

Wat betreft de batterijduur van de Apple Watch: naar verluidt is Apple daar zelf nog niet tevreden over, wat verklaart waarom er nog niets over is gezegd.

• DayteX
Leuk om te zien dat dit topic na enkele uren al zoveel reacties oplevert :) Dat geeft toch wel aan wat de Apple watch aan verwachtingen en emoties teweeg brengt. Mijn reactie is een stuk langer dan oorspronkelijk beoogt maar nu een dag na het event heb ik de smartwatch even goed onder de loop genomen.

Wat betreft de techniek sluit ik mij aan bij bovenstaande: de batterijduur zal een essentieel onderdeel van het comfort en gebruik worden. Ook is de fitness functie zonder een iPhone grotendeels beperkt (tot de sportschool).

Wat design betreft vind ik het ontwerp er steeds beter uitzien. Zelf draag ik zowel vierkante als tonneau en cushion shaped horloges omdat ik die persoonlijk comfortabeler vind dan ronde horloges. Dat de vorm door sommigen wordt aangedragen als argument dat de Apple watch er niet als een horloge uitziet vind ik onterecht. Ook lijkt de huidige vorm mij comfortabeler en logisch. Vanuit praktisch oogpunt komt het "smart" gedeelte veel beter tot zijn recht op een vierkant scherm. Tenslotte is het een verlengstuk van de iPhone, vierkant scherm incluis. Wat Motorola doet met de 360 is knap maar het vertelt maar het halve verhaal, namelijk een niet compleet rond scherm (hoekje ontbreekt onderaan) dat lijkt op een (rond) horloge en waarvan blijkt dat een ronde interface onhandig te ontwerpen als te bedienen is. Dus design met de nadruk te lijken op een echt horloge ten koste van de functionaliteit van een smartwatch. Ironisch genoeg leidt het verloochenen van zijn afkomst tot een horloge dat niet door horlogeliefhebbers om zijn horlogefunctionaliteit en afwerking wordt gekocht en ook tekortschiet als smartwatch. Mogelijk is dat de reden dat smartwatches tot op heden nog geen succes zijn geworden.

Apple richt zich gelukkig allereerst op functionaliteit en probeert vervolgens hieronder een zo praktisch en mooi ontwerp rond te bouwen. Zodoende blijft duidelijk dat het een smartwatch betreft en is de functionaliteit niet onnodig vanuit design beperkt maar is functionaliteit juist bepalend voor het uiteindelijke ontwerp. Mensen zullen het horloge in de eerste plaats voor de functionaliteit kopen (iets wat onderbelicht blijft bij de Motorola..?) en ik denk dat horlogeliefhebbers zoals ikzelf de afwerking en stijl kunnen waarderen. Zelf zit ik ook op een ander forum (watchuseek.com) waarop mensen duidelijk hun felicitaties laten blijken voor hetgeen Apple met de bandjes en algehele afwerking heeft gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door DayteX op 10-09-2014 19:40 ]

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 17:55
Dat ik een Apple Watch ga halen is wel zeker, echter welke ben ik nog niet over uit gezien het feit dat ik best wel last heb van nikkelallergie, erg vervelend en het beperkt me wel vaak in mn keuzes.

Erg benieuwd of de Apple Watch volledig nikkelvrij zal zijn..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• Pashtun
  • Laatst online: 01-04 21:22
Weet iemand wat de 18 karaat versies gaan kosten?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ondanks dat ik hem gister enorme lelijk vond begin ik er wel een beetje aan te wennen, wat is er al bekend van de grotere? De huidige demo's zijn van het 38mm model toch?

Edit: dat gedoe met die smileys enz zag er wel onwijs kut uit zeg, de interface voelde enorm Hyves 2005 aan eerlijk gezegd.

[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 10-09-2014 20:32 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• DayteX
crazylegs schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:50:
Dat ik een Apple Watch ga halen is wel zeker, echter welke ben ik nog niet over uit gezien het feit dat ik best wel last heb van nikkelallergie, erg vervelend en het beperkt me wel vaak in mn keuzes.

Erg benieuwd of de Apple Watch volledig nikkelvrij zal zijn..
Er wordt gebruik gemaakt van 316L stainless steel als ik de achterkant moet geloven:
316L (1.4404, "L" staat voor "low carbon") heeft een laag koolstofgehalte om een gemakkelijker lasbaar roestvast staal te verkrijgen, en de corrosiegevoeligheid na het lassen te beperken (Wikipedia)

Austenitic, or 200 and 300 series, stainless steels have an austenitic crystalline structure, which is a face-centered cubic crystal structure. Austenite steels make up over 70% of total stainless steel production. They contain a maximum of 0.15% carbon, a minimum of 16% chromium and sufficient nickel and/or manganese to retain an austenitic structure at all temperatures from the cryogenic region to the melting point of the alloy.

Ziet er dus wel naar uit dat er nickel in zit. Maar is eventueel de alu optie niet wat?
Hoedje schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:11:
Ik heb de titel aangepast naar "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie", dat is in lijn met de andere grote topics :).
Dank u, maar is het nu ook niet nodig de hoofdthread aan te passen (iPhones, iPads, iPods en Apple Watch)
Donstil schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:31:
Ondanks dat ik hem gister enorme lelijk vond begin ik er wel een beetje aan te wennen, wat is er al bekend van de grotere? De huidige demo's zijn van het 38mm model toch?

