Jawel hoor. Alles wat niet specifiek S6 is mag gewoon hier.Tinusvolkel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:36:
[...]
Ach volgens mij hoort geen enkel bericht meer in dit topic
Oftewel eigenlijk alles behalve de zuurstof meting want die is S6 only
[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 23-09-2020 21:24 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nee eigenlijk niet. Dat gaat hier prima.flexje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:53:
Hebben jullie met watchos7 ook dat de teller bij het handen wassen na een aantal seconden stopt met tellen?
En ook de SE eigenaren weren we.Donstil schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:22:
[...]
Jawel hoor. Alles wat niet specifiek S6 is mag gewoon hier.
[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 23-09-2020 21:33 ]
Ja dat topic is ook een grandioos succes. Fijn dat we al die vragen hier niet hebben 😏
Ik vind het echt super jammer dat alles uit elkaar is getrokken. Niet alleen hardware en software, maar binnen hardware ook nog een versplintering, terwijl de kracht van discussie/ervaringen juist is dat je alle devices in één topic hebt. Hetzelfde geldt voor watchOS: dat vormt gewoon één geheel met de Watch. Het is geen Windows!Donstil schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:35:
[...]
Ja dat topic is ook een grandioos succes. Fijn dat we al die vragen hier niet hebben 😏
Ok, dit is mijn frustratie. Nu weer on topic.
Okee ik ben dus niet de enige. Heb net een krachttraining gedaan en die is zichtbaar. Maar het is nog niet stabiel en ik heb ook geen kaart met de route die ik heb afgelegd bij hardlopen bijvoorbeeld.VirinR schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:22:
[...]
Ik heb ook last van deze bug.
Ik fiets naar mijn werk en deze route is toch 11 kilometer. Als ik fiets wordt de afstand wel bijgehouden (ik krijg een melding bij 5 en 10 kilometer) maar de route is niet zichtbaar in de Conditie app. Ik zie alleen het startpunt van de route.
Ik heb bij de release een AW3 met cellular aangeschaft in Frankrijk omdat ik toen net hetzelfde dacht, 3 jaar later nog steeds geen eSIM voor de AW, nu een AW6 zonder cellular besteld!Killer61 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:54:
Is het trouwens verstandig om toch een Apple Watch met mobiele verbinding te kopen uit het buitenland om toekomstproof te zijn. Ik neem aan dat er binnen nu en een jaar ondersteuning komt door de providers.
Eens met @RigolleM. Persoonlijk zou ik voor de 'normale' kiezen. Mocht de cellular toch hier komen dan kan je de huidige wellicht verkopen en alsnog een cellular kopen. Mocht je nu een cellular in Frankrijk kopen en je hebt problemen dan moet je volgens mij ook terug naar Frankrijk. Iets wat in de huidige tijd nog vaak niet zo makkelijk isKiller61 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:54:
Is het trouwens verstandig om toch een Apple Watch met mobiele verbinding te kopen uit het buitenland om toekomstproof te zijn. Ik neem aan dat er binnen nu en een jaar ondersteuning komt door de providers.
©2004
En heeft iemand al eens een watch ingeleverd bij apple voor inruil. gaat dat soepel of gaan ze achteraf klagen over elk krasje
[ Voor 36% gewijzigd door jarsiv op 24-09-2020 09:42 ]
De wet voorziet een wettelijke garantie van 2 jaar (deze periode kan worden beperkt tot één
jaar voor tweedehandsgoederen). Er is echter een nuance: er is een verschil naargelang het
gebrek zich voordoet tijdens of na de eerste 6 maanden na de aankoop.
Als er een gebrek optreedt tijdens de eerste 6 maanden na de aankoop, is de verkoper
aansprakelijk. Echter, als deze kan bewijzen dat het gebrek het gevolg is van een oneigenlijk
gebruik door u, dan kan de verkoper worden vrijgesteld van aansprakelijkheid.
Als er een gebrek optreedt na de eerste 6 maanden, dan kan de verkoper nog steeds
aansprakelijk worden gesteld. De verkoper kan in dat geval wel aan u vragen om te bewijzen
dat het gebrek aan overeenstemming reeds bestond op het moment van de levering van het
product. In de meeste gevallen zal u beroep moeten doen op een deskundige, wat duur kan
zijn.
Als het door u gekochte product na 6 maanden een gebrek vertoont, is het vaak
gemakkelijker om de commerciële garantie van de verkoper of de fabrikant te laten spelen.
Vergeet dan niet om uw gebrek aan de verkoper te melden om de voordelen van de garantie
te behouden.
Stel dat na anderhalf jaar de batterij dood is. Hoe zit het dan met de garantie? Moet ik dan bewijzen dat het gebrek reeds bestond op moment van levering?
