Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

Inleiding:

Nu Apple de watch officieel heeft aangekondigd en de pre-orders (buiten Nederland) zijn gestart is het tijd geworden voor het tweede deel in de Apple watch Ervaringen & Discussie reeks. In dit topic bespreken we de verschillende versies van de Apple Watch, de release van de Apple Watch en de eerste ervaringen rond de Apple Watch.

Uitvoeringen:

De horloges uit de Sport-collectie zijn vervaardigd van licht geanodiseerd aluminium in zilver en spacegrijs. Het display wordt beschermd door gehard Ion-X-glas. En de bijpassende bandjes van fluorelastomeer zijn verkrijgbaar in vijf verschillende kleuren.

De horloges uit de Apple Watch-collectie hebben horlogekasten van gepolijst roestvrij staal en spacezwart roestvrij staal. Het display wordt beschermd door saffierkristal. Voor deze collectie is er een assortiment met drie verschillende leren bandjes, een schakelarmband, een Milanees bandje en een bandje van hoogwaardig fluorelastomeer.

De Edition-collectie bevat acht uniek stijlvolle versies van Apple Watch. Elk exemplaar is voorzien van een horlogekast van 18-karaats goud dat door onze metallurgen is ontwikkeld tot een metaal dat tweemaal zo hard is als standaardgoud. Gepolijst saffierkristal beschermt het display. En een prachtig ontworpen bandje vormt de perfecte aanvulling.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Gereserveerd

quote:
matthijst schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:35:
Aangezien vanaf dit topic de "echte" ervaringen gepost worden (eerdere ging vooral over de release), hierbij mijn ervaringen met passen in de Apple Store Oberhausen. Teksten wat aangepast en uitgebreid.

Ik had een afspraak gemaakt, maar je kon ook gewoon naar binnen lopen en in een korte rij aansluiten (man of 5 maximaal). Je kan dan kiezen uit een aantal watches die je wilt passen, ze hadden geen haast dus ik kon vragen wat ik wilde leek het.
Ze leken alle varianten te hebben, op de Space Black Watch en de Editions na.
In de winkel is ook een grote case met alle modellen erin (Space Black en Edition zitten hier wel in, zijn dus wel te bekijken).

Space Black en RVS. De Space Black is dus niet echt pikzwart, meer donkergrijs.
[afbeelding]

42mm met leren bandje van boven, wel mooi strak om de pols.
Ik had hier trouwens de kleine variant van het bandje om, omdat de grote die er eerst aan zat te lang was: deze kwam onder het horloge door terug en eindigde bovenop het display. Ik gok dat er nog een cm of 4 over was, dus mochten je polsen niet al te groot zijn, dan heb je aan de kleinste band genoeg.
[afbeelding]

Een nadeel van het leren bandje, is de onderkant die er wat lomp uit ziet:
[afbeelding]

Een foto van de 42mm met eigen horloge en een 42mm zwarte Sport. Ze lijken niet even groot, maar dat komt doordat de sportwatch plat op tafel ligt en de RVS omhoog staat (door het bandje dat niet plat kan):
[afbeelding]

38mm bij mij om mijn pols. NB: hij lijkt hier beter te passen dan in werkelijkheid, ik denk doordat de camera er zo dicht op zit (zie foto hierboven, zelfde effect). De store medewerkster en m'n vrouw vonden het allebei een damesmodel:
[afbeelding]

38mm bij m'n vrouw, 145mm polsomtrek:
[afbeelding]

Sport band 42mm. Ik had het vooraf op andere foto's ook al gezien, en in de praktijk blijkt dat te kloppen: de band sluit niet echt lekker aan aan de boven- en onderkant (als je er van bovenaf op kijkt):
[afbeelding]

De RVS Watch van een afstandje, dit was voordat ze de band strak genoeg had gemaakt (wat trouwens seconden werk is):
[afbeelding]
Heb je hem eigenlijk alleen mogen passen of mocht je ook de Software even "in"?

quote:
matthijst schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:53:
Ze hadden er een losse naast waar je mee mocht klooien :)
Die ik kon passen waren "uit".
Mm dat is dan weer jammer.

Ik kwam op MacRoumors dit filmpje tegen.
Milanese loop op een Zilveren sport.

Ineens ben ik echt blij met mijn keuze voor de zilveren sport. Staat er goed naar mijn mening en eigenlijk storen die twee kleine Chrome stukjes totaal niet.

Ik haal er een loop bij in ieder geval :)

quote:
lux schreef op zondag 12 april 2015 @ 00:37:
[...]

160-170mm afhankelijk waar je meet
Een omtrek is toch altijd de zelfde afmeting?

Leuke foto's trouwens. En Dusseldorf is idd een mooie store. Ik ga er altijd heen bij releases ipv oberhausen.

Kolere he 1 miljoen bestellingen op dag 1 is toch wel indrukwekkend. Daar deed Android Wear een jaar over 8)7

Donstil wijzigde deze reactie 13-04-2015 20:39 (4%)

Ik snap de drang naar een rond horloge niet zo.
Er zijn toch ook zat rechthoekige mooie horloges? Ook de mooie merken maken die dingen.

Ja of bedoelde je deze

Twee jaar geleden als concept geรฏntroduceerd. Nooit gefabriceerd helaas.

Donstil wijzigde deze reactie 13-04-2015 21:10 (37%)

quote:
ASNNetworks schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:13:
Die Kairos bedoelde ik ja, die van Donstil heb ik idd 2 jaar geleden ook gezien, maar was enkel een mockup. Die van Kairos komt (zo ver het lijkt) ook echt op de markt.
Eerst zien dan geloven.
Ze roepen al een hele tijd dat de Kairos watch er aankomt toch?

quote:
SJOEยฎDO schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:22:
Ik ben afgelopen zaterdag even naar Oberhausen op en neer geweest voor een kennismaking met de Apple Watch :)

Hierbij voor de liefhebbers mijn hands-on verslag:
http://cl.ly/1R363S0A1O2S

[afbeelding]
Leuk. Mooie foto's ook (eerste drie vooral)
En goeie baard trouwens :)

Wat vonden de mensen die hem al in het echt gezien hebben eigenlijk van het schermpje?

Ik lees op MacRumours toch wel mensen die het niet zo heel mooi vonden of mensen die er vaag over doen (en dat betekend op een forum vol Fanboys hetzelfde :P )

Voor wie niet genoeg foto's ziet.

Meer dan 100 foto's in een verzameling.
http://smartwatch.me/t/he...ions-colors-and-sizes/884

quote:
kmf schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 07:04:
https://support.apple.com/en-us/HT204666

Oh! Apple watch heeft dus WEL continue hartslagmonitoring! Waar is de bestelknop?
Continu? Nou laten ze dat dan maar een optie maken, kan me voorstellen dat dit best wat stroom kan kosten.

quote:
kmf schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:10:
YouTube: Apple Watch - Will It Scratch?

Je moet je trui van schuurpapier maar thuis laten....
Gelukkig maar dat het geen Truien weer meer is dan.

Ik draag nu een jaar een Pebble Steel en daar zit geen krasje op, mijn horloge komt met niets in aanraking wat hem zou kunnen krassen.

SaffierGlas is op papier natuurlijk mooier maar ik vind het persoonlijk wat overrated voor een dergelijke Gadget. Super handig op een horloge wat tientallen jaren mee moet gaan natuurlijk maar zolang ga ik een RVS Apple watch in ieder geval niet gebruiken.

quote:
kmf schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:10:
Zo'n ionX scherm kan al tegen krasjes van metaal. Enkel zand is steviger. Maar een horloge is veel beter beschermd dan een telefoon, dus...

Ik wil wel weten of ie een schuur tegen baksteen/ beton overleeft. De kans dat je met je horloge langs een muur komt is natuurlijk wel groter.

Ik heb een fitbit met een plastic scherm. Die zit dus wel onder de krassen vanwege het gebruik (toch sport)
Ja heb je dat vaak?
Ik kan mij de laatste keer niet meer herinneren dat ik een horloge echt beschadigd heb door eigen toedoen.

Ik denk dat de laatste keer was toen ik werd aangereden op de scooter (wat dus weer niet mijn schuld was) 15 jaar geleden :)

quote:
SC4RF4C3 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 00:48:
Ben erg benieuwd hoe de accuduur wordt ervaren..ik heb al een iphone wat ik elke nacht aan een stopcontact moet hangen, nu ook een watch ben ik bang?
Dat wordt het sowieso wel idd.
Ik laad nu mijn iPhone, iPad (om de dag) en Pebble op.

De Pebble valt weg dus kan ik mooi mijn watch laden.

Donstil wijzigde deze reactie 24-04-2015 12:11 (17%)

Nou nou ik heb hem hoor :)
Werd om 14:00 gebeld door de Huifkar dat hij was aangekomen (Samen met een 42mm RVS model, iemand van hier?)

Eerste reactie nadat ik de prachtige doos open had gemaakt was gematigd positief.

Ook de sport heeft een prachtige afwerking maar weegt wel heel erg weinig. Ook valt het rubberen bandje mij wat tegen, het is prachtig flexibel rubber maar het oogt wat goedkoop. Ik denk dat ik dit bandje niet lang en veel zal gebruiken.

De eerste software ervaring is prima. Koppelen gaat uitmuntend snel maar dan komt de eerste tegenslag. De watch bevat geen Nederlands, nu is dat niet echt een probleem want ik beheers Engels prima maar omdat hij geen Nederlandse weergaven kent is er dus ook geen Nederlandse Siri aanwezig. Iets wat met het reageren op berichten toch wat onhandig is.

Verder valt eigenlijk direct de tapticFeedback op. Dat vind ik nog het vernuftigste van het horloge wat ik tot nu toe ontdekt heb. Het is echt iets anders dan de TrilMotor van bv een Telefoon/Pebble/Moto360/enz, het beste is het nog te omschrijven als een elektrisch schokje zonder dat het "pijn" doet.

Edit: ik zie nu dat de nieuwe Multicollor Emoijs uit 8.3 ook niet werken. Dit icm geen Nederlandse Siri doet een beetje vermoeden dat Watch os 1.0 op 8.2 gebaseerd is.

Edit:
Ik heb een pols omvang van 215 mm en pas het horloge prima op het laatste gaatje. Zit precies zoals ik mijn horloges altijd draag. Niet te los maar absoluut niet strak. Wel is omdoen even wennen, de sluiting voelt verkeerd om.

Donstil wijzigde deze reactie 24-04-2015 18:09 (19%)

quote:
kmf schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 18:24:
[...]

Kan je een keertje langs ikea fietsen en even kijken of de watch ook draadloos op te laden is met de qi-charger? Een draadloze oplossing is natuurlijk wel zo handig op het werk en zo.

YouTube: Apple Watch magnetic charger is Qi friendly!
Nee dat gaat helaas niet, ik heb geen fiets namelijk :)
Ik moet nog wek ergens een QI charger hebben. Ik kom daar op terug.
quote:
JFS schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 18:22:
Geen NL siri? Heb je wel iOS 8.3?
Uiteraard, heel de Nederlandse taal is niet te vinden op het horloge.

quote:
kmf schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 18:29:
[...]

Hoe wil je dan die workout app groen krijgen? :/

;)
Ik loop hard :)

Edit: nou althans, ik loop wel eens hard.
Edit2: nou ik bedoel eigenlijk, ik loop wel eens harder dan dat ik normaal over straat loop. Hard is misschien wat overdreven 8)7

Donstil wijzigde deze reactie 24-04-2015 18:31 (31%)

Net gebeld via het horloge dat werkt wel echt heel goed. Had ik niet echt verwacht. Speakertje doet het top.

HartSlag werk ook prima. Als ik nu "Glances" open zie ik dat hij 5 minuten geleden voor het laatst mijn hartslag heeft gemeten :)

quote:
cardwizard schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:05:
[...]

Nu wil ik hem ook...... :)

42 of 38mm ?

Had mij nog zo voorgenomen er niet aan te beginnen , maar nu ze "beschikbaar" zijn denk ik er toch weer anders over , blijf dat Apple spul te leuk vinden

Is de watch erg traag of valt het mee?
42mm maar vind ik al kantje boord. Had van mij wel 45mm mogen zijn.

Watch is best traag ja. Net geprobeerd het weer te bekijken en na een goeie 30 seconden (met 4 g dekking) er maar meer opgehouden :D

Ook mis ik de Pebble stiekem Al een beetje.
Ik krijg best wat notificaties en gebruikte mijn Pebble echt als een filter. "Even snel kijken" wat het is en door.

Dat gaat nu niet meer. Horloge klakt wel (is dus niet echt trillen) maar je moet dus echt die "Kijk" beweging maken anders springt het scherm niet aan. Maar ALS het scherm aanspringt door de beweging (is helaas niet altijd het geval) zie je dus eerst het logo van de App, dan een animatie en dan het bericht. Kost je steeds 2sec.

quote:
Leuk topic! Geeft toch een beter beeld vind ik altijd.

Ik heb mijn foto's ook even gepost. Kreeg gelijk commentaar over mijn Armhaar :)

quote:
matthijst schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 20:45:
[...]

Scheren die Amerikanen hun armen ofzo 8)7
Kreeg het ook al daar:

"nice to see Sassqwatch tried on the Apple Watch?"
Haha Sassquath ook :)

Ik had al gereageerd, echte mannen scheren hun armen niet.
Ooh en er was er ook nog een die een opmerking maakte over mijn "trui". Althans het is geen trui maar een OnePiece alleen dat zien ze natuurlijk niet :)

Nou dat is lastig uit te leggen. Is even gewenning denk ik.

Ik heb het zojuist iets van 40x gedaan om te filmen wat ik bedoelde maar gaat nu telkens goed.

Edit:

Dit dus :

Of staan:

(Erg lastig te filmen uit je eigen perspectief)

Hij gaat net wat laat aan. En dat merken jullie misschien niet maar als Pebble gebruiker welk schermpje altijd aan was is het wel even wennen.

Dit is ook jammer trouwens. Zowel iMessage en Whatsapp laten geen foto's zien

Als ik iets voor iemand moet uitproberen? Laat het me maar weten.

Wie of wat zou met "Overig" bedoeld worden :)

Ik heb de helderheid nu op Maximaal gezet. Dat raad ik iedereen aan. Schermpje is echt veel mooier geworden :)

Accu is trouwens nog op 37% na een middag/avond spelen ermee.

Donstil wijzigde deze reactie 24-04-2015 22:36 (82%)

quote:
henkna schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:19:
@donstil Hoe beoordeel je de kwaliteit van het aluminium? Ben erg in dubio over zilver of space grey.
Voelt het materiaal enigszins 'premium'? Of maar doorsparen voor de SS?
Vind ik lastig want heb geen SS gezien.
Ik denk eerder dat het de vraag is of de SS meer premium is dan deze.

Het zit allemaal weer zo goed in elkaar als we van het huidige Apple verwachten maar ik vind hem als horloge wat goedkoop ogen, zeker met de rubber band die ik er nu nog om heb.

Mijn vriendin zei bv gelijk "Wat een goedkoop ding zeg" :P

Ik denk dat de Milanese band die ik er voor gaat kopen hem wel uit het slop van "Smartwatch" kan trekken en daarom verwacht ik dus ook dat als je een SS koopt met daarbij gelijk de Milanese loop of schakel armband dat mensen het dan echt zien als Horloge. En niet als Gadget/speelgoed/smartwatch

quote:
matthijst schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:32:
Die vertraging is idd een tikkie te lang, maar lijkt wel goed te werken in dat filmpje :)
Zag net op Macrumors een filmpje van de KITT app, Nightrider...
edit: lees dat geluid van die app uit de iPhone komt, das wel flauw.
Haha ja die zag ik ook voorbij komen.
Deed me denken aan die "Kijk ik drink een biertje leeg" iOS app rommel toen de AppStore net bestond.

Dat soort apps laat je 1x aan je vrienden zien, dan lopen ze of weg of vinden het leuk voor die ene keer 8)7

@readytoflow Yw.
quote:
Jopth schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 23:07:
Net gezien dat het op een IKEA lamp met Qi niet werkt, ben benieuwd pf ander laders wel werken.
Ik heb mijn QI lader aan een vriend gegeven welke een Nexus 5 heeft.

Die neemt hem binnenkort even mee zodat ik het Ff kan proberen.

quote:
LoneWolf schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 11:26:
@ donstil, als je een berichtje binnen krijgt, gaat dan het scherm wel gelijk aan, of voel je dan alleen de trilling, en gaat scherm pas aan als je kijkt?

Hier ook een pebble gebruiker (die ook een time heeft gebacked) maar nog erg twijfelt
Nee het scherm gaat echt pas aan als je kijkt.
Het grootste minpunt voor mij na anderhalve dag gebruiken.

De rest stijgt wel echt boven de Pebble uit trouwens. De interactie met berichten is een heel stuk groter en ik zie mijzelf straks met Nederlandse Siri al antwoorden. Lijkt mij ideaal.

Bellen werkt ook echt top trouwens. Zat gister even te gamen op de Xbox One, werd gebeld. Neem op via de watch maar speel gewoon door. Andere partij merkte daar helemaal niets van.

Ik denk wel dat er echt iets anders moet gebeuren met de Apps op de watch, er moet een developer opstaan die daar echt iets unieks mee doet.

Gister even mee zitten spelen maar dat zie ik totaal niet slagen in de huidige vorm.

Yelp! Openen > laden > restaurants in de buurt > laden > restaurants in de buurt zien op een klein schermpje.

Of Movist openen > laden > trending movies > movie gekozen > laden > "open in app for more information about [movie titel]" 8)7

quote:
jip_86 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 11:46:
Dat zijn nu juist de scenario's waar je een smartphone voor hebt 8)7
Ja precies maar de watch wil dat ook doen en dat is naar mijn mening helemaal niet nodig.

Ik ben benieuwd of dat het idee blijft of dat het langzaam evolueert naar iets wat de Pebble eigenlijk al is. Dus gewoon een extra scherm voor notificaties maar dan als pluspunt dat reageren kan.

quote:
sww89 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:20:
Dat is correct en tevens juist. Ik zat de OMT Special terug te kijken en daar bleek dat dicteren wel in het Nederlands mogelijk is? Donstil kun jij dit bevestigen?
Jup dicteren werkt idd.
Als ik dit doe als ik Bv op een bericht reageer dan krijg je na het inspreken van je bericht de mogelijkheid dit te versturen als audio of als tekst.

Is een goeie tijdelijke optie tot Siri werkt.

quote:
Dannydekr schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:36:
[...]

Wel frapant dat NL nog totaal niet aanwezig is. Ik vermoed dat Apple dus Nederland echt op een laag pitje heeft staan en dat er dus geen NL release op de zeer korte termijn zal zijn (dan zouden er immers nu al AW geproduceerd moeten worden met de juiste software lijkt me).

IK verwacht dat de AW pas in september in Nederland te krijgen zal zijn.
Precies, Apple is geen bedrijf wat een product uitbrengt wat je thuis uit de doos gelijk moet updaten, daardoor kun je idd wel concluderen dat de watch release hier niet aanstaande is.

En waarom zouden ze ook? Hij is in het buitenland niet aan te slepen.
Als ze er nu landen bij gooien kost ze dat alleen maar meer distributie maar levert ze geen extra cash op.

quote:
B2 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:56:
[...]

Dicteren werkt inderdaad goed, net ook even uitgeprobeerd met een aantal iMessages.
Wat ik alleen vreemd vind is dat ik niet bij elke iMessage een notificatie krijg, terwijl op de Mac, iPhone en iPad wel een ping te horen is.
Telegram eigenlijk net zo, soms lijkt er een (oude) message als notificatie door te komen, maar meestal niet.
Dat laatste merk ik ook idd, ik heb al meervoudig iMessage berichten ontvangen die ik al gelezen had.

Geluid merk ik niet trouwens, ik heb alleen de trilling aanstaan namelijk.

Edit: op jou foto lijkt hij niet klein naast dat andere horloge maar hier om mijn pols had het wel wat groter gemogen.
quote:
sww89 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:47:
[...]

iOS 8.3 met NL siri volgde ook vrij rap op iOS 8.2. En de build die nu op de AW staat kan ook al enkele weken oud zijn?
Absoluut maar zolang "wij" nu geen 8.3 op de watch krijgen kunnen de Nederlandse horloges nog niet geflashed worden.

Ik denk persoonlijk dat het nog wel even kan duren.

De eerste iPad kwam hier ook pas na 4 maanden op de markt en de eerste generatie iPhone kwam zelfs helemaal niet terwijl iedereen dat hier wel verwachte.

Donstil wijzigde deze reactie 25-04-2015 14:02 (4%)

quote:
B2 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:52:
Nog even over het binnen komen van notificaties, wanneer ik niet thuis ben (als in: macbook staat niet aan, niet in thuiswifi) komen de notificaties wel gelijk binnen. Het lijkt dus een soort slimmigheid te zijn....
Ooh bedoel je een "u are using it wrong" feature :)

Nou nou jongens ik heb mijn eerste bewegings doel gehaald en daarvoor een heuse onderscheiding ontvangen 8)7

quote:
Dannydekr schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:33:
Goed nieuws vanuit China :) De eerste Watchband Adapters stromen binnen en die lui krijgen hebben het weer voor elkaar gekregen; namelijk op het eerste oog niet van echt te onderscheiden. Voordeel is dat je daarmee dus ieder horloge-bandje erom kunt doen, zonder nadelige gevolgen. De adapters komen in alle kleuren van de Apple Watch, behalve goud.

Helaas zal ik ze nog niet inkopen voor de webshop, de prijs ligt nu veel te hoog (9,60 als je er 100 afneemt, 14 euro als je er 10 afneemt). Ik wacht nog op concurrentie tussen de Chinezen, ik vind een inkoopprijs van 10-15 euro veel te hoog voor een simpel klein stukje metaal.

(tenzij dit de norm zal blijven, dan moet ik er maar aan gaan geloven).

[afbeelding]
Best cool. Ik heb op Kickstarter ook een dergelijk project gesteund.

Ga eerst voor de Milanese loop, als ik daar dan op ben uitgekeken ga ik voor een eigen bandje.

quote:
Dannydekr schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 21:05:
Deze is overigens ook echt mooi, die prijs is erg redelijk (hoewel..dat is bij een 300 afname):

http://www.alibaba.com/pr...ainlesss_60216406857.html
Vind je? Ik ken dit soort Chinese bandjes wel en dat is maar zelden echt mooi.

Dit bandje doet echt afbreuk aan het design van de watch als je het mij zou vragen.

Ik deed net mijn horloge af toen hij toevallig net mijn hartslag aan het meten wat.
Behoorlijk fel in een donkere ruimte, geinig wel want ik had mij niet gerealiseerd dat dit zo werkte.

Na een hele dag gebruik, met wat demotjes aan geรฏnteresseerde zit ik net onder de 50%. Volgens mij komt het allemaal wel goed met het accu verbruik :)

quote:
matthijst schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:28:
Ben wel erg benieuwd of mensen die de watch nu hebben 'm het geld waard vinden?
Was van plan voor de Watch met Link te gaan, maar na de eerste ervaringen vraag ik me af of dat wel de moeite waard is "nu".

En waarvoor je hem precies kunt gebruiken. Ik lees op Macrumors van Amerikanen die antwoorden dicteren of bellen, maar zie mezelf niet in het openbaar tegen een horloge aanlullen eigenlijk :D
En over emails die je niet volledig kunt lezen op het horloge (verder lezen op je telefoonmelding).

Wat zijn nou de dagelijkse dingen die het horloge voor je doet? Werkt onderstaande?
- nieuw Whatsapp / Messenger bericht --> kan je die dan lezen op je telefoon (antwoorden niet denk ik?)
- nieuwe email --> lezen op je telefoon als hij niet te groot is en antwoorden door te praten eventueel, anders op je telefoon antwoorden?
- opkomende afsrpaak zien in het scherm
- muziek luisteren, maar dan komt het geluid niet vanuit het horloge? Dus muziek skippen op je horloge?
Maar dat kan je op je iPhone met dat knopje in de hoofdtelefoon en in de auto met knopje op het stuur. Dus wat is dan qua muziek nog handig op je telefoon?
- sporten / fitnesstracker. Dit lijkt me op het moment de beste/bruikbaarste functie. Vind die stappenteller in de iPhone nu ook al leuk en hartslag erbij om te sporten klinkt goed.
Even van boven naar beneden door je berichtje heen.

Vind ik hem het geld waard? Ja en nee :) alles wat hij echt goed doet doet de Pebble ook al. Dat is namelijk notificaties doorsturen. In dat opzicht zou ik nu nog voor de Pebble gaan (mits ik de watch nog niet had) maar ik verwacht wel dat de andere functies de komende weken tot bloei gaan komen, de fitnesstracker werkt voor mijn basis sport activiteiten eigenlijk al prima en als daar Nederlandse Siri bij komt kunnen we hem echt in zijn volledigheid gebruiken. Ik ben daarom zelf blij dat ik niet toch voor het rvs model ben gegaan ik kan me voorstellen dat ik dan spijt had gehad dat ik niet de aap even uit de boom had gekeken met het Sport model.

-nieuw Whatsapp/iMessage bericht kun je idd bekijken en in geval van iMessage ook beantwoorden. Je kunt al je iMessage berichten van je telefoon ook lezen trouwens en beantwoorden. Dus niet alleen de berichten die nieuw binnen komen. Dat werkt nu met dicteren al erg goed trouwens. Op de bank snel even iets inspreken gaat sneller dan opstaan, naar je telefoon lopen, enz enz.

-nieuwe email werkt eigenlijk alleen in read only en dan ook nog met de beperking dat een te lange email niet kan worden weer gegeven dan laat de watch alleen het eerste stuk zien, net zoals de Pebble eigenlijk, die laat ook alleen het eerste stuk zien.

-opkomende afspraak gebruik ik zelf niet (gebruik de agenda van iOS niet) maar werkt zover ik weet wel.

-muziek luisteren uit het speakertje van je horloge kan idd niet, wil je muziek luisteren vanaf je horloge zul je een bt Koptelefoon moeten aansluiten. Anders is het een Remote voor je iPhone. Misschien idd niet handig in de auto (stuur/radio is dan makkelijker) maar wel weer handig als me muziek afspeelt via airplay en je telefoon op de tafel ligt (wat ik altijd doe tijdens het schoonmaken van mijn woning. Als ik dan niet over de gedwijlde vloer wil lopen kan ik dus nu zappen)

-sporten/hartslag lijkt erg goed te werken. Althans de afgelopen twee dagen houd hij alles prima bij. Het is alleen wel irritant dat je na een dag lopen thuis komt en net 10 minuten op de bank zit het horloge met de melding komt dat je nu toch echt even op moet staan 8)7
quote:
Android wear app op iOS kan je straks het beste vergelijken met de Pebble app verwacht ik.

Geeft prima notificaties weer, laat je andere klokjes installeren en basis appjes maar dat is het. Werkt prima hoor maar dat wordt niet de heilige graal.

De Android Wear producten zijn goedkoper maar ook wel van een ander niveau.
Die vierkante Samsung en LG modellen van โ‚ฌ150,- zijn plastic bakjes met de uitstraling van een Kermis horloge. Die vallen voor mij dus al af.

Dan blijft de Ronde LG en de Moto 360 nog over. De LG ken ik niet goed genoeg dus die laat ik even links liggen maar de Moto 360 blijft een tof ding, het is alleen jammer dat hij op een lager afwerkingsniveau niveau staat tov de watch, het sluit allemaal net wat minder mooi aan, naadjes, scheurende backplate, korrelig scherm, enz.

quote:
B2 schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:49:
Batterijduur vind ik overigens allemaal prima mee vallen. Vanmorgen heb ik 45 minuten gelopen, en dat bijgehouden met een workout. Daarna vanmiddag nog veel notificaties gehad van Onefootball. Vanavond nog het e.e.a. aan messaging en ik zit nu op 50%.

Ik stoor mij er overigens mateloos aan dat mailtjes die binnen komen niet volledig te lezen zijn. En foto's uit een iMessage niet getoond worden. Hopelijk komt Apple op de WWDC met een 1.1 update o.i.d.
Batterij is hier ook prima. Op moment van schrijven nog iets van 60%
quote:
boefje79 schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:00:
Weet iemand een foto te vinden van de alu sport met daaraan een leather loop (die geribbelde)?

Ik kan veel combi's vinden maar die niet, terwijl dat bandje nu juist geen stalen clip lijkt te hebben en dus beter bij de alu zou passen...
Ik heb een paar Posts terug een link gepost naar meer dan 200 foto's.

quote:
boefje79 schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:20:
Weet ik en daar zie ik die combi niet in terug...of ik moet er overheen gekeken hebben...
Ooh ik zie het ja. Alleen SpaceGrey foto's met LeatherLoop.

Ik denk zelf dat Silver met Blauw of zwarte LeatherLoop wel fraai staat.

quote:
kimiferrari schreef op maandag 27 april 2015 @ 08:28:
Heeft iemand ook geprobeerd of Nederlandse Siri werkt? of ging iedereen daarvan uit, omdat er geen Nederlandse taal aanwezig was? One More Thing geeft namelijk dit aan:

"De Apple Watch wordt nog niet in Nederland verkocht en dat heeft een goede reden. De Nederlandse vertaling blijkt nog niet af. De interface is niet op Nederlands in te stellen, maar dicteren en Siri werken wel in het Nederlands."

Kan iemand dit misschien bevestigen of ontkennen?
Siri werkt niet dicteren wel.
quote:
sww89 schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:35:
Wat een onzin stukje journalistiek zonder bronnen. Misschien is de Nederlandse taal bewust achter gehouden en wel al klaar (ook een aanname). Het enige feit is dat de interface niet in het Nederlands is en een paar posts hierboven is besproken dat alleen het dicteren in het Nederlands werkt.

Je moet het denk ik zo zien. De Siri functies en talen uit iOS 8.2 zitten nu op de Apple Watch. Tot die versie was bijvoorbeeld alleen dicteren in het Nederlands mogelijk, net als op de Apple Watch nu.

Sinds iOS 8.3 werkt Siri in het Nederlands en ook de andere landen/taalgebieden die doorgaans in de tweede ronde van een Apple product launch zitten. Zal vast geen toeval zijn. 1+1=2 :Y

Of maak ik nu een grote fout?
Precies dat zal vast geen toeval zijn al zegt het niets over een Nederlandse release natuurlijk.

Blijf het toch vreemd vinden dat er geen Nederlandse interface op de watch zit (buiten Siri om).

Zelfs de eerste iPhone had met versie 1.0 al Nederlands in huis terwijl er nooit plannen waren dat ding hier te releasen.

Donstil wijzigde deze reactie 27-04-2015 13:08 (49%)

[quote]cardwizard schreef op maandag 27 april 2015 @ 20:57:
[...]

Niet dus.... De originele iPhone had geen NL taal aan boord en je kon er niet mee bellen hier , je kon de iPhone NA een jailbreak dmv vertaling in het Nederlands instellen en er ook mee bellen hier
[/quote

Je kon er wel degelijk mee bellen hier. Zeker als Amerikaan op reis.

Je had idd een Jailbreak nodig om de Simlock te verwijderen maar hij deed het out of the box prima in Europa.

Kan me natuurlijk vergissen maar dacht dacht dat de Nederlandse taal ondersteund werd. Althans ik heb ik iedergeval geen gebruik gemaakt van taal pakketten via cydia oid. (Maar misschien draaide ik hem in het Engels hoor).

quote:
kmf schreef op maandag 27 april 2015 @ 23:10:
Als je de watch om hebt en je krijgt notificaties binnen, gaat hoge iPhone dan nog aan met een preview van de notificatie? En het trillen? Als de iPhone weet dat als naar de Dutch ge offload is, dan kan ie veel energie besparen door niet het schermpje aan te zetten en ook niet te trillen. In principe kan zelfs de m7 sensor uit.
Je berichtje is een beetje onduidelijk maar als ik het goed begrijp vraag je jezelf dus af of de notificaties op de iPhone EN watch komen of alleen op de watch?

Het antwoord is op Beiden.
Het geluid van mijn iPhone staat al jaren uit (net zoals de trilfunctie) dus det kan ik je helaas niet vertellen maar het scherm gaat wel gewoon even aan.

Als je de notificaties op je wacht hebt gelezen dan zijn ze op de iPhone ook "weg".

quote:
kpr schreef op maandag 27 april 2015 @ 23:35:
Eind juni/begin juli dus in Nederland?
Klinkt aannemelijk idd.
Mits de software klaar is natuurlijk, anders zouden het zomaar landen kunnen worden waar ze de huidig ondersteunende talen spreken.

quote:
B2 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:23:
Welke apps gebruiken jullie nou dagelijks naast de standaard apps? Ik nog niet echt veel.

De watch ziet helaas ook niet dat je aan het fietsen bent, dat moet je echt als losse workout aangeven. Strava wordt daar helaas niet bij gebruikt. (Vanmorgen fietsrit woon-werk gelogd met Strava, maar Activity telde het aantal kilometers niet).
Jullie? Wij zijn de enige twee met dat ding :)

Ik gebruik welgeteld geen apps op de watch.
Gebruik hem nu echt zoals ik mijn Pebble gebruikte. Dus echt als notificatie filter. Ik laat alles op de watch binnen komen en heb de telefoon op stil.

Verder gebruik ik de hartslag monitoring, dat sport bij houd ding en de klok (Duh :p )

Helaas pakt het ding berichten van mijn moeder niet :( alles doet het maar als zij mij sms't zie ik alleen "Bericht van Moeder". Behoorlijk onhandig aangezien ze een beetje kwakkelt met haar gezondheid en ik zo moet ik dus nog steeds mijn mobiel pakken.

Maar er is ook goed nieuws. Ik kreeg namelijk net dit door gestuurd. De apps komen vanzelf :)

Ik ga ervoor

Edit: en weer verwijderd.

Donstil wijzigde deze reactie 28-04-2015 15:49 (17%)

Ik zou graag zien dat de Netflix en Plex app ondersteuning voor de watch krijgen zodat ik vanaf de pols mijn Chromscast kan bedienen.

Edit:
Met die accu zit het wel goed trouwens.
Vandaag was niet een heel drukke dag kwa notificaties (+/- 75 ontvangen. Stuk op 15 ingesproken via Watch) maar na een volle dag nu nog op 51%. In theorie zou ik er morgen dus nog zo een zelfde dag mee kunnen doen.

Donstil wijzigde deze reactie 28-04-2015 23:16 (49%)

quote:
readytoflow schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:57:
Ja, dat is waar. Al die homekit dingen straks zijn wel handig om via de apple watch te bedienen icm Siri.

Hoe gaat het inspreken eigenlijk? Ik probeer het ook wel eens met de iPhone, maar moet toch vaak correcties aanbrengen. Via de watch gaat dat minder makkelijk lijkt me?
Gaat uitstekend maar op de iPhone bij mij ook.

Goed articuleren is het sleutelwoord daarin, nu zeg ik niet dat jij dat niet doet trouwens maar ik merkte dat bij mijzelf vroeger nog wel eens waardoor hij mij niet goed verstond.

Wel is het irritant dat je van te voren als precies moet weten wat je gaat zeggen. Pauzeer je te lang dan sluit hij het af maar dat is een iOS kwaaltje want dat doet de iPhone ook.

quote:
Kijk goed om te lezen. Ik wordt ook met de dag enthousiaster rond de watch.

Welke band heb je erbij?
quote:
pposthoorn schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:43:
Impstoker bedankt voor je korte review!

Vraagje: Ik haal morgen mijn Apple Watch op in Frankrijk, heb je nog tips qua voorbereiding die ik alvast kan doen? (heb daar waarschijnlijk matig internet)
Je kunt niet echt iets doen.
Als je de Watch aanzet wil deze na het kiezen van de Taal direct verbonden worden met een iPhone.

Hier heb je internet voor nodig. Ik moest namelijk ook eerst de grens over voor ik verder kon :)
(500 meter over de grens op een parkeerplaats dat ding ingesteld 8)7 )

quote:
ook_gek schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:09:
Ik ben erg benieuwd naar hoe het scherm presteert bij direct zonlicht.
Dat valt helaas wat tegen. Het is te lezen allemaal maar het houd niet echt over.
quote:
pposthoorn schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:09:
[...]

Dat is denk ik wel een handige tip :)
Ik heb de 38mm Sport Wit (die was het snelst leverbaar :9 )
het gaat niet om het formaat he maar om wat je er mee kan.
quote:
Impstoker schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:00:
Ik heb de Milanese loop, een bijzonder mooi bandje. En de magneet waar hij mee vast zit is echt super sterk.
Ja die band wil ik er ook bij kopen zodra dat een beetje leverbaar is.

Voor nu voldoet het rubberen bandje maar echt heel fraai vind ik die niet.
quote:
readytoflow schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:46:
Kan je met de Watch dan eigenlijk ook snel buienradar openen?
Die app selecteer je dan met de kroon toch? en dan tikken of indrukken om te openen?

Gaat dat een beetje makkelijk en vlot? Of via je iPhone toch sneller?
Of is de Watch meer bedoeld als reactie apparaat? (reageren op meldingen etc..)
De apps die ik tot nu toe gebruikt heb laden behoorlijk lang helaas.

quote:
Ooh krijg je nu de mannen maat :P
quote:
B2 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:41:
[...]

Misschien zijn het geannuleerde bestellingen vanwege Freightforwarders als huifkar etc die alsnog aan 'normale' bestellingen uitgeleverd worden.

On topic, ik merk dat ik door de activity app wel meer op mijn activiteit aan het letten ben. Niet dat ik niet genoeg bewoog maar het is wel leuk om het nu inzichtelijk te hebben. Wel jammer dat fietsen niet automatisch door de Watch gezien wordt. Vooral in het begin vergat ik nog wel eens een fietstochtje aan te zetten of juist uit te zetten.

Nadeel vind ik ook wel dat een app als Strava weer geen toegang heeft tot de Activity app, maar wel weer tot de Health app op de iPhone. Nu heb ik al 3 Apple apps die mijn beweging etc bijhouden.. lijkt me ook een beetje veel :)
Haha dat heb ik dus ook. Ik Pak nu de trap (ik woon op de vijfde) ipv de lift omdat ik dan wil zien wat de iwatch registreert.

Ook is het wel leuk om zo nu en dan je hartslag te checken als je iets gedaan hebt wat wel eens een verhoogde hartslag zou kunnen genereren.

Zo zit ik dus s'avonds met 55bpm op de bank :)

Donstil wijzigde deze reactie 30-04-2015 10:54 (78%)

quote:
B2 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:27:
[...]

[pats mode]
De 'echte' watch (42mm RVS) had ik al he ;) Deze Sport is leuk voor erbij
[/pats mode]

Hij is voor een vriend van me....
Ooh de "echte" Apple Watch met dat mindere scherm erin ;) /Grappie

* *Donstil heeft een Sport maar koopt vast en zeker nog een SS zodra ze een beetje leverbaar zijn

quote:
B2 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:20:
[...]

Ik leg de watch eigenlijk elke avond op de lader, en dan heb ik nog zo'n 40-45% lading over. Mijn dagen zijn ongeveer van 6.30 tot 23.00 uur. Waarbij er genoeg bewogen wordt en genoeg notificaties binnenkomen. De grens van 18 uur zoek ik niet op.
Ja ik ook hij is telkens net onder de 50%. Als hij erboven is op moment van afdoen/slapen dan ga ik het eens een tweede dag proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Impstoker schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:56:
Ik snap het probleem sowieso niet zo goed, ik denk dat iedere avond opladen makkelijk te onthouden en doen is dan onthouden dat je iedere twee dagen of zo moet opladen: maandag, woensdag, vrijdag, zondag, dinsdag, donderdag.. enz moet opladen.

Je telefoon iedere nacht aan de lader, je Watch ernaast, 's ochtends je Watch om. Done.
Die batterij van de Watch gaat so far echt makkelijk een hele dag mee. De marge die je overhoudt is precies goed voor: een dag met een hele actieve workout met bluetooth muziek streamen naar headphones of een avondje stappen tot vroeg in de ochtend...
Er is ook absoluut geen probleem. Ding laad ook super snel op.
Gister ging ik met 45% naar bed dus dacht ik leg hem alvast even aan de lader, half uurtje later zat ik nog tv te kijken en was hij al vol.

Toen ik hem uit wilde zetten ging hij per ongeluk op Power Saving trouwens. Daar wilde hij maar niet uit zeg. Uiteindelijk maar via Internet opgezocht en bleek dat je de watch echt moest soft resetten. Rare manier van handelen
quote:
sww89 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:16:
Mag ik aan de Tweakers met een Apple Watch vragen of jullie ook (wel eens) last hebben van een stroeve kroon? Op MacRumors wordt het (in de reacties) allemaal zo overdreven uitvergroot dat ik graag de ervaringen van een nuchtere Hollander wil horen. Anders gaat het er op neerkomen dat je AW nogal wat onderhoud nodig heeft zodat vuil niet gaat ophopen wil je er >2 jaar mee doen. Ik weet niet hoe makkelijk dat gaat? De kroon van mijn huidige horloge zit ook wel eens vast. Als ik kijk in de schroefdraad dan zit er aardig wat vuil/huidschilfers/aangekoekt zweet in :9 . Maar in tegenstelling tot een AW gebruik ik de kroon van mijn horloge amper.
Mm ik heb daar absoluut geen last van, mijn horloge kan ook zo weer als een nieuw product de doos in dus misschien ben ik schoner/zuiniger dan de mensen op Macrumors ofz.

Heb verder ook geen smerig beroep (gewoon achter een bureau) dus mijn horloge komt met niets in aanraking wat tussen de kroon zou kunnen gaan zitten.
quote:
TeenieInBikini schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:53:
Even een eenvoudig vraagje - kun je een Apple Watch Sport voorzien van een Milanese bandje?
Nou het kan wel maar ze zijn nergens te krijgen :)

Kijk even op Pagina 2 . Ik heb een filmpje gepost van een Zilveren Sport met Milanese loop, vond het persoonlijk erg fraai dus zodra ik er een kan krijgen komt hij erop.

Donstil wijzigde deze reactie 01-05-2015 11:58 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Spike_wolf schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:58:
[...]

http://www.imore.com/appl...res-what-they-look#slide3
Het past prima, de vraag is alleen of je de stalen aanhechting in de aluminium kast mooi vindt.
Persoonlijk vind ik het minder vloeken dan je zou verwachten.
Met een SS staat het wel wat mooier allemaal maar ik laat hem er niet voor liggen.

Edit: Link Bracelet op zilveren sport staat trouwens ook wel.
Zie ik nu voor het eerst op echte foto's eigenlijk.

Donstil wijzigde deze reactie 01-05-2015 12:01 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Maar die band is mij persoonlijk met โ‚ฌ 500,00 te duur.
Dan koop ik liever een Milanese Loop of Leather band en volgend jaar een Sport 2 :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
J dit is behoorlijk baas. Zeker met de Milanse loop in gold.

gaat dit er alleen niet snel af? Er schijnt maar voor $6,- goud op ge komen namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Oke cool.
Ziet er goed uit :D

Acties:
  • 0Henk 'm!
Weet iemand of het mogelijk is notificaties op je watch te ontvangen als je iPhone scherm aan is?

Ik wil namelijk nog wel eens video blogs luisteren op de iPhone (in de file bv) en dan blijft het scherm van mijn iPhone dus aan terwijl ik er niet op kijk. Ik mis dan al mijn notificaties wat van de week al een keer best vervelend bleek.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nou ik heb ooit een Nano in een Horloge band gehad met de LunaTik band.

Dat design bureau komt binnenkort ook met een watch case en die ziet er best wel tof uit, zeker omdat de watch zelf toch wat klein uitvalt.

Info hier: http://epikwatch.com

Donstil wijzigde deze reactie 03-05-2015 21:11 (41%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
B2 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:26:
[...]

Eerlijk gezegd snap ik niet wat hier mooi aan is... Misschien als je een Sport versie hebt, maar nooit dat ik mijn watch in zo'n ding ga stoppen. Maar goed, smaken verschillen ;)
Ik denk dat er wel markt voor is.
het doet me erg denken aan de Casio g-shock modellen en die worden ook door velen gekocht.

Ik denk er eigenlijk steeds meer aan om er een SS bij te komen. Dan hou ik de SS kaal en voor werk/"luxere" gelegenheden en kan ik dit soort dingen doen met mijn sport model Onder zomer kleding, tijdens het sporten, enz.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik denk dat we ons daar niet zo druk over hoeven te maken. De batterij duur is ondanks de eerste verhalen prima.

Ik haal met gemiddeld tot groot gebruik de hele dag makkelijk.

De Energy staving stand is ook een beest trouwens, vannacht om 02:30 ding weg gelegd met nog iets van 15% power. Nu (11:52) werkt het klokkie nog steeds in Energy saving mode.

(iPhone 6+ ook trouwens, gister gaan slapen met nog 1% in de accu om 03:00, nu 11:53 nog steeds 1% terwijl er allemaal notificaties zijn binnen gekomen)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Er komen meerdere versies.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
cardwizard schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:30:
Ik wil beide modellen graag eens proberen , ben niet echt een voorstander van een grote klok om mijn pols namelijk , ik neig dus naar de 38mm alhoewel me die wel weer klein lijkt

Iemand al ervaring met beide formaten ?
Ik hou best van een grote klok maar dat is de 42mm absoluut niet.

Nu heb ik persoonlijk wel een grote polsomtrek (210mm) maar ook bij vrienden van me staat de 42mm prima. Heb niemand gesproken die hem in RealLife te groot vond. Ik zie nog wel ruimte voor een Watch Plus van +/- 46mm :)

Maar goed had Apple alleen een 38mm gemaakt, dan had ik hem overgeslagen. Dat is net een postzegeltje.

Donstil wijzigde deze reactie 06-05-2015 23:45 (20%)

quote:
cardwizard schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:53:
Waarschijnlijk gaat het dan een 42mm SG Sport worden , hoop voor ik er 1 bestel ze in het echt te zien

Bij de Sport versie kunnen toch ook "gewoon" andere bandjes op ? Die standaard siliconen band lijkt me niet echt wat , ook weer iets dat je ervaren moet denk ik
Ja hoor daar kunnen zeker andere bandjes op.

Elk 42mm bandje kan op elke 42mm Watch model, je zit er alleen mee dat het uiteinde vaak in het Chrome/RVS is uitgevoerd en daardoor dus niet 100% past bij de Sport.

Een ander rubberen bandje of een LeatherLoop hebben dit probleem niet trouwens.

Ik ben zelf ook geen fan van de rubberen band trouwens. Draag hem nu bijna twee weken maar zit niet heel prettig en oogt wat goedkoop. Mensen zijn over het algemeen wel positief over hun eerste ervaring met mijn watch maar over het bandje krijg ik best wat commentaar. Dingen als "Dat bandje is wel verwisselbaar toch?" Of "Hoort dit goedkope bandje er echt bij" heb ik al meerdere keren gehoord.

Naar mijn mening oogt de 38 mm ook op jou polsen wat klein. Als je ze beiden kan hebben zou ik dus zeker voor de 42mm gaan.

De Classic Buckle begin ik wel steeds mooier te vinden trouwens. Ik twijfel nog steeds over een SS naast mijn 42mm Sport maar als ik jou foto's zo zie dan is de CB ook een kans hebber.

Eigenlijk is alles behalve de Sport band wel mooi bij een SS.

quote:
lux schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:24:
[...]

Ik zou toch ook oppassen met individuen die dat soort absurde bedragen beloven te geven. Doet mij denken aan een nieuwsbericht rond de release van de iPhone 6 :/

http://www.omroepbrabant....werd+die+dag+beroofd.aspx
Ja dat blijf je houden, niet iedereen die nu meer betaald voor een iwatch is een oplichter natuurlijk.
Gewoon thuis afhandelen, voordeur op slot draaien en je geld checken met een Geldpen.

Ik had bij de iPhone 6+ lancering ook een zelfstandig ondernemen, die jongen vertelde me ook eerlijk dat zijn winkel dicht gooien hem meer had gekost dan wat hij nu meer betaalde aan mij.

Ik heb het ook wel eens gedaan trouwens, de iPhone 4s kwam uit terwijl ik op vakantie was en daardoor was ik overal te laat. Toen via Marktplaats een jongen gevonden met een voorraadje, โ‚ฌ 200,- meer betaald maar had hem wel terwijl er weken nergens voorraad was.

Niet dat ik mijn Sport nu weg zou doen voor een winst van โ‚ฌ 425,- hoor, dat is het mij niet waard verder.
quote:
lux schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:49:
[...]

Let op want de leather loop heeft ook een RVS metalen sluitstukje waar je het bandje doorhaalt.
Maar dat heb je sowieso op een Sport. De sluit pin is namelijk ook al van RVS (of in ieder geval glimmend).

Dat zie je wel vaker op horloges toch, niet alles kan matchen.

quote:
lux schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:13:
[...]

Nu je het zegt ... Maar die PIN zie je niet als je bandje gesloten is dacht ik?

quote:
matthijst schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:19:
Ai, Franse test. Na een week dragen:
[afbeelding]

Da's wel lelijk, voor 500 euro :(
Gadver en de SS kast krast ook al zo snel.

Ik heb een Seiko Kinetic in de kast. Geen duur horloge in de wereld van dure horloges maar toch โ‚ฌ 1000,- daar zit geen kasje op de band na zeker een jaar dragen (toen kwam de Pebble 8)7 )

Jammer dat dit hier wel weer zo is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@hierboven.

Ja merk je dat? Ik merk een behoorlijke drain sinds ik de iwatch gebruik eigenlijk.
normaal als ik naar bed ging had ik nog c.a. 40% nu is dat niet meer dan 20% terwijl het gebruik iets is afgenomen.

Mijn watch laat trouwens ook het Whatsapp bericht zien, heb je dat bewust uitgezet of werkt dat bij jou niet?

Edit: Goed om te zien dat je hem toch lekker hebt open getrokken en bent gaan gebruiken trouwens _/-\o_

Ik had gister een rustig dagje trouwens dus de watch was nog op 54% toen ik hem afdeed, ben daarom aan de tweede dag bezig met nu nog 40% lading in het ding. Ben benieuwd, ik ben in ieder geval prima tevreden over de accu na twee weken gebruik.

Donstil wijzigde deze reactie 08-05-2015 11:45 (35%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Dannydekr schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:46:
[...]

Ik heb dat sowieso uitgezet in Whatsapp, vind het nogal privacygevoelig als iedereen maar mee kan lezen als ik mijn telefoon een keer op het bureau heb liggen op m'n werk bijvoorbeeld. Aan de andere kant vind ik het vervelend dat ik het op mijn horloge niet aan kan zetten, hier vind ik het privacyaspect geen probleem namelijk. Hopelijk kan er ooit onderscheid in gemaakt worden.
ooh zo, ja ik heb het op de telefoon ook aan staan, dan zal dat het wel zijn idd.
Ik heb hem op de zaak altijd met het scherm naar beneden liggen namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
sww89 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:42:
Kunnen jullie je vinden in de Apple Watch review van Tweakers?
Ik heb de review niet kunnen kijken of lezen maar in de Plus en Minpunten kan ik mij wel vinden ja.

Cijfertje zou ik zelf een puntje hoger gedaan hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Moi_in_actie schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:49:
Daarnaast is de Apple Watch, zeker als je niet het instapmodel neemt, gewoon erg duur vergeleken met andere smartwatches die evenveel bieden qua bouwkwaliteit en functionaliteit. Voor 200 euro heb je een LG G Watch R, Motorolo Moto 360, Asus Zenwatch of Pebble Steel met een fatsoenlijk leren of metalen bandje. Om eenzelfde Apple Watch te krijgen moet je al 650 tot 1000 dollar neertikken. Ook al zou je de goedkoopste Sport versie halen en is er naderhand de mogelijkheid om een 3rd party leren of metalen bandje te gebruiken, zelfs dan ben je nog altijd 400++ euro kwijt in totaal.
En in deze eerste zin ga je scheef, de Android Wear apparaten bieden namelijk niet de zelfde Bouwkwaliteit.

Ook niet als je die horloges vergelijkt met een Apple Watch Sport. Geeft niet hoor want ze zijn ook wat goedkoper maar je kunt ze gewoon niet 1:1 vergelijken, om nog maar te zwijgen over de Pebble.

De Apple watch is een product dat (zeker als SS) ook als sieraad gedragen kan worden, niet omdat Apple dit zegt maar juist om die veel hogere bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Moi_in_actie schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:28:
[...]

Daar verschillen we dan van mening. Ik heb de LG G Watch R en de Apple Watch beiden kunnen vasthouden en beiden zijn gewoon zeer degelijk, netjes afgewerkt en van goede materialen. Als de LG of Huawei smartwatches nu van plastic i.p.v. aluminium of staal gemaakt waren had je een punt, maar aangezien dat niet het geval is ben ik het niet met je eens.
Ook het geval dat de Apple Watch Sport een zeer goedkoop aanvoelend plastic/rubberen bandje heeft t.o.v. van een leren of metalen bandje zorgt zeker niet voor meer luxere ervaring, in tegendeel.
De LG Watch R is dan ook wel de enige die in de buurt zou kunnen komen.
De Samsung modellen maar ook de Motorola 360 zijn van een niet echt hoge bouw kwaliteit. Lelijk geslepen glas randjes op de 360, scheurend plastic op de 360, spleetjes tussen het materiaal van de Samsung Watches enz.

Materiaal keuze is natuurlijk ook niet alles zeggend, het moet ook nog mooi ontworpen zijn (en dan bedoel ik niet het design zelf) en fatsoenlijk gebouwd worden. Dingen die Apple altijd wel goed op orde lijkt te hebben en waar ze nu weer een mooi stukje werk afleveren. Zeker als je dus de Apple Watch vergelijkt met de concurentie.

Wel ben ik met je eens dat het Rubberen bandje niet een geweldige keuze is. Ik draag deze nu twee weken maar kan er niet aan wennen. Het oogt goedkoop en zit niet heel fijn. Wel is het mooi soepel rubber.

Ik verwacht persoonlijk dat de zilveren Apple Watch met LeatherLoop (Blauw of zwart) weer wel een mooie combinatie kan vormen en dat voor een echt degelijke uitstraling niet direct een SS benodigd is. Het probleem van de Sport zit hem naar mijn mening echt in het rubberen bandje, niet in het Aluminium van de "klok" zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zou het Nederlandse embargo vandaag verlopen zijn? Of is het gewoon toeval dat iCulture en Tweakers vandaag de review plaatsen?

Vind het een verrassend oordeel van iCulture trouwens. Dat is normaal toch wel dusdanig gekleurd dat ik daar geen eerlijk oordeel van had verwacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Tof. Nu graag zo iets maar dan zodat ik Plex op de ChromeCast in de slaapkamer kan besturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Dannydekr schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:58:
[...]

Ik heb een mooie watchband connector besteld die volgende week komt en heb al
een mooie leren bandje die ik ga dragen. Scheelt een paar honderd euro :-)
Ik zag ze in China ook voorbij komen ja, sommige zagen er erg goed uit.
Ben alleen benieuwd of ze dat Aluminium een beetje kunnen matchen.

Niet duur ook trouwens. Zag al mooie voor een tientje terwijl ik via een Kickstart project wel 30,- heb gedoneerd 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Moi_in_actie schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:53:
Ik zag laatst deze service voorbij komen: een bedrijf dat voor 400 dollar jouw Apple Watch voorziet van een gold plating. Volgens dit bericht zou het gaan om een 24 karaats coating. Dat lijkt mij een redelijke fair prijs en maakt de Apple Watch Edition redelijk zinloos (voor zover ie dat al niet was).
Paar pagina's terug besproken.
Vind het er persoonlijk wel goed uit zien, zeker als je de Milanese Loop ook laat platen.

Is een mooie optie om na een jaar dragen je SS model (want het werkt niet op de Sport) nieuw leven in te blazen als goud exemplaar i.p.v. een Model 2 te kopen.

Ik zou het in ieder geval best overwegen als mijn Sport straks plaats heeft gemaakt voor een SS

Acties:
  • 0Henk 'm!
Welke klok hebben jullie er eigenlijk op?
Ik vind persoonlijk de ronde klokjes niet zo goed staan dus wissel onderstaande af met X-Large.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Drie een beetje keer hetzelfde en een Mickey :)
Online zie ik ook veel mensen die de modular klok gebruiken al vind ik dat zelf maar een druk ding eigenlijk.

Die TapticFeedback ben ik inmiddels wel aan gewend verder. Had er de eerste dagen ook wat moeite mee omdat de Pebble veel harder trilde maar inmiddels niet meer. Geluid en de extra feedback staan hier uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Dancing_Animal schreef op zondag 10 mei 2015 @ 17:25:
Hoe werkt die force touch nou op de watch? Bij de trackpad in de macbook gaat de trackpad een heel klein beetje naar beneden, maar ik kan me niet voorstellen dat het bij de watch net zo werkt, want dan zou er ergens speling moeten zitten.
Bij de Nieuwe Macbook gaat hij toch ook niet naar beneden? Door middel van de TapticEngine lijkt dit toch alleen zo?

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Dancing_Animal schreef op zondag 10 mei 2015 @ 18:11:
[...]

Hij gaat toch een heel klein beetje naar beneden. Heb het laatst even bekeken bij de nieuwe MB pro 13". Als de notebook uit staat voel je geen klik meer. De klik voelt trouwens best wel 'echt' aan.
Ooh je hebt best kans dat het bij de 13" nog wel echt klikt ja. Dat deed het daar natuurlijk al.

Ik dacht dat je doelde op het 12" model. Die schijnt niet meer te bewegen maar wel goed die ervaring te geven

Acties:
  • 0Henk 'm!
Op de watch geeft de TapticFeedback je het gevoel dat het scherm in te drukken is. Iets wat wel zo lijkt maar natuurlijk niet zo is. Werkt verbluffend goed.

Ik zie dat nog wel naar de volgende generatie iPhone/iPad komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dit ziet er toch stiekem wel erg goed uit.
Zeker i.c.m. de Classic Buckle band.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
toonr schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:52:
Heeft iemand een linkje voor de watch-adapter
Er staan er diverse op o.a. EBay.

Bv. http://m.ebay.com/itm/391135958034?nav=SEARCH

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Ik heb dat project gesteund op Kickstarter maar vond de uiteindelijke manier van de "pootjes" (waar de 22mm spring tussen gaat) niet zo mooi.

Ik heb op indiegogo ook nog een project gesteund maar het ziet er alleen niet echt naar uit dat die het gaan halen.

Edit; deze https://www.indiegogo.com...for-apple-watch/x/3731489

Donstil wijzigde deze reactie 11-05-2015 23:35 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
De MNML Kickstarter is ook live.
https://www.kickstarter.c...atik-epik-for-apple-watch
quote:
Dannydekr schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:47:
[...]

Tjah, logisch ook, aangezien Alibaba, Ebay e.d. er al relatief mee volstaat :) Ze zijn duurder, hebben nog geen product en zijn niet onderscheidend.
Kijk voor de lol eens naar de datum waarop dit live gegaan is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
cardwizard schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:22:
Ik wil eigenlijk een 42mm gaan kopen maar kan nu een nieuwe 38mm space grey sport ophalen voor 450 euro , het begint toch wel te kriebelen moet ik zeggen 8)7
Ik weet niet hoe groot je gebouwd bent verder maar de 38 mm watch is wel echt een poppen modelletje in het echt (op foto's zie je dat niet zo). Dus je moet wel echt van kleine horloges houden of een vrouw zijn ;)
quote:
Gentei schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:01:
Vraagje.

Ik heb een steel watch van 38mm
Juist geprobeerd om een bericht naar een vriend te sturen via mijn watch (tekstbericht dus)
Krijg altijd de melding "not delivered" hebben anderen ook problemen hiermee of...?
Nope werkt prima hier.
Ik dicteer bijna alles behalve als ik op kantoor ben.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Huh is dit nieuw?

Edit: Dit betekend voor jullie dat ik vanaf heden met U aangesproken dien te worden neem ik aan :+

quote:
Gentei schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:50:
[...]

Ik probeer naar zijn gsm te sturen, hij heeft geen watch.
Ik neem aan dat de tekstberichten naar รฉรฉnder wie gestuurd kan worden, het is toch niet alleen tussen apple watches dat men kan sturen of wel?
Nee hoor dat werkt prima (Zie ook hierboven).
Zolang het maar de standaard Messenger gebruikt van iOS. Oftewel iMessage en SMS :) .

Donstil wijzigde deze reactie 12-05-2015 13:13 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Spookie schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:37:
Er was een discussie over het autorijden en het gebruik van het horloge hiervan.
Hoe kijken jullie hier tegen over?

Mijn persoonlijke mening is dat ze wel een punt hebben, maar het houd me wel tegen het verboden wordt.
Ik ben tegen het gebruik van dat ding in de auto maar ook tegen het automatisch maar verbieden van nieuwe elektronica achter het stuur.

Het is naar mijn mening echt kolder om iedereen met een Apple Watch (Smartwatch in het algemeen maar er werd veel gesproken over de Apple Watch) maar te beboeten. Om hebben staat voor mij niet gelijk aan het gebruik ervan.

Ik heb een InCar entertainment systeem waar ik nog wel een stuk meer mee kan en dat mag dan wel.
Ik zou dus zeggen, Telefoneren in de auto verbieden tenzij handsfree en dan het gebruik van andere spullen hangen onder Artikel 5 als het ook daadwerkelijk gevaarlijk is.

Zo heb ik mijn iPad mini retina in mijn auto gemonteerd en zolang ik die niet vast hou (hoeft niet want hij zit in mijn dashboard gemonteerd) mag dat dan ineens weer wel 8)7.

Gebruiken in de auto is best gevaarlijk zonder Siri, dicteren enz werkt natuurlijk wel goed (Maar kan mijn auto radio ook) maar je moet er toch op tikken en dat gaat niet goed onderweg, precies wat hierboven staat. Door het kleine scherm is het gevaarlijker dan bv je iPhone "even" bedienen.
quote:
B2 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:16:
[...]

Wel apart dat jij zowel keizer Wearables als wearables bent ;)
Ik ben dus zelfs Keizer Apple Watch Edition 8)7
Even voor de goeie orde, "Fuck de Keizer" wordt al beledigend gezien :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
B2 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:12:
[...]

Inderdaad. Zet je iPhone in een simpele raam houder met zo'n lelijke zuignap en je mag er mee pielen wat je wil. Krommer dan dat gaat niet.
Ik ben er benieuwd wat er van gaat komen. Ik las ergens dat iemand een proefproces probeerde uit te lokken.
Ja klopt idd. Journalist Menno Zwarm (ofz) is daar mee bezig.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
lubbertkramer schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:37:
[...]

Ik was die hier gestart inderdaad vanwege het bericht op OMT en Tweakers erover.

Ben zelf van mening dat het inderdaad kan afleiden, maar dat kan een (smart) radio ook waar carplay op zit. En zoals in dat topic al aangegeven als je op de snelweg om je heen kijkt en ziet wat mensen doen in de auto tijdens het rijden is het kijken naar een smartwatch maar een klein onderdeel daarvan. Ten tweede de bewijslast, hoe bewijs je dat ik op mijn smartwatch keek tijdens het rijden, in NL ben je onschuldig tot tegendeel bewezen is.
Maar in dat laatste gaat het nu al scheeft, het OM wil dus iedereen bestraffen met een Smartwatch om de pols ook als ze er niet op kijken. Puur en alleen omdat het niet te controleren is dat er op gekeken wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Hokkie schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:10:
[...]

Hetzelfde als elk ander device dus. In je hand, om je pols, is strafbaar. Dus moet de politie tegenwoordig ook op afstand kunnen zien of het een smartwatch is of niet... ik zeg; Succes!!

Mogen ze ook wel minder verkeersborden plaatsen, daar wordt je ook tureluurs van.
Telefoon in je hand snap ik dan nog wel. Dat is niet (persee) nodig als je hem niet gebruikt.
Horloge om hebben is naar mijn mening wel wat anders.

quote:
Dannydekr schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:35:
Heb last van een raar fenomeen.

Als ik mijn Apple Watch 's ochtends van de lader haal, voelt die een klein beetje warm aan. Niks opmerkelijks, maar ik merk ook dat de batterij op 99% staat. De batterij loopt vervolgens razendsnel leeg, in 5 minuten zit je dan zo op 96%. Als ik hem daarna even op de oplader (paar minuten) leg en de Apple Watch uit/aanzet, dan is de batterij opeens 100% en vertoont die geen kuren meer.

Ik heb dit nu al ochtenden achter elkaar gehad.
Ik haal hem ook wel eens met 99% van de lader maar soms ook met 100%.

Zal er wel mee te maken hebben dat de accu wordt geladen. Dan een % gebruikt wordt en dan weer wordt geladen. Dit om de accu te sparen ofz.

quote:
t1mmy schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:36:
Had gister ook inderdaad dat hij warm van de lader af kwam, maar heb niets gemerkt met de batterrij.

Wat ik wel merk, ik heb hem (expres) nog niet uitgezet sinds ik hem heb (25e) en hij begint nu wel trager te worden. Vaak animaties van de glances die niet meer gelijktijd aflopen etc. Wellicht op te lossen door te rebooten, maar dat ga ik nog even niet doen :)
Waarom niet dan?

quote:
B2 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:00:
[...]

Tijdens het slapen doe ik m'n horloge niet om.. je houd je telefoon toch ook niet in je pyjama :X
Haha dat vergelijk gaat wel iets scheef want wie draagt er nou nou nog een pyjama :P

Ik slaap s'nachts dus dan heb ik de tijd verder niet nodig maar het lijkt mij ook alles behalve wenselijk dat je hele bakkes verlicht wordt midden in de nacht als je even op je watch kijkt.

quote:
B2 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:19:
[...]
Ik weet overigens ook wel zeker dat mijn vrouw het ook niet erg kan waarderen als we 'bezig' zijn en het scherm telkens aan en uit gaat...
Moet je er eens op kijken als je "bezig bent" omdat er een iMessage binnen komt.

Kan je lachen.

* *Donstil deed dit eens toen hij zijn pebble net had. Volledig per ongeluk maar werd op zijn zachtst gezegd niet gewaardeerd
quote:
Hahn schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:33:
[...]

Je hebt een horloge niet om voor het slapen, maar voor de momenten dat je wakker bent en de tijd wel wilt weten ;) En een smartwatch verlicht je bakkes een stuk minder dan je telefoon.
Ik ga dus naar bed. Dan Slapen en weer wakker van de wekker.

Ik heb echt nooit dat ik halverwegen wakker wordt en de tijd moet weten.

Maar ik ken het gegeven. Mijn vriendin vind het fantastisch als ze halverwege even wakker wordt en dan ziet dat "de helft nog over is".

Donstil wijzigde deze reactie 14-05-2015 12:37 (39%)

quote:
JFS schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 08:33:
Hoe zit het precies met de activiteit app. Als je de Watch niet draagt pakt de M7/M8 in de iPhone de taak dan over en vult deze de activiteit app via health? Of vult hij dan een dag niks in?
Nope dat werkt niet.

Pagina: 1 2 3 ... 7

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True