Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

Inleiding:

Nu Apple de watch officieel heeft aangekondigd en de pre-orders (buiten Nederland) zijn gestart is het tijd geworden voor het tweede deel in de Apple watch Ervaringen & Discussie reeks. In dit topic bespreken we de verschillende versies van de Apple Watch, de release van de Apple Watch en de eerste ervaringen rond de Apple Watch.

Uitvoeringen:

De horloges uit de Sport-collectie zijn vervaardigd van licht geanodiseerd aluminium in zilver en spacegrijs. Het display wordt beschermd door gehard Ion-X-glas. En de bijpassende bandjes van fluorelastomeer zijn verkrijgbaar in vijf verschillende kleuren.

De horloges uit de Apple Watch-collectie hebben horlogekasten van gepolijst roestvrij staal en spacezwart roestvrij staal. Het display wordt beschermd door saffierkristal. Voor deze collectie is er een assortiment met drie verschillende leren bandjes, een schakelarmband, een Milanees bandje en een bandje van hoogwaardig fluorelastomeer.

De Edition-collectie bevat acht uniek stijlvolle versies van Apple Watch. Elk exemplaar is voorzien van een horlogekast van 18-karaats goud dat door onze metallurgen is ontwikkeld tot een metaal dat tweemaal zo hard is als standaardgoud. Gepolijst saffierkristal beschermt het display. En een prachtig ontworpen bandje vormt de perfecte aanvulling.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:31
Aangezien vanaf dit topic de "echte" ervaringen gepost worden (eerdere ging vooral over de release), hierbij mijn ervaringen met passen in de Apple Store Oberhausen. Teksten wat aangepast en uitgebreid.

Ik had een afspraak gemaakt, maar je kon ook gewoon naar binnen lopen en in een korte rij aansluiten (man of 5 maximaal). Je kan dan kiezen uit een aantal watches die je wilt passen, ze hadden geen haast dus ik kon vragen wat ik wilde leek het.
Ze leken alle varianten te hebben, op de Space Black Watch en de Editions na.
In de winkel is ook een grote case met alle modellen erin (Space Black en Edition zitten hier wel in, zijn dus wel te bekijken).

Space Black en RVS. De Space Black is dus niet echt pikzwart, meer donkergrijs.

42mm met leren bandje van boven, wel mooi strak om de pols.
Ik had hier trouwens de kleine variant van het bandje om, omdat de grote die er eerst aan zat te lang was: deze kwam onder het horloge door terug en eindigde bovenop het display. Ik gok dat er nog een cm of 4 over was, dus mochten je polsen niet al te groot zijn, dan heb je aan de kleinste band genoeg.

Een nadeel van het leren bandje, is de onderkant die er wat lomp uit ziet:

Een foto van de 42mm met eigen horloge en een 42mm zwarte Sport. Ze lijken niet even groot, maar dat komt doordat de sportwatch plat op tafel ligt en de RVS omhoog staat (door het bandje dat niet plat kan):

38mm bij mij om mijn pols. NB: hij lijkt hier beter te passen dan in werkelijkheid, ik denk doordat de camera er zo dicht op zit (zie foto hierboven, zelfde effect). De store medewerkster en m'n vrouw vonden het allebei een damesmodel:

38mm bij m'n vrouw, 145mm polsomtrek:

Sport band 42mm. Ik had het vooraf op andere foto's ook al gezien, en in de praktijk blijkt dat te kloppen: de band sluit niet echt lekker aan aan de boven- en onderkant (als je er van bovenaf op kijkt):

De RVS Watch van een afstandje, dit was voordat ze de band strak genoeg had gemaakt (wat trouwens seconden werk is):
Toch valt dat allemaal reuze mee met het prijsverschil.
Het was gewoon een hele lange tijd oneerlijk en dat heeft Apple nu rechtgetrokken.

Simpele rekensom:
Apple Watch 42 mm Space Grey (zoals hierboven aangehaald) $ 399,- (Dus niet $360) zonder Tax.
Apple Watch 42 MM Space Grey In Nederland € 387,- zonder btw.

€ 387,- is met de koers van vandaag dus ongeveer $ 420,-

Voor die € 18,- prijs verschil krijg je dus een Jaar extra garantie, betere EU voorwaarden voor defecten buiten garantie, enz enz.

Je leest steeds meer dat gebruikers de Amerikaanse prijs erbij halen, maar meer dan regelmatig is dit onterecht.

Donstil wijzigde deze reactie 06-08-2015 11:29 (7%)

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Lekker wispelturig... :) Dus die Pebble Time ligt weer in de kast?

Twitter | Strava

quote:
Msi92 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:43:
Apple take my money O-) ja dit klinkt zo cliché :$
Hij kan alvast onder de knop voor vanavond.

(http://cdn.toucharcade.co...-up-and-take-my-money.jpg)

• matthijst
Klaar met "overzetten". Maar nu installeren. Duurt ook laaaaang :)

• givachi
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 03-09-2019
quote:
alexmeijer schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:20:
[...]

Ahh :) mijn vriendin vindt alles te duur wat ik voor haar koop, vandaar dat ik het ook gewoon koop :)

[...]

Kan je fotos posten? :)
Sssttt, ik ben aan het werk :+ Zal vanavond even kijken wat ik voor deze community kan betekenen (zal een ja worden) :P

• Msi92
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-01 13:29
quote:
ronaldm3 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:37:
[...]

Jup:

Pak je Apple Watch, ontgrendel deze en dan de digitale kroon indrukken en dan:

Instellingen, Algemeen en dan stel opnieuw in...

Geen rocket science toch :)?
Jaa heb het al uitgevogeld dacht maybe is er een manier om je 'backup' nog te gebruiken ipv alles te resetten :p

• MrAcid
  • Niet online
Netjes. Dat haal ik toch echt niet. :) Vooral door workouts denk ik. 's Avonds bijna altijd tussen de 40 en 50% dus dan wil je geen risico lopen voor de volgende dag.

Daarbij: het maakt me echt niks uit. Horloge gaat 's nachts toch af en dan is aan de lader leggen naast de iPhone echt 0,0 moeite. Met de Nightstand modus in OS 2 is het zelfs handig.

Twitter | Strava

quote:
bing69 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:38:
[...]

Jongens voor je bij Ali koopt, kijk eens op horlogebanden.com.
Heb geen aandelen hoor en ook twee bandjes bij de div. Ali's gekocht maar mijn definitieve komt toch bij bovengenoemde vandaan. Ik heb geen aandelen hoor!
Volgensmij heb jij aandelen

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:53
Nogal wat discussie over bandjes en het kopen daarvan hier, wellicht handig om te vermelden dat daar een apart topic voor is? Dan houden we de boel overzichtelijk :)

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22:49
quote:
Lekkerbek312 schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:17:
Pfff status blijft maar op "controleren" staan. Al zeker een uur.
Dat blijft er oneindig staan - herstart je Watch en dan opnieuw updaten.

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:20
Zo, watch OS 2 is geïnstalleerd.

Had gehoopt mijn wekkerradio weg te kunnen doen, maar helaas kom ik tot de conclusie dat het scherm bij nightstand gewoon uit gaat. Ik had verwacht dat het scherm gewoon aan zou blijven, zodat je altijd kan zien hoe laat het is.

Beetje jammer, zo heb ik er weinig aan en voegt nightstand naar mijn mening ook weinig toe.

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:20
Dan hoef je niet op de tast je horloge te zoeken als je wilt weten hoe laat het is. Maar ik merk nu net dat het scherm ook aan gaat bij beweging. Dus als je wilt zien hoe laat het is kan je ook een klap tegen het nachtkastje geven.

• Msi92
Beetje lol met eigen watchfaces :p

• Maxow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:00

Maxow

Hidden Sound System

Zojuist wat apps op m'n Apple Watch installeren, duurde echt heel lang... Dus m'n Bluetooth van m'n telefoon even uitgezet, Watch maakte verbinding via WiFi en de apps installeerde echt 10x sneller!! Tip voor ongeduldige mensen ;)

<[specs]>

• MrAcid
  • Niet online
Niet.

Verzekeren doe ik voor kleine kans, grote impact. De impact een kapotte Apple Watch kan ik gewoon opvangen (nieuwe kopen of tijdelijk geen Apple Watch hebben). Daar komt bij dat het misschien ook al gedekt is onder inboedel-, reis- of wettelijke aaansprakelijkheidsverzekering (afhankelijk van wat er mee gebeurt) en/of je creditcardverzekering in de eerste 180 dagen als je hem daarmee hebt aangeschaft.