Hoe verhoudt de garantie van Apple zich tot garantie van een Coolblue, Amac of Mediamarkt. Wat zijn jullie ervaringen?
Dag 1 van usage op mijn SE 44mm gaf me ca 33 uur van 100% naar 20%. Dit was inclusief koppelen, alles instellen, veel pielen, rondje golf enz (betreft mijn eerste Apple Watch). Ik denk dat je 2 dagen moet kunnen halen in de praktijk.jarsiv schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:40:
Kan iemand al wat zeggen over batterij van de SE, hoelang die meegaat. Zit daar de batterij in van de 6 of 5?
En heeft iemand al eens een watch ingeleverd bij apple voor inruil. gaat dat soepel of gaan ze achteraf klagen over elk krasje
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Er zit een íets grotere batterij in de serie 6:jarsiv schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:40:
Kan iemand al wat zeggen over batterij van de SE, hoelang die meegaat. Zit daar de batterij in van de 6 of 5?
https://nl.ifixit.com/Gui...ple+Watch+Series+6/136694
..."Alles bij elkaar zien we een 3.5% toename in de batterij van het 44 mm-model en een nog grotere 8.5% toename van de batterij van het 40 mm-model ten opzichte van hun Series 5 voorgangers."...
[ Voor 17% gewijzigd door RoRoNL op 24-09-2020 12:45 ]
Uit ervaring weet ik dat je netjes bij apple terecht kunt 2 jaar lang.Killer61 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:12:
Even een algemeen vraagje. Ik ben even op de site van Apple aan het kijken voor de Apple Watch garantie. In principe biedt Apple 1 jaar (consumenten) garantie op de reguliere Apple watch. Daarnaast heb je de wettelijke garantie van 2 jaar. Bij de wettelijke garantie maken ze onderscheid tussen defecten binnen 6 maanden of langer dan 6 maanden:
De wet voorziet een wettelijke garantie van 2 jaar (deze periode kan worden beperkt tot één
jaar voor tweedehandsgoederen). Er is echter een nuance: er is een verschil naargelang het
gebrek zich voordoet tijdens of na de eerste 6 maanden na de aankoop.
Als er een gebrek optreedt tijdens de eerste 6 maanden na de aankoop, is de verkoper
aansprakelijk. Echter, als deze kan bewijzen dat het gebrek het gevolg is van een oneigenlijk
gebruik door u, dan kan de verkoper worden vrijgesteld van aansprakelijkheid.
Als er een gebrek optreedt na de eerste 6 maanden, dan kan de verkoper nog steeds
aansprakelijk worden gesteld. De verkoper kan in dat geval wel aan u vragen om te bewijzen
dat het gebrek aan overeenstemming reeds bestond op het moment van de levering van het
product. In de meeste gevallen zal u beroep moeten doen op een deskundige, wat duur kan
zijn.
Als het door u gekochte product na 6 maanden een gebrek vertoont, is het vaak
gemakkelijker om de commerciële garantie van de verkoper of de fabrikant te laten spelen.
Vergeet dan niet om uw gebrek aan de verkoper te melden om de voordelen van de garantie
te behouden.
Stel dat na anderhalf jaar de batterij dood is. Hoe zit het dan met de garantie? Moet ik dan bewijzen dat het gebrek reeds bestond op moment van levering?
Hoe verhoudt de garantie van Apple zich tot garantie van een Coolblue, Amac of Mediamarkt. Wat zijn jullie ervaringen?
Voor schade kun je apple care kopen.
Coolbleu is ook 2 jaar maar weet ik uit ervaring dat zij erg coulant zijn.
Daarnaast is het garantie en schade pakket wat je los kunt kopen erg uitgebreid en verzekeren zij ook diefstal.
Ik probeer dit te visualiseren...Hyloba schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:36:
Eventjes zeggen dat de apple watch voor het eerst geprobeerd heb en dat ik teleurgesteld ben dat het niet echt past om mijn pols. Toegegeven, mijn botten steken nogal uit, maar ik dacht dat het niet zo erg ging zijn. Ik moet de watch verder achter schuiven voor echt contact te hebben met mijn huid, maar dan is ie vreemd genoeg gekanteld naar de buitenkant waardoor ik nooit recht op het horloge kan kijken. Jammer.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Is dat niet gewoon een kwestie van het bandje strakker doen?Hyloba schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:36:
Eventjes zeggen dat de apple watch voor het eerst geprobeerd heb en dat ik teleurgesteld ben dat het niet echt past om mijn pols. Toegegeven, mijn botten steken nogal uit, maar ik dacht dat het niet zo erg ging zijn. Ik moet de watch verder achter schuiven voor echt contact te hebben met mijn huid, maar dan is ie vreemd genoeg gekanteld naar de buitenkant waardoor ik nooit recht op het horloge kan kijken. Jammer.
