[Apple Watch] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 54.289 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

zonoskar schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:07:
[...]

Hmm, dus zelfs alleen de tijd weergeven heeft een iPhone nodig? Jammer dan, ik ga echt niet meer terug naar iOS.
Dat lijkt me natuurlijk complete onzin, er is niets concreets gezegd over wat het wel en niet stand-alone kan, tuurlijk zul je een iPhone nodig hebben om data binnen te halen of om meldingen van de telefoon weer te geven of berichten heen en weer te sturen.
De klok zal toch echt wel zonder telefoon werken, helemaal omdat ze heel duidelijk gemaakt hebben dat hij ontzettend precies is, de tijd zal hij dus niet van een telefoon door krijgen.
Daarnaast zullen er ook genoeg apps zijn die geheel of gedeeltelijk op de watch vertrouwen, de pedometer zal prima blijven werken, alleen geen gps data opslaan, en ontwikkelaars zullen genoeg apps gaan ontwikkelen voor dat ding.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 09:13
Van de Apple site zelf:
High-quality watches have long been defined by their ability to keep unfailingly accurate time, and Apple Watch is no exception. It uses multiple technologies in conjunction with your iPhone to keep time within 50 milliseconds of the definitive global time standard. And it can automatically adjust to the local time when you travel.
Alhoewel dit nog steeds niet uitsluit dat het horloge de tijd kan weergeven zonder behulp van de Iphone, zegt het dus wel dat de 'precieze' tijdmeting waar Apple het over heeft iig niet kan zonder samenwerking met Iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Nasty Nate schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:23:
Van de Apple site zelf:

[...]

Alhoewel dit nog steeds niet uitsluit dat het horloge de tijd kan weergeven zonder behulp van de Iphone, zegt het dus wel dat de 'precieze' tijdmeting waar Apple het over heeft iig niet kan zonder samenwerking met Iphone.
Hij zal best via internet af en toe even kijken of het nog klopt, maar het lijkt me sterk dat die er iedere keer dat je bij je telefoon weg loopt stopt met werken.
Maar zolang hier door Apple of door hands on ervaringen niets over bevestigd wordt kun je alleen maar speculeren.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 02:20
Dat lijkt me ook wel logisch. Immers zonder iPhone is het niet duidelijk waar je bent en kan de klok ook niet worden gesynchroniseerd. Het lijkt me ook sterk dat er geen tijd weergegeven kan worden zonder verbinding met de iPhone ;)

Edit: Spuit11 :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 12-09-2014 16:31 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 14:29
Ik draag eigenlijk al jaren geen horloge meer (ook niet echt meer nodig sinds de telefoon in je zak), dus op dit moment ben ik er nog heilig van overtuigd dat ik geen Apple Watch nodig heb...

Maar waarschijnlijk op het moment dat ik hem in real life zie ga toch wel weer om :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
Ik vind het een prachtig apparaatje, vooral de connected touch tussen de Apple Watches geeft een nieuwe dimensie aan. Ik moest even aan de film Surogates denken (misschien wel nog een mij te ver, maar kom).

Ik ben er van overtuigd dat dit weer een enorme verkoopknaller gaat worden. Middels de Apple Pay een fijne manier van betalen. Stond vandaag nog in de winkel en bedacht met dat het toch echt wel fijner is om kleine bedragen gewoon makkelijk contactloos te betalen.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
crazylegs schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:35:
[...]

Dit wordt 'm voor mij.

[afbeelding]

Apple Watch

42mm Case 316L Space Black Stainless Steel
Sapphire Crystal Display
Ceramic Back

Link Bracelet Space Black Stainless Steel
Butterfly Closure
Erg fraai idd,

Ik ga zelf voor deze in de 42 MM uitvoering.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/1yojzk.jpg

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-05 14:33
Spike_wolf schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:14:
[...]

Dat lijkt me natuurlijk complete onzin, er is niets concreets gezegd over wat het wel en niet stand-alone kan, tuurlijk zul je een iPhone nodig hebben om data binnen te halen of om meldingen van de telefoon weer te geven of berichten heen en weer te sturen.
De klok zal toch echt wel zonder telefoon werken, helemaal omdat ze heel duidelijk gemaakt hebben dat hij ontzettend precies is, de tijd zal hij dus niet van een telefoon door krijgen.
Daarnaast zullen er ook genoeg apps zijn die geheel of gedeeltelijk op de watch vertrouwen, de pedometer zal prima blijven werken, alleen geen gps data opslaan, en ontwikkelaars zullen genoeg apps gaan ontwikkelen voor dat ding.
Ik denk niet dat hij in het begin iets kan met een ander toestel. En het onderliggende is niet open naar alle waarschijnlijkheid. Dus even een App bouwen vanaf een ander platform dan iOS zit er niet in tot het protocol gereverse engineerd is.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

ZpAz schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 17:05:
[...]

Ik denk niet dat hij in het begin iets kan met een ander toestel. En het onderliggende is niet open naar alle waarschijnlijkheid. Dus even een App bouwen vanaf een ander platform dan iOS zit er niet in tot het protocol gereverse engineerd is.
Met Android of Windows zal hij sowieso niet werken nee. Maar ik ga er vanuit dat hij stand alone wel gebruikt kan worden, al dan niet met minder functionaliteit. Een horloge dat niet werkt als je je telefoon vergeet is gewoon compleet onlogisch. Dat ze andere merken telefoons (voorlopig) buiten sluiten is in mijn ogen wel logisch en zal ook zeker zo zijn (en voor iedereen gelijk gaat schreeuwen, op de Martian na werken Android watches ook niet met iPhones ;) ).

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-05 21:04
In het begin had ik een beetje mixed feelings; het design vond ik niet heel erg mooi in eerste instantie (vooral de glanzende look) maar de software vond ik dan weer wel brilljant in elkaar zitten. Helaas kon ik de keynote maar half volgen waardoor ik blijkbaar wat cruciale informatie heb gemist, ik zie nu dus ook dat er een aluminium versie is die er naar mijn idee echt een heel stuk beter uit ziet! Ik ga nog even afwachten wat de batterij duur wordt en hoeveel die gaat kosten voordat ik ga beslissen of ik hem ga kopen of niet zodra die uitkomt.

Maar als ik hem wel koop wordt het waarschijnlijk de sport edition (silver alluminium) met een wit of zwart bandje. Waarschijnlijk koop ik er dan nog een bandje bij voor overdag/niet sporten, tenminste ik ga ervanuit dat dat kan?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nasty Nate schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:23:
Hoedje schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:30:
Dat lijkt me ook wel logisch. Immers zonder iPhone is het niet duidelijk waar je bent en kan de klok ook niet worden gesynchroniseerd. Het lijkt me ook sterk dat er geen tijd weergegeven kan worden zonder verbinding met de iPhone ;)
Wandklokken en polshorloges kun je al jaren nauwkeurig op tijd zetten via een wereldwijd radiogestuurd sync netwerk (worden dan gesynct met de atoomklok). Kijk maar eens naar de Casio G-Shocks. Je hebt dus beslist geen iPhone nodig om nauwkeurigheid in tijdmeting/-aanduiding te verkrijgen. De vraag is alleen of Apple zo slim is geweest om die mogelijkheid in te bouwen. Als je toch het horloge met de iPhone moet koppelen (want dat wil je voor de beste experience) dan kan die synchronisatie ook wel via de iPhone verlopen. Aan de andere kant, dat zou ook betekenen dat de iPhone op nauwkeurige wijze gesynct moet worden en juist dat gebeurd nu nog niet echt (sync via telefonie netwerk die er vaak genoeg nog wel eens naast zit).

De vierkante/rechthoekige horloges zijn ook niet nieuw, die bestaan al een aantal decennia. Zoals je bij Hodinkee hebt kunnen lezen heeft Apple ontzettend goed gekeken naar de horlogewereld. Ze hebben daar zelfs de problemen met bandjes opgelost (het is een klik systeem zodat je niet hoeft te pielen met pinnetjes e.d.; zelfs de metalen band met links heeft dat systeem voor z'n links waardoor je de band zonder tools dodelijk eenvoudig op maat kunt maken). De negatieve reacties zijn vooral van mensen die niks met horloges en gadgets hebben. Die zijn dan ook op dit moment absoluut niet het publiek voor smartwatches van welk merk dan ook.

Ik hoop ook op de mogelijkheid voor andere lugs zodat je bijv. een NATO bandje kunt gebruiken (of Apple moet met zoiets komen, ik verwacht van niet maar das ook niet erg want ze hebben genoeg keuze).

[ Voor 2% gewijzigd door ppl op 12-09-2014 23:15 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
The Next Web heeft ook een artikel over de Moto 360 geplaatst: http://thenextweb.com/gadgets/2014/09/12/moto-360/

Wat mij opvalt aan die watch is dat die echt veel dikker is dan hij lijkt op de foto's die ik tot nu toe heb gezien, zo vanaf de zijkant zoals die in het artikel staat is die in één klap lelijk. Anyway, ze komen tot dezelfde conclusie dat het niet lekker werkt: verliest bluetooth connectie te vaak, gaat veel te snel leeg (je haalt het avond eten niet eens), heart monitor werkt niet tot nauwelijks en hij reageert soms gewoon niet op stem commando's. Gevalletje van te snel voor de concurrentie proberen iets uit te brengen?

Overigens vond ik een rond horloge wel mooier maar ik denk dat het qua usability echt vreselijk gaat werken. Heb al een paar video's en screens voorbij zien komen waarin de tekst gewoon afgekapt wordt omdat het er net niet op past. Wellicht heeft Apple dat zelf ook ondervonden tijdens hun onderzoek en hebben ze daarom gekozen voor het vierkante design. Apple denk dan ook wel vaker aan usability zoals de eerste iPhones die niet groter waren dan 4" omdat je ze dan nog met 1 hand kon bedienen (ben het er dan ook niet mee eens dat de iPhone 6 groter is geworden, maar dat is een andere discussie...)

[ Voor 26% gewijzigd door Soepstengel op 13-09-2014 00:00 ]

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 19:18

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ben ook benieuwd hoe het zit met de leesbaarheid van het scherm in fel (zon)licht.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 00:13
6. Circular screens, while looking awesome, lose out to rectangular ones when it comes to usability. Using a circular screen is just awkward. Things get cut off, and it just doesn't feel right. YMMV. Your experience may be different, especially if it's your first Wear watch.

Precies dat (en de batterijduur gaat ook nog eens drastisch omlaag ermee).

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:34
Meer over de (geschatte) prijzen van de gouden versie:
http://www.macrumors.com/2014/09/12/gold-apple-watch-1200/

De goedkoopste is dus de sportswatch, daarna de standaard versie, en daarna dus de gouden versie.

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 17:55
Wat me trouwens opvalt, is dat er veel mensen zeuren over dat het device maar een dag mee zou gaan op de batterij echter...

Ik vermoed dat ze alles uit de kast hebben gehaald om het maximum er uit te halen. In een watch kun je nu eenmaal niet een accu stoppen die even groot is als die van een iPhone. Dus knap eigenlijk nog dat je er een dag mee kunt doen.