Edit: dat gedoe met die smileys enz zag er wel onwijs kut uit zeg, de interface voelde enorm Hyves 2005 aan eerlijk gezegd.
De grootte, kleur en materiaal staat bij de meeste plaatjes in schrift eronder

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Pashtun schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:10:
Weet iemand wat de 18 karaat versies gaan kosten?
Dat is niet bekend gemaakt.. dus nee, dat weet niemand..

• Donstil
  • Niet online
DayteX schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:47:
[...]

Er wordt gebruik gemaakt van 316L stainless steel als ik de achterkant moet geloven:
316L (1.4404, "L" staat voor "low carbon") heeft een laag koolstofgehalte om een gemakkelijker lasbaar roestvast staal te verkrijgen, en de corrosiegevoeligheid na het lassen te beperken (Wikipedia)

Austenitic, or 200 and 300 series, stainless steels have an austenitic crystalline structure, which is a face-centered cubic crystal structure. Austenite steels make up over 70% of total stainless steel production. They contain a maximum of 0.15% carbon, a minimum of 16% chromium and sufficient nickel and/or manganese to retain an austenitic structure at all temperatures from the cryogenic region to the melting point of the alloy.

Ziet er dus wel naar uit dat er nickel in zit. Maar is eventueel de alu optie niet wat?

[...]

Dank u, maar is het nu ook niet nodig de hoofdthread aan te passen (iPhones, iPads, iPods en Apple Watch)

[...]

De grootte, kleur en materiaal staat bij de meeste plaatjes in schrift eronder
Op de vloer gister waren allemaal 38mm dacht ik gelezen te hebben.
De plaatjes online zijn vaak renders dus daar zie ik het niet zo goed aan.

Ik heb flinke polsen dus een 38 mm klokje komt er hier niet snel in.

• Spike_wolf
  • Laatst online: 12:54

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Pimzm schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:39:
[...]

Ik verwacht dat het scherm van mijn telefoon veel minder vaak aan hoeft als ik notificaties, berichten en mails op mijn horloge kan zien. Bluetooth de hele dag aan hebben zal ongetwijfeld wat batterij kosten, maar ik denk dat het dus wel wordt gecompenseerd.
Dat is wel een goed punt, je telefoon minder vaak aan zetten voor elke melding die binnenkomt zal een hoop compenseren inderdaad :)
Donstil schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:31:
Dat hele smiley gebeuren zal denk ik ook voornamelijk door kinderen en irritante figuren gebruikt worden denk ik :P Ik zal het nooit gebruiken. Net als die hartslag, die zal je in het begin een paar keer naar je partner sturen ofzo, maar daar zal het ook wel bij blijven...
Dat die functie bestaat is wel tof, maar in de praktijk zal dat amper gebruikt worden denk ik.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
ik heb eigenlijk niet zo heel veel met smartwatches. maar begin toch wel aan het ontwerp te wennen.
ik ben eigenlijk het meest geinteresseerd hoe dit horloge als horloge gaat functioneren. Hoe gaat die slaapstand werken? Tevens moet het horloge toch echt wel meer dan een dag mee kunnen op een batterij lading.

Persoonlijk vind ik het startscherm niet echt apple, heel erg rommelig.

Ik ga er zeker eens naar kijken. Jammer dat ie niet iets eerder leverbaar is, zit in dec in de VS...

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:52
Ik vind t een heel mooi horloge, vooral de normale watch met link bracelet:

Afbeeldingslocatie: http://www.geeky-gadgets.com/wp-content/uploads/2014/09/Apple-Watch2.jpg

Wat accuduur betreft:
It’s confirmed: You’ll have to recharge your Apple Watch every night

En waar ik benieuwd naar ben, wat zijn de afmetingen van het horloge? Lengte, breedte en vooral: dikte?

• Donstil
  • Niet online
Zo met deze stalen band vind ik hem ook wel fraai. Die Link bracelet vond ik gister de fraaiste die er tussen zat. Ik moet dat alleen wel nog even in het echt zien.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

Ben benieuwd, ik heb nu een gwone pebble, die me overigens erg goed bevalt. hoop dat de apple watch niet dikker is. Twijfel nog naar overstap eerst naar pebble steel.
Elke nacht opladen is niet mijn favoriete bezigheid, pebble laad ik 1 a 2x per week op. Hoop dat er dan een (niet te duur) dock voor de apple watch komt. Waar je hem op kan leggen zonder echt met kabeltjes bezig te zijn en dat blijft liggen als je de watch oppakt. Het laadkabeltje vind ik bij de pebble ook het meest irritante.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• DayteX
LoneWolf schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:18:
Ben benieuwd, ik heb nu een gwone pebble, die me overigens erg goed bevalt. hoop dat de apple watch niet dikker is. Twijfel nog naar overstap eerst naar pebble steel.
Elke nacht opladen is niet mijn favoriete bezigheid, pebble laad ik 1 a 2x per week op. Hoop dat er dan een (niet te duur) dock voor de apple watch komt. Waar je hem op kan leggen zonder echt met kabeltjes bezig te zijn en dat blijft liggen als je de watch oppakt. Het laadkabeltje vind ik bij de pebble ook het meest irritante.
Nu is er een soort magsafe magnetische clip on kabel:

Afbeeldingslocatie: https://macdailynews.files.wordpress.com/2014/09/140909_apple_watch_battery.jpg

Ongetwijfeld zal het niet lang duren voordat er third party alternatieven komen!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Psycho_Mantis schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:13:
[...]