Ik moet echt vreemde polsen hebben

Zat al strak om mijn pols. Had daar vroeger met gewone uurwerken ook wel last van, maar die kon ik gewoon losjes om mijn pols dragen. Bij de apple watch gaat dat niet tenzij ik de sensors opgeef.xK0etj3 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:04:
[...]
Is dat niet gewoon een kwestie van het bandje strakker doen?
Mijn horloge pols is sowieso dunner door horloge dragen
Misschien moet ik het iets langer een kans geven. Ik ga der nog eens over denken!Roos79 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:49:
@Hyloba Jep je bent aan het muggenziften hier zit hij hetzelfde
Aanvankelijk logde ik alles met WorkOutDoors dus net even de “Apple Activity” getest. Ook hetzelfde probleem.
Op AppleInsider geven ze WatchOS 7 de schuld, ik realiseer me net dat ik helemaal geen WatchOS 7 heb op mij series 1
[ Voor 51% gewijzigd door EgoPro op 24-09-2020 18:33 ]
Haha dit inderdaad. Dat heb ik ook. Zit een soort van deuk😂Roos79 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:49:
@Hyloba Jep je bent aan het muggenziften hier zit hij hetzelfde
©2004
Van wie moet de Apple watch daar?Hyloba schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:43:
Eventjes een oud uurwerk aangedaan om te tonen.
Oja, ik heb ook heel dunne polsen.
Dit prefereer ik:
[Afbeelding]
Maar zo moet het bij de apple watch:
[Afbeelding]
Is meer weg gekanteld van mijn gezicht en moeilijker bedienbaar.
Ben ik aan het muggenziften?
Ik draag al mijn horloges opdezelfde plek. Namelijk net krap links van die knokkel (of hoe dat ding ook heet), niet zover naar links als jij maar zeker niet rechts in de bewegingsvrijheid.
:strip_exif()/f/image/gmmEgvqpfXm0u5wsmoaoU9MB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 24-09-2020 18:53 ]
watchOS 7.0.1 bevat verbeteringen en oplossingen voor problemen, waaronder:
Er is een probleem verholpen waarbij sommige betaalkaarten in Wallet voor sommige gebruikers waren uitgeschakeld
Sommige functies zijn mogelijk niet in alle regio’s of op alle Apple apparaten beschikbaar.
Raadpleeg voor meer informatie over de beveiligingsaspecten van software-updates de volgende website:
https://support.apple.com/HT201222
We hebben daar een watchOS topic voor.Jieve schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:25:
Watch OS 7.0.1 is net uitgekomen.
Er is een probleem verholpen waarbij sommige betaalkaarten in Wallet voor sommige gebruikers waren uitgeschakeld
Sommige functies zijn mogelijk niet in alle regio’s of op alle Apple apparaten beschikbaar.
Raadpleeg voor meer informatie over de beveiligingsaspecten van software-updates de volgende website:
Updaten van de Apple watches blijft wel een drama hoor, kolere.Jieve schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:25:
Watch OS 7.0.1 is net uitgekomen.
Kost je twee uur van je leven

Ja misschien moet ik maar eens een beter passende band aandoen, of eentje die ik volledig kan regelen. Ik ga morgen terug eens de watch gaan testen dan!Donstil schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:51:
[...]
Van wie moet de Apple watch daar?
Ik draag al mijn horloges opdezelfde plek. Namelijk net krap links van die knokkel (of hoe dat ding ook heet), niet zover naar links als jij maar zeker niet rechts in de bewegingsvrijheid.
[Afbeelding]
Die op jouw foto is die 40 of 44mm? Met mijn kleine polsen lijkt 40mm beter, maar heb gevonden dat de informatie nogal heel klein wordt weergegeven, vooral bij de solar watchface, die ik voornamelijk zou gebruiken.
Dit is een 44mm.Hyloba schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:56:
[...]
Ja misschien moet ik maar eens een beter passende band aandoen, of eentje die ik volledig kan regelen. Ik ga morgen terug eens de watch gaan testen dan!
Die op jouw foto is die 40 of 44mm? Met mijn kleine polsen lijkt 40mm beter, maar heb gevonden dat de informatie nogal heel klein wordt weergegeven, vooral bij de solar watchface, die ik voornamelijk zou gebruiken.
Alleen ik heb grote polsen enz.
En ze sturen ook nog eens gratis een sport band voor de moeite 😮.
Ik denk dat ze dit niet hadden verwacht en koste wat het kost alles er aan doen om mensen tevreden te houden.
Gelukkig zit ik niet in hetzelfde bootje als de rest omdat ik voor een Milanese heb gekozen
Oei dan heb ik maar mooi op tijd een bandje overgenomen van een tweakerTartarus schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:02:
Ik lees nu op verschillende Engelstalige websites dat Apple je nu enkel de Solo Loop laat terugsturen als die niet past i.p.v. de hele reutemeteut.
