[Apple Watch] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 54.299 views

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 14:08
Kunnen we dan verwachten dat Siri ook (eindelijk) de Nederlandse taal zal ondersteunen met een Apple Watch release in Nederland? Ik ga er wel vanuit gezien Siri veel gebruikt wordt ermee...

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
ASNNetworks schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:06:
Kunnen we dan verwachten dat Siri ook (eindelijk) de Nederlandse taal zal ondersteunen met een Apple Watch release in Nederland? Ik ga er wel vanuit gezien Siri veel gebruikt wordt ermee...
Vooraf verwachtten veel mensen dat de functionaliteit van de Apple Watch zwaar zou leunen op Siri, maar naar mijn idee werd Siri in de keynote alleen terloops genoemd. Meer als: 'oh ja dit kan natuurlijk ook'. Ik heb niet het idee dat Siri een essentieel onderdeel is van de watch. Ik reken er dus niet op dat de release van de Apple Watch afhankelijk is van de beschikbaarheid van Siri in NL (of vice versa).

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Meer nieuws via onemorething:

"Zowel het kleine als grote model hebben volgens DisplaySearch een resolutie van 240 bij 320 pixels. Daarmee komt de pixeldichtheid van de kleinere Apple Watch op 299 pixels per inch, bij de grotere versie is het 261 ppi."

Filmpje achter de schermen met Cook en ive na de bekendmaking:

[ Voor 18% gewijzigd door DayteX op 25-09-2014 20:10 . Reden: Info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 13:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
In het kader van: "hoe houd je dit topic tijdens het wachten levend?":

Voor degenen die de Apple watch al willen (trachten) van dichtbij te bekijken kunnen naar Parijs. In een design winkel colette genaamd zullen Jonathan ive en de rest van het Apple design team met het horloge gaan pronken.

Afbeeldingslocatie: http://cdniphone.i-culture.nl/wp-content/uploads/2014/09/vitrine-apple-watch.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door DayteX op 30-09-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Eerste hands-on van het horlogeblog ABlogToWatch met de Apple Watch

- Quanta zal het horloge produceren
- Apps worden via de iPhone app op de Apple Watch geladen. De iphone kan voor veeleisende apps ook het rekenwerk overnemen wat energie spaart
- de iPhone is niet noodzakelijk, ook niet voor sport-apps tenzij deze gps vereisen

[ Voor 46% gewijzigd door DayteX op 30-09-2014 23:41 . Reden: Nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:36
Mooi apparaat, jammer (maar ook logisch) dat er geen GPS in zit.
Benieuwd wat die stalen variant moet gaan kosten, zal wel $449-499 gaan worden ofzo.
Vooral een leuke gadget. Denk wel 1 halen, hopelijk april 2015 in Japan met wat extra korting :>

[ Voor 24% gewijzigd door matthijst op 01-10-2014 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat mij voornamelijk opvalt, dat de foto's de horloge om een pols van een man tonen. Ik vraag mij af of mijn vrouw met haar smalle polsen, de afmetingen van de Apple Watch gaat waarderen en laat staan 1 kopen.

Er komt wel een dure periode aan voor mij, ik zit nog met een iPhone 4 (non s) en wil naar een 5s (6 is mij te groot) + een Apple Watch. :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:37
Falcon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:42:
Wat mij voornamelijk opvalt, dat de foto's de horloge om een pols van een man tonen. Ik vraag mij af of mijn vrouw met haar smalle polsen, de afmetingen van de Apple Watch gaat waarderen en laat staan 1 kopen.
Ze zijn er wel, niet veel, maar toch :)
https://www.google.nl/sea...Xatq9gIAO&ved=0CAYQ_AUoAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Falcon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:42:

Er komt wel een dure periode aan voor mij, ik zit nog met een iPhone 4 (non s) en wil naar een 5s (6 is mij te groot) + een Apple Watch. :P
Ziezo: :)

Afbeeldingslocatie: https://cms-images.idgesg.net/images/article/2014/09/apple-watch-female-model-100464038-large.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.ibnlive.in.com/ibnlive/pix/sitepix/09_2014/apple-watch-woman-120914.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.appleinsider.com/AppleWatch.2.091614.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.appleinsider.com/AppleWatch.4.091614.jpg

De eerste plaatjes zijn van vrouwen die duidelijk onder de indruk zijn. De laatste ben jij wanneer je je bankrekening checkt na aankoop! :')

[ Voor 13% gewijzigd door DayteX op 02-10-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Aansluitend bij de vorige reactie:

Apple gaat Chinees model Liu Wen gebruiken ter promotie van de Appe Watch:

Afbeeldingslocatie: http://www.kledinginsider.nl/wp-content/uploads/2014/10/liu-wen-apple-watch-launch.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door DayteX op 06-10-2014 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Apple watch safier leverancier heeft uitstel van betaling aangevraagd en staat op rand van faillissement. Zal dit voor een vertraging in de leveringen zorgen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Denk dat het voor de initiële uitlevering niet zoveel uitmaakt. Paar maand erna zou het wel uit kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
SidewalkSuper schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:25:
Denk dat het voor de initiële uitlevering niet zoveel uitmaakt. Paar maand erna zou het wel uit kunnen maken.
Het ziet er naar uit dat je gelijk krijgt.

Initiele leveringen voor de Apple Watch niet, maar voor de opvolger van de iPhone indien die met saffier glas worden geleverd wel. Het laatste lijkt me onwaarschijnlijk want ondanks dat saffier common practice is voor kleine oppervlakten zoals het gebruik in horloges, lijkt me bij een smartphone juist gewenst dat het scherm enigszins kan meebuigen en zachter is. Saffier op grote oppervlakten breekt namelijk makkelijker juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Het safier wordt gebruikt om de camera lens en de Touch ID sensor te beschermen in iPhones :*)
DayteX schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:11:
[...]

Het ziet er naar uit dat je gelijk krijgt.

Initiele leveringen voor de Apple Watch niet, maar voor de opvolger van de iPhone indien die met saffier glas worden geleverd wel. Het laatste lijkt me onwaarschijnlijk want ondanks dat saffier common practice is voor kleine oppervlakten zoals het gebruik in horloges, lijkt me bij een smartphone juist gewenst dat het scherm enigszins kan meebuigen en zachter is. Saffier op grote oppervlakten breekt namelijk makkelijker juist.

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Dat klopt inderdaad. Maar dat zijn maar kleine oppervlakken waardoor de totale oppervlaktespanning beperkt blijft. Saffier is net als gehard glas. Zeer hard en moeilijk om er krassen in te krijgen, maar als het breekt dan doet het dat ook meteen in duizend stukjes.

Vermoedelijk gaat Apple GT dan ook wel helpen, op zoek naar een alternatief bedrijf of zelf een saffierdivisie opstarten want ik zie niet in dat ze nu, na aankondiging, het ding nog zonder saffier gaan aanbieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Mogelijke afbeeldingen van hoe apps er uit kunnen gaan zien:

Afbeeldingslocatie: http://cdniphone.i-culture.nl/wp-content/uploads/2014/10/thinkapps_messenger.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdniphone.i-culture.nl/wp-content/uploads/2014/10/thinkapps_moves.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdniphone.i-culture.nl/wp-content/uploads/2014/10/thinkapps_youtube.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdniphone.i-culture.nl/wp-content/uploads/2014/10/thinkapps_skype.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdniphone.i-culture.nl/wp-content/uploads/2014/10/thinkapps_spotify.jpg

En ook lijkt het er op dat Apple de Watch niet als nerdy gadget maar echt als mode artikel wil neerzetten. Nu in Vogue China:

Afbeeldingslocatie: http://www.macfreak.nl/modules/news/images/Art.VogueChinaAppleWatchOktober2014-1.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door DayteX op 13-10-2014 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zou Apple bang zijn voor slechte cijfers?

http://www.iculture.nl/ap...e-watch-niet-bekendmaken/

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 21-10-2014 13:30 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dat is bedrijfstechnisch heel slim juist, zodat niemand de ASP kan berekenen. Duidt er mijns inziens op dat de prijs heel hoog wordt voor de andere modellen (zoals ook al genoemd hier). 350 - 1000 - 5000 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
€5000,- voor het gouden model kan ik wel inkomen maar €1000,- voor het normale rvs model lijkt me te veel.
Mochten ze dat doen dan is het als product voor de Massa afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Nieuws op 'Onemorething:

De Apple Watch gaat je leven veranderen, volgens Tim Cook

Deze week bracht Apple-CEO Tim Cook een bezoek aan China. Hij keek binnen bij een lokale Foxconn-fabriek en sprak met Chinese vicepremier Ma Kai over phising-aanvallen op iCloud waar Chinese Apple-gebruikers de afgelopen week last van hadden.

Voor zijn vertrek had Cook een kort interview met Xinhuanet. Daarin zei hij te geloven dat de Apple Watch een must-have wordt. Een product met zoveel potentie dat je je na een tijdje af gaat vragen hoe je ooit zonder hebt kunnen leven. Hij ziet daarbij weinig concurrentie van Google of Microsoft.

Tim Cook tegen de Chinese publicatie:

“We are going to wonder how we ever lived without it,” said Cook, “That’s the real test of a great product: you wonder how you live without it. And I think that’s going to happen to the Apple Watch.”
De Apple Watch zit volgens Cook vol mogelijkheden die Apple-engineers tijdens de ontwikkeling van het horloge de afgelopen drie jaar nog niet ontdekt hebben. Ontwikkelaars zullen hier een belangrijke rol in gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 01:50
Pfff als Tim Cook beweert dat je zonder iets niet kon leven of dat het revolutionair is denk ik "Tim, smoel dicht".

Echter toen Jobs dat zei dat ik positiever over, gaat puur om de manier hoe je iets naar voren brengt en de manier van Cook is nep, zeg maar gewoon dat het een goed product is en dat mensen het handig zullen vinden in plaats van een goedkoop praatje als " revolutionair" en "wij vragen ons af hoe wij zonder de iWatch konden leven".

Hoe kan ik dan nog leven zonder iWatch? Simpel ik heb een horloge die om de 2 á 3 jaar een nieuwe batterij kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Mizgala28 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 07:32:
Pfff als Tim Cook beweert dat je zonder iets niet kon leven of dat het revolutionair is denk ik "Tim, smoel dicht".

Echter toen Jobs dat zei dat ik positiever over, gaat puur om de manier hoe je iets naar voren brengt en de manier van Cook is nep, zeg maar gewoon dat het een goed product is en dat mensen het handig zullen vinden in plaats van een goedkoop praatje als " revolutionair" en "wij vragen ons af hoe wij zonder de iWatch konden leven".
Ja, dat zal goed staan in de reclamecampagnes. "Tis een echt goed ding hoor. Geloof me maar"

YouTube: The Honest Coca-Cola Obesity Commercial
Hoe kan ik dan nog leven zonder iWatch? Simpel ik heb een horloge die om de 2 á 3 jaar een nieuwe batterij kan gebruiken.
Zoiets werd ook gezegd in het eerste kwartaal van 2010, dat de laptops en zo wel voldoen. Er is echt geen markt voor een Apple iPad.

Of de iWatch ook zo revolutionair (of marktverstorend) is, dat valt nog te bezien. Ik ben er niet zo enthousiast over als toendertijd met de iPad, maar ik denk dat ik een iWatch WEL zal dragen. In tegenstelling tot die horloges die al 5 jaar in de kast liggen met een dode batterij.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Mizgala28 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 07:32:
Een iWatch is dan ook geen horloge. Het is meer dan dat en die opmerking van jou geeft precies aan wat Cook bedoelt: je hebt eigenlijk helemaal (nog) niet door wat voor device een iWatch is. ;)

Ik zie het zo:

Vòòr het tijdperk van de smartphone en GSM hadden we geen telefoons op zak. Je kent misschien die filmpjes van mensen die op straat de vraag werden gesteld of ze een telefoon op zak nuttig vonden.
Wel was er even een periode van een beeper (maxer bv).
Een horloge is altijd al gemeengoed geweest.

Wat nou als je alle functies van een smartphone kunt stoppen in een smartwatch. Dus niet enkel de functies die we op dit moment in de smartwatches zien, maar ALLE functies.
Je kunt dan uiteindelijk de smartphone uitfaseren.

En ik denk dat we daar uiteindelijk naartoe gaan. Geen telefoons meer op zak, maar een device om je pols.
Daarom denk ik dat we op dit moment in een overgangsfase zitten tussen de smartphone en de smartwatch.

Dat verklaart in ieder geval het vraagstuk 'creating consumer demand'. Het doel/vraagstuk is niet de smartphone/smartwatch, het doel/vraagstuk is de vorm waarin je de functies giet.

Ik hoef niet per se een smartphone te hebben. Toevallig heeft het apparaat waar ik al die functies in heb de vorm van een telefoon, maar de vorm van een telefoon is -zo lijkt mi- niet het doel.
Zal het device waar alle functies straks in zitten de vorm van een horloge hebben EN zal dat device makkelijk te bedienen zijn, dan is dat het einde van het tijdperk van de smartphone.
Alleen laten de huidige technieken laat het hebben van enkel een smartwatch met al die functies nog niet toe. :)

[ Voor 62% gewijzigd door deBennie op 28-10-2014 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Misschien is 1 van de Apple Watch functies wel een pacemaker. Dan kun je letterlijk niet meer leven zonder :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
De aankomende iWatch lijkt me voorlopig gewoon een speeltje. Cook probeert het te hypen maar er zit nog niet genoeg functionaliteit in om meer dan dat te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359213

Wat voor prijzen denken jullie dat de Apple Watch gaat krijgen?
Ik volg best wat Apple blogs en daar lopen de geschatte prijzen flink uit een! En een gerucht wat in de ronde gaat is dat bij de duurdere modellen wellicht een uitwisselbare "S1" System on a Chip systeem krijgen. (An entire computer architecture on a single chip zeggen ze zelf link
Zo is de gouden Apple Watch wellicht niet ineens waardeloos na 2 jaar!

Wat voor prijzen voor:
Apple Watch
Apple Watch Sport
Apple Watch Edition

Vanaf hoeveel zullen de Originele Bandjes te koop zijn denken jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 359213 op 28-10-2014 12:54 . Reden: Opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik denk 350/1000/5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
350, 450, 550 hoop ik op. Meer dan 450 voor de stalen wil ik niet uitgeven, vooral omdat het nu vooral een hebbeding is en de battery maar 1-2 dagen mee schijnt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matthijst schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:05:
350, 450, 550 hoop ik op. Meer dan 450 voor de stalen wil ik niet uitgeven, vooral omdat het nu vooral een hebbeding is en de battery maar 1-2 dagen mee schijnt te gaan.
Maar 550 voor de 18 karaats gouden versie? Ik denk dat deze prijs eerder rond de 2500 euro licht. Al zal de Rose goude waarschijnlijk wel een stuk goedkoper zijn dan het geel gouden model!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik denk dat 450 voor de stalen versie te laag is. Je krijgt een duurder bandje (waar 9 uur freestijd in zit) en saffier glas. Ik denk dat beide minimaal 100 euro meerprijs zijn. Maar 1000 euro lijkt me ook best waarschijnlijk.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 12:53
matthijst schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:05:
350 is eigenlijks wel mijn max, misschien iets meer met een alluminium bandje.
Gezien ik zelden een horloge gebruik ben ik benieuwd of ik dit zal gaan gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Heb wel een horloge, maar 1000 voor een Apple watch gaat me te ver :D
Vooral door die accu en omdat eea na een jaar (of twee) alweer achterhaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
matthijst schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:23:
De aankomende iWatch lijkt me voorlopig gewoon een speeltje. Cook probeert het te hypen maar er zit nog niet genoeg functionaliteit in om meer dan dat te zijn.
Ik denk dat de eerste iPhone in dat opzicht weinig verschilt. Het is met de graduele toevoeging van meer dan 300.000 apps nu dat de functionaliteit vrijwel onbeperkt is. Alternatieve of meer uitgebreid gebruik kunnen maken van huidige functionaliteit alsook ondersteuning voor huidige en toekomstige externe apparaten zoals domotica (bijv. snel de thermostaat thuis checken/ aanzetten/ uitzetten).

Apple gaat verkoopcijfers Apple Watch niet bekendmaken
"Apple zal bij de Apple Watch geen specifieke verkoopcijfers bekendmaken. De Apple Watch komt voorlopig terecht in de categorie ‘overige producten’, samen met de Apple TV en de iPod. Daardoor zal aanvankelijk lastig zijn om in te schatten hoe succesvol de verkoop van de Apple Watch verloopt."

...van het volgende hoop ik dat men toch nog veel vooruitgang zal boeken :X ...

Tim Cook on Apple Watch: 'You're Going to Wind Up Charging It Daily'

"Apple CEO Tim Cook took the stage today at the WSJ.D conference in Laguna Beach, California, where he commented on an array of topics including the Apple Watch, Apple Pay, Apple TV, and more.

Unsurprisingly, Cook said that Apple is "excited" about the upcoming launch of the Apple Watch, and he's impressed that Jony Ive and his team had the foresight to understand that "something you wear has to be personal" and that it can't be "geeky."

Cook divulged some new information on the Apple Watch's battery, which has previously gone unmentioned by Apple. Cook says that people will use it so much that it will need to be charged on a daily basis. "You're going to wind up charging it daily," he said, declining to provide a specific battery life for the device as Apple is still examining how people use it.

Battery life on the Apple Watch has been in question since long before the device launched, with early reports suggesting Apple was having trouble getting the device to last longer than a day. While the company was originally aiming to have the Apple Watch last three to four days, it appears that battery life may be closer to the iPhone's battery life, requiring a charge on a nightly basis. Apple employees have also suggested that the device may only last for a full day of usage, which is why Apple designed an easy charging system.

The Apple Watch connects to a magnetic charger that's much like the MagSafe chargers supplied with the Mac, snapping easily to the back of the device. High-end versions of the Apple Watch even ship in a luxury box that doubles as a charging stand. Apple likely has not commented officially on the Apple Watch battery as it is continuing to finalize the software for the device ahead of its early 2015 launch."

[ Voor 3% gewijzigd door DayteX op 29-10-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Voor mij is 500 à 600,- de max.

Roestvrijstalen 42mm model met het liefst de Milanese loop band (dat bandje is niet duur om te maken dus zit er misschien wel bij)

Mocht hij duurder worden dan dat wacht ik op het tweede model. Die zijn traditie getrouw toch altijd een stuk beter namelijk.

Edit:

We gaan er voor het gemak steeds maar van uit dat de sport het goedkoopste model wordt. Toch zie je (bv op de Apple site) ook vaak dat de volgorde is :

 Watch
 Watch Sport
 Watch Edition

[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 29-10-2014 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

Donstil schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:40:

Edit:

We gaan er voor het gemak steeds maar van uit dat de sport het goedkoopste model wordt. Toch zie je (bv op de Apple site) ook vaak dat de volgorde is :

 Watch
 Watch Sport
 Watch Edition
Dat is w.s. alleen gedaan vanwege de lengte/leesbaarheid van de naam.... Opmaak technische iets...

 Watch Sport
 Watch
 Watch Edition

Daarbij valt de middelste eigenlijk weg tussen de rest

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
LoneWolf schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:09:
[...]

Dat is w.s. alleen gedaan vanwege de lengte/leesbaarheid van de naam.... Opmaak technische iets...

 Watch Sport
 Watch
 Watch Edition

Daarbij valt de middelste eigenlijk weg tussen de rest
Ooh daar had ik nog niet eens aan gedacht :)
Wat was er nou precies anders aan?

Een plaatje saffier lijkt me niet een enorme meerprijs goed praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16

Ethirty

Who...me?

Staal en saffier vs aluminium en kunststof?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja staal en saffier maar aluminium en Gorilla glass toch?

Geen idee wat al die spullen kosten maar is (dat soort) staal veel duurder dan Aluminium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Je hebt vele soorten staal, dus dat is lastig te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16

Ethirty

Who...me?

316L is het meest gebruikt voor horloges van goedkoop tot duur, dus dat zullen de materiaalkosten niet zijn. Misschien een andere hoogwaardiger staalsoort, 904 of 420/440?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
DayteX schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:17:
[...]
Ik denk dat de eerste iPhone in dat opzicht weinig verschilt.
Juist daarom zou ik er geen 1000 euro voor over hebben :)
Heb de meeste iPhones en iPads wel gehad, maar een horloge dat dagelijks aan een lader moet en de kans dat ie over een jaar alweer zwaar verouderd is. Mweh. 400 max dan :+

Bij een horloge heb ik toch minder snel de neiging om elk jaar een nieuwe te kopen; heb er twee, denk 5 en 10 jaar oud ofzo. Ben wel benieuwd hoe snel dat dagelijks opladen gaat irriteren, aangezien je daar normaal nooit mee te maken hebt.

Had vooraf de hoop dat er meer "meters" in zouden zitten; glucose zou cool zijn bv. En GPS, al snap ik dat dat een battery drainer zou zijn (al zou een uurtje hardlopen toch moeten kunnen, zou je zeggen).

[ Voor 61% gewijzigd door matthijst op 29-10-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Uurtje hardlopen? Ik ben na 30 minuten al gesloopt (net nog geweest toevallig) 8)7

Ik verwacht dus eigenlijk wel dat ik mijn iWatch om hou tijdens het sporten en dan mijn Phone thuis laat. Zodra ze weer contact hebben kunnen ze dan syncen.

[ Voor 49% gewijzigd door Donstil op 29-10-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 626454

Ziet er me wel leuk uit, maar op m'n IPhone staat ook een klok, dus heb hem niet echt nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Donstil schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:25:
Uurtje hardlopen? Ik ben na 30 minuten al gesloopt (net nog geweest toevallig) 8)7

Ik verwacht dus eigenlijk wel dat ik mijn iWatch om hou tijdens het sporten en dan mijn Phone thuis laat. Zodra ze weer contact hebben kunnen ze dan syncen.
Optimistisch ;)
Haal ook maar een minuut of 30, moet weer s beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 626454 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:09:
Ziet er me wel leuk uit, maar op m'n IPhone staat ook een klok, dus heb hem niet echt nodig..
Nou gelukkig maar dat kopen geen verplichting wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Pfff. het schuiven begint...

"So, again, we do - you guys were hired because you're the best people in the world. And you know how to service customers, but we are sprinting a marathon and it's not going to stop. Right? We're going into the holidays, we'll go into Chinese New Year, and then we've got a new watch launch coming in the spring."

Had nog hoop op februari, maar zal dan wel eind april worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-06 09:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Wat is er geschoven dan? Spring valt nog steeds onder Early 2015 hoor ;)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Klopt, maar "early" 2015 werd erst als februari uitgelegd. Kan bij Apple ook juni zijn schijnbaar :D
--> ben vooral ongeduldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
Anoniem: 359213 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:35:
[...]

Maar 550 voor de 18 karaats gouden versie? Ik denk dat deze prijs eerder rond de 2500 euro licht. Al zal de Rose goude waarschijnlijk wel een stuk goedkoper zijn dan het geel gouden model!
Rose goud is meestal juist duurder dan geelgoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Spike_wolf schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:15:
Wat is er geschoven dan? Spring valt nog steeds onder Early 2015 hoor ;)
Nou vind je? De Spring begint dit jaar op 20 maart, dat noem ik toch niet meer "begin 2015".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-06 09:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

matthijst schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:10:
Klopt, maar "early" 2015 werd erst als februari uitgelegd. Kan bij Apple ook juni zijn schijnbaar :D
--> ben vooral ongeduldig ;)
Werd dat daadwerkelijk door Apple gezegd of waren dat de geruchten?
Donstil schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:50:
[...]

Nou vind je? De Spring begint dit jaar op 20 maart, dat noem ik toch niet meer "begin 2015".
Dat is nog steeds het eerste kwartaal van het jaar, dus zolang het een beetje in het begin van de lente is valt dat nog uitstekend in "begin" van het jaar ;) Helemaal in de commerciële wereld.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Spike_wolf schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:16:
[...]

Werd dat daadwerkelijk door Apple gezegd of waren dat de geruchten?

[...]

Dat is nog steeds het eerste kwartaal van het jaar, dus zolang het een beetje in het begin van de lente is valt dat nog uitstekend in "begin" van het jaar ;) Helemaal in de commerciële wereld.
Waren geruchten :)
Apple is stil tot een paar weken voor release vrees ik 8)7
Ben eind maart-begin april in Japan dus had goeie hoop dat hij dan wel uit zou zijn (Apple spul erg goedkoop daar). Benieuwd of dat nu nog gaat lukken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou dan heb je nog 11 hele dagen (dus 7 werkdagen) in het eerste kwartaal. Dat voelt voor mij in ieder geval niet als begin 2015. Het voelt wel als uitstellen maar dat is een heel ander verhaal.

[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 03-11-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237253

vraag hier (als mede apple fan)...maar waarom kopen mensen een nieuwe iphone 6 en vervolgens een horloge voor 500 eur om dan de nieuwe phone niet te gebruiken?

500 eur voor een horloge, afhankelijk van welk model je neemt maar kom op...wat een geld voor iets wat 1 dag mee gaat en al wederom na een jaar vervangen moet worden. Want 2016 komt apple watch 2 uit die NOG beter is etc.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237253 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:02:
vraag hier (als mede apple fan)...maar waarom kopen mensen een nieuwe iphone 6 en vervolgens een horloge voor 500 eur om dan de nieuwe phone niet te gebruiken?

500 eur voor een horloge, afhankelijk van welk model je neemt maar kom op...wat een geld voor iets wat 1 dag mee gaat en al wederom na een jaar vervangen moet worden. Want 2016 komt apple watch 2 uit die NOG beter is etc.. :D
Omdat je je telefoon voor hele andere toepassingen gebruikt dan dat je je Apple Watch gaat gebruiken. Waar je je telefoon gebruikt om nieuws te lezen video's te kijken en social media te volgen foto's te maken, gebruik je je Watch voor kleine notificaties voor bij het sporten enz enz.

En voorlopig is die Apple watch er nog niet dus ik gebruik mijn telefoon al best veel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359213 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:09:
[...]

Omdat je je telefoon voor hele andere toepassingen gebruikt dan dat je je Apple Watch gaat gebruiken. Waar je je telefoon gebruikt om nieuws te lezen video's te kijken en social media te volgen foto's te maken, gebruik je je Watch voor kleine notificaties voor bij het sporten enz enz.

En voorlopig is die Apple watch er nog niet dus ik gebruik mijn telefoon al best veel :9
Het voelt als een product in ontwikkeling, ik wacht nog een jaartje totdat ik een horloge kan kopen die ook zelf kan bellen (dus standalone) zonder een telefoon nodig te hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237253 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:11:
[...]

Het voelt als een product in ontwikkeling, ik wacht nog een jaartje totdat ik een horloge kan kopen die ook zelf kan bellen (dus standalone) zonder een telefoon nodig te hebben _/-\o_
Wishful thinking dat dat over 1 jaar al gebeurt! Kijk maar naar het verschil in dikte tussen een iPod touch en een iPhone 5. En het enige grote verschil is dat je er niet mee kan bellen en internetten over 3/4g en dat er geen gps in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 237253 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:02:

€ 500,- voor een horloge wat 1 dag mee gaat is misschien wat karig maar € 500,- voor een horloge in het algemeen is helemaal zo duur niet. Vroeger kocht ik horloges die een veelvoud van € 500,- kosten en daar kon je alleen de tijd en datum op lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Laatst online: 08-06 19:32
Ik vraag me ook af of ze tijdens de aankondiging van de iphone 6s/7 ook de apple watch 2 aan gaan kondigen of dat ze hier in de toekomst een apart evenement voor gaan houden. Het zou namelijk wel zuur zijn als je in april een Apple Watch koopt en er een paar maanden later al een nieuwe versie te koop is.

[ Voor 11% gewijzigd door Nano2009 op 04-11-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Voordeel van een horloge is dan wel weer dat je hem als accesoire ook over een paar jaar nog kan dragen (als de accu niet dood is). Een iPhone 2G schiet tegenwoordig niet echt meer op (naja, om mee te bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nano2009 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:32:
Ik vraag me ook af of ze tijdens de aankondiging van de iphone 6s/7 ook de apple watch 2 aan gaan kondigen of dat ze hier in de toekomst een apart evenement voor gaan houden. Het zou namelijk wel zuur zijn als je in april een Apple Watch koopt en er een paar maanden later al een nieuwe versie te koop is.
natuurlijk doen ze dat, dat is toch het hele business plan van apple? Het product wat je nu koopt is bij de release van een nieuwere versie alweer oud. En langzaam aan verneuken ze je werkende telefoon met het uitbrengen van een nieuwe ios zodat je vanzelf weer upgrade :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 08-06 19:38

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als je een handopwinder koopt (Speedmaster of zo) dan zit je ook op een ruime dag. Moet je hem opnieuw opwinden. Dus wat dat betreft niets nieuws onder de zon. Alleen dat opwinden gaat denk ik wat sneller dan het opladen van je Apple Watch,

Ik zie het probleem niet. Het ding 's nachts even op je nachtkastje aan de lader en klaar toch?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 22:11
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:54:
Als je een handopwinder koopt (Speedmaster of zo) dan zit je ook op een ruime dag. Moet je hem opnieuw opwinden. Dus wat dat betreft niets nieuws onder de zon. Alleen dat opwinden gaat denk ik wat sneller dan het opladen van je Apple Watch,

Ik zie het probleem niet. Het ding 's nachts even op je nachtkastje aan de lader en klaar toch?
Dan zou ik liever zien dat ze net als in een automaat een mechanisme inbouwen om de watch op te laden met je polsbewegingen, dat zou fantastisch zijn _/-\o_

's Nachts opladen is gewoon teveel moeite, zeker voor iets wat je normaal 'nooit' hoeft op te laden. Is een onnodige extra handeling, je moet ook al je telefoon elke nacht opladen... :| ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

En, als je 's nachts oplaadt, hoe moet je Apple Watch dan je slaapritme bijhouden? Maar ik denk dat de Apple Watch wel in een half uur is opgeladen, dus dat kan tijdens het douchen / aankleden / ontbijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 08-06 19:38

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Oh, je wilt hem 's nachts omhouden, dat had ik even niet bedacht.
Iets in de automaat richting zou goed kunnen werken, alsmede misschien iets met zonnecellen. Een mobieltje zit in je zak, maar een polshorloge zal veel makkelijker licht oppikken. Als je daarmee de accuduur een half dagje kunt oprekken kom je een eind.

Van beide oplossingen wordt 'ie wel dikker.

[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 04-11-2014 16:21 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:24

Rannasha

Does not compute.

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:21:
Oh, je wilt hem 's nachts omhouden, dat had ik even niet bedacht.
Iets in de automaat richting zou goed kunnen werken, alsmede misschien iets met zonnecellen. Een mobieltje zit in je zak, maar een polshorloge zal veel makkelijker licht oppikken. Als je daarmee de accuduur een half dagje kunt oprekken kom je een eind.

Van beide oplossingen wordt 'ie wel dikker.
Helaas gaat voor niets de zon op. Opladen door middel van polsbewegingen levert bijzonder weinig energie op. Een smartwatch heeft om en nabij de 1 Wh aan accu-capaciteit (bron: Moto 360 accu, andere smartwatches zullen in dezelfde richting zitten, gezien accu-capaciteit voornamelijk van het volume af hangt).

Hoeveel energie levert zo'n kinetisch systeem eigenlijk? Er is weinig over te vinden helaas, maar het werkt door het bewegen van een massa in het horloge. Stel je beweegt je arm 10 cm omhoog en de werkzame massa is 10 gram. Dan is de toename van de potentiele energie 0.1 * 0.01 * 10 (met g = 10, bij benadering) = 0.01 J. Doe je dat iedere seconde en 8 uur per dag, dan is dat 3600 * 8 * 0.01 = 288 J als het mechanisme 100% efficientie heeft (en dat heeft het niet). 288 J per dag is 3,3 miliwatt continu. Dat betekent dat je 300 uur nodig hebt om je smartwatch op te laden.

Maar zo lang gaat het ding niet mee op de accu, not even close. Dus een kinetisch mechanisme zoals we dat van reguliere horloges kennen wordt het niet.

Zonnecellen dan? De zon levert ongeveer 1000 W/m2 (afhankelijk van geografische positie, en uiteraard het weer). Indoor verlichting is vele malen minder. 1000 W op een vierkante meter betekent 0,1 W per vierkante centimeter, wat in de buurt zit van de grootte van een smartwatch. Helaas hebben gangbare zonnepanelen een efficientie in de richting van de 20%, dus daar blijft 0,02 W van over. Als we vervolgens een derde van de dag buiten in de zon staan, is dat een gemiddeld vermogen van 6,6 miliwatt. Zelfs onder deze speciale omstandigheden (altijd mooi weer, 8 uur per dag direct zonlicht), is dat lang niet genoeg.

De enige hoop is een effectieve lader die een horloge snel op laadt. Een 2 A lader die bij high-end telefoons en tablets te vinden is, spuugt met een uitgangsvoltage van 5 V een vermogen uit van 10 W. Als je verlies door een lage efficientie meerekent en als je de accu in zo'n klein apparaatje bestand kan maken, dan moet het nog steeds goed te doen zijn om zo'n ding in 15-30 minuten op te laden.

Dus met de huidige techniek ontkomen we er niet aan om smartwatches regelmatig op de lader te moeten gooien, hangen, klikken of schuiven. De zaak is dan dat dit proces zo soepel mogelijk gemaakt wordt en dat er in ieder geval gepoogd wordt om de smartwatch voor (vrijwel) iedere gebruiker toch minstens 1 dagje mee te kunnen laten gaan.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
‘Stalen Apple Watch gaat $500 kosten, goud voor $4000′

Het enige dat Apple over de prijs van de Apple Watch heeft gezegd, is dat het horloge vanaf 350 dollar verkrijgbaar zal zijn. Al snel werd aangenomen dat die prijs voor de Sport-editie was. Nieuwe geruchten bevestigen dit en geven de prijs van de andere edities.

Volgens het redelijk betrouwbare iGen.fr gaat de Apple Watch van roestvrij staal 500 dollar kosten. Golddiggers moeten de knip verder opentrekken. De Apple Watch Edition in 18-karaats goud gaat volgens de geruchten voor 4000 tot 5000 dollar over de toonbank.

De genoemde prijzen zijn alleen voor het horloge zelf. Een bandje moet volgens iGen apart aangeschaft worden. Apple biedt zes bandjes aan die om alle Apple Watch-edities passen. De prijs van de bandjes is onbekend.

watch-bands
Hoewel aanvankelijk weinig over de Apple Watch bekend was, wordt langzaam maar zeker meer bekend. Zo heeft Apple-topvrouw Angela Ahrendts recent verklapt dat het horloge in de lente verkrijgbaar zal zijn. Jony Ive onthulde dat de Apple Watch een stille wekker krijgt die je met klopjes op je pols wekt. Als laatste wist DisplaySearch te melden dat het scherm een resolutie van 240 bij 320 pixels heeft. Daarmee komt de pixeldichtheid van het kleine model op 299 pixels per inch (ppi), bij de grotere versie is het 261 ppi.

bron: Onemorething

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Voor een gouden horloge is het niet duur. Maar ik vraag mij af of er markt voor is. Ik heb zelf meerdere horloges met elk een nog hoger prijskaartje. Dat zijn al nooit erg rationele aankopen geweest. Alleen dit is nog een stap erger, ik zou nooit zoveel geld kunnen uitgeven aan iets dat meer een gadget dan sierraad is. Na één of twee jaar komen ze met een nieuwe versie en is je horloge verouderd. Hoe waardevast de meeste Apple-producten ook zijn, dit zal erg hard afschrijven. Normale horloges uit dat prijssegment zijn vaak een stuk tijdlozer, dat blijft 10 jaar of langer mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Tom schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:36:
Voor een gouden horloge is het niet duur. Maar ik vraag mij af of er markt voor is. Ik heb zelf meerdere horloges met elk een nog hoger prijskaartje. Dat zijn al nooit erg rationele aankopen geweest. Alleen dit is nog een stap erger, ik zou nooit zoveel geld kunnen uitgeven aan iets dat meer een gadget dan sierraad is. Na één of twee jaar komen ze met een nieuwe versie en is je horloge verouderd. Hoe waardevast de meeste Apple-producten ook zijn, dit zal erg hard afschrijven. Normale horloges uit dat prijssegment zijn vaak een stuk tijdlozer, dat blijft 10 jaar of langer mooi.
Ik vermoed dat de gouden versie voor Apple vooral belangrijk is voor de promotie. Een paar hollywoodsterren die pronken met hun gouden Apple Watch is voor Apple goud waard. Ik zie op veel plekken de vraag opduiken of er markt voor is, maar ik denk dat het bij dit product niet hoofdzakelijk om afzet of omzet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik ben sowieso wel benieuwd of dit een product wordt wat Apple jaarlijks gaat updaten.
De iPod's, Apple tv's, iMac's, macPro's van deze wereld krijgen ook niet elk jaar een update.

En als ik naar mezelf en mijn omgeving kijk (ook mijn zakelijke omgeving) valt het me op dat Apple eigenlijk alleen weg komt met een jaarlijkse iPhone upgrade, de rest van de producten worden vaak pas vervangen als het defect is geraakt.

De doelgroep van de watch vind €500,- misschien al te veel. Laat staan elk jaar € 500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 17:55
Developers kunnen aan de slag nu! :D

http://www.onemorething.n...-opgelet-watchkit-is-uit/

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 13:40

jelle.

Product Owner
De Amerikaanse Apple Watch-website is bijgewerkt met nieuwe pagina's: Timekeeping, New Ways to Connect, Health & Fitness.

http://www.apple.com/watch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Hoewel de Apple Watch pas begin volgend jaar te koop is, wordt steeds meer bekend over het horloge van Apple. Zo onthulde WatchKit waarmee ontwikkelaars apps voor het horloge kunnen maken al 10 geheimen. Vandaag doet Apple zelf ook een boekje open.

Op een aantal nieuwe pagina’s van de Apple Watch-site wordt nu getoond hoe functies als bellen met het horloge werken. Ook zijn nieuwe screenshot van het Fitness-component vrijgegeven. De info is in het engels, wij hebben de belangrijkste nieuwe functies op een rij gezet.

Productief: Bellen en mailen
De Apple Watch is niet alleen voor fun en fitness, maar ook productief. Met de ingebouwde speaker en microfoon is bellen mogelijk. Geen zin om een telefoontje op te nemen? Dan plaats je je hand over het scherm en zal de beltoon gemute worden. Mail kan direct gelezen, gemarkeerd, verwijderd of opnieuw ongelezen gemaakt worden.

Personal trainer: Health- en fitness-doelstellingen
Gezondheid is een belangrijk element van de Apple Watch. Apple blijkt veel monitoring in te hebben gebouwd die je tijdens je workout kan bekijken. De Watch doet ook zelf suggesties voor bijvoorbeeld je rondje joggen. Wil je meer dan het gesuggereerde aantal calorieën verbranden? Plus het dan wat op, het horloge vertelt je wanneer je op de helft bent.

Informatie op de wijzerplaat
Naast notificaties, is ook permanente info op de wijzerplaat aanwezig. Op een aantal plaatsen op de wijzerplaat kunnen kleine ‘widgets’ geplaatst worden. Als je erop tapt, opent de bijbehorende app. Je ziet direct informatie over:

Stopwatch: Starten en stoppen vanaf de wijzerplaat
Stand van de maan: Hoe zichtbaar de maan is in jouw gebied
Kalender: Wat je volgende afspraak is
Weer: De temperatuur en verwachting op je huidige locatie
Activiteit: Hoeveel van je fitness- en gezondheidsdoelstellingen je al gehaald hebt
Wereldklok: Hoe laat het in een ander deel van de wereld is
Zonsopkomst: Wanneer je de eerste- en laatste zonnestralen waar kunt nemen
Wekker: Hoe lang tot je volgende wekker
Aandelen: Direct de koers van je aandelen zien
watch-complications

Bron: http://www.onemorething.n...s-apple-watch-uitgelicht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Apple zoekt modebewuste verkopers voor Apple Watch

De aankomende Apple Watch is niet alleen een technologisch hoogstandje, maar straalt ook luxe en mode uit. Dat vraagt om een andere behandeling dan een MacBook of iPhone. Dit zagen we al tijdens een sjieke demo van het horloge in Parijs.

Ook in de Apple Store zal de Watch een speciale behandeling krijgen. Volgens 9to5Mac is Apple op zoek naar verkoopmedewerkers met een achtergrond in de mode- of luxe-industrie. Waarschijnlijk voor het deel van de Store waar het horloge verkocht zal worden.

Het verkopen van een horloge vereist een andere aanpak dan het aan de man brengen van een laptop of smartphone. Het is nog onbekend hoe Apple dit aan gaat pakken, maar retail-topvrouw Angela Ahrendts is geen onbekende in de modewereld en heeft daar ongetwijfeld een idee over.

Tijdens een hands-on sessie in Parijs heeft Apple mogelijk al laten zien hoe het de verkoop aan wil pakken. De Watches werden in grote glazen vitrines geplaatst waarbij een medewerker stond. Deze liet klanten het horloge proberen en gaf advies. Dat laatste is geen overbodige luxe, want de Apple Watch komt niet alleen in drie varianten, maar ook in twee formaten en met een ruime keuze aan bandjes.

De Apple Watch zal begin 2015 te koop zijn, volgens eerdere berichten mikt Apple op maart. Er is dus nog even tijd om de Apple Store te transformeren tot een plaats waar ook de mode-bewuste horlogekoper zich thuis voelt.

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
@hierboven, zucht Apple, erg diepe zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 04:27:
@hierboven, zucht Apple, erg diepe zucht...
Leg eens uit wat hier mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 13:40

jelle.

Product Owner
Inderdaad. Als je dan toch een horloge van honderden euro's (of > 1000) gaat kopen, zou ik het ook wel fijn vinden geholpen te worden door iemand die er echt verstand van heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Donstil schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:50:
[...]

Leg eens uit wat hier mis mee is.
Gaat om het modebewust stukje, ten eerste mode bewuste smartwatch bestaat niet en qua design is eerder de Moto 360 mode bewuster dan de Apple Watch, echter in het algemeen valt die zelfs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Moto360 is absoluut niet modebewuster, in tegendeel. Dat ding is gewoon een koekoeksklok om je pols (een collega heeft er eentje dus ik heb er even mee kunnen spelen), iets wat je tegenwoordig vooral ziet bij de goedkope modemerkjes als een Breil, Hilfiger en noem maar op. Door de dikte is het ook een lastig horloge aangezien je niet gemakkelijk je mouw eroverheen kunt laten vallen. Dat is niet prettig in het dragen. De keus in bandjes en kast is hier niet bijster groot.

Bij Apple hebben ze eens een eigen design bedacht die wat organischer lijkt waarbij er goed is gekeken naar het bandje. Zo'n bandje kan behoorlijk wat verschil uitmaken voor een horloge qua looks. Er is hier dan ook veel meer keus dan bij de Moto360. De benadering van Apple is er ook veel meer eentje vanuit de horlogerie zelf.

Voor de rest boeit het allemaal niet want de Moto360 is Android only en de Apple Watch is iOS only.

Als je het horloge kopende publiek wil bereiken zul je daar je verkoop op aan moeten passen want die kopen er eentje bij de juwelier en niet bij de Mediamarkt. Ook is de manier van verkopen totaal anders: klant regelt het zelf vs klant wordt in de watten gelegd; zeg maar de moderne manier vs het oude ambacht. Apple en anderen hebben dus niet bepaald keus, als ze willen dat de smartwatch slaagt en een goede concurrent is voor een gewoon horloge dan zullen ze hun verkooptactieken om moeten gooien. Dat is exact wat Apple probeert te doen door modebewuste verkopers aan te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:01:
[...]

Gaat om het modebewust stukje, ten eerste mode bewuste smartwatch bestaat niet en qua design is eerder de Moto 360 mode bewuster dan de Apple Watch, echter in het algemeen valt die zelfs af.
Ik zie eigenlijk niet echt waarom de Watch (of een smartwatch in het algemeen) niet modebewust kan zijn en al helemaal niet waarom de Motorola 360 daar eerder voor in aanmerking zou komen dan de Watch.

Omdat de Motorola 360 toevallig rond is? Er bestaan al jaren analoge vierkante/rechthoekige design horloges, dat is niets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nee, geen enkele van de huidige smartwatches is modieus, dat het wel kan dat weet ik en hopelijk gebeurt dat ook.

Het punt dat ik bedoel is dat de Moto 360 meer discreet uitziet dan de Apple Watch, het valt niet op wat ook iemand meer kan verrassen.

Het is net als met een normaal horloge, het hoort niet op te vallen, maar samenvallen met de rest, geen enkele van de huidige smartwatches doet dat nog, maar de Moto 360 komt er wel in de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik denk dat je bedoelt "Geen van de huidige smartwatches vind ik modieus".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Waarom hoort het niet op te vallen? Genoeg opvallende non-smart horloges die daarom bewust gekocht worden. En qua grootte is de 360 in ieder geval opvallend genoeg.

I'll do what I can, but expect very little.

• Mizgala28
Donstil schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:14:
Ik denk dat je bedoelt "Geen van de huidige smartwatches vind ik modieus".
Het tegenovergestelde geldt dan ook voor jouw, nee ik vind dat niet, het is gewoon zo.

Maar goed ik ga beter niet verder op in, gezien het feit dat op uiterlijk na er niks verder te zeggen valt over de Apple Watch, pas als dat ding uit is.

• Donstil
  • Niet online
Mizgala28 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 00:41:
[...]

Het tegenovergestelde geldt dan ook voor jouw
Nee hoor, ik breng mijn mening niet als een feit.
Ik vraag alleen waarom een Smartwatch niet modieus kan zijn, iets waar ik eigenlijk nog niet echt een antwoord op heb.

Ik denk persoonlijk juist dat een Smartwatch wel hip en trending kan zijn en daardoor ook wel modieus.

• ppl
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:09:
Het punt dat ik bedoel is dat de Moto 360 meer discreet uitziet dan de Apple Watch, het valt niet op wat ook iemand meer kan verrassen.
Discreet? Dan heb je ofwel dat ding nooit in het echt gezien ofwel een hele rare definitie van discreet. Die Moto 360 is echt heel erg groot die draag je niet zo eventjes onder je mouw; dat ding is heel erg prominent in zicht door zijn grootte. Een lelijk eendje is het niet maar het zorgt er wel voor dat het lang niet altijd comfortabel is om te dragen (er zijn nogal wat mouwen die dan net op zo'n horloge vallen en als daar elastiek in zit heb je het idee dat je pols enigszins wordt afgeklemd). Kan me goed voorstellen dat mensen er dan maar voor kiezen om 'm meer in het zicht te dragen. Dit is trouwens niet per definitie een Moto 360 probleem, dit is gewoon aan algeheel probleem met grote en dikke horloges.

• DayteX
Massaproductie Apple Watch start in januari 2015′

De massaproductie van de Apple Watch gaat van start in januari 2015, aldus bronnen van United Daily News. De smartwatch wordt gemaakt door fabrikant Quanta. Een aantal problemen die de productie van de Apple Watch in de weg stonden zijn door Quanta inmiddels opgelost.

In september werd ook beweerd dat de productie van de Apple Watch in januari begon, maar toen waren we nog vrij ver verwijderd van het daadwerkelijke moment. Januari is inmiddels een stuk dichterbij, wat betekent dat ook Apple de boel op orde moet hebben. Aangezien de bronnen bevestigen dat de massaproductie nog gepland staat voor januari 2015, lijkt het er op dat alles nog verloopt zoals Apple anticipeerde.

Quanta heeft voor de productie van de Apple Watch het afgelopen half jaar veel meer personeel aangenomen. Inmiddels werken bij de fabrikant 10.000 mensen – eerst waren dat er nog maar 3.000.

De massaproductie van de Apple Watch is één van de laatste stappen voor de verkoop. Deze verkoop begint officieel in begin 2015. Geruchten wijzen op de lente. Hoewel de Apple Watch nog niet uit is, kunnen ontwikkelaars wel alvast met WatchKit speciale horloge-apps maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
ppl schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:47:
[...]

Discreet? Dan heb je ofwel dat ding nooit in het echt gezien ofwel een hele rare definitie van discreet. Die Moto 360 is echt heel erg groot die draag je niet zo eventjes onder je mouw; dat ding is heel erg prominent in zicht door zijn grootte. Een lelijk eendje is het niet maar het zorgt er wel voor dat het lang niet altijd comfortabel is om te dragen (er zijn nogal wat mouwen die dan net op zo'n horloge vallen en als daar elastiek in zit heb je het idee dat je pols enigszins wordt afgeklemd). Kan me goed voorstellen dat mensen er dan maar voor kiezen om 'm meer in het zicht te dragen. Dit is trouwens niet per definitie een Moto 360 probleem, dit is gewoon aan algeheel probleem met grote en dikke horloges.
Ja ik heb de moto 360 gezien, heb jij de Apple watch gezien? Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Mizgala28 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 03:56:
[...]

Jij ook niet toch? Toch roep je dat de moto360 modieuzer is dan de Apple Watch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
deBennie schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:27:
[...]

Jij ook niet toch? Toch roep je dat de moto360 modieuzer is dan de Apple Watch...
(Begrijpend lezen is zo moeilijk voor veel mensen blijkbaar)

Ik zei PUUR OP UITERLIJK GEBASEERD oftewel, de officiële foto's zijn daar genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Volgens mij zit je op een totaal andere golflengte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Ik denk dat de moderator best even tussen beide komt. Om het met een mooi Frans gezegde uit te drukken "les goûts et les couleurs ne se discutent pas"

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 03:56:
In het echt niet dus ga ik ook niet roepen dat ie discreet is of wat dan ook. Ik kan alleen beoordelen of de Moto 360 discreet en modieus is (die wel in het echt gezien)...en dat doe ik dan ook ;)

Ik hoop dat Apple met een wat platter model komt die niet de nadelen heeft van die Koekoeksklok 360, dat is gewoon een stuk comfortabeler en hanteerbaarder (Apple heeft heel slim opgemerkt dat je niet met 1 maat horloge moet komen maar dat het handiger is om een groot en klein model te hebben). Of het ook mooier is, dat is dan weer een kwestie van smaak (de een kan het niet groot genoeg zijn...). En ja, als horlogeliefhebber heb ik zelf ook de nodige ervaring met horloges (groot, klein, dun, dik, mechanisch en quartz) dus ik weet aardig wat werkt en wat niet. Een dikke klok bij het gemiddelde overhemd werkt gewoon niet (maar is dan wel weer een heel goed excuus om een nieuw horloge aan te schaffen :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Dit zijn de 10 grootste beperkingen voor Apple Watch-apps

Nu ontwikkelaars bijna een maand met WatchKit hebben kunnen spelen, zijn alle ins en outs over apps die voor het horloge van Apple gemaakt kunnen worden wel bekend. We weten ongeveer al wat wel kan, maar wat kunnen apps eigenlijk niet?

Om je alvast een idee te geven wat je wel en niet kunt verwachten van apps voor de Apple Watch heeft Cult of Mac een prima overzicht gemaakt van wat ontwikkelaars niet mogen. Waarschijnlijk worden een aantal beperkingen in latere generaties Apple Watch opgeheven.

De beperkingen gelden alleen voor apps van derden. Alles wat door Apple op de Watch is gezet, heeft waarschijnlijk minder restricties. Omdat WatchKit nog in betafase is, kunnen er nog dingen veranderen. Het staat er nu zo voor:

Functioneren zonder iPhone
Hoewel enkele standaard op de Apple Watch aanwezige apps zonder iPhone kunnen functioneren, gaat dit niet voor apps van derden op. Een iPhone moet verbonden zijn omdat Watch-apps het echte rekenwerk aan de iPhone overlaten en alleen data via Bluetooth heen en weer sturen.

Apps op de iPhone openen
Een iPhone mag de Apple Watch wel aansturen, maar de Apple Watch mag de iPhone niet aansturen. Dat wil zeggen dat een app op je iPhone openen middels een tap op de Apple Watch niet mogelijk is.

Alleen scrollen met de Digital Crown
Ondanks dat de Apple Watch een touch screen heeft, is scrollen met je vinger op het scherm er niet bij in applicaties van derden. Hiervoor moet de Digital Crown gebruikt worden.

Drukbeweging op het scherm
Het scherm van de Apple Watch is drukgevoelig, hierdoor kan het onderscheid maken tussen een lichte tik en een stevige druk. Die stevige drukbeweging is beperkt voor externe apps, er kan alleen een standaard snelmenu geopend worden.

De Taptic Engine gebruiken
Door middel van de Taptic Engine kan de Apple Watch nauwkeurige trilbewegingen maken. Van een klopje op je pols tot stevig trillen. Externe apps krijgen maar 1 trilstand voor alles en hebben verder geen controle over de Taptic Engine.

Hartslag meten
Dat mag alleen de bijgeleverde fitness-software. Deze zet de gemeten hartslag waarschijnlijk wel in de Health-app, op deze manier kunnen andere applicaties deze alsnog opvragen. Maar toegang tot de sensoren van de Apple Watch hebben ze niet.

De microfoon gebruiken
Alleen Apple’s eigen apps als iMessage mogen gebruik maken van de microfoon, maar externe apps mogen alleen van de dictatiefunctie gebruik maken die spraak naar tekst omzet.

Camera van iPhone bedienen
De standaard camera-app op de Apple Watch heeft tot de camera van de iPhone en kan als afstandsbediening werken. Externe apps mogen dit niet. Dat zet Instagram en vergelijkbare apps op een achterstand

Geluiden afspelen
De Watch komt met een aantal standaard geluiden voor notificaties en daar moeten apps het mee doen. De mogelijkheid om eigen geluiden te spelen is niet aanwezig. Geen eigen ‘Watch Tones’.

Wijzerplaten
Apple geeft je 12 wijzerplaten en daar moet je het mee doen. Er zijn geen apps te installeren die een wijzerplaat bevatten.

Het niet openstellen van bepaalde functies is niets vreemds. Bij iOS duurde het ook tot iOS 8 voordat het systeem verder open ging voor ontwikkelaars. Apple heeft de beperkingen waarschijnlijk ook ingebouwd om overbodig gebruik van de accu tegen te gaan.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ppff dat klinkt allemaal behoorlijk beperkt. Vooral het laatste is echt een domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Valt wel mee. Een aantal dingen is verwacht want die mogen nu ook niet in iOS, denk hierbij aan die hartslag. Dat soort zaken moet dan via HealthKit e.d. benaderd worden. Is dat echt zo erg? Not really want apps kunnen gewoon bij de data en daar gaat het om.

Daarnaast is de bron ook niet OneMoreThing maar Cult of Mac. Het origineel is dan ook vanuit het Engels naar het Nederlands vertaald en dat is niet geheel correct gedaan. Over het scrollen staat in het originele artikel het volgende:
There is no API access for an app to use a finger scroll on the touchscreen, and devs can’t hook into the new Digital Crown dial.
Er is dus geen API voor zowel de finger scroll als de digitale kroon. Heel wat anders dan OMT ervan heeft gemaakt. Zij zeggen dat je het alleen met de digitale kroon kunt doen terwijl het originele artikel dat weerspreekt omdat de beperking voor zowel de finger scroll als de digitale kroon geldt. Dat je totaal niet kunt scrollen in een 3rd party app lijkt me uiterst merkwaardig, dat zou een situatie opleveren dat het totaal niet loont om een app voor de Apple Watch uit te brengen. Wellicht dat je standaard al deze mogelijkheid hebt in een app en je dus geen specifieke API hoeft te benaderen.

Een ander citaat van het originele artikel over de Force Touch:
Force Touch in third-party apps only pulls up a contextual menu. That’s it.
Tja, komt dat omdat dit een beperking is van de Apple Watch, dat het nog niet in de SDK zit (let wel, het product is nog niet gereleased!) of omdat de gebruikte apps hier gewoon geen gebruik van maken en het dus zelf beperken?
Apps can send normal vibrations for push notifications, but the finely tuned vibrations from the Taptic Engine are reserved for Apple’s own apps.
Dat hebben ze met een paar andere dingen ook gedaan. Zo kon je voorheen ook geen geluidjes of trilpatronen op de iPhone instellen, dat kan nu wel. Dit is dus een mooi voorbeeld van "mogelijk in de toekomst wel". Aan de andere kant, is het wel zo handig al die verschillende vibraties of is het beter om een beperkte set te hebben? Het nadeel bij de geluidjes was dat je zo je eigen device niet kon onderscheiden maar dat probleem heb je bij een trilstand op een horloge weer niet. Het feit dat je geen custom geluidjes op je Watch kan instellen is dan wel weer een nadeel. Daar staat weer tegenover dat je hier een trilfunctie hebt en die wordt eerder opgemerkt dan die bliepjes (het geluid op heel veel horloges is echt te zacht).

Wat betreft de watch faces heeft OMT het ook niet goed vertaald:
Apple’s website shows 12 custom watch faces that will be pre-installed to choose from, and that’s apparently enough to begin with.
Het is alleen de melding dat je 12 van die dingen hebt, niks meer en niks minder. Nergens dat je die niet zelf kunt uitbreiden of dat dit niet mogelijk zal zijn in de toekomst (hoewel ze wel op dat laatste lijken te hinten).

Met andere woorden, dit is weer een gevalletje "de soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend". Aangezien het ding nog steeds niet is uitgebracht zullen we nog steeds moeten afwachten. We weten dus eigenlijk nog altijd niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik ga het orgineel ook maar even lezen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jaja het is begin 2015. Waar kan ik dat ding bestellen :P

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1631437">~~~~~~~[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid</a>
~~~[/html]