Exact, ik heb zelf een Cookoo watch. Ok het is niet echt een smartwatch. Het is meer een Horloge met notificatie icoontjes.

Maar precies wat je zegt, het werkt gewoon niet. Na enkele uren raakt hij z'n verbinding kwijt of de noticaties werken helemaal niet meer tot je hem opnieuw paired.

Bij Apple verwacht ik dat de boel stabiel werkt. En dat vind ik eigenlijk nog belangerijker dan het aantal functies.
Ik vrees alleen voor het belangrijkste van het horloge... De batterijduur... Heb nu een mechanisch horloge dus die mag je minimaal 1x per dag opwinden. Handeling van nog geen 1 minuut maar het is ZO KUT om daar ALTIJD rekening mee te houden... Direct omdat het toch een mooi horloge is het broertje besteld welke een automaat is. Oftewel probleem opgelost.

Heb ook een Pebble en stiekem is het meest kutte ervan om die verplicht elke week op te laden naast de af en toe wat software quirks die mede door mijn nogal brakke telefoon versterkt werd. Dan hebben wij het over 1!!! week! Dat is niets eigenlijk maar dat is wat je wilt van een horloge. Je wilt niet nog een iDevice die je elke nacht moet opladen.

Ik ben echt benieuwd naar de batterijduur voordat ik zeg dat iedereen met een iDevice hem moet halen als aanvulling... Ik vind eigenlijk dat je minimaal 3 dagen moet halen op 1 lading en bij normaal/stevig gebruik. De helft van wat ik haal met mijn Pebble.

Stiekem heb ik nu normale horloges omdat ik die mooier vind. Zelfs de basic casio's die ik heb. Ik ben denk ik genezen van Smartwatches omdat ik het mechanische vooral gecombineerd met een automaat zoveel meer kan waarderen in technische aard dan een smartwatch O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DayteX
1 dag batterijduur zou te weinig zijn. Een lange reis of een volledige werkdag met avondactiviteit en best nog wat extra is echt het minimum. Het mag niet zo zijn dat je op het einde van de reis of een wat langere werkdag waarin je niet vaak langs een stopcontact komt geen horlogefunctie meer hebt. Het scheelt dat de iphone vaak wel al leeg is tegen die tijd dus dan krijgt de apple watch ook geen data feed en gaat zodoende de batterij minder belast worden.

Anoniem: 467839

Psycho_Mantis schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:13:
[...]

dit heb ik altijd mooi gevonden aan het merk Apple.
talloze andere fabrikanten zijn paniekerig smartwatches aant uitbrengen, waarvan sommige fabrikanten er tegen de tijd dat Apple de watch uitbrengt, wel 5-6 op de markt hebben. Waarvan het allemaal nèt niet werkt.

Ik vind het ook mooi om te zien hoe Apple het meer als horloge aanprijst dan echt als elektronische wearable, waarbij ze imo hopen op de mensen die normaal ook 2-300 euro uitgeven aan een horloge en denken, ach voor een paar euro extra heb ik er nog leuke functionaliteiten bij ook:)

Anoniem: 467839

DayteX schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:26:
1 dag batterijduur zou te weinig zijn. Een lange reis of een volledige werkdag met avondactiviteit en best nog wat extra is echt het minimum. Het mag niet zo zijn dat je op het einde van de reis of een wat langere werkdag waarin je niet vaak langs een stopcontact komt geen horlogefunctie meer hebt. Het scheelt dat de iphone vaak wel al leeg is tegen die tijd dus dan krijgt de apple watch ook geen data feed en gaat zodoende de batterij minder belast worden.
hierbij hoop ik op een battery save mode ala galaxy s5, waarbij ze alles disablen behalve de wijzerplaat en de watch nog 2 dagen meegaat oid.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-05 22:01
Bedoel het niet negatief, maar ik verwacht eerlijk gezegd dat het met een dag wel ophoud. Denk aan bijvoorbeeld de Moto360 waarbij het er op gaat lijken dat je blij mag zijn dat je de koffie haalt savonds. Als je ziet wat de Apple Watch daarnaast allemaal nog kan denk ik dat een dag wel ee goede inzet moet gaan worden...

plus het feit dat je aan iedereen moet laten zien hoe hij werkt gaat zeker ook niet meewerken. Mensen zijn er echt alert op gezien het feit dat mensen nu al Pebble's voor apple watch aanzien :P
Tourniquet schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:44:
Ik heb m'n Pebble al bijna 1,5 jaar om en heb de afgelopen maand al 3 keer de vraag gekregen of dat een iWatch is. :')
Edit: "About a day", waarbij er kans is op verbetering: http://www.macrumors.com/2014/09/10/watch-battery-life/

[ Voor 14% gewijzigd door jip_86 op 11-09-2014 00:41 ]

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Erg goede review van een ' Watch-guy':
http://www.hodinkee.com/blog/hodinkee-apple-watch-review

...less is more

• DayteX

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:39
Toen ik voor het eerst de renders zag was ik nog niet enthousiast. Maar bij het zien van de hands ons begin ik de Apple Watch wel te waarderen. Hoe langer ik er naar kijk hoe mooier hij wordt. En op de foto boven mij is ie gewoon prachtig. Vind ik.

Ik snap overigens wel dat dit kan afschrikken, maar als het goed is heb je die interface niet zo vaak nodig ;)

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2000544361.jpeg

[ Voor 28% gewijzigd door swv op 11-09-2014 07:21 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DayteX schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:26:
Scheelt ook dat de grootste energieverbruikers het scherm is ;) Dus of je geen of wel verbinding hebt maakt relatief niet zoveel uit. Daarom vind ik het persoonlijk raar dat Apple geen prognose geeft van hun batterijduur terwijl dat altijd een groot punt is in de presentaties.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• deBennie

• Impstoker
  • Laatst online: 28-05 22:16
Hele mooie review en interessant om het te lezen vanuit een horlogier standpunt!
Hij is erg onder de indruk van de build quality en de straps. Dat belooft wat.
(Qua journalisme overigens mijlen beter dan veel 'reviews' van tech sites)

• DayteX
Verwacht iemand overigens dat, indien je zoals ik de watch waarschijnlijk gebruikt in combinatie met een iPhone 5, NFC kan gebruiken? De watch zou het ondersteunen maar ik kan dus niet met vingerauthorisatie de kaarten op de telefoon toevoegen. Zal deze functie dan beperkt, dan wel weggelaten worden?

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 02:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

DayteX schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:35:
Verwacht iemand overigens dat, indien je zoals ik de watch waarschijnlijk gebruikt in combinatie met een iPhone 5, NFC kan gebruiken? De watch zou het ondersteunen maar ik kan dus niet met vingerauthorisatie de kaarten op de telefoon toevoegen. Zal deze functie dan beperkt, dan wel weggelaten worden?
Of het de 5 ook werkt durft ik niet te zeggen, maar las vanmorgen wel meer info over de beveiliging. Dat gaat dmv huid-detectie: http://www.iculture.nl/ap...e-betalingen-met-je-huid/

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

DayteX schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:35:
Misschien gewoon fall-back naar code?

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 14:44
Psycho_Mantis schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:00:
[...]

Misschien gewoon fall-back naar code?
Of ze hebben er iets slims voor bedacht. Het zou wel des Apples zijn om - als ze aangeven dat Apple Pay op de Apple Watch werkt en deze vanaf de iPhone 5 werkt - dat ze een slimmigheid in de software gebouwd hebben om ervoor te zorgen dat Apple Pay gewoon werkt voor de iPhone 5 gebruikers. Ik vraag me eerder af in hoeverre wij er hier in Nederland echt profijt van gaan hebben. De Nederlandse (groot)banken staan immers niet goed aangeschreven als het gaat om partnerships met externe partijen...

• deBennie
Zijn de prijzen nu eigenlijk inclusief of exclusief het bandje?

• Thysiej
deBennie schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:03:
Zijn de prijzen nu eigenlijk inclusief of exclusief het bandje?
Lijkt mij lullig als je alleen de watch krijgt zonder bandje, dan heb je er nog niets aan. Dat is een beetje hetzelfde als een iPhone zonder oplader krijgen... Als je meer bandjes wilt zal je die erbij moeten halen natuurlijk. Ik ben zelf zeer te spreken over de verschillende bandjes, afhankelijk van de situatie kan ik dan een ander bandje dragen, dat ga ik ook zeker doen. Ik heb echter gehoord dat die bandjes 99 euro per stuk gaan kosten, hebben andere dit ook gehoord? ik kan er zo snel geen bron van vinden namelijk...

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je kan er wel op rekenen dat die vanaf prijs dan gaat om het goedkoopste bandje.

• jip_86
Lijkt me ook, bij de 'concurrentie (;))' zijn metalen bandjes vaak wel een paar tientjes duurder :)

• deBennie
Ja zoiets lijkt me ook, toch?
Net zoals dat je bij de iPhone keuze hebt tussen het geheugen, lijkt mij de bestelflow hier:
Type kast (afwerking/kleur) > Grootte kast > bandje
En elke keuze heeft z'n prijs.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 22:24
Thysiej schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:08:
[...]

Of ze hebben er iets slims voor bedacht. Het zou wel des Apples zijn om - als ze aangeven dat Apple Pay op de Apple Watch werkt en deze vanaf de iPhone 5 werkt - dat ze een slimmigheid in de software gebouwd hebben om ervoor te zorgen dat Apple Pay gewoon werkt voor de iPhone 5 gebruikers. Ik vraag me eerder af in hoeverre wij er hier in Nederland echt profijt van gaan hebben. De Nederlandse (groot)banken staan immers niet goed aangeschreven als het gaat om partnerships met externe partijen...
Dit werkt dus inderdaad zo.

iWatch gekoppeld met iPhone 5 of 5C kan gebruikt worden voor NFC betalingen. Horloge weet wanneer hij om een pols heen zit en zodra deze los gaat wordt hij gelocked met een code. Vraag me wel af of er dan een limiet op het maximale bedrag zit als het niet met TouchID werkt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-05 22:23
deBennie schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:36:
Ja zoiets lijkt me ook, toch?
Net zoals dat je bij de iPhone keuze hebt tussen het geheugen, lijkt mij de bestelflow hier:
Type kast (afwerking/kleur) > Grootte kast > bandje
En elke keuze heeft z'n prijs.
Type bandje > uitvoering bandje

• deBennie
Je hebt ook nog 2 verschillende kasten, ieder een eigen afmeting. Daarnaast heeft elke kast nog een 'finish': 'Stainless steel or space black stainless steel', 'Anodized aluminum cases in silver or space gray' en '18-karat gold cases in yellow or rose'... :)

http://www.apple.com/watch/overview/

• SidewalkSuper
deBennie schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:28:
[...]

Je hebt ook nog 2 verschillende kasten, ieder een eigen afmeting. Daarnaast heeft elke kast nog een 'finish': 'Stainless steel or space black stainless steel', 'Anodized aluminum cases in silver or space gray' en '18-karat gold cases in yellow or rose'... :)

http://www.apple.com/watch/overview/
Die had je toch al genoemd :p
Ik maakte je eerdere rijtje iets completer :)

• deBennie
ow sorry :)

• deBennie
Blijkt dat het scherm van de sport editie niet van saffier is gemaakt:
http://www.onemorething.n...wist-over-de-apple-watch/

• DayteX
deBennie schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:34:
Dat was al bekend inderdaad. Wellicht omdat saffier harder is maar bij te grote impact geheel barst. Dus kiest men bij de sportversie voor een lichter en buigbaarder scherm.

Wat die bandjes betreft kostten de originele lederen bandjes voor mijn Hamilton ook € 120,- en de metalen band zelfs € 150,- (adviesprijs). Zoals ik in de openingspost aangaf zit ik te wachten op alternatieven voor de click lugs die apple heeft zodat ik er zelf een lederen bandje aan kan hangen van Hirsch of iets dergelijks. Ook de gewoven milanese band vind ik schitterend. _/-\o_

• jip_86
deBennie schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:34:
Of je waar voor je geld zult krijgen is natuurlijk afhankelijk van je smaak, maar één ding is zeker: Edtion-kopers worden door Apple wel extra in de watten gelegd. Het gouden horloge wordt namelijk geleverd in een heus sieradendoosje, zo ontdekte techjournalist David Pogue. De Apple Watch wordt automatisch opgeladen in het doosje via een inductie-connector en een Lightning-kabel die achterin het sierradendoosje geprikt wordt.
Die gaat heel duur worden dus >:)

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 10:18
Jarenlang heb ik een Ipod Nano met Lunatik bandje om de pols gehad als wannabee-smart watch, dus het zal duidelijk zijn dat ik zeker zit te wachten op dit horloge. :*)

Het is me bij het kijken van de modellen wel duidelijk geworden dat ik het liefst de sport editie matte space grey versie zou hebben, maar dan met de Link Bracelet strap van de 'gewone' editie...

Heeft iemand al ergens gelezen of er tussen de collecties geswitcht kan worden qua bandjes/behuizingen?

• SidewalkSuper
Hoezo zou je alternatieven willen voor dat kliksysteem van de bandjes? Dat is toch één van de fijnste innovaties van de hele Apple Watch of begrijp ik verkeerd wat je met click lugs bedoelt.

[ Voor 21% gewijzigd door SidewalkSuper op 11-09-2014 14:43 ]

• DayteX
Wat de formaten betreft, want ik zie die vraag hier al enkele keren terugkomen, brengt Apple een 38mm en een 42mm versie uit. Maar wat vreemd is is dat men met die maten de hoogte en niet zozeer de breedte bedoeld. Nu heb ik een pols die groot genoeg is voor beide maten maar neig in eerste instantie toch naar het kleine formaat. Deze ziet er op foto's tot nog toe wat eleganter uit (niet de foto hieronder) en ik ga ervan uit dat de functionaliteit identiek is.

De dikte valt, ondanks de vele en vooral negatieve opmerkingen over hoe lomp de apple watch zou zijn reuze mee:
Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/t_original/fdcw0vpcmwpv9ubsba5i.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door DayteX op 11-09-2014 15:05 ]

• Thysiej
zie http://www.apple.com/watch/ voor veel meer info over de Apple Watch. Persoonlijk vind ik de "316L Space Black Stainless Steel" tot nu toe het mooist, de sports varianten vind ik er zelf nogal goedkoop uitzien. Ik vraag me trouwens wel af hoe dik de watch precies is...

• DayteX
SidewalkSuper schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:43:
Hoezo zou je alternatieven willen voor dat kliksysteem van de bandjes? Dat is toch één van de fijnste innovaties van de hele Apple Watch of begrijp ik verkeerd wat je met click lugs bedoelt.
Het systeem is inderdaad erg fijn! Ik wil juist graag die klikbare lugs maar dan zonder bandje zodat ik dat er zelf op kan zetten. Maar misschien ben ik te vroeg en komt Apple zelf wel met nog veel meer mooie bandjes die behalve goede kwaliteit niet eens zo heel duur zijn... 8)7

• SidewalkSuper
Ah, op die manier. Ik denk dat er echt duizenden bandjes (en knockoffs) volgen binnen afzienbare tijd, zodat je extreem veel keuze hebt.
Wat me als liefhebber tevreden zou stemmen is als er ook een bandje komt met ingebouwde batterypack. Ik weet alleen niet in hoeverre dat mogelijk is. Dan heb je gelijk een paar uur extra capaciteit op een functionele manier verwerkt.

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 10:18
Interessant stuk van een horloge fanaat, over de Apple Watch

http://www.hodinkee.com/blog/hodinkee-apple-watch-review

• SidewalkSuper
Vorige pagina al genoemd :)

• Donstil
  • Niet online
Leuke read. Thnx.

Ik geloof niet zo in de Mickey Mouse software look maar de hardware zelf ziet er top uit.

Vooral dat retro bandje waar hij ook zo weg van is.

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 20:41
Lijkt mij een Apple gesponsord verhaal te zijn - alles wordt precies genoemd zoals Apple marketing dat graag wilt hebben.

Totdat je het zelf in handen hebt blijft het lastig om er een goed oordeel over te hebben. Voor mij blijft het puur een proxy device voor de iPhone; en daarmee nog een apparaat dat je elke dag moet opladen.

• SidewalkSuper
Wat een onzin zeg, dit is het oogpunt van iemand die verstand heeft van mode, althans horloges. Dat zie je gelijk terug. De negatieve punten worden ook gewoon benoemd, zoals bijvoorbeeld de cuff-test en dat het niet echt waardevast is, zoals een duur analoog horloge. Deze review is niet de enige, zo zijn er al meerdere.

[ Voor 7% gewijzigd door SidewalkSuper op 11-09-2014 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 620534

With Apple Watch Apple is not skating to where the puck is going to be. In fact, too much of the Apple Watch is where the puck has already bin or is located now. Ahead of competition slightly, ahead of time no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ah, de dikte:
The dimensions

The body including sensor: 36.2 mm x 42 mm (12.6 mm thick)
The body without sensor: 36.2 mm x 42 mm (10.6 mm thick)

The sapphire part: 33.0 mm x 39.1 mm

The screen: 24.3 mm x 30.5 mm (about 39 mm / 1.54 inch diagonally), that makes the aspect ratio about 4:5.

I’ve seen the number 1.5 and 1.7 inch been thrown around as screen sizes, but that just seems be a direct translation of the 38 mm and 42 mm numbers Apple gave us, which are the heights of the devices.

I’ve got no idea of pixels dimensions or ppi, maybe that can be calculated based on screenshots of the demo during the keynote. Based on some images on Apple’s website I would take an uneducated guess at 280 x 350 which would put it at around 290 ppi.
http://www.paulsprangers.com/2014/09/apple-watch-dimensions/

Mijn seiko M154 is 9,5mm dik, gaat meevallen dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 619889

Maar wat kan je nu wel als je een Apple watch hebt maar geen Iphone.

Hetgeen ik uit de spotjes kan opmaken is dat hij (als stand-alone)wel wat kan zoals hartslag, maar als je inderdaad je watch als stappenteller, hoe lang je per dag staat enz. enz. wilt gebruiken, dus globaal dingen wilt doen die gps info nodig hebben, ben je toch aangewezen op het dragen van een Iphone erbij.

Ben dus redelijk benieuwd waar die hardloopsters uit die commercial hun Iphone hadden gestopt, ik heb geen sportbrace gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:28

Rannasha

Does not compute.

Anoniem: 619889 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:16:

Hetgeen ik uit de spotjes kan opmaken is dat hij (als stand-alone)wel wat kan zoals hartslag, maar als je inderdaad je watch als stappenteller, hoe lang je per dag staat enz. enz. wilt gebruiken, dus globaal dingen wilt doen die gps info nodig hebben, ben je toch aangewezen op het dragen van een Iphone erbij.

Ben dus redelijk benieuwd waar die hardloopsters uit die commercial hun Iphone hadden gestopt, ik heb geen sportbrace gezien...
Tijdens de presentatie is vrij expliciet gezegd "iPhone required".

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
(jarig!)
Daar lijkt iedereen over te vallen, voornamelijk de Android boys. Maar dat is toch normaal in een ecosystem? Vind het niet zo spannend. Wat wil iedereen dan? Cellular chip in het horloge? Gps kan ik me nog iets bij voorstellen om een echt sporthorloge volwaardig te vervangen, maar dat zit er geheid niet in omdat het horloge dan plat is in een uurtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 11:00

Scrummie

Think different

Anoniem: 619889 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:16:

GPS info is niet nodig voor stappen, staan, etc. Daar heeft de Watch zijn eigen sensoren voor als ik het goed heb. Locatie bepaling is natuurlijk wel GPS voor nodig. Hoogte verschillen zit in de nieuwe barometer sensor geloof ik, die alleen in de iPhone 6 zit en niet in de Watch, dus daar ben je inderdaad wel weer de 6 voor nodig.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:28

Rannasha

Does not compute.

UltraSub schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:38:
Daar lijkt iedereen over te vallen, voornamelijk de Android boys. Maar dat is toch normaal in een ecosystem? Vind het niet zo spannend. Wat wil iedereen dan? Cellular chip in het horloge? Gps kan ik me nog iets bij voorstellen om een echt sporthorloge volwaardig te vervangen, maar dat zit er geheid niet in omdat het horloge dan plat is in een uurtje :)
Android is open genoeg dat, mocht Apple dat willen in een of ander parallel universum, ze een Android-app zouden kunnen ontwikkelen die de communicatie met de Apple Watch verzorgt, zodat de meeste functionaliteit gewoon beschikbaar is.

Andersom zou in principe ook moeten kunnen (niet-Apple smartwatch met Apple telefoon), zie bijvoorbeeld de Pebble.

Hoewel het vanuit de bedrijven te begrijpen is dat ze mensen binnen het eigen ecosysteem willen houden, is het voor de gebruikers wel jammer dat je naarmate je meer hardware/software uit ecosysteem X hebt, het steeds lastiger/duurder wordt om iets uit ecosysteem Y te gebruiken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 619889

Zou handig zijn als er een lijstje zou komen met functies die je kan gebruiken met, en functies die je kan gebruiken zonder de Iphone...

Maar als je nu alweer de geruchten leest dat Apple bij de definitieve release waarschijnlijk alsnog een slaapmonitor, gps en verbeterde batterijduur gaat leveren, blijft het gewoon afwachten op wat er gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
We zijn nu bijna twee dagen verder sinds ik dit topic gestart ben en we zitten inmiddels op 81 berichten! :) Dat geeft toch wel aan dat er voldoende animo is voor dit horloge.

Wat betreft die stappenteller kan dat ook zonder GPS. Althans, ik hoop toch dat Apple ons niet letterlijk elke stap letterlijk "op de voet volgt''? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
(jarig!)
DayteX schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:52:
We zijn nu bijna twee dagen verder sinds ik dit topic gestart ben en we zitten inmiddels op 81 berichten! :) Dat geeft toch wel aan dat er voldoende animo is voor dit horloge.
Dat valt wel mee hoor. iPhone 6 topic is ook gestart op dezelfde dag en heeft al 480 berichten. Das 1 op de 6 die interesse heeft. (Bad statistics, I know :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
UltraSub schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:58:
[...]

Dat valt wel mee hoor. iPhone 6 topic is ook gestart op dezelfde dag en heeft al 480 berichten. Das 1 op de 6 die interesse heeft. (Bad statistics, I know :P )
Haha en wellicht niet significant? :p

Maar feit blijft dat, waar mensen niet meer zonder telefoon kunnen, veel mensen geen horloge dragen, laat staan een smartwatch. Ook is het denk ik zo dat gezien de telefoonabonnementen van mensen die een iphone 5 kochten samen met abo, nu onderhand af beginnen te lopen. Die mensen willen in vele gevallen toch weer een nieuwe iPhone en moeten vaak toch rond deze tijd hun abonnement vernieuwen. De Apple Watch is een leuke gadget en verre van noodzakelijk.

Wat ik wil zeggen is dat het me niet verwonderd dat het iPhone topic zoveel reacties krijgt, maar wel dat het Apple Watch topic goed loopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 23:25

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ooh, voor horloge begrippen is hij dus niet echt dik te noemen. Een beetje mechanisch horloge zit makkelijk boven de 12 mm dikte, en dan draagt hij vaak niet eens als een dik horloge, bijvoorbeeld een Omega Speedmaster Pro.

Net als ieder horloge, moet je ook de Apple watch domweg even om je pols zien, voordat je echt een oordeel kunt vellen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
De mensen die van plan zijn er een te kopen.
Voor welke van de twee modellen(grootte) gaan jullie?

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 09:34

zwik

randomized

Ik heb geen idee, ik zou ze eerst om m'n pols willen zien, maar aangezien ik kleine polsen heb, waarschijnlijk de kleine variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 17:55
PeterPanda schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:09:
De mensen die van plan zijn er een te kopen.
Voor welke van de twee modellen(grootte) gaan jullie?
Dit wordt 'm voor mij.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/watch/gallery/images/watch_black_link_large.jpg

Apple Watch

42mm Case 316L Space Black Stainless Steel
Sapphire Crystal Display
Ceramic Back

Link Bracelet Space Black Stainless Steel
Butterfly Closure

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 13:45
Ik moet zeggen dat ik erg teleurgesteld ben. Ik had gehoopt op een "next-gen" horloge inplaats van een product dat achterloopt (zowel software (verkleind iOS) als profiel (vierkant)) op de concurrentie.

Maar een extra speler op de smartwatch wereld kan nooit kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
crazylegs schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:35:
[...]