En ze sturen ook nog eens gratis een sport band voor de moeite 😮.
Ik denk dat ze dit niet hadden verwacht en koste wat het kost alles er aan doen om mensen tevreden te houden.
Gelukkig zit ik niet in hetzelfde bootje als de rest omdat ik voor een Milanese heb gekozen
Haha das een geinige loophole, dat ga ik straks naar 7.0.1 gelijk even proberen.
Bizar dat het nodig is en nog steeds zoveel handelingen vereist maar het is tenminste iets.
:strip_exif()/f/image/jYOWWmBvCu3WyxxctMRo8Sg7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Robert1989 op 24-09-2020 20:42 ]
Sjah, in principe is de verbinding van de iPhone stabieler, als ik de logica van Apple mag geloven. Daarom gebruikt de Watch die verbinding om een update binnen te trekken.Donstil schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:28:
[...]
Haha das een geinige loophole, dat ga ik straks naar 7.0.1 gelijk even proberen.
Bizar dat het nodig is en nog steeds zoveel handelingen vereist maar het is tenminste iets.
En aangezien Bluetooth doorgaans trager is dan WiFi, duurt het daarom wat langer.
Deze trucje pas ik al ruim een jaar, of zelfs nog langer, toe met succes en het heeft me al heel veel tijd gescheeld

Waarom ik dus geen aluminium Watch wil. Vind dat Ion-X glas niet geweldig.Robert1989 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:41:
Het lijkt helaas wel of de kwaliteit van het glas van de serie 6 minder is dan van de serie 4.
[Afbeelding]
[ Voor 38% gewijzigd door Dennisweb op 24-09-2020 20:57 ]
:strip_exif()/f/image/xZkn3RYY1b7UJEHi3zVaHMlA.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is waar ik mijn horloge draag en mij prettig bij voel. Je kan precies zien aan het kleurverschil dat ik hem alleen af doe om op te laden.
In eerste instantie was ik licht bezorgd vanwege dat rode vlekje maar ik merk daar niets van, dus die bezorgdheid was ook gauw over.
Verder ben ik van mening dat het niet echt uitmaakt waar en hoe je je Watch op je pols draagt, zolang de lezingen voor de rest goed zijn.
Mocht je merken dat je vaak enkele uren of minuten geen hartslag hebt volgens de Watch, dan is het pas aan te raden om het iets hoger of lager te dragen.
Tot die tijd moet je zelf weten hoe je hem draagt.
Just my 2 cents.
Ja dat dus idd 🤣hk12nl schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:45:
[...]
Haha dit inderdaad. Dat heb ik ook. Zit een soort van deuk😂
@Donstil Daar draag ik hem ook en daar zit hij het fijnste
Eventueel context bij de foto ? ik ga het glas op Alu watches zeker niet verdedigen maar met gewoon een foto weten we ook niet hoe het gebeurd is en zonder dat er iets is gebeurd ga je dat toch niet zo krijgen denk ik.Robert1989 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:41:
Het lijkt helaas wel of de kwaliteit van het glas van de serie 6 minder is dan van de serie 4.
Ik vind geen enkel glas geweldig, op mijn telefoon ook niet want die steekt al bijna 2 jaar solo in een jeansbroek pocket en in de zon zie ik 101 krasjes op mijn glass screenprotector en die is nooit ergens tegen gekomen of heeft nooit een sleutel of dergelijke ontmoet.
Ik kleef altijd zo een TPU plastic protector op mijn watch, niet geweldig en geen glas maar het gaat om het gevoel dat er iets op zit dat zou moeten beschermen tegen kleine krasjes
Ik ga er vanuit dat het is gekomen na een stootje tegen mijn bureau aan.. Kwam er vanavond pas achter toen ik de watch op de oplader ging plaatsen voor de update. Het is iig niet dat de watch ergens hard tegen aan is gekomen of tegen iets keihards. Schrok er daarom ook een beetje van dit is sinds de watch serie 0 mijn eerste met schade.Katmi schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:42:
[...]
Eventueel context bij de foto ? ik ga het glas op Alu watches zeker niet verdedigen maar met gewoon een foto weten we ook niet hoe het gebeurd is en zonder dat er iets is gebeurd ga je dat toch niet zo krijgen denk ik.
Ik vind geen enkel glas geweldig, op mijn telefoon ook niet want die steekt al bijna 2 jaar solo in een jeansbroek pocket en in de zon zie ik 101 krasjes op mijn glass screenprotector en die is nooit ergens tegen gekomen of heeft nooit een sleutel of dergelijke ontmoet.
Ik kleef altijd zo een TPU plastic protector op mijn watch, niet geweldig en geen glas maar het gaat om het gevoel dat er iets op zit dat zou moeten beschermen tegen kleine krasjes
Nuja als het net onder de verkeerde ''hoek'' of een bepaalde plaats raakt kan je dat idd wel krijgen, likewise kan je met je telefoon of watch 20x tegen een bureau tikken en 20x niets hebben.
Je moet wel héél ongelukkig terechtkomen als je een lelijke kras (of barst?) overhoudt aan een stoot aan een bureau, daarom noem ik het eerder een kwaliteitsprobleem.
Ik had het hier een paar weken geleden nog over:
The Inquisitor in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Aan de krassen te zien lijkt het eerder dat de Watch ergens langs geschuurd is. Bijvoorbeeld de muur toen je de trapleuning vasthield.Robert1989 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:41:
[Afbeelding]
Ik trek mijn horloge arm vaak naar binnen toe als ik langs muren moet.EgoPro schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:35:
[...]
Aan de krassen te zien lijkt het eerder dat de Watch ergens langs geschuurd is. Bijvoorbeeld de muur toen je de trapleuning vasthield.
Vaak voel je geen eens dat het gebeurt.
Doet JerryRigEverything de Apple watch elk jaar? Want dan zou het redelijk snel naar boven moeten komen.
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 25-09-2020 08:55 ]
Maar goed, het is speculatie totdat het echt getest is.
Hier ook een slachtoffer.ramosbeton schreef op woensdag 23 september 2020 @ 00:43:
Iemand problemen met de nieuwe conditie app? Workouts die ik registreer met mijn AW zijn niet meer zichtbaar in de conditie app. Herkenbaar?
Apple Watch series 2 met WatchOS 6.2.8 en een iPhone 8 met IOS14.
Lijkt heel sterk een probleem in de Fitness/conditie app.
Hopelijk komt er snel een bugfix uit. Tot die tijd maar even Strava weer gebruiken.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
7.0.1 en 14.0.1 heeft hier iig niet geholpenmagic_nl schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:01:
[...]
Hier ook een slachtoffer.
Apple Watch series 2 met WatchOS 6.2.8 en een iPhone 8 met IOS14.
Lijkt heel sterk een probleem in de Fitness/conditie app.
Hopelijk komt er snel een bugfix uit. Tot die tijd maar even Strava weer gebruiken.

Verder pakt hij mijn rusthartslag niet meer goed, heb vannacht 3 meldingen van onder de 40 (laagste was 36) alleen de rusthartslag staat nog gewoon op 46.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Met mijn Watch 3 jaren geleden had ik hetzelfde, ik kon mij niet herinneren dat ik ergens tegenaan gestoten was. Ik had inboedelverzekering gebeld met de vraag of dit gedekt was, ze zeiden dat dit alleen gedekt is als hij binnen in huis gevallen was.Robert1989 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:41:
[Afbeelding]
Uiteindelijk toch maar naar Apple gebeld om hem te laten repareren, na uitgelegd te hebben dat ik mij niet kon herinneren dat ik hem nergens tegenaan gestoten had, heb ik hem opgestuurd want ik wilde hem toch laten repareren. Uiteindelijk werd de Watch toch vervangen onder garantie
Idd, aantonen die hap en indien nodig Apple met een stok slaan.The Inquisitor schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:57:
Niet mee eens, want de klachten komen vooral van mensen die geüpgrade hebben. Dus geen nieuwe bezitters, maar juist degene die de Watch al kennen én er al jaren mee lopen.
Maar goed, het is speculatie totdat het echt getest is.
Heb zelf op mijn watch serie 5 op precies dezelfde plek zo'n krasje. Ook geen idee hoe dat is ontstaan. Al denk ik zelf dat het met de kwaliteit van het glas wel goed zit. Heb mn watch veel vaker gestoten en daar is dan weer niks van te zien.Robert1989 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:52:
[...]
Ik ga er vanuit dat het is gekomen na een stootje tegen mijn bureau aan.. Kwam er vanavond pas achter toen ik de watch op de oplader ging plaatsen voor de update. Het is iig niet dat de watch ergens hard tegen aan is gekomen of tegen iets keihards. Schrok er daarom ook een beetje van dit is sinds de watch serie 0 mijn eerste met schade.
Hier is de batterijduur na de update ook slecht, haal regelmatig het eind van de dag niet (terwijl ik normaal aan het eind van de dag rond de 50% zat).Chiron schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:07:
Na de update naar watch os 7 is de batterijduur hopeloos, aan het eind van de dag is ie al leeg. Nu maar even helemaal unpaired en opnieuw gekoppeld en een backup teruggezet.
Wat me wel opvalt is het volgende.
Ik had altijd Wifi uitstaan maar ik zie nu regelmatig dat Wifi automatisch weer op de Watch (series 4) aangezet wordt. Check nu ieder uur moet het dus regelmatig weer uitzetten. Heb all bekende netwerken op de Wifi al verwijderd maar het blijft voorkomen. Ook de update naar 7.0.1 heeft hier geen verbetering gebracht. Ik weet niet of dit de oorzaak van de slechte batterijduur is maar vindt het wel opvallend.