*Als je een gemiddelde smartphone de hele dag intensief gebruikt doe je er dan wel langer dan een dag mee? Nee ook niet dus!

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
deBennie schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 07:31:
Meer over de (geschatte) prijzen van de gouden versie:
http://www.macrumors.com/2014/09/12/gold-apple-watch-1200/

De goedkoopste is dus de sportswatch, daarna de standaard versie, en daarna dus de gouden versie.
Houdt ons dan niet langer in spanning :P

Conclusie van deze voorlopige verwachting: $ 349 vanafprijs voor de alu versie, tot $ 1.200 of meer voor de 18 Karaat gouden Edition gezien de huidige prijs van goud.

Voor het merendeel van ons durf ik te stellen dat de RVS versie de Apple Watch van voorkeur is. Dus dat is het grote vraagteken nog!

[ Voor 11% gewijzigd door DayteX op 13-09-2014 10:09 ]

• Donstil
  • Niet online
Mm ik ben bang dat het wel een erg duur geintje gaat worden dan.

De Sport Watch zonder saffier sla ik over dus €349,- gaat hem al niet worden :)

Ik wil het 42mm model met dat geweven bandje. Nou dan kan ik wel rekenen op € 550,- ben ik bang.

(350,- + 100,- duurdere versie + 50,- grotere versie + 50,- duurder bandje. Lijkt me een goeie schatting)

• ppl
  • Niet online
Sja, fatsoenlijke horloges zijn nou eenmaal "duur" en dan is dat "duur" ook nog eens discutabel binnen de horlogewereld (de ene vindt 1000 euro duur, de andere vindt alles onder de 5000 goedkoop). Ik denk niet dat die gouden versie naar de 1200 dollar gaat, dat zie je bij de normale horloges ook niet snel. Materiaalkosten worden in het totaalplaatje meegewogen. We hebben in het verleden ook al diverse berekeningen gezien over de iPhone die in feite nog geen 100 dollar zou kosten.

• Donstil
  • Niet online
ppl schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 18:06:
Sja, fatsoenlijke horloges zijn nou eenmaal "duur" en dan is dat "duur" ook nog eens discutabel binnen de horlogewereld (de ene vindt 1000 euro duur, de andere vindt alles onder de 5000 goedkoop). Ik denk niet dat die gouden versie naar de 1200 dollar gaat, dat zie je bij de normale horloges ook niet snel. Materiaalkosten worden in het totaalplaatje meegewogen. We hebben in het verleden ook al diverse berekeningen gezien over de iPhone die in feite nog geen 100 dollar zou kosten.
Fatsoenlijke horloges zijn duur idd maar dat is dit niet, dit is gewoon tech.

De AppleWatch van 500,- krijgt over drie jaar geen updates meer en werkt hij op een gegeven moment niet meer samen met je nieuwe iOS waardoor hij waardeloos zal worden

Mijn duurdere horloges blijven tot in de eeuwigheid (in theorie) werken en zijn daarom hun prijs een stuk meer waard.

maar goed het zou nog kunnen dat Apple hun watches moet elk jaar een update gaat geven, net zoals ze de iPod regelmatig overslaan als het om updates aan komt.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 13-09-2014 18:32 ]

• ZpAz
ppl schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 18:06:
Het zou me niet verbazen dat ie daar wel heen gaat. Ook krijg je een luxe doosje er bij met ingebouwde lader en lightning aansluiting. Dan is je juweel doosje direct je "dock" en oplaadpunt.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
crazylegs schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 09:58:
*Als je een gemiddelde smartphone de hele dag intensief gebruikt doe je er dan wel langer dan een dag mee? Nee ook niet dus!
Das het punt niet. Een smartphone iedere avond aan de lader geen probleem. Doe je 's nachts toch niets mee. Een horloge wat health en sleeptracking zou kunnen doen wel. Das een. En twee, als je ergens blijft overnachten moet je al twee laders en kabels meeslepen. En als je om 0700 vertrekt en je zit 's avonds om 2000 op de bank en je moet je horloge af doen, das echt 3x niks.
Ik wil daarmee niet zeuren, zeker niet omdat de rest van de smartwatches hetzelfde heeft (nee, de Pebble vind ik een heel andere orde dan een full color screen), maar als een klokkie 2-3 dagen mee zou gaan zou toch wel erg relaxed zijn.

• ppl
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 18:30:
Fatsoenlijke horloges zijn duur idd maar dat is dit niet, dit is gewoon tech.
Dat zijn de fatsoenlijke horloges ook. Of ze werken op quartz wat een versimpelde versie is van de Apple Watch of ze zijn mechanisch wat ook al niet veel voorstelt: paar tandwieltjes, een veertje en een snelheidsregulator. Die heb je ook al voor minder dan 100 euro. Het gaat erom hoe al die dingen in elkaar steken, wat je er mee kunt en vooral hoe je het kunt gebruiken aka het gebruiksgemak. Dan zie je ineens verschillen en weet je ook waarom iets van 1000 euro wat beter in elkaar steekt dan iets van 100 euro (als we het even bij de mechanische horloges houden).
De AppleWatch van 500,- krijgt over drie jaar geen updates meer en werkt hij op een gegeven moment niet meer samen met je nieuwe iOS waardoor hij waardeloos zal worden
Dat is niet meer dan een aanname. Meer informatie dan er is gegeven tijdens de keynote en in interviews na de keynote hebben we niet. Het ding is nog niet eens uit dus alles kan nog veranderen. Zo werd Siri ooit eens gepresenteerd en zou dat binnen korte tijd ondersteuning voor het Nederlands krijgen. Vier jaar later hebben we nog steeds niks...
Mijn duurdere horloges blijven tot in de eeuwigheid (in theorie) werken en zijn daarom hun prijs een stuk meer waard.
Dan zou ik toch eens wat beter je huiswerk gaan doen. Er zijn gruwelijk veel horloges zowel duur als goedkoop die ophouden met werken en waarvan blijkt dat ze niet meer te repareren zijn omdat ofwel de onderdelen er niet meer zijn ofwel de fabrikant het niet meer ondersteunt. Mondaine had 10 jaar geleden een mooi horloge waarbij de seconde wijzer op 12 uur 2 seconden bleef staan waarna de minuten wijzer werd verzet en de seconde wijzer weer door tikte. Voor een tijdje want al vrij snel liep je tegen het probleem aan dat ie niet meer op 12 uur stopte maar ergens er voor of er na. Werd in het begin door Mondaine nog wel gerepareerd maar uiteindelijk zijn ze daarmee gestopt en later hebben ze zelfs het horloge uit productie en uit ondersteuning genomen. En zo zijn er nog wel meer horror verhalen over horloges, ook bij fabrikanten als Rolex, Omega en ga zo maar door.

Je hebt wel gelijk dat smartwatches wat meer hype gevoelig zijn maar dat zijn smartphones ook. We zien bij zowel de smartphones als ook de overige Apple producten dat deze nogal vaak weer worden verkocht of ingeruild voor een nieuwer model. Je moet je dan ook afvragen in hoeverre dit erg is. Smartwatches zijn in dat opzicht echt totaal anders dan de gangbare horloges. Het is veel meer een gebruiksvoorwerp dan een sieraad. Zoals Hodinkee ook al aangeeft in zijn review is dat het grootste gevaar voor de horlogemarkt.
ZpAz schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:36:
[...]

Het zou me niet verbazen dat ie daar wel heen gaat. Ook krijg je een luxe doosje er bij met ingebouwde lader en lightning aansluiting. Dan is je juweel doosje direct je "dock" en oplaadpunt.
In dit soort segmenten gaat het vooral om het totaalplaatje. Dat de prijs van de gouden modellen duurder zal zijn dan die van bijv. de RVS varianten spreekt voor zich maar dat betekent niet meteen dat de prijs ook maar x4 gaat. De berekening die wordt gehanteerd is er vooral eentje van "retailprijs product a + retailprijs product b". Zo werkt dat dus niet. Vergeet niet dat Apple een marge heeft waarbinnen ze kunnen schuiven. Weet je ook meteen waarom de autodealer bij een nieuwe auto zo heen en weer kan schuiven met de prijs en de accessoires en waarom een horloge- en pennenwinkel exact hetzelfde kunnen doen ;)

Ik denk ook niet dat Apple zich het kan veroorloven om die prijs zo op te drijven. De gewone man is niet gewend om veel geld voor een horloge neer te tellen (meeste gehoorde reactie: 349 dollar...das veel te duur) en de liefhebber gaat liever voor een traditioneel horloge (die vinden dit te gadget-achtig). Ben benieuwd wat de uiteindelijke prijzen gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 14:27

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Vandaag even goed de Apple website bekeken en ik ben helemaal enthousiast van de bandjes.

Wat hebben de horlogemakers lopen slapen zeg als een tech bedrijf de bandjes zwaar verbetert.

Het klokje vind ik nog wel erg dik maar begin het wel mooier te vinden dan tijdens mijn eerste reactie.

Begin serieus te overwegen om hem aan te schaffen. Niet vanwege de functionaliteit want die vind ik matig maar vanwege het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Tim Cook zou in een Charlie Rose interview op Hulu bevestigd hebben dat de Apple Watch als stand-alone iPod gebruikt kan worden.
bron

Is er hier iemand die dat interview kan zien? Hier is hij te zien.

[Edit]
Oh wacht, dat stond ook al op de site :z
zz

[ Voor 36% gewijzigd door Spike_wolf op 14-09-2014 20:45 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Spike_wolf schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:40:
Tim Cook zou in een Charlie Rose interview op Hulu bevestigd hebben dat de Apple Watch als stand-alone iPod gebruikt kan worden.
bron

[Edit]
[afbeelding]
Huh? Maar hoe dan? Zit er ook een speaker in? Heb geen aansluiting voor oortjes gezien. Kunnen we aannemen dat er draadloze oortjes aankomen van Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ja, er zit een speaker (en ook een mic) in t klokkie. :)
Phone. Use the built-in speaker and microphone for quick chats, or seamlessly transfer calls to your iPhone for longer conversations. You can also transfer calls from Apple Watch to your car’s speakerphone or your Bluetooth headset. And silence incoming calls by covering Apple Watch with your hand.
https://www.apple.com/watch/features/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
deBennie schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:52:
Ja, er zit een speaker (en ook een mic) in t klokkie. :)

[...]

https://www.apple.com/watch/features/
Oh ja natuurlijk zit er een speaker in, je kunt er ook tegen praten en er zit Siri op natuurlijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Bigg Balls schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:04:
Wat hebben de horlogemakers lopen slapen zeg als een tech bedrijf de bandjes zwaar verbetert.
De enige verbetering is de manier waarop je ze aan het horloge zet. Dat is bij Apple gereedschapsloos en ultrasimpel. Voor de rest zijn dit dezelfde soort bandjes als die al jarenlang in de gewone horlogewereld te verkrijgen zijn. Er zijn zelfs online shops die alleen maar dit soort dingen verkopen en waar je een heel groot assortiment hebt. Daarom is het ook jammer dat ze niet een variant met losse lugs hebben zodat je er zelf een bandje naar keuze aan kunt zetten (zoals eerder genoemde NATO). De croco-bandjes missen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 20:45

BombaAriba

Ondertitel

Ik ben wel echt benieuwd hoe de gouden versie van de Apple Watch er nou uitziet. Ik was juist van plan een nieuwe Zwitsers klokje te kopen maar dat is dan weer moeilijk te verantwoorden als ik in januari al een nieuw horloge moet kopen voor 1200 euro. Ik vraag mij dan wel af of hij alleen gold plated is want als je kijkt naar bijvoorbeeld merken als Tissot en Tag Heuer die echt niet top of the bill zijn in de horlogemarkt, zit je toch gauw aan een prijs van 2k+ voor een gouden horloge. Omega/Rolex maken het alleen nog leuker met 20k+.

Bij de huidige foto's heb ik nou nog niet echt het wauw idee en dat mag wel als ze willen dat we met z'n allen ieder jaar een nieuwe iPhone en Apple Watch kopen.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Spike_wolf schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:40:
bron

[Edit]
[afbeelding]
Betekent dit dan ook dat er een 16gb/64gb/128gb versie komt van ieder horloge?

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-05 21:39
ppl schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:48:
[...]

Daarom is het ook jammer dat ze niet een variant met losse lugs hebben zodat je er zelf een bandje naar keuze aan kunt zetten (zoals eerder genoemde NATO).
Lijkt me leuk, een Apple Watch op een NATO bandje, maar dan zit je natuurlijk wel met het probleem dat het bandje de sensoren op de achterkant blokkeert. Maargoed, vast wel een slimme accesoiremaker die daar iets op vindt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:25

Ethirty

Who...me?

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vind. Net als het artikel van Hodinkee vind ik dat ze echt hun best gedaan hebben er een persoonlijk apparaat van te maken. Een goede selectie van kasten en banden om mee te starten. Wat de techniek gaat brengen ben ik wel benieuwd naar. Gaat het ze echt lukken meer te bieden dan de Android versies, of wordt het een speeltje dat je na een week of 2 niet meer gebruikt?

Wat ik persoonlijk jammer vind is dat ze voor gepolijst staal zijn gegaan en geen geborstelde variant gebruiken. In dat opzicht vind ik de DLC alu versie denk ik het mooist, maar het is dan weer jammer dat de sport versie geen saffier heeft.

Maar goed, ik heb (nog) geen iPhone, dus voorlopig voor mij nog geen optie. Al vind ik de prijs niet eens zo gek. Als ik nóg een horloge zou kopen, zou die een stuk duurder zijn geweest. In dat opzicht is de instapversie nieteens zo heel duur.

Maar het zou me niet verbazen als de DLC stalen versie met metalen band al een stuk duurder is.
Nu maar hopen dat ze niet de €100 stapjes van de iPhone overnemen :X
Dan wordt het staal +100, DLC +100, metalen band +100. Ouch :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 01:32
De Apple Watch is voor mij het eerste duidelijke teken dat er bij Apple wat moet gaan veranderen. Wat een inspiratieloze kak zeg, de belangrijkste feature is het delen van je hartslag. Echte Apple fans houden van een mooi ontwerp, en op dit moment zal je dat alleen vinden bij een analoog klokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 09:34

zwik

randomized

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten en bij een horloge is dit natuurlijk eerder merkbaar dan bij bijvoorbeeld een MP3 speler omdat het persoonlijker is. Wat je niet kan zeggen is dat ze niet hun best gedaan hebben, ze hebben een behoorlijk uitgebreid assortiment van banden en zelfs verschillende maten voor de kast! Hierdoor is er voor bijna iedereen wat wils.

[ Voor 40% gewijzigd door zwik op 15-09-2014 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
NotSoSteady schreef op maandag 15 september 2014 @ 00:48:
Echte Apple fans houden van een mooi ontwerp, en op dit moment zal je dat alleen vinden bij een analoog klokje.
Misschien is het beter dat je voor jezelf spreekt. :)
Ik vind t een mooi horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

ppl schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:48:
[...]

De enige verbetering is de manier waarop je ze aan het horloge zet. Dat is bij Apple gereedschapsloos en ultrasimpel. Voor de rest zijn dit dezelfde soort bandjes als die al jarenlang in de gewone horlogewereld te verkrijgen zijn. Er zijn zelfs online shops die alleen maar dit soort dingen verkopen en waar je een heel groot assortiment hebt. Daarom is het ook jammer dat ze niet een variant met losse lugs hebben zodat je er zelf een bandje naar keuze aan kunt zetten (zoals eerder genoemde NATO). De croco-bandjes missen bijvoorbeeld.
De materialen zijn inderdaad hetzelfde (behalve de plastic bandjes) al vind ik echt dat ze de klassieke horlogemakers voorbijgestreefd zijn met het maken van de bandjes. Inderdaad is de manier van bevestigen aan je horloge erg makkelijk maar ook de bevestiging aan je pols is super simpel, veel bandjes werken bijvoorbeeld met magneten waardoor je ze niet hoeft in te korten en het erg mooi sluit.

Ik vind het echt een verbetering en begrijp niet hoe het kan dat dit niet gebeurd is vanuit de horloge industrie zelf door de jaren heen.

[ Voor 0% gewijzigd door Bigg Balls op 15-09-2014 09:20 . Reden: Stijl ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 619889

Mmmmm weet niet echt wat ik van de prijs moet denken.

Categorieen vanuit apple zijn.

- Apple Watch
- Apple Watch Sport
- Apple Watch Edition

Met een vanaf prijs van $349,-.

Als je marketingtechnisch zo adverteerd insinueer je dat de goedkoopste versie als eerste wordt genoemd, in dit geval de Apple Watch, echter qua materiaal moet je er misschien vanuit gaan dat het de Sport is die als goedkoopste word aangeboden.

Wederom een kwestie van afwachten dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ik verwacht dat de Sport edition de goedkoopste is, qua materiaal, het missen van saffier en het goedkopere materiaal voor de bandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 22:25

Ethirty

Who...me?

Bigg Balls schreef op maandag 15 september 2014 @ 08:47:
[...]

De materialen zijn inderdaad hetzelfde (behalve de plastic bandjes) al vind ik echt dat ze de klassieke horlogemakers voorbijgestreefd zijn met het maken van de bandjes. Inderdaad is de manier van bevestigen aan je horloge erg makkelijk maar ook de bevestiging aan je pols is super simpel, veel bandjes werken bijvoorbeeld met magneten waardoor je ze niet hoeft in te korten en het erg mooi sluit.

Ik vind het echt een verbetering en begrijp niet hoe het kan dat dit niet gebeurd is vanuit de horloge industrie zelf door de jaren heen.
Als je de marketingpraat over de bandjes moet geloven zit er vooral veel R&D werk in de metalen bandjes. Een speciaal ontwikkelde legering voor de milanese en 9u frezen voor de stalen band zodat je de banden gereedschapsloos kan inkorten. Klinkt in ieder geval best indrukwekkend voor iets 'simpels' als een horlogebandje van een smartwatch. Helaas zal de prijs dat straks wel reflecteren vrees is.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
ZpAz schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:24:
Ik verwacht dat de Sport edition de goedkoopste is, qua materiaal, het missen van saffier en het goedkopere materiaal voor de bandjes.
Moeten we er in eerste instantie überhaupt al vanuit gaan dat er standaard een bandje wordt meegeleverd? Mensen hebben namelijk veel verschillende voorkeuren voor horlogebandjes (materiaal, sluiting, kleur, etc). Daarnaast is aluminium niet goedkoper dan RvS maar ontbeert de sport wel saffier. Nog een interessante toevoeging die hierboven werd gemaakt is dat er mogelijk varianten met een verschillende geheugengrootte worden aangeboden. Dit zou niet alleen de prijs potentieel hoger maar de keuze ook nog veel moeilijker maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Laatst online: 28-05 14:44
DayteX schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:56:
[...]

Moeten we er in eerste instantie überhaupt al vanuit gaan dat er standaard een bandje wordt meegeleverd? Mensen hebben namelijk veel verschillende voorkeuren voor horlogebandjes (materiaal, sluiting, kleur, etc). Daarnaast is aluminium niet goedkoper dan RvS maar ontbeert de sport wel saffier. Nog een interessante toevoeging die hierboven werd gemaakt is dat er mogelijk varianten met een verschillende geheugengrootte worden aangeboden. Dit zou niet alleen de prijs potentieel hoger maar de keuze ook nog veel moeilijker maken :/
Ik denk dat je - net als met de iPhone - zelf je versie kunt samenstellen. Dus dat je kan kiezen uit de 'klok', het bandje en wellicht de geheugengrootte. Al lijkt de geheugengrootte mij minder van belang met de smartwatch, ik verwacht eigenlijk dat zoveel mogelijk data 'gestreamed' wordt vanaf de iPhone en dat daar geen geheugen voor nodig is op je smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
afmeting klok > afwerking klok > bandje
Zoiets zal het wel worden lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

ZpAz schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:24:
De sport editie zou sterker zijn dan de normale versie dus dan is hij denk ik ook duurder. Anders zou er ook geen logica in die volgorde zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
BombaAriba schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:30:
[...]

De sport editie zou sterker zijn dan de normale versie dus dan is hij denk ik ook duurder. Anders zou er ook geen logica in die volgorde zitten.
Nee, de sport editie is lichter (aluminium), heeft geen sapphire scherm en de bandjes zijn vanwege het gebruikte materiaal goedkoper.
Zie bv
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1777871

[ Voor 8% gewijzigd door deBennie op 15-09-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Dat zijn de geruchten althans. Nu verwacht ik in eerste instantie dat de aluminium versie de goedkoopste uitvoering wordt maar toch:

- aluminium is niet goedkoper dan staal
- rubber is niet altijd goedkoper dan staal of leder, althans de betere rubberen horlogebandjes voor bijvoorbeeld Zwitserse duikershorloges zijn vaak net zo duur,
- de sport versie mag dan geen saffier hebben, speciale behandelingen voor een buigbaar en krasvast mineraalglas kosten ook veel geld. Mogelijk speelt dit niet mee in eventueel prijsverschil
- intern zijn de horloges identiek aan elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik verwacht de volgorde van prijzen eigenlijk gewoon zoals ze nu op de site staan.

Watch > Watch Sport >  Watch goud (of hoe dat ook al weer heet)

Zou hij echter wel naar Nederland komen? Als je naar de Amerikaanse, Duitse, Engelse site gaat staat de Watch duidelijk in de front banner. In Nederland is dit niet
DayteX schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:56:
[...]

Voor €349,- zit er echt wel een bandje bij hoor, het is al lastig om een smartHorloge te verkopen aan de massa maar als je zonder bandje begint wordt het helemaal een moeilijke missie.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 15-09-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

[...]

Inderdaad is de manier van bevestigen aan je horloge erg makkelijk maar ook de bevestiging aan je pols is super simpel, veel bandjes werken bijvoorbeeld met magneten waardoor je ze niet hoeft in te korten en het erg mooi sluit.
Alles heeft z'n voor- en nadelen. Het gemak waarmee je kan wisselen is een voordeel, maar esthetisch vind ik (vanaf de zijkant gezien) de aansluiting tussen horloge en band niet fraai. Magneten zijn gemakkelijk, maar schieten ook sneller los. Ik ben ooit met een goedkoper horloge wezen karten en daar schoot het (gewone stalen) bandje ook ineens los. Ik snap de keus van Apple en denk dat ze de juiste keuze hebben gemaakt voor de doelgroep, maar de bepaalde horlogemerken zouden afgebrand worden door die nadelen.