Dit wordt 'm voor mij.

[afbeelding]

Apple Watch

42mm Case 316L Space Black Stainless Steel
Sapphire Crystal Display
Ceramic Back

Link Bracelet Space Black Stainless Steel
Butterfly Closure
Voor mij ook. Deze sprong als enige echt uit het oog bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Snoop schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:51:
[...]

Voor mij ook. Deze sprong als enige echt uit het oog bij mij.
Het is duidelijk dat de smaak over het algemeen hetzelfde is, ook ik ga voor die namelijk. Al zit ik nog te twijfelen of ik niet voor de 38mm moet gaan, mijn polsen zijn niet zo groot :)

Is er al iets bekend of het mogelijk wordt alleen de smartwatch te gebruiken als je geen telefoon bij je hebt (denk aan hardlopen/sporten bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Persoonlijk vind ik donkere horloges op de foto's altijd wel mooi, maar om de pols nooit. Dan kies ik vaak toch weer voor gewoon staal. Ben benieuwd hoe dat bij deze gaat zijn. Zoals gezegd, eerst even om de pols hebben, dan verder zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
(jarig!)
Ga eens weg jongens, dat zou ook de mijne worden. Straks lopen we nog allemaal met dezelfde.

@Basekid; ga nog eens rustig de keynote terug kijken, deed ik gisteren ook. Stuk minder teleurgesteld dan de eerste keer. Is zeker geen verkleind iOS wat er op loopt, zeker niet met watchkit wat ze hebben aangekondigd.

/edit
En over vierkant. Heel eerlijk, rond trekt mij ook meer. Maar daar moet ik bij zeggen dat ik de keuze voor vierkant goed kan begrijpen. Heb zelf ook een Garmin 610, rond, touchscreen. Belachelijk slecht te bedienen, omdat je op een rond horloge alleen in het midden veel pixels hebt. Je verliest veel schermruimte dus. En dat brengt ons meteen bij de digital crown, goede keuze om te kunnen scrollen zonder met je tengels op het scherm te zitten. Is verrekte lastig om door lijstjes te scrollen op de Garmin, vaak ff vinger optillen om te zien wat er nu onder je vinger zit (zeker gecombineerd met ronde plaat).

[ Voor 49% gewijzigd door UltraSub op 12-09-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Basekid schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:44:
Ik moet zeggen dat ik erg teleurgesteld ben. Ik had gehoopt op een "next-gen" horloge inplaats van een product dat achterloopt (zowel software (verkleind iOS) als profiel (vierkant)) op de concurrentie.

Vertel eens, wat vind jij een next gen horloge?

Als je de UI een verkleind iOS noemt, heb je de presentatie niet echt bekeken geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 16:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat vind ik ook de mooiste. Maar ik wil eerst weten wat ik er aan heb zonder iPhone voordat ik er een bestel.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJbeats
  • Laatst online: 24-05-2021
zonoskar schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:00:
[...]

Dat vind ik ook de mooiste. Maar ik wil eerst weten wat ik er aan heb zonder iPhone voordat ik er een bestel.
niets, wordt ook tijdens de keynote gezegt dat het alleen a la apple style werkt met iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ach ja, een van de meer iconische horloges uit de geschiedenis is ook vierkant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Hij lijkt ook erg op een ander iconisch horloge, Ikepod Manatee.
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-uGWf09F4T88/UvT0kk9MWzI/AAAAAAAA1Bg/9ot5lbELU9g/s1600/Ikepod+Manatee.jpg
Basekid schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:44:

In de 1e plaats is een ronde smartwatch gewoon dom, omdat er significant minder ruimte over blijft voor de batterij. Juist iets wat nu nog erg nodig is. In de toekomst is een ronde smartwatch misschien wel nuttig.

In de 2e plaats heb je de keynote echt niet goed bekeken als je het hebt over verkleind iOS en mede als je het hebt over achterlopen, want als reviewers het tot nu toe wel ergens over eens zijn is dat het qua functies / software voor loopt.

[ Voor 69% gewijzigd door SidewalkSuper op 12-09-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

SidewalkSuper schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:42:
Hij lijkt ook erg op een ander iconisch horloge, Ikepod Manatee.
[afbeelding]

[...]

In de 1e plaats is een ronde smartwatch gewoon dom, omdat er significant minder ruimte over blijft voor de batterij. Juist iets wat nu nog erg nodig is. In de toekomst is een ronde smartwatch misschien wel nuttig.

In de 2e plaats heb je de keynote echt niet goed bekeken als je het hebt over verkleind iOS en mede als je het hebt over achterlopen, want als reviewers het tot nu toe wel ergens over eens zijn is dat het qua functies / software voor loopt.
Geruchten gingen dan ook dat de ontwerper van die Ikepod dingen mee heeft gewerkt aan de Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 16:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

AJbeats schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:17:
[...]

niets, wordt ook tijdens de keynote gezegt dat het alleen a la apple style werkt met iphone
Hmm, dus zelfs alleen de tijd weergeven heeft een iPhone nodig? Jammer dan, ik ga echt niet meer terug naar iOS.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1631437">~~~~~~~[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid</a>
~~~[/html]