Ik had met os6 op mijn series 5 wifi altijd aan staan. Normaal ging mijn batterij 2 dagen mee (als ik geen gekke dingen doe). Na het opnieuw pairen heb ik het idee dat ie wat minder snel leeg gaat, maar dat weet ik vanavond pas echt.Droopy80 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:33:
[...]
Hier is de batterijduur na de update ook slecht, haal regelmatig het eind van de dag niet (terwijl ik normaal aan het eind van de dag rond de 50% zat).
Ik had altijd Wifi uitstaan maar ik zie nu regelmatig dat Wifi automatisch weer op de Watch (series 4) aangezet wordt. Check nu ieder uur moet het dus regelmatig weer uitzetten. Heb all bekende netwerken op de Wifi al verwijderd maar het blijft voorkomen. Ook de update naar 7.0.1 heeft hier geen verbetering gebracht. Ik weet niet of dit de oorzaak van de slechte batterijduur is maar vindt het wel opvallend.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Heeft dit niet te maken met deze terugroepactie?Ping83 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:09:
[...]
Met mijn Watch 3 jaren geleden had ik hetzelfde, ik kon mij niet herinneren dat ik ergens tegenaan gestoten was. Ik had inboedelverzekering gebeld met de vraag of dit gedekt was, ze zeiden dat dit alleen gedekt is als hij binnen in huis gevallen was.
Uiteindelijk toch maar naar Apple gebeld om hem te laten repareren, na uitgelegd te hebben dat ik mij niet kon herinneren dat ik hem nergens tegenaan gestoten had, heb ik hem opgestuurd want ik wilde hem toch laten repareren. Uiteindelijk werd de Watch toch vervangen onder garantie. Na wat research bleek dat bij meerdere mensen hetzelfde gebeurde. Wellicht is dit toch een productiefout geweest waar Apple geen publiciteit heeft gegeven.
https://support.apple.com...am-apple-watch-series-2-3
Volgens mij wordt het scherm niet gerepareerd, maar krijg je een nieuwe mee. (Mijn ervaring bij CARD Services)
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Ik heb inderdaad destijds een nieuwe ontvangen.
Misschien kunnen degene met schade nog snel ff Apple Care afsluiten, dit kan binnen 60 dagen na de aankoop. Kost wel €99 en €65 eigen risico maar toch iets goedkoper dan het scherm te laten vervangen.
Kosten voor service buiten garantie
Apple Watch Series 6 GPS Aluminium - € 327,10
Ik had hetzelfde probleem, opnieuw pairen van de watch met de iPhone lijkt te hebben geholpen (tip die ik op verschillende fora tegenkwam)Droopy80 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:33:
[...]
Hier is de batterijduur na de update ook slecht, haal regelmatig het eind van de dag niet (terwijl ik normaal aan het eind van de dag rond de 50% zat).
300euro lijkt mij een prima prijs maar ik vraag mij af of de software ondersteuning nog steeds 3 jaar is.
De AW3 kwam in september 2017 op de markt en wordt nu nog steeds ondersteund. Die valt dus in de drie jaar periode. Mijn vermoeden is dat dit langer zal zijn aangezien ze deze nu nog in het assortiment hebben. Ik kan me niet voorstellen dat als je nu een AW3 koopt, je straks in september 2021 te horen krijgt dat ie niet ge-update kan worden naar watchOS8.Paperbag24 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:12:
Ik ben toch voor een nieuw in doos Apple watch 5 44 mm gegaan Nike editie.
300euro lijkt mij een prima prijs maar ik vraag mij af of de software ondersteuning nog steeds 3 jaar is.
[ Voor 14% gewijzigd door turkeyhakan op 25-09-2020 13:46 ]
:strip_exif()/f/image/JfoeYWE0wln80XuT34s8xxc6.jpg?f=fotoalbum_large)
Links(zwart) de 40mm en rechts(grijs) de 44mm (S/M vs M/L)
Even kijken op welk gaatje je huidige sportband het lekkerste zit.
Bron: https://www.iculture.nl/tips/apple-watch-bandjes-passen/
©2004
turkeyhakan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:46:
Verder is het opladen echt iets waar je rekening mee moet houden (alsof we niet genoeg apparaten hebben die opgeladen moeten worden).

iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:30:
[...]
De AW3 kwam in september 2017 op de markt en wordt nu nog steeds ondersteund. Die valt dus in de drie jaar periode. Mijn vermoeden is dat dit langer zal zijn aangezien ze deze nu nog in het assortiment hebben. Ik kan me niet voorstellen dat als je nu een AW3 koopt, je straks in september 2021 te horen krijgt dat ie niet ge-update kan worden naar watchOS8.
Pin me er niet op vast he.Paperbag24 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:11:
Afgaande op wat jij verteld en de serie 3 kan ik er 3 jaar ondersteuning op verwachten dat stelt mij wel wat gerust.
[...]
In ieder geval hoop ik dat mijn AW4 nog minimaal twee rondes mee gaat.
Nee hoor zeker niet.meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:21:
[...]
Pin me er niet op vast he.
In ieder geval hoop ik dat mijn AW4 nog minimaal twee rondes mee gaat.
Wel fijn dat ik hier mijn ervaring kwijt kan
Hij komt morgen ik denk dat deze iets sneller is dan de serie 0 die ik had.
Mijn oude 4 was al een dag een nacht verschil met de 0, laat staan de 6Paperbag24 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:45:
[...]
Nee hoor zeker niet.
Wel fijn dat ik hier mijn ervaring kwijt kan![]()
Hij komt morgen ik denk dat deze iets sneller is dan de serie 0 die ik had.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Eens! Apple Watch = Apple Watch toch?THE_BASE schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:42:
Sorry hoor, maar blijf het vervelend vinden dat er een algemeen topic is waar over Apple Watch wordt gepraat en een separaat topic waarover Apple Watch Series 6 (of SE) wordt gepraat. Loopt helemaal langs elkaar heen, wie dit bedacht heeft...
Het is nu een grote bende overal staat wat 🤐THE_BASE schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:42:
Sorry hoor, maar blijf het vervelend vinden dat er een algemeen topic is waar over Apple Watch wordt gepraat en een separaat topic waarover Apple Watch Series 6 (of SE) wordt gepraat. Loopt helemaal langs elkaar heen, wie dit bedacht heeft...
ja, er zijn nu 4 topics voor AW, Dit topic, een AW6 topic, een AWSE topic en het WatchOS7 topic. Echt apekool dit.THE_BASE schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:42:
De bulk van de vragen gaat op voor alle AW's...
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Bedankt voor deze pol. Ik had al in een eerder bericht aangegeven dat ik liever alle topics samengevoegd zie worden en blijkens de voorlopige uitslagen is vrijwel iedereen het daarmee eens.Tinusvolkel schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:58:
Poll: topics samenvoegen?
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Hopelijk wordt er gehoor aan gegeven.
Hier werd er al even over gesproken, iOS Feedback
Daar past die discussie wat meer dus laat je vooral daar ook horen zou ik zeggen!
Als ik de verhalen omtrent de problemen van te weinig geheugen (8Gb) en het update naar watchOS 7 mag geloven. Dan zou ik er niet blind op varen...Paperbag24 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:11:
Afgaande op wat jij verteld en de serie 3 kan ik er 3 jaar ondersteuning op verwachten dat stelt mij wel wat gerust.
[...]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Pas als ze de aankondiging doen weet je het zeker, maar het zou Apple onwaardig zijn als ze de S3 nog een jaar officieel in de verkoop houden en dan volgend jaar geen update meer zouden geven.TheKerremenke schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:49:
[...]
Als ik de verhalen omtrent de problemen van te weinig geheugen (8Gb) en het update naar watchOS 7 mag geloven. Dan zou ik er niet blind op varen...
De verhalen over de update problemen vind ik overigens overdreven. Ik had zelf ook ruimte te kort, maar met een reset en backup restore was het vrij snel verholpen en de update draait tot nu toe soepel en stabiel op mijn S3
Die update probleem heeft enkel te maken dat watchOS de beschikbare vrije ruimte niet daadwerkelijk vrij houd maar vult met cache en whatnot.TheKerremenke schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:49:
[...]
Als ik de verhalen omtrent de problemen van te weinig geheugen (8Gb) en het update naar watchOS 7 mag geloven. Dan zou ik er niet blind op varen...
Er is ook geen mogelijkheid om data te purgen om zo vrije storage te creëren.
Het is dus niet zo dat watchOS 7 te groot is voor de 8GB van de S3.
Zou het dan toch binnenkort gebeuren en wij ook de e-Sim voor Apple Watch krijgen?
Ben je zo naar binnen gelopen? De laatste dagen zijn ze nergens op voorraad namelijk. Ik zoek ook een SS 44mm...EvertG schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:31:
Wat me vandaag opviel, en wellicht zegt dit helemaal niets, maar ik heb vandaag in Duitsland een roestvrijstalen Apple Watch gekocht. Thuis toch maar AppleCare aangeschaft en nu viel het me op dat op de pagina van de in Nederland gehanteerde service-prijzen: https://support.apple.com/nl-nl/watch/repair/service/pricing bij Apple Watch 3 t/m 5 alleen service-prijzen van de aluminium en de Nike versie staan, maar bij de Apple Watch 6 ze ook de roestvrijstalen, titanium en Hermes-modellen vermelden.