Ik denk dat Apple op het gebied van bandjes de modemerken voorbij gestreefd is. Bij merken in het hogere segment gaat het er anders aan toe. Zo'n horloge koop je bij een goede juwelier, daar krijg je goede koffie, nemen ze alle tijd voor je en maken ze de band bij aankoop voor je op maat. Koop je meerdere banden, dan kun je die kosteloos laten wisselen. Afwerking en kwaliteit is in dat segment belangrijker dan een feature om zelf een horlogebandje te kunnen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Dat klopt niet helemaal.

Dat de juweliers die de midden- en hoge segmenten horloges aanbieden service gericht zijn staat buiten kijf. Maar liever nog, ook vanuit hun standpunt, bieden ze een product aan wat zo compleet is dat het geen service nodig heeft. Mechanische horloges hebben momenteel sowieso om de 6-8 jaar een servicebeurt nodig. Maar dat wil niet zeggen dat men andere zaken niet probeert te voorkomen. Rolex (Nog steeds 'maar' het lagere topsegment overigens) heeft momenteel een metalen bandje die heel goed te verstellen is op de maat van de gebruiker, zonder dat men daarvoor naar de juwelier moet.

Ik ben het ermee eens dat, als dit systeem werkt (ook in combinatie met water, zand, modder etc), Apple wel duidelijk opnieuw een bestaand concept heeft gebruikt en heeft geprobeerd te verbeteren. Een van de moeilijke zaken bij mijn keuzes voor een horloge vind ik altijd de keuze voor kleurencombinaties. Liefst heb ik dat het bandje (leer) overeenkomt met mijn riem, overeenkomt met mijn schoenen. Bij mijn horloges wil ik niet steeds met de tangetjes de pinnen losmaken aan de lugs om het bandje te vervangen, iets wat sowieso maar een fragiel systeem vind. Met de Apple watch kan ik dit met een paar bandjes in het assortiment zonder problemen omwisselen in een kwestie van seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
[...]

Magneten en horloges met uurwerken waarin mechanische onderdelen zitten (dus ieder horloge dat tijd met fysieke wijzers kan weergeven: quartz en mechanisch) zijn twee dingen die niet goed samengaan. De onderdelen zijn dusdanig klein dat met een beetje magnetisch veld de boel aan elkaar kan gaan plakken wat de tijdweergave beïnvloed. Zo erg als vroeger is het niet meer maar je komt het nog wel eens tegen als waarschuwing in de handleiding. Wellicht dat dit meespeelt bij die bandjes. De Apple Watch heeft deze nadelen niet (het is allemaal elektronisch). Zo'n sluiting is natuurlijk wel ideaal bij het sluiten en losmaken. De grote vraag is alleen hoe goed het blijft zitten, daar heb ik nog vrijwel niets over gehoord (er stond een beetje info in de preview van Hodinkee).

De overige niet-magnetische sluitingen zie je ook wel bij de gewone horloges. Het bandje naar binnen laten lopen zoals bij de rubberen bandjes gebeurd is ook niet nieuw. Kijk maar eens naar de diverse modellen van Oris en de huidige modellen van Hamilton. Ik kwam er mee in aanraking met mijn Oris en het is een systeem die me zeer bevalt. Heel erg comfortabel en geen los stukje dat ergens achter kan blijven haken (daarom zit het ook vooral op die Apple Watch Sport bandjes denk ik).

Het op maat maken van de metalen band met links is iets waar de horlogerie een voorbeeld aan kan nemen. Hoe heerlijk simpel is dat zeg!

Oh en voor wie denkt dat rubber goedkoop is...goede rubberen bandjes gaan voor 200 euro over de toonbank (en dan moet je ze nog zelf op maat snijden ook maar dat is tevens het grootste voordeel). Het soort rubber maakt nogal een verschil in draagcomfort (jeukt niet na een tijdje bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik baal er nog steeds flink van dat er geen GPS op dat horloge zit. Ik vroeg me af waarom niet. Grootte en stroomverbruik misschien? Ik ben maar eens gaan googlen hoe groot die gps-chips eigenlijk zijn.. Toen kwam ik een aantal pdf's tegen:
http://www.furuno.com/en/...duct/pdf/gps/gnss2013.pdf

En de kleinste die ik kon vinden is deze:
http://www.u-blox.com/ima...28GPS.G5-MS5-08196%29.pdf

Qua afmetingen valt het dus wel mee. Qua stroomverbruik durf ik het niet te zeggen. Iemand hier die daar meer verstand van heeft?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12
Dat is juist best een flink component als je zulke beperkte ruimte hebt. Verder gaat het niet enkel om die chip, maar zitten daar nog een hoop passieve componenten omheen, neemt alles bij elkaar nog best een percentage van je oppervlakte in. Vergeet de antenne ook niet. Stroomverbruik is verder waarschijnlijk ook de grootste issue, kijk maar naar je batterijpercentage als je navigeert met je telefoon, vliegt omlaag.

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 16-09-2014 23:23 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Apache4u schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 23:11:
Ik baal er nog steeds flink van dat er geen GPS op dat horloge zit. Ik vroeg me af waarom niet. Grootte en stroomverbruik misschien? Ik ben maar eens gaan googlen hoe groot die gps-chips eigenlijk zijn.. Toen kwam ik een aantal pdf's tegen:
http://www.furuno.com/en/...duct/pdf/gps/gnss2013.pdf

En de kleinste die ik kon vinden is deze:
http://www.u-blox.com/ima...28GPS.G5-MS5-08196%29.pdf

Qua afmetingen valt het dus wel mee. Qua stroomverbruik durf ik het niet te zeggen. Iemand hier die daar meer verstand van heeft?
Ik heb een gps logger. Gaat 2 dagen mee op een lading stroom. Formaat Apple watch x 2. Stel dat Apple een zuinige gps kan vinden. Dan nog moet ie 25% van de stroom kwijt aan gps zelf.

Misschien dat ze nog iets slims kunnen doen, door bv standaard gps van iPhone te gebruiken. Maar ja, als die Gps aan staat voor locatievoorzieningen, dan gaat zelfs daar de accuduur niet lang mee...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• SidewalkSuper
Gps is gewoon totaal niet te doen, totaal onrealistisch dat iemand dat verwacht. Het vreet stroom als een malle.

Goed stuk over de Apple Watch en de waarschijnlijke prijs.
Consider Vertu, the company that sells $6,000 Android phones (and which, back in the day, sold $6,000 Symbian phones). Back in January 2012, I wrote a short entry saying that Vertu always reminded me of this wonderful quote from Andy Warhol:

“What’s great about this country is that America started the tradition where the richest consumers buy essentially the same things as the poorest. You can be watching TV and see Coca-Cola, and you know that the President drinks Coke, Liz Taylor drinks Coke, and just think, you can drink Coke, too. A Coke is a Coke and no amount of money can get you a better Coke than the one the bum on the corner is drinking. All the Cokes are the same and all the Cokes are good. Liz Taylor knows it, the President knows it, the bum knows it, and you know it.” —Andy Warhol

That’s what the iPhone and iPad are like. There are hundreds of millions of people who have bought these products, and they now own the best phones and tablets in the world. A few years ago at SXSW in Austin, I saw Michael Dell waiting outside a restaurant. The thought that popped into my head: He’s a billionaire, but I know for a fact that I have a better phone than he does. Not everyone can afford an iPhone, not by a long shot, but everyone who can knows they’re getting the best phone in the world.

Apple Watch changes this dynamic.

Adam Fields, writing on Medium, drew the same comparison to my Warhol-on-Coke/Vertu piece:

Gruber was talking about the $6,000 Vertu there, but he might as well have been talking about the Apple Watch. Apple has long been ‘the luxury brand’, but it’s been an accessible luxury, unlike luxury cars or jewelry. The products are expensive, but they’re not outrageously expensive (and if they are, it’s because they’re so massively overpowered that most people really don’t actually need them). Apple has even been steadily pushing prices down and making their products more consumer-friendly so they’re now in some cases a markedly better value than what their competitors offer. With the Apple Watch, that is no longer the case — there’s a gold version whose only substantial differentiating feature is that it’s more expensive. Because it’s “gold” and not “gold-colored”, it’s not just a style choice, it’s a lifestyle choice. In other words — it’s the watch that most people won’t have. I’m sure the fashion experts have plenty to say about this from the perspective of desirability, but it’s a real shock to the standard approach of the tech world. I think Apple knows this, too — which results in the strange nomenclature. The only way they could name it that doesn’t sound overtly elitist is the awkward “Edition” edition.

Apple Watch is not a product from a tech company, and it will not be understood, at all, by the tech world. Apple creates and uses technology in incredible ways. The Apple Watch may prove to be the most technologically advanced product they’ve ever built. But Apple is not a tech company, and Apple watch is not a tech product.

The most fun I’ve had over the past week is speculating with friends about how much the different tiers of Apple Watch are going to cost. One thing that is absolutely clear, to me at least: when Tim Cook said the starting price is $349, that’s for the aluminum and glass Sport edition. My guesses for starting prices:

Apple Watch Sport (aluminum/glass): $349 (not a guess)
Apple Watch (stainless steel/sapphire): $999
Apple Watch Edition (18-karat gold/sapphire): $4999
In short: hundreds for Sport, a thousand for stainless steel, thousands for gold.

Most people think I’m joking when I say the gold ones are going to start at $5,000. I couldn’t be more serious. I made a friendly bet last week with friends on the starting price for the Edition models, and I bet on $9,999.

The lowest conceivable price I could see for the Edition models is $1,999 — but the gold alone, just as scrap metal, might in fact be worth more than that. Here’s a link to a forum discussion pegging the value of the gold alone, as scrap metal, of a Rolex GMT (including bracelet) at $5–6000. Just the gold alone.

A few days ago John Biggs at TechCrunch wrote “The Gold Apple Watch Could Cost as Much as $1,200”:

A jewelry contact familiar with the matter told TechCrunch that the gold, 18-karat version of the Apple Watch could cost around $1,200 retail when it launches in January. This has been corroborated, based on size and weight, by jewelers familiar with the material Apple is using to make its Apple Watch Edition pieces. It should be noted that this is an estimate and the piece could come in well below that price.

Although there is still some confusion as to whether the watch will be gold plated or actually made of gold, the jeweler suggested that it would be sub-optimal not to make the watch out of solid gold alloy, a decision that will drive up the price.

There should be no confusion on that last part. The Apple Watch Edition is solid 18-karat gold, not gold-plated. I confirmed this with Apple last week. You can feel it when you try one on: the stainless steel watch is noticeably heavier than the aluminum Sport one, and the gold Edition models are noticeably heavier than the stainless ones.

Try to find a premium solid gold watch that sells for under $20,000 retail. Most luxury watch companies don’t publish their retail prices — they leave it up to their authorized dealers to set final prices. But, no surprise, if you search around, you can find leaked copies of their catalog price lists. Here’s one for Rolex from 2012. To pick just one example, compare a few Submariner Date models:

Stainless steel: $8,550
Stainless steel and yellow gold: $13,400
18-karat gold: $34,250
18-karat white gold: $36,850
Now, Rolex is Rolex, and their watches are all priced at a significant premium based on the brand alone. But the only difference between those four Submariners are the materials from which their cases and bracelets are made. Functionally, they are identical, using the exact same movement.

Compare prices on the used market — solid gold Rolexes carry at least a $10,000 premium over stainless steel, and depending upon the condition of the watch, often more like $20,000. Or look at other brands, like, say, Omega.

Or consider just the bracelets. A replacement stainless steel Rolex bracelet costs $2,500; a gold one costs $9,000. Those prices are gray market — I’m guessing bracelets from an authorized dealer cost even more. That’s the market Apple is entering. And consider what Apple is saying about their bracelet:

Crafted from the same 316L stainless steel alloy as the case, the Link Bracelet has more than 100 components. The machining process is so precise, it takes nearly nine hours to cut the links for a single band. In part that’s because they aren’t simply a uniform size, but subtly increase in width as they approach the case. Once assembled, the links are brushed by hand to ensure that the texture follows the contours of the design. The custom butterfly closure folds neatly within the bracelet. And several links feature a simple release button, so you can add and remove links without any special tools. Available in stainless steel and space black stainless steel.

Nine hours per bracelet, 316L stainless steel, and it’s just gorgeous. I don’t think it’s going to cost $2,500, but it’s going to be expensive. I’ll bet this bracelet, alone, will cost more than the $349 Apple Watch Sport. I got to see all the bands in person, and design-wise, they’re simply amazing. Whatever you want to say about the functionality and design of the Apple Watch itself, Apple has raised the bar for the entire luxury watch industry in terms of band and bracelet design.

(Consider too, that Apple has only shown metal bracelets for the stainless steel Apple Watch. Why not a solid gold link bracelet for the Edition, as well? That strikes me as a glaring omission)

In short, Apple is taking on the entire hundred-dollar-and-up watch industry at once, with a range of models and prices that span the gamut from $349 to $10,000 or more. They never even mentioned the word “smartwatch” last week, just “watch”, and never once even acknowledged any competition from the tech industry. (Nor does the word “smartwatch” appear anywhere on Apple’s website.) The only comparisons Apple is making are to the traditional watch industry, and their prices are going to reflect that, I believe.

When the prices of the steel and (especially) gold Apple Watches are announced, I expect the tech press to have the biggest collective shit fit in the history of Apple-versus-the-standard-tech-industry shit fits. The utilitarian mindset that asks “Why would anyone waste money on a gold watch?” isn’t going to be able to come to grips with what Apple is doing here. They’re going to say that Jony Ive and Tim Cook have lost their minds. They’re going to wear out their keyboards typing “This never would have happened if Steve Jobs were alive.” They’re going to predict utter and humiliating failure. In short, they’re going to mistake Apple for Vertu.

And then people will line up around the block at Apple Stores around the world to buy them. I think Apple Watch prices are going to be shockingly high — gasp-inducingly, get-me-to-the-fainting-couch high — from the perspective of the tech industry. But at the same time, there is room for them to be disruptively low from the perspective of the traditional watch and jewelry world. There’s a massive pricing umbrella in the luxury watch world, and Apple is aiming to take advantage of it.

MYSTERIES

Apple has never announced a product like this before. They pre-announced the original iPhone months in advance, but at its announcement they demonstrated nearly all of its functionality, they gave a firm shipping date, and they announced the full pricing range.

Last week Apple only demonstrated a portion of Apple Watch’s functionality, gave a vague shipping date of only “early 2015”, and announced only a $349 “starting price” that I believe has grossly misinformed the expectations of many people for the prices of the steel and gold models.

What does Apple Watch actually do? Or, rather, what does WatchKit allow? We don’t know. And Apple is not talking, even off the record. One factor is that the software (and perhaps the hardware internals) remains a work in progress. It is far from a finished product. Apple’s executives were all wearing working prototypes — I saw Apple Watches on the wrists of Tim Cook, Jony Ive, and Eddy Cue (who wears his left-handed). I’m guessing most of the people listed on Apple’s leadership page were wearing them after the event. But none of the hands-on demo units were running the actual Apple Watch software — all of them were running a canned demo loop, like what you’d see running on one inside a glass display in a store. (This is also why they’re being so vague about battery life; I don’t think they know the final battery life yet.)

But another factor, clearly, is a desire to keep much of the Apple Watch’s functionality and software design secret until it’s closer to shipping. They announced early to keep it from leaking from the Asian supply chain — just look at what happened with the iPhones 6 this year. There’s no Osbourne Effect to fear because they aren’t yet selling watches or wearables of any sort — the only watches whose sales might suffer this holiday season because of the Apple Watch pre-announcement are those from other companies.

But we know so little at this point that it’s folly to judge the Apple Watch. Last week, in my prelude to the event, I wrote:

I’ll be very disappointed if this is just a device that shows a fake analog watch face, displays notifications from a tethered iPhone, and tracks your footsteps and heart rate.

After the event, a lot of people pointed to that line and asked how I could not be disappointed. But I don’t think that description aptly describes Apple Watch. For one thing, it definitely does a bit more than that. It has internal storage and Bluetooth, for one thing, so you’ll be able to use it for music playback without taking your iPhone with you. With just your Apple Watch and Bluetooth earbuds you’ll be able to listen to music (and make Apple Pay purchases). I’d probably pay $349 just for that, using the Sport edition as a modern day iPod. Even better, though, I strongly suspect that WatchKit will allow for something like a native version of Overcast — syncing while within Bluetooth range of your iPhone, but working entirely independently as a podcast player, using the watch’s internal storage, when you’re out of range. A version of Vesper where you can dictate new notes on the fly? Now you’ve got something I’d pay at least $349 for in a heartbeat.

Do I know that those things will be possible? No. But Apple Watch’s third-party integration is clearly deeper than just showing notifications from apps on your iPhone. And though it depends upon a tethered connection with your phone for Internet access, it’s far more functional while out of range of your phone than any smartphone I’ve seen to date. It’s a full iOS computer. If it actually doesn’t do much more, or allow much more, than what they demonstrated on stage last week, I am indeed going to be deeply disappointed, and I’ll be concerned about the entire direction of the company as a whole. But I get the impression that they’ve only shown us the tip of the functional iceberg, simply because they wanted to reveal the hardware — particularly the digital crown — on their own terms. The software they can keep secret longer, because it doesn’t enter the hands of the Asian supply chain.

The biggest mystery of all to me, though, is this. We know for a fact that people will spend thousands, even tens of thousands, of dollars on watches. As a piece of jewelry, Apple Watch is a worthy entry in the market. It’s not to everyone’s liking, and it may not be to yours, but judging from the initial reaction it’s clearly very appealing to many people. (To my mind, it passes my “Would you consider wearing it before you even see what it does, based solely on what it looks like on your wrist?” test.) But Apple Watch is not just a piece of jewelry, and it’s not a mechanical device. It’s a computer. And all computers have lifespans measured in just a handful of years before obsolescence. If you buy a $6,000 mechanical watch and take care of it, you can expect it to outlive you and become a family heirloom. Paying even $1,000, let alone a multiple of that, for a premium Apple Watch seems like folly if it’s going to be obviated by faster, sleeker, longer-lasting versions in just a few years. And I don’t see how it won’t be replaced by faster, sleeker, longer-lasting versions, because that’s how all computer technology goes. Apple Watch is not a tech product, but technology is what distinguishes it — and computer technology gets old fast. A Rolex purchased in 2007 is every bit as good today as it was then. (Arguably even better, given some of Rolex’s questionable design decisions of the last decade.) An iPhone purchased in 2007 is 85 times slower in CPU performance than an iPhone 6, and I don’t even want to think about how much slower EDGE is than LTE networking.

Apple only enters markets where they can be a market leader in quality. They unabashedly claim to make the world’s best computers (portable and desktop), the best phones, the best tablets, and the best MP3 players. The best. Of course everyone doesn’t agree with that. But many of us do, and even those who prefer, say, Lenovo laptops or Google’s Nexus phones and tablets, would agree, if they’re at all reasonable or have any sense of taste, that Apple’s products are in the running for “best”.

The Apple Watch only works for Apple if it is, in some sense, the best watch in the world. Not the best smartwatch. That’s not enough. The best watch, period. The best thing you can wear on your wrist. It doesn’t have to pass that test for everyone. It may well be targeted more at people who’ve stopped wearing or have never worn a watch than at those who love fine mechanical watches. But it has to pass that test for many people.

Further raising the bar: battery life. Judging by what Tim Cook said on stage last week, the best we can hope for is that Apple Watch will make it through each day with room to spare, with nightly charging. Worst case, it’ll be like the Moto 360, which most reviews claim needs to be recharged by mid-day. That’s a deal-breaker to me. But even nightly charging compares terribly to the traditional watch market that Apple is seeking to disrupt. Quartz watches use (inexpensive) batteries whose lifetimes are measured in years. Automatic watches, if worn daily, have no batteries and never need to be wound. They just run for years and years, with regular servicing once or twice a decade. (I own a Citizen Eco-Drive watch that runs on solar power, needing neither winding nor replacement batteries; it cost $100.) We’re already slaves to the daily charging of our phones. We agree to this not happily but readily, thanks to the amazing utility of the modern (post-iPhone) phone. With the Apple Watch, Apple is asking us to commit to the daily charging of a second device. Two things to plug in every night (each with its own different charging adapter). Two types of adapters to remember to pack for travel, for even a single overnight. That’s a lot to ask, especially given that a decade ago, most of us didn’t own a single device that required daily charging.1

HOW IT MIGHT PLAY OUT

My guess is that it’ll play out something like this. The Sport models will vastly outsell the regular (steel) and Edition models. They’re priced like iPods and iPads. The fitness wearable industry is in deep trouble — Apple Watch Sport seems poised to do to Fitbit et al what the iPod did to the MP3 market. And I think it should prove to be the best iPod Apple has ever made — especially in terms of audio playback while working out. That justifies a $349 expenditure right there, full stop.

My impression of Android Wear is that it’s best thought of as a wrist-worn terminal for your Android phone and for Google’s cloud-based services. An extension for your phone, not a sibling device. Android Wear devices are almost useless other than for telling time when out of Bluetooth range from your phone. I don’t think that’s a device that many people want; it’s a solution in search of a problem. Call me biased if you want, but I think Android Wear is simply the result of the rest of the industry trying to get out in front of Apple, out of fear of how far behind they were when the iPhone dropped in 2007. On the surface, they do look like the same basic thing: small color LCD touchscreens on your wrist. But all Android Wear devices are larger and clunkier than the larger 42mm Apple Watch, and none of them are even close to the smaller 38mm one. Is there anyone who would dispute that Apple Watch is far more appealing to women than any other smartwatch on the market?

But the true difference isn’t on the outside. It’s not about the fact that both Android Wear and Apple Watch have color touchscreens. It’s not about the difference in size or style of the hardware. It’s not about price. I think it’s about the fact that Apple Watch is a true breakthrough in terms of how powerful a computer can be shrunk to an amazingly small size. With the iPhone in 2007, you could see that Apple was years ahead of the industry just by looking at the outside of the device. With Apple Watch, I think we’re only going to realize just how big a breakthrough it is after Apple fully unveils its computational power and the depth and complexity of WatchKit. And if I’m wrong, and Apple Watch’s computational hardware is in fact only slightly ahead of existing smartwatches, and that WatchKit is really just a glorified notification display system for iPhone apps, then Apple is in deep trouble.

I do not think Apple is in deep trouble.

As for the stainless steel and gold (with sapphire) versions, as stated earlier, I think they’re going to be priced far higher than the aluminum/glass ones, and will thus inevitably sell in far lower quantities. But I also think they’ll sell in numbers that boggle the minds of the functional-and-spec-minded tech industry. That they’ll have severely limited lifespans compared to traditional timepieces will only make them more notable in terms of fashion and as personal statements. What’s the more ostentatious purchase — a $20,000 Rolex that will last a lifetime, or a $5,000 Apple Watch Edition that will be technically obsolete in four years? If you think Apple is polarizing today, you haven’t seen anything yet.

ADDITIONAL THOUGHTS

The most intriguing and notable thing about Apple Watch’s design, to me, is the dedicated communication button below the digital crown. The entire watch is fully operational and navigable using just the digital crown and touchscreen. You can go anywhere and do everything using taps, force presses,2 or turning and pressing the digital crown. There is no need for that extra button (which, in the unveiling video, Jony Ive described only as “the button below the digital crown”). Add to that the fact that Apple is notorious for minimizing the number of hardware buttons on its devices, and the fact that the existence of that button keeps the crown from being centered, and my attention is piqued. The only explanation is that Apple believes that the communication features triggered by that button are vitally important to how we’ll use the device.

The more I see it, the more I like the as-yet-unnamed new typeface Apple is using both for Apple Watch’s on-screen UI and its marketing materials. (The same font is used for the engravings on the back of the watch.) At first glance during the event, I thought it might be DIN (which is what Apple uses in the iOS 7 Camera app), but it’s not. It’s similar to Colfax, but it’s not Colfax. I’ve heard whispers that its name (or codename?) is Cobalt. We may not know for sure until WatchKit ships.

The digital crown feels amazing. It didn’t actually control anything on-screen on the demo watches I handled last week, but it has the most amazing feel of any analog controller I’ve ever used. Lubricious (in the second sense, if not the first as well) is the word that springs to mind.

An idea that sprung to mind regarding the tension between multi-thousand dollar prices for gold watches and the short lifespan of computing technology: Apple could in theory offer significant trade-in pricing for years-old Apple Watches, based solely on the value of the gold alone.

It’s no coincidence that Apple announced their hiring of Marc Newson on the Friday before last week’s event. But I don’t think his hiring is about the Apple Watch in particular. Nor do I think Apple Watch in particular is what Apple thinks was “historic” about last week’s event. Rather, I think Apple Watch is the first product from an Apple that has outgrown the computer industry. Rather than settle for making computing devices, they are now using computing technology to make anything and everything where computing technology — particularly miniature technology — can revolutionize existing industries. Newson isn’t a watch designer, or a fashion designer. He’s a designer of anything and everything. He’s designed everything from watches to cars to chairs. Apple Watch isn’t merely Apple’s foray into the watch industry — it’s their foray outside the computer/consumer electronics industry. I think they’re just getting started. At the close of his Apple Watch unveiling video during the keynote, Jony Ive said, “We’re now at a compelling beginning actually designing technology to be worn, to be truly personal.” The watch just happens to be first.

‘LIZ TAYLOR KNOWS IT, THE PRESIDENT KNOWS IT, THE BUM KNOWS IT, AND YOU KNOW IT’

Which brings me back to that Warhol quote about Coke, and whether Apple Watch signifies Apple abandoning egalitarianism. I think not.

The iPhone and iPad are egalitarian devices. All you can buy with more money is additional storage. But the Mac has long offered widely varying pricing tiers with widely varying performance. If you can afford it, a maxed-out MacBook Pro is a far more impressive laptop than an $899 MacBook Air. Or consider a maxed out Mac Pro — 12 cores, maximum RAM and storage, the best graphics card — which costs just under $10,000. That’s better-tasting Coke than you get with an iMac or Mac Mini.

I think the steel and gold Apple Watches are not better-tasting Cokes. They’re the same Coke that everyone can get with the $349 Apple Watch Sport, but served in expensive goblets. It’s uncharted territory, to be sure, but I don’t think it is worrisome that the steel and gold Apple Watches exist. What would be worrisome would be if the $349 Apple Watch Sport did not.

[ Voor 99% gewijzigd door SidewalkSuper op 17-09-2014 02:48 ]

• deBennie
$ 999 voor de stainless steel versie?
Nou, als dat zo is dan laat ik die mooi aan mij voorbij gaan. :)

• Bigg Balls

Bigg Balls

Ik bedenk met net dat het nog wel eens een tijd kan duren voordat deze in NL uitkomt. Denk dat wijn veel later na de us, uk en Duitsland komen.

Net zoals de eerste Iphone en iPad.

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
deBennie schreef op woensdag 17 september 2014 @ 06:37:
$ 999 voor de stainless steel versie?
Nou, als dat zo is dan laat ik die mooi aan mij voorbij gaan. :)
Same here. Gaat nergens over. Niet vies van een duur klokje kopen, maar voor tech klokje wat max 2 jaar mee gaat (hier in ieder geval), nah, ik sla over :)
Maar is toch ook alleen maar gebaseerd op pure speculatie. We zien wel.

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 09:13
Apple Watch Sport (aluminum/glass): $349 (not a guess)
Apple Watch (stainless steel/sapphire): $999
Apple Watch Edition (18-karat gold/sapphire): $4999
In short: hundreds for Sport, a thousand for stainless steel, thousands for gold.
wtf?

Lijkt me toch sterk dit.

• DayteX
Dit geloof ik ook niet. Verguld hoeft niet te betekenen puur goud. Wellicht betreft het slechts een 10 of 18 micron laagje goud. Dit kost enkele honderden euro's meer maar voor dat geld durft niemand de aanschaf aan.

• Donstil
  • Niet online
Er was toch ergens gezegd dat de Case volledig goud was? Niet verguld?

Lijkt me sterk dat het "normale" horloge € 999,- gaat kosten eigenlijk.
Er is niets € 550,00 aan de normale t.o.v. de spot.

• RobbieB
  • Laatst online: 22:04
Apple heeft bevestigd dat het níet verguld is, maar puur goud. Dus een prijs van minimaal €4999 zou mij voor deze modellen echt niet verbazen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Donstil schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:57:
Er was toch ergens gezegd dat de Case volledig goud was? Niet verguld?

Lijkt me sterk dat het "normale" horloge € 999,- gaat kosten eigenlijk.
Er is niets € 550,00 aan de normale t.o.v. de spot.
Als je de hele blog had gelezen, snap je ook waarom die prijs genoemd wordt. Apple wil de transitie maken van tech-bedrijf naar mode-bedrijf, met de Apple Watch als vooruit geschoven post. Dan is €500 voor een stainless steel editie niet zo gek, zo zoals €5K voor een massief gouden (!) editie.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

UltraSub schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:10:
[...]

Same here. Gaat nergens over. Niet vies van een duur klokje kopen, maar voor tech klokje wat max 2 jaar mee gaat (hier in ieder geval), nah, ik sla over :)
Je hoopt toch dat Apple hiervan op de hoogte is en de watch een wat langere ondersteuing zal geven. De eerste iPad was zo goedkoop mogelijk gemaakt, met zo weinig mogelijk geheugen. Niet erg future-proof dus. Zo'n horloge schaf je toch aan voor langere tijd, dus als over 3 jaar geen OS update meer mogelijk is, dan zullen velen dit niet fijn vinden. Ze hebben overigens zelf al aangegeven dat er meer versies komen, met meer sensoren.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• deBennie
zonoskar schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:58:
[...]

Je hoopt toch dat Apple hiervan op de hoogte is en de watch een wat langere ondersteuing zal geven. De eerste iPad was zo goedkoop mogelijk gemaakt, met zo weinig mogelijk geheugen. Niet erg future-proof dus. Zo'n horloge schaf je toch aan voor langere tijd, dus als over 3 jaar geen OS update meer mogelijk is, dan zullen velen dit niet fijn vinden. Ze hebben overigens zelf al aangegeven dat er meer versies komen, met meer sensoren.
Maar de ontwikkelingen zullen ongetwijfeld snel opvolgen met als gevolg dat zo'n klokkie over 3 jaar zeker een halve centimeter minder dik zal zijn. Ik bedoel, het lijkt mij toch wel dat Apple het doel heeft de Apple Watch minder dik te krijgen.
Als zo'n watch dan over 2-3 jaar minder dik is, dan koop ik nu liever geen (te) dikke watch. :)

• Donstil
  • Niet online
Krisp schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:24:
[...]

Als je de hele blog had gelezen, snap je ook waarom die prijs genoemd wordt. Apple wil de transitie maken van tech-bedrijf naar mode-bedrijf, met de Apple Watch als vooruit geschoven post. Dan is €500 voor een stainless steel editie niet zo gek, zo zoals €5K voor een massief gouden (!) editie.
Volledig lezen stond voor vanavond op de planning.
500,- voor Stainless steel vind ik niet te gek trouwens maar voor € 999,- gaan een hele hoop mensen dit overslaan verwacht ik.

• Bosmonster
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

Kan ik me ook niet voorstellen. Er is geen reden om 3x zoveel te betalen voor alleen stainless steel ipv aluminium en saffier ipv glas.

999 voor die versie lijkt me dan ook totaal uit de lucht gegrepen.

Dat de massief gouden versie duizenden euro's gaat kosten lijkt me niet zo raar, gezien de materiaalkosten alleen al.
SidewalkSuper schreef op woensdag 17 september 2014 @ 01:22:
Gps is gewoon totaal niet te doen, totaal onrealistisch dat iemand dat verwacht. Het vreet stroom als een malle.

[...]
Waarom lukt het Tom Tom dan wel om GPS in te bouwen in hun sporthorloge? Zo "onrealistisch" is het helemaal niet. Zelfs die gaan 8 uur mee met GPS permanent ingeschakeld (iets wat bij een smartwatch niet noodzakelijk is).

Wat me overigens ook tegenvalt is dat de Apple Watch niet waterdicht is. Iets dat bij een horloge eigenlijk wel standaard hoort te zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Bosmonster op 17-09-2014 13:34 ]

• DayteX
Jongens jongens... wat een speculatie allemaal ;)

"Apple has not specified whether the case will be solid gold or gold-plated. The Apple website notes only that the watch case is "crafted from 18-karat gold that our metallurgists have developed to be up to twice as hard as standard gold." The bands are either leather with a matching gold clasp or a sporty material and closure. The face is covered by a sapphire crystal.

Jewelers given specs of the new watch by Tech Crunch estimated that the gold case would cost about $600 to make. Adding the watch's electronics and a profit margin could bump the retail price up to perhaps $1200."

bron: http://www.cbsnews.com/ne...at-gold-apple-watch-cost/

Ik heb sterke vermoedens dat het een gold plated variant is want: het zijn horloges die enkele jaren moeten meegaan, geen leven lang zoals een zwitsers mechanisch horloge, en zodoende willen mensen er vermoedelijk geen duizenden euro's aan uitgeven. Daarnaast is 18 karaats goud te zacht voor gebruik in horloges. Meeste horlogemerken die een massieve gouden case in het assortiment hebben passen een lager karaat (10-14 meestal) toe.

Voor de mensen die echt iets exclusiefs willen zijn er in het verleden al bedrijven actief geweest die zich specialiseren in het toepassen van goud, platina en diamant in telefoons waaronder de iPhone, zoals deze versie van een miljoen dollar .

• DayteX
Bosmonster schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:28:
Kan ik me ook niet voorstellen. Er is geen reden om 3x zoveel te betalen voor alleen stainless steel ipv aluminium en saffier ipv glas.

999 voor die versie lijkt me dan ook totaal uit de lucht gegrepen.

Dat de massief gouden versie duizenden euro's gaat kosten lijkt me niet zo raar, gezien de materiaalkosten alleen al.

[...]

Waarom lukt het Tom Tom dan wel om GPS in te bouwen in hun sporthorloge? Zo "onrealistisch" is het helemaal niet. Zelfs die gaan 8 uur mee met GPS permanent ingeschakeld (iets wat bij een smartwatch niet noodzakelijk is).

Wat me overigens ook tegenvalt is dat de Apple Watch niet waterdicht is. Iets dat bij een horloge eigenlijk wel standaard hoort te zijn.
Ik heb een vermoeden om de volgende redenen:
- stroomverbruik
- grootte van de chip en benodigde gewijzigde architectuur eromheen -> grotere case -> onaantrekkelijker design
- Mogelijkheid tot toevoeging van sensoren in de Apple Watch 2.0 waardoor mensen die toch wel weer willen hebben... :P

• SidewalkSuper
Bosmonster schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:28:
Omdat hier nog tientallen andere functies op zitten, die intern ruimte innemen, geheugen vreten, stroom kosten, sensoren aansturen.

[ Voor 7% gewijzigd door SidewalkSuper op 17-09-2014 15:11 ]

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:58

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

ben benieuwd. Ik ga in het begin voor de sport omdat ik verwacht dat er met 1 tot 2 jaar een versie uitkomt met meer sensoren. Wat ik hoop is dat:

- het klokje echt waterdicht is
- Bepaalde dingen ook zonder iphone bij te houden zijn (hartslag, duur van de oefening, aantal herhalingen, gezwommen meters, verbrande calorieren etc... ) Indien het klokje niet waterdicht is, dan is het voor mij echt een no-brainer. Dan doe ik het niet. Ik ben te lomp om het af te doen voor te douchen / de zee in te duiken etc..

• RobbieB
  • Laatst online: 22:04
DayteX schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:47:
Jongens jongens... wat een speculatie allemaal ;)

bron: http://www.cbsnews.com/ne...at-gold-apple-watch-cost/

Ik heb sterke vermoedens dat het een gold plated variant is want: het zijn horloges die enkele jaren moeten meegaan, geen leven lang zoals een zwitsers mechanisch horloge, en zodoende willen mensen er vermoedelijk geen duizenden euro's aan uitgeven. Daarnaast is 18 karaats goud te zacht voor gebruik in horloges. Meeste horlogemerken die een massieve gouden case in het assortiment hebben passen een lager karaat (10-14 meestal) toe.

Voor de mensen die echt iets exclusiefs willen zijn er in het verleden al bedrijven actief geweest die zich specialiseren in het toepassen van goud, platina en diamant in telefoons waaronder de iPhone, zoals deze versie van een miljoen dollar .
John Gruber, DaringFireball.net (doorgaans zeer goed ingelicht):
There should be no confusion on that last part. The Apple Watch Edition is solid 18-karat gold, not gold-plated. I confirmed this with Apple last week.
Dus je sterke vermoedens kloppen niet. Daarnaast is het een legering van Apple zelf die hem sterker maakt (hebben ze ook verteld bij de Keynote)

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieB op 17-09-2014 15:55 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• ppl
  • Niet online
Dat is het ook. Het is een heel langdradig stuk van iemand die geen enkel verstand heeft van de horlogemarkt. Hij gokt er maar wat op los. Kijk maar eens naar wat quartz horloges kosten en wat elektronica kost. Sla vooral een merk als Suunto niet over. Geen enkele van die horloges zitten boven de 1000 dollar. Fashionable horloge hebben? Och, die zijn er zat voor minder dan 100 euro, zeker voor de dames.

De reden waarom een Rolex zo rond de 5000 begint is vrij simpel: het uurwerk wat er in zit. Een mechanische en een vrij nauwkeurige vergeleken met de rest. Daarnaast is het met de hand geassembleerd wat bij mechanische horloges heel wat bewerkelijker is dan bij een quartz of compleet elektronisch horloge (zoals de smartwatches). Dit soort horloges moeten dan ook nog eens waterdicht zijn voor duikers (minstens 200m) en ze kennen een hoge kwaliteitstandaard. De reden dat de Rolexen ook wel eens de 20.000 en 30.000 aantikken is dan weer heel simpel: dat is het basishorloge opgeleukt met allerlei dure materialen zoals diamanten. Daar is bij de Apple Watch allemaal geen sprake.

De Apple Watch zit dan ook nog eens in een segment waar dit soort hoge bedragen totaal abnormaal zijn. Die 349 dollar wordt als "te duur" bestempeld. Bij de hoge prijzen moet je wel liefhebber zijn en dan heeft Apple een gigantisch probleem: die mensen houden van mechanische horloges en moeten vrijwel niets hebben van quartz/elektronica. Kortom, als Apple die pricing zou hanteren als in dat (te) lange stuk tekst hebben ze geen enkele doelgroep.

Dus ja, het is echt niet meer dan een sterk verhaal. Het berust op geen enkele waarheid of kennis van zaken.

• DayteX
RobbieB schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:55:
[...]

John Gruber, DaringFireball.net (doorgaans zeer goed ingelicht):

[...]

Dus je sterke vermoedens kloppen niet. Daarnaast is het een legering van Apple zelf die hem sterker maakt (hebben ze ook verteld bij de Keynote)
Ik weet niet hoe je, waar ik zeg dat ik slechts uitga van eigen vermoedens, al wel zelf kunt bevestigen dat mijn vermoedens onjuist zijn op basis van blog zonder betrouwbare bron. Een nieuw, nog onbewezen product met een beperkte technische houdbaarheidsdatum krijgt, DENK IK, zelfs Apple niet aan de (massale) man gebracht voor €5.000,- + Maar ik denk dat we meer details omtrent de gouden case moeten afwachten de komende maanden. Ik volg het in ieder geval met belangstelling ondanks dat ik zelf goud niet zou dragen.

Wel zorgelijk vind ik dat de Apple watch nog steeds niet is toegevoegd aan de Nederlandse Store. Ik hoop niet dat we als potentiële early adopters alsnog naar Duitsland, Frankrijk of Engeland moeten. Daarnaast hoop ik ook dat men eindelijk eens Siri in het Nederlands gaat ondersteunen zodat ik als een echte geek ook nog geloofwaardig tegen mijn horloge kan 'praten' :9

[ Voor 17% gewijzigd door DayteX op 18-09-2014 22:49 ]

• DayteX
[GERUCHT] Apple hoopt maar liefst 50.000.000 stuks te leveren in 2015 alleen (lichtelijk ambitieus :/ ) en de schermen zullen niet via SamSung maar door LG worden geleverd

Bron: http://www.macrumors.com/...displays-50-million-2015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Waarom de Apple Watch niet rond kan / moet zijn. Ben het er helemaal mee eens trouwens.
http://thetechblock.com/o...-wont-round-anytime-soon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Accessoiremakers zijn al aan de slag:

DODOcase maakt stijlvolle Apple Watch-lader

Apple Watch DODOcaseDe Apple Watch komt volgend jaar pas uit, maar fabrikanten maken nu al accessoires voor het horloge. Zo heeft hoesjesmaker DODOcase een speciale Apple Watch-houder onthuld, met een ingebouwde oplader. De Apple Watch laadt op als je hem hierop legt.

In de Apple Watch-houder van DODOcase zit een magneetje die het horloge op zijn plek houdt. Eenmaal verbonden met deze magneet wordt de Apple Watch ook voor je opgeladen. Eigenlijk maakt deze houder gewoon gebruik van de MagSafe-lader die achterop de Apple Watch zit, maar hij is wel wat stijlvoller dan een simpele kabel. Je horloge staat er stevig bij, op een houder die verder is gemaakt van hout.

DODOcase gaat zijn houder in 2015 gelijktijdig met de Apple Watch uitbrengen. Hij zal dan tussen de 60 en 80 dollar kosten. Reserveren kan nu al, maar je moet dan wel 5 dollar nu alvast overmaken.

Afbeeldingslocatie: http://cdniphone.i-culture.nl/wp-content/uploads/2014/09/Apple-Watch-DODOcase.jpg

Bron: http://www.iculture.nl/do...lvolle-apple-watch-lader/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
$ 60,- bij Dodocase maar door het nu alvast laten zien van dat product ook heel snel voor $ 7,- op DX.com 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Maar een dergelijk ontwerp had iedereen die een houder wilde gaan maken natuurlijk al lang in zijn hoofd zitten. Het verschil met een Dodo houder van $60 en een ding van DX is natuurlijk wel de afwerking en het gebruikte materiaal, net als met het meeste andere DX spul is dat niet te vergelijken.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gelukkig zit er een hoop tussen DX en Dodo idd.
Vind persoonlijk dodo niet mooi en behoorlijk aan de prijs.

Mooi aluminium houdertje op mijn nachtkastje zie ik wel zitten trouwens.

Alleen dan her liefst wel zonder magneet als dat mogelijk is. Anders moet je hem er met twee handen afpakken steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

De connector zelf is een Magsafe, met magneet dus, dus tenzij ze zelf een connector gaan ontwikkelen zonder magneet en een houder waar hij op een andere manier stevig op blijft liggen gaat dat niet gebeuren.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nee precies, Orginele kabel dan maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 21-09-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
DayteX schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:46:
Wel zorgelijk vind ik dat de Apple watch nog steeds niet is toegevoegd aan de Nederlandse Store.
Je verheft hier overdrijven tot meer dan een kunst. Het ding is alleen nog maar aangekondigd, het is nog niet eens op de markt noch staat er een datum vast wanneer dat gaat gebeuren. Waarom zou het dan zorgelijk zijn als zoiets niet op de website staat? Gebeurd wel vaker, ook dat dingen vrijwel volledig in het Engels zijn op de Nederlandse Apple site. Zegt dus totaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Het is een feit dat producten, van zodra ze verwacht kunnen worden op de lokale markt, ze ook al na de keynote op de Apple site staan. Zo was de eerste iPhone enkel op de US apple site zichtbaar, net zoals de eerste macs speciaal voor het onderwijs, de iPhone 3G kwam hier later en nu ook de Apple Watch, die enkel en alleen op de US, UK, Franse, Spaanse, Italiaanse en Duitse apple stores te vinden is.

Mijn vermoeden is dat dit met Siri te maken heeft. Voor de landen hierboven genoemd is Siri lokalisatie beschikbaar gemaakt. En aangezien een groot deel van de Apple Watch functionaliteit samenhangt met Siri zal Apple mogelijk willen wachten totdat Siri ook hier beschikbaar is. Apple kennende, wil het geen producten uitbrengen met beperkte functionaliteit om in de toekomst van een update te voorzien en weet men dat de early adopters niet zullen worden tegengehouden om alsnog naar UK, DE of FR af te reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

50M stuks willen verkopen en dan alleen uitbrengen in Siri-landen is natuurlijk niet geheel compatible met elkaar. Als ze er zoveel verwachten te verkopen kun je ervanuit gaan dat iedereen in de wereld dit ding gewoon kan kopen.

Misschien niet allemaal op dag 1 van de release, maar dat is met de iPhone ook nooit het geval.

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 23-09-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
DayteX schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:55:
Het is een feit dat producten, van zodra ze verwacht kunnen worden op de lokale markt, ze ook al na de keynote op de Apple site staan. Zo was de eerste iPhone enkel op de US apple site zichtbaar, net zoals de eerste macs speciaal voor het onderwijs, de iPhone 3G kwam hier later en nu ook de Apple Watch, die enkel en alleen op de US, UK, Franse, Spaanse, Italiaanse en Duitse apple stores te vinden is.
Er staat overduidelijk Coming Early 2015 op de Apple site:
http://www.apple.com/watch/ > slide 1

edit: sterker nog, op de keynote werd kon je al meekrijgen dat de watch (pas) begin 2015 beschikbaar zal zijn. Printscreentje:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2dl96xy.jpg

Rond 1:40:00 min...

[ Voor 14% gewijzigd door deBennie op 23-09-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik vind het wel "vervelend" (lees: Jammer) dat er zo weinig informatie is rond het horloge.
Uiteraard weet ik wel waarom maar ik kan zo slecht wachten, ik wil het dan allemaal graag direct weten, lezen, bekijken enz. Dit duurt me allemaal te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
deBennie schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:09:
[...]

Er staat overduidelijk Coming Early 2015 op de Apple site:
http://www.apple.com/watch/ > slide 1

edit: sterker nog, op de keynote werd kon je al meekrijgen dat de watch (pas) begin 2015 beschikbaar zal zijn. Printscreentje:

[afbeelding]

Rond 1:40:00 min...
Volgens mij mis je mijn punt. Ik weet dat het op de Apple site staat die jij post (.com dus US). Als je op www.apple.com/nl kijkt zie je... juist ja, alle categorieën zonder de Watch :/ . Early 2015 wordt ie in ieder geval verwacht in de landen waar hij wel op staat en ik vermoed, zoals enkele comments hierboven al stond, mogelijk iets later hier. Hopelijk wordt op het Apple event eind oktober (21e dacht ik?) meer gezegd over de watch, features en beschikbaarheid. Tot die tijd moeten we het met geruchten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Maar om het topic tot die tijd relevant en ook interessant te houden herhaal ik mijn vraag vanuit de openingspost:

Ga je hem halen en zo ja, welke versie ga je halen met welk bandje? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DayteX schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:23:
Maar om het topic tot die tijd relevant en ook interessant te houden herhaal ik mijn vraag vanuit de openingspost:

Ga je hem halen en zo ja, welke versie ga je halen met welk bandje? 8)
Ik zou er een polletje van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
DayteX schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:20:
[...]

Volgens mij mis je mijn punt. Ik weet dat het op de Apple site staat die jij post (.com dus US). Als je op www.apple.com/nl kijkt zie je... juist ja, alle categorieën zonder de Watch :/ . Early 2015 wordt ie in ieder geval verwacht in de landen waar hij wel op staat en ik vermoed, zoals enkele comments hierboven al stond, mogelijk iets later hier. Hopelijk wordt op het Apple event eind oktober (21e dacht ik?) meer gezegd over de watch, features en beschikbaarheid. Tot die tijd moeten we het met geruchten doen.
Het heeft volgens mij ook te maken met het feit dat nieuwe producten tegenwoordig al ver voor de keynote gelekt worden. Dat was vroeger wel anders (herinner je je nog de als 3gs gecamoufleerde iPhone 4 die Gray Powell in een cafe verloor? In 2010!!). Van deze nieuwe 6 hebben we al maanden terug foto's kunnen zien. Via diverse bronnen.
Maar de watch? Tot de keynote niks van gezien. Ja, een paar computertekeningen van onderdelen enkele dagen voor de keynote, maar voor de rest niks.
Iets wat nog niet in productie is, kan ook niet lekken. En dus had Apple eindelijk weer een echte ouderwetse verrassing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Maar dat is toch altijd bij nieuwe producten? Alleen de updates van bestaande producten lekken uit.
IPhone, iPad, iWatch, macbookAir, allemaal niet gelekt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Donstil schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:50:
Maar dat is toch altijd bij nieuwe producten? Alleen de updates van bestaande producten lekken uit.
IPhone, iPad, iWatch, macbookAir, allemaal niet gelekt toch?
De body van de iPhone 6 was in mei al te bekijken op foto's:
http://www.phonearena.com...he-Apple-iPhone-6_id54581

Vroegah was dat niet. Zoals ik aanhaalde, de iPhone 4 werd per ongeluk gelekt door het verliezen van dst prototype in dat cafe.
Van de Apple Watch hadden we tot keynote niks gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja maar ik bedoel nieuwe product groepen.
Dus toen de iPad 1 kwam was er niets gelekt (behalve geruchten). Zelfde gelde voor de iPhone, de watch maar ook andere nieuwe producten zoals de MacbookAir of het nieuwe MBP design wat in 2008 kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 14:08
Donstil schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:25:
Ja maar ik bedoel nieuwe product groepen.
Dus toen de iPad 1 kwam was er niets gelekt (behalve geruchten). Zelfde gelde voor de iPhone, de watch maar ook andere nieuwe producten zoals de MacbookAir of het nieuwe MBP design wat in 2008 kwam.
De eerste iPad was net voor de keynote gelekt ;) Als je de foto's bekijkt dan zie je ook dat het om de echte iPad ging en niet zomaar een gerucht was. Het was dan wel op de dag van de keynote, maar een lek is een lek :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/01/01-27-10apptabside2.jpg

http://www.engadget.com/2010/01/27/is-this-the-apple-tablet/

[ Voor 7% gewijzigd door ASNNetworks op 23-09-2014 22:48 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
He shit dat was ik vergeten. Die lekte idd een paar uur voor de Keynote.

Grappig om terug te lezen. Verwachte prijs was toen $1000,- bleek later $ 499,- :)

• DayteX
Wat nieuws om ons bezig te houden:

1. De Apple Watch als beste reclame voor android smartwatches

Interessant artikel van the Verge dat stelt dat Apple erin geslaagd is om mensen smartwatches cool te doen vinden. Dit terwijl andere aanbieders er al jaren mee bezig zijn, sony zelfs al meer dan een half decennium. Apple beseft dat het eerst een idee moet verkopen waaraan mensen zich conformeren alvorens men het product zelf aan de man kan brengen. The Verge stelt terecht denk ik dat de features en deels het uiterlijk nu ook al terug te vinden zijn in andere smartwatches. Resultaat: mensen die nu al op straat rondlopen met een android of andere smartwatch worden continu gevraagd of het de nieuwe Apple Watch is. Conclusie: mensen hebben geen idee hoe het eruit ziet of welke features specifiek, maar zijn ineens wel geïnteresseerd in het idee en de coolfactor.

2. How the Apple Watch could change the world of local SEO

Forbes beschrijft dat, ondanks dat de zoekmachines nu al lokaal op SEO content kunnen zoeken, de Apple Watch (die zoekt met Bing of Google..?) de lokale online marketing wel eens een boost zou kunnen geven. Niet alleen zoekmachineoptimalisatie maar ook maps informatie kan ertoe leiden dat, in combinatie met Siri en GPS, mensen veel sneller een zoekopdracht zullen uitvoeren dan nu via de smartphone.Voorbeeld dat wordt gebruikt is de zoektocht naar een lokaal Mexicaans restaurant. Koppel dit aan de vele apps met GPS meldingen/marketing en een routenavigatie (via haptic feedback, zonder tel in de hand) naar de gewenste zoekopdracht en de conclusie voor bedrijven is duidelijk. Zet in op zeer lokale SEO marketing!

[ Voor 34% gewijzigd door DayteX op 24-09-2014 10:48 ]

• Donstil
  • Niet online
Ik zie op iphoneclub.nl dat Apple Nederland de Watch nu ook voorzien heeft van Nederlandse taal en uitleg, helaas staat er wel bij "verkrijgbaar in 2015" en niet "begin 2015" zoals op de andere sites.

Ik denk dat de Watch een importje gaat worden dus.
DayteX schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:38:
Wat nieuws om ons bezig te houden:

1. De Apple Watch als beste reclame voor android smartwatches

Interessant artikel van the Verge dat stelt dat Apple erin geslaagd is om mensen smartwatches cool te doen vinden. Dit terwijl andere aanbieders er al jaren mee bezig zijn, sony zelfs al meer dan een half decennium. Apple beseft dat het eerst een idee moet verkopen waaraan mensen zich conformeren alvorens men het product zelf aan de man kan brengen. The Verge stelt terecht denk ik dat de features en deels het uiterlijk nu ook al terug te vinden zijn in andere smartwatches. Resultaat: mensen die nu al op straat rondlopen met een android of andere smartwatch worden continu gevraagd of het de nieuwe Apple Watch is. Conclusie: mensen hebben geen idee hoe het eruit ziet of welke features specifiek, maar zijn ineens wel geïnteresseerd in het idee en de coolfactor.

2. How the Apple Watch could change the world of local SEO

Forbes beschrijft dat, ondanks dat de zoekmachines nu al lokaal op SEO content kunnen zoeken, de Apple Watch (die zoekt met Bing of Google..?) de lokale online marketing wel eens een boost zou kunnen geven. Niet alleen zoekmachineoptimalisatie maar ook maps informatie kan ertoe leiden dat, in combinatie met Siri en GPS, mensen veel sneller een zoekopdracht zullen uitvoeren dan nu via de smartphone.Voorbeeld dat wordt gebruikt is de zoektocht naar een lokaal Mexicaans restaurant. Koppel dit aan de vele apps met GPS meldingen/marketing en een routenavigatie (via haptic feedback, zonder tel in de hand) naar de gewenste zoekopdracht en de conclusie voor bedrijven is duidelijk. Zet in op zeer lokale SEO marketing!
Thnx!

• DayteX
Goed om te zien dat ie er in ieder geval opstaat. Sneller dat wat ik had verwacht bij een gefaseerde uitrol. En zoals je zegt, wellicht moeten de early adopters toch de grens over.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1631437">~~~~~~~[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid</a>
~~~[/html]