Twitter | Strava

• MrAcid
  • Niet online
Lijkt me niet, maar zou ik even de beoogde verzekeraar voor bellen vooraf.

Twitter | Strava

• ourplayground
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 28-01 13:25

ourplayground

XBL&PSN: kersnaamgebrui

Heb zelf gisteren even snel een houdertje in elkaar geflanst.. Nog even netjes schuren en bijwerken, maar moet zeggen dat ik toch blij verrast was met het resultaat :)

Mavic mini video's

• Cyw00d
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 28-01 09:38
quote:
amphora schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:28:
[...]

Met 'een uur staan' bedoelen ze dat je in een uur minimaal een minuut gestaan hebt. Ff water pakken of naar de wc gaan en je hebt er een 'uur' bij.
Inderdaad, gewoon een motivatie om elk uur even een keer op te staan, werkt goed!

[ Tesla Model 3 AWD Base Performance | 19" | Pearl White | White Interior | Trekhaak ]

• Msi92
quote:
ourplayground schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:08:
[...]

laat even weten of het is gelukt, zo probeer ik morgen naar Singapore te gaan :)
Ben vooral benieuwd of het boarden goed gaat met de watch, met de telefoon is algemeen geaccepteerd inmiddels, met de watch vraag ik het me af..
Yess ging foutloos, mensen kijken je wel raar aan maar hé :p

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 22:01

amphora

Online creatie

Gaat echt iedereen laten weten hoeveel % ie nog heeft na 2/3 uur?

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• henkna
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:34
Ik bel dan meestal Bassie even!

• Novarion
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 28-01 00:38

Novarion

Klaasbaak

Nu ruim een half weekje in het bezit van de Apple Watch.
Zeker even wennen, maar vind het een geweldig apparaat. De samenwerking tussen iPhone en Watch zijn naadloos. Duidelijk dat WatchOS en iOS goed op elkaar zijn afgestemd. (Dùh)

De batterijduur van de watch ben ik zeker over te spreken. De eerste dagen ben je toch lekker aan het spelen en aan het kloten. Einde van de dag dan met zo'n 35-40% over.
Dat wordt naarmate de gewoonte toeneemt dus alleen maar hoger.

Over de batterij van mijn 6s ben ik minder te spreken sinds ze een stelletje zijn.
Ik had voorheen Bluetooth wel altijd uit, en WiFi opzich wel altijd aan uit luiigheid deze telkens uit te zetten na verlaten van het huis. Had misschien wel iets meer verwacht van Bluetooth 4.0 en de energiezuinigheid.

Vandaag actief sinds 8:30, iPhone op 28%
en Watch op 73%. Vandaag niet extreem veel bezig geweest met beiden. Aan de iPhone is dat niet echt terug te zien moet ik zeggen. Maar ach, misschien veranderd het nog. Na nog geen week is het lastig een conclusie te trekken.

Wat zijn jullie ervaringen voor en na koppeling tussen de twee? :)

Editje voor bovenstaande berichten:
Als fanatiek horlogedrager komende van een zware roestvrijstalen automaat, is de omvang en grote van de Watch totaal geen belemmering. Het is voor mij meer wennen dat ie enorm licht en vast om de pols zit. Het voelt soms alsof ik niets draag in vergelijking met mijn zware kast. Het Sportbandje voelt natuurlijk aan en irriteert totaal niet.

Novarion wijzigde deze reactie 09-11-2015 18:29 (14%)

• HeatWave
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 27-01 16:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik zie het probleem nooit dat mensen lijken te hebben, als je het niet mooi vindt, koop je het niet :P.

Ik ga hem ook niet halen hoor, vind het ook te duur, maar mensen lijken bijna boos te worden omdat hij bestaat. Ik heb een Griffin dock gekregen bij mijn Watch, maar die gebruik ik eigenlijk ook niet. Gewoon op zijn zij aan de kabel werkt prima.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• MrAcid
  • Niet online
Hier een linkje om te bestellen: http://www.taskseveryday.com/virtual-assistants/

Twitter | Strava

quote:
Toppie :)

Ik heb er inmiddels bij deze ebayer nu ook een bruine besteld.
Lijkt mij wel fraai, beetje cognac kleurig zeg maar.
quote:
matthijst schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:08:
[...]

Kan je wat foto's maken, wel benieuwd :)
Alstu

• MrAcid
  • Niet online
Vaak, nu het wat kouder is eigenlijk constant. Met kou is het wat lastiger om de hartslag via de huid af te lezen. Ik draag (dus) weer een hartslagband met bluetooth.

Twitter | Strava

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 28-01 15:22
Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Maar op de een of andere manier lijkt het trager dan eerst... kan natuurlijk ook zijn dat het nu gaat irriteren. En zoals gezegd, het is nog sneller om je iPhone te pakken dan het via de Watch te doen.
quote:
Huppelkoter schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:10:
Aankoopadvies:

38mm of 42mm?

Big difference?
Ja, de 38mm heb ik genomen vanwege dunne polsen maar het scherm is te klein en je moet vaak tweemaal drukken omdat het scherm of slecht reageert of te priegelig is. Maar ik zou even passen wat mooier bij je staat.

• matthijst
quote:
Huppelkoter schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:10:
Aankoopadvies:

38mm of 42mm?

Big difference?
38 als je een vrouw of kind bent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JFS
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 00:08
quote:
MrAcid schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:34:
[...]

Er is maar één maandbadge en die heeft met Move-doel (kcal) te maken.
Aha, ok. Zat ik dus ff mis. Er staat namelijk trainingsdoel bij, maar dat wordt dus anders bedoeld. Nu dan nog maar een maand aan de bak :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18:17
quote:
2be schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:29:
Ik vergeet regelmatig mijn Iphone ergens. Het zal de leeftijd zijn. Maar ik kan nergens een instelling vinden om de apple watch een melding te laten geven bij een verbroken verbinding.
Kijk anders eens naar "Lookout"
https://www.lookout.com/iphone

bing69 wijzigde deze reactie 15-04-2016 13:26 (4%)

Bing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iAR
  • Laatst online: 28-01 15:22
quote:
PhilipsFan schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 01:50:
Hebben jullie dat gevoel ook, dat je gewoon helemaal NIETS hebt aan Siri op de watch? De simpelste opdrachten begrijpt ie niks van. Ik zeg: "rij naar $bestemming" waarbij $bestemming gewoon een restaurant in de buurt is dat gewoon gevonden wordt als je de maps app gebruikt op de iPhone. De watch herkent precies wat ik zeg, en doet vervolgens de absurde suggestie dat ik het op m'n iPhone moet doen. Wat bezielt Apple om zo'n suggestie te doen? Als het ding nu niet verstond wat ik zei of de opdracht niet begreep, maar hij verstaat het goed en het is een duidelijke opdracht. Als ik het op m'n iPhone had willen doen dan had ik toch in eerste instantie de iPhone gepakt. Wat een ontzettende minachting van de gebruiker.
Siri is hopeloos. Ook op de iPhone overigens. Bel [naam] en Zet timer voor [minuten] gaat nog wel maar de rest is standaard verkeerd.
Overigens gaat Siri op m'n Apple Watch zo traag, dat als ik een timer wil van 60 seconden dan vraag ik om 50 seconden... 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22-01 09:24

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Jeuuujjj heb net een apple watch gekregen van me meiske voor mn verjaardag!! Helemaal onverwachts.

Nu even kijken hoe alles werkt en.. Welke apps, tips en tricks iemand?? Deze jonge is blij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Novarion

Novarion

Klaasbaak

Waar ik nog het meest blij om ben met de watch app op de iPhone.
Dat EIN-DE-LIJK dat verdomde 'Ontdek' weg is!

Al die intro filmpjes heb ik nou inmiddels wel gezien, denk je niet... 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Novarion

Novarion

Klaasbaak

quote:
JortJwz schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:54:
komt watchOS3 ook naar de publieke beta's? ik zou hem graag willen proberen op mn watch maar als student heb ik het geld niet om mij als developer te registreren
Ja zeker! Alle 'publieke' beta's komen in juli.

Edit: Het hoeft je niets te kosten hoor, even creatief googelen en je hebt 'm :)

Novarion wijzigde deze reactie 14-06-2016 16:52 (11%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17:52

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik kom er net achter als je op Mickey Mouse drukt dat hij de tijd voorleest :D
Geniaal en leuk dat het werkt op z'n nederlands. Stem klinkt beter dan de nederlandse Siri stem :9

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

quote:
matthijst schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:56:
[...]

Hoe laat je m praten? Zag ergens tappen op de watchplate, maar gebeurt niks?
Welke taal heb jij de watch?
Nederlands staat hij, en dat doe je zo:

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:57
Niet dat ik er niet van kan slapen, maar zou toch leuk zijn als het werkt. Er wordt aan mij meer dan eens gevraagd hoe laat het is. Zou leuk zijn als ik nu terug kan reageren met "het is nu kwart over half 9" :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

quote:
matthijst schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:36:
[...]

In de Dock staat stille modus: uit
En geluid in instellingen horen en voelen staat op max.

Of mis ik nog wat?
Je kan je watch misschien nog een herstart geven misschien, verder zou ik het ook niet weten.
Maarja het blijft een beta natuurlijk. Hoewel je wel zou zeggen dat de bugs bij ieder hetzelfde zou zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

quote:
Donstil schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:28:
[...]

Aan het begin van de cycli meestal elke twee weken.
Dus maandag of dinsdag over een week lijkt me een goeie gok.
Soms is het ook wel eens 3 weken

Altijd leuk elk jaar mensen die de bèta op hun dagelijkse iPhone zetten _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

quote:
Donstil schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:46:
Terug naar fabrieksinstellingen zou ik persoonlijk niet zo 1.2.3 doen op de watch. Daar waren vorig jaar ten tijden van de eerste Watch2.0 bèta's enorme problemen mee (Soft bricks, boot loops enz).
Vanochtend heb ik het gedaan, ik kan bevestigen dat het gewoon goed gaat :)
Het is nog te snel om te zeggen of het battery drain probleem ermee is opgelost. Tot nu toe heeft de reset alleen veroorzaakt dat Mickey niet meer kan praten.

Maar wat een vervelende bug dat hij bij een reboot de watchfaces reset naar default :(
Normaal herstart ik m'n watch nooit, maar als hij geen dag haalt is dat lastig :+

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:15

JB

Cédric roelt!

quote:
boosterbosch schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:13:
[...]

ik dacht dat Whatsapp net als messages dezelfde standaard antwoorden aangeboden kreeg? Dit lijkt me bij mij toch zo.
Ik heb er maar een paar... :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

quote:
Donstil schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:16:
[...]

Ja kon dat al?
Pols beweging maken en daarna gelijk praten?

Nooit geweten 8)7
Kan inderdaad al sinds het begin. Ik gebruik het eigenlijk dagelijks om mijn verlichting te bedienen en een kook wekker in te stellen als ik m'n handen vol heb.
Als je het aan mij vraagt is dit een van de handigste functies van de watch.

• wienjo
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 27-01 20:43
quote:
trix0r schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:58:
Waarom jatten ze niet het design van de Gear S3 of een ander fatsoenlijk horloge. Wat blijven die Apple Watches toch spuug lelijk ;(. Of een keer beginnen met fatsoenlijke ondersteuning voor niet-appeltjes apparaten inbouwen in iOS.
Dan koop je hem toch niet? Lelijk en geen ondersteuning voor andere merken.. Met alle respect, maar ik snap je inbreng niet in dit topic

• itsme
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:53
Series 2 is bijna 1mm dikker:

Dimensions
Series 1
Height: 38.6mm
Width: 33.3mm
Depth: 10.5mm
Case Weight: 25g
Series 2
Height: 38.6mm
Width: 33.3mm
Depth: 11.4mm
Case Weight: 28.2g
Series 1
Height: 42.5mm
Width: 36.4mm
Depth: 10.5mm
Case Weight: 30g
Series 2
Height: 42.5mm
Width: 36.4mm
Depth: 11.4mm
Case Weight: 34.2g

Bron: http://www.apple.com/shop...uct=MNNG2LL/A&step=detail en dan rechts onder

Belachelijk moeilijk te vinden, staat ook niet op de specs en compare pagina.

itsme wijzigde deze reactie 08-09-2016 13:00 (5%)

papa van Emma en Saartje

quote:
AntraXxX schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:55:
Heb de eerste versie bewust over geslagen, maar nu wil ik er denk ik wel een kopen. Maar ik twijfel nog over of ik de Sport of de duurdere versie zal halen.. Iemand advies, of welke gaan jullie halen?
Ik heb op de Duitse release alleen een sport kunnen bemachtigen vorig jaar. twee maandjes later heb ik toen een SS (Classic buckle) gekocht.

Als je puur en alleen de smartwatch wilt proberen/ervaren dan zou ik absoluut voor de sport gaan. De SS bied in dat opzicht gewoon niets meer.

Wil je echter ook nog een beetje uitstraling en het gevoel van een "klok" dan absoluut een SS halen.

De sport is echt een goedkoop speelgoed horloge ik look en feel als je hem naast de SS ziet. Als je daar dus ook maar iets om geeft zeker voor de SS gaan.

Zeker als je bedenkt dat dingen als Classic buckles, Milanese loops en link bracelets eigenlijk alleen goed staan bij de SS.

• RobV
  • Registratie: juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
quote:
RobbieB schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:14:
He verdomme..

Net in de Apple Store even wat watches gepast om te kijken wat ik wil bestellen.

Ik was voor mezelf er eigenlijk wel van overtuigd om voor de zwarte aluminium te gaan, maar die zwarte roestvrij staal is zoveel vetter... wel €250 duurder... aargh! had ik maar gewoon besteld en niet gepast :P... twijfel twijfel...
Vrouwen: schoenen enzo
Mannen: gadgets enzo

8) niks om je voor te schamen, "wie het breed heb, laat het breed hange" :)

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Donstil schreef op zondag 11 september 2016 @ 00:54:
Volledig Onzin. Als je betaald bij Apple met een CC betaal je niet tot verzending.

Apple doet een check van €1,- en de volledige betaling volgt op verzending.
Dan moeten we hier helaas concluderen dat je geen flauw idee hebt hoe het creditcardsysteem werkt, het is namelijk een uitgestelde betaling (dat is het hele idee van credit) en ook dat je niet weet hoe Apple hiermee omgaat. Die 1 euro wordt gedaan bij de eerste keer bestellen en doet Apple ook wanneer je iets onbenulligs als een liedje voor 99 cent koopt. Daarna wordt gewoon via de normale gang van zaken het bedrag afgeschreven. Zoals Apple en ook de creditcardmaatschappijen uitleggen wordt er een kleine check gedaan en als dat goed is verlopen wordt de bestelling doorgezet. De betaling die je moet doen gaat via de normale betalingswijze van je creditcardaanbieder (die kan het bijv. 1x per maand afschrijven).
quote:
Kijk leuk dat je met iDeal of bank overschrijving gelijk moet betalen maar dat komt door de manier van betalen en dat is in deze absoluut niet de verstandige keuze. iDeal is maar zelden de verstandige keuze maar dat is een hele andere discussie.
Als er iets het absoluut niet verstandig is dan is het wel een creditcard. Heel veel mensen hebben zich in de schulden gewerkt, je hebt een bestedingslimiet, bijna iedere hacker aast op de cc gegevens en ga zo maar door. Het enige voordeel is dat je vrijwel overal kunt betalen en aankopen verzekert zijn. Er is een tussenvariant als je PayPal gebruikt maar dat werkt weer niet in de iTunes en app stores.

Wat je hier echter ook vergeet is het feit dat als je überhaupt een bestelling wilt plaatsen je door het betalingsproces heen moet en dat geldt voor zowel de app (die overigens alleen met een creditcard werkt) als de website.
quote:
Als je het niet volledig weet prima hoor maar ga dan geen dingen roepen en als het je wordt uitgelegd het nog eens als "absoluut niet waar" bestempelen.
De informatie die ik hier neerzet kun je gewoon bij Apple zelf en diverse creditcardmaatschappijen vinden. Ze leggen het allemaal keurig netjes uit. Wel raar dat hun informatie dan heel anders is als die van jou. Aan eenieder de keuze waar ze hun informatie vandaan halen. Meer zeg ik er niet over.
quote:
Slasher schreef op zondag 11 september 2016 @ 16:30:
Wat zijn nu dé apps voor de Apple Watch?
Dat ligt er maar net aan wat je zoekt. Sommigen zijn alleen geïnteresseerd in fitness functies, anderen in fietsen of hardlopen en weer anderen zoeken het in productiviteit. Dus wedervraag: wat zoek je precies?
quote:
Je Praat onzin.
Ik heb op dit moment 4 orders lopen bij Apple.

Op mijn creditcard (welke ik realtime kan bekijken) staat 4x €1,- gereserveerd.

Deze reservering (mits binnen 10 dagen. Anders verloopt hij automatisch) wordt pas omgezet naar een betaling voor het volledige bedrag als de items verzonden worden.

Apple doet dit al jaren zo.

• Thiago
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13-01 20:23
quote:
Donstil schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:25:
[...]

Je Praat onzin.
Ik heb op dit moment 4 orders lopen bij Apple.

Op mijn creditcard (welke ik realtime kan bekijken) staat 4x €1,- gereserveerd.

Deze reservering (mits binnen 10 dagen. Anders verloopt hij automatisch) wordt pas omgezet naar een betaling voor het volledige bedrag als de items verzonden worden.

Apple doet dit al jaren zo.
Ik moet Donstil hier gelijk in geven. Bestel al 4 jaar online bij Apple, en meerdere keren per jaar. En elke keer maar dan echt elke keer word er als toestel nog niet direct leverbaar is enkel maar dan ook enkel 1€ afgeschreven, dan wanneer uw product (status van uw bestelling) veranderd naar "verzending word voorbereid" word het volledige bedrag afgeschreven van uw creditcard, zo is het en niet anders.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone X Silver 64Gb --- Med600X3D

• MrAcid
  • Niet online
quote:
Security schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:09:
[...]

Hoe kijk je tegen de Runkeeper app aan voor de Apple Watch? Op dit moment gebruik ik voor mijn runs Moov (vrijwel onbekend in Nederland en helaas (nog) niet compatible met de Apple Watch) http://welcome.moov.cc/
Runkeeper is een goeie app voor de Apple Watch - ik heb er zelf ook regelmatig mee gelopen.

De tekortkomingen zijn echter niet alléén door goeie 3rd party apps op te lossen. Iets uitgebreider wat mijn "bezwaren" zijn tegen de Apple Watch als écht sporthorloge:
  • Fysieke knoppen: het scherm van de Apple Watch werkt matig/slecht als het nat is - of als jouw handen nat zijn. Dat is vervelend met sporten, want: zweet. Wanneer je bijvoorbeeld "laps" wilt maken tijdens je loop, dan lukt dat vaak niet doordat het scherm niet reageert. Ook wanneer je aan het eind van je workout op "Stop" wilt drukken dan kost het vaak een paar keer tappen/drukken voordat je de juiste actie krijgt. Erg storend en niet zomaar op te lossen: dat is inherent aan de gekozen interface (touch).

Wat Apple zou moeten doen: een Workout is een speciale modus van de Watch - daarin heb je geen Apple Pay of andere apps nodig. Geeft apps die het horloge in "workout-modus" zetten dus toegang tot de fysieke knoppen en laat ze daar dedicated functies aan koppelen.
  • 3rd Party Apps: deze worden nu vooral beperkt door de API's die er beschikbaar zijn en het aantal keer dat ze op de achtergrond mogen updaten. Wanneer je hardloop merk je hier het volgende van: je doet je pols omhoog om te kijken hoe hard/ver je loopt of wat je hartslag is, je moet even wachten (zie punten hieronder) en vervolgens gaat het scherm aan, maar is de data nog niet up-to-date. Je moet je horloge dus even omhoog houden om de data te laten refreshen. Dat duurt 3 tot 5 seconde en dat is een eeuwigheid.
  • Hartslagmeter: die was bij de originele Apple Watch gewoon slecht (voor het meten van hartslag tijdens workouts). Update niet vaak genoeg, is niet accuraat, heeft véél vast van koude/droge omstandigheden en 3rd Party Apps krijgen ook hier weer niet vaak genoeg data van het OS (via API) om real-time informatie weer te geven.
  • Display: dat staat dus niet altijd aan - ivm batterijbesparing. Daar valt tijdens dagelijk gebruik van alles voor te zeggen, en dan is het niet zo irritant. Bij het hardlopen (sporten in zijn algemeenheid) is het dat echter wel. Apple heeft "glances" op de Watch - maar als je iets niet kunt dan is het "glancen". :) Je moet je arm en pols omhoog brengen om het scherm aan te krijgen. Klinkt triviaal - maar is tijdens het sporten gewoon vervelend.

Twitter | Strava

• MrAcid
  • Niet online
quote:
Thermometer schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:50:
[...]

Ben het met al je punten eens, ik ren ook veel met Runkeeper op de Apple Watch en jouw punten zijn ook mijn bevindingen.

Fysieke knoppen: mee eens. Gelukkig krijgen developers toegang tot de nieuwe API 'WKCrownSequencer' in WatchOS 3, wat ervoor zorgt dat ze interacties met de digital crown kunnen implementeren. Hopelijk maken apps zoals Runkeeper hier gebruik van om intuïtieve interacties toe te passen zonder touch.

3rd party apps: Ook hier zou WatchOS 3 kunnen helpen, aangezien ze 'background updates' ondersteunen nu. Dus dan worden apps ook van nieuwe data voorzien wanneer het scherm uit staat.

Hartslagmeter: Ja, helaas is de gebruikte techniek (infrarood bloed-lezen :> ) nogal inaccuraat soms. Ik vind dat ze het mogelijk moeten maken om een chest-strap meter te kunnen koppelen aan je Apple Watch voor accurate hartslagmeter data. Wel wordt het iets beter in WatchOS 3, omdat developers daar Realtime Heartrate kunnen ondersteunen. Nu polled hij elke 10 (of 5 tijdens workout?) minuten voor je hartslag.

Al met al ben ik zeer benieuwd naar WatchOS 3 en wat dit met zich mee gaat brengen.
Background updates was volgens mij nog steeds wel beperkt. Zeiden ze in keynote op WWDC niet "60 times per day" (5x per uur)?

Hartslagmeter koppelen kan trouwens wel al - mits je een bluetooth hartslagmeter hebt (die zijn redelijk gangbaar nu, bijv. Wahoo Tickr).

Twitter | Strava

• askgoogle
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 05-12-2017
quote:
Thermometer schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:50:
[...]

Ben het met al je punten eens, ik ren ook veel met Runkeeper op de Apple Watch en jouw punten zijn ook mijn bevindingen.

Hartslagmeter: Ja, helaas is de gebruikte techniek (infrarood bloed-lezen :> ) nogal inaccuraat soms. Ik vind dat ze het mogelijk moeten maken om een chest-strap meter te kunnen koppelen aan je Apple Watch voor accurate hartslagmeter data. Wel wordt het iets beter in WatchOS 3, omdat developers daar Realtime Heartrate kunnen ondersteunen. Nu polled hij elke 10 (of 5 tijdens workout?) minuten voor je hartslag.
Het koppelen van een Bluetooth HR strap kan wel degelijk: http://www.imore.com/how-...-rate-monitor-apple-watch

• S_tef
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-01 15:39
quote:
omgwtfbbq schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:51:
[...]

Ik kom hier met precies dezelfde vraag. Krijg het ook niet te zien helaas. Ik lees dat het af hangt van je locale omdat het alleen in het Engels zou kunnen.. Lijkt me beetje gek gezien we gewoon hetzelfde alfabet gebruiken. Andere mensen zeggen dat het plotseling beschikbaar was na een reboot van de Watch, dat moet ik nog even proberen. Ik edit m'n post wel met de uitkomst.

EDIT: Reboot heeft niet geholpen
Zie hier hoe je Sribble toch werkend krijgt als je Watch op Nederlands staat (geen idee of het werkt heb zelf nog geen Watch :))
Zo gebruik je de Scribble-functie op de Apple Watch in watchOS 3
http://www.iculture.nl/tips/scribble-apple-watch/

Apple stock - Krijg alert e-mails bij voorraad :)

• Tjoekie
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
quote:
askgoogle schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:55:
AW geannuleerd bij Apple zelf. Kreeg bericht van Amac (helemaal niet aan gedacht) dat zij de AW met 3 jaar garantie verkopen. Het zal nu wel langer duren voordat ik hem krijg maar ik heb dat er graag voor over.
En heb je de algemene voorwaarden van Amac dan ook gelezen? Daar staat namelijk iets heel anders dan "geen gezeik, hier heb je 3 jaar garantie".

Artikel 9.1:
quote:
Door leveranciers of licentiegevers aan Amac gegeven (fabrieks)garanties voor Producten zullen steeds aan Kopers worden overgedragen. Indien het Product binnen de van toepassing zijnde (fabrieks)garantietermijn een gebrek vertoont, zal Amac of haar leverancier of de licentiegever het Product binnen een redelijke termijn kosteloos herstellen of naar haar keus vervangen, mits het Product aan Amac is terugbezorgd en vervoerskosten zijn vooruitbetaald (met naam, adres, telefoonnummer van de Koper, omschrijving van het probleem en bewijs van datum van aankoop gehecht aan het Product).
En artikel 9.2:
quote:
Deze garantie is niet van toepassing indien het gebrek het gevolg is van een gebruik dat afwijkt van het normale gebruik en/of is veroorzaakt door een van buiten komende oorzaak en/of niet aan Amac is toe te rekenen waaronder ongelukken, beschadiging, verminking, blootstelling aan water, kortsluiting, misbruik, verkeerd gebruik, verkeerde toepassing, softwareproblemen, het niet vakkundig en regelmatig onderhouden en service of aanpassing door een voor het betreffende Product niet-geautoriseerd service centre.
En artikel 9.4:
quote:
Indien Koper zich in de periode tussen 14 dagen en 6 maanden na de aankoop alsnog meldt met een defect Product, dan zal Amac beoordelen of sprake is van een rechtsgeldige garantieclaim. Voor zover Koper zich meer dan 6 maanden na de aankoop meldt met een garantieclaim, dan dient Koper te bewijzen dat het Product op het moment van de verkoop al defect was.
Ik weet niet hoor, maar dit klinkt niet echt als 3 zorgeloze jaren waarbinnen alle defecten of reparaties op kosten van de zaak worden geregeld. Ze hanteren het jaar fabrieksgarantie van Apple (waarbij je godbetert ook nog eens de verzendkosten mag gaan betalen) en daarbuiten gaan ze gewoon dwars liggen.

Tegenwoordig, met de Apple Stores in Nederland, kun je wat betreft garantie veel beter bij Apple kopen. Je krijgt hetzelfde jaar fabrieksgarantie en als dat voorbij is heb je ook gewoon garantie op basis van het Nederlandse consumentenrecht. En ondanks wat je misschien wel eens gehoord hebt, zijn ze in de fysieke Apple stores heel coulant wat betreft garantieafhandeling.

• Tranzy
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Ben wel erg benieuwd hoe jullie het scherm hebben geconfigureerd. Maar om daar nou een "post je Apple Watch Face (scherm)" topic voor te starten.

clean and simple. Maar is pas de eerste..

Mijn wens was om meer vrijheid en keuze te hebben in de watchfaces ..dat is met OS 3 wel goedgekomen. Wel veel van hetzelfde maar enorm veel tweak mogelijkheden.

Ben sowieso blij met IOS 10 en OS 3. Geeft ergens wel een "vernieuwd" gevoel.

Ik heb ook een leuke computer..

• zeropatience
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 28-01 15:39
Sinds ik OS3 op mijn watch heb werkt he Siri niet meer, voorheen werkte het vlekkeloos.
Ik kan blijven praten wat ik wil maar hij reageert niet. zowel op de Iphone 6 als op mijn watch 1 alle instellingen doorlopen maar niks helpt.

• Repsect
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:15
quote:
Milanese Loop
Schakelband

Beide bij dezelfde verkoper. De Milanese Loop had iemand (hier?) besteld en getest en bleek goede kwaliteit te zijn. De andere is een gok, maar komt van dezelfde aanbieder af, dus hopelijk ook goed.

Signature

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:27
quote:
DjRik schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:08:
[...]

Milanese Loop
Schakelband

Beide bij dezelfde verkoper. De Milanese Loop had iemand (hier?) besteld en getest en bleek goede kwaliteit te zijn. De andere is een gok, maar komt van dezelfde aanbieder af, dus hopelijk ook goed.
Onder ander Bing69 en ik hebben daar de Milanese Loop besteld. Erg tevreden over. Ben benieuwd naar je ervaring met de ceramic band. Wellicht dat ik die samen met een leren band ook nog wel daar ga bestellen.

• Thermometer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-01 12:08

Thermometer

Whoop Whoop!

quote:
Tjoekie schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:40:
[...]

Vooralsnog is er nog niks bekend over third party apps en eventuele GPS ondersteuning. Ik vermoed dat sowieso de Nike+ Run Club app wel rechtstreeks toegang krijgt tot de GPS omdat daar ook een speciale Watch editie van is.
Verder is het even afwachten tot Strava, RunKeeper en de rest een update uitbrengen. Tot nu toe is dat nog niet gebeurt en heb je nog steeds de "oude" versie van de app van voor de aankondiging van de series 2.
Ik denk dat zeker de GPS wel gebruikt mag worden door 3rd party apps. In de presentatie lieten ze ook een bergwandel app zien die de GPS gebruikt van de watch (Vanaf 38:00):

Mijn huidige Game-PC: Intel Core i5-4590 @ 3.7GHz - 16GB RAM - MSI GTX 980Ti GAMING 6G - Acer XB270HU @ 144hz 2560 x 1440

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Vandaag heb ik de Apple Watch Series 1 in m'n handen gehad. Een collega had hem aangeschaft, maar ik vind hem nou niet echt veel sneller dan mijn Apple Watch. Het is iets sneller, maar het duurt nog steeds vrij lang om een app te starten.

Als je al een Apple Watch hebt, is het dus niet de moeite waard om te upgraden voor de processor.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

quote:
Martijntj schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:53:
[...]

Dat ging een maand of 8 best prima. Het was overigens surfen en dan meet 'ie wel je hartslag en dat liep best op soms :)
Aha vandaar, op natuur water wordt het lastig terug vinden als je Watch op de bodem ligt.
quote:
Coldbullet schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:10:
[...]

Deze watch is toch iet waterdicht?
Volgens Apple niet, dat klopt.
In mijn ervaring is hij zeker wel water dicht. Er zijn zat filmpjes op Youtube waarbij ze hem heel de dag meenemen naar een waterpark en er vanalles mee doen wat Apple verboden heeft.
En hij blijft gewoon werken.

Ik zou er niet 30 meter diep mee gaan duiken, maar je hoeft echt niet druk om te maken dat hij defect gaat door water.

• Martijntj
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 27-01 12:13
quote:
Coldbullet schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:10:
[...]

Deze watch is toch iet waterdicht?
Niet volgens 't boekje - wel volgens alle reviews op youtube en mijn praktijkervaring bevestigt dat. Ding heeft echt veelvuldig in het water gelegen en functioneerde altijd perfect.

• Fjeze
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 27-01 16:36

Fjeze

AllesPerfect!

Nog nadelen aan het kopen van een Apple watch op het vliegveld van Dubai?
Hier kost de serie 1 'slechts' € 290,- (42mm).
Serie 2 geloof ik € 390,-.

Voor dat geld kan ik hem wel uitproberen lijkt me. En als ik het niks vind zonder al te veel verlies op Marktplaats verkopen.

Fly or Die

• Nipje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 24-01 14:21
quote:
askgoogle schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:12:
Ik heb zojuist een Applewatch gekocht en in gebruik genomen. Nu wil ik echter dat de stappen/traplopen etc niet meer via de telefoon gemeten word maar via de applewatch.
Via deze website:
https://www.appletips.nl/...on-voor-de-stappenteller/

zou ik de volgorde moeten aanpassen zodat de Applwatch boven aan komt te staan. Maar in hetzelfde overzicht is de Applewatch niet eens zichtbaar en te selecteren. Ik zie alleen de iPhone en Garmin. Enig idee? Mijn activiteiten app geeft ook geen voortgang en overal 0.

EDIT 15:40 De apple watch is dus niet als data source beschikbaar in het overzicht. Ik heb een mogelijke oplossing gevonden door je iphone een keer opnieuw in te stellen maar dat vind ik rigoureus voor nu.

EDIT: 16:23 Zowel de AW als de Iphone opnieuw opgestart en nu werkt het wel...
Goed om te horen. De AW is overigens toch helemaal niet in staat om traptreden te tellen? De benodigde sensor daarvoor ontbreekt. Stappen kan natuurlijk wel :).

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:26
quote:
S_tef schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:25:
[...]

Die is ook niet op voorraad.
Zie mijn onderschrift, kun je het gemakkelijk in de gaten houden en evt meldingen per mail krijgen.
Whoop whoop! Een maat van me heeft de laatste 42mm Space Gray Series 2 voor me weten te bemachtigen die de Apple Store in Las Vegas op voorraad had _/-\o_ O+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
pdavie2311 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 18:28:
OK! Link of rechtsom..het moet willen..kreeg net wel whatsapp binnen op de Watch..Alleen mail nog..ik hoor deze binnen komen op mijn iPhone die op tafel ligt, dus niet in gebruik, maar geen geluid of pop-up op mijn Watch?
Dat had ik ook en kwam doordat ik ooit eens met die instellingen op mijn iPhone heb zitten klooien. Ik heb het opgelost door in de Watch app de mail niet op "match iPhone" te zetten en dus handmatig de notificaties daarop ingesteld; nu werkt het wel.
quote:
Bontes schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:13:
1: Hoe zwaar wordt de accu van de iPhone belast als deze continue verbonden is met de Watch? Valt dit mee of is er echt een drastische drain door bluetooth?
Dat vroeg ik me ook af en heb het een beetje in de gaten gehouden. Het is in mijn geval moeilijk te voorspellen omdat het doordeweeks is en ik op werk geen goede ontvangst heb. Dat heeft ook zo zijn negatieve invloed op de accuduur. Ik merk dat over een dag verdeeld het zo'n 10% in accuduur scheelt.
quote:
2: Als je een app op de watch opent, bv cnn..word deze dan ook op de iphone geopend?
Nope. En mocht je je nu afvragen hoe je dan makkelijk tussen Watch en iPhone kunt wisselen qua app gebruik: daar is handoff/continuity voor. De apps die het ondersteunen geven je de mogelijkheid om bijv. na een notificatie op je watch op je iPhone verder te gaan. Handig bij dingen als e-mail, vooral wanneer dicteren geen optie is.
quote:
3: Is de GPS alleen actief als de des betreffende app bv. Maps open staat, en gaat deze uit op de watch als je de app afsluit?
GPS van de watch zelf wordt alleen gebruikt wanneer de watch geen verbinding heeft met je iPhone. Wanneer die verbinding er wel is dan wordt de GPS van je iPhone gebruikt (zoals de niet-GPS modellen dat ook doen). GPS wordt gebruikt voor zolang als het nodig is (zoals het ook op je iPhone werkt). De GPS in je watch kun je niet beïnvloeden, dat wordt geheel door watchOS geregeld.

• Ryatzu
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 28-01 08:38

Ryatzu

Nintendo FC: SW-7206-7059-7605

quote:
Geteisem schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:34:
Iemand nog een tip wat betreft fijne en betaalbare bandjes voor de watch?

Ja ik kan googlen. Maar soms is het ook fijn om direct te horen hoe iets bevalt en waarom. ;)
Daar is een ander topic voor, maar om terug te komen op je vraag.
Ik heb sinds vorige week de decoded apple watch band, echt leer en nederlands merk.
Voelt erg soepel aan en hij ziet er gewoon strak uit (heb zelf de goud aluminium apple watch series 2).

https://www.appelhoes.nl/...p-Apple-Watch-42-mm-Brown

Ik gebruik hem in combinatie van een bescherm hoesje van aliexpress.

Ryatzu wijzigde deze reactie 05-10-2016 13:53 (7%)

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 28-01 12:37

Geteisem

Forty-six and two ahead of me

quote:
Ryatzu schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

Daar is een ander topic voor, maar om terug te komen op je vraag.
Ik heb sinds vorige week de decoded apple watch band, echt leer en nederlands merk.
Voelt erg soepel aan en hij ziet er gewoon strak uit (heb zelf de goud aluminium apple watch series 2).

https://www.appelhoes.nl/...p-Apple-Watch-42-mm-Brown

Ik gebruik hem in combinatie van een bescherm hoesje van aliexpress.

[afbeelding]
Ohw ok. Dan zal ik dit topic er niet verder mee vervuilen. :)

Ziet er sjiek uit. Ooit eens een hoesje van Decoded gehad. Best een optie deze. Bedankt.

www.gevoeligeplaten.nl

• Ryatzu
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 28-01 08:38

Ryatzu

quote:
Geteisem schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:20:
[...]

Ohw ok. Dan zal ik dit topic er niet verder mee vervuilen. :)

Ziet er sjiek uit. Ooit eens een hoesje van Decoded gehad. Best een optie deze. Bedankt.
Ze hebben hem ook in het volledig zwart ;)

• matthijst
Spuuglelijk zo'n hoesje?

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
quote:
ppl schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:49:
[...]

Rolex stelt niet zo veel voor qua horlogerie. Ze hebben daar ooit eens een horloge gemaakt en dat melken ze uit (men neme het model van 6000 euro en plakt er diamantjes op en voila, een nieuw model voor 30.000 euro). De overige merken zijn veel interessanter omdat die veel meer modellen op de markt hadden en hebben. Er zit veel meer diversiteit in maar ook complexiteit van de uurwerkjes en juist dat laatste is 1 van de hoofdredenen waarom Zwitserse horloges juist zo groot en dik zijn. Er moet een compleet mechanisch uurwerk in met een aantal extra complicaties erin en die worden er opgeschroefd waardoor het geheel dikker wordt.
Patek Phillippe zou ik eerder op nummer 1 plaatsen dan Rolex omdat zij heel goed hebben laten zien dat ze velerlei soorten uurwerken kunnen maken.

De merken die ik heb genoemd zijn allemaal merken die het dichtst bij de Apple Watch staan en niet zo ver af als een Rolex, Patek, etc. muv Hublot. Je kunt nou eenmaal geen horloges vergelijken die een vraagprijs hebben van 5 tot 6 cijfers. Hublot heb ik juist genoemd omdat zij als doel hebben om grote dikke klokken te maken.

[...]

Valt wel mee want deze periode is niet nieuw. We zijn al eerder van dik naar dun naar dik naar dun gegaan. Voor de dikkere polsen heb je ook niet zo veel keus.

[...]

Houdt er ook rekening mee dat het materiaal en nieuwheid een grote rol spelen. Nieuwe materialen zijn stug waardoor je eerder die gaten krijgt net als dat sommige materialen van nature gewoon stugger zijn. Vaak is het zo dat na een tijdje dragen de band zich naar je pols heeft kunnen vormen.

[...]

Wat heet betaalbaar? Het standaard rubberen bandje en geweven nylon bandje van Apple zijn fijne bandjes en met 59 euro ook heel erg betaalbaar. Namaak kan maar dan heb je nylon bandjes die heel snel gaan rafelen en rubberen bandjes die een uur in de wind stinken en waar je ook huidirritatie van kunt krijgen. Sluitingen willen ook nog wel eens spontaan afbreken.
Ik heb nog nooit zoveel onzin gezien in één post m.n. het stuk over Rolex en de nepbandjes voor de AW. ;w

I don't have dreams, I have goals!!

• Redondo1982
quote:
ppl schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:03:
Niet iedereen loopt als een dom schaap achter je aan. Er zijn mensen zoals ik die gewoon hun huiswerk doen en ook hun eigen mening hebben. Als je ja-knikkers zoekt ben je op het internet aan het verkeerde adres. Daarbij mag je ook wel eens aan iets doen wat "onderbouwing" heet ipv "trolling".
Ik neem aan dat je mijn reactie bedoeld? Quote is dan een mooie optie.

Ik heb juist gereageerd om ervoor te zorgen dat mensen -die jij blijkbaar dom schapen en ja knikkers noemt- moeten worden beschermd voor de onzin informatie die jij uitkraamt. Laat nou staan dat die mensen jouw informatie zomaar overnemen? Rolex is zo'n ongelooflijk klasse merk die jij even teniet doet met een simpele mening (die nergens op is gebasseerd en die een kenner ook nooit zal ventileren) en dat geldt ook voor de imitatie AW bandjes die wel degelijk van goede kwaliteit zijn. Je zal er best wel wat misperen tussen hebben zitten, maar lang niet alles is slecht.

• kayintveen
  • Laatst online: 03-07-2018
quote:
Redondo1982 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:21:
[...]

Ik neem aan dat je mijn reactie bedoeld? Quote is dan een mooie optie.

Ik heb juist gereageerd om ervoor te zorgen dat mensen -die jij blijkbaar dom schapen en ja knikkers noemt- moeten worden beschermd voor de onzin informatie die jij uitkraamt. Laat nou staan dat die mensen jouw informatie zomaar overnemen? Rolex is zo'n ongelooflijk klasse merk die jij even teniet doet met een simpele mening (die nergens op is gebasseerd en die een kenner ook nooit zal ventileren) en dat geldt ook voor de imitatie AW bandjes die wel degelijk van goede kwaliteit zijn. Je zal er best wel wat misperen tussen hebben zitten, maar lang niet alles is slecht.
Ik draag liever een niet Apple bandje van kwalitatief materiaal om de boel nog wat te upgraden dan het geen wat apple nu op de markt brengt.

En tja, als je rolex gaat bashen dan heb je blijkbaar weinig kennis van zaken. Het kan je merk/smaak niet zijn fair enough. Maar is uiteindelijk de definitie van stijl en kwaliteit. Maar weinig klokjes van 50+ jaar oud die nog zo soepel lopen.. Anyhow back on topic.

Ik denk dat ik maar eens side-by-side moet proberen. Iedere apple store / official reseller heeft beide ter demo liggen neem ik aan.

follow: Twitter | Facebook | Instagram

• Pino112
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:28
quote:
ppl schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:20:
[...]

Dus wil je goed advies over bandjes, zoek dat dan beslist niet hier.
Klopt, want dat mag hier ook niet, maar in dit topic: [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

• iPhoneSE
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 28-01 11:07
Haha ja precies, nou ik ben gelijk de sjaak, Mickey mag er niet meer vanaf.

• Redondo1982
quote:
Donstil schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:03:
[...]

Dat kinderen dat leuk vinden begrijp ik volledig maar het nut ontgaat me dan ook weer volledig.

Dat het op de sport zit snap ik nog een klein beetje ivm het goedkopere imago maar op de Watch En de watch Edition vind ik het enorm kinderachtig en goedkoop eigenlijk. Vreemde beslissing.
Goedkoper imago is van toepassing op alle AW klokkies. Als je iets van meer status en allure wilt hebben dan moet je iets anders kopen. Snap je beredenering dan totaal niet tov de diverse uitvoeringen, want de werking is hetzelfde.

In mijn optiek zegt deze reactie meer over de persoon erachter. Beetje zelfingenomen en denigrerend naar AW Sport dragers.

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:29

Canaria

4313-3581-4704

quote:
Donstil schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:29:
[...]

Niet mee eens.

Ik ben het met je eens dat de SS een mindere klok is dan een ander mooi horloge uit de €1000,- + klasse maar de redenering dat de sport hetzelfde is omdat de werking hetzelfde is gaat nergens over.

De Watch SS en Edition zijn van betere materialen en hebben daardoor een veel hoogwaardigere look and feel.

Het ziet er een heel stuk minder uit als een computertje om je pols.
Vind ik onzin. Ik heb een SS en die heeft gewoon dezelfde look&feel als elke andere Apple Watch. Ik vind dat vergelijkbaar met horloges van Swatch die ik vroeger droeg. Of het een roestvrijstalen Swatch Irony of een plastic Swatch met hippe kleurtjes was, het bleef een Swatch.

Je doet opmerkelijke uitspraken voor iemand die wel imitatiebandjes koopt. De precisie waarmee een originele Apple link bracelet in elkaar is gezet en de materialen zijn bij nepexemplaren heel anders.

Zelf zou ik liever een aluminium Apple Watch met een genuine classic buckle band dragen dan een SS met een kopie van dat bandje uit China.

Is het je trouwens opgevallen dat Apple het helemaal niet meer heeft over Apple Watch Sport en Apple Watch? Apple beschouwt het dus als verschillende uitvoeringen van hetzelfde product.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1Henk 'm!

• markiemark1007
  • Laatst online: 12-10-2016
Vandaag met de AW2 hoge veluweloop gelopen (10km). Heb de runkeeper app gebruikt. Tijd van runkeeper gaf aan 49:03 , officiele tijdnotering organisatie ook 49:03. Mijn vorige watch (TomTom Spark) zat er altijd een paar seconden naast. Dus niet ontevreden. Batterij tijdens de 10km ging van 90% naar 72%.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• markiemark1007
  • Laatst online: 12-10-2016
quote:
foekebooij schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:07:
[...]

Ik heb het vermoeden dat je ook je iPhone erbij had, dan wordt de gps daarvan gebruikt.

Zelf me Apple watch weer teruggebracht (binnen de inzicht termijn) mede omdat mijn gps alle kanten opging. In de 10 dagen dat ik heb heb gehad, 7 keer hardgelopen. Drie keer daarvan was de afstand (3.3, 7.5 en 16km) exact aan mijn Garmin, TomTom en iPhone, maar 4x een verschil (zelfde afstanden) variërend van 10 tot 28% met mijn andere apparatuur.

Andere redenen waren twijfel tussen formaten en oa dat ik door dat ik de Apple watch had mijn "mooiere horloges / sieraden" niet om zou doen en ik dat zonde vond. Ik had zo'n gevoel dat je Apple watch om er wat aan te hebben wel dagelijks om moet hebben. Ook omdat als die dan ergens lag, mijn telefoon niet meer overging en ik hierdoor juist dingen miste.
Kortom te veel twijfel om 439 euro aan uit te geven, voor nu.
Nope, iphone 6 plus lag thuis.

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik lever mijn watch weer in vandaag! Toch voor mij het geld niet waard! Heb in aanbieding:

- decoded bruin lederen band 42mm
- spigen stand

DM maar voor totaalprijsje voor beide

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

• netvista
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 30-12-2019
Ik vraag me eigenlijk af waarom Apple ondanks veler verzoek geen "leash" functie implementeerd. Voor diegene die niet weten wat hiermee bedoeld word, dit is een functie die er voor zorgt dat je watch je een notificatie geeft wanneer je iPhone buiten bereik van je watch komt en zodoende verlies van je iPhone mogelijk kan voorkomen.

Dit is eigenlijk een basic (maar imo een essentiële) functie die op vrijwel elke andere watch standaard aanwezig is. Lijkt me geen rocket science om dit te implementeren.

Er wel zijn wel 3rd party apps voor, zoals Lookout, maar die werken maar halfbakken. Geeft idd een melding als de iPhone buiten bereik van de watch dreigt te raken, maar geeft 8 van de 10 keer dezelfde melding als de iPhone gewoon naast me op tafel ligt....Niet erg betrouwbaar dus,

• RobbieB
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:26
AppleCare of niet, dit mag je gewoon niet verwachten binnen zo'n korte termijn van een product van deze prijs (€59 voor een stukje rubber... 8)7)

• MrAcid
  • Niet online
quote:
S_tef schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:31:
Ik heb sinds gisteren mn eerste watch :).
Is het normaal dat Siri op de watch niet "spreekt" maar enkel tekst op het scherm toont?
Ja.

Twitter | Strava

• Redondo1982
quote:
iPhoneSE schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:18:
Wie heeft dit nog meer?

Bij activiteit staat dat ik altijd sta, ook al lig ik op de bank Netflix te kijken
Heb je je bank wel gewoon horizontaal staan? :+

• Richie B
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22-10-2019
Sinds gistermiddag ook mijn eerste SS Watch om mijn pols...WOW ! Dit maakt je mobiliteit echt compleet, ben ook echt verbaast hoe naadloos de watch samen werkt met de iphone. Als sporter (fitness en heel veel fietsen) is dit echt een verademing, zeker wanneer mijn iphone goed weggestopt zit tijdens het fietsen, ik met gemak kan zien (of krijg een melding) of het gaat regenen, een telefoontje aannemen..voorheen moest ik stoppen en me jas open ritsen, zak open ritsen, toestel open klappen...nu til ik me hand van het stuur en reageer meteen.
Het is voor iedereen anders, maar voor mij is het echt een prachtig en nuttig "verlengstuk" van mijn telefoon.

zeer mooi bonkje techniek ;)

• RobbieB
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:26
quote:
Peabz21 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:49:
[...]

Hoe kom je aan die complicatie met temperatuur én zonnetje? Ik kan ze alleen afzonderlijk kiezen.
CARROT weather

• Mex
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:26
quote:
AppleFangirl schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:44:
Ik heb ook eens even een vraag. Volgend jaar ga ik n week naar Londen. Ik wil dan graag langs de Apple store op Kensington om een Apple watch te kopen.

Moet je dan een afspraak maken? Voor passen en zo. Ik kan het nergens terug vinden. En als ik een chat met de klantenservice aanvraag. Geeft de site aan dat internationale chat gesprekken niet kunnen.
Ik ben er afgelopen weekend geweest, je hoeft geen afspraak te maken. Er loopt meer dan genoeg personeel rond en ondanks de drukte nemen ze uitgebreid de tijd om je te helpen. Passen is geen probleem.

• JesseSebastian
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 26-01 20:27
Nike + running app zojuist geupdatet. Eindelijk ondersteund de Nike+running app de ingebouwde gps van de watch!

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:56
iBood heeft vandaag een Apple Watch 42mm Black Stainless Steel in de aanbieding voor 250eu, Het betreft een refurbished exemplaar. http://www.ibood.com/nl/n...ainless-steel-refurb.html

Twee vraagjes, waar hier iemand vast vlot een antwoord op weet.

Is dit nou het laatste model voordat de Apple Watch 2 uit kwam? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer met alle verschillende modellen.

Bij iBood geven ze aan dat refurbished betekend dat de doos al eens geopend is en de garantie wellicht geactiveerd is.Is dit alles of kan het ook zo zijn dat het exemplaar kapot was en gerepareerd is o.i.d?

Hoewel ik liever een hagelnieuwe heb zou ik wel kunnen leven met een exemplaar waarvan de doos open is geweest, als het ook kan betekenen dat het een defect exemplaar is geweest dan toch liever niet.

De prijs lijkt mij prima om eens een tijdje een Apple Watch uit te proberen :)

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 28-01 14:29
quote:
funk-e schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:58:
[...]

Serie 2: Gelijk aan serie 1, maar dan waterdicht (2016)
Series 2 tegenover Series 1:

+ Waterbestendig (zwemmen)
+ Andere processor (S2)
+ GPS
+ Vernieuwd OLED display met 2x helder scherm (1000 nits tegenover 450 nits)

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• Redondo1982
quote:
Imtekz0rs schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:37:
Ik heb vandaag in een opwelling er een (Apple Watch 2 42mm Space Grey) gekocht, kon hem gelijk ophalen. Na een halve dag gebruiken heb ik hem weer in zijn verpakking terug gestopt.

Kan ik er hier iemand blij mee maken (stuur DM) of zal ik hem gewoon weer inleveren bij de Apple Store, volgens mij heb ik recht op 14 dagen terugbrengen?
Zoals je het schetst en gezien de korte reactie lijkt het inderdaad op een enorme spontane impulsaankoop :+

Gewoon terugbrengen naar de AS zou ik je aanraden.

• Darkstar
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07-11-2019
quote:
JB schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:34:
[...]
Verwacht dat Apple daar niks in gaat betekenen zonder dat het jou geld kost :(
Net even gechat met Apple en ik krijg de raad om naar de Genius Bar te stappen. Helaas is er geen enkele Apple Store op < 1hr rijden, maar goed...
De Apple medewerker sloot trouwens niet uit dat dit kostenloos kon opgelost worden, dus fingers crossed

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Superman_FCT
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 25-01 14:18
Inmiddels de Watch opgehaald. Zag er prima uit dus erg blij mee voor 150,-. Allen dank voor jullie advies :)

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:57
quote:
Coldbullet schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:59:
Met watch os2 als je van onder na boven swipte kreeg je je muziek wat afspeelde, het weer enz. Is dat bij watch of3 weg? Of is heteen instelling? Kan het echt nergens vinden. Overigens heb zelf de watch0 en wil voor onder de boom voor me meiske er ook 1 halen. Twijfel nog over een 42 mm 1 serie of 0serie2e hands perfecte staat. 2 serie is voor haar geen meerwaarde. Zwemmen en buiten sporte doet ze niet en binnen onder het sporten is de gps onnodig😅
Klopt dat is in OS3 veranderd. Er is nu een multitaskbar/Dock waarin je apps kunt zetten zodat deze continu bijgewerkt worden. Dit moet ervoor zorgen dat jouw favoriete apps snel bijgewerkt worden en je dus niet lang meer tegen laadschermen aankijkt. Hoe werkt het nou? Je drukt op de kroon en selecteert de app die je (vaak) wilt gebruiken. Druk vervolgens op de platte knop. Je opent hiermee de Dock. Met de optie 'Altijd in Dock' kan je apps in feite 'vastpinnen' zodat deze altijd oproepbaar én bijgewerkt zijn. Wil je een app verwijderen, dan sleep je hem - wanneer je nog in de Dock zit - van beneden naar boven weg. De app om muziek te bedienen zit hier standaard al tussen. De rest kun je zelf wel uitvogelen nu je dit weet denk ik ;)
quote:
Orii schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:12:
Zijn er mensen die hun watch al eens afgeleverd hebben bij de genius bar?
Bij mij is een update mislukt, dus ik moet m inleveren bij de Apple store.. Nou is Amsterdam voor mij niet om de hoek, dus ideaal zou zijn als ik er gewoon binnen kan lopen, maar volgens mij kan dat niet meer :(
Je stelt een gesloten vraag. Wat wil je precies weten? In dit topic is dit onderwerp al een aantal keren voorbij gekomen, dus ik weet van een aantal mensen dat dit succesvol is verlopen en die jou er alles over kunnen vertellen. Dus is het antwoord ja ;) Je moet voor de Geniusbar een afspraak maken, zodat je dit helemaal kunt afstemmen op jouw agenda. In Amsterdam is het altijd druk. Dus met het maken van een afspraak weet je zeker dat je op de afgesproken tijd (met een kleine marge) aan de beurt bent. Als je geen chaoot bent dan kan je dit zo plannen dat je niet lang hoeft te wachten en bij wijze van direct aan de beurt bent. Waarschijnlijk krijg je dan na kort overleg (het probleem is immers zo geconstateerd) een andere refurbished Watch mee naar huis en sta je zo weer buiten. Maar dit zouden anderen voor mij moeten bevestigen.

• Dey
  • Laatst online: 16:33
Onlangs heb ik ervaring opgedaan met de Apple Watch 2. Ik was benieuwd hoe de watch zou bevallen met name bij het hardlopen. Onlangs heb ik mijn iPhone 5 waar ik altijd mee sportte in een schouderband vervangen door een iPhone 7 en die past niet in de schouderband. Is de Apple Watch 2 de perfecte running watch?

Allereerst heb ik de watch een dag op kantoor gedragen en dat is bij één dag gebleven. Wat een onrust van alle notificaties. Ik weet dat je dit allemaal kunt instellen, maar ik vond het niet prettig. Wat mij ook niet beviel is de zorg om een tweede apparaat wat kan beschadigen en opgeladen moet worden, geef mij dus maar mijn automatic horloge of in het weekend de G-Shock.

Hardlopen: Ik heb de AW vergeleken met Polar M400 die ik ter vergelijk ook besteld had. Na één rondje lopen van 10km viel mij het volgende op:
1. Het display van de AW komt te traag op gang om tijdens het lopen direct info te bekijken
2. Het opnieuw strikken van een veter halverwege resulteerde in een gepauzeerde sessie van Nike+. Dit resulteerde vervolgens in een gelockte AW en dat is niet prettig, het leidt je af van het hardlopen.
3. De AW gebruiken voor alleen sporten is niet ideaal, je moet vooraf zorgen dat hij opgeladen is.
4. De hardslag meter is redelijk accuraat maar maakt wel fouten in tegenstelling tot de borstband van Polar
5. De fit om de pols is minder prettig dan die van de Polar, met name vanwege het extra gewicht.

Het was leuk om de AW2 geprobeerd te hebben, maar ik heb hem toch geretourneerd.

• pim89
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20:12
quote:
MetaFrame schreef op donderdag 8 december 2016 @ 00:46:
...

Nu zit ik nog wel met een vraagje, als ik de watch op engels heb ingesteld kan ik met mn vinger schrijven, zodra ik hem op nederlands heb staan niet meer?
Klopt. Scribble (zo heet die functie) is (nog) niet werkzaam in het Nederlands. Op zich verbaast het mij wel een beetje, want het zijn dezelfde letters, dus zo veel werk lijkt het niet. Maar dat zal wel mijn lekenvisie zijn

• funk-e
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15-01 20:52
quote:
pim89 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:41:
[...]

Klopt. Scribble (zo heet die functie) is (nog) niet werkzaam in het Nederlands. Op zich verbaast het mij wel een beetje, want het zijn dezelfde letters, dus zo veel werk lijkt het niet. Maar dat zal wel mijn lekenvisie zijn
Scribble werkt in combinatie met 'word prediction'. Zodra dat beschikbaar is in het Nederlands zal Scribble ook werken.

...less is more

• pim89
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20:12
quote:
Kju schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:17:
[...]

Wel jammer, ik vroeg me al af waarom we die niet hadden. Ik stuur veel tekstberichten. De watch op engels zetten wil dan ook zeggen dat de (veel vaker gebruikte) dicteerfunctie dan niet meer in het nederlands kan vermoed ik...
Je hoeft niet de hele watch op engels te zetten. Als je op je iPhone (ook) een engels toetsenbord hebt geselecteerd, kun je in de berichten app op de Watch dmv een Force Touch van taal wisselen. Daarmee kun je snel schakelen tussen NL (voor dicteren) en EN (voor scribbelen)
Pagina: 1 2 3 ... 16

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True