Zou het dan toch binnenkort gebeuren en wij ook de e-Sim voor Apple Watch krijgen?
Ja, nadat ik eerste op de Duitse Apple site gekeken had in welke store ze “verfugbar” waren. Het was wel een gouden versie, 40 mm, voor mijn vrouw maar in Keulen waren die op voorraad. Zojuist zag ik dat deze al in meerdere winkels in Duitsland op voorraad zijn. Als ze op voorraad zijn kun je ze ook online kopen en een tijdslot kiezen om hem af te halen in de winkel. Gaat prima.pdavie2311 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:43:
[...]
Ben je zo naar binnen gelopen? De laatste dagen zijn ze nergens op voorraad namelijk. Ik zoek ook een SS 44mm...
ik ook! Thanks.TheKerremenke schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:07:
Als je op Ali zoekt naar Woven Single Loop Strap dan kom je ook de braided single loop tegen. Echter stukken goedkoper dan de €100,- die Apple vraagt. Ik heb er nu twee besteld om te kijken hoe die bevallen. (2 verschillende kleuren en maten)
Bing
Ik ben nieuwsgierig naar je bevindingen. Al denk ik toch dat ik uiteindelijk voor de variant van Apple ga ivm de kwaliteitTheKerremenke schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:07:
Als je op Ali zoekt naar Woven Single Loop Strap dan kom je ook de braided single loop tegen. Echter stukken goedkoper dan de €100,- die Apple vraagt. Ik heb er nu twee besteld om te kijken hoe die bevallen. (2 verschillende kleuren en maten)
©2004
Dat begrijp ik heel goed. Een optie die ik nog achter de hand houd.hk12nl schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:57:
[...]
Ik ben nieuwsgierig naar je bevindingen. Al denk ik toch dat ik uiteindelijk voor de variant van Apple ga ivm de kwaliteit
Serieus????turkeyhakan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:46:
Ik heb mijn watch geretourneerd. Is toch niet helemaal wat ik zoek. Waarschijnlijk OS 7 gerelateerd, maar ik had al diverse reboots gehad. Verder is het opladen echt iets waar je rekening mee moet houden (alsof we niet genoeg apparaten hebben die opgeladen moeten worden).

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Dat zo een flut ding soms wel een week mee gaat op een volle batterij zegt meer iets over de halfbakken werking van voornoemde flut ding en totaal niets over de batterijduur van een Watch.
Vooral gezien het feit dat een Watch makkelijk 40 uur op 1 lading mee kan gaan wordt over het hoofd gezien.
Aangezien iedereen dagelijks doucht, is je Watch voor 15 minuten aan de oplader ophangen niet iets waar de gemiddelde klager op komt.
Zo zijn er nog talloze voorbeelden dat je even tijd hebt om je Watch bij te laden waardoor die weer enkele uren langer mee gaat.
Goed nieuws, de topics gaan samengevoegd wordenDonstil schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:42:
Ja het is een rommeltje inderdaad.
Hier werd er al even over gesproken, iOS Feedback
Daar past die discussie wat meer dus laat je vooral daar ook horen zou ik zeggen!
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Beide 🥴
Figuurlijk bedoeld, om mijn rant kracht bij te zetten.
Ik moet hierop terugkomen, watch is na 14-15 uur gewoon leegTomba schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:27:
[...]
Wat balen zeg, mijn S5 lijkt juist veel langer mee te gaan! (Nu nog 71%, rond 7.30 van de lader gehaald en dat met AOD aan) De watch voelt ook sneller aan
Echt super irritant, deze bug is niet gefixt met WatchOS 7.0.1. Snap niet dat dit door de QC gekomen is. Speelt dit GPS probleem ook op de S6 of alleen de S5 en jonger?Tomba schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:44:
[...]
Fudge, hier ook! S5 icm iPhone 8+ op IOS 14... Buggy buggy Apple!
[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 26-09-2020 16:57 ]
Bij 7.0 heb ik het 1x per dag gehad
Yes!!!Kassad schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:22:
Goed nieuws, de topics gaan samengevoegd wordende feedback heeft geholpen
Wat goed nieuws!Kassad schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:22:
[...]
Goed nieuws, de topics gaan samengevoegd wordende feedback heeft geholpen
Bedankt voor je bericht. Dan blijf ik geduldig wachten op de volgende update.S023 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:42:
Een AW 3 icm met 7.0.1 is echt een ramp. Heb vandaag al 8 reboots ofzo gehad. Wel elke keer in de auto, dus waarschijnlijk gaat het mis als er ook en bluetooth verbinding met de auto is.
Bij 7.0 heb ik het 1x per dag gehad
Een reboot per dag is meer dan genoeg
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie
En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie