Acties:
  • +1Henk 'm!

Inleiding:

Nu Apple de watch officieel heeft aangekondigd en de pre-orders (buiten Nederland) zijn gestart is het tijd geworden voor het tweede deel in de Apple watch Ervaringen & Discussie reeks. In dit topic bespreken we de verschillende versies van de Apple Watch, de release van de Apple Watch en de eerste ervaringen rond de Apple Watch.

Uitvoeringen:

De horloges uit de Sport-collectie zijn vervaardigd van licht geanodiseerd aluminium in zilver en spacegrijs. Het display wordt beschermd door gehard Ion-X-glas. En de bijpassende bandjes van fluorelastomeer zijn verkrijgbaar in vijf verschillende kleuren.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ibklpzKai-o]

De horloges uit de Apple Watch-collectie hebben horlogekasten van gepolijst roestvrij staal en spacezwart roestvrij staal. Het display wordt beschermd door saffierkristal. Voor deze collectie is er een assortiment met drie verschillende leren bandjes, een schakelarmband, een Milanees bandje en een bandje van hoogwaardig fluorelastomeer.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uG6PkKTGRb8]

De Edition-collectie bevat acht uniek stijlvolle versies van Apple Watch. Elk exemplaar is voorzien van een horlogekast van 18-karaats goud dat door onze metallurgen is ontwikkeld tot een metaal dat tweemaal zo hard is als standaardgoud. Gepolijst saffierkristal beschermt het display. En een prachtig ontworpen bandje vormt de perfecte aanvulling.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GTLph38ZQVY]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:13
Aangezien vanaf dit topic de "echte" ervaringen gepost worden (eerdere ging vooral over de release), hierbij mijn ervaringen met passen in de Apple Store Oberhausen. Teksten wat aangepast en uitgebreid.

Ik had een afspraak gemaakt, maar je kon ook gewoon naar binnen lopen en in een korte rij aansluiten (man of 5 maximaal). Je kan dan kiezen uit een aantal watches die je wilt passen, ze hadden geen haast dus ik kon vragen wat ik wilde leek het.
Ze leken alle varianten te hebben, op de Space Black Watch en de Editions na.
In de winkel is ook een grote case met alle modellen erin (Space Black en Edition zitten hier wel in, zijn dus wel te bekijken).

Space Black en RVS. De Space Black is dus niet echt pikzwart, meer donkergrijs.

42mm met leren bandje van boven, wel mooi strak om de pols.
Ik had hier trouwens de kleine variant van het bandje om, omdat de grote die er eerst aan zat te lang was: deze kwam onder het horloge door terug en eindigde bovenop het display. Ik gok dat er nog een cm of 4 over was, dus mochten je polsen niet al te groot zijn, dan heb je aan de kleinste band genoeg.

Een nadeel van het leren bandje, is de onderkant die er wat lomp uit ziet:

Een foto van de 42mm met eigen horloge en een 42mm zwarte Sport. Ze lijken niet even groot, maar dat komt doordat de sportwatch plat op tafel ligt en de RVS omhoog staat (door het bandje dat niet plat kan):

38mm bij mij om mijn pols. NB: hij lijkt hier beter te passen dan in werkelijkheid, ik denk doordat de camera er zo dicht op zit (zie foto hierboven, zelfde effect). De store medewerkster en m'n vrouw vonden het allebei een damesmodel:

38mm bij m'n vrouw, 145mm polsomtrek:

Sport band 42mm. Ik had het vooraf op andere foto's ook al gezien, en in de praktijk blijkt dat te kloppen: de band sluit niet echt lekker aan aan de boven- en onderkant (als je er van bovenaf op kijkt):

De RVS Watch van een afstandje, dit was voordat ze de band strak genoeg had gemaakt (wat trouwens seconden werk is):

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:27

Fiber

Beaches are for storming.

Voordeel van de Sport lijkt mij wel dat de kast lichter is:

Sport:
  • 38mm: 25 g
  • 42mm: 30 g
RVS:
  • 38mm: 40 g
  • 42mm: 50 g
Edition:
  • 38mm: 54/55 g
  • 42mm: 67/69 g
(Info van: http://store.apple.com/de...uct=MJ8P2FD/A&step=detail)

[Voor 13% gewijzigd door Fiber op 10-04-2015 16:55]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

matthijst schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:35:
Aangezien vanaf dit topic de "echte" ervaringen gepost worden (eerdere ging vooral over de release), hierbij mijn ervaringen met passen in de Apple Store Oberhausen. Teksten wat aangepast en uitgebreid.

Ik had een afspraak gemaakt, maar je kon ook gewoon naar binnen lopen en in een korte rij aansluiten (man of 5 maximaal). Je kan dan kiezen uit een aantal watches die je wilt passen, ze hadden geen haast dus ik kon vragen wat ik wilde leek het.
Ze leken alle varianten te hebben, op de Space Black Watch en de Editions na.
In de winkel is ook een grote case met alle modellen erin (Space Black en Edition zitten hier wel in, zijn dus wel te bekijken).

Space Black en RVS. De Space Black is dus niet echt pikzwart, meer donkergrijs.
[afbeelding]

42mm met leren bandje van boven, wel mooi strak om de pols.
Ik had hier trouwens de kleine variant van het bandje om, omdat de grote die er eerst aan zat te lang was: deze kwam onder het horloge door terug en eindigde bovenop het display. Ik gok dat er nog een cm of 4 over was, dus mochten je polsen niet al te groot zijn, dan heb je aan de kleinste band genoeg.
[afbeelding]

Een nadeel van het leren bandje, is de onderkant die er wat lomp uit ziet:
[afbeelding]

Een foto van de 42mm met eigen horloge en een 42mm zwarte Sport. Ze lijken niet even groot, maar dat komt doordat de sportwatch plat op tafel ligt en de RVS omhoog staat (door het bandje dat niet plat kan):
[afbeelding]

38mm bij mij om mijn pols. NB: hij lijkt hier beter te passen dan in werkelijkheid, ik denk doordat de camera er zo dicht op zit (zie foto hierboven, zelfde effect). De store medewerkster en m'n vrouw vonden het allebei een damesmodel:
[afbeelding]

38mm bij m'n vrouw, 145mm polsomtrek:
[afbeelding]

Sport band 42mm. Ik had het vooraf op andere foto's ook al gezien, en in de praktijk blijkt dat te kloppen: de band sluit niet echt lekker aan aan de boven- en onderkant (als je er van bovenaf op kijkt):
[afbeelding]

De RVS Watch van een afstandje, dit was voordat ze de band strak genoeg had gemaakt (wat trouwens seconden werk is):
[afbeelding]
Heb je hem eigenlijk alleen mogen passen of mocht je ook de Software even "in"?

• matthijst
Ze hadden er een losse naast waar je mee mocht klooien :)
Die ik kon passen waren "uit".
matthijst schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:53:
Ze hadden er een losse naast waar je mee mocht klooien :)
Die ik kon passen waren "uit".
Mm dat is dan weer jammer.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-03 11:12
Mooie foto's! :)
Ik kwam op MacRoumors dit filmpje tegen.
Milanese loop op een Zilveren sport.

[YouTube: http://youtu.be/afX-Y1e7_5A]
Ineens ben ik echt blij met mijn keuze voor de zilveren sport. Staat er goed naar mijn mening en eigenlijk storen die twee kleine Chrome stukjes totaal niet.

Ik haal er een loop bij in ieder geval :)

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:32

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Leuk artikel van een horloge website redacteur over het bestaandrecht van de Apple Watch Edition: http://www.ablogtowatch.com/apple-watch-edition/

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Anoniem: 137811
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Die spacegrijs sport ziet er toch wel mooi uit

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-01 19:12
Vandaag was ik in Düsseldorf om te passen. Had een afspraak om 17:30 en was iets vroeger dan gepland. Moest dus nog een beetje rondlopen. De winkel bevindt zich echt middenin een wijk vol met luxe boutiques :D Klassevolle locatie moet je Apple wel aangeven. Maar dat boeit allemaal niet vermoed ik.

Ik was voornamelijk geïnteresseerd om te zien of ik nu de 42mm of de 38mm moet kiezen.
Het is duidelijk dat de 38mm het vrouwenmodel is net zoals eerder aangegeven is door een mede tweaker en min of meer bevestigd door de Apple Store medewerker. En ik heb niet al te brede polsen... Dus dat is al beslist.

Dan nog kiezen tussen de verschillende modellen. Ik zou de Apple Watch voornamelijk willen gebruiken tijdens het hardlopen. Aangezien ik reeds een mooi horloge heb voor formele gelegenheden en tijdens de werkuren zou ik best voor de space grey sport versie gaan (42mm). Deze is echter zo populair dat ik tot juni ga moeten wachten 8)7 Een alternatief is 250 EUR meer betalen voor de stainless steel met sportbandje en dan de zwarte leather loop bijkopen welke trouwens echt heel mooi is!

Ik heb ook een paar foto's genomen. Hierbij tekst en uitleg

Tijdens het wachten al even een glimp mogen werpen op de watches in een mooie etalage. Apple stijl.

De Apple Watch Edition zag er trouwens niet zo bling bling uit en je moet soms goed kijken om te zien of het goud is. De stainless steel blinkt even veel >:)

Volgens de regels mag je 2 verschillende modellen passen in de 15 min echter gaf ik aan van speciaal bijna 3u in de wagen te hebben gezeten dus heb ik de 38mm en 42mm sport, de milanese loop, zwarte leather loop, rvs bandje en de classic buckle mogen proberen. Eigenlijk dus zo goed als alle bandjes (de modern buckle is enkel in vrouwen formaat (38mm))

De sport versie sluit goed genoeg aan. Het klopt dat er aan de kant waar je het uiteinde naar binnen brengt een grotere uitsparing is t.o.v. de pols maar dat valt best mee. Hier dus bovenaan.

Deze was de mooiste en paste best bij mij volgens de Apple Store medewerker. Voornamelijk omdat ik een nogal bleke huid heb ... Vreemde reden. De lente is al in het land dus ik verwacht snel een kleurtje te hebben anyway :D

Persoonlijk vond ik de classic buckle ook heel leuk bij mij. Die met RVS bandje vind ik te duur en heb al een horloge met metalen band. De milanese loop stond mij het minst goed van allemaal. Die lijkt heel mooi op foto maar paste totaal niet bij mijn pols.

Na het passen ook mogen spelen met de demo modellen die aanwezig waren (6 tal). Dit is een compleet werkende Apple Watch bevestigd aan een blok waar vermoedelijk een accu en iPhone inzit. Ik heb geen haperingen gemerkt behalve toen ik de de muziek functie gebruikte. Vreemd want de muziek staat lokaal opgeslagen en hiervoor is geen communicatie nodig met de iPhone. Ik ga die functie toch niet gebruiken want ik heb Spotify dus niet erg.

Funny fact ... De Apple medewerker die mij hielp droeg een Breitling horloge _/-\o_ Hij had zelf de space gray sport editie besteld (medewerkers krijgen een mooie 50% korting)

Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Succes met het kiezen :o

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-03 09:57

pposthoorn

Constructeur

Bedankt voor de uitgebreide ervaring!
Mag ik vragen wat de omtrek van je pols is?

• lux
pposthoorn schreef op zondag 12 april 2015 @ 00:28:
Bedankt voor de uitgebreide ervaring!
Mag ik vragen wat de omtrek van je pols is?
160-170mm afhankelijk waar je meet

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

lux schreef op zondag 12 april 2015 @ 00:37:
[...]

160-170mm afhankelijk waar je meet
Een omtrek is toch altijd de zelfde afmeting?

• lux
Donstil schreef op zondag 12 april 2015 @ 00:41:
[...]

Een omtrek is toch altijd de zelfde afmeting?
Nog eens gemeten met lintmeter en is 160mm :F

Leuke foto's trouwens. En Dusseldorf is idd een mooie store. Ik ga er altijd heen bij releases ipv oberhausen.

• Narcotical
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-03-2021
Mooie foto's en verslag! Wilde er zelf binnenkort sowieso al wel eens heen maar leuk om jouw bevinden zo te lezen :)

• matthijst
lux schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:35:

Ik was voornamelijk geïnteresseerd om te zien of ik nu de 42mm of de 38mm moet kiezen.
Het is duidelijk dat de 38mm het vrouwenmodel is net zoals eerder aangegeven is door een mede tweaker en min of meer bevestigd door de Apple Store medewerker. En ik heb niet al te brede polsen... Dus dat is al beslist.
Had inderdaad precies hetzelfde. Vreemd genoeg ziet de 38 er op foto's niet zo klein uit als wanneer je hem om hebt, dus was blij dat je kon passen.
Düsseldorf is wel een leuke stad ook, helaas voor mij weer een half uur extra rijden, anders zou ik daar ook liever heen gaan.

• lux
Ik heb mijn 38mm reserveringen geannuleerd. Blijkbaar kiest 2 op 3 voor de sport versie en dan meestal de space grey versie. 71% kiest voor de 42mm versie (voornamelijk mannen dus). Ik vraag mij af of Apple met deze statistieken rekening zal houden en in de toekomst extra bijpassende bandjes zal uitbrengen voor de sport versie.
In ieder geval is het verleidelijk om voor de sport versie te gaan als je naar de prijs kijkt, maar vind de stainless steel versie toch net iets meer hebben. Het is meer een horloge dan een sport gadget.
Het wordt dan ook de 42mm stainless steel voorlopig met sport bandje. Maar waarschijnlijk zwarte leather loop kort na aanschaf.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:16

alienfruit

the alien you never expected

Heb je ook de gouden watch gezien? Die niet echt indrukwekkend. Ik heb hem bij Selfridges gezien en wat niet impressed. Zo ook voor de normale Watch editie. Ik ga mooi voor de sporthorloge. Alleen zou tot Juni moeten wachten dus voorlopig niet besteld. Zou zijn verjaardagscadeau voor mijzelf zijn :p

• lux
alienfruit schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:17:
Heb je ook de gouden watch gezien? Die niet echt indrukwekkend. Ik heb hem bij Selfridges gezien en wat niet impressed. Zo ook voor de normale Watch editie. Ik ga mooi voor de sporthorloge. Alleen zou tot Juni moeten wachten dus voorlopig niet besteld. Zou zijn verjaardagscadeau voor mijzelf zijn :p
Ik vind de Apple Watch Edition heel mooi, maar niet voor mijn budget :D
Ik vind de Apple Watch ook al heel mooi trouwens en het verschil in prijs is niet te verantwoorden. Dat is echt voor mensen die geld zat hebben. De Apple Watch heeft een klassevolle kast t.o.v. de sport editie wat in mijn ogen een horloge is voor bijv. een fitness instructeur of iemand die het echt enkel als sport accesoire wilt gebruiken en niet dagelijks dragen (ik dus eigenlijk initieel maar wil het wel een kans geven om ook dagdagelijks te dragen)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:16

alienfruit

the alien you never expected

Ah, ik vond zelf de bandjes wat tegenvallen. De Watch Edition vond ik zelf ook niet de moeite waard. Voor hetzelfde geld koop ik liever een ander leuk klokje!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:48
Vandaag heb ik een beetje zitten Youtuben op filmpjes van mensen die de Apple Watch in de Apple Store aan het proberen zijn. Hoewel bovenstaande foto's al een goede indruk geven (waarvoor dank!) zeggen filmpjes, mits goed gefilmd, net even wat meer. Mijn favoriet is dit filmpje in 4K. Een aantal populaire varianten komen aan bod, waaronder de zeldzame Space Black die in veel stores niet te proberen is? Gelukkig in dit filmpje wel. Ja en dan jeukt het toch wel om de Space Black te kopen wanneer je hem zo ziet: "Men o men this thing is dope, simple as that." Helaas is er nog wel wat fantasie nodig om 'm strak om de pols te zien.

Ik kwam vorig jaar overigens in het iPhone 6 topic deze reactie van ASNNetworks tegen die zo herkenbaar was haha :+
ASNNetworks schreef op donderdag 18 september 2014 @ 04:04:
[...]

Haha, als ik één ding heb geleerd is het dat je gewoon degene moet halen die je het graagst wil. Uiteindelijk haal je het toch ondanks alle pro's & cons. We doorlopen denk ik allemaal dezelfde stappen:

1) Zeggen dat je het niet nodig hebt
2) Twijfelen
3) Scenario's opzoeken stel dat je het zou halen, welke zou je kopen en hoeveel mag het max kosten en hoe betaal je het
4) Redenen vinden waarom je het eigenlijk wel nodig hebt
5) Keihard tegen jezelf liegen in de hoop jezelf te overtuigen dat het allemaal wel heeeel erg meevalt en je het prima kan kopen
6) Uiteindelijk vergeet je alle argumenten voor en tegen: je wil het gewoon hebben en wel NU!
7) Je koopt het, bent er de hele dag zoet mee en na 2 weken is alles weer zoals vanouds
Nu zit ik dus in fase 3) hoe betaal je het. O-)
Kolere he 1 miljoen bestellingen op dag 1 is toch wel indrukwekkend. Daar deed Android Wear een jaar over 8)7

[Voor 4% gewijzigd door Donstil op 13-04-2015 20:39]

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-03 19:10
sww89 schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:31:
Vandaag heb ik een beetje zitten Youtuben op filmpjes van mensen die de Apple Watch in de Apple Store aan het proberen zijn. Hoewel bovenstaande foto's al een goede indruk geven (waarvoor dank!) zeggen filmpjes, mits goed gefilmd, net even wat meer. Mijn favoriet is dit filmpje in 4K. Een aantal populaire varianten komen aan bod, waaronder de zeldzame Space Black die in veel stores niet te proberen is? Gelukkig in dit filmpje wel. Ja en dan jeukt het toch wel om de Space Black te kopen wanneer je hem zo ziet: "Men o men this thing is dope, simple as that." Helaas is er nog wel wat fantasie nodig om 'm strak om de pols te zien.

Ik kwam vorig jaar overigens in het iPhone 6 topic deze reactie van ASNNetworks tegen die zo herkenbaar was haha :+

[...]

Nu zit ik dus in fase 3) hoe betaal je het. O-)
Hahaha, ik zit niet in dit 'programma' met de Apple Watch. Voor mij is een horloge meer een mode accessoire dan een 'hulpmiddel'. Koop zo een horloge voor 400-500 euro, maar een smartwatch voor dat bedrag nee. Simpel gezegd: de huidige smartwatch biedt nog niks wat ik ook echt wíl. Dus tegen mezelf liegen gaat al niet haha. Daarbij: heb een paar horloges die ik zelf erg mooi vind, en ik kan er maa 1 dragen. Koop ik de Apple Watch, kan ik mijn overige horloges niet meer dragen. Draag ik mijn overige horloges, dan heb ik niks aan de Apple Watch dit thuis ligt te stofferen.

Leuk eerste concept de Apple Watch. Ik kom wel terug wanneer het een rond design krijgt (ja ik weet, UI is vierkant, werkt lastiger met een rond scherm). Maar voor mij blijft:

horloge: eerst een mode accessoire, daarna pas een hulpstuk.

Maar voor degenen die wel getriggered zijn, succes vanaf stap 3 wordt het een uitdaging voor jezelf :+

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Ik snap de drang naar een rond horloge niet zo.
Er zijn toch ook zat rechthoekige mooie horloges? Ook de mooie merken maken die dingen.

• ASNNetworks
Donstil schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:41:
Ik snap de drang naar een rond horloge niet zo.
Er zijn toch ook zat rechthoekige mooie horloges? Ook de mooie merken maken die dingen.
Smaakverschil ;)

Ik snap de drang naar skinny jeans ook niet, maar toch zijn er mensen die er bij zweren. Dat is misschien ook het verschil he. Ik zie een horloge voornamelijk als een mode accessoire. Ik draag altijd ronde horloges en vind vierkante gewoon niet vaak mooi. Snap dat anderen het mooi vinden, maar niet mijn ding. En mooie merken maken niet per definitie mooie dingen he ;) Mooi is voor iedereen anders.

Er was een concept van een smartwatch die ik erg mooi vind, maar ben ff de naam vergeten. Volgens mij weten veel mensen wel welke ik bedoel: het was een rond normaal horloge, waar het smartwatch gedeelte op het scherm werd geprojecteerd. Waardoor je eigenlijk altijd een normaal horloge had, maar wel met een touchscreen en het smartwatch gedeelte geprojecteerd werd wanneer nodig. Volgens mij was het al meer dan enkel een concept.

En de Moto 360 met metalen band, dat is een smartwatch die ik ook zeer mooi vind. Echter vind ik de huidige functies van de hedendaagse 'smartwatch' nog te beperkt waardoor ik niet echt het nut ervan zie. Persoonlijk denk ik dat de smartwatch pas echt interessant voor mij gaat worden wanneer diensten zoals Google Now en Siri veel uitgebreider worden. Die tijd komt er ook zeker weten aan als we kijken naar de ontwikkelingen op gebied van virtuele assistent. Dan sta ik graag in de rij (niet letterlijk, want online bestellen for the win) voor een smartwatch waar IK ook echt wat aan heb.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• swv
Haha nu betrek ik jou bij deze discussie door die quote :P Je doelt op de Kairos?

De keuze voor rond of vierkant is net als de keuze voor een wit bandje of een zwart bandje. Ieder z'n ding :)
Ja of bedoelde je deze

Twee jaar geleden als concept geïntroduceerd. Nooit gefabriceerd helaas.

[Voor 37% gewijzigd door Donstil op 13-04-2015 21:10]

• Narcotical
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-03-2021
ASNNetworks schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:38:
[...]

Hahaha, ik zit niet in dit 'programma' met de Apple Watch. Voor mij is een horloge meer een mode accessoire dan een 'hulpmiddel'. Koop zo een horloge voor 400-500 euro, maar een smartwatch voor dat bedrag nee. Simpel gezegd: de huidige smartwatch biedt nog niks wat ik ook echt wíl. Dus tegen mezelf liegen gaat al niet haha. Daarbij: heb een paar horloges die ik zelf erg mooi vind, en ik kan er maa 1 dragen. Koop ik de Apple Watch, kan ik mijn overige horloges niet meer dragen. Draag ik mijn overige horloges, dan heb ik niks aan de Apple Watch dit thuis ligt te stofferen.

Leuk eerste concept de Apple Watch. Ik kom wel terug wanneer het een rond design krijgt (ja ik weet, UI is vierkant, werkt lastiger met een rond scherm). Maar voor mij blijft:

horloge: eerst een mode accessoire, daarna pas een hulpstuk.

Maar voor degenen die wel getriggered zijn, succes vanaf stap 3 wordt het een uitdaging voor jezelf :+
Ik zit allang in stap 6 en dat heb ik maar gewoon geaccepteerd want een weg terug is er toch niet meer :P

• ASNNetworks
Die Kairos bedoelde ik ja, die van Donstil heb ik idd 2 jaar geleden ook gezien, maar was enkel een mockup. Die van Kairos komt (zo ver het lijkt) ook echt op de markt.

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03 09:55
Interessant verslag van iemand die de Apple watch heeft geprobeerd;
https://medium.com/@flyos...-apple-watch-11bafa44551b
ASNNetworks schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:13:
Die Kairos bedoelde ik ja, die van Donstil heb ik idd 2 jaar geleden ook gezien, maar was enkel een mockup. Die van Kairos komt (zo ver het lijkt) ook echt op de markt.
Eerst zien dan geloven.
Ze roepen al een hele tijd dat de Kairos watch er aankomt toch?

• ASNNetworks
Donstil schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:59:
[...]

Eerst zien dan geloven.
Ze roepen al een hele tijd dat de Kairos watch er aankomt toch?
http://www.cnet.com/products/kairos-watch/

Nog een prototype, maar al een stuk meer dan een concept. Tuurlijk, de horloge die je daar ziet is niet te vergelijken met hun concept, maar het is nog een prototype, een werkend prototype wel te verstaan.

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 23:32

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Can2 schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:45:
Interessant verslag van iemand die de Apple watch heeft geprobeerd;
https://medium.com/@flyos...-apple-watch-11bafa44551b
Ja, een beetje gezeur vind ik het wel. En het klopt ook nog eens niet: de trend is een aantal jaar 42-45 mm geweest maar zet juist nu weer een stapje terug. Op Baselworld recent, kwamen veel merken met herenhorloges rond de 39-40 mm. En wat mij betreft prima, ik heb zelf niet van die dikke polsen.

Daarnaast gaat 'ie zeuren om hoe klein de crown is. Jemig. Het is sowieso een horloge, ook normale horloges kennen promo-foto's waarop alle details enorm gedetailleerd zichtbaar zijn. Heb je het horloge om je pols, dan moet je echt goed kijken en waardeer je het vakmanschap des te meer omdat het zo mooi gemaakt is maar toch zo klein.

De kwaliteit van de bandjes kan ik niet over oordelen, maar die zien er op de foto's wel erg kunstmatig uit inderdaad. Het handgeselecteerde leer uit Italië, en eventueel handwerk zoals je dat zou verwachten zie je er daar niet gelijk aan af. Wat je wel zou verwachten voor die prijzen.

Wat betreft het stukje over het scherm: daar kunnen mensen die bij de introductie zijn geweest vorige week, misschien meer over zeggen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• SJOE®DO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2021

SJOE®DO

Gadget enthusiast

Ik ben afgelopen zaterdag even naar Oberhausen op en neer geweest voor een kennismaking met de Apple Watch :)

Hierbij voor de liefhebbers mijn hands-on verslag:
http://cl.ly/1R363S0A1O2S

[Voor 29% gewijzigd door SJOE®DO op 14-04-2015 10:24. Reden: Beeld toegevoegd]

SJOE®DO schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:22:
Ik ben afgelopen zaterdag even naar Oberhausen op en neer geweest voor een kennismaking met de Apple Watch :)

[afbeelding]
Leuk. Mooie foto's ook (eerste drie vooral)
En goeie baard trouwens :)

• matthijst
"Enige nadeel is dat wanneer je deze band erg strak wilt doen het sluitstuk boven de klok van de Apple Watch uitkomt."
Kan zijn dat je de lange versie van die band had (gebeurde bij mij ook)? Of was de korte ook te lang?
De band is lastig te passen omdat er op maat schakels uitgehaald moeten worden. Dat doen ze niet tijdens de pas-sessie.
Ligt eraan wie je helpt denk ik? Bij mij maakten ze hem wel op maat.

• lux
De leather loop modellen die te passen zijn hebben een bandje maat L. Dit is gewoon te groot voor de meeste mensen. Foutje van Apple retail imho :)

[Voor 4% gewijzigd door lux op 14-04-2015 23:10]

Wat vonden de mensen die hem al in het echt gezien hebben eigenlijk van het schermpje?

Ik lees op MacRumours toch wel mensen die het niet zo heel mooi vonden of mensen die er vaag over doen (en dat betekend op een forum vol Fanboys hetzelfde :P )

• SJOE®DO

SJOE®DO

Gadget enthusiast

Donstil schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:08:
[...]
Leuk. Mooie foto's ook (eerste drie vooral)
En goeie baard trouwens :)
Dank! :)

• SJOE®DO

SJOE®DO

Gadget enthusiast

matthijst schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:12:
[...]
Kan zijn dat je de lange versie van die band had (gebeurde bij mij ook)? Of was de korte ook te lang?
Ah dat zou kunnen inderdaad, ik wist niet dat er van de Leather Loop ook verschillende maten waren. Ik heb daar verder niet meer naar gevraagd. Zal dat de volgende keer even checken, thnx!
[...]
Ligt eraan wie je helpt denk ik? Bij mij maakten ze hem wel op maat.
Daar heb je zeker gelijk in, ik zal het even aanpassen in de tekst :)

• SJOE®DO

SJOE®DO

Gadget enthusiast

lux schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:10:
De leather loop modellen die te passen zijn hebben een bandje maat L. Dit is gewoon te groot voor de meeste mensen. Foutje van Apple retail imho :)
Niet zo handig idd! Hij paste opzich wel goed, maar als je hem veel strakkker wilde hebben werd dat wel een probleem.

• SJOE®DO

SJOE®DO

Gadget enthusiast

Donstil schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:15:
Wat vonden de mensen die hem al in het echt gezien hebben eigenlijk van het schermpje?

Ik lees op MacRumours toch wel mensen die het niet zo heel mooi vonden of mensen die er vaag over doen (en dat betekend op een forum vol Fanboys hetzelfde :P )
Ik heb daar helaas niet heel specifiek naar gekeken, maar ik vond de kwaliteit best goed. Bij de Moto 360 bijvoorbeeld stoorde ik me af en toe best wel aan de resolutie van het scherm bij sommige watchfaces.

Als je iets wil toevoegen aan je post, dan kun je daarvoor de edit knop gebruiken en met de quote knop daarnaast krijg je meerdere quotes in een post. Het is namelijk niet de bedoeling om meerdere keren achterelkaar te posten :)

[Voor 17% gewijzigd door Hoedje op 24-04-2015 18:18]

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
SJOE®DO schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:22:

[afbeelding]
heel mooi gedaan uitgebreid verslag hier heb je iets aan! :-)

• Anoniem: 669061
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 01:48:
Voor wie niet genoeg foto's ziet.

Meer dan 100 foto's in een verzameling.
http://smartwatch.me/t/he...ions-colors-and-sizes/884
Bedankt voor het delen van de link! Mooi horloge hoor. Al hou ik het toch nog even bij "dumb" horloges tot ik zeker weet dat de kinderziektes eruit zijn. Hoop ook dat opvolgers van de Apple watch een langere accuduur zullen krijgen.

• kmf
  • Niet online
https://support.apple.com/en-us/HT204666

Oh! Apple watch heeft dus WEL continue hartslagmonitoring! Waar is de bestelknop?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• lux
kmf schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 07:04:

Oh! Apple watch heeft dus WEL continue hartslagmonitoring! Waar is de bestelknop?
Om de 10 minuten d.m.v. infrarood

• kmf
  • Niet online
lux schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:27:
[...]

Om de 10 minuten d.m.v. infrarood
In principe is dat voldoende om een dagpatroon te zien. Als ie bij een workout maar vaker doet.

[Voor 200% gewijzigd door kmf op 21-04-2015 13:26]

kmf schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 07:04:

Continu? Nou laten ze dat dan maar een optie maken, kan me voorstellen dat dit best wat stroom kan kosten.

• kmf
  • Niet online
https://www.youtube.com/watch?t=310&v=ORIQXujC2v8

Je moet je trui van schuurpapier maar thuis laten....
Donstil schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 23:08:
[...]
Continu? Nou laten ze dat dan maar een optie maken, kan me voorstellen dat dit best wat stroom kan kosten.
Mwah, 1 pulsje per 10 minuten zal niet veel verschil uitmaken denk ik. Zeker met de relatief zuinige rode leds. De m7-motionchip draait toch al continue.

• lux
kmf schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:10:
YouTube: Apple Watch - Will It Scratch?

Gelukkig heb ik de SS versie besteld :*)

kmf schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:10:
YouTube: Apple Watch - Will It Scratch?

Gelukkig maar dat het geen Truien weer meer is dan.

Ik draag nu een jaar een Pebble Steel en daar zit geen krasje op, mijn horloge komt met niets in aanraking wat hem zou kunnen krassen.

SaffierGlas is op papier natuurlijk mooier maar ik vind het persoonlijk wat overrated voor een dergelijke Gadget. Super handig op een horloge wat tientallen jaren mee moet gaan natuurlijk maar zolang ga ik een RVS Apple watch in ieder geval niet gebruiken.

• kmf
  • Niet online
Zo'n ionX scherm kan al tegen krasjes van metaal. Enkel zand is steviger. Maar een horloge is veel beter beschermd dan een telefoon, dus...

Ik wil wel weten of ie een schuur tegen baksteen/ beton overleeft. De kans dat je met je horloge langs een muur komt is natuurlijk wel groter.

Ik heb een fitbit met een plastic scherm. Die zit dus wel onder de krassen vanwege het gebruik (toch sport)

[Voor 16% gewijzigd door kmf op 22-04-2015 13:10]

kmf schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:10:
Zo'n ionX scherm kan al tegen krasjes van metaal. Enkel zand is steviger. Maar een horloge is veel beter beschermd dan een telefoon, dus...

Ik wil wel weten of ie een schuur tegen baksteen/ beton overleeft. De kans dat je met je horloge langs een muur komt is natuurlijk wel groter.

Ik heb een fitbit met een plastic scherm. Die zit dus wel onder de krassen vanwege het gebruik (toch sport)
Ja heb je dat vaak?
Ik kan mij de laatste keer niet meer herinneren dat ik een horloge echt beschadigd heb door eigen toedoen.

Ik denk dat de laatste keer was toen ik werd aangereden op de scooter (wat dus weer niet mijn schuld was) 15 jaar geleden :)

• kmf
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:11:
[...]

Ja heb je dat vaak?
Ik kan mij de laatste keer niet meer herinneren dat ik een horloge echt beschadigd heb door eigen toedoen.

Ik denk dat de laatste keer was toen ik werd aangereden op de scooter (wat dus weer niet mijn schuld was) 15 jaar geleden :)
Mwah. Wat betreft contact wel. Wat betreft muren en vloeren. Vooral als die horloge ook als sporthorloge gebruikt wordt.

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-03 09:57

pposthoorn

Constructeur

Ik heb een horloge met saffier glas en ook hier zitten een aantal krassen op. Uiteindelijk kan alles kapot, als je met kracht langs een muur/gesteente beweegt bvb.

Maar ik heb dit horloge al een jaar of 15, dus ik verwacht dat het wel los loopt met een Apple Watch waar ik vast niet langer dan 3jr mee ga doen.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:27

Fiber

Beaches are for storming.

Om alvast te leren hoe ie werkt...: http://help.apple.com/watch/#/ :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-03 12:59
Ben erg benieuwd hoe de accuduur wordt ervaren..ik heb al een iphone wat ik elke nacht aan een stopcontact moet hangen, nu ook een watch ben ik bang?

• Njay
  • Laatst online: 24-03 14:57
In stap 6 lijkt het wel een soort van sim kaart slotje ... :P

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• matthijst
De eerste Australiërs hebben 'm :)
http://forums.whirlpool.n...eplies.cfm?t=2393219&p=40

Just got my 42 SS Milanese Loop – it looks a lot nicer than I was expecting. The milanese loop feels nice, it's light and the magnet closes securely. Overall I'm impressed and a bit reserved. A couple of first impressions:
- The screen looks nice, but the resolution isn't as high as I was expecting.
- The watch came charged about 90%, which means you can start playing straight out of the box.
- Setup took about 20 minutes or less (I didn't have any music to copy across, and about 100 photos).
- The watch turns on quickly with only a minor glance at it, which is nice.
- The speaker for phone calls ins't as loud as I was expecting.
- As others have mentioned, there is occasional stutter and lag in the UI. It appears to be caused when apps or data is being updated, especially from the phone. I hope they resolve this stutter with updates in the future.
- The Watch Faces look nice IMO.
- The charger is smaller than I was expecting, and it doesn't really want to sit on my bedside table properly (the cord keeps twisting it to the side and pulling it off the table). I might have to secure it with bluetac for the time being lol.
- Notifications to the wrist are definitely the future. They are very discreet, and messages are a joy to respond to from the watch. Quick and easy.
- I kind of wish the tamptic feedback was stronger.... I'm not noticing it as much as I thought I would. Maybe I'll learn to notice it over time? Maybe the vibrations will be stronger with a different band (like the silicon band).
- The HR monitor works fine with the milanese loop... but I'm not sure how it would go with excercise.
Anyway, I'm enjoying it. I don't think it's worth $1k, but it's fun to use, and it's nice to feel on the 'cutting edge' at times. :)

[Voor 5% gewijzigd door matthijst op 24-04-2015 10:06]

• swv
De Nederlandse Apple Watch Store is inmiddels ook te bezoeken via de Apple Watch app :)

[Voor 3% gewijzigd door swv op 24-04-2015 10:48]

SC4RF4C3 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 00:48:
Ben erg benieuwd hoe de accuduur wordt ervaren..ik heb al een iphone wat ik elke nacht aan een stopcontact moet hangen, nu ook een watch ben ik bang?
Dat wordt het sowieso wel idd.
Ik laad nu mijn iPhone, iPad (om de dag) en Pebble op.

De Pebble valt weg dus kan ik mooi mijn watch laden.

[Voor 17% gewijzigd door Donstil op 24-04-2015 12:11]

Nou nou ik heb hem hoor :)
Werd om 14:00 gebeld door de Huifkar dat hij was aangekomen (Samen met een 42mm RVS model, iemand van hier?)

Eerste reactie nadat ik de prachtige doos open had gemaakt was gematigd positief.

Ook de sport heeft een prachtige afwerking maar weegt wel heel erg weinig. Ook valt het rubberen bandje mij wat tegen, het is prachtig flexibel rubber maar het oogt wat goedkoop. Ik denk dat ik dit bandje niet lang en veel zal gebruiken.

De eerste software ervaring is prima. Koppelen gaat uitmuntend snel maar dan komt de eerste tegenslag. De watch bevat geen Nederlands, nu is dat niet echt een probleem want ik beheers Engels prima maar omdat hij geen Nederlandse weergaven kent is er dus ook geen Nederlandse Siri aanwezig. Iets wat met het reageren op berichten toch wat onhandig is.

Verder valt eigenlijk direct de tapticFeedback op. Dat vind ik nog het vernuftigste van het horloge wat ik tot nu toe ontdekt heb. Het is echt iets anders dan de TrilMotor van bv een Telefoon/Pebble/Moto360/enz, het beste is het nog te omschrijven als een elektrisch schokje zonder dat het "pijn" doet.

Edit: ik zie nu dat de nieuwe Multicollor Emoijs uit 8.3 ook niet werken. Dit icm geen Nederlandse Siri doet een beetje vermoeden dat Watch os 1.0 op 8.2 gebaseerd is.

Edit:
Ik heb een pols omvang van 215 mm en pas het horloge prima op het laatste gaatje. Zit precies zoals ik mijn horloges altijd draag. Niet te los maar absoluut niet strak. Wel is omdoen even wennen, de sluiting voelt verkeerd om.

[Voor 19% gewijzigd door Donstil op 24-04-2015 18:09]

• Niet online
Geen NL siri? Heb je wel iOS 8.3?

• kmf
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 17:59:
Nou nou ik heb hem hoor :)
Werd om 14:00 gebeld door de Huifkar dat hij was aangekomen (Samen met een 42mm RVS model, iemand van hier?)

Eerste reactie nadat ik de prachtige doos open had gemaakt was gematigd positief.
Kan je een keertje langs ikea fietsen en even kijken of de watch ook draadloos op te laden is met de qi-charger? Een draadloze oplossing is natuurlijk wel zo handig op het werk en zo.

YouTube: Apple Watch magnetic charger is Qi friendly!

• swv
De iOS versie staat blijkbaar los van de watch versie. Van MacRumors:

Bron: http://forums.macrumors.c...p?p=21101196&postcount=28

[Voor 72% gewijzigd door swv op 24-04-2015 18:36]

kmf schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 18:24:
[...]

Kan je een keertje langs ikea fietsen en even kijken of de watch ook draadloos op te laden is met de qi-charger? Een draadloze oplossing is natuurlijk wel zo handig op het werk en zo.

YouTube: Apple Watch magnetic charger is Qi friendly!
Nee dat gaat helaas niet, ik heb geen fiets namelijk :)
Ik moet nog wek ergens een QI charger hebben. Ik kom daar op terug.
Uiteraard, heel de Nederlandse taal is niet te vinden op het horloge.

• kmf
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 18:27:
[...]

Nee dat gaat helaas niet, ik heb geen fiets namelijk :)
Hoe wil je dan die workout app groen krijgen? :/

;)

kmf schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 18:29:
[...]

Hoe wil je dan die workout app groen krijgen? :/

;)
Ik loop hard :)

Edit: nou althans, ik loop wel eens hard.
Edit2: nou ik bedoel eigenlijk, ik loop wel eens harder dan dat ik normaal over straat loop. Hard is misschien wat overdreven 8)7

[Voor 31% gewijzigd door Donstil op 24-04-2015 18:31]

• kmf
  • Niet online
-dubbel-

[Voor 94% gewijzigd door kmf op 24-04-2015 18:34]

• kmf
  • Niet online
Even ter referentie: wat je kan verwachten wat betreft garantie: http://www.macrumors.com/...-damage-warranty-service/
Donstil schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 18:30:
[...]

Ik loop hard :)

Edit: nou althans, ik loop wel eens hard.
Edit2: nou ik bedoel eigenlijk, ik loop wel eens harder dan dat ik normaal over straat loop. Hard is misschien wat overdreven 8)7
Naja, dat kan ook.

Maar goed. Ik hoop wel dat Apple met een betere health-app komt, of dat andere apps die data beter kunnen visualiseren. De Health-app is wel heel er on-appels wat betreft gebruiksgemak.

• swv
Maar nu ik van jou, Donstil, lees dat je als Nederlander nog niet veel hebt aan de watch als het op communicatie aankomt vind ik het nog niet zo heel erg dat ik nog even geduld moet hebben. Ben wel jaloers! Mooie foto's.

In het andere topic werd ie zojuist al genoemd:
Ook een mooi topic om te volgen. Ik kom al een aantal keer de SS Classic Buckle tegen, ook bij de iCulture redactie. Denk dat dat hem wordt, dan kan ik 'm altijd nog uitbreiden met een ander bandje :) Ik vind die sportbandjes zo smal waardoor de watch er zelf zo lomp uit ziet. Maar wellicht is dat effect in het echt minder. Edit: Ligt ook aan de pols waar ie om heen zit. Sommigen hebben wel wat speling er tussen.

[Voor 5% gewijzigd door swv op 24-04-2015 18:55]

Net gebeld via het horloge dat werkt wel echt heel goed. Had ik niet echt verwacht. Speakertje doet het top.

HartSlag werk ook prima. Als ik nu "Glances" open zie ik dat hij 5 minuten geleden voor het laatst mijn hartslag heeft gemeten :)

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:18
Nu wil ik hem ook...... :)

42 of 38mm ?

Had mij nog zo voorgenomen er niet aan te beginnen , maar nu ze "beschikbaar" zijn denk ik er toch weer anders over , blijf dat Apple spul te leuk vinden

Is de watch erg traag of valt het mee?

PSN: Cardwizard

• Niet online
Hopelijk dan snel ook Nederlandse taal support.
cardwizard schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:05:
[...]

Nu wil ik hem ook...... :)

42 of 38mm ?

Had mij nog zo voorgenomen er niet aan te beginnen , maar nu ze "beschikbaar" zijn denk ik er toch weer anders over , blijf dat Apple spul te leuk vinden

Is de watch erg traag of valt het mee?
42mm maar vind ik al kantje boord. Had van mij wel 45mm mogen zijn.

Watch is best traag ja. Net geprobeerd het weer te bekijken en na een goeie 30 seconden (met 4 g dekking) er maar meer opgehouden :D

Ook mis ik de Pebble stiekem Al een beetje.
Ik krijg best wat notificaties en gebruikte mijn Pebble echt als een filter. "Even snel kijken" wat het is en door.

Dat gaat nu niet meer. Horloge klakt wel (is dus niet echt trillen) maar je moet dus echt die "Kijk" beweging maken anders springt het scherm niet aan. Maar ALS het scherm aanspringt door de beweging (is helaas niet altijd het geval) zie je dus eerst het logo van de App, dan een animatie en dan het bericht. Kost je steeds 2sec.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:18
Hmmm klinkt niet heel positief jammer genoeg

PSN: Cardwizard

• matthijst
Cool dat je hem hebt! Witte band is ook nog best mooi moet ik zeggen :)
Ben heel benieuwd naar je ervaringen als je hem een tijdje hebt.
Hopelijk is die traagheid er een beetje uit te halen met snel komende software-updates.
Leuk topic! Geeft toch een beter beeld vind ik altijd.

Ik heb mijn foto's ook even gepost. Kreeg gelijk commentaar over mijn Armhaar :)

• matthijst
Donstil schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 20:30:
[...]

Leuk topic! Geeft toch een beter beeld vind ik altijd.

Ik heb mijn foto's ook even gepost. Kreeg gelijk commentaar over mijn Armhaar :)
Scheren die Amerikanen hun armen ofzo 8)7
Kreeg het ook al daar:

"nice to see Sassqwatch tried on the Apple Watch?"

• Stofbal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-01-2022
Wauw mooie watch hoor! Goede foto's.
Vraagje: Zijn er eigenlijk al winkels die los bandjes verkopen voor de Apple Watch? Of worden deze nu gemeten en gemaakt? ;)
matthijst schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 20:45:
[...]

Scheren die Amerikanen hun armen ofzo 8)7
Kreeg het ook al daar:

"nice to see Sassqwatch tried on the Apple Watch?"
Haha Sassquath ook :)

Ik had al gereageerd, echte mannen scheren hun armen niet.
Ooh en er was er ook nog een die een opmerking maakte over mijn "trui". Althans het is geen trui maar een OnePiece alleen dat zien ze natuurlijk niet :)

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ben echt benieuwd naar hands on ervaringen. Vind het wel een cool ding om te zien maar vraag me af of ik er echt wat aan heb?

De enige social media die ik gebruik is linkedin. Helaas gebruikt iedereen whatsapp en dat gaat (nog) niet met de Apple Watch?

Ook erg benieuwd naar de batterijduur. Mijn iPhone 6 houdt het ok maar net een dag uit.

Het zal toch wel zo zijn dat wanneer hij officieel in NL uit is, dat de NL Siri ook ondersteund wordt? Anders is dit wel een grote faal van Apple! Dacht dat die watch juist de reden was voor NL Siri?

Hoe gaat die 'kijkbeweging' dan Donstil? Kan je wel even snel de tijd aflezen als je typt of beetje rekaxed op de bank zit(knikje met je pols)? Of moet je dan echt je arm optillen en voor je houden?
Nou dat is lastig uit te leggen. Is even gewenning denk ik.

Ik heb het zojuist iets van 40x gedaan om te filmen wat ik bedoelde maar gaat nu telkens goed.

Edit:

Dit dus : [YouTube: http://youtu.be/q8xEplJEb2s]

Of staan:
[YouTube: http://youtu.be/7trMEm5wDDw]
(Erg lastig te filmen uit je eigen perspectief)

Hij gaat net wat laat aan. En dat merken jullie misschien niet maar als Pebble gebruiker welk schermpje altijd aan was is het wel even wennen.

Dit is ook jammer trouwens. Zowel iMessage en Whatsapp laten geen foto's zien

Als ik iets voor iemand moet uitproberen? Laat het me maar weten.

Wie of wat zou met "Overig" bedoeld worden :)

Ik heb de helderheid nu op Maximaal gezet. Dat raad ik iedereen aan. Schermpje is echt veel mooier geworden :)

Accu is trouwens nog op 37% na een middag/avond spelen ermee.

[Voor 82% gewijzigd door Donstil op 24-04-2015 22:36]

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:09
@donstil Hoe beoordeel je de kwaliteit van het aluminium? Ben erg in dubio over zilver of space grey.
Voelt het materiaal enigszins 'premium'? Of maar doorsparen voor de SS?
henkna schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:19:
@donstil Hoe beoordeel je de kwaliteit van het aluminium? Ben erg in dubio over zilver of space grey.
Voelt het materiaal enigszins 'premium'? Of maar doorsparen voor de SS?
Vind ik lastig want heb geen SS gezien.
Ik denk eerder dat het de vraag is of de SS meer premium is dan deze.

Het zit allemaal weer zo goed in elkaar als we van het huidige Apple verwachten maar ik vind hem als horloge wat goedkoop ogen, zeker met de rubber band die ik er nu nog om heb.

Mijn vriendin zei bv gelijk "Wat een goedkoop ding zeg" :P

Ik denk dat de Milanese band die ik er voor gaat kopen hem wel uit het slop van "Smartwatch" kan trekken en daarom verwacht ik dus ook dat als je een SS koopt met daarbij gelijk de Milanese loop of schakel armband dat mensen het dan echt zien als Horloge. En niet als Gadget/speelgoed/smartwatch

• matthijst
Die vertraging is idd een tikkie te lang, maar lijkt wel goed te werken in dat filmpje :)
Zag net op Macrumors een filmpje van de KITT app, Nightrider...
edit: lees dat geluid van die app uit de iPhone komt, das wel flauw.

[Voor 18% gewijzigd door matthijst op 24-04-2015 22:34]

matthijst schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:32:
Die vertraging is idd een tikkie te lang, maar lijkt wel goed te werken in dat filmpje :)
Zag net op Macrumors een filmpje van de KITT app, Nightrider...
edit: lees dat geluid van die app uit de iPhone komt, das wel flauw.
Haha ja die zag ik ook voorbij komen.
Deed me denken aan die "Kijk ik drink een biertje leeg" iOS app rommel toen de AppStore net bestond.

Dat soort apps laat je 1x aan je vrienden zien, dan lopen ze of weg of vinden het leuk voor die ene keer 8)7

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:09
@donstil Ik wilde het woord goedkoop al niet gebruiken! Keuze's keuze's, keuze's!

• matthijst
Donstil schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:39:
Deed me denken aan die "Kijk ik drink een biertje leeg" iOS app rommel toen de AppStore net bestond.
Dat soort apps laat je 1x aan je vrienden zien, dan lopen ze of weg of vinden het leuk voor die ene keer 8)7
Hehe, inderdaad :D

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Niet alleen voor Pebble gebruikers irritant denk? Die vertraging moeten ze echt verbeteren hoor! Zo is het meer een gadget dan een horloge vervanger...

@Donstil:
Bedankt voor de Q&A replies uiteraard!

[Voor 14% gewijzigd door readytoflow op 24-04-2015 23:05]

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:07
Net gezien dat het op een IKEA lamp met Qi niet werkt, ben benieuwd pf ander laders wel werken.
@readytoflow Yw.
Jopth schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 23:07:
Net gezien dat het op een IKEA lamp met Qi niet werkt, ben benieuwd pf ander laders wel werken.
Ik heb mijn QI lader aan een vriend gegeven welke een Nexus 5 heeft.

Die neemt hem binnenkort even mee zodat ik het Ff kan proberen.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Jopth schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 23:07:
Tenzij het niet werkt omdat het horloge er fysiek niet goed opligt (dat de bandjes in de weg zitten), lijkt me dat andere qi opladers het dan ook niet doen. Qi is niet voor niets een standaard, qua werking zou er geen verschil tussen de laders moeten zitten.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:48
Donstil schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:56:
[...]

Dat gaat nu niet meer. Horloge klakt wel (is dus niet echt trillen) maar je moet dus echt die "Kijk" beweging maken anders springt het scherm niet aan. Maar ALS het scherm aanspringt door de beweging (is helaas niet altijd het geval) zie je dus eerst het logo van de App, dan een animatie en dan het bericht. Kost je steeds 2sec.
Jeetje als je Pebble gewend bent is dat wel echt dramatisch. Heb zelf ook een Pebble en zou precies hetzelfde hebben als jij, even snel kijken en door.
Pagina: 1 2 3 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee